-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik begin te vermoeden dat het in de render resolutie zit die niet leuk samenwerkt met de quest en de usb port overbelast ofzo waardoor het moederbord zichzelf uitschakeld.
Ik heb al uren achtereen furmark en cpu stresser tegelijk getest. 3dmark op loop gezet. Systeem is zo stabiel als een huis na denk ik wel 16 uur dit soort benchmarks draaien de afgelopen tijd. Maar zodra ik de render resolutie in de oculus software op 1.5 (max) zet kan ik binnen een minuut zorgen dat mijn pc uitvalt.
Zodra deze op auto staat lijkt het grilliger. soms 15 minuten en soms instant. Ik heb een 3090 en vermoed dat de hoge render resoluties, Quest1 en de snelle videokaart die dit dus ook aan kan roet in het eten gooit.
Misschien iemand anders die eens wil proberen om met een quest1 deze via link op 1.5 render resolutie in de oculus software te spelen?
Edit: Ik merkte dit toen ik link weer eens startte voor Elite dangerous welke ik via de epic store geclaimd heb. Met de render resolutie op 1.5 crasht hij binnen de minuut. vaak zelfs al op het eerste menu. Nu heb ik de render resolutie op 0.9 staan en zit ik al 20 minuten te spelen. Maar ook de oculus dreamdeck bijv crashte na 2 minuten met de render resolutie op 1.5
Dit al gezien? Hoezeer ik de AMD kaarten ook tof vind. voor VR lijkt toch een nvidia komende reeks de betere keus zeker als de resolutie richting de 4k gaat.Tomahawk_nr1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:00:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik toch kijken of ik woensdag een nieuwe AMD kaart op de kop kan tikken. En anders wordt het geduld bewaren en wachten met het toepassen van VD.
https://babeltechreviews....-performance-benchmarked/
[ Voor 9% gewijzigd door Mirage op 23-11-2020 12:48 ]
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag? Ik heb sinds vrijdag ook een Quest 2 en steeds die band goed doen begint inderdaad vrij irritant te worden.Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:37:
Zo net de Oculus Elite Strap gekocht. Leuk die elastieke band, maar het is een hoop gedoe om het telkens weer goed te doen.
Ook las ik ergens dat ze door Oculus zelf niet meer verkocht worden omdat ze snel zouden breken? Wat is dan verstandig wachten totdat dit probleem verholpen is of toch gewoon aanschaffen?
[ Voor 8% gewijzigd door Pwner op 23-11-2020 12:50 ]
Zeker en ook erg cool dat je de VR controllers kunt gebruiken als joystick en handen. Geen HOTAS nodigTweakerVincent schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:50:
Dcs is zoooo vet in vr. Soort zen trance met jet geluiden en lock en fire! Echt bizar vet
Wel erg jammer dat de input dan niet geregistreerd wordt in de tutorials.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Clickable werkt toch niet? Ik gebruik HOTAS en muis (F18) of kan je echt zonder HOTAS spelen? Neem aan dat je veel input mist?Soliest schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:01:
[...]
Zeker en ook erg cool dat je de VR controllers kunt gebruiken als joystick en handen. Geen HOTAS nodig
Wel erg jammer dat de input dan niet geregistreerd wordt in de tutorials.
Tuurlijk werkt een hotas veel beter, maar met de Quest 2 en de touch controlls kon ik gewoon alle knoppen in de cockpit bedienen en ook de Joystick en collective in de hue "beetpakken" en gebruiken.TweakerVincent schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:02:
[...]
Clickable werkt toch niet? Ik gebruik HOTAS en muis (F18) of kan je echt zonder HOTAS spelen? Neem aan dat je veel input mist?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik heb deze besteld bij Conrad.nl Als het goed is moet ik deze volgende week binnen krijgen. Samen met de nieuwsbrief code ( 5€ korting) was de elite strap (zonder batterij, want heb de nirvana VR Powerbank die ik erachter kan vast maken 10k Mha, alleen had hiervoor de elite strap nodig) 48€Pwner schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:49:
[...]
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag? Ik heb sinds vrijdag ook een Quest 2 en steeds die band goed doen begint inderdaad vrij irritant te worden.
Ook las ik ergens dat ze door Oculus zelf niet meer verkocht worden omdat ze snel zouden breken? Wat is dan verstandig wachten totdat dit probleem verholpen is of toch gewoon aanschaffen?
En het "breken" etc...dit is echt gebeurd bij een klein handje vol, waarbij de personen in kwestie nogal erg ruw ermee omgingen of dat ding tot in z'n extreem aandrukken in hun gezicht (wat nergens opslaat ook).
Heb ook filmpjes gezien van mensen die dat ding behoorlijk tot het uiterste testen en helemaal niets mee gebeurd.
Ik denk zo, als je normaal met de spullen omgaat, zal er ook niks mee gebeuren.
[ Voor 21% gewijzigd door Xtr3me4me op 23-11-2020 13:22 ]
Ja hoor, als je ziet kan de strap helemaal naar voren. Mijn zoon van 6 speelt het ook en met de elastiek, ja zit een beetje losjes maar durf hem niet strakker te zetten vanwege de achterkant, waarbij ik denk de elite strap veel beter zal zitten en veiliger ook.Soliest schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:27:
Is de Oculus Elite Headsetband ook "klein" te zetten zodat mijn dochtertje van 8 deze ook zo af en toe op kan zetten? Met de standaard strap is dit echt slecht te doen.
Werkt wel maar tegen de kleinste stand heeft de strap moeite met "vastklikken" dus je moet oppassen met het mechanisme in de draaiknop . Tevens zul je de band bovenop waar strakker moeten zetten anders zakt de bril alsnog af.Soliest schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:27:
Is de Oculus Elite Headsetband ook "klein" te zetten zodat mijn dochtertje van 8 deze ook zo af en toe op kan zetten? Met de standaard strap is dit echt slecht te doen.
Heb vorige week de Halo Strap via AliExpress binnengekregen voor zo'n 27 euro. Het is de eerste keer even kijken om hem goed op je hoofd te zetten omdat je nu 2 scharnieren hebt (headset & voorhoofd en dan dat midden-scharnier & achterhoofd-support), maar hij zit fijn! Bij de standaard-strap kreeg ik na 10 minuten al wat pijn omdat al het gewicht aan de voorkant zit, bij de Elite Strap had ik meestal een 200g-tegengewicht achterop, maar bij de Halo Strap lijkt dat nog niet nodig te zijn.
Er is ook een namaak van de Elite Strap/Vive DAS voor zo'n 18 euro op AliExpress, die zou ik misschien nog eerder aanraden dan de Oculus-strap voor 49 euro...
Bambu Lab P1S Combo
Ik heb zelf deze besteld MAAR er is iets daarna al een 2e versie uitgebracht waarbij (voor zover ik kan zien) alleen het support-stukje voor je achterhoofd nu ook een soort Elite Strap-rondje is gemaakt ipv rechte support. Zal iets comfortabeler zijn, dus ik zou die bestellen van dezelfde verkoper: https://nl.aliexpress.com..._668%233468%2315608%23180
Edit: Dat veranderde stuk is gewoon met klittenband op de normale vastgemaakt trouwens, dus als ze dat ding los verkopen kan ik die nog bestellen, dat scheelt. Ik moet wel zeggen dat hoewel het als redelijk goeie kwaliteit aanvoelt je wel kan merken dat die 2 achterste plastic stukken (die langer/korter worden met de draaiknop) dun en goedkoop zijn. Flexibel genoeg om niet te breken, maar wel het zwakste onderdeel gok ik. /end edit
De Elite Strap-namaak van 18 euro heb ik zelf dus niet maar is er ook te vinden via de Search-knop. Ik ga altijd voor de shop waar al veel orders zijn en hopelijk wat feedback. AliExpress Standard Shipping kost soms 2 euro maar is dan wel de snelste. Mijn strap was 27 oktober besteld en dus rond 17 november binnen.
[ Voor 13% gewijzigd door MacorgaZ op 23-11-2020 16:18 ]
Bambu Lab P1S Combo
Als geld niets uitmaakt, dan kun je de G2 combineren met losse controllers van de Valve Index. Je bent dan €617 extra kwijt, maar dan heb je het beste van beide werelden. Zie deze video voor een tutorial hoe je de twee samen aan het werk krijgt. Initieel wat werk, maar het kan dus wel.0108daniel schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:22:
[...]
Dankjewel!
Prijs maakt mij niets uit, vind vooral de kwaliteit belangrijk en de speelervaring.
Als de tracking minder is dan bederft dat ook de speelervaring, dus dan wacht ik de G2 nog even af.
Ik dacht dat mijn Oculus Rift al behoorlijk verouderd was, maar blijkbaar valt dat allemaal reuze mee
Zelf wacht ik tot ik de G2 binnen heb en ik kijk hoe goed de tracking is. Als het tegenvalt kan ik er altijd nog de Index controllers (die ook nog eens individuele vingerbewegingen tracken) bij kopen.
Kan dat ook icm oculus quest 2 controllers?artslart schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:15:
[...]
Als geld niets uitmaakt, dan kun je de G2 combineren met losse controllers van de Valve Index. Je bent dan €617 extra kwijt, maar dan heb je het beste van beide werelden. Zie deze video voor een tutorial hoe je de twee samen aan het werk krijgt. Initieel wat werk, maar het kan dus wel.
Zelf wacht ik tot ik de G2 binnen heb en ik kijk hoe goed de tracking is. Als het tegenvalt kan ik er altijd nog de Index controllers (die ook nog eens individuele vingerbewegingen tracken) bij kopen.
Ik heb het nog nooit gezien, maar als het zou werken heb je ook de headset nodig van de Quest 2 die dan naar jou zou kijken vanaf je bureau? Maar stel dat dat lukt, dan zou het een minder dure upgrade zijn dan de Valve Knuckles + Lighthouses.TweakerVincent schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:30:
[...]
Kan dat ook icm oculus quest 2 controllers?
Wat voor machine gebruik je voor DCS vr? Eigenlijk de reden dat ik überhaupt op het idee kwam om een vr bril te kopen, maar daarna gelezen op het DCS forum dat deze erg erg zwaar is voor je pc omdat het voor geen meter is optimized, al helemaal niet voor VR. Tot nu toe nog niet “aangedurfd” om te testen (lees: toch vooral druk geweest met wat eerste vr kennismaking). Wil hem het liefst met de Huey of Black Shark gebruiken.TweakerVincent schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:50:
Dcs is zoooo vet in vr. Soort zen trance met jet geluiden en lock en fire! Echt bizar vet
[ Voor 14% gewijzigd door menne op 23-11-2020 19:15 ]
YouTube: Facebook ruined the Oculus Quest 2 To Me
Waarom heeft iedereen zo'n blokjes icon?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Wordt automatisch toegewezen aan mensen zonder eigen avatar.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Dankjewel voor de informatie en links! Heb de verbeterde versie maar besteld, ik hoop op een dikke verbetering ten opzichte van de standaard. Vindt de standaard strap zeer lastig met afstellen, hij leunt voor mij teveel op mijn gezicht en daardoor zit hij al snel niet lekker meer. Ik ga nog eens kijken of ik dit misschien kan oplossen met wat gewicht aan de achterkant van de strap.MacorgaZ schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:43:
[...]
Ik heb zelf deze besteld MAAR er is iets daarna al een 2e versie uitgebracht waarbij (voor zover ik kan zien) alleen het support-stukje voor je achterhoofd nu ook een soort Elite Strap-rondje is gemaakt ipv rechte support. Zal iets comfortabeler zijn, dus ik zou die bestellen van dezelfde verkoper: https://nl.aliexpress.com..._668%233468%2315608%23180
Edit: Dat veranderde stuk is gewoon met klittenband op de normale vastgemaakt trouwens, dus als ze dat ding los verkopen kan ik die nog bestellen, dat scheelt. Ik moet wel zeggen dat hoewel het als redelijk goeie kwaliteit aanvoelt je wel kan merken dat die 2 achterste plastic stukken (die langer/korter worden met de draaiknop) dun en goedkoop zijn. Flexibel genoeg om niet te breken, maar wel het zwakste onderdeel gok ik. /end edit
De Elite Strap-namaak van 18 euro heb ik zelf dus niet maar is er ook te vinden via de Search-knop. Ik ga altijd voor de shop waar al veel orders zijn en hopelijk wat feedback. AliExpress Standard Shipping kost soms 2 euro maar is dan wel de snelste. Mijn strap was 27 oktober besteld en dus rond 17 november binnen.
Dit is trouwens mijn eerste VR-headset en heb nu vooral Beat Saber gedaan. Maar ik ben helemaal om, wat is dit geweldig! Kan ook niet wachten om aan de slag te gaan met Alyx! Maar daarvoor moeten we denk ik eerst nog een videokaart upgrade gaan doen (heb nu een rx5700), maar met de huidige verkrijgbaarheid van de kaarten gaat dit nog wel tot begin 2021 duren ben ik bang.
batterij pack aan de achterkant vastmaken met wat klittenband helpt ook enorm. Win-win situatiePwner schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:47:
[...]
