Die wil ik ook idd. Maar niet te krijgenTomahawk_nr1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ik heb deze: https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2
Maar ik ben heel tevreden. Sluit goed aan en druk wordt nu echt gelijkmatig verdeeld. Ik gebruik hem in combinatie met de standaardstrap.
Nou lekker, na 2 maanden wikken en wegen besloten de Quest 2 aan te schaffen... Is hij overal uitverkocht!?
Of zie ik een shop over het hoofd? Gisteren was er nog voorraad bij Coolblue en Alternate.
Of zie ik een shop over het hoofd? Gisteren was er nog voorraad bij Coolblue en Alternate.
Het viel me eerlijk gezegd nog mee dat het zo lang heeft geduurd voordat hij uitverkocht was. De 256GB versie is overigens nog gewoon verkrijgbaar.EightGear schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:31:
Nou lekker, na 2 maanden wikken en wegen besloten de Quest 2 aan te schaffen... Is hij overal uitverkocht!?
Zelfde, nu heb ik het gelukt dat ik een CV1 heb en met een 3070, dus ik zou hem moeten kunnen draaien, maar hoge prijs voor een spel wat matige reviews krijgt? Ik heb geen haast, vooral gezien ik nog wat andere spellen in de pijplijn heb zitten.UniMatrix schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:37:
[...]
Toen ik vanochtend de prijs zag en aan de review dacht die hier laatst gepost is dacht ik: laat maar.
De 256GB is er nog inderdaad, maar daar heb ik persoonlijk geen interesse in.Thodekroo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:38:
[...]
Het viel me eerlijk gezegd nog mee dat het zo lang heeft geduurd voordat hij uitverkocht was. De 256GB versie is overigens nog gewoon verkrijgbaar.
Op de Oculus shop is hij nog wel te verkrijgen, maar de levertijd staat er niet bij. Heeft iemand daar ervaringen mee? Nu besteld, morgen in huis of kan het langer duren?
Edit: nevermind, ca. 5 dagen (woensdag) staat er op de webversie van de Oculus shop.
[ Voor 7% gewijzigd door EightGear op 11-12-2020 12:38 ]
Deze.TweakerVincent schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:07:
[...]
Welke heb je precies gekocht? Ik wacht op deze https://eu.vrcover.com/pr...ment-basic-set-for-oculus™-quest-2
Of heb jij een andere? Dan drukkende gevoel vind ik erg vervelend (standaard model met andere strap).
Je krijgt dan:
- frame voor de cover
- 1 dikke cover (comfort)
- 1 dunnere cover (die ik er dus nu op heb en een grotere FOV geeft)
- 1 disposable cloth cover (die je weer om de andere covers heen doet)
- insert die als lenscap dient
- grote box waar alles in verpakt zat en je ook kunt gebruiken om de originele cover in te bewaren.
Al bij al erg netjes wat je allemaal voor de prijs, incl. verzendkosten krijgt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Staat al tijdje op mijn verlanglijst. Is deze ook ergens anders te krijgen? Ik vind het lastig vergelijken want al die namen lijken op elkaar? Wil echt de versie die jij hebt.MazeWing schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:17:
[...]
Deze.
Je krijgt dan:
- frame voor de cover
- 1 dikke cover (comfort)
- 1 dunnere cover (die ik er dus nu op heb en een grotere FOV geeft)
- 1 disposable cloth cover (die je weer om de andere covers heen doet)
- insert die als lenscap dient
- grote box waar alles in verpakt zat en je ook kunt gebruiken om de originele cover in te bewaren.
Al bij al erg netjes wat je allemaal voor de prijs, incl. verzendkosten krijgt.
Nee, volgens mij niet. Maar ik zou het gewoon bestellen (zodra ze op voorraad zijn). Binnen een week of 2 heb je ze vervolgens in huis.TweakerVincent schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:28:
[...]
Staat al tijdje op mijn verlanglijst. Is deze ook ergens anders te krijgen? Ik vind het lastig vergelijken want al die namen lijken op elkaar? Wil echt de versie die jij hebt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik check 3 keer p week, drama allemaal tegenwoordigMazeWing schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:38:
[...]
Nee, volgens mij niet. Maar ik zou het gewoon bestellen (zodra ze op voorraad zijn). Binnen een week of 2 heb je ze vervolgens in huis.
Heb m gekocht en wat gespeeld, voor zover mogelijk wat een buggy troep, crashed elke 2 minuten. Refund request al ingediend.Yzord schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:28:
Niemand nog MoH gespeeld? Heb de game inmiddels binnen en voelt best goed aan.
Is er misschien in Nederland het liefst in het zuiden een winkel waar je verschillende vr's kunt testen/proberen? Heb nog nooit zo een ding om mijn hoofd gehad en aangezien ik een redelijk goed systeem heb wil ik misschien zo een vr bril aanschaffen. Mijn gpu heeft geen usb c mijn kast wel. Is dit belangrijk voor vr gamen?
USB (C) werkt alleen met een Oculus Quest maar is absoluut geen must. Je kan deze ook gewoon op elke 3.1 USB poort aansluiten al zijn er chipsets bij waar issues mee kunnen zijn naar ik begrijp.BlackBarryNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:06:
Is er misschien in Nederland het liefst in het zuiden een winkel waar je verschillende vr's kunt testen/proberen? Heb nog nooit zo een ding om mijn hoofd gehad en aangezien ik een redelijk goed systeem heb wil ik misschien zo een vr bril aanschaffen. Mijn gpu heeft geen usb c mijn kast wel. Is dit belangrijk voor vr gamen?
De Quest (2) kan je echter ook draadloos spelen wat ik persoonlijk een enorme plus vind en waarvoor ik de iets mindere beeldkwaliteit (is relatief!) voor lief neem tov bekabeld aansluiten.
Alle andere vaste draad headsets maken gebruik van je videokaart aansluiting zoals een monitor en is de usb aansluiting secundair en allemaal zijn USB A en geen usb C.
