Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:51:
Vraagje voor de andere Quest 2 gebruikers die ook een Quest 1 hebben:
- Is bij de 2 bij jullie rood ook niet egaal? De pixel rijen zijn om en om anders qua kleur. Net of de ene rij goed is en de andere minder fel. Bij alles met rood erin is dat nogal aanwezig, en storend. Andere kleuren zijn goed, vooral alles met rood / oranje is erg storend.
- Het gebied wat scherp is een stuk minder, ik schat 30% scherp, 50% redelijk en 20% wazig. De 1 heeft 60 20 20 wat een stuk beter is (IPD staat maximaal, ik heb 68mm)
- Randen bij hoog contrast zijn een stuk minder goed met veel meer kleur afwijking dan bij de 1. Bij de 1 zie je het maar is het een stuk minder storend en aanwezig.
Met uitzondering van het rood allemaal herkenbaar.

Ik vermoed dat het met name perceptie is omdat alles scherper is je ook sneller ziet als het net niet scherp is dan bij de Q1.

De Q2 heeft voor mijn gevoel ook veel meer last van het "net niet goed op je hoofd zitten" van de bril. Met name verticaal kan een halve centimeter naar boven of beneden al veel doen evenals het strakker op je hoofd zetten van de bril. Hiermee komen je ogen dichter bij de lens waarmee het scherpte bereik ook groter wordt. Sommige kopen hiervoor en de FOV een ander inzet frame bij is VRcovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:13
Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:51:
Vraagje voor de andere Quest 2 gebruikers die ook een Quest 1 hebben:
- Is bij de 2 bij jullie rood ook niet egaal? De pixel rijen zijn om en om anders qua kleur. Net of de ene rij goed is en de andere minder fel. Bij alles met rood erin is dat nogal aanwezig, en storend. Andere kleuren zijn goed, vooral alles met rood / oranje is erg storend.
- Het gebied wat scherp is een stuk minder, ik schat 30% scherp, 50% redelijk en 20% wazig. De 1 heeft 60 20 20 wat een stuk beter is (IPD staat maximaal, ik heb 68mm)
- Randen bij hoog contrast zijn een stuk minder goed met veel meer kleur afwijking dan bij de 1. Bij de 1 zie je het maar is het een stuk minder storend en aanwezig.
Yep dit ervaar ik allemaal precies hetzelfde met mijn Q2. Scherpte en randen heeft vast ook te maken met het feit dat je kunt zien wanneer het nu echt scherp kan zijn hiervoor was alles lange na niet zo scherp als met de Q2. Alle optische mankementen aan VR vallen nu gewoon meer op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Furfoot op 21-12-2020 15:15 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Plus wat wellicht ook een oorzaak kan zijn is het type scherm, oled vs lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Tja, scherpte is heel anders. Bij de Q1 zag je duidelijk de randen van de led's en als je dat goed zag zat de focus van de bril goed. Bij de Q2 is alles veel zachter. Ik heb 30 dagen om te kijken of het beter is.

Dichter bij lijkt niet beter. Zonder de schuim rand kan je elke afstand testen maar dichterbij lijkt erger. Dit lijkt me een IPD beperking.

Het meeste irriteer ik me aan de horizontale lijnen in de schermen in de rode vlakken. Gezien het 1 scherm is kan het een defect van het scherm zijn. Het is over het hele scherm gelijk. Bij een youtube logo is het heeeel erg duidelijk, maar overal zie je de rijen pixels om en om. Egale vlakken zijn er bij blauw wel, maar bij groen is het niet egaal en rood is een ramp.

Ook is tracking van de omgeving iets minder lijkt me, valt sneller weg. Ik zal nog eens wat instellingen langs lopen en langer testen. Een eerste indruk is niet altijd de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:54:
Tja, scherpte is heel anders. Bij de Q1 zag je duidelijk de randen van de led's en als je dat goed zag zat de focus van de bril goed. Bij de Q2 is alles veel zachter. Ik heb 30 dagen om te kijken of het beter is.

Dichter bij lijkt niet beter. Zonder de schuim rand kan je elke afstand testen maar dichterbij lijkt erger. Dit lijkt me een IPD beperking.

Het meeste irriteer ik me aan de horizontale lijnen in de schermen in de rode vlakken. Gezien het 1 scherm is kan het een defect van het scherm zijn. Het is over het hele scherm gelijk. Bij een youtube logo is het heeeel erg duidelijk, maar overal zie je de rijen pixels om en om. Egale vlakken zijn er bij blauw wel, maar bij groen is het niet egaal en rood is een ramp.

Ook is tracking van de omgeving iets minder lijkt me, valt sneller weg. Ik zal nog eens wat instellingen langs lopen en langer testen. Een eerste indruk is niet altijd de juiste.
zal vanavond het rood een testen, is mij totaal niet opgevallen dus ik denk niet dat het standaard is.
Tav tracking heb ik echt 0 problemen ook niet als het bijna donker is in de kamer zelfs.

De scherpte moet je echt even aan wennen. Diverse mensen maakte er in het begin melding van maar na een week hoor je niemand meer. Als ik er op let (wat jij nu extra doet) in de oculus omgeving zie ik het ook maar ingame heb ik er nog geen enkele keer last van gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 21-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:33

Smurf

Detri

@Tadango
Met jouw eerdere post in gedachte heb ik vanmorgen het Rec Room logo eens goed bekeken, en dan vooral die kleine die je als eerste krijgt. Ik zie daar echt geen kleurverschil, het rood is overal egaal bij mij. Het 2e grotere logo tijdens het inloggen is wat "waziger" maar dat komt volgens mij meer omdat dat gewoon een vergrote afbeelding is van het eerste logo. Maar ook bij die zie ik geen lijnen in het rood lopen.

Zal het YT logo wat je als voorbeeld geeft ook eens bekijken straks.

Edit: Inmiddels beide logo's nog eens aandachtig bekeken en nee, ik zie echt geen kleurverschil in het rode vlak. Vrees dat het toch echt aan jouw scherm ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Smurf op 21-12-2020 21:18 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
Hallo, ik en een vriend hebben beide de quest 2, als we in een party gaan dan horen we elkaar niet. Soms hoort hij mij heel zachtjes maar ik hem nooit. Met iemand anders heb ik deze problemen niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Smurf schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:21:
@Tadango
Met jouw eerdere post in gedachte heb ik vanmorgen het Rec Room logo eens goed bekeken, en dan vooral die kleine die je als eerste krijgt. Ik zie daar echt geen kleurverschil, het rood is overal egaal bij mij. Het 2e grotere logo tijdens het inloggen is wat "waziger" maar dat komt volgens mij meer omdat dat gewoon een vergrote afbeelding is van het eerste logo. Maar ook bij die zie ik geen lijnen in het rood lopen.

Zal het YT logo wat je als voorbeeld geeft ook eens bekijken straks.

Edit: Inmiddels beide logo's nog eens aandachtig bekeken en nee, ik zie echt geen kleurverschil in het rode vlak. Vrees dat het toch echt aan jouw scherm ligt.
Bedankt, ben ik ook bang voor. Was een CB 2e kansje en ik denk dat ik weet waarom die terug ging. Ik zie het ook goed bij groen, maar echt blauw lijkt prima. Foto er van maken gaat lastig. Maar de kleinste heeft de door tepakken gehad en kapot gemaakt :( Eens kijken wat CB zegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 18:33

Aws

VR noob hier. Welke accessories raden jullie aan om bij een nieuw Oculus quest 2 te kopen?

Ik zat te denken aan de 1- elite straps en 2- link cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
Die strap op ali is prima. Scheelt best wat knaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28
Aws schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:30:
VR noob hier. Welke accessories raden jullie aan om bij een nieuw Oculus quest 2 te kopen?

Link kabel is niet nodig. Koop virtual desktop en eventueel een nieuwe router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:19:
[...]

