Hoi allemaal, na alles gelezen te hebben sluit ik mij ook maar aan bij het gesprek.
Mijn VR interesse begon met de kartonnen google(?) knutseldoos met mijn telefoon erin jaren terug. Door een combinatie van factoren (Een ontwikkelde markt, een nieuwe laptop en thuis quarantaine

(thx covid-19

) wil ik toch de sprong gaan wagen.
Zoals velen twijfel ik tussen de Quest en de rift S. Ik denk dat rond de 450 euro toch wel het maximale is. Ik heb een laptop met ( i7-9750H @2.60GHz / 16GB / 1660 TI
https://tweakers.net/pric...81sx00agmh/specificaties/)
Mijn doelen:
- Lekker luchtig kunnen spelen samen met mijn vrouw (meekijken terwijl de ander speelt)
- Mijzelf opsluiten en zwaardere games spelen (denk aan Half life alyx, Fallout, Skyrim, Farming simulator en race games)
- Films kijken (Heeft iemand daar ervaring mee?)
Mijn afwegingen tot nu toe:
Pro Quest: het draadloze. lekker makkelijk even een potje spelen. Ik denk dat ik op die manier mijn vrouw ook makkelijker aan boord krijg. Ik heb geen vaste pc ruimte waar ik mooie systemen aan het plafond kan hangen voor de kabels.
Pro Rift s: Het draag
comfort(ben wel van plan meerdere uren achter elkaar te spelen) en de beeldkwaliteit (voor de zwaardere games).
Nou lijkt de quest een perfecte balans te hebben alleen heb ik twijfels over de kabel om de quest daadwerkelijk met mijn laptop te verbinden +- 80 euro voor een officiële kabel of een goedkopere (maar met verschillende performance/resultaten) en die 80 euro vind ik het niet waard.
Maar het allergrootste probleem =
Waar koop ik momenteel een VR bril ? 
De meeste winkels geven >4 weken levertijd. Dit topic heeft mij toch wel enthousiast gemaakt en als ik ergens 1 kan vinden die wel snel leverbaar is dan is de keuze toch snel gemaakt.
Wat misschien helpt is dat ik in Duitsland woon (indien nodig kan ik hem bij familie in NL laten bezorgen en dat zij hem doorsturen naar mij)
Nog iets anders waar ik aan zit te denken: Hier in DE hebben ze een samenwerking van grover.com en mediamarkt. Daar kan je een rift s huren.1 maand 69,90 of 34,90 voor 12 maanden.
Misschien dat ik een rift eerst een maand huur om het uberhaubt te proberen en ziet de markt er over een maand alweer anders uit
Wat vinden jullie hiervan? Zijn dit redelijke afwegingen? Nog advies/ tips / tops / af- of nabranders? alles is welkom
TLDR; 1) Quest vs Rift S? 2) Waar momenteel verkrijgbaar?
[
Voor 6% gewijzigd door
sasto op 31-03-2020 01:05
]