Bij mij stond super sampling op 34 procent, dat zou dus veel hoger moeten zijn? Zal vanmiddag de beta even installeren.Koldur schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:08:
[...]
Dit is nu opgelost met Steam VR Beta 1.15.11:
[...]
Zelf nog niet kunnen testen, maar lijkt mij dat dit ook gewoon gedaan is
Bij mij was het weer meer dan 120% met de beta.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
@thecompany Ja, dat probleem moet dan opgelost zijn, net in de pauze getest hier thuis en werkte nu naar behoren.
Aan anderen met Nvidia kaarten, welke versie van drivers gebruiken jullie?
[ Voor 25% gewijzigd door Koldur op 20-11-2020 13:40 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Alles onder de 100% is niet best, 34% is één blokken brij....thecompany schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:10:
[...]
Bij mij stond super sampling op 34 procent, dat zou dus veel hoger moeten zijn? Zal vanmiddag de beta even installeren.
Gewoon de laatste via GeForce Experience, 457.30Koldur schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:40:
@thecompany Ja, dat probleem moet dan opgelost zijn, net in de pauze getest hier thuis en werkte nu naar behoren.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Is Half-Life Alyx een aanrader voor de Quest 2? 2080ti.
Lees erg goede reviews over de game zelf.
Ik heb een link besteld maar zie ook dat wireless werkt via Virtual desktop. Neem aan dat ik beter de cable kan gebruiken?
En ik neem aan dat jullie een eigen headset gebruiken? Ik vind de audio quality echt slecht op de Q2 en veel te zacht. of moet ik nog wat instellen? Volume staat al op 100. De oude Rift 1 headset was echt vele malen beter. Raar...
Ik heb een link besteld maar zie ook dat wireless werkt via Virtual desktop. Neem aan dat ik beter de cable kan gebruiken?
En ik neem aan dat jullie een eigen headset gebruiken? Ik vind de audio quality echt slecht op de Q2 en veel te zacht. of moet ik nog wat instellen? Volume staat al op 100. De oude Rift 1 headset was echt vele malen beter. Raar...
[ Voor 34% gewijzigd door TweakerVincent op 20-11-2020 15:50 ]
Aanrader?TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:44:
Nee een musthave, dit spel is echt het beste wat ik tot nu toe gespeeld heb.
Ik heb deze met de Rift 1 uit gespeeld en ben deze nu weer opnieuw aan het spelen met mijn Q2 via de kabel. Volgende week krijg ik een snelle pc en dan ga ik het via VD proberen.
Jouw 2080ti is er in elke geval snel genoeg voor.
[ Voor 3% gewijzigd door mytheory op 20-11-2020 15:59 ]
En wbt beeldkwaliteit tov rift 1? Is de q2 veel beter?mytheory schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:
[...]
Aanrader?
Nee een musthave, dit spel is echt het beste wat ik tot nu toe gespeeld heb.
Ik heb deze met de Rift 1 uit gespeeld en ben deze nu weer opnieuw aan het spelen met mijn Q2 via de kabel. Volgende week krijg ik een snelle pc en dan ga ik het via VD proberen.
Jouw 2080ti is er in elke geval snel genoeg voor.
Als je Alyx niet gespeeld hebt, dan heb je eigenlijk nooit echt goed VR ervaren. 
Verder adviseer ik gewoon een setje comfortabele earbuds.
Verder adviseer ik gewoon een setje comfortabele earbuds.
Ik 'bewaar' Alyx nog even
Heb nu eventjes de Quest en moet zeggen dat het een geweldige ervaring is om zo realistisch VR mee te maken, maar helaas word ik wel snel ongemakkelijk. Het is vooral als ik de headset afneem dat ik mij voor de rest van de dag mottig voel met lichte hoofdpijn. Kga hem toch misschien moeten verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hyloba op 20-11-2020 16:35 ]
Ja die is echt wel beter.TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:01:
[...]
En wbt beeldkwaliteit tov rift 1? Is de q2 veel beter?
Alleen is de Rift CV1 headset vele malen comfortabeler.
Door het gewicht van de Q2 heb ik veel vaker last van mijn hoofd dan bij de CV1, ondanks dat ik de elite strap heb.
Hoe lang heb je hem en hoe vaak gebruik je hem?Hyloba schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:34:
Heb nu eventjes de Quest en moet zeggen dat het een geweldige ervaring is om zo realistisch VR mee te maken, maar helaas word ik wel snel ongemakkelijk. Het is vooral als ik de headset afneem dat ik mij voor de rest van de dag mottig voel met lichte hoofdpijn. Kga hem toch misschien moeten verkopen.
Wat voor spellen heb je gespeeld? Ik heb hem nu een maand, en de eerste weken kon ik echt geen shooters of rpgs spelen zonder ondertussen duizelig te worden en mij daarna een uur lang wagenziek te voelen. Inmiddels gaat het beter, maar met sommige games moet ik alsnog oppassen.Hyloba schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:34:
Hoe gebruik je hem, stand alone of via pc ?Hyloba schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:34:
Buiten dat je sowieso het beste eerst een paar weken went met games zoals beatsaber (maw, geen games waarbij je ingame moet lopen) is het aantal FPS ook erg van belang voor comfort.
Zodra je structureel onder de 72fps uit komt of en richting de 60 FPS gaat of nog erger fors fluctuerende FPS hebt is het voor je hersenen in 3d niet vloeiend genoeg en krijg je er ook last van.
Op je pc kan het snel zijn dat je de 72fps niet haalt. Ik merk dit bij met name slecht/minder voor VR geoptimaliseerde games zoals subnautica maar ook bijv walking death Saints and sinners hou ik niet en hele avond vol zelfs niet op 72 FPS. Ik moet hem nog op 90 FPS proberen of het dan beter is.
Beter kabel? Zo'n game moet je juist zonder kabel spelen als je niet plat op je gezicht wil gaan 😁TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:44:
Sinds v23 schijnt link kwalitatief een net wat beter plaatje te leveren dan VD door hogere bitrates maar zelfs daarmee trekt het mij niet over de streep om de kabel uit het stof te halen. VD beeld is al erg goed en de vrijheid zonder kabel is gewoon een must have voor mij.
Sinds kort heb ik in ears erop en bevalt mij uitstekend. En volledige headset werd mij te warm samen met de bril.
Dus flightsims a la DCS kan dan ook zonder kabel gewoon? Ga zo eens kijken.FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:04:
[...]
