Alleen Nvidia kaarten dan. Goedkoopste 3080 begint bij 840 euro. Je koopt nu een TUF 6800 XT voor 650 euro en dan krijg je er ook nog twee games bij.Ludewig schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:49:
Een paar jaar geleden was de euro nog veel meer waard. Zolang dat niet rechttrekt, blijven onze prijzen vrij hoog.
Is bestellen in Spanje niet mogelijk dan als Nederlander of verzenden ze niet naar NL? Ik wil met Black Friday eindelijk weer eens een nieuwe pc bouwen. Ik doe het nog steeds met een i5-4670 en GTX 670TRDT schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:01:
Met Black Friday zijn behoorlijke prijsdalingen van RTX 30xx kaarten te verwachten.
In Spanje beginnen ze wat eerder met de aanbiedingen, en daar zijn dit de prijzen bij Coolmod:
[Afbeelding]
Van elk model zijn er ruim 100 op voorraad. Hopelijk ook dergelijke aanbiedingen in Nederland.
Ik zou er niet te hard op rekenen. 3080 word slechter en slechter verkrijgbaar, en de eerste tientjes zie je overal al erop gaan.TRDT schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:01:
Met Black Friday zijn behoorlijke prijsdalingen van RTX 30xx kaarten te verwachten.
In Spanje beginnen ze wat eerder met de aanbiedingen, en daar zijn dit de prijzen bij Coolmod:
[Afbeelding]
Van elk model zijn er ruim 100 op voorraad. Hopelijk ook dergelijke aanbiedingen in Nederland.
Ze verzenden helaas niet naar Nederland. Je zou ColisExpat kunnen proberen voor een doorstuurservice, maar daar zitten ook weer kosten aan.Tricyrtis schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:16:
[...]
Is bestellen in Spanje niet mogelijk dan als Nederlander of verzenden ze niet naar NL? Ik wil met Black Friday eindelijk weer eens een nieuwe pc bouwen. Ik doe het nog steeds met een i5-4670 en GTX 670, en die 3080 voor 699 zou ik nu voor tekenen denk ik.
Van deze 3080 waren aanvankelijk 150 stuks op voorraad.stylezzz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:20:
[...]
Ik zou er niet te hard op rekenen. 3080 word slechter en slechter verkrijgbaar, en de eerste tientjes zie je overal al erop gaan.
Verder heb je wel gelijk dat de algemene trend stijgend is qua prijzen. De 3090 (Ti) en de 3080 Ti zijn al bijna niet meer te krijgen. Voor de 3080 is dat nu nog nauwelijks te merken. Er zijn in Duitsland nog RTX 3080's beschikbaar onder de €800.
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1376483.html
https://www.notebooksbill...gddr6x+grafikkarte+677609
https://www.notebooksbill...x3+lhr+grafikkarte+760524
Voor de 3070 Ti en alles daaronder blijft gelden dat die nog heel ruim beschikbaar zijn.
150 stuks voor een land als spanje is peanuts.TRDT schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:52:
[...]
Van deze 3080 waren aanvankelijk 150 stuks op voorraad.
Verder heb je wel gelijk dat de algemene trend stijgend is qua prijzen. De 3090 (Ti) en de 3080 Ti zijn al bijna niet meer te krijgen. Voor de 3080 is dat nu nog nauwelijks te merken. Er zijn in Duitsland nog RTX 3080's beschikbaar onder de €800.
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1376483.html
https://www.notebooksbill...gddr6x+grafikkarte+677609
Voor de 3070 Ti en alles daaronder blijft gelden dat die nog heel ruim beschikbaar zijn.
Als je gaat zoeken naar 3080's van gewilde merken (asus, msi, gigabyte) dan zie je daar al heel andere dingen gebeuren. 3080 ti en hoger is al helemaal zoeken met een lampje.... maar goed, met de aankomende 4080 en waarschijnlijk 4070 ti binnenkort wil je als retailer ook niet teveel meer in dat segment hebben liggen.
Je kan als fabrikant niet alleen maar 1000+ euro kaarten (4070ti meegerekend) aanbieden an je klanten. Dat is wel een hele slechte zet.stylezzz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:58:
[...]
150 stuks voor een land als spanje is peanuts.
Als je gaat zoeken naar 3080's van gewilde merken (asus, msi, gigabyte) dan zie je daar al heel andere dingen gebeuren. 3080 ti en hoger is al helemaal zoeken met een lampje.... maar goed, met de aankomende 4080 en waarschijnlijk 4070 ti binnenkort wil je als retailer ook niet teveel meer in dat segment hebben liggen.
Als de 3080’s, 3070’s en 3060’s te vroeg verdwijnen heeft nVidia niks meer om aan te bieden onder de 1000 euro. Tot januari dan zelfs onder de 1400 euro. Niemand weet hoeveel kaarten er nog rond slingeren van de 30** serie.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Daar moet wel bijgezegd worden dat Coolmod in Spanje een kleine speler is. De 'Megekko' van Spanje is PCComponentes.stylezzz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:58:
[...]
150 stuks voor een land als spanje is peanuts.
Als je kijkt in Nederland is er wel sprake van enorme droogte. Ik heb even een kleine inventarisatie gedaan voor de RTX 3080 (10GB en 12GB, geen Ti):
- Megekko: 119 kaarten (7 verschillende modellen)
- Azerty: 79 kaarten (9 verschillende modellen)
- Alternate: 163 kaarten (4 verschillende modellen)
Dat is bijzonder weinig. Dit is ook behoorlijk in contrast met de relatief lage prijzen in Duitsland en Spanje.
Misschien is het leuk om rond de RTX 4080 launch een algehele voorraadinventarisatie te doen.
3060 en 3070 (ti) liggen nog per kilo op elke straathoek bij wijze van spreken. Ik had het specifiek over 3080... alles daarboven (3080 ti, 3090 en 3090 ti) lijkt wel bijna weg. Najah, er liggen nog wat gigabyte 3090 ti's bij megekko... maar dat is dan ook een van de de weinige van een gewild merk.OMD schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:21:
[...]
