Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 20:18

Infinchible

Woef!

mfneed schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:50:
hey Mensen,

Ik zit met een branden de vraag of Half Life Alyx in combinatie met de eerste Oculus Rift. Werkt dit?
Heb je 360 graden tracking nodig ingame of is het mogelijk om met 1 sensor voor me te spelen?

Heb toevallig een Oculus rift hier om te testen, wil hier controllers bij aan gaan schaffen om deze topper te spelen. Echter voor ik koop wil ik zeker weten of de eerste Oculus werkt en of er 360 graden tracking nodig is...

Zit dat het ook seated gespeeld kan worden dus dat geeft wel hoop. Ik hoop dat een van jullie mij hier een antwoord op kan geven!

b.v.d!
Ik heb hier de originele Rift, met 2 trackers aan de voorkant. Dit gaat prima, ik draai eigenlijk nooit, doe alles met de stick.
Smooth turning werkt helaas niet, dus je draait steeds 30 of 45 graden bijvoorbeeld, wat je ook maar instelt. Dat vind ik het enige minpuntje op dit moment, voor de rest is het echt een gaaf spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
dus je kijkt alleen rond "voor je" bedoel je dan?:) en de rest draai je met de stick? dat klinkt goed! thanks voor je snelle reactie!

Maar eens op zoek naar een oculus touch setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Alyx nu een paar uur met de Index gespeeld. De belangrijkste vraag die ik heb is hoe het toch in hemelsnaam mogelijk is dat Valve deze graphics op de Index kan toveren, met stabiel 120 FPS, terwijl bijvoorbeeld een game als Boneworks, Thief Simulator VR, of andere typische Unity games als Drunkn Bar Fight of Onward echt één procent van de grafische kwaliteit van Alyx hebben en vaak gewoon de 100FPS vaak niet halen... Ik begrijp wel dat Valve financiele slagkracht heeft om mensen aan te nemen, maar dit is gewoon technisch het beste wat ik ooit heb gezien in 25 jaar gaming.

Ik overdrijf niet als ik zeg dat er AAA 2019/2020 non-vr games zijn die er slechter uit zien dan dit.

Als ik één minpunt moet noemen: geen vuistgevechten en vijanden zijn zonder wapen niet aan te raken.

[ Voor 6% gewijzigd door Yordi- op 24-03-2020 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nieuwe NVIDIA driver met
Game Ready for Half-Life: Alyx

The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Half-Life: Alyx.
https://tweakers.net/down...dy-driver-44275-whql.html

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
rachez schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:30:
Ook ik kan niet wachten tot mijn index binnenkomt.
Bezig een pc samen te stellen met een 1080 ti , i7-4770 en 32GB, speciaal voor VR index en deze game.

Aan jullie posts te zien gaat dat wel goed komen qua speelbaarheid met die specs. Ben echt voor het eerst sinds erg lange tijd enthousiast over een nieuwe game :9 !

Ok, deze game dan en Last of Us II, daar kijk ik ook echt naar uit _/-\o_ .
Ik was toevallig 1 van de gelukkige die binnen 10 seconden op order kon drukken 2 weken terug maar ik kan je vertellen dat het met een 1080 ti prima te doen is :) Alleen ik heb een i7 7700K en 16GB RAM.,

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
4670 Intel met een 1070 en rift s, liep prima op medium settings en zag er prachtig uit. Werd ook niet misselijk terwijl ik dat soms met andere games wel eens heb.
Probeerde ook settings op high maar zag en geen verschil en ik werd wat misselijk waarschijnlijk omdat hij de minimum FPS dan niet meer haalt, denk ik.
Aanrader wel staand spelen zittend kwam ik er niet in zodra ik ging staan ging ik pas op in de wereld.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Infinchible schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:57:
[...]

Ik heb hier de originele Rift, met 2 trackers aan de voorkant. Dit gaat prima, ik draai eigenlijk nooit, doe alles met de stick.
Smooth turning werkt helaas niet, dus je draait steeds 30 of 45 graden bijvoorbeeld, wat je ook maar instelt. Dat vind ik het enige minpuntje op dit moment, voor de rest is het echt een gaaf spel!
Imiddels patch uitgekomen. Smooth turning is hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Yordi- schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:05:
Alyx nu een paar uur met de Index gespeeld. De belangrijkste vraag die ik heb is hoe het toch in hemelsnaam mogelijk is dat Valve deze graphics op de Index kan toveren, met stabiel 120 FPS, terwijl bijvoorbeeld een game als Boneworks, Thief Simulator VR, of andere typische Unity games als Drunkn Bar Fight of Onward echt één procent van de grafische kwaliteit van Alyx hebben en vaak gewoon de 100FPS vaak niet halen... Ik begrijp wel dat Valve financiele slagkracht heeft om mensen aan te nemen, maar dit is gewoon technisch het beste wat ik ooit heb gezien in 25 jaar gaming.

Ik overdrijf niet als ik zeg dat er AAA 2019/2020 non-vr games zijn die er slechter uit zien dan dit.

Als ik één minpunt moet noemen: geen vuistgevechten en vijanden zijn zonder wapen niet aan te raken.
Heel veel VR spellen zijn gewoon enorm slecht geoptimaliseerd. Komt natuurlijk doordat er minder geld te verdienen is met VR, dus er ook minder tijd in optimalisaties gestopt kan worden. Maar regelmatig is het wel echt diep triest hoeveel resources een simpele VR game nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:43

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hoe kan je de grafsche instelling aanpassen voor Alyx? In het pauze menu zie ik alleen de settings voor de gameplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 23:20
Performance als ik het goed heb, en dan het tandwieltje voor meer opties.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34

jacobras

Developer

Deruxian schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:59:
doet het niet af aan de ervaring om alleen maar zwevende handjes te zien in beeld?
Huh, ik heb hier helemaal niet bij stilgestaan. Dat is waarschijnlijk een antwoord op je vraag ;-)

Die gravity gloves kan ik minutenlang naar staren. Wát een detail zit erin en de manier waarop licht er vanaf reflecteert... het ziet er fantastisch uit. Volgens mij is het een leuk hobbyproject om die een keertje IRL proberen na te bouwen.
mfneed schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:00:
dus je kijkt alleen rond "voor je" bedoel je dan?:) en de rest draai je met de stick?
Je kan gewoon fysiek zelf draaien, maar dan moet je rekening houden met de kabel van de bril en eh.. dat dat vermoeiender is :P Als je de stick een klein tikje naar links geeft draai je 45 graden naar links, rechts net zo. Dat is net wat makkelijker. Nadeel daarvan is wel weer dat je lang stil staat op dezelfde plek, mijn voeten worden daar moe van. Combinatie tussen stick en fysiek draaien zal het beste zijn denk ik ;-)

[ Voor 36% gewijzigd door jacobras op 25-03-2020 13:15 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Eerste keer in mijn leven dat ik een game volledig met een playthrough op YouTube kijk, ik baal zo hard dat ik geen PC met Index heb :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
s0kkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:11:
Eerste keer in mijn leven dat ik een game volledig met een playthrough op YouTube kijk, ik baal zo hard dat ik geen PC met Index heb :'( :'(
Heb je helemaal geen PC die VR aankan? Je hebt nl. geen Index nodig om Alyx te spelen :)

Een vraag voor de mensen die al een tijdje aan het spelen zijn: hoe zit het in Alyx met de jump-scares? Ik ben doorgaans helemaal ok met spanning, geweld, gore en meer van dat soort moois, ook in VR. Maar ik heb in z'n algemeenheid een hekel aan jump scares, en in VR ben ik bang dat ik de game opgeef als er daar veel van voorkomen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Wormaap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Heb je helemaal geen PC die VR aankan? Je hebt nl. geen Index nodig om Alyx te spelen :)

Een vraag voor de mensen die al een tijdje aan het spelen zijn: hoe zit het in Alyx met de jump-scares? Ik ben doorgaans helemaal ok met spanning, geweld, gore en meer van dat soort moois, ook in VR. Maar ik heb in z'n algemeenheid een hekel aan jump scares, en in VR ben ik bang dat ik de game opgeef als er daar veel van voorkomen.
Ik heb er al 1x door moeten stoppen en naar de wc rennen om te checken voor schade. Dat was het einde vd eerste dag Alyx.

Man man man. Wat een game. Ik speel gemiddeld 8 uur per dag aan vr content, maar dit is toch echt een stap hoger dan de rest. Zelfs een zwaar gemodde fallout 4 (alle mods samen is een hele belevenis) sessie in grotten verkennende komt niet eens in de buurt. En dat was al spannend.

De controls zijn zo natuurlijk en duidelijk een tigste itteratie van het gepatenteerde playtesten van valve, en gezien je niet met controls vecht is het extra immersive.

Ik heb speciaal geupgrade naar een 2080ti + index voor deze belefenis, en het is het voor mij in iedergeval dubbel en dwars waard.

Heeft iedereen hem al uitgespeeld btw? Ik sta mijzelf maar 3 level loads per dag toe zodat ik er niet in een keer doorheen race, en als ik daar mee klaar ben, gelijk weer een hele playthrough zonder kunstmatige time-gaten.

Ik vond het wel zeer jammer dat valve niet bezig is met L4DVR, dat zou een zeer gewilde coop zijn. Niets mis met arizona sunshine, maar dat is beperkt qua interacties en mechanics in verhouding met de huidige games. Een Witch in VR lijkt me een van de meest indrukwekkende ervaringen multiplayer die je kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

[...]

Nee helaas mijn PC jaren geleden de deur uit gedaan, nooit gedacht dat er ooit nog een nieuwe HL zal komen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

[...]

Ik hou daar ook niet van, helemaal niet in VR! Er zitten een aantal in de game plus een aantal momenten waarop een apparaat o.i.d. onverwacht inschakelt, daar schrok ik persoonlijk ook behoorlijk van.

Ik kijk voordat ik ga spelen een stukje van deze walkthrough: YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Full Walkthrough & Ending (Original Livestr.... Skip er voorzichtig doorheen om geen verhaal spoilers mee te krijgen maar wel de jump scares te weten. Helpt niet superveel, nu kruip ik angstig richting een plek waar wat gaat gebeuren om er dan alsnog superhard van te schrikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Darkangle schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Ik speel gemiddeld 8 uur per dag aan vr content
:D

Met de lunch vijf minuutjes Alyx gezien, vanavond maar eens verder. Veelbelovend.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 14:17

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

Ik ben daar ook helemaal niet van, speel echt enorm rustig en voorzichtig.. Klaar om elk moment mijn Quest van mijn hoofd te trekken.. :+

Maar het leveldesign, de wereld waar je in staat etc maken echt serieus meer dan waard om deze game te spelen.
s0kkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Nee helaas mijn PC jaren geleden de deur uit gedaan, nooit gedacht dat er ooit nog een nieuwe HL zal komen :'(
Shadow cloud pc icm een Oculus Quest met Virtual Desktop zou ook moeten werken.. Kost je wel een Quest en een maandelijks abbo voor een Shadow pc..

[ Voor 19% gewijzigd door m0nk op 25-03-2020 17:24 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Verderf schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:57:
[...]

Ik was toevallig 1 van de gelukkige die binnen 10 seconden op order kon drukken 2 weken terug maar ik kan je vertellen dat het met een 1080 ti prima te doen is :) Alleen ik heb een i7 7700K en 16GB RAM.,
Ohh dangit, ik schat dat ik na 50 seconden op send drukte: 3-5 weken levertijd...

Maar goed, aan de posts hier te zien is dit spel het wachten wel waard O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik ben geen VR bezitter en heb ook nog nooit geprobeerd. Ik ben vooral benieuwd naar de stereoscopic 3D ervaring. Is hetgeen je ziet zeg maar ook echt '3D', of moet ik het me meer voorstellen als een heel grote 2d monitor die 'om je heen' zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalCrash
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 11:23
CousinBoneless schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:35:
Ik ben geen VR bezitter en heb ook nog nooit geprobeerd. Ik ben vooral benieuwd naar de stereoscopic 3D ervaring. Is hetgeen je ziet zeg maar ook echt '3D', of moet ik het me meer voorstellen als een heel grote 2d monitor die 'om je heen' zit?
Eigenlijk alsof het echt is. Maar dan met iets mindere graphics 😂 Vooral in het begin moet je even oppassen. Staat die tafel daar nu echt of is het Virtueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Je bevindt jezelf in een virtuele (game)wereld. Dus het is net als in het 'echt' dat de wereld volledig om je heen is. Je moet het zeker een keer proberen, want het is totaal niet als 3D en ook moeilijk voor te stellen wanneer je het niet zelf ervaren hebt.

OT: Ik zou deze game zo graag spelen, maar heb helaas geen PC of laptop die het (qua videokaart) aan kan. Had wel een Samsung Odyssey+ maar die om die reden weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Is trouwens de game te starten zonder de juiste controllers? Anders ga ik vast previewen of het me wat lijkt! Want Games die ik momenteel opgestart heb zij nniet super scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Weet er iemand hier of er in Zuid-Holland een VR 'gamehal' bestaat waar je Hal Life Alyx op de Valve Index kunt spelen?

Er zijn redelijk wat VR gamehallen in Nederland maar die hebben vaak hun eigen game en zijn vaak bedoeld voor multiplayer.

Ben een grote Half Life fan maar heb geen pc thuis en ook geen VR bril. Laat staan een Index i.c.m. een dikke game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 07:25
Ik probeer één uurtje per dag te spelen, zo na het eten. Rond 19.30u gaat er hier een Yonix Jr. naar bed en dan is het niet handig dat er een Sr. alles bij elkaar loopt te vloeken in de kamer ernaast, omdat hij weer net een 'jump scare' heeft gehad - of gewoon met zijn hand tegen het bureau sloeg. :P Binnenkort maar eens de Oculus aan de laptop hangen en dan maar eens in de huiskamer los!

Over 'jump scares' gesproken: ik had vanavond mijn eerste. Een zombie die plotseling door het raam kwam. :D

Maar wat een heerlijke game! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Ja, het is echt 3D. Ieder oog heeft zijn eigen "beeldscherm" waardoor de virtuele wereld wat dat betreft niet verschilt van de echte. Zou je bijvoorbeeld in een gamewereld een speelkaart tussen je ogen houden, dan zou je met het ene oog de voorkant kunnen zien en met het andere oog de achterkant.

Je kunt zo ook echt diepte schatten en bijvoorbeeld een balletje opgooien en weer vangen. Echt een bijzondere ervaring :)

(dit is trouwens ook waarom de reviews enzo de VR games eigenlijk geen recht doen. Want dan zie je alleen het 2D wat je met een beeldscherm ook ziet.)

Ik zit ook te popelen om dit spel te gaan spelen :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Felyrion op 25-03-2020 21:47 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
crobo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:53:
Weet er iemand hier of er in Zuid-Holland een VR 'gamehal' bestaat waar je Hal Life Alyx op de Valve Index kunt spelen?

Er zijn redelijk wat VR gamehallen in Nederland maar die hebben vaak hun eigen game en zijn vaak bedoeld voor multiplayer.

Ben een grote Half Life fan maar heb geen pc thuis en ook geen VR bril. Laat staan een Index i.c.m. een dikke game pc.
er zit er hier een in leiden, die hebben ook indexen. Lijkt me op het moment erg dom om te proberen, en ik twijfel of ze om die rede ook open zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
FirePuma142 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:50:
[...]

:D

Met de lunch vijf minuutjes Alyx gezien, vanavond maar eens verder. Veelbelovend.
Ik ben met pensioen. Je ka je huis maar zo veel keer verbouwen, en cruisen gaat ook niet door dit jaar dus je moet toch wat.

Alle gekheid op een stokje (ook al is het waar), ik fitness en game en rij veel sim. Dan zit je zo aan 8 uur of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Yonix schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:21:
Ik probeer één uurtje per dag te spelen, zo na het eten. Rond 19.30u gaat er hier een Yonix Jr. naar bed en dan is het niet handig dat er een Sr. alles bij elkaar loopt te vloeken in de kamer ernaast, omdat hij weer net een 'jump scare' heeft gehad - of gewoon met zijn hand tegen het bureau sloeg. :P Binnenkort maar eens de Oculus aan de laptop hangen en dan maar eens in de huiskamer los!

Over 'jump scares' gesproken: ik had vanavond mijn eerste. Een zombie die plotseling door het raam kwam. :D

Maar wat een heerlijke game! :*)
Probeer virtual desktop met de virtual desktop streamer. De nieuwe beta is net uit, loopt echt soepel via 5g WiFi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik geloof dat ik mijn buren het idee heb gegeven dat ik vermoord werd. Werd een beetje spannend zonder kogels, en met headcrabs die in het rondsprongen.

Dat organische materiaal dat op allerlei manier tot leven komt, wanneer je er met je zaklamp op schijnt, is ook echt freaky. Scherm omhoog draaien, scherm dicht laten vallen, noppes, I ain't going in there.

Performance is inderdaad echt super, ik zit gewoon netjes op de 120fps, misschien morgen eens proberen hoe het op 144hz gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door sugarlevi01 op 26-03-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
m0nk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:59:
[...]

Probeer virtual desktop met de virtual desktop streamer. De nieuwe beta is net uit, loopt echt soepel via 5g WiFi.
Dat is toch alleen interessant voor mensen met een Oculus Go / Quest?

Ik kan mijn Rift S prima aan mijn laptop hangen (i7-9750H + 16GB + RTX 2070) via DisplayPort en usb. Dat gaat prima en in de huiskamer heb ik meer ruimte om te bukken, springen en kruipen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Darkangle schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:52:
[...]
er zit er hier een in leiden, die hebben ook indexen. Lijkt me op het moment erg dom om te proberen, en ik twijfel of ze om die rede ook open zijn.
Thanks. Ik wilde er ook zeker niet nu heen (volgens mij zijn ze sowieso allemaal dicht). Enig idee hoe de zaak heet of waar in Leiden precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Yonix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:19:
[...]

Dat is toch alleen interessant voor mensen met een Oculus Go / Quest?

Ik kan mijn Rift S prima aan mijn laptop hangen (i7-9750H + 16GB + RTX 2070) via DisplayPort en usb. Dat gaat prima en in de huiskamer heb ik meer ruimte om te bukken, springen en kruipen. :D
Ja, Virtual Desktop is alleen voor de Quest interessant idd. Was denk ik even in verwarring met een andere post en ging er vanuit dat het om een Quest ging :)

[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 26-03-2020 08:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vreemd. Tweakers is oorverdovend stil in hun nieuws en review sectie aangaande Half-Life:Alyx.

Niet dat we reviews te kort komen van anderen die uiterst goede cijfers uitdelen. Maar voor Tweakers als serieus platform schieten ze nu echt behoorlijk te kort voor een game waar de hele gamers wereld over praat.

GameSpot - 9/10
UploadVR - 5/5
IGN - 10/10
PC Gamer - 92/100
Game Informer - 9/10
US Gamer - 4.5/5
Venture Beat - 8/10
RoadToVR - 100/100
Guardian 100/100
GameStar 92/100
PCWorld - 90/100
USGamer - 90/100
GamesRadar - 90/100
TrustedReviews - 90/100

etc etc

[ Voor 33% gewijzigd door Xymox op 26-03-2020 08:49 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Xymox schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:27:
Vreemd. Tweakers is oorverdovend stil in hun nieuws en review sectie aangaande Half-Life:Alyx.

Niet dat we reviews te kort komen van anderen die uiterst goede cijfers uitdelen. Maar voor Tweakers als serieus platform komen ze nu echt te kort voor een game waar de hele gamers wereld over praat.
Zou het frustatie zijn omdat HL ALyx alleen VR is? en daarom expres geen review bij Tweakers wordt gedaan?

nevermind, Steam DB geeft gemixte getallen voor HL Alyx.

[ Voor 19% gewijzigd door Xqlus1ve op 26-03-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:35:
[...]

Zou het frustatie zijn omdat HL ALyx alleen VR is? en daarom expres geen review bij Tweakers wordt gedaan?

nevermind, Steam DB geeft gemixte getallen voor HL Alyx.
Geen idee. Maar voor een tech site die vooruitstrevend wil projecteren begind het te lijken op een beancounter party; geen nieuws over innovatie als verwacht word dat de clicks gaan tegen vallen.

Liever 10 nieuws artiekeltjes over 1mm dunnere tv bezels tijdens CES of de nieuwste geruchten van de tienduizendste bijna identieke phone waar iedereen toch maar 10% van dat ding zijn kunnen gaan gebruiken.

Het is zeer teleurstellend. Alyx breekt steam en twitch records en misschien dat tnet loopt te grienen omdat ze geen review exemplaar kregen?

Het was hetzelfde voor boneworks en twd.

VR is alleen geen niche meer, dus schieten ze zichzelf in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hardware.info heeft wel een reviewtje vrij gegegen, al moet ik zeggen dat ze het meer over VR zelf hebben als de game. Maar die gaan wel mee ;)

Ach mij kan het ook niet boeien, heb vanaf dag 1 met de Quest echt veel plezier, het is echt een eye opener, en met HL Alyx heeft dit de koop alleen maar dubbel en dwars waard gemaakt.

Ik merk ook dat ik met HL Alyx gewoon echt de tijd vergeet. Terwijl ik met andere VR games vaak toch wel na een uur of twee iets anders wil spelen.

Zit in Chapter 5 (van de 11), 8 uur al gespeeld (helaas wel via virtual dekstop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:02:
Hardware.info heeft wel een reviewtje vrij gegegen, al moet ik zeggen dat ze het meer over VR zelf hebben als de game. Maar die gaan wel mee ;)
Heb het even gekeken, thanks voor de tip. Een vierde van het review gaat over hun geluids en beeld qualiteit 😂. Als dat indicatief is voor hun normale qualiteit hebben ze een nieuw iemand nodig voor de technische kant van hun video producties.

Vreemde insteek qua review, leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Felyrion schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Je kunt zo ook echt diepte schatten en bijvoorbeeld een balletje opgooien en weer vangen. Echt een bijzondere ervaring :)
En niet te vergeten: schaal! Als iets in-game een meter bij een meter is, dan is het ook echt zo groot voor je. Een head crab schat ik op zo'n 50 centimeter lengte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
jacobras schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:36:
[...]

En niet te vergeten: schaal! Als iets in-game een meter bij een meter is, dan is het ook echt zo groot voor je. Een head crab schat ik op zo'n 50 centimeter lengte.
Dit is echt een ding met zombies. Dan staat er plotseling een voor je die gewoon net zo groot is als jij en dan vergeet je heel even dat het allemaal maar een spelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Vraag het toch nog even! Kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil is op de Oculus Rift (non s) als je kijk naar bijv. een Rise of the tombraider of Hellblade Senua's Sacrifice en als je kijkt naar Half Life Alyx.

Wil niet verwend overkomen oid maar game dagelijks op een 1440p scherm. Met de Rift op mn hoofd merk ik dat het in de boven genoemde games wat ongscherp is.

Zag dat de Rift geen extra resolutie instellingen oid heeft (wat de Rift S wel heeft).

Hoop dat er mensen zijn met een Rift die mij hiermee kunnen helpen zodat ik de knoop door kan hakken om all in te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

mfneed schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:48:
Vraag het toch nog even! Kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil is op de Oculus Rift (non s) als je kijk naar bijv. een Rise of the tombraider of Hellblade Senua's Sacrifice en als je kijkt naar Half Life Alyx.

Wil niet verwend overkomen oid maar game dagelijks op een 1440p scherm. Met de Rift op mn hoofd merk ik dat het in de boven genoemde games wat ongscherp is.

Zag dat de Rift geen extra resolutie instellingen oid heeft (wat de Rift S wel heeft).

Hoop dat er mensen zijn met een Rift die mij hiermee kunnen helpen zodat ik de knoop door kan hakken om all in te gaan!
Ik speel met de CV1, en ik moet zeggen dit is de mooiste VR game die ik heb gespeeld. Het screendoor effect is mij tot nu toe totaal niet opgevallen, echt super raar. Ik weet niet wat valve heeft gedaan maar deze game is echt goed geoptimaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mfneed schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:48:
Er staan op Youtube heel veel pixel peeping videos over de diverse headsets tegen over elkaar qua beeldkwaliteit, maar nogmaals je merkt het alleen als je erop let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Er staan op Youtube heel veel pixel peeping videos over de diverse headsets tegen over elkaar qua beeldkwaliteit, maar nogmaals je merkt het alleen als je erop let.
Zojuist een 2ehands setje controllers + sensor gescoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
mfneed schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Zojuist een 2ehands setje controllers + sensor gescoord!
Ik heb ook later controllers erbij gekocht (dacht aanvankelijk alleen maar racegames met mijn Rift te gaan spelen), en ik heb geen moment spijt van die aankoop gehad. VR is echt véél beter met controllers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
Xymox schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:27:
Fyi, er wordt gewerkt aan een review. We hebben naar mijn idee veel nieuws gepubliceerd over Half-Life: Alyx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
Ik betrap me heel vaak op nadat ik op headcrabs geschoten heb, gemist heb en ze bij me in de buurt liggen dat ik ze wil trappen. Ik heb controllers op m'n voeten nodig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
* Wormaap heeft'm toch maar aangeschaft.
Als ik binnen twee uur niet verder durf, refund ik'm wel gewoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Xtuv schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Fyi, er wordt gewerkt aan een review.
Ah prachtig. Ik zie ernaar uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik snap nu wel waarom continuous movement er in eerste instantie niet in zat. Zullen ze bij Valve ook wel gezien hebben onder hun eigen personeel en alpha/beta testers dat dat instant barfen is :r Ik zet hem in ieder geval weer uit, dan maar die quickturns accepteren :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Xtuv schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Fyi, er wordt gewerkt aan een review. We hebben naar mijn idee veel nieuws gepubliceerd over Half-Life: Alyx.
ik zie er naar uit. Thanks voor de heads up! Komt er ook nog een index review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 23:32

ErA

Damian schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:05:
Ik snap nu wel waarom continuous movement er in eerste instantie niet in zat. Zullen ze bij Valve ook wel gezien hebben onder hun eigen personeel en alpha/beta testers dat dat instant barfen is :r Ik zet hem in ieder geval weer uit, dan maar die quickturns accepteren :P
Huh? Dit snap ik niet?

Ik gebruik Juist continuos movement, en dan ook dat constant op zijwaarts. Daarnaast heb ik de sens heeeel laag gezet en maak ik hele kleine movements om het allemaal soepel te laten zijn.

Deze game is something else trouwens.

MAg gezegd worden: Robo Recall was ook goed, maar dit is de overtreffende trap.

Speciaal na een jaar mijn Rift weer van stal gehad om dit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

ErA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:37:
[...]

Huh? Dit snap ik niet?

Ik gebruik Juist continuos movement, en dan ook dat constant op zijwaarts. Daarnaast heb ik de sens heeeel laag gezet en maak ik hele kleine movements om het allemaal soepel te laten zijn.

Deze game is something else trouwens.

MAg gezegd worden: Robo Recall was ook goed, maar dit is de overtreffende trap.

Speciaal na een jaar mijn Rift weer van stal gehad om dit te spelen.
Mjah geen idee, dat draaien om mijn eigen lengte as is instant misselijk bij mij...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Damian schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:05:
Hangt misschien ook een beetje van je setup af? Ik draai hem hier op 120fps zonder issues of framedrops en heb totaal nergens last van. Mijn vrouw die er toch wel gevoelig voor is heeft op mijn setup (index, 2080ti) nergens last van en kan vrolijk rond hobbelen, maar zodra ze het op de reserve bak speelt, 90fps, missed frames (vive, 980ti) gaat het helemaal mis.

Zelfde geintje bij boneworks btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 23:32

ErA

Darkangle schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:39:
[...]

Hangt misschien ook een beetje van je setup af? Ik draai hem hier op 120fps zonder issues of framedrops en heb totaal nergens last van. Mijn vrouw die er toch wel gevoelig voor is heeft op mijn setup (index, 2080ti) nergens last van en kan vrolijk rond hobbelen, maar zodra ze het op de reserve bak speelt, 90fps, missed frames (vive, 980ti) gaat het helemaal mis.

Zelfde geintje bij boneworks btw.
In mijn GeForce experience settings zag ik dat alles best low stond. Mijn FPS daarentegen is vlekkeloos en zonder ook maar een hakje. Ik kan me voorstellen dat dat dan ook express is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ErA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:45:
[...]

In mijn GeForce experience settings zag ik dat alles best low stond. Mijn FPS daarentegen is vlekkeloos en zonder ook maar een hakje. Ik kan me voorstellen dat dat dan ook express is gedaan.
ik zou zeggen: probeer het eens een keertje op 120fps. Misschien dat het bij jou ook wonderen doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Valve legt uit waarom de befaamde koevoet ontbreekt: https://www.pcgamer.com/a...they-were-gordon-freeman/

Best begrijpelijk als je het zo leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Valve cut the crowbar from Half-Life: Alyx in part because players kept assuming they were Gordon Freeman
Kosmische hint wellicht dat spelers Gordon Freeman willen en dat hij far from forgotten is?

Ik zeg dat het hele Alyx VR succes wel een green light moet zijn voor HL3 in VR.
Als ze Alyx een succes kunnen maken kunnen ze nooit klagen dat HL3 een letdown gaat worden, de graphics in VR zijn prima, het verhaal is er al en zal enkel sales van de vorige HL's een boost geven.

Ik zeg win-win-win :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tijgert schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:45:
... green light moet zijn voor HL3 in VR.
Ik vraag mij eigenlijk af wat mensen bedoelen met dat ze HL3 willen.
Willen ze dat het verhaal dat eindigde met HL2:EP2 verdergaat?
Of willen ze een technologische extra stap, ongeacht het verhaal, zoals HL1 een stap was en HL2 een stap was? (Het verhaal is hier ondergeschikt). Wellicht een combinatie misschien?

Wat HL:Alyx betreft: what is in the name?

Ik zie HL:Alyx als het langverwachte HL3. Tuurlijk wil ik weten wat er na HL2:EP2 zou gaan gebeuren. Maar mijn spanning zat meer in die extra technologische stap die ik van Valve wilde zien. Ik wilde net zoals HL1 waar ik van mijn stoel viel en daarna HL2 waar ik door overdonderd was een nieuw deel zien in het Half-Live universum die opnieuw mij enthousiast zou maken.

HL:Alyx heeft mij als bestaande VR speler overdonderd. Moet je nagaan voor gamers die nog nooit VR gedaan hebben en zich in de wereld van HL:Alyx gaan storten. Die krijgen een gamers cultuurshock.

Nu Alyx heeft laten zien dat Valve het nog kan en dat de developers laten blijken weer het oude enthousiasme te hebben teruggekregen voor het HL universum is de kans groot dat we meer te zien krijgen van Valve. Of dat HL3 gaat heten en dat men het verhaal verder gaat vertellen of dat ze andere "zijsporen" gaan opzoeken is mij om het even.

Het oorspronkelijke HL3 verhaal is eigenlijk al verteld door de schrijver. Valve kan een heel andere spin eraan geven. Maar ik denk dat ze wellicht eerder een HL:Gordon als zijstraat gaan maken en dat HL3, als naam, helaas teveel bagage heeft gekregen.

HL:Alyx is IMHO HL3.

En ik denk dat verdere delen in dit universum alleen in VR mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Hoe zit het hier met "motion sickness"? De paar keer dat ik VR geprobeerd heb, had ik er last van en ik heb nu ook schrik om te investeren in een Oculus Rift voor deze game om die reden.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Tricolores schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:22:
Hoe zit het hier met "motion sickness"? De paar keer dat ik VR geprobeerd heb, had ik er last van en ik heb nu ook schrik om te investeren in een Oculus Rift voor deze game om die reden.
Alyx ondersteunt een aantal verschillende methodes van bewegen. Als je eerder last hebt gehad van motion sickness, dan is smooth locomotion niet direct handig. Maar je kan ook teleporteren, en da's een stuk minder misselijkmakend.
Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat je eerder geprobeerd hebt, en met welke headset. De headsets zijn de afgelopen jaren een stuk beter geworden. En als je eerdere ervaring iets van 'Een Samsung Galaxy S6 in een Gear headset met een rollercoaster simulator' was, dan is het op heel veel vlakken onvergelijkbaar met waar VR nu staat.
Daarnaast is voor vrijwel iedereen motion sickness in VR weg te trainen door voorzichtig en rustig op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Je moet soms ook wennen, ik kon in het begin (2 weken geleden) niet langer dan 15 minuten spelen met het lopen in het spel, terwijl met teleport/blink of hoe het wil noemen nergens last van heb.

Nu heb ik gisteren in Boneworks een uur gespeeld met normaal lopen en merk dan het nu bijna weg is, is trouwens geen garantie dat het voor iedereen zo werkt maar lees het wel veel op diverse forums dat je VR benen moet kweken en dan het oefenen en geduld vergt.

Met springen van flinke hoogtes merk ik nog wel dan me maag zegt WOW! ff rustig aan doen :F

[ Voor 9% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-03-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tricolores schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:22:
Het duurt even voordat je VR benen krijgt. Ik denk dat iedereen die aan VR begint in meer of mindere mate last heeft van motion sickness. Maar er blijven mensen die nooit VR aan zullen kunnen.
Vergelijk het met mensen die altijd last hebben van auto ziekte.

Ook ik moest erg wennen aan VR movement.

De truuk is op te bouwen. Dus beginnen met VR experiences die niet al te veel beweging hebben.
Dus gebruik maken van teleport en games die gewoonweg weinig 1st person beweging hebben.
En daar zijn er veel van.
Langzamerhand wen je aan VR bewegingen en voer je de moeilijkheid op.

Op dit moment heb ik nooit meer last van motion sickness. Ik speel alles op vrij bewegen.

De enige games die ik niet trek, maar dat zijn ook de meest extreme, zijn achtbanen.
Maar in het echte leven trek ik die ook niet echt. En in VR zijn ze belachelijk. In het echt was je wellicht al dood geweest met de bewegingen die je virtueel maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.Chopin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 23:20
Voor de mensen die twijfelen door de zwevende handen, performance, misselijkheid, scares etc..

Niet doen! Zeer vette game en een must play!

Mijn vriendin had sinds gisteren nog nooit een VR bil opgehad en ze is snel duizelig.
Nieuwe save gestart voor haar en anderhalf uur later nopete ze de f* uit VR omdat ze bij de barnacles kwam. Geen last van misselijkheid en alles werkte perfect. Zeer goede eerste ervaring met VR gehad en ze wil graag verder spelen.

Dus zelfs voor mensen die gevoelig zijn doet deze game iets wat geen enkele andere VR game doet.

Goed gedaan Valve!

Paar kleine minpuntjes zitten voor mij in sommige props en de missende functionaliteit: eerste object wat ik oppakte was een gieter, en hier zat geen gat naar de tuit toe, dat was jammer. In het kamertje waar Eli je belt ligt een luciferdoosje naast de microfoon. Die wilde ik openen maar dat gaat niet. net als een boek of mapje, ook niet te openen. Ook een vuilniszak is 1 vast object i.p.v. dat er physics op toegepast worden. Misschien vallen deze dingen op omdat de rest zo goed gedaan is, dat je direct verwacht echt alles te kunnen. Ik kijk dan ook graag uit naar het volgende deel waar ze hopelijk nog meer de realistische kant opgaan. Toch doen ze een hoop dingen goed, zoals het kunnen knijpen in een blikje en het schrijven met stift en tal van andere dingen.

Ben pas bij Superweapon, gister te lang vastgezeten op een bepaald stuk :p Gelukkig bijna weekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Fuck. Dit. Level. :X :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp-npXBuQ0g92YTMAfSlR7gnVsQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4UqkYRDRvW99jkJxvLZalCX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTxGEHolcXHTyTbqVgyQgsulj9g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKsiUeO4Eb9cimWOXlyueqYV.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat herladen van de shotgun ... Wat een stress! Gewoon instant hartaanval. :X :D

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 27-03-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13-09 17:40
Xymox schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Nu Alyx heeft laten zien dat Valve het nog kan en dat de developers laten blijken weer het oude enthousiasme te hebben teruggekregen voor het HL universum is de kans groot dat we meer te zien krijgen van Valve. Of dat HL3 gaat heten en dat men het verhaal verder gaat vertellen of dat ze andere "zijsporen" gaan opzoeken is mij om het even.

Het oorspronkelijke HL3 verhaal is eigenlijk al verteld door de schrijver. Valve kan een heel andere spin eraan geven. Maar ik denk dat ze wellicht eerder een HL:Gordon als zijstraat gaan maken en dat HL3, als naam, helaas teveel bagage heeft gekregen.
Dit, helemaal eens. Ze hebben laten zien dat ze het nog steeds in zich hebben.

HL3 is cool, maar eigenlijk hoop ik dat ze hierna Portal 3 gaan maken in VR. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jacobras schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:10:
Game draait hier matig. Index op een i5-6500 (minimum spec voor de game = i5-7500) + GTX 1070. Als ik stil sta en om me heen kijk beweegt alles soepel, maar als ik loop stottert het een beetje.
Da's nu fixed, heb de i5-6500 vervangen door een Ryzen 5 3600. Op medium nu geen gestotter. Iemand enig idee hoe je de performance test opnieuw doet? Wil graag dat de game even bepaald wat nu het hoogst mogelijke is. De reset-knop in het performance menu gaat slechts terug naar wat eerder bepaald was (low).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
rachez schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:21:
[...]

HL3 is cool, maar eigenlijk hoop ik dat ze hierna Portal 3 gaan maken in VR. _/-\o_
Portal in vr? Dat trek ik niet denk :r

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nu ze de engine hebben, kan het toch bijna niet anders dan dat ze er meer mee gaan doen, toch? Toch? O-) Portal VR zou een dream come true zijn :9
Als je sterke VR-benen hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:43
Vandaag de Rift CV1 maar weer eens aangeslingerd. HL:Alyx is erg mooi gemaakt! Draai het op een GTX1080 op ultra. Vlekkeloos en beste graphics ooit.

Dit spel is wel DE gamechanger voor gaming in het algemeen en VR in het bijzonder. Knap dat Valve het toch steeds weer voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
rachez schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:21:
[...]

Wormaap schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:05:
Nu ze de engine hebben, kan het toch bijna niet anders dan dat ze er meer mee gaan doen, toch? Toch? O-) Portal VR zou een dream come true zijn :9
Als je sterke VR-benen hebt :+
haarbal schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Portal in vr? Dat trek ik niet denk :r
Er is al een gratis mini portal vr ervaring. Ben even de naam kwijt maar hij was best geinig, en veelste kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Darkangle schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:16:
[...]

[...]

[...]

Er is al een gratis mini portal vr ervaring. Ben even de naam kwijt maar hij was best geinig, en veelste kort.
Portal Stories: VR bedoel je denk ik. Laatste keer dat ik die probeerde werkte'ie niet op de Rift S :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:09:

Dat herladen van de shotgun ... Wat een stress! Gewoon instant hartaanval. :X :D
Ik heb dezelfde hardware als jij, en die tweede screenshot is echt heel vet. Tot nu toe mooiste scene uit de game denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yordi- schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Ik heb dezelfde hardware als jij, en die tweede screenshot is echt heel vet. Tot nu toe mooiste scene uit de game denk ik.
Zeer zeker! De belichting in dat level is sowieso érg indrukwekkend en dan die scène ... My God! Je weet gewoon dat, op het moment dat je de zaklamp hebt gepakt, er links en rechts headcrabs op kunnen duiken; je hoort ze achter en naast je rondkruipen! Oh, en laat het dan ook meteen de 'fast headcrabs' zijn. :') :D

Dat herladen van de shotgun onder stress, het feit dat je zaklamp aan je handschoen bevestigd is en een horde headcraps voor je neus (in het donker!) ... Heerlijk gewoon! :*)

Trouwens, ik heb 'Virtual Reality - Variable Rate Supersampling' aangezet in het Nvidia Control Panel. Echter, ik weet niet of het op dit moment ondersteund wordt door 'Half-Life: Alyx'. Het lijkt nét dat beetje extra fidelity te geven, maar dat kan ook een placebo-effect zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 27-03-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11

Cyphax

Moderator LNX
Wormaap schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Portal Stories: VR bedoel je denk ik. Laatste keer dat ik die probeerde werkte'ie niet op de Rift S :-(
Die heb ik pas nog met enig stoeien werkend gekregen met mijn Rift CV1. Tegen welk probleem liep je aan?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Yonix schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:09:
Fuck. Dit. Level. :X :N

+1. Stukje walkthrough gekeken, wist wat er ging komen maar toch... Ik blij met m'n shotgun-ammo, netjes in m'n shotgun gestopt. Ben ik bijna bij een headcrab-gast, geeft de game een handige hint: vergeet niet om je shotgun door te laden. Was ik uiteraard vergeten in alle spanning. Wat volgde waren een paar momenten van totale paniek :X

Protip: je kan wel iets van zes kogels in de shotgun plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 27-03-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
jacobras schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:13:
[...]

+1. Stukje walkthrough gekeken, wist wat er ging komen maar toch... Ik blij met m'n shotgun-ammo, netjes in m'n shotgun gestopt. Ben ik bijna bij een headcrab-gast, geeft de game een handige hint: vergeet niet om je shotgun door te laden. Was ik uiteraard vergeten in alle spanning. Wat volgde waren een paar momenten van totale paniek :X

Of dat je in wilde paniek op de verkeerde knop drukt waardoor je ammo clip uit het pistool valt. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hPJ1E4RsKM5GBmQku0KM9_pUQ4=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/UBhPA8EszByFLujbm8ATmKbD.gif?f=fotoalbum_medium

Goede tip ook; ga ik morgen meteen even toepassen. Ik dacht namelijk dat twee kogels de max was. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 27-03-2020 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Cyphax schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:03:
[...]

Die heb ik pas nog met enig stoeien werkend gekregen met mijn Rift CV1. Tegen welk probleem liep je aan?
Eerst spawnede ik in de vloer, en nadat ik de oplossing volgens de Steam fora toepaste (compatibility mode aanzetten) herkende SteamVR specifiek bij het starten van deze game niet dat ik een VR headset had.
Maar zojuist heb ik het nog een keer geprobeerd, en als ik de game vanuit mijn SteamVR-home opstart (en SteamVR dus al draait) werkt het wel. Zeker leuk, maar wel wat kort inderdaad :)
Yonix schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Of dat je in wilde paniek op de verkeerde knop drukt waardoor je ammo clip uit het pistool valt. :X
[Afbeelding]

Goede tip ook; ga ik morgen meteen even toepassen. Ik dacht namelijk dat twee kogels de max was. :P
Er kunnen er zelfs 7 in. Dat zie je dan weer op het display achterop de shotgun :)

Zojuist nog anderhalf uur ofzo gespeeld, en Alyx is wel echt een heel gave game. Ik bevind me wel in een constante 'creeped out' staat, maar dat laat alleen maar meer zien hoe goed'ie is :)

spoiler:
Bij het stuk waar je de zaklamp moet gaan pakken dacht ik echt even 'oh fuck, ik wil daar helemaal niet naartoe' :X
Edit: Ik zie net dat dat het stuk is dat @Yonix gescreenshot had. Ik was snel voorbij de screenshots gescrolld om spoilers te voorkomen. Maar dat stuk was friggin' scary :+

[ Voor 46% gewijzigd door Wormaap op 28-03-2020 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Zo dan, ook mijn eerste uurtjes Alyx erop zitten. Respect wat ze er hebben weten uit te persen. Echt next level wat mij betreft. Zowel grafisch als qua gevoel met bediening en die gloves.

Het is echt leuk om dingen te ontdekken en alle details te vinden die erin gestopt zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik niet erg uitkijk naar die paniek momenten zoals hierboven beschreven :P maar zo ver ben ik nog niet.

Ik moet wel weer even bijkomen na zo'n sessie. Heb er nog wel eventjes last van dat mijn handen wat vaag aandoen. Alsof het raar is dat mijn vinger ook daadwerkelijk weer iets aanraakt als ik scroll op de telefoon en dat soort dingen :P

Al met al applausje voor Valve. Ze hebben het wel weer waargemaakt denk ik :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

jacobras schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Haha omg, goede tip.. Ik had steeds 2 shells in mijn shotgun, maar bij 3 headcrabs was ik ook steeds in paniek.. Hele tijd switchen naar het normale pistool (vaker dat ik dan mijn multitool ineens vast had).. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht overbodig, maar even een tip:

Je kan de voortgang van de game op elk moment opslaan. Er bestaan meerdere slots en per slot meerdere opgeslagen games.

Je kan dus met verschillende gamers het spel op eigen tempo spelen door ieder een slot te kiezen aan het begin van het spel. In het "game" menu kan je later schakelen tussen de slots en verdergaan waar je gebleven bent.
Save Slots

You can have up to 10 save slots on one account, and switch between them super easily. The game will default to continuing whatever save slot was last loaded, but you can easily switch. On the main menu, simply click on the ‘Games’ tab and you’ll see all your save slots listed, with their most recent save details displayed.

Similarly, opting to start a new game doesn’t wipe over another save slot automatically. The game will allow you to choose a save slot to start a new game on, so you can easily share your headset in a household and play through the game without affecting each other’s progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:45
Ik twijfel nog om Alyx aan te schaffen omdat ik bang ben dat mijn PC het niet trekt. De minimale system specs die op steam staan haal ik niet:

steammijn beestje
cpuCore i5-7500 / Ryzen 5 1600i5-3570K
gpuGTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAMAMD RX 480 4 GB

Ik gebruik de oudere rift (een maand aangeschaft voordat de rift S werd aangekondigt :X )
Speelt iemand hier soms met vergelijkbare specs en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 05:33
Welja schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:25:
Ik twijfel nog om Alyx aan te schaffen omdat ik bang ben dat mijn PC het niet trekt. De minimale system specs die op steam staan haal ik niet:

steammijn beestje

Ik gebruik de oudere rift (een maand aangeschaft voordat de rift S werd aangekondigt :X )
Ik heb geen idee, maar je kan hem toch kopen en proberen. Zolang je minder dan 2u speelt kan je een refund krijgen, dus dat lijkt me een ideale manier om het te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

steammijn beestje

Ik speel met een 1700X / R9 290 4GB, dan zou het jou ook moeten lukken?!

Mijn ervaring is dat ik wel last heb van frame drops maar dat ik dat vergeet door de immersion van de game :D

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 28-03-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

steammijn beestje

Je kunt het proberen, het kan best speelbaar zijn. Ik heb Fallout 4 VR ook een tijd gedraaid op een systeem dat dat niet aankon, maar daar had ik niet zo heel veel last van met teleport movement, omdat datgene waar je misselijk van zou worden, beweging, dan veel minder aan de orde is.

'k Heb gister eens een anderhalf uur gespeeld, ik hoor eigenlijk maar weinig mensen over het geluid: wat een sound design, het klinkt echt prachtig en er zit zoveel sfeer in! De game doet imho niet echt iets revolutionairs, bijna alles hebben we in diverse games weleens eerder gezien maar die hadden altijd wel een nadeel. Geen triple-a graphics, of veel te kort, of slechte performance... ik heb het idee dat in Alyx alles klopt. Ben benieuwd wat het effect binnen/op Valve is als de game goed verkoopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:45
Xqlus1ve schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Ik speel met een 1700X / R9 290 4GB, dan zou het jou ook moeten lukken?!

Mijn ervaring is dat ik wel last heb van frame drops maar dat ik dat vergeet door de immersion van de game :D
Dank! Dat is de druppel die ik nog nodig had om em te kopen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
Vandaag mijn eerste (kleine) stapjes in VR en in Half Life Alyx gezet! Dit omdat motion sickness en wennen xD Werkt dat super zeg! Nooit gedacht:) Nu even de middag rust pakken en vanavond de volgende stapjes zetten:P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
mfneed schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:23:
Vandaag mijn eerste (kleine) stapjes in VR en in Half Life Alyx gezet! Dit omdat motion sickness en wennen xD Werkt dat super zeg! Nooit gedacht:) Nu even de middag rust pakken en vanavond de volgende stapjes zetten:P
Protip voor jou en voor iedereen waarvoor Alyx de eerste VR-ervaring is: stop zodra je ook maar een beetje misselijk wordt. Doorduwen maakt het niet beter, en je conditioneert jezelf om juist sneller misselijk te worden. Door te stoppen, even pauze te nemen en verder te spelen wen je er langzaam aan en wordt motion sickness voor de meeste mensen een ding uit het verleden. Aan je post te zien heb je dat prima door, maar ik wilde het toch nog even benadrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Wormaap schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:38:
[...]

Protip voor jou en voor iedereen waarvoor Alyx de eerste VR-ervaring is: stop zodra je ook maar een beetje misselijk wordt. Doorduwen maakt het niet beter, en je conditioneert jezelf om juist sneller misselijk te worden. Door te stoppen, even pauze te nemen en verder te spelen wen je er langzaam aan en wordt motion sickness voor de meeste mensen een ding uit het verleden. Aan je post te zien heb je dat prima door, maar ik wilde het toch nog even benadrukken :)
Hehe ja, wil meer aan mn dag hebben dan alleen het bed xD Dus tijdig gestopt:P Langzaam aan beginnen:) Die Gravity gloves zijn wel meesterlijk trouwens:P Maakt alles een stuk makkelijk met oppakken ipv bukken oid xD

In het begin waren de eerste stappen vooral balans zoeken, dat gaat nu wel goed:) Wat het meest rare voelt is en trap beklimmen xD

(even tussen neus en lippen door, gezien ik de headset aan het testen ben... Waar gaat een setje Oculus/2x sensor/touch controllers 2e hands voor?) (En, is voor een totaal bedrag van 260,- voor die set het nog de moeite om het eventueel over te nemen? Of zouden jullie dan voor een nieuwere set gaan?)

[ Voor 13% gewijzigd door mfneed op 28-03-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
mfneed schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Hehe ja, wil meer aan mn dag hebben dan alleen het bed xD Dus tijdig gestopt:P Langzaam aan beginnen:) Die Gravity gloves zijn wel meesterlijk trouwens:P Maakt alles een stuk makkelijk met oppakken ipv bukken oid xD

In het begin waren de eerste stappen vooral balans zoeken, dat gaat nu wel goed:) Wat het meest rare voelt is en trap beklimmen xD

(even tussen neus en lippen door, gezien ik de headset aan het testen ben... Waar gaat een setje Oculus/2x sensor/touch controllers 2e hands voor?)
categorie: VR-brillen

Hangt vd deal af en hoe goed je afdingt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 15:00

nFo

Performance Tips Page: https://support.steampowe...le.php?ref=7689-WAKZ-8117

https://store.steampowered.com/news/?appids=546560

Math class in HL; A

[ Voor 56% gewijzigd door nFo op 29-03-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Het resultaat is eng. HL: Alyx is zelfs de engste game die we ooit hebben gespeeld, en dat komt door vr. Doordat je met je hele lichaam speelt en Alyx fysiek zo kwetsbaar is, voelt het allemaal veel realistischer en bedreigender. De schrikreacties die worden opgewekt zijn daardoor veel enger. Valve doseert dat erg goed. De studio speelt slim met licht en donker, en vooral ook met geluid. Je hoort beesten ritselen terwijl je nog niets ziet. De game wordt vooral eng als je eenmaal een zaklamp hebt bemachtigd, die vanzelf aangaat als het donker is. De beleving wordt haast fysiek als je met één hand de kleine bundel licht bestuurt en in de ander een wapen paraat hebt. Dat is heel anders dan de strijd aangaan met je muis en toetsenbord of een controller.
Accuraat omschreven! reviews: Half-Life: Alyx - Zo goed als we hoopten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb vandaag meteen de Valve index besteld toen ik de review van deze game zag op de frontpage. Dit is nou VR waar ik vroeger van droomde. Leuk speeltje voor mijn zoons....en mij natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vergelijk HL2 met HL:Alyx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Voor mij is HL:A echt een van de meest indrukwekkende games ooit. Heb slechts 3 uur gespeeld maar het is echt fantastisch! Headcrabs lijken huge in vergelijking met die in HL2 (logisch als ze over je hele gezicht passen).
Zeg dat wel ja! Alleen jammer van de score...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 15:00

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Vraagje. Zou een game laptop met een RTX 2060 HL:Alyx trekken? Dan denk ik dat ik zomaar eens VR een kans ga geven. Lijkt me een enorm gave game afgaande op de reacties hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Steven030 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:35:
Vraagje. Zou een game laptop met een RTX 2060 HL:Alyx trekken? Dan denk ik dat ik zomaar eens VR een kans ga geven. Lijkt me een enorm gave game afgaande op de reacties hier
Zelf speel ik op een PC met een GTX1060, en dat gaat prima. Ik zou verwachten dat een laptop met RTX2060 het dan ook wel geregeld moet krijgen. Let er wel even op dat je de juiste aansluiting(en) hebt voor de headset die je aan wil schaffen. Een Rift S wordt bijvoorbeeld lastig als je geen (mini-)DisplayPort hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wormaap schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Zelf speel ik op een PC met een GTX1060, en dat gaat prima. Ik zou verwachten dat een laptop met RTX2060 het dan ook wel geregeld moet krijgen. Let er wel even op dat je de juiste aansluiting(en) hebt voor de headset die je aan wil schaffen. Een Rift S wordt bijvoorbeeld lastig als je geen (mini-)DisplayPort hebt.
Je moet wel uitkijken dat die poort dan ook op de videokaart zit; sommige laptops hebben die een igp en een videokaart, waarbij de displaypoort op de igp zit, en niet de videokaart. Kan je er nog niks mee. :|

Hoe hebben jullie de instellingen onder Performance staan? Met mijn Ryzen 2600X met RTX2070 suggereert ie Low presets. Ik had 'm aanvankelijk op Medium staan, dat werkte goed, maar in het menu vond ie Low beter. Ik zie eigenlijk helemaal geen verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 30-03-2020 09:55 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste