• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

MazeWing

The plot thickens...

Het nadeel van die complete pc’s is dat je de hoofdprijs betaald voor een combinatie van hardware die redelijk matig is. Vaak is het moederbord maar matig, het geheugen er 1 met hoge cas-latency en de videokaart de goedkoopste en meest matige 3080 die je kan bedenken (iets van een inno3d met maar 2 fans...)

Kijk dus goed voor je duizenden euro’s aan zoiets gaat uitgeven. Op V&A heb je gelukkig nog mensen die nauwelijks winst hoeven te maken op een 3080/ryzen 5000. Daar heb je waarschijnlijk de hoogste kans van slagen, zeker als je bereid bent iets meer te betalen.

De beste prijs/kwaliteit op dit moment is:
Ryzen 5600x & 3080 (voor enkel gamen)
Ryzen 5900x & 3080

De 5800x is ook goed, maar is in principe het slechtste qua prijs/prestatie verhouding. De 5900x heeft 50% meer cores en wordt minder warm voor €100 extra (MSRP).
Ik weet trouwens niet of een 5600x in VR minder presteert dan de overige CPU’s. VR blijft af en toe een “raar” verhaal en qua benchmarks is het maar erg matig allemaal...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:22
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:59:
[...]

Denk dat er genoeg op marktplaats verschijnen aangezien het nogal een deceptie is ;)
Tsja, "verwachtingsmanagement", als je je baseert op de hype van maar 1 'onafhankelijke' reviewer die later de Quest 2 helemaal afbrandt omdat hij die niet krijgt en dan de Reverb G2 de hemel inprijst... kan het alleen maar tegen vallen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:34:
[...]

Tsja, "verwachtingsmanagement", als je je baseert op de hype van maar 1 'onafhankelijke' reviewer die later de Quest 2 helemaal afbrandt omdat hij die niet krijgt en dan de Reverb G2 de hemel inprijst... kan het alleen maar tegen vallen.
Verwachtingsmanagement in de zin dat je verwacht dat er meer dan 10x10 cm scherp is en de rest niet zo wazig dat niks meer leesbaar is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• UniMatrix
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:43:
[...]

Verwachtingsmanagement in de zin dat je verwacht dat er meer dan 10x10 cm scherp is en de rest niet zo wazig dat niks meer leesbaar is?
Als dat zo is, waarom heeft onze vriend Sebastian dat dan niet opgemerkt? Of zijn er goede en slechte exemplaren?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Phusebox
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:45:
[...]

Als dat zo is, waarom heeft onze vriend Sebastian dat dan niet opgemerkt? Of zijn er goede en slechte exemplaren?
Dat laatste begin ik steeds meer te vermoeden. Heb al diverse reviewers gevraagd naar hun productieweek van de headset, maar geen reactie.

Mijn headset lijkt van mid september te zijn, terwijl ze zeiden dat ze pas in oktober de productie hebben opgestart (door vertraging met de aanpassing aan de lenzen). Dus dan gaat de paranoia twijfelaar in mij denken dat ik een versie heb met de oude lenzen.

• UniMatrix
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:47:
[...]

Dat laatste begin ik steeds meer te vermoeden. Heb al diverse reviewers gevraagd naar hun productieweek van de headset, maar geen reactie.

Mijn headset lijkt van mid september te zijn, terwijl ze zeiden dat ze pas in oktober de productie hebben opgestart (door vertraging met de aanpassing aan de lenzen). Dus dan gaat de paranoia twijfelaar in mij denken dat ik een versie heb met de oude lenzen.
Maar MRTV heeft voornamelijk de pre-productie gereviewed, met de oude lenzen en dat was al helemaal fantaaastisch...

Niet lullig bedoeld, maar is het je eerste VR headset?

• Phusebox
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:49:
[...]

Maar MRTV heeft voornamelijk de pre-productie gereviewed, met de oude lenzen en dat was al helemaal fantaaastisch...

Niet lullig bedoeld, maar is het je eerste VR headset?
Nee, had hiervoor een Odyssey+. Ja die is bij lange na niet zo scherp (in het midden) maar echte vele malen beter bruikbaar omdat ik daar wel zonder mijn hoofd 30 graden te moeten draaien dingen kan lezen aan de zijkanten.

De Reverb G2 heeft goede dingen, zoals het gewicht, de scherpte in het midden, hoe die zit. Maar verder: vale kleuren, weinig contrast, zwart is zelfs niet donkergrijs maar meer medium grijs en dan nog eens de enorme chromatic aberation, ik zie teksten aan de rechterzijkant gewoon driedubbel.

• UniMatrix
Ah, OK, de Odyssey+ staat ook goed bekend.

Ik vroeg het omdat ik nogal eens merk dat mensen die geen VR ervaring hebben denken dat ze hetzelfde gaan zien als op hun monitor maar dan beeldvullend en dat gaat tegen vallen...

Ik had dit ook toen ik de Quest 1 ontving, eerst viel me niets op, omdat de eerste ervaring zo indrukwekkend is, later ga je dingen merken en doordat ik reviews had gezien en gelezen gingen er lampjes branden. Oh dat is dus 'sweet spot'. Toch wel veel screendoor. Hee, godrays! ;)

Maar balen dus, komt vast wel actie op vanuit HP!

EDIT: kleur en grijswaarde is hetzelfde verhaal als de Quest 2 t.o.v. de 1 OLED-> LCD en Odyssey+ AMOLED -> G2 LCD

[ Voor 9% gewijzigd door UniMatrix op 26-11-2020 09:00 ]

• Phusebox
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:57:
Ah, OK, de Odyssey+ staat ook goed bekend.

Ik vroeg het omdat ik nogal eens merk dat mensen die geen VR ervaring hebben denken dat ze hetzelfde gaan zien als op hun monitor maar dan beeldvullend en dat gaat tegen vallen...

Ik had dit ook toen ik de Quest 1 ontving, eerst viel me niets op, omdat de eerste ervaring zo indrukwekkend is, later ga je dingen merken en doordat ik reviews had gezien en gelezen gingen er lampjes branden. Oh dat is dus 'sweet spot'. Toch wel veel screendoor. Hee, godrays! ;)

Maar balen dus, komt vast wel actie op vanuit HP!
Zou niet weten wat HP er nog aan moet doen buiten de hele headset vervangen (wat niet gaat gebeuren). Zoiets is ook nooit onder "garantie" aan te vechten aangezien het zo subjectief is en niet valt vast te leggen.

Ik vraag me echt af of ik gewoon weer een slechte unit te pakken heb ofzo.

• UniMatrix
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:00:
[...]

Zou niet weten wat HP er nog aan moet doen buiten de hele headset vervangen (wat niet gaat gebeuren). Zoiets is ook nooit onder "garantie" aan te vechten aangezien het zo subjectief is en niet valt vast te leggen.

