Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
menne schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:32:
SideQuest geeft je ook een alternatieve store die niet door oculus gemodereerd wordt. Schijnbaar zijn daar ook leuke gratis spellen / demo’s te vinden (heb ik nog niet nodig gehad).

Misschien gewoon eerst stand alone met de Quest 2 beginnen?
Dat ben ik ook van plan. Eerst even proberen en precies inzien wat het apparaat inhoudt en wat je er mee kan zonder er aan te knutselen. Ik weet echter nu al dat ik er alles uit wil halen wat mogelijk is. Sidequest is daar onderdeel van. Nu is het een feit dat mijn laptop niet er veel toelaat mbt VD en spellen via deze weg, echter is dat shadow uiteindeljk wel het proberen waard.

Mocht iemand toevallig nog een bookmark hebben waarin een simpel stappenplan beschreven staat hoe sidequest en andere tips ‘n tricks toegepast kunnen worden zou dat enorm fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
unfor schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:18:
Vandaag word op Sidequest de Doom 3 port gereleased. Edit: Zojuist gereleased!

https://www.doom3quest.com/

Aanraders zijn ook zijn ports van Doom, Quake 1 & 2, RTCW, Halflife.
Zal die even proberen. Half Life 1 hebben ze ook knap gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
knakker2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Dat ben ik ook van plan. Eerst even proberen en precies inzien wat het apparaat inhoudt en wat je er mee kan zonder er aan te knutselen. Ik weet echter nu al dat ik er alles uit wil halen wat mogelijk is. Sidequest is daar onderdeel van. Nu is het een feit dat mijn laptop niet er veel toelaat mbt VD en spellen via deze weg, echter is dat shadow uiteindeljk wel het proberen waard.

Mocht iemand toevallig nog een bookmark hebben waarin een simpel stappenplan beschreven staat hoe sidequest en andere tips ‘n tricks toegepast kunnen worden zou dat enorm fijn zijn :)
https://sidequestvr.com/setup-howto

https://sidequestvr.com/app/16/virtual-desktop-vr-patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
knakker2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Ik heb dev mode en sidequest even gebruikt om hogere refresh rates in te stellen maar sinds de laatste update staat Echo Arena gewoon default op 90hz dus hoeft dat niet meer. Om heel eerlijk te zijn speel ik voornamelijk Echo Arena (gratis!!!), Pistol Whipped en Beat Saber.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
@unfor Oh, dat is wel echt heel vet.
Zag dat het ergens ook mogelijk was om het met Steam VR te doen.
Dat tzt maar eens uit gaan zoeken zodra mijn Index binnen is.

Ben wel aan het kijken ook hoe ik Oculus spellen zou kunnen spelen, ben alleen bang dat ik dan toch een FB account moet hebben alsnog. Haha, dan schiet mijn keuze voor de Index nog niet op. :P

Zijn er meer mensen die alleen zittend spelen? Is Alyx te doen op die manier? Anders moet ik toch wat meer ruimte maken om toch iets te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
@Arunia ik weet niet of Alyx zittend de juiste ervaring is. In vuurgevechten wil je natuurlijk om je as kunnen draaien of bukken. Zittend moet het draaien dan met de analog stick denk ik? Ik denk dat je wel een stuk van de immersive Vr mist als je het volledig zittend doet. Maar misschien heeft iemand anders dat hier wel eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb eerder de Rift 1 gehad en nu de Quest 2. Een kleine tijd heb ik geen VR set gehad toen ik de Rift 1 had verkocht. Nu met de Quest 2 merk ik dat ik weer draaierig/licht misselijk word bij games waar ik bij de Rift 1 geen last meer van had. Blijkbaar moet je gestel dan echt weer helemaal opnieuw beginnen. Zelfs bij VR Chat moest ik het draaien aanpassen omdat ik er wat duizelig van werd.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Arunia schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:02:
@unfor Oh, dat is wel echt heel vet.
Zag dat het ergens ook mogelijk was om het met Steam VR te doen.
Dat tzt maar eens uit gaan zoeken zodra mijn Index binnen is.

Ben wel aan het kijken ook hoe ik Oculus spellen zou kunnen spelen, ben alleen bang dat ik dan toch een FB account moet hebben alsnog. Haha, dan schiet mijn keuze voor de Index nog niet op. :P

Zijn er meer mensen die alleen zittend spelen? Is Alyx te doen op die manier? Anders moet ik toch wat meer ruimte maken om toch iets te staan.
Speel half-life Alyx zittend op een bureaustoel (zodat ik nog wel kan draaien) moet zeggen dat het best goed speelt. Met de linker joystick button kan je door de knieën dus ook de lage lades en kastjes kun je prima doorzoeken. Heb nu net een week de Quest 2 dus ben nog iets voorzichtig om als een zombie door de kamer te wandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@laurensxeon dank je wel. Ik ga het gewoon proberen. Anders kijk ik wel hoe en wat.

Vandaag melding dat de Index verstuurd wordt. Dat is snel. Geen idee waar het vandaan komt, maar dat gaan we zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:30

wielhelm

80/86 ST bladebladed

unfor schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:18:
Vandaag word op Sidequest de Doom 3 port gereleased. Edit: Zojuist gereleased!

https://www.doom3quest.com/

Aanraders zijn ook zijn ports van Doom, Quake 1 & 2, RTCW, Halflife.
Ik heb doom 3 net even gekocht voor €1,50 en dit even geprobeerd. Wel echt bizar om dit spel ineens in VR te kunnen spelen.

Sommige controles, menu's e.d vallen een beetje tegen, maar wel echt gaaf om deze wereld zo te zien.

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdjePetatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2023
HellBeast schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:23:
Ik heb eerder de Rift 1 gehad en nu de Quest 2. Een kleine tijd heb ik geen VR set gehad toen ik de Rift 1 had verkocht. Nu met de Quest 2 merk ik dat ik weer draaierig/licht misselijk word bij games waar ik bij de Rift 1 geen last meer van had. Blijkbaar moet je gestel dan echt weer helemaal opnieuw beginnen. Zelfs bij VR Chat moest ik het draaien aanpassen omdat ik er wat duizelig van werd.
Ik ben eventueel van plan om exact deze switch te maken (de hoge resolutie, minder screen-door effect etc. lijkt me wel fijn). Hoe is deze switch bevallen? (Excuses als dit al eerder voorbij is gekomen in dit topic).

Algemene vraag: hebben jullie routers moeten upgraden voor Virtual Desktop met de Quest 2? Of is een "goedkope" TP link met 5Ghz die in dezelfde kamer staat ook prima (geen andere apparaten op het 5Ghz network).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
AdjePetatje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Algemene vraag: hebben jullie routers moeten upgraden voor Virtual Desktop met de Quest 2? Of is een "goedkope" TP link met 5Ghz die in dezelfde kamer staat ook prima (geen andere apparaten op het 5Ghz network).
Lijkt me prima. Belangrijkste is dat de 5Ghz frequentie echt toegewijd is aan de Quest. Ik had zelf al een Unifi AP Lite in de ruimte hangen en dat draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
En hij is binnen. M’n eerste VR ervaring is een feit.
Ongeveer 2 uur mee kunnen spelen en ja, het is een bijzondere ervaring

Sidequest ook meteen erop gezet; ging makkelijk met al die guides. Ik weet, beetje snel als beginneling maar wilde die 90HZ aanzetten en direct de side content aanschouwen. Achteraf blijkt dat die 90 eigenlijk maar voor bepaalde games is dat 90 ondersteunt(?) en verder (nog) niet.

Waar ik een beetje mee worstel is het dragen van de bril. Krijg een beetje het idee dat ik in een tunnel staar. Geen idee waarom maar ik verwachtte denkt ik iets meer van een imax - ervaring; beeld volledig om je heen. Als je uit je ooghoeken gaat kijken is het “ik zit in een VR-wereld”-gevoel vollledig afwezig. Het zal wel normaal zijn gezien de techniek; het is ‘maar’ een bril.
Kan het zijn dat de afstand tussen oog en lens daar mee te maken heeft? Ik krijg de bril niet dichterbiij

Is het normaal dat er een flinke gat/opening zit tussen neus en Q2? Het sluit alles behalve aan op het gezicht rond de neus / wangen waardoor je onder je bril door kan kijken.

Er is een “blurry” situatie als de sweetspot niet aanwezig is. Zelfs wanneer het beeld in het midden redelijk scherp is, zijn de onder/boven/zijkanten beetje blurry. Dat triggert een beginnende vorm van misselijkheidsgevoel bij mij. Dat is met name in de home-situatie het geval ( als ik naar de store kijk en die onderste menubar waar settings e.d. te vinden is wil gebruiken ).

Is er overigens een applicatie waarmee ik vanaf PC naar Q2 media kan ‘streamen’ zonder Skybox? Die is €14, wil daar (apps kopen) nog even niet aan beginnen. Andere alternatieven aanwezig?

Al met al eerste indruk erg bijzonder😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
knakker2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:40:
En hij is binnen. M’n eerste VR ervaring is een feit.
Ongeveer 2 uur mee kunnen spelen en ja, het is een bijzondere ervaring

Sidequest ook meteen erop gezet; ging makkelijk met al die guides. Ik weet, beetje snel als beginneling maar wilde die 90HZ aanzetten en direct de side content aanschouwen. Achteraf blijkt dat die 90 eigenlijk maar voor bepaalde games is dat 90 ondersteunt(?) en verder (nog) niet.

Waar ik een beetje mee worstel is het dragen van de bril. Krijg een beetje het idee dat ik in een tunnel staar. Geen idee waarom maar ik verwachtte denkt ik iets meer van een imax - ervaring; beeld volledig om je heen. Als je uit je ooghoeken gaat kijken is het “ik zit in een VR-wereld”-gevoel vollledig afwezig. Het zal wel normaal zijn gezien de techniek; het is ‘maar’ een bril.
Kan het zijn dat de afstand tussen oog en lens daar mee te maken heeft? Ik krijg de bril niet dichterbiij

Is het normaal dat er een flinke gat/opening zit tussen neus en Q2? Het sluit alles behalve aan op het gezicht rond de neus / wangen waardoor je onder je bril door kan kijken.

Er is een “blurry” situatie als de sweetspot niet aanwezig is. Zelfs wanneer het beeld in het midden redelijk scherp is, zijn de onder/boven/zijkanten beetje blurry. Dat triggert een beginnende vorm van misselijkheidsgevoel bij mij. Dat is met name in de home-situatie het geval ( als ik naar de store kijk en die onderste menubar waar settings e.d. te vinden is wil gebruiken ).

Al met al nog genoeg te ontdekken.

Is er overigens een applicatie waarmee ik vanaf PC naar Q2 media kan ‘streamen’ zonder Skybox? Die is €14, wil daar (apps kopen) nog even niet aan beginnen. Andere alternatieven aanwezig?

Al met al eerste indruk erg bijzonder😊
De kijkhoek is nog veel te klein om zonder bril ervaring VR te ervaren. Tenminste, voor een betaalbaar bedrag (voor 20.000 euro is er vast veel meer mogelijk ;))

DeoVR is ook niet gek, maar ondersteunt alleen DNLA dacht ik. Deze is wel gratis (dacht dat skybox dat ook was).

Met de Quest 2 in de juiste positie sluit deze vrij strak rond mijn neus. Je moet hem sowieso zo plaatsen dat hij net zo strak op je wangen zit als op je voorhoofd. De straps aan de zijkant moeten net boven je oren zitten. Dus aanpassen totdat het goed zit, dat kan je even wat tijd kosten.

En wat het blurry deel betreft, je moet leren je hoofd te bewegen en niet alleen je ogen. Deze goedkope brillen zijn alleen in het midden scherm. De zijkanten is meer om bewegingen te triggeren zodat je je hoofd daarheen draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Tadango op 12-01-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

AdjePetatje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Ik ben eventueel van plan om exact deze switch te maken (de hoge resolutie, minder screen-door effect etc. lijkt me wel fijn). Hoe is deze switch bevallen? (Excuses als dit al eerder voorbij is gekomen in dit topic).

De Quest 2 bevalt heel goed. Wat mij heeft besloten om weer een VR bril aan te schaffen was omdat ik nu niet meer met een kabel vastzat en de losse sensoren niet meer nodig zijn door de camera tracking in de headset zelf. Dat was met mijn Rift 1 toch wel een dingetje. Af en toe werkte dat weer niet en dan viel er weer een sensor uit. Dan weer 15 minuten kloten voordat alles het weer deed. Daarnaast ben je verplicht om bij je PC te spelen.

Nu kan ik overal in huis er gebruik van maken. Mijn kinderen kunnen nu beat saber spelen zonder dat ik direct van mijn PC wordt verstoten. Ook kunnen ze hem meenemen naar opa en oma en (straks weer hopelijk) op vakantie. Dat heeft mij besloten om weer een Quest 2 aan te schaffen. Daarnaast is de resolutiebump zeker merkbaar. Het zwart is iets minder diep, maar daar kan ik mee leven. Het enige minpuntje vind ik het geluid. Zonder externe koptelefoon is die matig en stoor je ook mensen om je heen. Zeker als je de Halo strap van Ali koopt is het geluid slecht, omdat de luidsprekertjes dan nog verder van je oor verwijdert zijn. Ik ga daar nog wel iets voor aanschaffen om dat te verbeteren. Verder ben ik heel blij met de koop. Zeker i.c.m. Virtual Desktop. Draadloos Halflife Alyx is gewoon zo gaaf. Er zijn wel een paar dingen die ik niet via Virtual Desktop gestart krijg, zoals Google Earth. Maar voor 13 euro heb je bij AliExpress een 5m USB 3.0 kabel en dan gaat het wel goed.

Ik heb trouwens een mega goedkope Xiaomi 4A Gigabit router. En die doet het goed met Virtual Desktop. Het zal best beter kunnen, maar ik heb geen vergelijkingsmaterriaal.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 12-01-2021 10:00 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is snel, nu net is de Index geleverd. Ben pas eind volgende week jarig...
Stiekem wil ik hem wel proberen haha. Ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:07:
Dat is snel, nu net is de Index geleverd. Ben pas eind volgende week jarig...
Stiekem wil ik hem wel proberen haha. Ben heel erg benieuwd!
Grats. Uiteraard gewoon doen, alles klaar zetten, testen voor optimale werking, favoriete games alvast klaarzetten. Dan alleen bril afkoppelen en inpakken en op je verjaardag uitpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JohnnieWbl Haha, dat is wel een goede inderdaad. Alhoewel ik deze week toch niet echt de tijd heb ivm examen vrijdag en nog heel hard leren.

Heb Alyx al geinstalleerd, denk dat ik Rogue Squadron nog ga kopen. Die stond al op mijn lijst natuurlijk als gewoon spel. Logitech joystick even afstoffen. >_>
Heb Elite Dangerous volgens mij ook gekregen bij Epic en No Man's Sky ga ik in VR mee opnieuw beginnen.
Denk ook het lijstje van oudere games zoals Doom 3 (alhoewel ik die wel even over sla omdat ik al met stress zit wanneer ik het op een plat scherm speel!, idem met HL2 trouwens, dus Alyx hoop ik dat de hoeveelheid headcrabs wel mee zal vallen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:
@JohnnieWbl Haha, dat is wel een goede inderdaad. Alhoewel ik deze week toch niet echt de tijd heb ivm examen vrijdag en nog heel hard leren.

Heb Alyx al geinstalleerd, denk dat ik Rogue Squadron nog ga kopen. Die stond al op mijn lijst natuurlijk als gewoon spel. Logitech joystick even afstoffen. >_>
Heb Elite Dangerous volgens mij ook gekregen bij Epic en No Man's Sky ga ik in VR mee opnieuw beginnen.
Denk ook het lijstje van oudere games zoals Doom 3 (alhoewel ik die wel even over sla omdat ik al met stress zit wanneer ik het op een plat scherm speel!, idem met HL2 trouwens, dus Alyx hoop ik dat de hoeveelheid headcrabs wel mee zal vallen...).
Dapper om Alyx meteen als eerste op te pakken! Niet bang dat de rest dan tegen gaat vallen?

Ben benieuwd of zittend spelen je bevalt voor dat soort games. Ben nu met Saints & Sinners bezig en vind staan toch echt wel meerwaarde ivm immersie (stress is erg herkenbaar). Moet alleen nog even zo'n kiwi oplossing installeren (zonder plafond bevestiging). SW: Squadrons (denk dat je die bedoelde? ;)) is zittend prima natuurlijk, gebruik zelf een Xbox-controller hiervoor, samen met MSFS2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JohnnieWbl Geen idee, ben wel wat gewend ook qua wisselen tussen mooier en minder mooi. Dus denk dat het wel mee zal vallen. Zal denk ik eerst beginnen met The Lab.
Denk ook wel dat staan meer immersie met zich mee brengt, maar wat niet is is niet zeg maar.
Wellicht als we ooit verhuizen dat ik dan iets kan fixen met een kamer.
Het neefje van mijn vrouw heeft als het goed is ook een Index met 4 basestations, maar die heeft echt een hele grote kamer. Nog nooit geweest, maar mijn schoonvader had het er over.
Hoop stiekem op een manier wat Oculus games te kunnen doen, anders is het jammer. Vooral die Vader experience lijkt me wel gaaf.