Dankjewel voor de informatie en links! Heb de verbeterde versie maar besteld, ik hoop op een dikke verbetering ten opzichte van de standaard. Vindt de standaard strap zeer lastig met afstellen, hij leunt voor mij teveel op mijn gezicht en daardoor zit hij al snel niet lekker meer. Ik ga nog eens kijken of ik dit misschien kan oplossen met wat gewicht aan de achterkant van de strap.
Dit is trouwens mijn eerste VR-headset en heb nu vooral Beat Saber gedaan. Maar ik ben helemaal om, wat is dit geweldig! Kan ook niet wachten om aan de slag te gaan met Alyx! Maar daarvoor moeten we denk ik eerst nog een videokaart upgrade gaan doen (heb nu een rx5700), maar met de huidige verkrijgbaarheid van de kaarten gaat dit nog wel tot begin 2021 duren ben ik bang.
Edit,
moet zeggen dat ik hier al een paar heb voorbij zien komen welke een RTX3090 hebben weten te bemachtingen. € 1800 voor een video kaart ..

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 20:51 ]
Ik lees veel over het compleet draadloos streamen en heb ene handleiding gevonden voor virtual desktop.
Mijn vraag: Is het, rekening houdend met onderstaande punten, zinvol om met volledig draadloos te experimenteren of is het een verloren zaak?
1) Ik heb een deco m5 set voor de wifi in huis. Ik lees overal dat een wifi 6 router nodig is. Hoe moet ik dit zien: gaat dit compleet niet werken via virtual desktop of met een verminderende performance?
2) Ik ga nog een nieuwe pc kopen maar heb bewust gewacht op nieuwe processors en videokaarten. Gezien de leverbaarheid zal het nog wel even duren voor de nieuwe pc er is. Ik draai nu op een geforce 970
Wifi 6 kan ik bevestigen door eigen testwerk als onnodig. Ik heb geen enkel voordeel gezien tussen AC (5) en AX (6). Wifi 5 op 5gz 866mbps is wel een must voor een stabiele stream. Als je deco m5 dit aan kan zit je goed al vraag ik mij wel af of een mesh netwerk ideaal is voor de latency.xxxMaverick schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:02:
Na veel onderzoek toch gisteren een Quest 2 binnen gekregen en nu een beetje aan het spelen. Ik moet zeggen: mooi spul. De oorpronkelijke htc vive eens op gehad bij een tweakers event en in die paar jaar veel ontwikkeld op dit gebied.
Ik lees veel over het compleet draadloos streamen en heb ene handleiding gevonden voor virtual desktop.
Mijn vraag: Is het, rekening houdend met onderstaande punten, zinvol om met volledig draadloos te experimenteren of is het een verloren zaak?
1) Ik heb een deco m5 set voor de wifi in huis. Ik lees overal dat een wifi 6 router nodig is. Hoe moet ik dit zien: gaat dit compleet niet werken via virtual desktop of met een verminderende performance?
2) Ik ga nog een nieuwe pc kopen maar heb bewust gewacht op nieuwe processors en videokaarten. Gezien de leverbaarheid zal het nog wel even duren voor de nieuwe pc er is. Ik draai nu op een geforce 970
Tav de power in de PC heb je wel een stevige kaart nodig zeker met de resoluties van de Q2. Met een 970 wordt het wel lastig vrees ik. Alles op medium en met wat lagere super sampeling (lees: onderresolutie) zou je nog een eindje kunnen komen maar of dat nog een leuk plaatje op gaat leveren kun je enkel achter komen door het te testen.
Virtual desktop kost € 20, ik zou zeggen, gewoon proberen.
Geen idee of dit een algemene code is of dat het gekoppeld is aan bepaalde accounts. Het proberen waard in ieder geval.
2080ti 32gb ram en 6800@4hz.menne schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:11:
[...]
Wat voor machine gebruik je voor DCS vr? Eigenlijk de reden dat ik überhaupt op het idee kwam om een vr bril te kopen, maar daarna gelezen op het DCS forum dat deze erg erg zwaar is voor je pc omdat het voor geen meter is optimized, al helemaal niet voor VR. Tot nu toe nog niet “aangedurfd” om te testen (lees: toch vooral druk geweest met wat eerste vr kennismaking). Wil hem het liefst met de Huey of Black Shark gebruiken.
Draait als een speer. Je moet wel eea tweaken, heb urls als je wilt hebben.
Plan is wel de Reverb 2 te kopen als hij beschikbaar is, nog scherper
[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 23-11-2020 22:52 ]
Werkt helaas nietDennisvw schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:41:
30% korting in de Oculus store op je volgende app met de code OCULUS30. Actie eindigt op 30 november.
Geen idee of dit een algemene code is of dat het gekoppeld is aan bepaalde accounts. Het proberen waard in ieder geval.
Na alle kritiek van de huidige bezitters zijn ze hier op terug gekomen! Iedereen kan Asgard Wrath nu gratis krijgen! Je moet alleen je factuur opsturen naar support:wielhelm schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:26:
Nieuwe Quest 2 + link gebruikers/kopers(na 20 nov) krijgen nu Asgard wrath gratis.
Lekker dan....
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Done! Zal mij benieuwen.Darklance schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 06:29:
[...]
Na alle kritiek van de huidige bezitters zijn ze hier op terug gekomen! Iedereen kan Asgard Wrath nu gratis krijgen! Je moet alleen je factuur opsturen naar support:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
EDIT: meteen een reactie, ze willen naast het serienummer ook je Oculus username. (Nu maar hopen dat het geen phishing actie is

[ Voor 13% gewijzigd door UniMatrix op 24-11-2020 09:02 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Prestaties in de huidige set-up zijn best ok. Ik gebruik deze om te racen.
Op termijn wil ik zwaardere games gebruiken. Denk aan een nieuwe videokaart. Heeft een videokaart met een USB-C aansluiting een voordeel, zodat daar de Oculus Link direct op kan worden aangesloten?
Alleen als je moederbord geen USB 3.1 Gen2 USB (A of C) heeft.RobbieHifi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
Inmiddels ook een Oculus Q2 aangeschaft.
Prestaties in de huidige set-up zijn best ok. Ik gebruik deze om te racen.
Op termijn wil ik zwaardere games gebruiken. Denk aan een nieuwe videokaart. Heeft een videokaart met een USB-C aansluiting een voordeel, zodat daar de Oculus Link direct op kan worden aangesloten?
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Dat heb ik wel, maar ik dacht dat het misschien nog iets eenvoudiger en geoptimaliseerder zou worden direct inpluggen in de videokaart.UniMatrix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:30:
[...]
Alleen als je moederbord geen USB 3.1 Gen2 USB (A of C) heeft.
