Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:42:
Nu bij de Oculus Store. Alles wat je koopt met promotiecode: OCULUS30 krijg je nog eens 30% korting bovenop de al gegeven korting.
Zal bij mij wel weer niet werken net zoals vorige keren. Ik ben volledig afgestapt van de Oculus store. Buiten VD krijgen ze van mij geen euro meer en ik koop alles (goedkoper) via steam. Is ook future proof wat bij FB nog maar de vraag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:04:
[...]

Zal bij mij wel weer niet werken net zoals vorige keren. Ik ben volledig afgestapt van de Oculus store. Buiten VD krijgen ze van mij geen euro meer en ik koop alles (goedkoper) via steam. Is ook future proof wat bij FB nog maar de vraag is...
Ik heb het via de App gedaan en werkt nu prima. Het was inderdaad zo dat de code alleen bij een paar individuelen werkten maar Oculus heeft het gefixt en de code doet het nu bij iedereen en je kan hem blijven gebruiken.

Net Beatsaber voor 21euro gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 29-12-2020 12:20 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb het via de App gedaan en werkt nu prima. Het was inderdaad zo dat de code alleen bij een paar individuelen werkten maar Oculus heeft het gefixt en de code doet het nu bij iedereen en je kan hem blijven gebruiken.
Geprobeerd op Saints & Sinners, maar krijg dat code niet werkt. Via de app

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Nu bij de Oculus Store. Alles wat je koopt met promotiecode: OCULUS30 krijg je nog eens 30% korting bovenop de al gegeven korting.
Werkt niet bij mij. Daarnaast was de gemiddelde korting van een hoop games de afgelopen dagen ook 30%, dus als het goed is maakt het weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:28:
[...]

Werkt niet bij mij. Daarnaast was de gemiddelde korting van een hoop games de afgelopen dagen ook 30%, dus als het goed is maakt het weinig verschil.
Nou vreemd, hier werkt het nog steeds prima. Staat in je app wel Quest / Quest 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:29:
[...]

Nou vreemd, hier werkt het nog steeds prima. Staat in je app wel Quest / Quest 2?
Ik kijk bij de Quest apps op de website. Zal eens kijken op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:30:
[...]

Ik kijk bij de Quest apps op de website. Zal eens kijken op de app.
Ik doe het echt in de app op me mobiel zelf. Daar doet hij het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:30:
[...]

Ik doe het echt in de app op me mobiel zelf. Daar doet hij het nog steeds.
Niet op alle spellen dan. Probeer eens Void Racer: Extreme. Daar wordt hij niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:31:
[...]

Niet op alle spellen dan. Probeer eens Void Racer: Extreme. Daar wordt hij niet geaccepteerd.
Vaag, doet het inderdaad niet bij alle spellen. Lekker duidelijk Oculus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:32:
[...]

Vaag, doet het inderdaad niet bij alle spellen. Lekker duidelijk Oculus :F
Start Wars: Tales from the Galaxy's edge helaas ook niet. Daar had ik wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:33:
[...]

Start Wars: Tales from the Galaxy's edge helaas ook niet. Daar had ik wel interesse in.
Das idd jammer, Medal of Honor ook niet helaas.

Beatsaber weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
Volgens mij werkt hiet niet op games die al in de aanbieding zijn (tenminste niet de 2 games die ik probeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
R.van.M schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:41:
[...]

Volgens mij werkt hiet niet op games die al in de aanbieding zijn (tenminste niet de 2 games die ik probeerde)
Die ik probeerde waren niet in de aanbieding. Dus dat is ook geen indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Code werkt hier ook niet, ook niet op Beat Saber zoals hierboven genoemd. Raar.
Sowieso ga ik mij meer op PCVR met steam focusen, leuk om een paar standalone quest games te hebben maar het merendeel speel ik wel bij mijn PC.

P.s. internet staat vol van mensen waarbij die code niet werkt, schijnt alleen te werken als je ook werkelijk die code hebt gekregen van oculus.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 29-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
En daarom, steam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
Is alleen voor bepaalde accounts, als je veel koopt krijg je die coupon niet. Koop je weinig dan proberen ze je hiermee over te halen :)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Hangt er vanaf. Ikzelf koop bewust cross buy games op de Quest als ik ze volledig stand alone wil kunnen spelen zoals bijv. Contractors. Die speel ik ‘s avonds een paar potjes. Quest op zetten en gaan. Met de mogelijkheid om ze via PCVR te kunnen spelen zodra m’n PC geschikt is. Daardoor ben ik niet aan m’n huis gebonden, en heb ik m toch op 2 platformen. Daar heb ik paar euro extra wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
xoniq schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:00:
[...]

Hangt er vanaf. Ikzelf koop bewust cross buy games op de Quest als ik ze volledig stand alone wil kunnen spelen zoals bijv. Contractors. Die speel ik ‘s avonds een paar potjes. Quest op zetten en gaan. Met de mogelijkheid om ze via PCVR te kunnen spelen zodra m’n PC geschikt is. Daardoor ben ik niet aan m’n huis gebonden, en heb ik m toch op 2 platformen. Daar heb ik paar euro extra wel voor over.
Ok, daar heb je een punt, maar dan ook wel zo'n beetje het enige punt wat voor de oculus store pleit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

FreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:04:
Jaaaah je ziet duidelijk wat het verdien model is voor bijv. de Quest. Ik ben dus al een week bezig met crossplatform games te zoeken en het blijkt dat games in actie op Steam vaak meer dan twee keer zo goedkoop zijn dan de Oculus store :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FreeMen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:05:
[...]

Ok, daar heb je een punt, maar dan ook wel zo'n beetje het enige punt wat voor de oculus store pleit.
En dat is dan ook de enige reden om ze aan te schaffen als het verschil niet enorm is. Games die niet cross buy zijn gaan sws via Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Voor de liefhebbers, van steam geplukt voor 2,50€ (50% korting)
Solar System VR. scoort grotendeels positief.

Educational virtual reality journey through space. Be the first space tourist in history and explore planets and moons in our Solar System like never before! Thanks to the newest technology, you can now admire the beauty of distant planets and learn interesting facts about them.