Ik heb op dit moment gewoon weinig bewegingsruimte ivm zooi op de zolder. Daarnaast hebben we stalen balken in onze dakkapel precies op hoofdhoogte, dus dat risico wil ik niet nemen haha!

Vroeger veel Tiefighter en X-wing vs Tie-fighter e.d. gespeeld. Wellicht is dit een mooie om het weer op te pakken.
Flight Simulator lijkt me ook wel leuk, maar denk dat dat voor mij niet langdurig leuk zal zijn.
Heb een vogel vlieg spel (Eagle Flight) op mijn lijstje staan. Heb wel hoogtevrees (meer soort doemdenken eigenlijk), maar dat lijkt me dan qua ervaring wel leuk.

Ervaringen is een goeie. Ik hou van ervaringen. Een spel als Journey bijvoorbeeld of Unfinished Swan. Om maar ervaringen als speltype weer te geven.

Sorry voor de lange lijst en ja, niet alles is uberhaupt speelbaar op de pc:
Royal Archer VREagle FlightStar Wars SquadronsVader Immortal (oculus/PSVR)Falcon Age
Iron Man VR (PS)Half Life AlyxNo Man's SkyBeat SaberSkyrim VR
Archangel: HellfireFallout 4 VRThe Talos Principle VRSuperhot VRMoss
Keep Talking and Nobody ExplodesMinecraft VRCatan VRFlight SimulatorTrainerVR
The LabAircarDirty Rally 2.0VertigoIn death: unchained
Asgards wrathThe wizards: dark timesPixel ripped 1995Paper beastThe room vr
Low-fiPopulation: oneQuar: Battle for Gate 18tethereddeisim
Kittypocalypsecastle must be minemodboxanylandSuper Island God VR
Skytropolisout of ammo vrSuperposition benchmarkI expect you to dieNo Sushi, No Life

Ik realiseer me absoluut dat niet elk spel even leuk is, dus tegen die tijd ga ik zeker wel onderzoeken wat me leuk lijkt.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 12-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:44:
[...]
De kijkhoek is nog veel te klein om zonder bril ervaring VR te ervaren. Tenminste, voor een betaalbaar bedrag (voor 20.000 euro is er vast veel meer mogelijk ;))
Nou, voor 1650 euro (inclusief lighthouses + controllers) is er ook al heel veel mogelijk op dat gebied.

De reviews zijn behoorlijk enthousiast, in tegenstelling tot eerdere pimax produkten. Je hebt alleen ook een zware PC nodig (al niet zo zwaar als ik verwacht had). Foveated rendering kan hier ook een hoop bijdragen aangezien de zijkanten toch niet echt 100% scherp gaan zijn.

Nadeel van de Pimax vind ik wel dat het een enorm ding is. Steekt heel erg aan de zijkanten uit, je lijkt wel zo'n 'hammerhead' haai :P

Maar ik hoop dat dit idee een beetje richting mainstream gaat eigenlijk. De techniek is er.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 12-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Nou, voor 1650 euro (inclusief lighthouses + controllers) is er ook al heel veel mogelijk op dat gebied.

De reviews zijn behoorlijk enthousiast, in tegenstelling tot eerdere pimax produkten. Je hebt alleen ook een zware PC nodig (al niet zo zwaar als ik verwacht had). Foveated rendering kan hier ook een hoop bijdragen aangezien de zijkanten toch niet echt 100% scherp gaan zijn.

Nadeel van de Pimax vind ik wel dat het een enorm ding is. Steekt heel erg aan de zijkanten uit, je lijkt wel zo'n 'hammerhead' haai :P
+ een enorme game PC wil je dat renderen... 2x 3090 in SLI edg. Wellicht is 20.000 wat overdreven, maar goedkoop is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:37:
[...]

+ een enorme game PC wil je dat renderen... 2x 3090 in SLI edg. Wellicht is 20.000 wat overdreven, maar goedkoop is het niet ;)
Nou dat valt in de praktijk dus wel mee.. De reviewers die ik zag hadden geen SLI en konden toch prima spelen. En een 3080 zit op 80% van het niveau van een 3090 :) Wat details terugschroeven en je bent er.

En vergeet ook niet dat je voor gewone VR ook een zware PC nodig hebt. De extra kosten zijn niet enorm wat mij betreft.

Maar inderdaad, mainstream is het niet.. Zelfs ik als enthousiast denk er niet aan (al had ik het wel overwogen als ik de knuckles en lighthouses al in huis had gehad). Ik hoop stiekem op een Quest 3 die hierop inzet. De Quest 2 heeft al een enorme sprong gemaakt in resolutie. Ik had zelf ook nooit verwacht dat dat zou kunnen op een mobiele chip.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 12-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Vandaag VR Cover binnen gehad.
Duurde een weekje. De kwaliteit is boven verwachtingen goed. Gelukkig ben ik niet voor een chinese rip-off gegaan.

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_r.x.Fb3N53DBY

En tweede. Ik krijg de latency van Steam VD niet onder de 60ms. Het netwerk is prima, maar mijn RX Vega 64 laat soms voelen dat zijn generatie wat achterhaald is. Iemand hetzelfde met deze kaart?

[ Voor 31% gewijzigd door Spacewide op 12-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Spacewide schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:56:
En tweede. Ik krijg de latency van Steam VD niet onder de 60ms. Het netwerk is prima, maar mijn RX Vega 64 laat soms voelen dat zijn generatie wat achterhaald is. Iemand hetzelfde met deze kaart?
Zet de performance overlay eens aan in VD (onder streaming) en kijk waar de bottleneck zit. Je ziet dan 4 tijdend:
- Game (rendering)
- Oncoding
- Netwerk
- Decoding.

Voor de juiste FPS zou Game maximaal 1000/fps mogen zijn. Een lagere FPS kiezen kan helpen dan. Ook een lagere kwaliteit bij streaming kiezen zorgt voor een lagere resolutie, maar deze kan je ook in VD aanpassen, al zal de encoding resolutie van de VD instelling afhangen wellicht) Encoding zou niet zoveel moeten zijn, 4 - 5ms denk ik. Netwerk is bij mij voor 100mbps rond de 12. Meer mbps is trager dus daar kan je mee spelen. 60 is opzich niet zo gek als je wat zwaardere instellingen hebt. Als ik minimaal draai zit ik op 35 - 45ms maar als het spel wat zwaarder is gaat dit ook richting de 50-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen

Het goed afstellen van de Quest 2 kost wat tijd en ervaring. Heb je bijvoorbeeld naast het afstellen van de hoofdbanden ook de headset zelf gekanteld? Zet de bril op, pak de headset met twee handen vast en probeer het te kantelen, dat zal het gat bij je neus ook wat kleiner maken verwacht ik. Helemaal dicht zal het niet worden met de standaard cover, maar een groot gat zou het niet moeten zijn.

De lenzen kan je iets dichter op je ogen krijgen door een andere cover/insert te kopen zoals bijvoorbeeld bij Vrcover (altijd heel snel uitverkocht). De tunnelview blijft echter altijd wat aanwezig, incl. de onscherpte buiten de sweetspot. Bij elke nieuwe headset wordt dit beter.

Check voor de zekerheid ook even je ipd met een smartphone app en zet je lenzen in de juiste stand 1, 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
deDenDen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Het goed afstellen van de Quest 2 kost wat tijd en ervaring. Heb je bijvoorbeeld naast het afstellen van de hoofdbanden ook de headset zelf gekanteld? Zet de bril op, pak de headset met twee handen vast en probeer het te kantelen, dat zal het gat bij je neus ook wat kleiner maken verwacht ik. Helemaal dicht zal het niet worden met de standaard cover, maar een groot gat zou het niet moeten zijn.

De lenzen kan je iets dichter op je ogen krijgen door een andere cover/insert te kopen zoals bijvoorbeeld bij Vrcover (altijd heel snel uitverkocht). De tunnelview blijft echter altijd wat aanwezig, incl. de onscherpte buiten de sweetspot. Bij elke nieuwe headset wordt dit beter.

Check voor de zekerheid ook even je ipd met een smartphone app en zet je lenzen in de juiste stand 1, 2 of 3.
Band afstellen is vrij eenvoudig. Strak trekken van achteren tot ie fijn vast blijft zitten.
De headset kantelen is mij niet helemaal duidelijk. Je bedoelt 'm beetje forcerend in het gezicht te maneuverer? Als ik er wat meer druk op zet blijft er langs de neus(vleugels) nog wat ruimte open. Dit helemaal wegkrijgen zal denk ik niet lukken. Helemaal hermetisch afsluiten is denk ik dan ook niet mogelijk en zal als ik de Q2 in mn bezit blijf houden wel kijken naar de Vrcover :)

Stand 3 is denk ik voor mij het beste, en het blurry gedeelte in de buitenste randen, dat is wel iets waar ik wat moeite mee heb. Zoals @Tadango schrijft, ik moet mn hoofd gaan bewegen ipv ogen, iets wat ik maar weinig doe. Ik ben dan ook op moment in een draaierig/semi-misselijke toestand _O- Ik knalde net een gratis rollercoaster app op en moest die bril héél snel afzetten. Zelfde effect als de nawerking van een slecht gevallen fles whisky... daarentegen, Crisis VRigade ontdekt en dat is helemaal geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Spacewide schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:56:
Vandaag VR Cover binnen gehad.
Duurde een weekje. De kwaliteit is boven verwachtingen goed. Gelukkig ben ik niet voor een chinese rip-off gegaan.

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_r.x.Fb3N53DBY

Het nadeel aan AMD videokaarten is dat je encoding performance van nvidia kaarten mist, er is niks aan te doen.
Ik had ook liever een 6800 gehaald maar omdat encoding performance bij amd waardeloos is ben ik gebonden aan nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
knakker2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Band afstellen is vrij eenvoudig. Strak trekken van achteren tot ie fijn vast blijft zitten.
De headset kantelen is mij niet helemaal duidelijk. Je bedoelt 'm beetje forcerend in het gezicht te maneuverer? Als ik er wat meer druk op zet blijft er langs de neus(vleugels) nog wat ruimte open. Dit helemaal wegkrijgen zal denk ik niet lukken. Helemaal hermetisch afsluiten is denk ik dan ook niet mogelijk en zal als ik de Q2 in mn bezit blijf houden wel kijken naar de Vrcover :)
De headset zit met scharnieren vast aan de headstrap, je kunt het daardoor naar boven en beneden kantelen.
IPD op smartphone app? Dat heb ik nog niet gezien. Ga ik onderzoeken
Op de iPhone gebruik ik Eye Measure.
Stand 3 is denk ik voor mij het beste, en het blurry gedeelte in de buitenste randen, dat is wel iets waar ik wat moeite mee heb. Zoals @Tadango schrijft, ik moet mn hoofd gaan bewegen ipv ogen, iets wat ik maar weinig doe. Ik ben dan ook op moment in een draaierig/semi-misselijke toestand _O- Ik knalde net een gratis rollercoaster app op en moest die bril héél snel afzetten. Zelfde effect als de nawerking van een slecht gevallen fles whisky... daarentegen, Crisis VRigade ontdekt en dat is helemaal geweldig
Zo'n rollercoaster app is geen ideale start. Spellen als Beatsaber, waar je stilstaat, zijn een betere manier om VR-benen te kweken. Bij de één kost dat wat meer tijd dan bij een ander. Stop ook direct met spelen wanneer je duizelig/misselijk wordt en bouw het langzaam op.
Het went vrij snel dat je in VR meer met je hoofd draait dan dat je gewend bent. Dat zijn simpelweg beperkingen van de hardware. Over het gehele scherm de volledige resolutie toveren is nog niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Iemand een tip voor een goede 3rd party link cable voor de quest 2?
Liefste 4a a 5m met 3m als minimum.
De kabels die ik tot nu toe voorbij heb zien komen vind ik behoorlijk stug en dik ogend..

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik heb een kiwi 5m kabel en is niet dik of stug, werkt prima. Overigens adviseer ik altijd VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
unfor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:22:
Ik heb een kiwi 5m kabel en is niet dik of stug, werkt prima. Overigens adviseer ik altijd VD.
Ik kwam zelf idd ook op die kiwi kabel uit, kan alleen de 3m variant vinden met relatief lange levertijd vandaar dat ik nog even verder zocht.

Gebruik zelf ook VD icm met een AX netwerk, werkt perfect maar ik wil toch ook een kabel ivm langere sessies

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kiwi koopt die kabels ook maar in en drukt er een label op. Over het algemeen zullen alle 5m usb3 kabels geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Ik denk dat dit vrijwel normaal is. Als ik de Quest echt gebruik in een game heb ik het niet in de gaten. Misschien de band wat strakker doen? Ik merk wel dat als mijn neus het randje raakt het erg begint te kriebelen :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
MetalPool schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat dit vrijwel normaal is. Als ik de Quest echt gebruik in een game heb ik het niet in de gaten. Misschien de band wat strakker doen? Ik merk wel dat als mijn neus het randje raakt het erg begint te kriebelen :D
Ligt aan "formaat" van je neus maar bovenal hoe je je bril op je hoofd zet. Ik heb gemerkt dat ik de bril standaard wat te hoog zet en dan heb ik dat ook naast dat ik dan onderin niet scherp zie (dat kan je goed zien als je de VD performance overlay aan hebt staan). Als ik de bril meer naar beneden haal is het gat bij de neus weg en zie ik de performance overlay ook scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
MetalPool schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Ik kijk zo naar beneden,langs m’n neus de echte wereld in. Echter is het wel zo dat als je goed gefocust bent en in je game zit het niet echt super merkbaar is. Je moet er bewust van zijn / op letten, dan pas stoort het. Zoals @deDenDen laat weten kan je inderdaad kantelen. Het helpt een beetje. Wel voorzichtig zijn want voelt toch aan dat het eenvoudig kan breken en het is niet duidelijk hoe ver het kantelen precies kan.

De Vrcover, wat voor winst haal je hier uit ? Ik zal het zelf ook even proberen te vinden.

Bizar hoe ik uren later nog een lichte draaigevoel heb. Ik stapte vroeger 100x achter elkaar in een achtbaan. Nu na 2 minuten VR ben ik al een halve dag draaikolkerig in m’n hoofd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

FreeMen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Ligt aan "formaat" van je neus maar bovenal hoe je je bril op je hoofd zet. Ik heb gemerkt dat ik de bril standaard wat te hoog zet en dan heb ik dat ook naast dat ik dan onderin niet scherp zie (dat kan je goed zien als je de VD performance overlay aan hebt staan). Als ik de bril meer naar beneden haal is het gat bij de neus weg en zie ik de performance overlay ook scherp.
Mjah niet dat ik een gigantische gok heb hoor ;) Maar ook dit heb ik verholpen door de bandjes iets strakker te zetten. Ik zit er ook aan te denken om een powerbank aan de achterkant van mijn quest te bevestigen. Zorgt voor 1 uiteraard meer batterij capaciteit maar 2 ook een soort van contragewicht. De quest (2 in mijn geval) is best aan gewicht aan de voorkant. Logisch natuurlijk....maar zo`n powerbank zal dat ook wel comfortabeler maken denk ik.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
knakker2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik kijk zo naar beneden,langs m’n neus de echte wereld in. Echter is het wel zo dat als je goed gefocust bent en in je game zit het niet echt super merkbaar is. Je moet er bewust van zijn / op letten, dan pas stoort het. Zoals @deDenDen laat weten kan je inderdaad kantelen. Het helpt een beetje. Wel voorzichtig zijn want voelt toch aan dat het eenvoudig kan breken en het is niet duidelijk hoe ver het kantelen precies kan.

De Vrcover, wat voor winst haal je hier uit ? Ik zal het zelf ook even proberen te vinden.

Bizar hoe ik uren later nog een lichte draaigevoel heb. Ik stapte vroeger 100x achter elkaar in een achtbaan. Nu na 2 minuten VR ben ik al een halve dag draaikolkerig in m’n hoofd :')
Haha, rustig aan beginnen, ik had precies hetzelfde. Ik heb de VR cover ook in bestelling staan, deze heeft met de dunnere pad (zelfde comfort als reguliere padding) een bredere FOV omdat je ogen een paar mm dichter bij de lens zitten. Ik heb dit zelf getest met een Ali versie maar die padding was helaas zo dun dat ik met mijn neus tegen het frame aan kom te zitten en kan je zeggen dat dat niet lekker zit :+ .

Effect is best behoorlijk, je pakt zo 10-15% meer FOV zowel horizontaal als verticaal wat ca 30-50% van de zwarte "verrekijker" randen af haalt.