Heb al 40min gespeeld en ik ben nog niet tot problemen gekomen. Geen crashes vooralsnog, al is het wel even wennen allemaal. Ik speel met de Index op 120Hz. Heb dus nog een uur om te testen, maar op zich loopt het redelijk bij mij.veenm76 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:32:
[...]
Heb m gekocht en wat gespeeld, voor zover mogelijk wat een buggy troep, crashed elke 2 minuten. Refund request al ingediend.
Heb je meer geluk dan ik. Echt alles haperde en gaf fouten, nu maar aan contractors begonnen en hoewel ook nu en dan buggy gaat het al stukken beter.
Ben echt wel dol op de maps die ze maken, maar wacht wel een jaartje.
Ben echt wel dol op de maps die ze maken, maar wacht wel een jaartje.
[ Voor 9% gewijzigd door veenm76 op 12-12-2020 17:49 ]
Ik ben al helemaal weg vd singleplayerPolycat 8 schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:26:
Kan zeker Contractors aanbevelen als FPS. nu sinds 3 december update voor degene die de Quest bezitten.
Mijn opinie de beste multiplayer shooter.
Vanmiddag mn Logitech G27 aan bureau geknoopt en Dirt 2.0 gestart... om halverwege de stage weer uit te zetten... bleuh
Lang geleden eens als demo AC gespeeld in VR en dat ging eigenlijk wel prima, zal dat binnenkort eens proberen, qua bewegingen wat minder heftig op dat asfalt dan Dirt
Lang geleden eens als demo AC gespeeld in VR en dat ging eigenlijk wel prima, zal dat binnenkort eens proberen, qua bewegingen wat minder heftig op dat asfalt dan Dirt
Heeft iemand ervaring met custom (inzet) lenzen voor de Quest?
Ik heb net mijn bril flink beschadigd dus ik moet toch aan een nieuwe, en ik heb altijd al problemen gehad met het gebruik er van in de headset. Dus ik dacht nu ik toch voor een nieuwe oogmeting moet, kan ik dit ook gelijk doen.
Helaas zie ik dat die door Oculus zelf op hun site geadviseerd wordt (https://www.oculus.com/accessories/virtuclear-lens-inserts/) in Amerika zit dus daar heb ik niet zo veel aan. Veel anderen die zoiets maken zitten daar ook.
Ik vond wel https://vroptician.com , in Duitsland. Maar misschien zijn er nog meer opties die ik niet heb gevonden? Ook zouden ervaringen heel erg welkom zijn! Ik zag hier alleen @UniMatrix die deze had.
En nog een vraagje: Moet je nog steeds de spacer gebruiken voor brillen met die dingen (door de extra dikte)? Of kan het ook zonder?
Ik heb net mijn bril flink beschadigd dus ik moet toch aan een nieuwe, en ik heb altijd al problemen gehad met het gebruik er van in de headset. Dus ik dacht nu ik toch voor een nieuwe oogmeting moet, kan ik dit ook gelijk doen.
Helaas zie ik dat die door Oculus zelf op hun site geadviseerd wordt (https://www.oculus.com/accessories/virtuclear-lens-inserts/) in Amerika zit dus daar heb ik niet zo veel aan. Veel anderen die zoiets maken zitten daar ook.
Ik vond wel https://vroptician.com , in Duitsland. Maar misschien zijn er nog meer opties die ik niet heb gevonden? Ook zouden ervaringen heel erg welkom zijn! Ik zag hier alleen @UniMatrix die deze had.
En nog een vraagje: Moet je nog steeds de spacer gebruiken voor brillen met die dingen (door de extra dikte)? Of kan het ook zonder?
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 12-12-2020 23:45 ]
Welke bewegingsopties heb je in deze game? Ik heb sinds kort een Quest 2 en merk in Half-Life: Alyx dat ik echt teleport moet gebruiken om te lopen in de game, als ik "echt" lopen gebruik in de game vindt mijn evenwichtsorgaan dat niet zo fijn (niet dat ik misselijk word maar het is geen fijn gevoel).Yzord schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:28:
Deze heb ik sinds een week er weer afgehaald en dat gaat prima. FOV is veel beter zo.GekkePrutser schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:36:
Bedankt! Maar heb je ook custom lens adapters op de Quest? En zo ja welke?mytheory schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:38:
[...]
Deze heb ik sinds een week er weer afgehaald en dat gaat prima. FOV is veel beter zo.
Er is geen teleport helaas in de game. Het is lopen met de joystick.Teleport werkt denk ik ook niet lekker in MP.Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:31:
[...]
Welke bewegingsopties heb je in deze game? Ik heb sinds kort een Quest 2 en merk in Half-Life: Alyx dat ik echt teleport moet gebruiken om te lopen in de game, als ik "echt" lopen gebruik in de game vindt mijn evenwichtsorgaan dat niet zo fijn (niet dat ik misselijk word maar het is geen fijn gevoel).
Dat alleen al betekent dat ik die game dus niet zal aanschaffen. In Half-Life: Alyx heb ik het een paar keer geprobeerd om te "lopen" i.p.v. teleport maar dat werkte echt ontzettend desoriënterend. Mijn evenwichtsorgaan is het er gewoon niet mee eens dat mijn ogen zien dat ik loop maar dat het niet daadwerkelijk gevoeld word.Yzord schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:48:
[...]
Er is geen teleport helaas in de game. Het is lopen met de joystick.Teleport werkt denk ik ook niet lekker in MP.
Stom van de makers, zeker met de vele matige tot slechte reviews zorgt dit er voor dat nog minder mensen het gaan aanschaffen (Medal of Honor bedoel ik dus, niet Half-Life: Alyx).
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 13-12-2020 14:15 ]
Ik heb begin november custom lens adapters besteld van WIDMOvr. Ik kan niet anders zeggen dan geweldig!GekkePrutser schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:41:
[...]
Bedankt! Maar heb je ook custom lens adapters op de Quest? En zo ja welke?
@GekkePrutser ik gebruik ze zonder brilspacer en met de dunne padding van VR cover nu.GekkePrutser schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:36:
Heeft iemand ervaring met custom (inzet) lenzen voor de Quest?
Hangt ook van je gezicht af denk ik.
Er zijn ook losse inserts te koop waar je opticien lenzen in kan zetten: mss een optie, kun je die bij je bril erbij onderhandelen...
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Deze verbeteringen ervaar ik ook inderdaad, maar dan VR Optician.luckyluc100 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:56:
[...]
Ik heb begin november custom lens adapters besteld van WIDMOvr. Ik kan niet anders zeggen dan geweldig!. Dacht dat mijn bril me niet zo irriteerde totdat ik deze in huis had. Betere FOV, scherp en lensdoppen erbij. Ik heb een aardige afwijking en cilinder, maar de lenzen zijn perfect geslepen.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Nee ik gebruik gewoon een oude bril. Dat is dan mijn VR-VR-brilGekkePrutser schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:41:
[...]
Bedankt! Maar heb je ook custom lens adapters op de Quest? En zo ja welke?
Rustig opbouwen, ik werd in het begin ook 'wagenziek' maar zip nu aardig rond.Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:54:
[...]
Dat alleen al betekent dat ik die game dus niet zal aanschaffen. In Half-Life: Alyx heb ik het een paar keer geprobeerd om te "lopen" maar dat werkte echt ontzettend desoriënterend. Mijn evenwichtsorgaan is het er gewoon niet mee eens dat mijn ogen zien dat ik loop maar dat het niet daadwerkelijk gevoeld word.
Stom van de makers, zeker met de vele matige tot slechte reviews zorgt dit er voor dat nog minder mensen het gaan aanschaffen.
Meteen stoppen als je misselijk wordt.
Ik heb exact hetzelfde. Nou moet ik zeggen dat na een paar weken VR (stilstaand, teleport) games ik wel iets beter tegen bepaalde bewegingen kan (bijv. De teleport in In Death, waarbij je heel snel naar voren schiet ipv fade to black), in het begin had ik dat denk ik ook niet getrokken.Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:54:
[...]
Dat alleen al betekent dat ik die game dus niet zal aanschaffen. In Half-Life: Alyx heb ik het een paar keer geprobeerd om te "lopen" maar dat werkte echt ontzettend desoriënterend. Mijn evenwichtsorgaan is het er gewoon niet mee eens dat mijn ogen zien dat ik loop maar dat het niet daadwerkelijk gevoeld word.
Stom van de makers, zeker met de vele matige tot slechte reviews zorgt dit er voor dat nog minder mensen het gaan aanschaffen.
Heb ook in het begin een hele zooi spellen geretourneerd, omdat het duidelijk was dat ik persoonlijk dus heel erg moet opbouwen en mijn evenwichtsorgaan super snel van het padje af is.
Ik weet niet hoe lang je al Vr speelt? Maar mocht je redelijk nieuw zijn, dan denk ik dat het het beste is om de komende maanden non motion games te spelen. Ik ben er overigens nog lang niet om full locomotion games te spelen hoor, verre van. Maar er lijkt wel íets van verbetering in te zitten.
Ik had het eerst ook bij free motion.Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:54:
[...]
1e keer VR en ben er 3 dagen 'raar' van geweest.
Bleek ook dat ik m'n ipd verkeerd had staan (te ver uit elkaar)
Daarna weer even gespeeld en ging al een stuk beter. Na 1 week, helemaal geen last meer
[ Voor 4% gewijzigd door Hu9o op 13-12-2020 11:15 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Gisteren een uurtje gespeeld, zet ik `m vandaag aan, alleen maar grijs beeld. Uitzetten, opnieuw opstarten, zie ik wel die drie puntjes en het Oculus logo, soms 2 of drie seconden beeld en dan weer grijs. Zucht..
Quest2, zijn net vrouwen...
Quest2, zijn net vrouwen...
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
10/10 Overwhelmingly Positive op Steam en score 93 op Matacritic zijn inderdaad "matige" reviews...Wildfire schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:54:
[...]

Excuus !
Ik heb het dan over MoH en niet over Half-Life: Alyx.Flabergasted schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:16:
[...]
10/10 Overwhelmingly Positive op Steam en score 93 op Matacritic zijn inderdaad "matige" reviews...
Ja en ik kan 'm van harte aanbevelen! Ik heb nooit eerder een Medal of Honor-game gespeeld dus heb geen ervaring met de serie. Sinds de aankondigingstrailer keek ik hiernaar uit, helaas wordt de game slecht ontvangen op Steam. Ik had 'm bijna niet gekocht maar ben heel blij dat ik er toch voor ben gegaan (mede omdat ik ook al mijn SSD moest upgraden om überhaupt aan genoeg vrije ruimte te komenYzord schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:28:
:strip_exif()/f/image/PmbLE8Sl5Exmf300kvbIjp5C.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/sr3yAYZFnMZYrCsSGa3mcVGa.jpg?f=fotoalbum_medium)
In het kort: het verhaal is meeslepend, de muziek is heel goed en de actie is intens. Op veel vlakken doet het denken aan Half-Life: Alyx en dat is een groot compliment! Het grootste nadeel is de vele laadschermen, ondanks dat ze erg kort zijn als je vanaf een SSD speelt.
Pluspunten (op volgorde):
+ meeslepend verhaal+ erg gedetailleerde scenery/decors - voelt "levend" aan, net als Half-Life: Alyx!
+ graphics
+ fantastische muziek
+ granaten/messen gooien werkt heel goed
+ je kan niet je wapen per ongeluk laten vallen (gaat automatisch terug naar holster)
+ missie plannen in VR is cool
+ nul performanceproblemen op mijn 1080 Ti
:strip_exif()/f/image/EQXtodEGyRzNtYcIq0HxxCka.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/gO9vizNFcVJX9LzsaScMAfIN.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nadelen (op volgorde):
- dingen oppakken is lastig als er meerdere items dicht naast elkaar liggen- veel laadschermen, soms feliciteert het spel je ("VICTORY"!) omdat je een cutscene hebt bekeken ("beleefd", want VR)
- scope op een wapen werkt anders dan elke andere VR-shooter ooit, irritant
- camera shake wil je op "weapons only" zetten, de "ALL" setting schudt ook met hoofdbewegingen als je loopt en dat is zelfs voor mij met jarenlange VR-ervaring heel irritant
- aan het begin faden ze het beeld een paar keer uit om oog-knipperen te simuleren, was even verwarrend als irritant
(Missie plannen = je staat voor een model van terrein, wijst aan waar je iemand wil hebben en die rent meteen erheen. Even later ga je er zelf heen en dan zitten ze ook echt klaar waar je ze wilde hebben. Zat er tot nu toe één keer in)
:strip_exif()/f/image/p7mzsJjjShk3xSeYEEpQWMzC.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/0N0asQa9MjqWs0j0epDJEUtE.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik snap delen van de slechte reviews maar naar mijn mening zijn die punten echt niet goed genoeg om de hele game af te raden. Ik zou 'm tot nu toe een 8 of 9 van de 10 geven, net onder Alyx qua rangorde. Heb er tweeënhalf uur op zitten en speel alleen single-player.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Misschien al lang bekend? Maar een interessant stuk hoe de graphics settings nou precies onder de motorkap werken in HL:Alyx en hoe er het meeste uit te halen.
https://medium.com/@petra...harper-image-4d17fb8c19bb
Interessant inderdaad, helaas heb ik hem al uitgespeeld dus te laat voor mij maar ik vermoed dat het met meer games zo werkt.menne schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:52:
Misschien al lang bekend? Maar een interessant stuk hoe de graphics settings nou precies onder de motorkap werken in HL:Alyx en hoe er het meeste uit te halen.
Iemand nog een goede tip welke Link kabel ik moet aanschaffen, uiteraard niet de originele van OcuBook zelf.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb net deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1Damian schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:34:
Iemand nog een goede tip welke Link kabel ik moet aanschaffen, uiteraard niet de originele van OcuBook zelf.
Komt woensdag binnen, dus dan deel ik de ervaring. Deze connector is een voordeel omdat je dan minder belasting op de stekker hebt, wat de vorige kabel gesloopt heeft. Deze vastzetten op de bril moet lang heel blijven.
Ik heb destijds deze https://a.aliexpress.com/_BUUItV gekocht bij ali en doet het perfect. Ik heb gekozen voor 5m C-A.Damian schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:34:
[ Voor 4% gewijzigd door mytheory op 14-12-2020 10:02 ]
Hmmm, MOH is nu 52,99 in de Oculus store en ik heb net de mail gehad dat ik 30% korting krijg....
/f/image/VErGV5ouVzDB9LQPhLXwhoql.png?f=fotoalbum_large)
Maar bij het afrekenen....
:fill(white):strip_exif()/f/image/K6tWoTe1skyQfn6hKWE5hWlJ.png?f=user_large)
Ik denk dat ze het nu 'in de aanbieding' hebben voor 7 euro minder zodat gezegd kan worden dat de code niet geldig is 'op aanbiedingen'.
/f/image/VErGV5ouVzDB9LQPhLXwhoql.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/K6tWoTe1skyQfn6hKWE5hWlJ.png?f=user_large)
Ik denk dat ze het nu 'in de aanbieding' hebben voor 7 euro minder zodat gezegd kan worden dat de code niet geldig is 'op aanbiedingen'.
Lukte mij ook al niet bij population one en die was niet in de aanbieding.UniMatrix schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
Hmmm, MOH is nu 52,99 in de Oculus store en ik heb net de mail gehad dat ik 30% korting krijg....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb dit soort problem wel eens gehad, als ik doe copy/paste doe. Probeer eens handmatig in te voeren.UniMatrix schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er staat letterlijk bij dat je met die code 30% korting krijgt, raar dat het dan niet lukt. Anders even support een berichtje sturen. Die waren bij mij echt super snel met een reactie en oplossing voor Asguards Wrath.UniMatrix schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deed ik al maar werkte niet, ik heb een ticket aangemaakt. Op reddit is er ook wel e.e.a. over te vinden.kawaholic schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:09:
[...]
Ik heb dit soort problem wel eens gehad, als ik doe copy/paste doe. Probeer eens handmatig in te voeren.
Ik had een keer gelezen dat je het op de bril zelf moet kopen in de store. Ik heb dat destijds geprobeerd (zonder dat ik ooit een code had gekregen), dat werkte toen niet. Maar misschien als je dus wel echt een code hebt gekregen, dat het een oplossing is direct in de bril.
Ook geprobeerd, zelfde uitkomst, werkte niet.menne schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:01:
Ik had een keer gelezen dat je het op de bril zelf moet kopen in de store. Ik heb dat destijds geprobeerd (zonder dat ik ooit een code had gekregen), dat werkte toen niet. Maar misschien als je dus wel echt een code hebt gekregen, dat het een oplossing is direct in de bril.
De kabel was er vandaag al, dus even getest. De kabel is erg dik en de usb c stekker zit mooi strak. De kabel is soepel genoeg om er geen last van te hebben. De oculus app test hem op 1.9gbps, wat meer dan voldoende is. De bril (Quest 1) laad er mee op maar niet tijdens het spelen. Na een minuut of 30 zakt hij 5%, valt erg mee. Ik het verleden laadde de bril beter op, opeens is dat verminderd. Dat ligt niet aan de kabel want mijn powerbank houdt hem ook niet meer vol tijdens het spelen (aanpassing vanuit occulus?) Ik heb de kabel op 2 punten vastgezet met klitteband op de strap en dat werkt prima. Eens kijken hoe lang deze kabel het volhoudtTadango schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:36:
[...]
Ik heb net deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Komt woensdag binnen, dus dan deel ik de ervaring. Deze connector is een voordeel omdat je dan minder belasting op de stekker hebt, wat de vorige kabel gesloopt heeft. Deze vastzetten op de bril moet lang heel blijven.
Dit werkt alleen in VR mode. Dus je moet het spel kopen met je bril op je knar in de oculus home store.UniMatrix schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Geen garantie dat dat werkt. Ik heb het 3x geprobeerd in de oculus store in de bril maar noppes..Xtr3me4me schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:31:
[...]
Dit werkt alleen in VR mode. Dus je moet het spel kopen met je bril op je knar in de oculus home store.
Net even met Virtual Desktop wireless VR gespeeld op de Quest 2. Beat Saber, Superhot en Alyx. Ik zie qua kwaliteit geen enkel verschil met bedraad gamen via de Link kabel, wat een verademing. Tafel wegschuiven in de mancave en ik heb een play area van 2 x 2 meter, heerlijk om in Alyx gewoon 360 graden rond te kunnen draaien 
Kijken of ik dit vaker ga doen, dan is een mod met een powerbank oid nog wel een keer nuttig, mensen daar ervaring mee? Of andere tips?
Kijken of ik dit vaker ga doen, dan is een mod met een powerbank oid nog wel een keer nuttig, mensen daar ervaring mee? Of andere tips?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Op reddit zag ik mensen die gewoon een stuk klittenband gebruikten om de powerbank op een (neppe) premium strap te fixen.Arfman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:40:
Net even met Virtual Desktop wireless VR gespeeld op de Quest 2. Beat Saber, Superhot en Alyx. Ik zie qua kwaliteit geen enkel verschil met bedraad gamen via de Link kabel, wat een verademing. Tafel wegschuiven in de mancave en ik heb een play area van 2 x 2 meter, heerlijk om in Alyx gewoon 360 graden rond te kunnen draaien
Je kunt hem ook gewoon in je kontzak stoppen als het kabeltje lang genoeg is.BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:55:
[...]
Op reddit zag ik mensen die gewoon een stuk klittenband gebruikten om de powerbank op een (neppe) premium strap te fixen.
Heb nu tijdelijk met gaffer tape een powerbank achterop / onderaan mijn elite strap gedaan. Vooral als counterweight, werkt prima (als inmiddels semi-permanente “test” oplossingArfman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:40:
MacGyver himselfmenne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:21:
[...]
Heb nu tijdelijk met gaffer tape een powerbank achterop / onderaan mijn elite strap gedaan. Vooral als counterweight, werkt prima (als inmiddels semi-permanente “test” oplossing)
Misschien MOH toch nog eens proberen, na nog steeds stotteren in andere games ook en clean windows install was ik op zoek naar passend geheugen bij Dell.
/f/image/unDMwMqIKbz9C60t4QM5KUPl.png?f=fotoalbum_large)
Als je in VR je handen of hoofd beweegt...
Gelukkig lost nieuw bios het op
/f/image/unDMwMqIKbz9C60t4QM5KUPl.png?f=fotoalbum_large)
Als je in VR je handen of hoofd beweegt...

Gelukkig lost nieuw bios het op
[ Voor 7% gewijzigd door veenm76 op 15-12-2020 21:58 ]
Gisteren de quest 2 binnen gekregen en enorme lol gehad met alleen al blokjes op elkaar de stapelen. Zo simpel kan het zijn 
Wat niet zo simpel lijkt te zijn is de Quest 2 te koppelen aan een PC. Ik heb de quest link software geïnstalleerd, gekoppeld aan FB maar ik loop vast met de headset te koppelen. De headset wordt niet herkend. Ik had hiervoor al een 5 meter lange kabel gekocht (https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp) maar niks gebeurd. De officiële kabel is usb-c naar usb-c en die aansluiting heb ik niet op die van mij.
Ik heb alle mogelijke USB poorten (2.0 en 3.2 gen 1) op de PC (Dell t1700) geprobeerd maar ik krijg geen vinkje dat ie de headset herkend. Ook niet bij een andere pc (lenovo t490 laptop) maar ook niks. Geprobeerd met de headset uit en aan en geen verschil. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Wat niet zo simpel lijkt te zijn is de Quest 2 te koppelen aan een PC. Ik heb de quest link software geïnstalleerd, gekoppeld aan FB maar ik loop vast met de headset te koppelen. De headset wordt niet herkend. Ik had hiervoor al een 5 meter lange kabel gekocht (https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp) maar niks gebeurd. De officiële kabel is usb-c naar usb-c en die aansluiting heb ik niet op die van mij.
Ik heb alle mogelijke USB poorten (2.0 en 3.2 gen 1) op de PC (Dell t1700) geprobeerd maar ik krijg geen vinkje dat ie de headset herkend. Ook niet bij een andere pc (lenovo t490 laptop) maar ook niks. Geprobeerd met de headset uit en aan en geen verschil. Iemand enig idee wat ik fout doe?
[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 16-12-2020 11:26 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Heeft de PC wel USB 3?Spam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:19:
Gisteren de quest 2 binnen gekregen en enorme lol gehad met alleen al blokjes op elkaar de stapelen. Zo simpel kan het zijn
Ik heb alle mogelijke USB poorten op de PC geprobeerd maar ik krijg geen vinkje dat ie de headset herkend. Ook niet bij een andere pc (lenovo t490 laptop) maar ook niks. Geprobeerd met de headset uit en aan en geen verschil. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Kabel defect? Probeer eens een andere USB kabel.
Dat maakt niet veel uit, gezien deze Quest op elke usb poort moet werken.
[ Voor 70% gewijzigd door Tadango op 16-12-2020 11:27 ]
Yep de Dell T1700 heeft 4x USB 3.2 gen 1 poorten. En ja al 3 verschillende kabels geprobeerd. De headset krijgt wel een wit en dan groen lampje dus hij laadt m wel op
Maar ook een ping van Windows dat er iets aangesloten wordt?Spam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
Yep de Dell T1700 heeft 4x USB 3.2 gen 1 poorten. En ja al 3 verschillende kabels geprobeerd. De headset krijgt wel een wit en dan groen lampje dus hij laadt m wel op
Tadango schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:27:
Kabel defect? Probeer eens een andere USB kabel.
[...]
Dat maakt niet veel uit, gezien deze Quest op elke usb poort moet werken.
Een A naar C en/of C naar A adaptertje is wel handig dan kun je de megeleverde kabel testen / gebruiken.
Als ik dezelfde kabel gebruik op mijn iPad Pro koppelt ie gewoon en krijg ik de foto’s de zien. Dus er kan niks mis zijn met de kabel. Een usb-a naar usb-c adapter heb ik niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat daar een verschil in zit?
[ Voor 52% gewijzigd door Spam op 16-12-2020 11:32 ]
heb je in de headset zelf de link functionaliteit aangezet. je moet tevens ook in de headset zelf de optie bevestigen voordat het beeld getoond wordt anders zie je het niet op de pc.Spam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
- ik steek altijd de kabel erin
- en bevestig dan in de headset zelf
- en kom dan in de normale pc oculus home.
je moet zorgen dat alle opties aan staan in zowel de headset als de software en dat er compatible software gebruikt wordt tussen de twee. ook zorgen dat er een compaible videokaart aanwezig is. weet niet of de laptop een 1070 of hoger erin heeft maar bij laptops wil je in het algemeen een stap hoger zitten dan nodig is.. helemaal met de quest 2
[ Voor 12% gewijzigd door Bartosy op 16-12-2020 11:33 ]
Lijkt toch aan de headset te liggen dan. Als ik hem uit inplug krijg ik een Windows pingetje.
Klopt, die zou je altijd moeten krijgen. Of je de vraag krijgt om link te connecten hangt af van de instellingen in de bril en of de occulus service in Windows draait. Hoe dan ook moet Windows een USB apparaat herkennen.UniMatrix schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:32:
Lijkt toch aan de headset te liggen dan. Als ik hem uit inplug krijg ik een Windows pingetje.
Ok gevonden! Je moet idd in de headset goedkeuring geven, hadden ze wel even mogen vermelden in de app. Thx all
EDIT al opgelost
[ Voor 75% gewijzigd door UniMatrix op 16-12-2020 11:36 ]
Als het goed is is dit een eenmalige actie. Geldt voor alle programma's welke willen connecten met de bril!Spam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:36:
Ok gevonden! Je moet idd in de headset goedkeuring geven, hadden ze wel even mogen vermelden in de app. Thx all
Yep, klopt dat je dat eenmalig moet doen. Nu nog de games tweaken want er zit nu maar een GTX1060/6GB in dus eens kijken of het vlotter draait op minimale settingsFreeMen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:53:
[...]
Als het goed is is dit een eenmalige actie. Geldt voor alle programma's welke willen connecten met de bril!
Hehe, heel herkenbaar. Heb nu al een tijdje een Q1 en nog niet al te veel games omdat het simpelweg nog steeds gaaf is om de standaard dingen te doen/spelen. Betrapte me er laatst op dat ik al een uur door de heuvels rond LA aan het "vliegen" was in Google Earth, ga binnenkort een shortlist maken van de ingewikkeldste snelweg-knooppunten om die in VR te bekijkenSpam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:19:
Mocht iemand nog leuke/creatieve/interessante ideeën hebben om in Google Earth te bekijken hou ik me aanbevolen!
Vandaag een uur of 2 in Immersed VR met Quest 2 op gewerkt. Op de een of andere manier werkt dat afgesloten gevoel best goed voor de productiviteit. En met thuiswerken handig om van 1 (laptop) scherm, 4 virtuele schermen te maken 
Iemand dit ook wel eens gebruikt? Zag dat je ook een open room kan aanmaken om met elkaar te werken haha, helaas hebben m'n collega's nog geen Quest.
Iemand dit ook wel eens gebruikt? Zag dat je ook een open room kan aanmaken om met elkaar te werken haha, helaas hebben m'n collega's nog geen Quest.
Heb ik getest maar de resolutie is om te huilen (Quest 1) als je software ontwikkeld. Na 10 min had ik hoofdpijn omdat het gewoon niet te lezen was. 2 goede schermen op mijn bureau werkt dan zoveel lekkerder.Japie Gijs schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:17:
Vandaag een uur of 2 in Immersed VR met Quest 2 op gewerkt. Op de een of andere manier werkt dat afgesloten gevoel best goed voor de productiviteit. En met thuiswerken handig om van 1 (laptop) scherm, 4 virtuele schermen te maken
Totaal geen last van gehad. Kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met fysiek scherm, maar kon alles prima lezen, geen probleem. Misschien is software ontwikkeling ook weer anders..Tadango schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:19:
[...]
Heb ik getest maar de resolutie is om te huilen (Quest 1) als je software ontwikkeld. Na 10 min had ik hoofdpijn omdat het gewoon niet te lezen was. 2 goede schermen op mijn bureau werkt dan zoveel lekkerder.
Quest 2 is hiervoor aanzienlijk beter geschikt met 1,5x hogere resolutie en nagenoeg geen screendooreffect.Tadango schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:19:
[...]
Heb ik getest maar de resolutie is om te huilen (Quest 1) als je software ontwikkeld. Na 10 min had ik hoofdpijn omdat het gewoon niet te lezen was. 2 goede schermen op mijn bureau werkt dan zoveel lekkerder.
Gisteren alles ingesteld voor draadloos streamen met mijn quest 2.
Deze guide gebruikt:
Werkt super! Je kan zelfs heb ik begrepen vanaf je pc streamen als je op een andere locatie bent en dus via internet via je eigen computer je (steam&oculus) libary streamen!
Nog niet uitgeprobeerd. Je krijgt iets meer latency maar hoe cool is dat?
Deze guide gebruikt:
Werkt super! Je kan zelfs heb ik begrepen vanaf je pc streamen als je op een andere locatie bent en dus via internet via je eigen computer je (steam&oculus) libary streamen!
Maar een latency van een tiental milliseconden ga je wel nogal merken 
Morgen komt Jurassic Park Aftermath naar de Quest 2, ben benieuwd hoe de reviews zijn
Morgen komt Jurassic Park Aftermath naar de Quest 2, ben benieuwd hoe de reviews zijn
[ Voor 38% gewijzigd door pagani op 16-12-2020 20:24 ]
Dan zit je inderdaad tenminste had ik gelezen op iets van 50ms ipv 30-40.. Geen heel groot verschil toch, wellicht nog goed te doen dan. Maar dat ga ik maar eens binnenkort proberen.pagani schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:23:
Maar een latency van een tiental milliseconden ga je wel nogal merken
Maar thuis streamen voelt zeker niet laggy aan. Echt meer dan goed.
Die graphics van Jurassic spreken mij persoonlijk dan niet aan. Liever dat ze dan een spel zoiets als Alien Isolation porten naar de quest 2 voor de scare factor.
[ Voor 19% gewijzigd door Plugin op 16-12-2020 20:35 ]
Lijkt me voor gaming niet te werken. Je bril moet elke beweging terugsturen en dat lukt over wifi direct naar je pc prima maar via het internet? Kan het mij eigenlijk niet voorstellen.Plugin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:22:
Gisteren alles ingesteld voor draadloos streamen met mijn quest 2.
Deze guide gebruikt:
[YouTube: Oculus Quest 2 Virtual Desktop A PROPER Setup Guide!]
Anderzijds, zo werk google stadia ook en dat werkt ook...

Als je 10ms meer vertraging hebt lijkt mij dat wel goed te doen. Dus gewoon uitproberen en kijken maar of het wat is.FreeMen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:56:
[...]
Lijkt me voor gaming niet te werken. Je bril moet elke beweging terugsturen en dat lukt over wifi direct naar je pc prima maar via het internet? Kan het mij eigenlijk niet voorstellen.
Anderzijds, zo werk google stadia ook en dat werkt ook...
Zorg in elk geval dat ''allow remote connections'' aan staat in Virtual Desktop Streamer (staat standaard aan).
[ Voor 14% gewijzigd door Plugin op 16-12-2020 21:20 ]
Ik ben inmiddels op de helft en sta nog achter wat ik hier geschreven heb. Goede game! Ik ben bezig met een langere review voor in de Pricewatch.jacobras schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:16:
Ja en ik kan 'm van harte aanbevelen! Ik heb nooit eerder een Medal of Honor-game gespeeld dus heb geen ervaring met de serie. Sinds de aankondigingstrailer keek ik hiernaar uit, helaas wordt de game slecht ontvangen op Steam. Ik had 'm bijna niet gekocht maar ben heel blij dat ik er toch voor ben gegaan (mede omdat ik ook al mijn SSD moest upgraden om überhaupt aan genoeg vrije ruimte te komen).
[... korte review ...]
Inmiddels heeft de game de eerste update gehad. Smooth turning en diverse fixes/verbeteringen. Leukste stukjes uit de release notes:
Mooi, dat scheelt over de hele game denk ik letterlijk 40x dat scherm bekijken. Ik overdrijf niet.• We removed all the "Victory!" screens from level progression.
Sommige reviewers zeiden namelijk dat de ping er niet in zat, terwijl het prima hoorbaar was. Nu nog meer dusLouder M1 Garand “Ping” Sound
• Louder. We made it louder. You asked for it, we’re more than happy to oblige.
Edit: ik heb die review van me inmiddels gepubliceerd voor wie het interesseert
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 17-12-2020 21:43 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Een shadow pc werkt in principe hetzelfde en schijnt redelijk te werken. Ergens in januari kan ik het gaan testen.Plugin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:16:
[...]
Als je 10ms meer vertraging hebt lijkt mij dat wel goed te doen. Dus gewoon uitproberen en kijken maar of het wat is.
Zorg in elk geval dat ''allow remote connections'' aan staat in Virtual Desktop Streamer (staat standaard aan).
Inmiddels een klein uurtje in Jurassic World Aftermath zitten, een flinke Alien vibe maar dat maakt het juist leuk. Moet alleen nog even proberen of zelf bukken ook werkt, het spel biedt een bukknop die ik uit luiheid/vermoeidheid maar gebruikt heb 🤭
Medal of Honor is toch echt wel genieten eigenlijk. Tijdens release waren er wat bugs, maar de ontwikkelaar is echt goed bezig met dingen fixen en veranderen. 2 patches die eigenlijk de voor mij aanwezige irritaties en bugs volledig opgelost hebben. Props voor hun!
Vooral deze was erg belangrijk
Louder M1 Garand “Ping” Sound
• Louder. We made it louder. You asked for it, we’re more than happy to oblige.
Ik denk dat als dat omschreven wordt als "bug" ze een erg geslaagd spel afgeleverd hebbenDamian schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:32:
Tijdens release waren er wat bugs, maar de ontwikkelaar is echt goed bezig met dingen fixen en veranderen. 2 patches die eigenlijk de voor mij aanwezige irritaties en bugs volledig opgelost hebben. Props voor hun!
[...]
Dat is met bepaalde andere grotere titels nog weleens anders
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Facebook is wel verdomd snel. Gisterenmorgen de Elite Strap besteld voor mijn Quest 2 (is terug leverbaar), vandaag al geleverd! Groot verschil qua comfort.
Ik heb hem ook maar besteld, ervan uitgaande dat de problemen opgelost zijn.lapino schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:02:
Facebook is wel verdomd snel. Gisterenmorgen de Elite Strap besteld voor mijn Quest 2 (is terug leverbaar), vandaag al geleverd! Groot verschil qua comfort.
De "Ali halo" is het toch niet helemaal voor mij, bril blijft steeds licht afzakken en daardoor onscherp worden. Kijken of dit beter gaat.
Zag deze ook op de oculus store (wellicht allang bekend en (erg) oud nieuws):UniMatrix schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:43:
[...]
Ik heb hem ook maar besteld, ervan uitgaande dat de problemen opgelost zijn.
De "Ali halo" is het toch niet helemaal voor mij, bril blijft steeds licht afzakken en daardoor onscherp worden. Kijken of dit beter gaat.
Lens inserts op sterkte:
SPH: 0 to -8.0 | CYL: 0 to -2.0
https://www.framesdirect....s-for-oculus-quest-2.html
De Ali Halo beviel mij super op de Q1. Heb hem nu voor de Q2 weer besteld. Voor 25 euro echt helemaal niks slechts over te zeggen.UniMatrix schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:43:
[...]
Ik heb hem ook maar besteld, ervan uitgaande dat de problemen opgelost zijn.
Oh eindelijk! Is hij nu ook verbeterd? De mijne is nog niet stuk gegaan maar ik ben er ontzettend voorzichtig mee. Ik denk dat het uiteindelijk wel gebeurt.lapino schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:02:
Voelt het aandraaien van de knop ook nog steeds zo goedkoop ratelig?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Als ik weer eens op reis ben voegt dat een hele dimensie toe aan de Quest. Dus tegen die tijd hoor ik je ervaringen graag!deDenDen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:11:
[...]
Een shadow pc werkt in principe hetzelfde en schijnt redelijk te werken. Ergens in januari kan ik het gaan testen.
Helaas heeft ShadowPC een enorm lange levertijd. Als je nu bestelt ben je in Mei pas aan de beurt.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 19-12-2020 16:25 ]
Ik heb deze net ook gekocht.pagani schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:21:
Inmiddels een klein uurtje in Jurassic World Aftermath zitten, een flinke Alien vibe maar dat maakt het juist leuk. Moet alleen nog even proberen of zelf bukken ook werkt, het spel biedt een bukknop die ik uit luiheid/vermoeidheid maar gebruikt heb 🤭
Leuk spel, cartoon achtig design. En ben me net helemaal de pleuris geschrokken
Kan niet vergelijken, maar net halfuur Beat Saber gespeeld en voelt gewoon ferm solide en aangenaam. Heel tevreden,GekkePrutser schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:24:
[...]
Oh eindelijk! Is hij nu ook verbeterd? De mijne is nog niet stuk gegaan maar ik ben er ontzettend voorzichtig mee. Ik denk dat het uiteindelijk wel gebeurt.
Voelt het aandraaien van de knop ook nog steeds zo goedkoop ratelig?
iemand ervaring met omzetten van een betaalde app naar een ander account?
Had een proef account , en wil nu voor het eggie, maar omzetten:-(
Had een proef account , en wil nu voor het eggie, maar omzetten:-(
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ben sinds gister eigenaar van een Rift S. Half-Life Alyx is echt iets bijzonders, erg tevreden met het apparaat. Vind vooral de inside-out tracking erg goed werken. Als nieuwe VR user lijkt mij de lage FoV het grootste minpunt van deze bril. Ik Schijn ook niet de ideale IPD te hebben, hoe merkt men dat?
3 dagen koppijn....wauturr schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:43:
Ben sinds gister eigenaar van een Rift S. Half-Life Alyx is echt iets bijzonders, erg tevreden met het apparaat. Vind vooral de inside-out tracking erg goed werken. Als nieuwe VR user lijkt mij de lage FoV het grootste minpunt van deze bril. Ik Schijn ook niet de ideale IPD te hebben, hoe merkt men dat?
(dat is mijn ervaring iig)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Waar had je die besteld dan? Heb die van mij donderdag besteld op de Oculus site omdat hij nergens anders verkrijgbaar was. Maar die van mij komt dinsdag pas als het goed is. Is ook zeker niet lang, maar niet zo snel als die van jou blijkbaar.lapino schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:02:
@wauturr
Paar dagen terug toevallig een app gevonden waarmee je dit kon meten. En toen bleek ik dus 58.5 te hebben.. oeps
Bril gelijk op de "kleinste" stand gezet.
Grootste verschil vind ik dat ik nu een hoop meer speling heb (qua posiets van de bril op mn hoofd) voordat het beeld onscherp word. Misselijkheid of iets heb ik gelukkig geen last van gehad.
En in other news: Rec Royale is nu speelbaar op de Quest2!
Ik heb pas enkele dagen terug mijn IPD eens gemeten en die bleek een stuk smaller dan ik dacht. Vorige maand een Quest 2 gekocht, en omdat bij mij alles ongever "gemiddeld" is dacht ik dat mn IPD dat ook wel zou zijn. Dus bril gewoon in de middelste stand laten staan.(63mm)Hu9o schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:18:
[...]
3 dagen koppijn....
(dat is mijn ervaring iig)
Paar dagen terug toevallig een app gevonden waarmee je dit kon meten. En toen bleek ik dus 58.5 te hebben.. oeps
Bril gelijk op de "kleinste" stand gezet.
Grootste verschil vind ik dat ik nu een hoop meer speling heb (qua posiets van de bril op mn hoofd) voordat het beeld onscherp word. Misselijkheid of iets heb ik gelukkig geen last van gehad.
En in other news: Rec Royale is nu speelbaar op de Quest2!
[ Voor 4% gewijzigd door Smurf op 21-12-2020 10:11 ]
)
Net een Quest 2 binnen gekregen, hebben ze de USB kabel hoe aangepast
Past mijn nieuwe USB kabel dus niet...... gvd. Eens zien hoe we dat oplossen.
Vraagje voor de andere Quest 2 gebruikers die ook een Quest 1 hebben:
- Is bij de 2 bij jullie rood ook niet egaal? De pixel rijen zijn om en om anders qua kleur. Net of de ene rij goed is en de andere minder fel. Bij alles met rood erin is dat nogal aanwezig, en storend. Andere kleuren zijn goed, vooral alles met rood / oranje is erg storend.
- Het gebied wat scherp is een stuk minder, ik schat 30% scherp, 50% redelijk en 20% wazig. De 1 heeft 60 20 20 wat een stuk beter is (IPD staat maximaal, ik heb 68mm)
- Randen bij hoog contrast zijn een stuk minder goed met veel meer kleur afwijking dan bij de 1. Bij de 1 zie je het maar is het een stuk minder storend en aanwezig.
- Is bij de 2 bij jullie rood ook niet egaal? De pixel rijen zijn om en om anders qua kleur. Net of de ene rij goed is en de andere minder fel. Bij alles met rood erin is dat nogal aanwezig, en storend. Andere kleuren zijn goed, vooral alles met rood / oranje is erg storend.
- Het gebied wat scherp is een stuk minder, ik schat 30% scherp, 50% redelijk en 20% wazig. De 1 heeft 60 20 20 wat een stuk beter is (IPD staat maximaal, ik heb 68mm)
- Randen bij hoog contrast zijn een stuk minder goed met veel meer kleur afwijking dan bij de 1. Bij de 1 zie je het maar is het een stuk minder storend en aanwezig.