Ik vraag me echt af of ik gewoon weer een slechte unit te pakken heb ofzo.
Als er duidelijk een bepaalde batch met problemen blijkt te zijn b.v. omdat mensen hem terug sturen.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:22
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:59:
[...]

Denk dat er genoeg op marktplaats verschijnen aangezien het nogal een deceptie is ;)
Wat dan precies?? De tracking? Beeld zou toch super goed moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
MazeWing schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:07:
Het nadeel van die complete pc’s is dat je de hoofdprijs betaald voor een combinatie van hardware die redelijk matig is. Vaak is het moederbord maar matig, het geheugen er 1 met hoge cas-latency en de videokaart de goedkoopste en meest matige 3080 die je kan bedenken (iets van een inno3d met maar 2 fans...)

Kijk dus goed voor je duizenden euro’s aan zoiets gaat uitgeven. Op V&A heb je gelukkig nog mensen die nauwelijks winst hoeven te maken op een 3080/ryzen 5000. Daar heb je waarschijnlijk de hoogste kans van slagen, zeker als je bereid bent iets meer te betalen.

De beste prijs/kwaliteit op dit moment is:
Ryzen 5600x & 3080 (voor enkel gamen)
Ryzen 5900x & 3080

De 5800x is ook goed, maar is in principe het slechtste qua prijs/prestatie verhouding. De 5900x heeft 50% meer cores en wordt minder warm voor €100 extra (MSRP).
Ik weet trouwens niet of een 5600x in VR minder presteert dan de overige CPU’s. VR blijft af en toe een “raar” verhaal en qua benchmarks is het maar erg matig allemaal...
Dikkere processor doet bar weinig op 4K of hoger, hier is 90-95% de GPU de bottleneck.

Net even op deze site https://pc-builds.com/cal..._RTX_3080/10q1748A/8/100/ wat checks gedaan op 4K waaruit blijkt dat mijn 2600x icm een rtx 3080 er bij 8 vd 10 games dezelfde FPS uit pushed als een amd 5900x met dezelfde kaart. VR met SS is nog een stuk hoger dan 4K waarmee het nog minder uit maakt.

Onder 4K neemt het verschil wel hard toe.

Maw, besteed het geld vooral aan een zo dik mogelijk GPU en pak een midrange betaalbare CPU zoals de 5600x en je haalt het maximale uit een 3080 en wellicht zelfs 3090 kaart.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:20
R.van.M schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:26:
[...]

Ik krijg net een mailtje van cheapshark dat fishermen's tale in de aanbieding is. Hier heb ik goede dingen over gelezen maar nog niet gespeeld. Ik ben zelf nu voor het eerst skyrim aan het spelen wat ook een aanrader is (na alle mods)
Ik heb zelf Fishermen's Tale een paar weken terug gespeeld, en hoewel het een verassend originele puzzel game is had ik hem wel na 1,5 uur uitgespeeld en hij heeft niet echt replay value. Tenzij je deze game ook aan anderen wil laten zien kun je deze game beter refunden binnen 2 uur (als je net als ik een beetje krap bij kas zit in ieder geval O-) ).

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Phusebox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:43:
[...]

Ik vermoed dat je het over de G2 hebt maar dat is bij de Q2 niet anders. Veel "klachten" over klein scherpte oppervlakte in het midden. Daarnaast zijn er ook veel issues met een batch aan lezen welke in de hoeken veel te veel verstoring vertonen. Er zijn er heel wat bij welke hun Q2 hebben omgeruild waarna ze een veel beter exemplaar hebben gekregen maar ook gevallen waar het hetzelfde "slecht" is.

Ik vermoed dat het probleem mbt de scherpte er met name in zit dat hoe hoger de resolutie is de meer dit probleem op valt. Iets wat "grof is" (lage resolutie) met een beetje onscherpte veel minder op valt dan iets wat fijn is (hoge resolutie)

Wat dat betreft denk dat je wel een punt hebt dat de verwachting van veel wellicht wat hoog is geweest voor zowel de Q2 als de G2 maar nog meer heb ik het idee dat afstelling en je type gezicht icm je PID erg veel doet tav de scherpte en hoe je het beeld ervaart. Combineer dit met de wijze waarop je de bril op je gezicht zet en je hebt zoveel variabelen dat het heel snel een slecht plaatje kan opleveren als je één van de zaken net niet goed hebt zitten.

Ik merk bv dat je ogen 2-3mm dichter op de lens (door hard aandraaien van de strap) een aanzienlijke verbetering oplevert qua scherpte en FOV. Prettig zit het echter niet. Deze afstand verschilt van nature al per persoon dus het effect wat ik zie is voor de één standaard beeld en voor de andere wellicht nog veel slechter. Dan heb je ook nog dat 0,5cm hoger of lager op je hoofd veel doet voor de leesbaarheid van teksten buiten het midden.

De combinatie van al deze elementen is echter enorm persoonlijk en kan zelfs per keer dat je de bril op zet afwijken. Sterker nog, de bril steeds even op je voorhoofd te zetten om iets met het toetsenbord te doen of op de monitor te kijken heeft mij al menig keer een wazig plaatje opgeleverd. Even lezen poetsen en verdomd, toch een stuk scherper !

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 26-11-2020 09:42 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12

XanderDrake

Build the future!

Het is weer Steam Sales, Autumn sale om precies te zijn. Ik zie dat het racespel Assetto Corsa heeft een 80% korting gekregen, of is de Competizione een veel beter spel?

Heel veel games hebben een lage danwel géén korting in deze Sales, beter wachten tot de Christmas sale?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Niemand nog GTA 5 in VR geprobeerd?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
XanderDrake schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:09:
Het is weer Steam Sales, Autumn sale om precies te zijn. Ik zie dat het racespel Assetto Corsa heeft een 80% korting gekregen, of is de Competizione een veel beter spel?

Heel veel games hebben een lage danwel géén korting in deze Sales, beter wachten tot de Christmas sale?
Assetto Corsa heeft meer variatie in soorten races. Maar is in mijn ogen een onhandig VR spel waarbij je ook echt alleen de race in VR kunt doen. Alles daaromheen met menu items moet je de bril voor afdoen en op je scherm aanpassen.