Edit,
Gevoelsmatig wordt hiermee ook het scherpte oppervlakte groter en zijn de uiterste ook scherper maar dit kan perceptie zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 12-01-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MetalPool schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Mjah niet dat ik een gigantische gok heb hoor ;) Maar ook dit heb ik verholpen door de bandjes iets strakker te zetten. Ik zit er ook aan te denken om een powerbank aan de achterkant van mijn quest te bevestigen. Zorgt voor 1 uiteraard meer batterij capaciteit maar 2 ook een soort van contragewicht. De quest (2 in mijn geval) is best aan gewicht aan de voorkant. Logisch natuurlijk....maar zo`n powerbank zal dat ook wel comfortabeler maken denk ik.
Klopt, ik heb de elite strap (aanrader) icm een 10000mah powerbank achterop in een zelf ontworpen en geprinte 3d houder. Ideale combi. Ik kan de bril gewoon los op mijn hoofd zetten door de balans zetten maar dat kost weer wat FOV dus meestal draai ik hem wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
FreeMen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Haha, rustig aan beginnen, ik had precies hetzelfde. Ik heb de VR cover ook in bestelling staan, deze heeft met de dunnere pad (zelfde comfort als reguliere padding) een bredere FOV omdat je ogen een paar mm dichter bij de lens zitten. Ik heb dit zelf getest met een Ali versie maar die padding was helaas zo dun dat ik met mijn neus tegen het frame aan kom te zitten en kan je zeggen dat dat niet lekker zit :+ .

Effect is best behoorlijk, je pakt zo 10-15% meer FOV zowel horizontaal als verticaal wat ca 30-50% van de zwarte "verrekijker" randen af haalt.

Edit,
Gevoelsmatig wordt hiermee ook het scherpte oppervlakte groter en zijn de uiterste ook scherper maar dit kan perceptie zijn.
Juist. Die zwarte verrekijker-randen. Dat is wat me vanaf seconde 1 een beetje tegen zit.

Als die Vrcover datt, en al het andere wat je benoemd daadwerkelijk reduceert moet ik ‘m ook hebben. Sta ergens buiten nu maar zal later kijken of er een linkje hier geplaatst is om ‘m direct maar te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
unfor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Het nadeel aan AMD videokaarten is dat je encoding performance van nvidia kaarten mist, er is niks aan te doen.
Ik had ook liever een 6800 gehaald maar omdat encoding performance bij amd waardeloos is ben ik gebonden aan nvidia.
Ik heb geen enkel probleem met een RX 6800 en Link of VD op de Quest 2.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
UniMatrix schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met een RX 6800 en Link of VD op de Quest 2.
Dat is waarschijnlijk meer omdat je simpelweg niet weet waar je op moet letten. Je hebt op iedere AMD gemiddeld 20 ms meer encoding latency dan een kaart die gebruik kan maken van nvenc. Dat valt je wellicht niet meteen op, maar als je het eenmaal doorhebt dan merk je die 20ms extra latency echt wel in VR. Vooral in hele snelle games zoals de hogere moeilijkheidsgraden in Beat Saber e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Dat is waarschijnlijk meer omdat je simpelweg niet weet waar je op moet letten. Je hebt op iedere AMD gemiddeld 20 ms meer encoding latency dan een kaart die gebruik kan maken van nvenc. Dat valt je wellicht niet meteen op, maar als je het eenmaal doorhebt dan merk je die 20ms extra latency echt wel in VR. Vooral in hele snelle games zoals de hogere moeilijkheidsgraden in Beat Saber e.d.
Weet je zeker dat het op h264 (wat de standaard VD instelling is) ook zo is? Ik gebruik hvec setting omdat ik het verschil in latency niet zie op mijn rtx2080 maar heb de indruk dat de kwaliteit net wat beter is op hvec dan h264. Dit schijnt ook het voordeel van hvec te zijn, het is iets zwaarder maar op dezelfde bitrate als h264 krijg je een mooier plaatje. H264 schijnt echter standaard aangeraden te worden omdat het (overall) minder latency geeft en dan bij met name AMD GPU's. Dit is wellicht is wat jij bedoelt maar als je H264 gebruikt zou het niet uit moeten maken of je AMD of Nvidea gebruikt, deze zijn relatief aan elkaar gelijk in performance.

Althans, zo interpreteer ik het.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 12-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:08:
Ik knalde net een gratis rollercoaster app op en moest die bril héél snel afzetten. Zelfde effect als de nawerking van een slecht gevallen fles whisky... daarentegen, Crisis VRigade ontdekt en dat is helemaal geweldig
Dat is ook het slechtste wat je kan proberen in het begin ;) Die app lijkt leuk maar naar een paar seconden heb je er de rest van de dag nog last van :) Het wordt wel beter maar begin met apps waarbij de omgeving zo min mogelijk beweegt.

Probeer vooral Moss, dat is ene super platform spel voor VR. Is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
[...]

Dat kantelen zou vrij eenvoudig moeten gaan, op de plek waar de pootjes van je headstrap vastzitten aan je headset.
Daarnaast is mij opgevallen dat veel mensen de headstrap te hoog op hun achterhoofd zetten. De headstrap moet een beetje achter de bult van je achterhoofd blijven hangen (zie: https://www.reddit.com/r/...ry_important_for_comfort/)

eu.vrcover.com is de webshop die je in de gaten moet houden voor de betere inserts. Inschrijven voor de nieuwsbrief is aan te raden indien je op de hoogte gehouden wilt worden over de voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreeMen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Weet je zeker dat het op h264 (wat de standaard VD instelling is) ook zo is? Ik gebruik hvec setting omdat ik het verschil in latency niet zie op mijn rtx2080 maar heb de indruk dat de kwaliteit net wat beter is op hvec dan h264. Dit schijnt ook het voordeel van hvec te zijn, het is iets zwaarder maar op dezelfde bitrate als h264 krijg je een mooier plaatje. H264 schijnt echter standaard aangeraden te worden omdat het (overall) minder latency geeft en dan bij met name AMD GPU's. Dit is wellicht is wat jij bedoelt maar als je H264 gebruikt zou het niet uit moeten maken of je AMD of Nvidea gebruikt, deze zijn relatief aan elkaar gelijk in performance.
Zou kunnen, maar wat ik laatst in een discussie op discord tussen developer en klant op pikte is dat amd encoder langzamer is en dat er niet echt een workaround voor is. Ik ga er van uit dat de dev weet waar hij over praat :). Uiteindelijk redelijk makkelijk te zien wat het probleem is als je hoge latency hebt: gooi de performance overlay aan.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 12-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
nm...

[ Voor 99% gewijzigd door FreeMen op 12-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
unfor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Ik ben het niet met je eens.

Op het moment dat je HEVC kiest in VD zie je latency 20ms droppen in VD. Met sliced encoding aan, videobuffering uit, 65Mbps zie ik een encoding latency van 5 a 7 ms in de VD performance overlay op een totaal van 35 tot 48 afhankelijk van de game.

Dus zeker geen 60+ zoals waar de discussie over begon.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
[...]
Ik heb de Quest 2 sinds release en kan nog steeds geen enkel spel spelen waar enige vorm van vloeiende beweging in zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
menne schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb de Quest 2 sinds release en kan nog steeds geen enkel spel spelen waar enige vorm van vloeiende beweging in zit :X
Ik vermijd omdat ik dat ding enorm graag wil uitproberen al die beweeg-situaties. Ik startte net iets op - schietspel via sidequest, shooting gallery met al die geweren aan de muur. Weet de naam even niet. En dan moet je met de stick “lopen”. Die beweging deed me bijna overgeven.

Over die Vrcover, ik wil degene die wat beter werkt bestellen. https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_r.x.Fb3N53DBY

Deze toch? Helaas uitverkocht. Is er nog een andere mogelijkheid ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
knakker2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ik vermijd omdat ik dat ding enorm graag wil uitproberen al die beweeg-situaties. Ik startte net iets op - schietspel via sidequest, shooting gallery met al die geweren aan de muur. Weet de naam even niet. En dan moet je met de stick “lopen”. Die beweging deed me bijna overgeven.

Over die Vrcover, ik wil degene die wat beter werkt bestellen. https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_r.x.Fb3N53DBY

Gelijkwaardige alternatieven heb ik nog niet voorbij zien komen. Daarom inschrijven op de nieuwsbrief van vrcover, geduld hebben en snel bestellen wanneer ze weer op voorraad zijn.
Of genoegen nemen met de witte versie: https://eu.vrcover.com/pr...st-2-dark-grey-light-grey
Of zwart/paars: https://eu.vrcover.com/pr...%A2-quest-2-magenta-black
:P
Er komen overigens nog iets van €7 verzendkosten bij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 10:11
[...]

Is nu beschikbaar als je snel bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Khalon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Is nu beschikbaar als je snel bent!
Hij is onderweg :).

Ben benieuwd. Betere FOV en wat meer comfort is we fijn :). Is dit overigens precies dezelfde als de Officiële VRCover of een (hele goede) kloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hebben mensen die vorige week donderdag ook hebben besteld al iets meer gehoord dan confirmed ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
knakker2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Hij is onderweg :).

Ben benieuwd. Betere FOV en wat meer comfort is we fijn :). Is dit overigens precies dezelfde als de Officiële VRCover of een (hele goede) kloon?
Ik heb hem met de kerst ook via amazon besteld, had hem een paar dagen later binnen en voor zover ik weet is het de officiele. Ben toen ook op de amazon pagina terecht gekomen via een officiele VRCover mail.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
[...]

Hier zou ik `m bestellen, zie dat er nu een aantal leverbaar zijn.
https://eu.vrcover.com/

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Soliest schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Hier zou ik `m bestellen, zie dat er nu een aantal leverbaar zijn.
https://eu.vrcover.com/
Ik heb m al via bovengenoemde Amazon link besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:37:
Hebben mensen die vorige week donderdag ook hebben besteld al iets meer gehoord dan confirmed ?
Nope maar ik verwacht hem rond het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Nope maar ik verwacht hem rond het weekend.
Daar hoop ik dan ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik hoop alleen dat de website van VRcovers wat achter de feiten aan loopt want de status is nog altijd dezelfde..

We’ve accepted your order, and we’re getting it ready. Come back to this page for updates on your shipment status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Ik hoop alleen dat de website van VRcovers wat achter de feiten aan loopt want de status is nog altijd dezelfde..

We’ve accepted your order, and we’re getting it ready. Come back to this page for updates on your shipment status.
ik hoop mee ;)

Gebruiken jullie iets van kabel clips als je link kabel gebruikt?
Zit nog beetje te stoeien om hem goed op mijn rug te krijgen en te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:30:
[...]
ik hoop mee ;)

Link, wat is dat? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Na HL Alyx en gisteren ook Subnautica uitgespeeld te hebben vandaag eens begonnen met Stormland.
Deze liep tot voor kort nooit lekker via VD dus heb ik links laten liggen maar sinds kort werkt hij wel vloeiend.

Ik moet zeggen, aanrader! Het is een relatief ouder VR spel maar damn grafisch doet hij niet veel onder voor HL Alyx! Het is een mix van HL Alyx en Robo recall maar dan in een meer open omgeving. Open is relatief tov games zoals subnautica maar het is meer open dan Robo recall en HL Alyx.

Leuke gameplay en zoals gezegd grafisch echt opvallen goed. De game loopt ook echt lekker met alles op high (AMD 5600x icm RTX2080). Al met al een echte tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:12:
Na HL Alyx en gisteren ook Subnautica uitgespeeld te hebben vandaag eens begonnen met Stormland.
Deze liep tot voor kort nooit lekker via VD dus heb ik links laten liggen maar sinds kort werkt hij wel vloeiend.

Ik moet zeggen, aanrader! Het is een relatief ouder VR spel maar damn grafisch doet hij niet veel onder voor HL Alyx! Het is een mix van HL Alyx en Robo recall maar dan in een meer open omgeving. Open is relatief tov games zoals subnautica maar het is meer open dan Robo recall en HL Alyx.

Leuke gameplay en zoals gezegd grafisch echt opvallen goed. De game loopt ook echt lekker met alles op high (AMD 5600x icm RTX2080). Al met al een echte tip!!
Echt eerlijk, ben nu subnautica in vr aan spelen.
Maar met vd doet mijn controller heel raar.
Elke keer blijft de bumper van mijn controller hangen en duik ik de bodem in.
Dit heb ik niet als ik via de kabel speel.
Dus vandaar dat ik stiekem op zoek ben naar een kabel clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Echt eerlijk, ben nu subnautica in vr aan spelen.
Maar met vd doet mijn controller heel raar.
Elke keer blijft de bumper van mijn controller hangen en duik ik de bodem in.
Dit heb ik niet als ik via de kabel speel.
Dus vandaar dat ik stiekem op zoek ben naar een kabel clip.
Vreemd, speel je met de VR controllers of een gewone controller zoals van de xbox? De VR controllers worden niet goed ondersteunt zover ik weet, ik gebruik dan ook een Xbox controller en dat werkt perfect in VD. Sowieso heb je te weinig buttons op de vr controllers om alles goed te kunnen gebruiken in subnautica naar ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Vreemd, speel je met de VR controllers of een gewone controller zoals van de xbox? De VR controllers worden niet goed ondersteunt zover ik weet, ik gebruik dan ook een Xbox controller en dat werkt perfect in VD. Sowieso heb je te weinig buttons op de vr controllers om alles goed te kunnen gebruiken in subnautica naar ik begrijp.
gewoon de xbox one controller.
Deze hangt aan mijn pc.
(Onafhankelijk van of ik speel via link of vd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:02:
[...]
gewoon de xbox one controller.
Deze hangt aan mijn pc.
(Onafhankelijk van of ik speel via link of vd)
Lijkt erop alsof VD je VR controller thumb button constant registreert. Vreemd dat hij dat doet, ik heb daar geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Lijkt erop alsof VD je VR controller thumb button constant registreert. Vreemd dat hij dat doet, ik heb daar geen last van..
Zal morgen ens kijken of ik nog iets kan vinden hier tegen.
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Vorige week donderdag besteld toen de interface op voorraad was maar sindsdien niets meer gehoord. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Zal morgen ens kijken of ik nog iets kan vinden hier tegen.
Tnx
En controller emulatie uitzetten via VD? Wellicht stoort dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
[...]

Klopt, die status heeft mijn order ook nog steeds, maar hij is al weken lang in huis.
Tip: kijk in je spam mail ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:30:
[...]
ik hoop mee ;)

Ik hab via thingyverse wat clips opgezocht en geprint, beetje aangepast voor mezelf/andere kabel en werkt nu goed. Enige is nog wel dat als ik in de stoel zit de kabel vervelend tegen de hoofdsteun botst en veel geluid geeft in de headset. Als ik de kabel omdraai en naar voren richt valt het scherm regelmatig uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Tadango schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:57:
[...]

En controller emulatie uitzetten via VD? Wellicht stoort dat.
Dank je wel die gaan we zo als ik thuis ben gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Soliest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Ik hab via thingyverse wat clips opgezocht en geprint, beetje aangepast voor mezelf/andere kabel en werkt nu goed. Enige is nog wel dat als ik in de stoel zit de kabel vervelend tegen de hoofdsteun botst en veel geluid geeft in de headset. Als ik de kabel omdraai en naar voren richt valt het scherm regelmatig uit :(
Heb ook wat clipjes gezien daar, maar geen idee hoe ik die moet uitprinten.
Heb zelf geen 3d printer en ook niemand in mijn directe omgeving die dat kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deDenDen
Soliest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Klopt, die status heeft mijn order ook nog steeds, maar hij is al weken lang in huis.
Tip: kijk in je spam mail ;)
Bedankt voor de tip!
Geen mail van vrcover, wel één van Jort Kelder voor wat Bitcoins, een tarot-lezing van medium Christina en wat Russische dames.
Niet wat ik zocht maar toch een kijkje in de toekomst gekregen en wat Bitcoins gekocht om mijn nieuwe liefde in te kunnen laten vliegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:37:
Zojuist mail ontvangen dat hij onderweg is met Deutsche post. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Zojuist mail ontvangen dat hij onderweg is met Deutsche post. 👍
Ben benieuwd :) heb nog niks, maar hopelijk heb ik dan ook snel mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Vrcover binnen en gebruikt; het is een verbetering :)
Iets voller beeld, klein beetje dat ronde 'verrekijker'-beeld kwijt en een iets zachter materiaal dan de standaard cover.

Ben nog steeds een tikkie van slag door die RollerCoaster rit; nu de 3e dag dat ik met vlagen van draaierigheid te maken heb. Die app zet ik dus nevernooit meer aan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hadden het eerder over shadow met virtual desktop.
Oasis heeft hier nu video van gemaakt:
YouTube: Is The Future Of VR In The CLOUD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
knakker2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:37:
Vrcover binnen en gebruikt; het is een verbetering :)
Iets voller beeld, klein beetje dat ronde 'verrekijker'-beeld kwijt en een iets zachter materiaal dan de standaard cover.

Ben nog steeds een tikkie van slag door die RollerCoaster rit; nu de 3e dag dat ik met vlagen van draaierigheid te maken heb. Die app zet ik dus nevernooit meer aan :')
Ik vind hem wat tegen vallen eigenlijk, dwz, ik heb de standaard uitvoering besteld maar de kleur van het frame is dark olive wat meer groen is dan zwart, lelijke kleur. Heb jij ook die kleur ontvangen?

Daarnaast is de FOV eigenlijk amper beter, ik heb net een aantal keer het originele frame gewisseld met de vrcover versie met normale dikte foam en kan eigenlijk geen verschil in de FOV zien met het sideloaded "Quest PID" programma. In beide gevallen haal ik 40 links en 40 rechts. Het foam is wel wat prettiger tav het comfort maar zeker geen € 37 waard. De nose cover is ook niet zo heel prettig maar wel noodzakelijk omdat er veel meer licht doorheen komt dan bij de standaard cover welke bij de quest zit zelfs met de nosecover erop!

Gelukkig heb ik nog de ali express imitatie frame, deze is stuk mooier dan die van VR cover (is wel zwart) en zit net zo goed. Daarvan waren de foam inserts echter te dun dus ik heb nu een combinatie van beide. Helaas is de nosecover daarvan weer slechter en sluit hij minder goed af dan die van VR cover.

Al met al had ik het eigenlijk prima bij het origineel kunnen laten. Alles bij elkaar was nu € 45 en zelfs gecombineerd is het het net niet... oh well.

Bij het testen met de "Quest IPD" app ben ik er echter wel achter gekomen dat ondanks dat mijn echte PID 63mm is dit in de Quest 2 niet ook 63 mm moet zijn maar 68mm! Als ik in de app op 63mm mijn hoofd rustig rond draai zie ik de rode ringen en witte lijnen bewegen. Op 68mm heb ik dat helemaal niet. Het viel mij al vaker op dat in VD met de "dekstop computer" omgeving de monitor waar je naar kijkt heel lichtelijk bewoog als ik mijn hoofd bewoog. Dit is bij 68mm niet en blijkbaar heeft dit ingame ook zijn uitwerking aangezien alles waar je naar kijkt eenzelfde beweging maakt waardoor je in sommige games misselijk(er) wordt. Op 68mm is alles een stuk prettiger geworden!

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 16-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Begrijp ik het nou trouwens goed dat Halo straps ervoor zorgen dat de Quest niet op je voorhoofd/wangen steunt? Ik heb nog steeds dat ik echt last van mijn voorhoofd krijg met <1 uur gamen wat uiteindelijk de volgende dag vaak resulteert in knallende koppijn. Dit is met de Elite strap (niet te strak), met de Quest goed gekanteld voor gelijke verdeling en een contragewicht. Zit nu dus een halo strap te overwegen.

Heeft hier iemand ervaring mee, en hoe is dit dan bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
menne schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:19:
Begrijp ik het nou trouwens goed dat Halo straps ervoor zorgen dat de Quest niet op je voorhoofd/wangen steunt? Ik heb nog steeds dat ik echt last van mijn voorhoofd krijg met <1 uur gamen wat uiteindelijk de volgende dag vaak resulteert in knallende koppijn. Dit is met de Elite strap (niet te strak), met de Quest goed gekanteld voor gelijke verdeling en een contragewicht. Zit nu dus een halo strap te overwegen.

Heeft hier iemand ervaring mee, en hoe is dit dan bevallen?
De elite strap zelf heeft helaas de balans nog niet helemaal lekker inderdaad waardoor je hem strakker moet zetten dan je zou willen. Ik heb echter een 10000mah batterij achterop zitten en de bril is 100% in balans en ik kan hem opzetten zonder vast te draaien. Uiteraard moet je hem wel iets vastdraaien omdat hij anders van je hoofd valt als je naar beneden kijkt. Dit is wellicht een goedkopere oplossing?

Edit, zie dat je al een contragewicht hebt. Dat is dan wel erg vreemd dat je last van je hoofd krijgt. Dan vraag ik mij echt af of eender welke strap je gaat helpen, je zult ze allemaal toch aan moeten draaien. Had jij ook al de VR cover met zachtere foam? Dit zit wel een stuk prettiger dan de standaard harde foam.

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 16-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nu net de hele meuk naar boven gesjouwd om even te testen. De rest van de maand ivm examens geen tijd voor en nog niet jarig, dus daarna lekker de doos in tot alles voorbij is.
Man wat een kabels voor die Valve Index. :+
Ander ding is dat de "game" laptop van mijn vrouw geen DP heeft, maar wel USB-c oid waar video over kan, dus daar maar eens naar zoeken of dat een optie kan zijn voor een keertje beneden. Alhoewel ik echt niet alles naar beneden ga sjouwen haha.
Het geheel voelt wel aan als kwaliteit, dat is echt wel mooi.
Moet alleen even kijken qua instellingen en hoe precies het beste voor mij is.
Daarnaast tzt ook netjes alles wegwerken en ophangen. Wellicht ook de bekabeling bovenlangs laten lopen met haken zodat het er nog af kan als dat nodig is en de bedrading niet in de weg zit.

Staan gaat wel in ieder geval, dat scheelt, maar lopen kan dan weer niet. Daar heb ik de mogelijkheid ook niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo... Had mijn Quest (1) al lang nauwelijks gebruikt (half jaar of zo) vanwege plaatsgebrek eerst, en toen ik mijn nieuwe werkkamer 'af' had lang nog niet de moeite genomen om daar ook weer te gaan VR-en. Vandaag de knoop doorgehakt, Quest gepakt, even bijgeladen (had nog 40% accu, best netjes) en potje beat saber gespeeld.

Twee dingen... 1. Damn ik was een klein beetje vergeten hoe leuk dit is! :D

En 2... Au au au na bijna 10 maanden thuiswerken en bijna alle dagen zitten en alleen een paar keer per dag naar buiten met een hond die liever snuffelt dan door wandelt is mijn conditie praktisch tot nul gereduceerd :') ik moest na één nummer al rustig gaan zitten en was serieus een beetje misselijk.

Na bijgekomen te zijn wel nog iets van een uurtje Quake 2 verder gespeeld en dat ging prima dus mijn VR benen heb ik echt nog wel, het is volgens mij puur dat mijn lijf in opstand kwam tegen het ineens weer rond te staan stuiteren in beat saber.

Goed, reden genoeg dus om in ieder geval mijn dagelijkse rondje beat saber weer in ere te herstellen. En dan binnenkort ook de pc maar weer eens aansluiten zodat ik ook weer via vd kan spelen (gebruik voor werk laptop van de zaak, mijn game pc staat ook al een paar maanden niet meer aangesloten nadat ik mijn werkplek naar boven verhuisd heb).

Batterijen van de controllers waren wel beiden op sterven na dood. Misschien toch eens kijken voor IKEA ladda's of zo, als het weer lukt om daar wat te kopen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
FreeMen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Edit, zie dat je al een contragewicht hebt. Dat is dan wel erg vreemd dat je last van je hoofd krijgt. Dan vraag ik mij echt af of eender welke strap je gaat helpen, je zult ze allemaal toch aan moeten draaien. Had jij ook al de VR cover met zachtere foam? Dit zit wel een stuk prettiger dan de standaard harde foam.
De cover is nog standaard inderdaad. Hij kan bij mij inderdaad ook vrijwel geheel los door het contragewicht, maar met hoofd draaien etc moet je hem inderdaad wel wat strakker doen (maar echt niet extreem strak). Ik weet ook niet zo goed waar het hem nou in zit. Ik begin bijna te denken dat mijn spieren bij mijn voorhoofd iets onbewust doen als de cover van de Quest er tegenaan komt ofzo... Want anders kan ik het ook moeilijk verklaren verder. Het is nu eigenlijk de moeite niet meer zo waard om VR te doen, omdat de backlash dus soms 1 of 2 dagen lang duurt, voor een uurtje plezier ;( Het is niet na elke sessie, maar in de meesten gevallen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Finraziel ikea kun je gewoon bestellen. Klein spul is 4,95 verzendkosten. Pas nog gekeken voor oplaadbare batterijen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:19:
@Finraziel ikea kun je gewoon bestellen. Klein spul is 4,95 verzendkosten. Pas nog gekeken voor oplaadbare batterijen namelijk.
Ah dat is goed te doen inderdaad. Ik probeerde het net al maar kreeg steeds een melding dat door drukte mijn bestelling niet aangenomen kon worden. In de loop van de week nog maar eens proberen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
FreeMen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Ik vind hem wat tegen vallen eigenlijk, dwz, ik heb de standaard uitvoering besteld maar de kleur van het frame is dark olive wat meer groen is dan zwart, lelijke kleur. Heb jij ook die kleur ontvangen?

Daarnaast is de FOV eigenlijk amper beter, ik heb net een aantal keer het originele frame gewisseld met de vrcover versie met normale dikte foam en kan eigenlijk geen verschil in de FOV zien met het sideloaded "Quest PID" programma. In beide gevallen haal ik 40 links en 40 rechts. Het foam is wel wat prettiger tav het comfort maar zeker geen € 37 waard. De nose cover is ook niet zo heel prettig maar wel noodzakelijk omdat er veel meer licht doorheen komt dan bij de standaard cover welke bij de quest zit zelfs met de nosecover erop!

Gelukkig heb ik nog de ali express imitatie frame, deze is stuk mooier dan die van VR cover (is wel zwart) en zit net zo goed. Daarvan waren de foam inserts echter te dun dus ik heb nu een combinatie van beide. Helaas is de nosecover daarvan weer slechter en sluit hij minder goed af dan die van VR cover.

Al met al had ik het eigenlijk prima bij het origineel kunnen laten. Alles bij elkaar was nu € 45 en zelfs gecombineerd is het het net niet... oh well.
Ik heb de VRcover ook vandaag binnengekregen. Ik kreeg ook de dark olive versie en die is inderdaad niet echt mooi maar net zoals jij heb ik ook nog de Aliexpress imitatie liggen die ik voorheen gebruikte. Eigenlijk zat ie net zo goed maar ik was ook benieuwd naar de luchtgaatjes in de VRcover frame. Hopelijk scheelt dat iets wanneer het weer warmer gaat worden.
Qua comfort vind ik de VRcover ietsjes beter dan de Aliexpress versie. De VRcover versie is wat breder en dat is wel wat fjjner.
Laatst had ik de Gomrvr halo strap ook besteld en in combinatie met deze cover is het comfort een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb helaas nog geen vr cover binnen.
Ook nog geen mail gehad :( dus hopijk van de week.

Overigens vandaag wel silicone cover binnen met de foam pad voor de standaard strap.
Beide verhogen comfort al best wel :)

Ok nu even de tijd gehad om mijn silicone cover te gebruiken.
+ voelt cooler aan als je net speelt.
+ minder licht komt er door vanwege neus flappen.

Grote min:
- quest beslaat als ik intensief aan het gamen ben, waardoor je bijna niks meer ziet.
- als je op temperatuur komt voelt het ook niet meer zo koud aan.

Meer mensen bij wie de quest beslaat, of ligt dit aan de cover die ik nu heb ?

[ Voor 48% gewijzigd door kaasszje op 16-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Een aantal ervaringen opgestart om even te bekijken.
The lab. Een berg gedeelte wat al indrukwekkend mooi was. Dingen oppakken en ja, die hoogtevrees voel ik dan wel.
Boogschieten daar in, werkte wel leuk, maar had ineens de boog in de verkeerde hand. Maar dat is gewoon uitzoeken hoe je over pakt.
En nog even snel Aircar gedaan. Wow, ik stond, dat is geen aanrader. Dan ga je toch wankelen. En ik vloog al dan niet expres tegen een gebouw. Toch even mijn ogen dicht gedaan. Haha

Over een paar weken eindelijk tijd om rustig te vogelen. Vanavond even netjes weer in de doos doen.
Moet alleen even kijken hoe ik het beste alles neer kan zetten en hoe ik alles weg moet werken. Daarbij wat de beste manier is om dingen op te starten.
En dan toch maar eens kijken of ik de zolder op kan ruimen en ruimte maken hiervoor. Of de slaapkamer van ons of onze dochter naar zolder en de gameroom naar beneden.
Merk dat inderdaad een aantal spellen staan op zijn minst een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kaasszje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:42:
Heb helaas nog geen vr cover binnen.
Ook nog geen mail gehad :( dus hopijk van de week.

Overigens vandaag wel silicone cover binnen met de foam pad voor de standaard strap.
Beide verhogen comfort al best wel :)

Ok nu even de tijd gehad om mijn silicone cover te gebruiken.
+ voelt cooler aan als je net speelt.
+ minder licht komt er door vanwege neus flappen.

Grote min:
- quest beslaat als ik intensief aan het gamen ben, waardoor je bijna niks meer ziet.
- als je op temperatuur komt voelt het ook niet meer zo koud aan.

Meer mensen bij wie de quest beslaat, of ligt dit aan de cover die ik nu heb ?
Bij mij nog nooit beslagen, je ademt uit beneden de bril en ook je neusgaten adem je uit onder de bril dus ik begrijp ook niet zo goed dat hij beslaat? De silicone cover vond ik in het begin ook prettig maar ik merkte snel dat het bij wat langere sessies juist warmer wordt naast dat het ook veel meer zweet. Ik ben er dan ook vrij snel weer vanaf gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Bij mij nog nooit beslagen, je ademt uit beneden de bril en ook je neusgaten adem je uit onder de bril dus ik begrijp ook niet zo goed dat hij beslaat? De silicone cover vond ik in het begin ook prettig maar ik merkte snel dat het bij wat langere sessies juist warmer wordt naast dat het ook veel meer zweet. Ik ben er dan ook vrij snel weer vanaf gestapt.
denk verschil in warmte tussen mijn gezicht en de bril oid.
lees op internet wel meer mensen.
Sommige die zelfs gaten in het frame hebben geboord.

Met silicone rand en neus dingen dekt het ook vrijwel helemaal af...

Hopelijk dadelijk met de vrcover cover minder.
(Als ik hem krijg ten minste :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:04
FreeMen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Beslagen bril krijg je natuurlijk niet alleen maar door je adem, hè :P Je hoofd zelf staat ook warmte af.

Ik heb ook geregeld dat m'n VR-bril beslaat. Even een paar seconden de bril van m'n hoofd af kantelen helpt, maar dat elke paar minuten moeten doen, begint al snel irritant te worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hahn schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Beslagen bril krijg je natuurlijk niet alleen maar door je adem, hè :P Je hoofd zelf staat ook warmte af.

Ik heb ook geregeld dat m'n VR-bril beslaat. Even een paar seconden de bril van m'n hoofd af kantelen helpt, maar dat elke paar minuten moeten doen, begint al snel irritant te worden.
hmm, ik gebruik de vr cover cotton, misschien dat dat toch goed helpt tegen het zweten. Ik heb zojuist de nieuwe VR foam cover een tijdje op gehad maar ik neig hoe langer hoe meer terug naar de standaard cover + cotton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:04
FreeMen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:01:
[...]

hmm, ik gebruik de vr cover cotton, misschien dat dat toch goed helpt tegen het zweten. Ik heb zojuist de nieuwe VR foam cover een tijdje op gehad maar ik neig hoe langer hoe meer terug naar de standaard cover + cotton.
...een beslagen bril komt ook niet per se door zweet. Zoals kaasszje ook aangeeft: beslagen ruiten/brillen ontstaan door warmteverschil. Misschien heb jij gewoon een koel hoofd, of een warme kamer ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hahn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:05:
[...]

...een beslagen bril komt ook niet per se door zweet. Zoals kaasszje ook aangeeft: beslagen ruiten/brillen ontstaan door warmteverschil. Misschien heb jij gewoon een koel hoofd, of een warme kamer ;)
Haha, ik heb zeker geen koel hoofd. Ik heb toch sterk het vermoedden dat het oa met de katoenen cover te maken heeft. Hier kan vocht en zweet makkelijk in opgenomen worden. Ik merk dat ik met de VR cover met foam duidelijk warmer krijg dan met de standaard cover met cotton overtrek.

Voor mij is het wel duidelijk, de VR cover ga ik verkopen.

Wie interesse heeft, voor € 30 incl. verzendkosten mag je hem hebben. Ik heb hem een uurtje nu getest met op en af zetten icm de standaard cover dus hij is als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Qua beslagen bril, bij mij gebeurt dat ook wel eens (door adem), maar dat is eigenlijk altijd op te lossen door in een warme kamer te spelen. Het gebeurt eigenlijk alleen als de verwarming bijv niet heeft aangestaan en het wat koud is. Dus misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Klopt, het is heel normaal dat een bril beslaat als deze koud is. Ik speel op zolder waar ik alleen een airco heb als verwarming. Even mijn bril een paar minuten in de warme lucht leggen en nergens last van. Als ik dat niet doe kan ik gedurende een half uur elke minuut mijn bril droog vegen. Je kunt natuurlijk ook even een föhn gebruiken als je er echt last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ah ok , dat klinkt inderdaad logischer. Ik speel altijd in de woonkamer met 21 graden en de bril ligt daar ook altijd dus geen warmte overgangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
Zo, vanaf pagina 1 biigelezen, eerste keer dat een dergelijk lang topic me daarvoor voldoende interesseerde. Voor mij staat wel vast dat ik in deze lockdown ook in de wereld van VR ga stappen met de Quest 2. Mag 'm van mezelf pas kopen als ik klaar ben met the last of us 2, maar het besluit staat vast. Kan me nog herinneren dat ik als kind met een vriendje Doom speelde en we zaten te fantaseren hoe gaaf het zou zijn om echt in die wereld te kunnen lopen. Nu kan het gewoon :D Nu hier nog even verder meelezen, maar ben al heel benieuwd hoe het gaat zijn.
Pagina: 1 ... 40 ... 123 Laatste