You'll visit:
- all 8 planets Solar System
- sufrace od Enceladus
- surface of Mars
- surface of Moon
- surface of Sun

Available in 3 languages:
- english
- polish
- spanish

Solar System is VR animation. You can't control the space capsule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@remcheese en anderen: gisteren een VR bril binnengekregen, gewoon voor telefoon er in. Niet cardboard compatible, dus zonder knoppen. Ik rekende op de gaze functionaliteit.
En dat wil niet...zou iemand eens kunnen testen hoe Google cardboard icm gaze function momenteel werkt? Ik kan pointen, dat wordt ook gezien, maar er komt geen klik. Heb fulldive vr browser gebruikt en daar werkt het wel, maar Chrome of de cardboard app dus niet. En da's niet handig.
Of het is stuk (als ik de recente reviews van de cardboard app lees zou dat kunnen), of ik doe iets fout. Either way, help appreciated :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyPh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:21:
[...]

Geprobeerd op Saints & Sinners, maar krijg dat code niet werkt. Via de app
Ik ook helaas. Het gaat om "OCULUS30" toch? Ik krijg "This code can't be applied to your order". Probeerde het met Ultrawings voor de Quest, in de app. Ultrawings is trouwens in de sale op de Rift maar weer niet de Quest versie, helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 30-12-2020 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:41:
[...]

Ik ook helaas. Het gaat om "OCULUS30" toch? Ik krijg "This code can't be applied to your order". Probeerde het met Ultrawings voor de Quest, in de app. Ultrawings is trouwens in de sale op de Rift maar weer niet de Quest versie, helaas.
Ultrawings is toch cross buy? Als je het koopt voor de Rift S kan je ook de Quest versie downloaden. Zo heb ik het ook aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

De nieuwe update van Medal of Honor - Above and Beyond is echt goed!

Ik heb geen stutter meer, ze hebben weer dingen gefixt waar over geklaagd werd, en nu is het spel wat mij betreft "klaar". Ze hebben zelfs native Oculus mode toegevoegd, ik denk dat het daardoor vooral beter loopt nu.
Hello there! Update v1.24

This is the third update to Medal of Honor: Above and Beyond. Thank you again to everyone for their feedback and suggestions.

New Options to Hide Your Torso and Cuffs
You can now choose to hide the in-game representations of your torso, your sleeve cuffs, or both.
Under Options, choose the “Gameplay” section, and set “Body Visibility” or “Cuff Visibility” to “Disabled.”

New Full-View Sniper Scopes
Added an option to render the sniper view directly in the scope.
To enable, go to Options, choose the “Gameplay” section, and set “Scope Type” to “Realistic.”
Added a new “Scope Resolution” option. Bumping this down can improve performance on some systems.

Sniper Rifle Zoom Button
The button to adjust zoom levels on sniper rifles is now assigned to whichever hand is dominant, instead of always being set to the right hand. (Vive controllers keep the button on the right hand.)
Tip: this button also adjusts the firing rate on the M1918 automatic rifle when equipped.

Multiplayer “Quick Match” Playlist Now Cycles All Maps and Modes
Choosing “Quick Match” now cycles between maps AND modes.
Without leaving your session you could play Team Deathmatch in the Sub Pen, Domination in Streets of Dubuisson, then Mad Bomber in the Rockets of Peenemünde.

Oculus Native Mode Support On Steam
When launching the game through Steam, Oculus users now have the option to launch directly to the Oculus native environment.

Lower Min-Spec NVIDIA GTX 1080
The recommended spec stays the same.
However, with the expanded video options and optimizations from the last patch, plus feedback from the player community, the min spec has been lowered to an NVIDIA GTX 1080 or equivalent.

Other Changes and Additions:
Smoother fade-in when returning to the OSS hub from a level.
Objectives now show on the user’s left wrist when the left hand is set as dominant.
New floating label for the Live Fire Gauntlet doors in the Quartermaster area. (Check these play areas out for some classic Respawn gauntlet challenges.)
Fixed some grab issues with the MG42 and M1918 mounted weapons.
Fixed issue where enabling Seated Mode in certain conditions could leave the player’s view high off the ground.
Fixed grab guide visuals being offset for the right hand when using HTC Vive wand controllers.
On the OSS Room typewriter, type "Open Sesame" and hit the carriage return to unlock a chest of Respawn Easter Eggs.
Additional under the hood fixes and optimizations.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Is het nu een game van het kaliber Alyx dan wat ook echt 60 euro waard is? Ik ben zeer skeptisch voor die prijs. Voor 15-20 euro zou ik het een kansje geven, voor 60 euro: no thanks. De beoordelingen komen vooralsnog niet boven mixed uit op steam.

[ Voor 38% gewijzigd door unfor op 30-12-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

unfor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:44:
Is het nu een game van het kaliber Alyx dan wat ook echt 60 euro waard is? Ik ben zeer skeptisch voor die prijs. Voor 15-20 euro zou ik het een kansje geven, voor 60 euro: no thanks. De beoordelingen komen vooralsnog niet boven mixed uit op steam.
Mja moeilijk te zeggen, ik kan niet in jouw portefullie kijken. Ik vind de game nu echt gaaf om te spelen. Mooie setting, veel detail in de omgeving, veel te zien, verhaallijn is leuk, er zit echt hele leuke humor in de game. Ik kan hier echt van genieten.

En dit is echt een gevalletje in "in before the holidays" geweest, idem aan Cyberpunk. De game was gewoon nog niet af, maar moest voor de feestdagen wel uit zijn want centjes in het laatje enzo ;)

Als hij uitgebracht was in de huidige staat waren de reviews echter 100% beter geweest, dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Gewoon wachten op een aanbieding dan maar. Hij is sowieso meer waard dan 20 euro naar mijn mening. Tot nu toe de leukste game die ik gespeeld heb op de Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
wielhelm schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:15:
[...]
Tot nu toe de leukste game die ik gespeeld heb op de Quest 2
Maar dan heb je Alyx waarschijnlijk nog niet gespeeld, overigens raad ik Alyx af om als eerste te spelen want als je die eenmaal gespeeld hebt is alles wat je daarna doet minder goed.
Hoop wel dat er meer zulke games gaan komen, zeker nu VR meer mainstream word is die mogelijkheid er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:41:
[...]

Maar die game is wel cross-buy. Dus koop 'm op het voordeligste platform, en dan heb je m op allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

unfor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:19:
[...]

Maar dan heb je Alyx waarschijnlijk nog niet gespeeld, overigens raad ik Alyx af om als eerste te spelen want als je die eenmaal gespeeld hebt is alles wat je daarna doet minder goed.
Hoop wel dat er meer zulke games gaan komen, zeker nu VR meer mainstream word is die mogelijkheid er wel.
Ik heb Alyx wel gespeeld, en er zijn gewoon weinig tot geen AAA-games die bij Alyx in de buurt komen. Ik vind echt wel dat MoHAaB in de buurt komt, en hoop dan ook dat er meer dit soort titels gaan komen. Ik vind het dan ook niet helemaal eerlijk om alles te vergelijken met Alyx, gezien daar toch echt wel een dikke ontwikkelstudio achter zit. Het is gewoon helaas even afwachten nog tot VR nog meer mainstream gaat worden, want dat is het gewoon echt nog niet. De Quest 2 helpt natuurlijk dit verhaal wel een heleboel, dus ik vermoed dat er mooie dingen aan gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik vind het op zich wel een eerlijke vergelijking, het is niet dat Respawn een kleine indie developer is. Nee, daar zit EA achter, en ze durven 60 euro euro te vragen. Als ze triple A prijzen vragen dan vergelijk ik het met triple A games. (Alyx pik je momenteel voor 37,49 op!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

60€ nee, maar ik zie het meer als een 30-40€ game. Het is een vrij complete ervaring in VR, met die memory gallery als extra en een werkende multiplayer. En de grote update die ze laatst hebben doorgevoerd geeft aan voor mij dat ze er serieus naar kijken. Ik zie nog steeds maar weinig VR games met een 5+ uur single player campaigns.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 19-09 14:25
Net trouwens achtergekomen dat PayDay Heist 2 een VR modus heeft. https://store.steampowered.com/app/826090/PAYDAY_2_VR/, nog niet geprobeerd, maar het is een spel wat ik vroeger wel eens speelde en leuk vond. :)

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
Vandaag maar eens Tetris Effect voor het eerst op de Quest spelen. Kijken of we de highscores kunnen verbreken voor het nieuwe jaar. Meer mensen hier die het spelen?

Blijft een van de beste trailers ooit:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59

Cyphax

Moderator LNX
@BarôZZa
"Blocks. They all saw blocks."
Uhuh, maar blokken hakken we doormidden in VR. :+
Misschien koop ik Tetris nog als ie ooit in de steam store verschijnt en in de aanbieding is. Ik ben m'n interesse erin eigenlijk bijna helemaal kwijt door die exclusiviteitsonzin van ze, ik ben eigenlijk helemaal niet meer zo van plan er nog 20 euro aan uit te geven.

Saved by the buoyancy of citrus

• BarôZZa
Cyphax schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:31:
@BarôZZa
Misschien koop ik Tetris nog als ie ooit in de steam store verschijnt en in de aanbieding is. Ik ben m'n interesse erin eigenlijk bijna helemaal kwijt door die exclusiviteitsonzin van ze, ik ben eigenlijk helemaal niet meer zo van plan er nog 20 euro aan uit te geven.
Ook geen fan van, maar het is wel echt een fenomenale game. Op de PC alleen via Epic store toch? Zou ik de moeite nog wel waard vinden(ben zelf al wat jaren afgestapt van de fanboymode en besef dat je op verschillende platforms topgames hebt, het is niet anders) en daar heb je tenminste de multiplayer expansion. PS4/Quest moet wachten tot de zomer.

[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 31-12-2020 11:15 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Cyphax schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:31:
@BarôZZa
Volgens https://www.tetriseffect....ris-effect-connected-faq/ komt die van de zomer naar Steam toe.

• BarôZZa
Waarom zou je daarop wachten?

Nooit het probleem gezien van een Steam concurrent die je ernaast kan draaien. Steam mocht sowieso wel een schop onder de kont krijgen.

EDIT: eerste playthrough op de Oculus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFAXfLQaVE4ANZ_0PmnlP-g2zF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlsHUvVCAqcJirRu2zZu9v8W.jpg?f=fotoalbum_large

beat me :7

Zaten nog wel aardig wat fouten in de run. Graphics zijn ook wel behoorlijk teruggeschaald op de Oculus

[ Voor 40% gewijzigd door BarôZZa op 03-01-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
unfor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:19:
[...]

Dat ligt maar helemaal aan je definitie van leuk. Ik heb een paar uur in Alyx zitten maar nog niet uitgespeeld, en het is zeker de beste uitwerking van VR voor een First Person "survival horror"/shooter. Je kunt bijna alles oppakken, maar dan valt het juist meer op wat je níet kan oppakken maar wel verwacht (waar ik bij bijvoorbeeld Jurassic World Aftermath gewoon weet dat ik niets kan oppakken en er dus eigenlijk minder "last" van heb)

Maar veel belangrijker: Plezier. Ja, Alyx is de best uitgewerkte VR ervaring, maar ik heb véél meer plezier gehad met Moss, The Room: VR, Project Cars 2 en IL-2 Sturmovik bijvoorbeeld. Zelfs sinds eergisteren Ultra Wings native op de Quest 2 geeft me meer plezier, de kick van snoeihard in een duikvlucht tussen rotsen door door het gouden centrum van doelringen knallen om vervolgens met nog nét genoeg hoogte te landen is een andere vorm van plezier dan Alyx.

Natuurlijk ga ik Alyx nog wel een keer uitspelen, maar het is ook nog eens een game die ik niet graag "even een kwartiertje" speel, dan kom je er net weer in. Met een zoon van negen maanden in een lockdown heb ik gewoon weinig tijd voor speelsessies van meerdere uren ;)

(plus dat de (game-)laptop de afgelopen avonden is geclaimed door mijn vrouw, dan blijft er enkel native Quest 2 over :P )

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 04-01-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gisteren weer met me Q2 beetje gespeeld, na al die hectische dagen achter de rug gehad te hebben, dacht ik nu tijd voor mezelf.

PC aan, Powerbank op de Q2 aangesloten van Nirvana. Draadloos HL:Alyx op en Amazing 6 uur lang gespeeld aan 1 stuk door.
Moest op een gegeven moment wel kappen omdat ik zowel nr 1 als 2 onwijs nodig moest + was ook etenstijd :P

Even beatsaber nog gespeeld voor HL:Alyx, lekker effe rot gezweet. Maar Alyx is gewoon super fun en gaaf en ja, echt een triple A spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
pagani schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Dat ligt maar helemaal aan je definitie van leuk. Ik heb een paar uur in Alyx zitten maar nog niet uitgespeeld, en het is zeker de beste uitwerking van VR voor een First Person "survival horror"/shooter.

Maar veel belangrijker: Plezier. Ja, Alyx is de best uitgewerkte VR ervaring, maar ik heb véél meer plezier gehad met Moss, The Room: VR, Project Cars 2 en IL-2 Sturmovik bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens. Ik heb Alyx nu sinds november ofzo(?) en sinds die tijd een paar sessies gedaan met nu in totaal 3 uur aan game tijd denk ik. In de tussentijd heb ik veel meer andere games gedaan, zoals bijvoorbeeld In Death. Alyx is een prachtige ervaring, maar je kunt het inderdaad het beste in iets langere sessies spelen, en veel andere Vr ervaring zijn ook gewoon heel tof. Maar dan op een heel andere manier :) (een klein kind en niet na 21 uur nog een scherm in mijn mik hebben draagt ook niet bij). Alyx is toch ook meer een traditionele game ervaring op een bepaalde manier, wel super goed uitgewerkt natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 04-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Heb momenteel een Oculus Rift (geen S), en wil upgraden naar een Oculus Quest 2 puur voor de resolutie en de refreshrate. Nu lees ik op internet hoop verschillende dingen over het linken naar PC. Er is een kabel te koop (100 euro) die je kan connecten naar je PC. Als ik de Quest 2 koop met deze kabel kan ik dan onbeperkt gamen? Zonder kabel is het 2-3 uur las ik maar ben kan weinig info vinden over lifetime als de Quest 2 aan je PC hangt.
Ik stel deze vragen omdat ik voornamelijk (lange) vluchten maak in Flight Simulator VR en ik dan niet tegen de beperking van de batterijen aanloop.

Samenvattend: kan ik onbeperkt van VR genieten qua tijd als deze aangesloten zit met een Quest 2 link cable?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Je kan ook een niet-Oculus kabel gebruiken, zijn goedkoper en werken even goed.

Moest zelf ook even kijken, was wel benieuwd, maar hij krijgt wel/ook stroom door de link kabel, alleen kan het afhankelijk van de gebruikte USB poort zijn dat deze wel laadt of langzamer leeg loopt. Dit zelf nog niet getest (amper lange sessies gehad bij PC met link kabel, alleen gebruikt voor Star Wars Squadrons en I expect you to die)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:45:
Je kan ook een niet-Oculus kabel gebruiken, zijn goedkoper en werken even goed.

Moest zelf ook even kijken, was wel benieuwd, maar hij krijgt wel/ook stroom door de link kabel, alleen kan het afhankelijk van de gebruikte USB poort zijn dat deze wel laadt of langzamer leeg loopt. Dit zelf nog niet getest (amper lange sessies gehad bij PC met link kabel, alleen gebruikt voor Star Wars Squadrons en I expect you to die)
Ok, en is de stroom door de kabel sterk genoeg om em opgeladen te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Je kan over het algemeen niet onbeperkt gamen als je de link kabel gebruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo lang VR speelt dat de batterij leeg is terwijl je linked bent.
Bij mij gaat hij veel langzamer leeg dan draadloos.
Overigens raad ik aan gewoon een powerbank te halen (als je lang wilt spelen) en draadloos te spelen, dat is nou net het enorme voordeel wat de Quest over alle andere headsets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
unfor schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:41:
Je kan over het algemeen niet onbeperkt gamen als je de link kabel gebruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo lang VR speelt dat de batterij leeg is terwijl je linked bent.
Bij mij gaat hij veel langzamer leeg dan draadloos.
Overigens raad ik aan gewoon een powerbank te halen (als je lang wilt spelen) en draadloos te spelen, dat is nou net het enorme voordeel wat de Quest over alle andere headsets heeft.
Thanks!
Draadloos voor sommige games is ideaal (Half Life enz) maar voor FS2020 kan ik net zo goed linked werken.
Goed om te horen dat de levenduur verlengt wordt met de kabel zodat ik onbeperkt een vlucht kan maken van een paar uur.
Welke powerbank gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Elke powerbank zal werken, zwaarder dan 10k mah raad ik af als je het als countergewicht gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik gebruik zelf de powerbank van Nirvana. Als je elite strap hebt, is deze makkelijk vast te maken aan de achterkant.
Je voelt er niks van en bied een mooi tegenbalans.

Mijn ervaring 100% op de powerbank + de batterijduur van de Q2 zelf is ongeveer 10uur non-stop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56
Fanatical heeft een promo voor games :

Platinum VR Collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Thanks! Spellen die erbij staan komen me niet echt bekend voor, maar 3 games voor €10,15 durf ik wel erop te gokken :D

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik meld me ook even in dit topic.
Sinds 23 december trotse eigenaar van de quest 2
Speelt echt als de brandweer :D

Speel nu vooral via virtual desktop.
En dan of via mijn eigen pc of via shadow
Moet zeggen dat dat eigenlijk ook al super werkt :)

Iemand nog tips voor een beginnend vr-addict :P

[ Voor 44% gewijzigd door kaasszje op 05-01-2021 21:26 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu een speciale AP (met eigen SSID) voor Virtual Desktop ingericht :)

Ik had de nieuwe Unifi AP-Lite met WiFi 6 gekocht om de oude (WiFi-AC) mee te vervangen, maar toen dacht ik: Daarmee los ik het probleem van veel verkeer op 5Ghz niet mee op. Dus in plaats daarvan nu beide opgehangen en op verschillende kanalen gezet (uiteraard de kanalen zo ver mogelijk uit elkaar).

Hoop dat dit een beetje gaat helpen met de schokkerigheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbSzvdCyEusW0CnwKkWLU-sJCMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lTNmFtw983VbwgD4EQztjyc.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het nog niet getest, ik wacht nog even tot mijn VR Optician lenzen binnen zijn, zijn inmiddels verstuurd. Ben bang de Oculus lenzen te bekrassen met mijn bril in de tussentijd want dat is laatst bijna gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Erg matige bundle, games van het kaliber dat je 5 minuten speelt en dan uninstalled.
Leuk om de hele bundle voor 5 euro op te pikken maar niet voor 3 euro per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
kaasszje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:23:
Ik meld me ook even in dit topic.
Sinds 23 december trotse eigenaar van de quest 2
Speelt echt als de brandweer :D

Speel nu vooral via virtual desktop.
En dan of via mijn eigen pc of via shadow
Moet zeggen dat dat eigenlijk ook al super werkt :)

Iemand nog tips voor een beginnend vr-addict :P
Nice! Hoe speel jij je games? Via steam vr ook?
Ik snap nog steeds het systeem niet helemaal goed. Met een kabel aan Quest 2 kan je altijd je libary benaderen van Steam? Zonder kabel moet je virtual desktop installen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
teupje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Ik snap nog steeds het systeem niet helemaal goed. Met een kabel aan Quest 2 kan je altijd je libary benaderen van Steam? Zonder kabel moet je virtual desktop installen enz?
Virtual desktop en kabel doen beide in principe het zelfde, de een streamt je pcvr game over de kabel en de ander over wifi.
Daarnaast heb je nog de Quest games die standalone op de bril zelf draaien, deze zijn lager in grafische kwaliteit omdat het in principe een snel android systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GekkePrutser schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:36:
Ik heb het nog niet getest, ik wacht nog even tot mijn VR Optician lenzen binnen zijn, zijn inmiddels verstuurd. Ben bang de Oculus lenzen te bekrassen met mijn bril in de tussentijd want dat is laatst bijna gebeurd.
Dat is mij met m'n Rift S gebeurd. Een drupje Polywatch en wat liefde later waren de krassen weer weg :) Niet dat dat nou de perfecte oplossing is, maar ik zou me er niet té veel door tegen laten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 06-01-2021 00:06 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
unfor schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:50:
[...]

Virtual desktop en kabel doen beide in principe het zelfde, de een streamt je pcvr game over de kabel en de ander over wifi.
Daarnaast heb je nog de Quest games die standalone op de bril zelf draaien, deze zijn lager in grafische kwaliteit omdat het in principe een snel android systeem is.
Thanks, duidelijk.
Nu me Rift nog verkopen voordat ik een Quest 2 koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Dat is mij met m'n Rift S gebeurd. Een drupje Polywatch en wat liefde later waren de krassen weer weg :) Niet dat dat nou de perfecte oplossing is, maar ik zou me er niet té veel door tegen laten houden.
Ja maar de coating is dan ook gelijk weg. Ik blijf er super voorzichtig mee, zet de bril altijd dicht tegen mijn neus.

Maargoed hopelijk gaan die nieuwe lenzen prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03
Gisterenavond de HP Reverb G2 besteld met controllers. Dat leek me voor mij de beste keuze. Geen zin in satellieten ophangen en sorry, Facebook als Occulus eigenaar is niet mijn ding. Ondanks de draagbaarheid etc.

Nu maar wachten tot het eindelijk binnen is, kijken welke spellen ik wil gaan spelen.
In ieder geval:
HL: Alyx (nog aan te schaffen)
Star Wars Squadron (nog aan te schaffen)
No Man's Sky
Uiteraard zijn er een aantal spellen welke ik nu niet zomaar kan spelen ivm het alleen te vinden in de Occulus store, maar wellicht kan dat nog op een andere manier.

Ik ga het topic eens doorspitten om te kijken wat anderen zoal spelen en dan met VR.
Voor alsnog hou ik me op zit games. Geen ruimte om rond te lopen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Prima redenen op zich, maar wat bedoel je met satellieten ophangen :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Arfman Die boxjes voor de Valve Index.
Kan altijd nog met het vervangen van de controllers voor de Index, maar ik ga het met deze lekker eens proberen. De mooiste tussenstap voor mij qua prijs en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:07
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Quest 2 en de reverb g2? Zit te denken om mijn rift s te upgraden.
De spellen die ik nu speel zijn project cars 3, half life alyx en flight simulator.

De specs van mijn pc:

I9 9900k
Rtx 2080
32gb ram

Zou ik met deze brillen alsnog soepel kunnen spelen? En welke van de 2 raden jullie aan?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Arunia : Aha, die bedoel je. Die zijn gelukkig niet meer nodig bij inside-out tracking devices zoals de Reverb G2 of Quest 2 inderdaad.

@Marcievg : HL:Alyx zul je zeker goed kunnen spelen. PCars 3 waarschijnlijk ook wel en ik denk niet dat er op dit moment een PC op de wereld bestaat die Flight Simulator soepel kan draaien in VR :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@Arunia Ah, je hebt hem al besteld lees ik :P Kun je mn bericht in het G2 topic negeren.

Mijn tips voor zit-games (die ik tot nu toe heb gespeeld):
- Vox Machinae
- Flight Simulator
- Squadrons
- TrainerVR

Maar vergeet vooral niet om de standaard gratis "ervaringen" te proberen zoals The Lab en Aircar.

Over Alyx kan ik niks zeggen, hier wacht ik mee tot ik niks anders heb om te spelen. Hij schijnt namelijk goed te zijn, wil de andere ervaringen niet verpesten :P
Voor Oculus games op de G2 check Revive. Voor meer Steam-games: de afgelopen weken zijn er aardige sales geweest en het loont wel om erop te wachten. Geen idee of deze binnenkort weer verschijnen (ik wacht nog op Alyx, Beat Saber, Vtol en Red Matter voor een in mijn ogen goede prijs), heb afgelopen half jaar gelukkig al voldoende kunnen kopen.

Ben net begonnen met Saints&Sinners, belooft veel goeds, wel een sta-spel imho.
NMS kort getest en zag er goed uit, nog niet gevlogen.

Naast bovenstaande spellen grijs spelen moet ik nog verder nog:
- Moss
- Skyrim VR
- Dirt Rally 2.0 (of ander vermakelijk race spel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JohnnieWbl Ik zag het inderdaad.

Ik ga je game ideeën wel even bekijken en een lijstje maken met wat mij interessant lijkt. Heb wel een paar spellen gratis volgens mij en een paar spellen die al VR ondersteunen als ik het goed heb.
Dus genoeg om op te starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

teupje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Met kabel kan je steam link mode opstarten. (Maar ja standaard kabel van oculus is 99 euro)
En hiermee kan je vervolgens je oculus spellen spelen.
Of steam vr opstarten.

Met virtual desktop kan je je pc overnemen. (kosten 19,99)
Met de sidequest streaming toevoeging kan je vervolgens ook alle games van je oculus en steam vr omgeving spelen.
Wel gemerkt dat soms voor de initialisatie wel even de kabel er in moet.
Gebruik nu nog een standaard kabeltje van mijn telefoon (usb-a naar usb-c)
Heb dus via ali toch maar een kabel besteld, maar tot nu toe loopt eigenlijk alles met virtual desktop helemaal super.
En het kabelloze is toch wel heel prettig :)

Qua games kan ik I expect you to die ook aanraden, maar die zal vast al eerder genoemt zijn.
Erg gave vibe :)

[ Voor 5% gewijzigd door kaasszje op 06-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
kaasszje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Met virtual desktop kan je je pc overnemen. (kosten 19,99)
Met de sidequest streaming toevoeging kan je vervolgens ook alle games van je oculus en steam vr omgeving spelen.
Wel gemerkt dat soms voor de initialisatie wel even de kabel er in moet.
Is SideQuest nodig om te streamen ? Virtual Desktop is toch voldoende ?
Dan kun je kiezen om ofwel via bureaublad je VR apps op te starten, of via Steam VR.

Als je een AMD videokaart heb is Virtual Desktop ook niet nodig (dacht ik), dan kun je Radeon ReLive VR gebruiken.

Zelf heb ik ook problemen om SideQuest te connecteren draadloos, kabel moet er dan ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
tsjarlie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Is SideQuest nodig om te streamen ? Virtual Desktop is toch voldoende ?
Dan kun je kiezen om ofwel via bureaublad je VR apps op te starten, of via Steam VR.

Als je een AMD videokaart heb is Virtual Desktop ook niet nodig (dacht ik), dan kun je Radeon ReLive VR gebruiken.

Zelf heb ik ook problemen om SideQuest te connecteren draadloos, kabel moet er dan ook in.
Sidequest heb je nodig om VD te patchen zodat steam VR werkt, zonder de patch gaat dat niet.

Virtual Desktop VR Patch
This patch for Virtual Desktop unlocks the ability to stream Oculus Rift and SteamVR games from your computer to your Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik had Star Wars Squadrons al een tijdje terug gekocht op Origin maar vond het op de desktop niet zo'n denderende ervaring. Nu ook maar eens gekeken of ik 'm op de Quest 2 kon spelen. Kreeg het spel helaas niet aan de praat via Virtual Desktop (want die doet alleen Steam VR, ook toevoegen als niet-Steam game werkte niet) dus nu met kabel geprobeerd en dat werkte wel. Best wel vet. Krijg morgen m'n eerste hotas setup binnen dus verwacht dat het dan nog meer immersive wordt, zeker in een X-Wing waar de piloot ook een joystick en throttle heeft.

Kabel zit niet heel erg in de weg als je in je stoel zit maar misschien dat ik Squadrons toch nog eens aanschaf via Steam als 'ie weer in de aanbieding is zodat ik draadloos kan spelen, al vraag ik me af of dat dan impact heeft op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
FreeMen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Sidequest heb je nodig om VD te patchen zodat steam VR werkt, zonder de patch gaat dat niet.

Virtual Desktop VR Patch
This patch for Virtual Desktop unlocks the ability to stream Oculus Rift and SteamVR games from your computer to your Oculus Quest
klopt, maar daarna heb je het niet meer nodig om te streamen via Virtual Desktop.
Je kunt wel nog akp bestanden op die manier opladen op je Quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Chris7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:57:
Ik had Star Wars Squadrons al een tijdje terug gekocht op Origin maar vond het op de desktop niet zo'n denderende ervaring. Nu ook maar eens gekeken of ik 'm op de Quest 2 kon spelen. Kreeg het spel helaas niet aan de praat via Virtual Desktop (want die doet alleen Steam VR, ook toevoegen als niet-Steam game werkte niet) dus nu met kabel geprobeerd en dat werkte wel. Best wel vet. Krijg morgen m'n eerste hotas setup binnen dus verwacht dat het dan nog meer immersive wordt, zeker in een X-Wing waar de piloot ook een joystick en throttle heeft.

Kabel zit niet heel erg in de weg als je in je stoel zit maar misschien dat ik Squadrons toch nog eens aanschaf via Steam als 'ie weer in de aanbieding is zodat ik draadloos kan spelen, al vraag ik me af of dat dan impact heeft op de kwaliteit.
Als je dat nou leuk vindt, dan is misschien Elite: Dangerous ook wel iets voor jou, met die hotas. Die is erg vaak in de aanbieding ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
tsjarlie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:57:
[...]

klopt, maar daarna heb je het niet meer nodig om te streamen via Virtual Desktop.
Je kunt wel nog akp bestanden op die manier opladen op je Quest 2.
Klopt helemaal al werken lang niet alle APK's meer via sidequest, zit een soort DRM sidequest omdat ze anders geblokkeerd zouden gaan worden door Oculus ivm het aanbieden van illegale upload platform (ze bieden niet zelf illegale downloads aan maar maken (maakte) het mogelijk om ze te installeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
JohnnieWbl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:46:

Mijn tips voor zit-games (die ik tot nu toe heb gespeeld):
- Vox Machina
Streep deze maar door! Een multiplayer game met een gemiddelde van 4 spelers per dag is niet veel lol aan te beleven.
https://steamcharts.com/app/334540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:23

Hu9o

Schokkend

unfor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Streep deze maar door! Een multiplayer game met een gemiddelde van 4 spelers per dag is niet veel lol aan te beleven.
Dat is inderdaad wel heeeel erg weinig.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ik vermaak me prima met de bots ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
Kreeg het spel helaas niet aan de praat via Virtual Desktop (want die doet alleen Steam VR, ook toevoegen als niet-Steam game werkte niet)
Schijnt te kunnen door eerst eenmalig via het VD tray bar icon, rechter muis knop, kiezen voor inject game en dan de .exe selecteren van het spel dat je in het VD menu wilt toevoegen. Of dit de exacte stappen zijn weet ik niet, zelf nooit nodig gehad (maar via Google moet daar wel een tutorial over te vinden zijn).

[ Voor 9% gewijzigd door menne op 06-01-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
[...]

Dat is het euvel van veel multilayer games en ook de reden dat ik liever single player games speel.

Ik merk ook dat ik minder zin heb in population:one omdat ik vaak 15min kwijt ben van opstarten tot een match begint. Als je pech hebt met je teammates weet je dan al direct dat t zonde van je tijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

menne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Schijnt te kunnen door eerst eenmalig via het VD tray bar icon, rechter muis knop, kiezen voor inject game en dan de .exe selecteren van het spel dat je in het VD menu wilt toevoegen. Of dit de exacte stappen zijn weet ik niet, zelf nooit nodig gehad (maar via Google moet daar wel een tutorial over te vinden zijn).
Helaas, dat werkt niet. Ben nog steeds aan het zoeken hoe ik iRacing draadloos kan gebruiken via VD. Is geen Steamgame dus veel tutorials werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Arfman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Helaas, dat werkt niet. Ben nog steeds aan het zoeken hoe ik iRacing draadloos kan gebruiken via VD. Is geen Steamgame dus veel tutorials werken niet.
Opstarten via de desktop streamer app? Rechter muis op het tray icoontje en dan launch game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tadango schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Opstarten via de desktop streamer app? Rechter muis op het tray icoontje en dan launch game.
Ik weet niet waar iedereen het over heeft .. als ik rechtsklik op de streamer app zie ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GD_P03hhR8VBAL75Oy4ZcJW2d0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xni4idpyP78IitjGeRLHbl7a.png?f=user_large

In VD zelf zie ik alleen Oculus en Steam VR games, geen iRacing. Die start je via hun eigen launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Als ik hem uit virtual desktop gewoon de executable start en daarna de toggle omzet gaat het goed.
Heb hem gister toevallig via epic gekocht en geen problemen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Arfman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet waar iedereen het over heeft .. als ik rechtsklik op de streamer app zie ik dit:[Afbeelding]

In VD zelf zie ik alleen Oculus en Steam VR games, geen iRacing. Die start je via hun eigen launcher.
En als je verbonden bent met virtual desktop ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Heb je iRacing toegevoegd aan je steam VR libary? Alles wat in mijn VR steam libary staat zie ik via Virtual Desktop en kan ik daarvanuit starten.
Eerst het spel toevoegen in steam via ''spellen'' > '''niet steam-spel aan mijn bibliotheek toevoegen''.

Klik dan met rechtermuis op het spel in steam op eigenschappen > '' include in VR library '' (aanvinken).

[ Voor 13% gewijzigd door Plugin op 07-01-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Ik weet niet waar iedereen het over heeft .. als ik rechtsklik op de streamer app zie ik dit:[Afbeelding]

Die launch game is grayed out...die button bedoelt men. Vreemd dat je die greyed out is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Die launch game is grayed out...die button bedoelt men. Vreemd dat je die greyed out is :?
Wel verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
[...]

Wat al meermaals wordt gevraagd, je bent niet verbonden met VD hier. Je moet als je in VD zit met je Q2 op dit doen met de touch controllers (of keyboard, maar lijkt mij dat je hier niet achter het keyboard zit). Je kan spellen niet opstarten via VD voordat je ook daadwerkelijk de Q2 gebruikt via VD.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Klopt, ik had VD niet aanstaan op dat moment. Net ff aangezet en dan kan ik wel launch game kiezen, maar als ik dan SimComnmander opstart (daar moet ik iRacing mee opstarten voor FFB met mijn stuur) dan gebeurt er niks. Ik kan iRacing dus ook niet opstarten via SteamVR, het moet echt opgestart worden via SimCommander.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Arfman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:23:
Klopt, ik had VD niet aanstaan op dat moment. Net ff aangezet en dan kan ik wel launch game kiezen, maar als ik dan SimComnmander opstart (daar moet ik iRacing mee opstarten voor FFB met mijn stuur) dan gebeurt er niks. Ik kan iRacing dus ook niet opstarten via SteamVR, het moet echt opgestart worden via SimCommander.

Niet alle games werken met VD, zeker de wat "exotischere" games willen het soms niet doen. Ik vrees dat dit er zo één is.

Er is ergens een lijst met werkende en niet werkende games maar weet zo even niet waar die staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
Arfman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:23:

Vraag het hier:
https://discord.com/invit...Widget&utm_medium=Connect
Daar zitten de devs van VD zelf, als het nu niet werkt, kunnen zij het eventueel werkend maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik start net voor het eerst sinds maanden m'n Oculus Rift S op, en zie dat er vanaf 01-01-2023 een Facebook account nodig is. Nu heb ik geen FB en wíl ik ook zeker geen FB. Is hier al iets nieuws over bekend?

Ik voel me best wel bekocht, zo'n duur ding, en dan kan ik hem nog geen 3 jaar gebruiken. Als ik dit geweten had, had ik zeker geen Oculus gekocht...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Ardana Volgens Reddit als je een account hebt van Oculus van voor 11 oktober oid, dan zou je geen FB account nodig hebben:
https://www.reddit.com/r/...thout_facebook_or_oculus/

Verderop in die posts:
https://www.oculus.com/bl...d-unlock-social-features/
Van Oculus zelf. Dus bovenstaande klopt. Je krijgt de optie om een FB account te koppelen, maar dat hoeft niet als je al een Oculus account hebt van voor oktober 2020.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 07-01-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Arunia schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:15:
@Ardana Volgens Reddit als je een account hebt van Oculus van voor 11 oktober oid, dan zou je geen FB account nodig hebben:
https://www.reddit.com/r/...thout_facebook_or_oculus/

Verderop in die posts:
https://www.oculus.com/bl...d-unlock-social-features/
Van Oculus zelf. Dus bovenstaande klopt. Je krijgt de optie om een FB account te koppelen, maar dat hoeft niet als je al een Oculus account hebt van voor oktober 2020.
Nope, verplicht per 01-01-2023, óf als je een nieuwe Oculus HMD koopt.

Irritant en volgens mij de reden dat de Q2 in Duitsland niet verkocht wordt. Op het moment dat er een onderzoek loopt wordt naar antitrust beschuldigingen gaat Facebook snel de andere kant op door data tussen FB en Whatsapp (nog) meer te gaan delen (gelukkig dankzij Europese wetgeving niet voor ons). Hopelijk voor @Ardana breekt Oculus mee los van FB vóór 01-01-2023..

[ Voor 25% gewijzigd door JohnnieWbl op 07-01-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JohnnieWbl Oeps, ik had de 2023 gemist bij Ardana.
Klopt inderdaad. Na 1-1-2023 ben je gewoon de sjaak. Of er moet weer wat veranderen daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ardana schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:10:
Ik start net voor het eerst sinds maanden m'n Oculus Rift S op, en zie dat er vanaf 01-01-2023 een Facebook account nodig is. Nu heb ik geen FB en wíl ik ook zeker geen FB. Is hier al iets nieuws over bekend?

Ik voel me best wel bekocht, zo'n duur ding, en dan kan ik hem nog geen 3 jaar gebruiken. Als ik dit geweten had, had ik zeker geen Oculus gekocht...
Wat is het probleem als je toch geen FB gebruikt?
Gewoon een leeg account aanmaken en klaar, ze kunnen er niks mee aangezien je er toch niks mee doet.

Je moet je tegenwoordig overal registeren om iets te kunnen gebruiken. Dat FB de data (mis)(ge)bruikt is laakbaar maar als je whatsapp gebruikt hebben ze toch al 99% van je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Gewoon een leeg account aanmaken en klaar, ze kunnen er niks mee aangezien je er toch niks mee doet.

Je moet je tegenwoordig overal registeren om iets te kunnen gebruiken. Dat FB de data (mis)(ge)bruikt is laakbaar maar als je whatsapp gebruikt hebben ze toch al 99% van je informatie.
Ik snap die principiële bezwaren ook niet echt. Mensen die wat te verbergen hebben schreeuwen het hardst in dit geval :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Damian schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:28:
[...]
Ik snap die principiële bezwaren ook niet echt. Mensen die wat te verbergen hebben schreeuwen het hardst in dit geval :P
Really? Het ‘je hebt niks te verbergen’ argument is al lang en breed onderuit gehaald. Ik wil gewoon geen facebook, ook geen leeg account. Als ik dit had geweten voordat ik de Oculus gekocht had, had ik hem niet gekocht, simple as that. Nu is een apparaat van € 500+ binnen 3 jaar waardeloos. Dat is echt niet fijn.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FreeMen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Nou, daar ga je natuurlijk wel vanalles mee doen, met die HMD. En Facebook kijkt mee.
Je moet je tegenwoordig overal registeren om iets te kunnen gebruiken.
Niet iedereen gaat zo om met gebruikersgegevens als Facebook. Ik vertrouw Valve bijvoorbeeld een stuk meer dan Facebook.
Mijn Rift wordt gelukkig voor die tijd vast wel opgevolgd. Anders zit ik per die datum ook zonder bruikbare set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ardana schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Really? Het ‘je hebt niks te verbergen’ argument is al lang en breed onderuit gehaald. Ik wil gewoon geen facebook, ook geen leeg account. Als ik dit had geweten voordat ik de Oculus gekocht had, had ik hem niet gekocht, simple as that. Nu is een apparaat van € 500+ binnen 3 jaar waardeloos. Dat is echt niet fijn.
Waardeloos is jouw mening. Je kan hem prima verkopen of gebruiken zonder extra kosten. Waardeloos slaat nergens op. Dat je geen FB wil snap ik, en het is jammer dat het moet maar je reactie is compleet overdreven.

Moving on......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:18
Tadango schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Waardeloos is jouw mening. Je kan hem prima verkopen of gebruiken zonder extra kosten. Waardeloos slaat nergens op. Dat je geen FB wil snap ik, en het is jammer dat het moet maar je reactie is compleet overdreven.

Moving on......
Jouw reply is nu net wat er mis is met het hele Oculus/Facebook gebeuren.

Hardware hoort niet verplicht achteraf gekoppeld te worden aan externe zaken die bij koop vooraf niet bekend waren. Sowieso is de hele Facebook verplichting een schande, maar de wereld is al te ver heen gezien de overgrote meerderheid die het prima vind dat anderen bepalen op welke manier(waar, hoe en hoe lang) je spullen maar moet gebruiken.

Voor er gewezen wordt, ja maar Google etc allemaal een pot nat.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 38 ... 123 Laatste