Beter kabel? Zo'n game moet je juist zonder kabel spelen als je niet plat op je gezicht wil gaan 😁
Sinds v23 schijnt link kwalitatief een net wat beter plaatje te leveren dan VD door hogere bitrates maar zelfs daarmee trekt het mij niet over de streep om de kabel uit het stof te halen. VD beeld is al erg goed en de vrijheid zonder kabel is gewoon een must have voor mij.
Sinds kort heb ik in ears erop en bevalt mij uitstekend. En volledige headset werd mij te warm samen met de bril.
20 euro voor de app is verplicht zeker?
Alles kan draadloos, maar inderdaad moet je wel €20 betalen voor VD (koop de Quest versie en niet de rift versie!!) en je moet de gaming functie in VD activeren via het programma side Quest. Hiertoe moet je de bril in developermode zetten wat wel en registratie met creditcard vereist op Oculus.TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:09:
[...]
Dus flightsims a la DCS kan dan ook zonder kabel gewoon? Ga zo eens kijken.
20 euro voor de app is verplicht zeker?
Stelt allemaal minder voor dan het lijkt maar je moet het wel doen anders werkt het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2020 17:34 ]
Top eea gekocht en geinstalleerd. Zo testen.FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:33:
[...]
Alles kan draadloos, maar inderdaad moet je wel €20 betalen voor VD (koop de Quest versie en niet de rift versie!!) en je moet de gaming functie in VD activeren via het programma side Quest. Hiertoe moet je de bril in developermode zetten wat wel en registratie met creditcard vereist op Oculus.
Stelt allemaal minder voor dan het lijkt maar je moet het wel doen anders werkt het niet.
Maar volgens mij kan ik dus wel via virtual desktop vr -> de complete oculus rift library games spelen (via deze omweg). Of denk ik verkeerd en kan je alleen steamVR spelen?
Je kan alles spelen van stream (VR) en Oculus store in VD. Beide zitten "ingebouwd" dan wel starten automatisch op. Via de "games" menu optie in VD moet je ze opstarten dan wel snelkoppeling op je bureaublad.TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:41:
[...]
Top eea gekocht en geinstalleerd. Zo testen.
Maar volgens mij kan ik dus wel via virtual desktop vr -> de complete oculus rift library games spelen (via deze omweg). Of denk ik verkeerd en kan je alleen steamVR spelen?
En moet ik dan de oculus rift software nog draaien? of gaat dat via side VD?FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:44:
[...]
Je kan alles spelen van stream (VR) en Oculus store in VD. Beide zitten "ingebouwd" dan wel starten automatisch op. Via de "games" menu optie in VD moet je ze opstarten dan wel snelkoppeling op je bureaublad.
Oculus library loopt altijd mee, dat proces start altijd standaard op met Windows als je Oculus desktop app hebt geïnstalleerd. VD haakt hierop aan.TweakerVincent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:45:
[...]
En moet ik dan de oculus rift software nog draaien? of gaat dat via side VD?
ok top dan even Oculus library installeren... Had alles eraf gegooid.FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:46:
[...]
Oculus library loopt altijd mee, dat proces start altijd standaard op met Windows als je Oculus desktop app hebt geïnstalleerd. VD haakt hierop aan.
Morgen komt deze kabel binnen https://www.bol.com/nl/p/...st/9300000011956189/?s2a=
Maar volgens mij kan ik veel beter een 5 meter usb-c -> usbc kabel kopen zodat hij ook sneller laadt. Of gaat dat met mijn usb3 kabel ook ok met de laatste update?
Maar volgens mij kan ik veel beter een 5 meter usb-c -> usbc kabel kopen zodat hij ook sneller laadt. Of gaat dat met mijn usb3 kabel ook ok met de laatste update?
Virtual Desktop Update 1.18 – 3 new environments, improved VR latency, new performance overlay in VR games, fix for Stormland, The Climb and more! from r/OculusQuest
According to Godin’s comments on Reddit, this update should improve latency by about 10ms when streaming VR games to a standalone headset like the Quest or Quest 2. The “Performance Overlay” option allows you to monitor framerate and latency for anything you’re streaming
According to Godin’s comments on Reddit, this update should improve latency by about 10ms when streaming VR games to a standalone headset like the Quest or Quest 2. The “Performance Overlay” option allows you to monitor framerate and latency for anything you’re streaming
Mooi zo, nu alleen steam VR resolution bug nog. Schijnt een beta update te zijn maar die zorgt weer voor veel microstuttering als ik forum mag geloven.Darklance schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 06:14:
Virtual Desktop Update 1.18 – 3 new environments, improved VR latency, new performance overlay in VR games, fix for Stormland, The Climb and more! from r/OculusQuest
[ Voor 32% gewijzigd door FreeMen op 21-11-2020 10:17 ]
Ahhhh, die microstuttering heb ik ook, vroeg mij het al af. Net een nieuw mainboard, CPU en RAM gekocht, was alweer bang dat mijn 2070 niet goed genoeg was, maar bij 90Hz kwam de fps niet onder de 80 en bij 72Hz alsnog kleine drops tot 68.FreeMen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:04:
[...]
Mooi zo, nu alleen steam VR resolution bug nog. Schijnt een beta update te zijn maar die zorgt weer voor veel microstuttering als ik forum mag geloven.
Dacht met een fresh install het best voor de dag te komen, maar niet dus... Gaat wel weer opgelost worden, maar nu Half Life Alyx spelen is niet echt een pretje.
GPU wordt ook eigenlijk niet super belast, soms max op 90% maar met die stutters op een locatie niet eens boven de 67% en de CPU al helemaal niet.
Tijdje niet geüpgraded en was even vergeten dat dit bij PC gaming hoort. Dan maar Tales of Galaxy's Edge spelen
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Heb jij steam VR 1.15.11 dan? Dat is nog een beta en is nog niet uitgerold.Koldur schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
[...]
Ahhhh, die microstuttering heb ik ook, vroeg mij het al af. Net een nieuw mainboard, CPU en RAM gekocht, was alweer bang dat mijn 2070 niet goed genoeg was, maar bij 90Hz kwam de fps niet onder de 80 en bij 72Hz alsnog kleine drops tot 68.
Ik merk overigens ook dat de gpu en cpu maar matig gebruikt worden in veel games waardoor de fps hangt tussen 70 en 90 terwijl de gpu met 60% gebruikt wordt en de cpu 30%.
Zijn wel met name de niet native VR titels zoals no man sky, subnautica, elite dangerous. Speel nu veel subnautica en de fps wordt regelmatig geremd door de cpu frametimes terwijl cpu op 40% loopt...🤔
Edit,
Kom net onderstaande link tegen
"[No Spoilers] Warning, more than 4 CPU cores/threads has a negative performance impact on Subnautica. + Fix. - Subnautica Games Guide" https://gamestoday.info/p...impact-on-subnautica-fix/
Schijnt dat subnautica op meer dan 4 cores problemen geeft met de fps. Straks eens proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 21-11-2020 10:31 ]
Nieuwe Quest 2 + link gebruikers/kopers(na 20 nov) krijgen nu asguards wrath gratis.
Lekker dan....
Lekker dan....
Waar zie je dat? Want mijnes komt vandaag binnen.wielhelm schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:26:
Nieuwe Quest 2 + link gebruikers/kopers(na 20 nov) krijgen nu asguards wrath gratis.
Lekker dan....
[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-11-2020 10:32 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
@FreeMen Ja, ik heb de beta draaien omdat ik problemen had met .10 versie. Maar nu dus lekker microstuttering haha.
@Verwijderd https://uploadvr.com/new-...s-asgards-wrath-jan-2021/
@Verwijderd https://uploadvr.com/new-...s-asgards-wrath-jan-2021/
[ Voor 26% gewijzigd door Koldur op 21-11-2020 10:35 ]
Blijkbaar niet, ik zit nog in mijn 30 dagen terugstuur window. Dus denk dat ik daar gewoon gebruik van ga maken.
Aha, dan blijf ik lekker even op 1.15.1 en zet ik de resolutie wel handmatig op 130%Koldur schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:34:
@FreeMen Ja, ik heb de beta draaien omdat ik problemen had met .10 versie. Maar nu dus lekker microstuttering haha.
NB, Het schijnt dat je gewoon terug kan van de beta naar 1.15.1.
NB, vandaag komt mijn nieuwe router binnen, TP Link AX50 wifi 6. was nu in de aanbieding maar kan gisterenavond laat er achter dat er veel issues zijn met micro stutter met deze modem op wifi ax...😟
[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 21-11-2020 10:41 ]
https://www.oculus.com/bl...th-to-new-quest-2-buyers/Xtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:31:
[...]
Waar zie je dat? Want mijnes komt vandaag binnen.
Niceeee gratis spel erbij dan voor mij

Denk dat je geluk hebtXtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:31:
[...]
Waar zie je dat? Want mijnes komt vandaag binnen.
*Valid on activation of a new Oculus Quest 2 VR headset (64 GB or 256 GB) (“Qualifying Product”) between 11/20/2020 12:00:00 AM PT and 1/31/2021 11:59:59 PM PT or while supplies last.
Gefeliciteerd. Ik voel me een beetje genaaid.
Maar goed, het is maar een spelletje
Maar goed, het is maar een spelletje
En het is een goede game. Na HL alyx één van de beste.Xtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:41:
[...]
Niceeee gratis spel erbij dan voor mij
Die heb ik ook al geïnstalleerd staan. Zie dat de bezorger er net aan komtFreeMen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:43:
[...]
En het is een goede game. Na HL alyx één van de beste.

Hebben jullie nog tips voor leuke behendigheid/sport/mini-games games op de Quest of PCVR? Ik moet zeggen dat ik mij namelijk heel erg vermaak met het verdedigen van het kasteel met pijl en boog schieten in Valve's The Lab. Maar ook zoiets als Superhot VR is erg leuk. Ik weet wel van games als Eleven Table Tennis. Maar ben benieuwd of er nog andere tips zijn, beetje denkend aan Wii Sports destijds bij de eerste Wii etc. Heb al een beetje zitten Googlen, maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hier.
Beat Saber, Synth Riders, Until you Fall is wat ik speel als "workout games".menne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
Hebben jullie nog tips voor leuke behendigheid/sport/mini-games games op de Quest of PCVR? Ik moet zeggen dat ik mij namelijk heel erg vermaak met het verdedigen van het kasteel met pijl en boog schieten in Valve's The Lab. Maar ook zoiets als Superhot VR is erg leuk. Ik weet wel van games als Eleven Table Tennis. Maar ben benieuwd of er nog andere tips zijn, beetje denkend aan Wii Sports destijds bij de eerste Wii etc. Heb al een beetje zitten Googlen, maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hier.
Als je het pijl en boog schieten leuk vind dan is In Death wellicht ook wat voor je.
Volgende week overigens black friday sales op oculus store, wellicht even wachten met aanschaffen.
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 21-11-2020 12:10 ]
Sports scramblemenne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
Ik heb vorige week Creed: Rise to Glory (box-game) gekocht als deel van een Humble Bundle en die ging ik gisteravond even proberen. Ik heb alleen het traingsdeel gedaan, en dat was al een flinke (en leuke) workoutmenne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
The devil is in the details.
Ik zou beginnen bij Beat Saber.menne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
Saved by the buoyancy of citrus
Als pijl en boog schieten met workout je ding is dan kan ik Holopoint aanraden. Wave based archery game waarbij er steeds targets spawnen en je deze met pijl en boog moet afschieten voordat ze ontploffen en je de shrapnel moet ontwijken. In de latere waves komen er ook samurais op je af welke je moet verslaan met pijl en boog. Zeker een hectisch spel waarbij je veel om je as draait om alle targets te vinden maar als boogschiet spel echt een topper.menne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Zo eventjes de Quest 2 opgehad. Asgard Wrath is aan het downloaden.
Alleen batterij was een beetje leeg, grappig is dat ik gewoon me USB 3.0 aan de voorkant van me kast kan gebruiken voor de link connectie.
Nu eerst de headset opladen en even daglensen halen, met bril...vind ik het toch niet zo comfortabel zitten.
En daarna Alyx spelen
Heb hem op 90Hz draaien met VD en SS 150% en draait als een zonnetje. Geen enkel probleem, zit op de 90fps in VD.
RTX 3090 hier
Alleen batterij was een beetje leeg, grappig is dat ik gewoon me USB 3.0 aan de voorkant van me kast kan gebruiken voor de link connectie.
Nu eerst de headset opladen en even daglensen halen, met bril...vind ik het toch niet zo comfortabel zitten.
En daarna Alyx spelen
Heb hem op 90Hz draaien met VD en SS 150% en draait als een zonnetje. Geen enkel probleem, zit op de 90fps in VD.
RTX 3090 hier
[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-11-2020 13:51 ]
Ik heb geen enkele sale meer gezien sinds de release van de Q2. Is inmiddels bekend of bevestigd dat er toch weer sales aankomen tijdens black friday, ook voor de Q2? Of vooral even fingers crossed dat het zo is?unfor schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:07:
[...]
Volgende week overigens black friday sales op oculus store, wellicht even wachten met aanschaffen.
En dank voor de suggesties voor sport games allemaal
[ Voor 6% gewijzigd door menne op 21-11-2020 14:59 ]
Er zijn wat developers die sales bevestigd hebben.menne schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:57:
[...]
Ik heb geen enkele sale meer gezien sinds de release van de Q2. Is inmiddels bekend of bevestigd dat er toch weer sales aankomen tijdens black friday, ook voor de Q2? Of vooral even fingers crossed dat het zo is?
En dank voor de suggesties voor sport games allemaal
Ik heb mijn Rift 1 verkocht zojuist. Ik las dat er geen factory reset nodig is omdat alles aan je pc hangt. Klopt dit of moet ik toch nog iets afmelden oid? Heb zelf de Quest 2 nu.
Ik heb mijn Oculus Rift een paar maanden geleden verkocht (omdat ik een Rift S heb gekocht), en eigenlijk niet eens gedacht aan factory reset. Gisteren pas de Rift verwijderd uit m'n Oculus software, en nooit wat gehoord van de koper van m'n Rift. Dus ik denk dat het wel goed zitTweakerVincent schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:22:
Ik heb mijn Rift 1 verkocht zojuist. Ik las dat er geen factory reset nodig is omdat alles aan je pc hangt. Klopt dit of moet ik toch nog iets afmelden oid? Heb zelf de Quest 2 nu.
The devil is in the details.
MooiHahn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:24:
[...]
Ik heb mijn Oculus Rift een paar maanden geleden verkocht (omdat ik een Rift S heb gekocht), en eigenlijk niet eens gedacht aan factory reset. Gisteren pas de Rift verwijderd uit m'n Oculus software, en nooit wat gehoord van de koper van m'n Rift. Dus ik denk dat het wel goed zit
Wanneer verkopen ze weer de elite straps?
Kan ik ook doen, maar vind dat zo lame. Zadel ik een winkel op met een gebruikt exemplaar omdat Oculus zit te prutsen.Koldur schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:
Blijkbaar niet, ik zit nog in mijn 30 dagen terugstuur window. Dus denk dat ik daar gewoon gebruik van ga maken.
Klopt, maar die grote winkels zijn er ook niet vies van om klanten hoge prijzen voor te schotelen als er dingen schaars zijn. Ik voel mij als klant tegenwoordig meer een manier om uitgemolken te worden dan een klant die voorop staat.BarôZZa schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:41:
[...]
Kan ik ook doen, maar vind dat zo lame. Zadel ik een winkel op met een gebruikt exemplaar omdat Oculus zit te prutsen.
Op deze manier kan CB misschien wat druk uitoefenen om het ook voor alle klanten tot nu toe beschikbaar te maken.
Ben overigens van plan dit eerst te overleggen met CB, zelfs als ze het weten zijn ze alsnog verplicht het terug te nemen.
Sinds de VD update naar 1.18.0 is mijn max bitrate op de "automatically adjust bitrate" optie bij de video stream nog maar 33mbps terwijl dit eerst op ca 90mbps lag, meer mensen hier last van?
Ik kan hem wel van auto afhalen maar toch...
edit
bijzonder dit... ik post dit, zet de bril weer op en hij staat op 83...
edit 2
na disconnect en reconnect nu 116, oh well...
Ik kan hem wel van auto afhalen maar toch...
edit
bijzonder dit... ik post dit, zet de bril weer op en hij staat op 83...
edit 2
na disconnect en reconnect nu 116, oh well...
[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 21-11-2020 18:12 ]
Goede vraag... Ik ben benieuwd of het probleem al opgelost is.Xtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:31:
Wanneer verkopen ze weer de elite straps?
Overigens heeft mijne het probleem nog steeds niet, maar ik heb hem ook wel met fluwelen handschoenen behandeld
Maar ik neem aan dat ze gewoon omgeruild kunnen worden zodra het kapot gaat, als er een gefixte versie is.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het hele gevoel van het ding niet bepaald 'ik heb hier 50 euro voor uitgegeven' is
Ik heb een filmpje gezien op youtube van een gast welke de Q2 en de elite strap op een dusdanige manier mishandeld dat alles wel kapot moet gaan...maar dat deed het niet...ook de elite strap niet.GekkePrutser schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:41:
[...]
Goede vraag... Ik ben benieuwd of het probleem al opgelost is.
Overigens heeft mijne het probleem nog steeds niet, maar ik heb hem ook wel met fluwelen handschoenen behandeld
Maar ik neem aan dat ze gewoon omgeruild kunnen worden zodra het kapot gaat, als er een gefixte versie is.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het hele gevoel van het ding niet bepaald 'ik heb hier 50 euro voor uitgegeven' isVooral het geratel van de knop klinkt alsof het zo af kan breken.
YouTube: Oculus Quest 2 EXTREME TORTURE Test
je vraagt je wel af wat zo'n gast bezielt maar goed

leuk detail, de headstrap van zijn index was bij hem door normaal gebruik dus wel gebroken...
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 21-11-2020 19:44 ]
Ja, het schijnt zo te zijn dat bepaalde headstraps wel van goed materiaal gemaakt zijn. Met name die met tekst op de aansluiting (die om de quest zijn plastic balkje heen gaat). Heb bij de mijne nog niet gekeken omdat ik bang ben hem stuk te makenFreeMen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:43:
[...]
Ik heb een filmpje gezien op youtube van een gast welke de Q2 en de elite strap op een dusdanige manier mishandeld dat alles wel kapot moet gaan...maar dat deed het niet...ook de elite strap niet.
YouTube: Oculus Quest 2 EXTREME TORTURE Test
je vraagt je wel af wat zo'n gast bezielt maar goed
leuk detail, de headstrap van zijn index was bij hem door normaal gebruik dus wel gebroken...
Inderdaad, dat is ook een van de redenen dat ik bij de 'groten' besteld. Bij Amazon bijv. gaat het toch gewoon weer de verkoop in als gebruikt 'warehouse' model. Zo heb ik mijn Quest 1 met dode pixel omgeruild. 1 dode pixel klinkt niet vreselijk, maar omdat hij op een vaste plek zit, lijkt het net steeds of er een vlieg in het beeld rondvliegt als je je hoofd beweegt.Koldur schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:03:
[...]
