Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:54

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:17:
Quest besteld bij Oculus, USBC kabel bij Amazon. Levering rond 26 maart. Ben benieuwd. Toch voor de Quest gekozen omwille van 'standalone' functionaliteit, en als die zou tegenvallen qua tracking/beeld of connectiviteit aan pc, dan kan ik die altijd terugsturen en toch een Rift S nemen. Lijkt me beste optie.
Met een beetje geluk heb je deze Maandag of Dinsdag al, de mijne werdt direct de volgende dag vanuit Venlo verstuurd, ondanks de vermelde verzendatum van een week later.

Jammer dat de Oculus Link kabel nog niet beschikbaar is :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 21-03-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zal wel zien of die van Anker werkt hè. En zoniet dan hebben de kindjes ook iets leuk om mee te spelen want de lockdown hier is niet bepaald leuk voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Eerste HL: Alyx review van het blad Edge is al vrij gegeven: https://imgur.com/a/KfJmPLY

Ben wel benieuwd naar de Tweakers review, NDA loopt volgens mij om 18:00 hier af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09 20:59
Op de dag dat de Valve Index weer te bestellen waren meteen een order gedaan. Helaas is sinds die dag (2 weken exact geleden) nog geen update over eventuele levertijd. Staat nog nu 4 tot 6 weken, waar er eerst 3 tot 5 weken staat. Ben bang dat het nog even gaat duren voordat ik HL: Alyx kan gaan spelen. De vertraging zal wel te danken zijn aan het Corona virus en alle andere gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Xqlus1ve schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:22:
Eerste HL: Alyx review van het blad Edge is al vrij gegeven: https://imgur.com/a/KfJmPLY

Ben wel benieuwd naar de Tweakers review, NDA loopt volgens mij om 18:00 hier af.
Zo te lezen speelden ze ook een preview build, weinig inhoudelijks te lezen verder.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
HL Alyx krijgt waanzinnig goede reviews! Denk dat ik hem toch maar ga halen om via Oculus Link te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Homeland schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:57:
HL Alyx krijgt waanzinnig goede reviews! Denk dat ik hem toch maar ga halen om via Oculus Link te spelen.
Ik speel momenteel met virtual desktop (866 mbit) ivm nog geen kabel en een AMD R290 en ik zit al volledig in de HL Alyx wereld (dit is dus niet een soepele gameplay haha), alles is ontzettend goed uitgedacht, hoe je handen werken, spullen oppakken, de sfeer en de muziek is weer geweldid, en ik kan zo wel door blijven gaan! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-03-2020 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
Sissors schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:50:
(En ja, heb beatsaver weer geinstalleerd, maar ook bij de top ranked tracks daar vind ik het over het algemeen een stuk minder dan de meegeleverde tracks).
Voor jou en voor anderen een lijstje met nummers die ik in ieder geval erg leuk vind om te spelen :)

Gloryhammer - Rise of the Chaos Wizards (Easy t/m E+)
Eminem/Rihanna - Love the Way You Lie (Easy t/m E+)
Lindsey Stirling - Where do we Go (Easy t/m E+)
Lindsey Stirling - Shatter Me (Easy t/m E+)
Queen - Don't Stop Me Now (E+ only)
Disney - Under the Sea (Easy t/m E+)
Devil May Cry 5 OST - Devil Trigger (Easy t/m E+)
Caramelldansen (Expert only)
Owl City - Fireflies (Normal en Hard)
Deadpool Rap (Normal t/m E+)
The Offspring - The Kids Aren't Alright (Normal t/m Expert)
Ducktales opening theme (Expert only)
Psy - Gangnam Style (Normal t/m Expert)
Walk the Moon - Shut Up and Dance (Normal t/m E+)
Two Steps from Hell - Star Sky (Hard en Expert, supergave wall-eyecandy-map :))

In het lijstje heb ik geprobeerd wat variatie in muziekstijlen te brengen, dat vind ik zelf ook het leukste. Kan natuurlijk nog steeds zijn dat je het allemaal niks vindt, maar ik vind deze allemaal leuker dan de meegeleverde tracks :)

De meeste heb ik op Hard, Expert en/of Expert+ gespeeld. Ik heb trouwens laatst nadat ik m'n eerste E+ heb gehaald daarna ineens een streak gehad waarin ik een stuk of 6 E+ maps in de eerste poging haalde, dus blijkbaar moest 'de knop even om' :+ Maar de Camellia-achtige dingen enzo op E+ kan ik nog echt helemaal niks mee :X

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2020 10:57 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die eerste had ik al gevonden, zal ook de andere proberen, thanks :)

Ik was er achter gekomen dat het sowieso beter voor mij werkt om een nummer te hebben wat ik leuk vind en wat nog wat fatsoenlijke ratings heeft, dan de meest populaire nummers te pakken terwijl ik het nummer weinig vind. En er moet een beetje energie in zitten. Eg Imagine Dragons - Believer staat volgens mij al sinds het begin zo ongeveer bovenaan het Beatsaver lijstje, maar ik mis de energie in dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:49:
Die eerste had ik al gevonden, zal ook de andere proberen, thanks :)

Ik was er achter gekomen dat het sowieso beter voor mij werkt om een nummer te hebben wat ik leuk vind en wat nog wat fatsoenlijke ratings heeft, dan de meest populaire nummers te pakken terwijl ik het nummer weinig vind. En er moet een beetje energie in zitten. Eg Imagine Dragons - Believer staat volgens mij al sinds het begin zo ongeveer bovenaan het Beatsaver lijstje, maar ik mis de energie in dat nummer.
De custom versie bedoel, of die uit de officiele pack? Uit die pack is Bad Liar mijn favoriete map. O+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De custom versie. Maar ik vermoed dat bij het officiele pack je een vergelijkbaar 'probleem' hebt. En blijkbaar vinden genoeg mensen hem alsnog leuk, maar ik kon er niet warm van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nummers die ik op zichzelf niet leuk vind probeer ik niet eens, maar er zijn inderdaad ook nummers die (in ieder geval voor mij) gewoon niet werken in Beat Saber. Sail van Awolnation, bijvoorbeeld. Vind ik best een gaaf nummer, maar in BS vond ik er geen reet aan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
net binnen! ben benieuwd, morgen normaal levering van USB-C kabel (Anker), hoop dat het werkt voor Alyx.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdaW427Gcj010pEyK2xy-nWXkPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfIRcxIeopHRLNPOlMg6RI7C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57

m0nk

16-09-2003 15.15

lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:57:
net binnen! ben benieuwd, morgen normaal levering van USB-C kabel (Anker), hoop dat het werkt voor Alyx.

[Afbeelding]
Dat werkt, ik heb er net weer een half uurtje op zitten met de Quest.. Maak je maar klaar voor een "ride"! Supertof

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Thuiswerken+pauze=even met de Quest beat saber of pistol whip spelen. Kan mooi kort en krijg je prima nog wat beweging. Net eerste Hard track gehaald met beat saber.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toeval...net mail van Amazon dat kabel niet tijdig zal geleverd worden. Ergens anders online te vinden? Linkje?

[ Voor 21% gewijzigd door lapino op 24-03-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:04:
Toeval...net mail van Amazon dat kabel niet tijdig zal geleverd worden. Ergens anders online te vinden? Linkje?
Die van Anker zover ik weet alleen Amazon, anders zit je met een duurdere kabel van kabeldirect.

Ik vervloek mijzelf nog steeds dat ik de kabel van Oculus zelf niet gelijk meebesteld had toen ik de Quest bestelde |:(

Maar ik wacht nog steeds geduldig af op de originele kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Sissors schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:49:
Ik was er achter gekomen dat het sowieso beter voor mij werkt om een nummer te hebben wat ik leuk vind en wat nog wat fatsoenlijke ratings heeft
Daar ben ik al vanaf gestapt. Ik kijk gewoon wat hoge ratings heeft, download het met modmanager en speel hem een keer. Soms vind je dan echt super leuke nummers (zoals "For Ultra Players remix").

Zit momenteel op Expert van een hoop maps. Expert+ op sommige. Al zijn sommige weer zo moeilijk dat Hard nog net lukt. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:17:
De custom versie. Maar ik vermoed dat bij het officiele pack je een vergelijkbaar 'probleem' hebt. En blijkbaar vinden genoeg mensen hem alsnog leuk, maar ik kon er niet warm van worden :)
De officiele is volgens mij wat vlotter, de custom die ik "vroeger" (:+) speelde ging maar tot hard geloof ik.

Ik heb ook even gekeken naar wat van mijn favoriete maps, hoewel een hoop intussen te makkelijk zijn geworden, maargoed:
Animals (Radio Edit) - Martin Garrix
Run Boy Run - Woodkid
Prototyperaptor - Awe
Kids - MGMTDeze map moet je met je armen spelen, niet je polsen
Muse - UprisingZit een heerlijk tempo in
Pompeii - Bastille
[Aurora Theory] Erik McClure - SoarDeze is vrij snel maar eenvoudig, wel een gave map
Otter Pop (feat. Hollis) - Shawn WasabiMijn eerste E+ die ik ooit versloeg. Van BennyDaBeast, geweldige mapper
Liberation - Harold van Lennep
Limbo - Daddy YankeeDit is gewoon een feestje in je headset. Doen. Echt.
EC2 - Prototyperaptor - Still Waiting
Came Here for Love - Sigala & Ella EyreAlleen E+ geloof ik, weer een van BennyDaBeast
Love The Way You Lie (ft. Rihanna) - Eminem, Rihanna | Charted by StyngMeNoemde @Wormaap ook al.
Awaken [League of Legends Season 2019 Soundtrack] - Valerie BroussardDeze is prachtig, schitterende custom colors gebruikt. Map van Joetastic.
Drive By - TrainOok een map van Joetastic, is een vrij snelle map, erg leuk.
Hey, Soul Sister - TrainEigenlijk zelfde als met Drive By, maar dan volgens mij nog een tandje sneller.
Christopher Tin - Baba Yetu
Sk8er Boi - Avril LavigneNog zo'n leuke vlotte map. Aanrader.
The City - Madeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net Beat Saber eens getest, dit wordt instant buy. Zijn daar genoeg liedjes bij? Zelf toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:54:
Net Beat Saber eens getest, dit wordt instant buy. Zijn daar genoeg liedjes bij? Zelf toe te voegen?
Niet op de PSVR, daarop moet je het doen met de DLC's. Niet dat daar daar iets mis mee is, maar als je wilt wat je op beatsaver.com kan vinden moet je de PC- of Quest-versie hebben.
[edit]
Ah je hebt een quest zie ik hierboven gewoon. :+ Dan kan het dus wel. Ik heb er geen ervaring mee, je moet volgens bij beginnen bij BMBF, en SideQuest. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 24-03-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Komt al met een best aantal aanstekelijke liedjes om je een tijd bezig te houden, daarna kan je dan nog kijken naar zelf nummers toevoegen.

Zojuist HL Alyx gekocht, vanavond aan de slag via Oculus Link, heel benieuwd hoe ver ik de instellingen op kan schroeven en hoe het er uit gaat zien, word de eerste grote game die ik via Oculus Link (dus met snoer) ga spelen, tot nu toe vooral zittend wat race games gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Homeland op 24-03-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
https://bsaber.com/instal...ary-for-any-custom-songs/

Maar laat die expert(+) nog maar ff gaan 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Thx, maar er staan daar drie oplossingen. En wil zeker niks kapot maken. Ergens een 'noob' friendly gids voor dit soort zaken? Heb een Quest hé, geen Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:49:
Thx, maar er staan daar drie oplossingen. En wil zeker niks kapot maken. Ergens een 'noob' friendly gids voor dit soort zaken? Heb een Quest hé, geen Rift.
Deze guide zou je moeten helpen. Daarmee heeft mijn vriendin een zwik custom songs op haar Quest gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Klopt het (nog) dat als ik dit binnen x paar weken doe, al de vooruitgang/scores enz verloren gaan? Of is dit al achterhaald en kan ik dit perfect 'later' doen. Is beetje zoeken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:14:
Klopt het (nog) dat als ik dit binnen x paar weken doe, al de vooruitgang/scores enz verloren gaan? Of is dit al achterhaald en kan ik dit perfect 'later' doen. Is beetje zoeken allemaal.
Via Sidequest kan je een backup maken, dan kan je dus je scores opslaan en eventueel later terugzetten.

Ik had BeatSaber gemod, custom songs toegevoegd maar dan krijg je geen officiele updates meer, nu dus weer terug naar de standaard versie en door backup van mijn saves geen voortgang verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal het dan eerst maar even bij de officiële songs houden, ooit een pc-VR set gehad van Lenovo maar viel me wat tegen. Dit is wel leuk doordat het stand-alone is, maar geen idee of het zal blijven hangen hier. Beetje impuls-aankoop nav Alyx dat ik standaard in library heb. Dus die eens spelen met de link-kabel, en als dat niet lukt of als de quest wat gaat vervelen, dan stuur ik die terug. Eerste indruk is wel positief trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Xqlus1ve schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:22:

Ik weet niet of dat review er nog komt.

Tweakers lijkt niet echt het vr nieuws te volgen en/of verslaan, of in iedergeval niet geinterreseerd.

Vreemd in mijn ogen, waar tweakers vroeger een reputatie had van vooruitstrevend, lijkt het nu telkends een pas op plaats te doen.

Naja, laten we hopen dat ik te negatief ben, gezien ik wel nieuwschierig ben wat ze er van denken (beethe buiten de vr bubbel, dus kan interresante conclusies aan binden).

Hoe dan ook, het is een titel waar ze niet omheen zouden moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Ik ben ook overstag gegaan, zojuist een Oculus Quest besteld bij CoolBlue met travel case en 3 jaar verzekering. Wilde aanvankelijk wachten tot de Index weer leverbaar was maar kon me niet bedwingen... Na nóg wat meer research mezelf weten te overtuigen :P Zoals het nu lijkt morgen 13u in huis.

Oculus Link besteld bij kabeldirect (thanks, @Xqlus1ve voor de link :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Darkangle schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Ik weet niet of dat review er nog komt.

Tweakers lijkt niet echt het vr nieuws te volgen en/of verslaan, of in iedergeval niet geinterreseerd.

Vreemd in mijn ogen, waar tweakers vroeger een reputatie had van vooruitstrevend, lijkt het nu telkends een pas op plaats te doen.

Naja, laten we hopen dat ik te negatief ben, gezien ik wel nieuwschierig ben wat ze er van denken (beethe buiten de vr bubbel, dus kan interresante conclusies aan binden).

Hoe dan ook, het is een titel waar ze niet omheen zouden moeten kunnen.
Ach, deze site met reviews zegt eigenlijk al genoeg, en het meest belangrijk is mijn eigen mening :P
2dope schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:24:

Oculus Link besteld bij kabeldirect (thanks, @Xqlus1ve voor de link :) )
Als je het aan de veilige kant wil doen moet je eigenlijk een 5 meter usb 3 active repeater hebben, 3 meter link kabel is wat aan de korte kant, zelf soms gevaarlijk ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-03-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Komen die officiële link kabels regelmatig nog online? Hou het al tijdje in de gaten maar weinig succes. Verder, voor nieuwe Quest user, enige 'must haves' of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Xqlus1ve schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Ach, deze site met reviews zegt eigenlijk al genoeg, en het meest belangrijk is mijn eigen mening :P

[...]

Als je het aan de veilige kant wil doen moet je eigenlijk een 5 meter usb 3 active repeater hebben, 3 meter link kabel is wat aan de korte kant, zelf soms gevaarlijk ;)
Dank voor je tip, ik zag inderdaad dat de "officiële" Link-kabel 5 meter is. We gaan het meemaken (ergens aankomend weekend hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Hey mensen,

Heb sinds deze week een oculus rift liggen om te testen! Gister alles in orde gemaakt en even hellblade senua's sacrifice opgestart als test! Moet zeggen, het rond kijken en de emersie was echt gaaf maar wat me op viel is dat het eigenlijk niet super scherp was... draai een i7 7700k en een 1080ti. Is die scherpte game afhankelijk van game of is het echt een gebrek van de hardware?

Bvd voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ben aan het proberen om sidequest te installeren op mijn quest, drivers gedownload enz maar als ik nu met een usb > usb-C kabel connectie probeer te maken, dan vindt de oculus app/software de headset niet. ongeschikte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:15:
Hey mensen,

Heb sinds deze week een oculus rift liggen om te testen! Gister alles in orde gemaakt en even hellblade senua's sacrifice opgestart als test! Moet zeggen, het rond kijken en de emersie was echt gaaf maar wat me op viel is dat het eigenlijk niet super scherp was... draai een i7 7700k en een 1080ti. Is die scherpte game afhankelijk van game of is het echt een gebrek van de hardware?

Bvd voor de info!
Een Rift S of de oudere Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Dank voor je tip, ik zag inderdaad dat de "officiële" Link-kabel 5 meter is. We gaan het meemaken (ergens aankomend weekend hopelijk).
Tbh mijn Rift kabel is 4 meter lang. Maar die moet achter in mijn PC (en ik neem aan dat jij een connectie aan de voorkant hebt voor USB). Daar bovenop moet ik naar de PC kijken voor mijn sensoren, terwijl met een Quest je met je rug naar de PC kan staan. In theorie lijkt het mij dat dan een 3 meter Quest kabel niet zoveel anders is dan mijn 4 meter Rift kabel. Uiteraard is langer beter, en als je hem ook achter in je PC moet doen wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
lapino schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:01:
Ben aan het proberen om sidequest te installeren op mijn quest, drivers gedownload enz maar als ik nu met een usb > usb-C kabel connectie probeer te maken, dan vindt de oculus app/software de headset niet. ongeschikte kabel?
Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalCrash
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 11:23
mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:15:
Hey mensen,

Bvd voor de info!
De eerste Rift en de originele Vive hebben nogal last van het zogenaamde screendoor effect. Met bv de Index is dit grotendeels verdwenen en dit geeft een veel betere ervaring. Het is te verbeteren met wat meer supersampling maar dit vraagt ook weer meer van je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Sissors schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Tbh mijn Rift kabel is 4 meter lang. Maar die moet achter in mijn PC (en ik neem aan dat jij een connectie aan de voorkant hebt voor USB). Daar bovenop moet ik naar de PC kijken voor mijn sensoren, terwijl met een Quest je met je rug naar de PC kan staan. In theorie lijkt het mij dat dan een 3 meter Quest kabel niet zoveel anders is dan mijn 4 meter Rift kabel. Uiteraard is langer beter, en als je hem ook achter in je PC moet doen wordt het een ander verhaal.
Klopt, ik heb twee blauwe front USB-poorten en m'n rig staat op m'n bureau redelijk naar voren geschoven. Ik twijfel alleen nog of ik bij het spelen/gebruiken van de wat meer ehh, 'interactievere' apps, niet toch beter het hele zwikje naar de woonkamer moet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Daar bovenop moet ik naar de PC kijken voor mijn sensoren
Het is overigens niet verplicht om die sensoren daar neer te zetten/op te hangen; je kunt, als je wilt, de hele boel draaien zodat je wel met je rug naar je PC staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Cyphax schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:25:
[...]

Een Rift S of de oudere Rift?
De Non s rift:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
OriginalCrash schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:34:
[...]

De eerste Rift en de originele Vive hebben nogal last van het zogenaamde screendoor effect. Met bv de Index is dit grotendeels verdwenen en dit geeft een veel betere ervaring. Het is te verbeteren met wat meer supersampling maar dit vraagt ook weer meer van je hardware.
Waar kan ik dat instellen?:) ingame? hardware vraag maakt me niet zoveel uit, moet mn 1080ti wel trekken lijkt me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Die heeft inderdaad nog wat meer last van screendoor effect, en daarmee onscherpte. De Rift S heeft dat in veel mindere mate, en meer high-end headsets van dit moment nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:55:
Komen die officiële link kabels regelmatig nog online? Hou het al tijdje in de gaten maar weinig succes. Verder, voor nieuwe Quest user, enige 'must haves' of tips?
Helaas was deze 2 weken geleden kort beschikbaar, ik zit nu ook dagelijks te kijken maar ben bang dat door Alyx de voorraad volledig op is. Fabrieken worden wel weer opgestart in China (als ook de kabel hier vandaan komt.
Wormaap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Die heeft inderdaad nog wat meer last van screendoor effect, en daarmee onscherpte. De Rift S heeft dat in veel mindere mate, en meer high-end headsets van dit moment nog minder.
Ik vroeg me al de hele tijd af wat nou de SDE (Screen Door Effect) was, maar dat is alsof je door een hordeur, of horrengaas kijkt (oftewel je kan de individuele pixels zien). Ook dit is zichtbaar bij de Quest.

