Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hopelijk heeft Steam nog een Black Friday deal met zijn VR hardware (tenminste het is maar de vraag of ik de g2 heb tegen die tijd :( ). Stel je bent niet tevreden genoeg met de controllers van de HP G2 dan kan je wellicht voor een redelijke prijs valve index controllers + basisstations kopen.
Ik ga er niet vanuit dat ik niet tevreden genoeg zal zijn. Maar speel vooral simulators via steam dan sowieso minder belangrijk maar toch voor een aantal spellen stel ik ben niet tevreden genoeg zal ik de steam controllers + basisstations overwegen.

Deze gisteren tegengekomen, 16 graden verbetering in FOV horizontaal en 10 graden verticaal met deze mod (hopelijk komt er een aftermarket facemask met die verbetering). Wel is het zo dat het aan je jukbenen/schedel kan liggen dat de FOV verschilt per persoon, dus eerst zelf een FOV test nemen wat jouw FOV is. Maar een interessante mod om uit te proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 17-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:12:
[...]
Onder de streep zal de G2 ideaal zijn voor simmers. Voor de simmers die ook nog eens Alyx willen proberen zal het ook prima zijn. Voor de hardcore VR chat of competitieve Echo Arena speler zal het niet voldoen. De grote vraag is voor mij hoe het is voor de gemiddelde speler die wel Beat Saber wil doen en een shooter, maar niet heel competitief mee hoeft te doen.
Ja, die matige controller tracking van de G2 zit me wel dwars. De twee games die ik voornamelijk speel (op een originele Rift) zijn Assetto Corsa en Beat Saber. Ik zie heel erg uit naar racen met het betere beeld van de G2 zonder pixels en screendoor effecten, maar wil er qua controller tracking in Beat Saber echt niet op achteruit gaan. Dat gaat met die Rift controllers uitstekend....

Jammer dat die Index zo duur is want dat lijkt toch de beste keus. Sensoren in m'n kamer vind ik niet erg (heb ik nu ook).

Hopelijk kan de G2 controller tracking nog worden verbeterd via de software. Ik houd de reviews goed in de gaten...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Het lijkt mij wel dat een de Valve Index kit in de aanbieding kan rond black friday, gezien de Index al anderhalf jaar uit is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker. En ook met de Q2 is de prijs wel erg hoog. Echter blijft het probleem dat ze nog steeds volgens mij een wachtlijst hebben van weken in Europa en maanden in de VS, dus ze zullen weinig reden hebben om hem in de aanbieding te doen. Ik vermoed dat hun productie volume gewoon ruk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 17-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Sissors schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:57:
Zeker. En ook met de Q2 is de prijs wel erg hoog. Echter blijft het probleem dat ze nog steeds volgens mij een wachtlijst hebben van weken in Europa en maanden in de VS, dus ze zullen weinig reden hebben om hem in de aanbieding te doen.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt
Sissors schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:57:
Ik vermoed dat hun productie volume gewoon ruk is.
Tja, zoals ik eerder zei denk ik dat dit wel even zo blijft. Meer investeren in productie terwijl brillen snel weer worden vervangen door andere modellen is bij lage verkoopaantallen niet zo heel interessant.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Index is natuurlijk ook supply en demand, ze gaan niet een enorme productie doen voor een product waar ze van weten dat de vraag niet enorm is.
Index is gewoon veel te duur voor het grote publiek, precies het gat wat Oculus nu invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:08:
Index is natuurlijk ook supply en demand, ze gaan niet een enorme productie doen voor een product waar ze van weten dat de vraag niet enorm is.
Index is gewoon veel te duur voor het grote publiek, precies het gat wat Oculus nu invult.
Zou je denken, maar 20% van de VR gebruikers op Steam is wel de Index ondertussen, en dat is vooralsnog geheel beperkt door productie, er zijn nul voorraden, elke unit is verkocht lang voordat hij geproduceerd is. Laat staan als ze een leuke 25% black friday korting zouden doen, dan kocht ik ook direct een Index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Waar zie je dat percentage? Ik denk dat het deze maand heel snel een andere kant op gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuaveKadaver
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 09:32
https://store.steampowere...e-Survey-Welcome-to-Steam
Hier kan je mooi zien wat er gebruikt wordt, de Index staat op 17.63% op het moment van posten. Het zou me ook verbazen als ze een korting geven terwijl ze leveringsproblemen hebben. Je kan in de graph mooi zien dat de Quest vrij snel toch een aardig aandeel heeft gepakt.

Ik heb volgens mij een half jaar gewacht tot ik mocht betalen. Ben nog wel elke keer blij dat ik de upgrade van een Lenovo Explorer heb gemaakt, al was dat ook prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Virtual Desktop emuleert overigens een Rift S, dat kan ook de steigende lijn zijn van de S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 15-09 16:36
Wat is btw een goede video speler voor PCVR? Voor 180 graden 3D films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Tadango schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:36:
Wat is btw een goede video speler voor PCVR? Voor 180 graden 3D films?
https://deovr.com/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Plugin schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:52:
Deze gisteren tegengekomen, 16 graden verbetering in FOV horizontaal en 10 graden verticaal met deze mod (hopelijk komt er een aftermarket facemask met die verbetering). Wel is het zo dat het aan je jukbenen/schedel kan liggen dat de FOV verschilt per persoon, dus eerst zelf een FOV test nemen wat jouw FOV is. Maar een interessante mod om uit te proberen.

[YouTube: How to increase the Field of View of the HP Reverb G2 with this simple mod!]
Tsja, wel vreemd dat hij dit moet doen om de volle FOV te zien. Ik zie in de Q2 duidelijk de zwarte randen van de hoeken. Vreemd dat dat bij de G2 je schijnbaar veel dieper "in" de bril zit ... :? Ik zou de Q2 juist graag wat dichterbij zitten zodat de zwarte "verrekijker" wat minder wordt. Vrees alleen dat het comfort er dan niet beter op wordt met dunnere paddings.

Ter info de opgegeven FOV waardes horizontaal/vertikaal
HP Reverb G2 98°/114°
Oculus Quest 92°/116°
Oculus Rift S 86°/110°
Valve Index Max 108°/130°
Valve Index Min 100°/112°

[ Voor 43% gewijzigd door FreeMen op 17-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Met de Rift CV1 kan ik niet eenvoudig gebruik maken van m'n simrig en normale VR games, vanwege de beperkte vrijheid die je hebt met de plaatsing van de sensoren en het 2x2 speelveld..

Begrijp ik het goed dat ik met bv de 2 Index/Vive sensoren in een 4x4 kamer de sensoren in de hoeken kan hangen en in die 4x4 ruimte overal "gewoon" VR dekking heb. Links in de achterhoek m'n race rig en min of meer rechts in de voorste hoek m'n desktop?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:26
Heeft iemand nog goede ervaringen met een bepaalde router / access point voor gebruik met de Quest 2 wireless? Ik had een TP-Link Archer C1200 gekocht, maar die knalt er steeds na ongeveer 30 minuten uit, en de Quest krijgt dan geen IP adres meer zolang ik de router niet herstart. Dus ik zal deze moeten gaan terugsturen en een andere moeten uitzoeken.

Wat is Half Life Alyx vet trouwens :P _/-\o_ Ik zie wel echt veel compressie, vooral van zaken die iets in de verte liggen, zelfs op de 150mbps instelling van VD.

[ Voor 18% gewijzigd door menne op 17-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Apart, ik heb die zelfde C1200 van TPlink gehaald speciaal voor de Q2 en heeft geen issues. Is ook een veel aangeraden model op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zit zelf te denken aan wifi 6 TP-Link AX10 of AX20 maar wacht nog even op black Friday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Ondanks dat de Quest wifi 6 ondersteunt is het echt overkill voor alleen je VR bril.
Ik zou echt niet meer dan 50 euro uitgeven aan een Quest router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
nevermind..

[ Voor 101% gewijzigd door Plugin op 17-11-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
menne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:10:
Heeft iemand nog goede ervaringen met een bepaalde router / access point voor gebruik met de Quest 2 wireless? Ik had een TP-Link Archer C1200 gekocht, maar die knalt er steeds na ongeveer 30 minuten uit, en de Quest krijgt dan geen IP adres meer zolang ik de router niet herstart. Dus ik zal deze moeten gaan terugsturen en een andere moeten uitzoeken.

Wat is Half Life Alyx vet trouwens :P _/-\o_ Ik zie wel echt veel compressie, vooral van zaken die iets in de verte liggen, zelfs op de 150mbps instelling van VD.
Heb je 2.4 en 5ghz tegelijk aan staan? Dat gaf bij mij ook problemen. De Quest zit hier op een 5ghz only wifi netwerk en dat werkt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:57:
Ondanks dat de Quest wifi 6 ondersteunt is het echt overkill voor alleen je VR bril.
Ik zou echt niet meer dan 50 euro uitgeven aan een Quest router.
Qua snelheid wellicht maar het helpt ook voor de latency en als de ontwikkelingen doorzetten verwacht ik als maar stijgende bitrates. Link werkt niet voor niks nu met 500mbps. VD begon met 8mpbs op de Q1 een jaar geleden een zit nu op (theoretisch) 150mbps.

TP link ax10 test

Link naar een test met de ax10, (iets) minder latency naar bovenal als plus een zeer stabiele verbinding zonder hickups en stotteringen. De AX10 kost net iets meer dan €80 en met blackfriday wellicht nog iets minder wat voor mij wel de meerprijs waard is van een degelijke wifi 5 vandaag de dag.

[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 18-11-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:13:
[...]

Heb je 2.4 en 5ghz tegelijk aan staan? Dat gaf bij mij ook problemen. De Quest zit hier op een 5ghz only wifi netwerk en dat werkt stabiel.
Signalen uit elkaar halen door 2 verschillende ssid's te maken is wel aan te raden op zijn minst. Daarbij alleen de Quest op 5gzh en de rest op 2.4. nog beter is uiteraard alleen 5ghz voor alleen de Quest en 2.4 uitzetten maar dat betekent een aparte router voor alleen de Quest maar daar zal lang niet iedereen aan willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:32:
[...]

Signalen uit elkaar halen door 2 verschillende ssid's te maken is wel aan te raden op zijn minst. Daarbij alleen de Quest op 5gzh en de rest op 2.4. nog beter is uiteraard alleen 5ghz voor alleen de Quest en 2.4 uitzetten maar dat betekent een aparte router voor alleen de Quest maar daar zal lang niet iedereen aan willen.
Nee, het beste is geen ander 5Ghz verkeer in de lucht, dus ook niet van een andere router. SSID voor het normale netwerk met 2.4Ghz en een SSID met 5Ghz voor de Quest werkt het beste. Ik kan heel eenvoudig en snel een frequentie op een SSID aanpassen met een app op mijn telefoon dus als ik serieus wil gamen draadloos schakel ik 5Ghz voor het normale netwerk uit. Dat staat normaal aan. Normaal merk ik weinig van anders verkeer op de Quest maar als er een 4k netflix stream loopt over de 5Ghz is dat wel merkbaar. Over de 2.4Ghz is het minder merkbaar als het over een ander AP loopt (Quest zit op een andere dan de TV normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:58:
[...]

Nee, het beste is geen ander 5Ghz verkeer in de lucht, dus ook niet van een andere router. SSID voor het normale netwerk met 2.4Ghz en een SSID met 5Ghz voor de Quest werkt het beste. Ik kan heel eenvoudig en snel een frequentie op een SSID aanpassen met een app op mijn telefoon dus als ik serieus wil gamen draadloos schakel ik 5Ghz voor het normale netwerk uit. Dat staat normaal aan. Normaal merk ik weinig van anders verkeer op de Quest maar als er een 4k netflix stream loopt over de 5Ghz is dat wel merkbaar. Over de 2.4Ghz is het minder merkbaar als het over een ander AP loopt (Quest zit op een andere dan de TV normaal)
Ik bedoelde 1 router met alleen 5ghz en 1 met alleen 2.4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreeMen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:30:
[...]

Qua snelheid wellicht maar het helpt ook voor de latency en als de ontwikkelingen doorzetten verwacht ik als maar stijgende bitrates. Link werkt niet voor niks nu met 500mbps. VD begon met 8mpbs op de Q1 een jaar geleden een zit nu op (theoretisch) 150mbps.

TP link ax10 test

Link naar een test met de ax10, (iets) minder latency naar bovenal als plus een zeer stabiele verbinding zonder hickups en stotteringen. De AX10 kost net iets meer dan €80 en met blackfriday wellicht nog iets minder wat voor mij wel de meerprijs waard is van een degelijke wifi 5 vandaag de dag.
Ik heb met mijn Wifi5 router exact de zelfde latency, en 866 mbit nog ruim zat om uit te breiden. (ik heb mijn stream op 100 mbit draaien, 90 FPS, medium.

P.S. een tip die ik die youtuber ook nog zal doorgeven, zet automatically adjust bandwidth uit in de virtual desktop streamer applicatie. (die op je pc)
Dan heb je namelijk toegang tot de hoogste bitrates en past hij niet steeds aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
menne schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:10:
Unifi AC lite en LR access points doen het hier uitstekend met zowel de Quest 1 als 2.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
unfor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:18:
Waar zie je dat percentage? Ik denk dat het deze maand heel snel een andere kant op gaat. :)
Gamen op Quest word natuurlijk niet meegenomen in de steam statistieken (tenzij die link of VD gebruiken) en ook zullen gamers met een Quest zelfs op desktop eerder geneigd zijn om crossbuy games via oculus te spelen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Een vraag. Voor de Oculus Quest 2 is een Oculus Link kabel USB C naar USB A met 5gbps meer dan voldoende? Of is het beter voor een USB C naar Type C 3.1 Gen 2 kabel 10 gbps te gaan?

Merk ik verschil als ik met de Q2 speel?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
@Xtr3me4me Sneller dan 5 Gbps is onnodig, ik heb goede ervaring met deze kabel:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dus een 10gbps USB-C naar USB-C kabel heeft geen nut en zal geen verschil tussen deze 2 merken tijdens gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:06:
[...]

Dus een 10gbps USB-C naar USB-C kabel heeft geen nut en zal geen verschil tussen deze 2 merken tijdens gamen?
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:44
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:06:
[...]

Die 10 Gbit ga je, overigens, waarschijnlijk toch niet halen. Ik heb de Oculus Link kabel, die 5 Gbps moet doen, maar als ik hem laat meten dan komt hij op 2.1 Gbps. En eerlijk gezegd heb ik, volgens mij, niet meer nodig. Ziet er allemaal prima uit.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:02:
Een vraag. Voor de Oculus Quest 2 is een Oculus Link kabel USB C naar USB A met 5gbps meer dan voldoende? Of is het beter voor een USB C naar Type C 3.1 Gen 2 kabel 10 gbps te gaan?

Merk ik verschil als ik met de Q2 speel?
Ik zou echt willen aanraden om te overwegen via virtual desktop te spelen. Ik heb ook een kabel gekocht die nu in de la ligt te verstoffen want zelfs met een kleine beetje kwaliteitsverlies is wireless 100x prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
R.van.M schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:58:
[...]

Ik zou echt willen aanraden om te overwegen via virtual desktop te spelen. Ik heb ook een kabel gekocht die nu in de la ligt te verstoffen want zelfs met een kleine beetje kwaliteitsverlies is wireless 100x prettiger
Ik heb nu af en toe een uitval met de link kabel. Slecht contact oid vermoed ik. Dat is nog een voordeel van wireless: Minder stress op de usb poort. Ik ben er voorzichtig mee geweest en heb het nog niet eens zoveel gebruikt.....

Andere vraag voor de Q1 en Q2 gebruikers: Als je 4k 60fps video bekijkt in een speler op de Quest 1 trekt deze het net niet. Het hapert soms iets en is niet echt soepel. Hebben mensen dit geprobeerd op de Quest 2? Is het een flinke verbetering? Het verschil met op de PC via VD is enorm, dus de Quest 1 is echt niet geschikt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:42
Tadango schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ik heb nu af en toe een uitval met de link kabel. Slecht contact oid vermoed ik. Dat is nog een voordeel van wireless: Minder stress op de usb poort. Ik ben er voorzichtig mee geweest en heb het nog niet eens zoveel gebruikt.....
Ik heb deze uitval ook met een ASRock B450M Pro4, het USB 3.1 Gen 2 type 'A' poortje is heel ruim en de connectie lijkt weg te vallen als de kabel beweegt. Ik moet hem dus ontlasten / vastzetten ergens bij de PC, dan gaat het goed.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
UniMatrix schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:52:
[...]

Ik heb deze uitval ook met een ASRock B450M Pro4, het USB 3.1 Gen 2 type 'A' poortje is heel ruim en de connectie lijkt weg te vallen als de kabel beweegt. Ik moet hem dus ontlasten / vastzetten ergens bij de PC, dan gaat het goed.
B350 Pro4 hier... maar de kabel zit achter de PC tafel aardig vast. Ik ga eens kijken waar het precies zit. Contact spray kan ik ook eens proberen.

Het gekke is dat in de playseat tijdens het race ik er nooit last van heb, na uren spelen. Achter het bureau opeens veel last. Wellicht dat de hoek van de kabel het probleem bepaald. De USB-C in de headset voelt ook niet meer zo straks als eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik wilde graag een nieuwe PC bouwen speciaal voor mijn Q2 en wilde eigenlijk voor de AMD 6800 XT gaan maar die zal de komende maanden wel heel erg moeilijk te krijgen zijn. Dat zie je nu wel bij de launch van afgelopen 15.00 uur. Nu gebruik ik deze PC eigenlijk alleen maar voor de Q2, ik speel verder geen games.

Dit lijkt mij eerlijk gezegd dan ook overkill of niet?

Wat zou jullie advies zijn om dan in plaats hiervan aan te schaffen zodat ik nog wel een paar jaartjes vooruit kan met het spelen van games als Assetto, Alyx en de nieuwe zware games die nog uit gaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
mytheory schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:26:
Ik wilde graag een nieuwe PC bouwen speciaal voor mijn Q2 en wilde eigenlijk voor de AMD 6800 XT gaan maar die zal de komende maanden wel heel erg moeilijk te krijgen zijn. Dat zie je nu wel bij de launch van afgelopen 15.00 uur. Nu gebruik ik deze PC eigenlijk alleen maar voor de Q2, ik speel verder geen games.

Dit lijkt mij eerlijk gezegd dan ook overkill of niet?

Wat zou jullie advies zijn om dan in plaats hiervan aan te schaffen zodat ik nog wel een paar jaartjes vooruit kan met het spelen van games als Assetto, Alyx en de nieuwe zware games die nog uit gaan komen?
Overkill.... denk dat dat erg mee valt. Een 2e hands 2080 TI is ook een idee.

VR heeft veel GPU vermogen nodig, en dat zie ik nog niet snel veranderen. Optimalisatie voor VR is meestal nog geen prio bij spellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
Na de teleurstelling dat ik geen Radeon 6800 kon scoren kwam de postbode met mijn quest strap om het goed te maken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z00XFnmpeU43N6po-qVhKTEcnLs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKSVy4KVGhEYWeHLFSLuJAO0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:48:
Na de teleurstelling dat ik geen Radeon 6800 kon scoren kwam de postbode met mijn quest strap om het goed te maken. :)

[Afbeelding]
Hup hup, schiet dan eens op met je ervaringen te posten :P

RoadToVR is overigens minder kritisch op de G2s tracking: https://www.roadtovr.com/hp-reverb-g2-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik zat ook te azen op een RX6800XT of een RTX 3080 maar zie inderdaad ook wat @Tadango zegt dat games in VR slechter lopen dan ze op mijn RTX2070 zouden moeten, terwijl ze in normale 'platte' modus wel hoge fps met hoge settings halen.

No Man's Sky is b.v. al genoemd. Ik ervaar ook Fallout 4 als heel slecht lopend en lees daar ook e.a.a. over.

Een dikke GPU er tegenaan gooien lijkt dan toch ook niet echt te gaan helpen.

Iets wat 4k met hoge settings op 90fps kan draaien is volgens mij wat je hebben wilt.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sissors schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:51:
[...]

Hup hup, schiet dan eens op met je ervaringen te posten :P
Even een VR sessie gedaan, gewoon comfortabel. Weinig meer over te zeggen dan dat het een stuk fijner speelt dan de standaard riemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
En hier werd ik zojuist mee verrast toen ik mijn Quest aanzette, bedankt Facebook!
Precies de reden waarom iedereen zo'n schijthekel heeft aan die verplichte FB login..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XYgj2rmz6QZzQrdCBDKT5lRv8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u30XUgYG0VtRfdo8yBX5kuwI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is kut. Enig idee waardoor? Zwarte Piet verdedigd? Politieke discussies gevoerd? Plaatje geliked van een kunstwerk waarop een geslachtsdeel zichtbaar is?

Of uberhaupt hoe lang het gaat duren? Gezien je Quest nu waardeloos is :s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
Niets van dat alles, ik heb een lege facebook account puur en alleen voor de Quest.
Ik kon hem weer vrijgeven na telefonisch verifieren, maar wat als ik even 30 dagen op vakantie was geweest, is mijn account dan voor altijd locked? :S

[ Voor 47% gewijzigd door unfor op 18-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Laatst online: 15-09 15:55
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:43:
Niets van dat alles, ik heb een lege facebook account puur en alleen voor de Quest.
Dan wordt je waarschijnlijk als nepaccount gezien... Dit was wel te verwachten met een VR bril met Facebook verplichting. Heel vervelend.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:13:
En hier werd ik zojuist mee verrast toen ik mijn Quest aanzette, bedankt Facebook!
Precies de reden waarom iedereen zo'n schijthekel heeft aan die verplichte FB login..
[Afbeelding]
Zou je kunnen laten weten hoe het gaat om het weer geactiveerd te krijgen?

Ik ben hier ook bang voor... Ik heb zelf een account aangemaakt met mijn middelnaam als voornaam, omdat ik niet wil dat iedereen mij gaat zoeken en willen toevoegen als friend. Dat kan je wel op "alleen friends van friends" zetten wat natuurlijk "niemand" betekent als je geen friends hebt, maar als ze het niet kunnen dan gaan ze het op andere manieren vragen... :X ). Dan moet ik elke keer uitleggen dat ik geen facebook wil. "Ja maar je hebt het toch???" Jaja maar het zit zo... Quest blabla... En dan denken ze weer dat ik ze niet interessant genoeg vind om te frienden. Vandaar. Heb geen zin in die hele discussie steeds.

Ik had vroeger een account met mijn normale naam maar die heb ik opgezegd na het Cambridge debakel. Ik dacht, als ik dan word gevraagd om ID dan staat in elk geval zowel de voor als achternaam er op. En veel mensen op mijn werk noemen me ook bij mijn middelnaam in het dagelijks leven omdat die couranter is (maar dan afgekort dus ik hoop dat ze die niet op FB vinden).

Maar als ik al mijn dure apps kwijt zou raken dan zou dat echt een probleem zijn.

Edit: Oh je hebt het al gemeld (ik was deze reactie nog lang aan het typen), telefonisch dus... Ben blij voor je dat het geregeld is!

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2020 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
GekkePrutser schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:48:
[...]

Zou je kunnen laten weten hoe het gaat om het weer geactiveerd te krijgen?
Viel gelukkig mee, het was een proces van een paar stappen doorlopen en je telefoonnummer gechecked word waarna je een code krijgt om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Klote, maar mooi dat je redelijk snel weer van je Quest gebruik kon maken.

Enig idee wat de reden van de lock was? Was het je lege account? Ben wel benieuwd hoe die algoritmes werken bij Facebook, om accounts te flaggen die mogelijk tegen hun "community standards" ingaan. En als je toch simpel via je telefoon je account kunt verifiëren lijkt me dat vóór een lock ook mogelijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Ik denk dat ik als bot account herkend word, ik doe niets met de account en heb geen vrienden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Dat ze dit doen bij een normaal FB account omwille van FB zelf ala maar nu er hardware gekoppeld zit aan zo'n account mag FB zich wel eens achter de oren krabben of hun algoritmes door de beugel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:13:
[Afbeelding]
Kreeg je dit in je bril te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreeMen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:59:
[...]

Kreeg je dit in je bril te zien?
Ja.

Anyway, dit is dan wel weer leuk. Dat "Move" vond ik vandaag tussen mijn applicaties en is wel erg leuk om verbrande calorietjes bij te houden. :) (De game die ik middels VD speel is Until You Fall)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kDuo__rZuB8XHxw6uiM2WZHPqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqZ7taN5IUqSJIrq81Wxwamd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
Voor iedereen die geen V23 heeft, (weet niet of dit oud nieuws is, maar bij mij werkte het iig!!)

1. Connect to your device with the Oculus app on your smart device (cell phone, whatever). Presumably this is paired with your HMD, make sure it is.

2. Go to settings (on the Oculus App), select the carrot (..) next to the Quest 2, scroll down to advanced settings, and turn off update software automatically. Then turn it back on again.

3. Go to your Quest 2 and check the about page where the updates occur. Do you now have the option to download and install the update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:08:
[...]

Tsja, wel vreemd dat hij dit moet doen om de volle FOV te zien. Ik zie in de Q2 duidelijk de zwarte randen van de hoeken. Vreemd dat dat bij de G2 je schijnbaar veel dieper "in" de bril zit ... :? Ik zou de Q2 juist graag wat dichterbij zitten zodat de zwarte "verrekijker" wat minder wordt. Vrees alleen dat het comfort er dan niet beter op wordt met dunnere paddings.

Ter info de opgegeven FOV waardes horizontaal/vertikaal
HP Reverb G2 98°/114°
Oculus Quest 92°/116°
Oculus Rift S 86°/110°
Valve Index Max 108°/130°
Valve Index Min 100°/112°
Nav de FOV "verhoging" in het filmpje bij de G2 heb ik de face insert van de Q2 er eens uit gehaald en de bril zonder deze insert opgedaan (naja, voorgehouden). Fijn zit het niet want je neus en jukbeen komt tegen het plastic maar het effect van een centimeter dichterbij op de les is behoorlijk groot.

Zo is de FOV een stuk groter (lees, je ziet meer van het scherm, scherm zelf is uiteraard niet breder), veel meer scherpte rondom en de zwarten randen rondom het beeld (verrekijker) halveert minimaal. Hoe verder ik de bril naar voren hield van mijn ogen hoe slechter dit alles werd. Ofwel, hoe dichter je ogen op de lens zit hoe beter het wordt (op alle vlakken!).

Eeat zal uiteraard wel van persoon tot persoon schelen en een bril is echt een no go hierbij maar ik krijg het idee dat hier een flink winst te behalen valt met een cm dunnere (overall) faceinsert.

edit...
Vond net de onderstaande link, iemand met hetzelfde idee en gebruikt hem zonder inserts. Zijn claim van 30 graden extra FOV lijkt me wat hoog maar toch.
FoV increased by 30 degrees

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 18-11-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Darklance schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:30:
Voor iedereen die geen V23 heeft, (weet niet of dit oud nieuws is, maar bij mij werkte het iig!!)

1. Connect to your device with the Oculus app on your smart device (cell phone, whatever). Presumably this is paired with your HMD, make sure it is.

2. Go to settings (on the Oculus App), select the carrot (..) next to the Quest 2, scroll down to advanced settings, and turn off update software automatically. Then turn it back on again.

3. Go to your Quest 2 and check the about page where the updates occur. Do you now have the option to download and install the update?
Ik heb dit vandaag een paar keer gedaan, maar helaas. Terwijl mijn pc app al wel v23 is.

[EDIT] Hehe, eindelijk beschikbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 19:44
Elite Dangerous is gratis te claimen van 19 nov to 26 nov op de Epic Games Launcher. Alleen moeten we nog eventjes wachten want hij staat nog op "Coming Soon".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:21
Platte_Band schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:28:
Elite Dangerous is gratis te claimen van 19 nov to 26 nov op de Epic Games Launcher. Alleen moeten we nog eventjes wachten want hij staat nog op "Coming Soon".
Is altijd na 15:00 17:00 uur te claimen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Tassadar32
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:22:
[...]

Even een VR sessie gedaan, gewoon comfortabel. Weinig meer over te zeggen dan dat het een stuk fijner speelt dan de standaard riemen.
Heb exact dezelfde Halo op de Quest 1 en is inderdaad best comfortabel. De Battery Elite strap van de Q2 zit toch weer net even wat beter. Vooral als je veel snel links/rechts moet kijken blijft het allemaal wat beter zitten met de Elite strap.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Als ik de Q2 aansluit op de PC, zuipt dat ding nog steeds batterij?

• unfor
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:52:
Ja, maar je kunt dan zo veel langer spelen dat ik denk dat je eerder moe bent dan dat de batterij het begeeft. :)

• UniMatrix
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:52:
Niet als je PC voldoende USB power geeft, dat hangt af van je moederbord.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

unfor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]

Ja, maar je kunt dan zo veel langer spelen dat ik denk dat je eerder moe bent dan dat de batterij het begeeft. :)
Niceee, als ik een powerbank koop is er een houder bij de Q2? Of moet ik die apart kopen?
Wat gebruiken jullie voor de powerbank?
UniMatrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
[...]

Niet als je PC voldoende USB power geeft, dat hangt af van je moederbord.
Dat zit wel goed. USB 3.1A en heb ook USB-C aansluiting, moet daar alleen een andere kabel halen ervoor.

• FreeMen
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:57:
[...]

Niceee, als ik een powerbank koop is er een houder bij de Q2? Of moet ik die apart kopen?

[...]

Dat zit wel goed. USB 3.1A en heb ook USB-C aansluiting, moet daar alleen een andere kabel halen ervoor.
Opladen werkt goed met kabels tot ca 1,8m, bij 3,0 meter wordt het al een stuk minder en bij 5,0m laadt hij bij mij nog maar amper op. De 3,0m is een officiele anker kabel, de 5,0 is feitelijk 3,0 actieve repeater usb + 1,8m anker kabelr. Kan zijn dat het aan de kabels ligt maar ik vermoed dat de lengte wel degelijk invloed heeft.

Let wel, het is of de headset aansluiten aan de PC of de powerbank. Beide kant niet tenzij je VD gebruikt.

Tav de houder, er zijn all-in-one accus met houder maar die zijn vrij prijzig. Als je een losse accu koopt komt het aan op eigen knustelswerk of als je gelukt hebt, zoals ik 8) , heb je je eigen 3d printer en maak je je eigen houder. pagina 76

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 19-11-2020 16:15 ]

• R.van.M
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:57:
[...]

[...]

Ik gebruik geen powerbank.. na ruim 2 uur spelen is het een goed moment voor pauze :)

On other news.. Star Wars Galaxy's Edge is vandaag gereleased maar wat ik er tot nu toe van zie is het een shooter met een klein beetje Star Wars sausje eroverheen. Geen lightsaber en geen force. Tot nu toe nog geen heel enthousiaste reacties erover gezien

[ Voor 21% gewijzigd door R.van.M op 19-11-2020 16:41 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

R.van.M schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:39:
[...]

Ik gebruik geen powerbank.. na ruim 2 uur spelen is het een goed moment voor pauze :)
En hoe laad je dat ding weer op? Gewoon via de link kabel naar USB 3.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:39:
[...]

En hoe laad je dat ding weer op? Gewoon via de link kabel naar USB 3.0?
Je krijgt er een oplader bij, maar ook een normale USB-c telefoonoplader werkt

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

R.van.M schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:41:
[...]

Je krijgt er een oplader bij, maar ook een normale USB-c telefoonoplader werkt
Okido top. Heb hem besteld met allemaal accessoires erbij zoals VR headsethouder + elite straps en ook een 26000Mha powerbank met houder voor de oculus quest 2 voor de wireless momenten.

• UniMatrix
Is Star Wars Galaxy's Edge alleen Quest of ook Rift / Link?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
unfor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:48:

[Afbeelding]
Dit is dus geen officiële Oculus strap? Waar heb je deze gekocht? Wil er ook wel eentje, werkt nu wel, maar meer comfort is geen luxe denk ik, zeker omdat ik echt veel speel op VR.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• unfor
Koldur schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:52:
[...]

Dit is dus geen officiële Oculus strap? Waar heb je deze gekocht? Wil er ook wel eentje, werkt nu wel, maar meer comfort is geen luxe denk ik, zeker omdat ik echt veel speel op VR.
Deze! https://www.aliexpress.com/item/1005001619417239.html
Vanmiddag een paar uur mee gespeeld, zo lang dat de batterij op was.. Normaal stop ik al omdat ik er last van krijg.. die riemen snijden in m'n oor en je hebt enorme druk op je gezicht. Deze strap verplaatst de druk deels naar je voorhoofd ipv je gezicht.

[ Voor 25% gewijzigd door unfor op 19-11-2020 16:55 ]

• R.van.M
UniMatrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:49:
Is Star Wars Galaxy's Edge alleen Quest of ook Rift / Link?
Alleen Quest. Geen idee of het later nog uitkomt voor Rift

• UniMatrix
unfor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:53:
[...]

Deze! https://www.aliexpress.com/item/1005001619417239.html
Vanmiddag een paar uur mee gespeeld, zo lang dat de batterij op was.. Normaal stop ik al omdat ik er last van krijg.. die riemen snijden in m'n oor en je hebt enorme druk op je gezicht. Deze strap verplaatst de druk deels naar je voorhoofd ipv je gezicht.
Ik heb hem ook, werkt prima!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:43:
[...]

Okido top. Heb hem besteld met allemaal accessoires erbij zoals VR headsethouder + elite straps en ook een 26000Mha powerbank met houder voor de oculus quest 2 voor de wireless momenten.
Weet je zeker dat je een powerbank van 26k mah aan je hoofd wil hangen? Zo'n ding weegt bijna net zo veel als je Quest zelf...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Thodekroo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:23:
[...]

Weet je zeker dat je een powerbank van 26k mah aan je hoofd wil hangen? Zo'n ding weegt bijna net zo veel als je Quest zelf...
Korte USB kabel kan ook en dan hang je hem aan je riem? Kan je in ieder geval vrij rondlopen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• unfor
ocf81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:43:
[...]

Korte USB kabel kan ook en dan hang je hem aan je riem? Kan je in ieder geval vrij rondlopen.
Powerbank word veel gebruikt als countergewicht, 10000 mah pb zijn daar over het algemeen geschikt voor.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
Helaas, gee next gen console kunnen bemachtigen. Ik ga nu wachten tot volgend jaar icm een leuke bundel.

maar nu omt het ik heb nog geld over 400 +/-.
en ben van plan om daar een leuke VR set voor te kopen ( draadloos)
Maar even goed inlezen, maar denk al bijna zeker dat het de Oculus quest 2 wordt (facebook account boeit me niet, maak ik wel even aan)

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:11
Wanneer zou ik de Reverb G2 kunnen kopen zonder preorder nu?

En neem aan dat je met de Reverb G2 ook Steam VR en Rift games kunt spelen?

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
TweakerVincent schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:17:
Wanneer zou ik de Reverb G2 kunnen kopen zonder preorder nu?
Zodra alle pre orders uitgeleverd zijn en er dus reguliere voorraad is. Ik verwacht in de loop van Q1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Ruudox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:06:
Helaas, gee next gen console kunnen bemachtigen. Ik ga nu wachten tot volgend jaar icm een leuke bundel.

Maar even goed inlezen, maar denk al bijna zeker dat het de Oculus quest 2 wordt (facebook account boeit me niet, maak ik wel even aan)
Alleen de quest 2 is draadloos en binnen je budget. Snel klaar dus met kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ruudox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:06:

Quest 2 + Elite strap is zalig om te gamen. Ik vind de facebook account vervelend maar ik heb op een los emailadres dat neergezet zonder ergens ingelogd te zijn. Het zal wel.

• unfor
Nieuw sinds update v23 voor de Q2 is dat de batterij nu bij-laad als je met link speelt, de batterij zal niet lager dan 80% gaan dus kun je eindeloos spelen. :)

• UniMatrix
Meer mensen gemerkt dat met de nieuwe versie van steamvr de virtual desktop resolutie op de Quest 2 laag is? Is al een topic op Steam over. Bij mij nu 62% supersampling ipv 124%. Wel 90 Hz :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
UniMatrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:09:
Meer mensen gemerkt dat met de nieuwe versie van steamvr de virtual desktop resolutie op de Quest 2 laag is? Is al een topic op Steam over. Bij mij nu 62% supersampling ipv 124%. Wel 90 Hz :*)
Ja, viel mij ook op. Vandaar dat ik net even link testte.

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Holo 2 arrived here:-)

Zijn er goede tips?
Sideloads?
Mooie apps?

Weet iemand het echte verschil tussen een werk account en het "bezitter" account

En kan het zijn dat als ik hem op een ander land zet, ik meer apps enz kan vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Dylantje2 op 19-11-2020 21:42 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
UniMatrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:09:
Waar kan ik dit zien? Net nog even Moss gespeeld via VD maar niet opgevallen.

• TweakerVincent
Ik heb de quest 2 besteld, in het verleden een rift 1 gehad, met games library. Volgens mij kan ik die library niet meer gebruiken, klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerVincent op 19-11-2020 23:29 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo net VD geïnstalleerd en sidequest ook. Nu wachten op me Q2 (komt zaterdag) totdat de G2 aankomt.

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
TweakerVincent schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:
Ik heb de quest 2 besteld, in het verleden een rift 1 gehad, met games library. Volgens mij kan ik die library niet meer gebruiken, klopt dat?
Klopt ik moest beat saber ook opnieuw aanschaffen. Maar dat geldt niet voor alle games. Er zijn ook games die wel werken en dan heb ik het over de cross buy games zoals eleven table tennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 19:06
Heb vandaag ook de quest 2 binnen gekregen, Heb via side quest wat Legale games erop gezet en geniet tot nu erg! ook maar direct een usb kabel gekocht zodat ik hem op mijn pc kan gebruiken! Helaas is de wireless pc ervaring niet geweldig en is de battery een beetje meh maar zeker speelbaar helemaal voor het geld! iemand nog aanraders qua spellen?

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
thecompany schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:58:
[...]

Waar kan ik dit zien? Net nog even Moss gespeeld via VD maar niet opgevallen.
In SteamVR games met fpsVR tooltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
unfor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:11:
[...]

Ja, viel mij ook op. Vandaar dat ik net even link testte.
Idem hier... Er is een "resolutie" bug met steam VR op auto, bij mij is hij van 134% standaard naar 64% gegaan. Even van auto afhalen en zelf instellen. Steam VR menu's blijven overigens slecht. Zal wel snel een update voor komen.

Probleem schijnt valve (steam) op te moeten lossen.

NB, voor nieuwe Q2 eigenaren met VD kan dit wel eens een tegenvallende ervaring zijn. Hoop dat ze het snel fixen.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
NickyVDP schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:46:
Heb vandaag ook de quest 2 binnen gekregen, Heb via side quest wat Legale games erop gezet en geniet tot nu erg! ook maar direct een usb kabel gekocht zodat ik hem op mijn pc kan gebruiken! Helaas is de wireless pc ervaring niet geweldig en is de battery een beetje meh maar zeker speelbaar helemaal voor het geld! iemand nog aanraders qua spellen?
Wat gaat er wireless mis bij jou dan? Batterij gaat ca 2 uur mee, dan is het wel gedaan inderdaad zonder extra powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Als de elite battery strap er weer is is dat zeker een aanrader. Ik haal met gemak 5 uur Echo Arena op een enkele keer laden (op 90hz refresh rate).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
TweakerVincent schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:
Met link (bedraad) of VD (draadloos) kan je PCVR games ook met de Quest spelen. Rendering blijft dan wel op de PC dus die zal je nog steeds nodig hebben. De Q2 word dan een soort Rift met extra hoge resolutie (en geen lighthouses).

Crossbuy titels op de oculus store krijg je ook op Quest cadeau al zullen ze er op de Quest wel wat minder uitzien.

[ Voor 10% gewijzigd door Tassadar32 op 20-11-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
unfor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:05:
Nieuw sinds update v23 voor de Q2 is dat de batterij nu bij-laad als je met link speelt, de batterij zal niet lager dan 80% gaan dus kun je eindeloos spelen. :)
Ohw, dat ga ik dan vanavond maar eens proberen. Met mijn kabel wilde hij namelijk niet opladen tijdens het spelen en haalde ik er net een extra half uurtje uit. Klinkt erg goed *O*

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:20:
[...]

Idem hier... Er is een "resolutie" bug met steam VR op auto, bij mij is hij van 134% standaard naar 64% gegaan. Even van auto afhalen en zelf instellen. Steam VR menu's blijven overigens slecht. Zal wel snel een update voor komen.

NB, voor nieuwe Q2 eigenaren met VD kan dit wel eens een tegenvallende ervaring zijn. Hoop dat ze het snel fixen.
Dit is nu opgelost met Steam VR Beta 1.15.11:
SteamVR:
Fixed render scale issue affecting Pimax and some other headsets (e.g. Quest2 via Virtual Desktop).
Fixed app container permission dialog popping up repeatedly for users who use a separate admin user from their normal user.

OpenXR:
Fixed an issue with prediction when apps are not making framerate.
Zelf nog niet kunnen testen, maar lijkt mij dat dit ook gewoon gedaan is ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Elite Dangerous, nu ook gratis op Epic Store ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Op https://www.humblebundle.com. 14,50€ zooitje VR games inclusief saints & sinners.

Morgen krijg ik mijn Oculus Quest 2 - 256GB binnen met allemaal andere dingen die ik erbij besteld heb.
Standaard, link kabel, lens bescherming, Nivrana VR Powerbank voor Oculus Quest 2 met hoes voor aan de Q2, AMVR siliconen anti-kras ringen voor Q2.

Kan ik even voort ermee tot aan december voor me G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:20:
[...]

Ik neem aan dat draadloos slechter is dan met de link cable?

En ik wil DCS simulatie game VR spelen met Quest 2. Ik lees ervaringen die niet al te best zijn of heeft dit ook met de SteamVR bug te maken?
Pagina: 1 ... 29 ... 123 Laatste