Eensch, maar de eerste benchmarks die nu geleakt* zijn (leaks, dus hoe betrouwbaar is het).Thomg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:32:
[...]
Pas wel op dat je het nu wel heel erg bekijkt in een vacuum van nvidia only, als AMD met de volgende generatie (weer) goed concurreert zullen de high-end 3000 kaarten flink in prijs zakken.
Tuurlijk grote if, maar ik zou nu niet zo snel verder kijken dan een 6900XT (of koop dan meteen een 4090) of wacht dan eerst even 3 november af.
Geven al aan dat AMD nu minimaal 2 Sku's aan gaat bieden die niet in de buurt komen nog van de 4090.
Ik verwacht dus eigenlijk helemaal niet zo bijzondere zet van AMD en ook op prijs niveau verwacht ik dat ook zijn een prijsverhoging doorvoeren t.o.v. release 6000 serie. Ook al zijn ze dus wat gunstiger geprijsd, de prijs drukt de nvidia 3000 serie denk ik persoonlijk niet zoveel. Ze zullen eerder concurrentie voor de 4080 etc zijn.
maar wachten tot 3 november, om eens te zien waarmee ze komen is inderdaad een optie.
Al is dat alleen maar presentatie van. Ze worden pas verwacht eind December. Dan bej je ook alweer 1,5 maand verder voor je de eerste echte benchmarks gaat zien.
*afgaande op de info in dit bericht:
Underwhelming AMD Radeon RX 7000 performance estimate renders it incapable of competing with Ada Lovelace in rasterization and raytracing
AMD will announce the Radeon RX 7000 graphics cards on November 3 (image via AMD)AMD will announce the Radeon RX 7000 graphics cards on November 3 (image via AMD)
Bilibili leaker Enthusiast Citizen states that the AMD Radeon RX 7000 graphics cards will go on sale in December. AMD will launch only two flagship SKUs at its November 3 event, neither of which can outperform the GeForce RTX 4090 in rasterization or raytracing.