Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:17:
[...]

Gewoon een plug erop. Werkt wss gewoon. Net als servers doen
Heb je een linkje van zo'n plug?
Geen idee wat dat is maar zou wel de oplossing kunnen zijn.
En anders idd een oud schermpje ergens scoren, en natuurlijk vga naar HDMI plug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:30
mytheory schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:53:
[...]

Heb je een linkje van zo'n plug?
Geen idee wat dat is maar zou wel de oplossing kunnen zijn.
En anders idd een oud schermpje ergens scoren, en natuurlijk vga naar HDMI plug :)
zoiets bv voor hdmi maar zijn er miljoenen varianten van.. heel bekend ‘probleem’

https://www.amazon.nl/Hea...id=pla-547341237007&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Soliest schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:06:
[...]

volstaat dan een oud 14 inch monitortje al? ;)
Dit zou moeten werken, hij moet de output ergens op kwijt maar de resolutie van je scherm doet er zover ik weet mij niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Even een heads-up: De PSVR headset met 5 games is weer in de aanbieding voor +/- 230
pricewatch: Sony PlayStation VR V2 + PS Camera + 5 Games (Megapack 3)
Dit is de MegaPack 3 die bevat ook het verloopstukje dat je nodig hebt voor de camera voor PSVR op een PS5.

Normale prijs was voorheen rond de 330.

Ik heb er gister een besteld en het bevalt goed icm de PS5.
Alleen moest even een DS4 controller hebben om aan de slag te kunnen in de meeste games, die had ik natuurlijk niet meer na de aanschaf van de PS5, die zijn met de PS4 de deur uit gegaan.
Wil ook nog die move-controllers kopen, maar dat komt nog wel een keer.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik heb nu even de Quest 2, en hoewel ik de ervaring zeer leuk vind, moet ik toch zeggen dat die dure games een afknapper zijn. Ook al zijn er nu bepaalde games in afslag door black friday, als ik alle games wil kopen die ik wil, kom ik aan 246 euro, en het zijn niet eens zoveel games. Erger nog, ik vind dat sommige spellen gewoon schandalig kort zijn. Vader immortal, OK 8 euro voor een spel, valt goed mee, maar op een half uur is het uitgespeeld, what? De Quest headset mag dan wel goedkoop zijn, je moet er achteraf nog flink wat duiten voor neertellen, en dan kan je die spellen enkel spelen op de oculus Quest, en niets anders. Dikke bummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Hyloba schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:23:
Ik heb nu even de Quest 2, en hoewel ik de ervaring zeer leuk vind, moet ik toch zeggen dat die dure games een afknapper zijn. Ook al zijn er nu bepaalde games in afslag door black friday, als ik alle games wil kopen die ik wil, kom ik aan 246 euro, en het zijn niet eens zoveel games. Erger nog, ik vind dat sommige spellen gewoon schandalig kort zijn. Vader immortal, OK 8 euro voor een spel, valt goed mee, maar op een half uur is het uitgespeeld, what? De Quest headset mag dan wel goedkoop zijn, je moet er achteraf nog flink wat duiten voor neertellen, en dan kan je die spellen enkel spelen op de oculus Quest, en niets anders. Dikke bummer.
Tsja, dat had je van te voren kunnen weten, de prijs van de Oculus store games zijn altijd al duur geweest.
Veruit het goedkoopste is om de games via steam aan te schaffen en met een link kabel of VD te spelen. Dit even afgezien van de kosten van een game PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Het leukst is toch PCVR, ik koop een aantal leuke Quest games zodat je wat hebt als je hem meeneemt maar het merendeel speel ik via VD/link op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
FreeMen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:26:
[...]

Tsja, dat had je van te voren kunnen weten, de prijs van de Oculus store games zijn altijd al duur geweest.
Veruit het goedkoopste is om de games via steam aan te schaffen en met een link kabel of VD te spelen. Dit even afgezien van de kosten van een game PC.
Welja, ik overweeg om te investeren in een game pc, en dan via steam de spellen aan te schaffen. Dan heb ik ze op zijn minst nog als ik het oculus platform zou verlaten, of wanneer mijn facebook account gebannen wordt.
unfor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:37:
Het leukst is toch PCVR, ik koop een aantal leuke Quest games zodat je wat hebt als je hem meeneemt maar het merendeel speel ik via VD/link op de PC.
Dit lijkt mij een goed plan! Welke Quest games zijn de moeite om te hebben? Ik heb momenteel Beat Saber en Thrill of the fight. Lijken mij wel leuke games om standalone te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39
Hyloba schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]

Welja, ik overweeg om te investeren in een game pc, en dan via steam de spellen aan te schaffen. Dan heb ik ze op zijn minst nog als ik het oculus platform zou verlaten, of wanneer mijn facebook account gebannen wordt.

[...]

Dit lijkt mij een goed plan! Welke Quest games zijn de moeite om te hebben? Ik heb momenteel Beat Saber en Thrill of the fight. Lijken mij wel leuke games om standalone te hebben.
Superhot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hyloba schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:41:
[...]

[...]

Games waar ik zelf erg van geniet op de Quest: In Death, Until You Fall. (Beide roguelike), Synth Riders. (Een dans game? Ja serieus, wat een workout :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Aangezien de officiële VR cover nog steeds is uitverkocht even verder gezocht naar een face cover met een zo dun mogelijke pad en kwam de onderstaande tegen op ali.

€ 7,85 58%OFF | Voor Oculus Quest 2 Vervanging Pu Gezicht Pad Kussen Gezicht Cover Bracket Beschermende Mat Oog Pad Voor Oculus Quest 2 vr Accessoires
https://a.aliexpress.com/_B0wkdd

3-4 werken levertijd maar voor € 11,11 kan ik mij geen bult vallen. Hopelijk levert deze ook een betere FOV op, zo niet gebruik ik de pads voor een eigen 3D geprint frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dubbel....

[ Voor 97% gewijzigd door FreeMen op 27-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hyloba schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:23:
Asgards wrath is nu gratis. Lone echo 50% nu korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een 3070 op SteamVR 100% nog geen redelijke stabiele 90 FPS in HLA en Asgard's Wrath. Schone W10 een installatie, 750watt corsair voeding en alles. Moet ergens een bug zijn, wel erg irritant, anderen hier ook dergelijke ervaring? Via VD is duidelijk de storende factor game hoger dan 13 ms, network en alles is 8 of lager, constant.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:46:
Met een 3070 op SteamVR 100% nog geen redelijke stabiele 90 FPS in HLA en Asgard's Wrath. Schone W10 een installatie, 750watt corsair voeding en alles. Moet ergens een bug zijn, wel erg irritant, anderen hier ook dergelijke ervaring? Via VD is duidelijk de storende factor game hoger dan 13 ms, network en alles is 8 of lager, constant.
Wat is je VD instelling, medium of high quality?
En wat zijn je resolutie instellingen in steam VR?
Op medium (native resolutie) en steam op 130% zou jouw systeem zeker 90 FPS in HL moeten kunnen halen.

Edit
Asgards wrath is wel een extreem zware game, ik moet in de settings van de game zelf de resolutie helemaal op "nul" zetten met mijn. 2080 om rond de 70 FPS uit te komen met 120% SS.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 27-11-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medium in VD, en ook op low in HLA nog ellende. Is frustrerend, gisteren een 3080 weten te reserveren voor 10 december, denk dat die sowieso wel een gave verbetering moet zijn, maar met de huidige hardware moet het gewoon werken op normale settings en dat doet het niet.

Zelfs zonder SS, ellende.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 27-11-2020 22:57 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:57:
Medium in VD, en ook op low in HLA nog ellende. Is frustrerend, gisteren een 3080 weten te reserveren voor 10 december, denk dat die sowieso wel een gave verbetering moet zijn, maar met de huidige hardware moet het gewoon werken op normale settings en dat doet het niet.

Zelfs zonder SS, ellende.
Op low en dan nog geen 90 halen dan is er inderdaad iets mis. Clean installatie dus drivers zou het niet mogen zijn. Heb je gekeken hoe zwaar je gpu en cpu belast worden?

Ik moet zelf overigens in de meeste games de game zelf niet actief maken want dan loopt hij erg slecht doordat om één of andere reden mijn mirror scherm naar 60hz gaat en bril reageert daar op. Ik klik altijd even staan VR zelf aan op de taakbalk.

Wellicht heb jij dat probleem ook ..?

Tip: schaf voor €3,00 fpsVR aan, deze laat ingame de belasting van je systeem zien. Jammer genoeg heeft VD dit niet ook meteen ingebouwd.

[ Voor 43% gewijzigd door FreeMen op 27-11-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:01:
[...]

Op low en dan nog geen 90 halen dan is er inderdaad iets mis. Clean installatie dus drivers zou het niet mogen zijn. Heb je gekeken hoe zwaar je gpu en cpu belast worden?

Ik moet zelf overigens in de meeste games de game zelf niet actief maken want dan loopt hij erg slecht doordat om één of andere reden mijn mirror scherm naar 60hz gaat en bril reageert daar op. Ik klik altijd even staan VR zelf aan op de taakbalk.

Wellicht heb jij dat probleem ook ..?
Zit altijd redelijk ver onder 100%, CPU helemaal, GPU tussen 60-80. Hoe zet je dat niet actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:04:
[...]

Zit altijd redelijk ver onder 100%, CPU helemaal, GPU tussen 60-80. Hoe zet je dat niet actief?
Gewoon iets anders aanklikken dan de game zelf (bv steam VR) op de taakbalk, de game mag niet "gehighlight" zijn op de werkbalk.

NB,

Waar heb je die 3080 gereserveerd? Ik heb ook interesse nu mijn 2080 nog en leuk bedrag oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:07:
[...]

Gewoon iets anders aanklikken dan de game zelf (bv steam VR) op de taakbalk, de game mag niet "gehighlight" zijn op de werkbalk.

NB,

Waar heb je die 3080 gereserveerd? Ik heb ook interesse nu mijn 2080 nog en leuk bedrag oplevert.
Dat doe je dus met de muis zonder de headset op?

Had geluk met Amazon, supersnel besteld en betaald. Als je kans wil maken, even deze thread in de gaten houden:
[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Dat is een optie inderdaad. Ik start zelf altijd alles vanuit mijn desktop via een snelkoppeling dus dan klik ik snel even op stream VR voordat de game echt opstart.

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ca €900 voor een 3080, mij iets teveel. De officiële prijs is ca €750 maar begrijp de prijs door de tekorten.

Ik wacht wel tot eind Q1 dan zal het wel eerst genormaliseerd zijn. Waarschijnlijk krijg ik dan ook minder voor mij kaart maar kan nog prima mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:22
Je vraagt wel bijna 4k op 90fps met de Quest 2, en zeker met supersampling: meer dan 4k.

reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Als je hier kijkt zie je dat een 3070 op 4k medium gemiddeld geen 90fps haalt, tel daarbij en- en decoding overhead en latency bij op en ik denk dat weinig systemen strak 90fps halen in VR met link of VD.

Om dan nog niet te spreken van slecht geoptimaliseerde games...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
UniMatrix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:17:
Je vraagt wel bijna 4k op 90fps met de Quest 2, en zeker met supersampling: meer dan 4k.

reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor ...

Als je hier kijkt zie je dat een 3070 op 4k medium gemiddeld geen 90fps haalt, tel daarbij en- en decoding overhead en latency bij op en ik denk dat weinig systemen strak 90fps halen in VR met link of VD.

Om dan nog niet te spreken van slecht geoptimaliseerde games...
Ik haal zelfs 90 FPS met 120-130% SS in veel games en zeker half Life met alles zo goed als maximaal. Ik heb een 2080 en een 3070 is een flink stuk sterker.

Klopt wel dat er veel slecht geoptimaliseerde games zijn (zoals Asgard wrath) waar ik dat met die instellingen niet haal.

In zijn geval haalt hij 90 FPS in HL niet eens op 100% SS in met settings ingame op low. Dat is niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@Koldur , even voor de zekerheid, wat is je gemiddelde FPS in HL ? Niet 100% stabiel 90 maar altijd tussen 80-90 is nog wel redelijk te verklaren. Lager en/of veel dips zou niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Koldur schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:46:
Wat ik zelf gemerkt heb is dat VD de eerste keer dat ik hem start deze duidelijk trager is. Na afsluiten en weer opstarten van VD is ie weer snel. Misschien is dat bij jou ook het geval?
Mijn 3070 loopt prima met VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:31
Vandaag voor het eerst bezig geweest met de Quest 2. Bijzondere ervaring. Enige probleem is dat ik met geen mogelijkheid via de creditcard betalingen kan doen in de store. Veel foutmeldingen. Klinkt iemand dat bekend in de oren?

Overigens de link kabel er ook bij.
Morgen pc bouwen met 3080 rtx en 5600x. Alyx en boneworks staan al klaar

[ Voor 19% gewijzigd door Sosua op 28-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben vanaf dit weekend nieuw in de wereld van VR Gaming.. ik heb de Oculus Rift S gekocht en ben echt zeer benieuwd! ik zal mijn ervaringen de komende weken wel delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net even Alynx kwartiertje gespeeld en ziet er mooi uit maar ik merk dat ik continu tegen de guardian oploop wat mij de hele tijd uit het spel haalt. (de matrix). Moet ik accepteren dat lopen alleen maar via de controls gaat? Mss went dat maar vind het nu erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:33:
Net even Alynx kwartiertje gespeeld en ziet er mooi uit maar ik merk dat ik continu tegen de guardian oploop wat mij de hele tijd uit het spel haalt. (de matrix). Moet ik accepteren dat lopen alleen maar via de controls gaat? Mss went dat maar vind het nu erg vreemd.
Groter huis kopen ;)

Maarja, dit is nou eenmaal een van de beperkingen van de huidige generatie VR. Ik zou ook dolgraag een oneindige loopband hebben. Ik heb destijds de Virtuix Omni gebackt op kickstarter maar dat is nooit wat geworden :'( Halverwege werden alle consumentenbackers uit de EU gewoon geannuleerd omdat ze daar geen zin meer in hadden, ze richten zich alleen nog maar op bedrijven. Ook andere dergelijke initiatieven zijn op niks uitgelopen.

Mijn ervaring is dat het wel went, alleen het blijft een irritant punt. De loopfunctie van de game moet je blijven gebruiken, maar ik doe het zelf in combinatie met rondlopen in de beperkte ruimte die ik heb. Wat wel vervelend is, want soms werk je jezelf in een hoekje waardoor je aan de ene kant door de game niet meer vooruit kan, en aan de andere kant door de fysieke wereld, en dan moet je jezelf even omdraaien en in-game lopen.

Ook heb ik mijn guardian een beetje te ruim ingesteld waardoor sommige kanten van mijn ruimte wat 'gevaarlijker' zijn als ik druk ga gebaren, omdat er schermen staan, of muren. Aan een andere kant heb ik een bank dus daar valt het heel erg mee. Daarom haal ik altijd een 'hapje' uit mijn guardian in 1 hoek, waardoor ik altijd kan zien welke kant ik op sta. Het is vervelend om hier rekening mee te moeten houden, maarja. Zo is het nu eenmaal.

Op het werk hebben we een grote ruimte, een beetje een soort dans/yoga zaal, als Corona over is ga ik die een keer proberen met de Quest. Want met de PC gaat niet lukken daar natuurlijk. Alleen 1 van de muren is een enorme spiegel (echt opgezet als een danstrainingzaal met zo'n balk midden langs de spiegel) en ik maak me een beetje zorgen hoe de inside-out tracking daarop reageert als hij zijn controllers 2x ziet (waarvan 1x in spiegelbeeld). Maarja dat zien we dan wel.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 28-11-2020 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreeMen Ik haal de 90 wel, maar als het dipt dan stottert het ook meteen en zie ik in de overlay het richting de 23ms lopen op game. Dit gebeurt vrij regelmatig. Ook beat saber loopt niet helemaal soepel. Vergeleken met Tales of Galaxy's Edge op de Oculus zelf loopt HLA echt slecht. Ook daar soms wat dipjes, maar die zijn niet storend. Ik ga vandaag even testen met jullie tips.

@mytheory VD op de PC restarten of op de Oculus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
Koldur schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:53:
Gewoon VD stoppen en terug naar je Q2 gaan en daarna weer VD starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
mytheory schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:09:
[...]

Gewoon VD stoppen en terug naar je Q2 gaan en daarna weer VD starten.
Zou best zoiets kunnen zijn. Bij mij herkend VD bijvoorbeeld vaak de eerste keer mijn pc niet op het netwerk (hij vind dat die op een ander netwerk zit). Als ik VD op de bril herstart kan ik direct connecten. Zitten dus wel wat wonky dingen in VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:53:
@FreeMen Ik haal de 90 wel, maar als het dipt dan stottert het ook meteen en zie ik in de overlay het richting de 23ms lopen op game. Dit gebeurt vrij regelmatig. Ook beat saber loopt niet helemaal soepel. Vergeleken met Tales of Galaxy's Edge op de Oculus zelf loopt HLA echt slecht. Ook daar soms wat dipjes, maar die zijn niet storend. Ik ga vandaag even testen met jullie tips.

Dan is er toch iets niet goed want als er iets goed loopt is het wel beatsaber. Heb jij geen netwerk spikes op diemomenten?

Als het netwerk spiked schiet de game latency ook om omhoog en dipt je fps. Sinds mijn nieuwe router afgelopen week is dat probleem weg. Je geeft aan dat netwerk 8 ms is maar is hij dat altijd ook op de issue momenten?

Hoe heb je je streamer ingesteld, auto bitrate of Manuel en indien manual hoe hoog staat hij dan? Ik had issues boven de 70mbps met netwerk spikes op mijn oude router, nu kan ik naar 150 zonder issues.

Het feit dat VD je PC niet goed herkend is ook geen goed teken.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 28-11-2020 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FreeMen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:47:
[...]

Dan is er toch iets niet goed want als er iets goed loopt is het wel beatsaber. Heb jij geen netwerk spikes op diemomenten?

Als het netwerk spiked schiet de game latency ook om omhoog en dipt je fps. Sinds mijn nieuwe router afgelopen week is dat probleem weg. Je geeft aan dat netwerk 8 ms is maar is hij dat altijd ook op de issue momenten?

Hoe heb je je streamer ingesteld, auto bitrate of Manuel en indien manual hoe hoog staat hij dan? Ik had issues boven de 70mbps met netwerk spikes op mijn oude router, nu kan ik naar 150 zonder issues.

Het feit dat VD je PC niet goed herkend is ook geen goed teken.
VD herkent mijn PC wel goed, dat is bij mytheory ;)

Network latency is altijd 5ms zelfs, nu ging het wel beter HLA, ik denk dat ik ook gewoon een te grote perfectionist ben en daarom blij dat ik een 3080 deze kant op ga krijgen binnen nu en twee weken.

Ik zie altijd alleen game omhoog gaan bij stotteren, maar is nu wel minder, heb vsync op programma specifiek gezet en mijn monitor op 120hz, denk dat het daar iets mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

MazeWing

The plot thickens...

Ik ga vandaag nog eens testen met VD icm een andere router (Asus AC86U). Als het dan steeds ondermaats is ben ik klaar met VD...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 21:23
Mooi nieuws voor de VR gemeenschap die ook interesse hebben in Flight sim.

nieuws: MS Flight Simulator krijgt VR-versie met gratis update op 22 december

Op alle headsets, geen vendor lockin of platform moeilijkheden gewoon ook voor Index en Oculus-headsets en de Vives.

Maar alvast op zoek naar een koopje voor MS flight sim, maar de deluxe versie met Schiphol, of toch niet? Er is nog wat tijd tot 22 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MazeWing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:59:
Ik ga vandaag nog eens testen met VD icm een andere router (Asus AC86U). Als het dan steeds ondermaats is ben ik klaar met VD...
Ik heb dezelfde (ac2900) en loopt als een zonnetje . Wil direct op de pc aangesloten en de 5gz losgemaakt van 2.4ghz dedicated voor de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21
MazeWing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:59:
Ik sta vlak naast de router die ik van mijn ISP heb gekregen en haal prima snelheden. Kijk vooral eens naar het kanaal waar je op zit, of je inderdaad via 5ghz verbonden bent en naar de afstand tussen je PC-router en headset-router.

Het is echt zonde om op te geven want het wireless spelen maakt zo'n groot verschil. Je kan alle kanten op draaien zonder dat je kabel in de knoop komt en rondlopen zonder dat er een gewicht aan 1 kant van je headset zit.

Voor mij is VD de reden waarom de Q2 de beste headset van het moment is, wireless

[ Voor 24% gewijzigd door R.van.M op 28-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Welke VR-game zouden jullie aanraden voor 5-6 jarige kinderen? Beatsaber is het enige wat mij te binnen schiet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
Capsaicin schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:08:
Welke VR-game zouden jullie aanraden voor 5-6 jarige kinderen? Beatsaber is het enige wat mij te binnen schiet...
Walkabout mini golf? Ook voor volwassenen nog leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe zien jullie het? Gisteren vond ik halflife echt heel mooi met Quest 2 link. DCS is ook goed speelbaar en redelijk scherp.

Zal de Reverb2 echt zoveel mooier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Capsaicin schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:08:
Eerlijkgezegd zou ik VR afraden voor kleine kinderen, hun IPD komt niet overeen met VR brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Was het ook niet zo dat kinderen tot 12 ofzo niet vr mogen spelen ivm gezondheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Of het mag weet ik niet, maar het kind zal niet scherp zien omdat de lenzen niet gemaakt zijn voor de breedte van een kinderhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:25:
Was het ook niet zo dat kinderen tot 12 ofzo niet vr mogen spelen ivm gezondheid?
Het is niet verboden, maar aangezien het brein en de ogen nog vol in ontwikkeling zijn als je <16 bent, is het misschien niet heel goed voor je om (veel) VR te spelen als kind. Maar echt bewijs dat het schadelijk is, is er nog niet, als ik bijvoorbeeld https://vrowl.nl/vr-headsets-kinderen-goed-gevaarlijk/ mag geloven.
unfor schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:30:
Of het mag weet ik niet, maar het kind zal niet scherp zien omdat de lenzen niet gemaakt zijn voor de breedte van een kinderhoofd.
Het hoofd van een kind van 10-12 zal niet beduidend veel kleiner zijn dan die van iemand van 18+ :P Bij jonger dan 10 lijkt me VR sowieso niet verstandig, omdat je dan nog zo jong bent dat je VR en realiteit door elkaar kunt gaan halen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 28-11-2020 14:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreeMen Wat is de effectieve resolutie bij jou in SteamVR bij HLA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Dennisvw schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:25:
[...]

Walkabout mini golf? Ook voor volwassenen nog leuk :P
net gekocht voor 11 euro. Leuk spel en gelijk op quest 2 zonder link. tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GekkePrutser schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:38:
[...]

Groter huis kopen ;)

Maarja, dit is nou eenmaal een van de beperkingen van de huidige generatie VR. Ik zou ook dolgraag een oneindige loopband hebben. Ik heb destijds de Virtuix Omni gebackt op kickstarter maar dat is nooit wat geworden :'( Halverwege werden alle consumentenbackers uit de EU gewoon geannuleerd omdat ze daar geen zin meer in hadden, ze richten zich alleen nog maar op bedrijven. Ook andere dergelijke initiatieven zijn op niks uitgelopen.

Mijn ervaring is dat het wel went, alleen het blijft een irritant punt. De loopfunctie van de game moet je blijven gebruiken, maar ik doe het zelf in combinatie met rondlopen in de beperkte ruimte die ik heb. Wat wel vervelend is, want soms werk je jezelf in een hoekje waardoor je aan de ene kant door de game niet meer vooruit kan, en aan de andere kant door de fysieke wereld, en dan moet je jezelf even omdraaien en in-game lopen.

Ook heb ik mijn guardian een beetje te ruim ingesteld waardoor sommige kanten van mijn ruimte wat 'gevaarlijker' zijn als ik druk ga gebaren, omdat er schermen staan, of muren. Aan een andere kant heb ik een bank dus daar valt het heel erg mee. Daarom haal ik altijd een 'hapje' uit mijn guardian in 1 hoek, waardoor ik altijd kan zien welke kant ik op sta. Het is vervelend om hier rekening mee te moeten houden, maarja. Zo is het nu eenmaal.

Op het werk hebben we een grote ruimte, een beetje een soort dans/yoga zaal, als Corona over is ga ik die een keer proberen met de Quest. Want met de PC gaat niet lukken daar natuurlijk. Alleen 1 van de muren is een enorme spiegel (echt opgezet als een danstrainingzaal met zo'n balk midden langs de spiegel) en ik maak me een beetje zorgen hoe de inside-out tracking daarop reageert als hij zijn controllers 2x ziet (waarvan 1x in spiegelbeeld). Maarja dat zien we dan wel.
Mijn pc kamer is zonder bureaus ongeveer 2.5-3 m

Ik zou mijn woonkamer kunnen veranderen, dan haal ik 4.3 bij 4.3. Wss is dat veel meer immersive. Of zal dat tegenvallen? (voordat ik alles ga aanpassen)?

Buiten mocht niet toch? Zag ergens een yt video daarover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Koldur schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:44:
@FreeMen Wat is de effectieve resolutie bij jou in SteamVR bij HLA?
Ergens in de 2700 x ....(weet ik niet meer). Heb hem en tijdje geleden al uitgespeeld en verwijdert maar kan mij de 27xx nog herinneren want wat ik ook deed in steam met de SS dit veranderde nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:25:
[...]

Ik zou mijn woonkamer kunnen veranderen, dan haal ik 4.3 bij 4.3. Wss is dat veel meer immersive. Of zal dat tegenvallen? (voordat ik alles ga aanpassen)?

Ik heb 5x3 en merk dat 3m regelmatig net te klein is zoals bij half Life.

4,3 tov 2,5 helpt zeker maar als je ingame echt wil gaan lopen dan zal je merken dan 4 en zelfs 5 meter nog veel te klein is. Helaas één van de beperkingen van VR in een gemiddeld huis. De extra ruimte is natuurlijk wel fijn voor om in ieder geval een flink stap naar link en rechts te kunnen doen maar je zult telkens wel weer naar je midden punt terug moeten anders zit je nog zo in je muur.

Buiten gamen mag zeker wel maar je moet direct zonlicht in de lezen wel voorkomen anders gaat je scherm eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik denk dat het wat beter gaat zijn. Niet ontzettend veel beter. Je kan alleen iets langer rondlopen voor je tegen de guardian aan loopt :) Maar het zal wel ademruimte geven. Perfect wordt het zeker niet.

Ik heb hier ongeveer evenveel ruimte als jij nu.
[...]
Dat hangt af van het soort 'buiten'. Openbare weg, of priveterrein? Op priveterrein kan je gewoon doen wat je wil als je toestemming hebt van de eigenaar (als je dat zelf niet bent). Denk aan een voetbalveld of tennisclub na sluitingstijd, of zelfs een privebezit parkeerterrein moet kunnen als het van de eigenaar mag.

Op de openbare weg is het inderdaad niet handig want je kan mensen niet zien en dus tegen ze aanlopen en je mag ze niet verbieden daar te komen door een stuk af te zetten.

Je moet wel oppassen met zonlicht want de displays zijn via de lenzen enorm gevoelig daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GekkePrutser schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat het wat beter gaat zijn. Niet ontzettend veel beter. Je kan alleen iets langer rondlopen voor je tegen de guardian aan loopt :) Maar het zal wel ademruimte geven. Perfect wordt het zeker niet.

Ik heb hier ongeveer evenveel ruimte als jij nu.

[...]

Dat hangt af van het soort 'buiten'. Openbare weg, of priveterrein? Op priveterrein kan je gewoon doen wat je wil als je toestemming hebt van de eigenaar (als je dat zelf niet bent). Denk aan een voetbalveld of tennisclub na sluitingstijd, of zelfs een privebezit parkeerterrein moet kunnen als het van de eigenaar mag.

Op de openbare weg is het inderdaad niet handig want je kan mensen niet zien en dus tegen ze aanlopen en je mag ze niet verbieden daar te komen door een stuk af te zetten.

Je moet wel oppassen met zonlicht want de displays zijn via de lenzen enorm gevoelig daarvoor.
:D met mogen bedoelde ik niet juridisch gezien maar voor de bril zelf. Ik las ergens dat tracking buiten niet goed gaat. Of valt dat dus mee? In de tuin heb ik wel ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:58:
[...]

:D met mogen bedoelde ik niet juridisch gezien maar voor de bril zelf. Ik las ergens dat tracking buiten niet goed gaat. Of valt dat dus mee? In de tuin heb ik wel ruimte :)
In dat geval zou ik het gewoon proberen. Ik kan me voorstellen dat hij zich niet goed kan orienteren als je naar boven kijkt omdat hij dan geen aanknopingspunt meer heeft. Maar als je er een heg of hekje omheen hebt staan dan moet dat wel goed gaan lijkt me, zolang hij maar iets kan zien dat niet oneindig ver weg staat.

Ik heb er geen ervaring mee maar het enige verschil met binnen is dan een missend plafond, geen idee of dat een probleem heeft. Goed punt eigenlijk. Maar ik denk het niet als hij genoeg objecten kan tracken.

Maar kijk dus vooral uit met zonlicht want dat is echt funest voor VR brillen en er zijn er vele daadwerkelijk kapot van gegaan. Dus ik zou het proberen na zonsondergang (wel kunstlicht gebruiken voor de tracking) of op een bewolkte dag.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 28-11-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GekkePrutser schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:01:
[...]

In dat geval zou ik het gewoon proberen. Ik kan me voorstellen dat hij zich niet goed kan orienteren als je naar boven kijkt omdat hij dan geen aanknopingspunt meer heeft. Maar als je er een heg of hekje omheen hebt staan dan moet dat wel goed gaan lijkt me, zolang hij maar iets kan zien dat niet oneindig ver weg staat.

Maar kijk dus vooral uit met zonlicht want dat is echt funest voor VR brillen en er zijn er vele daadwerkelijk kapot van gegaan. Dus ik zou het proberen na zonsondergang (wel kunstlicht gebruiken voor de tracking) of op een bewolkte dag.
yes idd zonlicht weet ik nog van oude bril. maar als je hem ophebt is dat toch geen probleem? of gaat het via de randen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:02:
[...]
yes idd zonlicht weet ik nog van oude bril. maar als je hem ophebt is dat toch geen probleem? of gaat het via de randen oid?
Nee als je hem op hebt niet, maar als je hem in een onbewaakt ogenblik even afzet dan heb je al mogelijk een probleem.

Ook weet ik niet of het goed is voor de tracking camera's. Dit zijn geen gewone, deze zijn speciaal gevoelig voor (relatief hoog) IR licht. Overigens niet het soort 'warmtestraling' IR licht, maar het soort wat van een afstandsbediening komt. Maar de zon straalt van alles uit dus dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GekkePrutser schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:04:
[...]

Nee als je hem op hebt niet, maar als je hem in een onbewaakt ogenblik even afzet dan heb je al mogelijk een probleem.

Ook weet ik niet of het goed is voor de tracking camera's. Dit zijn geen gewone, deze zijn speciaal gevoelig voor (relatief hoog) IR licht. Overigens niet het soort 'warmtestraling' IR licht, maar het soort wat van een afstandsbediening komt. Maar de zon straalt van alles uit dus dat ook wel.
Ik pas er mee op idd.

Is er een alternatief voor deze oplossing die niet voorradig is? https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Ik wil de Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus™ Quest 2 (Standard Edition) kopen maar wss nog lang uitverkocht. Is er een alternatief? Mag ook duurder?

Zoek ook vooral een comfortable oplossing, nu is bij halflife bv na 20 min het echt niet fijn meer in die headset. Ik las dat de elite niet goed gebouwd is en veel mensen last hebben van scheurtjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
[...]

Buiten kan prima, zolang je geen zonlicht op de lenzen laat schijnen. Het scherm brandt heel snel in wanneer er zonlicht op de lenzen valt.
Bij veel zonlicht werkt de tracking overigens ook wat minder goed.

Edit: lees nu pas de andere reacties hierover, deze voegt niet veel meer toe :P
Anyway, afgelopen zomer heb ik een paar VR sessies in de tuin gehouden, was wel leuk voor de verandering om met een veel groter speelveld te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door deDenDen op 28-11-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:03:
[...]

Ik pas er mee op idd.

Is er een alternatief voor deze oplossing die niet voorradig is? https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Ik wil de Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus™ Quest 2 (Standard Edition) kopen maar wss nog lang uitverkocht. Is er een alternatief? Mag ook duurder?

Zoek ook vooral een comfortable oplossing, nu is bij halflife bv na 20 min het echt niet fijn meer in die headset. Ik las dat de elite niet goed gebouwd is en veel mensen last hebben van scheurtjes?
Ik heb de onderstaande gisteren besteld. Lijkt een 1:1 kopie van de set van vrcovers

https://a.aliexpress.com/_B0wkdd

Let wel, zonder goede strap gaat dit niet heel veel bijgedragen aan het comfort. De druk op je voorhoofd blijft. Er staan in deze topic in de laatste 20 pagina's een aantal links naar alternatieve (goedkopere) straps met goede ervaringen.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 28-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Wildfire

Joy to the world!

Sinds vandaag in bezig van een Oculus Quest 2 en het is gaaf! Alleen als brildrager word ik nog niet zo happy van het draagcomfort, in die zin dat ik eerst mijn bril in de Quest 2 moet steken en dan mijn hoofd als het ware daar dan weer in "schuiven". Met bril op en dan de Quest 2 opzetten lukt het niet, pootjes nèt iets te wijd.

Klopt het dat de wide cover uit het Quest 2 Fit Pack wat beter zou zitten bij brildragers?

Half-Life: Alyx is trouwens ècht gaaf! Toen ik in die kelder door de kelderramen naar de combines keek die vlak buiten stonden, wow!

-- Edit: de batterijduur is wel erg beperkt zeg. Een beetje gaming sessie en de headset is leeg en je kunt weer een tijd opladen. Maar ik heb al gezien dat er battery packs e.d. zijn. Eens gaan rondsnuffelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 28-11-2020 22:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Wildfire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:21:
-- Edit: de batterijduur is wel erg beperkt zeg. Een beetje gaming sessie en de headset is leeg en je kunt weer een tijd opladen. Maar ik heb al gezien dat er battery packs e.d. zijn. Eens gaan rondsnuffelen.
Je kunt gewoon een powerbank gebruiken. (Als je hem aan de strap hangt, zou ik max 10.000 mah gebruiken.

Verder de laatste avondjes bezig geweest met de gratis game Asgard's Wrath, dat is ook een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
De elite is niet verkrijgbaar. Ik kwam dit tegen op Amazon: https://www.amazon.nl/Hoo...fRID=FJTNP36T80G60AWATN6F

Is dit wat?

En wil combineren met (als die ooit beschikbaar komt) https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

dat kan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Toch nog maar wat games in de Oculus verkoop gehaald. De Action Pack met Trover Saves the Universe, Pistol Whip en Phantom: Covert Ops. De eerste twee wilde ik sowieso nog eens halen en die derde is dan maar een gokje voor erbij. Lies Beneath ook maar gehaald en misschien ook nog Superhot halen.

Ik kreeg vandaag trouwens deze aanbeveling van Oculus :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFjg56ZA9KmpE_Ncf7tJ33jBiVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wxfj0n4zkdr37Zc2PWf4K80t.png?f=user_large
Wildfire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:21:
Sinds vandaag in bezig van een Oculus Quest 2 en het is gaaf! Alleen als brildrager word ik nog niet zo happy van het draagcomfort, in die zin dat ik eerst mijn bril in de Quest 2 moet steken en dan mijn hoofd als het ware daar dan weer in "schuiven". Met bril op en dan de Quest 2 opzetten lukt het niet, pootjes nèt iets te wijd.
Dito hier. Twijfel of dit handig is of voor een paar euro meer van die opzetglazen te halen zodat je hem zonder bril kan gebruiken. Gebruik nu m'n oude bril voor de oculus, omdat ik niet zeker weet of ik m'n brillenglazen ga beschadigen.
TweakerVincent schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:33:
De elite is niet verkrijgbaar. Ik kwam dit tegen op Amazon: https://www.amazon.nl/Hoo...fRID=FJTNP36T80G60AWATN6F

Is dit wat?
Schijnt een prima ding te zijn, geloof dat ze op ebay en aliexpress voor een stuk goedkoper te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BarôZZa schreef op zondag 29 november 2020 @ 01:57:
Toch nog maar wat games in de Oculus verkoop gehaald. De Action Pack met Trover Saves the Universe, Pistol Whip en Phantom: Covert Ops. De eerste twee wilde ik sowieso nog eens halen en die derde is dan maar een gokje voor erbij. Lies Beneath ook maar gehaald en misschien ook nog Superhot halen.

Ik kreeg vandaag trouwens deze aanbeveling van Oculus :+

[Afbeelding]

[...]

Dito hier. Twijfel of dit handig is of voor een paar euro meer van die opzetglazen te halen zodat je hem zonder bril kan gebruiken. Gebruik nu m'n oude bril voor de oculus, omdat ik niet zeker weet of ik m'n brillenglazen ga beschadigen.

[...]

Schijnt een prima ding te zijn, geloof dat ze op ebay en aliexpress voor een stuk goedkoper te vinden zijn.
ok top. besteld, Ali duurt te lang. Hopelijk dan geen koppijn meer. Ding duwt echt zo hard op mijn voorhoofd/wenkbrauwen dat ik stop na 15/20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:22
@Wildfire Ik heb bij VR Optician https://vroptician.com/pr...ns-inserts/oculus-quest2/ (Duits bedrijf) van die lens inserts besteld zodat ik de Quest 2 zonder bril kan gebruiken en het is echt een aanrader.

Ik heb -4 en cilinder 1 en 1,25 EN een leessterkte in mijn bril. Dat laatste heb je met VR niet nodig en geeft ook vervorming.

Het is nu scherper, comfortabeler en geen brilranden meer in beeld ook.

Ik had geen recept van mijn bril meer dus heb een losse meting laten doen.

Een gemeten IPD zit ook bij een recept en daar houden ze rekening mee, samen met de beste IPD stand van de Quest 2.

Kosten bij mij 80 euro (+ meting 25) levertijd drie weken.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk heb ik het grootste probleem van mijn stotteren opgelost. Legacy reprojection aangezet in SteamVR voor HLA en het draait veel soepeler! Af en toe nog wat gestotter, maar dat is vooral in open gebieden met high en resolutie rond de 2500x. Vreemd, want ik lees hier niemand over deze instelling, of motion smoothing, hebben jullie dit niet aangepast of is dit eigenlijk common knowledge en gaat iedereen ervanuit dat motion smoothing uit staat en legacy projection aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na nog wat te hebben gelezen te hebben, lijkt met reprojection motion smoothing automatisch uit gezet te worden en moet ik gewoon beide uitzetten. Ga daar later mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een lastige vraag: We hebben hier een Quest 2, waar we middels de gesideloade Virtual Desktop SteamVR draadloos streamen naar de Quest 2. De wens is om mee te kijken op de pc (laptop met 4K scherm) terwijl de ander in VR zit, maar het beeld van SteamVR op de pc toont enkel de bovenkant van het beeld (bij bijvoorbeeld Moss zie je op de pc het hoofdkarakter niet als die onderin het VR-beeld loopt), de resolutie is blijkbaar te hoog.

Is er een manier om het SteamVR beeld te schalen op de desktop zodat het volledige beeld te zien is, zonder de kwaliteit van VR te beïnvloeden?

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 29-11-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:04
pagani schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:07:
Is er een manier om het SteamVR beeld te schalen op de desktop zodat het volledige beeld te zien is, zonder de kwaliteit van VR te beïnvloeden?
Bij mij geeft de quest 2 de mogelijkheid om naar de computer te casten, dan kun je op oculus.com/casting het beeld van de quest zien. Weet alleen niet of dat icm steamVR/VD goed gaat of dat je in een soort infinite loop komt, al lijkt het mij dat als je de audio van de webpagina mute dit wel moet kunnen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ja, ik bedacht me ook dat ik naar onze tv kan casten, anders straks maar eens proberen of dat beter werkt. Enige jammere is dat dat dan ook wireless gaat en misschien voor vertraging zorgt. Daarom zie ik liever het bronscherm in de goede verhouding :)

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 29-11-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
pagani schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:08:
Ja, ik bedacht me ook dat ik naar onze tv kan casten, anders straks maar eens proberen of dat beter werkt. Enige jammere is dat dat dan ook wireless gaat en misschien voor vertraging zorgt. Daarom zie ik liever het bronscherm in de goede verhouding :)
Heb zelf vaker via VD gespeelt en gecast naar de TV zonder problemen, maar met mijn GTX 970 is de kwaliteit sowieso al niet perfect dus kan zijn dat de problemen daardoor niet op zijn gevallen O-)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 14:25
Ik heb de Q2 en wat spellen gekocht via steam tijdens de blackfriday deals. Ik speel via Virtual Desktop.

Alleen ik heb continu issues met de controller, is er iets wat ik verkeerd doe? Bij subnautica of creed rise to glory lijkt de controller meer op die van een andere oculus en ik heb geen idee hoe ik dat aan kan passen. De helft van de toetsencombinaties werkt dan niet of niet lekker.

Zo ook bij The Walking Dead, daar kan ik niet eens lopen of iets doen.

Kan ik de controllers aan passen naar die van de quest 2 isdat mogelijk, of moet ik naar controller bindings gaan kijken ofzo? #pleh :)

[ Voor 28% gewijzigd door SeenD op 29-11-2020 17:11 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:00:
Ik heb de Q2 en wat spellen gekocht via steam tijdens de blackfriday deals.
Alleen ik heb continu issues met de controller, is er iets wat ik verkeerd doe? Sowieso lijkt de controller meer op die van een andere oculus en ik heb geen idee hoe ik dat aan kan passen. Is dat mogelijk, of moet ik naar controller bindings gaan kijken ofzo? #pleh :)
Je geeft veel te weinig informatie om hier in mee te kunnen denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
sebastius schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:07:
[...]

Je geeft veel te weinig informatie om hier in mee te kunnen denken :)
Ja, dat vond ik ook, ik was de post ondertussen aan het uitbreiden.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maar je mist een cruciaal ding: gebruik je de Q2 standalone of via Oculus Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
sebastius schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:10:
Maar je mist een cruciaal ding: gebruik je de Q2 standalone of via Oculus Link?
Excuus, goeie, via virtual desktop. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:00:
Ik heb de Q2 en wat spellen gekocht via steam tijdens de blackfriday deals. Ik speel via Virtual Desktop.

Alleen ik heb continu issues met de controller, is er iets wat ik verkeerd doe? Bij subnautica of creed rise to glory lijkt de controller meer op die van een andere oculus en ik heb geen idee hoe ik dat aan kan passen. De helft van de toetsencombinaties werkt dan niet of niet lekker.

Zo ook bij The Walking Dead, daar kan ik niet eens lopen of iets doen.

Kan ik de controllers aan passen naar die van de quest 2 isdat mogelijk, of moet ik naar controller bindings gaan kijken ofzo? #pleh :)
Als je VD gebruikt is het van belang te launchen met het menu van VD, dus niet via de desktop of SteamVR launchen tenzij het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:44:
[...]

Als je VD gebruikt is het van belang te launchen met het menu van VD, dus niet via de desktop of SteamVR launchen tenzij het echt niet anders kan.
En dat baseer je op?

Ik doen niet anders dan alles via mij desktop opstarten. Ik heb nog geen game via VD zelf opgestart en heb nooit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreeMen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:51:
[...]

En dat baseer je op?

Ik doen niet anders dan alles via mij desktop opstarten. Ik heb nog geen game via VD zelf opgestart en heb nooit issues.
Ik vind het fijn voor je dat jij geen issues hebt, maar we hebben het momenteel niet over jouw ervaring.
En het is een bekend probleem dat in sommige games movement niet goed werkt, VD doet bepaalde optimalisaties voor launch waardoor de headset/controller goed herkend word. Bepaalde games denken anders namelijk dat je Vive controllers hebt waardoor je niets kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:07:
[...]

Ik vind het fijn voor je dat jij geen issues hebt, maar we hebben het momenteel niet over jouw ervaring.
En het is een bekend probleem dat in sommige games movement niet goed werkt, VD doet bepaalde optimalisaties voor launch waardoor de headset/controller goed herkend word. Bepaalde games denken anders namelijk dat je Vive controllers hebt waardoor je niets kunt.
Dan zal ik wel "geluk" hebben dat ik met de 10+ games hier nog nooit iets van gemerkt heb.

Ik zeg niet dat het niet zijn probleem zou kunnen oplossen maar de stelling dat je "games altijd via VD moet opstarten tenzij het niet anders kan" heeft geen fundering.

Maar goed, het gaat erom dat het werkt, hoe is eigenlijk niet relevant.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 29-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
@SeenD Ik had het bijvoorbeeld ook bij games als Espire 1: VR operative. Uiteindelijk bleek in dat geval dat de bindings standaard niet correct zijn via VD voor die specifieke game. Uiteindelijk heb ik toen in het settings menu van SteamVR (menu knop op de linker controller) een Community binding geactiveerd in het bindings menu voor deze specifieke game. Toen werkte het wel goed (weet niet of er ook dergelijke known issues zijn met Saints & Sinners).

Verder schijnt inderdaad het probleem te kunnen ontstaan als je het niet via het VD menu opstart.

[ Voor 11% gewijzigd door menne op 29-11-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreeMen schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:38:
[...]

Dan zal ik wel "geluk" hebben dat ik met de 10+ games hier nog nooit iets van gemerkt heb.

Ik zeg niet dat het niet zijn probleem zou kunnen oplossen maar de stelling dat je "games altijd via VD moet opstarten tenzij het niet anders kan" heeft geen fundering.

Maar goed, het gaat erom dat het werkt, hoe is eigenlijk niet relevant.
Heeft zeker een fundering, dat zijn de woorden recht uit de mond van de developer.
Ik weet niet hoeveel meer fundering je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Ok. Thanks voor de tips. Vanuit VD games starten en evt via bindings rotzooien.
Ik had gehoopt een setting gemist te hebben.

Werkt t via Oculus link beter? Ik ga sowieso even kijken of daar nog verschil zit.

Wel jammer dat er weinig ondersteuning is voor de q2 controllers.

Er is ook nog een setting in VD dat zegt iets van use as game controller. Maar die is uitgevinkt. Misschien dat ook toggelen. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:54:
Wel jammer dat er weinig ondersteuning is voor de q2 controllers.
Welke games specifiek heb je issues mee dan? Eigenlijk alle grote games werken nu wel via het VD games menu.
Een paar van die games uit de laagste tiers van de humble bundle hebben wat issues, maar dat zijn toch flut games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
unfor schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:56:
[...]

Welke games specifiek heb je issues mee dan? Eigenlijk alle grote games werken nu wel via het VD games menu.
Een paar van die games uit de laagste tiers van de humble bundle hebben wat issues, maar dat zijn toch flut games. :)
Ik heb zoals ik dit hoor hetzelfde probleem met games via VD, waaronder TWD: Saints & Sinners en I expect you to die. Bij beide spellen heb ik het via community bindings redelijk weten op te lossen, maar bij I expect you to die werkt bijvoorbeeld het dichterbij of verder weg plaatsen van items via telekenesis nog steeds niet helemaal lekker. Las na wat googlen dat meer mensen daar last van hebben maar met de community bindings is het wel te fixen, al worden de speedruns er wel nog net wat moeilijker door.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sowieso is een van de lastige dingen dat de linkermenuknop bij veel games vaak gebruikt wordt, maar als je met VD werkt je daarmee VD naar voren haalt. Zo moest ik in Moss mijn vrouw vragen op het toetsenbord op Backspace te drukken om een new game te kunnen starten, wat normaliter onder de linkermenuknop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik heb regelmatig dat mijn (vaak de rechter) touch controller gek doet. In de zin dat hij soms verdwijnt of op een bepaalde plek vast geplakt zit. Je kunt in het laatste geval wel bewegen/draaien met je hand maar hij komt niet van z'n plek af.
Heb al de batterijen er uitgehaald en er opnieuw ingedaan. Ze geven nog steeds 100% aan. De camera's van de oculus quest 2 schoongemaakt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik dacht eerst dat het door VD kwam. Ik was HL:A aan het spelen en ineens verdween de rechter touch controller. Even later kwam hij terug en begon hij vreemd te doen.
Echter bij standalone Q2 spellen gebeurde hetzelfde.

Mbt VD en I Expect you to die merkte ik dat telekinese op een andere manier werkt dan via Oculus Link: via VD moest ik de trigger indrukken ipv alleen naar voren richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
unfor schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:56:
[...]

Zie onderstaand. The Walking Dead, ik heb geen idee hoe ik moet lopen daar. Thrill of the fight, daar kan ik wel lopen, sowieso is het lopen daar raar, maar ik kan bepaalde dingen niet activeren, en geen menu's openen.
Subnautica, niet VR van origine, daar kan ik niks selecteren uit inventory.
I expect you to die, dingen heen en weer bewegen is bijna onmogelijk.

Het is nu bijna zo dat ik denk om de spellen te kopen bij oculus. ;( Ik dacht dat de controllers gewoon zouden werken, oculus link werkt toch ook? Ik heb dat nog niet getest vandaag, of daar nog verschillen zijn.
frankv120 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:39:
[...]

Ik heb zoals ik dit hoor hetzelfde probleem met games via VD, waaronder TWD: Saints & Sinners en I expect you to die. Bij beide spellen heb ik het via community bindings redelijk weten op te lossen, maar bij I expect you to die werkt bijvoorbeeld het dichterbij of verder weg plaatsen van items via telekenesis nog steeds niet helemaal lekker. Las na wat googlen dat meer mensen daar last van hebben maar met de community bindings is het wel te fixen, al worden de speedruns er wel nog net wat moeilijker door.
Ja precies dit. Maar oke, dat is dus "normaal-ish", het ligt niet specifiek aan mij. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
UrbanSnEAky schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:29:
Ik heb regelmatig dat mijn (vaak de rechter) touch controller gek doet. In de zin dat hij soms verdwijnt of op een bepaalde plek vast geplakt zit. Je kunt in het laatste geval wel bewegen/draaien met je hand maar hij komt niet van z'n plek af.
Heb al de batterijen er uitgehaald en er opnieuw ingedaan. Ze geven nog steeds 100% aan. De camera's van de oculus quest 2 schoongemaakt.

Ik dacht eerst dat het door VD kwam. Ik was HL:A aan het spelen en ineens verdween de rechter touch controller. Even later kwam hij terug en begon hij vreemd te doen.
Echter bij standalone Q2 spellen gebeurde hetzelfde.

Mbt VD en I Expect you to die merkte ik dat telekinese op een andere manier werkt dan via Oculus Link: via VD moest ik de trigger indrukken ipv alleen naar voren richten.
Misschien licht issues? Heb je voldoende verlichting waar je staat/zit?
YouTube: Oculus Quest 2 Tips & Tricks You NEED To Know De VR Oasis kerel had t in zn recentste video over een IR lamp, dan heb je veel licht zonder dat je t zelf ziet.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:18

jacobras

Developer

UrbanSnEAky schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:29:

Met m'n Index controller heb ik dat ook wel eens vlak na het opstarten. Hand draait wel inderdaad maar blijft op z'n plek. Meestal helpt even de controller volledig afdekken (onder trui) om de boel te resetten en dan heb ik er de hele speelsessie geen last meer van.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:13:
[...]

Misschien licht issues? Heb je voldoende verlichting waar je staat/zit?
YouTube: Oculus Quest 2 Tips & Tricks You NEED To Know De VR Oasis kerel had t in zn recentste video over een IR lamp, dan heb je veel licht zonder dat je t zelf ziet.
Ja, de kamers zijn goed verlicht. Als het weer eens gebeurt zal ik eens de brightness omhoog doen.
jacobras schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:03:
[...]

Met m'n Index controller heb ik dat ook wel eens vlak na het opstarten. Hand draait wel inderdaad maar blijft op z'n plek. Meestal helpt even de controller volledig afdekken (onder trui) om de boel te resetten en dan heb ik er de hele speelsessie geen last meer van.
Goede tip, dat ga ik proberen als het probleem zich weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
UrbanSnEAky schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:03:
[...]

Ja, de kamers zijn goed verlicht. Als het weer eens gebeurt zal ik eens de brightness omhoog doen.

[...]

Goede tip, dat ga ik proberen als het probleem zich weer voordoet.
Ik speel ook TWD, HL:A, I expect you to die via VD en heb geen problemen. Direct de juiste instellingen. Gaat dus toch ergens wat mis bij jou. Wellicht een keer alles opnieuw erop zetten (vd, sidequest en vd pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
R.van.M schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:22:
[...]

Ik speel ook TWD, HL:A, I expect you to die via VD en heb geen problemen. Direct de juiste instellingen. Gaat dus toch ergens wat mis bij jou. Wellicht een keer alles opnieuw erop zetten (vd, sidequest en vd pc)
Als ik de spellen (via Oculus Link) start bij Steam, krijg ik de optie om of SteamVR te gebruiken, of Oculus VR. Deze optie krijg ik niet via VD, daar wordt zover ik kon zien SteamVR gebruikt. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
UrbanSnEAky schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:26:
[...]

Als ik de spellen (via Oculus Link) start bij Steam, krijg ik de optie om of SteamVR te gebruiken, of Oculus VR. Deze optie krijg ik niet via VD, daar wordt zover ik kon zien SteamVR gebruikt. Heb jij dat ook?
Ja, ik heb de spellen ook gekocht op steam dus ze worden via Steam opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:09:

Zie onderstaand. The Walking Dead, ik heb geen idee hoe ik moet lopen daar. Thrill of the fight, daar kan ik wel lopen, sowieso is het lopen daar raar, maar ik kan bepaalde dingen niet activeren, en geen menu's openen.

Het is nu bijna zo dat ik denk om de spellen te kopen bij oculus. ;( Ik dacht dat de controllers gewoon zouden werken, oculus link werkt toch ook? Ik heb dat nog niet getest vandaag, of daar nog verschillen zijn.
Ik had met The Walking Dead Saints and Sinners precies hetzelfde probleem. Ik was gewend mijn SteamVR games gewoon via de Steam launcher op te starten, maar bij TWD gaf dat problemen.

Je moet naar het menu van Virtual Desktop gaan (menu button linker controller) en via de Games tab het spel starten. Dan werkt de besturing wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SeenD schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:09:
[...]

Subnautica heeft geen formele VR controller support, deze moet je met muis+keyb spelen of gamepad. Wellicht dat je met binds een heel eind komt maar de game ziet je positie van de controllers sowieso niet alleen waarop je richt dus de toegevoegde waarde is zeer beperkt van de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
R.van.M schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:22:
[...]

Ja, waarschijnlijk zit daar iets krom.
FreeMen schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:46:
[...]

Subnautica heeft geen formele VR controller support, deze moet je met muis+keyb spelen of gamepad. Wellicht dat je met binds een heel eind komt maar de game ziet je positie van de controllers sowieso niet alleen waarop je richt dus de toegevoegde waarde is zeer beperkt van de controllers.
Ja, ik ging al niet van uit dat subnautica goeie ondersteuning zou hebben, ik zag hem er bij staan in het lijstje, dus ik had hem maar geinstalleerd om eens te kijken. Het ziet er wel cool uit als je onder water bent en dan gaat rond kijken. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:47

MazeWing

The plot thickens...

Nou inmiddels de andere router (Asus AC86U) en het verschil is 0,0. nog steeds choppy.

Ik heb de volgende overlays:
- steam overlay
- vrFPS
- VD overlay

steam overlay zit steeds ruim onder de max qua latency. En vrFPS blijft ook gewoon een stabiele 90hz geven. Helaas heb ik wel iedere seconde even reprojection. De VD overlay zit qua latency steeds in het geel bij game, de rest is gewoon wit.
Het maakt niet uit welke instellingen ik doe (lage resolutie, hoge resolutie, laagste bitrate, etc.) VD blijft een latency in de game zelf stoppen die vermoedelijk de reprojection geeft. Ook wisselen tussen H264, HEVC, sliced encoding, etc. maakt geen verschil

Aan m'n specs kan het niet liggen (3080, 5800x) en met link is het 100% soepel (zelfs bij 1.7x de resolutie). Helaas blijft mijn oordeel over VD dus helemaal intact...

Hopelijk weet iemand raad, anders gaat de router weer retour en ben ik echt voor eens en voor altijd klaar met dat hele Virtual Desktop!

edit: uiteraard heb ik 5ghz (20/40/80 en dedicated voor de quest op een "vrij" kanaal in dezelfde ruimte). De totale latency die VD aangeeft is rond de 40, waarbij dus alles in het wit is behalve de latency achter game. Die zit meestal rond de 15-17 en is eigenlijk meer geel dan wat anders. Feitelijk is die dus 2x zo hoog als de latency van de steam overlay zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door MazeWing op 30-11-2020 15:06 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
Gisteren wat 2160p VR pr0n getest op de Quest 2 voor educatieve doeleinden. Nu snap ik waarom dat ding zo populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BarôZZa schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:08:
Gisteren wat 2160p VR pr0n getest op de Quest 2 voor educatieve doeleinden. Nu snap ik waarom dat ding zo populair is.
Ik ben voor study op zoek naar een goede app of site, tip?
Pagina: 1 ... 33 ... 123 Laatste