Die zijn inderdaad stuk goedkoper, je betaald 7 euro voor 4 Fijitsu 1900 mAh batterijen. Mocht ik in de toekomst meer batterijen nodig hebben zal ik dit onthoudenWormaap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:38:
[...]
De 2450 mAh LADDA-batterijen van Ikea zijn volgens allerlei berichten gerelabelde Eneloop Pro's (en presteren in testen ook vrijwel identiek, in ieder geval binnen de foutmarge van de test). Voor een euro of 6 per pakje een stuk leuker om een paar sets van te halen dan daadwerkelijke Eneloops. Ik heb zelf een setje of 10 dat ik voor van alles gebruik en ben er erg tevreden over
Die zien er fijn uit! Ik merk nu af en toe dat de controllers wat te losjes in m'n handen liggen omdat de basis van de controller gewoon erg dun is, vooral als je wat grotere klauwen hebt. Met een extra (stroeve) laag eromheen is je hand net wat voller (lees ik ook in de beoordelingen daar).Xqlus1ve schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:34:
[...]
Deze grips vinden sommige prettig, dan hoef je niet altijd de controller beet te houden.
Overigens ben ik nog zoekende wat ik prettiger vind qua movement en richten in-game. De meest logische optie zou zijn lopen met links en mikken met rechts (dus 'rechtshandig') aangezien ik dat ook doe met tobo/muis en controller. Maar... Mijn "richtarm" is eigenlijk links ondanks dat ik met rechts muis. Heb even geprobeerd te switchen maar het lopen met de rechterstick is echt extreem wennen als linkshandige die al enkele decennia gewend is om de linker analoge stick te gebruiken voor bewegen... Luxeprobleem
Teleport vind ik niks. Schijnbaar werkt die auto-move in HL: Alyx ook wel goed.
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Momenteel heb ik er 15 uur in Half-Life: Alyx op zitten met de Quest via VD. Ik had hiervoor geen andere bril willen hebben. Het feit dat je draadloos bent en dus naar hartenlust kunt omdraaien is geweldig.Xqlus1ve schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:49:
[...]
Keuze volledig bepalen uit waar je de meeste tijd aan gaat besteden, Quest spellen (Draadloos) of PC VR (spellen via de PC zoals shooters, racing sims en dus bedraad).
Virtual Desktop moet je ff laten voor wat het is, deze techniek is nog niet goed genoeg als vervanging voor de Oculus Link.
Gister toch maar de knoop doorgehakt en een extra Oculus Sensor besteld op de Oculus website. Heb ik als het goed is morgen al in de brievenbus
Doen ze best snel ondanks al die Corona ellende
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zowel de Rift S als beide versies van de Quest zijn nu weer bestelbaar op de Oculus website!
Ik ben ook om en heb een Quest besteld. Heb er zin in en kan niet wachten om met o.a. Alyx aan de slag te gaan.
Nu nog op zoek naar de juiste Link kabel. Zou dit wat zijn? https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Verder heeft de Quest zover ik zie geen ingebouwde koptelefoon, en je hebt de mogelijkheid om Oculus In Ear oordopjes te bestellen. Deze zijn volgens de website niet in dit land beschikbaar, maar zijn wel elders te koop voor 63 euro. Zouden jullie deze oordopjes aanraden?
Ik ben ook om en heb een Quest besteld. Heb er zin in en kan niet wachten om met o.a. Alyx aan de slag te gaan.
Nu nog op zoek naar de juiste Link kabel. Zou dit wat zijn? https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Verder heeft de Quest zover ik zie geen ingebouwde koptelefoon, en je hebt de mogelijkheid om Oculus In Ear oordopjes te bestellen. Deze zijn volgens de website niet in dit land beschikbaar, maar zijn wel elders te koop voor 63 euro. Zouden jullie deze oordopjes aanraden?
[ Voor 61% gewijzigd door Steven030 op 01-04-2020 08:25 ]
De Quest heeft wel gewoon ingebouwde speakers. Ik zou eerst even proberen of dat niet gewoon goed genoeg is. Als dat niet zo is kun je gewoon zo’n beetje elke koptelefoon erop aansluiten, dus dan kun je ook eerst proberen wat je toch al in huis hebtSteven030 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:58:
Ik ben ook om en heb de Quest via de Nederlandse Amazon besteld. De levertijd versprong na het bestellen wel van 7 april naar 25 april, maar heb er zin in en kan niet wachten om met o.a. Alyx aan de slag te gaan.
Alleen heeft de Quest zover ik zie geen ingebouwde koptelefoon, en heb je de mogelijkheid om de In Ear oordopjes te bestellen. Deze zijn volgens de website niet in dit land beschikbaar, maar zijn wel elders te koop voor 63 euro. Zouden jullie deze oordopjes aanraden?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Nee dat is niet de correcte kabel.Steven030 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:58:
Deze kabel van Anker is door Oculus erkent als een goed alternatief maat aan de korte kant. Beste is als je een active repeater usb 3.0 erbij neemt van 5 meter voor voldoende speel lengte.
[ Voor 18% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-04-2020 08:36 ]
Ik zie enkel de 1,8m kabel beschikbaar. Niet de 3m versie. Kan ik die nog ergens vinden? En welke active repeater wordt aangeraden?Xqlus1ve schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:33:
[...]
Nee dat is niet de correcte kabel.
Deze kabel van Anker is door Oculus erkent als een goed alternatief maat aan de korte kant. Beste is als je een active repeater usb 3.0 erbij neemt van 5 meter voor voldoende speel lengte.
Hmm dan vermoed ik dat de 3 meter versie uitverkocht is, heeft al die tijd wel als optie erbij gestaan.matth111 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:53:
[...]
Ik zie enkel de 1,8m kabel beschikbaar. Niet de 3m versie. Kan ik die nog ergens vinden? En welke active repeater wordt aangeraden?
Hier is 1 actieve repeater die ik op een ander forum heb voorbij zien komen
Ik heb de mijne bij Macturn vandaan, was er binnen twee dagen (3 meter).matth111 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:53:
[...]
Ik zie enkel de 1,8m kabel beschikbaar. Niet de 3m versie. Kan ik die nog ergens vinden?
Dank jullie wel! Nou wil ik de Quest echter op een laptop aansluiten en weet ik (bijna) zeker dat bij 1 van de laptops die ik op het oog heb de usb-c poort rechtstreeks uit de videokaart komt, maar dat is volgens mij voor de usb 3.2 poort niet het geval. Ik heb ergens gelezen dat het belangrijk is dat de uitgang rechtstreeks uit de videokaart moet komen.Xqlus1ve schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:33:
[...]
Nee dat is niet de correcte kabel.
Weten jullie of dat zo is? In dat geval moet ik een usb-c naar usb-c kabel hebben in plaats van de Anker. Maar ik kan er niks over vinden, dus praat ik nu onzin?
Ik wil dus ook een game laptop aanschaffen waar ik o.a. op kan VR-gamen (te beginnen met HL:Alyx) met de Quest. Nou twijfel ik tussen 2 laptops, maar weet ik niet of de Oculus Link er goed op zal werken, door dus het vraagstuk of de usb poort rechtstreeks uit de videokaart komt. Dit lijkt voor de usb-c poort bij de Lenovo het geval, maar niet bij de ASUS.
De Lenovo: pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH)
De ASUS: pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DV-AL014T
Wat zouden jullie doen met dit vraagstuk?
Mijn Quest zit gewoon verbonden aan een front-end USB 3.0-poort van m'n rig, dus niet rechtstreeks op de GPU.Steven030 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:25:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat het belangrijk is dat de uitgang rechtstreeks uit de videokaart moet komen. Weten jullie of dat zo is?
Half-Life Alyx vs. Boneworks
Ik heb Alyx nog niet uitgespeeld maar ik wil toch alvast een vergelijking willen making met BoneworksIk zou Alyx een 8 willen geven omdat het gewoon een kwalitatief goede game is.
Maar ik zou ten opzichte van Alyx de game Boneworks een 8.5 willen geven vanwege de gameplay.
De graphics van Alyx zijn een stuk beter dan die van Boneworks, maar ik merk dat mij dat in VR eigenlijk minder uit maakt.
Ik vind de gameplay van Boneworks veel prettiger. Boneworks heeft te mechanics die Alyx had moeten hebben. Boneworks is de half-life game Alyx had moeten zijn qua mechanics.
In Boneworks heb je een 'echt' lichaam en alles is physics. Je kunt overal rond klimmen, alles stuk slaan met je crowbar of bijl.
Het vechten met vijanden voelt soepeler, natuurlijker. En ik speel alle games met free locomotion.
Alyx is absoluut de moeite waard, maar ik heb me meer vermaakt met Boneworks, om eerlijk te zijn. Mocht je Alyx hebben uitgespeeld dan zou ik deze game zeker aanraden.
Ik ben benieuwd hoe andere mensen deze games vergelijken.
p.s. Ik vind ook de muziek van Boneworks veel beter, maar dat is denk ik puur persoonlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Q op 01-04-2020 12:22 ]
Q schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:58:Half-Life Alyx vs. Boneworks
Ik vind juist dat boneworks heel veel onvolkomenheden heeft. Armen met epilepsie. Benen die in dozen gaan staan als ik iets gebukt wil oppakken. grote vuurwapens die telkens tegen mijn virtuale hoofd aan zitten (alsof armen te kort zijn). De graphics vallen te niet tegenover Alyx. Het klimmen is allemaal wat klungelig alsof ik een lappenpop ben omdat de game moet voorspellen hoe het onderlichaam moet bewegen / reageren. Je inventory is niet zo vlekkeloos als die van Alyx. de vele bugs die ik mee maak. En zo heb ik nog wel meer van dit soort dingen.
Daar waar in Boneworks het net allemaal net niet is, is het in Alyx op alle vlakken helemaal af. Begrijp me niet verkeerd, ik vermaak me prima met Boneworks (nog niet uit gespeeld) en heb Alyx inmiddels wel uitgespeeld, maaf het is alsof we appels met peren aan het vergelijken zijn tussen deze twee games.
Alyx krijgt van mij 9,5.
Boneworks een 8.
[ Voor 12% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-04-2020 12:24 ]
Boneworks grapt zelf ook dat het een veredelde tech demo is. Maar de gameplay - ik heb jouw problemen niet zo ervaren - vind ik qua concept prettiger.Xqlus1ve schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:15:
[...]
Ik vind juist dat boneworks heel veel onvolkomenheden heeft. Armen met epilepsie. Benen die in dozen gaan staan als ik iets gebukt wil oppakken. grote vuurwapens die telkens tegen mijn virtuale hoofd aan zitten (alsof armen te kort zijn). De graphics vallen te niet tegenover Alyx. Het klimmen is allemaal wat klungelig alsof ik een lappenpop ben omdat de game moet voorspellen hoe het onderlichaam moet bewegen / reageren. Je inventory is niet zo vlekkeloos als die van Alyx. de vele bugs die ik mee maak. En zo heb ik nog wel meer van dit soort dingen.
Daar waar in Boneworks het net allemaal net niet is, is het in Alyx op alle vlakken helemaal af. Begrijp me niet verkeerd, ik vermaak me prima met Boneworks (nog niet uit gespeeld) en heb Alyx inmiddels wel uitgespeeld, maaf het is alsof we appels met peren aan het vergelijken zijn tussen deze twee games.
Alyx krijgt van mij 9,5.
Boneworks een 8.
Hoewel ik je punt zeker zie en begrijp, ben ik het er persoonlijk toch niet mee eens. Ik heb me ontzettend vermaakt met Boneworks, maar ik vind Alyx toch wel een slag beter.Q schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:58:Half-Life Alyx vs. Boneworks
Het pysicsgebeuren in BW is inderdaad een stuk uitgebreider dan in Alyx, maar ik begrijp waarom ze het bij Alyx beperkt hebben. In BW werkt het regelmatig allemaal nét ff niet lekker. En dat is voor een game van een kleine studio die iets vets neer wil zetten prima. Maar Valve heeft een meer traditionele AAA-game insteek genomen en juist gezorgd dat alles dat erin zit afgewerkt en extreem gelikt is. Ik vond Boneworks ook niet zo sterk qua storytelling., iets dat ik zelf toch wel belangrijk vind. Ook vond ik bij BW de beperkte set vijanden die er allemaal hetzelfde uitzien op een gegeven moment wat storen. Alyx heeft wat meer variatie, zelfs al is het hier en daar alleen maar wat visueel verschil tussen vijanden die feitelijk het zelfde doen. Het herladen van wapens werkt in Alyx ook gewoon een stuk beter dan in Boneworks.
De vele verschillende wapens in BW vond ik dan wel weer erg leuk, en ik vind het erg jammer dat Alyx geen melee combat heeft. Ook het gebrek aan destructability van willekeurige dingen in Alyx vind ik wat jammer. En bijvoorbeeld een grote kast omver kunnen trekken zoals in Boneworks mis ik ook wel
Al met al zou ik BW een 9 geven, en Alyx een 9.5 tot dusver
Tja, het is uiteindelijk waar je de nadruk op legt. Er is geen twijfel over mogelijk dat Alyx een veel beter gepolijste game is.Wormaap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:04:
[...]
Hoewel ik je punt zeker zie en begrijp, ben ik het er persoonlijk toch niet mee eens. Ik heb me ontzettend vermaakt met Boneworks, maar ik vind Alyx toch wel een slag beter.
Het pysicsgebeuren in BW is inderdaad een stuk uitgebreider dan in Alyx, maar ik begrijp waarom ze het bij Alyx beperkt hebben. In BW werkt het regelmatig allemaal nét ff niet lekker. En dat is voor een game van een kleine studio die iets vets neer wil zetten prima. Maar Valve heeft een meer traditionele AAA-game insteek genomen en juist gezorgd dat alles dat erin zit afgewerkt en extreem gelikt is. Ik vond Boneworks ook niet zo sterk qua storytelling., iets dat ik zelf toch wel belangrijk vind. Ook vond ik bij BW de beperkte set vijanden die er allemaal hetzelfde uitzien op een gegeven moment wat storen. Alyx heeft wat meer variatie, zelfs al is het hier en daar alleen maar wat visueel verschil tussen vijanden die feitelijk het zelfde doen. Het herladen van wapens werkt in Alyx ook gewoon een stuk beter dan in Boneworks.
De vele verschillende wapens in BW vond ik dan wel weer erg leuk, en ik vind het erg jammer dat Alyx geen melee combat heeft. Ook het gebrek aan destructability van willekeurige dingen in Alyx vind ik wat jammer. En bijvoorbeeld een grote kast omver kunnen trekken zoals in Boneworks mis ik ook welOok vind ik het inventorysysteem in BW juist heel natuurlijk aanvoelen. Het werkt niet altijd 100% lekker, maar ik vind het indrukken van een pookje een ontzettend irritante manier om mijn inventory te gebruiken. En het lekker klooien met de physics is natuurlijk helemaal de bom
Al met al zou ik BW een 9 geven, en Alyx een 9.5 tot dusverIk zit in chapter 4.
Ik denk dat ik de mechanics van Boneworks vernieuwender vind. Hoe goed Alyx ik ook vind, qua mechanics is het gelijk aan de eerdere VR games en wijkt daar qua concept niet veel van af.
Boneworks breekt met dat concept en vernieuwt VR op een manier die nog geen enkele andere game heeft gedaan. Boneworks heeft een crowbar waarmee ik crates kapot kan slaan. Notabene de Half-Life opvolger heeft dit niet.
De 'holsters'in Boneworks vind ik ook veel prettiger dan het 'kruis-menu' in Alyx. Van wat ik me herrinner van Boneworks vond ik de weapons gameplay prettiger, ook al kloppen de mechanics in Alyx beter.
Alyx heeft vrijwel geen muziek realiseer ik me. Boneworks wel en de muziek stond me wel aan, dat doet wel iets voor de beleving van een game. Maar dit is allemaal smaak.
HL Alyx is ook veel meer story driven, daar waar de fans al zo lang op zaten te wachten. Iets waar Valve ook echt de verwachtingen heeft waar gemaakt.Q schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:41:
Ik denk dat ik de mechanics van Boneworks vernieuwender vind. Hoe goed Alyx ik ook vind, qua mechanics is het gelijk aan de eerdere VR games en wijkt daar qua concept niet veel van af.
Boneworks breekt met dat concept en vernieuwt VR op een manier die nog geen enkele andere game heeft gedaan. Boneworks heeft een crowbar waarmee ik crates kapot kan slaan. Notabene de Half-Life opvolger heeft dit niet.
Alyx heeft vrijwel geen muziek realiseer ik me. Boneworks wel en de muziek stond me wel aan, dat doet wel iets voor de beleving van een game. Maar dit is allemaal smaak.
De crowbar is eruit gehaald, heb een interview gelezen dat in eerste instantie er wel een crowbar in zat maar dat men zich bleven associëren met Gordon Freeman, dit hebben ze dus eruit gehaald om Alyx veel mensenlijker en kwetsbaarder te maken, vandaar dat er ook geen melee in zit.
De muziek is absoluut wel aanwezig in Alyx, echter vaak van kortere duur, tijdens actie met Combines / Manhacks komt er weer muziek op zetten en bij aanvang sommige settings. Echter is Alyx ook wel degelijk een horror game en zou raar zijn als je met muziek door donkere rioolsettings loopt en je vijanden niet kan horen duur de muziek

Doe ik nu wel in Fallout 4 VRXqlus1ve schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:04:
[...]
De muziek is absoluut wel aanwezig in Alyx, echter vaak van kortere duur, tijdens actie met Combines / Manhacks komt er weer muziek op zetten en bij aanvang sommige settings. Echter is Alyx ook wel degelijk een horror game en zou raar zijn als je met muziek door donkere rioolsettings loopt en je vijanden niet kan horen duur de muziek
Maar ik snap je punt
Ik hoor wel verschillende verhalen dat bepaalde usb poorten wel of niet werken. usb 2.0 vs 3.0 (3.1) / voor in de kast vs achter in of direct in het mobo.Steven030 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:25:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat het belangrijk is dat de uitgang rechtstreeks uit de videokaart moet komen.
Weten jullie of dat zo is??
Ik wil dus ook een game laptop aanschaffen waar ik o.a. op kan VR-gamen (te beginnen met HL:Alyx) met de Quest. Nou twijfel ik tussen 2 laptops, maar weet ik niet of de Oculus Link er goed op zal werken, door dus het vraagstuk of de usb poort rechtstreeks uit de videokaart komt. Dit lijkt voor de usb-c poort bij de Lenovo het geval, maar niet bij de ASUS.
De Lenovo: pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH)
De ASUS: pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DV-AL014T
Wat zouden jullie doen met dit vraagstuk?
Bij laptops heb ik die verhalen nog niet gehoord. Ik heb zelf de lenovo legion Y540 (met 1660TI). Mijn bestelde quest is onderweg en ik verwacht hem maandag te krijgen. Tegen die tijd laat ik het weten hoe het werkt met aansluiten (vooral de usb C poort).
Ik ben zelf helemaal dol op de lenovo legion
Ik hou jullie op de hoogte over de werking met de quest (onofficiele) link. Ik heb trouwens meerdere kabels besteld om zowel via usb 3.0 en usb C te gaan spelen. (allebei met eventuele verlengkabel)
Dat is dus mijn punt: de muziek is continue aanwezig in Boneworks - en naar mijn mening veel beter van kwaliteit - wat voor mij persoonlijk enorm sfeer betalend is. Het zijn andersoortige games, dit is waar. Maar de redenen waarom maken iet zo uit: het is wat het is.Xqlus1ve schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:04:
[...]
HL Alyx is ook veel meer story driven, daar waar de fans al zo lang op zaten te wachten. Iets waar Valve ook echt de verwachtingen heeft waar gemaakt.
De crowbar is eruit gehaald, heb een interview gelezen dat in eerste instantie er wel een crowbar in zat maar dat men zich bleven associëren met Gordon Freeman, dit hebben ze dus eruit gehaald om Alyx veel mensenlijker en kwetsbaarder te maken, vandaar dat er ook geen melee in zit.
Ik heb Alyx inmiddels uitgespeeld en ik denk dat ik ook nog weer eens een stukje Boneworks ga spelen ter vergelijking. Ik merk dat ik gewoon - ondanks dat ik half-life fan ben (van die generatie) - emotioneel meer affiniteit heb met Boneworks en ik vraag me af waarom.
Waar ik de meeste wrijving ervaarde ten opzichte van boneworks zijn juist de gevechten. Dat voelde bij Boneworks veel vloeiender, lekkerder aan dan in Alyx. Misschien heb ik een control gemist maar bukken kon met Boneworks met een pookje en dat speelt lekkerder dan fysiek wegduiken en op je plaat gaan.
Ik denk inderdaad dat je emotioneel meer verknocht ben aan BW (zoals ik dat aan HL:A benQ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:57:
[...]
Dat is dus mijn punt: de muziek is continue aanwezig in Boneworks - en naar mijn mening veel beter van kwaliteit - wat voor mij persoonlijk enorm sfeer betalend is. Het zijn andersoortige games, dit is waar. Maar de redenen waarom maken iet zo uit: het is wat het is.
Ik heb Alyx inmiddels uitgespeeld en ik denk dat ik ook nog weer eens een stukje Boneworks ga spelen ter vergelijking. Ik merk dat ik gewoon - ondanks dat ik half-life fan ben (van die generatie) - emotioneel meer affiniteit heb met Boneworks en ik vraag me af waarom.
Waar ik de meeste wrijving ervaarde ten opzichte van boneworks zijn juist de gevechten. Dat voelde bij Boneworks veel vloeiender, lekkerder aan dan in Alyx. Misschien heb ik een control gemist maar bukken kon met Boneworks met een pookje en dat speelt lekkerder dan fysiek wegduiken en op je plaat gaan.
De actie is inderdaad totaal anders tussen de twee games, waar ik in HLA het gevoel heb heel kwetsbaar te zijn ben ik in BW iets meer de held, echter vind ik de AI wat dommer in BW (ben pas bij level 5). Maar de action is / wordt uiteindelijk veel meer fast paced in BW, dat is denk oko de stijl van deze game.
En naar mening is het spelen in VR juist dat de game een verleng stuk van je lichaam is, als ik hierdoor op een knop moet druk om te gaan bukken kan ik weer net zo goed een keyboard nemen. BW is erg leuk maar juist minder 'werkelijkheid' tegenover HLA waar nu de momentele beperkingen in VR ook overheen komen met wat er mogelijk is in HLA qua bewegen. Waar ik in BW als een aap kan klimmen zonder maar ook 1 beweging te maken met mijn Lichaam / HMD set.
Maar uit eindelijk blijft het appels met peren verglijken, voor ieder wat wils
Ik heb inmiddels ook weer een paar stukjes Boneworks gespeeld om een betere vergelijking met Alyx te kunnen maken.
Boneworks is meer 'flakey' dan ik me kan herinneren. Het is inderdaad vaak stil, maar boneworks heeft notabene een bijbehorend album (te vinden op Spotify). Alyx heeft alleen een paar sfeer muziekjes voor actie scenes.
Ik herinner me weer hoe prettig ik het vond in Boneworks om 'echte' armen te hebben. Een moderne VR game die dat zonder goede reden niet implementeert krijgt een -1 van mij. Dat verrijkt voor mij echt het VR gevoel.
De Boneworks holsters zijn erg fijn, die heb ik echt gemist.
De knop om te bukken vind ik helemaal geen equivalent voor het toetsenbord, beetje overdreven vergelijking. Ik vond het juist veel prettiger werken. Als je in Alyx echt schuilt en op je hurken gaat zitten, probeer dan nog maar eens snel te bewegen.
Dat fysiek bukken / op een knie gaan werkt voor mij helemaal niet. Door op een knie te gaan heb ik vaak mijn balans verloren, wat me wel heeft geleerd dat de Oculus controllers een deel van mijn gewicht kunnen dragen...
Over snel bewegen gesproken: met Boneworks kon je lopen en rennen, die optie heb ik bij Alyx niet ontdekt. Ik gebruikte de 'jump' als 'rennen' maar dat voelt erg als een cheat.
Als je in Boneworks hebt ontdekt hoe je zonder je handen / lichaam te gebruiken kunt klimmen en lui een pookje oid kunt gebruiken dan heb ik duidelijk iets gemist. Nu heb ik het lang niet gespeeld en ik zie duidelijk updates aan de game dus misschien is er iets veranderd. Ik heb zelf flink pijn in mijn armen gehad van al het klimmen. Maar erg leuk, dat wel.
Hoe de robots zich gedragen (AI) maakt met niet veel uit, als de encounters maar leuk zijn en dat was het voor beiden wel.
Ondanks dat Boneworks lang niet zo mooi is uitgewerkt als Alyx vind ik het vernieuwende aspect voor VR gewoon veel interessanter. Voor mij was de Boneworks ervaring veel specialer dan de Alyx game, die grafisch fantastisch is maar dat is het dan verder wel. Misschien ook nog het 'verhaaltje' en de voice acting, maar dat vind ik eigenlijk flinter dun, dat doet 't m niet voor mij. Half-Life was voor mij nooit het 'verhaal' maar meer de game ervaring.
Het gaat mij erom hoe de ervaring voelt als ik aan het spelen ben. Boneworks voelde voor mij vloeiender, soepeler, lekkerder.
Alleen al de baloon gun in Boneworks heb ik me prima mee vermaakt, niet revolutionair ofzo, maar gewoon erg leuk in VR.
Dit alles is niet om mensen te laten kiezen tussen de twee games, ze zijn niet duur en ik zou beiden zeker aanraden om te spelen. Het is slechts hoe ik ze heb ervaren.
Boneworks is meer 'flakey' dan ik me kan herinneren. Het is inderdaad vaak stil, maar boneworks heeft notabene een bijbehorend album (te vinden op Spotify). Alyx heeft alleen een paar sfeer muziekjes voor actie scenes.
Ik herinner me weer hoe prettig ik het vond in Boneworks om 'echte' armen te hebben. Een moderne VR game die dat zonder goede reden niet implementeert krijgt een -1 van mij. Dat verrijkt voor mij echt het VR gevoel.
De Boneworks holsters zijn erg fijn, die heb ik echt gemist.
De knop om te bukken vind ik helemaal geen equivalent voor het toetsenbord, beetje overdreven vergelijking. Ik vond het juist veel prettiger werken. Als je in Alyx echt schuilt en op je hurken gaat zitten, probeer dan nog maar eens snel te bewegen.
Dat fysiek bukken / op een knie gaan werkt voor mij helemaal niet. Door op een knie te gaan heb ik vaak mijn balans verloren, wat me wel heeft geleerd dat de Oculus controllers een deel van mijn gewicht kunnen dragen...
Over snel bewegen gesproken: met Boneworks kon je lopen en rennen, die optie heb ik bij Alyx niet ontdekt. Ik gebruikte de 'jump' als 'rennen' maar dat voelt erg als een cheat.
Als je in Boneworks hebt ontdekt hoe je zonder je handen / lichaam te gebruiken kunt klimmen en lui een pookje oid kunt gebruiken dan heb ik duidelijk iets gemist. Nu heb ik het lang niet gespeeld en ik zie duidelijk updates aan de game dus misschien is er iets veranderd. Ik heb zelf flink pijn in mijn armen gehad van al het klimmen. Maar erg leuk, dat wel.
Hoe de robots zich gedragen (AI) maakt met niet veel uit, als de encounters maar leuk zijn en dat was het voor beiden wel.
Ondanks dat Boneworks lang niet zo mooi is uitgewerkt als Alyx vind ik het vernieuwende aspect voor VR gewoon veel interessanter. Voor mij was de Boneworks ervaring veel specialer dan de Alyx game, die grafisch fantastisch is maar dat is het dan verder wel. Misschien ook nog het 'verhaaltje' en de voice acting, maar dat vind ik eigenlijk flinter dun, dat doet 't m niet voor mij. Half-Life was voor mij nooit het 'verhaal' maar meer de game ervaring.
Het gaat mij erom hoe de ervaring voelt als ik aan het spelen ben. Boneworks voelde voor mij vloeiender, soepeler, lekkerder.
Alleen al de baloon gun in Boneworks heb ik me prima mee vermaakt, niet revolutionair ofzo, maar gewoon erg leuk in VR.
Dit alles is niet om mensen te laten kiezen tussen de twee games, ze zijn niet duur en ik zou beiden zeker aanraden om te spelen. Het is slechts hoe ik ze heb ervaren.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de oplaadkit van AMVR voor Oculus Quest? (klik). Op Amazon lees ik naast lovende reacties extreme teleurstellingen.
Ik heb 4 Eneloop Pro oplaadbare AA-batterijen besteld voor de Oculus Touch-controllers maar zo'n "all-in-one" oplaadstation klinkt aantrekkelijker dan een gewone batterijoplader. Gemakszucht boven alles enzo
Ik heb 4 Eneloop Pro oplaadbare AA-batterijen besteld voor de Oculus Touch-controllers maar zo'n "all-in-one" oplaadstation klinkt aantrekkelijker dan een gewone batterijoplader. Gemakszucht boven alles enzo
Die laad toch alleen je headset op? volgens mij niet je controllers.2dope schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:14:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de oplaadkit van AMVR voor Oculus Quest? (klik). Op Amazon lees ik naast lovende reacties extreme teleurstellingen.
Als je voor je headset gemakzucht wil, aliexpress (ondanks dat er enorme vetraging is momenteel) stikt het van die magnetische USB snelkoppeling setjes.
Ik vroeg me al af hoe dat dan zou werken aangezien die controllers gewoon aan van die stangetjes hangenXqlus1ve schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:22:
[...]
Die laad toch alleen je headset op? volgens mij niet je controllers.
Als je voor je headset gemakzucht wil, aliexpress (ondanks dat er enorme vetraging is momenteel) stikt het van die magnetische USB snelkoppeling setjes.
Ander "voordeel" is dat 'ie er wel mooi bij staat met zo'n station als je'm niet gebruikt. Maar goed de headset opladen is niet echt een issue, dat gaat echt megarap.
Denk er sterk aan om de Rift S "ook" aan te schaffen naast de Quest, gewoon voor het comfort. Iemand hier die beide heeft?
Mijn vriendin heeft de Quest, en ik de Rift S. Dus we hebben ze allebei in huis. Wat wil je weten?lapino schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:52:
Denk er sterk aan om de Rift S "ook" aan te schaffen naast de Quest, gewoon voor het comfort. Iemand hier die beide heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2020 14:54 ]
Of er inderdaad een comfort-verschil zit, en of de Rift S bijvoorbeeld voelbaar vlotter/scherper is qua beeld voor PCVR titels, in vergelijk met de Quest+Link/VD. Kortom, vraag me af of een 2e VR headset wel de moeite waard is, is uiteindelijk prijs x 2 hé
Quest link heb ik nog steeds niet geprobeerd, dus daar kan ik nog niks zinnigs over zeggen 
De Rift S is een stuk comfortabeler. De Quest drukt bij mij best wat op mijn neus en jukbeenderen, en er komt wat meer licht naar binnen langs mijn neus. Grafisch is de Rift S iets beter, bij de Quest merk ik iets meer SDE.
De hand tracking van de Rift S ervaar ik als iets beter, vooral aan de zijkanten. De Rift S heeft camera's aan de zijkant zitten, dus bijvoorbeeld buiten je blikveld slaan bij Beat Saber gaat een stukje beter.
Als je geen problemen ervaart met de Quest, en hem een paar uur kan dragen, dan zou ik het geld lekker in m'n zak laten. Als je, bijvoorbeeld, maar een half uurtje met de Quest kan spelen door het mindere comfort, dan zou ik het overwegen.
Zelf gebruik ik overigens een pulleysysteem. Dat geeft me een stuk meer bewegingsvrijheid met de Rift S
De Rift S is een stuk comfortabeler. De Quest drukt bij mij best wat op mijn neus en jukbeenderen, en er komt wat meer licht naar binnen langs mijn neus. Grafisch is de Rift S iets beter, bij de Quest merk ik iets meer SDE.
De hand tracking van de Rift S ervaar ik als iets beter, vooral aan de zijkanten. De Rift S heeft camera's aan de zijkant zitten, dus bijvoorbeeld buiten je blikveld slaan bij Beat Saber gaat een stukje beter.
Als je geen problemen ervaart met de Quest, en hem een paar uur kan dragen, dan zou ik het geld lekker in m'n zak laten. Als je, bijvoorbeeld, maar een half uurtje met de Quest kan spelen door het mindere comfort, dan zou ik het overwegen.
Zelf gebruik ik overigens een pulleysysteem. Dat geeft me een stuk meer bewegingsvrijheid met de Rift S
[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2020 15:09 ]
Dank jullie wel voor alle tips! Vanmorgen de Quest binnen gekregen en wát heb ik VR onderschat tot nu toe. Zo’n enorm toffe ervaring, alleen het home al, maar ook Beat Saber en Vader Immortal. Het voelt inderdaad echt als de toekomst van gamen.
Nou nog wachten op de Anker kabel die vanavond binnenkomt om hem aan te sluiten op mijn Lenovo laptop. Tot nu toe wordt geen andere usb-c kabel die ik al in huis heb (zoals die van de Nintendo Switch) geaccepteerd. Maar dan kan ik vanavond hopelijk ook de Oculus app, SteamVR en spellen via Virtual Desktop aan de praat krijgen. Met als ultieme doel Half Life: Alyx
Edit: kabel binnen en alles werkt als een trein!
Nou nog wachten op de Anker kabel die vanavond binnenkomt om hem aan te sluiten op mijn Lenovo laptop. Tot nu toe wordt geen andere usb-c kabel die ik al in huis heb (zoals die van de Nintendo Switch) geaccepteerd. Maar dan kan ik vanavond hopelijk ook de Oculus app, SteamVR en spellen via Virtual Desktop aan de praat krijgen. Met als ultieme doel Half Life: Alyx
Edit: kabel binnen en alles werkt als een trein!
[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 02-04-2020 19:26 ]
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een Oculus Rift S. Erg lastig te vinden!
Van de week heel vroeg 's ochtends zat ik op de Oculus site zelf, daar was ie te bestellen maar ik had helaas geen geld op m'n Paypal staan. Kom ik 's middags thuis, was ie alweer uitverkocht
.
Afwachten maar.
Van de week heel vroeg 's ochtends zat ik op de Oculus site zelf, daar was ie te bestellen maar ik had helaas geen geld op m'n Paypal staan. Kom ik 's middags thuis, was ie alweer uitverkocht
Afwachten maar.
Komen in de loop van volgende week vast weer op voorraad. Schijnt dat de productie weer op gang komt en dat ze in de loop van april beter leverbaar worden (bron: unboundvr.nl)bojaaper schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:36:
Ik ben op het moment aan het zoeken naar een Oculus Rift S. Erg lastig te vinden!
Van de week heel vroeg 's ochtends zat ik op de Oculus site zelf, daar was ie te bestellen maar ik had helaas geen geld op m'n Paypal staan. Kom ik 's middags thuis, was ie alweer uitverkocht.
Afwachten maar.
Oculus heeft nu eindelijk een 'notify me' / 'houd mij op de hoogte' functie voor hun headsets en accessoires.
Stuk relaxter inplaats de F5 knop bashen
Stuk relaxter inplaats de F5 knop bashen
Heeft iemand ervaring met de frankenquest mod voor de oculus quest. Ik heb de orginele vive en de das assesoire hier nog liggen, die worden niet meer gebruikt sinds ik de vive pro heb gekocht. Nu heb ik de quest besteld en ik wou de frankenquest mod toepassen.
https://uploadvr.com/frankenquest-quest-mod-how-to/
Ik heb geen quest maar kwam deze tegen, mischien heb je er wat aan.
Ik heb geen quest maar kwam deze tegen, mischien heb je er wat aan.
Ik ga een klein beetje asociaal doen. Eerst hier vragen voor ik zelf huiswerk heb gedaan. Maar alsnog
:
Tijdens het rondshoppen voor een tas kwam ik de AMVR tas tegen. Daar is ruimte voor een controller (gamepad. Xbox/ps stijl). Werkt de quest met een controller? Of gaat dat dan via de link? iemand hier ervaring mee? Moet die controller ook nog een specifiek merk zijn?
/f/image/U1ANX144CHoSg4wxtuPYbDuf.png?f=fotoalbum_large)
Edit: toch een beetje huiswerk gedaan. Meestal praten ze vooral over de oculus go maar niet over de quest. Een paar gevallen dat het werkt met de Xbox controller maar verder noemen ze niks.
Volgens oculus zou het moeten kunnen als je maar bluetooth 3.0 hebt zie:https://support.oculus.com/410159642875007/
Vind de informatie maar een beetje beperkt om aan de hand daarvan een controller/gamepad te bestellen.
Nogmaals de vraag: Iemand hier met ervaring?

Tijdens het rondshoppen voor een tas kwam ik de AMVR tas tegen. Daar is ruimte voor een controller (gamepad. Xbox/ps stijl). Werkt de quest met een controller? Of gaat dat dan via de link? iemand hier ervaring mee? Moet die controller ook nog een specifiek merk zijn?
/f/image/U1ANX144CHoSg4wxtuPYbDuf.png?f=fotoalbum_large)
Edit: toch een beetje huiswerk gedaan. Meestal praten ze vooral over de oculus go maar niet over de quest. Een paar gevallen dat het werkt met de Xbox controller maar verder noemen ze niks.
Volgens oculus zou het moeten kunnen als je maar bluetooth 3.0 hebt zie:https://support.oculus.com/410159642875007/
Vind de informatie maar een beetje beperkt om aan de hand daarvan een controller/gamepad te bestellen.
[ Voor 28% gewijzigd door sasto op 04-04-2020 19:03 ]
Tekst en uitlegsasto schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:33:
Ik ga een klein beetje asociaal doen. Eerst hier vragen voor ik zelf huiswerk heb gedaan. Maar alsnog:
[Afbeelding]
Beat Saberen op Expert+ is wel een lekkere workout zeg
Sinds ik laatst mijn eerste E+ map heb gehaald heb ik er een stuk meer gedaan, en haal ik er best een aantal tegenwoordig zelfs in de eerste poging
Omdat dat natuurlijk ook een béétje saai wordt, heb ik me vanavond gestort op een die écht niet meteen lukte, en maar nétaan voelde alsof ik'm zou kunnen halen met wat oefening. De moeilijke stukken rustig van 80% opgebouwd, en uiteindelijk na een paar poginen het hele nummer gehaald 
Het is deze map van Pendulum - Witchcraft
De actie begint vanaf 45 seconden. Heel vette map, en als je'm doorhebt uiteindelijk wel te doen. Lekker in het rond zwiepen en vooral vrijwel geen moment rust het hele nummer lang
Beastsaber link. Normal, Hard, Expert en Expert+
Het is deze map van Pendulum - Witchcraft
De actie begint vanaf 45 seconden. Heel vette map, en als je'm doorhebt uiteindelijk wel te doen. Lekker in het rond zwiepen en vooral vrijwel geen moment rust het hele nummer lang
Beastsaber link. Normal, Hard, Expert en Expert+
Ik heb de Quest met een Xbox One controller gebruikt, verbinding via Bluetooth, werkt probleemloos. Je kan de Xbox xCloud app sideloaden en dan via je Quest op je Xbox One spelen in een soort cinema achtige mode.sasto schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:33:
Ik ga een klein beetje asociaal doen. Eerst hier vragen voor ik zelf huiswerk heb gedaan. Maar alsnog:
[Afbeelding]
Ik heb de oculus quest vandaag binnen gekregen. Wat een prachtig stukje technologie zeg! wat is dit geweldig!
Tot nu toe alleen de intro demo en beatsaber gedaan maar het is echt prachtig.
De comfort valt wel wat tegen. Voor mijn gevoel moet ik hem erg strak op mijn gezicht zetten om het beeld scherp te krijgen.
Ondertussen heeft mijn vrouw, die vooraf nogal sceptisch was, hem ook gevonden en ben ik al 50% van de speeltijd kwijt.
Ga vandaag verder met het proberen van anderen spellen en ook de link
Tot nu toe alleen de intro demo en beatsaber gedaan maar het is echt prachtig.
De comfort valt wel wat tegen. Voor mijn gevoel moet ik hem erg strak op mijn gezicht zetten om het beeld scherp te krijgen.
Ondertussen heeft mijn vrouw, die vooraf nogal sceptisch was, hem ook gevonden en ben ik al 50% van de speeltijd kwijt.
Ga vandaag verder met het proberen van anderen spellen en ook de link
Ik was eerst nogal sceptisch over Beat Saber, maar dat is dus echt een game die je gewoon moet proberen, wat gaaf!!
@sasto Was voor mij ook even frutten met het klitteband om hem goed te krijgen. De truc voor mij is dat ie meer als een pet moet zitten en minder als een duikbril (mijn referentiepunten). Aliexpress kussens en extra topband geven mij ook wat extra comfort. Mijn vrouw vind Beat Saber ook leuk maar heeft nog niet echt een comfortabele fit kunnen vinden.
[ Voor 0% gewijzigd door Tassadar32 op 06-04-2020 20:54 . Reden: de->het ]
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Ik heb zojuist een welkomst kortingscode gekregen voor de Oculus quest. Ik had gehoopt hem in te kunnen zetten op de Walking Dead, maar dat lijkt helaas niet mogelijk. Wat zijn jullie must-haves vanuit de Oculus store? Beat Saber en het eerste deel van Vader: Immortal heb ik al, en vermaak me ook maar al te goed mee!
Superhot VR en Moss vind ik wel érg de moeite waardSteven030 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:27:
Ik heb zojuist een welkomst kortingscode gekregen voor de Oculus quest. Ik had gehoopt hem in te kunnen zetten op de Walking Dead, maar dat lijkt helaas niet mogelijk. Wat zijn jullie must-haves vanuit de Oculus store? Beat Saber en het eerste deel van Vader: Immortal heb ik al, en vermaak me ook maar al te goed mee!
Ik ga hem hier ook maar plaatsen:
Natuurlijk is dit een klein beetje zwart wit, want via de officiele Oculus link kabel laad deze ook je Quest op terwijl je speelt en heb je geen last van framedrops, maar het is toch wel indrukwekkend, en het begint twijfelachtig te worden waarom Oculus zelf niet 'Oculus wireless beta' uitbrengt maar heeft ingezet op 'Oculus Link'. Dan kan je onder het 'beta' verhaal schuilen dat het nooit perfect zal zijn maar dat kan men dan wel weer waarderen. Jammer dat Oculus (facebook) VD forceerde om de SteamVR functie uit de app te halen, eigenlijk is het zielig tegenover je consumers, met een vaag verhaal natuurlijk. Hopelijk wordt dit in de toekomst wel weer toegelaten inplaats dat je moet sideloaden. En anders hoop ik dat Valve of een andere fabrikant dit dan oppakt!
Voorlopig ga ik de kabel van Oculus niet aanschaffen (beetje pisnijd naar facebook toe) en mijn geld inzetten op een nieuwe videokaart
Natuurlijk is dit een klein beetje zwart wit, want via de officiele Oculus link kabel laad deze ook je Quest op terwijl je speelt en heb je geen last van framedrops, maar het is toch wel indrukwekkend, en het begint twijfelachtig te worden waarom Oculus zelf niet 'Oculus wireless beta' uitbrengt maar heeft ingezet op 'Oculus Link'. Dan kan je onder het 'beta' verhaal schuilen dat het nooit perfect zal zijn maar dat kan men dan wel weer waarderen. Jammer dat Oculus (facebook) VD forceerde om de SteamVR functie uit de app te halen, eigenlijk is het zielig tegenover je consumers, met een vaag verhaal natuurlijk. Hopelijk wordt dit in de toekomst wel weer toegelaten inplaats dat je moet sideloaden. En anders hoop ik dat Valve of een andere fabrikant dit dan oppakt!
Voorlopig ga ik de kabel van Oculus niet aanschaffen (beetje pisnijd naar facebook toe) en mijn geld inzetten op een nieuwe videokaart
Klopt, begrijp TOTAAL niet waarom Oculus/Facebook dit ook niet als optie aanbiedt, is nu niet dat ze bergen geld verdienen met die kabels en (zelfs in beta) draadloos laten koppelen kan hen alleen maar helpen, want zo verkoop je mogelijk ook extra software op de Oculus store voor PC stuff die niet op Quest native draait.
Robo Recall en Gorn zijn ook aanraders vind ik.Steven030 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:27:
Saved by the buoyancy of citrus
Iemand een idee waar ze de Oculus Link Headset Cable nog op voorraad hebben? En liever morgen geleverd dan volgende week ;-)
[ Voor 24% gewijzigd door Boinkie op 08-04-2020 14:22 ]
kabeldirect.nlBoinkie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:21:
Iemand een idee waar ze de Oculus Link Headset Cable nog op voorraad hebben? En liever morgen geleverd dan volgende week ;-)
Waarom niet voor Virtual Dekstop gaan?
Zit kleine vertraging in.Xqlus1ve schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:26:
[...]
kabeldirect.nl
Waarom niet voor Virtual Dekstop gaan?
Thanks! dit gaat wel werken denk ik!
Twijfel nou toch wel een beetje. Als je al een dikke game pc hebt staan (i7 +1080 Ti) ben je dan beter af met bijvoorbeeld de valve index? Heb nu de Quest besteld omdat deze snel leverbaar is maar ook vanwege de mogelijkheden om hem aan je pc te verbinden (al dan niet draadloos).
De prijs vind ik niet zo relevant (500/1000).
Ben met name bang dat je met de Quest sneller last hebt van motion sickness. Dat heb ik helaas van nature al (reisziekte) en heb ook al een psvr en dat kan ik niet al te lang spelen... Iemand met reisziekte ervaring hiermee?
Ben met name bang dat je met de Quest sneller last hebt van motion sickness. Dat heb ik helaas van nature al (reisziekte) en heb ook al een psvr en dat kan ik niet al te lang spelen... Iemand met reisziekte ervaring hiermee?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Als je (relatief) snel last hebt van motion sickness, dan kan het zijn dat je met een Index minder last hebt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar een vriendin wel. Die heeft met een Rift S echt heel rustig op moeten bouwen, maar ook voor haar was het uiteindelijk redelijk vol te houden.
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal wil gaan spelen. Als dat vooral Alyx en andere FPS-achtige games met veel rondlopen is, dan ga je in het begin waarschijnlijk meer last hebben van motion sickness. Beat Saber, Superhot en andere games waar je in-game karakter geen bewegingen maakt die je zelf in real life niet ook maakt vallen allemaal reuze mee.
Als je de prijs niet zo relevant vindt, kun je natuurlijk ook de Quest gewoon proberen en weer verkopen als de Index weer leverbaar is. Of je houdt'm omdat draadloos spelen toch ook wel heel gaaf is
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal wil gaan spelen. Als dat vooral Alyx en andere FPS-achtige games met veel rondlopen is, dan ga je in het begin waarschijnlijk meer last hebben van motion sickness. Beat Saber, Superhot en andere games waar je in-game karakter geen bewegingen maakt die je zelf in real life niet ook maakt vallen allemaal reuze mee.
Als je de prijs niet zo relevant vindt, kun je natuurlijk ook de Quest gewoon proberen en weer verkopen als de Index weer leverbaar is. Of je houdt'm omdat draadloos spelen toch ook wel heel gaaf is
Wat voor mij heel erg hielp is teleporteren waar mogelijk, en draaien met de stick dan ook op niet-smooth zetten waar mogelijk. In het begin ging autoracen haast niet, maar Robo Recall, Beat Saber, Gorn, en elk ander spel waar je niet hoeft te bewegen via smooth motion gingen prima. Op de een of ander manier heeft dat ook tolerantie opgeleverd voor smooth motion want autoracen gaat nu prima. Alsof tijd in VR doorbrengen, zonder dat je beweegt, al helpt.Wormaap schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:22:
Wat mij enorm hielp was met je benen op de plek zelf een loop beweging te maken tijdens het lopen in games. Ziet er voor de omgeving "fantastisch" uit maar heeft me in een week of 2 wel vr-benen gegeven.B-Bandit schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:07:
Hier precies het tegenovergestelde. Teleport raak ik gedesorienteerd van maar smooth motion gaat prima. Vooral mission ISS was echt een vomit comet ervaring met snap turn maar na overschakelen op two-handed orientation is het tenminste speelbaar geworden. Heb in alle games waar dit mogelijk is ook teleport uitstaan.Cyphax schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:32:
[...]
Wat voor mij heel erg hielp is teleporteren waar mogelijk, en draaien met de stick dan ook op niet-smooth zetten waar mogelijk. In het begin ging autoracen haast niet, maar Robo Recall, Beat Saber, Gorn, en elk ander spel waar je niet hoeft te bewegen via smooth motion gingen prima. Op de een of ander manier heeft dat ook tolerantie opgeleverd voor smooth motion want autoracen gaat nu prima. Alsof tijd in VR doorbrengen, zonder dat je beweegt, al helpt.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Maar in Mission ISS zweef je rond... dat is ook echt geen hele comfortabele ervaring als je niet zoveel tijd in VR hebt doorgebracht. Had je dat ook in Robo Recall bijvoorbeeld? Of Budget Cuts?Tassadar32 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:51:
[...]
Hier precies het tegenovergestelde. Teleport raak ik gedesorienteerd van maar smooth motion gaat prima. Vooral mission ISS was echt een vomit comet ervaring met snap turn maar na overschakelen op two-handed orientation is het tenminste speelbaar geworden. Heb in alle games waar dit mogelijk is ook teleport uitstaan.
Het idee dat ik erbij heb is dat teleportatie "realistischer" is. Nou moet je niet in lachen uitbarsten
Goed, long story short: geloof mij niet, geloof je gevoel en doe wat het meest comfortabel is voor je.
Een andere tip is erachter proberen te komen of je framerate hoog genoeg is. Een stabielere framerate is in VR veel belangrijker dan op een scherm.
Ik kon in het begin boneworks nogeneens 10 minuten spelen, werd behoorlijk ongemakkelijk daarvan.
Nu speel ik twee uur en heb nergens last van, alsof mijn hersenen weten dat het niet echt is. Enigste waar ik soms nog een beetje onderbuik gevoel van krijg (net zoals in een achtbaan) is springen van grote hoogtes (5 meter of meer) wat je in boneworks kan doen.
Oftewel VR benen gekweekt
(PS. Was vroeger als kind altijd wagenziek, kan nu ook nog steeds niet te lang op mijn telefoon / boek kijken als ik passagier ben in een auto / bus)
Nu speel ik twee uur en heb nergens last van, alsof mijn hersenen weten dat het niet echt is. Enigste waar ik soms nog een beetje onderbuik gevoel van krijg (net zoals in een achtbaan) is springen van grote hoogtes (5 meter of meer) wat je in boneworks kan doen.
Oftewel VR benen gekweekt
(PS. Was vroeger als kind altijd wagenziek, kan nu ook nog steeds niet te lang op mijn telefoon / boek kijken als ik passagier ben in een auto / bus)
[ Voor 16% gewijzigd door Xqlus1ve op 09-04-2020 10:18 ]
@Cyphax Ja, heb ook robo recall gespeeld en ik vind de teleportatie daar juist een nadeel. Smooth motion lijkt wat op zweven, als je ervaring hebt met duiken of inline-skaten voelt het mogelijk al heel wat minder vreemd.
Hier ook een sterke voorkeur voor smooth motion, al gebruik ik in HL: Alyx een combi van beide. Je kunt niet rennen dus als ik wat backtracking aan het doen ben teleporteer ik gewoon, wat een prima equivalent is voor rennen/sprinten. Ook als ik een verdieping lager moet zijn gebruik ik de teleport als een soort "sprongetje", temeer omdat vallen nogal raar/langzaam gaat in die game (zal een reden hebben).
Teleporten blijf ik raar vinden en afdoen aan de ervaring. Wel ideaal als die vorm van beweging een uitkomst biedt voor mensen die motion sickness krijgen natuurlijk.
Teleporten blijf ik raar vinden en afdoen aan de ervaring. Wel ideaal als die vorm van beweging een uitkomst biedt voor mensen die motion sickness krijgen natuurlijk.
Niet helemaal on-topic, maar de Quest 128GB is bij Amazon.nl te bestellen voor €504,60 en zou op voorraad zijn (met verwachte leverdatum ergens volgende week). Ik had gisteren eerst de 64GB variant besteld op Amazon, maar later geannuleerd toen ik zag dat de 128GB maar 5 tientjes duurder was.B-Bandit schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:07:
Twijfel nou toch wel een beetje. Als je al een dikke game pc hebt staan (i7 +1080 Ti) ben je dan beter af met bijvoorbeeld de valve index? Heb nu de Quest besteld omdat deze snel leverbaar is maar ook vanwege de mogelijkheden om hem aan je pc te verbinden (al dan niet draadloos).
Nu hopen dat het vlot geleverd wordt..

---------
Ik volg het hele VR verhaal sinds het begin maar vond het altijd te prijzig en nog te beperkt. Nu de vakanties niet door lijken te gaan vond ik de aanschaf wel gerechtvaardigd
De bewegingsvrijheid van de Quest zijn voor mij overigens de reden om deze de voorkeur te geven boven de alternatieven.
Can't wait!
Dit is helemaal goed nieuws natuurlijk! Had ook de 64gb besteld bij Amazon, maar voor die 50 euro meer is extra opslag altijd welkom. Dank!Dennisvw schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:37:
[...]
Niet helemaal on-topic, maar de Quest 128GB is bij Amazon.nl te bestellen voor €504,60 en zou op voorraad zijn (met verwachte leverdatum ergens volgende week). Ik had gisteren eerst de 64GB variant besteld op Amazon, maar later geannuleerd toen ik zag dat de 128GB maar 5 tientjes duurder was.
Nu hopen dat het vlot geleverd wordt..![]()
---------
Verder bedankt voor jullie reacties. Ga eerst even de Quest proberen. Wellicht dat de index 2 over een paar jaar ook draadloos is, dat is misschien dan een leukere upgrade.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Toch even een reactie weer. De 64gb is nu €414. Dat is 90 euro verschil. Doet mij toch weer voor de 64gb variant gaan...Dennisvw schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:37:
[...]
Niet helemaal on-topic, maar de Quest 128GB is bij Amazon.nl te bestellen voor €504,60 en zou op voorraad zijn (met verwachte leverdatum ergens volgende week). Ik had gisteren eerst de 64GB variant besteld op Amazon, maar later geannuleerd toen ik zag dat de 128GB maar 5 tientjes duurder was.
Nu hopen dat het vlot geleverd wordt..![]()
---------
Bedankt voor de tip! Ik heb mijn 128GB geannuleerd en ben ook voor de 64GB gegaan. Van de besparing kan ik mooi een voorraadje games kopenB-Bandit schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:02:
[...]
Toch even een reactie weer. De 64gb is nu €414. Dat is 90 euro verschil. Doet mij toch weer voor de 64gb variant gaan...
De 64GB is vanochtend vanuit Frankrijk verzonden, zal kort na het Paasweekend bezorgd worden denk ik.
-----
Ik lees de nodige 'klachten' over het draagcomfort van de Oculus Quest. Op Amazon zag ik van Kiwi een addon voor de hoofdband, heeft iemand daar ervaring mee?
Is het een idee om toch eerst de 'stock' bevestiging uit te proberen? Ik weet dat het al tot in den treure herhaald is maar ik wil het toch nog even gezegd hebben: alles valt en staat met hoe goed je dat ding bevestigt. Ik heb dat in het begin in ieder geval niet goed gedaan, waardoor ik na een klein uurtje ofzo al last kreeg van m'n hoofd (band te strak, achterkant hoofdband te hoog).Dennisvw schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:43:
[...]
Ik lees de nodige 'klachten' over het draagcomfort van de Oculus Quest. Op Amazon zag ik van Kiwi een addon voor de hoofdband, heeft iemand daar ervaring mee?
Nogal een openbaring voor mij was de tutorial (Library -> tutorial -> Headset fit and focus). Hierin wordt met 'gifjes' uitgelegd hoe je de hoofdband moet bevestigen, hoe je de IPD slider kunt gebruiken en hoe e.e.a. behoort aan te voelen. Sindsdien zit 'ie bij mij in ieder geval als gegoten en kan ik rustig een paar uur non-stop achter elkaar VR spelen.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat mensen die de HMD oncomfortabel vinden ongelijk hebben, het is voor iedereen anders. Maar ik had in beginne dus ook wat comfortissues die met de juiste afstelling volledig verdwenen zijn
De stock headstrap zal zeker eerst uitvoerig getest worden! Maar zolang de Quest nog niet in mijn bezit is ben ik druk met Quest randzaken en mij zoveel mogelijk aan het inlezen2dope schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:06:
[...]
Is het een idee om toch eerst de 'stock' bevestiging uit te proberen? Ik weet dat het al tot in den treure herhaald is maar ik wil het toch nog even gezegd hebben: alles valt en staat met hoe goed je dat ding bevestigt. Ik heb dat in het begin in ieder geval niet goed gedaan, waardoor ik na een klein uurtje ofzo al last kreeg van m'n hoofd (band te strak, achterkant hoofdband te hoog).
Nogal een openbaring voor mij was de tutorial (Library -> tutorial -> Headset fit and focus). Hierin wordt met 'gifjes' uitgelegd hoe je de hoofdband moet bevestigen, hoe je de IPD slider kunt gebruiken en hoe e.e.a. behoort aan te voelen. Sindsdien zit 'ie bij mij in ieder geval als gegoten en kan ik rustig een paar uur non-stop achter elkaar VR spelen.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat mensen die de HMD oncomfortabel vinden ongelijk hebben, het is voor iedereen anders. Maar ik had in beginne dus ook wat comfortissues die met de juiste afstelling volledig verdwenen zijn
De tutorial tip was ik bijvoorbeeld nog niet tegengekomen, bedankt voor de tip!
Ja die handstraps kwam ik ook al eerder tegen in dit topic, ben ik ook nieuwsgierig naar. De touch controllers zijn prima maar wat extra grip is niet verkeerd. Ben benieuwd naar je ervaringenDennisvw schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:06:
[...]
De stock headstrap zal zeker eerst uitvoerig getest worden! Maar zolang de Quest nog niet in mijn bezit is ben ik druk met Quest randzaken en mij zoveel mogelijk aan het inlezenZo ben ik ook op extra handstraps gestuit, waarmee je de controllers niet meer steeds vast hoeft te houden. Geen idee of ik het nodig ga hebben, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen.
De tutorial tip was ik bijvoorbeeld nog niet tegengekomen, bedankt voor de tip!
Hoe krijg je zo'n code precies?Steven030 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:27:
Ik heb nu net een PC in bestelling staan. Nu zag ik tweedehands een HTC Vive voor 350 euro. Is dat een goede optie of zijn de verschillen zo groor da je beter voor een recentere versie kan gaan?
De VR Headset voor voornamelijk gebruikt voor gaming zoals Halflife
De VR puzzelgame Transpose is tijdelijk gratis te downloaden. Normaal kost het €16,75. Zelf nog niet gespeeld, maar ziet er interessant uit en de reviews zijn positief.
Ik heb de Vive gehad, nu een Rift S. Moet zeggen dat de Rift S beduidend beter is. Beeld is een stuk scherper en veel minder last van screen door effect waardoor de immerse een stuk beter is. Voor €100 meer heb je een current gen nieuw product.LostboyArno schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:29:
Ik heb nu net een PC in bestelling staan. Nu zag ik tweedehands een HTC Vive voor 350 euro. Is dat een goede optie of zijn de verschillen zo groor da je beter voor een recentere versie kan gaan?
Ik kreeg die vanzelf in de mail, en daarna stond ie ook automatisch in de app (onderin een melding). Ik denk dat je die welkomst mail automatisch een paar dagen na aanschaf van de Quest krijgt
Hm 'k heb niets gehad en ik kocht de Quest 8 dagen geleden.Steven030 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:45:
[...]
Ik kreeg die vanzelf in de mail, en daarna stond ie ook automatisch in de app (onderin een melding). Ik denk dat je die welkomst mail automatisch een paar dagen na aanschaf van de Quest krijgt
heb je je wel aangemeld voor die nieuwsbrief met aanbiedingen?matth111 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:33:
[...]
Hm 'k heb niets gehad en ik kocht de Quest 8 dagen geleden.
ik moet eerlijk zeggen ik heb een psvr en een oculus go, maar de oculus quest is toch wel een pareltje hoor, gewoon oppakken en gamen maar, super handig.
ik heb met name de focus op sport en fitness games voor dat apparaat en daar stelt de quest absoluut niet teleur.
de games die ik tot nu toe gespeeld heb, met mijn workout cijfer waardering:
- Creed: goede box game met sylvester stallone in de hoofdrol als trainer, wel is de campaign erg kort, maar in free play is er genoeg uitdaging om dit af en toe te doen.
Workout:8
- Dance Central: leuke game met 32 songs en mooie discotheek omgeving om even op muziek te bewegen.
Workout: 7
- Sports Scramble: 3 sportgames (tennis, bowling en baseball) in een Wii achtige sfeer. leuk om te spelen, waarbij met name tennis in classic pro mode erg leuk is.
Workout: 5
- Eleven Table Tennis: Ik weet het nog niet zo goed, ik denk dat ik deze toch wat minder vindt dan racket fury die ik op de psvr heb.
Workout : 4
- On Shape: verbazingwekkend leuke ritme game gebaseerd op hole in the wall.
Workout: 8
- Synth Riders: Dit is een soort beat saber kloon maar dan met boksen. Ik vond de videos op youtube niet zo, maar toch maar gekocht en wat een fantastische game is dit. De sfeer en enorme hoeveelheid songs en vooral de gameplay die je een full body workout geven is echt geweldig. Mijn favoriete quest game tot nu toe.
Workout: 10
- Guided Tai Chi: perfect voor de cooldown. Zeker als je ooit tai chi gedaan hebt voel je je direct thuis in deze game. Dit is niet echt een game overigens, het is puur een virtuele tai chi trainer die erg goed gedaan is en zeer herkenbaar is voor mensen die aan tai chi gedaan hebben (wat ik gedaan heb).
Workout: 3 Cooldown: 9
Overigens zijn beat saber en box vr ook enorme aanraders, maar aangezien ik die al op de psvr heb en deze niet op de quest heb gespeeld weet ik niet hoe ze daar aanvoelen.
Al met al een geweldig workout apparaat op deze manier en ik ben er erg blij mee.
Vraagje onder de tweakers:
Heeft iemand al Lone Echo werkend gekregen via Virtual Dekstop en een Quest?
Heeft iemand al Lone Echo werkend gekregen via Virtual Dekstop en een Quest?
Gisteren de quest binnen gekregen. Had al een PS VR en tov daarvan is het echt een lekkere upgrade in de zin van kwaliteit maar vooral draadloos! Geen gezeik meer met al die draden, ge-wel-dig.
Vind de app wander erg gaaf, Google Earth op je quest. Ook 360 graden video's zijn supermooi om te bekijken.
Verder gisteren Beat Saber gekocht en uiteraard bevalt die erg goed. Daarnaast ook HL Alyx gekocht en via de pc draadloos gestreamed naar de Quest. Werkte (bij mij) echt perfect! Ik ben echt een graphics whore, daarom heb ik ook een dikke game pc, maar ik merkte op geen enkel moment dat er gestreamed werd. Niet in de aanwezigheid van lag maar ook geen gebrek aan graphics. Na een uur gespeeld te hebben bedacht ik mij weer dat het helemaal niet vanzelfsprekend was dat het draadloos zo goed zou werken.
Specs: mijn PC is bedraad aangesloten op het netwerk en ik speel op 2 meter afstand van mijn Unifi access point. Volgens virtual desktop haalt hij 'slechts' 400mbit terwijl de Unifi veel hoger ondersteunt. Maar het werkte dus al echt perfect. Ben nu aan het kijken welke games ik op Steam koop en welke op de quest. Quest is wel weer makkelijk meenemen. Maar dat zal ik toch niet zo vaak doen en dan is het even aanzetten van de PC ook geen grote moeite terwijl ik verder beneden in de woonkamer speel.
Vind de app wander erg gaaf, Google Earth op je quest. Ook 360 graden video's zijn supermooi om te bekijken.
Verder gisteren Beat Saber gekocht en uiteraard bevalt die erg goed. Daarnaast ook HL Alyx gekocht en via de pc draadloos gestreamed naar de Quest. Werkte (bij mij) echt perfect! Ik ben echt een graphics whore, daarom heb ik ook een dikke game pc, maar ik merkte op geen enkel moment dat er gestreamed werd. Niet in de aanwezigheid van lag maar ook geen gebrek aan graphics. Na een uur gespeeld te hebben bedacht ik mij weer dat het helemaal niet vanzelfsprekend was dat het draadloos zo goed zou werken.
Specs: mijn PC is bedraad aangesloten op het netwerk en ik speel op 2 meter afstand van mijn Unifi access point. Volgens virtual desktop haalt hij 'slechts' 400mbit terwijl de Unifi veel hoger ondersteunt. Maar het werkte dus al echt perfect. Ben nu aan het kijken welke games ik op Steam koop en welke op de quest. Quest is wel weer makkelijk meenemen. Maar dat zal ik toch niet zo vaak doen en dan is het even aanzetten van de PC ook geen grote moeite terwijl ik verder beneden in de woonkamer speel.
Nieuwe nummer in Beat Saber, Fitbeat, is ook wel echt veel meer een workout voor je hele lichaam dan het gemiddelde Beat Saber nummer, waar je enkel met je armen bezig bent (of zelfs je polsen alleen als je op die manier speelt). Op Expert kan ik hem nu soms uitspelen, ik hoop dat hij iig inspirate is voor mappers om meer vergelijkbare nummers te maken.
Hallo allemaal, voor een onderzoek naar VR in Nederland, ben ik opzoek naar onder andere het aantal VR brillen met een geïntegreerd scherm. Zelf heb ik de enquête van Smart Media Monitor gevonden, maar ben opzoek naar iets meer diepgang. Is er iemand die relevante artikelen en/of onderzoeken kan aan bevelen? Alvast bedankt!
En met de hakken over de sloot, maar het eerste officiele nummer op Expert+ uitgespeeld ($100 Bills)
. Oké, die elektronische k-pop of wat die herrie precies is die aan het einde van de gratis officiele nummers zitten kan ik nog niet op Expert uitspelen, maar toch een stap
.
Helaas niet in Nederland 
The Play At Home Sale is only variable in the U.S, Canada, France, UK, Japan, Taiwan, Australia, Germany, Spain, Russia, and South Korea.
[ Voor 7% gewijzigd door Games op 15-04-2020 22:13 ]
Heb sinds gisteren mijn Valve Index binnen, en gisteren als eerste even Alyxa uitgeprobeerd. Man, wat een ervaring is dat.. Het ziet er zo goed uit en je schrikt je af en toe rot. Ik ben na een tijdje maar even gestopt om bij te komen want mijn hartslag was torenhoog. Het is wel even wennen met de controller na een HTC Vive te hebben gehad, maar het ziet er naar mijn mening wel een stuk beter uit op de Index.
Wat ik mij af vroeg, zijn er spellen voor VR die gebruikt kunnen worden om te bewegen binnen huis? Aangezien met de Corona crisis en het thuiswerken er toch redelijk wat minder wordt bewogen wil ik toch graag nog wat actief blijven en wat is er beter dit te combineren met VR!
Wat ik mij af vroeg, zijn er spellen voor VR die gebruikt kunnen worden om te bewegen binnen huis? Aangezien met de Corona crisis en het thuiswerken er toch redelijk wat minder wordt bewogen wil ik toch graag nog wat actief blijven en wat is er beter dit te combineren met VR!
Beat Saber is een aardige workout, helemaal als je de wat hogere niveaus bereiktCerth schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:32:
Heb sinds gisteren mijn Valve Index binnen, en gisteren als eerste even Alyxa uitgeprobeerd. Man, wat een ervaring is dat.. Het ziet er zo goed uit en je schrikt je af en toe rot. Ik ben na een tijdje maar even gestopt om bij te komen want mijn hartslag was torenhoog. Het is wel even wennen met de controller na een HTC Vive te hebben gehad, maar het ziet er naar mijn mening wel een stuk beter uit op de Index.
Check ook even het lijstje op de vorige pagina gemaakt door @robinez. Hier staan ook wat mooie workout games genoemd (vooral voor de Quest, maar sommige zijn ook op pc beschikbaar). Daarnaast inderdaad ook Beat Saber, zeker als je zelf wat nummers gaat toevoegen via mods. Deze zijn vaak nog even wat intensiever.Certh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:32:
Beat Saber, ook voor de fun maar imho vooral als je vanaf het begin jezelf aanleert om met je armen en schouders te spelen en niet alleen met je polsen.Certh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:32:
BoxVR ga ik denk ik wel nog meer van zweten, maar is qua ervaring niet hetzelfde als Beat Saber. Het is meer gemaakt voor beweging dan Beat Saber, qua software (er zitten programma's in bijvoorbeeld). Wel een aanrader.
Als alternatief: Gorn kun je ook overwegen maar het is aan jou hoeveel beweging je daarbij maakt. Als je even je inner psycho loslaat is dat ook een leuke manier om beweging te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 16-04-2020 10:50 ]
Ik heb sinds vorig weekend ook dit setje aan mijn plafond hangen. Wat een gaaf systeem! Zelfs op mijn behoorlijk korrelige plafond doen de plakkers het uitstekend. Kwaliteit is goed, en het bereik van de kabels is meer dan voldoende.Wormaap schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:43:
Sinds vorige week heb ik het Kiwi Silent VR Cable Management Pulley System V2 hele mond vol in mijn grot gehangen. Omdat ik een schrootjesplafond (don't ask) heb was de installatie supermakkelijk. Klein gaatje voorboren en de schroefhaakjes erin draaien. Er worden ook plakhaakjes meegeleverd voor een minder permanente oplossing.
Je hebt echt geen enkele last meer van de kabel, behalve als je de "eerste katrol" helemaal uitrekt en de 3 katrollen in de driehoek de boel overnemen. Dan zit je waarschijnlijk toch al te ver van waar je wil staan maar het feit dat je niet in 1 keer een ruk aan je hoofd krijgt aan het einde van de kabel is echt goed. Absolute aanrader
Ik heb deze nu ook hangen. ben er opzich tevreden mee. wat ik alleen vind is dat hij toch aan mijn hoofd trekt als ik hem opheb en stilsta. hoe ervaren jullie dit? zeker als ik offcenter van het midden van de katrollen sta zegmaar.Mythling schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb sinds vorig weekend ook dit setje aan mijn plafond hangen. Wat een gaaf systeem! Zelfs op mijn behoorlijk korrelige plafond doen de plakkers het uitstekend. Kwaliteit is goed, en het bereik van de kabels is meer dan voldoende.
Je hebt echt geen enkele last meer van de kabel, behalve als je de "eerste katrol" helemaal uitrekt en de 3 katrollen in de driehoek de boel overnemen. Dan zit je waarschijnlijk toch al te ver van waar je wil staan maar het feit dat je niet in 1 keer een ruk aan je hoofd krijgt aan het einde van de kabel is echt goed. Absolute aanrader
[ Voor 3% gewijzigd door Mirage op 16-04-2020 11:04 ]
Wat bij mij helpt is om een klein lusje aan de kabel te houden als ik'm aan de katrol vast maak. Maximaal een cm of vijf. Als ik dat niet doe, dan voel ik toch wat getrek, maar als ik dat doe merk ik pas wat als ik een aardig eind van de katrollen af sta, of flink buk.Mirage schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:02:
[...]
Ik heb deze nu ook hangen. ben er opzich tevreden mee. wat ik alleen vind is dat hij toch aan mijn hoofd trekt als ik hem opheb en stilsta. hoe ervaren jullie dit? zeker als ik offcenter van het midden van de katrollen sta zegmaar.
Zijn er hier mensen met een Quest die last hebben van een glans (lijkt het meest op godrays) als er wit in beeld is? Met name als je je hoofd beweegt of als het witte object niet precies in het midden is. In het begin viel het me niet op of was het er niet, maar nu wel en het is soms best storend
Wie heeft er ervaring met de VR health app en een Polar band? Ik zit zelf te kijken naar de H9, alleen is die niet getest met de app, wel de H7/H10. de H10 vind ik te duur en heeft functies die ik niet nodig heb, de H7 is weer een ouder model dus ik neig naar de H9. Maar dan wil ik wel dat het werkt met de app.
Via discord konden de makers geen garantie geven, dus denk ik vraag het hier even
Via discord konden de makers geen garantie geven, dus denk ik vraag het hier even
Heeft er iemand ervaring met SteamVR, Virtual Dekstop en de Oculus app in Linux? werkt dat vlekkenloos of loop je dan tegen complicaties aan van de app & games zelf?
yep niks aan te doenSteven030 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:27:
Zijn er hier mensen met een Quest die last hebben van een glans (lijkt het meest op godrays) als er wit in beeld is? Met name als je je hoofd beweegt of als het witte object niet precies in het midden is. In het begin viel het me niet op of was het er niet, maar nu wel en het is soms best storend
Ah top, dan weet ik dat ik niet moeilijk hoef te doen met repareren/ruilen en ga ik het gewoon proberen te negeren. Verder is het een fantastisch apparaat!
Je zou de meegeleverde insert voor brildragers kunnen gebruiken, het schijnt dat het effect dan minder wordt. Keerzijde is dat je FOV wat kleiner wordt.Steven030 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:27:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar lees positieve ervaringen op Reddit.
Hi all, wil graag de quest aanschaffen. Ik las dat deze een tijdje terug bij amazon te bestellen was, maar nu lijkt dat niet meer zo te zijn.
Heeft iemand een tip waar nu te kopen (voor een mooie prijs)?
En welke headphones raden jullie aan?
Koningsdag op de dam in VR. Ik zag het in de media al een aantal keer voorbij komen, maar hier nog niet gezien.
https://www.emerce.nl/wir...oningsdag-virtual-reality
https://www.emerce.nl/wir...oningsdag-virtual-reality
Bij Coolblue te bestellen, maar niet voor een mooie prijs.foxtrotc schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:06:
Hi all, wil graag de quest aanschaffen. Ik las dat deze een tijdje terug bij amazon te bestellen was, maar nu lijkt dat niet meer zo te zijn.
Ik heb nog een 128GB variant liggen die ik voor €504,60 op Amazon heb gekocht. Zit nog in de doos en moet ik nog retourneren. Als je wilt kun je die overnemen.
Zelf gebruik ik nu een 64GB variant (toen €415 op Amazon) en ik verwacht niet meer opslagruimte nodig te hebben. Je zult zelf moeten afwegen of je de 128GB de meerprijs waard vindt.
Qua headphones kan ik je niet adviseren. Ik zou eerst de Quest zonder headphones proberen, het ingebouwde geluid is redelijk.
Iemand anders al de beta invite van Echo VR gehad of al aan het spelen? Ik zit in wave 5 en mag vanaf morgen los. Zijn er spelers in een eerdere wave die tips hebben?
Hi, dank voor het aanbod, maar ik bestel 'm toch liever direct.Dennisvw schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:28:
[...]
Bij Coolblue te bestellen, maar niet voor een mooie prijs.
Ik heb nog een 128GB variant liggen die ik voor €504,60 op Amazon heb gekocht. Zit nog in de doos en moet ik nog retourneren. Als je wilt kun je die overnemen.
Zelf gebruik ik nu een 64GB variant (toen €415 op Amazon) en ik verwacht niet meer opslagruimte nodig te hebben. Je zult zelf moeten afwegen of je de 128GB de meerprijs waard vindt.
Qua headphones kan ik je niet adviseren. Ik zou eerst de Quest zonder headphones proberen, het ingebouwde geluid is redelijk.
Dan maar iets teveel betalen bij Coolblue. Geen zin om te wachten op een aanbieding.
Zie bij Otto dat is 449 is, maar met leveringsdatum oktober