• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 15:36
iemand hier ook al Subnautica geprobeerd te spelen in VR.... ik had het in 2d al uitgespeeld maar kwam erachter dat het ook in VR te spelen is. Nu krijg ik mn rift S vanmiddag pas binnen dus dan zal ik eerst wel wat andere dingetjes testen . Maar lijkt me zoo gaaf om onder water visjes en etc te bekijken.

subnautica is wat dat betreft ook een echte game waar je wel 40 uurtjes in zoet bent

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
WeeDzi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:03:
iemand hier ook al Subnautica geprobeerd te spelen in VR.... ik had het in 2d al uitgespeeld maar kwam erachter dat het ook in VR te spelen is. Nu krijg ik mn rift S vanmiddag pas binnen dus dan zal ik eerst wel wat andere dingetjes testen . Maar lijkt me zoo gaaf om onder water visjes en etc te bekijken.

subnautica is wat dat betreft ook een echte game waar je wel 40 uurtjes in zoet bent
Heb m even gespeeld (onderdeel van de Xbox Game Pass) in VR, maar ik was er vrij snel op uitgekeken om eerlijk te zijn. Nu weet ik niet in hoeverre dat een representatieve review is; ik raak vrij snel op de meeste games uitgekeken ;)

iRacing Profiel

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47
Homeland schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Voor mijn Quest heb ik deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.476b4c4d0fmynp Werkt erg fijn, irriteert niet en is makkelijk schoon te vegen. Het foam vond ik ook een beetje als een spons werken.
Ziet er goed uit inderdaad. Het feit dat je hem niet hoeft te wassen en gewoon schoon kan vegen is een grote plus.

Maar dan rest nogsteeds het halo probleem :/

• WeeDzi
kroegtijger schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Heb m even gespeeld (onderdeel van de Xbox Game Pass) in VR, maar ik was er vrij snel op uitgekeken om eerlijk te zijn. Nu weet ik niet in hoeverre dat een representatieve review is; ik raak vrij snel op de meeste games uitgekeken ;)
je hebt dan waarschijnlijk even rondgekeken maar niet een basis gebouwd of de onderzeeer of the prawnsuit. :) het spel is in 2d al een goed spel dus ik verwacht dat het in 3d alleen maar beter wordt. Kan natuurlijk zijn dat het niet je spel is, vond het zelf in ieder geval heerlijk verfrissend dat je niet aan de hand werd meegenomen maar alles zelf moest uitzoeken.

• kroegtijger
WeeDzi schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:04:
[...]

je hebt dan waarschijnlijk even rondgekeken maar niet een basis gebouwd of de onderzeeer of the prawnsuit. :) het spel is in 2d al een goed spel dus ik verwacht dat het in 3d alleen maar beter wordt. Kan natuurlijk zijn dat het niet je spel is, vond het zelf in ieder geval heerlijk verfrissend dat je niet aan de hand werd meegenomen maar alles zelf moest uitzoeken.
Zo ver ben ik inderdaad allemaal niet gekomen. Ik heb een beetje rond gezwommen en na 2x dezelfde haai te zijn tegen gekomen was ik er wel klaar mee en heb ik Guns'n'Stories: Bulletproof VR weer gestart. Zonder al te veel te hoeven nadenken een beetje rond schieten ligt me dan al een stuk meer ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Naast de VR Humble Bundle is er nu ook een VR sale aan de gang op hun website, best goede aanbiedingen, helaas volgens mij geen games voor de Quest te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 22:26
Hey guys, bij deze mijn ervaring met VR en een vraag :)

Ik heb vroeger redelijk veel tijd doorgebracht met games: in mijn jeugd vooral op de pc met diverse, maar vooral FPS, games. Later op eigenlijk alle Xbox generaties met een behoorlijke home theater setup met een hoge kwaliteit projector en surround sound. Vooral veel Halo, Gears of War, en Forza met een stuurtje gespeeld. Met het grote scherm en surround sound had ik altijd een behoorlijke game-bubbel, en echt het gevoel dat ik erin zat. Altijd echt ervan genoten. Het regelmatig gamen is er langzaam uit geslopen, wat prima is: je komt in andere levensfases.

Nu, jaren later, getrouwd, eigen huis, 3 kinderen, is er geen behoefte meer om heel de huiskamer te vullen met een enorme home theater setup. We houden het graag simpel op dit moment: we hebben geen TV, alleen een monitor met Chromecast waar de kids af en toe wat op kijken. Maar na een bezoekje met vrienden aan een VR Arcade in de buurt is het game-vlammetje in me weer aangewakkerd. Facebook gaf me (wellicht dankzij mijn bezoek aan VR Arcade) een advertentie van de Oculus Quest, en ik ben een beetje gaan rond snuffelen. De Quest bleek een uitkomst, je creëert een maximale game-bubbel, zonder dat je ook maar iets anders nodig hebt. In VR speel je doorgaans toch iets korter dan op een console of pc, omdat je er toch wat meer moe van wordt. Wat ook prima is, want zoveel tijd heb ik toch niet. Ik ben echt heel blij met mijn Quest. Je kan wel zeggen dat VR me weer een iets regelmatigere gamer heeft gemaakt.

Dan het vraag gedeelte:
Waar ik ook blij van wordt is Half-Life: Alyx. Ik ben van de generatie dat ik de oude Half-Life's hebt gespeeld in de tijd dat ze uitkwamen. Alleen ja, dat gaat dus niet op de Quest, standalone dan. Oculus Link kan, maar ik heb geen game-pc. Maar ik kwam gisteren tegen dat je via Virtual Desktop op de Quest ook verbinding kan maken met een Cloud PC. Er schijnen goede resultaten gehaald te worden Shadow. Je kunt op je Shadow Cloud PC gewoon ook Steam (VR) en Virtual Desktop installeren en direct naar je Quest streamen. Ja, van dit soort technologie word ik echt heel blij: Geen enkele vorm van zware technologie thuis, en toch superhoge kwaliteit games thuis spelen, en dan ook nog een met een enorme VR-bubbel zonder draden op de Quest. Wordt het nog beter? :P

Hebben jullie dit al geprobeerd? Met een Cloud PC via Virtual Desktop naar de Quest streamen? Ik ben ook benieuwd of er nog alternatieven zijn voor Shadow. Als je veel gamed is het een koopje met een vanaf prijs van 15,- per maand, maar als je zo weinig gamed als ik, is het nog wel wat. Je hebt ook Geforce Now, waar je gratis gebruik van kan maken met een maximale sessie van 1 uur. Dit zou voor mij eigenlijk wel acceptabel zijn. Maar op Geforce Now kun je niet de SteamVR games doen via Virtual Desktop naar de Quest. Kent iemand alternatieve Cloud PC service's die wellicht ook met de Quest werken, en een iets andere betaalmodel hebben dan Shadow? Meer pay-per-use wellicht?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 09:38
dynam!ke schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:35:
Hey guys, bij deze mijn ervaring met VR en een vraag :)

Ik heb vroeger redelijk veel tijd doorgebracht met games: in mijn jeugd vooral op de pc met diverse, maar vooral FPS, games. Later op eigenlijk alle Xbox generaties met een behoorlijke home theater setup met een hoge kwaliteit projector en surround sound. Vooral veel Halo, Gears of War, en Forza met een stuurtje gespeeld. Met het grote scherm en surround sound had ik altijd een behoorlijke game-bubbel, en echt het gevoel dat ik erin zat. Altijd echt ervan genoten. Het regelmatig gamen is er langzaam uit geslopen, wat prima is: je komt in andere levensfases.

Nu, jaren later, getrouwd, eigen huis, 3 kinderen, is er geen behoefte meer om heel de huiskamer te vullen met een enorme home theater setup. We houden het graag simpel op dit moment: we hebben geen TV, alleen een monitor met Chromecast waar de kids af en toe wat op kijken. Maar na een bezoekje met vrienden aan een VR Arcade in de buurt is het game-vlammetje in me weer aangewakkerd. Facebook gaf me (wellicht dankzij mijn bezoek aan VR Arcade) een advertentie van de Oculus Quest, en ik ben een beetje gaan rond snuffelen. De Quest bleek een uitkomst, je creëert een maximale game-bubbel, zonder dat je ook maar iets anders nodig hebt. In VR speel je doorgaans toch iets korter dan op een console of pc, omdat je er toch wat meer moe van wordt. Wat ook prima is, want zoveel tijd heb ik toch niet. Ik ben echt heel blij met mijn Quest. Je kan wel zeggen dat VR me weer een iets regelmatigere gamer heeft gemaakt.

Dan het vraag gedeelte:
Waar ik ook blij van wordt is Half-Life: Alyx. Ik ben van de generatie dat ik de oude Half-Life's hebt gespeeld in de tijd dat ze uitkwamen. Alleen ja, dat gaat dus niet op de Quest, standalone dan. Oculus Link kan, maar ik heb geen game-pc. Maar ik kwam gisteren tegen dat je via Virtual Desktop op de Quest ook verbinding kan maken met een Cloud PC. Er schijnen goede resultaten gehaald te worden Shadow. Je kunt op je Shadow Cloud PC gewoon ook Steam (VR) en Virtual Desktop installeren en direct naar je Quest streamen. Ja, van dit soort technologie word ik echt heel blij: Geen enkele vorm van zware technologie thuis, en toch superhoge kwaliteit games thuis spelen, en dan ook nog een met een enorme VR-bubbel zonder draden op de Quest. Wordt het nog beter? :P

Hebben jullie dit al geprobeerd? Met een Cloud PC via Virtual Desktop naar de Quest streamen? Ik ben ook benieuwd of er nog alternatieven zijn voor Shadow. Als je veel gamed is het een koopje met een vanaf prijs van 15,- per maand, maar als je zo weinig gamed als ik, is het nog wel wat. Je hebt ook Geforce Now, waar je gratis gebruik van kan maken met een maximale sessie van 1 uur. Dit zou voor mij eigenlijk wel acceptabel zijn. Maar op Geforce Now kun je niet de SteamVR games doen via Virtual Desktop naar de Quest. Kent iemand alternatieve Cloud PC service's die wellicht ook met de Quest werken, en een iets andere betaalmodel hebben dan Shadow? Meer pay-per-use wellicht?

Bedankt alvast!
Niet direct het antwoord op je vraag maar probeer naast virtual desktop eventueel ook ALVR eens. Deze is gratis en je hoort wisselende verhalen over welke beter is. Zelf heb ik Virtual desktop maar ook een GamePC met 2080TI. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van Virtual desktop me bemoedigd in het draadloos gamen maar de controller latency merk je wel in sommige opzichten. Ik speel dan verbonden met 860mbit via 5ghz over het interne netwerk.

Overigens heb je voor virtual desktop wel even een PC nodig omdat je Sidequest nodig hebt om de SteamVR functie te kunnen gebruiken zover ik weet. Je moet namelijk de APK met SteamVR ondersteuning sideloaden sinds Oculus deze verboden heeft in de VD versie in de Oculus store. maar een gewone pc is vast wel aanwezig :)

Wat vooral heel belangrijk is een stabiele 5ghz WiFi verbinding van minimaal 860mbit en in jouw geval minimaal je internet snelheid gok ik zo :) deze gaat redelijk bepalend zijn. Ik heb geen ervaring met Shadow play maar je leest er wel redelijk positieve verhalen over.

Ook heeft de Quest problemen met mesh netwerken die zelf 2.4ghz en 5ghz schakelen waardoor de verbinding kan wegvallen wat ik ook heb gehad. Dit heb ik opgelost door het 2.4ghz netwerk uit te schakelen daar de dekking prima bleek om in het hele huis 5ghz te ontvangen en we geen apparaten hadden die dit niet ondersteunden gelukkig.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wormaap schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Ja, de beste deals zijn naar mijn mening Superhot en Moss, en die heb ik allebei al :-( Maar zelfs voor alleen Space Pirate Trainer, bijvoorbeeld, betaal je los al meer dan voor de hele bundel :+

Edit: Zo heb ik dus natuurlijk keys over... First come, first served! Te gebruiken op Steam.

Gorn:

Superhot VR:

Moss:

***members only***

Laat even wat weten als je ze hebt gebruikt a.u.b. :)
FYI: de key van Moss is ook al gebruikt. Niet door mij, leek mij leuk om te proberen maar hij was dus al geactiveerd zonder het hier te melden.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47
Mitchell-CWD schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:36:
[...]

FYI: de key van Moss is ook al gebruikt. Niet door mij, leek mij leuk om te proberen maar hij was dus al geactiveerd zonder het hier te melden.
Lekker dankbaar van die gene dan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Wel jammer dat de gelukkige eigenaar het niet gemeld heeft inderdaad. Maargoed, 2 uit 3 wel gemeld is volgens mij al best een goede score als ik het grote key-weggeeftopic zo bekijk :+
Jij in ieder geval bedankt voor het melden! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2020 14:40 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
[...]

Da's inderdaad wel jammer voor je dan, want Moss vind ik een van de betere games in VR. De sfeer de het spel neerzet is echt geweldig mooi. Naar mijn mening een aanrader om aan te schaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 22:26
Mirage schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Niet direct het antwoord op je vraag maar probeer naast virtual desktop eventueel ook ALVR eens. Deze is gratis en je hoort wisselende verhalen over welke beter is. Zelf heb ik Virtual desktop maar ook een GamePC met 2080TI. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van Virtual desktop me bemoedigd in het draadloos gamen maar de controller latency merk je wel in sommige opzichten. Ik speel dan verbonden met 860mbit via 5ghz over het interne netwerk.

Overigens heb je voor virtual desktop wel even een PC nodig omdat je Sidequest nodig hebt om de SteamVR functie te kunnen gebruiken zover ik weet. Je moet namelijk de APK met SteamVR ondersteuning sideloaden sinds Oculus deze verboden heeft in de VD versie in de Oculus store. maar een gewone pc is vast wel aanwezig :)

Wat vooral heel belangrijk is een stabiele 5ghz WiFi verbinding van minimaal 860mbit en in jouw geval minimaal je internet snelheid gok ik zo :) deze gaat redelijk bepalend zijn. Ik heb geen ervaring met Shadow play maar je leest er wel redelijk positieve verhalen over.

Ook heeft de Quest problemen met mesh netwerken die zelf 2.4ghz en 5ghz schakelen waardoor de verbinding kan wegvallen wat ik ook heb gehad. Dit heb ik opgelost door het 2.4ghz netwerk uit te schakelen daar de dekking prima bleek om in het hele huis 5ghz te ontvangen en we geen apparaten hadden die dit niet ondersteunden gelukkig.
Bedankt voor je reactie!

Ik had inderdaad gelezen dat ik Virtual Desktop nog even moet 'updaten' via Sidequest. Dat is geen probleem: Ik heb al flink wat tijd in Crisis Vrigade zitten ;)

Ik heb aparte netwerknamen voor 2,4 en 5Ghz thuis. Dus ik hoop dat het goed gaat als ik de 5Ghz pak.

Wat betreft de internetsnelheid lees ik verschillende verhalen. Je hebt uiteraard wel een bepaalde minimum bandbreedte nodig, maar latency schijnt belangrijker te zijn voor de merkbare performance. Ik heb 'slechts' 50Mbit down, maar bij de Shadow speedtest zit ik draadloos op 11ms, dus ik heb hoop.

Ik heb Shadow aangevraagd om te proberen. Dat lijkt op dit moment eigenlijk de enige keuze die tot goede resultaten leidt. Het kan wel even duren voordat ik het heb. Redelijke wachtrij. Ik zal mijn ervaringen laten weten. Het gaat me vooral om Alyx in maart, en daar is ultieme latency toch niet van het grootste belang. Het is geen tafeltennisgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Van de week zijn mijn lenzen op sterkte van vroptician.com binnengekomen. Tot dusver heb ik er een paar uur mee gespeeld, en de eerste indruk is uitstekend! Geen extra vervorming of reflecties, en het is écht een stuk prettiger om zonder bril te spelen :) Wat mij betreft het geld (ik heb 105 inclusief shipping betaald. Kan 30 euro vanaf als je de BlueProtect-coating niet neemt, en kan iets omhoog als je een hogere sterkte hebt) dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Ben van het weekend begonnen aan Arizona Sunshine.
Wat een heerlijke shooter is dat zeg!

Campaign is vermakelijk omdat de persoon die je speelt lekker tegen zichzelf aan het praten is :+
Horde Mode wordt steeds moeilijker, maar wel ontzettend leuk als je om en om een high score probeert te halen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wormaap schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:18:
Van de week zijn mijn lenzen op sterkte van vroptician.com binnengekomen. Tot dusver heb ik er een paar uur mee gespeeld, en de eerste indruk is uitstekend! Geen extra vervorming of reflecties, en het is écht een stuk prettiger om zonder bril te spelen :) Wat mij betreft het geld (ik heb 105 inclusief shipping betaald. Kan 30 euro vanaf als je de BlueProtect-coating niet neemt, en kan iets omhoog als je een hogere sterkte hebt) dubbel en dwars waard :)
Wat voor sterkte heb je? Doe je dit juist als je een + of een - sterkte hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
sebastius schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Wat voor sterkte heb je? Doe je dit juist als je een + of een - sterkte hebt?
Zelf heb ik -2 en -3 (plus wat cylinder). Het beeld van een VR-bril wordt op 'een paar meter' geprojecteerd, en dat is buiten mijn maximale scherpstelafstand. Dus ik moest mijn bril ophouden onder de headset. En nu dus niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:52

Cyphax

Moderator LNX
Wormaap schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Hij is spring-loaded en trekt de kabel dus (zachtjes) terug/omhoog. Je kan een minimale uitslag instellen, maar dat zou in jouw geval niet nodig zijn dan. Uiteraard heb je wel een cm of 10 nodig om het ding zelf kwijt te komen.
Ik heb dit setje nou al een paar weken in huis en opgehangen (was best snel binnen na bestelling, dat had ik niet verwacht). Ik heb het alleen nog niet helemaal goed opgehangen omdat ik liever niet gaten in het plafond wil boren op het moment, maar het kan er even mee door. Het is even wennen omdat ie de neiging heeft een heel klein beetje te trekken als ie niet helemaal goed hangt, een deel evan is ook gewenning omdat de draad nooit terug "trok" maar na een tijdje is het wel prettig, behalve dan dat ie nog niet helemaal goed hangt.

Ik heb een belangrijker probleem sinds daarnet; de linker-speaker van m'n Rift doet het niet meer. Ik hoor met rechts heel weinig dus dat maakt het wel onbruikbaar zo, even. :|

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Cyphax schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Ik heb dit setje nou al een paar weken in huis en opgehangen (was best snel binnen na bestelling, dat had ik niet verwacht). Ik heb het alleen nog niet helemaal goed opgehangen omdat ik liever niet gaten in het plafond wil boren op het moment, maar het kan er even mee door. Het is even wennen omdat ie de neiging heeft een heel klein beetje te trekken als ie niet helemaal goed hangt, een deel evan is ook gewenning omdat de draad nooit terug "trok" maar na een tijdje is het wel prettig, behalve dan dat ie nog niet helemaal goed hangt.

Ik heb een belangrijker probleem sinds daarnet; de linker-speaker van m'n Rift doet het niet meer. Ik hoor met rechts heel weinig dus dat maakt het wel onbruikbaar zo, even. :|
Wat bij mij helpt tegen het trekken is om een beetje te spelen met de exacte plek waar ik het rubber bandje aan de kabel vast maak. Ik zorg er op die manier voor dat er een heel klein lusje (echt maar 3-5cm ofzo) kabel omlaag hangt voordat'ie omhooggetrokken wordt. Dan zit te kabel niet in de weg als ik met m'n armen zwaai (dat gebeurt als de lus te lang wordt), maar wordt er ook niet direct aan m'n hoofd getrokken als ik een beetje beweeg.

Kapotte speaker is wel erg vervelend ja. Werkt een koptelefoon die je inprikt op de Rift wel volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:58:
Kapotte speaker is wel erg vervelend ja. Werkt een koptelefoon die je inprikt op de Rift wel volledig?
Deze rifts hebben geen koptelefoonaansluiting, ik zit even te dubben. Ik kan natuurlijk een koptelefoon met een verlengkabel kunnen gaan gebruiken, die kabel kan ik dan prima langs de bestaande kabel laten lopen. Of 'm open maken en erachter komen waar het ongeveer mis zou moeten gaan (volgens mij gebeurt dit uiteindelijk bij de meeste Rifts) en proberen te repareren. Of dit als excuus gebruiken om te upgraden; de beeldkwaliteit zou best wat beter mogen stiekem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Cyphax schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Deze rifts hebben geen koptelefoonaansluiting, ik zit even te dubben. Ik kan natuurlijk een koptelefoon met een verlengkabel kunnen gaan gebruiken, die kabel kan ik dan prima langs de bestaande kabel laten lopen. Of 'm open maken en erachter komen waar het ongeveer mis zou moeten gaan (volgens mij gebeurt dit uiteindelijk bij de meeste Rifts) en proberen te repareren. Of dit als excuus gebruiken om te upgraden; de beeldkwaliteit zou best wat beter mogen stiekem...
Als je een CV1 hebt, dan is een Rift S waarschijnlijk wel een leuke upgrade als het toch kriebelt :+ Of een Index, als je niet te veel Oculus games hebt :9 Al zijn alle headsets momenteel natuurlijk slecht te krijgen door de feestdagen + Alyx + Coronavirus...

Hier overigens laatst Boneworks uitgespeeld. Qua intensiteit is dat wel het maximale dat ik leuk vind. Geen gescripte jumpscares, maar hier en daar toch wel geschrokken van zaken. Wel een waanzinnig gave game, en een duidelijk voorbeeld van hoe veel gaver VR een game kan maken. Na zo'n schrikmoment twee clips leegknallen op een vijand, voordat je stopt en bedenkt hoe stom dat eigenlijk is, laat toch wel zien dat zaken wat meer impact hebben dan op een plat scherm :)

Zaterdag heb ik A Fisherman's Tale gespeeld. En uitgespeeld. Volgens Steam heb ik er 64 minuten over gedaan... Nu heb ik'm in de Humble Store in de sale voor een euro of 7 gekocht, dus alsnog de moeite waard, maar toch wel érg kort. Er zijn nog achievements te halen, maar dat vind ik niet zo interessant. Niet heel moeilijk, maar ik vond'm dan wel weer erg leuk, dus als je'm voor weinig kan vinden zou ik hem zeker aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Als je een CV1 hebt, dan is een Rift S waarschijnlijk wel een leuke upgrade als het toch kriebelt :+ Of een Index, als je niet te veel Oculus games hebt :9 Al zijn alle headsets momenteel natuurlijk slecht te krijgen door de feestdagen + Alyx + Coronavirus...
Ja, de bereikbaarheid is perfect geplanned door Murphy, as usual als ik iets nodig heb. :+
Het is idd een CV1, en ik denk dat ik voorlopig even een paar euro uitgeef aan 5m audiokabel, en dan lekker een koptelefoon opzet. Ik zou dat ook doen bij een Rift S (en bij PSVR geprobeerd, ging op zich prima als het eenmaal zit). Als ik zou gaan upgraden, dan denk ik wel naar een Index. Ik lees dat ze bij Valve voor die base stations ook 1/4" gebruiken, net als m'n sensors van de Rift. Maargoed, is een beetje duur nog en ergens ben ik ook benieuwd hoe lang nog voor we een echte nieuwe generatie sets krijgen met dingen als eye tracking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 12:06
De kabels van de Rift S zijn wat kort. Nu heeft Oculus een optische verlengkabel in het assortiment met aan de pc-kant een Oculink-connector. Die heeft de pc niet, dus is een redelijk prijzig insteekkaartje nodig. Voordat ik e.e.a. bestel ben ik benieuwd of iemand ervaring met deze verlengkabel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Simon Weel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:40:
De kabels van de Rift S zijn wat kort. Nu heeft Oculus een optische verlengkabel in het assortiment met aan de pc-kant een Oculink-connector. Die heeft de pc niet, dus is een redelijk prijzig insteekkaartje nodig. Voordat ik e.e.a. bestel ben ik benieuwd of iemand ervaring met deze verlengkabel heeft?
:? van de Oculus website:
Oculus Rift S Optical Cable
A 5-meter headset cable with USB 3.0 and DisplayPort connectors on one end and an Oculink connector on the other, that connects Oculus Rift S to your PC.

Oftewel, je hebt op je PC alleen USB3 en DisplayPort nodig (wat toch al noodzakelijk was) om vervolgens tot max 5 meter van je pc af te kunnen komen. Geen idee waar dat insteekkaartje om de hoek komt kijken waar je het over hebt dus...

De bottleneck waar je tegenaan loopt bij verlengen van bekabeling is dat DisplayPort niet verder dan 5 meter kan, tenzij je actieve versterking op de kabel hebt. Die zijn wel verkrijgbaar, maar prijzig. Kan je uiteraard ook met een losse versterker oplossen. Een voorbeeldje is pricewatch: Startech.com DisplayPort signaal versterker DP video versterker 4...

Het verlengen van USB3 is niet zo'n groot bezwaar; daar kan je een stuk verder al weer mee komen dan met DP

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe laptop gekocht, om de Occulus Rift S aan te kunnen sluiten.

https://bto.eu/product/bto-x-book-17x985/

Aansluitingen
USB 3.0, USB 3.1 Gen2 Type-C, HDMI, Mini Displayport 1.3, Displayport via USB-C, S/PDIF

Echter, nu blijkt dat de Displayport niet is aangesloten op m'n 1660TI, maar op de on-board videokaart. Ik heb een adaptor gekocht (https://www.allekabels.nl...yport-verloopstekker.html) om te kijken of ik de Occulus kan aansluiten op de HDMI-poort, maar dat werkt ook niet.

Ik ben eigenlijk ten einde raad: ik heb dik € 2.000 uitgegeven, en kan nog steeds geen Occulus gebruiken.

Opties:
* Hele VR-verhaal vergeten, en m'n laptop omruilen voor 'n zo goedkoop mogelijk model, want buiten VR gebruik ik enkel mail, browsen en chatten.
* Andere VR-bril kopen (ik wil Beatsaber en Google Earth hebben)

Ik voel me eigenlijk gewoon erg bekocht door BTO, daar zij gewoon zeggen "deze laptop is geschikt voor VR" - zonder ergens te vermelden dat je de Occulus Rift S niet kan gebruiken.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
kroegtijger schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:38:
Geen idee waar dat insteekkaartje om de hoek komt kijken waar je het over hebt dus...
Uh, tis maar hoe je het leest? Dit is de Nederlands-talige tekst van de Oculus website:
Optische kabel Oculus Rift S
Een headsetkabel van 5 meter met USB 3.0- en DisplayPort-connectoren aan het ene uiteinde en een Oculink-connector aan het andere uiteinde, die Oculus Rift S met je pc verbindt
.

Uit dat laatste maakte ik op dat de Oculink connector de pc in gaat. Ik heb de bril even bekeken, en je hebt gelijk - het is het deel wat in de bril steekt. Het is helemaal geen verlengkabel, maar de 'gewone' kabel die er al bij zit. Verkeerd begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Simon Weel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:09:
[...]

Uh, tis maar hoe je het leest? Dit is de Nederlands-talige tekst van de Oculus website:
Optische kabel Oculus Rift S
Een headsetkabel van 5 meter met USB 3.0- en DisplayPort-connectoren aan het ene uiteinde en een Oculink-connector aan het andere uiteinde, die Oculus Rift S met je pc verbindt
.

Uit dat laatste maakte ik op dat de Oculink connector de pc in gaat. Ik heb de bril even bekeken, en je hebt gelijk - het is het deel wat in de bril steekt. Het is helemaal geen verlengkabel, maar de 'gewone' kabel die er al bij zit. Verkeerd begrepen...
Volgens mij wordt de Rift S standaard inderdaad al met 5 meter kabel geleverd. Het is dus een replacement kabel, geen "upgrade". DisplayPort specs geven aan dat je maximaal 3 meter zonder verlies kan overbruggen. Grotere afstanden (dus zoals de 5 meter die de rift hanteerd) kan wel, maar is afhankelijk van de resolutie en bitrate. Zie onder meer https://www.planar.com/bl...isplayport-13-vs-hdmi-20/

Wil je dus meer speel-ruimte, dan wordt het een actieve versterker met een redelijk stevig prijskaartje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ardana schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:53:
Ok, ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe laptop gekocht, om de Occulus Rift S aan te kunnen sluiten.

Aansluitingen
USB 3.0, USB 3.1 Gen2 Type-C, HDMI, Mini Displayport 1.3, Displayport via USB-C, S/PDIF

Echter, nu blijkt dat de Displayport niet is aangesloten op m'n 1660TI, maar op de on-board videokaart. Ik heb een adaptor gekocht (https://www.allekabels.nl...yport-verloopstekker.html) om te kijken of ik de Occulus kan aansluiten op de HDMI-poort, maar dat werkt ook niet.

Ik ben eigenlijk ten einde raad: ik heb dik € 2.000 uitgegeven, en kan nog steeds geen Occulus gebruiken.

Opties:
* Hele VR-verhaal vergeten, en m'n laptop omruilen voor 'n zo goedkoop mogelijk model, want buiten VR gebruik ik enkel mail, browsen en chatten.

Ik voel me eigenlijk gewoon erg bekocht door BTO, daar zij gewoon zeggen "deze laptop is geschikt voor VR" - zonder ergens te vermelden dat je de Occulus Rift S niet kan gebruiken.
Heb je de Rift S al? Zo ja: dan zou ik die houden, en de laptop proberen om te ruilen voor een PC die snel genoeg is. Een goedkoper laptopje erbij voor het overige. Ik denk dat ik het zo zou doen. :)
(Ik heb dat zelf ook zo toevallig; ik heb een laptop die niet geschikt is om te gamen, maar met Steam stream ik het wel naar de laptop. Afgezien van buitenshuis (ik neem 'm nooit ergens mee naartoe though) heeft het imho meer voor- dan nadelen, in elk geval voor mijn situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cyphax schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Heb je de Rift S al? Zo ja: dan zou ik die houden, en de laptop proberen om te ruilen voor een PC die snel genoeg is. Een goedkoper laptopje erbij voor het overige. Ik denk dat ik het zo zou doen. :)
(Ik heb dat zelf ook zo toevallig; ik heb een laptop die niet geschikt is om te gamen, maar met Steam stream ik het wel naar de laptop. Afgezien van buitenshuis (ik neem 'm nooit ergens mee naartoe though) heeft het imho meer voor- dan nadelen, in elk geval voor mijn situatie)
Mja, ik wil eigenlijk geen desktop, en de laptop ruilen gaat vermoedelijk niet meer lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ardana schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Mja, ik wil eigenlijk geen desktop, en de laptop ruilen gaat vermoedelijk niet meer lukken...
Met de Index zou je hetzelfde probleem hebben, maar er zijn natuurlijk wel sets die met HDMI werken. De vorige Rift (gebruikt) zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook Mixed Reality headsets die met HDMI verbinden (Samsung Odyssey+ bijv) waar je naar kunt kijken.

Je kunt ook nog kijken naar een Quest. Dan heb je helemaal geen PC meer nodig, al kan je er wel een kabel bij kopen om 'm aan de laptop te verbinden. Die kabel is een USB-kabel, dat zou misschien ook nog kunnen werken.
Het lelijke is een beetje dat je met die HDMI-aansluiting en een Rift S niet ver gaat komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cyphax schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:59:
[...]
Met de Index zou je hetzelfde probleem hebben, maar er zijn natuurlijk wel sets die met HDMI werken. De vorige Rift (gebruikt) zou een optie kunnen zijn, maar er zijn ook Mixed Reality headsets die met HDMI verbinden (Samsung Odyssey+ bijv) waar je naar kunt kijken.
De vorige Rift heeft écht veel slechter beeld. De overige lijken allemaal veel duurder te zijn?
Je kunt ook nog kijken naar een Quest. Dan heb je helemaal geen PC meer nodig, al kan je er wel een kabel bij kopen om 'm aan de laptop te verbinden. Die kabel is een USB-kabel, dat zou misschien ook nog kunnen werken.
De Quest heb ik gehad, daar draait Google Earth niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Een Quest klinkt inderdaad als een werkbare oplossing. Die kun je met alleen USB verbinden om hem als PCVR-headset te gebruiken. Voor Beat Saber heb je dan zelfs geen PC meer nodig. Google Earth is er bij mijn weten dan weer niet voor de Quest native, of dat de meerprijs van een laptop waard is kun je natuurlijk alleen zelf beoordelen hierboven beantwoord.
Anders kun je inderdaad nog naar een HMD Oddyssey Plus kijken i.p.v. een Rift S. Die is zelfs goedkoper dan de Rift S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wormaap schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:
Een Quest klinkt inderdaad als een werkbare oplossing. Die kun je met alleen USB verbinden om hem als PCVR-headset te gebruiken. Voor Beat Saber heb je dan zelfs geen PC meer nodig. Google Earth is er bij mijn weten dan weer niet voor de Quest native, of dat de meerprijs van een laptop waard is kun je natuurlijk alleen zelf beoordelen hierboven beantwoord.
Anders kun je inderdaad nog naar een HMD Oddyssey Plus kijken i.p.v. een Rift S. Die is zelfs goedkoper dan de Rift S.
Hmm, die staat niet in de PriceWatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Ardana schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Hmm, die staat niet in de PriceWatch?
Hier bijvoorbeeld. Al is'ie daar wel weer dezelfde prijs als een Rift S en ik ben verder niet bekend met de winkel.
Amazon heeft hem voor een betere prijs, en verzendt zo te zien gewoon naar NL. Hij is in NL niet fantastisch te krijgen, maar wel te vinden met een beetje zoeken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hij wordt over het algemeen als een prima headset gezien in de VR community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ardana schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:
[...]

De vorige Rift heeft écht veel slechter beeld. De overige lijken allemaal veel duurder te zijn?
Mwoah het is alleszins te doen, het zijn verre van slechte schermen, maar de controllers en tracking zijn beter dan bij de meeste Mixed Reality-sets. :)
Maar de voorkeur zou natuurlijk moeten liggen bij betere beeldkwaliteit als het enigszins mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cyphax schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Mwoah het is alleszins te doen, het zijn verre van slechte schermen, maar de controllers en tracking zijn beter dan bij de meeste Mixed Reality-sets. :)
Maar de voorkeur zou natuurlijk moeten liggen bij betere beeldkwaliteit als het enigszins mogelijk is.
Nou, ik heb hem bij @Creepy vergeleken, en het verschil was aanzienlijk.

• Simon Weel
kroegtijger schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:17:
Wil je dus meer speel-ruimte, dan wordt het een actieve versterker met een redelijk stevig prijskaartje.
Ik heb wat rond gekeken en de prijzen variëren nogal? Bij Allekabels zie ik een versterker (dp 1.2) voor 55 euro met een max. kabellengte van 40 meter en daaronder een (actieve) verlengkabel (dp 1.1) van 800 euro met een max. lengte van 30 meter. Wat moet ik van zo'n bizar prijsverschil denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueK
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik weet niet of dit de beste plek is om dit te posten maar er is momenteel een erg leuke humble bundle met VR games:
https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MoniqueK schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:05:
Ik weet niet of dit de beste plek is om dit te posten maar er is momenteel een erg leuke humble bundle met VR games:
https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_5
Dit is een prima plek, al is deze een paar pagina's geleden al genoemd. Maar zeker een goede reminder voor mensen die hem nog niet gezien hadden of nog twijfelden, want er zitten een aantal superleuke games in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueK
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik heb de bundle net gekocht maar had Space Pirate Trainer al in mijn bezit, is er hier iemand die die gratis zou willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Aansluitingen

Opties:

Hmm... het er is een kans dat een USB-c naar displayadaptor wel zou moeten werken... maar waar haal ik die op korte termijn vandaan? (Omgeving Leiden/Oegstgeest) Ik heb nog 2 dagen voordat ik m'n Oculus moet terug sturen.

Edit: ook de USB-c naar displayadapter werkt niet. Einde verhaal dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcodem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 12:58
Ik heb dit jaar de Valve Index headset gekocht (zonder controllers).
Ik heb hem gekocht vooral voor Elite dangerous. maar sinds dat ik hem heb ben ik al een paar maanden aan het wachten op de restock zodat ik ook de controllers kan halen en zo andere spellen kan spelen zoals Half life Alyx, Beat saber, Super hot, Blade and sorcery, en Boneworks. En zeker voor Half life Alyx nadat ze gameplay hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi

Aansluitingen

Opties:

Der is een manier om de videokaart over de processor te laten werken (GPU kant dan natuurlijk) dus dat je 1660 de brut overneemt als de interne GPU het niet meer uit houd....

Toevallig dat ik dit tegen kwam in een filmpje van Linus Tech, daar had men een mining kaart gekocht (waar geen poorten op zitten) en daar heeft men het voor elkaar gekregen om de externe vidcard over de interne poort te laten werken... zal es even youtube zoeken want dit kon wel eens een richting van de oplossing zijn voor jou

edit found it

[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 05-03-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Remcodem schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:19:
Ik heb dit jaar de Valve Index headset gekocht (zonder controllers).
Ik heb hem gekocht vooral voor Elite dangerous. maar sinds dat ik hem heb ben ik al een paar maanden aan het wachten op de restock zodat ik ook de controllers kan halen en zo andere spellen kan spelen zoals Half life Alyx, Beat saber, Super hot, Blade and sorcery, en Boneworks. En zeker voor Half life Alyx nadat ze gameplay hebben laten zien.

[YouTube: Half-Life: Alyx Gameplay Video 1]
Maandag is de nieuwe stock bestelbaar.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

WeeDzi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Der is een manier om de videokaart over de processor te laten werken (GPU kant dan natuurlijk) dus dat je 1660 de brut overneemt als de interne GPU het niet meer uit houd....

Toevallig dat ik dit tegen kwam in een filmpje van Linus Tech, daar had men een mining kaart gekocht (waar geen poorten op zitten) en daar heeft men het voor elkaar gekregen om de externe vidcard over de interne poort te laten werken... zal es even youtube zoeken want dit kon wel eens een richting van de oplossing zijn voor jou

edit found it
[YouTube: Nvidia Said We Couldn't Game On This Crypto Mining Card...]
Ik ben al een tijdje aan het dromen van een vr-rugzak voor mijn Oculus Quest. Die heeft toch geen displayport/hdmi input, alles moet over USB-3/C, dus dan zou dit een prima oplossing zijn vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcodem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 12:58
hexta schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:23:
[...]

Maandag is de nieuwe stock bestelbaar.
Ik heb het gezien ik hoop dat ik de controllers en nog een base station kan kopen voordat ze weer uitverkocht zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 15:22
Ik heb momenteel de HTC Vive, maar zit vooral met het feit dat deze geen ingebouwde headset heeft en je het al snel erg warm krijgt als je hem op hebt. Ook heb ik vaak moeite met teksten in games te lezen zoals bij Elite Dangerous.

Allereerst het lezen, zou dit komen doordat de instellingen verkeerd staan of ligt dit meer bij de resolutie van de bril? Ik zat er aan te denken om de vive te verkopen en over te stappen naar de index als deze weer beschikbaar is. Ik sta nu vaak te sukkelen met de bril op, dan in combinatie van de camera en tast mijn headset te pakken en over de bril op te zetten.

Iemand enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Certh schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:39:
Ik heb momenteel de HTC Vive, maar zit vooral met het feit dat deze geen ingebouwde headset heeft en je het al snel erg warm krijgt als je hem op hebt. Ook heb ik vaak moeite met teksten in games te lezen zoals bij Elite Dangerous.

Allereerst het lezen, zou dit komen doordat de instellingen verkeerd staan of ligt dit meer bij de resolutie van de bril? Ik zat er aan te denken om de vive te verkopen en over te stappen naar de index als deze weer beschikbaar is. Ik sta nu vaak te sukkelen met de bril op, dan in combinatie van de camera en tast mijn headset te pakken en over de bril op te zetten.

Iemand enig advies?
Is het lezen moeilijk omdat de tekst onleesbaar vaag is, of omdat je er niet goed op kan focussen? De originele Vive houdt qua resolutie niet over, maar is nou ook weer niet zo belabberd dat tekst standaard onleesbaar zou moeten zijn. Ik heb zelf in Elite Dangerous geen enkele moeite om tekst te lezen met mijn Rift S, en die heeft maar een iets hogere resolutie. Het zou dus prima kunnen zijn dat er nog wat te tweaken is.

Een Index is natuurlijk wel een stap omhoog, en zou maandag weer beschikbaar moeten zijn. Dus wat dat betreft heb je het juiste moment uitgekozen om er een te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36
Certh schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:39:
Ook heb ik vaak moeite met teksten in games te lezen zoals bij Elite Dangerous.
In Elite zijn er nog allerlei truukjes die je uit kan halen om de leesbaarheid te verbeteren hè. Een hele simpele is om de kleur van de tekst te veranderen omdat de resolutie van de subpixels verschilt per kleur. Vergt wel enig gedoe in config files, maar schijnt een hoop uit te maken.

Met een Index is de Elite HUD iig ontzettend goed te lezen, dus dat is sowieso een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vandaag Accounting + gespeeld, onder andere van een van de mensen achter Rick & Morty, niet erg lang maar wel erg entertaining dus zeker een aanrader als je van dat soort humor houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Overspark schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:56:
[...]

In Elite zijn er nog allerlei truukjes die je uit kan halen om de leesbaarheid te verbeteren hè. Een hele simpele is om de kleur van de tekst te veranderen omdat de resolutie van de subpixels verschilt per kleur. Vergt wel enig gedoe in config files, maar schijnt een hoop uit te maken.

Met een Index is de Elite HUD iig ontzettend goed te lezen, dus dat is sowieso een verbetering.
Tekstkleur aanpassen maakt bij mij heel veel verschil op de oude rift. Dat oranje is niet te doen. Ik heb er een cyaan-achtige kleur van gemaakt. Dan zijn de teksten wel te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik zit ook heel erg na te denken om de Quest aan te schaffen. En ik dub nog heel erg tussen de 64gb en de 128gb versie ondanks alles wat ik al gelezen heb (puur voor games = 64gb, ook films = 128gb).

Maar heeft iemand enig idee wanneer de quest 2 ongeveer komt, is dat over een jaar of 2 jaar? Ik ben namelijk huiverig dat de huidige quest hardware snel al de bottleneck word...

Momenteel is de voorraad toch over al op of zijn de prijzen belachelijk hoog als ze hem in voorraad hebben. Dus ben toch geforceerd om te wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:15:
Ik zit ook heel erg na te denken om de Quest aan te schaffen. En ik dub nog heel erg tussen de 64gb en de 128gb versie ondanks alles wat ik al gelezen heb (puur voor games = 64gb, ook films = 128gb).

Maar heeft iemand enig idee wanneer de quest 2 ongeveer komt, is dat over een jaar of 2 jaar? Ik ben namelijk huiverig dat de huidige quest hardware snel al de bottleneck word...

Momenteel is de voorraad toch over al op of zijn de prijzen belachelijk hoog als ze hem in voorraad hebben. Dus ben toch geforceerd om te wachten :O
Films kan je ook streamen vanaf een pc, dat werkt probleemloos met bijvoorbeeld Skybox VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

De huidige quest is pas sinds mei beschikbaar. Hoewel Qualcomm onlangs een referentieontwerp voor een headset gebaseerd op de XR2 heeft laten zien, zou ik niet verwachten dat er heel snel een opvolger komt.
Dat gezegd hebbende is VR natuurlijk een wereld waar de ontwikkelingen momenteel snel gaan, dus niets is zeker. Maar er is sowieso niets anders/beters te krijgen momenteel, dus zelfs als er over een jaar een opvolger komt zou wachten vooral betekenen dat je een jaar lang niet met je gave nieuwe VR-headset kan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 16:08

Budha

Online ergo sum

Er komt altijd weer iets nieuwers en beters. Spelen op de Quest is nu al geweldig, dus waarom wachten?

En nee, een nieuw model wordt momenteel niet verwacht voor de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb voor mijzelf de knoop door gehakt, het wordt een quest 64gb. Nu nog wachten op voorraad met normale prijs. de CB prijs van 495 wijger ik te betalen.

Hoor nog wel gemixte verhalen voor de oculus link en welke kabel goed werkt. die van Anker werkt niet voor iedereen goed / soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 16:48
Nog andere personen die de Valve Index hebben besteld gisteren?

Ik had vanaf 17:59 uur de steampage al gerefreshed en bij klokslag 18:00 uur kon ik hem bestellen. Kreeg wel meteen daarna een error, maar wel een mail gekregen. Geen betaling optie gehad, maar in de mail stond dat ik nog binnenkort een mail krijg voor de betaling. In steam staat 2-4 weken levertijd, dus ik hoop dat ik bij de eerste lichting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 16:08

Budha

Online ergo sum

Xqlus1ve schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:32:
Heb voor mijzelf de knoop door gehakt, het wordt een quest 64gb. Nu nog wachten op voorraad met normale prijs. de CB prijs van 495 wijger ik te betalen.

Hoor nog wel gemixte verhalen voor de oculus link en welke kabel goed werkt. die van Anker werkt niet voor iedereen goed / soepel.
Als je goed wifi signaal hebt, dan zou je ook eerst Virtual Desktop kunnen proberen. Onder gunstige omstandigheden merken gebruikers vaak het verschil met Oculus Link niet of nauwelijks. Het voordeel van draadloos spelen is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:24
Budha schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Als je goed wifi signaal hebt, dan zou je ook eerst Virtual Desktop kunnen proberen. Onder gunstige omstandigheden merken gebruikers vaak het verschil met Oculus Link niet of nauwelijks. Het voordeel van draadloos spelen is groot.
Ik heb dit van de week met mijn quest geprobeerd, Mijn pc is een oud beestje dus dikke vr ervaring zit er nog niet in. Een test voor de verbinding en de ervaring is natuurlijk altijd leuk. Zat op het langzaamste moment op max 39ms.
Google earth VR op een i5 met 1 gb videokaart.
Fantastische om te doen maar wel pijnlijk duidelijk dat de pc dringend vervangen moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door remcheese op 10-03-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:37
Games schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:13:
Nog andere personen die de Valve Index hebben besteld gisteren?

Ik had vanaf 17:59 uur de steampage al gerefreshed en bij klokslag 18:00 uur kon ik hem bestellen. Kreeg wel meteen daarna een error, maar wel een mail gekregen. Geen betaling optie gehad, maar in de mail stond dat ik nog binnenkort een mail krijg voor de betaling. In steam staat 2-4 weken levertijd, dus ik hoop dat ik bij de eerste lichting zit.
Heb op dezelfde manier de Valve Index besteld, als het goed is zal die vandaag geleverd worden. Ben heel benieuwd, de laatste keer dat ik veelvuldig een VR headset heb gebruikt, was de devkit 2.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:03
Ik heb een Samsung Odyssey+ besteld en deze week binnen gekregen, met name vanwege de aankomende release van Half-Life.

Dit weekend maar eens uitproberen. Ik heb tot nu toe alleen VR ervaring met de PSVR, ik ben erg benieuwd hoe deze bril zich daartoe verhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

OQ 64gb gister avond om half 10 besteld bij Oculus zelf, morgen komt hij binnen!

Voorlopig hebben ze de Quest 64gb nog op voorraad op de Oculus website, en altijd beter dan de huidige prijs praktijken van CB punt nl

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 12-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Zit helaas op het moment op 3-5 weken levertijd voor de Valve Index. Ik hoop dat het niet verder vertraagd wordt. Ik ben zo benieuwd naar Half-Life Alyx, maar ook andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:19
.GoO schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:46:
Ik heb een Samsung Odyssey+ besteld en deze week binnen gekregen, met name vanwege de aankomende release van Half-Life.

Dit weekend maar eens uitproberen. Ik heb tot nu toe alleen VR ervaring met de PSVR, ik ben erg benieuwd hoe deze bril zich daartoe verhoudt.
Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
kwdtje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:24:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Vandaag voor het eerst de headset geprobeerd. De bril zelf ben ik positief over (kom ik op terug als ik hem goed heb kunnen uitproberen) maar ik loop tegen problemen aan met het (af)spelen van content in het Windows Mixed Reality Portal.

Ik heb de bril en kamer geconfigureerd en kom vervolgens terecht in de mansion, waar je allerlei content kunt downloaden, spelen, etc. Eerst Littlstar VR Cinema geprobeerd. Deze opgestart, dat gaat prima. Maar wanneer ik een video start dan zegt hij nog wel dat hij aan het laden is, maar vervolgens stopt hij en ben ik terug in de mansion. En dat iedere keer, met verschillende video's.

Daarna Superhot VR demo geïnstalleerd en opgestart. Ik krijg nog wel een intro scherm, maar ook daarna gaat hij terug naar de mansion. Zelfde met 360 video's en andere content.

Het enige dat wel werkt is gewoon rondlopen in de mansion en op 2D schermen content bekijken, zoals een webbrowser of video(trailers).

Ik ben bang dat mijn laptop het toch niet gaat trekken, ondanks dat hij wel door de check komt. Grafische kaart is natuurlijk niet top, dus had wel verwacht dat ik geen Half-Life hierop kon draaien, maar als zelfs 360 video's niet lukken dan is dat wel teleurstellend.

Hieronder de specs, wat denken jullie?

Intel Core i7-8550U
NVIDIA GeForce MX150 - 2048 MB
16 GB DDR4-2400
512GB SSD

[ Voor 17% gewijzigd door .GoO op 14-03-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30
De videokaart van je laptop is inderdaad veel te zwak om ook maar enigszins fatsoenlijk mee te kunnen VR-gamen, dus ik gok dat het daar aan ligt. Wat zegt de Steam VR test tool over je systeem?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:19
.GoO schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Vandaag voor het eerst de headset geprobeerd. De bril zelf ben ik positief over (kom ik op terug als ik hem goed heb kunnen uitproberen) maar ik loop tegen problemen aan met het (af)spelen van content in het Windows Mixed Reality Portal.

Ik heb de bril en kamer geconfigureerd en kom vervolgens terecht in de mansion, waar je allerlei content kunt downloaden, spelen, etc. Eerst Littlstar VR Cinema geprobeerd. Deze opgestart, dat gaat prima. Maar wanneer ik een video start dan zegt hij nog wel dat hij aan het laden is, maar vervolgens stopt hij en ben ik terug in de mansion. En dat iedere keer, met verschillende video's.

Daarna Superhot VR demo geïnstalleerd en opgestart. Ik krijg nog wel een intro scherm, maar ook daarna gaat hij terug naar de mansion. Zelfde met 360 video's en andere content.

Het enige dat wel werkt is gewoon rondlopen in de mansion en op 2D schermen content bekijken, zoals een webbrowser of video(trailers).

Ik ben bang dat mijn laptop het toch niet gaat trekken, ondanks dat hij wel door de check komt. Grafische kaart is natuurlijk niet top, dus had wel verwacht dat ik geen Half-Life hierop kon draaien, maar als zelfs 360 video's niet lukken dan is dat wel teleurstellend.

Hieronder de specs, wat denken jullie?

Intel Core i7-8550U
NVIDIA GeForce MX150 - 2048 MB
16 GB DDR4-2400
512GB SSD
Jammer dat je systeem het niet trekt, maar qua controls en headset dus een dikke plus? Twijfel namelijk zelf over deze of de Oculus rift s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
kwdtje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Jammer dat je systeem het niet trekt, maar qua controls en headset dus een dikke plus? Twijfel namelijk zelf over deze of de Oculus rift s.
Ja erg jammer. Ik ben ook wel verbaasd dat zelfs simpele toepassingen zoals 360 video's niet werken. Dat had ik echt niet verwacht.

Ik heb de headset dus niet in veel situaties kunnen uitproberen helaas, maar eerste indruk is prima. Met name SDE is echt minimaal als ik dat vergelijk met de PSVR en ook Oculus. Hij zit ook goed en de ingebouwde koptelefoon vind ik top.

Enige nadeel dat ik tot zover heb kunnen ontdekken is dat hij onder niet helemaal aansluit, waardoor er wat licht binnen komt. In een donkere ruimte heb je daar geen last van en als je eenmaal ergens 'in' zit viel het me ook niet meer zo op, maar het met bijvoorbeeld de PSVR heb je daar veel minder last van.

Controllers ook maar even geprobeerd en daar gaat prima met lopen, richten, etc. Genoeg buttons/triggers om daar een goed control schema voor te maken. Ze zijn licht en liggen goed in de hand.

Overigens denk ik dat ik de headset ga retourneren of verkopen. Mocht iemand interesse hebben, stuur dan maar even een PM. Ik heb 'm letterlijk 2x op één dag gebruikt, dus echt vrijwel niet. De headset is in Nederland niet te koop (ik heb 'm geïmporteerd vanuit Amerika) en met de release van Half-life in het vooruitzicht bijna nergens meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik wil toch een kleine ervaring met jullie delen m.b.t. de Oculus Quest en virtual desktop.

Oculus Quest 64gb (laatste OS)
Virtual Dekstop (sideloaded)
Asus RT-AC78u (merlinwrt) 5ghz
Afstand tussen router / headset is circa 10 a 12 meter, router bevind zich in de meterkast naast een Hue bridge.
AMD Ryzen 1700X / 16 GB DDR4 / AMD R290 4 GB

Momenteel gebruik ik Virtual desktop (app = 20 euro) op de Oculus quest, deze heb ik een update gegeven met de sidequest variant, dit om Steamvr te kunnen activeren zodra ik verbinding heb met de computer.

Mijn verbinding is meestal circa 866 mbits/s, maar deze zakt soms af naar 720 mbits/s. Ik moet zeggen dat ik hiermee toch een soepele gameplay heb waarbij ik de headset snel kan bewegen en geen zwarte balken links en rechts heb. Hierbij zit ik dan meestal met een latency van tussen de 55 en 65 ms.

Soms is de verbinding lager, zo'n 520 mbits/s en hiermee heb ik toch dan wel duidelijk last van lag of andere vertragingen zoals het laden van de graphics als ik de headset draai naar links of recht.

De Oculus link kabel ga ik nog aanschaffen zodra deze weer beschikbaar wordt maar de ervaring tot nu toe is toch echt wel indrukwekkend. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik nul ervaring heb met VR, of een valve Index aangezien dit toch wel een klasse beter is (maar niet met mijn grafische kaart haha).

Tevens heb ik City 17 Alleyways kunnen bezichtigen in de Oculus Quest (hier zijn een paar trucken voor nodig om dit te kunnen dit) maar WOW! :D wat ziet dat er indrukwekkend uit. Wat een details! Valve krijgt hier voorlopig toch wel een dikke pluim voor! Wat ze leveren is toch vaak weer goed / gaaf. _/-\o_ Russel's lab is mij helaas nog niet gelukt.

Ik ben heel erg benieuwd of ik HL: Alyx draaiend krijgt en of de mogelijkheid er is om de grafische opties aan te passen naar lager zodat ik een soepele gameplay heb (HL games zijn toch altijd goed voor herhaling dus eerste keer mag wel iets minder mooi zijn!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 15:22
Ik heb uiteindelijk besloten om te stap te nemen naar de Valve Index. Vorige week maandag om klokslag 18:00 op bestellen geklikt, uiteraard verwacht dat dit veel meer mensen zouden doen vanwege HL:Alyxa. Sinds vorige week staat er nu bij mij: Wordt binnen 3 tot 5 weken verzonden.

Ben benieuwd of deze indicatie gaat kloppen, heb ik in ieder geval nog wel de tijd om mijn HTC Vive aan iemand anders te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:.

Tevens heb ik City 17 Alleyways kunnen bezichtigen in de Oculus Quest (hier zijn een paar trucken voor nodig om dit te kunnen dit) maar WOW! :D wat ziet dat er indrukwekkend uit. Wat een details! Valve krijgt hier voorlopig toch wel een dikke pluim voor! Wat ze leveren is toch vaak weer goed / gaaf. _/-\o_ Russel's lab is mij helaas nog niet gelukt.
Hoe is dit gelukt? Ik kan wel andere environments krijgen binnen Steam VR maar die 2 komen niet tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Homeland schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Hoe is dit gelukt? Ik kan wel andere environments krijgen binnen Steam VR maar die 2 komen niet tevoorschijn.
YouTube: Half-Life: Alyx SteamVR Environments WITHOUT a Valve Index [Tutorial] HIer een youtube video met text en uitleg eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Het zweet staat op m'n lijf, maar na de nodige pogingen heb ik zojuist mijn eerste Edit: en tweede :+ Expert+ map gehaald in Beat Saber *O* Ik speel niet héél vaak, en daardoor heeft het even geduurd voordat er ook maar één E+ map voelde alsof ik'm ooit zou kunnen halen. Uiteindelijk een gekozen die ik leuk vond, en waar ik de snelle patronen al van kende, alleen op een lager tempo. Vanaf 75% rustig het tempo opbouwen als ik redelijk comfortabel door de snelle passages heen kwam deed uiteindelijk de truc :)

Gloryhammer - Rise of the Chaos Wizards
Sowieso een ontzettend leuk nummer en leuke beatmap, ook op Expert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
De levertijd is nu weer terug gezet naar 2-4 weken bij mij voor de Valve Index. Dat bied hoop om het niet na al te lange tijd na de Half-Life Alyx release te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zo zit ik momenteel zonder Oculus link kabel die ik erg graag wil bestellen, nog 4 dagen tot de release van HL Alyx :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-04 09:43
Wormaap schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:07:
Het zweet staat op m'n lijf, maar na de nodige pogingen heb ik zojuist mijn eerste Edit: en tweede :+ Expert+ map gehaald in Beat Saber *O* Ik speel niet héél vaak, en daardoor heeft het even geduurd voordat er ook maar één E+ map voelde alsof ik'm ooit zou kunnen halen. Uiteindelijk een gekozen die ik leuk vond, en waar ik de snelle patronen al van kende, alleen op een lager tempo. Vanaf 75% rustig het tempo opbouwen als ik redelijk comfortabel door de snelle passages heen kwam deed uiteindelijk de truc :)

Gloryhammer - Rise of the Chaos Wizards
Sowieso een ontzettend leuk nummer en leuke beatmap, ook op Expert :)
Dit is precies ook wat ik gedaan heb. Na vijftig uur in BS was expert altijd mijn max, vond expert+ maar eng na een paar totaal mislukte pogingen in het begin. De stap tussen E & E+ voelde groot. Uiteindelijk gewoon rustig opgebouwd omdat ik expert geen uitdaging meer gaf, vanaf daar ging het vrij snel en begon ik levels te halen op expert+.

E+ lukt me nooit zomaar, vooral niet als ik het een paar weken niet aangeraakt hebt wat je toch verdomd veel voldoening geeft! Hard voor de eerste warming up, expert voor de awesome feeling en E+ voor de uitdaging. Grappig dat ik dit spel maar blijft spelen.

https://twitter.com/valve.../1240053356745244674?s=21
Pre-load begint morgen, release 23ste om 18:00 onze tijd. Gisteren voor het eerst toch maar de steam vr home omgeving geprobeerd van half life alyx. Blown away! Echt, ik ben zo hyped dat ik bang ben dat het tegen gaat vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 11:53
Ben al enkele dagen volop op zoek naar een Quest, maar overal uitverkocht. Bij coolblue stond die eventjes op voorraad, maar aan 499 euro. Kost die normaal niet rond de 450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
De Quest was voor de kerst al overal uitverkocht, en daarna is de productie niet goed op gang gekomen door het coronavirus. Coolblue heeft inderdaad de prijzen verhoogd, dus als je'm nu wil hebben zit er weinig anders op dan meer te betalen. Normaal is de 64GB 449 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:14:
Ben al enkele dagen volop op zoek naar een Quest, maar overal uitverkocht. Bij coolblue stond die eventjes op voorraad, maar aan 499 euro. Kost die normaal niet rond de 450?
Dat klopt, en dat is ook nog steeds de prijs bij oculus zelf.
Wormaap schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
De Quest was voor de kerst al overal uitverkocht, en daarna is de productie niet goed op gang gekomen door het coronavirus. Coolblue heeft inderdaad de prijzen verhoogd, dus als je'm nu wil hebben zit er weinig anders op dan meer te betalen. Normaal is de 64GB 449 inderdaad.
Zo heb ik vorige week via oculus zelf netjes 449e betaald en de volgende dag thuis geleverd gekregen (geen bezorgkosten). Coolblue heeft inderdaad de prijzen verhoogt wat ik niet netjes vind van zo'n groot concern, maar helaas is het niet anders :-( . Moet wel eerlijk bekennen dat ik zowat elke 2 uur op de site keek of hij alweer in voorraad was.

Ik heb de stiekeme hoop dat vanavond de voorraad weer aangevuld wordt bij oculus net zoals vorige week.

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 19-03-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Half-Life Alyx komt er aan, dus ga ik vrijdag een 2dehandse Oculus Rift CV1 ophalen :D

Heb ooit met de Oculus DK1 mogen spelen, daar kreeg ik redelijk snel koppijn en misselijkheid van, hopen dat het met CV1 wat beter gaat :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Als ik een quest op de kop kan tikken, welke kabel moet ik dan halen voor Alyx? (amazon link indien mogelijk). Jammer ook dat je op de oculus quest geen reminder kan laten sturen indien op stock.

[ Voor 28% gewijzigd door lapino op 19-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
Als ik een quest op de kop kan tikken, welke kabel moet ik dan halen voor Alyx? (amazon link indien mogelijk)
Deze gebruiken veel mensen volgens mij met aardig succes. Ik heb'm zelf ook in huis, en een Quest, maar heb de combinatie nog niet geprobeerd :+ (De Quest is van mijn vriendin, ik gebruik zelf een Rift S.) Ik probeer vandaag even te kijken of'ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om met dit thuiswerken nog wat beweging te krijgen heb ik maar Beat Saber weer geinstalleerd. Wel weer grappig, al was ik gisteren met campaign mode begonnen, wat ik aan het begin leuk vond: Ja het begon te makkelijk, maar wel leuke afwisseling met verschillende modi, terwijl als ik normaal speelde ik altijd standaard deed.

Maar toen kwam ik uit op minimale hoeveelheid armbewegingen maken, en als volgende maximale. Bij die eerste moest ik als een gek staan te zwaaien als er geen blokken waren om eraan te komen. Bij die tweede, tja moet alles uit de polsen gaan doen. Ik weet het wel, ik ga weer gewoon naar normale modus en kijken of ik nog een expert track kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
Als ik een quest op de kop kan tikken, welke kabel moet ik dan halen voor Alyx? (amazon link indien mogelijk). Jammer ook dat je op de oculus quest geen reminder kan laten sturen indien op stock.
Wil je zekerheid? Oculus link kabel (indien op voorraad). Tevens laad deze je headset tijdens het gebruik van je headset. En de kabel heeft fiber optic inplaats van koper. echter is deze wel 90 euro.

Als je wil experimenteren dan wordt de Anker kabel (3 meter) aangeraden met mogelijk een USB3 active repeater. Ik lees gemixte verhalen want het is volledig afhankelijk van je hardware/software setup of je een goede experience hebt. Zo heb ik een kennis die tevens van game laptop is veranderd omdat het bij de oude net niet lekker werkte. Tevens had hij ook via kbeldirect.nl een kabel gekocht die aangeraden werdt voor de Quest maar had hier toch een tragere data overdracht mee als de link kabel van Oculus die hij nu heeft. Vaak als je een combinatie gebruikt om 5 meter+ te krijgen zit je al gauw op 40 a 50 euro met de vraag of het goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Xqlus1ve op 19-03-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is een Rift S dan een betere optie? Heb het niet zo gevolgd laatste tijd. Vermoed van wel, maar de Quest (ook) draadloos kunnen gebruiken lijkt me echt wel zalig. Heb een PSVR en haat altijd dat gedoe met al die kabels, camera etc.

Die Oculus link kabel heb ik online nog nergens gevonden trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door lapino op 19-03-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:29:
Is een Rift S dan een betere optie? Heb het niet zo gevolgd laatste tijd. Vermoed van wel, maar de Quest (ook) draadloos kunnen gebruiken lijkt me echt wel zalig. Heb een PSVR en haat altijd dat gedoe met al die kabels, camera etc.

Allebij hebben zo zijn voor en nadelen;

Rift S is bedraad, iets scherper beeld en gebonden aan PC.

Quest is draadloos, iets korreliger beeld maar kan kan overal zonder PC gespeeld worden, al ben je wel afhankelijk van de content die gemaakt wordt voor de Quest (geen triple A games)

Voor mij was simpel, als instapper zonder VR ervaring heb ik gekozen voor de Quest omdat ik draadloos kon gamen zonder PC, maar toch ook via de kabel de PC games kan spelen. Zo kan ik in de toekomst een betere keuze maken waar mijn voorkeuze ligt.

Nu je toch niets anders al moet wachten voordat je uberhaupt er 1 kan aanschaffen, keek eens rustig op youtube over de verschillen van de twee, er zijn ook een hoop pixel-peeping videos of de verschillen tussen de twee qua beeld kwaliteit.

Nog een mooi voorbeeld: YouTube: Half-Life: Alyx Hands-On! Tested on 8 VR Headsets

Hier haarfijn de verschillen tussen de Quest / Rift S en andere modellen voor de game Alyx, hier wordt ook de oculus link ervaring besproken.

Trouwens, de Quest 128gb is in mijn mening het niet waard, 64gb is meer dan genoeg (tenzij je veel films erop wilt zetten.

Oculus link kabel is alleen bij Oculus zelf aan te schaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door Xqlus1ve op 19-03-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:29:

@Xqlus1ve geeft een wat completer verhaal, maar het hangt vooral af van wat je ermee wil gaan doen. Als je (bijna) alleen PCVR wil spelen, dan zou ik een Rift S kopen. Maar je geeft al aan dat het draadloze van de Quest je de moeite waard lijkt. Dan is het een prima compromis. De beeldkwaliteit is wat lager dan met een Rift S, maar daartegenover krijg je de optie om zonder PC en draden te spelen. We hebben hier beiden in huis, en ik zou ze allebei niet willen missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is beeldkwaliteit en gewoon kwaliteit van de VR 'tout court' beter met de Rift S? Niet dat die ergens te krijgen is maar allez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
lapino schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:51:
Is beeldkwaliteit en gewoon kwaliteit van de VR 'tout court' beter met de Rift S? Niet dat die ergens te krijgen is maar allez :)
De belangrijkste twee verschillen tussen de Quest en Rift S (afgezien van het stand-alone gebruik van de Quest) vind ik de beeldkwaliteit en het comfort. Beide zijn significant beter op de Rift S.
De tracking vind ik ook (iets) beter op de Rift S.
Als ik nog geen headset had, dan zou ik nu ook flink twijfelen tussen beiden. Omdat ik zelf veel meer op de PC speel dan met de Quest stand-alone (die is dan ook van mijn vriendin :)) zou ik toch voor de Rift S blijven gaan.

Maar de Quest even opzetten en ff 10 minuutjes Beat Saber spelen is toch ook wel heel gaaf :9

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 19-03-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wat wormaap zeg klopt, het is een beetje alsof je moet kiezen russen race Ferrari of een trackday car?

De ferrari is absoluut beter, maar mag alleen op het circuit gebruikt worder, de trackday car kan aan het einde van de dag weer de weg op, meer vrijheid.

Je moet voor jezelf ff goed nadenken waar je de meeste plezier van gaat beleven, is dat puur PCVR, of wil je een compromie tussen VR, beeld kwaliteit en ook vrijheid?

Ik heb absoluut geen spijt van mijn Quest, echter denk ik wel dat er in de toekomst een dedicated headset voor de PC komt 8) al ga ik daar geen 1000 euro voor betalen. Het allermooiste is natuurlijk een Quest met een displayport, mogelijk dat dat de Quest 2 of Rift S 2 wordt.

Mocht de Rift S de kwaliteit van een Valve Index gehad hebben voor de helft van de prijs had dat al mijn keuze geweest maar daarvoor is de techniek nog niet rijp genoeg voor dat soort prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, dus weer met BeatSaber bezig, en dan de vraag: Ligt het aan mij, of zijn de standaard included nummers die later zijn toegevoegd aan het spel op Expert veel moeilijker dan de originele? Die doe ik allemaal redelijk probleemloos op expert. En dan mis ik er weleens eentje, maar het lukt goed. Maar de nieuwere (met andere kleurtjes dan de originele) lukken mij over het algemeen echt niet op expert.

(En ja, heb beatsaver weer geinstalleerd, maar ook bij de top ranked tracks daar vind ik het over het algemeen een stuk minder dan de meegeleverde tracks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:50:
Goed, dus weer met BeatSaber bezig, en dan de vraag: Ligt het aan mij, of zijn de standaard included nummers die later zijn toegevoegd aan het spel op Expert veel moeilijker dan de originele? Die doe ik allemaal redelijk probleemloos op expert. En dan mis ik er weleens eentje, maar het lukt goed. Maar de nieuwere (met andere kleurtjes dan de originele) lukken mij over het algemeen echt niet op expert.
Het wisselt een beetje, sommige maps zijn moeilijker, sommige maps zijn makkelijker. De Camellia-maps zijn een goede moeilijkheidsgraad hoger dan erbij staat (zeer ruimschoots), dus als je alles op Expert kan spelen, good luck with those. :+
(En ja, heb beatsaver weer geinstalleerd, maar ook bij de top ranked tracks daar vind ik het over het algemeen een stuk minder dan de meegeleverde tracks).
Je zit ongeveer op Expert-niveau? Ik heb wel een hoop mooie maps gespeeld over de tijd, zal even kijken voor een lijstje waar je misschien wat aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Quest besteld bij Oculus, USBC kabel bij Amazon. Levering rond 26 maart. Ben benieuwd. Toch voor de Quest gekozen omwille van 'standalone' functionaliteit, en als die zou tegenvallen qua tracking/beeld of connectiviteit aan pc, dan kan ik die altijd terugsturen en toch een Rift S nemen. Lijkt me beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Laatst online: 17-05-2023
Hoi allemaal,

Ik hoop dat dit het goede topic is voor mijn vraag, anders mijn excuses.

Mijn zoon heeft de Valve index besteld, en ik begreep dat de base stations het best werken als ze op een bepaalde hoogte staan.

Ik ben zelf mobile DJ, dus heb tripods in huis voor hem, maar ik kom er maar niet achter welk verloopje op de tripod moet om een base station op te monteren.

Heeft een van jullie mischien het antwoord voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
graaf404 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:59:
Hoi allemaal,

Mijn zoon heeft de Valve index besteld, en ik begreep dat de base stations het best werken als ze op een bepaalde hoogte staan.

Ik ben zelf mobile DJ, dus heb tripods in huis voor hem, maar ik kom er maar niet achter welk verloopje op de tripod moet om een base station op te monteren.

1/4 schroeven, is dat niet dezelfde maat als die tripods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Half Life Alyx is te preloaden :). Met 50GB toch veruit het grootste VR-only spel dat ik heb (of dat er bestaat?) Ik ben vooral heel benieuwd naar de lengte van de game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online

Volgens mij is het M6. Het draaiende mechanisme is wel gemaakt voor tegen de muur, dus je hebt wel zelf iets nodig om het te kunnen bewegen. Ze moeten volgens mij namelijk wel naar beneden gericht zijn om de vloer te herkennen. Ze hebben een enorme range, dus eerlijk gezegd zou ik ze gewoon tegen de muur aan monteren en niet op een tripod zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:22
Hoi allemaal,

https://github.com/ValveSoftware/IndexHardware

Helemaal naar beneden scrollen, het is 1/4"-20 UNC thread, zelfde als je op fotocameras ziet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yordi- schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:47:
Half Life Alyx is te preloaden :). Met 50GB toch veruit het grootste VR-only spel dat ik heb (of dat er bestaat?) Ik ben vooral heel benieuwd naar de lengte van de game...
Asgards Wrath is een 100GB. En heeft datzelfde nog eens vrij nodig om patches te kunnen installeren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Asgards Wrath is een 100GB. En heeft datzelfde nog eens vrij nodig om patches te kunnen installeren :P.
Ah, ja, Facebook exclusives, die was ik even vergeten.
Pagina: 1 2 ... 122 Laatste