In ACC is de performance voor VR weer wat minder maar dat komt ook wel omdat het er vergeleken met de basis AC beter uitziet vooral qua weers en licht effecten. Je hebt hier alleen de keuze uit GT3 auto's O-) en races en nu ook als je de update koopt GT4 auto's maar ondanks die beperking is mijn goto in VR toch wel echt ACC.
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
Ja wel geprobeerd. is een goede poging die niet lekker werkt qua besturing en VR:)

[ Voor 11% gewijzigd door Mirage op 26-11-2020 10:36 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
Mirage schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:25:
[...]
In ACC is de performance weer voor VR weer wat minder maar dat komt ook wel omdat het er vergeleken met de basis AC beter uitziet vooral qua weers en licht effecten. Je hebt hier alleen de keuze uit GT4 auto's en races en nu ook als je de update koopt GT3 auto's maar ondanks die beperking is mijn goto toch wel echt ACC.
Andersom, standaard de GT3 auto's, GT4 zijn DLC.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
Wat het lastig maakt is dat je ook niet echt “objectief” kunt vergelijken omdat de werkelijke ervaring alleen via de lens van een headset is. Zijn er geen test apps waarin je vanaf een vaste positie naar bepaalde zaken kijkt (met bijv afmetingen bij het object) om duidelijk te zien hoe je scherpte is en tot waar etc? Beetje het idee van bij de oogarts naar zo’n poster met steeds kleiner wordende letters kijken. Iets waarin je een soort van kunt “vergelijken” met wat andere ervaren.
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
Oh ja, met de R.E.A.L.-mod. Werkt wel op zich, maar Rockstar loopt het steeds te saboteren met updates. En de ervaring is niet bepaald fijn tijdens cutscenes, hij heeft de mod behoorlijk verbeterd zodat hij niet meer je hoofdrichting ongevraagd veranderd, maar niettemin is het niet bepaald fijn. Ook in/uit auto's stappen niet.

Dit krijg je gewoon als er geen officiele VR port is. Als die er wel komt zou dat geweldig zijn.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:24:
[...]

Dikkere processor doet bar weinig op 4K of hoger, hier is 90-95% de GPU de bottleneck.

Net even op deze site https://pc-builds.com/cal..._RTX_3080/10q1748A/8/100/ wat checks gedaan op 4K waaruit blijkt dat mijn 2600x icm een rtx 3080 er bij 8 vd 10 games dezelfde FPS uit pushed als een amd 5900x met dezelfde kaart. VR met SS is nog een stuk hoger dan 4K waarmee het nog minder uit maakt.

Onder 4K neemt het verschil wel hard toe.

Maw, besteed het geld vooral aan een zo dik mogelijk GPU en pak een midrange betaalbare CPU zoals de 5600x en je haalt het maximale uit een 3080 en wellicht zelfs 3090 kaart.
Dat is inderdaad bij 4K het geval. Bij VR merk ik toch wel degelijk verschil, ondanks de nog hogere resolutie. Ik weet niet in hoeverre het hele encoden van de stream voor Link nog invloed heeft op alles.

Die site die je noemt is trouwens niet heel betrouwbaar. Het is een theoretische benadering van combinaties qua hardware. Combinaties zijn niet getest. Iets wat ook onmogelijk zou zijn gezien de vele combinaties die mogelijk zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 26-11-2020 12:10 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb voor de grap eens de cover van mijn Quest 1 er eens afgehaald, waardoor hij dus dichter op je ogen komt te staan.

Mijn god wat is dat een verbetering, echt niet normaal. FOV is gigantisch groter, sweetspot lijkt een stuk groter en heb eigenlijk helemaal geen last meer van foveated rendering, wat eigenlijk best veel opviel daarvoor. Omdat ik de Q1 van een halo strap heb voorzien heb ik eigenlijk weinig last van de ontbrekende cover. Enige is wel dat er wat light bleeding is nu aan de randen, maar dat ga ik denk ik wel met schuimrubber en sticky tape oplossen om dat gat wat op te vullen. Ik wil eigenlijk niet meer met cover spelen nu :P

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalbodies.net/wp-content/uploads/2020/05/Comfort-Strap-for-Oculus-Quest.png

Die halo strap is trouwens echt een super verbetering, en kost geen drol op Ome Ali, en is er ook voor de Quest 2, echt een aanrader!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Phusebox
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:38:
[...]

Ik vermoed dat je het over de G2 hebt maar dat is bij de Q2 niet anders. Veel "klachten" over klein scherpte oppervlakte in het midden. Daarnaast zijn er ook veel issues met een batch aan lezen welke in de hoeken veel te veel verstoring vertonen. Er zijn er heel wat bij welke hun Q2 hebben omgeruild waarna ze een veel beter exemplaar hebben gekregen maar ook gevallen waar het hetzelfde "slecht" is.
Hmm ja omruilen is lastig met een product dat niet of nauwelijks verkrijgbaar is.

• FreeMen
MazeWing schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:09:
[...]

Dat is inderdaad bij 4K het geval. Bij VR merk ik toch wel degelijk verschil, ondanks de nog hogere resolutie. Ik weet niet in hoeverre het hele encoden van de stream voor Link nog invloed heeft op alles.

Die site die je noemt is trouwens niet heel betrouwbaar. Het is een theoretische benadering van combinaties qua hardware. Combinaties zijn niet getest. Iets wat ook onmogelijk zou zijn gezien de vele combinaties die mogelijk zijn...
Klopt, is een benadering, ze hebben niet alle systemen getest met alle combinaties maar ik denk dat ze er niet gek vanaf zitten met hun benadering obv de testdata welke ze wel hebben.

Encoding loopt via de GPU, niet CPU dus dat doet niet veel maar is juist één van de redenen dat je GPU bij VR de grote bottleneck is. Of 4K plat of 4K+ VR iets uit maakt voor je CPU is iets wat ik eigenlijk niet durf te zeggen. Daar zou nog wel iets in kunnen zitten maar kan eigenlijk niet goed beredeneren waarom dan.

Wat in ieder geval wel om meer CPU capaciteit vraag is de sprong op de Q2 van 72fps naar 90fps. Mijn 2600x komt echter amper tot nooit boven de 50-60% terwijl de GPU tegen de 100% loopt (70% game en 30% is encoding).

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nice heb nu ook de VR Cover besteld met foam replacement set! Eindelijk weer op voorraad en meteen maar 1 besteld.

• FreeMen
Damian schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:14:
k heb voor de grap eens de cover van mijn Quest 1 er eens afgehaald, waardoor hij dus dichter op je ogen komt te staan.
I
Mijn god wat is dat een verbetering, echt niet normaal. FOV is gigantisch groter, sweetspot lijkt een stuk groter en heb eigenlijk helemaal geen last meer van foveated rendering, wat eigenlijk best veel opviel daarvoor. Omdat ik de Q1 van een halo strap heb voorzien heb ik eigenlijk weinig last van de ontbrekende cover. Enige is wel dat er wat light bleeding is nu aan de randen, maar dat ga ik denk ik wel met schuimrubber en sticky tape oplossen om dat gat wat op te vullen. Ik wil eigenlijk niet meer met cover spelen nu :P
Ik had precies dezelfde ervaring met de Q2 (wellicht heb je het gedaan nav mijn post). Er is echt enorm veel winst te behalen met een dunnere cover en frame. Zonder cover werkt helaas niet bij de Q2, blijft geen rand over. Ik heb al een platter/dunner frame klaar staan om in 3D te printen maar moet nog een dunne cover vinden welke ik erop kan plakken.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:23:
[...]

Ik had precies dezelfde ervaring met de Q2 (wellicht heb je het gedaan nav mijn post). Er is echt enorm veel winst te behalen met een dunnere cover en frame. Zonder cover werkt helaas niet bij de Q2, blijft geen rand over. Ik heb al een platter/dunner frame klaar staan om in 3D te printen maar moet nog een dunne cover vinden welke ik erop kan plakken.
Je kan een schuimrubber rand erop plakken, die ook gebruikt wordt als tocht strips.

• FreeMen
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:20:
Nice heb nu ook de VR Cover besteld met foam replacement set! Eindelijk weer op voorraad en meteen maar 1 besteld.
Ik wilde deze ook bestellen maar wil even wachten op de ervaringen. Zover ik het kan zien is de kunststof rand namelijk net zo dik en is de dunne cover nauwelijks dunner dan het origineel maar de "comfort" is zeker aanzienlijk dikker.

Ze adverteren met "betere FOV" bij de standard cover en "beter comfort" bij de comfort cover maar geven niet aan waarop de "beter FOV" is gebaseerd. Beter tov het origineel of beter tov de comfort versie.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:28:
[...]

Ik wilde deze ook bestellen maar wil even wachten op de ervaringen. Zover ik het kan zien is de kunststof rand namelijk net zo dik en is de dunne cover nauwelijks dunner dan het origineel maar de "comfort" is zeker aanzienlijk dikker.

Ze adverteren met "betere FOV" bij de standard cover en "beter comfort" bij de comfort cover maar geven niet aan waarop de "beter FOV" is gebaseerd. Beter tov het origineel of beter tov de comfort versie.
Heb hem ook maar besteld, mij gaat het toch echt meer over de comfort dan de FOV. Hoop hem wel binnenkort binnen te krijgen en dan zal ik `m wel even voor je uittesten ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:28:
[...]

Dit omdat de cover niet alleen licht totaal blokkeert, maar het feit dat de cover, of te wel de kussens niet alleen zachter is, maar je dichter bij de lens brengt tov de originele cover.

Van zoveel reviews nu gezien, naast comfort en betere FOV omdat je dichter bij de lens komt met de dunne cover, is de licht blokkade zeker een plus punt en voor 36€ incl. shipping kosten, vind ik dat meer dan het geld waard.

• FreeMen
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:33:
[...]

Dit omdat de cover niet alleen licht totaal blokkeert, maar het feit dat de cover, of te wel de kussens niet alleen zachter is, maar je dichter bij de lens brengt tov de originele cover.

Van zoveel reviews nu gezien, naast comfort en betere FOV omdat je dichter bij de lens komt met de dunne cover, is de licht blokkade zeker een plus punt en voor 36€ incl. shipping kosten, vind ik dat meer dan het geld waard.
Van zoveel reviews nu gezien, naast comfort en betere FOV omdat je dichter bij de lens komt met de dunne cover

Ok, dit was naar waar ik naar op zoek was. Is dit echt een feit obv echte reviews of gebaseerd op de tekst bij de cover "betere fov"?
Ik blijf alleen wel het idee hebben dat de FOV nog beter kan als ik de onderdelen zie van VR cover. Denk dat ik toch eens mijn 3d print ga proberen maar hoor graag jullie ervaring!

edit
de VR covers zijn alweer uitverkocht 8)7

• Soliest
de VR covers zijn alweer uitverkocht 8)7
Dat gaat echt hard. Echt alles is tegenwoordig binnen een paar tellen uitverkocht.
Heb nu de Facial interface & Foam replacement besteld, maar wilde eigenlijk die Silicone cover hebben. Even afwachten wat die kreukels gaan doen als ik `m op zet.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:44:
[...]

Van zoveel reviews nu gezien, naast comfort en betere FOV omdat je dichter bij de lens komt met de dunne cover

Ok, dit was naar waar ik naar op zoek was. Is dit echt een feit obv echte reviews of gebaseerd op de tekst bij de cover "betere fov"?
Ik blijf alleen wel het idee hebben dat de FOV nog beter kan als ik de onderdelen zie van VR cover. Denk dat ik toch eens mijn 3d print ga proberen maar hoor graag jullie ervaring!
Dit is vanuit echte reviewers feiten. Zoals Tyriel en Nathie en ook VROasis bevestigen dat de VRCover echt een must have is voor je Q2.
En zoals iemand als Tyriel het ook zegt die er niet eens voor betaald krijgt maar hem ook gewoon gekocht had.
Ga ik daar ook vanuit dat het echt zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:51
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:42:
[...]

Dit is vanuit echte reviewers feiten. Zoals Tyriel en Nathie en ook VROasis bevestigen dat de VRCover echt een must have is voor je Q2.
En zoals iemand als Tyriel het ook zegt die er niet eens voor betaald krijgt maar hem ook gewoon gekocht had.
Ga ik daar ook vanuit dat het echt zo is.
Het gaat dan om deze: https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2 ?
Is onderweg naar mij, zou heel fijn zijn als dit dergelijke zaken verbetert.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• UniMatrix
Koldur schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:04:
[...]

Heb 'm ook meteen weten te bestellen.

Ben benieuwd hoe het samen werkt met de prescription lens inserts van VR Optician die ik nu twee weken heb en ik elke brildrager kan aanbevelen!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Koldur schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:04:
[...]

Die heb ik ook besteld en is ook onderweg naar mij

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

move naar ander topic-

[ Voor 94% gewijzigd door Simkin op 26-11-2020 15:25 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mirage schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:25:
mijn goto in VR toch wel echt ACC.
Als ik dit zo lees, is ACC dan het enige echte goede racespel binnen SteamVR?
Het zou me niet verbazen gezien hoeveel mensen het dagelijks spelen, maar zijn er nog VR alternatieven? Bijvoorbeeld meer arcade-achtig? Ik wil wel potje racen maar het hoeft niet allemaal zo realistisch voor mij :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• UniMatrix
Ja een leuke arcade racer likt mij ook wel wat, niet dat je 1000 dingen kunt instellen en als je iets te hard remt of abrupt (in)stuurt meteen van de baan vliegt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
XanderDrake schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:30:
[...]

Als ik dit zo lees, is ACC dan het enige echte goede racespel binnen SteamVR?
Het zou me niet verbazen gezien hoeveel mensen het dagelijks spelen, maar zijn er nog VR alternatieven? Bijvoorbeeld meer arcade-achtig? Ik wil wel potje racen maar het hoeft niet allemaal zo realistisch voor mij :P
Zie ThoNohT in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic" en ThoNohT in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Allemaal redelijk Sim, alhoewel Project CARS 2 meer Simcade is. Als je nog meer arcade wil, dan kun je Project CARS 3 proberen. Deze schijnt zelfs beter geschikt voor controllers te zijn. En volgens mij nog steeds wel VR support.

Er zijn volgens mij ook nog verschillende rally spellen die Vr supporten. Heb daar zo geen overzicht van.

[ Voor 6% gewijzigd door ThoNohT op 26-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
@XanderDrake @UniMatrix

Project Cars 2 en 3 (3 is meer arcade dan 2 en VR support)
Dirt Rally 2.0

Forza Horizon 4
Alhoewel niet out of the box zijn er veel guides over ondertussen
https://www.drifted.com/forza-horizon-4-vr/
https://www.reddit.com/r/..._test_in_vive_vr_success/

[ Voor 5% gewijzigd door Mirage op 26-11-2020 14:39 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Simcade! Weer iets geleerd :P

Mooi dat deze grotere race spellen VR ondersteunen.

Ik heb trouwens laatst Mini Motor Racing-X VR geprobeerd. Opzich wel geinig, weer eens wat anders. Ze proberen VR echt in te bouwen met 'fysieke' knoppen in de menu's etc, en ze bieden denk ik 10 manieren om je autootje te volgen op de track.
Maar om nou te zeggen dat VR meerwaarde biedt? Ik presteer beter in 2D en op mn tobo...

• made
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Via support van Oculus vandaag Asgard's Wrath gekregen !
TNX voor degene die hier de tip had geplaatst !

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Verwacht nog iemand ergens de Quest 2 in de aanbieding voor black friday? Voor minder dan 350 euro ben ik ze nog niet tegen gekomen (op USA na).

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:43
laforte schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:00:
Verwacht nog iemand ergens de Quest 2 in de aanbieding voor black friday? Voor minder dan 350 euro ben ik ze nog niet tegen gekomen (op USA na).
Ik verwacht het niet. Nieuwe hardware met een startprijs die al niet hoog is.

• TweakerVincent
Xtr3me4me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:14:
[...]

Die heb ik ook besteld en is ook onderweg naar mij
Zijn er meer shops waar ik heb kan kopen?

Ik overwoog de Reverb 2 te kopen maar tracking schijnt echt niet ok te zijn. En mss is de Quest 2 prima als ik zo’n ding erbij koop.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TweakerVincent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:41:
[...]

Zijn er meer shops waar ik heb kan kopen?

Ik overwoog de Reverb 2 te kopen maar tracking schijnt echt niet ok te zijn. En mss is de Quest 2 prima als ik zo’n ding erbij koop.
UnboundVR verkoopt ze ook, maar niet op voorraad momenteel. Ze krijgen ze ongeveer over +/- 2 weken weer binnen.
Anders deze site in de gaten houden: https://eu.vrcover.com/collections/all

• UniMatrix
Neee! Sebastian heeft een through the lens van de Quest 2 video gemaakt met de v23 software ;)

YouTube: QUEST 2 THROUGH THE LENS - LINK - Alyx - V23, 90Hz, Max Quality - WO...

• TweakerVincent
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:50:
Neee! Sebastian heeft een through the lens van de Quest 2 video gemaakt met de v23 software ;)

YouTube: QUEST 2 THROUGH THE LENS - LINK - Alyx - V23, 90Hz, Max Quality - WO...
v23 is toch al sinds de 11e uit? Of vergis ik mij?

• FreeMen
UniMatrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:50:

benieuwd VD maxed out zich kan meten met de link maxed out beide in v23. Helaas heb ik het systeem daar niet voor om te testen maar weiger ik ook om de kabel aan te sluiten B)

• Koldur
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:44:
[...]

benieuwd VD maxed out zich kan meten met de link maxed out beide in v23. Helaas heb ik het systeem daar niet voor om te testen maar weiger ik ook om de kabel aan te sluiten B)
Er komt bij mij morgen een RTX 3070 binnen en die is net zo sterk als zijn 2080Ti dus zal morgen plaatsen hoe dit is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• menne
  • Laatst online: 17-09 15:26
Voor degenen die Link gebruiken, blijkbaar is de maximale resolutie die je kunt kiezen volgens Oculus de setting die voor 1:1 app to display ratio zorgt in het midden van het scherm (resolutie van 5408x2736). Ik snap niet helemaal hoe ik dit moet interpreteren. Soort van “native” resolutie in het scherpe deel van de lens?

https://mobile.twitter.co.../1328145529042137088?s=20

Binnenkort eens een Link kabel scoren om überhaupt te vergelijken met VD.

[ Voor 11% gewijzigd door menne op 26-11-2020 19:31 ]

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
FreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:54:
Dik systeem hoor, niks mis met de hele configuratie.

5800X is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen tav processor en de 3080 heeft alleen de 3090 boven zich te dulden (+€ 1.000 tov 3080).

Het systeem zit verder goed in elkaar qua onderdelen. Enige mogelijkheid om deze combi te krijgen de komende 3 maanden is zoiets te kopen. Hoeveel je "teveel" betaald is lastig in te schatten maar zal 10-15% zijn.

edit,

Ik zou nog wel even wat verder kijken mocht je dat niet gedaan hebben.
Zo zie ik op azerty een pc met I7-10700K en rtx3080 wat nagenoeg net zo goed is maar wel € 500 goedkoper.
Hij is op preorder dus wellicht niet interessant maar geeft aan dat er ruimte is tav het bedrag.

edit 2
Op Alternate ook één met ryzen 3700x en rtx3070, deze is ca net zo snel als een rtx2080ti en 20-25% minder snel als die van azerty.

Keuzes... ;)
dank voor meedenken, waardeer ik

• TweakerVincent
Zou ik veel voordeel hebben als ik de 5950x koop (16 cores) tov de 5900 of 5800x? Voor VR dan?

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

TweakerVincent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:38:
Zou ik veel voordeel hebben als ik de 5950x koop (16 cores) tov de 5900 of 5800x? Voor VR dan?
Ik weet bijna zeker van niet. De 5900x is de sweetspot qua prijs/prestaties (lees: cores), echter is het meteen de populairste van het stel en op dit moment praktisch nergens verkrijgbaar. De 5800x is dan de logische alternatieve keuze...

• TweakerVincent
MazeWing schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:39:
[...]

Ik weet bijna zeker van niet. De 5900x is de sweetspot qua prijs/prestaties (lees: cores), echter is het meteen de populairste van het stel en op dit moment praktisch nergens verkrijgbaar. De 5800x is dan de logische alternatieve keuze...
Prijs vind ik niet belangrijk als hij beter presteert dan de 5900x. Is dat denk je wel zo?

Lees: ik zoek een reden om hem te kopen 😂

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 26-11-2020 20:48 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

TweakerVincent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:46:
[...]

Prijs vind ik niet belangrijk als hij beter presteert dan de 5900x. Is dat denk je wel zo?

Het is de best presterende cpu voor consumenten (threadripper zie ik niet als consumenten cpu). Maar de vraag is of je 16-cores nodig hebt. Als geld geen probleem is en je kan 'm krijgen zou ik het doen.
Maar voor games gaan die 16 cores geen enkel verschil maken. Ook niet in VR!

Dus in het kort: in praktisch alle games (uitzonderingen daargelaten) is het verschil tussen de 5600x, 5800x, 5900x en 5950x minimaal, ongeacht de resolutie.
Applicaties die optimaal gebruik maken van de hoeveelheid cores gaan er wel gigantisch op vooruit. Als dat binnen je gebruikersscenario valt dan is dat natuurlijk een valide argument.

• FreeMen
TweakerVincent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:46:
[...]

Ik ben vrij zeker dat je 0,0 verschil ziet tussen in VR tussen een 5600x VS 5950x. GPU gaat 99% VD de tijd en bottleneck zijn zelfs met een rtx3090.

Elke extra euro boven een 5600x kan je beter in een grafische kaart stoppen maar als dat al een rtx3090 (klasse) is dan heb je weinig keus dan je geld besteden aan een 5950x :+

[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 26-11-2020 21:07 ]

• TweakerVincent
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:55:
[...]

Ik ben vrij zeker dat je 0,0 verschil ziet tussen in VR tussen een 5600x VS 5950x. GPU gaat 99% VD de tijd en bottleneck zijn zelfs met een rtx3090.

Elke extra euro boven een 5600x kan je beter in een grafische kaart stoppen maar als dat al een rtx3090 (klasse) is dan heb je weinig keus dan je geld besteden aan een 5950x :+
Nog een 2080ti. Dacht dat 3090 niet echt handig was maar denk dat je gelijk hebt. Is de 3090 in VR wel een stuk sterker?

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Vandaag mijn I7 10400k met 3070 binnen gekregen en gelijk VD geprobeerd.
Dat werkt echt fantastisch.
Had 90fps en 40ms latency en bitrate van 135mb.
Ook gespeeld met de instelling Increase video nominal range waarbij je donker nog donkerder kunt maken. In de donkere gedeeltes van Alyx werkt dit echt goed, minder grijze mist.

• Koldur
mytheory schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:56:
Vandaag mijn I7 10400k met 3070 binnen gekregen en gelijk VD geprobeerd.
Dat werkt echt fantastisch.
Had 90fps en 40ms latency en bitrate van 135mb.
Ook gespeeld met de instelling Increase video nominal range waarbij je donker nog donkerder kunt maken. In de donkere gedeeltes van Alyx werkt dit echt goed, minder grijze mist.
Wat was je instelling qua resolutie in SteamVR? En HEVC of h264?

• mytheory
Koldur schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:15:
[...]

Wat was je instelling qua resolutie in SteamVR? En HEVC of h264?
In Steamvr heb ik alles op 100% laten staan en ik gebruik HEVC welke net iets beter is naar mijn idee.
Jammer genoeg zal ik er geen plezier aan beleven. Mijn testopstelling was in de huiskamer waar een goeie kabel direct aan mijn 5G router was gekoppeld is. De pc gaat naar mijn kantoor waar ik net ook een test heb gedaan. Hier ligt een oude kabel welke ook aan diezelfde router gekoppeld is. Helaas ligt die kabel onder de grond en kan ik er niet bij :'(
Dus dat wordt helaas oculus link.

• Koldur
mytheory schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:21:
[...]

In Steamvr heb ik alles op 100% laten staan en ik gebruik HEVC welke net iets beter is naar mijn idee.
Jammer genoeg zal ik er geen plezier aan beleven. Mijn testopstelling was in de huiskamer waar een goeie kabel direct aan mijn 5G router was gekoppeld is. De pc gaat naar mijn kantoor waar ik net ook een test heb gedaan. Hier ligt een oude kabel welke ook aan diezelfde router gekoppeld is. Helaas ligt die kabel onder de grond en kan ik er niet bij :'(
Dank je, heb je quality in VD op low, medium of high staan?

Jammer dat het met die kabel niet gaat, draadloos is echt zo fijn. Kan je niet aan die kabel een nieuwe kabel trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
Koldur schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:42:
[...]

Dank je, heb je quality in VD op low, medium of high staan?

Jammer dat het met die kabel niet gaat, draadloos is echt zo fijn. Kan je niet aan die kabel een nieuwe kabel trekken?
Ik heb hem op medium staan.
Nee een kabel trekken gaat helaas niet, zitten nog andere kabels, zoals zonnepanelen, in de weg.

• FreeMen
mytheory schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:21:
[...]

Ik volg je probleem niet helemaal.

Enige wat je nodig hebt is een PC en een losse AC router direct op je PC voor de optimale opstelling.
Wat houd je tegen om dat te doen op je kantoor? Je zult een extra router moeten kopen maar met black Friday morgen heb je een goede voor een paar tientjes. Die router hang je aan je PC (één van de LAN poorten) en je stopt de oude kabel vanuit je hoofd router in de WAN poort van de nieuwe router. De nieuwe router wel even op accesspoint modus zetten anders zitten ze elkaar in de weg.

NB met een 3070 kan je in steam makkelijk 130% tot 150% aan, is toch een stukje scherper.

[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 26-11-2020 23:16 ]

• mytheory
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
[...]

Ik volg je probleem niet helemaal.

Enige wat je nodig hebt is een PC en een losse AC router direct op je PC.
Wat houd je tegen om dat te doen op je kantoor? Je zult een extra router moeten kopen maar met black Friday morgen heb je een goede voor een paar tientjes. Die router hang je aan je PC met internet via je hoofd router. De router wel even op accesspoint modus zetten anders zitten ze elkaar in de weg.

NB met een 3070 kan je in steam makkelijk 130% tot 150% aan, is toch een stukje scherper.
Klopt wat je zegt, echter ik wil de pc in mijn kantoor aan laten staan en in de huiskamer draadloos gamen.

Wat betreft die 130% bedoel je dat in steam VR? Want ik dacht dat die juist op 100% moest blijven staan.

• FreeMen
TweakerVincent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:36:
[...]

Nog een 2080ti. Dacht dat 3090 niet echt handig was maar denk dat je gelijk hebt. Is de 3090 in VR wel een stuk sterker?
2090 is zeker een stuk sterker. Een 3070 staat ongeveer gelijk aan een 2080ti. De 3080 gaat daar al flink overeen en de 3090 nogmaals ca 10-15%. Ik moet wel zeggen dat € 1.000 extra bovenop een 3080 voor 10-15% ik echt wel een erg duur betaalde paar frames vind maar dat is mijn persoonlijke mening.

• TweakerVincent
FreeMen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:18:
[...]

2090 is zeker een stuk sterker. Een 3070 staat ongeveer gelijk aan een 2080ti. De 3080 gaat daar al flink overeen en de 3090 nogmaals ca 10-15%. Ik moet wel zeggen dat € 1.000 extra bovenop een 3080 voor 10-15% ik echt wel een erg duur betaalde paar frames vind maar dat is mijn persoonlijke mening.
precies ik vind de performance zwaar tegenvallen van de 3090 wbt prijs/fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
mytheory schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:16:
[...]

Klopt wat je zegt, echter ik wil de pc in mijn kantoor aan laten staan en in de huiskamer draadloos gamen.

Wat betreft die 130% bedoel je dat in steam VR? Want ik dacht dat die juist op 100% moest blijven staan.
ah zo, dan wordt het lastig inderdaad en is de enige optie een draad trekken maar dat gaat dus niet.

Tav steam SS,
Als je link gaat gebruiken dan kan je wellicht beter de settings van Oculus gebruiken met de factor 1,0 tot 1,7 waarbij je met jouw kaart best naar 1,3 tot 1,5 kan gaan. Als je dat doet moet je Steam inderdaad gewoon op 100% laten staan anders gaat het mis.
In VD daarintegen zou ik voor medium setting gaan met steam op 130-150%.

• FreeMen
Ik heb zelf een 2080 en zou best interesse hebben in een 3080 voor een bijbetaling van € 200 - € 300 maar een 3090...no way.

[ Voor 172% gewijzigd door FreeMen op 26-11-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik bezit zelf de 3090FE, kaartje werkt eigenlijk perfect.
Ja beetje overkill 24GB, maar bij bepaalde triple A games als je de eye candy sky high wilt zetten, vreet dat echt wel Vram.

Gisteren had ik voor de gein Resident Evil 2 aangezet, alles knalde ik omhoog. Zat toch tegen 12,9Gb Vram te vreten!

Het draaide buttersmooth daar niet van, maar ik denk toch met de 10Gb Vram van de 3080 niet echt toekomst gericht is, beetje jammer.
Maar voor alsnog, ligt het geheel aan de optimalisatie van de engine.

Iemand hier Robo Call in bezit van Oculus? Hoe is dat spel voor 30€? Is het zo uitgespeeld of ben je er wel even zoet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Erg matige sales voor de Quest.. 20-30%.
Misschien in death en 11 table tennis nog op pikken. Die bundels zijn waardeloos, je betaalt voor games waar ik geen interesse in heb.
Dan maar wat meer PCVR games halen, gisteren g29+playseat besteld, volgende week lekker racen. (ACC, Dirt rally 2, Project cars 2 opgepikt in steamsales.)

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 27-11-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mytheory schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:16:
[...]

Geen optie om een nieuwe kabel aan de oude vast te maken, en op die manier de nieuwe kabel op de plek van de oude erin te trekken ? Of een trekveer mee te trekken bij het uittrekken van de oude kabel ?

ps. bij meerdere kabel in één buis is een dikke nylon trekdraad beter dan een stalen veer ivm doorschuren van de andere kabels.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2020 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Star Wars Squadrons is in de sale op Steam: 23,99
Alyx ook: 37,49

[ Voor 14% gewijzigd door UniMatrix op 27-11-2020 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Xtr3me4me schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:38:

Iemand hier Robo Call in bezit van Oculus? Hoe is dat spel voor 30€? Is het zo uitgespeeld of ben je er wel even zoet mee?
Hij is wel leuk maar het is echt een wave Shooter al kan je wel bewegen. Je speelt hem wel relatief snel uit, denk uurtje of 10 en wellicht nog iets sneller. Ik had wel nagenoeg geen achievements unlocked, daarvoor moet je de levels nogmaals spelen met later gekregen wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Stormland 50% off bij Oculus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Xtr3me4me schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:38:

Robo Recall is een ontzettend leuke game imho, maar 30 euro is weer teveel. Ik heb 'm van Oculus gekregen bij de Rift dus dat was geen issue. Ik zou 'm zeker oppikken als ie in de aanbieding mocht zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:02:
[...]

Geen optie om een nieuwe kabel aan de oude vast te maken, en op die manier de nieuwe kabel op de plek van de oude erin te trekken ? Of een trekveer mee te trekken bij het uittrekken van de oude kabel ?

ps. bij meerdere kabel in één buis is een dikke nylon trekdraad beter dan een stalen veer ivm doorschuren van de andere kabels.
Was dat maar waar dan had ik dat al lang gedaan. Je wilt niet weten hoe we gezweet hebben om de dikke zonnepanelen kabel er bij te trekken. Is nog zo'n oude dunne buis van 30 jaar geleden. Tja als je alles van te voren weet dan had ik echt wel een dikke buis in de grond gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Let op, deze game werkt waarschijnlijk niet met VD. In ieder geval werkte deze niet tot VD 1.18.0 maar ik heb ergens gelezen dat het met die versie mogelijk opgelost kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cyphax schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:29:
[...]

Robo Recall is een ontzettend leuke game imho, maar 30 euro is weer teveel. Ik heb 'm van Oculus gekregen bij de Rift dus dat was geen issue. Ik zou 'm zeker oppikken als ie in de aanbieding mocht zijn.
Staat nu voor 21€ zie ik. Ik ga hem meenemen.
Wat VR nu echt nodig heeft is meer games als Half Life Alyx, er is echt geen enkele VR spel momenteel die kan tippen hieraan.

Ik hoop echt dat Valve meer zulke games gaat ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kan stormland nergens vinden op de oculus app :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Robo recall is lekker om even snel in te jumpen en eventuele agressie en frustratie op onschuldige robots af te reageren :o

Teleport naast bot, headshot, next!
Trek hoofd, armen van bot, gooi, mep!
Gooi bot, sla met bot, pak kogel, raket en richt op bot,
Gooi leeg wapen tegen bot en pak het reloaded weer op...

Ben er niet supergoed in maar vind het wel fun. En Crossbuy dus PC en Quest native versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kun je stormland wel spelen op de Quest 2? Staat bij dat het voor Rift S bedoelt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Xtr3me4me schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:24:
Kun je stormland wel spelen op de Quest 2? Staat bij dat het voor Rift S bedoelt is
Ik denk wel met link (kabel) en hij staat in de PC software, niet de Android app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UniMatrix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:
[...]

Ik denk wel met link (kabel) en hij staat in de PC software, niet de Android app.
Heb hem alsnog gekocht. Gaat idd middels Link kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:31
Vanaf vandaag ben ik eigenaar van een Quest 2. Postbode is onderweg. Zal alles eerst eens doorlezen. Link kabel ook maar bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
FreeMen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:18:
[...]

Let op, deze game werkt waarschijnlijk niet met VD. In ieder geval werkte deze niet tot VD 1.18.0 maar ik heb ergens gelezen dat het met die versie mogelijk opgelost kan zijn.
De laatste VD update schijnt dat probleem te hebben verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Xtr3me4me schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:19:
[...]

Staat nu voor 21€ zie ik. Ik ga hem meenemen.
Wat VR nu echt nodig heeft is meer games als Half Life Alyx, er is echt geen enkele VR spel momenteel die kan tippen hieraan.

Ik hoop echt dat Valve meer zulke games gaat ontwikkelen
Subnautica!

Echt een toffe game (mits het genre je ligt)

Check mijn post en paar pagina's terug met tips rondom wat mods om hem beter te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
made schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:58:
Via support van Oculus vandaag Asgard's Wrath gekregen !
TNX voor degene die hier de tip had geplaatst !
Ook ik kan dit bevestigen.
Deze Redditpost als leidraad gebruikt: https://www.reddit.com/r/...opy_of_asgards_wrath_and/

Binnen 10 minuten had support de game aan mijn account toegevoegd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
UniMatrix schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:
[...]

Of gewoon via virtual desktop op de PC en dan draadloos. Maar dat geldt voor alle steam games :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 27-11-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:20
Sosua schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
Vanaf vandaag ben ik eigenaar van een Quest 2. Postbode is onderweg. Zal alles eerst eens doorlezen. Link kabel ook maar bijbesteld.
Vandaag is het de laatste kans om de vr humble bundel te bestellen. Hoewel die het alleen voor TWD: Saints and Sinners al waard is zou de rest (al ben ik tot nog toe alleen aan I expect you to die toegekomen) van de spellen het ook zeker waard zijn. Mooie bundel om je VR collectie een boost te geven.
Hierbij krijg je wel de steam versie van de spellen, maar aangezien je de link kabel al hebt besteld zal dat geen probleem zijn lijkt mij. Verder is Virtual Desktop ook in de black friday sale voor 16 euro bij oculus zelf dus die zou ik ook meteen halen!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
Sosua schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
Koop alvast de spellen (en virtual desktop) die je wilt hebben nu het in de aanbieding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
frankv120 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:15:
[...]

Vandaag is het de laatste kans om de vr humble bundel te bestellen. Hoewel die het alleen voor TWD: Saints and Sinners al waard is zou de rest (al ben ik tot nog toe alleen aan I expect you to die toegekomen) van de spellen het ook zeker waard zijn. Mooie bundel om je VR collectie een boost te geven.
Hierbij krijg je wel de steam versie van de spellen, maar aangezien je de link kabel al hebt besteld zal dat geen probleem zijn lijkt mij. Verder is Virtual Desktop ook in de black friday sale voor 16 euro bij oculus zelf dus die zou ik ook meteen halen!
Ik heb de bundel ook gekocht en kreeg een aantal spellen niet goed aan de praat qua controllers via VD. Gelukkig ging het mij om TWD en I expect you to die en deze doen het allebei :)

Verder (na alle mods installeren) is Skyrim VR echt gaaf. Daar zal ik de komende tijd mee bezig zijn aangezien de campange gigantisch is, om nog maar te zwijgen over alle side-quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Ik dacht een oplossing gevonden te hebben van mijn probleem met VD dat mijn kabels in mijn kantoor niet goed zijn. Heb de pc los in de meterkast geplaatst zonder beeldscherm, toetsenbord of muis.
Hij fungeert verder toch als server en kan er dus met Teamviewer etc gemakkelijk bij.

Maar op één of andere manier werkt het niet. De desktop is helemaal zwart in VD en als ik dan Alyx opstart zakt alles als een pudding in elkaar. Zou toch gewoon moeten werken, pc staat naast de 5g router. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
mytheory schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:10:
Ik dacht een oplossing gevonden te hebben van mijn probleem met VD dat mijn kabels in mijn kantoor niet goed zijn. Heb de pc los in de meterkast geplaatst zonder beeldscherm, toetsenbord of muis.
Hij fungeert verder toch als server en kan er dus met Teamviewer etc gemakkelijk bij.

Maar op één of andere manier werkt het niet. De desktop is helemaal zwart in VD en als ik dan Alyx opstart zakt alles als een pudding in elkaar. Zou toch gewoon moeten werken, pc staat naast de 5g router. Zie ik iets over het hoofd?
En waar sta je zelf met de headset? Die moet ook in "zicht" staan van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Soliest schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:12:
[...]

En waar sta je zelf met de headset? Die moet ook in "zicht" staan van de router.
Ja ik sta vlak langs de router.
Gisteren heb ik de PC met beeldscherm in de kamer gezet om er mee te spelen en toen werkte alles vlekkeloos. Nu ik er geen beeldscherm aan heb hangen werkt het niet meer.

Edit:
Lees nu op de site van VD:
A monitor also has to be detected in Windows so make sure it's turned On.
Dus helaas 😭

[ Voor 13% gewijzigd door mytheory op 27-11-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik heb nog een vraag. De nieuwe pc ga ik dit weekend bestellen en zal 4k aankunnen. De pc zal nu nog aangesloten worden op een Full hd beamer. Gaat dit problemen opleveren als ik via de link kabel of via VD de Quest 2 wil aansturen? Kan ik dan wel de resolutie op 4 k waardig krijgen of gaat hij dan max full hd geven of anders problemen geven? werd een beetje getriggered door opmerking hierboven over VD die monitor aansturing nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
xxxMaverick schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:37:
Ik heb nog een vraag. De nieuwe pc ga ik dit weekend bestellen en zal 4k aankunnen. De pc zal nu nog aangesloten worden op een Full hd beamer. Gaat dit problemen opleveren als ik via de link kabel of via VD de Quest 2 wil aansturen? Kan ik dan wel de resolutie op 4 k waardig krijgen of gaat hij dan max full hd geven of anders problemen geven? werd een beetje getriggered door opmerking hierboven over VD die monitor aansturing nodig heeft?
Is geen probleem, wordt los van de monitor gerenderd, ik spreek uit ervaring met mijn full HD monitor en Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
mytheory schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:21:
[...]
Lees nu op de site van VD:
A monitor also has to be detected in Windows so make sure it's turned On.
Dus helaas 😭
volstaat dan een oud 14 inch monitortje al? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Soliest schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:06:
[...]

volstaat dan een oud 14 inch monitortje al? ;)
Gewoon een plug erop. Werkt wss gewoon. Net als servers doen
Pagina: 1 ... 32 ... 123 Laatste