Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Dank jullie wel, volgens mij is er wel een mini display Port (en HDMI) rechtstreeks op de gpu aangesloten (volgens de specs van de laptop dan). Maar 1 manier om het uit te proberen. Het viel me alleen op dat de RTX 2060 niet genoemd wordt alszijnde compatible in de Rift S handleiding, maar dit zou dus wel moeten gaan lukken volgens jullie. Denk dat ik er wel voor ga, lijkt me een bijzondere ervaring en een nieuwe stap in mijn gamende leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34

jacobras

Developer

Cyphax schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:43:
Hoe hebben jullie de instellingen onder Performance staan? Met mijn Ryzen 2600X met RTX2070 suggereert ie Low presets. Ik had 'm aanvankelijk op Medium staan, dat werkte goed, maar in het menu vond ie Low beter. Ik zie eigenlijk helemaal geen verschil.
Ik kreeg low aangeraden (i5+GTX1070) en had last van stotteringen. Geüpgradet naar Ryzen 5, recommendation bleef op low maar nu draai ik medium en het draait soepel. Als ik de instellingen aanpas naar high of ultra merk ik dat het aantal fps minder wordt, maar grafisch ziet het er volgens mij exact hetzelfde uit.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Krijgen jullie ook elke keer bij het opstarten een melding over de grafische instellingen? Hier draait alles op ‘Ultra Fidelity’ en zonder problemen, maar die melding is wel storend elke keer.
Steven030 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:11:
Dank jullie wel, volgens mij is er wel een mini display Port (en HDMI) rechtstreeks op de gpu aangesloten (volgens de specs van de laptop dan). Maar 1 manier om het uit te proberen. Het viel me alleen op dat de RTX 2060 niet genoemd wordt alszijnde compatible in de Rift S handleiding, maar dit zou dus wel moeten gaan lukken volgens jullie. Denk dat ik er wel voor ga, lijkt me een bijzondere ervaring en een nieuwe stap in mijn gamende leven
Heb hier een tijd lang de Rift S gebruikt i.c.m. een laptop met een RTX 2060 en dat ging pri-ma! _/-\o_ Heb nu een laptop met RTX 2070, maar die is helaas ter reparatie bij Asus. Verwacht hem deze week weer terug en dan kan ik los met ‘Half-Life: Alyx’ in de huiskamer. :D

[ Voor 68% gewijzigd door Yonix op 30-03-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

Felyrion

goodgoan!

Yonix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:36:
Krijgen jullie ook elke keer bij het opstarten een melding over de grafische instellingen? Hier draait alles op ‘Ultra Fidelity’ en zonder problemen, maar die melding is wel storend elke keer.
Ja, die krijg ik ook denk ik. Iets over beschikbaar videogeheugen of iets in die geest. Heeft echter totaatl geen effect op de game, en lijkt ook niet dat de melding ergens op slaat.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik ben er dit weekend aan begonnen. Ik gebruik een Ryzen 5 3600x, RTX 2060 en de Oculus Quest via Link. Als ik de game start, dan klaagt hij over een laag videogeheugen, maar de game zelf draait erg soepel. Ik denk dat het vooral Oculus Link is dat in de weg zit. Immers: link start Oculus Home, vanuit daar open je SteamVR en vanuit daar open je Alyx. Dat is vooralsnog de methode waarbij bij mij alles naar behoren werkt, maar het zijn wat stappen (die misschien wat videogeheugen pikken?). Iemand anders met een Quest een snellere manier gevonden?

De game zelf: man, wat is dit enorm goed zeg. Toffe omgevingen, mooie puzzels, goeie combat, lekker verhaal. Mooi om te zien hoe Valve hier all in is gegaan voor wat betreft VR. Dat had VR echt even nodig.

Overigens is voor mij blink teleport de enige manier waarop ik het kan spelen. Elke andere manier en ik ben binnen een minuut misselijk. Maar ik zie dat niet als een probleem. Voor mij is blink teleport echt dé manier om dit soort games te ervaren, omdat het sowieso al een staande ervaring is en continuous movement juist minder immersive aanvoelt.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:40
Dit is wel een handige test met verschillende video kaarten en vr sets.
YouTube: How Much Should You Spend to play Half Life Alyx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Vind het wel grappig. Overal word geklaagd dat hij VR only is, en dat er wel hacks/mods moeten gaan komen om hem zonder VR headset te gaan spelen.

Nou ik garandeer je dat deze game geen ene reet aan is zonder het in VR te spelen.
This is like going to disneyland in Google Earth
Tering toen ik voor het eerst met mijn net gevonden zaklampje die donkere tunnel in liep, is echt lang geleden dat ik zo schijterig was in een game :P Mijn god was is dit verschrikkelijk goed!

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 30-03-2020 14:06 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Damian schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:56:
Vind het wel grappig. Overal word geklaagd dat hij VR only is, en dat er wel hacks/mods moeten gaan komen om hem zonder VR headset te gaan spelen.

Nou ik garandeer je dat deze game geen ene reet aan is zonder het in VR te spelen.
Ik las ergens, kan het zo gauw niet meer vinden dat Valve melde dat HL Alyx ook ooit eens beschikbaar wordt in een non VR versie.

Er is een update voor HL Alyx welk smooth turning beschikbaar maakt (hier las ik wat klachten van op diverse forums / reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Xqlus1ve schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Ik las ergens, kan het zo gauw niet meer vinden dat Valve melde dat HL Alyx ook ooit eens beschikbaar wordt in een non VR versie.

Er is een update voor HL Alyx welk smooth turning beschikbaar maakt (hier las ik wat klachten van op diverse forums / reviews).
Ze zijn zo handig geweest om een build in de repository te laten staan die zonder VR te spelen is. Zal voor intern gebruik geweest zijn.

En die 1.1 update is er al een tijdje ;) 1.2 is ondertussen al uit :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Additions:

Added full-featured support for left / right hand for movement controls, independently of left / right hand for weapon controls.
To use this: Select Left / Right hand in the in-game UI, and then select the desired Weapon / Off-Hand bindings in the SteamVR controller bindings UI.
Added an option to draw subtitles and captions to the spectator window only.
Clarified Height Adjust accessibility options, and set better defaults across various controllers.

Performance notes:

Created a Performance Tips Page: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7689-WAKZ-8117
Improved discoverability of the Performance UI settings.
Added better detection of low-memory situations.

Bugfixes:

Fixed a UI issue where graphics settings would appear to drop from Medium to Low.
Fixed not being able to use Quick Back, Shift-Dash-Jump, and teleport feet rotation when Controller Turning was turned off.
Fixed a case where loading a left-handed savegame from the Main Menu could cause the player to lose ammo.
Fixed savegames where the SMG was missing parts of its model.
Fixed a number of crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
[...]

Je moet wel uitkijken dat die poort dan ook op de videokaart zit; sommige laptops hebben die een igp en een videokaart, waarbij de displaypoort op de igp zit, en niet de videokaart. Kan je er nog niks mee. :|

Hoe hebben jullie de instellingen onder Performance staan? Met mijn Ryzen 2600X met RTX2070 suggereert ie Low presets. Ik had 'm aanvankelijk op Medium staan, dat werkte goed, maar in het menu vond ie Low beter. Ik zie eigenlijk helemaal geen verschil.
Ik zag de review van Linus tech tips en er zat idd weinig verschil tussen de grafische settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Steven030 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:35:
Vraagje. Zou een game laptop met een RTX 2060 HL:Alyx trekken? Dan denk ik dat ik zomaar eens VR een kans ga geven. Lijkt me een enorm gave game afgaande op de reacties hier
Hier wordt HL:Alyx gespeeld op een Asus laptop met intel 7700 en 1070GTX en 16GB ram.
Werkt perfect, dus een 2060 zal wel geen probleem zijn.

Is samen met een Rift cv1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

418O2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Ik zag de review van Linus tech tips en er zat idd weinig verschil tussen de grafische settings
Dat is onzettend positief, zo hebben de mensen met een mindere videokaart ook het idee hebben dat ze bijna maximum draaien.

Wat me ook opvalt is hoe bugvrij deze game is. ik lees ook vrijwel nergens mensen die last hebben van bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wat ik begrepen heb maakt Alyx gebruik van dynamische resolutie, afhankelijk van het kunnen bijhouden van de framerate en dat de supersampling setting (SS) in SteamVR geen invloed heeft.

Ik weet niet of dit zo is, ik ga dat wel even eerst testen.

Maar er is een commandline optie voor Alyx die deze dynamische resolutie uitschakelt en een vaste kwaliteit inschakelt.

Het zou deze moeten zijn:
-console -vconsole +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3
Waarbij level 3 150-200% SS instelling zou zijn en tot level 8 loopt.

Het kan dus zijn dat Valve de game conservatief heeft ingesteld en dat je wellicht iets minder scherp beeld zou kunnen krijgen.

Wellicht heeft iemand hier mee info over.

Ik ga zelf eens spelen met deze instellingen om te zien of het beeld nog beter te krijgen is.
(niet dat ik het idee heb dat het veel beter kan, maar als tweaker wil je 125% eruithalen wat erin zit)

Mijn systeem is een 2080ti, 9900K CPU met 32 Gb en ik zou alles op max willen hebben.

Als iemand anders hier meer details weet, graag !

Bronnen voor deze veronderstelling:

https://www.reddit.com/r/..._the_half_life_alyx_blur/
https://www.reddit.com/r/...alf_life_alyx_blurriness/
https://www.game-debate.c...ultra-graphics-comparison

[ Voor 18% gewijzigd door Xymox op 30-03-2020 14:58 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
[...]
Ik heb zelf de instellingen op een na hoogst staan (ik denk high?)

Ik heb een Ryzen 3900x, 16GB ram, een Vega 64 en een Index. Ik merk totaal geen lag of wat dan ook. Lijkt me dat high voor jou ook moet lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb hem ook op Ultra staan, met een Core i7-3770, GTX 1070, 16GB en een Rift. Draait als een zonnetje... Merk niks geen stutter of tearing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
soulcrusher schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb zelf de instellingen op een na hoogst staan (ik denk high?)

Ik heb een Ryzen 3900x, 16GB ram, een Vega 64 en een Index. Ik merk totaal geen lag of wat dan ook. Lijkt me dat high voor jou ook moet lukken.
Misschien wel, ik kan het eens proberen. Maar ik moet eigenlijk de fps ergens bijhouden. Op een scherm vind ik dat wat makkelijker dan in VR. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jacobras schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:47:
Ik kijk voordat ik ga spelen een stukje van deze walkthrough: YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Full Walkthrough & Ending (Original Livestr.... Skip er voorzichtig doorheen om geen verhaal spoilers mee te krijgen maar wel de jump scares te weten. Helpt niet superveel, nu kruip ik angstig richting een plek waar wat gaat gebeuren om er dan alsnog superhard van te schrikken :+
Oef, wat ben ik blij met deze walkthrough. Ik zie dat ik nog ongeveer 15-20 minuten door het donker moet en dan ben ik eindelijk buiten. Liever Combine-agenten tegenover me dan die headcrabs in het donker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:16
Zit nu halverwege en het blijft maar beter worden. Heb veel VR ervaringen gehad, deze is een grote stap vooruit.

Op zoveel momenten krijg je een glimlach onder de helm. Je voelt je een echte held in een fantasiewereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Als zon headcrab op je kop zit, is er dan niks anders te doen dan hem van je af te schieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

De verzameling van reviews op Metacritic.

https://www.metacritic.com/game/pc/half-life-alyx

Wellicht game van het jaar 2020?

https://www.metacritic.co...t=desc&year_selected=2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Damian schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:47:
Als zon headcrab op je kop zit, is er dan niks anders te doen dan hem van je af te schieten?
Jup.

Digital Foundry heeft een interessante video geplaatst waarin de vergelijking wordt gemaakt tussen 'Half-Life: Alyx' en 'Boneworks'. Zo wordt er uitgelegd dat in laatstgenoemde de physics (en het spelen daarmee) juist onderdeel zijn van het spel / de gameplay en het in 'Alyx' juist meer een esthetische rol heeft.

Trouwens, ik ben eens gaan snuffelen in de instellingen van mijn Rift S en zag dat de grafische instelling nog niet geselecteerd leek te zijn. Die staat nu op 'Verkies optimale kwaliteit' (o.i.d.). In SteamVR stond de resolutie, om een of andere reden, op 66%. Die heb ik maar meteen naar 150% geschoven! Ziet er opeens een stuk scherper uit allemaal. :*) En nog steeds 80FPS. 8)

Vraag me af of 'Alyx' Variable Rate Supersampling ondersteunt: https://nvidia.custhelp.c...prove-image-quality-in-vr

[ Voor 30% gewijzigd door Yonix op 31-03-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nee.

Echter wel dynamische kwaliteitsinstellingen en algehele supersampling (gehele frames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Yonix schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:51:
[...]
Digital Foundry heeft een interessante video geplaatst waarin de vergelijking wordt gemaakt tussen 'Half-Life: Alyx' en 'Boneworks'. Zo wordt er uitgelegd dat in laatstgenoemde de physics (en het spelen daarmee) juist onderdeel zijn van het spel / de gameplay en het in 'Alyx' juist meer een esthetische rol heeft.
Wat me meteen al opviel aan Alyx is dat de movement daar instantaan is: Als je je stick in een bepaalde richting duwt ga je meteen op snelheid die kant op. Bij boneworks is je lichaam ook een physics object en heb je een korte acceleratie als je vanuit stilstand gaat bewegen. Dit laatste vind ik echt veel fijner want bij Alyx word ik sneller misselijk dan bij Boneworks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
Betreft chapter 5, een bepaalde enemy.

spoiler:
Die lightning dog die je in het hotel tegenkomt, in de wasruimte. Emotionele rollercoaster: het beest laat je je volle clips op 'm legen, is supersnel en goed in jou ontwijken en dan heb je 'm op het randje van dood begint ie te piepen als een gewonde hond. Ja, dan ben ik weer de softie die 'm niet dood wil maken maar het moet :'), je moet toch z'n hart hebben.

Ik hoop echt dat Alyx het pad naar VR voor meer devs opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
DefendtheHouse is ook weer een serie 'Mythbusters' gestart met HL:Alyx *O*

YouTube: Half Life Alyx Mythbusters - Vol. 1
YouTube: Half Life Alyx Mythbusters - Vol. 2

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Wat is nu de prijs voor dit spel ? Ik zie 50 € staan maar dan moet? je nog VR equipment hebben. Wat is hiervoor dan de beste keuze kwa prijs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
SmokingSig schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:10:
Wat is nu de prijs voor dit spel ? Ik zie 50 € staan maar dan moet? je nog VR equipment hebben. Wat is hiervoor dan de beste keuze kwa prijs ?
De game kost 50€, en daarnaast heb je inderdaad een VR-setup nodig. De beste prijs-kwaliteitverhouding geeft, naar mijn mening, momenteel de Oculus Rift S. Da's normaal gesproken 449€, maar er zijn leveringsproblemen dus het is even klooien om er een te vinden. Je kan even in [VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic kijken voor wat uitgebreidere info :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tweedehands wellicht een optie.

Ik hoor tevens goede verhalen over Samsung Odyssey+ die redelijk betaalbaar is.

Echter blijft het nu een probleem om aan HMDs te komen gezien de globale toestand en dat er blijkbaar veel vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
kun je trouwens ergens zien welke resolutie je draait?

Nvidia Experience geeft aan dat mijn Oculus Rift (none s) op 720p draait... kan natuurlijk zijn dat Nvidia dit niet goed uit leest maar brengt me toch op de bovenstaande vraag... Settings staan op High:) Pc draait een 7700k met 16gb ram (wat overigens wel 32 mag worden komende upgrade...) en een 1080ti\

Zojuist trouwens de stuipen op het lijf geschrokken bij het flashlight gedeelte xD

[ Voor 10% gewijzigd door mfneed op 31-03-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Wormaap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:16:
[...]

De game kost 50€, en daarnaast heb je inderdaad een VR-setup nodig. De beste prijs-kwaliteitverhouding geeft, naar mijn mening, momenteel de Oculus Rift S. Da's normaal gesproken 449€, maar er zijn leveringsproblemen dus het is even klooien om er een te vinden. Je kan even in [VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic kijken voor wat uitgebreidere info :)
Bedankt! Ik dan nog even wat wachten denkik :p.
Xymox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:22:
Tweedehands wellicht een optie.

Ik hoor tevens goede verhalen over Samsung Odyssey+ die redelijk betaalbaar is.

Echter blijft het nu een probleem om aan HMDs te komen gezien de globale toestand en dat er blijkbaar veel vraag is.
Thx for the info!

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingSig op 31-03-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik vind Jeff, NIET, maar dan ook echt NIET leuk.

Ik heb mijn portie spanning wel weer gehad, dit is echt nachtmerrie voer.

Ik liep trouwens tegen wat stotterproblemen op, bij het hoofdstuk Arms Race, geen idee of alles al op Ultra, stond of Nvidia Geforce dit had gedaan Maar die combinatie, op een 2070s/ryzen 3600 en met 120hz op de index, was een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Even een vraagje aan de Tweakers die het spel op 'Ultra Fidelity' draaien en 150% 'Application Resolution' in SteamVR: wat is het geheugengebruik (GPU VRAM) bij jullie? Volgens MSI Afterburner gebruikt Alyx' tussen de 8 en 10GB aan VRAM. Nu heeft mijn 2080 Ti 11GB aan VRAM, maar dat is de eerste keer dat ik dit soort getallen voorbij zie komen.

Spel loopt verder prima en stabiel op 80FPS (Rift S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
sugarlevi01 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:20:
Ik vind Jeff, NIET, maar dan ook echt NIET leuk.

Ik heb mijn portie spanning wel weer gehad, dit is echt nachtmerrie voer.

Ik liep trouwens tegen wat stotterproblemen op, bij het hoofdstuk Arms Race, geen idee of alles al op Ultra, stond of Nvidia Geforce dit had gedaan Maar die combinatie, op een 2070s/ryzen 3600 en met 120hz op de index, was een beetje teveel van het goede.
Ik kwam net speciaal in dit topic om te posten hoe ontzettend goed Jeff is! Dat hoofdstuk zit perfect in elkaar. Geniaal ontworpen.

Speel op hard in de eerste playthrough, ga soms wel eens dood. Vermaak mij volledig.
Het helpt wel om continuous movement te kunnen gebruiken samen met teleport movement (springen in feite). Snel kunnen bewegen is best wel effectief.

Richting het einde wordt het verhaal ook nog echt boeiend, waar in het begin de focus meer op de nieuwe VR gameplay ligt. Vond het spel al geweldig, nu een paar dagen later alleen maar beter. Laser sight *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:29:
[...]

Ik kwam net speciaal in dit topic om te posten hoe ontzettend goed Jeff is! Dat hoofdstuk zit perfect in elkaar. Geniaal ontworpen.

Speel op hard in de eerste playthrough, ga soms wel eens dood. Vermaak mij volledig.
Het helpt wel om continuous movement te kunnen gebruiken samen met teleport movement (springen in feite). Snel kunnen bewegen is best wel effectief.

Richting het einde wordt het verhaal ook nog echt boeiend, waar in het begin de focus meer op de nieuwe VR gameplay ligt. Vond het spel al geweldig, nu een paar dagen later alleen maar beter. Laser sight *O*
spoiler:
Nee Jeff, is niet leuk, Jeff moet stoppen met mij volgen. En gewoon wegblijven. Gewoon even lekker anders gaan staan schreeuwen en tegen deuren aan bonken.

Ik moet mijn controller ook anders instellen, deze staat nu zo ingesteld dat ik de richting van controller volg. Dat is heel lastig wanneer je met je hand voor de mond, langs Jeff moet sluipen. Controller staat dan in een andere hoek. Niet goed voor de zenuwen als ik daardoor tegen de muur sta te bonken, of tegen Jeff zelf op loop.

En ik doe het steeds niet, want ik denk, pfieuw, gered, oké door, maar dan moet het weer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
sugarlevi01 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:09:
[...]

spoiler:
Nee Jeff, is niet leuk, Jeff moet stoppen met mij volgen. En gewoon wegblijven. Gewoon even lekker anders gaan staan schreeuwen en tegen deuren aan bonken.

Ik moet mijn controller ook anders instellen, deze staat nu zo ingesteld dat ik de richting van controller volg. Dat is heel lastig wanneer je met je hand voor de mond, langs Jeff moet sluipen. Controller staat dan in een andere hoek. Niet goed voor de zenuwen als ik daardoor tegen de muur sta te bonken, of tegen Jeff zelf op loop.

En ik doe het steeds niet, want ik denk, pfieuw, gered, oké door, maar dan moet het weer. :D
Vind jij. Prima hoor.
Ik wil voorstellen dat je spoiler-tags toevoegt. Genoeg mensen willen niet lezen wat Jeff inhoudelijk is. Vandaar dat ik het ook hoofdstuk Jeff noem, wat ook de echte naam is.

spoiler:
Rond Jeff sluipen deed ik nooit met hand voor de mond. Gewoon hem weglokken door een fles ver weg te gooien. Alleen in de lift ben je verplicht dichtbij hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ik heb toevallig gisteravond door Jeff heen gespeeld, ik vond het heel gaaf.

spoiler:
Ik speel ook zo dat de controller de richting bepaalt, er lag gelukkig net nadat je de friendly npc ontmoet een tijger masker in dat kamertje die je kan gebruiken zodat je niet hoest. Je ziet er alleen heel weinig door dus dat is de afweging die je moet maken. Ik zette hem continu op en af tot ik gelukkig eindelijk een goed gasmasker tegen kwam.
Op een gegeven moment zat ik vast in een klein hoekje toen Jeff op me af kwam, toen viel het me pas op dat hij een gespleten hoofd heeft. Zag er echt bizar uit. Eerder was ik alleen maar hard bezig weg te lopen van hem. Heel gaaf hoofdstuk, niet te kort of te lang ook. Ik twijfelde nog of ik hem dood zou maken of niet, uiteindelijk wel gedaan.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:14:
[...]

Vind jij. Prima hoor.
Ik wil voorstellen dat je spoiler-tags toevoegt. Genoeg mensen willen niet lezen wat Jeff inhoudelijk is. Vandaar dat ik het ook hoofdstuk Jeff noem, wat ook de echte naam is.

spoiler:
Rond Jeff sluipen deed ik nooit met hand voor de mond. Gewoon hem weglokken door een fles ver weg te gooien. Alleen in de lift ben je verplicht dichtbij hem.
Ik hield het bewust al algemeen. Zonder op de details in te gaan, dus wat er eventueel gespoilerd kon worden. Staat nu tussen spoilertags.
Khiu schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:28:
Ik heb toevallig gisteravond door Jeff heen gespeeld, ik vond het heel gaaf.

spoiler:
Ik speel ook zo dat de controller de richting bepaalt, er lag gelukkig net nadat je de friendly npc ontmoet een tijger masker in dat kamertje die je kan gebruiken zodat je niet hoest. Je ziet er alleen heel weinig door dus dat is de afweging die je moet maken. Ik zette hem continu op en af tot ik gelukkig eindelijk een goed gasmasker tegen kwam.
Op een gegeven moment zat ik vast in een klein hoekje toen Jeff op me af kwam, toen viel het me pas op dat hij een gespleten hoofd heeft. Zag er echt bizar uit. Eerder was ik alleen maar hard bezig weg te lopen van hem. Heel gaaf hoofdstuk, niet te kort of te lang ook. Ik twijfelde nog of ik hem dood zou maken of niet, uiteindelijk wel gedaan.
Ik heb hem uitgebreid van dichtbij kunnen bekijken meerdere malen.

spoiler:
Ik was twee dagen geleden uitgelogd, nadat je de deur van de knip kon halen, en dat kamertje in kon naast de ruimte van draaiwiel.
Het kostte mij even wat tijd, om mijn 'bearings' weer te krijgen, en überhaupt te herinneren dat ik die deur zelf van de knip had gehaald. Jeff en ik hebben dus een tijdje van het kat-en-muis spel met flessen gooien kunnen genieten.
Heel fijn dat er daarna allerlei mechanismen in het spel zitten, die er elke keer weer voor zorgen, dat je denkt dat je 'safe' bent, maar uiteindelijk Jeff weer naar je toe lokken. Ze hebben het ook best angstaanjagend gemaakt hoe hij door de deuren heen breekt. Dat is echt de moeite van het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Yonix schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:39:
Even een vraagje aan de Tweakers die het spel op 'Ultra Fidelity' draaien en 150% 'Application Resolution' in SteamVR: wat is het geheugengebruik (GPU VRAM) bij jullie? Volgens MSI Afterburner gebruikt Alyx' tussen de 8 en 10GB aan VRAM. Nu heeft mijn 2080 Ti 11GB aan VRAM, maar dat is de eerste keer dat ik dit soort getallen voorbij zie komen.

Spel loopt verder prima en stabiel op 80FPS (Rift S).
Hoe weet je hoeveel FPS je hebt? Vind niet meteen een tool terug om het uit te lezen in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Asskicker schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:31:
[...]

Hoe weet je hoeveel FPS je hebt? Vind niet meteen een tool terug om het uit te lezen in VR.
Dat kan volgens mij in settings van SteamVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabl0570
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
sugarlevi01 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:09:
[...]

spoiler:

spoiler:
Tip: Je kan ook een gasmasker opzetten!
Ik was trouwens bij de laatste puzzel zo gestrest dat ik echt 20 minuten in die laatste ruimte met Jeff heb doorgebracht 8)7 !

[ Voor 7% gewijzigd door Diabl0570 op 01-04-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Asskicker schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:31:
[...]

fpsVR is een tool, waarmee je onder andere dat, en in game, kunt uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Wat denken jullie, mijn systeem is eigenlijk net aan de lage kant, maar ik merk, zeker in de low-graphics mode, geen lag (i5-6600K, Radeon RX560, 4GB, Vive) en het ziet er prachtig uit. Als ik tussen grafische kwaliteit wissel, dan zie ik dat het er net iets mooier uitziet, vooral, en dat kan ik niet zo goed uitleggen,het voelt iets 'ruimtelijker', maar is het het waard om mijn videokaart te upgraden? Of denken jullie dat de resolutie van de oude Vive eigenlijk te laag is om dat verschil écht te ervaren?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

letatcest schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:23:
Wat denken jullie, mijn systeem is eigenlijk net aan de lage kant, maar ik merk, zeker in de low-graphics mode, geen lag (i5-6600K, Radeon RX560, 4GB, Vive) en het ziet er prachtig uit. Als ik tussen grafische kwaliteit wissel, dan zie ik dat het er net iets mooier uitziet, vooral, en dat kan ik niet zo goed uitleggen,het voelt iets 'ruimtelijker', maar is het het waard om mijn videokaart te upgraden? Of denken jullie dat de resolutie van de oude Vive eigenlijk te laag is om dat verschil écht te ervaren?
Wat ik zo begrepen heb uit de diverse reviews en performance/kwaliteits tests is dat er niet echt veel verschil zit tussen de verschillende levels aan kwaliteitsinstellingen (qua beeld) maar wel wat effect heeft op performance. Wat dus eigenlijk wil zeggen dat minder zware setups nog steeds de game in pracht en praal kan weergeven met goede framerates met lagere instellingen. Deze game (source2 engine?) is dus blijkbaar zo geoptimaliseerd dat je niet alleen high-end systemen nodig hebt om vol te genieten.

Echter is het wel zo dat de eerste generatie headsets (Vive, Rift etc) qua hardware (lenzen, resolutie, field of view etc) kwalitatief beperkt zijn.

Ik heb zowel een Vive en een Valve Index. En ik ben begonnen met een Vive en heb deze maanden gebruikt. En toen ik met VR en de Vive begon was ik overdonderd door de onderdompeling (vertaald uit Engels immersion). Ja ik wist dat de Vive zichtbare SDE (screen door effect) had en dat de resolutie te wensen overliet en dat de field of view beperkt was. Maar toch kon ik alle games perfect spelen en viel mij deze beperkingen niet echt op. Alleen als je er op ging letten. Maar zit je in een game spelen deze nadelen niet erg.

Vergelijk het met games spelen op een 1080p monitor en 60Hz. Je kan prima spelen.

Met de vooruitgang in lenskwaliteit en verhogen van resolutie en FOV in opvolgende HMDs komt natuurlijk de mogelijkheid deze nadelen op te heffen. Toen ik mijn Valve Index kreeg en wist van al deze verbeteringen was ik extra gefocussed op die punten. TOen ik voor het eerst de Index opzette zag ik het meteen. Een wereld van verschil. En wel zodanig dat sommige games die ik al tijden geleden had gespeeld weer ging spelen en alles opeens net anders, gewoon beter was. En sommige games ga je dan ook weer oppakken.

Het is alsof je een oude game die je op 1080p en 60 Hz hebt gespeeld opeens in volle glorie op 1440p of 4K met 120Hz gaat spelen. Dan zie je opeens wat er "minder" is aan je vorige setup.

Teruggaan is echt teruggaan naar vergane glorie.

Mensen die nog nooit VR gedaan hebben kunnen prima instappen in een goedkoper model, zelfs de Vive of eerste Oculus. De eerste stappen in VR zijn daar zo overweldigend dat de kwaliteit minder van belang is, omdat je geen referentiekader hebt.

De stap van mijn Vive naar de Valve Index was echter zodanig dat ik echt kan zeggen dat dit een stap waard is. Maar alleen achteraf. Ik had prima de Vive kunnen blijven gebruiken en Alyx met volle overgave kunnen spelen. Maar de nieuwere HMDs zijn gewoon echt beter en geven Alyx extra.

Mis je echt Alyx kwaliteit in een Vive? Nee niet echt. Maar ik weet zeker dat als je Alyx in een Vive hebt gespeeld en doet een upgrade naar een modernere HMD dat je versteld staat van de extra "onderdompeling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Xymox schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:52:
[...]

Wat ik zo begrepen heb uit de diverse reviews en performance/kwaliteits tests is dat er niet echt veel verschil zit tussen de verschillende levels aan kwaliteitsinstellingen (qua beeld) maar wel wat effect heeft op performance. Wat dus eigenlijk wil zeggen dat minder zware setups nog steeds de game in pracht en praal kan weergeven met goede framerates met lagere instellingen. Deze game (source2 engine?) is dus blijkbaar zo geoptimaliseerd dat je niet alleen high-end systemen nodig hebt om vol te genieten.

Echter is het wel zo dat de eerste generatie headsets (Vive, Rift etc) qua hardware (lenzen, resolutie, field of view etc) kwalitatief beperkt zijn.

Ik heb zowel een Vive en een Valve Index. En ik ben begonnen met een Vive en heb deze maanden gebruikt. En toen ik met VR en de Vive begon was ik overdonderd door de onderdompeling (vertaald uit Engels immersion). Ja ik wist dat de Vive zichtbare SDE (screen door effect) had en dat de resolutie te wensen overliet en dat de field of view beperkt was. Maar toch kon ik alle games perfect spelen en viel mij deze beperkingen niet echt op. Alleen als je er op ging letten. Maar zit je in een game spelen deze nadelen niet erg.

Vergelijk het met games spelen op een 1080p monitor en 60Hz. Je kan prima spelen.

Met de vooruitgang in lenskwaliteit en verhogen van resolutie en FOV in opvolgende HMDs komt natuurlijk de mogelijkheid deze nadelen op te heffen. Toen ik mijn Valve Index kreeg en wist van al deze verbeteringen was ik extra gefocussed op die punten. TOen ik voor het eerst de Index opzette zag ik het meteen. Een wereld van verschil. En wel zodanig dat sommige games die ik al tijden geleden had gespeeld weer ging spelen en alles opeens net anders, gewoon beter was. En sommige games ga je dan ook weer oppakken.

Het is alsof je een oude game die je op 1080p en 60 Hz hebt gespeeld opeens in volle glorie op 1440p of 4K met 120Hz gaat spelen. Dan zie je opeens wat er "minder" is aan je vorige setup.

Teruggaan is echt teruggaan naar vergane glorie.

Mensen die nog nooit VR gedaan hebben kunnen prima instappen in een goedkoper model, zelfs de Vive of eerste Oculus. De eerste stappen in VR zijn daar zo overweldigend dat de kwaliteit minder van belang is, omdat je geen referentiekader hebt.

De stap van mijn Vive naar de Valve Index was echter zodanig dat ik echt kan zeggen dat dit een stap waard is. Maar alleen achteraf. Ik had prima de Vive kunnen blijven gebruiken en Alyx met volle overgave kunnen spelen. Maar de nieuwere HMDs zijn gewoon echt beter en geven Alyx extra.

Mis je echt Alyx kwaliteit in een Vive? Nee niet echt. Maar ik weet zeker dat als je Alyx in een Vive hebt gespeeld en doet een upgrade naar een modernere HMD dat je versteld staat van de extra "onderdompeling".
Dat geloof ik best. Ik denk dat de meeste mensen die een Rift of Vive hebben gekocht (ik ook) toch nog even wachten op de volgende generatie.

Ik heb bij elkaar veel betaald om early adopter te zijn. Het werkte prima voor Alyx. Heb het net uitgespeeld, beste game-ervaring ooit.

Komt er over een jaar of twee vast nog een spel van Valve of iemand anders met dit niveau. En dan zijn er ook vast weer nog betere headsets. Koop dan wel weer een set. De Index 2. Speel ik Alyx nog eens opnieuw daarin en daarna de nieuwe spellen. Ben wel benieuwd wanneer er een spel gaat komen wat Alyx weet te overtreffen, want dat lijkt nu nog wel vrij lastig eerlijk gezegd. Zal ongetwijfeld gebeuren en grote kans dat het Valve zelf is.

Maar zonet dus uitgespeeld op hard. Geen zin in een replay op korte termijn trouwens, je weet nu immers alle trucjes en puzzels wel. Maar het heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 13-09 10:25
Tot nu toe 2 uur Half-Life Alyx gespeeld, maar man wat een belevenis :) Hiervoor nooit echt VR gespeeld en het is wel even wennen. Ik speel met continous locomotion en dat gaat vrij goed. Het spel ziet er ook echt fantastische mooi uit en ik speel het met de Valve Index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18
Ik word wel echt enthousiast van iedereen zo impressed is met HLA!

Jammer dat de stap om een stevige PC te bouwen en de VR hardware en controllers aan te schaffen (gevoelsmatig) best groot is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Ik zie dat sommigen PS VR werkend hebben op de PC om Alyx te spelen, heeft iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Zijn de settings van Steam VR algemeen of is dat ook weer VR headset afhankelijk? Anders vanavond even met mijn Rift checken of ik hier nog wat kan instellen waardoor het eventueel allemaal wat scherper wordt (op grotere afstand). Ook even kijken naar de FPS counter... ookal zie ik geen stutters.

Want die scherpte is eigenlijk het enige minpunt wat ik kan vinden in Alyx na +- 2 a 3 u er in te hebben zitten (kom dan ook van 1440p 144hz gsync...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Requiem19 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:24:
Ik word wel echt enthousiast van iedereen zo impressed is met HLA!

Jammer dat de stap om een stevige PC te bouwen en de VR hardware en controllers aan te schaffen (gevoelsmatig) best groot is :(
Afhankelijk van wat je al hebt, hoeft de drempel voor VR niet eens belachelijk hoog te zijn. Ik speel Alyx (en andere VR-games) op een Ryzen 2700X met een GTX1060. Geen slechte hardware ofzo, maar zeker niet de absolute top. En ook qua headset heb je geen Index nodig om van VR te kunnen genieten. En het gat tussen een Rift S van 449€ en een complete Index-set van 1079 is toch best groot :+
mfneed schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:44:
Zijn de settings van Steam VR algemeen of is dat ook weer VR headset afhankelijk? Anders vanavond even met mijn Rift checken of ik hier nog wat kan instellen waardoor het eventueel allemaal wat scherper wordt (op grotere afstand). Ook even kijken naar de FPS counter... ookal zie ik geen stutters.

Want die scherpte is eigenlijk het enige minpunt wat ik kan vinden in Alyx na +- 2 a 3 u er in te hebben zitten (kom dan ook van 1440p 144hz gsync...)
Wat er exact in te stellen is kan ik je helaas niet zo mee helpen (mijn PC is niet snel genoeg voor heel veel supersampling enzo). Maar de scherpte van een goede monitor ga je in de huidige generatie VR sowieso niet halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Wormaap op 01-04-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Xqlus1ve schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Wat me ook opvalt is hoe bugvrij deze game is. ik lees ook vrijwel nergens mensen die last hebben van bugs.
Toevallig liep ik net tegen mijn eerste twee bugs aan:

1. Headcrab komt op me af, ik ga snel naar achteren en doe de deur dicht. Ik gluur voorzichtig door het (onbreekbare) raam, de headcrab springt erop en brengt m'n health omlaag omdat de poten door de deur glitchten.

2. Ik sta in een lift, goed ver naar achteren. Té ver naar achteren, want de lift is boven en ik word plots bovenop de lift geplaatst. Meteen daarna viel ik weer de lift in en was Alyx dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Binnenkort: Half-Life Alyx the Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Zou het mogelijk zijn de granaten die de Combine gasten op zich hebben met de Gravity Gloves van ze af te pakken terwijl ze nog leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

Boullie

Da Bulster

jacobras schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:00:
Zou het mogelijk zijn de granaten die de Combine gasten op zich hebben met de Gravity Gloves van ze af te pakken terwijl ze nog leven?
Stuff pakken terwijl een combine nog leeft is zelfs een achievement :)

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:54
Ik heb de gok gewaagd en een gebruikte htc vive gekocht(na lang zoeken en via vraag en aanbod hier, want wat zijn er veel oplichters actief op marktplaats met vr sets, ongelofelijk).

Ik game al jaren niet meer, maar de half-life serie vond ik altijd al geweldig, ik zal en moest deze game spelen.

Het was een gok, want ik draai het op mijn Lenovo S540 laptop, die heeft een i5-8265U en een gtx 1650 max-q 4gb. Heb er wel 20gb geheugen in zitten. Eigenlijk gaat dit helemaal prima, ik heb geen fps drops gemerkt!

Ik ben rustig begonnen, het hele vr is nieuw voor mij, maar wat maakt dit een indruk, niet te geloven. Het is zo bizar om opeens in de half-life wereld rond te lopen, niet te bevatten.

Morgenavond weer verder als de kids in bed liggen 😀😀😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
@Xymox corridor crew!
Als ik de datum zo zie verwacht ik april fools. Maar bij hen kun je alles verwachten.

Ik blijf erbij met dit spel, ik wil het heel graag spelen, maar volgens mij blijf ik erin met die Headcrabs. Dat trek ik echt niet! :D

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 01-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
*Few*, eerste uur of 3 zit erop. Lang geleden dat ik nog eens echt gegamed heb in m'n Rift S, voorheen Rift.

Echt een vet game dit. Het level waar je je flashlight vind, was één grote "FUCK NOPE" :p Vooral als je zonder ammo drijgt te vallen (bij gebrek aan melee: wat doe je dan eigenlijk)? Het manueel moeten herladen in zo'n hectische situaties maakt het ook zóveel spannender dan gwn knopje indruk en wachten op een reload-animatie.

De Continuous locomotion was ik sneller dan verwacht gewoon. Ik gebruik nu gewoon die + shift als het wat rapper mag gaan, al merk ik nu na 2u toch een lichte misselijkheid.

Downsides: ik mis zoals zovelen melee attacks.

Problems: ik ervaar om de +-5 seconden frame time spikes. Duidelijk te zien in de Steam VR overlay en duidelijk te merken in het beeld. Ik merk geen "delay" ofzo waarbij die asynchronous warp oid in actie schiet, het lijkt eerder alsof er telkens 1-3 frames van een totaal andere hoek tussen flitsen... Iemand enig idee?

I7-4790K, 32GB, GTX1070Ti. CPU/GPU usage 40-80%. Low of Ultra maakt niet uit. Laatste geforce drivers. Non-essentiële background apps incl virusscanner sluiten, helpt niets.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:50:
*Few*, eerste uur of 3 zit erop. Lang geleden dat ik nog eens echt gegamed heb in m'n Rift S, voorheen Rift.

Echt een vet game dit. Het level waar je je flashlight vind, was één grote "FUCK NOPE" :p Vooral als je zonder ammo drijgt te vallen (bij gebrek aan melee: wat doe je dan eigenlijk)? Het manueel moeten herladen in zo'n hectische situaties maakt het ook zóveel spannender dan gwn knopje indruk en wachten op een reload-animatie.
Het is vooral heel cool om in VR met een zaklamp en cool pistool rond te lopen. Voelt het nog een stuk realistischer door, omdat je handbewegingen zo duidelijk invloed op de omgeving hebben.

Ik speelde op hard en zat zelden zonder ammo. Soms alleen dat van een specifiek wapen de ammo op was. Er ligt meestal genoeg ammo na de gevechten. Je kunt dus verder lopen en daarna schieten, maar meestal kun je ook vijanden overslaan.
In het ergste geval zul je een hoofdstuk vanaf het begin moeten starten, maar dat heb ik nooit gehad.
De Continuous locomotion was ik sneller dan verwacht gewoon. Ik gebruik nu gewoon die + shift als het wat rapper mag gaan, al merk ik nu na 2u toch een lichte misselijkheid.
Klopt. 2 uur achter elkaar een heftige VR ervaring volhouden is al een hele prestatie. In het begin had ik sessies van 30 minuten, laatste was dik 3 uur. Wordt er wel extra vermoeid van.
Downsides: ik mis zoals zovelen melee attacks.
Ik denk niet dat veel mensen melee missen. Dat zie ik niet in reviews of reacties terug. Het had er in kunnen zitten, maar het geeft qua gameplay andere problemen. Persoonlijk vind ik het een terechte en zeer positieve zet om geen melee toe te voegen.
Het herladen van wapens, het zoeken naar ammo en bijbehorende emoties, de manier van bewegen in VR. Het spel zou heel anders voelen als je melee effectief kon gebruiken.
Hele dikke spoiler:
spoiler:
De iconische crowbar zit wel in het spel en er wordt een soort hint mee gegeven. Kan van alles betekenen. Maar een volgende half-life in VR zou best eens wel melee kunnen hebben.
Problems: ik ervaar om de +-5 seconden frame time spikes. Duidelijk te zien in de Steam VR overlay en duidelijk te merken in het beeld. Ik merk geen "delay" ofzo waarbij die asynchronous warp oid in actie schiet, het lijkt eerder alsof er telkens 1-3 frames van een totaal andere hoek tussen flitsen... Iemand enig idee?

I7-4790K, 32GB, GTX1070Ti. CPU/GPU usage 40-80%. Low of Ultra maakt niet uit. Laatste geforce drivers. Non-essentiële background apps incl virusscanner sluiten, helpt niets.
Met een i7-7700K en GTX1080 nergens last van gehad. Rift en laatste drivers.
Je zegt specifiek dat er frames van een andere hoek in flitsen. Dat kan eventueel te maken hebben met de sensoren? Bepaalde reflecties in de kamer, USB-poort overbelast. Ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Arunia schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:53:
@Xymox corridor crew!
Als ik de datum zo zie verwacht ik april fools. Maar bij hen kun je alles verwachten.

Ik blijf erbij met dit spel, ik wil het heel graag spelen, maar volgens mij blijf ik erin met die Headcrabs. Dat trek ik echt niet! :D
Valt best mee, denk ik. Headcrabs zijn op zich traag en zwak op de sprongen na. Als ze naar je hoofd springen, kun je ze gewoon ontwijken door je hoofd naar een zijkant te bewegen. Ze missen je vrijwel altijd. Zolang je blijft bewegen kunnen ze je zelden raken.
KOOP het, het is de beste spelervaring sinds Half-Life 1.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 02-04-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Playa del C. Haha, je had me in HL2 moeten zien met de muis. Moet wel zeggen dat je het dan wel over die snelle headcrabs hebt en het meeste in Ep1 en 2. Vooral twee geloof ik in die donkere secties.

Moet alleen ook nog VR zelf hebben. Want dat heb ik nog niet. Wel een goede machine overigens (AMD 3900x, 32GB ram, Radeon RX5700XT).
Het is alleen een bak geld voor iets waarvan ik niet weet of ik het langere tijd ga gebruiken. Moet er nog even over nadenken en het geld bij elkaar zien te krijgen!
Daarbij ben ik ook iemand die het liever meteen goed doe dan halfbakken. Dus dat zou dan de duurdere set worden.

Ik hou niet van jumpscares. Vind ik zelf nutteloos zeg maar. Een keer prima, maar vaker wordt voor mij gewoon vervelend.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 02-04-2020 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Arunia schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:05:
@Playa del C. Haha, je had me in HL2 moeten zien met de muis. Moet wel zeggen dat je het dan wel over die snelle headcrabs hebt en het meeste in Ep1 en 2. Vooral twee geloof ik in die donkere secties.

Moet alleen ook nog VR zelf hebben. Want dat heb ik nog niet. Wel een goede machine overigens (AMD 3900x, 32GB ram, Radeon RX5700XT).
Het is alleen een bak geld voor iets waarvan ik niet weet of ik het langere tijd ga gebruiken. Moet er nog even over nadenken en het geld bij elkaar zien te krijgen!
Daarbij ben ik ook iemand die het liever meteen goed doe dan halfbakken. Dus dat zou dan de duurdere set worden.

Ik hou niet van jumpscares. Vind ik zelf nutteloos zeg maar. Een keer prima, maar vaker wordt voor mij gewoon vervelend.
Als fervent hater van jump-scares kan ik je vertellen dat Alyx erg spannend is, me zeker af en toe laat schrikken, maar ik het allemaal redelijk te behappen vind. Terwijl ik een game als F.E.A.R. back in the day op een scherm na een paar uur gedeïnstalleerd heb omdat ik er klaar mee was. Ik speel nog steeds geen sessies van meer dan anderhalf tot twee uur, omdat ik dan even wil relaxen, maar het is prima uit te houden :)

Qua goed/halfbakken/enz: een Rift S is ook gewoon goed. Een Index is beter, maar dan zit je weer voor 1100€ ingekocht in een device dat net zo zeer over twee jaar ingehaald wordt door nieuwe dingen. Ik begrijp dat mensen nu een high-end headset willen, maar ik zou op dit moment juist inzetten op mid-end en over twee jaar zonder spijt vervangen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Wormaap Dank voor je uitleg. Ik ga het eens in de gaten houden. Dan is de rift wel een optie. Zag rond de 555 euro als prijzen. Dat is wel te doen uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Arunia schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:22:
@Wormaap Dank voor je uitleg. Ik ga het eens in de gaten houden. Dan is de rift wel een optie. Zag rond de 555 euro als prijzen. Dat is wel te doen uiteindelijk.
De prijs vanuit Oculus is 449 zelfs. Door leveringsproblemen drukken retailers momenteel de prijzen omhoog. In het VR-topic en het Oculus-topic zitten mensen er redelijk op wanneer Oculus zelf weer voorraad te koop zet, dus als je daar een beetje op mikt kun je een betere prijs krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Wormaap Oh, dat is zeker een ander verhaal. Dan ga ik er gewoon even over denken en als ik dat bedragje heb (beetje veel gekocht de afgelopen tijd. :P) dan kan ik er ook bovenop gaan zitten om voor die prijs te kijken.

Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 17:58

Felyrion

goodgoan!

Playa del C. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:48:
[...]

Het is vooral heel cool om in VR met een zaklamp en cool pistool rond te lopen. Voelt het nog een stuk realistischer door, omdat je handbewegingen zo duidelijk invloed op de omgeving hebben.

Ik speelde op hard en zat zelden zonder ammo. Soms alleen dat van een specifiek wapen de ammo op was. Er ligt meestal genoeg ammo na de gevechten. Je kunt dus verder lopen en daarna schieten, maar meestal kun je ook vijanden overslaan.
In het ergste geval zul je een hoofdstuk vanaf het begin moeten starten, maar dat heb ik nooit gehad.

[...]

Klopt. 2 uur achter elkaar een heftige VR ervaring volhouden is al een hele prestatie. In het begin had ik sessies van 30 minuten, laatste was dik 3 uur. Wordt er wel extra vermoeid van.

[...]

Ik denk niet dat veel mensen melee missen. Dat zie ik niet in reviews of reacties terug. Het had er in kunnen zitten, maar het geeft qua gameplay andere problemen. Persoonlijk vind ik het een terechte en zeer positieve zet om geen melee toe te voegen.
Het herladen van wapens, het zoeken naar ammo en bijbehorende emoties, de manier van bewegen in VR. Het spel zou heel anders voelen als je melee effectief kon gebruiken.
Hele dikke spoiler:
spoiler:
De iconische crowbar zit wel in het spel en er wordt een soort hint mee gegeven. Kan van alles betekenen. Maar een volgende half-life in VR zou best eens wel melee kunnen hebben.

[...]

Je zegt specifiek dat er frames van een andere hoek in flitsen. Dat kan eventueel te maken hebben met de sensoren? Bepaalde reflecties in de kamer, USB-poort overbelast. Ik noem maar wat.
Fun fact: volgens de devs in een interview zat de crowbar (en deels melee volgens mij) eerst wel in Alyx. Maar tijdens playtests bleek dat geen groot succes. Mensen bleven constant met de crowbar achter deuren hangen etc.
Ze hebben nog overwogen collision detection uit te zetten als je de crowbar niet kon zien, maar dat vond men uiteindelijk niet de beste oplossing.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Felyrion schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:52:
[...]

Fun fact: volgens de devs in een interview zat de crowbar (en deels melee volgens mij) eerst wel in Alyx. Maar tijdens playtests bleek dat geen groot succes. Mensen bleven constant met de crowbar achter deuren hangen etc.
Ze hebben nog overwogen collision detection uit te zetten als je de crowbar niet kon zien, maar dat vond men uiteindelijk niet de beste oplossing.
Ook bleef men zich associëren als 'I am Gordon Freeman' wat absoluut niet de bedoeling was / is. :P

spoiler:
Dat geeft trouwens het einde van het verhaal ook een geweldig gevoel _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Xqlus1ve op 02-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
[...]

In de comments op de review hier op de site komt dit toch geregeld terug, maar ik begrijp idd wel waarom ze het niet hebben toegevoegd (crowbar/... die blijft vastzitten in de environment), maar ik vind het spijtig dat er geen oplossing kon voor bedacht worden. Ik merkte het gisteren ook al gewoon met m'n pistool. Je weet wel, deur voorzicht openen met je linkerhand en dan met je pistool in je rechterhand erdoor proberen gluren en aimen.. "Wait a minute, waarom komt m'n rechterhand nou niet mee?? Ohh... zit nog vast tegen het deurframe..." *makes sense*

Misschien had ik m'n opmerking meer moeten verduidelijken: melee hoeft niet met items te zijn maar kan ook gewoon met je vuisten. En dáár zie ik dan weer geen enkele reden voor waarom dat technisch gezien niet toegevoegd kon worden.
In Robo Recall is dat net een van de leukere elementen. Robots een mep verkopen. Robots bij hun nekvel grijpen en met je ander hand hun kop eraf rukken en dan beide elementen tegen andere vijanden kwakken. 8) _/-\o_ Dat maakt de gevechten zoveel dynamischer, en "realisticher" en daar wil je in VR toch juist voor gaan? Ik wil enemies van me af knn duwen als het te hectisch wordt bv. Of een mep verkopen zodat de headcrab er al met 50% health vanaf vliegt. En who cares dat ik een glazen fles kan vastgrijpen als ik die niet in een zijn hals kan steken? :9
[...]

Reflecties zouden er niet mogen zijn. Maar dan nog, het gebeurt op een vrij specifiek interval waardoor het een systematisch probleem lijkt en niets met de omgeving te maken heeft. Het gebeurt ook gewoon als ik me muisstil hou. Om de 5-tal seconden ofzo zie ik een 3-tal frame time pieken, gepaard met "glitches" in het beeld, dus niet eens framerate drops ofzo. Ik kan me niet herinneren dat ik dat laatst in Beatsaber had. Zal eens kijken hoe ik het kan recorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Playa del C. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:55:
[...]

Valt best mee, denk ik. Headcrabs zijn op zich traag en zwak op de sprongen na. Als ze naar je hoofd springen, kun je ze gewoon ontwijken door je hoofd naar een zijkant te bewegen. Ze missen je vrijwel altijd. Zolang je blijft bewegen kunnen ze je zelden raken.
KOOP het, het is de beste spelervaring sinds Half-Life 1.
Idd. Headcrabs gedragen zich zoals gewoonlijk. Je kan dus vrij goed voorspellen wanneer en naar waar ze zullen springen. Als er maar 1 loopt kan je die normaal zonder veel problemen ontwijken en je kan items uit de environment gebruiken om hem te blokkeren.
En dan komen de donkere levels met flashlight en meerdere Poison Headcrabs 8)

Moet wel zeggen dat ik dacht dat ik redelijk goed tegen dergelijke games kon, maar mezelf toch meer dan geregeld betrap op enkel kreten in het ijle :p maar tot nachtmerries is het iig nog niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:43:
Dat maakt de gevechten zoveel dynamischer, en "realisticher" en daar wil je in VR toch juist voor gaan? Ik wil enemies van me af knn duwen als het te hectisch wordt bv. Of een mep verkopen zodat de headcrab er al met 50% health vanaf vliegt. En who cares dat ik een glazen fles kan vastgrijpen als ik die niet in een zijn hals kan steken? :9
Dynamischer? zeker weten! Realistisch? Alyx is heel kwetsbaar en dat merk je in alles. De zombies slaan met hun lange armen / klauwen naar jou toe welk langer zijn dan die van jouw. Ben het met je eens dat er iets mee interactie in had gekund maar de focus ligt voornamelijk op hoe kwetsbaar je bent.

Daarnaast geeft Valve wel in alles wat mogelijk een zo'n soepe mogelijkl en bug vrije experience en dat kan dan wel enorm waarderen. Zelfde met Boneworks, ja hier kan veel meer maar alles is het net niet, en je gameplay is alsof je een elastische lappenpop ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:55
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:47:
[...]

Idd. Headcrabs gedragen zich zoals gewoonlijk. Je kan dus vrij goed voorspellen wanneer en naar waar ze zullen springen. Als er maar 1 loopt kan je die normaal zonder veel problemen ontwijken en je kan items uit de environment gebruiken om hem te blokkeren.
En dan komen de donkere levels met flashlight en meerdere Poison Headcrabs 8)

Moet wel zeggen dat ik dacht dat ik redelijk goed tegen dergelijke games kon, maar mezelf toch meer dan geregeld betrap op enkel kreten in het ijle :p maar tot nachtmerries is het iig nog niet gekomen.
De eerste keer dat een headcrab op mij sprong heb ik geleerd dat ik zoiets niet zou overleven....

spoiler:
het is maar goed dat er geen friendly fire in de game zit. Heb een volledig magazijn in mezelf geschoten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbathh
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-06 20:25
Mooi om alle enthousiaste reacties te lezen hier! Ik heb mijn PC onder andere om deze reden eind vorig jaar vervangen...en man man man wat is het dat waard geweest!

Blij om te lezen dat er meer mensen zijn hier met een hekel aan jump-scares. Same here, de aanpak die bij mij werkt: wanneer de muziek aanzwelt en ik weet dat er iets te gebeuren staat: save - race/teleport door de ruimte om alle jumpscares te laten gebeuren - kijken of je jezelf nog kan redden, anders load :) . Dus niet stapje voor stapje, nee gewoon 100% erin.

Nu een uur of 4 gespeeld, heel rustig aan. Het is bizar hoeveel van de ervaring je mist als je alleen de filmpjes op youtube kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Waah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:51:
[...]

De eerste keer dat een headcrab op mij sprong heb ik geleerd dat ik zoiets niet zou overleven....

spoiler:
het is maar goed dat er geen friendly fire in de game zit. Heb een volledig magazijn in mezelf geschoten :+
Ik heb maar een helm opgezet, weet niet of het zin heeft, maar het voelt wel safe, ook een masker opgezet ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
spoiler:
Een helm werkt goed tegen barnacles, die slurpen ze dan op ipv jezelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Khiu op 02-04-2020 14:10 . Reden: spoiler tags toegevoegd, vind het geen spoiler maar whatever ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Khiu schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:06:
spoiler:
Ai die is een beetje spoiler waardig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Khiu schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:06:
spoiler:
Briljant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Wat is eigenlijk het leukste gameplay-onderdeel in Alyx? Voor mij het schieten met het pistool
spoiler:
met expanded magazine en laser sight
.
Ook flink gelachen toen ik
spoiler:
de strider met het kanon neerschoot
.

We zijn zo gewend aan schieten met een kruis in het midden van het scherm, terwijl dat totaal niet realistisch is. Het met één oog richten door een vizier werkt zoals het hoort. Dat soort dingen. Je neemt echt dekking en kunt leunend om de hoekjes kijken. Dingen die in 2D nooit bereikt kunnen worden.
Jammer dat je nog niet met 'shoulder-mount' kan werken. Met geweren die tegen je schouder rusten. Omdat het virtuele wapen niet tegen je echte schouder kan rusten, ook al kun je dat wel digitaal programmeren. Je kunt dan stabiel richten door verschillende scopes en sights. Hoeft niet in Alyx, maar dat is het enige wat ik nog mis in VR schietspellen. Of kent iemand een spel die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Playa del C. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:06:
Wat is eigenlijk het leukste gameplay-onderdeel in Alyx? Voor mij het schieten met het pistool
spoiler:
met expanded magazine en laser sight
.
Ook flink gelachen toen ik
spoiler:
de strider met het kanon neerschoot
.

We zijn zo gewend aan schieten met een kruis in het midden van het scherm, terwijl dat totaal niet realistisch is. Het met één oog richten door een vizier werkt zoals het hoort. Dat soort dingen. Je neemt echt dekking en kunt leunend om de hoekjes kijken. Dingen die in 2D nooit bereikt kunnen worden.
Jammer dat je nog niet met 'shoulder-mount' kan werken. Met geweren die tegen je schouder rusten. Omdat het virtuele wapen niet tegen je echte schouder kan rusten, ook al kun je dat wel digitaal programmeren. Je kunt dan stabiel richten door verschillende scopes en sights. Hoeft niet in Alyx, maar dat is het enige wat ik nog mis in VR schietspellen. Of kent iemand een spel die dit heeft?
Boneworks doet wel e.e.a. met geweren die je tegen je (virtuele) schouder laat rusten, en het gebruik van sights op het wapen zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Een trap oplopen en dan zo zien waar je naartoe moet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skqZIq23eaSDBo5nwqoKl-c4YJY=/f/image/cs502rx16vTqR77fb5acVwg9.jpg

:9~

Eindelijk gevonden hoe je screenshots maakt met de Index: de Steam-knop ingedrukt houden en dan trigger. Wel met je niet-dominante hand, anders schiet je een kogel af en da's zonde. Ik zit nu bij het level "Northern Star", die vind ik het leukste tot nu toe! Veel te doen en verkennen en daarnaast veel interactie met alien-planten.

Voor de geïnteresseerden: heb nog een paar meer screenshots uit die level toegevoegd aan m'n review over deze game :)
productreview: Half-Life: Alyx, PC review door jacobras

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 02-04-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zojuist heb ik chapters 6 en 7 gespeeld, enneuh...
spoiler:
Jeff is de bom! Heel erg gaaf. Ik vond het niet per se super eng (zoals gezegd vind ik eigenlijk vooral jumpscares vervelend :P) Maar wel enorm gaaf gedaan, ook het 'hand voor de mond' gedoe, helemaal i.c.m. je zaklamp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
Zojuist mijn eerste encounter gehad met de (naam kwijt) noem het even de cleaners:P Dat maakt de game toch wel een stuk interesanter dat die battles er bij zitten! heel cool dat je zo om hoekjes kan loeren en aimen etc! Heel gaaf!

Lasersight upgrade voor pistol is trouwens wel super ideaal!

[ Voor 12% gewijzigd door mfneed op 02-04-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 13-09 10:25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Dit is toch wel héél vet hoor! Love them grenades. :D

[YouTube: Half-Life: Alyx - Combat! (i9-9900K + RTX 2080 Ti + Oculus Rift S)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Wormaap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:48:
Zojuist heb ik chapters 6 en 7 gespeeld, enneuh...
spoiler:
Jeff is de bom! Heel erg gaaf. Ik vond het niet per se super eng (zoals gezegd vind ik eigenlijk vooral jumpscares vervelend :P Maar wel enorm gaaf gedaan, ook het 'hand voor de mond' gedoe, helemaal i.c.m. je zaklamp :)
spoiler:
Er liggen ook best veel gasmaskers in het rond. Die kun je opzetten en hoef je je hand niet meer te gebruiken. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb gisteren wat experimenten gedaan met de console.
Gezien mijn setup (zie onderschrift) wilde ik zien om alle instellingen (supersampling etc) zo hoog mogelijk op te krikken om mijn systeem te laten zweten zonder dat ik merkbaar problemen zie optreden.

Mijn conclusie is dat Alyx out-of-the-box op een geweldige manier geoptimaliseerd is. Inderdaad kan je instellingen extra opschroeven, maar wat ik zo kan beoordelen zie en merk ik weinig significant verschil tussen de standaard instellingen (high en ultra) en de handmatige opgekrikte instellingen.

Voor mijn setup zie ik geen reden om in de console te gaan rommelen en heb de standaard ultra setting gekozen op 120Hz met automatische supersampling (dat is de standaard instelling). Dus gewoon de out-of-the-box waarden. Wat mij betreft is dit de instelling die niet echt beter kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Blijkbaar lukt dit als je de skills hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben me een beetje aan het inlezen om Alyx te spelen (groot fan, Half Life 1, 2 en beide episodes uitgespeeld). De Valve Index is de beste ervaring maar bijna onmogelijk om aan te komen.

Over de Oculus Quest met Virtual Desktop heb ik al een aantal mooie video’s gezien. Draadloos Alyx spelen zonder base stations lijkt me ideaal! En de Quest is zelfs beschikbaar om te bestellen bij bijvoorbeeld Coolblue.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? En wat zijn jullie ervaringen? In dit topic heb ik wel gelezen dat er een paar zijn die het gebruiken, maar hoe vinden jullie het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OriginalCrash
  • Laatst online: 29-08 11:23
[b]Tjeerd84 in "[VR] Half-Life: Alyx"
Wat je denk ik zoekt is een spel als Onward of Contractors VR in combinatie met een gunstock. Bv de protube VR. Dit geeft een heel erg realistische ervaring. Alsof je echt een geweer vast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

deuxani schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:15:
Ik ben me een beetje aan het inlezen om Alyx te spelen (groot fan, Half Life 1, 2 en beide episodes uitgespeeld). De Valve Index is de beste ervaring maar bijna onmogelijk om aan te komen.

Over de Oculus Quest met Virtual Desktop heb ik al een aantal mooie video’s gezien. Draadloos Alyx spelen zonder base stations lijkt me ideaal! En de Quest is zelfs beschikbaar om te bestellen bij bijvoorbeeld Coolblue.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? En wat zijn jullie ervaringen? In dit topic heb ik wel gelezen dat er een paar zijn die het gebruiken, maar hoe vinden jullie het?
Heb zelf Alyx uitgespeeld met de Quest via Virtual Dekstop, prima ervaring en lekker draadloos! Een snelle stabiele verbinding is wel nodig met je router anders is Virtual desktop geen soepele ervaring. Virtual desktop moet je wel aanschaffen (20 euro) en daarna moet je hem via Sidequest updaten om SteamVR te kunnen gebruiken in VD.

Ik zou hem bestellen via Oculus zelf (voorraad wordt 1 a 2 keer per week aangevuld en betaal je de netste prijs). Ik zou Coolblue het niet gunnen gezien de prijzen omhoog geschroefd hebben. Maar die keuze is aan jou of je wat langer kan wachten. Indien op voorraad heb je hem binnen 2 dagen via Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
GIIANT schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:43:
Zelfs op een I5 2500k, 16GB en een 1060 6GB, met alles op low en textures op high, draait hij prima speelbaar op een Valve index, maar wil toch wel graag ervaren hoe het is op 120 FPS, dus mischien eindelijk m'n cpu maar eens upgraden :) (en de GPU ook natuurlijk)
Ik wilde even informeren of je ondertussen al gevorderd bent in het spel en misschien problemen bent tegengekomen. Zelf heb ik ook een 1060 6GB en 16GB RAM maar hoofdstuk "Jeff" is gewoon onspeelbaar geworden. Textures worden paars en een paar seconden later knalt de game eruit. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen om op een vlotte manier verder te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Waking_The_Dead schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:59:
[...]

Ik wilde even informeren of je ondertussen al gevorderd bent in het spel en misschien problemen bent tegengekomen. Zelf heb ik ook een 1060 6GB en 16GB RAM maar hoofdstuk "Jeff" is gewoon onspeelbaar geworden. Textures worden paars en een paar seconden later knalt de game eruit. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen om op een vlotte manier verder te kunnen spelen.
Hier met een 2700X, 32GB RAM en een 1060 6GB heb ik Jeff prima kunnen spelen. In outdoor-maps heb ik af en toe dat onderin het beeld een stukje grond ineens raar belicht is, maar da's alles. Dit is wel op een Rift S, geen Index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Xqlus1ve schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:31:
[...]

Heb zelf Alyx uitgespeeld met de Quest via Virtual Dekstop, prima ervaring en lekker draadloos! Een snelle stabiele verbinding is wel nodig met je router anders is Virtual desktop geen soepele ervaring. Virtual desktop moet je wel aanschaffen (20 euro) en daarna moet je hem via Sidequest updaten om SteamVR te kunnen gebruiken in VD.
Ik heb geen Quest maar een Rift S, maar Virtual Desktop heb je toch niet nodig? De Oculus environment heeft in die knoppenbalk onderaan een knop voor z'n eigen "Virtual Desktop" (niet de Steam app). Van daaruit kan je dus ook gewoon naar Steam & HL:Alyx.

[ Voor 18% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-04-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Waking_The_Dead schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:59:
[...]

Was dat bij het 'open' stuk?
Die zorgde bij mij wel voor issues, op een 2070s, met index en Geforce, die weer mijn grafische settings leek te hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Buzz_Fuzz schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:05:
[...]

Ik heb geen Quest maar een Rift S, maar Virtual Desktop heb je toch niet nodig? De Oculus environment heeft in die knoppenbalk onderaan een knop voor z'n eigen "Virtual Desktop" (niet de Steam app). Van daaruit kan je dus ook gewoon naar Steam & HL:Alyx.
Via Virtual Desktop (de app) kun je het hele VR gebeuren draadloos van je PC naar de Quest streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Xqlus1ve schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:31:
[...]

Ik zou hem bestellen via Oculus zelf (voorraad wordt 1 a 2 keer per week aangevuld en betaal je de netste prijs). Ik zou Coolblue het niet gunnen gezien de prijzen omhoog geschroefd hebben. Maar die keuze is aan jou of je wat langer kan wachten. Indien op voorraad heb je hem binnen 2 dagen via Oculus.
Kijk, dit vind ik mooi om te horen! Bedankt voor je reply. Heel goed om te weten dat je ervaring positief is met Alyx, Quest en Virtual Desktop en dus helemaal wireless dit spel spelen. Geen latency issues gehad en weinig gedropte frames of heb je nog veel moeten tweaken met de settings?

Ja ik had gezien dat ALVR ook een optie is, maar ik vind het niet erg om te betalen voor iets dat uit ervaring van velen gewoon goed werkt.

Thanks ook voor de tip. Ik zou de Oculus website niet eens gaan checken omdat ik daar nooit voorraad zie, maar snel reageren bij een notificatie is dan key. €449 is de normale prijs volgens mij, dus Coolblue vraagt een €50 premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

deuxani schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:25:
[...]

Kijk, dit vind ik mooi om te horen! Bedankt voor je reply. Heel goed om te weten dat je ervaring positief is met Alyx, Quest en Virtual Desktop en dus helemaal wireless dit spel spelen. Geen latency issues gehad en weinig gedropte frames of heb je nog veel moeten tweaken met de settings?
Ik heb dit gespeeld met een 1700X / 16GB / R9 290, mijn videokaart was helaas de bottleneck, latency heb je altijd wel maar niet extreem, en heel soms dropt mijn wifi verbinding naar 520mbit, hierdoor merk je dat het beeld begint te schokken. Je moet dan soms ff wachten of VD opnieuw opstarten, wat ik geen issue vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Xqlus1ve schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb dit gespeeld met een 1700X / 16GB / R9 290, mijn videokaart was helaas de bottleneck, latency heb je altijd wel maar niet extreem, en heel soms dropt mijn wifi verbinding naar 520mbit, hierdoor merk je dat het beeld begint te schokken. Je moet dan soms ff wachten of VD opnieuw opstarten, wat ik geen issue vond.
Ja en wat je zegt, heel soms dropt het misschien, maar dat hoort misschien even bij de wireless experience :) Ik heb een i7-8700 / 16GB / GTX 1080 / 8GB en mijn PC achter mijn TV staan, wired direct aangesloten op de modem en mijn wireless AC router er naast staan. Dus ik sta letterlijk naast mijn router te gamen dan :*) Ik ben benieuwd, moet te doen zijn zo te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

deuxani schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:25:
[...]

Ja en wat je zegt, heel soms dropt het misschien, maar dat hoort misschien even bij de wireless experience :) Ik heb een i7-8700 / 16GB / GTX 1080 / 8GB en mijn PC achter mijn TV staan, wired direct aangesloten op de modem en mijn wireless AC router er naast staan. Dus ik sta letterlijk naast mijn router te gamen dan :*) Ik ben benieuwd, moet te doen zijn zo te horen.
Welke powerhouse aan een router je dan ook heb, de max snelheid die de Quest oppakt is 866mbit, hoger wordt het niet. Heb zelf de link kabel nog niet maar qua compressie moet je het verschil wel redelijk kunnen zien. Echter heeft dat de ervaring / gameplay niet beinvloed.

Oculus Link = 5gbit
Quest wifi = 0,86gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:40
Zou een 1050 TI te zwak zijn om het te spelen samen met een Oculus Quest link?
Heb een I7 3de gen, 16GB ram.

[ Voor 22% gewijzigd door Calamor op 06-04-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Calamor schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:00:
Zou een 1050 TI te zwak zijn om het te spelen samen met een Oculus Quest link?
Heb een I7 3de gen, 16GB ram.
970/1060 was de minimum dacht ik....
Maar net als gewone games hangt veel af van de game. En de settings die je instelt. (High/medium/low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb een vraag over de grenade launcher upgrade van de shotgun. Als je een granaat afvuurt, gaat dat dan ook ten koste van je normale shotgun-ammo? Anders gesteld: wordt er normale ammo gebruikt om de granaat de verte in te schieten? Ik heb de upgrade inmiddels maar op het moment dat ik 'm gebruik heb ik geen tijd om hiernaar te kijken ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste