[VR] Oculus Quest 2 of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:54

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Sinds een aantal weken ben ik geïnteresseerd in het aanschaffen van een VR headset. Na dat we op school een project hebben gemaakt is mijn oog gevallen op de Oculus Quest 2.

De voornaamste reden hiervoor is dat deze stand alone kan draaien, maar ook (draadloos) verbonden kan worden met een desktop voor zware games. Wat voor mij ook een belangrijk punt is, is de developer mode. Hiermee is het mogelijk om bijvoorbeeld in Unity met C# applicaties te ontwikkelen voor de headset.

Wat is nu mijn vraag; is dit de goede keus voor mij? Of zijn er nog andere headsets die hetzelfde bieden en eventueel meer of beter zijn? Het budget is maximaal €1000.

Ook las ik dat er een Oculus Quest 2 Pro/Quest 3 aan zit te komen. Maar binnen welke termijn zal dit ongeveer zijn? Een aantal maanden wachten heb ik er wel voor over, maar geen half jaar.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik raad je aan even de vraag hier te stellen:
[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic

Over het laatste stukje, er is altijd een nieuwe headset in ontwikkeling, de Quest 2 is afgelopen jaar rond oktober uitgekomen. Ik verwacht niet eerder dan dat dit jaar een nieuwe headset en denk zelf dat het nog wel wat langer zal duren dan dat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:43
De Quest 2 is juist interessant voor developers omdat je zowel PC VR als stand alone VR kan ontwikkelen. Het is ook veruit het populairste platform.

Wachten op een nieuwe versie is nutteloos. Niemand weet wanneer hij komt en voor welke prijs. De Quest 2 is bovendien zo goedkoop dat je nooit veel geld kan verliezen als je wil upgraden en hem verkoopt.