[ Voor 32% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-03-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Xqlus1ve schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Ik vroeg me al de hele tijd af wat nou de SDE (Screen Door Effect) was, maar dat is alsof je door een hordeur, of horrengaas kijkt (oftewel je kan de individuele pixels zien). Ook dit is zichtbaar bij de Quest.
Bij de Rift S is het ook zichtbaar, maar (voor mij in ieder geval) niet storend. Bij een Index of zelfs Pimax 8k is het vast ook nog zichtbaar als je erop let, maar voor nog veel meer mensen niet storend.
SDE helemaal doen verdwijnen gaat waarschijnlijk nog wel wat generaties duren. Het grootste verschil tussen de Rift CV1 en de Rift S (en andere headsets met een vergelijkbare tijd ertussen) is dat bij de Rift S een kleine minderheid het nog als vervelend ervaart tijdens het spelen.
De Quest heeft het wel iets meer inderdaad, dat schijnt te komen doordat de subpixel-layout van het scherm wat minder gunstig is. Daar valt het me steeds even op als ik'm op zet, maar tijdens het spelen heb ik er verder ook geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Het valt mij op als ik erop focus, maar accepteer het volledig voor de prijs / kwaliteit van de Quest.

Speel nu meerdere spellen maar zodra je niet meer op de pixels let maar volledig op het beeld in geheel valt het niet meer op. Het is ook wel logisch want je bent het scherm ter grote van een telefoon aan het opblazen naar een factor 5? of 10?

Wat mij ook opvalt is dat het OLED scherm van de Quest ( geproduceerd door Samsung denk ik) totaal anders beelt weergeeft dan een OLED TV (heb er 1 aan de muur hangen), zwart is in mijn optiek niet volledig zwart bij de Quest, het lijkt wel dat er soort rainbow effect in het beeld zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-03-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Same here, is een beetje een beperking van de schermpjes. Eigenlijk zo goed als de enige beperking van die Rift. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Klein probleempje, kan niet inloggen in beatsaber vanuit bmbf. Op pc geen enkel probleem, inloggen met user/pasw, maar op de quest (dus vanuit bmbf) kan ik user/pasw invullen maar als ik dan login klik, keert die terug naar beginscherm. Idee?

ps: Anker kabel binnen, werkt prima maar 3m is inderdaad nogal aan de korte kant. Dus zal die link toch maar eens bestellen later.

[ Voor 77% gewijzigd door lapino op 25-03-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net 30min Alyx achter de rug (Quest via Link)... Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Cyphax schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Same here, is een beetje een beperking van de schermpjes. Eigenlijk zo goed als de enige beperking van die Rift. :)
Toevallig ook alyx er mee gespeeld? Benieuwd hoe je bevindingen zijn, anders koop ik er een setje oculus touch bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:47:
ps: Anker kabel binnen, werkt prima maar 3m is inderdaad nogal aan de korte kant. Dus zal die link toch maar eens bestellen later.
Je kan ook een active USB repeater kopen die 3.0 geschikt is. Echter de kabel van Oculus doet ook opladen tijdens het spelen, zo hoef je nooit te stoppen om de Quest weer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Toevallig ook alyx er mee gespeeld? Benieuwd hoe je bevindingen zijn, anders koop ik er een setje oculus touch bij
Nee heb ik nog niet gespeeld, ik heb er momenteel even niet de tijd voor. :) Maar heb je een Rift zonder Touch Controllers nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Cyphax schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Nee heb ik nog niet gespeeld, ik heb er momenteel even niet de tijd voor. :) Maar heb je een Rift zonder Touch Controllers nu?
Yes, om te testen, is het oude pakket met xbox controller en een enkele infra sensor. dus wil graag een touch setje er bij aanschaffen! Maar wil graag weten hoe de game op de rift (non s) is:)

Geeft het ook dat effect of is het in Alyx minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Yes, om te testen, is het oude pakket met xbox controller en een enkele infra sensor. dus wil graag een touch setje er bij aanschaffen! Maar wil graag weten hoe de game op de rift (non s) is:)

Geeft het ook dat effect of is het in Alyx minder...
Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken; in de praktijk zie ik geen screendoor-effect als ik een game speel die veel beweegt. Ik denk dat Alyx wel zo'n game is. Ik zou sowieso die Touch controllers gaan regelen, ik weet niet wat je nu speelt, maar dat opent wel een hoop mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Cyphax schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken; in de praktijk zie ik geen screendoor-effect als ik een game speel die veel beweegt. Ik denk dat Alyx wel zo'n game is. Ik zou sowieso die Touch controllers gaan regelen, ik weet niet wat je nu speelt, maar dat opent wel een hoop mogelijkheden :)
Momenteel nog helemaal niets, maar uitgelezen kans om Alyx er bij aan te schaffen! Dan ga ik de touch bestellen!

Hopen dat ze normaal kunnen leveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zit ondertussen in chapter 3, dit is écht wel wat VR op de kaart zet. Fantastisch qua gameplay/graphics/geluid, alles klopt gewoon. Heb zelfs zin om een index in huis te halen hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Momenteel nog helemaal niets, maar uitgelezen kans om Alyx er bij aan te schaffen! Dan ga ik de touch bestellen!

Hopen dat ze normaal kunnen leveren :X
Ik heb er intussen 5 minuten ervaring mee, de CV1 met Touch werkt uitstekend. Het zou geen teleurstelling moeten worden. Daarbij kan je dan eindelijk ook Beat Saber gaan spelen. Want dat is imho echt een must!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 10:25
Eindelijk een email gekregen voor betaling van de Valve Index! Het wachten begon toch behoorlijk zwaar te worden, maar mijn gebeden zijn gehoord! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
kan iemand mij vertellen wat de levertijden van bestellen bij oculus direct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
Merk nu toch met Alyx dat een extra sensor voor mn Rift geen overbodige luxe zou zijn.
Nadeel, ik heb tot nu toe nog nergens er 1 te koop gezien. Alleen ebay met verzendkosten van 60+ euro :X
Iemand hier nog een ideetje waar ik zou kunnen kijken?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mfneed schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:41:
kan iemand mij vertellen wat de levertijden van bestellen bij oculus direct zijn?
Indien op voorraad?, 1 a 3 dagen tot aan deur.
LordMithril schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:53:
Merk nu toch met Alyx dat een extra sensor voor mn Rift geen overbodige luxe zou zijn.
Nadeel, ik heb tot nu toe nog nergens er 1 te koop gezien. Alleen ebay met verzendkosten van 60+ euro :X
Bij Oculus zelf, dit betreft toch de Rift?

[ Voor 49% gewijzigd door Xqlus1ve op 26-03-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
LordMithril schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:53:
Dus je wil een 3e? Ik heb zojuist een setje touch besteld! Kan het nergens goed vinden (behalve unboxing videos van 2016) of er een sensor bij de controllers zit... kan iemand dit bevestigen?

Sensor bij oculus zelf 70,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
oh wow thanks, op de pc gezocht en op de oculus site stond ie als niet meer leverbaar.
Kennelijk pakte die thuis de Amerikaanse site.
Nu ff mobiel op werk gekeken, automatisch naar de nl site en Hebbes. meteen besteld.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 10:25
Als alles volgens de planning gaat, dan mag ik maandag me Valve Index verwachten. Dan kan ik eindelijk aan de slag. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Mijn Oculus Link-kabel is vandaag binnengekomen, uiteindelijk besteld bij Macturn. Aanvankelijk had ik er één besteld via Kabeldirect maar die liep behoorlijke vertraging op dus die bestelling geannuleerd (overigens heel netjes en snel geholpen daar).

Deze van Macturn doet het in ieder geval goed. Zojuist even wat dingetjes getest zoals Virtual Desktop en SteamVR :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

How Much Should You Spend to play Half Life Alyx?

YouTube: How Much Should You Spend to play Half Life Alyx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
2dope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:22:
Mijn Oculus Link-kabel is vandaag binnengekomen, uiteindelijk besteld bij Macturn. Aanvankelijk had ik er één besteld via Kabeldirect maar die liep behoorlijke vertraging op dus die bestelling geannuleerd (overigens heel netjes en snel geholpen daar).

Deze van Macturn doet het in ieder geval goed. Zojuist even wat dingetjes getest zoals Virtual Desktop en SteamVR :9
Die van Anker doet het ook goed maar 3m is toch behoorlijk kort hier, en heb ook wel wat last van de quest die nogal front heavy is. Ik kan alleen maar hopen op een vr headset die echt licht is en compleet draadloos pc verbinding kan maken. Dat zou pas sprong vooruit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Net even die "virtual desktop" getest om HL:Alyx draadloos te streamen naar mijn Quest en werkt eigenlijk verbazend vlotjes. Af en toe eens dropout door wifi problemen maar qua beeld en lag ondervind ik weinig issues (althans met dit spel). Is natuurlijk beetje halve oplossing (hack enz) maar doet me toch ergens nadenken waarom Oculus of Valve dit niet standaard inbouwen in de headsets. Het kan blijkbaar technisch zonder al te veel issues, als een 3rd party het kan, wat zou dat dan geven voor een 1st party. Ik blijf erbij dat VR vooral blijft steken in de 'enthousiast' wereld door het verplicht gebruik maken van een kabel. Geef me een draadloze valve index en ik ben in de hemel (denk ik, heb enkel een Quest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
lapino schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:33:
Net even die "virtual desktop" getest om HL:Alyx draadloos te streamen naar mijn Quest en werkt eigenlijk verbazend vlotjes. Af en toe eens dropout door wifi problemen maar qua beeld en lag ondervind ik weinig issues (althans met dit spel). Is natuurlijk beetje halve oplossing (hack enz) maar doet me toch ergens nadenken waarom Oculus of Valve dit niet standaard inbouwen in de headsets. Het kan blijkbaar technisch zonder al te veel issues, als een 3rd party het kan, wat zou dat dan geven voor een 1st party. Ik blijf erbij dat VR vooral blijft steken in de 'enthousiast' wereld door het verplicht gebruik maken van een kabel. Geef me een draadloze valve index en ik ben in de hemel (denk ik, heb enkel een Quest).
Het grootste verschil is, denk ik, dat als Valve of Oculus of een andere fabrikant het aanbieden, het ook (vrijwel) perfect moet werken. In Virtual Desktop vindt iedereen het acceptabel dat je af en toe een drop-out hebt. Maar als het een feature van je headset is, dan is dat ineens wel een probleem. Ik verwacht niet dat we nog héél lang moeten wachten op draadloze PCVR-headsets, maar ik denk dat het nu nog net te vroeg is voor betrouwbare oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja dat zal wel, toch verbaasd dat dit uberhaupt werkt. Zou toch weleens die index willen testen ook. Quest is zeer leuk, maar vind die allesbehalve comfortabel. Zeer zwaar vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
lapino schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:27:
Ja dat zal wel, toch verbaasd dat dit uberhaupt werkt. Zou toch weleens die index willen testen ook. Quest is zeer leuk, maar vind die allesbehalve comfortabel. Zeer zwaar vooraan.
Op YouTube staan wat filmpjes over hoe je hem het beste op kunt zetten, dat kan een enorm verschil maken qua comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok thx, alhoewel ik het draadloos aspect van de Quest best ok vind, merk ik toch ook dat de headset zwaar blijft aanvoelen, en het is toch altijd beetje 'prutsen' om link/wireless voor steamVR werkend te krijgen. Hoe verhoudt het comfort van de Rift S zich bijvoorbeeld tot dat van de Quest? Idem voor de Valve Index (al zie ik die lighthouse dingen niet echt zitten). Is zo'n Rift S een stuk lichter bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
lapino schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:47:
Ok thx, alhoewel ik het draadloos aspect van de Quest best ok vind, merk ik toch ook dat de headset zwaar blijft aanvoelen, en het is toch altijd beetje 'prutsen' om link/wireless voor steamVR werkend te krijgen. Hoe verhoudt het comfort van de Rift S zich bijvoorbeeld tot dat van de Quest? Idem voor de Valve Index (al zie ik die lighthouse dingen niet echt zitten). Is zo'n Rift S een stuk lichter bijv?
De Rift S zit een stuk comfortabeler dan de Quest. Wat bij de Quest trouwens wel een hoop helpt is om hem aan de achterkant iets te verzwaren. Mijn vriendin maakt er met een klittebandje een powerbank aan vast om langer te kunnen spelen. Dat maakt het draagcomfort ook wat beter omdat'ie minder front-heavy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is de bril op zich dan ook zwaarder tov de rift? Of ligt dat gewoon aan die hoofdband. Vraag me dan af waarom Oculus niet dezelfde van de Rift gebruikt (of als optie biedt) voor de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
lapino schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:19:
Is de bril op zich dan ook zwaarder tov de rift? Of ligt dat gewoon aan die hoofdband. Vraag me dan af waarom Oculus niet dezelfde van de Rift gebruikt (of als optie biedt) voor de quest.
De Quest is van zichzelf iets zwaarder dan de Rift S. Daarnaast is de hoofdband van de Rift S beter te verstellen. De Quest is eigenlijk een volledig andere headset dan de Rift S. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat de Rift S door Lenovo geproduceerd wordt, en de Quest door Oculus zelf (of ergens rechtstreeks in opdracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nog twee andere zaken: audio en beeld. Mijn grote Sony noise cancelling hoofdtelefoon is verre van ideaal, zijn er aan te raden oortjes? Qua beeld vind ik het nog redelijk ok, maar merk wel nogal wat 'haloing' (soort wit licht dat uitspreidt). Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
lapino schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:26:
Nog twee andere zaken: audio en beeld. Mijn grote Sony noise cancelling hoofdtelefoon is verre van ideaal, zijn er aan te raden oortjes? Qua beeld vind ik het nog redelijk ok, maar merk wel nogal wat 'haloing' (soort wit licht dat uitspreidt). Is daar iets aan te doen?
Voor de Rift S doen veel mensen zo'n setje van Koss met een 3d-printed houder zodat je ongeveer dezelfde setup krijgt als de CV1 (en de Index). Als ik een Rift S had zou ik dat doen, dan zit je niet steeds met bril EN oortjes/koptelefoon opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
lapino schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:19:
Accu in de Quest maakt em best front-heavy. Bij mij zit ie perfect maar mijn vrouw moet er altijd mee rommelen om hem enigszins acceptabel op te zetten. Mijn vrouw doet meestal een zware rolmaat op de achterste strap om hem wat meer in balans te krijgen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Ok thx, alhoewel ik het draadloos aspect van de Quest best ok vind, merk ik toch ook dat de headset zwaar blijft aanvoelen, en het is toch altijd beetje 'prutsen' om link/wireless voor steamVR werkend te krijgen.
Ik heb een aanzienlijk deel van afgelopen weekend gespendeerd met de Quest op m'n kop maar dat prutsen kan ik me niet in vinden. Oculus Link is "twee clicks" en dan werkt het. Ik vind de headset niet te zwaar maar heb nu al wel een paar keer de banden verkeerd of te strak bevestigd waardoor ik een soort mini-koppijn kreeg door druk op m'n voorhoofd. Het is echt essentieel om hem goed op te zetten en dat is nog best lastig want het moet niet te strak en niet te losjes. Ook zit ik onder de striemen na een paar uur spelen :P Gelukkig zijn die snel weer verdwenen.

Inmiddels geprobeerd:

- Skyrim VR
- Fallout 4 VR
- Everspace
- Space Pirate Trainer
- GTA V

Ben momenteel weer compleet hooked aan Fallout 4. Heel erg tof om dat in VR te doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Het comfort schijnt flink toe te nemen met de Frankenquest mod, waarbij de Deluxe Audio Strap aan de Quest wordt bevestigd. De DAS is niet of nauwelijks te krijgen en bovendien erg duur.

Daarom heb ik simpelweg het binnenwerk van een van een lasbril gemod en die aan de Quest vastgemaakt. De Quest blijft zwaar, maar in plaats van hoofdpijn binnen een half uur kan ik nu doorspelen tot de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik speel rustig een uur of 2 a 3 zonder maar ergens last van te hebben met de Quest, de Rift of Index zal ongetwijfeld veel comfortabeler zitten maar ik merk dat het een persoonlijk iets is.

Mijn banden zitten niet straks, heb geen last van hoofdpijn (begin wel maar toen zat hij te strak) en heb geen last van mijn nek. Moet wel zeggen dat ik al 13 jaar loop met een veiligheidshelm op, ook welke wat aan de voorkant zwaar is ivm verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Wat ik overigens ook niet aan de praat krijg is Google Earth via Virtual Desktop. SteamVR werkt prima, andere Oculus apps ook, maar Google Earth start in een window met zwart scherm, werkt gewoon niet. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

lapino schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:27:
Wat ik overigens ook niet aan de praat krijg is Google Earth via Virtual Desktop. SteamVR werkt prima, andere Oculus apps ook, maar Google Earth start in een window met zwart scherm, werkt gewoon niet. Bizar.
Werkt bij mij perfect. Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch wel de speciale VR versie van Google Earth? Wellicht even opnieuw downloaden van Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja maar ik heb het over de Earth versie op de Oculus store, die van steam heb ik (nog) niet gedownload. Vind het gewoon raar dat alle Oculus-store games/apps werken, behalve Earth niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-07-2022
Hoi allemaal, na alles gelezen te hebben sluit ik mij ook maar aan bij het gesprek.

Mijn VR interesse begon met de kartonnen google(?) knutseldoos met mijn telefoon erin jaren terug. Door een combinatie van factoren (Een ontwikkelde markt, een nieuwe laptop en thuis quarantaine |:( (thx covid-19 :X 8)7) wil ik toch de sprong gaan wagen.
Zoals velen twijfel ik tussen de Quest en de rift S. Ik denk dat rond de 450 euro toch wel het maximale is. Ik heb een laptop met ( i7-9750H @2.60GHz / 16GB / 1660 TI https://tweakers.net/pric...81sx00agmh/specificaties/)
Mijn doelen:
- Lekker luchtig kunnen spelen samen met mijn vrouw (meekijken terwijl de ander speelt)
- Mijzelf opsluiten en zwaardere games spelen (denk aan Half life alyx, Fallout, Skyrim, Farming simulator en race games)
- Films kijken (Heeft iemand daar ervaring mee?)

Mijn afwegingen tot nu toe:
Pro Quest: het draadloze. lekker makkelijk even een potje spelen. Ik denk dat ik op die manier mijn vrouw ook makkelijker aan boord krijg. Ik heb geen vaste pc ruimte waar ik mooie systemen aan het plafond kan hangen voor de kabels.
Pro Rift s: Het draagcomfort(ben wel van plan meerdere uren achter elkaar te spelen) en de beeldkwaliteit (voor de zwaardere games).

Nou lijkt de quest een perfecte balans te hebben alleen heb ik twijfels over de kabel om de quest daadwerkelijk met mijn laptop te verbinden +- 80 euro voor een officiële kabel of een goedkopere (maar met verschillende performance/resultaten) en die 80 euro vind ik het niet waard.

Maar het allergrootste probleem = Waar koop ik momenteel een VR bril ? :? De meeste winkels geven >4 weken levertijd. Dit topic heeft mij toch wel enthousiast gemaakt en als ik ergens 1 kan vinden die wel snel leverbaar is dan is de keuze toch snel gemaakt.
Wat misschien helpt is dat ik in Duitsland woon (indien nodig kan ik hem bij familie in NL laten bezorgen en dat zij hem doorsturen naar mij)

Nog iets anders waar ik aan zit te denken: Hier in DE hebben ze een samenwerking van grover.com en mediamarkt. Daar kan je een rift s huren.1 maand 69,90 of 34,90 voor 12 maanden.
Misschien dat ik een rift eerst een maand huur om het uberhaubt te proberen en ziet de markt er over een maand alweer anders uit 8)7

Wat vinden jullie hiervan? Zijn dit redelijke afwegingen? Nog advies/ tips / tops / af- of nabranders? alles is welkom

TLDR; 1) Quest vs Rift S? 2) Waar momenteel verkrijgbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door sasto op 31-03-2020 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
sasto schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:56:
Hoi allemaal, na alles gelezen te hebben sluit ik mij ook maar aan bij het gesprek.

Mijn VR interesse begon met de kartonnen google(?) knutseldoos met mijn telefoon erin jaren terug. Door een combinatie van factoren (Een ontwikkelde markt, een nieuwe laptop en thuis quarantaine |:( (thx covid-19 :X 8)7) wil ik toch de sprong gaan wagen.
Zoals velen twijfel ik tussen de Quest en de rift S. Ik denk dat rond de 450 euro toch wel het maximale is. Ik heb een laptop met ( i7-9750H @2.60GHz / 16GB / 1660 TI https://tweakers.net/pric...81sx00agmh/specificaties/)
Mijn doelen:
- Lekker luchtig kunnen spelen samen met mijn vrouw (meekijken terwijl de ander speelt)
- Mijzelf opsluiten en zwaardere games spelen (denk aan Half life alyx, Fallout, Skyrim, Farming simulator en race games)
- Films kijken (Heeft iemand daar ervaring mee?)

Mijn afwegingen tot nu toe:
Pro Quest: het draadloze. lekker makkelijk even een potje spelen. Ik denk dat ik op die manier mijn vrouw ook makkelijker aan boord krijg. Ik heb geen vaste pc ruimte waar ik mooie systemen aan het plafond kan hangen voor de kabels.
Pro Rift s: Het draagcomfort(ben wel van plan meerdere uren achter elkaar te spelen) en de beeldkwaliteit (voor de zwaardere games).

Nou lijkt de quest een perfecte balans te hebben alleen heb ik twijfels over de kabel om de quest daadwerkelijk met mijn laptop te verbinden +- 80 euro voor een officiële kabel of een goedkopere (maar met verschillende performance/resultaten) en die 80 euro vind ik het niet waard.

Maar het allergrootste probleem = Waar koop ik momenteel een VR bril ? :? De meeste winkels geven >4 weken levertijd. Dit topic heeft mij toch wel enthousiast gemaakt en als ik ergens 1 kan vinden die wel snel leverbaar is dan is de keuze toch snel gemaakt.
Wat misschien helpt is dat ik in Duitsland woon (indien nodig kan ik hem bij familie in NL laten bezorgen en dat zij hem doorsturen naar mij)

Nog iets anders waar ik aan zit te denken: Hier in DE hebben ze een samenwerking van grover.com en mediamarkt. Daar kan je een rift s huren.1 maand 69,90 of 34,90 voor 12 maanden.
Misschien dat ik een rift eerst een maand huur om het uberhaubt te proberen en ziet de markt er over een maand alweer anders uit 8)7

Wat vinden jullie hiervan? Zijn dit redelijke afwegingen? Nog advies/ tips / tops / af- of nabranders? alles is welkom

TLDR; 1) Quest vs Rift S? 2) Waar momenteel verkrijgbaar?
De quest of rift S is een afweging die velen hebben moeten maken. Ik zelf heb uiteindelijk voor de Rift S gekozen vanwege de voordelen die jij ook had opgenoemd. Games zoals Alyx, waar je wellicht wat langere sessies mee houdt is comfort en beeldkwaliteit wel belangrijk.

Maar waar ik mezelf op betrap is dat ik voornamelijk beat saber en pistol whip speel ipv Alyx. Als dat hetgeen is wat ik vooral speel had ik achteraf wellicht beter voor de quest kunnen gaan. Maja, vooralsnog ben ik wel blij met de Rift S.

En gewoon de oculus website van tijd tot tijd checken. Wordt 1-2x per week voorraad geleverd. Vanochtend was bijvoorbeeld heel kort de Quest op voorraad. Ik had het geluk dat ik maar 3 dagen de site had moeten f5-en nadat ik besloten had dat ik VR wou. En twee dagen na het bestellen wassie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
Oppernerd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:26:
[...]
Maar waar ik mezelf op betrap is dat ik voornamelijk beat saber en pistol whip speel ipv Alyx. Als dat hetgeen is wat ik vooral speel had ik achteraf wellicht beter voor de quest kunnen gaan. Maja, vooralsnog ben ik wel blij met de Rift S.

En gewoon de oculus website van tijd tot tijd checken. Wordt 1-2x per week voorraad geleverd. Vanochtend was bijvoorbeeld heel kort de Quest op voorraad. Ik had het geluk dat ik maar 3 dagen de site had moeten f5-en nadat ik besloten had dat ik VR wou. En twee dagen na het bestellen wassie binnen.
Daar ben ik dus ook bang voor dat merendeel het lichtere werk zal zijn.

Dankjewel voor de tip van de oculus site. Ga ik zeker in de gaten houden. 2 dagen levertijd _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb zelf ook die keuze moeten maken tijdje terug, de Quest uiteindelijk besteld via Oculus toen die binnen was. Op een dag of die was deze in huis, samen met een Anker 3m kabel voor "pc based" games. Zit zelfs na aanschaf met een heel dubbel gevoel. Vooraleerst, het draadloze gevoel is ongeëvenaard. Ik kan niet voldoende benadrukken hoe leuk dit is, gewoon headset of, stukje afbakekenen in gelijk welke ruimte en op 30sec ben je aan het gamen. Zo krijg ik zelfs mijn 10 jarige jongste dochter of mijn vrouw zelfs aan het Beat Saberen. En met wat getweak krijg je zelfs de pc games wireless gestreamed naar de Quest met virtual desktop. Zo kan ik Alyx draadloos spelen, ik boet wel wat in op kwaliteit en vermoedelijk ook lag, maar het blijft heel speelbaar dus goeie oplossing.

Alleen...de Quest is zwaar, naar mijn gevoel toch. Dus echt comfortabel blijft dat niet. Een halfuurtje Beatsaber is voor mij écht wel genoeg, laat staan meer dan een uur Alyx spelen, dan word het in mijn geval echt lastig. Heb ooit een Lenovo headset gehad, en daar nooit last van comfort. Dus dat speelt écht wel een rol bij de Quest. Idealiter zou ik eens een Rift S in huis moeten halen, en dan beide eens naast elkaar gebruiken. Ik lees op internet wel vaak dat het scherm van de Quest eigenlijk stuk beter is, zal dus vooral verschil maken qua comfort.

Ik heb ook nogal weinig ruimte achter bureau, dus een bedrade oplossing is sowieso al niet evident. Als ik de ruimte zou hebben, dan kocht ik me meteen een Valve Index, maar voorlopig zal de Quest moeten volstaan. Ik hoop in elk geval op een opvolger van de Rift S die 'out of the box' draadloos werkt, of een update van de Quest die zelfde kan met snellere cpu/gpu aan boord én betere headstrap (want denk dat vooral die hoofdband reden is van gebrek aan comfort, alles valt teveel naar voor).

Dit gezegd zijnde, zou ik de Quest toch aanraden, zeker omwille van het sociale aspect. Dat ding snel even meenemen naar familie of vrienden, zal heel leuk zijn als we terug buiten mogen :) Dus zeker geen spijt van de aankoop, ik hoop alleen dat er binnen niet al te lange tijd een nieuwere, draadloze headset komt die én lichter is, én draadloos pc kan streamen zonder issues.

[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 31-03-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Oppernerd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:26:
[...]

Thanks voor de tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
Ik weet niet meer of ik het hier heb gelezen of ergens anders maar heb je wel eens geprobeerd het gewicht te balanceren? Dingen als een powerbank of een zware rolmaat aan de achterkant vastmaken?

Verder klinkt het allemaal wel goed!

Momenteel sta ik er nog redelijk 50/50 in. Het is een kwestie van welke ik eerder kan bestellen + ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sasto schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Ik weet niet meer of ik het hier heb gelezen of ergens anders maar heb je wel eens geprobeerd het gewicht te balanceren? Dingen als een powerbank of een zware rolmaat aan de achterkant vastmaken?

Verder klinkt het allemaal wel goed!

Momenteel sta ik er nog redelijk 50/50 in. Het is een kwestie van welke ik eerder kan bestellen + ontvangen.
Keuze volledig bepalen uit waar je de meeste tijd aan gaat besteden, Quest spellen (Draadloos) of PC VR (spellen via de PC zoals shooters, racing sims en dus bedraad).

Virtual Desktop moet je ff laten voor wat het is, deze techniek is nog niet goed genoeg als vervanging voor de Oculus Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
F5 knop bijna versleten maar de duitse mediamarkt had de Quest online weer beschikbaar en besteld. Levering 6/04.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sasto schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
F5 knop bijna versleten maar de duitse mediamarkt had de Quest online weer beschikbaar en besteld. Levering 6/04.
Ik hou jullie op de hoogte!
Dat is nog eens een nette prijs. beter als coolblue hier die de prijzen heeft opgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Xqlus1ve schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Virtual Desktop moet je ff laten voor wat het is, deze techniek is nog niet goed genoeg als vervanging voor de Oculus Link.
Werkt hier eigenlijk verbazend goed, router staat ook wel op max 2m van de Quest/pc. Misschien zal er wel compressie of lag op zitten, maar merk er eigenlijk weinig van. Af en toe eens een stutter of beeld dat moet opbouwen (door wifi drop denk ik) maar verder lukt het best wel.

Maar zoals ik zei, is en blijft streamen (wat de "link" overigens ook doet, beeld compressie via usb). Een échte wireless headset die niet al te bulky wordt, dat wordt dé toekomst imo.

Btw, powerbank/rolmaat bevestigen kan ik niet, heb geen klittenband in huis :) (al heel de zolder afgezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Werkt hier eigenlijk verbazend goed, router staat ook wel op max 2m van de Quest/pc. Misschien zal er wel compressie of lag op zitten, maar merk er eigenlijk weinig van. Af en toe eens een stutter of beeld dat moet opbouwen (door wifi drop denk ik) maar verder lukt het best wel.

Maar zoals ik zei, is en blijft streamen (wat de "link" overigens ook doet, beeld compressie via usb). Een échte wireless headset die niet al te bulky wordt, dat wordt dé toekomst imo.

Btw, powerbank/rolmaat bevestigen kan ik niet, heb geen klittenband in huis :) (al heel de zolder afgezocht)
Oculus link doet 5gbps, dit komt overheen met circa 625 mb/s. Ik zelf heb maximaal 866mbps via de router die in de meterkast staat circa 10 a 11 meter verderop, hier is de compressie aanzienlijk hoger! (theoretisch zou mijn router 1734 Mbps draadloos kunnen maar dat is een utopie naast alle andere digitale apparatuur in het huis vandaag de dag).

Ik denk dat het verschil toch best groot is, welke snelheid haal jij via VD?

Edit: ik lees overal dat men maximaal 866 mbps haalt met de Quest, ongeacht welke dikke router men gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 31-03-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
lapino schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:03:
[...]

plakband / ductape? :9 drastische tijden vragen voor simpele oplossingen :+

De quest besteld, nu kijken voor extra accessoires. Mensen nog tips?
ik zoek sowieso een kabel/link.

[ Voor 6% gewijzigd door sasto op 31-03-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sasto schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:30:
[...]

plakband / ductape? :9 drastische tijden vragen voor simpele oplossingen :+

De quest besteld, nu kijken voor extra accessoires. Mensen nog tips?
ik zoek sowieso een kabel/link.
Deze Anker kabel wordt door Oculus ook erkent. Mijn advies, neem er een 3.0 actieve repeater kabel bij van 5 meter zodat je voldoende lengte hebt.

Ikzelf wacht al 2 weken op de officiele kabel van Oculus echter nog steeds niet op voorraad.

Deze grips vinden sommige prettig, dan hoef je niet altijd de controller beet te houden.

Eneloop / Fujitsu (komen allebij uit dezelfde fabriek) oplaadbare batterijen, NKON heeft meestal de beste prijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door Xqlus1ve op 31-03-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Xqlus1ve schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Deze Anker kabel wordt door Oculus ook erkent. Mijn advies, neem er een 3.0 actieve repeater kabel bij van 5 meter zodat je voldoende lengte hebt.

Ikzelf wacht al 2 weken op de officiele kabel van Oculus echter nog steeds niet op voorraad.

Deze grips vinden sommige prettig, dan hoef je niet altijd de controller beet te houden.

Eneloop / Fujitshu oplaadbare batterijen, NKON heeft meestal de beste prijzen.
De 2450 mAh LADDA-batterijen van Ikea zijn volgens allerlei berichten gerelabelde Eneloop Pro's (en presteren in testen ook vrijwel identiek, in ieder geval binnen de foutmarge van de test). Voor een euro of 6 per pakje een stuk leuker om een paar sets van te halen dan daadwerkelijke Eneloops. Ik heb zelf een setje of 10 dat ik voor van alles gebruik en ben er erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
Even afgekeken bij de duitse linus https://www.youtube.com/watch?v=9liFX8SOd_c&t=1s

Die noemt de volgende kabels (duitse amazon, maar wie weet wel inspiratie)
5m kabel met versterker
1,8m kabel
Winkel stecker ( een 90 graden plug)

Zie de eerste comment onder zijn filmpje op de Youtube voor de links
Pagina: 1 ... 3 ... 123 Laatste