Heb alleen bij pc wat weinig ruimte, kan klein beetje bewegen, maar eigenlijk is het vooral zitten... in de kamer hiernaast en in de woonkamer sta ik zo'n beetje naast een accesspoint (Ubiquiti AC-Lite), dat voldoende om via virtual desktop aan de gang te gaan? Wel irritant dat dat gelijk weer 20 euro moet kosten.
Dat vond ik ook irritant.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:17:
Gisteren Quest 2 binnen gekregen, best impressed met dat ding, zeker gezien de prijs en wat je enkele jaren geleden nog nodig had om een beetje leuke VR ervaring te krijgen en dat dat alles nu in een standalone doosje zit.
Heb alleen bij pc wat weinig ruimte, kan klein beetje bewegen, maar eigenlijk is het vooral zitten... in de kamer hiernaast en in de woonkamer sta ik zo'n beetje naast een accesspoint (Ubiquiti AC-Lite), dat voldoende om via virtual desktop aan de gang te gaan? Wel irritant dat dat gelijk weer 20 euro moet kosten.
Echter dit wordt ontwikkeld door een derde partij , en die heeft heel erg goed werk verricht!
Voor mij is het die 20 euro dubbel en dwars waard.
Ik heb hetzelfde accesspoint. dit werk prima. Wel even 80hz kanaalbreedte en 5ghz only ssid aanmaken voor je quest.
[ Voor 6% gewijzigd door wielhelm op 24-11-2020 10:37 ]
[ Voor 23% gewijzigd door menne op 24-11-2020 11:44 ]
Momenteel heb ik de Oculus CV1 liggen, die ik af en toe gebruik.
Maar ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Quest.
Heeft iemand (in de buurt van Utrecht) die toevallig liggen, en dat ik em eens een weekje kan proberen? Ik ben erg benieuwd naar de verschillen. En of ik het het geld waard vind om up te graden.
Ik kom van de CV1 af en heb geupgrade naar de Rift S en nu Quest 2 en ik kan je vertellen, met de laatste update 90Hz voor de Quest 2. Is het geld meer dan waar.Luther schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:29:
[Durf te vragen]
Momenteel heb ik de Oculus CV1 liggen, die ik af en toe gebruik.
Maar ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Quest.
Heeft iemand (in de buurt van Utrecht) die toevallig liggen, en dat ik em eens een weekje kan proberen? Ik ben erg benieuwd naar de verschillen. En of ik het het geld waard vind om up te graden.
Niet alleen de resolutie is enorm beter tov de CV1, dus die jump is al groot, maar naast het feit door een simpele truuk je PCVR games ook daadwerkelijk draadloos te spelen (met een goede 5Ghz wifi) is het helemaal immersive.
Gisteren begonnen bij de PC (half life Alyx) en eindigde aan de andere kant van de woonkamer, gelukkig niks geraakt of omgestoten
Wauw en dat voor die lage prijs, jazekers is het meer dan waard.
Waar heb je hem besteld dan?UniMatrix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:56:
Zo, binnen een seconde na het mailtje de VR Cover face mask replacement voor de Q2 besteld, deze keer niet naast de pot ge p*st.
Uitverkocht.. Net een paar seconden te laat helaas. In de laatste stap na de paypal betaling veranderde de voorraad naar 0.UniMatrix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:56:
Zo, binnen een seconde na het mailtje de VR Cover face mask replacement voor de Q2 besteld, deze keer niet naast de pot ge p*st.
Dan maar wat langer geduld hebben

Bedankt voor het sturen van de link. Ik was wel net op tijd gelukkig.
Wat een jaar leven we... zelfs een cover is uitverkocht.
Lol, wilde hem vanavond ook bestellen. Ach ja, komt nog wel.Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:31:
[...]
Bedankt voor het sturen van de link. Ik was wel net op tijd gelukkig.
Wat een jaar leven we... zelfs een cover is uitverkocht.
Wat zijn de verzendkosten eigenlijk?
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 24-11-2020 18:28 ]
Wel 7 euro. Dus ik verwacht een gigantische verpakking eigenlijk. Maargoed de cover verbetert vast de VR-ervaring om ontopic te blijvenFreeMen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:28:
[...]
Lol, wilde hem vanavond ook bestellen. Ach ja, komt nog wel.
Wat zijn de verzendkosten eigenlijk?
Ik hoop dat hij dunner is zodat je dichter op de lens komt, ik heb gemerkt dat daar nog veel winst te behalen is voor zowel FOV als algehele scherpte.Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:37:
[...]
Wel 7 euro. Dus ik verwacht een gigantische verpakking eigenlijk. Maargoed de cover verbetert vast de VR-ervaring om ontopic te blijven
/edit overigens zie ik in steam dan nog staan 'sluit je headset aan'
/edit 2: laatste lijkt me logishc want ik doe natuurlijk alles via soort stream, maar hoe krijg ik dan echt hetzelfde effect als normaal vr
[ Voor 17% gewijzigd door xxxMaverick op 24-11-2020 20:50 ]
Apart, hier heb ik totaal geen last van. De speakers direct uit de bril klikken al behoorlijk hard en nu met in ears heb ik hem nog nooit boven de 60-70% gehad.TweakerVincent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:04:
Hoe fixen jullie het low volume issue van de quest 2? Ook met externe headset is de max volume veel te laag. Ik kan een eq er tussenhangen maar dat vind ik eigenlijk onzin...
Heb je het probleem via de pc en zo ja, link of VD?
Heb je de stappen doorlopen om SteamVR viaVirtual desktop te kunnen gebruiken? Wist ook niet dat het nodig was, maar is vrij snel gegaan.xxxMaverick schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:46:
Ok virtual desktop gekocht en in principe werkend. Ik krijg dus het desktop beeld duidelijk op mijn quest 2 draadloos. Maar ik mis toch iets. Ik heb in steam nu wat gratis demos'gedownload en als ik deze opstart 'sta ' ik in de ruimte met mijn vr headset en kijk ik naar een soort scherm. Ik zit dan dus niet in die game maar zie de 'desktop' gewoon voor me. Wat mis ik hier? is dit een instelling in virtual desktop? of juist in steam? Wellicht mis ik iets simpels maar kom er even niet uit
Heb even wat Alyx gespeeld, maar das gewoon.. gaaf
Verder ook nog de Humble Bundle gekocht, wat met I expect you to die bezig geweest, zag er ook wel geinig uit, en had nog Adrift uit een oudere Humble Bundle volgens mij... rare ruimteshit
Als die optie er niet tussen staat dan heb je of de game niet in VR gestart (wat bij sommige non native VR games kan) of toch niet goed gepatched.
beide maar wireless bv relaxt clips kijken op youtube vr. sommige ok maar veel te zacht :’(FreeMen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:51:
[...]
