Ik stuur je een privebericht.TweakerVincent schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:14:
[...]
Ik ben voor study op zoek naar een goede app of site, tip?
Video op bioscoopformaat of een 1st person ervaring?BarôZZa schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:08:
Gisteren wat 2160p VR pr0n getest op de Quest 2 voor educatieve doeleinden. Nu snap ik waarom dat ding zo populair is.
First person 3D dingen.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:21:
[...]
Video op bioscoopformaat of een 1st person ervaring?
Die zijn wel geinig idd, merkte dat videos op die grote streamingsite automatisch in vr/3d weergave springen als je ze via de browser van de quest zelf opent.
Ik gebruik firefox, waar zit de gewone browser? Misschien is die wel beter dan. Bij FF moet je handmatig fullscreen kiezen en dan side by side.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:26:
Die zijn wel geinig idd, merkte dat videos op die grote streamingsite automatisch in vr/3d weergave springen als je ze via de browser van de quest zelf opent.
Al aanbevelingen van Facebook gehad op basis van jullie pr0n avontuurtjes?
De gewone browser heet volgens mij gewoon 'browser' in je oculus home? Je kunt daar nog kiezen voor een 'privé-modus' indien gewenst.BarôZZa schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:30:
[...]
Ik gebruik firefox, waar zit de gewone browser? Misschien is die wel beter dan. Bij FF moet je handmatig fullscreen kiezen en dan side by side.
Nog een suggestie voor leuke ongemakkelijke momenten met vrienden (om nog even in de pr0n richting te blijven). Google eens op VAM reddit.
Leuk om bepaalde scènes aan vrienden te laten zien na een paar biertjes. In tegenstelling tot 3D video's zijn dit virtuele interactieve omgevingen. Weliswaar met computermodellen i.p.v. echte mensen, maar dat maakt het niet minder ongemakkelijk
Naast wat vermaak met je vrienden kun je het ook voor eigen gewin gebruiken heb ik van horen zeggen
Leuk om bepaalde scènes aan vrienden te laten zien na een paar biertjes. In tegenstelling tot 3D video's zijn dit virtuele interactieve omgevingen. Weliswaar met computermodellen i.p.v. echte mensen, maar dat maakt het niet minder ongemakkelijk
Naast wat vermaak met je vrienden kun je het ook voor eigen gewin gebruiken heb ik van horen zeggen

Als ik mijn HDMI dummy plug heb ga ik ook weer verder testen met VD. Nu speel ik dus nog met de V23 Oculus link kabel en ik moet zeggen ben echt impressed, zo scherp dat alles is. Als VD niet goed werkt ga ik gewoon verder met de kabel. Aangezien ik altijd met een kabel in mijn nek gespeeld heb is dat niet zo'n probleem.
Maar games als Ultra Chess (voor 2 euro gekocht bij G2A) is het toch wel lekker om draadloos op de bank te zitten. Bij dat soort games kan het ook gemakkelijk met VD.
Valt me trouwens op dat als ik in Oculus Debug Tool Pixel per display pixel op 1.3 zet, deze niet bewaard wordt. Encode resolution en Encode bitrate blijven wel bewaard.
Maar games als Ultra Chess (voor 2 euro gekocht bij G2A) is het toch wel lekker om draadloos op de bank te zitten. Bij dat soort games kan het ook gemakkelijk met VD.
Valt me trouwens op dat als ik in Oculus Debug Tool Pixel per display pixel op 1.3 zet, deze niet bewaard wordt. Encode resolution en Encode bitrate blijven wel bewaard.
Niks ongebruikelijks, gewoon de Black Friday Fleshlight ads zoals gebruikelijkDennisvw schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:42:
Al aanbevelingen van Facebook gehad op basis van jullie pr0n avontuurtjes?
Dat klinkt nog ongemakkelijker. Ik wil niet weten of een perfect gesculpteerd 3D-model gemaakt door een Blender-guru met overgewicht in de kelder van z'n ouders mijn lichaamsreacties weet te beïnvloeden.Dennisvw schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:52:
Nog een suggestie voor leuke ongemakkelijke momenten met vrienden (om nog even in de pr0n richting te blijven). Google eens op VAM reddit.
Leuk om bepaalde scènes aan vrienden te laten zien na een paar biertjes. In tegenstelling tot 3D video's zijn dit virtuele interactieve omgevingen. Weliswaar met computermodellen i.p.v. echte mensen, maar dat maakt het niet minder ongemakkelijk![]()
klopt en sterker nog als je die waarde wijzigt moet je je VR bril resetten.mytheory schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:43:
Als ik mijn HDMI dummy plug heb ga ik ook weer verder testen met VD. Nu speel ik dus nog met de V23 Oculus link kabel en ik moet zeggen ben echt impressed, zo scherp dat alles is. Als VD niet goed werkt ga ik gewoon verder met de kabel. Aangezien ik altijd met een kabel in mijn nek gespeeld heb is dat niet zo'n probleem.
Wat bedoel je met resetten?TweakerVincent schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:57:
[...]
klopt en sterker nog als je die waarde wijzigt moet je je VR bril resetten.
Dit doe je toch op de PC.
En je PC is wel gewoon direct verbonden met je router (lees bekabeld)?MazeWing schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
Nou inmiddels de andere router (Asus AC86U) en het verschil is 0,0. nog steeds choppy.
Ik heb de volgende overlays:
- steam overlay
- vrFPS
- VD overlay
steam overlay zit steeds ruim onder de max qua latency. En vrFPS blijft ook gewoon een stabiele 90hz geven. Helaas heb ik wel iedere seconde even reprojection. De VD overlay zit qua latency steeds in het geel bij game, de rest is gewoon wit.
Het maakt niet uit welke instellingen ik doe (lage resolutie, hoge resolutie, laagste bitrate, etc.) VD blijft een latency in de game zelf stoppen die vermoedelijk de reprojection geeft. Ook wisselen tussen H264, HEVC, sliced encoding, etc. maakt geen verschil
Aan m'n specs kan het niet liggen (3080, 5800x) en met link is het 100% soepel (zelfs bij 1.7x de resolutie). Helaas blijft mijn oordeel over VD dus helemaal intact...
Hopelijk weet iemand raad, anders gaat de router weer retour en ben ik echt voor eens en voor altijd klaar met dat hele Virtual Desktop!
edit: uiteraard heb ik 5ghz (20/40/80 en dedicated voor de quest op een "vrij" kanaal in dezelfde ruimte). De totale latency die VD aangeeft is rond de 40, waarbij dus alles in het wit is behalve de latency achter game. Die zit meestal rond de 15-17 en is eigenlijk meer geel dan wat anders. Feitelijk is die dus 2x zo hoog als de latency van de steam overlay zelf.
*gniffel*BarôZZa schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:08:
Gisteren wat 2160p VR pr0n getest op de Quest 2 voor educatieve doeleinden. Nu snap ik waarom dat ding zo populair is.
Ik heb ook een paar filmpjes op een bepaalde niet nader te noemen site geprobeerd. Vooral die nieuwe met de Zee twins. Niet normaal, het is echt net alsof je er zelf bent en dat ze jou aan het berijden zijn
Pr0n. Wat is er niet groot mee geworden (en dan bedoel ik niet op een bepaald lichaamsdeel
Ik neem vandaag even een VR-break. Sinds ik zaterdag de Quest 2 heb, heb ik al aardig wat uurtjes in VR doorgebracht. En dan voornamelijk in Half-Life: Alyx want die is echt SUPER.
Ja, network latency is ook gewoon goed (en dus laag en wit)Cekstuffertz schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:17:
[...]
En je PC is wel gewoon direct verbonden met je router (lees bekabeld)?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Op de bril zelf. Anders werkt je wijziging niet daarmytheory schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:08:
[...]
Wat bedoel je met resetten?
Dit doe je toch op de PC.
Bij mij is de game "latency" ook regelmatig geel maar als dat gebeurt haal ik de 90fps ook niet wat dan wel weer een logische combinatie is want gpu trekt het dan gewoon niet op 90.MazeWing schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
Nou inmiddels de andere router (Asus AC86U) en het verschil is 0,0. nog steeds choppy.
Ik heb de volgende overlays:
- steam overlay
- vrFPS
- VD overlay
steam overlay zit steeds ruim onder de max qua latency. En vrFPS blijft ook gewoon een stabiele 90hz geven. Helaas heb ik wel iedere seconde even reprojection. De VD overlay zit qua latency steeds in het geel bij game, de rest is gewoon wit.
Het maakt niet uit welke instellingen ik doe (lage resolutie, hoge resolutie, laagste bitrate, etc.) VD blijft een latency in de game zelf stoppen die vermoedelijk de reprojection geeft. Ook wisselen tussen H264, HEVC, sliced encoding, etc. maakt geen verschil
Aan m'n specs kan het niet liggen (3080, 5800x) en met link is het 100% soepel (zelfs bij 1.7x de resolutie). Helaas blijft mijn oordeel over VD dus helemaal intact...
Hopelijk weet iemand raad, anders gaat de router weer retour en ben ik echt voor eens en voor altijd klaar met dat hele Virtual Desktop!
edit: uiteraard heb ik 5ghz (20/40/80 en dedicated voor de quest op een "vrij" kanaal in dezelfde ruimte). De totale latency die VD aangeeft is rond de 40, waarbij dus alles in het wit is behalve de latency achter game. Die zit meestal rond de 15-17 en is eigenlijk meer geel dan wat anders. Feitelijk is die dus 2x zo hoog als de latency van de steam overlay zelf.
Begrijp ik het goed dat jij 90fps ziet maar de game "gele" latency getallen laat zien in VD?
Welke games heb je geprobeerd? Mocht je beatsaber hebben dan is dat wel een goede om mee te testen, deze is niet zo zwaar en zou nooit beneden de 90 mogen dippen noch de game latency zou vinden de 10 mogen zijn, zelfs niet op 150% SS.
Edit,
Het schiet mij ineens te binnen maar ik heb diverse post gelezen op andere forums waarbij dezelfde klachten waren na update naar v23 en steam VR update. Een factory reset voor sommige bleek de oplossing. Niet de meest charmante oplossing maar kan geen kwaad op te proberen. Zoek naar eens op Quest microstutter v23.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 30-11-2020 18:34 ]
Het rare is dat de steamoverlay gewoon braaf rond de 7-8 ms blijft (op 90hz is het iets van 11,x). Met de link heb ik ook 0,0 problemen. Aan de specs ligt het ook niet.
Ik heb nachtdienst en ga zo even (voor)slapen, maar ga morgen nog eens serieus naar wat mogelijkheden kijken....
Ik heb nachtdienst en ga zo even (voor)slapen, maar ga morgen nog eens serieus naar wat mogelijkheden kijken....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zie ook mijn edit!MazeWing schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:31:
Het rare is dat de steamoverlay gewoon braaf rond de 7-8 ms blijft (op 90hz is het iets van 11,x). Met de link heb ik ook 0,0 problemen. Aan de specs ligt het ook niet.
Nog één om te testen, heb je de router getest op alleen 80hz of enkel 20/40/80? De beste setting is enkel 80hz. Tevens een ander kanaal dan de eerste 50 geprobeerd zoals 108?
[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 30-11-2020 18:58 ]
In I Expect you to die laat hij zien dat ik Vive controllers heb... Ben nu aan het zoeken of ik dat kan oplossen. Zie je in jouw geval wel dat je Touch controllers hebt?R.van.M schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:08:
[...]
Ja, ik heb de spellen ook gekocht op steam dus ze worden via Steam opgestart.
Wel opmerkelijk is dat binnen SteamVR hij wel de Touch controllers laat zien. Lijkt op een specifiek dingetje binnen I Expect you to die.
[ Voor 15% gewijzigd door UrbanSnEAky op 30-11-2020 19:10 ]
FreeMen schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:28:
[...]
Bij mij is de game "latency" ook regelmatig geel maar als dat gebeurt haal ik de 90fps ook niet wat dan wel weer een logische combinatie is want gpu trekt het dan gewoon niet op 90.
Begrijp ik het goed dat jij 90fps ziet maar de game "gele" latency getallen laat zien in VD?
Welke games heb je geprobeerd? Mocht je beatsaber hebben dan is dat wel een goede om mee te testen, deze is niet zo zwaar en zou nooit beneden de 90 mogen dippen noch de game latency zou vinden de 10 mogen zijn, zelfs niet op 150% SS.
Edit,
Het schiet mij ineens te binnen maar ik heb diverse post gelezen op andere forums waarbij dezelfde klachten waren na update naar v23 en steam VR update. Een factory reset voor sommige bleek de oplossing. Niet de meest charmante oplossing maar kan geen kwaad op te proberen. Zoek naar eens op Quest microstutter v23.
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb en maar eens een factory reset moet gaan proberen. Toch nog niet zo heel veel op de Quest 2 staan, enige wat ik moet doen is even save van twee spellen back-uppen en later terug zetten. Maar nu helaas geen tijd voor.MazeWing schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:31:
Kanaal is 100% zeker het probleem niet, heb hier gescand op de kanalen en dat zit goed.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb Wildlands gekocht (BF, 20 euro is een mooie prijs) maar merk dat de performance behoorlijk instort op mijn Quest 2 zodra ik de Graphics quality in Virtual Desktop op High zet. Ditzelfde geldt voor HL: Alyx, op Medium keurig 90 fps, maar High schommelt rond de 70. Ik dacht eigenlijk dat dit puur de streaming kwaliteit was en dat het dus vooral belangrijk is om verbonden te zijn met een 5GHZ router. De AC86U staat ongeveer 80cm van mijn headset af en ik zie ook de latency keurig tussen de 30-40 ms blijft.
Heb al gespeeld met de resolutie in Steam, door deze op automatisch te zetten ipv 1.3x maar dat hielp ook weinig.
Zou dit aan mijn CPU kunnen liggen? Heb een 9600KF geklokt op 3.7 Ghz, GPU is een 5700XT. Mijn GPU stats laten zien dat er nog wel ruimte is (70 procent utilized) dus ik gok dat het encoding gedeelte het probleem is.
Hier iemand met gelijkwaardige specs?
Heb al gespeeld met de resolutie in Steam, door deze op automatisch te zetten ipv 1.3x maar dat hielp ook weinig.
Zou dit aan mijn CPU kunnen liggen? Heb een 9600KF geklokt op 3.7 Ghz, GPU is een 5700XT. Mijn GPU stats laten zien dat er nog wel ruimte is (70 procent utilized) dus ik gok dat het encoding gedeelte het probleem is.
Ik denk dat een hoop mensen zich niet helemaal realiseren dat high settings zorgt dat je op een resolutie een stuk hoger dan 4K rendert.thecompany schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:58:
Ik heb Wildlands gekocht (BF, 20 euro is een mooie prijs) maar merk dat de performance behoorlijk instort op mijn Quest 2 zodra ik de Graphics quality in Virtual Desktop op High zet. Ditzelfde geldt voor HL: Alyx, op Medium keurig 90 fps, maar High schommelt rond de 70. Ik dacht eigenlijk dat dit puur de streaming kwaliteit was en dat het dus vooral belangrijk is om verbonden te zijn met een 5GHZ router. De AC86U staat ongeveer 80cm van mijn headset af en ik zie ook de latency keurig tussen de 30-40 ms blijft.
...
[ Voor 99% gewijzigd door FreeMen op 30-11-2020 20:09 ]
Quality high in VD = 150% resolutie (SS) dus dat is niet zo gek je fps in kakt en al helemaal niet als je ook nog eens > 100% SS in steam erbij doet want dan gaat het namelijk nog een keer over die 150% heen!thecompany schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:58:
Streaming kwaliteit is de bitrate setting er onder. Hoe lager hoe betere latency maar mindere beeldkwaliteit. Met jouw router (ik heb dezelfde) zou 150 Mbps (=max) probleemloos moeten werken.
Aanvullend,
70% gpu = maximaal belasting van je gpu in een game, 30% gaat inderdaad helaas op aan encoding. Hoe lager je de streaming bitrate zet des te minder gpu power je nodig hebt voor encoding en hoe meer ruimte er is voor de game zelf. De beeld kwaliteit gaat er onder de 50mbps wel flink op achteruit en bij 100% resolutie is ca 60mbps of meer wenselijk. Hoe hoger je supersampeling hoe hogere bitrates je nodig hebt. Je moet de juiste balans zien te vinden in resolutie en encoding icm je setup.
[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 30-11-2020 20:19 ]
Maar heb je hem ook op dedicated 80hz staan? Op 20 of 40 is de doorvoer namelijk een stuk lager dan op 80. Op 80 heb je echter veel meer kanalen bezet en dat zal de router zelf enkel doen als er op alle kanalen niemand anders zit. Zelfde geldt voor 2.4, staat bij 9 vd 10 op 20hz omdat er maar zelden niemand in de buurt zit zodat de router hem vrijelijk op 40 Hz kan zetten. Ik heb hem op 40hz staan en haal nu ca 150-200mbps op mijn telefoon terwijl ik op 20hz max 90mbps haal.Koldur schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:44:
[...]
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb en maar eens een factory reset moet gaan proberen. Toch nog niet zo heel veel op de Quest 2 staan, enige wat ik moet doen is even save van twee spellen back-uppen en later terug zetten. Maar nu helaas geen tijd voor.
Kanaal is 100% zeker het probleem niet, heb hier gescand op de kanalen en dat zit goed.
Bedankt voor de uitleg! Voorlopig laat ik de kwaliteit dan op Medium staan en ga even spelen met de bitrate settings, totdat ik deze stabiel op 90 FPS krijg.FreeMen schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:05:
[...]
Quality high in VD = 150% resolutie (SS) dus dat is niet zo gek je fps in kakt en al helemaal niet als je ook nog eens > 100% SS in steam erbij doet want dan gaat het namelijk nog een keer over die 150% heen!
Streaming kwaliteit is de bitrate setting er onder. Hoe lager hoe betere latency maar mindere beeldkwaliteit. Met jouw router (ik heb dezelfde) zou 150 Mbps (=max) probleemloos moeten werken.
Aanvullend,
70% gpu = maximaal belasting van je gpu in een game, 30% gaat inderdaad helaas op aan encoding. Hoe lager je de streaming bitrate zet des te minder gpu power je nodig hebt voor encoding en hoe meer ruimte er is voor de game zelf. De beeld kwaliteit gaat er onder de 50mbps wel flink op achteruit en bij 100% resolutie is ca 60mbps of meer wenselijk. Hoe hoger je supersampeling hoe hogere bitrates je nodig hebt. Je moet de juiste balans zien te vinden in resolutie en encoding icm je setup.
Vind wel dat er eigenlijk te veel settings zijn, Virtual Desktop (Bitrate, Quality, FPS), Steam (Resolutie, SS) en dan ook nog in-game settings. Natuurlijk handig maar voor de normale gebruiker bijna niet te doen
Ja, staat allemaal goed en weet 100% zeker dat alle kanalen vrij zijn, heb hier zo mijn tools en speciale instellingen voor.FreeMen schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:13:
[...]
Maar heb je hem ook op dedicated 80hz staan? Op 20 of 40 is de doorvoer namelijk een stuk lager dan op 80. Op 80 heb je echter veel meer kanalen bezet en dat zal de router zelf enkel doen als er op alle kanalen niemand anders zit. Zelfde geldt voor 2.4, staat bij 9 vd 10 op 20hz omdat er maar zelden niemand in de buurt zit zodat de router hem vrijelijk op 40 Hz kan zetten. Ik heb hem op 40hz staan en haal nu ca 150-200mbps op mijn telefoon terwijl ik op 20hz max 90mbps haal.
Wat mijn probleem heeft opgelost is de video buffer aanzetten, weg stotters. Wel wat in HLA, maar denk dat daar mijn 3070 toch te traag is, als ik daar op low speel veel minder gestotter. Beat Saber was nu in ieder geval helemaal smooth op 150Mbps. Blij dat er een 3080 onderweg is 10 december
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ah die functie staat standaard aan sinds VD 1.18.2 heb ik gemerkt. Gaat inderdaad micro stutter tegen al merk ik persoonlijk geen verschil tussen aan en uit maar zal er niet voor niks ingezet zijn.
Ik twijfel enorm of ik wel of niet op de rtx3080 bandwagon te springen of niet. Naast de wachttijden (waarbij je geen idee hebt totdat je besteld hebt waar je staat), de 10-15% boven markt prijzen is ook de 10GB welke mij dwars zit. Op mijn huidige 2080 zit de 8GB al vaak snel vol en ik vermoed dat er in Q1 wel eens een 16GB super gaat komen om de strijd met de rx6800xt / 6900 aan te gaan voor hetzelfde geld.
Ik wacht denk ik nog maar even..
Ik twijfel enorm of ik wel of niet op de rtx3080 bandwagon te springen of niet. Naast de wachttijden (waarbij je geen idee hebt totdat je besteld hebt waar je staat), de 10-15% boven markt prijzen is ook de 10GB welke mij dwars zit. Op mijn huidige 2080 zit de 8GB al vaak snel vol en ik vermoed dat er in Q1 wel eens een 16GB super gaat komen om de strijd met de rx6800xt / 6900 aan te gaan voor hetzelfde geld.
Ik wacht denk ik nog maar even..
[ Voor 54% gewijzigd door FreeMen op 30-11-2020 21:51 ]
Inmiddels nog wat zitten testen en ik krijg het er niet beter op. Op reddit (https://www.reddit.com/r/...esktop_lateral_juddering/) hebben er meer mensen last van, dus ik denk dat ik maar ga wachten op een update van VD.
Wat heb ik gedaan:
- factory reset van de Quest 2 en VD opnieuw geïnstalleerd -> geen verschil
- router op 80Mhz ipv auto -> geen verschil
- low/medium/high -> geen verschil
- steam render en game resolutie staan op 100% (dus geen SS)
Wat ik ook doe blijft HL:A niet stabiel op 90 fps. Als ik de framerate verlaag naar 80 of 72 wordt het beter (logisch) maar nog steeds niet helemaal smooth. Ik zie trouwens dat ie 70% gpu gebruikt (30% zou over moeten blijven voor VD). Als ik via de link speel (die dus 100% smooth is) dan is mijn GPU gebruik rond de 85%
Ik heb trouwens heel kort even Walking Dead (S&S) gedaan en daar is het wel helemaal stabiel. Waarschijnlijk omdat het gewoon minder zwaar is. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van steamVR, iets wat mogelijk ook weer in het voordeel werkt.
Een logische verklaring zou dus zijn dat HL:A te zwaar is en meer dan 70% van de GPU vraagt maar dit niet krijgt omdat er 30% over moet blijven voor VD...
Wat heb ik gedaan:
- factory reset van de Quest 2 en VD opnieuw geïnstalleerd -> geen verschil
- router op 80Mhz ipv auto -> geen verschil
- low/medium/high -> geen verschil
- steam render en game resolutie staan op 100% (dus geen SS)
Wat ik ook doe blijft HL:A niet stabiel op 90 fps. Als ik de framerate verlaag naar 80 of 72 wordt het beter (logisch) maar nog steeds niet helemaal smooth. Ik zie trouwens dat ie 70% gpu gebruikt (30% zou over moeten blijven voor VD). Als ik via de link speel (die dus 100% smooth is) dan is mijn GPU gebruik rond de 85%
Ik heb trouwens heel kort even Walking Dead (S&S) gedaan en daar is het wel helemaal stabiel. Waarschijnlijk omdat het gewoon minder zwaar is. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van steamVR, iets wat mogelijk ook weer in het voordeel werkt.
Een logische verklaring zou dus zijn dat HL:A te zwaar is en meer dan 70% van de GPU vraagt maar dit niet krijgt omdat er 30% over moet blijven voor VD...
Vaag dat het zo "slecht" loopt bij jou. Met jouw systeem zou 90fps op standaard resolutie en settings zeker gewoon stabiel moeten lopen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat het met link wel zo is. Dat het op low nog niet strak loopt zegt mij dat er echt iets niet in de haak is met een VD setting.
Enige wat ik mij nog zo kan bedenken:
* heb je de setting "video buffering" aan staan in VD?
* reinstall van VD streamer steam VR wellicht nog proberen...
Enige wat ik mij nog zo kan bedenken:
* heb je de setting "video buffering" aan staan in VD?
* reinstall van VD streamer steam VR wellicht nog proberen...
[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 01-12-2020 17:05 ]
De framerate van the walking dead is bij mij echt veel lager dan bij half life. (GTX 1070)
90fps is sowieso omhaalbaar maar half life is wel zeker beter geoptimaliseerd.
Verder heb ik half life stottervrij (enkele hickups heel af en toe uitgezonderd) uitgespeeld op medium settings
90fps is sowieso omhaalbaar maar half life is wel zeker beter geoptimaliseerd.
Verder heb ik half life stottervrij (enkele hickups heel af en toe uitgezonderd) uitgespeeld op medium settings
Moet die 30% GPU voor encoding specifiek voor VD beschikbaar zijn, of überhaupt bij PCVR met de Q2? Dus ook via Link? Dat laatste lijkt mij het geval, toch? Want in beide situaties vind er toch gewoon encoding plaats?
@MazeWing
Dit al geprobeerd bij de steam launch options ?
https://steamcommunity.co...43091644392827974/?ctp=49
Verder weet ik dat er personen zijn geweest waarbij hun geheugen niet op dual channel liep, maar ik ga er van uit dat bij tweakers dat niet het geval is
Dit al geprobeerd bij de steam launch options ?
Verder staan hier ook een aantal dingen specifiek voor de Quest:-console -vconsole +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3
https://steamcommunity.co...43091644392827974/?ctp=49
Verder weet ik dat er personen zijn geweest waarbij hun geheugen niet op dual channel liep, maar ik ga er van uit dat bij tweakers dat niet het geval is
[ Voor 21% gewijzigd door Games op 01-12-2020 19:18 ]
Encoding kost ca 20-30% afhankelijk van de bitrate en resolutie en geldt voor zowel VD als link. Beide werken volgens hetzelfde principe maar het lijkt er op dat link minder encoding power vraagt maar ben niet zeker.menne schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:59:
Moet die 30% GPU voor encoding specifiek voor VD beschikbaar zijn, of überhaupt bij PCVR met de Q2? Dus ook via Link? Dat laatste lijkt mij het geval, toch? Want in beide situaties vind er toch gewoon encoding plaats?
Welk process voor gaat (game zelf of encoding) is mij niet helemaal helder
Ik denk omdat Link een hogere bandbreedte heeft, de encoding minder 'kost'.FreeMen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:45:
[...]
Encoding kost ca 20-30% afhankelijk van de bitrate en resolutie en geldt voor zowel VD als link. Beide werken volgens hetzelfde principe maar het lijkt er op dat link minder encoding power vraagt maar ben niet zeker.
Welk process voor gaat (game zelf of encoding) is mij niet helemaal helder
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Hmm, dat zou betekenen dat 50mbps bitrate in VD zwaarder zou moeten zijn dan 150mbps maar ik zie het tegenover gestelde. Gevoelmatig moet er meer detail gecodeerd worden als je bitrate hoger is. Zeker bij de link met bitrates van 300-500mbps moet er veel detail berekend worden en zou je verwachten dat het zwaarder wordt.UniMatrix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:53:
[...]
Ik denk omdat Link een hogere bandbreedte heeft, de encoding minder 'kost'.
Beetje hetzelfde als DVD's encoderen naar H264. Hoe hogere kwaliteit je wil des te langer het duurt omdat het meer power vergt.
Ik heb het gevoel dat de encoder van de oculus sterker/beter is. Zitten ook aanzienlijk meer man achter dan achter VD en Oculus heeft er ook lang over gedaan. Wellicht dat er in VD nog veel winst te behalen is.
Maar om eerlijk te zijn...geen idee.
Nou ik ben nu inmiddels 3 dagen in het bezit van een Oculus Rift S.. Wat een ervaring zeg VR. Ik heb gelukkig totaal geen last gehad van misselijkheid. Shooters in VR is niet helemaal mijn ding, maar wat kan ik mij toch vermaken met Beat Saber en Tafeltennis. Ook racen in VR is een hele mooie ervaring, en dat bigscreen is ook echt ideaal om met mensen iets te kijken. Zeer tevreden met mijn aankoop ✌
Youtube vrvaagjunior schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:01:
Nou ik ben nu inmiddels 3 dagen in het bezit van een Oculus Rift S.. Wat een ervaring zeg VR. Ik heb gelukkig totaal geen last gehad van misselijkheid. Shooters in VR is niet helemaal mijn ding, maar wat kan ik mij toch vermaken met Beat Saber en Tafeltennis. Ook racen in VR is een hele mooie ervaring, en dat bigscreen is ook echt ideaal om met mensen iets te kijken. Zeer tevreden met mijn aankoop ✌
Oculus TV
Sideload
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Als ik google op youtube VR en Oculus tv staat er dat deze niet beschikbaar zijn voor de Rift S?
[ Voor 23% gewijzigd door vaagjunior op 02-12-2020 10:15 ]
Vraagje voor degenen met een quest 2. Ik heb die aan mijn PC hangen met een kabel die alleen USB2.0 snelheden ondersteund, dus kan alleen met de standaard resolutie en max 150mbps encoding werken.
Nu valt het me op dat de USB3.2 kabels nog best duur zijn, en 5 meter is nog lastig te vinden ook. Is de sprong in kwaliteit de moeite waard? Youtubers zijn lyrisch over de v23 update, maar dat neem ik met een flinke korrel (marketing)zout.
Ik kan ook nergens een objectieve vergelijking van het verschil in beeldkwaliteit vinden.
Nu valt het me op dat de USB3.2 kabels nog best duur zijn, en 5 meter is nog lastig te vinden ook. Is de sprong in kwaliteit de moeite waard? Youtubers zijn lyrisch over de v23 update, maar dat neem ik met een flinke korrel (marketing)zout.
Ik kan ook nergens een objectieve vergelijking van het verschil in beeldkwaliteit vinden.
Niets...
Ik gebruik zelf deze https://www.bol.com/nl/p/...vr-bril/9300000005813694/ en als ik de resolutie omhoog zet is het verschil echt wel te zien.Ahrnuld schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:06:
Vraagje voor degenen met een quest 2. Ik heb die aan mijn PC hangen met een kabel die alleen USB2.0 snelheden ondersteund, dus kan alleen met de standaard resolutie en max 150mbps encoding werken.
oeps... andere link:
YouTube: THROUGH THE LENSES - Quest 2 Link Beta vs Final LINK UPDATE v23
[ Voor 13% gewijzigd door Soliest op 02-12-2020 14:38 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Als je een goeie PC hebt dan kun je het beste een USB3 kabel eraan hangen. Ik heb deze destijds gekocht bij ali en doet het perfect. De kabel is flexibel en toch stevig en ook nog eens lekker lang (5 meter).Ahrnuld schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:06:
Ik heb die ook, alleen hoeveel heb jij de mbps staan dan?Soliest schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:35:
[...]
Ik gebruik zelf deze https://www.bol.com/nl/p/...vr-bril/9300000005813694/ en als ik de resolutie omhoog zet is het verschil echt wel te zien.
oeps... andere link:
YouTube: THROUGH THE LENSES - Quest 2 Link Beta vs Final LINK UPDATE v23
Mijn Quest 2 heb ik 90Hz en 1.7x reso (dus eigenlijk native) en steamvr staat bij mij gewoon op 110%
Blijkbaar overruled Quest 2 de steamvr settings om 1 of andere reden. Ik heb het getest met Half life Alyx linked met kabel aan mijn pc.
Quest 2 90Hz en 1.7 reso en in steamvr op settings high en max encoding op de 3.2 USB aansluiting.
Als ik de steamvr op 110% zet of 150% kwaliteit word er niet beter op. Blijf immers wel op 90fps draaien gelukkig soms schiet het even naar boven.
Of ik doe iets fout of ik weet niet, maar ik merk geen verschil als ik aan de steamvr settings zit te prutsen.
Pas ik nu de Oculus settings aan en zet ik hem op 1.3x ofzo, ja dan zie ik zeker kwaliteit verschil.
Dus lijkt wel of de quest de settings overruled van steamvr. Nu heb ik verder nog geen andere games gespeeld dan middels VD het spel half life alyx, maar zal vanavond eens een oculus game proberen.
Al met al, zeer tevreden met de Quest 2, hopelijk deze maand bericht over de G2. Tevens wacht ik nog op me nieuwe face cover van VR cover, moet deze week binnen komen en mijn elite straps die volgende week binnen komt.
Verder met Blackfriday/Cybermonday Stormland gekocht en nog paar andere leuke spellen via de VR humble package. Daarnaast ook Asgards wrath ofzo gekregen door de actie van Oculus.
Moet zeggen dat Insomnia eigenlijk samen met Valve de top of the line games maakt voor VR als we praten qua kwaliteit en immersion.
Bedoel, ja leuk die andere spellen, maar meeste zijn Indie achtige games en tja...die boeien mij niet zo erg.
Ik hoop dat Valve met nog een deel 2 half life komt voor VR en Insomnia nog meer leuke VR high end games maakt.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
De tips werken om de games vanuit VD te starten, dan lijken de controllers beter gemapt te zijn. Bedankt
Something something
Ik ben een nieuwe setup aan het onderzoeken, maar 64 GB ram is nutteloos toch? Ook voor VR? Speel voornamelijk DCS maar ook andere.
Heeft niets met je Q2 te maken maar met de HL Alyx zelf, deze bepaald zelf op basis van je systeem de SS setting in steam VR. Je kan aanpassen wat je wil maar er verandert nietsXtr3me4me schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:15:
[...]
Ik heb die ook, alleen hoeveel heb jij de mbps staan dan?
Mijn Quest 2 heb ik 90Hz en 1.7x reso (dus eigenlijk native) en steamvr staat bij mij gewoon op 110%
Blijkbaar overruled Quest 2 de steamvr settings om 1 of andere reden. Ik heb het getest met Half life Alyx linked met kabel aan mijn pc.
Quest 2 90Hz en 1.7 reso en in steamvr op settings high en max encoding op de 3.2 USB aansluiting.
Als ik de steamvr op 110% zet of 150% kwaliteit word er niet beter op. Blijf immers wel op 90fps draaien gelukkig soms schiet het even naar boven.
Dit is overigens één van de weinige games met deze eigenschap, verruit de meeste reageren wel op SS settings.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 02-12-2020 17:30 ]
"nutteloos"... ik heb 16GB en heeft nog nooit vol gezeten met een game.TweakerVincent schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:18:
Ik ben een nieuwe setup aan het onderzoeken, maar 64 GB ram is nutteloos toch? Ook voor VR? Speel voornamelijk DCS maar ook andere.
Video ram geheugen is veel belangrijker. 8GB wordt wel zo'n beetje het minimum.
Gezien de geheugenprijzen zou ik wel 32GB RAM erin prikken. Kan nooit kwaad voor de toekomst.
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 02-12-2020 17:31 ]
Zijn er alternatieven voor de Quest, die wel te monitoren zijn?
Ik bedoel zouden er brillen zijn die redelijk mooie apps hebben, maar geen Facebook nodig hebben.
En dan toch werken met de vrije ruimte ipv een RTX videokaart [ f kabel of sensoren ] die er aan moet hangen?
En het liefst dus zijn te blokken qua app installeren
Ik bedoel zouden er brillen zijn die redelijk mooie apps hebben, maar geen Facebook nodig hebben.
En dan toch werken met de vrije ruimte ipv een RTX videokaart [ f kabel of sensoren ] die er aan moet hangen?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Niet draadloos, maar verder zijn dat dan alle non facebook brillen dat zoals de HTC series of HP Reverb G2.Dylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:11:
De benodigde grafische power is iets minder maar VR blijft zwaar voor je systeem.
Er zijn wel alternatieven als in stand alone headsets die Android draaien en die je aan de PC kunt hangen, maar die zijn vooral voor bedrijven die er zelf een app voor ontwikkelen. Dan kom je uit bij iets als Pico VR. Voor consumenten minder interessant omdat je dan de Quest store mist.Dylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:11:
Met de OCULUS30 kortingscode toch maar de nieuwe Star War games gekocht op de Quest. Tot nu toe erg vermakelijke game!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dus voor de stand alone is eigenlijk de Quest nummer 1?
Ik krijg dat sideloaden nog niet voor elkaar. Heb zelf de link met max settings via de pc lopen. Voor Alyx enzo. Is het echt zo dat de kwaliteit beter is om het via virtual desktop te doen?
De kwaliteit zal door virtual desktop niet beter worden (voor zover ik weet in ieder geval, geen ervaring met games op max settings draaien). De vrijheid die het draadloos spelen geeft vinden veel mensen echter zoveel meer belangrijker dan iets betere settings.Sosua schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:13:
Ik krijg dat sideloaden nog niet voor elkaar. Heb zelf de link met max settings via de pc lopen. Voor Alyx enzo. Is het echt zo dat de kwaliteit beter is om het via virtual desktop te doen?
Link is sinds v23 is kwalitatief "beter" dan via virtual desktop, althans, naar het schijnt. Ik ben echter dermate tevreden met de VD kwaliteit icm de draadloze vrijheid dat het mij nog niet bewogen heeft de kabel uit het stof te halen.Sosua schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:13:
1 en enige....er zijn verder geen stand alone VR brillen of je moet je mobiele telefoon mee willen tellenDylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:12:
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 03-12-2020 14:55 ]
De Quest en de Quest2 en daarvan is met de meeste zaken de Quest 2 de nummer 1.Dylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:12:
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Toch weer bizar he dat FB zoiets in de markt zet.
Alle data wordt gebruikt, maar toch de beste hardware tegen mooie prijzen.
Erg slimme mannetjes geweest ooit.
Ik zoek eigenlijk toch een manier om die brillen te monitoren..
Schijnt dat business niet in NL wordt aangeboden.
Mac adres is een optie, maar dan nog kan alles en iedereen er wat op zetten, vanuit de store.
Wie heeft ervaring met clonen?
En wie heeft ervaring met hoeveel brillen je per gekochte licentie kunt gebruiken?
Alle data wordt gebruikt, maar toch de beste hardware tegen mooie prijzen.
Erg slimme mannetjes geweest ooit.
Ik zoek eigenlijk toch een manier om die brillen te monitoren..
Schijnt dat business niet in NL wordt aangeboden.
Mac adres is een optie, maar dan nog kan alles en iedereen er wat op zetten, vanuit de store.
Wie heeft ervaring met clonen?
En wie heeft ervaring met hoeveel brillen je per gekochte licentie kunt gebruiken?
Zijn er nog zaken die beter kunnen in mijn VR build?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 898,99 | € 898,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 345,06 | € 345,06 |
1 | Videokaarten | Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 | € 1.680,09 | € 1.680,09 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,46 | € 75,46 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D-32GTZN | € 309,- | € 309,- |
2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 228,- | € 456,- |
1 | VR-brillen | HP Reverb G2 - met controllers | € 699,- | € 699,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.602,60 |
euhm...niet echt maar daar is de prijs ook wel naar...TweakerVincent schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:48:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 9 5950X Boxed € 898,99 € 898,99 1 Moederborden Gigabyte Aorus X570 MASTER € 345,06 € 345,06 1 Videokaarten Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 € 1.680,09 € 1.680,09 1 Behuizingen Fractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Zwart € 139,- € 139,- 1 Processorkoeling be quiet! Dark Rock Pro 4 € 75,46 € 75,46 1 Geheugen intern G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D-32GTZN € 309,- € 309,- 2 Solid state drives Samsung 980 Pro 1TB € 228,- € 456,- 1 VR-brillen HP Reverb G2 - met controllers € 699,- € 699,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 4.602,60
edit
Ik zou er nog wel een PSU bij doen van ca 900 watt
Mss de leverbaarheid van de 3090TweakerVincent schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:48:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 9 5950X Boxed € 898,99 € 898,99 1 Moederborden Gigabyte Aorus X570 MASTER € 345,06 € 345,06 1 Videokaarten Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 € 1.680,09 € 1.680,09 1 Behuizingen Fractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Zwart € 139,- € 139,- 1 Processorkoeling be quiet! Dark Rock Pro 4 € 75,46 € 75,46 1 Geheugen intern G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D-32GTZN € 309,- € 309,- 2 Solid state drives Samsung 980 Pro 1TB € 228,- € 456,- 1 VR-brillen HP Reverb G2 - met controllers € 699,- € 699,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 4.602,60
En welke snelheden voor ssd enz
En wat wil je gaan doen zou ik vragen
de 3090 kan je zo krijgen, althans, er zijn er diverse in de vrije verkoop, weet niet of die er ook tussen zit.Dylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:51:
[...]
Mss de leverbaarheid van de 3090
deze ssd zou het snelste zijn, 4.0 en de proDylantje2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:51:
[...]
Mss de leverbaarheid van de 3090
En wat wil je gaan doen zou ik vragen
Ja maakt niet zoveel uit welke, ga niet overclockenFreeMen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:51:
[...]
de 3090 kan je zo krijgen, althans, er zijn er diverse in de vrije verkoop, weet niet of die er ook tussen zit.
Als je toch zoveel geld wilt uitgeven zou ik ook voor een AIO koeler gaan voor je CPU. Staat net weer even wat strakker vind ik persoonlijk.TweakerVincent schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:53:
[...]
deze ssd zou het snelste zijn, 4.0 en de pro
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Houd pc-builds lekker in hun eigen forum svp, sowieso krijg ik bij de poster meer het gevoel dat hij wil laten zien hoe belachelijk veel geld hij voor niets over de balk wil smijten. (nofi)
Back to VR imo!
Back to VR imo!
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 03-12-2020 16:32 ]
Bij mij werkt die code steeds niet, vaag.Damian schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:32:
Met de OCULUS30 kortingscode toch maar de nieuwe Star War games gekocht op de Quest. Tot nu toe erg vermakelijke game!
Code hangt aan je account geloof ik. Sommige mensen hebben die code ontvangen, anderen niet.
Ah thanks. Lekker danBarôZZa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:57:
[...]
Code hangt aan je account geloof ik. Sommige mensen hebben die code ontvangen, anderen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 03-12-2020 19:28 ]
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, heb geen code ontvangen maar lees alleen maar dat het niet werkt, als het bij jou wel werkt: laat het maar weten.menne schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:27:
[...]
Ah thanks. Lekker danLees nu ook op Reddit dat het soms alleen werkt in de interface van de Quest zelf, en niet op de app of desktop. Ga nog maar is proberen dan op de Quest... en anders helaas pindakaas.
En laat het maar aan Facebook/Oculus over om 10% te verblijden met een kortingscode en de rest in verwarring achter te laten
Is bij niemand anders de jack Port flimsy? Tikte er zachtjes tegenaan. Nu werkt ie gewoon niet meer. Wel balen.
Veel plezier voor de komende 1,5uur danDamian schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:32:
meh voor 17 euri zie ik dat niet als een probleem. Ik las ergens +/- 3 uur als je niet als een bezetene door het spel heen racet. En hopelijk komen er snel nieuwe chapters, het hoofdmenu heeft er al een optie voor
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Even mijn ervaring met The Walking Dead: Saints & Sinners (Steam versie) delen.
Saints & Sinners vind ik momenteel veruit de leukste VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (incl. Alyx). De vrijheid die je hebt om op je gemakje (totdat de bellen luiden
) op verkenning te gaan, spullen te verzamelen, etc. vind ik echt heel tof. Het is weliswaar wat minder gepolijst dan Alyx, maar de uitgebreidere mogelijkheden maken het voor mij de betere game.
Het horror element valt mij ook mee, ondanks dat je regelmatig door zombies belaagd wordt. Wanneer je wat meer ervaring hebt en je zaken op orde hebt vormen de meeste zombies nauwelijks nog een bedreiging, waardoor je minder zenuwachtig rondloopt. Wanneer ze onverwachts een keer door een deur heen beuken en je verrassen is het soms nog even billenknijpen, maar niet omdat het eng is.
Een voorbeeld:
Gisteren moest ik wat zwaar bewaakte voorraden ophalen. De confrontatie aangaan met de npcs zou een verloren zaak zijn, dus in plaats daarvan wat walker ingewanden verzameld en gewacht tot de bellen begonnen te luiden (dan komen er heel veel zombies). Mijzelf lekker ingesmeerd met de ingewanden, om vervolgens op mijn gemakje de voorraden op te gaan halen. Nog even rustig wachten in een kast, tot de ingewanden uitgewerkt waren en ik mij opnieuw in kon smeren.. Laat ik per ongeluk mijn laatste beetje ingewanden vallen waardoor ik niet meer ongemerkt zou kunnen ontsnappen.
Ik had op dat moment twee opties:
1. Met een lepel uit mijn backpack één walker aanvallen, zijn ingewanden eruit lepelen en mezelf daarmee insmeren.
2. Een sprintje trekken naar mijn boot en hopen dat de horde walkers mij niet te grazen nemen.
Aangezien 1 mij het veiligst leek ben ik voorzichtig de kast uitgekropen om een slachtoffer te zoeken. Voorzichtig kijk ik om de hoek of de kust enigszins veilig was. Helaas was het veel te druk met walkers om door te gaan met optie 1.
Dan maar optie 2. Eerst de stamina buffen en vervolgens een sprintje trekken. Voorzichtig duw ik de kastdeur weer open, kruip naar buiten tot ik plots word gespot door een walker. Mijn adrenaline knalt omhoog en ik sprint langs zoveel mogelijk walkers tot één mij vast weet te grijpen. Als een idioot zwaai ik met mijn armen om los te komen. Ik draai mij om en sta oog in oog met een andere bijtgrage vriend. Snel pak ik zijn hoofd vast en duw hem naar een groepje andere walkers. De weg lijkt weer vrij dus ik zet het weer op een lopen. Met nog een meter of 15 te gaan duikt er plots weer een dode rakker op, welke ik op het laatste moment nog probeer te ontwijken door een flinke stap opzij te zetten.
Bijna breek ik mijn nek op de crosstrainer die in de ruimte staat
*note to self, guardian wat kleiner maken*
Snel herpakken, de zombie wegduwen en veilig in mijn bootje stappen.
Kort samengevat, de immersie is voor mij echt enorm in Saints & Sinners
Draait ook als een zonnetje op medium/high settings (SteamVR versie).
Ik heb overigens bewust voor de Steam versie gekozen omdat die grafisch een stuk beter is dan de Quest versie.
Saints & Sinners vind ik momenteel veruit de leukste VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (incl. Alyx). De vrijheid die je hebt om op je gemakje (totdat de bellen luiden
Het horror element valt mij ook mee, ondanks dat je regelmatig door zombies belaagd wordt. Wanneer je wat meer ervaring hebt en je zaken op orde hebt vormen de meeste zombies nauwelijks nog een bedreiging, waardoor je minder zenuwachtig rondloopt. Wanneer ze onverwachts een keer door een deur heen beuken en je verrassen is het soms nog even billenknijpen, maar niet omdat het eng is.
Een voorbeeld:
Gisteren moest ik wat zwaar bewaakte voorraden ophalen. De confrontatie aangaan met de npcs zou een verloren zaak zijn, dus in plaats daarvan wat walker ingewanden verzameld en gewacht tot de bellen begonnen te luiden (dan komen er heel veel zombies). Mijzelf lekker ingesmeerd met de ingewanden, om vervolgens op mijn gemakje de voorraden op te gaan halen. Nog even rustig wachten in een kast, tot de ingewanden uitgewerkt waren en ik mij opnieuw in kon smeren.. Laat ik per ongeluk mijn laatste beetje ingewanden vallen waardoor ik niet meer ongemerkt zou kunnen ontsnappen.
1. Met een lepel uit mijn backpack één walker aanvallen, zijn ingewanden eruit lepelen en mezelf daarmee insmeren.
2. Een sprintje trekken naar mijn boot en hopen dat de horde walkers mij niet te grazen nemen.
Aangezien 1 mij het veiligst leek ben ik voorzichtig de kast uitgekropen om een slachtoffer te zoeken. Voorzichtig kijk ik om de hoek of de kust enigszins veilig was. Helaas was het veel te druk met walkers om door te gaan met optie 1.
Dan maar optie 2. Eerst de stamina buffen en vervolgens een sprintje trekken. Voorzichtig duw ik de kastdeur weer open, kruip naar buiten tot ik plots word gespot door een walker. Mijn adrenaline knalt omhoog en ik sprint langs zoveel mogelijk walkers tot één mij vast weet te grijpen. Als een idioot zwaai ik met mijn armen om los te komen. Ik draai mij om en sta oog in oog met een andere bijtgrage vriend. Snel pak ik zijn hoofd vast en duw hem naar een groepje andere walkers. De weg lijkt weer vrij dus ik zet het weer op een lopen. Met nog een meter of 15 te gaan duikt er plots weer een dode rakker op, welke ik op het laatste moment nog probeer te ontwijken door een flinke stap opzij te zetten.
Bijna breek ik mijn nek op de crosstrainer die in de ruimte staat

Kort samengevat, de immersie is voor mij echt enorm in Saints & Sinners
Ik heb overigens bewust voor de Steam versie gekozen omdat die grafisch een stuk beter is dan de Quest versie.
Zijn er mensen die vorige week bij VRCover de Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus™ Quest 2 (Standard Edition) hebben besteld.
Hebben jullie nog iets gehoord? Die van mij staat nog steeds van dat me order confirmed is, maar verder ook niets gehoord.
Hebben jullie nog iets gehoord? Die van mij staat nog steeds van dat me order confirmed is, maar verder ook niets gehoord.
Ook 2 van mijn favoriete spellen. Aanraden voor de volgende, Skyrim VR. Iets meer werk omdat je wat mods moet instaleren, maar qua speelduur factor 10deDenDen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:28:
Saints & Sinners vind ik momenteel veruit de leukste VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (incl. Alyx). De vrijheid die je hebt om op je gemakje (totdat de bellen luiden) op verkenning te gaan, spullen te verzamelen, etc. vind ik echt heel tof. Het is weliswaar wat minder gepolijst dan Alyx, maar de uitgebreidere mogelijkheden maken het voor mij de betere game.
Een voorbeeld:
Bijna breek ik mijn nek op de crosstrainer die in de ruimte staat*note to self, guardian wat kleiner maken*
Kort samengevat, de immersie is voor mij echt enorm in Saints & Sinners![]()
Ik zag op reddit ook verschillende mensen klagen hierover. Order confirmed maar de voorraad is opXtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:30:
Zijn er mensen die vorige week bij VRCover de Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus™ Quest 2 (Standard Edition) hebben besteld.
Ik heb precies hetzelfde eigenlijk... Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:30:
Skyrim heb ik ook al wat uurtjes in VR doorgebracht, speelt met de juiste mods ook prima inderdaad! De mogelijkheden zijn echter zo groot dat ik voor mijn gevoel te weinig progressie kan boeken in de paar speelsessies die ik wekelijks/maandelijks kan houden. Jaren terug wel helemaal grijs gespeeld op de Xbox dus sowieso één van mijn favo spellen all-time.R.van.M schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:35:
[...]
Ook 2 van mijn favoriete spellen. Aanraden voor de volgende, Skyrim VR. Iets meer werk omdat je wat mods moet instaleren, maar qua speelduur factor 10
Als papa zijnde zit het er helaas niet meer in om een heel weekend te gamen
Subnautica is er ook zo één, heb er al weer 30 uur in zitten in 2 weken, echt een super game in VR (met 3 simpele mods)
Same.Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:30:
Hoop wel dat hij iets gaat toevoegen.. die standaard is echt niet fijn. Zit om de paar tellen de headset te verplaatsen omdat het gewoon in mijn huid lijkt te prikken. Drukpunten gaat dan nog wel, maar dat materiaal is gewoon vervelend.
Skyrim wil ik ook wel eens gaan proberen in VR, maar ik zie het gewoon niet zitten om hem nog een keer te moeten kopen.deDenDen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:36:
[...]
Skyrim heb ik ook al wat uurtjes in VR doorgebracht, speelt met de juiste mods ook prima inderdaad! De mogelijkheden zijn echter zo groot dat ik voor mijn gevoel te weinig progressie kan boeken in de paar speelsessies die ik wekelijks/maandelijks kan houden. Jaren terug wel helemaal grijs gespeeld op de Xbox dus sowieso één van mijn favo spellen all-time.
Als papa zijnde zit het er helaas niet meer in om een heel weekend te gamen
Zelf vind ik het ook altijd lastig om na een paar dagen/weken weer de draad op te pakken. Gewoon te weinig speeltijd voor deze game.
Same here...Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:30:
Mail gehad met 'your order is underway' maar als je dan op de link klikt:
Your order is confirmed
We’ve accepted your order, and we’re getting it ready. Come back to this page for updates on your shipment status.
Maar goed, 10 dagen is niks tegenwoordig met nieuwe tech...
@Soliest gewoon Skyrim bij een game key shop kopen...
[ Voor 4% gewijzigd door UniMatrix op 04-12-2020 13:37 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Hier hetzelfde helaas. Maar inderdaad, alles is traag nu, behalve de tech zelf, maar probeer er maar eens aan te komen haha.UniMatrix schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:35:
[...]
Same here...
Your order is confirmed
We’ve accepted your order, and we’re getting it ready. Come back to this page for updates on your shipment status.
Hier hetzelfde maar dan vanuit Ali voor een 1:1 copy van de VRcover
.
Wel gisteren bevestiging gehad dat hij verstuurd was maar dat het systeem niet goed update. Wellicht dat dat ook geldt bij VRcovers.
Wel gisteren bevestiging gehad dat hij verstuurd was maar dat het systeem niet goed update. Wellicht dat dat ook geldt bij VRcovers.
[ Voor 49% gewijzigd door FreeMen op 04-12-2020 13:59 ]
Mooi verslagje!deDenDen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:28:
Saints & Sinners vind ik momenteel veruit de leukste VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (incl. Alyx). De vrijheid die je hebt om op je gemakje (totdat de bellen luiden) op verkenning te gaan, spullen te verzamelen, etc. vind ik echt heel tof. Het is weliswaar wat minder gepolijst dan Alyx, maar de uitgebreidere mogelijkheden maken het voor mij de betere game.
Een voorbeeld:
Bijna breek ik mijn nek op de crosstrainer die in de ruimte staat*note to self, guardian wat kleiner maken*
Kort samengevat, de immersie is voor mij echt enorm in Saints & Sinners![]()
Ikzelf ben een beetje aan het worstelen met deze game. Ben helemaal lyrisch van Alyx en moet toch wel even wennen. Maar nu je het zo mooi verwoord heb ik wel weer zin om verder te gaan. Ik heb pas een uurtje of zo gespeeld en dan ook nog eens niet zo goed opgelet aangezien ik nog aan het klooien ben om dit fatsoenlijk werkend te krijgen met VD. Maar met de link kabel werkt het allemaal vlekkeloos en ga maar met de kabel verder.
Aangezien ik meer mensen (ook op Reddit) hoor klagen over de stutteringen ga ik ervan uit dat het toch iets met VD icm V23 te maken heeft en wacht wel op een update van VD. Met V21 kon ik toch redelijk spelen met VD ondanks dat ik toen nog met een GTX 1060 videokaart heb gespeeld. Nu met een 3070 is het er niet beter op.
S&S is inderdaad wel vet alleen wordt ik van die game na een half uurtje misselijk iets wat ik met HLAlyx dus niet had. Zelfde met Asgards wrath, ook daar trek ik het niet veel langer...
Ik heb sinds ik de video buffer aan heb gezet veel minder stotteringen, maar nog steeds wel een genoeg om toch wel wat storend te zijn. Het kunnen meerdere dingen zijn, mijn 3070, SteamVR die dingen niet goed instelt of dit probleem met Nvidia drivers:mytheory schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:25:
[...]
Mooi verslagje!
Ikzelf ben een beetje aan het worstelen met deze game. Ben helemaal lyrisch van Alyx en moet toch wel even wennen. Maar nu je het zo mooi verwoord heb ik wel weer zin om verder te gaan. Ik heb pas een uurtje of zo gespeeld en dan ook nog eens niet zo goed opgelet aangezien ik nog aan het klooien ben om dit fatsoenlijk werkend te krijgen met VD. Maar met de link kabel werkt het allemaal vlekkeloos en ga maar met de kabel verder.
Aangezien ik meer mensen (ook op Reddit) hoor klagen over de stutteringen ga ik ervan uit dat het toch iets met VD icm V23 te maken heeft en wacht wel op een update van VD. Met V21 kon ik toch redelijk spelen met VD ondanks dat ik toen nog met een GTX 1060 videokaart heb gespeeld. Nu met een 3070 is het er niet beter op.
[Steam VR game]: Stuttering and lagging occur upon launching a game. [3152190] (https://us.download.nvidia.com/Windows/457.51/457.51-win10-win8-win7-release-notes.pdf)
Heb nog niet getest met kabel, maar ga dat maar eens doen binnenkort.
Estimated shipping timesUniMatrix schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:35:
[...]
Same here...
Your order is confirmed
@Soliest gewoon Skyrim bij een game key shop kopen...
Germany: 2 - 5 working days
Rest of Europe: 3 - 7 working days
Hopelijk volgende week iets hoor
Misschien een echte noob vraag. Maar ik krijs steam vr niet geïnstalleerd omdat het niet beschikbaar is in mijn taal. Ook nadat ik Engels ook heb aangevinkt. Verschijnt de download knop nog steeds niet. Wie weet wat ik verkeerd doe?
Ik zal jullie een grote tip geven hoe ik me games legaal verschaf en dit keer voor VR:
1. Ga naar: https://www.instant-gaming.com/
2. Maak een gratis account aan.
3. Tik op de search veld: VR en druk dan op enter.
Je ziet dan behoorlijk wat VR games die stukken goedkoper zijn dan in steam zelf of op Oculus home.
Dit zijn gewoon keys die je krijgt en je kan ze meteen redeemen in steam.
Edit: Ze hebben niet altijd Key codes, dan moet je ze gewoon echt in steam kopen. Maar meestal wel en vaak met dikke korting ook nog eens.
Let wel op dat je als land bij het kopen, NL selecteert. Komt soms nog BTW boven op, is niet veel maar alsnog let daarop.
Je ziet dan behoorlijk wat VR games die stukken goedkoper zijn dan in steam zelf of op Oculus home.
Edit: Ze hebben niet altijd Key codes, dan moet je ze gewoon echt in steam kopen. Maar meestal wel en vaak met dikke korting ook nog eens.
Let wel op dat je als land bij het kopen, NL selecteert. Komt soms nog BTW boven op, is niet veel maar alsnog let daarop.
[ Voor 25% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-12-2020 15:59 ]
Het woord "Legaal" zit hier wel een heel erg grijs gebied. De keys die ze op deze sites verkopen zijn namelijk niet altijd legaal verkregen en/of voor wederverkoop bedoeld.Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:57:
Ik zal jullie een grote tip geven hoe ik me games legaal verschaf en dit keer voor VR:
Onderstaande gaat voornamelijk over G2A, maar ik geloof niet dat de rest van die sites beter zijn.
Ontdanks dat deze keys vaak vele malen goedkoper zijn, wil ik me er eigenlijk niet meer aan wagen.
nieuws: Ontwikkelaar roept G2A middels petitie op om geen indie-games meer te...
https://nl.hardware.info/...nkopen-games-te-voorkomen
https://nl.hardware.info/...t-ontwikkelaar-vergoeding
Verbaast, want Instant-Gaming staat onder het algemeen bekend om key codes daadwerkelijk legaal in te kopen en dan weer te verkopen.Soliest schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:07:
[...]
Het woord "Legaal" zit hier wel een heel erg grijs gebied. De keys die ze op deze sites verkopen zijn namelijk niet altijd legaal verkregen en/of voor wederverkoop bedoeld.
Onderstaande gaat voornamelijk over G2A, maar ik geloof niet dat de rest van die sites beter zijn.
Ontdanks dat deze keys vaak vele malen goedkoper zijn, wil ik me er eigenlijk niet meer aan wagen.
nieuws: Ontwikkelaar roept G2A middels petitie op om geen indie-games meer te...
https://nl.hardware.info/...nkopen-games-te-voorkomen
https://nl.hardware.info/...t-ontwikkelaar-vergoeding
Ik koop het al jaren in, het is maar een tip, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten.
Op de site staat toch iets anders:Xtr3me4me schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:32:
[...]
Estimated shipping times
Germany: 2 - 5 working days
Rest of Europe: 3 - 7 working days
Hopelijk volgende week iets hoor
Estimated Shipping Times*
Standard shipping
Australia: 10 – 15 working days
Asia: 7 – 11 working days
Rest of the world: 14 – 22 working days
Express shipping
4 – 7 working days
*The actual shipping time is subject to change without notice and may be impacted by COVID-19 measures. Delays are also expected around the holiday season. If you need your products in a hurry or have any questions regarding shipping, please contact us after having a read through the information on this page.
Dat is dus zonet veranderd, want dat stond er eerst niet.Soliest schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:42:
[...]
Op de site staat toch iets anders:
Standard shipping
Express shipping
4 – 7 working days
*The actual shipping time is subject to change without notice and may be impacted by COVID-19 measures. Delays are also expected around the holiday season. If you need your products in a hurry or have any questions regarding shipping, please contact us after having a read through the information on this page.
Op https://eu.vrcover.com/ staan wel degelijk die tijden.Soliest schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:42:
[...]
Op de site staat toch iets anders:
Standard shipping
Express shipping
4 – 7 working days
Zo, nu een paar uur Half Life Alyx gespeeld, wel een erg vette game! Wat je krijgt voor die prijs in vergelijking met sommige andere games/ervaringen, bizar. Moet zeggen dat het noodgedwongen met teleport spelen (ivm motion sickness) wel een klein beetje immersion weghaalt en vechten in benarde situaties wat verwarrender is. Ik kan me voorstellen dat Alyx inderdaad in zijn genre de tofste vr ervaring tot nu toe is.