Je kan als fabrikant niet alleen maar 1000+ euro kaarten (4070ti meegerekend) aanbieden an je klanten. Dat is wel een hele slechte zet.
Als de 3080’s, 3070’s en 3060’s te vroeg verdwijnen heeft nVidia niks meer om aan te bieden onder de 1000 euro. Tot januari dan zelfs onder de 1400 euro. Niemand weet hoeveel kaarten er nog rond slingeren van de 30** serie.
@TRDT zo die RX 6700XT 12GB zou mij ook wel passen voor €419,95
I know....is geen Nvidia...mea culpa...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1QVuWtgUHQjnRvYD25lbJ0p.jpg?f=user_large)
Ben benieuwd of wij dit gaan meemaken hier in NL tijdens de 25se November
I know....is geen Nvidia...mea culpa...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1QVuWtgUHQjnRvYD25lbJ0p.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 10-11-2022 14:08 ]
Dit is het nVidia levertijden topic voor de RTX30** serie. Niet voor hier bedoelt denk ik.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:05:
@TRDT zo die RX 6700XT 12GB zou mij ook wel passen voor €419,95
[Afbeelding]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Jammer, dan wacht ik toch maar af hopende dat er eind deze maand hier ook fatsoenlijke aanbiedingen zijn.TRDT schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:44:
[...]
Ze verzenden helaas niet naar Nederland. Je zou ColisExpat kunnen proberen voor een doorstuurservice, maar daar zitten ook weer kosten aan.
Ik heb zojuist deze via de NBB app besteld voor nog € 15 euro extra korting. Kwam in totaal op € 784,88, vergeleken met minstens € 849 in Nederland.
Volgens mij heeft NBB op dit moment ook een verlengde retourperiode (tot 31-2-2023), dus mocht er nog een betere aanbieding komen met black friday retourneer ik hem weer. Maar ik betwijfel ten zeerste of er een beetje fatsoenlijke aanbiedingen komen...
Ik heb zojuist deze via de NBB app besteld voor nog € 15 euro extra korting. Kwam in totaal op € 784,88, vergeleken met minstens € 849 in Nederland.
Volgens mij heeft NBB op dit moment ook een verlengde retourperiode (tot 31-2-2023), dus mocht er nog een betere aanbieding komen met black friday retourneer ik hem weer. Maar ik betwijfel ten zeerste of er een beetje fatsoenlijke aanbiedingen komen...
Ik ben aan het jagen op een leuke 3060 deal, en zie de prijzen alleen maar omhoog gaan. 5 euro hier, 10 euro daar.stylezzz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:28:
[...]
3060 en 3070 (ti) liggen nog per kilo op elke straathoek bij wijze van spreken. Ik had het specifiek over 3080... alles daarboven (3080 ti, 3090 en 3090 ti) lijkt wel bijna weg. Najah, er liggen nog wat gigabyte 3090 ti's bij megekko... maar dat is dan ook een van de de weinige van een gewild merk.
Kunnen ze hem met black friday weer voor dezelfde prijs verkopen als voorheen, kijk aanbieding!RoyK schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:48:
[...]
Ik ben aan het jagen op een leuke 3060 deal, en zie de prijzen alleen maar omhoog gaan. 5 euro hier, 10 euro daar.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ik vrees het. Ik zie het ook met andere onderdelen die ik aan het tracken bent voor een nieuwe pc. Alles een beetje erbij, eurotjes.JDx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:46:
[...]
Kunnen ze hem met black friday weer voor dezelfde prijs verkopen als voorheen, kijk aanbieding!
Ik had een week geleden een leuke prijs voor een Inno3d 3060 voor 389,-. Had het misschien moeten doen.
AIB prijzen zijn al maanden stabiel tussen de 400-450 euro. Een betere deal is een 3060 Ti op te kop tikken bij NBB. Die staan soms dagen te koop dus je hoeft niet eens je best te doen.RoyK schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:48:
[...]
Ik ben aan het jagen op een leuke 3060 deal, en zie de prijzen alleen maar omhoog gaan. 5 euro hier, 10 euro daar.
@RoyK dit wellicht een 3060 Ti ; https://www.notebooksbill...r6+lhr+grafikkarte+687985 @ €459
En dan idd via de App bestellen ivm €15 extra korting.
Deze Palit RTX 3060 TI 8GB komt DAN op €459,37 incl. verzenden m.b.v coupon APPBW1122ORANGE
PW ; uitvoering: Palit GeForce RTX 3060 Ti Dual
Deze Palit RTX 3060 TI 8GB komt DAN op €459,37 incl. verzenden m.b.v coupon APPBW1122ORANGE
PW ; uitvoering: Palit GeForce RTX 3060 Ti Dual
[ Voor 40% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-11-2022 10:05 ]
Nadeel is dat deze kaarten momenteel rond de 500 euro kosten. Waar een 3060 rond de 400 kost die ik hoop op te rapen onder de 375 met een BF deal. De 3060 is voor mijn werk en game wensen echt al meer dan voldoende. En zal mij tijdens het werken in grafische programma's ook meer dan voldoende ondersteunen. Een TI is natuurlijk sexy, maar kost meer op alle vlakken. Geld, verbruik, warmte, etc.Cloggs schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:52:
[...]
AIB prijzen zijn al maanden stabiel tussen de 400-450 euro. Een betere deal is een 3060 Ti op te kop tikken bij NBB. Die staan soms dagen te koop dus je hoeft niet eens je best te doen.
Wat dat betreft is de 3060 een mooie sweetspot voor velen. Misschien gaat de prijs daarom wel ook wat omhoog. Vraag en aanbod wellicht?
Wow, dat is wel scherpWiLLoW_TieN schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:09:
@RoyK dit wellicht een 3060 Ti ; https://www.notebooksbill...r6+lhr+grafikkarte+687985 @ €459
Edit: Ik ben wel wat voorzichtig met de wat minder bekende merken. Soms zijn de prijzen lager omdat ze besparen op koeling en dergelijken.
[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 16-11-2022 09:12 ]
Dit is in België verboden om te doen.JDx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:46:
[...]
Kunnen ze hem met black friday weer voor dezelfde prijs verkopen als voorheen, kijk aanbieding!
Het is voor mij alleen niet duidelijk of dit enkel geldig is voor Belgische verkopers of ook voor verkopers uit het buitenland die ook verkopen in/aan België (zoals bv. een Megekko of Azerty)Wanneer een onderneming een prijsvermindering aankondigt aan de consument, dan moet ze daarbij de vorige prijs aanduiden die werd toegepast gedurende 30 dagen voorafgaand aan de toepassing van de prijsvermindering. De vorige prijs of de referentieprijs is de laagste prijs die de onderneming heeft toegepast tijdens de referentieperiode van dertig dagen (artikel VI.18, § 1 WER).
bron
[ Voor 17% gewijzigd door MattiVM op 16-11-2022 09:22 ]
In Nederland is dit ook zo volgens mij, sinds enkele jaren.MattiVM schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:18:
[...]
Dit is in België verboden om te doen.
[...]
Het is voor mij alleen niet duidelijk of dit enkel geldig is voor Belgische verkopers of ook voor verkopers uit het buitenland die ook verkopen in/aan België (zoals bv. een Megekko of Azerty)
Zie videokaarten ook niet zo snel echt in de aanbieding komen met Black Friday, is geen echt impuls product.
In de afgelopen maanden zijn er op NBB regelmatig 3060 Ti FE drops geweest. 419 euro + een tientje ofzo als je het naar Nederland laat versturen. Gewoon dit topic in de gaten houden.RoyK schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:10:
[...]
Nadeel is dat deze kaarten momenteel rond de 500 euro kosten. Waar een 3060 rond de 400 kost die ik hoop op te rapen onder de 375 met een BF deal. De 3060 is voor mijn werk en game wensen echt al meer dan voldoende. En zal mij tijdens het werken in grafische programma's ook meer dan voldoende ondersteunen. Een TI is natuurlijk sexy, maar kost meer op alle vlakken. Geld, verbruik, warmte, etc.
Wat dat betreft is de 3060 een mooie sweetspot voor velen. Misschien gaat de prijs daarom wel ook wat omhoog. Vraag en aanbod wellicht?
Zouden jullie voor Pallit of Inn3d kiezen als de prijs strak is in plaats van een MSI, Gigabyte of Asus?
Let op dat er nu ook een 3060 ti versie is met gddr6x geheugen. Ook flink duurder.
uitvoering: ASUS TUF Gaming RTX 3060 Ti OC Edition 8G GDDR6X @ € 628,99
[ Voor 8% gewijzigd door -Nailz- op 16-11-2022 10:13 ]
Point taken....maar maakt dat zoveel impact bij een 3060 Ti....8 GB GDDR6...of 8 GB GDDR6X-Nailz- schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:12:
Let op dat er nu ook een 3060 ti versie is met gddr6x geheugen. Ook flink duurder.
:strip_exif()/f/image/Lgml2irKK5u157qE4EXvOFlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een soort van uitleg ; https://blog.logicalincre...d-hbm-vs-gddr5-vs-gddr5x/
Dat ; https://www.techpowerup.c...0RTX%203060%20Ti%20GDDR6X.
Dit ; https://videocardz.com/ne...gb-and-rtx-3060-ti-gddr6x vooral de comments onderaan zijn educatief.
[ Voor 37% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-11-2022 11:59 ]
Ik zag daar nergens reviews van. Heeft iemand die? Geen idee of het de meerprijs enigszins waard is.-Nailz- schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:12:
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Hmm, is wel goedkoop ineens:
https://tektit.eu/product...cpc&utm_campaign=Tweakers
Ik twijfel. Kennelijk nieuwe winkel in de pricewatch?
Blind staren op alleen merk is niet altijd handig. Is mij wel duidelijk geworden dat fabrikanten nogal wisselen in kwaliteit (niet alleen videokaarten, bij moederborden bijvoorbeeld is het vaak nog erger).RoyK schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:37:
Zouden jullie voor Pallit of Inn3d kiezen als de prijs strak is in plaats van een MSI, Gigabyte of Asus?
Ene generatie top product, en kan zijn dat een generatie later ze ineens onderaan bungelen qua kwaliteit (en dan heb ik het dus even in het algemeen, niet specifiek Palit of Inno3d, maar dus ook merken als Asus, MSI, enz).
Dus beetje reviews op na slaan (en niet een enkelen review van iemand die alleen een videokaart 'goed' vind als die gigantisch kan overklokken).
Ten tijde van Pascal (dus de GTX 1000 serie) heb ik een Palit gehad (sterker nog, heb dat ding nog gewoon), maar kwaliteit was echt prima. Koelt goed, was stil, echt een prima kaart (GTX 1070 was dat).
M'n broer heeft een Gigabyte GTX 1080, en dat ding is kwalitatief aanzienlijk slechter dan mijn Palit, koelt slechter, maakt veel meer geluid (ventilators zijn behoorlijk luid, geen straaljager, maar je kan ze overduidelijk horen itt de Palit kaart van mij).
Goed, eerder dit jaar zelf een RTX 3070 gekocht van MSI, die best goed uit reviews kwam (behalve een gast die alleen maar een kaart goed vind als die dik kan overklokken met een hele hoge powerlimiet).
Word dus gezien als een van de A-merken, maar... ik vond de kwaliteit van m'n 1070 beter. De oh-zo stille MSI (Gaming-Z Trio) maakte toch duidelijk meer geluid dan m'n Palit, temperaturen waren ook hoger dan ik gewend was maar...eerlijk is eerlijk, de 3070 verbruikt ook aanzienlijk meer onder volle load.
Nu waren de reviews van de 3070 en 3080 van de Palit kaarten niet zo geweldig wat ik me zo snel kan herinneren, dus zo zie je maar hoeveel verschil een merk kan hebben in een generatie of 2.
Asus word bijvoorbeeld ook altijd in 1 adem genoemd bij A-merken, maar kan me ook modellen herinneren die helemaal niet goed waren (geen goede schroeven, koeler gewoon los zat, of koelers die de chip niet goed contact hadden omdat ze een koeler van een andere serie hergebruikt hadden enz).
Palit is hier misschien minder bekend, maar is volgens mij een van de grotere fabrikanten van videokaarten, ze worden ook uitgebracht onder het merk van Gainward (of andersom...you get the point).
Moraal van het verhaal is dus eigenlijk reviews controleren, heb ik ook veel gedaan voor dat ik overging tot aanschaf van de betreffende RTX die ik nu heb.
Ligt voornamelijk aan de prijs, en of het betreffende model geen noemenswaardige tekortkomingen heeft.RoyK schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:37:
Ik kijk altijd even naar de "Which RTX 30xx to BUY and AVOID" video's van O!Technology, ter referentie https://www.youtube.com/c/OTechnologyChannel/videos
Tot dit jaar heb ik jarenlang een Gainsward 1080 videokaart gehad. Nooit problemen mee gehad. (Sinds 2005 is Gainsward onderdeel van Palit.)
Volgens mij richt Palit zich meer op de US, en Gainsward op de EU. Palit is ook bekend van de merken GALAX, Yuan en KFA2. Palit is zelfs de grootste fabikant (produceert de meeste videokaarten) ter wereld. Wat natuurlijk niet betekend dat het een goed merk is, het is echter geen klein merk.
Scam.Goldia schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:28:
Hmm, is wel goedkoop ineens:
Overigens kun je een 3080 gewoon voor dat bedrag krijgen bij een echte winkel.
Zeggen jullie het maar... vandaag starten veel winkels met BF deals.. en vliegen de kaarten die ik al 2 weken track met tientallen euro's omhoog. 
Bij Azerty nu de 3060 ti voor 469, voor wie interesse heeft. Ik probeer een leuke 3060 onder de 400 te scoren. Het liefst ergens rond de 375
Bij Azerty nu de 3060 ti voor 469, voor wie interesse heeft. Ik probeer een leuke 3060 onder de 400 te scoren. Het liefst ergens rond de 375
Die Inno3D 3060Ti die jij noemt had ik gisteravond ook gevonden en voor €10 meer heb ik liever de Inno3D van Azerty...dan de Palit via NBB ( D. )RoyK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:40:
Zeggen jullie het maar... vandaag starten veel winkels met BF deals.. en vliegen de kaarten die ik al 2 weken track met tientallen euro's omhoog.
Dit is ook een handige tool ; https://www.gputracker.eu/en/category/1/graphics-cards
En wat mij dan verbaasd is dat de ASUS TUF RX6800 ( 256bit ! ) met €569 het goedkoopst is in NL bij Megekko.
Bij Amazon.es de Zotac 3060 voor 370 misschien? Sold and dispatched by Amazon, dus geen third party vendor. En anders duim ik voor je mee op een andere deal.RoyK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:40:
Met alle respect...voor €370 koop je een veel vlottere kaart uit het RODE ( AMD ) kamp.Fontainemelon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:31:
[...]
Bij Amazon.es de Zotac 3060 voor 370 misschien? Sold and dispatched by Amazon, dus geen third party vendor. En anders duim ik voor je mee op een andere deal.
B.v een MSI RX6650XT..al voor €329,95 incl. verzenden.
Dit ; https://azerty.nl/product...ddr6-hdmi-dp-3-2s/4804351
:strip_exif()/f/image/8vj8xtaWALKgxbPB71zpC7ga.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron ; https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-3060.c3682
[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-11-2022 17:24 ]
Nice! Ik ga even kieken hoe de Zotacs bevallen bij anderen. Geen gedoe met een Spaanse Amazon richting NL ?Fontainemelon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:31:
[...]
Bij Amazon.es de Zotac 3060 voor 370 misschien? Sold and dispatched by Amazon, dus geen third party vendor. En anders duim ik voor je mee op een andere deal.
Daar zit een kern van waarheid in en ik zit zelf in het rode kamp met m'n 6800XT, maar ik deel de deal ook maar omdat @RoyK specifiek hiernaar op zoek is in het specifieke 30XX prijzentopic.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:49:
[...]
Met alle respect...voor €370 koop je een veel vlottere kaart uit het RODE ( AMD ) kamp.
B.v een MSI RX6650XT..al voor €345
Dit ; https://www.mymediacenter...c-8gb-gddr6-hdmi-dvi.html[Afbeelding]
Normaliter niet, ik heb ook al bij zowat elke Europese Amazon extensie gekocht afhankelijk van waar het goedkoopst was en nooit problemen gehad. N=1 natuurlijk, dus houd me niet verantwoordelijk als het toch niet zo vlot loopt als gehoopt.RoyK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:58:
[...]
Nice! Ik ga even kieken hoe de Zotacs bevallen bij anderen. Geen gedoe met een Spaanse Amazon richting NL ?
Het gaat mij niet om Nvidia of AMD, maar om een kaart met Cuda cores. Het gamen is een leuke bijvangst. De rest van de dag ben ik bezig in Adobe, tekenprogramma's en een beetje Blender. Dan kom je in het hok van Nvidia terechtWiLLoW_TieN schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:49:
[...]
Met alle respect...voor €370 koop je een veel vlottere kaart uit het RODE ( AMD ) kamp.
B.v een MSI RX6650XT..al voor €345
Dit ; https://www.mymediacenter...c-8gb-gddr6-hdmi-dvi.html[Afbeelding]
Een 3060 voldoet voorlopig meer dan genoeg. Ik werk nu met een 1070 en ook dat gaat prima. Al mag het natuurlijk altijd sneller. Als ik elke dag in Blender zou werken zou ik een paar stapjes omhoog gaan. Maar dat is niet het geval voor mij.
[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 18-11-2022 10:14 ]
Nu 100% duidelijk 👍🏻👊🏻RoyK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:13:
[...]
Het gaat mij niet om Nvidia of AMD, maar om een kaart met Cuda cores. Het gamen is een leuke bijvangst. De rest van de dag ben ik bezig in Adobe, tekenprogramma's en een beetje Blender. Dan kom je in het hok van Nvidia terecht
Ik zie best een mooie aanbieding op NBB, 70 euro goedkoper dan bij Nederlandse shops;
Dit is een betrouwbare shop toch?
Weet iemand hoe dat werkt met verzending naar NL? Kan je dan gedoe krijgen met de douane? Of is dat vrij verkeer in de EU?
Weet iemand hoe dat werkt met verzending naar NL? Kan je dan gedoe krijgen met de douane? Of is dat vrij verkeer in de EU?
Een goeie deal zeker als je de meegeleverde game nog kan verkopen voor 30 euro.Goldia schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:21:
Ik zie best een mooie aanbieding op NBB, 70 euro goedkoper dan bij Nederlandse shops;
Exact die kaart heb ik van de week besteld. Gisteren is ie binnengekomen via DHL. Netjes verpakt en alles nog geseald.Goldia schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:21:
Vergeet niet via de app te bestellen voor nog 15 euro extra korting. De code daarvoor staat ergens hierboven.
Wellicht beetje nitpicky, maar vergeet niet dat daar nog 2% extra btw en verzendkosten bijkomen. Dus verschil is niet 70, maar eerder 60 of 55 euro.
Vandaag krijg ik mijn 3090 TI FE geleverd.
Deze heeft mij 1150 Engelse ponden gekost van scan.co.uk
https://www.scan.co.uk/pr...s-card-10752-core-1860mhz
[ Voor 40% gewijzigd door KingNothing op 19-11-2022 12:06 ]
Die-hard Brexiteer
Heb je een specifieke reden voor de 3090 Ti, want die vind ik dan wel weer zo duur als ik die ponden omreken naar euro's, dat eigenlijk een 4080 FE daar geen slechte deal geweest zou zijn, in ieder geval wanneer gaming het doel is. Als je specifiek die extra 8GB geheugen nodig hebt voor workstation achtige zaken is het misschien een ander verhaal natuurlijk.KingNothing schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:05:
Vandaag krijg ik mijn 3090 TI FE geleverd.
Workstation zaken vooral , en de 4080 is toch nog wel 250 tot 300 pond duurder hier in het VKDennism schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:14:
[...]
Heb je een specifieke reden voor de 3090 Ti, want die vind ik dan wel weer zo duur als ik die ponden omreken naar euro's, dat eigenlijk een 4080 FE daar geen slechte deal geweest zou zijn, in ieder geval wanneer gaming het doel is. Als je specifiek die extra 8GB geheugen nodig hebt voor workstation achtige zaken is het misschien een ander verhaal natuurlijk.
Die-hard Brexiteer
De 4080 FE ook, of heb je het over de veel te dure AIB kaarten die blijven liggen? De FE en de instap 4080's van de verschillende AIB's zou maar iets van 100-120 pond duurder mogen zijn (als ik kijk naar 3090 Ti MSRP en 4080 MSRP was €1329 om €1469 zou moeten zijn).KingNothing schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:25:
[...]
Workstation zaken vooral , en de 4080 is toch nog wel 250 tot 300 pond duurder hier in het VK
Volgens de Nvidia reddit raakt deze kaart nu al niet direct uitverkocht op de Nvidia website: https://www.reddit.com/r/...4080fe_still_in_stock_uk/KingNothing schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:25:
[...]
Workstation zaken vooral , en de 4080 is toch nog wel 250 tot 300 pond duurder hier in het VK
Dus zou je hem voor 1269 pond moeten kunnen kopen.
Voor dat verschil zou ik de 4080 kopen, als je de 24 GB niet nodig hebt, want dan heb je een veel zuinigere kaart.
[ Voor 11% gewijzigd door Ludewig op 19-11-2022 13:03 ]
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
3090 Ti is nu ook nog te krijgen voor 1351,34 bij NBB. Drop van vanochtend dus weet niet voor hoe lang die er op blijft staan.
4080 FE is ongeveer 1500 euro bij NBB als je het naar Nederland laat versturen.
4080 FE is ongeveer 1500 euro bij NBB als je het naar Nederland laat versturen.
In het Black Friday topic heeft iemand een aanbieding gepost van de ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 Ti OC Edition voor € 709,35 incl. verzending naar Nederland en Nederlandse BTW.
Je moet dan de kortingscode FWPDF3S gebruiken.
https://www.computeruniverse.net/de/p/90833338
Je moet dan de kortingscode FWPDF3S gebruiken.
https://www.computeruniverse.net/de/p/90833338
Dit is wel een goede deal!
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR
uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR
Plaza partner die gespecialiseerd is in bubbelbaden en spa's. Hmmmmm.... if it looks too good to be true....
Er lijkt ook een game variant van dit bedrijf te bestaan, maar daar is weinig op voorraad en staan veel hogere prijzen voor gpu's. Ik heb deze zelf maar overgeslagen. Er was bijvoorbeeld ook geen optie om later te betalen.stylezzz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:30:
[...]
Plaza partner die gespecialiseerd is in bubbelbaden en spa's. Hmmmmm.... if it looks too good to be true....
Iemand een idee waarom die RTX prijzen omhoog aan het gaan zijn? Ben aan het uitkijken voor een RTX 3080 en wacht eigenlijk op enkele stunts na de AMD release binnen 2 weken.
Goede strategie of eerder nutteloos?
Ze te zien is dit alleen voor specifieke kaarten en niet over de hele linie. Ik zou dan denken dat die kaarten op raken.Geforce660 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:33:
Iemand een idee waarom die RTX prijzen omhoog aan het gaan zijn? Ben aan het uitkijken voor een RTX 3080 en wacht eigenlijk op enkele stunts na de AMD release binnen 2 weken.
Ik zou verder niet veel verwachten van Nvidia. Zolang de 7900 XTX niet op voorraad is zal Nvidia vast niks doen en het zal wel langer dan 2 weken duren tot het aanbod van de 7900 XTX een beetje in balans is met de vraag. En wanneer dat wel zo is, is het nog steeds maar de vraag of Nvidia gaat stunten of er gewoon vanuit gaat dat ze toch wel verkopen aan mensen met 'Geforce' in hun username die toch niet overstappen naar AMD, maar alleen maar hopen dat AMD ervoor zorgt dat Nvidia de prijzen moet verlagen. Maar als genoeg mensen zo denken hoeft Nvidia helemaal niet te reageren op AMD. Dat hoeven ze pas te doen als ze daadwerkelijk veel kopers verliezen aan AMD.
In mijn oude build (net een nieuwe gemaakt met Ryzen CPU) heb ik een AMD GPU, dus je conclusies zijn daarin al zeker foutief.Ludewig schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:16:
[...]
Ze te zien is dit alleen voor specifieke kaarten en niet over de hele linie. Ik zou dan denken dat die kaarten op raken.
Ik zou verder niet veel verwachten van Nvidia. Zolang de 7900 XTX niet op voorraad is zal Nvidia vast niks doen en het zal wel langer dan 2 weken duren tot het aanbod van de 7900 XTX een beetje in balans is met de vraag. En wanneer dat wel zo is, is het nog steeds maar de vraag of Nvidia gaat stunten of er gewoon vanuit gaat dat ze toch wel verkopen aan mensen met 'Geforce' in hun username die toch niet overstappen naar AMD, maar alleen maar hopen dat AMD ervoor zorgt dat Nvidia de prijzen moet verlagen. Maar als genoeg mensen zo denken hoeft Nvidia helemaal niet te reageren op AMD. Dat hoeven ze pas te doen als ze daadwerkelijk veel kopers verliezen aan AMD.
Verder kan je wel gelijk hebben. Heb speciaal gewacht (midden november) omdat ik dacht/hoopte dat er een prijsdaling zou komen. Misschien toch de verkeerde conclusie genomen.
Zouden de prijzen van die 3080 bvb nog zover kunnen stijgen of zitten ze eerder op hun huidige limiet? Indien op limiet, wacht ik toch nog even tot midden december. Anders koop ik nu de kaart al, als er toch hoogstwaarschijnlijk geen verschil gaat aankomen. (Nu al +30€ sinds mijn build)
3080 lijkt al redelijk schaars te worden. 3090 en hoger is niet meer te krijgen..... 4080 is te duur volgens de reviewers, dus zijn mensen op zoek naar 3080 omdat die wel een goede prijs/performance zou hebben.Geforce660 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:33:
Stel je niet teveel voor van 7900 XT(x). Eerst zullen de MBA kaarten komen, waarschijnlijk in heel lage aantallen.... De eerste AIB modellen zullen pas rond oud/nieuw of erna beschikbaar komen. Waarschijnlijk leven we al in februari/maart voordat er enigsinds een stabiele supply zal onstaan.....Ludewig schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:16:
[...]
Ze te zien is dit alleen voor specifieke kaarten en niet over de hele linie. Ik zou dan denken dat die kaarten op raken.
@Geforce660
Ik heb het niet over Nvidia-fanboys, maar over Geforce fanboys. Daarvan zijn er heel veel. Sommige met een goede reden, zoals CUDA, maar veel ook niet.
@stylezzz
Dat was een gerucht dat kort erna al weer werd tegengesproken. De AIB kaarten komen gewoon direct of vrijwel direct.
Ik heb het niet over Nvidia-fanboys, maar over Geforce fanboys. Daarvan zijn er heel veel. Sommige met een goede reden, zoals CUDA, maar veel ook niet.
@stylezzz
Dat was een gerucht dat kort erna al weer werd tegengesproken. De AIB kaarten komen gewoon direct of vrijwel direct.
Vrijwel direct is een vrij rekbaar begrip. Het zullen er in ieder geval niet genoeg zijnLudewig schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:06:
@Geforce660
@stylezzz
https://www.tomshardware....-available-on-december-13stylezzz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:16:
[...]
Vrijwel direct is een vrij rekbaar begrip. Het zullen er in ieder geval niet genoeg zijn
Sommige AIB modellen zouden direct beschikbaar moeten zijn en andere komen later.
Nvidia heeft in oktober de 8GB variant gelanceerd welke veel zwakker is dan de 12GB variant. Beetje 4080 16GB versus 4080 12GB verhaal.RoyK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:40:
Die kaarten zijn inmiddels ook al in de pricewatch op tweakers te zien. Kijk dus even goed voordat je een 3060 besteld dat je wel de 12GB variant koopt.
[ Voor 0% gewijzigd door Cloggs op 02-12-2022 11:21 . Reden: link ]
*knip* offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 05-12-2022 23:03 ]
Yes, ik zag het. Ik ben middels voorzien van een Inno3D 12gb versie. Ik heb deze kunnen kopen voor 379 tijdens black fridayCloggs schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:20:
[...]
Nvidia heeft in oktober de 8GB variant gelanceerd welke veel zwakker is dan de 12GB variant. Beetje 4080 16GB versus 4080 12GB verhaal.
Die kaarten zijn inmiddels ook al in de pricewatch op tweakers te zien. Kijk dus even goed voordat je een 3060 besteld dat je wel de 12GB variant koopt.
379 euro is niet slecht.
Veel plezier met je 3060.
Veel plezier met je 3060.
Ik ben te laat met de 3080 aanschaffen denk ik. Prijzen gaan omhoog en de voorraad slinkt. Zelfs bij NBB in DE is het niet best meer.
Ik heb er net nog eentje gekocht. Scheelde me 30 euro in vergelijking met vorige maand.Goldia schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:23:
Ik ben te laat met de 3080 aanschaffen denk ik. Prijzen gaan omhoog en de voorraad slinkt. Zelfs bij NBB in DE is het niet best meer.
Conclusie van gesprekken in dit forum was, nu of nooit :-)
Afgaande op de beschikbare modellen in de price watch op het moment kun je beter even wachten op de 4070 Ti als je perse een Nvidia kaart wil. Die zal waarschijnlijk iets beter zijn dan de 3080 12GB variant met een lager energie verbruik.Goldia schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:23:
Als Nvidia helemaal van het padje af is kan het wel goed zijn dat ze gewoon de 900 dollar MSRP handhaven die ze gepland hadden toen de 4070 Ti nog een 4080 12GB was. Dan zal deze kaart in Europa dus rond de 1100 euro gaan kosten.
Het is heel snel gegaan ineens.Goldia schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:23:
Ik wou eerst ook wachten, maar kwam een betrouwbare RTX 3090 tegen voor 875 euro op Marktplaats (bij mij in de buurt, en ik kon een nette afspraak maken om te testen). Nogal impulsief heb ik dat toch maar gedaan.
Daarna nog wekenlang dacht ik dat dat dom was om te doen, omdat de retailprijzen vast wel verder zouden dalen en in het nieuwe jaar al helemaal.
Achteraf is het geen slechte deal gebleken, want ook tweedehands stijgen de prijzen nu weer.

Hopelijk komen de 4070 en 4070 Ti redelijk snel (3 januari?), dan zullen de prijzen van de 3090 en 3080 wel zakken vermoed ik.LiMbO83 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:55:
[...]
Achteraf is het geen slechte deal gebleken, want ook tweedehands stijgen de prijzen nu weer.
Dat hangt helemaal van de prijzen af. Als Nvidia 1000 en 1100 euro gaat vragen voor de 4070 en 4070 Ti, dan kan de 3080 best blijven hangen op de 850 euro of zo.lordsnow schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:41:
[...]
Hopelijk komen de 4070 en 4070 Ti redelijk snel (3 januari?), dan zullen de prijzen van de 3090 en 3080 wel zakken vermoed ik.
Ik denk het ook, al is het afwachten hoe groot het voordeel uitpakt.lordsnow schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:41:
[...]
Hopelijk komen de 4070 en 4070 Ti redelijk snel (3 januari?), dan zullen de prijzen van de 3090 en 3080 wel zakken vermoed ik.
Als die 4070 (Ti) de huidige MSRP-beprijzing volgt van de 4080 en de 4090, zullen ze in de EU voor rond de 1100-1200 euro op de plank komen, en dan heb je volgens NVIDIA's eigen grafieken iets dat soms sneller en soms langzamer is dan een 3090 (Ti), die nu al bijna nergens meer op voorraad is.
Gevolg (gok ik): de 4070's nemen de plek over van de 3090's voor dezelfde prijs. De 3080's blijven tussen de 700 en 800 euro kosten.
Al hoop ik voor de markt dat de 3080 of de 4060 (?) tegen het voorjaar voor 550-750 te krijgen zullen zijn.
Update/edit. Ja, wat Ludewig hier dus ook al (ongeveer tegelijkertijd) schreef.
Ludewig schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:54:
[...]
Dat hangt helemaal van de prijzen. Als Nvidia 1000 en 1100 euro gaat vragen voor de 4070 en 4070 Ti, dan kan de 3080 best blijven hangen op de 850 euro of zo.
[ Voor 17% gewijzigd door LiMbO83 op 05-12-2022 12:27 . Reden: typo + verwijzing ]
De 3070 was officieel $499. Als we de bijna-verdubbeling-in-prijs van de 4080 als voorbeeld nemen, dan zou de 4070 inderdaad wel eens rond $899 kunnen uitkomen. YayLudewig schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:54:
[...]
Dat hangt helemaal van de prijzen. Als Nvidia 1000 en 1100 euro gaat vragen voor de 4070 en 4070 Ti, dan kan de 3080 best blijven hangen op de 850 euro of zo.
Als er iets is dat ik heb geleerd van de afgelopen 10 jaar is dat je niet op basis van logica moet rekenen op het zakken van prijzen. Ik denk dat ze tot het einde maximale winst willen pakken op de 3k generatielordsnow schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:41:
[...]
Klinkt logisch.MetalSonic schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:51:
[...]
Als er iets is dat ik heb geleerd van de afgelopen 10 jaar is dat je niet op basis van logica moet rekenen op het zakken van prijzen. Ik denk dat ze tot het einde maximale winst willen pakken op de 3k generatie
Valt mij op dat de 3080 prijzen ineens weer ±€50,- hoger liggen dan zo'n 3 weken geleden. De goedkoopste 3080 stond toen weken-/maandenlang op €829,- en zit nu al een hele poos op €879,-
Het is al een tijdje niet meer zo verstandig om nog een 3080 te kopen voor de huidige prijzen (ik weet eigenlijk ook niet waarom ik de Tweakers PW nog check voor die kaarten), maar is deze verschuiving omhoog ook bij andere 30xx en 40xx kaarten zichtbaar?
Het is al een tijdje niet meer zo verstandig om nog een 3080 te kopen voor de huidige prijzen (ik weet eigenlijk ook niet waarom ik de Tweakers PW nog check voor die kaarten), maar is deze verschuiving omhoog ook bij andere 30xx en 40xx kaarten zichtbaar?
Bij kamp rood is hetzelfde aan de gang. De 6800, 6800XT en 6900XT zijn nu flink duurder dan een paar weken geleden.Bloedvat schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:44:
Valt mij op dat de 3080 prijzen ineens weer ±€50,- hoger liggen dan zo'n 3 weken geleden. De goedkoopste 3080 stond toen weken-/maandenlang op €829,- en zit nu al een hele poos op €879,-
De mensen die op de 40 serie hebben gewacht hebben een harde klap in het gezicht gekregen priswewise en kiezen nu maar voor een 30 serie als ze in team groen willen blijven. Op zich een logische ontwikkeling en precies wat Nvidia wilt tot de voorraad op is.Bloedvat schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:44:
Na jarenlang wachten heb ik zojuist een tweedehands Asus TUF 3080 ontvangen en geïnstalleerd, dezelfde die ik in 2020 had besteld voor 730 en nooit werd geleverd. Nu zo'n 115 minder betaald.
Ik was graag voor een 4080 gegaan. Ik denk dat ik daar wel 5+ jaar mee zoet geweest zou zijn. Net als mijn 1080 die ik waarschijnlijk doorverkoop. Met de 10G TUF ga ik het denk ik niet zo lang volhouden, vooral vanwege het beperkte geheugen. Hopelijk hebben we over een of twee generaties weer een normale markt.
Succes iedereen! Ik blijf respect hebben voor degenen die niet meedoen aan de gekte en geduldig afwachten.
Ik was graag voor een 4080 gegaan. Ik denk dat ik daar wel 5+ jaar mee zoet geweest zou zijn. Net als mijn 1080 die ik waarschijnlijk doorverkoop. Met de 10G TUF ga ik het denk ik niet zo lang volhouden, vooral vanwege het beperkte geheugen. Hopelijk hebben we over een of twee generaties weer een normale markt.
Succes iedereen! Ik blijf respect hebben voor degenen die niet meedoen aan de gekte en geduldig afwachten.
Ik wacht nog even tot 5 januari, op de launch van de 4070 Ti. Prijs zou rond de $849 - $899 zijn. Eens kijken wat dat doet met de prijzen van de 30xx kaarten. Ik hoop een 3090 te scoren voor een redelijke prijs.NoThankYou schreef op woensdag 14 december 2022 @ 01:07:
Na jarenlang genoten te hebben van mijn te dure 3080 10GB, deze recent voor 250 Euro minder dan de aanschafprijs verkocht. We praten over 10 Euro per maand om van de prachtige beelden van Flight Simulator en de heerlijke soepele frames op 4K actie spellen te genieten. Nu lekker verder met de 4090. Veel te duur maar weer genieten.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Zie ik het goed. Heeft dit topic echt meer dan 2000 pagina's.
https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=
3080ti + gamebundel voor €830….
[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 19-01-2023 07:47 ]
Stay hungry, stay foolish!
Kan je dan niet beter 80 meer betalen voor een 4070 ti?CHKYBSTRD schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:46:
https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=
Ik ben al voorzien maar zag hem staan, op V&A worden 3080ti of 3090 voor meer dan 900 aangeboden.Aggressor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
[...]
Kan je dan niet beter 80 meer betalen voor een 4070 ti?
Daarnaast is de 4070ti die ik op zn minst zou kopen rond de 1000.
Stay hungry, stay foolish!
Dat moeten er meer dan 3000 worden... dit is immers het RTX 3000 topicbanaliteit schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:43:
Zie ik het goed. Heeft dit topic echt meer dan 2000 pagina's.
@Aggressor Ik zou dan ook eerder de 4070ti kiezen.
Ik ook zeker indien DLSS en vooral framegeneration exclusief voor de 40 series blijftHugoBoss1985 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:44:
[...]
Dat moeten er meer dan 3000 worden... dit is immers het RTX 3000 topic![]()
@Aggressor Ik zou dan ook eerder de 4070ti kiezen.
Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC voor 450 bij MegaMobile (nooit van deze shop gehoord) en 475 bij SiComputers.
uitvoering: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC
Had em gisteren besteld bij megamobile voor 450 euro maar vandaag helaas mail gekregen dat ik mijn geld terugkrijg want de "vraag is groter dan het aanbod".fox-hound schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:27:
Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC voor 450 bij MegaMobile (nooit van deze shop gehoord) en 475 bij SiComputers.
Dat is grote lulkoek want bij de leverancier zijn ze gewoon op voorraad (alleen wel duurder).Enrico411 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:28:
[...]
Had em gisteren besteld bij megamobile voor 450 euro maar vandaag helaas mail gekregen dat ik mijn geld terugkrijg want de "vraag is groter dan het aanbod".
Hoe kun je dat zien trouwens? In NL is het wel zo dat een webshop niet kan afzien van een aankoop met het smoesje dat de voorraad even op is. Vooral als hij dus wel nog leverbaar is.TRDT schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:17:
[...]
Dat is grote lulkoek want bij de leverancier zijn ze gewoon op voorraad (alleen wel duurder).
Een 3070 voor 449 bij NBB, dat is maar enkele tientjes duurder dan de 3060 Ti.
https://www.notebooksbill..._cc8=httpswwwgputrackereu
https://www.notebooksbill..._cc8=httpswwwgputrackereu
Deze zijn wel aantrekkelijk geworden zeg.
KFA2 3060 Ti voor 299,95 euro (LDLC)
https://www.ldlc.com/fiche/PB00454428.html
De kaarten daar boven zijn erg schaars en ook niet interessant. In plaats van een 3080 12GB of zelfs 10GB kan je voor hetzelfde geld ook naar de 4070 Ti 12GB gaan. En ga zo door.
KFA2 3060 Ti voor 299,95 euro (LDLC)
https://www.ldlc.com/fiche/PB00454428.html
De kaarten daar boven zijn erg schaars en ook niet interessant. In plaats van een 3080 12GB of zelfs 10GB kan je voor hetzelfde geld ook naar de 4070 Ti 12GB gaan. En ga zo door.
[ Voor 51% gewijzigd door JDx op 14-06-2023 06:40 ]
*knip* offtopic
[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 20-07-2023 22:10 ]
MSI 3080 is bij veel winkels nog steeds 1380! (net weer eens gecheckt)
Vind ik veel geld voor een kaart die ook alweer een tijd uit is.
Deze reactie kwam uit het 4xxx levertijden topic. Blijkbaar een typo gemaakt. Ik bedoelde de 4080. Verplaatst door een mod.
Vind ik veel geld voor een kaart die ook alweer een tijd uit is.
Deze reactie kwam uit het 4xxx levertijden topic. Blijkbaar een typo gemaakt. Ik bedoelde de 4080. Verplaatst door een mod.
[ Voor 33% gewijzigd door MetalSonic op 15-09-2023 19:57 ]
Zotac RTX 3060 Ti 8GB kost nu circa €315 incl. verzenden ; https://www.amazon.es/dp/B09BP1827M
Oeps..
[ Voor 148% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-02-2024 21:50 ]
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen
Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |