Nou inmiddels de andere router (Asus AC86U) en het verschil is 0,0. nog steeds choppy.
Ik heb de volgende overlays:
- steam overlay
- vrFPS
- VD overlay
steam overlay zit steeds ruim onder de max qua latency. En vrFPS blijft ook gewoon een stabiele 90hz geven. Helaas heb ik wel iedere seconde even reprojection. De VD overlay zit qua latency steeds in het geel bij game, de rest is gewoon wit.
Het maakt niet uit welke instellingen ik doe (lage resolutie, hoge resolutie, laagste bitrate, etc.) VD blijft een latency in de game zelf stoppen die vermoedelijk de reprojection geeft. Ook wisselen tussen H264, HEVC, sliced encoding, etc. maakt geen verschil
Aan m'n specs kan het niet liggen (3080, 5800x) en met link is het 100% soepel (zelfs bij 1.7x de resolutie). Helaas blijft mijn oordeel over VD dus helemaal intact...
Hopelijk weet iemand raad, anders gaat de router weer retour en ben ik echt voor eens en voor altijd klaar met dat hele Virtual Desktop!
edit: uiteraard heb ik 5ghz (20/40/80 en dedicated voor de quest op een "vrij" kanaal in dezelfde ruimte). De totale latency die VD aangeeft is rond de 40, waarbij dus alles in het wit is behalve de latency achter game. Die zit meestal rond de 15-17 en is eigenlijk meer geel dan wat anders. Feitelijk is die dus 2x zo hoog als de latency van de steam overlay zelf.
[
Voor 18% gewijzigd door
MazeWing op 30-11-2020 15:06
]