Nee.jacobras schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:31:
Ik heb een vraag over de grenade launcher upgrade van de shotgun. Als je een granaat afvuurt, gaat dat dan ook ten koste van je normale shotgun-ammo? Anders gesteld: wordt er normale ammo gebruikt om de granaat de verte in te schieten? Ik heb de upgrade inmiddels maar op het moment dat ik 'm gebruik heb ik geen tijd om hiernaar te kijken
Ik heb inmiddels ontdekt dat niet mijn videokaart het probleem was maar mijn Windows page file. Of liever, het gebrek daar aan. Jaren geleden heb ik die eens uitgeschakeld omdat ik toch 16GB RAM had; nooit een probleem mee gehad. Tot nu dusWaking_The_Dead schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:59:
[...]
Ik wilde even informeren of je ondertussen al gevorderd bent in het spel en misschien problemen bent tegengekomen. Zelf heb ik ook een 1060 6GB en 16GB RAM maar hoofdstuk "Jeff" is gewoon onspeelbaar geworden. Textures worden paars en een paar seconden later knalt de game eruit. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen om op een vlotte manier verder te kunnen spelen.

Briljante ervaring dit hoor, echt ongeëvenaard. Het was 2:30 toen ik m'n Quest afzette, tijd compleet vergeten.
Wat me opviel is dat de auto-detect mij "low fidelity" aanraadde. Ik heb dit handmatig opgeschroefd naar high maar ik zie/merk heel eerlijk gezegd nauwelijks verschil (was sowieso al weggeblazen door het niveau van detail op "low"). Heb ook niet meer de behoefte gehad om daarna weer terug te schakelen naar low/medium om echt goed te kijken, maar ik merkte ook helemaal geen enkel verschil in performance/framerate. Hij draait écht megastabiel op mijn toch wel weer wat gedateerde hardware (i5-7400 / GTX 1070 / 16 GB). Speel gewoon zittend/stationary en dat gaat uitstekend. Heb wel een paar keer last gehad van de issue dat je off-hand opeens verdwijnt (bekende bug), hopelijk gebeurt dat niet te vaak.
Zie er nu al tegenop dat ik Alyx uitgespeeld heb. Ik ben wel érg benieuwd naar de level editor waar Valve mee bezig is, hopelijk gaat dat een boel community content opleveren.
Wat me opviel is dat de auto-detect mij "low fidelity" aanraadde. Ik heb dit handmatig opgeschroefd naar high maar ik zie/merk heel eerlijk gezegd nauwelijks verschil (was sowieso al weggeblazen door het niveau van detail op "low"). Heb ook niet meer de behoefte gehad om daarna weer terug te schakelen naar low/medium om echt goed te kijken, maar ik merkte ook helemaal geen enkel verschil in performance/framerate. Hij draait écht megastabiel op mijn toch wel weer wat gedateerde hardware (i5-7400 / GTX 1070 / 16 GB). Speel gewoon zittend/stationary en dat gaat uitstekend. Heb wel een paar keer last gehad van de issue dat je off-hand opeens verdwijnt (bekende bug), hopelijk gebeurt dat niet te vaak.
Zie er nu al tegenop dat ik Alyx uitgespeeld heb. Ik ben wel érg benieuwd naar de level editor waar Valve mee bezig is, hopelijk gaat dat een boel community content opleveren.
Goed om te weten over die data speeds, dat had ik nog niet eerder gelezen. In de vergelijkingsvideo’s op YouTube lijkt het verschil tussen de link cable en VD erg klein te zijn mits je een goede stabiele verbinding hebt. Via de link cable heb je in ieder geval wel beeld met een hogere brightness, maar qua kwaliteit schijnt het vergelijkbaar te zijn.Xqlus1ve schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:51:
[...]
Welke powerhouse aan een router je dan ook heb, de max snelheid die de Quest oppakt is 866mbit, hoger wordt het niet. Heb zelf de link kabel nog niet maar qua compressie moet je het verschil wel redelijk kunnen zien. Echter heeft dat de ervaring / gameplay niet beinvloed.
Oculus Link = 5gbit
Quest wifi = 0,86gbit
Ik ga het meemaken! Ik heb hem zojuist besteld op de Oculus site. Mazzel dat er net voorraad was gekomen terwijl bij Coolblue de voorraad net weg was. Dus ook de normale prijs betaald. Now we wait!
Oei, verkeerde topic. My bad...jacobras schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:31:
Ik heb een vraag over de grenade launcher upgrade van de shotgun. Als je een granaat afvuurt, gaat dat dan ook ten koste van je normale shotgun-ammo? Anders gesteld: wordt er normale ammo gebruikt om de granaat de verte in te schieten? Ik heb de upgrade inmiddels maar op het moment dat ik 'm gebruik heb ik geen tijd om hiernaar te kijken

[ Voor 17% gewijzigd door gibsonneke op 07-04-2020 15:19 ]
Leuke vergelijking in latency, grafische kwaliteit, etc in HL ALyx
Ik ga momenteel de link kabel laten voor wat het is, ik ga investeren in een nieuwe videokaart
Even spoiler tags voor het onderstaande! Goed stukje actie tegen gekomen wat aardig wat spanning met zich mee bracht:D
[/quote]
spoiler:
Gister bij het stuk gekomen waar je 2 van die electric doggys moest battlen in een mini arena waar ook nog eens een aantal (stuk of 6) headcrabbed dudes rond huppelde, dat was wel even hectisch zeg! Meer actie dan voorheen. I like it:D
[/quote]
Zeker! Dat hele level (chapter 5) is tot nu toe het vetstmfneed schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:39:
Even spoiler tags voor het onderstaande! Goed stukje actie tegen gekomen wat aardig wat spanning met zich mee bracht:D
spoiler: chapter 5Gister bij het stuk gekomen waar je 2 van die electric doggys moest battlen in een mini arena waar ook nog eens een aantal (stuk of 6) headcrabbed dudes rond huppelde, dat was wel even hectisch zeg! Meer actie dan voorheen. I like it:D
spoiler: chapter 5
Moet wel zeggen: als je de "electric doggy" eenmaal genoeg geraakt hebt dan loopt-ie nog maar een beetje zielig rond, alsof het een onschuldig beestje is. Vraag me af of er achievements te behalen vallen als je er wat mee doet, 'm optilt ofzo.
Protip: je kan een titel meegeven aan een spoiler tag. Misschien handig als iedereen bij een spoiler even aangeeft over welke chapter het gaat, dan kan iedereen die ver genoeg is meelezen en -praten
code:
1
| [spoiler=chapter 5]Verhaal hier[/] |
[ Voor 17% gewijzigd door jacobras op 08-04-2020 11:16 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Zijn videos hebben er voor gezorgd dat ik enthousiast werd en de Quest als een serieuze optie was gaan beschouwen. Sommige andere YouTubers zijn minder enthousiast over Virtual Desktop ten opzichte van de Link Cable, maar ik vermoed dat dat door een traag netwerk komt. Hij heeft alles goed op orde en legt in zijn VD tutorial ook uit hoe je settings moeten staan, wat je prerequisites moeten zijn, etc. Goede bron voor everything QuestXqlus1ve schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:54:
[YouTube: Oculus Link vs Virtual Desktop | The Best Way To Play Half-Life Alyx On The Oculus Quest]
Leuke vergelijking in latency, grafische kwaliteit, etc in HL ALyx
Ik ga momenteel de link kabel laten voor wat het is, ik ga investeren in een nieuwe videokaart
Het is moeilijk om helemaal Alyx spoiler free te blijven, maar nog even wachten ik kan zelf weer in City 17 rondlopen.
Zover ben ik nog niet, ik heb een paar vrienden laten spelen de laatste tijd en mij hun meegekeken, ik ben zelf net in chapter 4 volgens mij.Waking_The_Dead schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:59:
[...]
Ik wilde even informeren of je ondertussen al gevorderd bent in het spel en misschien problemen bent tegengekomen. Zelf heb ik ook een 1060 6GB en 16GB RAM maar hoofdstuk "Jeff" is gewoon onspeelbaar geworden. Textures worden paars en een paar seconden later knalt de game eruit. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen om op een vlotte manier verder te kunnen spelen.
Morgen upgrade ik naar een 2080(ti) en i7 9700, dus zal het ook niet meer kunnen testen voor je, maar gezien een 1060 6GB minimum is, zouden paarse textures en crashen daar niet door veroorzaakt mogen worden.
* Wormaap is blij en droevig tegelijk.
Want vanavond heb ik Alyx uitgespeeld. Wát een vette game. Ik heb natuurlijk al een paar keer eerder gepost in dit topic, maar nu ik er helemaal doorheen ben wil ik nog een keer roepen dat iedereen die ook maar een béétje van shooters houdt het gewoon moet spelen
De pacing van de game is ook fantastisch, ik heb nergens het idee gehad dat dingen repetitief werden ofzo. Er is genoeg afwisseling, zonder dat het ergens gimmicky aanvoelt.
Dus jammer dat ik er klaar mee ben. Maar blij dat't spel er is. En blij dat ik niet meer constant 'on edge' ben tijdens het spelen omdat ik nog steeds niet van jump scares houd
Want vanavond heb ik Alyx uitgespeeld. Wát een vette game. Ik heb natuurlijk al een paar keer eerder gepost in dit topic, maar nu ik er helemaal doorheen ben wil ik nog een keer roepen dat iedereen die ook maar een béétje van shooters houdt het gewoon moet spelen
spoiler: Chapter 10
Behalve misschien het kanon, maar dat was gewoon leuk 
Dus jammer dat ik er klaar mee ben. Maar blij dat't spel er is. En blij dat ik niet meer constant 'on edge' ben tijdens het spelen omdat ik nog steeds niet van jump scares houd
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik had ondertussen hierboven ergens al gemeld dat het een probleem met mijn Windows page file bleek te zijn; ondertussen heb ik het hoofdstuk Jeff net uitgespeeld. Een heel origineel level trouwens dat enkel in VR tot zijn recht komt.GIIANT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:03:
[...]
Zover ben ik nog niet, ik heb een paar vrienden laten spelen de laatste tijd en mij hun meegekeken, ik ben zelf net in chapter 4 volgens mij.
Morgen upgrade ik naar een 2080(ti) en i7 9700, dus zal het ook niet meer kunnen testen voor je, maar gezien een 1060 6GB minimum is, zouden paarse textures en crashen daar niet door veroorzaakt mogen worden.
Maar het ware misschien wel tof als je kon melden of je veel verschil merkt met je 2080 tov een 1060 ;-)
Dit. Kom toch wel steeds terug op deze game. Maar VR (volledig afgesloten en geen idee van de omgeving buiten VR) met jumpscares is een slechte combi voor me. Gisteren maar een stoel voor de deur gezet, zodat mocht Miss Waah de kamer in komen opeens, en ik hoor haar niet, dat ik haar niet uit reactie een mep geefWormaap schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:40:
Hoeveel uur heb je erover gedaan?Wormaap schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:40:
Want vanavond heb ik Alyx uitgespeeld. Wát een vette game.
[ Voor 43% gewijzigd door jacobras op 10-04-2020 11:41 ]
12. Ik ben wel vaak een stukje sneller dan gemiddeld, dus ik denk dat de 15 die vaak geroepen wordt wel aardig klopt voor de meeste mensen
Denk het ook. Ik zit met 8 uur nu aan het begin van chapter 6.Wormaap schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:14:
[...]
12. Ik ben wel vaak een stukje sneller dan gemiddeld, dus ik denk dat de 15 die vaak geroepen wordt wel aardig klopt voor de meeste mensen
Gisteren aangekomen bij " Jeff "
Dikke nope, ben maar weer gaan Dirt Rally-en
Moet even moed verzamelen voordat ik Alyx weer aanslinger
Dikke nope, ben maar weer gaan Dirt Rally-en

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat vond ik echt één van de gaafste hoofdstukken in het spelDamian schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:23:
Dikke nope, ben maar weer gaan Dirt Rally-enMoet even moed verzamelen voordat ik Alyx weer aanslinger

Ik vind dat wel snel hoor, ik ben lekker op m'n gemak overal doorheen aan het wandelen, rondkijken, zoeken, etc. Zit nu begin hoofdstuk 6 met 14 uur, al zal het technisch wat korter zijn, want iemand anders heeft ook nog even een tijdje gespeeld met een andere naam. Had klein stukje gedaan met meer 'haast' omdat ik gewoon
spoiler:
ben maar even gaan 'rennen'. Verder beetje achteraf-plekjes onderzoeken of er nog iets te halen valt, easter eggs uitzoeken, geen idee of er daar veel van inzitten, maar je weet maar nooit.
geen zin meer had in headcrabs
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Hier hetzelfde. Speelde elke avond, maar halverwege Jeff even gestopt, alweer bijna een week. Nu even moed verzamelen en morgenavond verder...Damian schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:23:
Dikke nope, ben maar weer gaan Dirt Rally-enMoet even moed verzamelen voordat ik Alyx weer aanslinger
Ik heb m’n Oculus Quest binnen en meteen Virtual Desktop geïnstalleerd, Sidequest, etc. Alyx doet het gewoon helemaal wireless! Geen latency issues ervaren, alles voelt instant, graphics zien er super uit, echt wat een futuristische tech.
En wat een ervaring. Ik heb pas 2 uur gespeeld, maar ik ben alleen maar flessen, pennen, enzo aan het pakken
Ik had per ongeluk een emmer over m’n hoofd gedaan zelfs. Echt te cool om echt in die wereld te zijn. Ik kan niet wachten tot ik klaar ben voor het serieuze werk! Morgen weer verder.
En wat een ervaring. Ik heb pas 2 uur gespeeld, maar ik ben alleen maar flessen, pennen, enzo aan het pakken
Mooi dat 't opgelost is!Waking_The_Dead schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:56:
[...]
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik had ondertussen hierboven ergens al gemeld dat het een probleem met mijn Windows page file bleek te zijn; ondertussen heb ik het hoofdstuk Jeff net uitgespeeld. Een heel origineel level trouwens dat enkel in VR tot zijn recht komt.
Maar het ware misschien wel tof als je kon melden of je veel verschil merkt met je 2080 tov een 1060 ;-)
Ja, dat verschil is er zeker! Ik dacht dat de index van zichzelf al super scherp was (had alleen vergelijk met m'n oude OCULUS rift development kit v1) op low. Maar nu op ultra en de supersampling die nu wel plaats vind (Alyx gebruikt standaard auto geloof ik) en 120 Hz, maakt de ervaring nóg indrukwekkender dan het al met de 1060 was.
Maargoed die duidelijke verbetering is de belachelijke investering voor een GPU(2080TI) en CPU(9700) dan ook weer niet waard hoor. De alyx VR ervaring kunnen hebben opzich is veel meer waard, daar doet een 1060 niets wezenlijks aan af.
Gisteren uitgespeeld; wat een dijk van een spel.
Ik laat het nu eventjes rusten en dan begin ik binnen een paar weken nog eens opnieuw om die 4 resterende achievements te halen die ik gemist heb; altijd tof.
Ik laat het nu eventjes rusten en dan begin ik binnen een paar weken nog eens opnieuw om die 4 resterende achievements te halen die ik gemist heb; altijd tof.
net weer ff anderhalf uur gedaan via ALVR. Ging best oke, maar niet super. Maar liever draadloos dan bedraad....
Eerst in de tuin geprobeerd, maar dat werkt niet goed helaas. Dan had ik lekker veel ruimte gehad.
Vriendin schrok zich dood. (inie-minie spolier)
" Waarom speel je het dan" Tja. dat vraag ik me ook wel eens af
Heb zo'n hekel aan headcrabs
dankzij HL1 en het eerste crowbar stuk... niet handig om als 6 jarige dat in het donker midden in de nacht te spelen
Eerst in de tuin geprobeerd, maar dat werkt niet goed helaas. Dan had ik lekker veel ruimte gehad.
Vriendin schrok zich dood. (inie-minie spolier)
spoiler:
Kwamen 2 Headcrabs uit het plafond. Schoot eentje dood, maar die rolde nog door naar me toe. Checkte heel snel ff of die echt dood was....
Toen keek ik op, en daar kwam Headcrab nummer 2 al aanzeilen. Vriendin dacht dat ik neergestoken werd... Wat technisch gezien er niet veel naast zat ;-)
Toen keek ik op, en daar kwam Headcrab nummer 2 al aanzeilen. Vriendin dacht dat ik neergestoken werd... Wat technisch gezien er niet veel naast zat ;-)
" Waarom speel je het dan" Tja. dat vraag ik me ook wel eens af
Uitgespeeld! Na Jeff werd het weer supergaaf, niet dat Jeff niet gaaf was, maar dat was gewoon niet zo mijn ding 
14 uur gespeeld. Wat een einde ook!
14 uur gespeeld. Wat een einde ook!
Hoi iedereen,
ik ben zelf op dit moment bezig aan een fanvertaling van HLA en ik zoek nog mensen die het leuk zouden vinden om een stukje te vertalen aan deze game. De Nederlandse vertaling kan uiteindelijk via een patch worden toegevoegd aan het originele spel, en je krijgt natuurlijk naamsvermelding. Mocht je het leuk vinden om mee te doen, laat het me dan weten via een bericht hier.
ik ben zelf op dit moment bezig aan een fanvertaling van HLA en ik zoek nog mensen die het leuk zouden vinden om een stukje te vertalen aan deze game. De Nederlandse vertaling kan uiteindelijk via een patch worden toegevoegd aan het originele spel, en je krijgt natuurlijk naamsvermelding. Mocht je het leuk vinden om mee te doen, laat het me dan weten via een bericht hier.
Zou iemand mij kunnen vertellen of je deze game ook met een FPV bril voor drones kan spelen met Hdmi in ?
Of worden de controls ook aangestuurd via de bril ?
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat er geen head tracking mogelijkheden zitten in zo'n bril, laat staan de besturing qua controllers.enriqueeeee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:49:
Zou iemand mij kunnen vertellen of je deze game ook met een FPV bril voor drones kan spelen met Hdmi in ?
En dan nog zou je tegen een platte wereld aan kijken.
Ik zou even verder kijken
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Plat?Felyrion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:02:
[...]
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat er geen head tracking mogelijkheden zitten in zo'n bril, laat staan de besturing qua controllers.
En dan nog zou je tegen een platte wereld aan kijken.
Ik zou even verder kijken
Er zit gewoon 3d op via hdmi, hij heeft alleen inderdaad geen tracking, vandaag mijn vraag of je met keyboard/remote kan besturen.
Het gaat om deze bril.
https://www.eachine.com/E...-Built-in-DVR-p-1048.html
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Ik wil wel eindredactie doenIsaacasciimov schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:46:
Hoi iedereen,
Maar wat een A-game. Uit. Het duurde even, geloof toch 22 uur of zo. Je kunt er natuurlijk snel doorheen rennen, maar ik heb echt elk plekje gecheckt. Prachtige werelden en steeds weer verrassend. Heel knap gedaan. En toch wel de engste game die ik ooit gespeeld heb. Enger nog dan Wolfenstein 3D met zelfgesoldeerde geluidskaart via de parallelle poort
Ik speelde dus onder de minimale systeemeisen met een i5 6600k, 16GB intern, M2 Nvme drive, superschone Windows (gebruik normaal Ubuntu, ik zag wel al dingen voorbijkomen met betrekking tot Proton, de manier om Windows games in Steam Linux te spelen), AMD RX560 4GB, HTC Vive (de 'oude' zeg maar).
Het liep goed, maar aan het eind
spoiler:
en er heeeeel veel textures nodig zijn, gaat het soms een beetje hikken, maar het was zo weinig dat ik er eigenlijk geen erg in gehad heb. Wel standaard wat hickups bij die dingen om je wapens te upgraden. Dat soort 'beeld' is blijkbaar ook heel zwaar.als alles berzerk gaat met strider
Nu even rust. En de pc weer op z'n normale plek
[quote]letatcest schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:51:
[...]
Ik wil wel eindredactie doen
PM gestuurd
[...]
Ik wil wel eindredactie doen
PM gestuurd
Heb hem ook gekocht, en helaas heb ik soms wat stutters, maar over algemeen loopt hij prima. En die stutters komen vast door belabberde 5700XT drivers.
Ik heb (hopelijk) nog een`heel stuk te gaan, heb net de zaklamp. Persoonlijk vind ik jammer dat er geen reverse kinematics zijn, maar goed, andere hebben die weer liever niet. Overall lijkt het me een erg goed spel, maar vooralsnog niet exceptioneel. Waarbij opgemerkt moet worden dat ik nooit eerdere Half Life spellen heb gespeeld. Maar het zit allemaal prima in elkaar, individueel zijn de aspecten (verhaal, graphics, gameplay, etc) imo niet bijzonder. Maar geen VR spel heeft ze tot nu toe zo goed allemaal tegelijk gedaan. Dus ja, heel goed spel. Zou ik het exceptioneel noemen? Vooralsnog niet, ik mis daarvoor het unieke wat andere nog nooit hebben gedaan.
Edit: Overigens begrijp ik niet het minpunt van Tweakers review over het oppak systeem. Ik vind het juist één van de leukere systemen, die prima werkt. IIG wat interessanter dan de spellen waar hij gewoon rechtstreeks je hand in vliegt.
Ik heb (hopelijk) nog een`heel stuk te gaan, heb net de zaklamp. Persoonlijk vind ik jammer dat er geen reverse kinematics zijn, maar goed, andere hebben die weer liever niet. Overall lijkt het me een erg goed spel, maar vooralsnog niet exceptioneel. Waarbij opgemerkt moet worden dat ik nooit eerdere Half Life spellen heb gespeeld. Maar het zit allemaal prima in elkaar, individueel zijn de aspecten (verhaal, graphics, gameplay, etc) imo niet bijzonder. Maar geen VR spel heeft ze tot nu toe zo goed allemaal tegelijk gedaan. Dus ja, heel goed spel. Zou ik het exceptioneel noemen? Vooralsnog niet, ik mis daarvoor het unieke wat andere nog nooit hebben gedaan.
Edit: Overigens begrijp ik niet het minpunt van Tweakers review over het oppak systeem. Ik vind het juist één van de leukere systemen, die prima werkt. IIG wat interessanter dan de spellen waar hij gewoon rechtstreeks je hand in vliegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 19-04-2020 12:22 ]
Wauw wat een ervaring, na de hoop op te hebben gegeven voor Half life 3, overtreft Valve zichzelf weer hoor...
Het einde ook, nu mogen we weer een jaar of 12 wachten voor een volgende groundbreaking experience.
Ik heb lekker rustig aan gedaan en echt genoten van dit spel, alles maar dan ook alles bekeken en gepakt wat ik maar kon pakken.
Het einde ook, nu mogen we weer een jaar of 12 wachten voor een volgende groundbreaking experience.
Ik heb lekker rustig aan gedaan en echt genoten van dit spel, alles maar dan ook alles bekeken en gepakt wat ik maar kon pakken.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Hier net voorbij Jeff gespeeld, in één keer! Had na alle berichten hier verwacht dat ik het niet zou overleven qua hartkloppingen maar viel reuze mee. Vond een van de donkere chapters aan het begin een stuk enger. Level is zeker eng maar zit goed in elkaar.martijn k. schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:38:
[...]
Hier hetzelfde. Speelde elke avond, maar halverwege Jeff even gestopt, alweer bijna een week. Nu even moed verzamelen en morgenavond verder...
spoiler: chapter 7 - Jeff
"I made a friend named Jeff"
- "Well that's great, we can use all the help we can get"
"Yeahhh, we're not really close"
- "Well that's great, we can use all the help we can get"
"Yeahhh, we're not really close"
Op naar chapter 8! Tien uur speeltijd erop zitten nu.
Naar buiten lopen en dit aantreffen was even een "wauw"-momentje, waarvan de game er vele kent:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yMy34XNUheCeBB5scHMveHH4.jpg?f=user_large)
Ik blijf me verbazen hoe gelikt en sfeervol alles eruit ziet. Wát een game
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yMy34XNUheCeBB5scHMveHH4.jpg?f=user_large)
Ik blijf me verbazen hoe gelikt en sfeervol alles eruit ziet. Wát een game
Nou het zit er op voor mij, wat en rollercoaster ride was het zeg.
Moge duidelijk zijn dat Valve weer voor een game-changer gezorgd heeft, en dat wat mij betreft dit echt de next-level in gaming is. Hoop dat het niet weer 12 jaar duurt voordat ze verder gaan met het verhaal.
Jammer dat het er op zit
Het verveelde geen moment. Het stukje met Jeff heeft me wat extra moed gekost, maar uiteindelijk was ook dat stuk het helemaal waard.
Wat een fantastische ervaring was dit!
Moge duidelijk zijn dat Valve weer voor een game-changer gezorgd heeft, en dat wat mij betreft dit echt de next-level in gaming is. Hoop dat het niet weer 12 jaar duurt voordat ze verder gaan met het verhaal.
Jammer dat het er op zit
Wat een fantastische ervaring was dit!
Wat bedoel je met reverse kinematics, dat je haptische feedback krijgt tijdens het spelen van je controllers, voor zover dat kan? Als dat zo is, na een kleine update had ik veel meer feedback via de Vive-controllers dan eerst. Maar ik vermoed dat je iets anders bedoeltSissors schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:41:
Ik heb (hopelijk) nog een`heel stuk te gaan, heb net de zaklamp. Persoonlijk vind ik jammer dat er geen reverse kinematics zijn, maar goed, andere hebben die weer liever niet. (...)
Ik zit te kijken om Halflife Alyx aan te schaffen... alleen bezit ik nog geen VR headset. HL:A lijkt vooral te zijn toegespitst op de Valve Index, maar dat lijkt mij een vrij straffe aanschaf voor een eerste VR headset. Wat voor headset is hiervoor te adviseren?
Een Rift S of Oculus Quest (als je ook draadloos wil) doet het ook prima. Ik heb'm zelf op de Rift S uitgespeeldItMeAedri schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:17:
Ik zit te kijken om Halflife Alyx aan te schaffen... alleen bezit ik nog geen VR headset. HL:A lijkt vooral te zijn toegespitst op de Valve Index, maar dat lijkt mij een vrij straffe aanschaf voor een eerste VR headset. Wat voor headset is hiervoor te adviseren?
Mijn vermoeden zou zijn dingen als jezelf omhoog- of wegduwen enzo. Dat heeft bijvoorbeeld Boneworks wel.letatcest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:23:
[...]
Wat bedoel je met reverse kinematics, dat je haptische feedback krijgt tijdens het spelen van je controllers, voor zover dat kan? Als dat zo is, na een kleine update had ik veel meer feedback via de Vive-controllers dan eerst. Maar ik vermoed dat je iets anders bedoelt
[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 22-04-2020 11:43 ]
Ik heb hem ook en het is echt overweldigend.
Het probleem is alleen dat ik er gewoon niet aan toe kom om flink door te spelen/uit te spelen.
Ik hou speelsessies maximaal een uur vol vanwege motion sickness.
En mijn werk is niet in lockdown dus echt veel tijd om te spelen heb ik niet.
Het probleem is alleen dat ik er gewoon niet aan toe kom om flink door te spelen/uit te spelen.
Die prijzen vallen een stuk meer meeWormaap schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:42:
[...]
Een Rift S of Oculus Quest (als je ook draadloos wil) doet het ook prima. Ik heb'm zelf op de Rift S uitgespeeld
welke locomotion gebruik je? Ik heb met teleport nergens last van, met continious houd ik het nog geen half uur vol.Anakin_ schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:50:
Ik zat in exact hetzelfde schuitje! Goede PC, geen VR bril en ik wilde niet meteen €1000 voor iets neerleggen waarvan ik niet wist of ik het veel zou gaan gebruiken. De aanschafreden was dus om Alyx te kunnen spelen.ItMeAedri schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:17:
Na veel research ben ik voor de Oculus Quest 64GB gegaan. Je speelt dan Alyx helemaal draadloos, zonder base stations, echt super (kost even wat installatie werk met Virtual Desktop, Developer Mode, Sidequest, etc maar totally worth it)! En je kan ook andere games spelen op de headset zelf zonder de PC (zoals Vader Immortal, Superhot, etc) en letterlijk overal spelen waar je maar ruimte hebt. Ik ben echt super happy er mee (en mijn vrouw ook gelukkig, zij speelt nog meer dan ik).
Heb je voor de Oculus quest niet Oculus Link nodig i.c.m. een USB 3.1 Gen 2 kabel?deuxani schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:33:
[...]
Ik zat in exact hetzelfde schuitje! Goede PC, geen VR bril en ik wilde niet meteen €1000 voor iets neerleggen waarvan ik niet wist of ik het veel zou gaan gebruiken. De aanschafreden was dus om Alyx te kunnen spelen.
Na veel research ben ik voor de Oculus Quest 64GB gegaan. Je speelt dan Alyx helemaal draadloos, zonder base stations, echt super (kost even wat installatie werk met Virtual Desktop, Developer Mode, Sidequest, etc maar totally worth it)! En je kan ook andere games spelen op de headset zelf zonder de PC (zoals Vader Immortal, Superhot, etc) en letterlijk overal spelen waar je maar ruimte hebt. Ik ben echt super happy er mee (en mijn vrouw ook gelukkig, zij speelt nog meer dan ik).
Je kan Virtual Desktop gebruiken om draadloos te streamen. Voor de meeste mensen lijkt dat helemaal prima te werkenItMeAedri schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:14:
[...]
Heb je voor de Oculus quest niet Oculus Link nodig i.c.m. een USB 3.1 Gen 2 kabel?
Goed om te weten, dat maakt de keuze iets breder dan ik voor ogen had!Wormaap schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:20:
[...]
Je kan Virtual Desktop gebruiken om draadloos te streamen. Voor de meeste mensen lijkt dat helemaal prima te werken
Virtuele armen hebben ipv zwevende handenletatcest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:23:
[...]
Wat bedoel je met reverse kinematics, dat je haptische feedback krijgt tijdens het spelen van je controllers, voor zover dat kan? Als dat zo is, na een kleine update had ik veel meer feedback via de Vive-controllers dan eerst. Maar ik vermoed dat je iets anders bedoelt
Met uurtje per dag heb je hem toch alsnog in ruwweg twee weken uitgespeeld? Ik probeer juist beetje rustig aan te doen zodat ik hem niet in één weekend had uitgespeeld, vermoed dat dit weekend hij alsnog klaar zal zijn, dus dan heb ik 2 weekenden + een werkweek eraan besteed. Had liever nog wat langer ermee gedaanAnakin_ schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:50:
De eerste mods beginnen ook te komen, zal nog wel even duren voor ze wat voorstellen, maar zou wel mooi zijn als die speeltijd toevoegen.
[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 24-04-2020 12:34 ]
Sissors schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:31:
De eerste mods beginnen ook te komen, zal nog wel even duren voor ze wat voorstellen, maar zou wel mooi zijn als die speeltijd toevoegen.
Toch wel geinig en best snel, terwijl de Source2 en map editor nog niet vrijgegeven is volgens mij
Ah! ik heb nooit virtuele armen gehad geloof ik, maar ik kan me niet herinnerendat ik het gemist heb eigenlijk. Veel te druk met de wereld om me heenSissors schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:31:
[...]
Virtuele armen hebben ipv zwevende handen. Sommige haten het omdat het nooit perfect overeen komt met je echte armen, ik vind het een stuk leuker dan zwevende handen, en bij goede implementaties komt het behoorlijk goed overeen.
Geen kabel nodigItMeAedri schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:14:
[...]
Heb je voor de Oculus quest niet Oculus Link nodig i.c.m. een USB 3.1 Gen 2 kabel?
https://youtu.be/vgFzHUs36bY
Op dit kanaal kan je sowieso zien hoe je het aan de praat krijgt. Ik heb zijn tutorial gevolgd en ging in 1 keer goed.
Is ook niet echt een mod, maar gewoon een custom map.Xqlus1ve schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:42:
[...]
[YouTube: Half-Life: Alyx Xen Thug Mod Adds A New Game Mode]
Toch wel geinig en best snel, terwijl de Source2 en map editor nog niet vrijgegeven is volgens mij
Definitie kwestie, custom maps vind ik ook prima. Heb hem nu net uitgespeeld in 12 uur, en zoveel haast had ik er niet bij gemaakt. Wel interessant einde, redelijk trippie
. Vond het stuk vlak voor het einde ook enger dan Jeff.
Wow, ik moet gewoon even kwijt hoe vet dit wel niet is! Net voor het eerst even tot de trein scene gespeeld (tot de Quest pijn ging doen), echt genieten!
Graphics op ultra*, koptelefoon op hoog volume. Echt alsof je in een andere wereld bent
Wel was dat oppakken van dingen een beetje irritant en de audio vond ik niet heeel erg spatial? Zou het nog ruimtelijker kunnen op eenofandere manier?
2xQuadro P6000 waren ongeveer 60% en 10% in gebruik.
Graphics op ultra*, koptelefoon op hoog volume. Echt alsof je in een andere wereld bent
Wel was dat oppakken van dingen een beetje irritant en de audio vond ik niet heeel erg spatial? Zou het nog ruimtelijker kunnen op eenofandere manier?
2xQuadro P6000 waren ongeveer 60% en 10% in gebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 25-04-2020 20:26 ]
Mixed Reality dev
spoiler: Chapter 8 - Captivity:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UVi7grIEzm5JmHDQYSYbD9Ti.jpg?f=user_large)
Ik moet dit niet 's avonds/voor het slapen spelen
Level is vet tot nu toe maar er werd subtiel gehint op een gorilla-headcrab-combi die ik ga tegenkomen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UVi7grIEzm5JmHDQYSYbD9Ti.jpg?f=user_large)
Ik moet dit niet 's avonds/voor het slapen spelen

Voor nu geragequit nadat ik langs een headcrab liep die ik niet zag en toen opzij keek. Doeiii!

Hebben andere nog problematische bugs gehad trouwens? Gelukkig slaat hij regelmatig op, want heb toch 2x een oude safe game moeten laden. Eén keer vanwege een wiel die je moest gebruiken in een muur vast was komen te zitten, en één keer omdat een wapen niet meer dicht kon klappen na een reload.
Zo. Nu ik Alyx na ongeveer 18 uur heb uitgespeeld verdeeld over enige weken en er even wat over gemijmerd heb kan ik niet anders zeggen dat deze game DE Half-Life ervaring is zoals Half-Life bedoeld is.
Vanaf het begin wordt je in de game gezogen en heeft mij op sommige momenten puur kippenvel bezorgd.
Sommige locaties waren zo prachtig, niet alleen qua sfeer en mate van detail voor het oog, maar de audio draagt daar net zo goed aan mee. Het totale plaatje is puur Half-Life maar dan opgekrikt tot 11.
Ik heb zelfs minutenlang ergens in het riool op mijn hurken gezeten en alleen maar de atmosfeer in mij opgenomen, luisteren naar de vage geluiden verder af ergens in het rioolstelsel. Was dat een rat of headcrab ergens verderop die een glas deed omvallen? Hoor ik insecten lopen over het plafond?
Het kleurgebruik waar de overgangen van blauw naar oranje en alle schakeringen tussenin is subliem.
Met deze ervaring kan ik mij een verdere editie in het Half-Life universum buiten VR niet voorstellen.
Een plat spel is en blijft gewoon vele malen....afstandelijker...door de 3D interpretatie op een 2D scherm.
En wie Alyx heeft uitgespeeld weet nu wat de link is tussen de verschillende edities en geeft hoop op veel meer ervaringen in de toekomst.
Deze video laat op cinematische wijze zien hoe prachtig de wereld van Alyx is. Petje af voor Valve !
Vanaf het begin wordt je in de game gezogen en heeft mij op sommige momenten puur kippenvel bezorgd.
Sommige locaties waren zo prachtig, niet alleen qua sfeer en mate van detail voor het oog, maar de audio draagt daar net zo goed aan mee. Het totale plaatje is puur Half-Life maar dan opgekrikt tot 11.
Ik heb zelfs minutenlang ergens in het riool op mijn hurken gezeten en alleen maar de atmosfeer in mij opgenomen, luisteren naar de vage geluiden verder af ergens in het rioolstelsel. Was dat een rat of headcrab ergens verderop die een glas deed omvallen? Hoor ik insecten lopen over het plafond?
Het kleurgebruik waar de overgangen van blauw naar oranje en alle schakeringen tussenin is subliem.
Met deze ervaring kan ik mij een verdere editie in het Half-Life universum buiten VR niet voorstellen.
Een plat spel is en blijft gewoon vele malen....afstandelijker...door de 3D interpretatie op een 2D scherm.
En wie Alyx heeft uitgespeeld weet nu wat de link is tussen de verschillende edities en geeft hoop op veel meer ervaringen in de toekomst.
Deze video laat op cinematische wijze zien hoe prachtig de wereld van Alyx is. Petje af voor Valve !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Heh, dit kan eigenlijk bijna overal, zoveel sfeer zit er in die game. Ik heb dat weleens vaker bij games in VR.Xymox schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:41:
Saved by the buoyancy of citrus
Damn die headcrabs zijn gewoon te erg als ze op je springen nadat je net door je kogels heen bent of aan het herladen bent. Dit is voor het eerst dat ik een spel (of wat voor media dan ook) uit heb gezet vanwege pure angst!
Mixed Reality dev
Idd.Menesis schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:32:
Damn die headcrabs zijn gewoon te erg als ze op je springen nadat je net door je kogels heen bent of aan het herladen bent. Dit is voor het eerst dat ik een spel (of wat voor media dan ook) uit heb gezet vanwege pure angst!
In Chapter 7 (onze goede vriend) heb ik als een klein kind gepiept.
Je moet dat hoofdstuk niet spelen als er iemand meekijkt want dat ziet er niet uit. Ik heb mijn handen op mijn hoofd gedaan en mijn ogen gesloten en "lalalalalala" geroepen toen ik gepakt was.
Echt stoer kan ik het niet noemen...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Op tijd je wapen pakken terwijl je omhoog getakeld wordt door zo'n ding aan het plafond is anders ook een uitdaging 
Ik moet zeggen dat ik Jeff vond meevallen, ben een paar keer door hem gepakt (vooral aan het einde van zijn gedeelte). Het bijna laatste gedeelte
In VR (eigenlijk uberhaupt) ben ik geen liefhebber van horror, en specifiek in VR niet omdat het te makkelijk is om het vol te gooien met jump scares. Maar heb Alyx prima uit weten te spelen. Natuurlijk zitten er horror elementen in, maar is geen hardcore horror spel.
Ik moet zeggen dat ik Jeff vond meevallen, ben een paar keer door hem gepakt (vooral aan het einde van zijn gedeelte). Het bijna laatste gedeelte
spoiler:
vond ik enger zelf. En gelukkig niet tot nauwelijks jump scares, die vind ik te makkelijk in VR.waar je geen wapens meer hebt
In VR (eigenlijk uberhaupt) ben ik geen liefhebber van horror, en specifiek in VR niet omdat het te makkelijk is om het vol te gooien met jump scares. Maar heb Alyx prima uit weten te spelen. Natuurlijk zitten er horror elementen in, maar is geen hardcore horror spel.
Hmm nu ik via virtual desktop op de Quest staand speel is de vloer veel te laag/ik ben veel te lang in het spel (2,5m ongeveer). Terwijl in steam home, ook via virtual desktop, de vloerhoogte klopt.
Wat kan dat zijn?
Ik weet niet of dit eerder een probleem was want toen zat ik (kort kabeltje
) en gebruikte die accessibility mode om te hurken etc. Die staat nu uit..
Ik heb accessibilty op standing gezet en knopje ingedrukt, toen ging ie wat naar beneden. Het spel denkt nu waarschijnlijk dat ik half hurk maar nu klopt de hoogte in elk geval.
Damn, spelen op de Quest via virtual desktop kan ik aanbevelen, geheel kabelloos en door zelf een beetje rond te lopen is het nog meer immersive (lees: enger
)
Wat kan dat zijn?
Ik weet niet of dit eerder een probleem was want toen zat ik (kort kabeltje
Ik heb accessibilty op standing gezet en knopje ingedrukt, toen ging ie wat naar beneden. Het spel denkt nu waarschijnlijk dat ik half hurk maar nu klopt de hoogte in elk geval.
Damn, spelen op de Quest via virtual desktop kan ik aanbevelen, geheel kabelloos en door zelf een beetje rond te lopen is het nog meer immersive (lees: enger
[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 29-04-2020 23:43 ]
Mixed Reality dev
Ik wil ook de game plus een quest aanschaffen maar de quest lijkt helemaal uitverkocht. Jullie misschien een adresje waar deze wel leverbaar zoy moeten zijn?
coolblue heeft de 128 gig van de quest op voorraad, maar die vind ik wel prijzig, de 64 gig komt af en toe daar voorbij, de afgelopen vier weken is dat wel meerdere keren voorgekomen.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:55:
Ik wil ook de game plus een quest aanschaffen maar de quest lijkt helemaal uitverkocht. Jullie misschien een adresje waar deze wel leverbaar zoy moeten zijn?
hahaha, herkenbaar, de eerste keer dat mij dat overkwam schoot ik een volledige clip leeg uit pure paniek en schrik en had niet 1 keer raak geschoten.Sissors schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:35:
Op tijd je wapen pakken terwijl je omhoog getakeld wordt door zo'n ding aan het plafond is anders ook een uitdaging
...
Ik heb toch best veel VR games, maar dit is met afstand mijn beste VR game in de collectie. Het is onvoorstelbaar wat voor sprong er in graphics en sfeer is gemaakt en daardoor het verhoogde immersie gevoel in deze game en dat het toch zo soepel blijft lopen (op ultra).
Ik kan me nog goed herinneren dat ik in het begin voor de eerste keer buitenkwam en gewoon in een stad rondliep die er gewoon geloofwaardig uitzag, ongelooflijk dat eerste gevoel.
Daarbij opgeteld dat je dit overal in je huis kunt spelen draadloos via Virtual Desktop op de quest en dat dat ook nog goed werkt, dat is toch wel een enorme stap voorwaarts als je van de oculus go en de playstation VR afkomt
Die eerste ga ik vandaag ophalen, ben benieuwd of het allemaal gaat lukken qua installatie. Buiten halflife alyx ga ik ook assetto corsa halen.robinez schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:12:
[...]
coolblue heeft de 128 gig van de quest op voorraad, maar die vind ik wel prijzig, de 64 gig komt af en toe daar voorbij, de afgelopen vier weken is dat wel meerdere keren voorgekomen.
Ac of acc? Zijn verschillende gamesScavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:20:
[...]
Die eerste ga ik vandaag ophalen, ben benieuwd of het allemaal gaat lukken qua installatie. Buiten halflife alyx ga ik ook assetto corsa halen.
Ac en dan zat ik te denken aan de ultimate edition
Persoonlijk vind ik project cars 2 voor vr leuker. Betere implementatie voor vr, en met wat ini tweaks haarscherp. Ac en acc zijn wat minder in vr.
Waar zit dat in wat jou betreft? ACC schijnt heel slecht te draaien, die moeten ze dan eerst maar patchen, en AC heb ik zelf en vind ik wel heel goed in VR. Wat maakt Project Cars 2 beter voor jou? Zet ik 'm ook op m'n wishlist.Darkangle schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:49:
Persoonlijk vind ik project cars 2 voor vr leuker. Betere implementatie voor vr, en met wat ini tweaks haarscherp. Ac en acc zijn wat minder in vr.
Dirt Rally vind ik trouwens ook heel erg goed in VR, die voelt heel goed aan, en het is ook weer eens wat anders dan de standaard circuits uit AC(C)
[edit]
Oh wacht, dit is wel het HL:Alyx topic, wordt een beetje off-topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 30-04-2020 10:56 ]
Nog eentje off-topic.
Ik haal ac omdat ik die ga samen spelen met een groepje dus vr is daar ook meer bijzaak.
On-topic
Het is dus vooral voor HL Alyx dat dat ding überhaupt in huis komt
Ik haal ac omdat ik die ga samen spelen met een groepje dus vr is daar ook meer bijzaak.
On-topic
Het is dus vooral voor HL Alyx dat dat ding überhaupt in huis komt
[ Voor 27% gewijzigd door Scavy op 30-04-2020 11:06 ]
Nou ik heb de oculus quest maar blijkbaar moet ik nu de quest aan de pc verbinden om vervolgens wat te installeren. Dit werkt niet met de bijgeleverde kabel, iemand een tip of goede link naar een kabel die niet al te duur is en snel leverbaar?
Heb zelf geen Quest, maar een ouwe Vive, maar iemand zei al eerder iets over Quests en ze verbinden, misschien helpt het?Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:
Nou ik heb de oculus quest maar blijkbaar moet ik nu de quest aan de pc verbinden om vervolgens wat te installeren. Dit werkt niet met de bijgeleverde kabel, iemand een tip of goede link naar een kabel die niet al te duur is en snel leverbaar?
deuxani in "[VR] Half-Life: Alyx"
Zover ik nu zie heb ik toch echt een kabel nodig om hem in eerste instantie te linken met de pc om de programmas te kunnen installeren die nodig zijn voor halflife.letatcest schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:04:
[...]
Heb zelf geen Quest, maar een ouwe Vive, maar iemand zei al eerder iets over Quests en ze verbinden, misschien helpt het?
deuxani in "[VR] Half-Life: Alyx"
Kom er zo iig nog niet uit.
Ja, je hebt inderdaad een kabel nodig met op z'n minst een USB-C stukje aan de ene kant. Ik zelf had gelukkig nog een USB C -> USB C liggen van apple, maar dat is vast niet de goedkope oplossing die je zoekt. De bijgeleverde kabel werkt inderdaad niet.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:09:
[...]
Zover ik nu zie heb ik toch echt een kabel nodig om hem in eerste instantie te linken met de pc om de programmas te kunnen installeren die nodig zijn voor halflife.
Kom er zo iig nog niet uit.
Die kabel is maar eenmalig nodig, dus misschien kun je er even eentje lenen van iemand? In deze reddit (https://www.reddit.com/r/...lus_quest_with_any_cable/) is het gelukt met een goedkope kabel. Als hij kort is moet het misschien wel lukken.
What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems
Alyx in samenwerking met Virtual Desktop is overigens wel een van de meest intense game-ervaringen die ik ooit gehad heb. Ik zit de hele tijd rond te kijken en stukjes opnieuw te spelen, omdat ze zo tof waren. Kreeg wel enorm de kriebels van al die
spoiler:
poison headcrabs in het hotel.
Op de Oculus site zelf eigenlijk https://www.oculus.com/quest/. Ik had Notify Me geklikt en toen ik een paar dagen later een mailtje kreeg meteen besteld. Het komt best vaak voor dat ze daar voorraad krijgen en levertijd is 2 dagen. Zo heb ik daar de 64GB besteld voor €449, wat €50 goedkoper is dan bij Coolblue.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:55:
Nu je het zegt ja, volgens mij heb ik zelf een USB-A naar USB-C kabel gebruikt van mijn Powerbank. De Oculus en MacBook kabels werkten inderdaad allebei niet.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:
Ik heb zowel Assetto Corsa als rFactor 2 geprobeerd, maar ik was er niet happy mee. Beide zijn echte Sim racers, meer bedoelt voor online racing en nagenoeg niet te spelen met gamepad. Daarnaast werken de menu's niet in VR dus moet je eerst je bril af en dan pas als de race begint moet je je bril op doen. Volgende stap wordt Project Cars 2, die schijnt wat fijnere support te hebben.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:20:
[...]
Die eerste ga ik vandaag ophalen, ben benieuwd of het allemaal gaat lukken qua installatie. Buiten halflife alyx ga ik ook assetto corsa halen.
Sorry voor de offtopic
Ondertussen is het dezelfde avond nog gelukt. Met behulp van de oplaadkabel die bij mijn oneplus zat. Daarmee kon ik iig de oculus verbinden met de computer zodat ik de nodige software kon installeren daarna virtuel desktop en steamvr runnen op de pc, quest op mijn hoofd en virtual desktop runnen en vervolgens via steamvr HL alyx opstarten. Loopt echt top en de game is indrukwekkend. AC wel even geprobeerd maar tot zover geen succes maar dat is hier toch off-topic en verder niet interessant
Volgens mij kun je met de kabel bij de Quest wel gewoon dingen installeren, maar je kunt inderdaad niet Oculus Link gebruiken. Daar heb je een USB3.1 kabel (10Gbps) voor nodig. En die kan ik nergens vinden.Scavy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:
Voor mij was toen Virtual Desktop een uitkomst (eerst on de oculus store kopen, daarna als APK of via sidequest de versie installeren die ook SteamVR ondersteund).
En ik moet zeggen, dat werkt fantastisch icm HL Alyx: geen kabels dus meer bewegingsvrijheid, helemaal als je een wat grotere ruimte tot je beschikking hebt.
Ik merkte wel:
met kabel van PC naar router werkt het best. Met wifi van PC naar de router merkte ik afentoe een kleine delay met headtracking, maar ik vind ook dat prima speelbaar. Verder moet je echt een goed wifi signaal hebben.
edit: oh lol, zie in de post hierboven dat het al gelukt is
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 02-05-2020 06:38 ]
Mixed Reality dev
Een review van een custom map: https://uploadvr.com/half-life-alyx-custom-crash-course/
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld.
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld.
Ik kan je Project Cars 2 aanraden! De vetste VR game die ik heb gespeeld naast Alyx. Echte en goede VR ondersteuning, vanaf het moment dat de game start. En zulke mooie graphics ook. Zo realistisch dat ik overweeg om een stuur te kopen. Toevallig in de aanbieding op Steam nu.Scavy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:25:
Ondertussen is het dezelfde avond nog gelukt. Met behulp van de oplaadkabel die bij mijn oneplus zat. Daarmee kon ik iig de oculus verbinden met de computer zodat ik de nodige software kon installeren daarna virtuel desktop en steamvr runnen op de pc, quest op mijn hoofd en virtual desktop runnen en vervolgens via steamvr HL alyx opstarten. Loopt echt top en de game is indrukwekkend. AC wel even geprobeerd maar tot zover geen succes maar dat is hier toch off-topic en verder niet interessant
Ik speel Alyx in de laagste versnelling trouwens. Vandaag pas voor het eerst de head crab encounter. Dan merk je ook meteen hoe je verpest bent met normale shooters dat je wapens automatisch herladen of met 1 druk op de knop. Dat je nu echt je magazijn moet legen, nieuwe pakken, erin steken en laden.... net als in real life. Echt geweldig voor de hele ervaring.
Er zijn genoeg shooters waar je op die manier moet herladen ook. Je hebt zelfs spellen waar ze echte wapens redelijk realistisch hebben gemaakt in alle stappen om te herladen. Bij Alyx hebben ze wel natuurlijk het handmatig herladen, maar ze hebben het ook eenvoudiger gemaakt dan in sommige andere, waar je echt het magazijn er een stuk rechter in moet steken als bij Alyx bijvoorbeeld. Ik waardeer dat wel, zodat je niet te erg aan het kutten ermee bent. Maar het is niet uniek voor VR shooters.
Ja voor mij is VR helemaal nieuw en de shooters die ik gewend was zijn games als Doom, Half Life, Call of Duty, Far Cry, Crysis, etc
Vandaar dat dit voor mij echt een unicum was. Op een gegeven moment loop je gewoon maar met een vol magazijn in je linkerhand zodat je sneller kan laden.
Thanks voor de off-topic tipdeuxani schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:36:
[...]
Ik kan je Project Cars 2 aanraden! De vetste VR game die ik heb gespeeld naast Alyx. Echte en goede VR ondersteuning, vanaf het moment dat de game start. En zulke mooie graphics ook. Zo realistisch dat ik overweeg om een stuur te kopen. Toevallig in de aanbieding op Steam nu.
The Half-Life: Alyx Workshop is now open
De game heeft nu Linux-support, en de workshop is geopend. Laat de mods maar komen.
Misschien kunnen we de ontwikkelaars van Black Mesa zover krijgen de game naar de engine van Alyx te brengen. En HL2 zou ook best mogen!
De game heeft nu Linux-support, en de workshop is geopend. Laat de mods maar komen.
Misschien kunnen we de ontwikkelaars van Black Mesa zover krijgen de game naar de engine van Alyx te brengen. En HL2 zou ook best mogen!
Twee vrienden hebben mijn Medion X1000 wmr set geleend en zijn zelfs laaiend enthousiast met dat ding dat ik ooit voor 150 euro gekocht heb. Kan dus een goed alternatief zijn voor iemand die dat tweedehands tegenkomt
Hoewel ik snap dat iedereen vooral nog ondersteboven is van Alyx zelf, is dit toch ook wel wat aandacht waard. Games als Garry's Mod, Counter Strike, The Stanley Parable en Team Fortress zijn natuurlijk allemaal hun leven begonnen als mods van eerdere HL-games, dus ik ben ontzettend benieuwd waar de community mee gaat komenCyphax schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:06:
The Half-Life: Alyx Workshop is now open
Ik hoop veel moois, ik heb het idee dat Valve wel zo'n bedrijf is dat daar dan wel wat mee gaat doen (het zou niet voor het eerst zijn). Sowieso hopen dat ze even bij gamedevelopment blijven. Ik kan nog wel een andere franchise van Valve verzinnen die ik in VR wil beleven.Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Hoewel ik snap dat iedereen vooral nog ondersteboven is van Alyx zelf, is dit toch ook wel wat aandacht waard. Games als Garry's Mod, Counter Strike, The Stanley Parable en Team Fortress zijn natuurlijk allemaal hun leven begonnen als mods van eerdere HL-games, dus ik ben ontzettend benieuwd waar de community mee gaat komen
Ander dingetje is dat er nu ook Vulcan-support in Alyx zit (bij performance en dan Advanced). Voor mijn gevoel is alles net iets soepeler op mijn relatief oude hardware. Dat stond overigens ook al in andere berichten, maar ik geloof dat ik dat moet bevestigen
https://www.polygon.com/2...booze-shader-update-patch
Dit is toch wel weer een mooi voorbeeld van de aandacht die Valve heeft voor de spelomgeving.
Dit is toch wel weer een mooi voorbeeld van de aandacht die Valve heeft voor de spelomgeving.
Dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit.
De mate van bubbels en schuimkraag is variabel. Zelfs refractie van objecten achter de flessen is realistisch.
Prachtig zulke details, vooral in VR !
De mate van bubbels en schuimkraag is variabel. Zelfs refractie van objecten achter de flessen is realistisch.
Prachtig zulke details, vooral in VR !
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7Euh57uxQ3hxfxQQ9eg9n1ae.gif?f=user_large)
Net hoofdstuk 10 uitgespeeld, in één sessie. Uur lang VR-gamen doe ik niet vaak maar het spel is zo meeslepend dat de tijd voorbij vliegt! Helaas nog maar één hoofdstuk te gaan nu.
spoiler: Screenshot uit chapter 10:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FbyLZW567w94w5kGL5ILqL68.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FbyLZW567w94w5kGL5ILqL68.jpg?f=user_large)
Ik wil deze game heel graag spelen, maar wil er eigenlijk geen bril voor kopen. Heeft er iemand ervaring met het huren van een VR-bril voor deze game? Welke VR bril kan ik het beste huren specifiek voor deze game?
En hoeveel ruimte heb ik nodig om deze game te kunnen doen? Of kan het in principe gewoon staand.
En hoeveel ruimte heb ik nodig om deze game te kunnen doen? Of kan het in principe gewoon staand.
[ Voor 19% gewijzigd door Beavbusi op 12-06-2020 12:37 ]
Ik heb 'm volledig staand uitgespeeld. Er zijn een paar soort van puzzels (de elektriciteit) waar je wat dieper in de omgeving moet reiken maar los daarvan geen problemen gehad.Beavbusi schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:23:
Ruim een week geleden de Valve Index besteld. Tja, dat wordt dus nog wel effe wachten
. In de tussentijd al wat Alyx bij mijn neefje geprobeerd, op een Oculus Rift S. Allemensen zeg, ik game al een paar decennia, ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje gezien had. Er zijn wat dat betreft nog maar weinig spellen die echt enorm veel indruk maken. Half-Life: Alyx is echter toch wel bijzonder. Alleen al dat begin op het balkon. Ongelooflijk zeg, wat een ervaring. Mijn neefje dacht waarschijnlijk, waarom heeft ie continue een smile op z'n kop
.
Ik begreep van mijn neefje dat in mijn geval het gezichtsveld wat minder was, omdat ik een bril draag. Ik ben nu eenmaal bijziend. De lenzen staan m.a.w. dat wat verder van de ogen af. Is dat ook iets wat verder verstelbaar is met b.v. een index? Ik begrijp dat je de lenzen wellicht niet te dicht op de brillenglazen wilt hebben, vanwege het mogelijke ontstaan van krassen op de lenzen. Blijkbaar zijn er inmiddels allerlei beschermingsmaterialen in omloop om krassen te voorkomen. Zo zag ik dit b.v.: https://www.etsy.com/nl/l...anic_search_click=1&col=1. Maar krijg je juist dan niet weer teveel afstand en dus een kleiner gezichtsveld?
Ik begreep van mijn neefje dat in mijn geval het gezichtsveld wat minder was, omdat ik een bril draag. Ik ben nu eenmaal bijziend. De lenzen staan m.a.w. dat wat verder van de ogen af. Is dat ook iets wat verder verstelbaar is met b.v. een index? Ik begrijp dat je de lenzen wellicht niet te dicht op de brillenglazen wilt hebben, vanwege het mogelijke ontstaan van krassen op de lenzen. Blijkbaar zijn er inmiddels allerlei beschermingsmaterialen in omloop om krassen te voorkomen. Zo zag ik dit b.v.: https://www.etsy.com/nl/l...anic_search_click=1&col=1. Maar krijg je juist dan niet weer teveel afstand en dus een kleiner gezichtsveld?
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Hoe verder de lenzen van je ogen staan, hoe kleiner het blikveld inderdaad. Ik merkte dat al toen ik een dikkere cover op mijn Rift probeerde; ben toen snel weer teruggegaan naar de dunnere.Meister Sachs schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:50:
Ik begreep van mijn neefje dat in mijn geval het gezichtsveld wat minder was, omdat ik een bril draag. Ik ben nu eenmaal bijziend. De lenzen staan m.a.w. dat wat verder van de ogen af. Is dat ook iets wat verder verstelbaar is met b.v. een index?
Is zoiets niet interessant? Lenzen op sterkte? Dan kan je de bril gewoon af laten.
Bedankt voor de tip!Cyphax schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:05:
[...]
Hoe verder de lenzen van je ogen staan, hoe kleiner het blikveld inderdaad. Ik merkte dat al toen ik een dikkere cover op mijn Rift probeerde; ben toen snel weer teruggegaan naar de dunnere.
Is zoiets niet interessant? Lenzen op sterkte? Dan kan je de bril gewoon af laten.
Zelf gebruik ik in mijn Rift S een set lenzen van vroptician.com. Daar ben ik enorm tevreden over. Ik had inderdaad wat krassen in de lenzen gemaakt met m'n bril, en het kost zoals gezegd wat FoV omdat je meer ruimte nodig hebt. Met PolyWatch (heel fijn polijstmiddel) heb ik de lenzen weer in orde gemaakt en daarna de VROptician-lenzen eringezet. Ik wil niet anders meer
Ga de sites effe vergelijken, mooi dat er shops zijn die dergelijke custom made lenzen aanbieden.Wormaap schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Zelf gebruik ik in mijn Rift S een set lenzen van vroptician.com. Daar ben ik enorm tevreden over. Ik had inderdaad wat krassen in de lenzen gemaakt met m'n bril, en het kost zoals gezegd wat FoV omdat je meer ruimte nodig hebt. Met PolyWatch (heel fijn polijstmiddel) heb ik de lenzen weer in orde gemaakt en daarna de VROptician-lenzen eringezet. Ik wil niet anders meer