[VR] Half-Life: Alyx

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 22:26

Half-Life: Alyx

Releasedatum: 23 Maart 2020

Website: https://www.half-life.com/en/alyx/

Predorder via Steam: https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

Tussen de gebeurtenissen van Half-Life and Half-Life 2, starten Alyx Vance en haar vader Eli een vroege opstand tegen de Combine's brute bezetting van de Aarde.

Het verlies van de Seven-Hour War is nog vers. In de schaduw van de verrijzing van het fort van de Combine, ook beken als de Citadel, leren inwoners van City 17 om te leven onder het bewind van hun bezetters. Echter tussen deze versplinterde populatie zitten twee van de planeet's meest innovatieve wetenschappers: Dr. Eli Vance en zijn dochter Alyx, grondleggers van een stevig verzet.

Aankondigingstrailer

YouTube: Half-Life: Alyx Announcement Trailer

Jij bent Alyx Vance, en je staat op het punt om een revolutie te ontaarden.
Jij en je vader werden overgeplaatst naar City 17. In de jaren sindsdien ben je verder gegaan met je klandestiene wetenschappelijk werk - kritisch onderzoek het bouwen van werktuig van onschatbare waarde voor de paar mensen dapper genoeg om de Combine uit te dagen.

Elke dag leer je meer over je vijand, en elke dag werk je naar het vinden van een zwakheid toe.

Een volledige game van normale duur, opgebouwt vanaf de grond voor VR.
Leun over een kapotte muur onder een barnacle en maak dat onmogelijke shot. Rommel tussen de schappen om je healing-spuit en wat shotgun munitie te vinden. Manipuleer werktuig om de alien interfaces te hacken. Trek een headcrab van je gezicht en gooi 'm door 't raam naar buiten. VR is gemaakt voor de gameplay aan het hart van Half-Life.
Ondersteunde VR-brillen
  • Valve Index
  • HTC Vive
  • Windows Mixed Reality
  • Oculus Rift
  • Oculus Quest (met PC en Link Cable)
Gameplay-video 1

YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Video 1

Gameplay-video 2

YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Video 2

Gameplay-video 3

YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Video 3

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 16-03-2020 20:21 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik wil deze heel graag spelen. Echter denk ik dat ik de Headcrabs echt niet trek. De normale op zich wel, maar die andere varianten vond ik op 27 inch al erg. :p

Wellicht dat ik toch ooit een vr set aan ga schaffen of dat er een mogelijkheid wordt ontwikkeld om zonder te spelen oid.
We gaan het zien. Het beweegt allemaal ook soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:52
Ik ben geen fan van het teleporterende bewegen in shooters. Hopelijk is dit een instelling en kan het ook smooth.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Marcievg schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:17:
Ik ben geen fan van het teleporterende bewegen in shooters. Hopelijk is dit een instelling en kan het ook smooth.
Jup, de game ondersteund 'zoom', dus smooth, of met analoge sticks zelf lopen...

https://www.half-life.com/en/alyx/vr

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Arunia schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:24:
Wellicht dat ik toch ooit een vr set aan ga schaffen of dat er een mogelijkheid wordt ontwikkeld om zonder te spelen oid.
Ik denk dat die kans erg aanwezig is. Het wordt ongetwijfeld een populair spel en meer mensen zullen niet tegen headcrabs kunnen.

Voor Skyrim bestaat bijvoorbeeld Insects Begone, een mod die insecten verwijderd voor mensen met een insecten- of spinnenfobie. En voor Garry's Mod bestaat er Advanced Headcrab Remover. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 13:13

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Marcievg schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:17:
Dat dus.

Wat ik niet/nooit begrijp van die soort fps VR games is waarom dat lopen zo springt met die target indicator.
Als je eenmaal de target instelt kan zij/hij toch ook geanimeerd naar die plek lopen? Zou mij veel echter lijken.
Dat je dan tijdens de loop niet kunt reageren lijkt me jammer maar helaas, maar dit springen verbreekt een beetje de immersie.

Had ik al sinds de Valve VR kamer in het allerbegin...
Geronimous schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Jup, de game ondersteund 'zoom', dus smooth, of met analoge sticks zelf lopen...
Dat zou perfect zijn, maar vallen Vive wand pads ook onder analoge sticks?

[ Voor 42% gewijzigd door Tijgert op 04-03-2020 09:39 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 22:04
Deze game lijkt mij echt gaaf en heeft dat heerlijke nostalgische Half-Life sfeertje.

Nu maar hopen dat ik de Valve Index snel kan kopen.

Hier is nog een 9min gameplay filmpje van IGN: YouTube: Half-Life: Alyx - 9 Minutes of Gameplay - IGN First

[ Voor 10% gewijzigd door Games op 04-03-2020 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Tijgert schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:37:
Wat ik niet/nooit begrijp van die soort fps VR games is waarom dat lopen zo springt met die target indicator.
Als je eenmaal de target instelt kan zij/hij toch ook geanimeerd naar die plek lopen? Zou mij veel echter lijken.
Dat je dan tijdens de loop niet kunt reageren lijkt me jammer maar helaas, maar dit springen verbreekt een beetje de immersie.
Bewegen in VR moet je maar tegen kunnen. En omdat niet iedereen een sterke maag heeft is teleportatie uitgevonden.
En ja, dat verbreekt de immersie. Maar het alternatief is kotsen.

Geanimeerd naar de plek lopen is eender als zelf met je joystick naar de plek lopen en dus een aanslag voor je maag.
Het springen van plek A naar B zonder tussenliggende animatie (wat teleporteren is) is dus juist het doel van deze instelling.

Ik zelf had aan het begin toen ik VR begon te spelen wel wat last van vrije locomotie. Maar nu ben ik eraan gewend en heb ik geen last meer van deze bewegingen. HL:Alyx ga ik dus gewoon spelen met vrije locomotie.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Xymox heeft het al aangegeven, maar jezelf zien bewegen in VR terwijl je IRL niet beweegt, daar keert bij de meerderheid van mensen hun maag dus van om. Daarom het teleportmechanisme.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Er zijn 4 bewegingsinstellingen in Half-Life:Alyx:

- Continous movement (head orientation)
Deze instelling beweegt lineair en wel naar de richting waar je naar kijkt.

- Continous movement (hand orientation)
Deze instelling beweegt lineair en wel naar de richting waar je naar wijst met je hand.

- Teleport - Blink
Deze instelling transporteert naar het doel waarbij het scherm met snel in en uitfaden. Alsof je knippert met je ogen.

- Teleport - Shift
Deze instelling transporteert naar het doel waarbij er een zeer snelle lineaire beweging weergegeven wordt.

Teleport-Blink is voor de watjes.
Continous movement (head orientation) is voor de die-hards.

[ Voor 12% gewijzigd door Xymox op 04-03-2020 16:59 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:52
Dit belooft wel wat moois voor mij. VR sickness maak ik me niet druk om.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:18

nFo

FYI;

Beste VapoChill,
Bedankt voor je interesse in de Valve Index.

De Valve Index-set is deze maandag (9 maart vanaf 18:00 UTC+1) weer te koop.

Bezoek deze pagina om de set te bestellen

Vanwege de grote vraag verwachten we dat de beschikbare voorraad maandag uitverkocht is. Alle aankopen na deze initiële hoeveelheid worden uitgevoerd in de volgorde waarin ze zijn ontvangen, naarmate de voorraad de komende maanden toeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
Ik kreeg ook vandaag de mail binnen van Valve, alleen bij mij was het in het Engels. Dat wordt rond dat tijdstip continu te kijken, of je hem kan kopen en dan meteen bestellen. Zal me niks verbazen als het binnen een uur is uitverkocht.

Half-Life Alyx belooft een unieke ervaring te worden en hopelijk wordt dat ook waar gemaakt. Het is toch echt deze game die me over de streep trekt gooit van VR. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

boe2 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:36:
Xymox heeft het al aangegeven, maar jezelf zien bewegen in VR terwijl je IRL niet beweegt, daar keert bij de meerderheid van mensen hun maag dus van om. Daarom het teleportmechanisme.
Jezelf zien bewegen is niet het probleem denk ik, ik zie mezelf continu bewegen in spellen terwijl ik werkelijk stil sta. Het is het gebrek aan input in je evenwichtsorgaan terwijl je hersenen zeggen dat het er wel moet zijn wat je parten speelt.
Met kleine G krachten zoals lopen is dat een non-issue, het is met spellen als VR achtbanen dat je lichaam in paniek modus slaat als je 0G voelt terwijl er flink meer op je moet staan.
Most excellent!
Maarrrr... moet je analoge sticks hebben op de Index controllers of gaat het ook werken met de analoge pad op de Vive wands?

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 04-03-2020 23:56 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 03-07 12:48

Felyrion

goodgoan!

Tijgert schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:49:
[...]

Jezelf zien bewegen is niet het probleem denk ik, ik zie mezelf continu bewegen in spellen terwijl ik werkelijk stil sta. Het is het gebrek aan input in je evenwichtsorgaan terwijl je hersenen zeggen dat het er wel moet zijn wat je parten speelt.
Met kleine G krachten zoals lopen is dat een non-issue, het is met spellen als VR achtbanen dat je lichaam in paniek modus slaat als je 0G voelt terwijl er flink meer op je moet staan.
Het is volgens mij een beetje zoals met wagenziekte, de één is er heel gevoelig voor en de ander nauwelijks. Zo zal de één bij een paar stappen al een misselijk gevoel kunnen krijgen terwijl jij dat pas in een achtbaan een beetje merkt.

Ik heb zelf ook vrij veel moeite met beweging op een "onnatuurlijke" manier. Als mijn karakter in-game een stukje naar beneden valt dan trek ik de oculus van mijn hoofd hoor :P
Maar bij een game als Lone Echo, waarbij je zweeft en jezelf moet voortbewegen door jezelf vooruit te trekken aan objecten gaat dat weer prima. Dit omdat het niet in strijd is met wat je hersenen verwachten te voelen.

Maar top dat ze bij Alyx in ieder geval de speler de keuze laten hoe ze er mee om willen gaan.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Felyrion schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:04:
[...]

Het is volgens mij een beetje zoals met wagenziekte, de één is er heel gevoelig voor en de ander nauwelijks. Zo zal de één bij een paar stappen al een misselijk gevoel kunnen krijgen terwijl jij dat pas in een achtbaan een beetje merkt.

Ik heb zelf ook vrij veel moeite met beweging op een "onnatuurlijke" manier. Als mijn karakter in-game een stukje naar beneden valt dan trek ik de oculus van mijn hoofd hoor :P
Maar bij een game als Lone Echo, waarbij je zweeft en jezelf moet voortbewegen door jezelf vooruit te trekken aan objecten gaat dat weer prima. Dit omdat het niet in strijd is met wat je hersenen verwachten te voelen.

Maar top dat ze bij Alyx in ieder geval de speler de keuze laten hoe ze er mee om willen gaan.
Het is inderdaad wat 'funny' soms. Bij VR skydiven is het hellafun, maar idd bij VR achtbanen trek ook ik na een paar minuten de Pimax van mijn hoofd en zit ik letterlijk bijna te kotsen.
Vervolgens ben ik ruim een uur bezig met als een zombie te lopen met weke benen van de misselijkheid. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Wat zijn eigenlijk de aanbevolen systeem vereisten trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Tijgert schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:49:

Most excellent!
Maarrrr... moet je analoge sticks hebben op de Index controllers of gaat het ook werken met de analoge pad op de Vive wands?
Volgens mij zou het op de meeste VR headsets moeten werken. Er is enige tijd geleden getest met 8 verschillende headsets zie: YouTube: Half-Life: Alyx Hands-On! Tested on 8 VR Headsets

Valve probeer zoveel mogelijk ondersteuning te hebben voor Half-Life Alyx en zijn zelf aan het kijken voor gebruik met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Games schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Volgens mij zou het op de meeste VR headsets moeten werken. Er is enige tijd geleden getest met 8 verschillende headsets zie: YouTube: Half-Life: Alyx Hands-On! Tested on 8 VR Headsets

Valve probeer zoveel mogelijk ondersteuning te hebben voor Half-Life Alyx en zijn zelf aan het kijken voor gebruik met 1 hand.
Dat de headset werkt geloof ik wel, het gaat om de loopfunctie. MOET je daarvoor analoge sticks hebben of zal het ook werken met de analoge D-pads van de Vive controllers? Dat is nl ook analoog. Of heeft Valve een instelling van "Als je het goed wilt spelen koop je maar onze Index".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Interessant interview met de makers over bepaalde beslissingen over de game:

YouTube: Inside Valve: Making Half-Life: Alyx for Virtual Reality

En HL: Alyx getest met de 8 verschillende VR headsets:

YouTube: Half-Life: Alyx Hands-On! Tested on 8 VR Headsets

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Geronimous schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:05:
Interessant interview met de makers over bepaalde beslissingen over de game:

YouTube: Inside Valve: Making Half-Life: Alyx for Virtual Reality

En HL: Alyx getest met de 8 verschillende VR headsets:

YouTube: Half-Life: Alyx Hands-On! Tested on 8 VR Headsets
Nou, totaal unimpressed met de Valve medewerker :/ . Het was zowaar zijn eerste keer met een Pimax?
Hij vindt de duikbril FOV 'fine' ??
Dus het hele spel is zogenaam mede gemaakt voor bestaande VR headsets en juist die headset met de grootste FOV wordt maar gewoon buiten beschouwing gelaten ofzo? Dafuq? Nou, daar (Alyx VR) gaan we dus geen geld aan besteden.
Ik wilde nog zelfs overwegen knuckles aan te schaffen daarvoor als het zoveel beter werkt, ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

De "Tested on 8 VR Headsets" is een oude video van december 2019.
En zonder Valve medewerkers. Deze personen zijn van het kanaal Tested.

Wellicht nog handig om te vermelden: als je de Valve Index Controllers koopt en/of een Valve Index headset krijg je Half-Life:Alyx gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 06-03-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Ja logisch, ze hebben de game alleen gemaakt voor meer verkoop van de hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

nFo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:14:
Wat zijn eigenlijk de aanbevolen systeem vereisten trouwens ?
SYSTEEMEISEN
MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows 10
Processor: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
Geheugen: 12 GB RAM
Grafische kaart: GTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Xymox schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:16:
[...]

SYSTEEMEISEN
MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows 10
Processor: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
Geheugen: 12 GB RAM
Grafische kaart: GTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAM
Minimum zag ik, bedoelde de recommended system specs, de minimum zijn al relatief hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Interessant stukje over locomotion en dan vooral over teleport: https://uploadvr.com/half-life-alyx-teleporting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:00
Weet iemand of je dit kan spelen met een normale (bv Xbox) controller of heb je motion controllers nodig? Ik heb een PSVR die ik als Rift kan gebruiken voor steamVR games, werkt aardig maar al een tijd niet meer geprobeerd. Hopen dat dit ook werkt met Alyx :D

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 20:58
Had wel meer activiteit verwacht in dit topic!

Iemand de 2 preview locations al geprobeerd? Heb zelf geen index dus kan ze niet starten :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

f.Chopin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:45:
Iemand de 2 preview locations al geprobeerd? Heb zelf geen index dus kan ze niet starten :(
Jazekers. De twee omgevingen zien er zeer gelikt uit. De mate van detail is verbluffend.
Vooral in "Russell’s Lab". De objecten zijn kwalitatief erg goed.

Ik denk dat met dergelijke gedetailleerde omgevingen in het spel zelf ik lang ga doen om het uit te spelen.
Het nodigt echt uit met gemak de omgeving te verkennen en elk object nader te inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
VR Headsets die compatible zijn met Half-Life Alyx: https://www.roadtovr.com/...patible-oculus-quest-faq/

Tevens wat extra informatie.

@Tijgert stukje tekst van de link die ik net post:
Continuous (AKA free locomotion) lets you use the thumb stick or trackpad to move your character continuously in any direction, similar to a non-VR game.

[ Voor 39% gewijzigd door Games op 12-03-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Games schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
VR Headsets die compatible zijn met Half-Life Alyx: https://www.roadtovr.com/...patible-oculus-quest-faq/

Tevens wat extra informatie.

@Tijgert stukje tekst van de link die ik net post:

[...]
Excellent, dank je. Trackpad werkt dus ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

f.Chopin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:45:
Geen idee of dit werkt, maar hier een guide om de omgevingen op andere headsets werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
https://mobile.twitter.co...tatus/1240053356745244674
Half-Life: Alyx releases March 23rd, 10am Pacific Time. https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/… Steam pre-load begins this Friday. #HalfLifeAlyx!
Los Angeles (Pacific time) — 10am, March 23

New York (Eastern time) — 1pm, March23

London (GMT) — 5pm, March 23

Tokyo (UTC +9) — 2am, March 24

Sydney (AEDT) 4am, March 24

[ Voor 27% gewijzigd door Games op 18-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
Ik was alweer vergeten dat de release zo dichtbij is... Wilde eigenlijk meteen een Valve Index gaan bestellen maar zie nu dat die werkelijk overal (tot) 7 weken levertijd heeft... Iemand nog suggesties voor inkoopkanalen? Ik weet dat andere headsets beter leverbaar zijn maar ik wil toch wel erg graag de HMD van Valve zelf.

N.B. als er een apart topic is over levertijden: mijn excuses O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

2dope schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:49:
Ik was alweer vergeten dat de release zo dichtbij is... Wilde eigenlijk meteen een Valve Index gaan bestellen maar zie nu dat die werkelijk overal (tot) 7 weken levertijd heeft... Iemand nog suggesties voor inkoopkanalen? Ik weet dat andere headsets beter leverbaar zijn maar ik wil toch wel erg graag de HMD van Valve zelf.

N.B. als er een apart topic is over levertijden: mijn excuses O-)
9 maart besteld, maar daar hoor je ook niks meer van @ Valve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
Ik probeerde de Valve Index meteen te bestellen toen hij beschikbaar was. Stond bij mij op 2-4 werken levertijd, maar paar dagen later op 3-5 weken. Gelukkig nu weer een paar dagen op 2-4 weken, dus ik heb hoop om binnenkort een mail te mogen ontvangen voor betaling en levering.

Ik kan niet wachten om Half-Life Alyx te spelen, maar ik moet helaas nog wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-07 14:54
Wat een stilte in dit topic zeg. Over drie uur komt voor het eerst in 13 jaar een nieuwe Half-Life uit! *O*

Hij staat al voorgeladen op mijn pc en zodra ik klaar ben met werk, zit mijn Rift de rest van de dag als een headcrab vast aan mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik ben nog te druk met Animal Crossing en de nieuwe Doom (leuk combo ook), maar er na ga ik aan Alyx beginnen. :) :Y

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
nFo schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Minimum zag ik, bedoelde de recommended system specs, de minimum zijn al relatief hoog.
Valt niet gewoon te Googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

bram1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Valt niet gewoon te Googlen?
Zijn nergens te vinden, wacht wel op de benchmarks.

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 23-03-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nFo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Zijn nergens te vinden, wacht wel op de benchmarks.
Tweede hit?

https://www.pcgamesn.com/...tem-requirements-pc-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
Ik hoop toch echt dat 4GB VRAM genoeg is (GTX 980) en het anders met een tweak te omzeilen is... fingers crossed!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 17:47

Budha

Online ergo sum

faraga schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:
Wat een stilte in dit topic zeg. Over drie uur komt voor het eerst in 13 jaar een nieuwe Half-Life uit! *O*

Hij staat al voorgeladen op mijn pc en zodra ik klaar ben met werk, zit mijn Rift de rest van de dag als een headcrab vast aan mijn hoofd.
Ik ben vannacht gaan slapen met een breekijzer naast me! Ben er zeg maar klaar voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

"Valve hasn’t yet released its own recommended Half-Life: Alyx system requirements,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
f.Chopin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:48:
Ik hoop toch echt dat 4GB VRAM genoeg is (GTX 980) en het anders met een tweak te omzeilen is... fingers crossed!
De minimumeisen komen vrij redelijk overeen met de aanvankelijke minimumeisen voor VR (Core i5 4590 en GTX 970) en tot nu toe heb ik alles met dergelijke eisen prima kunnen spelen op mijn GTX 780 Ti met 3GB vram, dus ik ga er maar blind vanuit dat mijn pc dit gaat trekken. Anders wordt het na 6 jaar toch eindelijk eens tijd voor een nieuwe videokaart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
faraga schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:52:
[...]

De minimumeisen komen vrij redelijk overeen met de aanvankelijke minimumeisen voor VR (Core i5 4590 en GTX 970) en tot nu toe heb ik alles met dergelijke eisen prima kunnen spelen op mijn GTX 780 Ti met 3GB vram, dus ik ga er maar blind vanuit dat mijn pc dit gaat trekken. Anders wordt het na 6 jaar toch eindelijk eens tijd voor een nieuwe videokaart :'(
Dat stemt mij positief! Anders inderdaad tijd voor een upgrade ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:13
Ik had gehoopt vanochtend even te kunnen spelen, maar het blijkt dat ik nog even geduldig moet zijn. :) Hopelijk kan ik vanavond een uurtje spelen. 8)

Trouwens, het spel kent een leuke toevoeging: een spectator mode voor streamers of gamers die graag gameplay video's maken. Meer info hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nFo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:52:
[...]

"Valve hasn’t yet released its own recommended Half-Life: Alyx system requirements,"
Ja, dus wat wil je nu precies? :)

Je hebt zelf blijkbaar al gevonden dat Valve zelf niks officieel gereleased heeft, maar je vraag is dus of Valve officieel iets gereleased heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 10:53
Op Steam zelf staan toch ook gewoon de system requirements?

Anyways, ik ben echt onwijs benieuwd naar deze game. Dit zijn games waarvoor ik mijn Vive gekocht heb! Verbaas me trouwens over dat er nog nul reviews te vinden zijn. Schijnbaar is het review embargo ook vandaag om 18:00

[ Voor 73% gewijzigd door Tripwire999 op 23-03-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

bram1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Ja, dus wat wil je nu precies? :)

Je hebt zelf blijkbaar al gevonden dat Valve zelf niks officieel gereleased heeft, maar je vraag is dus of Valve officieel iets gereleased heeft?
Voor de release mag je wel de recommend system specs verwachten van Valve, maar blijkbaar weten het zelf ook nog niet.
Ik zie de benchmarks wel verschijnen.

Reviews zijn positief; https://www.metacritic.co...-life-alyx/critic-reviews

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 23-03-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

jacobras

Developer

Voor de pre-downloaders: bereid je voor op nog een lange tijd wachten :(

Na bijna 20 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DfoWnfd.png

Ik begin me af te vragen of de boel weggooien en opnieuw downloaden (want dan niet "packed"?) niet sneller is :| Mijn library staat overigens niet op een SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door jacobras op 23-03-2020 18:26 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
jacobras schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:24:
Voor de pre-downloaders: bereid je voor op nog een lange tijd wachten :(

Na bijna 20 minuten:
[Afbeelding]

Ik begin me af te vragen of de boel weggooien en opnieuw downloaden (want dan niet "packed"?) niet sneller is :| Mijn library staat overigens niet op een SSD.
Haha ik ben ook al een half uur naar dat scherm aan het kijken. Mijn computer zegt over 2 minuten klaar te zijn oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Net een klein uur kunnen spelen en de eerste indruk is: :D Wat onwijs gaaf om zo in de wereld van Half-Life te kunnen bewegen (en te klooien). 8)

[YouTube: Half-Life: Alyx - First Impression! (i9-9900K, RTx 2080 Ti & Oculus Rift S)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Half uurtje gespeeld hier. Wat een ontzettend gedetailleerde wereld zeg! Die Combine gasten zijn flink intimiderend.

Game draait hier matig. Index op een i5-6500 (minimum spec voor de game = i5-7500) + GTX 1070. Als ik stil sta en om me heen kijk beweegt alles soepel, maar als ik loop stottert het een beetje. Ik denk ergens dat ze dat nog wel kunnen verbeteren in een update misschien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Nog maar heel kort gespeeld maar de wereld ziet er erg fraai uit.Mooi sfeertje ook. Draait soepel (i5 8600k, vega 56, Rift S) en resolution scale op 130%.

Straks maar even weer spelen. Was ik nu maar thuis opgesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
jacobras schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:10:
Half uurtje gespeeld hier. Wat een ontzettend gedetailleerde wereld zeg! Die Combine gasten zijn flink intimiderend.

Game draait hier matig. Index op een i5-6500 (minimum spec voor de game = i5-7500) + GTX 1070. Als ik stil sta en om me heen kijk beweegt alles soepel, maar als ik loop stottert het een beetje. Ik denk ergens dat ze dat nog wel kunnen verbeteren in een update misschien.
Hmm zit zelf met een i5-7400 en dezelfde GPU. Wel 16 GB RAM, las dat dat ook nog een dingetje was. Kun je zelf nog iets tweaken qua settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

faraga schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:03:

Ik heb lang zitten wachten op een nieuwe Half-Life, maar VR is voor mij no-go. Zowel qua kosten als qua misselijkheid.

Jammer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

2dope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:32:
[...]

Hmm zit zelf met een i5-7400 en dezelfde GPU. Wel 16 GB RAM, las dat dat ook nog een dingetje was. Kun je zelf nog iets tweaken qua settings?
Heb je de game geprobeerd? Er is een "performance" instellingen menu. Globaal low/medium/high maar alles daarbinnen is ook los te tweaken. Bij mij had ie zelf automatisch bepaald dat de boel "low" moest zijn maar wel met "high" textures. Verder alles low. Mijn machine heeft 32 GB RAM.

"Low" ziet er nog steeds fantastisch uit, moet ik zeggen. Vraag me af hoe "high" er dan wel niet uit ziet :o

Overigens opent de game, voor iemand als ik die pas op z'n 28e vanmiddag Half-Life 2 heeft uitgespeeld en aan episode 1 is begonnen, met een spoiler:

spoiler: Eerste zin die in beeld komt
It is five years before the collapse of the Citadel, and the death of Eli Vance.

De tweede helft van die zin had prima weggelaten kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hier geen stutters o.i.d. Het spel draait erg goed op 'Ultra'. En ik moet toegeven dat de 'continuous movement option' verbazingwekkend goed werkt! Ik was bang om misselijk te worden, omdat je in-game loopt, maar het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:46

tha_crazy

Mafketel

Draait hier ook verbazingwekkend soepel op redelijke budget hardware.
Helaas zit ik ook al vast bij een puzzel :P

spoiler:
Ik weet echt niet welke knoppen ik in moet drukken bij de gordon freeman shrine

Edit. ondertussen wel opgelost, moet even het karton vrijlaten :P

[ Voor 13% gewijzigd door tha_crazy op 23-03-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Hier op een i7-3770 met GTX 1070 en 16gb draait ie als een zonnetje :D Dit op een Oculus Rift.

Ik zit nog wel even te kijken welke manier van lopen ik het fijnste ga vinden. Het roteren om de as vind ik wel wat irritant, dat dat in van die directe stappen gaat en niet soepel. Ik vermoed dat soepel je sneller misselijk maakt :P

Nog ff wat proberen, maar ik denk dat het lopen in de richting van je hoofd het meest fijne werkt...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Goed, mijn 5 centen na +/- 2 uur spelen op een I5 6500 met 16GB ram en een GTX1060 6GB (kreeg al een waarschuwing dat m;n specs niet goed genoeg waren).
Dit gespeeld icm een Samsung Odyssey+.

Gewoonweg vet :D
Het is wel even emmeren met de besturing, maar het lopen + het rotering via de thumbstick gaat prima afgezien van dat ik een paar keer heb staan wobbelen.
De gravity gloves zijn fantastisch, zelfs na 2 uur is het nog geweldig om met dingen te gooien of naar je toe te trekken en op te vangen _O_ fantastisch uitgewerkt
Schieten en reloaden, als het rustig is gaat dat goed, met wat hectischer gedrag laat ik wel eens wat vallen.... Dag shotgun rounds ;(
Grafisch ziet het er ook prachtig uit, en ik snap 100% de keuze om volledig VR te gaan, dit hadden ze niet gered op een plat scherm _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:05
Hoop zo dat Valve deze game straks naar de PS5 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Wat ik kan zeggen over de 780 Ti: Het draait en ik kan het prima spelen, maar je merkt wel dat het echt het uiterste is wat deze oude kaart kan bieden. Hier en daar framedrops en momentjes dat het een beetje glitchy is.

Draait beter als ik hem overklok met de MSI Gaming App, maar dat gaat maar 5 minuten goed totdat het spel crasht. Misschien toch maar een keertje een handmatige overklok gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Goede berichten! Ook Rift (S)-gebruikers onder ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
2dope schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:28:
Goede berichten! Ook Rift (S)-gebruikers onder ons?
Jup. Rift S hier en dat gaat prima! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 22:28
Hier ook Rift S + GTX 1080, draait heel erg soepel. Wat een sfeer in deze game, meer ga ik niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Rift + GTX 1070, draait als een tiet :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Nog even snel wat kleine highlights:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI_gXVX0SKl_HN-HJMIEONqFCKw=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/9qsWSPpGhb6io0hSl76lmJjK.gif?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gDnaPeu5AI3WWRT920XlFumJyk=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/GvgK7axwQRPb67C5XagXXs8G.gif?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XxkFQtLJgUmfzGYZIBwsxC7Vqg=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/z30J87lTyIfUqoXycK8aVtj5.gif?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 20:39
jori040 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:56:
Hoop zo dat Valve deze game straks naar de PS5 brengt.
Het is een VR-game die gaat op de PS5 niet werken of ze moeten een nieuwe game maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-07 16:11
Rift s gtx1080ti, top eerste 1,5 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:57
Iemand hier die ‘m speelt met een GTX 970? Erg benieuwd of die dat nog trekt op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
Draait vloeiend met een gtx 980 en i5 4690 en 12 gb ram.

Op high stutters bij een bepaalde scene

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:57
f.Chopin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:54:
Draait vloeiend met een gtx 980 en i5 4690 en 12 gb ram.

Op high stutters bij een bepaalde scene
Is dat toevallig een GTX 980 Ti (met 6GB werkgeheugen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-07 14:41
Rift S, 1080 TI, I-9700K(5GHz) en 32 gb...loopt prima op high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:05
steenbok schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:15:
[...]

Het is een VR-game die gaat op de PS5 niet werken of ze moeten een nieuwe game maken.
Sony heeft voor de PS5 een nieuwe VR set in ontwikkeling.Ik zie het zo maar gebeuren dat Valve straks een deal met Sony sluit om dit naar de PS5 te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
NrFive schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:07:
[...]

Is dat toevallig een GTX 980 Ti (met 6GB werkgeheugen)?
Nee, een GTX 980 met 4GB VRAM :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 17:43
Ik speel hem op de Rift S met een 3600 en een GTX 1080. Vooralsnog draait het spel helemaal soepel. Volgens mij wordt er ook geen motion smoothing toegepast.

Het is een enorm mooi spel. Veel opties om het allemaal comfortabeler te maken. Wel jammer dat er totaal geen melee-systeem in zit. Planken, buizen, het maakt niet uit, het doet geen schade. Vuisten maken en op iets in slaan heeft ook geen nut. Ik vraag mij af wat er gebeurt als je zonder kogels komt te zitten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
Draaide gisteren vrij matig op mijn 780 Ti, de rest van de avond bezig geweest om de kaart over te klokken. Haalde niet heel veel extra Hz eruit, maar het lijkt wel net dat verschil gemaakt te hebben: vanmorgen even geprobeerd en toen ging het prima! Het oude beestje houdt het nog even vol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20

m0nk

16-09-2003 15.15

Wow, dit is nou echt serieus een van de games waarom ik zo blij ben met mijn Quest. Naast al de arcade games zoals Beat Saber, Table Tennis en wat games met meer inhoud zoals Moss, Red Matter steekt dit er toch echt wel bovenuit.. Wat een wereld, alleen het eerste stuk al, stond mijn ogen uit te kijken.. Al denk ik dat ik straks als de actie echt begint wel een luiertje nodig heb voor de schrikmomenten.. :+

Speel via link op een Ryzen 5 3600/RTX2070 pc. Loopt soepel allemaal..

[ Voor 12% gewijzigd door m0nk op 24-03-2020 09:58 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

wow Wow WOW !!!!

Wat een ongelofelijk geweldige game.

Ik ben een half-life fan van het eerste uur. Daar waar Half-life 1 onvergetelijk was en Half-life 2 een waardige opvolger is Half-Life:Alyx een perfecte nieuwe ervaring in de reeks.

Niet alleen de beste VR game die ik ooit gespeeld heb en zowaar vrijwel alles goed doet, maar ook een perfecte voortzetting van het Half-Life universum.

Geweldig om in City-17 rond te lopen, je zit er echt IN. Alles komt groots over en super gedetailleerd.
Op mijn Valve Index is de audio overweldigend. Het viel mij op dat in een ruimte met buizen ik het water hoorde rondstromen en had echt het idee dat dit uit de "echte" wereld kwam.

De Combine's zijn indrukwekkend. De Barnacles zijn gewoonweg goor.
Zodra deze de inhoud van hun maag laten vallen kan je de onderdelen van hun slachtoffers in detail bekijken.

Deze game forceert je langzaam de wereld te verkennen. Ik zit vaak objecten tot aan mijn neus te houden om de details te bekijken.

Dus wat mij betreft een musthave voor Half-Life fans.

PS: vergeet niet de lichtgevende kever in de weckfles eten te geven. Het blikje voer staat ernaast.

[ Voor 4% gewijzigd door Xymox op 24-03-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Xymox schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:15:

PS: vergeet niet de lichtgevende kever in de weckfles eten te geven. Het blikje voer staat ernaast.
Dat heet een Snark ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 18:12
Ik kan met mijn handen niet de vloer aanraken, werkt wel in Oculus Home.
Iemand dezelfde ervaring/oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-07 11:38

Isniedood

nee, echt niet!

Jeroenneman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Ik heb lang zitten wachten op een nieuwe Half-Life, maar VR is voor mij no-go. Zowel qua kosten als qua misselijkheid.

Jammer.
Heb je al een keer op de PC VR gedaan? Met welke spellen werd je misselijk?

Ik heb gisteren een uur kunnen spelen op de originele vive. Alsof ik een nieuwe headset had, wat een graphics! Zoveel detail dat screenshot wegvalt. Alleen vergezichten zijn blurry. Al zwaar onder de indruk terwijl ik nog geen actie heb gehad.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
mdcobra schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:36:
Ik kan met mijn handen niet de vloer aanraken, werkt wel in Oculus Home.
Iemand dezelfde ervaring/oplossing?
Hoogte misschien niet goed ingesteld waardoor de vloer te laag staat ingesteld?

Vanavond maar eens beginnen met Oculus Quest, Ryzen 5 en RTX2060, erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:17
Homeland schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Hoogte misschien niet goed ingesteld waardoor de vloer te laag staat ingesteld?

Vanavond maar eens beginnen met Oculus Quest, Ryzen 5 en RTX2060, erg benieuwd.
Hier ook een 5 2600 + RTX2060, loopt vloeiend met performance op high, 200% resolution scaling in SteamVR settings een Rift (CV).

Toppertje dit. Moet zeggen dat ook al weet ik dat het niet echt is, de horror momenten zo freaky zijn dat ik nog angstig erdoorheen loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Jeroenneman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Jammer.
Qua kosten kan best wel meevallen.
Ik heb een Samsung Odyssey+ weten te scoren voor 385.27 dollar inclusief transport en invoer.
De PC die ik heb is niet heel krachtig en al redelijk wat jaartjes oud, maar weet het nog steeds redelijk te draaien.

Daarnaas misselijkheid, toen ik mijn 1e moving VR game opstartte kon ik het ook maar 5 minuten volhouden, maar na redelijk wat uurtjes normale VR (Beatsaber, pistol whip, dat soort dingen) raak je er wel aan gewend.
Zelfs na al even geen VR meer gedaan te hebben kon ik gisteren 2.5 uur non-stop Alyx spelen zonder echt misselijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 16:33
Zelfs op een I5 2500k, 16GB en een 1060 6GB, met alles op low en textures op high, draait hij prima speelbaar op een Valve index, maar wil toch wel graag ervaren hoe het is op 120 FPS, dus mischien eindelijk m'n cpu maar eens upgraden :) (en de GPU ook natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 15:22
Xymox schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:15:
wow Wow WOW !!!!

Wat een ongelofelijk geweldige game.

Ik ben een half-life fan van het eerste uur. Daar waar Half-life 1 onvergetelijk was en Half-life 2 een waardige opvolger is Half-Life:Alyx een perfecte nieuwe ervaring in de reeks.

Niet alleen de beste VR game die ik ooit gespeeld heb en zowaar vrijwel alles goed doet, maar ook een perfecte voortzetting van het Half-Life universum.

Geweldig om in City-17 rond te lopen, je zit er echt IN. Alles komt groots over en super gedetailleerd.
Op mijn Valve Index is de audio overweldigend. Het viel mij op dat in een ruimte met buizen ik het water hoorde rondstromen en had echt het idee dat dit uit de "echte" wereld kwam.

De Combine's zijn indrukwekkend. De Barnacles zijn gewoonweg goor.
Zodra deze de inhoud van hun maag laten vallen kan je de onderdelen van hun slachtoffers in detail bekijken.

Deze game forceert je langzaam de wereld te verkennen. Ik zit vaak objecten tot aan mijn neus te houden om de details te bekijken.

Dus wat mij betreft een musthave voor Half-Life fans.

Ook fan van het eerste uur hier maar nog met een pc uit de jaren stilletjes, ik zie alleen maar laaiende reviews wat het alleen maar moeilijker maakt voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
Het wachten op mijn Valve Index wordt wel heel erg moeilijk, nu Half-Life Alyx gereleased is. Ik hoop dat ik een binnenkort email krijgt, voor betaling en verzending.

Ik droomde zelf gisteren dat ik Half-Life Alyx aan het spelen was. En met al die goeie reviews jeuken mijn handen enorm. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalCrash
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 12:48
Wat een waanzinnig goed spel! Ik dacht dat TWD Saints and Sinners de lat al erg hoog had gelegd maar dit is de overtreffende trap.
De graphics zijn echt geweldig mooi en toch loopt het soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

doet het niet af aan de ervaring om alleen maar zwevende handjes te zien in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 03-07 18:53
Ook ik kan niet wachten tot mijn index binnenkomt.
Bezig een pc samen te stellen met een 1080 ti , i7-4770 en 32GB, speciaal voor VR index en deze game.

Aan jullie posts te zien gaat dat wel goed komen qua speelbaarheid met die specs. Ben echt voor het eerst sinds erg lange tijd enthousiast over een nieuwe game :9 !

Ok, deze game dan en Last of Us II, daar kijk ik ook echt naar uit _/-\o_ .

[ Voor 11% gewijzigd door rachez op 24-03-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Deruxian schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:59:
doet het niet af aan de ervaring om alleen maar zwevende handjes te zien in beeld?
Beter dan armen die eruit zien alsof je een elliptische aanval hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
hey Mensen,

Ik zit met een branden de vraag of Half Life Alyx in combinatie met de eerste Oculus Rift. Werkt dit?
Heb je 360 graden tracking nodig ingame of is het mogelijk om met 1 sensor voor me te spelen?

Heb toevallig een Oculus rift hier om te testen, wil hier controllers bij aan gaan schaffen om deze topper te spelen. Echter voor ik koop wil ik zeker weten of de eerste Oculus werkt en of er 360 graden tracking nodig is...

Zit dat het ook seated gespeeld kan worden dus dat geeft wel hoop. Ik hoop dat een van jullie mij hier een antwoord op kan geven!

b.v.d!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste