Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Ardana schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Really? Het ‘je hebt niks te verbergen’ argument is al lang en breed onderuit gehaald. Ik wil gewoon geen facebook, ook geen leeg account. Als ik dit had geweten voordat ik de Oculus gekocht had, had ik hem niet gekocht, simple as that. Nu is een apparaat van € 500+ binnen 3 jaar waardeloos. Dat is echt niet fijn.
Dus jij gebruikt ook geen whatsapp en geen internet?

Waar jij bang voor bent of op zijn minst op tegen bent ligt allang op straat.

En nee, ook ik ben niet voor FB en hoe deze om gaat met haar data maar dit is simpelweg de richting waar het heen gaat. Tenzij je 100% offline gaat ga je hier niets aan veranderen.

Enne, je hebt een oculus bril en oculus games. Dacht je dat FB niet allang weet wat je hebt en speelt?

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 07-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Nou, daar ga je natuurlijk wel vanalles mee doen, met die HMD. En Facebook kijkt mee.

[...]

Niet iedereen gaat zo om met gebruikersgegevens als Facebook. Ik vertrouw Valve bijvoorbeeld een stuk meer dan Facebook.
Mijn Rift wordt gelukkig voor die tijd vast wel opgevolgd. Anders zit ik per die datum ook zonder bruikbare set.
Vertrouwen is prima maar ook Valve gebruikt jouw data voor andere doeleinden dan jij en ik weten.
Met informatie valt geld te verdienen en dat laten ze echt niet na.

En al zou FB meekijken (wat ik hoogst betwijfel) wat dan nog? Denk jij dat apple en google niet (kunnen) meeluisteren met je telefoon de hele dag? Wel dus, bewijzen liggen daar allang van op tafel. Evenals die leuke smart speakers.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 07-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:51:

En nee, ook ik ben niet voor FB en hoe deze om gaat met haar data maar dit is simpelweg de richting waar het heen gaat. Tenzij je 100% offline gaat ga je hier niets aan veranderen.
Ja hoor, dat heet grenzen stellen, in ieder geval voor jezelf (en hopelijk snel door wetgeving ook voor anderen). Sommige dingen ontkom je niet aan (ik vind persoonlijk whatsapp zo'n voorbeeld, en waarschijnlijk de vele big tech accounts die nodig zijn voor een dienst).

Maar dit is de koppeling tussen hardware, een account voor de bijbehorende software en nu een koppeling met een groot datapool-monster met een slechte trackrecord op het gebied van transparantie en privacyschendingen.

Denk even na over de mogelijkheden aan verschillende data die een VR-bril kan bemachtigen, en welke waarde dat heeft in de huidige maatschappijen. Dat gaat (veel) verder dan alleen je locatie en adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Enne, je hebt een oculus bril en oculus games. Dacht je dat FB niet allang weet wat je hebt en speelt?
Mag ik je pincode? En je medische gegevens? Nee? Facebook weet toch ook alles van je?
Wat @JohnnieWbl zegt: grenzen stellen. En keuzes maken. Zelf. Niet die anderen voor je maken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
JohnnieWbl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Ja hoor, dat heet grenzen stellen, in ieder geval voor jezelf (en hopelijk snel door wetgeving ook voor anderen). Sommige dingen ontkom je niet aan (ik vind persoonlijk whatsapp zo'n voorbeeld, en waarschijnlijk de vele big tech accounts die nodig zijn voor een dienst).

Maar dit is de koppeling tussen hardware, een account voor de bijbehorende software en nu een koppeling met een groot datapool-monster met een slechte trackrecord op het gebied van transparantie en privacyschendingen.

Denk even na over de mogelijkheden aan verschillende data die een VR-bril kan bemachtigen, en welke waarde dat heeft in de huidige maatschappijen. Dat gaat (veel) verder dan alleen je locatie en adresboek.
Klopt allemaal maar dat is ook zonder FB account al een feit bij eender welke bril.
Zolang je online gaat met je bril kan niemand kan jou garanderen dat je stream niet bekeken wordt. FB of geen FB. Als je je echt zorgen maakt rondom wat je schrijft dan moet je VR brillen links laten liggen net zoals veel andere tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

Cyphax

Moderator LNX
FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Vertrouwen is prima maar ook Valve gebruikt jouw data voor andere doeleinden dan jij en ik weten.
Met informatie valt geld te verdienen en dat laten ze echt niet na.
Dat laatste: sure, dat eerste: hoe dan?
En al zou FB meekijken (wat ik hoogst betwijfel) wat dan nog? Denk jij dat apple en google niet (kunnen) meeluisteren met je telefoon de hele dag? Wel dus, bewijzen liggen daar allang van op tafel. Evenals die leuke smart speakers.
Dit zijn drogredenen waar ik niet zoveel mee kan. Het gaat om de HMD, en het idee dat een Facebook-account daar niks mee te maken zou moeten hebben. Oculus-accounts bestonden al, die hoefden ze niet uit te faseren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ardana schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Mag ik je pincode? En je medische gegevens? Nee? Facebook weet toch ook alles van je?
Wat @JohnnieWbl zegt: grenzen stellen. En keuzes maken. Zelf. Niet die anderen voor je maken.
Wat heeft je pincode en medische gegevens te maken met FB? Dat vraagt FB toch helemaal niet en dat staat toch ook helemaal niet in je bril of ben je bang dat FB dmv je bril je pincode gaat uitlezen?

Maar goed, iedereen zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Dat laatste: sure, dat eerste: hoe dan?

[...]

Dit zijn drogredenen waar ik niet zoveel mee kan. Het gaat om de HMD, en het idee dat een Facebook-account daar niks mee te maken zou moeten hebben. Oculus-accounts bestonden al, die hoefden ze niet uit te faseren.
Wat is een FB account anders dan het oculus account? Zijn beide dezelfde eigenaar en ze gebruiken de data al op eenzelfde manier als van FB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:08:
Klopt allemaal maar dat is ook zonder FB account al een feit bij eender welke bril.
Zolang je online gaat met je bril kan niemand kan jou garanderen dat je stream niet bekeken wordt. FB of geen FB. Als je je echt zorgen maakt rondom wat je schrijft dan moet je VR brillen links laten liggen net zoals veel andere tech.
Ga mij alsjeblieft niet met whataboutisme proberen mij te overtuigen mijn Quest 1 en G2 weg te doen.

Zoals ik aangaf: het gaat erom dat je zelf je grenzen kunt/moet bepalen, op basis van mogelijkheden (wetgeving, ToS's, historische trackrecords) en ja, vertrouwen. Garanties zijn in het leven zeldzamer dan je doet voorkomen, en hoor je mij ook niet als argument gebruiken in deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
VRcover weer op voorraad!

Deze keer was ik op tijd :D

€36,- incl. verzending.

https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Maar goed, laten we het aub rusten want dit is dezelfde discussie als rondom vaccinaties.

Er is niemand die gelijk heeft in deze, het is ieder zijn persoonlijke mening/gevoel tav privacy gevoelige info.
De een gaat er makkelijker mee om dan de ander en dat is ieder zijn goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
deDenDen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:14:
VRcover weer op voorraad!

Deze keer was ik op tijd :D

€36,- incl. verzending.

https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2
Klopt, kreeg zojuist ook de melding, als ik thuis ben gelijk bestellen. De allen, niet gelijk bestellen nu! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

ik was ook op tijd :D
Iemand een idee van de lever tijd ?

Of je kijkt gewoon op de site.
3 tot 7 werk dagen meestal :)

Ben benieuwd

Vandaag mijn usb-a --> usb-c kabel binnen gehad.
Usb test geeft 2 gb/s aan :)
Mooi kabel van 5 meter, misschien wat zwaar, maar weet niet hoe de normale oculus kabel voelt.
Wil toch het meeste draadloos spelen en deze kabel was wel te betalen :)

[ Voor 134% gewijzigd door kaasszje op 07-01-2021 19:58 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
en uitverkocht, gelukkig uur geleden er ook nog één weten te bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Net even de superposition benchmark vr demo geprobeerd. Dat ziet er ook wel gelikt uit. Ik draai hem net op 60fps met redelijke instellingen. Je kan er niets maar grafisch is het een super demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik weet even niet of dit eerder in het HP Reverb G2 topic past, of hier.