Apart, hier heb ik totaal geen last van. De speakers direct uit de bril klikken al behoorlijk hard en nu met in ears heb ik hem nog nooit boven de 60-70% gehad.
Heb je het probleem via de pc en zo ja, link of VD?
Vandaag de nieuwe router binnen gekregen (blijkt een RT-AC2900 zijn welke indentiek is aan de RT-AC86U), deze direct op de PC aangesloten en het 5Ghz netwerk dedicated gemaakt (had ik ook al op de ziggo).FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:00:
Loop ik zojuist tegen de ASUS RT-AC86U aan, een wifi 5 gaming router welke op tweakers € 164 als goedkoopste staat maar bij Mediamarkt is hij nu € 99 waarbij er tm 22 november (vandaag dus..) gisteren () € 45 cashback af gaat. Aldus een router van € 164 voor € 55 met ook nog met een mesh functie. Al met al een deal welke ik niet kon laten gaan
Wat een enorm verschil in stabiliteit!
Strakke latency maar bovenal, geen enkele netwerk hickup meer gehad in de hele avond. Met de nieuwe performance statistieken in VD kon ik goed zien dat mijn oude netwerk zo nu en dan even flink omhoog schoot met geluidstoring en beeld hapering als gevolg. Met deze router dus volledig verleden tijd en het geld dubbel en dwars waard (zeker voor de € 55)
Mag ik vragen hoe jou statistieken eruit zien?FreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:36:
[...]
Vandaag de nieuwe router binnen gekregen (blijkt een RT-AC2900 zijn welke indentiek is aan de RT-AC86U), deze direct op de PC aangesloten en het 5Ghz netwerk dedicated gemaakt (had ik ook al op de ziggo).
Wat een enorm verschil in stabiliteit!
Strakke latency maar bovenal, geen enkele netwerk hickup meer gehad in de hele avond. Met de nieuwe performance statistieken in VD kon ik goed zien dat mijn oude netwerk zo nu en dan even flink omhoog schoot met geluidstoring en beeld hapering als gevolg. Met deze router dus volledig verleden tijd en het geld dubbel en dwars waard (zeker voor de € 55)
https://babeltechreviews....-performance-benchmarked/
De verschillen zijn klein maar het lijkt erop dat de RTX 3080 overall een 'smoother experience' oplevert.
Conclusion
It is great to see AMD delivering a card that is performance competitive with the RX 3080. However, the RX 6800 XT only delivers higher unconstrained framerates in 4 of the 15 games we benchmarked. In addition, several of the FCAT VR frametime plots indicate the RTX 3080 delivers a smoother experience. From our preliminary PC gaming benchmarks using just 9 games, so far, the RX 6800 XT appears to be faster in pancake gaming than in VR relative to RTX 3080 performance.
Voorheen kon ik (sinds link uit beta is en je de maximale resolutie tot je beschikking hebt) maximaal op 1.2/1.3x @ 90hz spelen. Sommige spellen zoals Dirt 2 bleven echter met moeite op 90hz hangen. Vaak gingen die naar 45 hz vanwege dipjes.
Ook HL: Alyx had zo z'n dipjes. Om de zoveel seconde was er 1 dropped/reprojected frame.
Toen ik de 3080 had (en nog 1,5e week de 2700x) kon ik de resolutie een stuk hoger zetten (meestal naar 1.7x = max) echter bleef ik af en toe last houden van framedrops/reprojected frames. Zeker in HL: Alyx was dit irritant. Je kreeg namelijk om de zoveel seconden nog steeds dat ene framepje, waardoor het simpelweg niet helemaal soepel aanvoelde. Ook het verlagen van de resolutie haalde dit probleem niet weg.
Nu ik de 2700x vervangen heb voor de 5800x is alles als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan praktisch alles wat ik speel op 1.7x @ 90hz draaien en hoef eigenlijk geen gebruik te maken van super sampling. HL: Alyx draait met alles op het hoogste 100% stabiel op bovengenoemde instellingen, waarbij ik nog eens 20-25% headroom heb.
Ik had wel verwacht dat de 3080 behoorlijk invloed zou hebben maar niet dat het invloed van de cpu zo groot zou zijn. Zeker in combinatie met de hoge resolutie zou je verwachten dat, zoals bij 4k benchmarks, het verschil tussen de cpu's minimaal zou zijn. Dit is dus echter niet het geval.
Ik ben nu dus 100% tevreden met de Quest 2. Alles draait als een zonnetje en ziet er keurig uit. En het mooiste van alles: dit allemaal voor €350 (en in mijn geval nog eens €99 voor de officiële Link kabel, die ik toch echt fijner vind dan de helft goedkopere alternatieven) + €49 voor eventueel een elite strap.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Interessant! Ik overweeg mijn 6 core 6800k @4ghz overclock te vervangen voor een amd of intel nieuwe CPU 5800x of 10900k of hoger.MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:53:
Inmiddels m'n hele pc een aardige upgrade gegeven. Van een 2700x en 2080 naar een 5800x en 3080 en het verschil met de Quest 2 is enorm.
Voorheen kon ik (sinds link uit beta is en je de maximale resolutie tot je beschikking hebt) maximaal op 1.2/1.3x @ 90hz spelen. Sommige spellen zoals Dirt 2 bleven echter met moeite op 90hz hangen. Vaak gingen die naar 45 hz vanwege dipjes.
Ook HL: Alyx had zo z'n dipjes. Om de zoveel seconde was er 1 dropped/reprojected frame.
Toen ik de 3080 had (en nog 1,5e week de 2700x) kon ik de resolutie een stuk hoger zetten (meestal naar 1.7x = max) echter bleef ik af en toe last houden van framedrops/reprojected frames. Zeker in HL: Alyx was dit irritant. Je kreeg namelijk om de zoveel seconden nog steeds dat ene framepje, waardoor het simpelweg niet helemaal soepel aanvoelde. Ook het verlagen van de resolutie haalde dit probleem niet weg.
Nu ik de 2700x vervangen heb voor de 5800x is alles als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan praktisch alles wat ik speel op 1.7x @ 90hz draaien en hoef eigenlijk geen gebruik te maken van super sampling. HL: Alyx draait met alles op het hoogste 100% stabiel op bovengenoemde instellingen, waarbij ik nog eens 20-25% headroom heb.
Ik had wel verwacht dat de 3080 behoorlijk invloed zou hebben maar niet dat het invloed van de cpu zo groot zou zijn. Zeker in combinatie met de hoge resolutie zou je verwachten dat, zoals bij 4k benchmarks, het verschil tussen de cpu's minimaal zou zijn. Dit is dus echter niet het geval.
Ik ben nu dus 100% tevreden met de Quest 2. Alles draait als een zonnetje en ziet er keurig uit. En het mooiste van alles: dit allemaal voor €350 (en in mijn geval nog eens €99 voor de officiële Link kabel, die ik toch echt fijner vind dan de helft goedkopere alternatieven) + €49 voor eventueel een elite strap.
Wist niet dat het zoveel uitmaakte. Ik heb een 2080ti
en is 1.0 vs 1.7 echt veel verschil? nog niet getest
- De quest 2 heeft een 1832x1920 is de resolutie per oog.
- Wisselen tussen 72/80/90hz zorgt ervoor dat de "recommended" resolutie wordt aangepast. Bij 72hz is 1.0x gewoon de "native" resolutie, echter bij 90hz gaat 1.0x standaard terug naar 1624x1648. Waarschijnlijk om de ervaring zo soepel mogelijk te maken.
- Handmatig is dit dus aan te passen
- 1.3x = 2064x2096 = minimale upsampling
- 1.7x = 2703x2736 per oog. Dit is een behoorlijke upsampling waardoor het gebied in het "midden" de maximale/optimale scherpte heeft.
Door gebruik te maken van 1.7x hoef je ook geen supersampling in spellen meer toe te passen. Ook wordt de noodzaak voor AA een heel stuk kleiner.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
een 2700x s een snellere cpu dan de 6800k (ook in spellen) en dus zal de stap naar een 5800x/10900k nog groter zijn. Ik verwacht dan ook een behoorlijke winst voor je.TweakerVincent schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:55:
[...]
Interessant! Ik overweeg mijn 6 core 6800k @4ghz overclock te vervangen voor een amd of intel nieuwe CPU 5800x of 10900k of hoger.
Wist niet dat het zoveel uitmaakte. Ik heb een 2080ti
en is 1.0 vs 1.7 echt veel verschil? nog niet getest
Het verschil tussen 1.0 en 1.7 is enorm. Zeker omdat 1.0 op 90hz onder de native resolutie zit. Je moet minimaal 1.2x draaien om native te draaien.
Zeer interessant en ben blij dat ik eindelijk een reden heb om geld uit te geven aan een nieuwe CPUMazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:03:
Even ter verduidelijking:
- Wisselen tussen 72/80/90hz zorgt ervoor dat de "recommended" resolutie wordt aangepast. Bij 72hz is 1.0x gewoon de "native" resolutie, echter bij 90hz gaat 1.0x standaard terug naar 1624x1648. Waarschijnlijk om de ervaring zo soepel mogelijk te maken.
- 1.7x = 2703x2736 per oog. Dit is een behoorlijke upsampling waardoor het gebied in het "midden" de maximale/optimale scherpte heeft.
Door gebruik te maken van 1.7x hoef je ook geen supersampling in spellen meer toe te passen. Ook wordt de noodzaak voor AA een heel stuk kleiner.
AMD ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zie dat de 5800x best goedkoop is. Zou het ook meerwaarde hebben om de 5950x te nemen? Wil best wat geld uitgeven heb wat meevallers en verdien genoeg. Maar alleen als het zinvol is.
Ik speel ook veel DCS dus single core is ook belangrijk, ernaast ook andere games en VR.
Wat is er beter aan de officiele link kabel versus een budget oplossing?MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:53:
(en in mijn geval nog eens €99 voor de officiële Link kabel, die ik toch echt fijner vind dan de helft goedkopere alternatieven)
Het is puur een data overdracht. Wie weet is er echt een verschil, maar voor nu ga ik er van uit dat het tussen je oren zit.
[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 25-11-2020 17:27 ]
De officiele kabel gebruikt een glasvezel om de lange lengte (langer dan USB3 spec!) probleemloos te overbruggen.unfor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:27:
[...]
Wat is er beter aan de officiele link kabel versus een budget oplossing?
Het is puur een data overdracht. Wie weet is er echt een verschil, maar voor nu ga ik er van uit dat het tussen je oren zit.
Het alternatief bij third-party kabels die diezelfde lengte op koper afleggen is meer afscherming en dus dikker en zwaarder. Het zit dus niet alleen tussen de oren, wat Oculus doet is best een mooie oplossing.
Dat er alweer lijstjes verschijnen op internet van welke kabel in welke combinatie goed werkt (met welk moederbord, goed laden of niet enz), toont wel aan dat het gaan voor fiber een goede keus was om het gewoon stabiel te laten werken.
Ik vind zelf de prijs van de Oculus kabel ook aan de hoge kant, maar meerwaarde boven de budget oplossingen is er wel.
[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 25-11-2020 17:38 ]
En is er iemand die dit getest heeft? Want de kabel van 3 tientjes en 5 meter die ik heb liggen werkt top!GekkePrutser schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:33:
[...]
De officiele kabel gebruikt een glasvezel om de lange lengte (langer dan USB3 spec!) probleemloos te overbruggen.
Het alternatief bij third-party kabels die diezelfde lengte op koper afleggen is meer afscherming en dus dikker en zwaarder. Het zit dus niet alleen tussen de oren, wat Oculus doet is best een mooie oplossing.
Dat er alweer lijstjes verschijnen op internet van welke kabel in welke combinatie goed werkt (met welk moederbord, goed laden of niet enz), toont wel aan dat het gaan voor fiber een goede keus was om het gewoon stabiel te laten werken.
Overigens is VD the way to go over het algemeen.
Ja er zijn verschillende youtube filmpjes met uitgebreide test van de budget kabels.. Dit was in de tijd dat de Link kabel net uit kwam (toen de Quest 2 er nog lang niet was) dus ik heb ze niet meer voor de hand. Maar in elk geval in die tijd was de officiele kabel de enige die echt garantie gaf op probleemloos gebruik. In de andere gevallen moest je geluk hebben met de juiste componenten. En was vaak het probleem dat de accu leegliep tijdens spelen.unfor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:38:
[...]
En is er iemand die dit getest heeft? Want de kabel van 3 tientjes en 5 meter die ik heb liggen werkt top!
Overigens is VD the way to go over het algemeen.
Een teardown van de kabel heb ik helaas nergens kunnen vinden, maar ik heb begrepen dat er in beide stekkers een optische converter zit. Zou het wel willen zien maar ik ga de mijne niet openmaken

En ja ik vind VD ook prettiger maar bij mij werkt het niet stottervrij. Als de WiFi 6 AP van Unifi uitkomt (begin december) ga ik die kopen en de oude gebruiken puur voor de verbinding met mijn Oculus, denk dat dat wel een hoop gaat helpen. Ik heb nu veel te veel op 5Ghz zitten.
2 woorden: gewicht en soepelheid van de kabel.unfor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:27:
[...]
Wat is er beter aan de officiele link kabel versus een budget oplossing?
Ik heb het bekende alternatief van de 3 meter Anker kabel + cablecreations 5 meter verlengkabel ook gehad en qua functionaliteit was het 100% vergelijkbaar. Maar qua comfort dus niet...
Dan is die 70 euro extra toch beter uitgegeven aan een dedicated router/accesspoint voor de quest voor het ultieme comfort.MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:19:
[...]
2 woorden: gewicht en soepelheid van de kabel.
Ik heb het bekende alternatief van de 3 meter Anker kabel + cablecreations 5 meter verlengkabel ook gehad en qua functionaliteit was het 100% vergelijkbaar. Maar qua comfort dus niet...
Ik gebruik de kabel alleen nog voor seated games, en om daar nou een usb kabel van 100 euro voor aan te schaffen... terwijl een van 3 tientjes het zelfde doet.
[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 25-11-2020 18:38 ]
Even voor de zekerheid/helderheid alles boven native = SS. De 1.7 in oculus is dus hetzelfde als 150% SS. Dat je dan in steam niet nog eens keer SS aan hoeft te zetten is logisch. Zou je het wel doen gaat het zelfs met de factor.MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:03:
Even ter verduidelijking:
Maar top dat het allemaal zo goed loopt, daar gaat het uiteindelijk om 👍
Kan je uit eigen ervaring sinds gisteren melden dat plaatsing en kwaliteit van je router van enorme invloed is. Ik ben van hickups, en netwerkspikes op mijn dedicated 5gz Ziggo router @70mbps naar totaal stottervrij @133mbps gegaan met de Asus ac2900.GekkePrutser schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:42:
[...]
En ja ik vind VD ook prettiger maar bij mij werkt het niet stottervrij. Als de WiFi 6 AP van Unifi uitkomt (begin december) ga ik die kopen en de oude gebruiken puur voor de verbinding met mijn Oculus, denk dat dat wel een hoop gaat helpen. Ik heb nu veel te veel op 5Ghz zitten.
Klopt opzich, maar je hebt met VR brillen wel supersampling nodig om perfect scherp beeld te krijgen. 1.7x is de perfecte resolutie, of je videokaart dat trekt is een tweede.FreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:38:
[...]
Even voor de zekerheid/helderheid alles boven native = SS.
Overigens doet die setting alleen iets in de link mode, om hoge resolutie in VD te hebben moet je de high quality streaming setting gebruiken.
Dat is niet helemaal correct, VD high = 150% SS wat hetzelfde is als 1.7x op de link. VD op medium (100% ) en steam SS op 150% is precies hetzelfde. Ik zie overigens geen verschil meer boven 130% SS.unfor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:43:
[...]
Klopt opzich, maar je hebt met VR brillen wel supersampling nodig om perfect scherp beeld te krijgen. 1.7x is de perfecte resolutie, of je videokaart dat trekt is een tweede.
Overigens doet die setting alleen iets in de link mode, om hoge resolutie in VD te hebben moet je de high quality streaming setting gebruiken.
Eh, ja dat is toch exact wat ik zeg?FreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:46:
[...]
Dat is niet helemaal correct, VD high = 150% SS wat hetzelfde is als 1.7x op de link. VD op medium (100% ) en steam SS op 150% is precies hetzelfde. Ik zie overigens geen verschil meer boven 130% SS.
Lol, blijkbaar, ik twijfelde...
Persoonlijk vind ik medium en steam SS 130% beter lopen en zie geen verschil met VD op high buiten dat het net wat lekkerder loopt op 130%.
Ik denk dat zelfs de 3080 en 6800XT nog wel eens onder de 90 FPS dropt in ALyx op resoluties ver boven 4k.
4k is 8,294,400 pixels, de perfecte resolutie op Q2 is 14,796,288 pixels.
[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 25-11-2020 18:59 ]
2080 is een 3/4 jaar oud, mij net te kort en te duur om hem nu al weer te vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door menne op 25-11-2020 19:02 ]
Met VD laat ik steam het over het algemeen automatisch regelen, die zet het vaak op 150%. Tenzij de performance te wensen overlaat, dan ga ik spelen met de settings.
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 25-11-2020 19:09 ]
Hangt heel erg af van je systeem. Ik heb een 2080 en heb global op vast 130% staan. De zwaardere games zet ik dan voor die game op 80 of 90% (wordt dus 130x 0,8 resp x 0,9).menne schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:01:
Begrijp ik het goed dat op 90hz de Q2 loopt te undersamplen standaard? Of is dat alleen via gebruik van de Link kabel? En waar stellen jullie de SS over het algemeen in als je VD gebruikt op medium? Bij de Steam settings van de desbetreffende game bij de per-eye resolution (afhalen van auto en dan instellen?)?
Grofweg denk ik dat onderstaande zou werken om 90fps te halen in de meeste games.
2070 vast 100%
2080/3070 vast 120-130%
3080 en hoger vast (auto) 150%
Let wel dat je in de games zelf de resolutie niet ook daar omhoog schroeft maar op standaardl laat staan
[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 25-11-2020 19:25 ]
Kabel en comfort in één zin ...hmmm...🤔😁😉MazeWing schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:19:
[...]
2 woorden: gewicht en soepelheid van de kabel.
.
Varieert nogal per game en is ook erg systeem afhankelijk.impactftw schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:
[...]
Mag ik vragen hoe jou statistieken eruit zien?
Systeem
AMD 2600x non OC
RTX2080
Asus 2900c gaming router @5ghz 80 hz direct op pc.
Signaalsterkte ca -30 DB.
Settings Quest/steam
* 90hz
* Medium quality (= native resolutie)
* 100-130% SS (non native VR games 100%, alle andere 130%)
* 133 Mbps video stream
* HEVC streamer setting (H264 zou betere latency geven maar merk daar weinig van en HEVC geeft beter beeld bij dezelfde bitrate tov H264)
* Geen sliced encoding
* Geen video buffer (kost ca 10ms)
VD performance monitor geeft dan:
* FPS 65-90 sterk afh. per game.
* Latency desktop 17-20ms
* Latency ingame 35-40 strak (beetje afh van welke game)
* Game latency 5-20 ms (varieert enorm per game en grafische settings en is duidelijk mijn bottleneck
* Encoding latency 4-5 ms
* Netwerk latency 8-12ms (nog niet hoger gezien, geen enkel spike tot dusver)
* Decoding latency 8-10ms
NB, hoe de relatie zit tussen de 4 "latencies" en de totale latency van 35-40 is mij niet helemaal duidelijk
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 25-11-2020 19:43 ]
Toch netjes dat ze het opgelost hebben die rakkers van Facebook.
Mail gehad of verscheen het in je library? Ik heb nog niks gehadwielhelm schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:01:
Asguards wrath inmiddels binnengekregen.
Toch netjes dat ze het opgelost hebben die rakkers van Facebook.
Ben benieuwd!
2080ti naar 3080 het wel waard?TweakerVincent schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:38:
Door dat hele VR eindelijk een reden om up te graden. Ga denk voor de 5950x en dan binnenkort de 3080. Nu een 6800k en 2080ti.
Ben benieuwd!
Ik heb het overigens aan de praat nu
/edit beste tips hoor ik graag! Ik had gewacht met zaken aankopen tot black friday
[ Voor 14% gewijzigd door xxxMaverick op 25-11-2020 21:06 ]
Ja Dick Wilde als je nieuw bent in VR. Supercheap en simpel. Na Beat Saber de favo VR game van mijn vriendin 😅xxxMaverick schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:04:
sale bij steam nu voor wat leuke vr games?
Ik heb het overigens aan de praat nuEn is echt wel een upgrade waard dit. Nu wachten tot iemand een Pc voor mij kan bouwen met een nieuwe videokaart en een nieuwe amd processor....denk da tdit in maart 2021 gaat lukken
Zelf ga ik weer vooral dlc voor racesims kopen
Dank, meer tips welkom! ik ga inslaan. Begin sowieso met startrek bridge crewBeakzz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:07:
[...]
Ja Dick Wilde als je nieuw bent in VR. Supercheap en simpel. Na Beat Saber de favo VR game van mijn vriendin 😅
Zelf ga ik weer vooral dlc voor racesims kopen
20/30% meer frames maar als ik hem 2e hands verkoop en nieuwe koop is het op zich ok. Maar niet hoogste prio. Eerst mobo cpu etc doen.
Reverb 2 staat halverwege december gepland volgens wat sites, hoe groot is dit kans? Ik heb geen pre order?
[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 25-11-2020 21:14 ]
Mijn vraag, en ja, wellicht moet ik deze in hardware forum stellen: Ik wil upgraden maar met losse onderdelen zal het nog lang wachten worden. Ik zag via informatique deze pc:
Nieuwe 3080, nieuwe AMD processor en ziet er verder zeer netjes uit tegen redelijke prijs. Is er een reden om niet op bestel te drukken volgens jullie vr experts of is dit gewoon een goede optie om snel een goede pc in handen te krijgen?
Yes, ticket aangemaakt, factuur serienummer username vermeldt, mail gehad en stond daarna gratis in mijn library.UniMatrix schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:22:
[...]
Mail gehad of verscheen het in je library? Ik heb nog niks gehad
3080 is top maar zijn totaal uitverkocht... Ik geloof er niks van dat Informatique ze op voorraad heeft of binnen afzienbare tijd kan leveren.xxxMaverick schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:25:
Ik krijg steeds meer zin om goed te upgraden moet ik zeggen nu ik met mijn oude 970 al redelijke performance krijg.
Mijn vraag, en ja, wellicht moet ik deze in hardware forum stellen: Ik wil upgraden maar met losse onderdelen zal het nog lang wachten worden. Ik zag via informatique deze pc:
Nieuwe 3080, nieuwe AMD processor en ziet er verder zeer netjes uit tegen redelijke prijs. Is er een reden om niet op bestel te drukken volgens jullie vr experts of is dit gewoon een goede optie om snel een goede pc in handen te krijgen?
Edit,
Ik ben scheel, het is een hele pc inderdaad.
Tsja, het is een dik systeem met een dikke prijs. Anderzijds, tav de prijs, zijn er hier zat bij welke €1800 of meer hebben uitgeven voor alleen een 3090...
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 25-11-2020 22:48 ]
Ik begrijp dat ze alles wat ze binnen krijgen gebruiken om pc's in elkaar te zetten en hierdoor extra marge pakken. Staat bij op voorraad en binnen 1 dag geleverd. Alternate precies hetzelfde overigens....maar er even vanuit gaande: feedback op de configuratie zoals die hier staat?FreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:44:
[...]
3080 is top maar zijn totaal uitverkocht... Ik geloof er niks van dat Informatique ze op voorraad heeft of binnen afzienbare tijd kan leveren.
Edit,
Ik ben scheel, het is een hele pc inderdaad.
Tsja, het is een dik systeem met een dikke prijs. Anderzijds zijn er hier zat bij elke €1800 of meer hebben uitgeven voor alleen een 3090...
5800X is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen tav processor en de 3080 heeft alleen de 3090 boven zich te dulden (+€ 1.000 tov 3080).
Het systeem zit verder goed in elkaar qua onderdelen. Enige mogelijkheid om deze combi te krijgen de komende 3 maanden is zoiets te kopen. Hoeveel je "teveel" betaald is lastig in te schatten maar zal 10-15% zijn.
edit,
Ik zou nog wel even wat verder kijken mocht je dat niet gedaan hebben.
Zo zie ik op azerty een pc met I7-10700K en rtx3080 wat nagenoeg net zo goed is maar wel € 500 goedkoper.
Hij is op preorder dus wellicht niet interessant maar geeft aan dat er ruimte is tav het bedrag.
edit 2
Op Alternate ook één met ryzen 3700x en rtx3070, deze is ca net zo snel als een rtx2080ti en 20-25% minder snel als die van azerty.
Keuzes...
[ Voor 36% gewijzigd door FreeMen op 25-11-2020 23:00 ]
Ongeveer 0%, kan 1% zijn als je geluk hebtTweakerVincent schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:14:
[...]
Reverb 2 staat halverwege december gepland volgens wat sites, hoe groot is dit kans? Ik heb geen pre order?
Grootste kans is hem overkopen van iemand vrees ik.
Ik krijg net een mailtje van cheapshark dat fishermen's tale in de aanbieding is. Hier heb ik goede dingen over gelezen maar nog niet gespeeld. Ik ben zelf nu voor het eerst skyrim aan het spelen wat ook een aanrader is (na alle mods)xxxMaverick schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:04:
sale bij steam nu voor wat leuke vr games?
Ik heb het overigens aan de praat nuEn is echt wel een upgrade waard dit. Nu wachten tot iemand een Pc voor mij kan bouwen met een nieuwe videokaart en een nieuwe amd processor....denk da tdit in maart 2021 gaat lukken
/edit beste tips hoor ik graag! Ik had gewacht met zaken aankopen tot black friday
Denk dat er genoeg op marktplaats verschijnen aangezien het nogal een deceptie isFreeMen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:02:
[...]
Ongeveer 0%, kan 1% zijn als je geluk hebt![]()
Grootste kans is hem overkopen van iemand vrees ik.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing