Met uitzondering van het rood allemaal herkenbaar.Tadango schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:51:
Vraagje voor de andere Quest 2 gebruikers die ook een Quest 1 hebben:
- Is bij de 2 bij jullie rood ook niet egaal? De pixel rijen zijn om en om anders qua kleur. Net of de ene rij goed is en de andere minder fel. Bij alles met rood erin is dat nogal aanwezig, en storend. Andere kleuren zijn goed, vooral alles met rood / oranje is erg storend.
- Het gebied wat scherp is een stuk minder, ik schat 30% scherp, 50% redelijk en 20% wazig. De 1 heeft 60 20 20 wat een stuk beter is (IPD staat maximaal, ik heb 68mm)
- Randen bij hoog contrast zijn een stuk minder goed met veel meer kleur afwijking dan bij de 1. Bij de 1 zie je het maar is het een stuk minder storend en aanwezig.
Ik vermoed dat het met name perceptie is omdat alles scherper is je ook sneller ziet als het net niet scherp is dan bij de Q1.
De Q2 heeft voor mijn gevoel ook veel meer last van het "net niet goed op je hoofd zitten" van de bril. Met name verticaal kan een halve centimeter naar boven of beneden al veel doen evenals het strakker op je hoofd zetten van de bril. Hiermee komen je ogen dichter bij de lens waarmee het scherpte bereik ook groter wordt. Sommige kopen hiervoor en de FOV een ander inzet frame bij is VRcovers.