Als ik zo de problemen lees met de chipsets e.d., begin ik wel heel hard te twijfelen of ik de juiste keuze wel gemaakt heb met het bestellen van de G2.

De problemen met de chipsets lijken me zo'n kastje naar de muur probleem te worden omdat ik nergens kan vinden of één van de partijen er uberhaupt mee bezig is. Daarbij heb ik de Asus TUF X570 gaming-plus welke in het lijstje wel degelijk problemen geeft. Echter het ene lijstje geeft aan dat achterop het werkt, de andere geeft standaard errors aan.
Da zou ik daar weer een PCIE uitbreidingskaart voor moeten kopen die ook niet echt goedkoop zijn.
Het probleem van de tracking die verdwijnt lijkt me te komen door de implementatie van het geheel. De bril zeg maar met de sensoren hiervoor.

Vind het moeilijk, de andere keuze zou dan de Valve Index zijn met de hele reutel erbij. Kost 379 euro meer, misschien 435 als je de hoofdmaskers extra meerekent.

Wellicht maak ik me druk om niks. Altijd zie ik dit soort dingen pas later, nadat ik iets besteld heb.
Kan het proberen en als het niets is terug sturen, maar ben er niet zo van als ik problemen al van te voren kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Van wat ik her en der lees is een extra PCIE USB insteekkaart de enige oplossing, mocht het niet werken in combinatie met je chipset. Index is een alternatief maar qua schermen wel een stukje minder dan een G2.

En nog bedankt voor de Discord van de VD devs, ik ga daar eens koekeloeren :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Arfman Die schermen is inderdaad wel een grote pluspunt en voor een groot deel de reden van de keuze van de Reverb G2. Dat is ook wel echt een groot pluspunt.
Kwalitatief denk ik dat de Index (en niet mijn keuze, maar de Oculus versies) wel beter zijn als ik zo eens rond kijk.
Maar om nu de combi te kiezen van Index controllers met de kastjes en dan de Reverb G2, is ook weer zoiets. En volgens mij ook niet zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:02

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik heb de G2 en ik heb er echt geen problemen mee! sterker nog, dat ding is echt super! Maar omdat de resolutie zo hoog is heb je echt een goede grafische kaart nodig om alles goed weer te geven. En dat is nog wel een probleem in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Taygeta Ik heb op dit moment een 3900x en een 5700XT Nitro+.
Op zich niet slecht qua GPU. Uiteraard uiteindelijk wel upgraden naar de nieuwere generatie.
Ik ga toch voor de zekerheid eens de Index en de G2 tegen elkaar weg zetten. Kijken of de resolutie voor mij wel de must have gaat zijn tegenover de nadelen zeg maar.
Ik twijfel over de problemen en over de tracking van de controllers. Beide zijn wel op te lossen, maar kosten geld.
Net even ingelezen over het gebruik van de boxjes en de controllers met de G2. Op zich is dat wel te doen.
Voor mijn plek (geen intentie en ruimte om rond te gaan lopen zeg maar), zou ik er met een kunnen volstaan.
Een USB expansion kost ook weer rond de 50 euro. En later dan wellicht de controllers etc. Dan buiten de resolutie kan ik ook gaan voor de Index met alles erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGa-KRtJPk2BG4MyWGWeABFvhjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OuPXGy67IVIONqau7I76zrlv.png?f=user_large

Buiten de resolutie valt het eigenlijk wel mee hoeveel beter de G2 is.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 08-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:22
Tadango schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:45:
Net even de superposition benchmark vr demo geprobeerd. Dat ziet er ook wel gelikt uit. Ik draai hem net op 60fps met redelijke instellingen. Je kan er niets maar grafisch is het een super demo.
Met mijn systeem (zie sig) haal ik average 59 fps met settings VR Future en Vive Pro (het laatste i.v.m. de resolutie die meer in de buurt komt van de Q2 en Reverb G2 die als headsets niet in de benchmark te kiezen zijn.)

Valt me niet tegen eerlijk gezegd, is 20fps meer dan de RTX 2070 die ik hiervoor had.

(VR Ready, VR maximum, Vive Pro is 158 fps :o VRMark Blue Room 100)

Sowiezo tevreden over de performance van de RX 6800 (ik ging voor een RTX 3080 of RX 6800 XT maar die zijn 'unobtanium' qua prijs en leverbaarheid.)

Games als No Mans Sky en Fallout 4 die notoir beroerd lopen in VR zijn ineens goed speelbaar.

90fps haal je niet maar ik heb de Oculus software op 1.0 staan en 72Hz (heb daar geen last van) en dan kiest SteamVR 150% supersampling en de meeste games trekken dan steady die 72fps met een mooi plaatje.

RX 6800 loopt mooi koel ook, nie boven 60 graden, net als de CPU.

Eind dit jaar maar hunten voor een RX 7800 XT dan, dan komt 90fps wel in beeld denk ik, en dat is toch het doel.

Ik ben wel benieuwd wat mensen met een RX 68/6900 XT, 3080 of 3090 scoren op deze specifieke VR benchmarks, die zie je namelijk zelden in reviews. Ik weet dat 6900 / 3090 90fps halen op 4k ultra maar of dat door te zetten is naar VR?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ach, anders koop je toch een XTAL 8K, kost je wel rond de 8200 dollar :P

https://www.xtal.pro/product/xtal-8k-virtual-headset

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Xtr3me4me Weet niet of het tegen mij was, maar voor mij in ieder geval gaat het wel heeeel ver! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:37:
@Xtr3me4me Weet niet of het tegen mij was, maar voor mij in ieder geval gaat het wel heeeel ver! :P
Nee was gewoon algemeen bedoelt :P

Hier nog een video, ding is 2 x zo groot als de Q2.

YouTube: Unboxing the MOST EXPENSIVE Virtual Reality Headset - XTAL 8K

[ Voor 27% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-01-2021 10:49 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 10:15
Xtr3me4me schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Nee was gewoon algemeen bedoelt :P

Hier nog een video, ding is 2 x zo groot als de Q2.

YouTube: Unboxing the MOST EXPENSIVE Virtual Reality Headset - XTAL 8K
Waarom noemt die kerel het de ex-tal?

Het is crystal, net als xmas christmas wordt.

Goed nummertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:36:
@Taygeta Ik heb op dit moment een 3900x en een 5700XT Nitro+.
Op zich niet slecht qua GPU. Uiteraard uiteindelijk wel upgraden naar de nieuwere generatie.
Ik ga toch voor de zekerheid eens de Index en de G2 tegen elkaar weg zetten. Kijken of de resolutie voor mij wel de must have gaat zijn tegenover de nadelen zeg maar.
Ik twijfel over de problemen en over de tracking van de controllers. Beide zijn wel op te lossen, maar kosten geld.
Net even ingelezen over het gebruik van de boxjes en de controllers met de G2. Op zich is dat wel te doen.
Voor mijn plek (geen intentie en ruimte om rond te gaan lopen zeg maar), zou ik er met een kunnen volstaan.
Een USB expansion kost ook weer rond de 50 euro. En later dan wellicht de controllers etc. Dan buiten de resolutie kan ik ook gaan voor de Index met alles erbij.

[Afbeelding]

Buiten de resolutie valt het eigenlijk wel mee hoeveel beter de G2 is.
Wat dacht je van het gewicht? 300 gram zwaarder is "best veel" op je voorhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@pagani Dat is inderdaad wel een heel goed punt. Hmm, dan ga ik het wel gewoon proberen.
De USB-c poort is wel in gebruik door de webcam, maar die is niet altijd aangesloten en kan met een USB adapter ook op een USB 3 poort.
Alleen dan eens onderzoeken welke PCIE kaart het beste gebruikt kan gaan worden, maar dat kan ik de komende tijd wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

Ardana schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Je kunt je beter het volgende afvragen:
"Hoeveel weet Facebook van mij dankzij m'n vrienden, familie en kennissen die WEL gebruik maken van de diensten van Facebook?"

Dat het hierdoor niet publiekelijk inzichtelijk is (want je hebt geen account) wil niet zeggen dat Facebook geen fantastisch profiel van je heeft. Volledig samengesteld door alle informatie die men, veelal onbewust, deelt over jou. Het is ongekend hoeveel "ontbrekende puzzelstukjes" men kan maken wanneer er maar een paar puzzelstukjes beschikbaar zijn.

In andere woorden: hoeveel verschil maakt een eigen account en zeker een "leeg" account in zo'n geval nog uit?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik dacht, ik zoek even naar het valve index topic, maar blijkbaar is die er niet.

Het lijkt ook alsof de x570 problemen ook met andere vr sets er zijn, maar kom er niet helemaal uit of dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:18
@Arunia
Ik heb geen enkel probleem met de Index icm X470/X570 en Zen3 USB controllers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Razkin Dank je, dat scheelt al heel veel. Heb zelf de Asus TUF gaming-plus, 3900x en een 5700xt.
Denk dat ik toch meer neig richting de Index. Die 300 gram extra lijkt me niet perse een probleem te vormen (legt een pak bloem op z'n hoofd :P). Tuurlijk op lange termijn is het fijn met een hogere resolutie, maar toch.

Ga er nog heel even over denken. Misschien dat ik dan toch die kant op ga.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 08-01-2021 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Je kunt je beter het volgende afvragen:
"Hoeveel weet Facebook van mij dankzij m'n vrienden, familie en kennissen die WEL gebruik maken van de diensten van Facebook?"

Dat het hierdoor niet publiekelijk inzichtelijk is (want je hebt geen account) wil niet zeggen dat Facebook geen fantastisch profiel van je heeft. Volledig samengesteld door alle informatie die men, veelal onbewust, deelt over jou. Het is ongekend hoeveel "ontbrekende puzzelstukjes" men kan maken wanneer er maar een paar puzzelstukjes beschikbaar zijn.

In andere woorden: hoeveel verschil maakt een eigen account en zeker een "leeg" account in zo'n geval nog uit?
Dat FB via vrienden weet wie ik ben, kan ik niks aan doen, daarin moet ik vertrouwen op de wetgeving. Maar of ík toestemming geef aan FB om vergaande data van mij te verzamelen, is mijn keuze, iets waar ik invloed op heb. En ik kies ervoor om FB geen toestemming te geven.

Zodra FB, zoals Tweakers, toestaat om anoniem een account te hebben, onder een nick, vind ik het al een heel stuk acceptabeler.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 08-01-2021 14:00 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben ook zeer geinteresseerd in het aanschaffen van een Q2, ware het niet dat mijn laptop een traag log is waar ik zelfs al problemen mee ervaar als ik gemiddeld resolutie filmpjes afspeel. Een kanon van een desktop computer heb ik niet en mn macbook air 2018 zit ook niets speciaals in

Ik ben dan ook beetje bang dat doordat ik niet kan linken aan een goede, krachtige desktop ik maar mondjesmaat leuke VR-ervaring ervaar.

Ik heb al in dit topic kunnen lezen dat de menigte allemaal link kabel/virtual desktop etc gebruikt.

Is het écht een groot gemis als je geen PC hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in het aanschaffen van een Q2, ware het niet dat mijn laptop een traag log is waar ik zelfs al problemen mee ervaar als ik gemiddeld resolutie filmpjes afspeel. Een kanon van een desktop computer heb ik niet en mn macbook air 2018 zit ook niets speciaals in

Ik ben dan ook beetje bang dat doordat ik niet kan linken aan een goede, krachtige desktop ik maar mondjesmaat leuke VR-ervaring ervaar.

Ik heb al in dit topic kunnen lezen dat de menigte allemaal link kabel/virtual desktop etc gebruikt.

Is het écht een groot gemis als je geen PC hebt?
De losse ervaring is op het begin heel leuk, maar raak je al snel op uitgekeken. Als Beat Saber iets is waar je naar uitkijkt, die ervaring is in principe hetzelfde, op de grafische kwaliteit na.

Maar als je de Quest 2 even hebt, dan wil je naar mijn idee wel echt meer en dat is PC VR. Dan komt het apparaat pas echt tot zijn recht met zoveel keuze en veel betere kwaliteit spellen.

Het blijft lastig te bepalen voor iemand anders, maar ik zou zonder de PC niet veel gespeeld meer hebben op dit moment.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Koldur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:26:
[...]

De losse ervaring is op het begin heel leuk, maar raak je al snel op uitgekeken. Als Beat Saber iets is waar je naar uitkijkt, die ervaring is in principe hetzelfde, op de grafische kwaliteit na.

Maar als je de Quest 2 even hebt, dan wil je naar mijn idee wel echt meer en dat is PC VR. Dan komt het apparaat pas echt tot zijn recht met zoveel keuze en veel betere kwaliteit spellen.

Het blijft lastig te bepalen voor iemand anders, maar ik zou zonder de PC niet veel gespeeld meer hebben op dit moment.
Het is dan ook die twijfel dat ik de Q2 nog niet in huis heb. Ik vrees dat datgene wat je schrijft ook mijn ervaring zal gaan zijn.
Ik heb alleen maar een laptop (en macbook air) en daar kan je dus VD op draaien is overal te lezen. Echter wordt er alleen maar gesproken over stabiele WiFi en niet over de desktop/laptop machine.

Beetje pielen op je laptop via je Q2 lijkt me een leuk gegeven, maar in hoeverre is het een beperking als die laptop dus niet echt een megasnel apparaat is? Spellen zijn dan direct al kansloos?

edit - antwoord gevonden
Het spelen vanaf de laptop zal dus kansloos zijn;

"Gamen via Virtual Desktop vraagt ook nogal wat van je computer en met name de videokaart. Voor goede werking van Oculus Link is sowieso een GeForce 1070 of equivalent nodig. Wil je wireless streamen via Virtual Desktop dan leert onze ervaring dat een nog (veel) snellere videokaart geen overbodige luxe is."

Wat blijft er dan over van het gebruik van VD? Zou denken dat het zonde is om VD dan aan te schaffen

[ Voor 17% gewijzigd door knakker2 op 08-01-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Überhaupt beschouw ik VR nog als een soort early adopter console/accessoire die je hebt voor de exclusives, en dan is de speelduur van de meeste exclusives ook nog beperkt tot een uur of 4-6, zelfs met PC VR. De investering versus puur alleen de tijd die je erin doorbrengt (en dan heb ik het niet over als je volledig in de VR racing, flight sim o.i.d. duikt of VR remakes van Fallout of Elder Scrolls erin gaat spelen) is nu nog vrij scheef. De extreme immersie maakt veel goed (ik heb denk ik wel mijn mooiste game ervaringen met de Quest 2 op gedaan) maar het geheel staat nog echt aan het begin. Pas als een 4K 90Hz+ set-up (dus met bril en console/pc) onder de duizend euro komt en de bril niet veel meer wordt dan een duikbril wordt het een product voor de massa (denk ik) en wordt het écht interessant. Nu zijn ook de echte system sellers nog op een of twee handen te tellen.

Ik merk wel dat iedereen die ik het laat ervaren compleet wordt weggeblazen door de ervaring, maar ondanks dat gamen een stuk hipper is tegenwoordig zijn er maar weinig mensen die 3-4000 euro of meer voor een VR-systeem gaan betalen.

P. S. En ze zullen iets moeten vinden op motion sickness, daar hebben nog best veel mensen teveel last van.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 08-01-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pagani schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:02:
Ik merk wel dat iedereen die ik het laat ervaren compleet wordt weggeblazen door de ervaring, maar ondanks dat gamen een stuk hipper is tegenwoordig zijn er maar weinig mensen die 3-4000 euro of meer voor een VR-systeem gaan betalen.
Ik denk dat je hierbij teveel voorbij gaat aan de Quest 2 in standalone mode. Op zichzelf is de Quest 2 al een 'console' en kan al aardig mee op prijs/kwaliteit gebied. Wat er nu nodig is, is wat meer power. Hij is nu al in Amerika niet aan te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat je hierbij teveel voorbij gaat aan de Quest 2 in standalone mode. Op zichzelf is de Quest 2 al een 'console' en kan al aardig mee op prijs/kwaliteit gebied. Wat er nu nodig is, is wat meer power. Hij is nu al in Amerika niet aan te slepen.
Dat ligt dan denk ik aan smaak.
Wat ik gespeeld heb:
Moss, een uurtje of drie speeltijd, replayability 0.
Vader Immortal, uurtje of anderhalf speeltijd, replayability 0.
Star wars Galaxy's edge, uurtje of zes speeltijd, replayability 0.
Jurassic World: Aftermath 4 uur speeltijd, replayability 0.
The Room VR, fantastische game, paar uur gameplay maar nul replayability
Ultra Wings, nu een paar uur inzitten, hier kun je wel aardig lang bezig zijn om alles op gold te halen.

Er zullen vast meer games zijn die in de buurt komen van deze games, maar veel VR experiences zijn vrij kort en hebben weinig tot geen replaywaarde (geen hogere moeilijkheidsgraad, geen achievements te behalen, lineaire gameplay) Daarnaast is het lijstje Quest 2 games wat ik echt nog wil spelen best kort (de Wonderland game met Alice, maar verder weet ik het eigenlijk niet. Veel games komen niet echt boven het "tech demo" of indie niveau uit voor mij, en daar ben ik op de pc of console zelf ook niet van)

Let wel, mijn mening dus, geen exacte wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
GekkePrutser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Half dit topic doorgelezen en maar weinig mensen die standalone bezig zijn.Wel hele discussies over de juiste specs van hun desktop en hoe ze de verbinding met een desktop kunnen optimaliseren. Aangezien ik nooit een desktop met dergelijke dure grafische kaarten wat het nodig heeft van plan ben aan te schaffen is de Q2 kopen toch een lastige beslissing

Maar ik wil 't enorm graag proberen - lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Half dit topic doorgelezen en maar weinig mensen die standalone bezig zijn.Wel hele discussies over de juiste specs van hun desktop en hoe ze de verbinding met een desktop kunnen optimaliseren. Aangezien ik nooit een desktop met dergelijke dure grafische kaarten wat het nodig heeft van plan ben aan te schaffen is de Q2 kopen toch een lastige beslissing

Q2 is standalone ook erg goed. Hier hebben we net nog walkabout minigolf multiplayer gedaan met z'n 2en. Dat soort dingen zijn grafisch simpel maar het speelt gewoon erg leuk. Sommige spellen zijn op de PC iets beter (Space pirate trainer, Apex construct) dan de native versie maar echt merkbaar is het niet eigenlijk. Als je let op kwaliteit zie je het, als je speelt niet. Speel ervaring is belangrijker dan grafische kwaliteit n VR. Ook met een goede PC is het grafisch allemaal nog matig eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Q2 is standalone ook erg goed. Hier hebben we net nog walkabout minigolf multiplayer gedaan met z'n 2en. Dat soort dingen zijn grafisch simpel maar het speelt gewoon erg leuk. Sommige spellen zijn op de PC iets beter (Space pirate trainer, Apex construct) dan de native versie maar echt merkbaar is het niet eigenlijk. Als je let op kwaliteit zie je het, als je speelt niet. Speel ervaring is belangrijker dan grafische kwaliteit n VR. Ook met een goede PC is het grafisch allemaal nog matig eigenlijk :)
Dus met andere woorden, iemand die een Switch heeft (en verkiest) boven een PS5, juist vanwege het spelplezier kan evengoed blij worden van een Q2 zonder krachtige desktop eraangekoppeld?

Is dan nog wel VD de moeite waard voor toepassingen anders dan spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Dus met andere woorden, iemand die een Switch heeft (en verkiest) boven een PS5, juist vanwege het spelplezier kan evengoed blij worden van een Q2 zonder krachtige desktop eraangekoppeld?

Is dan nog wel VD de moeite waard voor toepassingen anders dan spellen?
Exact. VD heb je niet veel aan tenzij je graag je desktop wil besturen vanaf de Quest. De Quest 1 was niet krachtig genoeg om zware VR video's te decoderen dus daarvoor was het nog nuttig om dat op de PC te doen via VD icm een goede VR video speler, maar de Q2 is zo krachtig dat deze alles zelf aan kan.

Dan nog kan je alles ook via een usb kabel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Exact. VD heb je niet veel aan tenzij je graag je desktop wil besturen vanaf de Quest. De Quest 1 was niet krachtig genoeg om zware VR video's te decoderen dus daarvoor was het nog nuttig om dat op de PC te doen via VD icm een goede VR video speler, maar de Q2 is zo krachtig dat deze alles zelf aan kan.

Dan nog kan je alles ook via een usb kabel eens proberen.
Die link kabel van 99 bedoel je? (elders goedkoper las ik net).
Dan is VD (icm goede WiFi) goedkoper dan een kabel aangezien die app €20(?) kost, en daarom 'handiger' omdat draadloos?

Op een laptop werken met excel, zo nu en dan een gedownload filmpje, beetje online casino en het nodige surfen is handig met de Q2? Zal het niet zo zijn dat de Q2 dan na een uurtje af gaat om vervolgens de laptop weer 2D te gebruiken wegens vermoeidheid/gemak?

Ik probeer met deze vragen mijzelf over de drempel te trekken om de Q2 vandaag nog te bestellen :p Standalone zal ie wel leuk zijn tot op bepaalde hoogte maar het is me duidelijk dat er meer mogelijk is, ook zónder krachtige desktop eraangesloten. Ik hoop mijzelf een weg te banen in deze 'overgebleven' mogelijkheden om zo er achter te komen of ie daadwerkelijk €350 waard is, Dank voor de antwoorden iig

[ Voor 11% gewijzigd door knakker2 op 08-01-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Dan is VD (icm goede WiFi) goedkoper dan een kabel aangezien die app €20(?) kost, en daarom 'handiger' omdat draadloos?

Op een laptop werken met excel, zo nu en dan een gedownload filmpje, beetje online casino en het nodige surfen is handig met de Q2? Zal het niet zo zijn dat de Q2 dan na een uurtje af gaat om vervolgens de laptop weer 2D te gebruiken wegens vermoeidheid/gemak?

Ik probeer met deze vragen mijzelf over de drempel te trekken om de Q2 vandaag nog te bestellen :p Dank voor de antwoorden iig
Elke USB c kabel werkt ;) En zo werken vindt ik niet lekker. Beeld is niet scherp genoeg. Met sommige software kan je meerdere schermen maken wat erg leuk is, maar ik werk liever in 2D.

Maar staat je pc op zolder en wil je op de bank wat bekijken van VD wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Elke USB c kabel werkt ;) En zo werken vindt ik niet lekker. Beeld is niet scherp genoeg. Met sommige software kan je meerdere schermen maken wat erg leuk is, maar ik werk liever in 2D.

Maar staat je pc op zolder en wil je op de bank wat bekijken van VD wel handig zijn.
Ik moet 'm denk ik gewoon maar gaan kopen en kijken of het wat is. Kijken of standalone voldoende is, of de kleine, losse toepassingen wat er overblijft zonder krachtige PC het nog wat extra leuk/bruikbaar/interessant maakt. Het is lastig daar nu achter te komen zonder 'm gebruikt te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Ik probeer met deze vragen mijzelf over de drempel te trekken om de Q2 vandaag nog te bestellen :p Dank voor de antwoorden iig
De link kabel is net zo min zinvol als VD als je pc/laptop het niet trekt, hou dat geld lekker in je zak.

Het feit dat je geen game pc hebt zegt mij dat je geen fervent game bent en een stand alone bril je al heel veel plezier kan geven. Ja het is wat beperkter dan met een pc maar daar verander je alleen wat aan door nogmaals € 2000 uit te geven of je moet 2e hands gaan.

Het voordeel van online kopen is dat je gewoon de bril kan proberen en als het echt niet bevalt gewoon terug sturen maar als je hem eenmaal geprobeerd hebt ben ik 95% zeker dat je hem houdt 😉

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 08-01-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
FreeMen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:10:
[...]

De link kabel is net zo min zinvol als VD als je pc/laptop het niet trekt, hou dat geld lekker in je zak.

Het feit dat je geen game pc hebt zegt mij dat je geen fervent game bent en een stand alone bril je al heel veel plezier kan geven. Ja het is wat beperkter dan met een pc maar kennelijk geef je daar toch niet zoveel om.

Het voordeel van online kopen is dat je gewoon de bril kan proberen en als het echt niet bevalt terug sturen naar als je hem eenmaal geprobeerd hebt ben ik 95% zeker dat je hem houdt 😉
Geen fervente gamer meer nee, dat is weleens anders geweest.
Ik ben juist bang dat dit die oude verslaving mogelijk weer op kan rakelen. Hardcore gamer eind 90's; HalfLife2, CounterStrike-tijdperk. Ik sluit niet uit dat ik jullie dan ga vragen om advies welke PC ik moet kopen voor een mooi budget prijsje dat goed samengaat jet de Q2 :z

Het is mogelijk om content (van laptop) naar interne geheugen Q2 te verplaatsen en af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Geen fervente gamer meer nee, dat is weleens anders geweest.
Ik ben juist bang dat dit die oude verslaving mogelijk weer op kan rakelen. Hardcore gamer eind 90's; HalfLife2, CounterStrike-tijdperk. Ik sluit niet uit dat ik jullie dan ga vragen om advies welke PC ik moet kopen voor een mooi budget prijsje dat goed samengaat jet de Q2

Het is mogelijk om content (van laptop) naar interne geheugen Q2 te verplaatsen en af te spelen?
De pc vraag kan ik je wil bij helpen tzt maar ik heb helaas geen ervaring met data overzetten naar de bril. Ik ga er vanuit dat je films bedoelt want andere zaken gaat niet lukken, de bril is namelijk Android. Films ben ik 99% zeker dat dat zou moeten kunnen.

Overigens kan je via het internet ook prima films kijken op de Oculus. zit er standaard in maar voor echte films moet je uiteraard wel voor betalen. Big screen is zo'n app.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 08-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
FreeMen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:22:
[...]

De pc vraag kan ik je wil bij helpen tzt maar ik heb helaas geen ervaring met data overzetten naar de bril. Ik ga er vanuit dat je films bedoelt want andere zaken gaat niet lukken, de bril is namelijk Android.
Als het zover is kom ik bij je terug, want ik weet nu eigenlijk al een beetje dat als ik het leuk ga vinden en de Q2 ga houden ik de volgende stap wil gaan zetten. Maar daar zijn we nog niet :P

Ja, VR films, muziek etc. Kan je deze van computer naar Q2 overzetten en er op draaien? Netflix schijnt erop te werken maar de reviews in de Store zijn niet echt megapositief, net als Youtube ook niet veel lof krijgt terwijl er wel genoeg VR content aanwezig is her en der op het mooie internet. Het zijn mega grote files van tegen de 20GB, maar dat boeit niet als het eventjes duurt.

Kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Als het zover is kom ik bij je terug, want ik weet nu eigenlijk al een beetje dat als ik het leuk ga vinden en de Q2 ga houden ik de volgende stap wil gaan zetten. Maar daar zijn we nog niet :P

Ja, VR films, muziek etc. Kan je deze van computer naar Q2 overzetten en er op draaien? Netflix schijnt erop te werken maar de reviews in de Store zijn niet echt megapositief, net als Youtube ook niet veel lof krijgt terwijl er wel genoeg VR content aanwezig is her en der op het mooie internet. Het zijn mega grote files van tegen de 20GB, maar dat boeit niet als het eventjes duurt.

Kan dit?
Ja al zou ik dan wel de 256Gb versie kopen gezien de 64Gb met dergelijke bestanden snel vol is. Je moet ook via de PC via sidequest oid de bestanden erop zetten. De Quest moet daarvoor in dev modus staan (genoeg handleidingen voor sidequest online). Wat ik doe is alles afspelen via het netwerk. Sky box VR speler is erg goed en speelt via Windows shares alles af. Dus op je pc share en klaar. Nas werkt uiteraard ook.

Youtube 360 / Stereo content is mager in kwaliteit. 8K begint ergens op te lijken, 12K is mooi. Veel is 4-6k. Stereo (VR) beeld van 180 graden wil 2600 of meer. 2100k is kijkbaar maar 3000k wordt pas echt mooi (per oog, dus je hebt dan 6000kx3000k ruwe video bestanden).

Netflix kijk ik er niet op maar Plex wel. 2D beeld is dan prima te kijken op "een groot scherm". Op een PC scherm / TV blijft het veel scherper lijken. Platte 3D video's (dus niet 180 graden stereo) zijn wel leuk maar voegen niet enorm veel toe. Het kijkt opzich wel prima. In de zomer in de tuin in een hangmat is zo een film kijken ideaal omdat je geen last van de zon hebt. Werkt ook prima voor een vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Ja al zou ik dan wel de 256Gb versie kopen gezien de 64Gb met dergelijke bestanden snel vol is. Je moet ook via de PC via sidequest oid de bestanden erop zetten. De Quest moet daarvoor in dev modus staan (genoeg handleidingen voor sidequest online). Wat ik doe is alles afspelen via het netwerk. Sky box VR speler is erg goed en speelt via Windows shares alles af. Dus op je pc share en klaar. Nas werkt uiteraard ook.

Youtube 360 / Stereo content is mager in kwaliteit. 8K begint ergens op te lijken, 12K is mooi. Veel is 4-6k. Stereo (VR) beeld van 180 graden wil 2600 of meer. 2100k is kijkbaar maar 3000k wordt pas echt mooi (per oog, dus je hebt dan 6000kx3000k ruwe video bestanden).

Netflix kijk ik er niet op maar Plex wel. 2D beeld is dan prima te kijken op "een groot scherm". Op een PC scherm / TV blijft het veel scherper lijken. Platte 3D video's (dus niet 180 graden stereo) zijn wel leuk maar voegen niet enorm veel toe. Het kijkt opzich wel prima. In de zomer in de tuin in een hangmat is zo een film kijken ideaal omdat je geen last van de zon hebt. Werkt ook prima voor een vakantie :)
Streamen middels DLNA server heb ik elders al kunnen lezen. Ook natuurlijk een mogelijkheid voor zover dat werkt, voor zover mn laptopje dat trekt dit door te geven aan de Q2. ik zou dan denken dat het beter is bepaalde 'zware' content direct maar intern te zetten voor optimale prestatie. Maar of dit kan?...

Ik ga de Q2 nu aanschaffen en alles stapsgewijs bekijken/lezen/ondervinden. Binnen een paar dagen weet ik wel of hij het waard is, en of er meer in investeren (andere hoofdband e.d.) tot aan een nieuwe PC het allemaal waard is :). Ik heb nog nooit VR op mn bolletje gehad dus ben enorm benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
DLNA kan maar is niet nodig. Skybox speelt van gewone samba shares af wat het een stuk eenvoudiger maakt. Andere apps hebben vaak DLNA nodig maar dat werkt vaak mager in de apps. Erg traag als het al werkt. Samba of lokaal speelt hier net zo goed. Dit levert geen extra belasting op voor de Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pagani schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Dat ligt dan denk ik aan smaak.
Wat ik gespeeld heb:
Moss, een uurtje of drie speeltijd, replayability 0.
Vader Immortal, uurtje of anderhalf speeltijd, replayability 0.
Star wars Galaxy's edge, uurtje of zes speeltijd, replayability 0.
Jurassic World: Aftermath 4 uur speeltijd, replayability 0.
The Room VR, fantastische game, paar uur gameplay maar nul replayability
Ultra Wings, nu een paar uur inzitten, hier kun je wel aardig lang bezig zijn om alles op gold te halen.

Er zullen vast meer games zijn die in de buurt komen van deze games, maar veel VR experiences zijn vrij kort en hebben weinig tot geen replaywaarde (geen hogere moeilijkheidsgraad, geen achievements te behalen, lineaire gameplay) Daarnaast is het lijstje Quest 2 games wat ik echt nog wil spelen best kort (de Wonderland game met Alice, maar verder weet ik het eigenlijk niet. Veel games komen niet echt boven het "tech demo" of indie niveau uit voor mij, en daar ben ik op de pc of console zelf ook niet van)
Klopt, het is er ook nog niet maar zijn wel erg de goede weg op aan het gaan vind ik. Steeds meer casual multiplayer titels. FB Horizons (is mijn ding ook niet hoor, maar we hadden het over de massa!), Population One, Onward/Pavlov. Single Player vond ik Phanto Covert Ops, Shadow Point en Red Matter erg tof.

Allemaal toch aardig in de 'nintendo' categorie, voor de 'sony/xbox' categorie is er nog niet genoeg processorkracht, dat is wel duidelijk. Maar ze zijn er toch aardig mee bezig.
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Ja maar dit is Tweakers :) Wij zijn geen mainstream. Vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:51:
DLNA kan maar is niet nodig. Skybox speelt van gewone samba shares af wat het een stuk eenvoudiger maakt. Andere apps hebben vaak DLNA nodig maar dat werkt vaak mager in de apps. Erg traag als het al werkt. Samba of lokaal speelt hier net zo goed. Dit levert geen extra belasting op voor de Quest.
Skybox zeg je..
Ik ga dat morgen bekijken, want dan komt ie binnen :D

Reuze benieuwd!
GekkePrutser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:52:
[...]

[...]

Ja maar dit is Tweakers :) Wij zijn geen mainstream. Vergeet dat niet.
Je leert er alleen maar van, dus kan het toejuichen dat het breed wordt bekeken en besproken. Zoals ik het nu dan ook mag ervaren is er genoeg ruimte voor de wat minder advanced materie. Krijg genoeg info waar ik eerst mee moet worstelen voorgeschoteld - erg plezierig :)

[ Voor 32% gewijzigd door knakker2 op 08-01-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Dit is wel de grootst mogelijke onzin die ik hier heb gelezen. De kwaliteit via de PC, dan moet je wel een aardige duit uitgeven, kan echt heel goed zijn. Half Life Alyx en Beat Saber zijn daar super voorbeelden van, maar ook Moss ziet er super gelikt uit met de juiste PC. Net alsof je er midden in zit en je jezelf in een andere realiteit bevindt.

Dit doet voor mij veel voor het plezier in VR. Plat gamen maakt het mij een stuk minder uit, maar in VR is kwaliteit voor mij echt een heel belangrijke factor. Speel zelf ook nog graag op een 3DS XL, dus het is niet dat is een GFX junkie ben, maar zoals hiervoor gezegd, in VR doen goede GFX een hele hoop met de ervaring en dus plezier.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

@knakker2 mocht je toch nog iets meer willen aan pc games, kan je altijd kijken of je voor een paar maanden een shadow cloud pc kan nemen.
Voor 15 euro in de maand kan je de meeste games al aardig spelen.
In combinatie met virtual desktop werkt dat ook top.

Overigens lees net iemand pc van 3000 tot 4000 euro roepen..
Heb zelf simpel pc-tje...
Gtx 1070, amd ryzen 5 2600 processor.

Draait als een zonnetje, kan niet alle graphics op zijn hoogste zetten, maar kan wel bijna alle games in vr gewoon spelen...
Dus met pc van onder de 1000 euro moet je ook een eind komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
En uiteindelijk net de Reverb G2 geannuleerd (was toch nog niet verzonden en de Valve Index besteld met alles erbij. Heb alleen die face guards niet mee besteld. Ben waarschijnlijk toch de enige die het gebruikt.

Het zal mij benieuwen hoelang de levertijd is, totaal geen idee van.

Is er een groot topic voor de Index? Kon het niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kaasszje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:05:
@knakker2 mocht je toch nog iets meer willen aan pc games, kan je altijd kijken of je voor een paar maanden een shadow cloud pc kan nemen.

Draait als een zonnetje, kan niet alle graphics op zijn hoogste zetten, maar kan wel bijna alle games in vr gewoon spelen...
GTX 1070 is echt mager voor VR, mijn 2070S is al aan vervanging toe. Een goede VR PC, die de moeite waard is, kost vanaf 1600. HLA is een PC only spel, ik bedoelde spellen die op beide platformen draaien. Verschil is dan minimaal vaak. HLA ziet er echt super uit maar vindt ik niet leuke dan een native Quest spel. Ja het is indrukwekkend maar je kan je met simpele graphics net zo goed vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:14:
[...]

GTX 1070 is echt mager voor VR, mijn 2070S is al aan vervanging toe. Een goede VR PC, die de moeite waard is, kost vanaf 1600. HLA is een PC only spel, ik bedoelde spellen die op beide platformen draaien. Verschil is dan minimaal vaak. HLA ziet er echt super uit maar vindt ik niet leuke dan een native Quest spel. Ja het is indrukwekkend maar je kan je met simpele graphics net zo goed vermaken.
Eerste uur van hla gespeeld maar met mijn 1070 nog 0 problemen gehad.
Geen gestotter geen gedoe...
Dus misschien is ie mager, maar vermaak me er kostelijk mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:10:
En uiteindelijk net de Reverb G2 geannuleerd (was toch nog niet verzonden en de Valve Index besteld met alles erbij. Heb alleen die face guards niet mee besteld. Ben waarschijnlijk toch de enige die het gebruikt.

Het zal mij benieuwen hoelang de levertijd is, totaal geen idee van.

Is er een groot topic voor de Index? Kon het niet vinden namelijk.
Nope, de Oculus Rift en Oculus Quest (2) hebben ook geen eigen topics, dat zit vrijwel allemaal in dit topic :)
Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:14:
[...]

GTX 1070 is echt mager voor VR, mijn 2070S is al aan vervanging toe. Een goede VR PC, die de moeite waard is, kost vanaf 1600.
Voor een paar honderd euro minder is het ook echt wel de moeite waard ;) Vanaf €1400-1500 heb je een heel high end systeem, meer dan 2k zou ik sowieso niet zo snel uitgeven voor alleen een pc, laat staan 3-4k.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kaasszje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Dat is juist de app die je niet als referentie moet gebruiken. HLA is enorm voor VR geoptimaliseerd wat erg zeldzaam is. HLA draaide op mijn 1050ti nog prima. Alle andere VR spelen waren om te huilen met die kaart. Voor de meeste spellen wil je een flinke GPU hebben. Ik verwacht niet veel goede VR geoptimaliseerde spellen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
kaasszje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Alyx is ook goed geoptimaliseerd, de game verlaagt automatisch de resolutie om hoge framerates te houden.
Het zal er bij jou dan wel wat blurrier uit zien dan bij wat snellere videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hahn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:20:
Voor een paar honderd euro minder is het ook echt wel de moeite waard ;) Vanaf €1400-1500 heb je een heel high end systeem, meer dan 2k zou ik sowieso niet zo snel uitgeven voor alleen een pc, laat staan 3-4k.
Klopt, een RTX 3080 met een Ryzen 5600x en 16Gb 4000Mhz C16 ram valt mee qua prijs, als je niet te gek met de rest doet. Dat is een prima combi voor VR. Ik heb nu een 2070S en die moet het tot eind die jaar volhouden, dan komt er een nieuwe GPU. De rest komt komende week (Mini-itx Ryzen 5600X build ect :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

Tadango schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Dat is juist de app die je niet als referentie moet gebruiken. HLA is enorm voor VR geoptimaliseerd wat erg zeldzaam is. HLA draaide op mijn 1050ti nog prima. Alle andere VR spelen waren om te huilen met die kaart. Voor de meeste spellen wil je een flinke GPU hebben. Ik verwacht niet veel goede VR geoptimaliseerde spellen binnenkort.
Dit! HLA is absurd goed geoptimaliseerd en helaas geen voorbeeld voor de rest. Zeker in spellen waar VR “bijzaak” is, is de performance hit extreem zwaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
kaasszje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:05:

Dat shadow cloud gebeurden, dat is toch pas relevant na het in huis halen van een betere pc? Neem aan dat ik niet eens iets hoef te proberen te spelen met m’n huidige Asus 4GB i3-2370M 2.40GHz en een Intel HD Graphics 3000 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ben benieuwd waar ik tegen aan ga lopen dan. Games die ik tot nu toe heb geprobeerd heb ik nog 0 problemen gehad.
Maar geloof jullie direct.
Games die ik tot nu toe gespeeld heb:
Half-Life Alyx
Star Wars Squadrons
I expect you to die
Beat Saber
Walking Dead
Superhot Vr
Wrath of Asgard

Nog een paar.
En kan anders altijd nog uitwijken naar shadow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Dat shadow cloud gebeurden, dat is toch pas relevant na het in huis halen van een betere pc? Neem aan dat ik niet eens iets hoef te proberen te spelen met m’n huidige Asus 4GB i3-2370M 2.40GHz en een Intel HD Graphics 3000 😄
Shadow is een cloud gaming pc.
Kortom dan heb je juist geen pc nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
kaasszje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Shadow is een cloud gaming pc.
Kortom dan heb je juist geen pc nodig.
Het is misschien een beetje verwarrend om het een 'cloud gaming pc' te noemen.

Het is een cloud gaming pc-dienst. Je koopt dus geen pc van Shadow, je huurt een pc in de cloud van Shadow, en de beelden daarvan stream je naar je huidige (mogelijk niet heel snelle) pc. Redelijk vergelijkbaar met films en series streamen via Netflix

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 08-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hahn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Het is een beetje verwarrend om het een 'cloud gaming pc' te noemen ;)

Het is een cloud gaming dienst, wat betekent dat je de game streamt, vergelijkbaar met films en series streamen via Netflix. Je koopt dus geen pc van Shadow, je streamt met je huidige (mogelijk niet heel snelle) pc een game via de cloud van Shadow.
Dank voor de verduidelijking.
Neem anders zelf eens een kijkje: https://shadow.tech
Overigens werkt shadow ook prima vanaf android, ios, linux, wat je ook wil.

En mocht je echt enthousiast zijn he zou je mijn referral code kunnen gebruiken: MARIYAEA

[ Voor 7% gewijzigd door kaasszje op 08-01-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Hahn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Het is misschien een beetje verwarrend om het een 'cloud gaming pc' te noemen.

Het is een cloud gaming pc-dienst, wat betekent dat je de game streamt, vergelijkbaar met films en series streamen via Netflix. Je koopt dus geen pc van Shadow, je huurt een pc in de cloud van Shadow, en de beelden daarvan stream je naar je huidige (mogelijk niet heel snelle) pc.
......waardoor je laptop niet van belang is als het gaat om specs.

Das interessant. Ga dat zo even bekijken. Als er wat leuke VR dingetjes mee te spelen zijn zeker het proberen waard. Echter, streaming houdt in dat de eisen niet zo hoog liggen, dus de algehele kwaliteit ook niet echt. Of misschien heb ik het fout. Ga dat zo even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Das interessant. Ga dat zo even bekijken. Als er wat leuke VR dingetjes mee te spelen zijn zeker het proberen waard. Echter, streaming houdt in dat de eisen niet zo hoog liggen, dus de algehele kwaliteit ook niet echt. Of misschien heb ik het fout. Ga dat zo even bekijken :)
'Niet van belang' is ook weer niet helemaal waar, maar als jij prima 4k kan streamen op YouTube of Netflix, dan zal Shadow ook wel werken :)

Maar aangezien het streaming is, zal je mogelijk wel meer merken van input lag. Zeker met VR kan ik me voorstellen dat dat nadelig kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 08-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Streamen ligt dus vooral aan je internet verbinding, daar je virtual desktop naar je quest2 streamt.
In ieder geval zo doe ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik loop echt achter ... wist hier niet eens iets van af.

Waarom dit via een laptop doen? Is er geen mogelijkheid dit direct via de Q2 te streamen? Nee zeker?

M’n MacBook Air 2018 is mogelijk nog sneller dan m’n Windowslaptop. Kan dan evengoed het via die weg proberen.

Edit;
Zijn er al mee bezig of het is er al
https://shadow.tech/blog/news/shadow-vr-exploration

[ Voor 14% gewijzigd door knakker2 op 08-01-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Tadango
Gfx betekent niet altijd betere ervaring, maar in Virtual reality is het wel een heel belangrijke factor. Als je het idee hebt dat hebt dat het niet echt overkomt is de hele ervaring weg. Dat gebeurt bij veel Quest standalone spellen. PCVR doet daar echt veel mee, ook een spel als Beat Saber heb je met PCVR veel meer het idee dat je er echt bent waar je staat. Het heet niet voor niets Virtual reality en dat is nu de hele extra factor van een zo'n headset op hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:29:
@Tadango
Gfx betekent niet altijd betere ervaring, maar in Virtual reality is het wel een heel belangrijke factor. Als je het idee hebt dat hebt dat het niet echt overkomt is de hele ervaring weg. Dat gebeurt bij veel Quest standalone spellen. PCVR doet daar echt veel mee, ook een spel als Beat Saber heb je met PCVR veel meer het idee dat je er echt bent waar je staat. Het heet niet voor niets Virtual reality en dat is nu de hele extra factor van een zo'n headset op hebben.
Hier ben ik het wel mee eens.

Voordeel van geen pc hebben is dat je niet de mogelijkheid hebt om te zien wat er nog meer kan en dan zijn de stand alone games van zichzelf al erg indrukwekkend en zul je met name de gameplay en VR ervaring waarderen.

Heb je echter een PC dan ga je verder en ik merk dat je dan snel tegen de limieten aan loopt van je systeem dan wel van de bril zelf.

Ik ben begonnen met een Q1 op een amd 2600x met Rtx 2080 en was echt enorm enthousiast. Enkele maanden later begon ik het screendooreffect toch wel wat vervelend te vinden en kwam de Q2. Nice, screendooreffect weg , top. Maar wel een nieuw " probleem", Q2 op 90 FPS is toch wel erg prettig tov 72 fps. Daarnaast is ook de fors hogere resolutie fijn. Helaas zijn beide wel enorm belastend voor je gpu en mijn 2080 trekt dit echt niet op hogere settings.

Grafische instellingen dan maar terug zetten.. Maar ja, ik weet hoe het is met de hogere instellingen dus dat valt toch wat tegen. Zwaar geoptimaliseerde games zoals HL alyx lopen super met alles op high maar deze games zijn eerder zeldzaam dan standaard. Veruit de meeste games lopen helemaal niet zo soepel met grafische instellingen op high of max. Nu heeft de Q2 het grote nadeel dat alles encode moet worden op de Pc wat ca 30% GPU power kost. Dit heb je niet bij de vaste "draad" headsets.

Inmiddels is de 2600 vervangen door een 5600 en is een Rtx 3080 onderweg. En dat eigenlijk alleen maar omwille van VR want (muv CP) loopt elke "platte" game super op 3440x1440 op mijn "oude" systeem maar de Q2 is gewoon erg zwaar als je het maximale eruit wil halen.

Maw, bezind eer ge begint 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Is een kwestie van geld. Ik heb niet eens een desktop en zou dan ook bij het instappen direct (willen) overgaan tot datgene wat het beste werkt. Nu ben ik niet van plan om 2k or meer uit te geven en neem ik automatisch genoegen met een stapje lager, maar het is compleet anders dan de meeste users die al wat machtigs hebben staan en nu door al het mooie (wellicht voor de zoveelste keer) moeten upgraden.

Er is dus niet veel veranderd tov vroeger (voor mij een kleine 20 jaar geleden) toen men al zei; “wat je vandaag koopt is in deze wereld de dag erna alweer verouderd”. Ergens moet je uiteindeljk maar genoegen mee nemen. Althans, ik met een beperkt budget iig wel

Net thuis van werk en wilde nog beetje rondkijken en heb besloten de 64gb te kopen : is ie uitverkocht :D. (Bij coolblue. Paar uur geleden was het nog te bestellen)

Een signaal van boven denk ik. Damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Helemaal mee eens, het is zeer zeker een kwestie van geld. Ik begon met een i5 4760k en een 980 4GB, naar een 10700k met een 2070, naar een 3070 met nu een 3080. Dat voldoet, maar mag ook wel haha. Dit is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd en dat begrijp ik, maar het verschil is wel echt heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Koldur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:48:
Helemaal mee eens, het is zeer zeker een kwestie van geld. Ik begon met een i5 4760k en een 980 4GB, naar een 10700k met een 2070, naar een 3070 met nu een 3080. Dat voldoet, maar mag ook wel haha. Dit is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd en dat begrijp ik, maar het verschil is wel echt heel tof.
Is het verschil tussen de 3070 en de 3080 groot met vr/quest2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Ik vermoed zelf het verschil tussen 72 en 90 FPS met dezelfde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

FreeMen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:18:
Ik vermoed zelf het verschil tussen 72 en 90 FPS met dezelfde settings.
Ok, bedankt. Dan toch maar een 3080 over een half jaartje als hopelijk de prijzen een beetje genormaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:22
Eerlijk gezegd Denk ik dat een 3080 ook geen 90fps in VR gaat halen op hoge settings, kijk maar eens naar de 4k benchmarks. VR met supersampling op een Reverb G2 of Quest 2 is meer dan 4k.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
wielhelm schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Is het verschil tussen de 3070 en de 3080 groot met vr/quest2?
UniMatrix schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:49:
Eerlijk gezegd Denk ik dat een 3080 ook geen 90fps in VR gaat halen op hoge settings, kijk maar eens naar de 4k benchmarks. VR met supersampling op een Reverb G2 of Quest 2 is meer dan 4k.
Wat FreeMen al zegt, het maakt het verschil tussen 72Hz en 90Hz speelbaar in de meeste spellen.

Met de 3070 bleef het maar zeuren op 90Hz, op 72Hz was het allemaal te doen, maar op 90Hz op veel plekken in HL:A was het net niet voldoende op high. Als het om VR spellen in de basis gaat, op Asgard's Wrath na (in de negatieve zin helaas), maakt dit echt het verschil in mijn ervaring.

Wat voor de grafische kwaliteit voor mij geldt in VR, geldt ook voor het verschil van 72Hz naar 90Hz, dit maakt het zoveel realistischer en dan moet het niet hier en daar gaan hakkelen omdat de PC het niet aankan, dan kan je beter de refresh-rate omlaag zetten of als je het geld hebt en er een kan bemachtigen, een van de top GPU's kopen van het moment.
Waar voor mij de 3090 net een brug te ver is en het prijsverschil voor mij niet te verantwoorden is, dus ook ik heb een grens daarin ;)

Ik heb de verschillen ervaren en de 3080 is echt een verschil maker op het gebied van 90Hz boven de 3070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik wil mijn ervaringen delen naar de zoektocht naar een goede geluidservaring met de Q2.

Eerst geprobeerd mijn Sennheiser momentum wireless earbuds te koppelen met bluetooth. Maar dat werkte niet en had op Reddit al gelezen dat bluetooth een flinke vertraging oplevert. Dus een no go.

Toen maar een Steelseries over ears gekocht en dat werkt echt perfect.

Maar sinds ik de halo headstrap gebruik past die headset niet lekker meer.

Via Ali heb ik vervolgens een bluetooth 3.5 mm adapter gekocht:
https://a.aliexpress.com/_B0blAE

Dit werkt echt perfect en zonder latency. Al moet ik wel zeggen dat dit model stroom nodig heeft en dus gekoppeld moet worden aan een powerbank. Wellicht zijn er nog andere modellen. Aangezien ik de Q2 ook al aan een powerbank had gekoppeld is dat geen probleem.

Helemaal happy met mijn Sennheiser, top geluidje 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
knakker2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Als het goed is wordt mijn Shadow Cloud deze maand geactiveerd (heeft een paar maanden 'levertijd'). Ik zal daarna hier mijn ervaringen delen.
Mijn laptop kan de meeste VR games prima draaien, maar niet op de hoogste instellingen. Het bestelde Cloud abonnement is ongeveer gelijkwaardig aan mijn laptop specs. Indien het cloud gamen bevalt ga ik het abonnement upgraden naar betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
deDenDen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Als het goed is wordt mijn Shadow Cloud deze maand geactiveerd (heeft een paar maanden 'levertijd'). Ik zal daarna hier mijn ervaringen delen.
Mijn laptop kan de meeste VR games prima draaien, maar niet op de hoogste instellingen. Het bestelde Cloud abonnement is ongeveer gelijkwaardig aan mijn laptop specs. Indien het cloud gamen bevalt ga ik het abonnement upgraden naar betere specs.
Onwijs interessant en m’n internet is (op 10ms jitter teveel na) voldoende volgends de test.

Ik moet alleen even wachten tot coolblue de 64 weer in voorraad heeft. Geen idee hoe lang dat duurt. Eenmaal Q2 binnen ga ik shadow nader bekijken. In eerste instantie was ik op zoek naar de spellen, maar kwam er achter dat je wel de spellen moet hebben om te kunnen spelen. Moet nog even wat dieper graven om te zien wat dan precies de mogelijkheden ( steam content? ) zijn.

Eerst wachten op de Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Is shadow cloud wel beschikbaar voor VR? Ik kom uit op onderstaande site maar is enkel beta voor paar mensen.
"Shadow introduces their newest venture: the VR Exploration Program!" https://shadow.tech/blog/news/shadow-vr-exploration

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

FreeMen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:16:
Is shadow cloud wel beschikbaar voor VR? Ik kom uit op onderstaande site maar is enkel beta voor paar mensen.
"Shadow introduces their newest venture: the VR Exploration Program!" https://shadow.tech/blog/news/shadow-vr-exploration
ShadowVR is nog in alpha status heb ik niet werkend gekregen.
Echter Virtual Desktop kan je prima draaien op je shadow machine.
Vervolgens kan je vanaf je Q2 over internet verbinden.
En op die manier prima spelen :)

Kom net nog vrij uitgebreide handleiding tegen:
https://www.reddit.com/r/...virtual_desktop_quest_to/

Mogelijk kan dit mensen helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door kaasszje op 09-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

Flabergasted

Prepare to die !

Is het ook mogelijk om 'niet in de Oculus Store' gekochte spellen, te kopiëren naar de bril ?
Als ik een spel via de Link kabel overzet naar de map van de bril wordt deze niet gezien.

Of is dit alleen mogelijk voor APK bestanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:43
Flabergasted schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:42:
Is het ook mogelijk om 'niet in de Oculus Store' gekochte spellen, te kopiëren naar de bril ?
Als ik een spel via de Link kabel overzet naar de map van de bril wordt deze niet gezien.

Het lijkt me omdat de Quest 2 eigenlijk alleen op Android draait alleen apk bestanden werken. Voor overige games zal altijd je snelle game pc aan moet staan om met een kabel te spelen of via virtuel desktop draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Dit kan met adb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Wat voor soort bestanden probeer je op de oculus te zedtten.
Via vaste pc kan je alles streamen, en anders via oculus.
Of via sidequest of adb.(maar dan moet je wel de headset in developer mode zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

kaasszje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Wat voor soort bestanden probeer je op de oculus te zedtten.
Via vaste pc kan je alles streamen, en anders via oculus.
Of via sidequest of adb.(maar dan moet je wel de headset in developer mode zetten)
Via VD en kabel lukt het wel.
Ik heb om te testen een map met de game Pistol Wip verplaatst naar de Oculus.

Dit is niet te zien en gaat dus niet werken begrijp ik, aangezien het een soort Android omgeving is.
Duidelijk, bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Flabergasted schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Via VD en kabel lukt het wel.
Ik heb om te testen een map met de game Pistol Wip verplaatst naar de Oculus.

Dit is niet te zien en gaat dus niet werken begrijp ik, aangezien het een soort Android omgeving is.
Duidelijk, bedankt voor jullie hulp.
deze had je dan moeten kopen in het quest deel van de oculus store. Dan had die het wel gedaan. Veel van dit soort games zijn helaas niet cross platform (oculus store met rift of met quest is ook al niet cross platform, zover ik weet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

kaasszje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:40:
[...]
deze had je dan moeten kopen in het quest deel van de oculus store. Dan had die het wel gedaan. Veel van dit soort games zijn helaas niet cross platform (oculus store met rift of met quest is ook al niet cross platform, zover ik weet.)
Ja dat is hier precies het geval. Via Steam ooit gekocht en dus niet stand alone te spelen.
(alleen met behulp van VD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Flabergasted schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Ja dat is hier precies het geval. Via Steam ooit gekocht en dus niet stand alone te spelen.
(alleen met behulp van VD)
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Morgen komt de Q2.

Dat side quest, probeer er wat informatie over in te winnen. Is dat aan te raden? Kan dat als een soort jailbreak voor iOS worden gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

knakker2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:59:
Morgen komt de Q2.

Dat side quest, probeer er wat informatie over in te winnen. Is dat aan te raden? Kan dat als een soort jailbreak voor iOS worden gezien ?
Je registreerd je als developer.
En gebruikt vervolgens de interface als developer om tegen je quest te praten.
Jailbraken is meer rooten dacht ik, terwijl dit nog relatief standaard functionaliteit is binnen android.
(Je krijgt wat extra tweaks en kan op lager nivo tegen je apparaat praten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
SideQuest geeft je ook een alternatieve store die niet door oculus gemodereerd wordt. Schijnbaar zijn daar ook leuke gratis spellen / demo’s te vinden (heb ik nog niet nodig gehad).

Misschien gewoon eerst stand alone met de Quest 2 beginnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Vandaag word op Sidequest de Doom 3 port gereleased. Edit: Zojuist gereleased!

https://www.doom3quest.com/

Aanraders zijn ook zijn ports van Doom, Quake 1 & 2, RTCW, Halflife.

[ Voor 37% gewijzigd door unfor op 10-01-2021 20:10 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 123 Laatste