Klopt, maar die grote winkels zijn er ook niet vies van om klanten hoge prijzen voor te schotelen als er dingen schaars zijn. Ik voel mij als klant tegenwoordig meer een manier om uitgemolken te worden dan een klant die voorop staat.
Op deze manier kan CB misschien wat druk uitoefenen om het ook voor alle klanten tot nu toe beschikbaar te maken.
Ben overigens van plan dit eerst te overleggen met CB, zelfs als ze het weten zijn ze alsnog verplicht het terug te nemen.
Bij een 'huisvlijt' webshop voel ik me daar ook bezwaard over, bij Amazon niet. Ik weet ook wel dat ik door bij Amazon te kopen ook meteen een dikke middelvinger geef naar die huis webshopjes. Maar hier in Spanje heb je die sowieso eigenlijk niet. Alleen een paar die (qua binnenlandse standaarden) vergelijkbaar zijn met Amazon, maar minder goede voorwaarden hebben.
Wat moet daar in staan dan? Bij mij staat er "made in china"GekkePrutser schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:46:
[...]
Ja, het schijnt zo te zijn dat bepaalde headstraps wel van goed materiaal gemaakt zijn. Met name die met tekst op de aansluiting (die om de quest zijn plastic balkje heen gaat). Heb bij de mijne nog niet gekeken omdat ik bang ben hem stuk te maken
Nou, ik las op Reddit dat als er een serienummer en nog wat in staat (wss made in china ja) dat het een goede is, en als er helemaal niets in beide kanten staat een slechte. Duidelijk iets dat naar meerdere fabrikanten is uitgezet (overigens is dat redelijk standaard procedure).FreeMen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:48:
[...]
Wat moet daar in staan dan? Bij mij staat er "made in china"
Maar dit is natuurlijk allemaal speculatie, net als het hele gebeuren rondom lenzen met lettertjes en puntjes en wat nog niet rondom.
Ik zal even kijken of ik die reddit post nog kan vinden.
Ik moest laatste een gpu naar Amazon terugsturen. Retour gemeld, kreeg tot 1 februari 2021(!) om hem terug te sturen (10 nov had ik hem ontvangen). Ook wel weer bizar hoor, in theorie heb je dan 3 maanden de tijd.GekkePrutser schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:46:
Inderdaad, dat is ook een van de redenen dat ik bij de 'groten' besteld. Bij Amazon bijv. gaat het toch gewoon weer de verkoop in als gebruikt 'warehouse' model.
What is Alyx toch een onwijs mega mooi spel zeg! Wauw echt 10/10 voor VR!
Klopt!Xtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:16:
What is Alyx toch een onwijs mega mooi spel zeg! Wauw echt 10/10 voor VR!
Ik heb hem gisteren uitgespeeld.
Nu ga ik voor de tweede (GNOME) ronde.
Omdat ik met de Quest 2 met link en VD wissel tussen Oculus en SteamVR games heb ik even moeten puzzelen hoe je SteamVR Home en Oculus Home kunt uittzetten, want beide gebruiken resources en starten steeds op.
Oculus Home: Oculus software op de PC, Settings, General, Automatically launch Oculus Home : Off
SteamVR: SteamVR settings op de headset, Advanced settings: Show, General settings, SteamVR Home: Off
Oculus Home: Oculus software op de PC, Settings, General, Automatically launch Oculus Home : Off
SteamVR: SteamVR settings op de headset, Advanced settings: Show, General settings, SteamVR Home: Off
Als je sig klopt en je hebt 32 GB aan ram zal dit een non-issue zijn.UniMatrix schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:04:
Omdat ik met de Quest 2 met link en VD wissel tussen Oculus en SteamVR games heb ik even moeten puzzelen hoe je SteamVR Home en Oculus Home kunt uittzetten, want beide gebruiken resources en starten steeds op.
Ik begreep dat ze VRAM gebruikten, maar ik kan er naast zittenunfor schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:27:
[...]
Als je sig klopt en je hebt 32 GB aan ram zal dit een non-issue zijn.

Het is een geweldig spel in VR, en je krijgt er nu ook gratis Horizons bij (de update waarbij je op planeten kan landen). Dus DOEN!R.van.M schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:52:
Elite dangerous is nu gratis in de epic store. Ik ken het verder niet maar gratis is altijd goed
We hebben ook een Tweakers community daar (The Gathering): [Multi] Elite:Dangerous - Deel 4
Met een eigen sterrenstelsel en een eigen playergroep enzo.
Het spel werkt ook prima in 2D maar in 3D voegt het enorm veel toe. Het is wel een echte timesink, je vliegt niet zomaar weg ermee. Maar dat hoort bij dit type spel.
Vanavond maar weer verder gaan met half life Alyx! Wat een geweldig spel met de Quest 2, maar toch ook benieuwd als ik de hp reverb g2 binnen krijg en hoe het dan eruit zal zien
Ik vind het al geweldig met de Rift CV1Xtr3me4me schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:56:
Vanavond maar weer verder gaan met half life Alyx! Wat een geweldig spel met de Quest 2, maar toch ook benieuwd als ik de hp reverb g2 binnen krijg en hoe het dan eruit zal zien
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik denk het wel, nog eens 32% meer pixels!A1AD schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:11:
[...]
Ik vind het al geweldig met de Rift CV1, ik ben heeel benieuwd of je tussen de Q2 en de G2 nog een verschil zal zien in dit spel.
Dubbel tap en inside out kijken werkt niet meer. Exp optie staat aan, komt dat door de beta update?
Had ik ook een keer, bril opnieuw opgestart en werkte weer.TweakerVincent schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:27:
Dubbel tap en inside out kijken werkt niet meer. Exp optie staat aan, komt dat door de beta update?
Gisteren de TP-Link AX50 binnen gekregen, was in de aanbieding nu van € 135 voor € 100. Helaas blijkt de ax (wifi 6) band erg veel latency spikes te geven wat, na wat zoekwerk, helaas een bekend probleem blijkt te zijn. Iemand van Virtual Desktop zelf heeft zelfs een issue topic op de TP-Link site geopend onlangs maar tot op heden nog geen oplossing.
Ondanks de spikes heb ik wel allerlei tests gedaan tav de latency en snelheid maar ik kon eigenlijk geen latency winst bespeuren op AX tov AC en ook niet tov mijn ziggo router. Op AX gaf VD 1200mbps en op AC 866 maar AC snelheid is meer dan ruim voldoende en op AX modus loopt het dus voor geen meter. Doordat de TP-Link rechtstreeks op de PC aangesloten was waren de hickups op AC wel minder dan via de Ziggo modem (ook AC) dus een extra router in de kamer (ziggo modem hangt in de meterkast) brengt wel een verbetering.
Aangezien wifi 6 of 5 dus niet veel verschil lijkt te maken vanavond wat verder gaan zoeken naar een andere router want voor € 100 vind ik de TP-Link te duur zonder gebruik te kunnen maken van wifi 6.
Loop ik zojuist tegen de ASUS RT-AC86U aan, een wifi 5 gaming router welke op tweakers € 164 als goedkoopste staat maar bij Mediamarkt is hij nu € 99 waarbij er tm 22 november (vandaag dus..) gisteren (
) € 45 cashback af gaat. Aldus een router van € 164 voor € 55 met ook nog met een mesh functie. Al met al een deal welke ik niet kon laten gaan 
Edit,
voor degene welke een andere wifi router overwegen, over alle TP-Link versies (AX10, AX20 en AX50) wordt er geklaagd dat het op AX latency spikes/stutters geeft dus deze links laten liggen mocht je specifiek voor wifi 6 gaan. Op AC werkt hij overigens wel goed al vond ik de range van de AX50 toch wel tegen vallen.
Ondanks de spikes heb ik wel allerlei tests gedaan tav de latency en snelheid maar ik kon eigenlijk geen latency winst bespeuren op AX tov AC en ook niet tov mijn ziggo router. Op AX gaf VD 1200mbps en op AC 866 maar AC snelheid is meer dan ruim voldoende en op AX modus loopt het dus voor geen meter. Doordat de TP-Link rechtstreeks op de PC aangesloten was waren de hickups op AC wel minder dan via de Ziggo modem (ook AC) dus een extra router in de kamer (ziggo modem hangt in de meterkast) brengt wel een verbetering.
Aangezien wifi 6 of 5 dus niet veel verschil lijkt te maken vanavond wat verder gaan zoeken naar een andere router want voor € 100 vind ik de TP-Link te duur zonder gebruik te kunnen maken van wifi 6.
Loop ik zojuist tegen de ASUS RT-AC86U aan, een wifi 5 gaming router welke op tweakers € 164 als goedkoopste staat maar bij Mediamarkt is hij nu € 99 waarbij er tm 22 november (vandaag dus..) gisteren (

Edit,
voor degene welke een andere wifi router overwegen, over alle TP-Link versies (AX10, AX20 en AX50) wordt er geklaagd dat het op AX latency spikes/stutters geeft dus deze links laten liggen mocht je specifiek voor wifi 6 gaan. Op AC werkt hij overigens wel goed al vond ik de range van de AX50 toch wel tegen vallen.
[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 00:12 ]
Ik heb even een vraagje voor de experts onder ons.
Een aantal jaar heb ik de Oculus Rift in mijn bezit.
Dit is allemaal prima en de interface via de laptop en Rift en de software werkt perfect.
In de tussentijd zijn er veel nieuwere modellen op de markt gekomen.
Welke kan ik het beste aanschaffen?
Wellicht de HP Reverb G2?
Werken alle spellen daarop of zitten er limieten aan?
Ik ben vooral benieuwd of er iemand kan vergelijken met de Rift en de nieuwere modellen kwa beelden hoe de pixels zijn etc.
Ik zie op Tweakers de Oculus Rift er niet eens meer tussen staan om te kunnen vergelijken.
Dit is allemaal prima en de interface via de laptop en Rift en de software werkt perfect.
Ik ben vooral benieuwd of er iemand kan vergelijken met de Rift en de nieuwere modellen kwa beelden hoe de pixels zijn etc.
Ik zie op Tweakers de Oculus Rift er niet eens meer tussen staan om te kunnen vergelijken.
[ Voor 8% gewijzigd door 0108daniel op 23-11-2020 00:15 ]
De G2 is qua beeld veruit de beste wat je momenteel kan krijgen. De tracking van de controllers is wel een punt van kritiek naar ik begrijp.0108daniel schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:14:
Ik heb even een vraagje voor de experts onder ons.
Andere optie is de Q2, eigenlijk je Rift maar dan op steroids en draadloos, zowel standalone als via de PC. Je zult voor de draadloze gaming via de PC wel een Virtual Desktop moet aanschaffen a € 20 en wat "mod" werk moet verrichten (stelt niks voor).
G2 is compleet tav hardware en speakers, maar wel € 700 en zul je nog een maand of 3 op moeten wachten aangezien alle preorders eerst uitgeleverd gaan worden. De Q2 kost € 350 + goede headstrap + wellicht beter geluid maakt ca € 400-450.
Qua spellen is het feitelijk allemaal steam VR, deze werken zowel op de G2 als op de Rift. Voordeel van de Quest 2 is dat je al je games van Oculus ook kan blijven spelen. Deze games werken niet (zomaar) op de G2 al zijn daar wel workarounds voor.
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 00:23 ]
Dankjewel!FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:19:
[...]
De G2 is qua beeld veruit de beste wat je momenteel kan krijgen. De tracking van de controllers is wel een punt van kritiek naar ik begrijp.
Andere optie is de Q2, eigenlijk je Rift maar dan op steroids en draadloos (zowel standalone als via de PC).
G2 is compleet, maar wel € 700 en zul je nog een maand of 3 op moeten wachten aangezien alle preorders eerst uitgeleverd gaan worden. De Q2 kost € 350 + goede headstrap is ca € 400.
Qua spellen is het feitelijk allemaal steam VR, deze werken zowel op de G2 als op de Rift. Voordeel van de Quest 2 is dat je al je games van Oculus ook kan blijven spelen. Deze games werken niet (zomaar) op de G2 al zijn daar wel workarounds voor.
Prijs maakt mij niets uit, vind vooral de kwaliteit belangrijk en de speelervaring.
Als de tracking minder is dan bederft dat ook de speelervaring, dus dan wacht ik de G2 nog even af.
Ik dacht dat mijn Oculus Rift al behoorlijk verouderd was, maar blijkbaar valt dat allemaal reuze mee
Verschil Rift vs Quest 2 en G2 is wel groot. "Verouderd" is een relatieve term.0108daniel schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:22:
[...]
Dankjewel!
Prijs maakt mij niets uit, vind vooral de kwaliteit belangrijk en de speelervaring.
Als de tracking minder is dan bederft dat ook de speelervaring, dus dan wacht ik de G2 nog even af.
Ik dacht dat mijn Oculus Rift al behoorlijk verouderd was, maar blijkbaar valt dat allemaal reuze mee
Rift is widows 7, Rift S en Quest zijn windows 8, Quest 2 en G2 windows 10.
De grootste keuze is Q2 voor draadloos met een iets minder scherm (comfort koop je er los bij) vs G2 beeld.
Dit even afgezien van alle andere VR brillen.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 00:26 ]
Hmm dan hou ik het bij de RiftFreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:25:
[...]
Verschil Rift vs Quest 2 en G2 is wel groot. "Verouderd" is een relatieve term.
Rift is widows 7, Rift S en Quest zijn windows 8, Quest 2 en G2 windows 10.
De grootste keuze is Q2 voor draadloos met een iets minder scherm (comfort koop je er los bij) vs G2 beeld.
Dit even afgezien van alle andere VR brillen.
De Rift kan namelijk ook draadloos met een apparaatje, niet dat ik dat voor mij nodig vind maar daar zou ik geen nieuwe VR bril voor aanschaffen.
Ik heb op internet gekeken naar vergelijkingen hoe het beeld eruit ziet, maar gek genoeg kom ik de Rift nog maar weinig tegen.
Ze spreken daar over de Quest, maar die heb ik niet.
Zelf bezit ik de TP-Link AX11000 serie. Moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met mijn Quest 2 draadloos.
Geen storend beeld en alles loopt vloeiend met Wifi-6.
Tja, dat mag ook wel voor die prijs...Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:27:
Zelf bezit ik de TP-Link AX11000 serie. Moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met mijn Quest 2 draadloos.
Heb ook 21 draadloze apparaten in huis.
Hoeveel % in SS hebben jullie hem ingesteld staan in Steam VR met jullie Quest 2?
Gisteren chrashte hele tijd Alyx bij mij, totdat ik keek in mijn Steam VR settings, dat mijn SS op 190% stond.
Teruggegooid naar 130% en geen chrashes meer.
Gisteren chrashte hele tijd Alyx bij mij, totdat ik keek in mijn Steam VR settings, dat mijn SS op 190% stond.
Teruggegooid naar 130% en geen chrashes meer.
Ik heb hem standaard ook op 130% staan. Sinds gisterenavond is de steam resolutie bug opgelost en staat steam weer standaard op 150% auto setting dat was prima voor de Q1 maar voor de Q2 is dat in de meeste games net wat teveel van het goede.
Per game pas ik dan eventueel het nog aan als het nodig is.
Top! 130% is dus meer dan genoeg.FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:24:
Ik heb hem standaard ook op 130% staan. Sinds gisterenavond is de steam resolutie bug opgelost en staat steam weer standaard op 150% auto setting dat was prima voor de Q1 maar voor de Q2 is dat in de meeste games net wat teveel van het goede.
Wel stom maar tot op heden heb ik alleen maar Alyx gespeeld lol, ik raak er zo erin verdiept. Wou dat ze meer van zulke spellen maakten.
Ik zit in dubio.... wellicht dat jullie me iets meer kunnen helpen.
Speel zelf op een quest 2. Dit jaar is me pc overleden en heb eigenlijk alle up to date aangeschaft. Alleen mijn grafische kaart is een AMDHD 7950... Ja een mooi stukje antiek.
Ik ben van plan om bij AMD te blijven maar zit eigenlijk te twijfelen. Of goedkoop een RX5700XT aan te schaffen of even mijn geduld te bewaren totdat de RX6800 leverbaar is. Eigenlijk is de RX6800 wel meer als wat ik aan een grafische kaart wil uitgeven... Maar de sprong lijkt zo groot ten opzichte van de RX5700XT.
Wat wil ik met de kaart: VR-games als Half LIfe Alyx op high settings ervaren. Normaal gamen op 1440p.
Hebben jullie ervaring met hoe de RX5700XT presteert met VD danwel oculus Link?
Speel zelf op een quest 2. Dit jaar is me pc overleden en heb eigenlijk alle up to date aangeschaft. Alleen mijn grafische kaart is een AMDHD 7950... Ja een mooi stukje antiek.
Ik ben van plan om bij AMD te blijven maar zit eigenlijk te twijfelen. Of goedkoop een RX5700XT aan te schaffen of even mijn geduld te bewaren totdat de RX6800 leverbaar is. Eigenlijk is de RX6800 wel meer als wat ik aan een grafische kaart wil uitgeven... Maar de sprong lijkt zo groot ten opzichte van de RX5700XT.
Wat wil ik met de kaart: VR-games als Half LIfe Alyx op high settings ervaren. Normaal gamen op 1440p.
Ik heb veel games getest tav wat de sweetspot is waarbij boven de 130% ik echt geen verschil meer zag. Daarboven wordt het ook erg zwaar voor de PC.Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:29:
[...]
Top! 130% is dus meer dan genoeg.
Wel stom maar tot op heden heb ik alleen maar Alyx gespeeld lol, ik raak er zo erin verdiept. Wou dat ze meer van zulke spellen maakten.
Overigens maakt eea wel uit hoe je je stream kwaliteit setting in VD hebt staan.
Medium = native resolutie
High = 150% SS
Als je vervolgens in steam ook nog een % instelt gaat het met die factor erbij omhoog. Ik zie de meerwaarde niet en heb hem op medium staan + 130% in steam.
Tav HL, deze is zwaar geoptimaliseerd, zover zelfs dat SS settings overruled worden door de game. Zet hem maar eens op 50% en 300%, maakt 0,0 uit in de game
Wat ik merk in veel games dat je grafische kaart niet sterk genoeg kan zijn. HL Alyx is zeer goed geoptimaliseerd maar dat geldt voor veel andere games niet en zeker niet de non-native VR games zo subnautica, no man sky en elite dangerous. Het feit dat de Q2 ca 30% van de GPU nodig heeft voor encoding is ook iets om goed in de gaten te houden.Tomahawk_nr1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:37:
Ik zit in dubio.... wellicht dat jullie me iets meer kunnen helpen.
Ik heb een rtx 2080 (presteert iets beter dan de RX5700XT) en deze heeft het echt zwaar op 90 fps alles op high/medium. Je hebt uiteraard wel een bijpassende processor nodig.
Als je het geld hebt zou ik zeker voor de RTX3080/RX6800(XT?) gaan icm een dikke ryzen 5.
Voor normaal gamen op 1440P is het wel overkill maar het verschil tussen de Q2 resolutie en 1440p is dan ook wel erg groot.
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 10:46 ]
Ok ja, ik heb alleen in steam VR settings op 140% nu staan en dit werkt prima. Hoe ik verder de kwaliteit kan opschroeven, geen idee. In Alyx heb ik alles op Ultra staan en het draait allemaal als een zonnetje.FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]
Ik heb veel games getest tav wat de sweetspot is waarbij boven de 130% ik echt geen verschil meer zag. Daarboven wordt het ook erg zwaar voor de PC.
Overigens maakt eea wel uit hoe je je stream kwaliteit setting in VD hebt staan.
Medium = native resolutie
High = 150% SS
Als je vervolgens in steam ook nog een % instelt gaat het met die factor erbij omhoog. Ik zie de meerwaarde niet en heb hem op medium staan + 130% in steam.
Tav HL, deze is zwaar geoptimaliseerd, zover zelfs dat SS settings overruled worden door de game. Zet hem maar eens op 50% en 300%, maakt 0,0 uit in de game
Goed nu heb ik wel een RTX 3090 draaien, maar ik doe verder niets met Virtual Desktop eigenlijk, moet ik daar ook nog aan sleutelen dan?
In de settings van VD kun je nog behoorlijk wat zaken optimaliseren. Daar bepaal je o.a. de fps en de bitrate.Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:50:
[...]
Ok ja, ik heb alleen in steam VR settings op 140% nu staan en dit werkt prima. Hoe ik verder de kwaliteit kan opschroeven, geen idee. In Alyx heb ik alles op Ultra staan en het draait allemaal als een zonnetje.
Goed nu heb ik wel een RTX 3090 draaien, maar ik doe verder niets met Virtual Desktop eigenlijk, moet ik daar ook nog aan sleutelen dan?
Ohhh zal ik dan vanavond eens naar Virtual Desktop kijken. Maar heb VD op de pc staan en niet in me Q2 is dat erg?Dennisvw schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:11:
[...]
In de settings van VD kun je nog behoorlijk wat zaken optimaliseren. Daar bepaal je o.a. de fps en de bitrate.
Of moet ik in mijn Q2 ook VD kopen?
euh...?Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
[...]
Ohhh zal ik dan vanavond eens naar Virtual Desktop kijken. Maar heb VD op de pc staan en niet in me Q2 is dat erg?
Of moet ik in mijn Q2 ook VD kopen?
Speel jij wel of niet wireless via VD? Indien ja dan kan dat alleen met VD in de bril zelf, op de PC staat enkel de streamer.
Als je met draad speelt dan dient VD alleen om je desktop over te nemen en snap ik je reactie maar doen de settings vrij weinig tot niets. In dat geval heb je weinig aan VD want je speelt je spellen dan via Oculus link app en niet via VD.
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 11:42 ]
Ohhwzz, ja ik speel via de Oculus Link kabel met mijn SteamVR spellen. Dus dan maakt het weinig uit, ondanks al ik in SteamVR de settings aanpas merk ik zeker verschil, maar hoger dan 150% merk ik weinig tot niets verbeterend behalve de fps omlaag gaat. Dus hou hem vast op 140%.FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:41:
[...]
euh...?
Speel jij wel of niet wireless via VD? Indien ja dan kan dat alleen met VD in de bril zelf, op de PC staat enkel de streamer.
Als je met draad speelt dan dient VD alleen om je desktop over te nemen en snap ik je reactie maar doen de settings vrij weinig tot niets. In dat geval heb je weinig aan VD want je speelt je spellen dan via Oculus link app en niet via VD.
Heb VD niet in de bril zelf, alleen op de pc.
ah zie, dan kan je alle settings in VD negeren (die gebruik je niet eens)Xtr3me4me schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:44:
[...]
Ohhwzz, ja ik speel via de Oculus Link kabel met mijn SteamVR spellen. Dus dan maakt het weinig uit, ondanks al ik in SteamVR de settings aanpas merk ik zeker verschil, maar hoger dan 150% merk ik weinig tot niets verbeterend behalve de fps omlaag gaat. Dus hou hem vast op 140%.
Heb VD niet in de bril zelf, alleen op de pc.
Wel is het zo dat sinds V23 van de oculus app je diverse instellingen hebt in de app zelf tav kwaliteit. Deze kan je nog aanpassen, staat standaard op balanced maar met jouw videokaart zou ik alles op kwaliteit zetten. Zit ergens in de opties, weet zo even niet waar want ik heb de oculus app al maanden niet meer aangeraakt gezien ik 100% draadloos speel via VD
Dan zal ik eens kijken in de oculus app. Maar dacht dat ik daar het al op kwaliteit had staan.FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:46:
[...]
ah zie, dan kan je alle settings in VD negeren (die gebruik je niet eens)
Wel is het zo dat sinds V23 van de oculus app je diverse instellingen hebt in de app zelf tav kwaliteit. Deze kan je nog aanpassen, staat standaard op balanced maar met jouw videokaart zou ik alles op kwaliteit zetten. Zit ergens in de opties, weet zo even niet waar want ik heb de oculus app al maanden niet meer aangeraakt gezien ik 100% draadloos speel via VD
Thanks voor je antwoorden trouwens
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik toch kijken of ik woensdag een nieuwe AMD kaart op de kop kan tikken. En anders wordt het geduld bewaren en wachten met het toepassen van VD.FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]
Wat ik merk in veel games dat je grafische kaart niet sterk genoeg kan zijn. HL Alyx is zeer goed geoptimaliseerd maar dat geldt voor veel andere games niet en zeker niet de non-native VR games zo subnautica, no man sky en elite dangerous. Het feit dat de Q2 ca 30% van de GPU nodig heeft voor encoding is ook iets om goed in de gaten te houden.
Ik heb een rtx 2080 (presteert iets beter dan de RX5700XT) en deze heeft het echt zwaar op 90 fps alles op high/medium. Je hebt uiteraard wel een bijpassende processor nodig.
Als je het geld hebt zou ik zeker voor de RTX3080/RX6800(XT?) gaan icm een dikke ryzen 5.
Voor normaal gamen op 1440P is het wel overkill maar het verschil tussen de Q2 resolutie en 1440p is dan ook wel erg groot.