Bedankt, ben ik ook bang voor. Was een CB 2e kansje en ik denk dat ik weet waarom die terug ging. Ik zie het ook goed bij groen, maar echt blauw lijkt prima. Foto er van maken gaat lastig. Maar de kleinste heeft de door tepakken gehad en kapot gemaakt :( Eens kijken wat CB zegt....
Net even een hele rode pagina bekeken door de Q2 maar hij is "perfect" rood dus ik denk dat dat retour sturen wordt.
Zie het positief, ja hij is kapot maar je weet iig dat het niet zo hoort en je een goede nieuwe gaat krijgen.
Tenminste, als ze nog leverbaar zijn?

edit,
zie dat ze gewoon op voorraad zijn bij oa coolblue dus dat moet goed komen.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 21-12-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Tadango Mijne was ook een 2e kans bij Coolblue. Zou een klein deukje in zitten (maar dat heb ik nog steeds niet gevonden). Wel vervelend dat je nu misschien door het omruilen tijdens de vakantie zonder komt te zitten.

@Aws Hier nog een +1 voor de "Ali halo". Niet alleen het draagcomfort is beter, maar ik heb hier in de vorm van mijn 8 jarige zoon nog een "vr junkie" in huis en ook het op maat instellen voor ons beiden gaat met deze halo een stuk prettiger dan met de originele. Door de achterste helft van de halo bij hem verder naar beneden te draaien hoef je de bovenste band niet in te korten waardoor we echt in 2 tellen gewisseld hebben.

Kabel heb ik ook niet. Ben nog in afwachting van mijn nieuwe gamepc (huidige is ook alweer 8 jaar oud :X ) maar heb wel tijdens de laatste kortingsactie Virtual desktop gehaald. Ook naar aanleiding van de positieve ervaringen die je onder andere in dit draadje leest.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
jasper7878 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:10:
Hallo, ik en een vriend hebben beide de quest 2, als we in een party gaan dan horen we elkaar niet. Soms hoort hij mij heel zachtjes maar ik hem nooit. Met iemand anders heb ik deze problemen niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik ga er van uit dat die vriend zijn Quest al eens gereboot heeft? Ik heb dit euvel een keer halverwege een speelsessie gehad. Nadat de andere partij de Quest opnieuw had opgestart was het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Smurf schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:30:
@Tadango Mijne was ook een 2e kans bij Coolblue. Zou een klein deukje in zitten (maar dat heb ik nog steeds niet gevonden). Wel vervelend dat je nu misschien door het omruilen tijdens de vakantie zonder komt te zitten.
Hij gaat pas volgend jaar terug ivm de postnl drukte. Ik zal straks contact opnemen met CB. Eerst eens kijken of ik het probleem duidelijk op een foto krijg. Dat is nog niet zo eenvoudig.......

[ Voor 40% gewijzigd door Tadango op 22-12-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Aws schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:30:

Ik heb de originele elite strap en ben er zeer tevreden over :)

Verder zou je nog kunnen kijken naar https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2 wanneer deze weer op voorraad zijn.

Link cable zou ik even mee wachten en eerst testen of Virtual Desktop goed bij je draait, dan kun je lekker draadloos blijven gamen.

Bewaar wat geld voor games, die kloppen je zakken aardig leeg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
deDenDen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:36:
[...]

Ik ga er van uit dat die vriend zijn Quest al eens gereboot heeft? Ik heb dit euvel een keer halverwege een speelsessie gehad. Nadat de andere partij de Quest opnieuw had opgestart was het verholpen.
Met reboot bedoel je gewoon opnieuw opstarten neem ik aan? Ja al diverse malen. Maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
Smurf schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:30:

@Aws Hier nog een +1 voor de "Ali halo". Niet alleen het draagcomfort is beter, maar ik heb hier in de vorm van mijn 8 jarige zoon nog een "vr junkie" in huis en ook het op maat instellen voor ons beiden gaat met deze halo een stuk prettiger dan met de originele. Door de achterste helft van de halo bij hem verder naar beneden te draaien hoef je de bovenste band niet in te korten waardoor we echt in 2 tellen gewisseld hebben.
Heb je wel rekening gehouden met z'n ogen? Geloof dat ze voor kinderen sessies van maximaal 15 minuten aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

BarôZZa schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:40:
[...]

Heb je wel rekening gehouden met z'n ogen? Geloof dat ze voor kinderen sessies van maximaal 15 minuten aanbevelen.
Ik ben me hier zeker bewust van. Het is alleen wel zo dat het bij VR ook echt een "bril" is, waarbij je door de lenzen naar het scherm kijkt en je ogen in een "neutrale" stand gefocust zijn. Dit in tegenstelling tot bij een smartphone of tablet waar je dus continue focus hebt op een punt 10 tot 20 cm van je gezicht.

Van dat laatste is inmiddels ook bewezen dat het een verhoogd risico op bijziendheid geeft, en dit lossen we bij ons bijvoorbeeld op door te zeggen dat ze youtube altijd op de TV mogen/moeten kijken. (maakt het ook makkelijker om te zien wat ze kijken)
Over de invloed van VR op oogafwijkingen is een stuk minder terug te vinden, maar ook hier geld natuurlijk "better safe then sorry". Hij mag nu sowieso nog niet zelf de headset pakken, en we laten hem meestal spelen op momenten dat de sessie niet te lang kan worden. Bijvoorbeeld voor het eten. Of we spelen om de beurt een paar potjes. (waarbij we weer op het punt van makkelijk wisselen met die "Ali halo" zijn :) )

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
15 min voor kinderen? De onze heeft met een powerbank sessies van 8 uur gehad :) Normaal is het 1 accu sessie per dag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
Het probleem bij VR is niet zozeer de ogen, maar de hersenen die in ontwikkeling aangetast kunnen worden. Dit is zo goed als hetzelfde met 3D brillen. Wel is er een kanttekening te maken dat er nog geen 100% wetenschappelijk bewijs voor is, maar er zeker geen tegenbewijs is en het wel echt aan te raden is om hiermee op te passen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Wat betreft kinderen en kijken naar schermen: was de manier waarop wij "vroeger" tv kijken; naar een CRT, niet veel schadelijker voor de ogen dan de schermen van tegenwoordig.

Ondanks dat ze misschien dichterbij kijken is de resolutie stukken hoger, flikkeren de schermen niet en staan ze vaak ook nog beter afgesteld (tenminste bij mij) qua kleuren, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Gisteren de elite strap + batterij ontvangen. Had na een uur toch wel last van pijn aan mijn achterhoofd omdat het rubber daar tegen mijn hoofd aan drukt en ook pijn op mijn voorhoofd. Dat laatste had ik ook wel bij de standaard strap, denk dat dat is op te lossen door een vrcover. Jammer dat die momenteel zijn uitverkocht.

Ik ga vandaag nog eens kijken of ik die elite strap beter kan afstellen en anders gaat hij terug en bestel ik zo'n halo strap op Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Simone96 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:02:
Gisteren de elite strap + batterij ontvangen. Had na een uur toch wel last van pijn aan mijn achterhoofd omdat het rubber daar tegen mijn hoofd aan drukt en ook pijn op mijn voorhoofd. Dat laatste had ik ook wel bij de standaard strap, denk dat dat is op te lossen door een vrcover. Jammer dat die momenteel zijn uitverkocht.

Ik ga vandaag nog eens kijken of ik die elite strap beter kan afstellen en anders gaat hij terug en bestel ik zo'n halo strap op Aliexpress.
Bijzonder, totaal geen last van. Heb je hem niet te strak zitten of heb je wellicht het rubber niet goed achter je hoofd zitten? Je moet eerst de bril opzetten met de klitteband over je hoofd helemaal lost, dan de strap goed op je achterhoofd zetten en vervolgens het klittenband vastmaken zonder de bril omhoog te trekken.

Wat wel helpt is de batterij te monteren op de achterkant van de strap waardoor er meer gewicht aan komt te hangen en hij meer in balans is. Hierdoor hoef je de strap ook veel minder strak aan te draaien. Ik heb het ook zo en het volstaat om de elite trap heel losjes aan te draaien waarbij er ook geen druk op het masker komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik heb de AliExpress halo voor de Q2 vandaag ook binnen gekregen en man wat een verschil met de elite strap. Geen hoofdpijn meer na een tijdje. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
mytheory schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:38:
Ik heb de AliExpress halo voor de Q2 vandaag ook binnen gekregen en man wat een verschil met de elite strap. Geen hoofdpijn meer na een tijdje. Echt een aanrader.
Welke heb jij gekocht? Ik heb deze binnen en ben er zeer tevreden mee:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001619417239.html

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Koldur schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:30:
[...]
Welke heb jij gekocht? Ik heb deze binnen en ben er zeer tevreden mee:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001619417239.html
Ja die heb ik ook besteld, versie 2 volgens mij, er zit nu zo'n vreemd flapje achter aan de onderkant waar ik het nut nog niet van in zie.
https://a.aliexpress.com/_B1C2zc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sorry mannen, nog een totale noob hier. Wil eigenlijk zo'n VR headsetje icm mijn telefoon om wat filmpjes mee te bekijken. Zag her en der dat ik iets met google cardboard app nodig had. Zie door de bomen het bos niet meer in de headsets die met je telefoon werken, bovendien vraag ik me sterk af hoe ik dat dan bedien? Is dat aanzetten, in de headset en dan pas gaan? Zo ja, hoe calibreer je dan of pauzeer je etc :?
Verder heb ik een pricewatch: Motorola Moto G Pro Blauw en die lijkt wat aan de grote kant, plus ben ik brildragend. Wie heeft er tips vor me? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:43:
Sorry mannen, nog een totale noob hier. Wil eigenlijk zo'n VR headsetje icm mijn telefoon om wat filmpjes mee te bekijken. Zag her en der dat ik iets met google cardboard app nodig had. Zie door de bomen het bos niet meer in de headsets die met je telefoon werken, bovendien vraag ik me sterk af hoe ik dat dan bedien? Is dat aanzetten, in de headset en dan pas gaan? Zo ja, hoe calibreer je dan of pauzeer je etc :?
Verder heb ik een pricewatch: Motorola Moto G Pro Blauw en die lijkt wat aan de grote kant, plus ben ik brildragend. Wie heeft er tips vor me? :)
Als het je alleen om wat filmpjes gaat in VR op je telefoon zou ik voor +- 10 euro bij een speelgoedwinkel of action een vr set kopen waar je je huidige telefoon in kan doen. Die zijn vaak groot genoeg dat je bril er nog wel inpast. Bijna elke telefoon vanaf een Samsung S7 of nieuwer kan goed video in VR afspelen dus waarschijnlijk kan je huidige telefoon het ook.

Download uit de play store de programma's "Google Cardboard" en voor video's het programma : "VR theater for Cardboard" van ontwikkelaar "couch games software" en speel daar een paar dagen mee. Die app is supermakkelijk in gebruik. Je bedient door te kijken je video naar een bepaalde hoek en dan komt er een on-screen bedieningspaneel. Mocht je het dan nog steeds leuk vinden kun je denken aan wat meer uit te geven aan een duurdere set. Veel plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door remcheese op 23-12-2020 00:05 . Reden: Zinsgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
remcheese schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:00:
[...]

Als het je alleen om wat filmpjes gaat in VR op je telefoon zou ik voor +- 10 euro bij een speelgoedwinkel of action een vr set kopen waar je je huidige telefoon in kan doen. Die zijn vaak groot genoeg dat je bril er nog wel inpast. Bijna elke telefoon vanaf een Samsung S7 of nieuwer kan goed video in VR afspelen dus waarschijnlijk kan je huidige telefoon het ook.

Download uit de play store de programma's "Google Cardboard" en voor video's het programma : "VR theater for Cardboard" van ontwikkelaar "couch games software" en speel daar een paar dagen mee. Die app is supermakkelijk in gebruik. Je bedient door te kijken je video naar een bepaalde hoek en dan komt er een on-screen bedieningspaneel. Mocht je het dan nog steeds leuk vinden kun je denken aan wat meer uit te geven aan een duurdere set. Veel plezier!
Kuchlockdownkuch ;) . China/ebay is nu niet zo gek, heb je voor een tientje ook iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Klopt, ik kan me echter zo voorstellen dat de poster met de kerst er mee wil spelen en dan zijn die levertijden de bottleneck.

@The Eagle , als je in de buurt van IJsselstein (Utrecht) bent, mag je de mijne zo op komen halen, ik gebruik m toch niet. Kost je niks en kun je er thuis mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
Nu lijkt mij een goed moment om eens in de wereld van VR te stappen, genoeg games en het kost geen godsvermogen meer. Ik zie dat de Oculus Rift S bij CoolBlue afgeprijsd is van €449 naar €349, dezelfde prijs als een Oculus Quest 2 (64gb). Welke van de twee kan ik beter halen aangezien ze even duur zijn?

Voor zover ik weet heeft de Rift S beter draagcomfort en geen last van compressie/lag, maar hij is al soort van End-of-Life en krijgt weinig support meer. Met de Quest 2 kan je bepaalde games spelen met de interne hardware, en hem verbinden aan je pc om zwaardere/niet ondersteunde games te spelen maar wel met compressie/lag.

Ik ben zelf gevoelig voor input lag (gamen op een TV zonder game-mode is een no-go), maar ik weet niet hoe heftig de lag is als je de Quest 2 verbind met USB-C. Sommige games spelen op interne hardware lijkt mij wel fijn voor het gemak, maar ik wil sowieso ook zwaardere games spelen waarvoor ik een pc nodig heb. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
ChapDDR schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:50:
Nu lijkt mij een goed moment om eens in de wereld van VR te stappen, genoeg games en het kost geen godsvermogen meer. Ik zie dat de Oculus Rift S bij CoolBlue afgeprijsd is van €449 naar €349, dezelfde prijs als een Oculus Quest 2 (64gb). Welke van de twee kan ik beter halen aangezien ze even duur zijn?

Voor zover ik weet heeft de Rift S beter draagcomfort en geen last van compressie/lag, maar hij is al soort van End-of-Life en krijgt weinig support meer. Met de Quest 2 kan je bepaalde games spelen met de interne hardware, en hem verbinden aan je pc om zwaardere/niet ondersteunde games te spelen maar wel met compressie/lag.

Ik ben zelf gevoelig voor input lag (gamen op een TV zonder game-mode is een no-go), maar ik weet niet hoe heftig de lag is als je de Quest 2 verbind met USB-C. Sommige games spelen op interne hardware lijkt mij wel fijn voor het gemak, maar ik wil sowieso ook zwaardere games spelen waarvoor ik een pc nodig heb. Wat zouden jullie doen?
Zonder twijfel de Quest 2.
Indien je budget het toelaat de Reverb G2 (indien je pc voldoende power heeft én je het niet erg vindt altijd bedraad te moeten spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:58
ChapDDR schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:50:

zitten allebei voor en nadelen aan.

de rift S heeft veel meer comfort en de kwaliteit is beter zonder compressie maar het ontloopt elkaar niet veel doordat de quest 2 hogere resolutie heeft.

de quest 2 is gewoon goede bang for the buck en je hebt eigenlijk alles in 1 headset.Het enige echte nadeel is Facebook account imo..

wel moet je daar ook nog een headband bijj rekenen want de strap die er bij zit is niet veel soeps ( de elite strap schijnt ook niet superkwaliteit te zijn blijken veel te breken) .

ps :

ik vond de rift S en de Quest zelf in bouwkwaliteit een hele stap terug in vergelijking met de originele Rift. helemaal de controllers voelen gewoon erg cheap aan. dat zal bij de quest 2 ook wel weer hetzelfde zijn.

dus als je kan zoek iets met wat extra garantie of waar die optie aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
Bedankt voor de snelle reacties! Klinkt alsof de Quest 2 de betere optie is. Mijn budget is wel echt rond de €350, dus een duurdere set zoals de Reverb zit er niet in. Vind het als nog een smak met geld.

Maar het klinkt alsof ik bij de Quest 2 echt een betere headband moet kopen, maar die kost al €50?! En de kabel om hem met de pc verbinden kost €99... Zijn er goedkopere 3rd party opties? Want anders springt de prijs van 350 naar 500... Dan klinkt de Rift S weer aantrekkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kabel heb je voor 20-35 euro. Een betere band in china voor 25 oid. Betere band hoeft niet, ik vindt het meevallen. Kabel kan je ook vervangen door Virtual Desktop (app van 20 euro) als je een goede Wifi verbinding hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tadango op 23-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Bartosy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:06:
[...]

wel moet je daar ook nog een headband bijj rekenen want de strap die er bij zit is niet veel soeps ( de elite strap schijnt ook niet superkwaliteit te zijn blijken veel te breken) .
Standaard band valt mij erg mee, beter dan bij de Quest 1. Kan je dus prima proberen. Uit china zijn er oplossing genoeg voor veel minder dan 50 ;) En de nieuwe versie breekt niet, dat was de oude versie (daarom was de verkoop stopgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Standaard headstrap is best ok, in het begin is het even wennen maar na een tijdje weet je beter hoe je 'm goed moet afstellen en heb op het moment niet van ik moet een betere headstrap.
Zelf gebruik ik draadloos streamen vanaf mijn pc, werkt super. Kabel dus niet noodzakelijk (wellicht met online shooters voor minimale lag dan wel beter een kabel). Had de Rift S maar de Q2 is echt wel beter qua beeld en natuurlijk draadloos..

[ Voor 22% gewijzigd door Plugin op 23-12-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

remcheese schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:25:
Klopt, ik kan me echter zo voorstellen dat de poster met de kerst er mee wil spelen en dan zijn die levertijden de bottleneck.

@The Eagle , als je in de buurt van IJsselstein (Utrecht) bent, mag je de mijne zo op komen halen, ik gebruik m toch niet. Kost je niks en kun je er thuis mee spelen
Dank voor de toelichting in je eerdere post. Met name die bediening en de werking van cardboard is nu helder, scheelt een hoop.
Dank ook voor het aanbod om die van jou op te halen, daar ga ik even over nadenken.
Omdat mijn telefoon 6,4" is heb ik volgens mij iig een vrij grote bril / houder nodig. Wat ik op Bol zie lijkt dat net niet te passen soms, of spreken de specs elkaar tegen :/
Even wachten op een bril vind ik ook niet erg (ik heb twee kleine kinderen en moet de familie af) mar zou het wel vinden als iemand een (al dan niet Ali) aanrader had :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

En weer een +1 voor de Ali headstrap voor de Quest 2: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dIeoXR9

Zojuist binnengekregen en geïnstalleerd, wat een verschil met de standaard headband d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
The Eagle schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:06:
[...]

Omdat mijn telefoon 6,4" is heb ik volgens mij iig een vrij grote bril / houder nodig. Wat ik op Bol zie lijkt dat net niet te passen soms,
Ik heb m opgemeten, van links naar rechts is er binnenin plek voor een telefoon van 15.1 cm lang.
Dat lijkt te klein te zijn voor die van jouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

remcheese schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:10:
[...]

Ik heb m opgemeten, van links naar rechts is er binnenin plek voor een telefoon van 15.1 cm lang.
Dat lijkt te klein te zijn voor die van jouw.
Dat gaat idd niet passen nee, dus dan houdt die optie sowieso op. Nochthans dank voor het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:00

XanderDrake

Build the future!

Nou, dilemma's hier. Mijn vrienden en ik hebben Quest 2's en Valve Indexen, dus SteamVR en Oculus based. We willen graag samen spelen in multiplayer of co-op games. Maar de spoeling van dat soort cross-platform games lijk heel dun.

Population: One is de go-to game tot nu toe. Dat werkt heel goed, maar we spelen dat al een paar maanden. Tijd voor iets nieuws, maar wat?
We probeerde Arizona sunshine maar dat werkte niet, nogal een bummer. Drunk'n Bar Fight werkte wel maar dat is amper een spel te noemen :/

Wie heeft wat tips?
Deze lijst komt vaak terug, maar klopt deze echt? https://www.reddit.com/r/oculus/wiki/crossplay

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 23-12-2020 16:59 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je kunt toch prima alles wat SteamVR doet samen spelen? Of wil je crossplay met iets wat op je Quest 2 zelf draait?

Er vanuitgaande dat iedereen die een Quest 2 heeft ook een game-pc heeft...

[ Voor 60% gewijzigd door pagani op 23-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

pagani schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:00:
Je kunt toch prima alles wat SteamVR doet samen spelen? Of wil je crossplay met iets wat op je Quest 2 zelf draait?

Er vanuitgaande dat iedereen die een Quest 2 heeft ook een game-pc heeft...
Excuses voor de onduidelijkheid, ja, een van ons heeft geen goed game systeem.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:43
Kunnen jullie met revive niet in de oculus rift store spelen? Ik denk dat dan je kansen op crossplatform multiplayer wat groter is.

Wellicht heb je wat aan dit draadje:

https://forums.oculusvr.c...564/rift-quest-cross-play

[ Voor 31% gewijzigd door Tomahawk_nr1 op 23-12-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

XanderDrake schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:18:
[...]

Excuses voor de onduidelijkheid, ja, een van ons heeft geen goed game systeem.
Dan is de spoeling heel erg dun inderdaad. Verbaast me zelfs een beetje dat er überhaupt opties zijn.

Niks mogelijk om diegene (met wat hardware doneren/verschuiven) ook een game pc te laten hebben?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
XanderDrake schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:58:
Nou, dilemma's hier. Mijn vrienden en ik hebben Quest 2's en Valve Indexen, dus SteamVR en Oculus based. We willen graag samen spelen in multiplayer of co-op games. Maar de spoeling van dat soort cross-platform games lijk heel dun.

Population: One is de go-to game tot nu toe. Dat werkt heel goed, maar we spelen dat al een paar maanden. Tijd voor iets nieuws, maar wat?
We probeerde Arizona sunshine maar dat werkte niet, nogal een bummer. Drunk'n Bar Fight werkte wel maar dat is amper een spel te noemen :/

Wie heeft wat tips?
Deze lijst komt vaak terug, maar klopt deze echt? https://www.reddit.com/r/oculus/wiki/crossplay
Contractors heeft crossplay, hoor ik redelijk positieve verhalen over en momenteel in de aanbieding op steam.
Overigens lijkt het uit je verhaal of je niet helemaal op de hoogte bent van het feit dat jij ook gewoon Steam games kan spelen op je Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De optie van een Game PC doneren wil ik liever nog niet exploreren. Met name ook omdat het zeker niet onmogelijk is; dikgedrukte spellen heb ik al gespeeld:
  1. RecRoom
  2. VRChat
  3. PopOne
  4. Onwards
  5. Contractors
  6. RawData
Het gaat mij ook over dat we richting een hard gesplitste VR wereld aan het bewegen zijn. Alleen cross platform spelen maakt het mogelijk om multiplayer games een langer leven te geven.

[ Voor 23% gewijzigd door XanderDrake op 23-12-2020 19:07 ]

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
Quest 2 naar CoolBlue retour gestuurd vanwege defecte headphone jack. Nieuwe komt vandaag binnen.
Jammer dat die headset geen Bluetooth AptX HD heeft. Nu moet je toch iedere keer bedraad met headphones op.

• BarôZZa
Sosua schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:21:
Quest 2 naar CoolBlue retour gestuurd vanwege defecte headphone jack. Nieuwe komt vandaag binnen.
Jammer dat die headset geen Bluetooth AptX HD heeft. Nu moet je toch iedere keer bedraad met headphones op.
Je moet bedraad erop? Vanwege de geluidskwaliteit oid?

Ik had geen probleem met draadloze headphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
unfor schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:13:
[...]

Contractors heeft crossplay, hoor ik redelijk positieve verhalen over en momenteel in de aanbieding op steam.
Overigens lijkt het uit je verhaal of je niet helemaal op de hoogte bent van het feit dat jij ook gewoon Steam games kan spelen op je Quest 2.
Contractors heb ik vooral gespeeld toen deze in beta was via SideQuest. Prima game, en heel wat avondjes mee gespeeld.

Die is nu officieel uit, en ga ik zeker aanschaffen in de Quest store. (Is cross buy, maar ik moet eerst een nieuwe GPU, maar zodra ik dan de PC kan gebruiken erbij, kan ik 'm voor de PC gratis downloaden en vervolgens draadloos spelen.)

• mytheory
BarôZZa schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:53:
[...]

Draadloos geluid met de Quest 2 werkt toch helemaal niet ivm de vertragingen?

• unfor
BarôZZa schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:53:
[...]

Gewone bluetooth heeft teveel latency op de Quest2 waardoor het out of sync is.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heeeyyy Ze hebben een review van de Medal of Honor VR game gemaakt, gewoon op de frontpage!

Toch een positief oordeel; veel dingen gaan gewoon goed, maar de lange termijns-duurzaamheid is niet heel hoog als niemand de MP speelt. Dat maakt het voor mij een moeilijke aankoop á €60

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
Ik vind een 7.5 erg gul voor wat je krijgt voor 60 euro, als je games als Alyx nog niet hebt geef je centen dan daar aan uit.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Er zijn wat mij betreft ook nog wat praktische zaken die in de review ontbreken.

Er is niks gezegd over hoe groot de safe area moet zijn bij het staand spelen. Dat verschilt per spel, dus op zich relevant.

Er is niks gezegd over het spelen met verschillende ecosystemen (bijv. bindings etc.)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• R.van.M
Voor mij is de grootste hindernis dat je een redelijk top systeem moet hebben om het spel te draaien. Mijn 3jaar oude gaming laptop kan HL:A prima aan, maar MoH is een brug te ver

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ocf81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:28:
Er is niks gezegd over hoe groot de safe area moet zijn bij het staand spelen. Dat verschilt per spel, dus op zich relevant.
Uhm, ik zeg niet dat dit niet relevant is, maar die info wordt heel vaak niet gegeven. Over het algemeen is het minimum 2m bij 1,5m, en dat geldt iig voor bijna alle SteamVR games.

Plus, zou jij een spel niet kopen als de safe area bijv 50 cm te groot voor jou play area is? :?

• BarôZZa
mytheory schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:09:
[...]

Draadloos geluid met de Quest 2 werkt toch helemaal niet ivm de vertragingen?
Je kan gewoon een headphone pairen.

Moet zeggen dat ik het een of twee keer gedaan heb en niet echt op de latency heb gelet.

Zou niet weten waarom het zo anders zou zijn dan wanneer ik speel met m'n PS Vita en een Bluetooth headphone. Iets meer frames vertraging kan ik me voorstellen vanwege de hogere refreshrate, maar verder zou het toch niet schokkend moeten zijn.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

XanderDrake schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:56:
[...]

Uhm, ik zeg niet dat dit niet relevant is, maar die info wordt heel vaak niet gegeven. Over het algemeen is het minimum 2m bij 1,5m, en dat geldt iig voor bijna alle SteamVR games.
Ik zie toch aardig wat spellen waar dat minimum groter is.
XanderDrake schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:56:
Plus, zou jij een spel niet kopen als de safe area bijv 50 cm te groot voor jou play area is? :?
Ja, struikelen en je nek breken is het voor mij niet waard. Is al een paar keer gebeurd dat ik toch tamelijk hard mijn safe zone uitstorm en dan wat raak of bijna ten val kwam, en die is net groot genoeg voor het minimum.

[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 24-12-2020 17:56 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unfor
R.van.M schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:54:
Voor mij is de grootste hindernis dat je een redelijk top systeem moet hebben om het spel te draaien. Mijn 3jaar oude gaming laptop kan HL:A prima aan, maar MoH is een brug te ver
En dat terwijl Alyx grafisch en qua gameplay de mooiste VR ervaring die tot nu toe uitgebracht is.
MoH kan er niet eens bij in de buurt komen, zegt wel iets over de optimalisatie van Alyx en het gebrek daarvan bij de vrienden van EA.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 24-12-2020 17:39 ]

• BarôZZa
unfor schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:38:
[...]

En dat terwijl Alyx grafisch en qua gameplay de mooiste VR ervaring die tot nu toe uitgebracht is.
MoH kan er niet eens bij in de buurt komen, zegt wel iets over de optimalisatie van Alyx en het gebrek daarvan bij de vrienden van EA.
Volgens mij zegt het meer wat over de Unreal Engine, portable, prachtig op high-end, maar meestal niet optimaal qua performance.

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Spijtig dat onward en table tennis niet los in korting staat op Oculus store.
Op de Steamstore zijn de deals echt top!
Boneworks gekocht, maar voorlopig wachten op een nieuwe router.

Audica players hier? Ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
BarôZZa schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:59:
[...]

Je kan gewoon een headphone pairen.

Moet zeggen dat ik het een of twee keer gedaan heb en niet echt op de latency heb gelet.

Zou niet weten waarom het zo anders zou zijn dan wanneer ik speel met m'n PS Vita en een Bluetooth headphone. Iets meer frames vertraging kan ik me voorstellen vanwege de hogere refreshrate, maar verder zou het toch niet schokkend moeten zijn.
Vreemde vergelijking met de Vita. Die heeft immers geen controllers die tering veel data in snel tempo over pompen via Bluetooth om de bewegingen smooth te houden. Bluetooth heeft maar een beperkte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
xoniq schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:03:
[...]

Vreemde vergelijking met de Vita. Die heeft immers geen controllers die tering veel data in snel tempo over pompen via Bluetooth om de bewegingen smooth te houden. Bluetooth heeft maar een beperkte bandbreedte.
Zo teringveel data sturen die dingen niet door, anders zouden ze het niet zo lang uithouden op een enkele AA batterij _O- .

Die dingen sturen een paar inputs door, acceleratie en tilt. Gaarne niet zelf feitjes verzinnen.

De Vita heeft Bluetooth 2.1, Quest 2 zit op Bluetooth 5.0

Misschien dat het voor Beatsaber uitmaakt, maar met games als Superhot, Trover Saves The Universe en Pistol Whip merkte ik neks van de delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
Spacewide schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:07:
Ik dacht hem een kans te geven, gezien Beat Saber nooit in een sale lijkt te komen, maar ik heb 10 lijsten met custom nummers bekeken en zou er maar 1 overwegen. Voor Beat Saber vond ik in de helft van de tijd vele nummers die voor mij insta-download zouden zijn.

Als het jou wel goed in de oren klinkt ziet het er inderdaad erg leuk. Maar zelf wacht ik tot Beat Saber in prijs daalt. Ga na mijn ziekzijn eerst wel aan Pistol Whip of Superhot VR.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Ample Energy schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 01:08:
[...]

Ik dacht hem een kans te geven, gezien Beat Saber nooit in een sale lijkt te komen, maar ik heb 10 lijsten met custom nummers bekeken en zou er maar 1 overwegen. Voor Beat Saber vond ik in de helft van de tijd vele nummers die voor mij insta-download zouden zijn.

Als het jou wel goed in de oren klinkt ziet het er inderdaad erg leuk. Maar zelf wacht ik tot Beat Saber in prijs daalt. Ga na mijn ziekzijn eerst wel aan Pistol Whip of Superhot VR.
Je kan beatsaber modden met sidequest en dan kun je zelf nummers inladen, dus ik zou niet zo snel music packs kopen ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Als je een leuke ritme/workout game zoekt dan kan ik Synth Riders aanraden. https://store.steampowered.com/app/885000/Synth_Riders/
Heeft ook een lekker wijde keuze aan muziek, had niet verwacht dat ik dit leuk zou vinden. Als je een quest hebt, haal hem dan in de oculus store. (is ook crossbuy/play)

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 25-12-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
R.van.M schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:13:
[...]

Je kan beatsaber modden met sidequest en dan kun je zelf nummers inladen, dus ik zou niet zo snel music packs kopen ervoor.
Ja, dat probeerde ik te zeggen :P
Voor Beat Saber heb je tientallen lijsten met nummers en kwam ik al snel veel leuke tegen.
Misschien doe ik wat fout, maar voor Audica zag ik voor mij niks echt interessants.

Dus mijn conclusie is dezelfde als de jouwe, denk ik. Als je veel geeft om muziek kijk je naar de custom nummers en niet naar de standaard nummers. Tenzij die natuurlijk voor jou wel leuk zijn!

Edit: kan je zelfs letterlijk elk nummer inladen met die mod? Werkt dat in de praktijk een beetje of gebruik je toch liever door mensen gemaakte ontwerpen? Heb zelf nog geen ervaring met Beat Saber.

[ Voor 13% gewijzigd door Ample Energy op 25-12-2020 11:26 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
Spacewide schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:07:
Laatst Audica in de aanbieding gekocht, 20 minuutjes kunnen spelen vooralsnog. Best leuk/aardig. Je krijgt wel een lekker ritme gevoel als je bijv. met de beat je trigger vast moet houden op een target etc. Dus het voelt wel dat je helemaal met de muziek mee gaat. Persoonlijk vraag ik me alleen nog af of dergelijke rythm games nou mijn smaak zijn. Beat Saber demo gespeeld, ik weet niet waar iedereen zo lyrisch over is. Audica, ook best grappig, maar weet niet of ik dat lang blijf doen. Dus dat zegt denk ik meer over mijn smaak dan de kwaliteit van de betreffende games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Vrcover levert nu ook via Amazon Duitsland, Engeland en Frankrijk. Was net op tijd via Amazon Duitsland, ze zijn alweer uitverkocht. Echt bizar hoe populair die dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
unfor schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:04:
Als je een leuke ritme/workout game zoekt dan kan ik Synth Riders aanraden. https://store.steampowered.com/app/885000/Synth_Riders/
Heeft ook een lekker wijde keuze aan muziek, had niet verwacht dat ik dit leuk zou vinden. Als je een quest hebt, haal hem dan in de oculus store. (is ook crossbuy/play)
Dit was 1 van de spelletjes die op mijn kooplijst stond bij een actie. Maar nu zie ik dat hij in de Oculus Rift store 16,60 kost, in de Oculus Quest store 17.50 en op Steam 13,19. Ik heb een Quest 2. Voor dit spel wil ik niet afhankelijk zijn van een krachtige pc in de buurt, dus liever geen Steam. Heeft het een nadeel om de Rift-versie te kiezen? Het scheelt niet veel geld, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Capsaicin schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:15:
[...]
Dit was 1 van de spelletjes die op mijn kooplijst stond bij een actie. Maar nu zie ik dat hij in de Oculus Rift store 16,60 kost, in de Oculus Quest store 17.50 en op Steam 13,19. Ik heb een Quest 2. Voor dit spel wil ik niet afhankelijk zijn van een krachtige pc in de buurt, dus liever geen Steam. Heeft het een nadeel om de Rift-versie te kiezen? Het scheelt niet veel geld, maar toch.
Het is een cross buy titel, dus als je hem op de rift store koopt kun je hem gratis op de quest store claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heeft iemand hier die duurdere headset voor de Quest 2 gekocht? Zo ja, hoe bevalt hij? Ik merk dat je na een tijdje toch wat hoofdpijn krijgt. En hij trekt wat aan je nek.

Vandaag Jurassic World Aftermath een tijdje gespeeld.
Best leuk gedaan. Beetje verstoppen enzo. Goed sfeertje.

[ Voor 25% gewijzigd door Sosua op 25-12-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sosua schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:03:
Heeft iemand hier die duurdere headset voor de Quest 2 gekocht? Zo ja, hoe bevalt hij? Ik merk dat je na een tijdje toch wat hoofdpijn krijgt. En hij trekt wat aan je nek.

Vandaag Jurassic World Aftermath een tijdje gespeeld.
Best leuk gedaan. Beetje verstoppen enzo. Goed sfeertje.
Je bedoelt de Elite Strap? Waarom zou je daar hoofdpijn van krijgen?

Ik vind hem heel lekker zitten. Wel heb ik de versie van voor de recall dus ik ben altijd bang dat hij uit elkaar voelt. Het voelt niet aan als iets van de prijs die ik er voor betaald heb. Hij trekt ook niet aan mijn nek. Heb je hem achterop wel diep genoeg naar beneden?

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 25-12-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
GekkePrutser schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:10:
[...]

Je bedoelt de Elite Strap? Waarom zou je daar hoofdpijn van krijgen?

Ik vind hem heel lekker zitten. Wel heb ik de versie van voor de recall dus ik ben altijd bang dat hij uit elkaar voelt. Het voelt niet aan als iets van de prijs die ik er voor betaald heb. Hij trekt ook niet aan mijn nek. Heb je hem achterop wel diep genoeg naar beneden?
Zie nu dat m'n vraag wat vreemd geformuleerd was. Heb nu die strap niet. Gewoon de standaard elastische strap. Is die Elite strap het waard? En neemt het de fysieke klachten eventueel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sosua schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:19:
[...]
Zie nu dat m'n vraag wat vreemd geformuleerd was. Heb nu die strap niet. Gewoon de standaard elastische strap. Is die Elite strap het waard? En neemt het de fysieke klachten eventueel weg?
Geen idee, ik heb de stoffen strap weinig gebruikt. Maar ik merkte wel dat ik die snoeihard aan moest trekken om te zorgen dat hij niet verschoof. Dus ja, ik denk dat je dat wel merkt ja als je daar last van hebt. Maar het hangt ervan af waar je hoofdpijn vandaan komt. Bij mij komt het nooit door fysieke druk maar meer door optische dingen (zonlicht, niet scherp kunnen zien enz).

Ik blijf het jammer vinden dat de standaard strap zo waardeloos is. De Quest 1 had een hele toffe, beetje het beste van de beide opties. Die heb ik ook nog liggen, maar die past niet op de Quest 2 helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 25-12-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

Gisteren voor het eerst vrchat opgestart.
Had verwacht om over de kinderen heen te strompelen, maar er waren alleen maar volwassenen.

Paar potjes vrchat Among us gedaan. Super leuk!. En dat terwijl ik het origineel niet zo veel aan vind.

Zijn er meer tweaker die dit doen/willen doen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
Hu9o schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:55:
Gisteren voor het eerst vrchat opgestart.
Had verwacht om over de kinderen heen te strompelen, maar er waren alleen maar volwassenen.

Paar potjes vrchat Among us gedaan. Super leuk!. En dat terwijl ik het origineel niet zo veel aan vind.

Zijn er meer tweaker die dit doen/willen doen?
Lijkt mij wel leuk, heb het in VRChat nog niet geprobeerd maar de 3 potjes die ik in RecRoom heb gespeeld waren er alleen maar kinderen aan het krijsen. Werkt het in VRchat op de quest goed of speelde je via steamVR?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

frankv120 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:26:
[...]

Lijkt mij wel leuk, heb het in VRChat nog niet geprobeerd maar de 3 potjes die ik in RecRoom heb gespeeld waren er alleen maar kinderen aan het krijsen. Werkt het in VRchat op de quest goed of speelde je via steamVR?
Speelde het met steam idd. (op een G2).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb sinds een paar dagen de quest 2. Op Aliexpress meteen wat accessoires besteld. Zoals Halo strap, opbergdoos, VR cover, stand, Link kabel etc. Zal wel melden of het wat is wanneer ik het binnen heb.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
Kan ik een Oculus Quest 2 ook gebruiken voor het in VR bekijken van 3D ontwerpen in Unreal Engine?

Ik zie dat in documentatie Unreal Engine de Rift wel ondersteunt wordt maar Quest wordt niet genoemd. Maar wellicht is dat verouderd.

En wellicht nog tips voor andere gebruiken voor interieur design met VR of AR voor de Quest?

Dit programma schijnt goed te zijn voor weergeven van oa Sketchup modellen, maar geen idee of de Quest echt het niet ondersteunt of alleen officieel niet maar dat het wel werkt ook (uit de reviews haal ik dat de Rift wel werkt):

https://store.steampowered.com/app/585340/SYMMETRY_alpha/

[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
Hertog_Martin schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:37:
Kan ik een Oculus Quest 2 ook gebruiken voor het in VR bekijken van 3D ontwerpen in Unreal Engine?

Ik zie dat in documentatie Unreal Engine de Rift wel ondersteunt wordt maar Quest wordt niet genoemd. Maar wellicht is dat verouderd.

En wellicht nog tips voor andere gebruiken voor interieur design met VR of AR voor de Quest?

Dit programma schijnt goed te zijn voor weergeven van oa Sketchup modellen, maar geen idee of de Quest echt het niet ondersteunt of alleen officieel niet maar dat het wel werkt ook (uit de reviews haal ik dat de Rift wel werkt):

In principe kun je alles wat op Steam staat ook op de Quest gebruiken via de Link Kabel of via Virtual Desktop (of ALVR). Heel soms werken de controls dan iets minder, maar dat zal bij dergelijke applicaties niet uitmaken.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:31

Dogooder

dus...

Ik ben als newbie in VR op zoek naar een geschikte setup. Nu heb ik wat use-cases waardoor ik niet goed weet wat wijs is.

De twee opties die ik nu bekijk zijn Quest 2 en de HP reverb g2.

Mijn vrouw wil graag de actievere VR games spelen. Zoals bijvoorbeeld beatsaber. Voor dit doeleinde is denk ik de Quest 2 het beste. Stand-alone en goed genoeg voor de toepassing.

Alleen speel ik graag MSFS 2020 en Battlefield op mijn game pc (ryzen 7, rtx3070), met bijhorende randapparatuur (muis, joystick). Deze game pc staat headless op zolder en ik gebruik parsec vanaf mijn laptop op de bank.
Voor de laatste use-case is de beste oplossing denk ik de game pc naar beneden sjouwen en de HP reverb g2 aansluiten op de displayport. Maar dit vind ik niet ideaal, hij staat niet voor niks op zolder.

Nu ben ik al op de hoogte van virtual desktop en steamVR voor de quest 2, maar hoe zet ik dan mijn randapparatuur door?
Is er iemand met een soortgelijke sitatie of zijn er meer oplossingen die ik kan bekijken? Lijkt nog het meest op cloud gaming, maar dan op mijn eigen cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Dogooder schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:49:
Mijn vrouw wil graag de actievere VR games spelen. Zoals bijvoorbeeld beatsaber. Voor dit doeleinde is denk ik de Quest 2 het beste. Stand-alone en goed genoeg voor de toepassing.
De quest is natuurlijk ideaal voor beatsaber aangezien die beschikbaar is voor de Oculus en je hem dan compleet stand-alone kan gebruiken. Daarnaast is het draadloos spelen ook prettig lijkt me. Je kan het overal spelen zoals in de woonkamer maar ook buiten of op vakantie.

Om de Quest te koppelen aan je pc kun je de USB-C kabel gebruiken, wat in jouw geval mogelijk niet zo handig is. Die USB verbinding moet ook echt goed zijn, dus via een truck de kabel verlengen (zoals USB over UTP) zal waarschijnlijk niet lukken. Je kunt ook (onofficieel) via wifi direct streamen als je een snelle wifi verbinding hebt maar dat geeft natuurlijk een hogere latency. Hiervoor moet je volgens mij wel eenmalig je Quest verbinden met die USB-C kabel en die Virtual Desktop app kopen.
De HP zal altijd een kabel nodig hebben, dus dat probleem blijft je houden.

Een ander punt is natuurlijk dat je een facebook account nodig hebt om de Quest te gebruiken, iets dat niet nodig is bij de HP. En eventueel is de hand-track functie ook handig voor het geval mensen de controllers niet prettig vinden, voor beatsaber heb je controllers wel echt nodig lijkt me.

Je huidige opstelling werkt mogelijk ook gewoon met de Quest. Het schijnt dat je een bluetooth toetsenbord direct kan koppelen met een Quest, maar niet officieel, dus mogelijk is daar in de toekomst een optie. Wie weet kun je de muis/toetsenbord verbinding wel via een omweg aanleggen. Daar zou die USB-via-UTP wel weer werken bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door tedades op 27-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik ben als newbie in VR op zoek naar een geschikte setup. Nu heb ik wat use-cases waardoor ik niet goed weet wat wijs is.

Alleen speel ik graag MSFS 2020 en Battlefield op mijn game pc (ryzen 7, rtx3070), met bijhorende randapparatuur (muis, joystick). Deze game pc staat headless op zolder en ik gebruik parsec vanaf mijn laptop op de bank.
Voor de laatste use-case is de beste oplossing denk ik de game pc naar beneden sjouwen en de HP reverb g2 aansluiten op de displayport. Maar dit vind ik niet ideaal, hij staat niet voor niks op zolder.

Nu ben ik al op de hoogte van virtual desktop en steamVR voor de quest 2, maar hoe zet ik dan mijn randapparatuur door?
Is er iemand met een soortgelijke sitatie of zijn er meer oplossingen die ik kan bekijken? Lijkt nog het meest op cloud gaming, maar dan op mijn eigen cloud.
En geen mogelijkheid om de play are juist op zolder te maken? Dat heb ik hier gedaan. Meer privacy en betere controle over het licht.

Zoek ook even goed uit hoe mods (songmods) op de Quest werken. Heb mij er niet meer mee bezig gehouden, maar toen ik de Q1 even had was het best lastig. Ligt er ook maar net aan hoe snel je partner tevreden is, want met de standaard songs kan ze ook wel even vooruit. Zelf speelde ik na 3 sessies alleen nog maar modsongs.

En zoals hier boven al genoemd wordt moet je kiezen of je Facebook op deze manier in je huis wilt halen. Voor mij als oude Oculus fan een reden om er alles van Oculus uit mijn huis te verbannen en voor anderen geen enkel probleem.

Zelf voor een G2 gegaan, maar mijn focus ligt op simracen dus ik had er graag een standalone bij gehad dus voor mij hopen dat er een ander bedrijf daar nog brood in ziet :o
tedades schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:02:
[...]

De quest is natuurlijk ideaal voor beatsaber aangezien die beschikbaar is voor de Oculus en je hem dan compleet stand-alone kan gebruiken. Daarnaast is het draadloos spelen ook prettig lijkt me. Je kan het overal spelen zoals in de woonkamer maar ook buiten of op vakantie.
Volgens mij is het niet helemaal de bedoeling dat je buiten speelt met je Q2. Of het echt schadelijk is weet ik niet, maar kan mij wel voorstellen dat zon er op niet echt goed is.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 28-12-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Volgens mij is het niet helemaal de bedoeling dat je buiten speelt met je Q2. Of het echt schadelijk is weet ik niet, maar kan mij wel voorstellen dat zon er op niet echt goed is.
Schijnt dat direct zonlicht schadelijk zou kunnen zijn en kan me voorstellen dat het ook erg warm kan worden zo. Tracking werkt ook minder goed met veel zonlicht. Regen lijkt me trouwens ook niet handig.
Hangt dus een beetje af van de omstandigheden, maar het werkt wel. Als je een overdekte ruimte buiten hebt lijkt me het geen probleem.

Volgens Oculus is het meer een probleem om direct zonlicht te krijgen in de lenzen, maar dat probleem heb je ook als je de Quest binnen achter een raam hebt liggen in het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Damian

Insane Obtrusion

tedades schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:27:
[...]

Schijnt dat direct zonlicht schadelijk zou kunnen zijn en kan me voorstellen dat het ook erg warm kan worden zo. Tracking werkt ook minder goed met veel zonlicht. Regen lijkt me trouwens ook niet handig.
Hangt dus een beetje af van de omstandigheden, maar het werkt wel. Als je een overdekte ruimte buiten hebt lijkt me het geen probleem.

Volgens Oculus is het meer een probleem om direct zonlicht te krijgen in de lenzen, maar dat probleem heb je ook als je de Quest binnen achter een raam hebt liggen in het zonlicht.
Direct zonlicht op de lenzen zelf is slecht, iets met een brandpunt ;)

Als je daar op let kan je prima buiten spelen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:31

Dogooder

dus...

Dank voor jullie inzicht. Ik was eerst vrij HP minded, maar ik denk dat de quest 2 toch beter voldoet. Het randapparatuur probleem blijft toch wel bestaan.
Ik moet nog wel even nagaan wat het "facebook in huis halen" inhoud in mijn situatie. En even gaan verdiepen in zaken als sideQuest voor de Quest 2. Voor zowel virutal destop wifi oplossing als sideloading van modsongs.
Daarbij denk ik dat mijn arme rtx3070 de extra resolutie van de HP helemaal niet kan waarmaken in MS flight simulator.

[ Voor 13% gewijzigd door Dogooder op 28-12-2020 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furfoot

Ik gebruik mijn Quest 2 op meerdere locaties in huis (race sim kamer, woonkamer, zolder) maar wel allemaal verbonden met 1 PC. Je moet alleen zorgen voor een perfect 5ghz 80mhz signaal op de plek waar je speelt die enkel en alleen door de Q2 gebruikt wordt, zo heb ik op elke verdieping waar ik speel een router staan. Alle apparaten verbinden op 2.4ghz en mijn Q2 op 5ghz, super goede wifi dekking door heel je huis en perfect draadloos Q2 PCVR.

Dan heb ik ook nog mijn HOTAS en race stuur op de USB poort van de router gekoppeld en deel ik deze via Virtualhere met mijn PC om zo vanaf alle plekken mijn assesoires te kunnen gebruiken.

Je kunt ook gewoon 2D spellen spelen met Virtual Desktop dan heb je zeg maar een eigen bioscoop waar je alles op kunt spelen waar je maar wil :)

VD is zelfs nog soepeler (betere buffering) en sinds de laatste updates net zo snel als Link.

Als laatste punt kun je dit overal doen mits de locatie goede wifi heeft en je goede internet uplink hebt.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
@Furfoot Dat moet tof zijn als het overal zo goed mag werken.

Ik heb achteraan in een kamer mijn computer staan en het internet komt daar binnen met powerline adapters. In 1996 waren er nog geen UTP poorten in de muur voorzien..
Enkele dagen terug een router daar neergezet met de gedachte dat ik die dan enkel zou kunnen gebruiken voor te Questen, maar dat werkt zo niet helaas.

Mijn testopstelling Router -> Computer bedraad aan poort 1 en de Quest draadloos aan die router.
Virtualdesktop wil zelfs niet starten zonder een WAN verbinden.

Als ik die router verbindt met het internet via de powerline adapters gaat mijn datastream vermoedelijk eerst via de powerline adapters naar mijn ISP modem en vervolgens terug. (70 - 110ms)

Wat een uitleg. Misschien begrijpt iemand het wel en weet of dit anders kan. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Spacewide schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:32:
@Furfoot Dat moet tof zijn als het overal zo goed mag werken.

Ik heb achteraan in een kamer mijn computer staan en het internet komt daar binnen met powerline adapters. In 1996 waren er nog geen UTP poorten in de muur voorzien..
Enkele dagen terug een router daar neergezet met de gedachte dat ik die dan enkel zou kunnen gebruiken voor te Questen, maar dat werkt zo niet helaas.

Mijn testopstelling Router -> Computer bedraad aan poort 1 en de Quest draadloos aan die router.
Virtualdesktop wil zelfs niet starten zonder een WAN verbinden.

Als ik die router verbindt met het internet via de powerline adapters gaat mijn datastream vermoedelijk eerst via de powerline adapters naar mijn ISP modem en vervolgens terug. (70 - 110ms)

Wat een uitleg. Misschien begrijpt iemand het wel en weet of dit anders kan. O+
De Quest / PC verbinding moet alleen via die router lopen, verder niet. WAN is niet nodig voor VD, alleen de eerste keer.

Maar zet die router a.u.b. in AP mode zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:29
Furfoot schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:24:
[...]
Dan heb ik ook nog mijn HOTAS en race stuur op de USB poort van de router gekoppeld en deel ik deze via Virtualhere met mijn PC om zo vanaf alle plekken mijn assesoires te kunnen gebruiken.
Hoe zie ik dit voor me? Je een USB kabel rechtstreeks naar je router lopen? :*) 8)7 Of stream je de beweging van je Joystick naar een kastje wat d.m.v. een USB aan de router is gekoppeld die de beweging weer doorzet naar VD? :P :)

[ Voor 15% gewijzigd door impactftw op 28-12-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
impactftw schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:04:
[...]

Hoe zie ik dit voor me? Je een USB kabel rechtstreeks naar je router lopen? :*) 8)7 Of stream je de beweging van je Joystick naar een kastje wat d.m.v. een USB aan de router is gekoppeld die de beweging weer doorzet naar VD? :P :)
Maakt niet uit als je de Virtualhere server er maar op hebt draaien. In mijn geval zit mijn router naast mijn race rig dus dan plug ik idd de USB kabel in mijn router op die verdieping, dit mag ook een usb hub zijn die in verbinding staat met je router/pi.

[ Voor 7% gewijzigd door Furfoot op 28-12-2020 22:12 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:02

Unreal Engine is met VR goed te gebruiken, ook met de Oculus.

Tilt Brush
https://www.oculus.com/experiences/rift/1111640318951750/

Quill
https://www.oculus.com/experiences/rift/1118609381580656/

Gravity Sketch (gratis vanaf januari)
https://www.gravitysketch...sketch-will-soon-be-free/

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:29

Ik gebruik zelf Unity 3d.
Binnen een uurtje is het zeker mogelijk om VR te integreren met jou applicatie. Voor interactie met objecten zal je wel het één en ander moeten programmeren in C# maar daar is genoeg over te vinden op het internet. Heb zelf ons nieuwe (nog te bouwen) huis in VR gezet om de mogelijkheid te hebben er al door heen te lopen :9 Geeft je een opeens een heel andere kijk ten opzichte van het bekijken op een scherm. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
Thanks! Zal van 't weekend eens kijken of het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nu bij de Oculus Store. Alles wat je koopt met promotiecode: OCULUS30 krijg je nog eens 30% korting bovenop de al gegeven korting.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1 ... 37 ... 123 Laatste