Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe headset. Ik heb nog een Oculus DK2 en WinMR liggen, maar daarbij is de IPD gewoon echt te klein voor mij. Zit op 74mm en dat valt dus vaak buiten de boot. Bij beiden vond ik ook de resolutie te laag, al zie ik een 8K device ook niet echt zitten voor wat die aan grafische kaart nodig heeft nog (ik wil eigenlijk nog een generatie wachten voor ik die upgrade). Ik zie wel dat de meeste headsets nog max 70 hanteren en ik denk dat ik nu maar beter voor iets als een Pimax kan gaan, al is de 5K daar wat onduidelijk mee of die ook 74mm ondersteunt. Ik zie wel eens 73 voorbij komen en ik vraag me af of dat wel werkt. Zeker gezien mijn historie van headsets. Ik zou graag Alyx of andere spellen willen spelen, maar met de huidige headsets word ik na een half uurtje nog wel misselijk en dan is 600+ (of zelfs 900+) uitgeven wel erg veel geld

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 26-04-2020 00:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Hoe beweeg je in Alyx? Continuous? Dat trek ik ook niet....

Btw, weet iemand een goede USB kabel voor Oculus Link? Iets 20 euro of minder voor 2 meter? Moet niet te gek worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Tadango schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:42:
Hoe beweeg je in Alyx? Continuous? Dat trek ik ook niet....
Blink, Shift, Continuous and Continuous Hand. Ik gebruik blink, de rest trek ik ook slecht.

Ohh, verkeerd gelezen, excuus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 26-04-2020 10:09 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja ik weet de opties ;) Alleen blink kan ik lang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Tadango schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:42:
Btw, weet iemand een goede USB kabel voor Oculus Link? Iets 20 euro of minder voor 2 meter? Moet niet te gek worden.....
Ik gebruik deze:
https://www.amazon.nl/gp/product/B017COJTFS

Heb er nog niet heel uitgebreid mee gespeeld, maar hij doet het tot nu toe probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sander-B schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik deze:

Heb er nog niet heel uitgebreid mee gespeeld, maar hij doet het tot nu toe probleemloos.
Bedankt, ik ga deze eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Dit weekend heel veel Echo Arena op de Quest gespeeld. Echt een supervette game waar ik de komende tijd nog wel meer tijd in ga steken. 7 jaar honkbal heeft me goed voorbereid op het vangen van de disk al heb ik nog vaak zat moeite om hem te pakken te krijgen als ik er achteraan moet jagen. Wat ook heel erg wennen is tov andere Quest games is dat je positie in de game niet afhankelijk is van die in de echte wereld. Even snel naar voren leunen om iets te pakken werkt niet, je kan jezelf alleen ingame verplaatsen met de thrusters of door je af te duwen van de omgeving en andere spelers.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sander-B schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik deze:

Ik heb de kabel binnen en deze werkt inderdaad :) Alleen laad de Quest niet echt op via een USB poort op deze manier, dat ligt aan de PC. Ook is de stabiliteit van Link erg slecht en zat ik steeds met een zwart scherm of haperend beeld. Echt beta nog. Ik gebruik het uitsluitend als backup voor als Virtual Desktop eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Heeft er hier iemand toegang tot de closed beta van Echo Arena? Zou het wel leuk vinden om met wat tweakers wat potjes samen te spelen. DM voor Oculus username.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyonium
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09-2022
Martinspire schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:12:
Ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe headset. Ik heb nog een Oculus DK2 en WinMR liggen, maar daarbij is de IPD gewoon echt te klein voor mij. Zit op 74mm en dat valt dus vaak buiten de boot. Bij beiden vond ik ook de resolutie te laag, al zie ik een 8K device ook niet echt zitten voor wat die aan grafische kaart nodig heeft nog (ik wil eigenlijk nog een generatie wachten voor ik die upgrade). Ik zie wel dat de meeste headsets nog max 70 hanteren en ik denk dat ik nu maar beter voor iets als een Pimax kan gaan, al is de 5K daar wat onduidelijk mee of die ook 74mm ondersteunt. Ik zie wel eens 73 voorbij komen en ik vraag me af of dat wel werkt. Zeker gezien mijn historie van headsets. Ik zou graag Alyx of andere spellen willen spelen, maar met de huidige headsets word ik na een half uurtje nog wel misselijk en dan is 600+ (of zelfs 900+) uitgeven wel erg veel geld
Ik heb exact hetzelfde probleem (al zit ik iets lager op 72), blij dat ik niet de enige ben. Ergens dit jaar komt HTC geloof ik met de Vive Cosmos Play, die zit waarschijnlijk in budget en HTC heeft ook in zijn nieuwere headsets hardware IPD adjustment, al hebben ze met de originele Cosmos niet bepaald een goede track record met inside out tracking. Misschien een goede om af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
pyonium schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem (al zit ik iets lager op 72), blij dat ik niet de enige ben. Ergens dit jaar komt HTC geloof ik met de Vive Cosmos Play, die zit waarschijnlijk in budget en HTC heeft ook in zijn nieuwere headsets hardware IPD adjustment, al hebben ze met de originele Cosmos niet bepaald een goede track record met inside out tracking. Misschien een goede om af te wachten.
Mja kan, maar ik heb niet het idee dat HTC 70+ gaat ondersteunen, dus ben eerder op zoek naar iets wat er nu al is en wat wél werkt. Tot op heden lijkt Pimax de enige te zijn die er iets mee doet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Kan iemand mij vertellen of er een goed benchmark programma beschikbaar is (bij voorkeur gratis natuurlijk :$ ), speciaal gericht op VR?

Mijn HMD (HP Reverb) heeft een veel hogere resolutie dan de oude tv (1366x768) die ik daarnaast gebruik. Ik kan me voorstellen, maar ik heb er geen verstand van, dat als ik gewoon 3DMark draai op dat tv scherm, dat niet representatief is voor voor mijn pc prestaties in VR.

Ik probeer te achterhalen of het nut heeft om mijn 8700k te gaan overclocken, of dat m'n 1080ti de boel bottlenecked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Bloedvat schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:20:
Kan iemand mij vertellen of er een goed benchmark programma beschikbaar is (bij voorkeur gratis natuurlijk :$ ), speciaal gericht op VR?

Mijn HMD (HP Reverb) heeft een veel hogere resolutie dan de oude tv (1366x768) die ik daarnaast gebruik. Ik kan me voorstellen, maar ik heb er geen verstand van, dat als ik gewoon 3DMark draai op dat tv scherm, dat niet representatief is voor voor mijn pc prestaties in VR.

Ik probeer te achterhalen of het nut heeft om mijn 8700k te gaan overclocken, of dat m'n 1080ti de boel bottlenecked
Je hebt die HP Reverb al? Zo ja, wat wil je dan precies achterhalen? Zo niet, een 8700k en een 1080 Ti zou meer dan snel genoeg moeten zijn voor veruit de meeste VR-games.

Qua benchmarks zou je SteamVR Performance Test kunnen proberen, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Je hebt die HP Reverb al? Zo ja, wat wil je dan precies achterhalen? Zo niet, een 8700k en een 1080 Ti zou meer dan snel genoeg moeten zijn voor veruit de meeste VR-games.

Qua benchmarks zou je SteamVR Performance Test kunnen proberen, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.
Ik speel vrijwel uitsluitend DCS World (grafisch zeer veeleisend). Meerdere lui op het forum van die game, zeggen dat het een heel erg "CPU demanding" spel is en dat er veel winst te behalen is met overclocken. Als ik naar Windows task manager kijk, zie ik echter volgens mij dat m'n gpu als eerste de 100% aantikt. Ik weet alleen niet goed hoe ik precies de belasting op m'n cpu kan zien. DCS is een single core spel (of ja 2 cores eigenlijk, waarbij die tweede dedicated is voor audio). In task manager zie ik echter dat alle cores voor ongeveer 40-50% gebruikt worden. Dat snap ik dus niet helemaal en wellicht dat zo'n benchmark programma me meer duidelijkheid biedt.

Ik zal die SteamVR performance test eens opzoeken. Kende ik nog niet

DCS draait trouwens behoorlijk goed op m'n pc, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben bereid om m'n 8700k daarvoor te overclocken, maar dan moet het ook wel wat fps verhoging opleveren. Dus als m'n gpu de boel nu al bottlenecked heeft het "risico" van overclocken niet zo veel zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bloedvat schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Ik speel vrijwel uitsluitend DCS World (grafisch zeer veeleisend). Meerdere lui op het forum van die game, zeggen dat het een heel erg "CPU demanding" spel is en dat er veel winst te behalen is met overclocken. Als ik naar Windows task manager kijk, zie ik echter volgens mij dat m'n gpu als eerste de 100% aantikt. Ik weet alleen niet goed hoe ik precies de belasting op m'n cpu kan zien. DCS is een single core spel (of ja 2 cores eigenlijk, waarbij die tweede dedicated is voor audio). In task manager zie ik echter dat alle cores voor ongeveer 40-50% gebruikt worden. Dat snap ik dus niet helemaal en wellicht dat zo'n benchmark programma me meer duidelijkheid biedt.

Ik zal die SteamVR performance test eens opzoeken. Kende ik nog niet

DCS draait trouwens behoorlijk goed op m'n pc, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben bereid om m'n 8700k daarvoor te overclocken, maar dan moet het ook wel wat fps verhoging opleveren. Dus als m'n gpu de boel nu al bottlenecked heeft het "risico" van overclocken niet zo veel zin lijkt me.
Maar heb je ook daadwerkelijk problemen met DCS World, of wil je gewoon nog meer snelheid eruit halen?

En qua overclocken: doe een lichte overclock van je processor en kijk of je een verschil merkt. Kost je misschien 10 minuten. In de tijd dat je het hier vraagt, of aan het Googlen bent, had je het al zelf uit kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Maar heb je ook daadwerkelijk problemen met DCS World, of wil je gewoon nog meer snelheid eruit halen?

En qua overclocken: doe een lichte overclock van je processor en kijk of je een verschil merkt. Kost je misschien 10 minuten. In de tijd dat je het hier vraagt of aan het Googlen bent, had je het al zelf uit kunnen proberen ;)
Hehe
Ik heb nog nooit ge-overclocked, dus het kost mij aanzienlijk meer dan 10min :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Bloedvat schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Hehe
Ik heb nog nooit ge-overclocked, dus het kost mij aanzienlijk meer dan 10min :P
Nope, ga je bios in, verhoog de clocksnelheid of multiplier, opslaan, en booten. Klaar. Mocht je niet weten waar dat precies zit, dan zijn er genoeg YouTube-video's die dat in een paar minuten uitleggen.

Gewoon niet al te gek doen (dus niet van bijv. 4GHz direct naar 5GHz springen, maar eerst maar eens met 4,1 of 4,2GHz beginnen) en het kost je echt geen uren om het even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Nope, ga je bios in, verhoog de clocksnelheid of multiplier, opslaan, en booten. Klaar. Mocht je niet weten waar dat precies zit, dan zijn er genoeg YouTube-video's die dat in een paar minuten uitleggen.

Gewoon niet al te gek doen (dus niet van bijv. 4GHz direct naar 5GHz springen, maar eerst maar eens met 4,1 of 4,2GHz beginnen) en het kost je echt geen uren om het even te proberen.
Mja, misschien heb je gelijk.
Heb in m'n zoektocht een, prettig leesbare, beginnershandleiding gevonden (ik geloof op gamer.nl). Daar gaven ze ook al aan om met hele kleine stapjes te doen. En alles wordt een beetje uitgelegd, zoals: wat is/doet een multiplier (jaja, want overschat mijn kennis op OC gebied niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bloedvat schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Mja, misschien heb je gelijk.
Heb in m'n zoektocht een, prettig leesbare, beginnershandleiding gevonden (ik geloof op gamer.nl). Daar gaven ze ook al aan om met hele kleine stapjes te doen. En alles wordt een beetje uitgelegd, zoals: wat is/doet een multiplier (jaja, want overschat mijn kennis op OC gebied niet :P )
Het is allemaal vrij recht toe, recht aan ;)

Je hebt een clockspeed van bijvoorbeeld 400 MHz, en een multiplier van 10x. 400 x 10 = 4000 MHz (4 GHz). Maak je er 410 MHz van, met multiplier van 10x, dan wordt het 4100 MHz (4,1 GHz). Verhoog je de multiplier naar 11x, met een clockspeed van 400 MHz, dan wordt het 400 x 11 = 4400 MHz (4,4 GHz). Meer is het niet.

En als je computer vastloopt, dan heb je teveel overgeclocked, en kan je 'm beter ietsje terugclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Het is allemaal vrij recht toe, recht aan ;)

Je hebt een clockspeed van bijvoorbeeld 400 MHz, en een multiplier van 10x. 400 x 10 = 4000 MHz (4 GHz). Maak je er 410 MHz van, met multiplier van 10x, dan wordt het 4100 MHz (4,1 GHz). Verhoog je de multiplier naar 11x, met een clockspeed van 400 MHz, dan wordt het 400 x 11 = 4400 MHz (4,4 GHz). Meer is het niet.

En als je computer vastloopt, dan heb je teveel overgeclocked, en kan je 'm beter ietsje terugclocken :P
En zo lang ik nog niet aan voltages kom, kan er weinig mis gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bloedvat schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:08:
[...]

En zo lang ik nog niet aan voltages kom, kan er weinig mis gaan, toch?
Yup, loopt allemaal niet zo'n vaart tegenwoordig. Je sloopt niet zomaar je computer, zolang je het maar in kleine stapjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik zie dat mensen DCS World spelen. Deze heb ik ook geïnstalleerd en ziet er echt super uit. De prijzen van de toestellen zijn even slikken, maar goed. Ik zit alleen met het geklooi met controls. Ik mis op de grond direct al pedalen voor de rudders edg. Heeft iemand daar nog tips voor? Wellicht eens spelen met mappings vanuit de controllers. Ik heb geen joystick oid.

Erg leuk om te merken dat je ook goed luchtziek wordt terwijl je op een stoel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 20:23
Ook deze crisis maar eens aangegrepen om het VR Gamen serieuzer aan te pakken! Al een tijd een PSVR in huis, wil graag een Valve Index maar ja dat duurt nog even voordat ik aan de beurt ben, dus heb nu een Oculus Rift S :)

Na wat rond spelen met de "arcade" style games zoals Pistol Whip, SteamLabs, Gorn etc. Ben ik vorige week begonnen aan mijn eerste serieuze VR game (Alyx bewaar ik nog even voor de Index):
Asgard's Wrath.

Enorm toffe setting en ziet er goed uit!

Echter loop ik tegen behoorlijk wat framedrops en stutters aan, zowel op High, Med en zelfs op Low. Als ik stil sta gaat het redelijk goed, zo 70~80 FPS (had iets stabieler gehoopt), maar zodra ik mij beweeg (hoofd draaien of lopen), zakt het in naar 40-45FPS met heel veel frame drops. De performance overhead (OTT) is ook steeds diep in het rood aan het stuiteren.

Heel raar, want mijn specs zouden toch ruim voldoende moeten zijn om hem iig op high te kunnen draaien:

i7-6700K @4.5Ghz
RTX-2080 Super
16 GB DDR4 op 3200mhz
1TB Evo 840 SSD

Ook resource monitors kunnen mij niet echt een bottleneck laten zien, geen van de resources is maxed out. Alles blijft max rond de 80% hangen.

Wellicht heeft iemand wat pointers waar dit performance issue aan zou kunnen liggen? Wat zie ik over het hoofd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik vraag me af waarom je wacht in de Index? Waarin is deze zoveel beter dan? Alyx heb ik ook en draait op ultra settings prima op een 2070 Super. Asgard's Wrath heb ik niet en is ook geen demo versie van die ik even kan proberen, was wel benieuwd.

Btw, ik vraag me af waarom je dan geen Quest hebt gekocht maar een Rift S, als je toch op een Index wacht?

[ Voor 18% gewijzigd door Tadango op 05-05-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:38:
Ook deze crisis maar eens aangegrepen om het VR Gamen serieuzer aan te pakken! Al een tijd een PSVR in huis, wil graag een Valve Index maar ja dat duurt nog even voordat ik aan de beurt ben, dus heb nu een Oculus Rift S :)

Na wat rond spelen met de "arcade" style games zoals Pistol Whip, SteamLabs, Gorn etc. Ben ik vorige week begonnen aan mijn eerste serieuze VR game (Alyx bewaar ik nog even voor de Index):
Asgard's Wrath.

Echter loop ik tegen behoorlijk wat framedrops en stutters aan, zowel op High, Med en zelfs op Low. Als ik stil sta gaat het redelijk goed, zo 70~80 FPS (had iets stabieler gehoopt), maar zodra ik mij beweeg (hoofd draaien of lopen), zakt het in naar 40-45FPS met heel veel frame drops. De performance overhead (OTT) is ook steeds diep in het rood aan het stuiteren.

Heel raar, want mijn specs zouden toch ruim voldoende moeten zijn om hem iig op high te kunnen draaien:

i7-6700K @4.5Ghz
RTX-2080 Super
16 GB DDR4 op 3200mhz
1TB Evo 840 SSD

Ook resource monitors kunnen mij niet echt een bottleneck laten zien, geen van de resources is maxed out. Alles blijft max rond de 80% hangen.

Wellicht heeft iemand wat pointers waar dit performance issue aan zou kunnen liggen? Wat zie ik over het hoofd? :P
Je hebt pech. En die is niet lullig bedoelt, maar is zo :P. Ik had het ook, net als heel veel gebruikers met een 5700XT. Nu heb jij een andere (snellere) GPU, maar ook daar zijn er genoeg mensen geweest die problemen met stutters hadden met Nvidia GPUs. In principe zou je processor wat kunnen zijn, tegelijk zou die toch snel genoeg moeten lopen (ik had een 7700k, heb nu een 3700X, zou eigenlijk nog eens moeten proberen).

Mensen die op HDDs hadden geinstalleerd hadden over algemeen ook stutter fest, maar dat zal bij jou niet het geval zijn. Kan alsnog de SSD zijn. Bij de grotere stutters heb ik uiteindelijk kunnen zien dat hij bijna altijd page file aan het benaderen was: Geen flauw idee waarom met zat geheugen vrij, maar tja, het gebeurde.

Ik heb iig nooit een oplossing kunnen vinden, en de stutters geaccepteerd. Wat natuurlijk enorm zonde is van verder zo'n mooi spel, maar tja, ik had weinig andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Page file uitzetten en extra ram bij plaatsen? Daar zit ik aan de denken. Met page file uit en 16Gb redt ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Tadango schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:52:
Ik vraag me af waarom je wacht in de Index? Waarin is deze zoveel beter dan? Alyx heb ik ook en draait op ultra settings prima op een 2070 Super. Asgard's Wrath heb ik niet en is ook geen demo versie van die ik even kan proberen, was wel benieuwd.

Btw, ik vraag me af waarom je dan geen Quest hebt gekocht maar een Rift S, als je toch op een Index wacht?
De controllers, beeld schijnt nog een stuk scherper en "clearer" te zijn en future proofing ;)

Quest en Rift S heb ik allebei naast elkaar in huis gehad. Quest is mega omcofortabel en wil in principe alleen via PC Vr spelen. Kleuren van Quest natuurlijk beter, maar Rift S was toch scherper/helderder beeld in mijn ogen (SDE). Quest heeft zeker potentie, maar moet denk ik nog 1 iteratie overheen qua comfort enz :)

Je mag van mij altijd een keer langskomen om Asgard te proberen! :)
Sissors schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Je hebt pech. En die is niet lullig bedoelt, maar is zo :P. Ik had het ook, net als heel veel gebruikers met een 5700XT. Nu heb jij een andere (snellere) GPU, maar ook daar zijn er genoeg mensen geweest die problemen met stutters hadden met Nvidia GPUs. In principe zou je processor wat kunnen zijn, tegelijk zou die toch snel genoeg moeten lopen (ik had een 7700k, heb nu een 3700X, zou eigenlijk nog eens moeten proberen).

Mensen die op HDDs hadden geinstalleerd hadden over algemeen ook stutter fest, maar dat zal bij jou niet het geval zijn. Kan alsnog de SSD zijn. Bij de grotere stutters heb ik uiteindelijk kunnen zien dat hij bijna altijd page file aan het benaderen was: Geen flauw idee waarom met zat geheugen vrij, maar tja, het gebeurde.

Ik heb iig nooit een oplossing kunnen vinden, en de stutters geaccepteerd. Wat natuurlijk enorm zonde is van verder zo'n mooi spel, maar tja, ik had weinig andere opties.
Merk jij enig verschil in games met de upgrade naar 3700X?

Geheugen en page file zou ik kunnen proberen, even zelfde RAM setje uit de PC van mijn vrouw lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:21:
Page file uitzetten en extra ram bij plaatsen? Daar zit ik aan de denken. Met page file uit en 16Gb redt ik het niet :)
Even geprobeerd, toen crashte de hele handel bij laden van spel (wat niet logisch is gezien RAM niet vol zat, maar tja).
Flight777 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Merk jij enig verschil in games met de upgrade naar 3700X?

Geheugen en page file zou ik kunnen proberen, even zelfde RAM setje uit de PC van mijn vrouw lenen :P
Ik heb geen zware VR spellen die ik zowel voor als na de upgrade heb gespeeld. Mijn zwaarste spel, wat ook redelijk bekend staat als CPU intensief, is BF5. Ik kwam vanaf een 7700k (stock) met 2100MHz geheugen, en kreeg tot mijn verrassing wel een 20FPS erbij.

Voor mij was die upgrade ook beetje gekomen omdat mijn conclusie was dat er niet heel spoedig een significant betere keuze zou gaan komen, en ik geen zin had om nog jaren door te gaan met mijn 4 core CPU, dus dat ik dan net zo goed nu kon upgraden. (Overigens leverde die 7700k, en waarschijnlijk jouw 6700k ook, nog best wat op tweedehands, sterker nog, had hem tweedehands gekocht, en uiteindelijk 2 jaar gebruikt voor €25. Alleen moederbord en geheugen zijn wel enorm afgeschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Iemand een idee hoelang een usb verlengkabel mag zijn voor de Quest en welke zeker werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Verleng kabel weet ik niet, maar een link compatible kabel wel:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze werkt hier prima op een USB3 aansluiting direct op het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
2dope schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:06:
[...]

Is het een idee om toch eerst de 'stock' bevestiging uit te proberen? Ik weet dat het al tot in den treure herhaald is maar ik wil het toch nog even gezegd hebben: alles valt en staat met hoe goed je dat ding bevestigt. Ik heb dat in het begin in ieder geval niet goed gedaan, waardoor ik na een klein uurtje ofzo al last kreeg van m'n hoofd (band te strak, achterkant hoofdband te hoog).

Nogal een openbaring voor mij was de tutorial (Library -> tutorial -> Headset fit and focus). Hierin wordt met 'gifjes' uitgelegd hoe je de hoofdband moet bevestigen, hoe je de IPD slider kunt gebruiken en hoe e.e.a. behoort aan te voelen. Sindsdien zit 'ie bij mij in ieder geval als gegoten en kan ik rustig een paar uur non-stop achter elkaar VR spelen.

Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat mensen die de HMD oncomfortabel vinden ongelijk hebben, het is voor iedereen anders. Maar ik had in beginne dus ook wat comfortissues die met de juiste afstelling volledig verdwenen zijn :)
Inmiddels heb ik de Quest al de nodige uren gedragen en ik moet zeggen dat met de juiste afstelling van de headstrap het voor mij comfortabel genoeg is om meerdere uren achtereen te gamen. Ook bij games als beatsaber blijft de Quest goed zitten zonder dat het ergens vervelend druk uitoefent. Nu moet ik wel bekennen dat mijn achterhoofd een aardige ronding heeft waar de headstrap perfect achter blijft hangen :*) De Quest hoef ik overigens ook helemaal niet strak aan te trekken om goed te blijven zitten, doe ik dat wel dan wordt het oncomfortabel.

Even de headset uitlenen is wel een dingetje, het bij een ander goed afstellen is wat lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
De quest zit hier ook aardig, maar niet perfect, heeft nog wat finetuning nodig. Zeker prima voor een uur of 2 spelen zonder irritatie.

Ik gebruik de quest nu voor iets anders dan de meesten denk ik. Ik wou altijd graag simracen maar dat doe je met een stuur. Mijn bureau setup is compact en een stuur op het bureau zit niet goed voor het beeld dus dat is verre van optimaal. Het liefst zou ik een playseat gebruiken met een vaste opstelling, maar dat zou een 2e PC betekenen, en alles moet dan in de schuur, waar het in de winter steen koud is. Daardoor heb ik het altijd uitgesteld. Maar nu met de quest is het opeens een heel ander verhaal geworden. VR racing werkt met een aantal sims (de betere gelukkig) heeeel erg goed dus ik heb geen monitor - stuur probleem meer. Ook is de positie van de playset tov het bureau compleet onbelangrijk geworden :) De oplossing voor de beperkte ruimte heb ik gevonden in een playseat challenge welke je eenvoudig en snel opklapt en aan de kant zet. Kwestie van de stoel wegschuiven, playseat uitklappen, inpluggen en gaan. Met een lange USB verlengkabel kan dat overal in de kamer.

De lage resolutie wordt zeker goedgemaakt door de ervaring en het kunnen meekijken met de bochten, dat voegt zeker iets toe. Je kijkt hoofdzakelijk vooruit maar het gevoel is beter en dat lijkt te helpen. Hopelijk over een paar jaar met een dubbele resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
Tadango schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:44:
De quest zit hier ook aardig, maar niet perfect, heeft nog wat finetuning nodig. Zeker prima voor een uur of 2 spelen zonder irritatie.

Ik gebruik de quest nu voor iets anders dan de meesten denk ik. Ik wou altijd graag simracen maar dat doe je met een stuur. Mijn bureau setup is compact en een stuur op het bureau zit niet goed voor het beeld dus dat is verre van optimaal. Het liefst zou ik een playseat gebruiken met een vaste opstelling, maar dat zou een 2e PC betekenen, en alles moet dan in de schuur, waar het in de winter steen koud is. Daardoor heb ik het altijd uitgesteld. Maar nu met de quest is het opeens een heel ander verhaal geworden. VR racing werkt met een aantal sims (de betere gelukkig) heeeel erg goed dus ik heb geen monitor - stuur probleem meer. Ook is de positie van de playset tov het bureau compleet onbelangrijk geworden :) De oplossing voor de beperkte ruimte heb ik gevonden in een playseat challenge welke je eenvoudig en snel opklapt en aan de kant zet. Kwestie van de stoel wegschuiven, playseat uitklappen, inpluggen en gaan. Met een lange USB verlengkabel kan dat overal in de kamer.

De lage resolutie wordt zeker goedgemaakt door de ervaring en het kunnen meekijken met de bochten, dat voegt zeker iets toe. Je kijkt hoofdzakelijk vooruit maar het gevoel is beter en dat lijkt te helpen. Hopelijk over een paar jaar met een dubbele resolutie :)
Dit is precies hoe ik simrace met m'n Rift S. Een setup aan het bureau was op zich leuk, maar niets bijzonders. Maar ik heb geen ruimte voor een rig, helemaal niet met vaste schermen. Maar in VR gooi ik m'n Challenge gewoon in het midden van m'n hok, en als ik klaar ben met racen gaat'ie weer de hoek in. Zelfs met mijn Fanatec CSWv2.5 en CSPv3, die eigenlijk wat te zwaar zijn voor de Challenge, kost dat niet meer dan twee minuten. Ooit wil ik vast een echte heuse rig, maar voorlopig is dit ideaal :)

Wat ik zelf eigenlijk meer mis dan resolutie in de HMD, is FoV. Die is op zich prima, ook om te racen. Maar ik mis toch altijd een béétje snelheidsgevoel, en denk dat meer spul dat in je perifeer zicht voorbijzoeft daar flink aan bij zou dragen. Daarnaast moet ik nu bewust naast me kijken om een wagen die daar rijdt te zien, i.p.v. vanuit mijn ooghoek te weten waar'ie is. Het is al heel goed, en ik wil zeker niet meer op een scherm racen. Maar dat zou het voor mij helemaal de bom maken :9

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wormaap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:00:
Wat ik zelf eigenlijk meer mis dan resolutie in de HMD, is FoV. Die is op zich prima, ook om te racen. Maar ik mis toch altijd een béétje snelheidsgevoel, en denk dat meer spul dat in je perifeer zicht voorbijzoeft daar flink aan bij zou dragen. Daarnaast moet ik nu bewust naast me kijken om een wagen die daar rijdt te zien, i.p.v. vanuit mijn ooghoek te weten waar'ie is. Het is al heel goed, en ik wil zeker niet meer op een scherm racen. Maar dat zou het voor mij helemaal de bom maken :9
Met nieuwere technieken waarbij de resolutie in het midden hoger is dan aan de zijkant kan dat straks prima zonder grote performance hit. Ze zijn er al mee bezig, komt er dus vanzelf een keer. Ik bedenk me altijd maar dat ik een erg slechte helm op heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Tadango schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:44:

Ik gebruik de Quest ook i.c.m. een Playseat Challenge voor het racen, ideaal :)

Welke game geeft voor jou de beste ervaring? Project Cars draait prima bij mij, maar alles in de verte blijft te wazig om er echt van te kunnen genieten. Alles vanaf de cockpit tot pak 'm beet 50 meter ziet er top uit, daarna wordt het snel minder. Ik ben benieuwd of dit bij andere race games ook het geval is, of dat die nog wat beter geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dennisvw schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Welke game geeft voor jou de beste ervaring? Project Cars draait prima bij mij, maar alles in de verte blijft te wazig om er echt van te kunnen genieten. Alles vanaf de cockpit tot pak 'm beet 50 meter ziet er top uit, daarna wordt het snel minder. Ik ben benieuwd of dit bij andere race games ook het geval is, of dat die nog wat beter geoptimaliseerd zijn.
Zelfde spel, zelfde issue. Alle details maximaal helpt voor de VR niets. SteamVR resolutie hoger dan de native resolutie voegt ook niets toe. Ik moet er nog mee bezig want voor mijn gevoel kan het echt beter. Ik lees wel dat de AA van PC2 slecht is, ik weer niet of dat er iets mee te maken heeft. Kwaliteit voor VR tov de monitor blijft voor mijn nog een beetje een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Flight777 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:38:

Asgard's Wrath.

i7-6700K @4.5Ghz
RTX-2080 Super
16 GB DDR4 op 3200mhz
1TB Evo 840 SSD

Uiteindelijk geupgrade naar Ryzen 7 3700X en dit heeft al mijn problemen opgelost 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Dennisvw schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Ga eens naar Documents\Project CARS 2 en open graphicsconfigopenvrdx11.xml. Pas daar deze 2 waarden eens aan onderin:
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.00000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.030000" />

Lijkt bij mij al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Even een korte vraag, ik heb zojuist een oculus quest incl link kabel besteld en deze zouden vrijdag aanstaande binnen moeten komen *O*

Nu heb ik alle Oculus software en steamvr vast geïnstalleerd. Ben ik nu klaar voor half live alyx of moet ik perse nog die virtual desktop erbij kopen. Kom er online niet helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:24:
Even een korte vraag, ik heb zojuist een oculus quest incl link kabel besteld en deze zouden vrijdag aanstaande binnen moeten komen *O*

Nu heb ik alle Oculus software en steamvr vast geïnstalleerd. Ben ik nu klaar voor half live alyx of moet ik perse nog die virtual desktop erbij kopen. Kom er online niet helemaal uit.
Ah tof! Ik ken het. Alles al klaar hebben staan voordat de headset er überhaupt is.

Met een link kabel kan je bedraad spelen zonder extra’s. Wil je draadloos steamVR games spelen, dan zou je idd virtual desktop nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:24:

Jammer, link kabel is niet nodig. Zonde van het geld. De standaard kabel doet het ook en er zijn opties voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Tadango schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 06:52:
[...]

Jammer, link kabel is niet nodig. Zonde van het geld. De standaard kabel doet het ook en er zijn opties voor wifi.
Ik had het gelezen maar ik dacht voor de zekerheid ook maar de orginele erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Ik had het gelezen maar ik dacht voor de zekerheid ook maar de orginele erbij :D
Tja, voor 80 euro had ik eerst even zonder de originele geprobeerd, maar ieder zijn keuze natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of je iets van verschil kan merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Tadango schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 06:52:
[...]

Is dit iets nieuws? De originele oplaadkabel doet precies altijd alleen dat: opladen. De Link kabel is nodig om je PC/Laptop te verbinden om Link spellen op de Quest te kunnen spelen. Die kabel was altijd uitverkocht, dus werden we genoodzaakt om kabels met versterkers via Amazon te kopen, die volstonden maar functies als tegelijkertijd opladen ontbraken.
Nu ik dankzij Whitewolf zie dat de originele Link kabel weer op voorraad is ga ik er gelijk ook een bestellen
Je bent er helemaal klaar voor! En Link is voor HL: Alyx wel aan te raden, tenzij je een erg sterk WiFi signaal hebt voor je headset en je pc/laptop met een UTP verbonden hebt. Anders zal je misschien wat lag ervaren. Maar je kan het altijd even proberen.
Man, wat ga je een fantastische ervaring tegemoet. Ik heb een paar weken geleden dezelfde stap gezet om HL: Alyx te kunnen spelen en wat gaaf is dat zeg, echt de toekomst van gamen. Veel plezier!!

[ Voor 40% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Steven030 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Is dit iets nieuws? De originele oplaadkabel doet precies altijd alleen dat: opladen. De Link kabel is nodig om je PC/Laptop te verbinden om Link spellen op de Quest te kunnen spelen. Die kabel was altijd uitverkocht, dus werden we genoodzaakt om kabels met versterkers via Amazon te kopen, die volstonden maar functies als tegelijkertijd opladen ontbraken.
Nu ik dankzij Whitewolf zie dat de originele Link kabel weer op voorraad is ga ik er gelijk ook een bestellen
Met de meest recente update werken USB 2 kabels ook. Oculus Link kabel heeft als voordeel dat hij langer is en dat hij tegelijkertijd kan opladen. Qua kwaliteit is er blijkbaar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Homeland schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:51:
[...]

Met de meest recente update werken USB 2 kabels ook. Oculus Link kabel heeft als voordeel dat hij langer is en dat hij tegelijkertijd kan opladen. Qua kwaliteit is er blijkbaar geen verschil.
Ah top, dat wist ik niet, handige update zeg! Maar ik bestel toch even de Link kabel erbij want de oplaadkabel vind ik te kort. Ik sta met het spelen van HL: Alyx zomaar aan de andere kant van de kamer en heb al een keer de headset laten vallen doordat een kabel te kort was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Waarom neem je dan niet Virtual Desktop met Wifi? Spelen met draden is zo 2019 ;)

En als je wilt zijn er goedkoper veel langere kabels te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Tadango op 20-05-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Tadango schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:57:
Waarom neem je dan niet Virtual Desktop met Wifi? Spelen met draden is zo 2019 ;)

En als je wilt zijn er goedkoper veel langere kabels te vinden.
Door de lag, of hebben ze die ook gefixt met die update? Misschien ook door mijn verbinding hoor. Een hoop spellen waren prima te doen, maar bij HL: Alyx leken de graphics was minder en was er lag bij mij en dat haalde de ervaring naar beneden. Dus niet zo 2019, maar zo april 2020 :). Nee zal wel aan mijn internet hebben gelegen. Hoe dicht zit jij bij je router?

En wat betreft de goedkopere, die heb ik dus nu en die werkt prima behalve het opladen. Maar het heeft niet echt een premium feel, is wat aan de zware en dikke kant, neemt veel ruimte in beslag en bestaat uit 2 delen. Maar als nu ineens USB 2.0 een optie is, zijn er vast een hoop kabels van 5 meter die beter volstaan!

Ik respecteer jouw keuze hoor, en misschien moet ik ook eens nadenken of ik de Link kabel wel écht nodig heb. Maar ieder zijn voorkeur.
Ik ga nu wel draadloos nog een keer een kans geven voor andere spellen dan HL: Alyx!

[ Voor 40% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Lag? Ik merk geen lag. Ik speel alles draadloos (nu vooral race sims) en merk nooit lag. Een erg goede wifi verbinding is zeker belangrijk, dus PC via ethernet en een goed 5Ghz access point. Beeld kwaliteit is hetzelfde op maximale settings, of beter. De kabel doet 150Mbps max, via wifi 100Mbps. Dat verschil is verwaarloosbaar. HL Alyx ziet er perfect uit, net als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Tadango schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:33:
Lag? Ik merk geen lag. Ik speel alles draadloos (nu vooral race sims) en merk nooit lag. Een erg goede wifi verbinding is zeker belangrijk, dus PC via ethernet en een goed 5Ghz access point. Beeld kwaliteit is hetzelfde op maximale settings, of beter. De kabel doet 150Mbps max, via wifi 100Mbps. Dat verschil is verwaarloosbaar. HL Alyx ziet er perfect uit, net als de rest.
Nou dat is nuttige informatie voor Whitewolf. Je begon met zeer dringende aanbevelingen, maar nu krijgt hij beetje bij beetje het totaalplaatje om zélf hetgeen te kiezen dat het beste bij zijn situatie past.
Voor sommige mensen is het makkelijker (en goedkoper) om de luxe ogende Link kabel te kopen dan die ethernet kabel en 5ghz WIFI accespoint te realiseren. En ik heb persoonlijk een duurdere originele kabel met alle functionaliteiten dan een goedkopere

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
- Het goedkoopste is om een andere USB kabel te kopen van 5m (of langer). Er staan overzichten online met welke types goed werken met USB 3.0. Nu met de USB 2.0 ondersteuning is er veel meer keus

- Een goede wifi (ethernet is een pre, niet noodzakelijk) is duurder, maar ook voor meer dingen nuttig dan je bril alleen. Dat is ook een overweging waard. Vaak zeuren mensen over hun internet verbinding terwijl het access point gewoon rommel is. Een goed AC1300 AP is goedkoper dan de originele kabel.

Maar als mensen graag de originele kabel willen kopen dan is dat geen probleem, alleen vindt ik het zonde van het geld. Ik wil juist alle opties aanbieden zodat ze zelf kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Edit: dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Dank vast voor alle info en tips! heb er ook super veel zin in!!!

Ik ga het zeker ook wel even via de wifi proberen.
Mijn woonkamer is 10 meter lang en 3 meter breed, de router ( Linksys E4200 ) staat voorin de kamer bij het raam en aan de andere kant van de kamer wil ik dan gaan spelen, heb hiervoor 3 bij 3 meter vrije ruimte gecreëerd. De pc is bekabeld aangesloten.

Ik neem aan dat de afstand van router naar speelveld dan prima is, vanavond nog even kijken of mijn 5Ghz verbinding ook goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:28:
Dank vast voor alle info en tips! heb er ook super veel zin in!!!

Ik ga het zeker ook wel even via de wifi proberen.
Mijn woonkamer is 10 meter lang en 3 meter breed, de router ( Linksys E4200 ) staat voorin de kamer bij het raam en aan de andere kant van de kamer wil ik dan gaan spelen, heb hiervoor 3 bij 3 meter vrije ruimte gecreëerd. De pc is bekabeld aangesloten.

Ik neem aan dat de afstand van router naar speelveld dan prima is, vanavond nog even kijken of mijn 5Ghz verbinding ook goed staat.
Zolang er geen obstakels zijn kom je er met de afstand denk ik wel uit, alhoewel dichterbij de voorkeur zou krijgen. Let er ook op dat er geen andere apparaten aangesloten zijn op dat draadloze (5ghz) netwerk.

Indien je het werkend krijgt is het echt een enorme meerwaarde dat je draadloos kunt gamen. Tenzij je enkel race en flight sims gaat spelen, dan voegt het draadloze weinig toe.

Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Even een kleine update:

Hij is dus binnen en draadloos werkt als een tierelier. Na 15 minuten HL Alyx: wat gaaaaaaf!!!!!!! Dat ik dit ding niet eerder heb gekocht, ongelooflijk wat super vet.

Zelf lopen is me nog iets teveel dus gebruik voor nu nog die teleporteren stand maar mensen mia wat is dit cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Tadango schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Ga eens naar Documents\Project CARS 2 en open graphicsconfigopenvrdx11.xml. Pas daar deze 2 waarden eens aan onderin:
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.00000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.030000" />

Lijkt bij mij al een stuk beter.
Dat had ik inderdaad ook al geprobeerd, scheelde wel maar nog niet goed genoeg. Wellicht moet ik het gewoon wat langer spelen en wen ik er aan.

Heb nu Dirt Rally 2 (Steam versie) geprobeerd en vind de ervaring daarmee veel beter. Ik ervaar dan geen problemen met wazige details in de verte. Het grote verschil komt wellicht doordat de focus bij Dirt Rally 2 veel meer ligt op alles wat dichtbij is, de volgende bocht is nooit ver weg.

Ik vind circuit rijden echter een stuk leuker dus blijf toch nog wat tweaken aan Project Cars 2. Dirt Rally 2 is leuk voor de afwisseling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Tadango schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:33:
Heb je het zelf opgezet of ergens een handleiding gevolgd?

Ik heb de tutorial via BMF op YouTube gevolgd, maar als ik de kabel los trek (en dus wireless ga) begint steam vr te zeuren dat ik de vr headset aan moet sluiten. Geen idee wat er fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Heb je het zelf opgezet of ergens een handleiding gevolgd?

Ik heb de tutorial via BMF op YouTube gevolgd, maar als ik de kabel los trek (en dus wireless ga) begint steam vr te zeuren dat ik de vr headset aan moet sluiten. Geen idee wat er fout gaat.
Ik regel alles zelf in uiteraard. Maar als je de kabel los trekt? Waarom zou je een kabel aansluiten in de eerste plaats? Zodra VD geïnstalleerd is start je deze en verbind je met de PC (Waar de streamer draait). Kabels zijn niet nodig behalve voor het sideloaded van VD via sidequest (en uitsluitend die stap) en dat doe je maar 1 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Tadango schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Ik regel alles zelf in uiteraard. Maar als je de kabel los trekt? Waarom zou je een kabel aansluiten in de eerste plaats? Zodra VD geïnstalleerd is start je deze en verbind je met de PC (Waar de streamer draait). Kabels zijn niet nodig behalve voor het sideloaded van VD via sidequest (en uitsluitend die stap) en dat doe je maar 1 keer.
Is het sideloaden eigenlijk wel nodig? Je kan ook VD kopen in de Quest store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Steven030 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Is het sideloaden eigenlijk wel nodig? Je kan ook VD kopen in de Quest store
Sideloaden is 1x nodig om het VR Streaming component te installeren (dat mag niet via de Store versie). Daarna update VD via de store de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Tadango schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Het is inmiddels gelukt, maar ik moet toch elke keer eerst de kabel verbinden, dan klikken op “connect” bij WiFi in side quest en dan kabel losmaken. Anders maakt hij bij mij niet standaard verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Lekkerbek312 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Het is inmiddels gelukt, maar ik moet toch elke keer eerst de kabel verbinden, dan klikken op “connect” bij WiFi in side quest en dan kabel losmaken. Anders maakt hij bij mij niet standaard verbinding.
Voor sidequest wel, maar het ging toch om Virtual Desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
hallo,
ik heb onlangs de oculus go gekocht. zijn hier nog aanraders voor qua games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:12
Heb zelf de quest en vermaak me errrug goed met Half life: Alyx. Hoewel de Go niet beschikt over 6dof, kun je toch redelijk uit de voeten met Alyx getuige https://github.com/AltoRe...fe_Alyx_on_Oculus_Go/wiki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
BaggerDeBagger schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:34:
Heb zelf de quest en vermaak me errrug goed met Half life: Alyx. Hoewel de Go niet beschikt over 6dof, kun je toch redelijk uit de voeten met Alyx getuige https://github.com/AltoRe...fe_Alyx_on_Oculus_Go/wiki
Ik wilde Alyx eigenlijk zo lang mogelijk niet spelen, om mijzelf niet te verpesten. Na Alyx zullen een hoop VR games wat tegenvallen vrees ik. Nadat ik in Steam VR de "HL: Alyx City 17 Alleyway" had bezocht kon ik de verleiding echter niet meer weerstaan en heb ik gisteren Alyx gekocht en ben ik meteen in City 17 gedoken.

Man man man wat een genot _/-\o_
Draait echt super op m'n Quest via VD. Zet automatisch de instellingen op medium (Steam VR Super Sampling op 130%) en ben echt onder de indruk van de graphics. Vanavond of morgen even kijken of Steam SS op 100% en Alyx settings op high nog beter oogt.
Het enige wat niet helemaal lekker werkt is het geluid. Wanneer er harde geluiden te horen zijn begint het geluid te kraken. Op diverse fora staan wat mogelijke oplossingen vermeld die ik nog moet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
De Quest kraakt gewoon, daar is geen oplossing voor zover ik weet. Ik heb nog niets gezien wat echt een oplossing is. Het is ook niet altijd bij mij, vaak wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
jasper7878 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:27:
hallo,
ik heb onlangs de oculus go gekocht. zijn hier nog aanraders voor qua games?
Ik wil niet meteen heel negatief overkomen, maar als je hem nog kan retourneren en het geld hebt voor een Quest zou ik hem direct gaan omruilen. Met maar 3dof tracking is de Go niet veel meer dan een dure cardboard oplossing.

Mocht je toch echt de Go willen blijven gebruiken zijn End Space en Mission ISS mijn aanraders, al kan je van die laatste wel erg misselijk worden als je niet oppast :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
Tadango schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:36:
De Quest kraakt gewoon, daar is geen oplossing voor zover ik weet. Ik heb nog niets gezien wat echt een oplossing is. Het is ook niet altijd bij mij, vaak wel.
Ik had nog niet eerder ervaren dat de Quest kraakt, ook niet op max volume. Hier en daar lees ik dat het een softwarematig probleem zou zijn dat na een reboot weer (tijdelijk) verdwijnt.
Na een speelsessie sluit ik de Quest altijd helemaal af (geen standby), wellicht dat dat de reden is dat ik het geluidsprobleem voorheen nooit ervaren heb.

Ik ga nog wat aan de instellingen en audiodrivers sleutelen en kijken of dat het probleem bij Alyx verhelpt. Mocht dat het probleem verhelpen dan kom ik daar uiteraard op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sinds eind Mei al een Rift S in bestelling staan maar het lijkt nog niet echt te vlotten. Zijn die dingen nou extreem populair of worden ze gewoon weinig geproduceerd? :P ... Geduld hebben is moeilijk in deze tijden haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
Gisteren nog wat met de performance settings gespeeld in HL: Alyx. Met de medium settings als uitgangspunt zaken als textures, character detail, etc. naar high of ultra gezet. De verschillen vond ik echter marginaal. Daarom de meeste zaken weer op medium gezet, zodat ik verzekerd ben van een goede performance. Framedrops lijken mij erg vervelend wanneer er een headcrap op je afkomt :P

De problemen met het geluid heb ik niet meer ervaren, maar of dat aan mijn gewijzigde instellingen ligt weet ik niet. De problemen deden zich enkel voor wanneer er een vliegtuig (of hoe ze ook in HL mogen heten) overvloog, en die heb ik niet meer gezien.

Het horror gedeelte begint nu wat toe te nemen en ik moet bekennen dat dat in VR echt een stuk heftiger is. Niet helemaal mijn ding, maar nog wel te doen. Horror games speelde ik voorheen ook nooit in een donkere kamer, omdat ik dan te veel in het spel gezogen werd en er een onbehagelijk gevoel van kreeg. Nu met VR is dat onbehagelijke gevoel echt x10, bizar wat dat met je doet. Misschien verstandig om een "niet storen" bord op de deur van de VR-kamer te plaatsen, want als iemand mij tijdens een potje Alyx uit het niets aanspreekt of aanraakt (echt not-done) kan ik aan de beademing denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jay-v schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:18:
Sinds eind Mei al een Rift S in bestelling staan maar het lijkt nog niet echt te vlotten. Zijn die dingen nou extreem populair of worden ze gewoon weinig geproduceerd? :P ... Geduld hebben is moeilijk in deze tijden haha.
Door het hele coronagebeuren worden er minder geproduceerd, en door het hele coronagebeuren zijn ze populairder. Dus je hebt gewoon dikke pech qua timing :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Door het hele coronagebeuren worden er minder geproduceerd, en door het hele coronagebeuren zijn ze populairder. Dus je hebt gewoon dikke pech qua timing :P
Gister een extra Rift S kunnen scoren op Amazon UK. Was kort op voorraad en komt volgende week. Ik kijk wel welke bestelling er eerst komt dan annuleer ik de andere of schuif ik die door naar een andere Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Is er een reden dat jullie het niet gewoon in Nederland bij Coolblue bestellen? Daar is de Rift S gewoon op voorraad. Is hij elders goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Platte_Band schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:24:
Is er een reden dat jullie het niet gewoon in Nederland bij Coolblue bestellen? Daar is de Rift S gewoon op voorraad. Is hij elders goedkoper?
Daar heb ik mijn Quest ook gewoon gekocht. Elders goedkoper, maar lokaal bestellen en het geen gezeur beleid heeft mij iets meer doen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tadango schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Daar heb ik mijn Quest ook gewoon gekocht. Elders goedkoper, maar lokaal bestellen en het geen gezeur beleid heeft mij iets meer doen betalen.
Daar ik hem gerwoon bij Oculus NL online heb gekocht, voor de correcte prijs. CB heeft expres zijn prijzen verhoogd vanwege de grote vraag naar de headsets :( . En bij Oculus is er ook met regelmaat weer voorraad, je kan jezelf nu ook op de hoogte laten brengen als er weer voorraad is via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
Platte_Band schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:24:
Hij is pas sinds (eer-)gisteren weer in voorraad bij CB :P
Xqlus1ve schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Daar ik hem gerwoon bij Oculus NL online heb gekocht, voor de correcte prijs. CB heeft expres zijn prijzen verhoogd vanwege de grote vraag naar de headsets :( . En bij Oculus is er ook met regelmaat weer voorraad, je kan jezelf nu ook op de hoogte laten brengen als er weer voorraad is via email.
De Rift S is altijd al €499 geweest. Het is sinds kort dat deze bij Oculus zelf voor €449 beschikbaar staat. Ik had ook al een tijdje bij beide het op de hoogte houden ingevuld, maar nooit iets vernomen.

Zag gisteren per toeval dat er weer voorraad was bij CB (bij andere aanbieders in NL en bij Oculus zelf nog niets van nieuwe voorraad...). Meteen besteld en wordt vandaag bezorgd! :P

[ Voor 16% gewijzigd door x3rius op 11-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

x3rius schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:20:

De Rift S is altijd al €499 geweest. Het is sinds kort dat deze bij Oculus zelf voor €449 beschikbaar staat. Ik had ook al een tijdje bij beide het op de hoogte houden ingevuld, maar nooit iets vernomen.

Zag gisteren per toeval dat er weer voorraad was bij CB (bij andere aanbieders in NL en bij Oculus zelf nog niets van nieuwe voorraad...). Meteen besteld en wordt vandaag bezorgd! :P
Oh? naar mijn weten, en die van tweakers pricewatch is de rift s altijd rond de 449 geweest, niet 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

x3rius schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Hij is pas sinds (eer-)gisteren weer in voorraad bij CB :P
Toen ik keek was ie niet op voorraad bij Coolblue. 499 is wel aan de hoge kant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Inmiddels mijn Rift S binnen. Iemand een goede oplossing tegen zweet?

Na 10 minuten Box VR zweet mijn hoofd aardig in de bril.

Nu heb ik een siliconen hoes besteld voor het gedeeltte wat om je ogen gaat, echter kon ik niet iets makkelijks vinden voor het deel wat tegen je voorhoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Xqlus1ve schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Oh? naar mijn weten, en die van tweakers pricewatch is de rift s altijd rond de 449 geweest, niet 499.
Inderdaad! Heb zelfs de bon van CB nagekeken en heb hem voor 449 in oktober gekocht.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:17:
Inmiddels mijn Rift S binnen. Iemand een goede oplossing tegen zweet?

Na 10 minuten Box VR zweet mijn hoofd aardig in de bril.

Nu heb ik een siliconen hoes besteld voor het gedeeltte wat om je ogen gaat, echter kon ik niet iets makkelijks vinden voor het deel wat tegen je voorhoofd zit.
Een zweetband helpt wel redelijk, niet perfect, maar je komt een heel eind ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:31
Als je de oculus rift S wil gebruiken voor steam VR word dan je Oculus account aan je steam account gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Gister voor het eerst een game af gezet omdat ik het ff niet trok.

Westworld Awakening

Was met net iets te eng allemaal :P Houd niet zo van jumpscares, al helemaal niet in VR :D

[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 18-06-2020 13:19 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Damian schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:13:
Gister voor het eerst een game af gezet omdat ik het ff niet trok.

Westworld Awakening

Was met net iets te eng allemaal :P Houd niet zo van jumpscares, al helemaal niet in VR :D

[YouTube: Westworld Awakening VR: First 19 Minutes Of Gameplay]
Pfff ik moest zelfs bij HL: Alyx meerdere keren moed verzamelen om verder te spelen.
Laat dat Westworld maar zitten als ik het zo zie

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 18-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Ik zit te kijken om te beginnen met VR (dat of een upgrade van 27" 1440p scherm naar 34").
Wat me tegenhoud buiten het geld, zijn de in your face dingen. Jumpscares heb ik echt een hekel aan.
Uiteraard wil ik graag HL: A gaan spelen. Maar als ik mezelf in HL2 al met de muis zag gaan toen er een headcrab op me af kwam of wat dan ook. Maar goed, anders krijg ik niet het verhaal mee. :D

Uiteraard ook geinteresseerd in Beatsaber en nog wat andere spellen (NMS met VR onder andere). Echter staat mijn pc op zolder met een net aan staan gedeelte. Kan mijn handen in ieder geval staand niet omhoog doen. Veel zou ik dan zittend doen denk ik.

Mijn pc zal het wel moeten trekken:
AMD 3900X
32GB ram
Sapphire x5700xt Nitro+
Crucial SSD (geen M.2 nog)

Wellicht het laptopje van mijn vrouw voor dan beatsaber beneden in de woonkamer. Die heeft een GeForce GTX 1650 Max-Q, Intel Core i7-10710Uen 16GB ram.
Lijkt me genoeg om VR mee te doen. Alhoewel dat voor een keer zou zijn.

Mijn interesse gaat naar een Index met controllers. Nog zonder de satelites (of hoe die dingen heten omdat ik toch niet echt uit mijn stoel zou gaan).

Vind het een bak geld nog, maar aan de andere kant wel echt heel interessant. Heb wel eens zo'n Oculus Go op mijn hoofd gehad. Wel leuk, maar in mijn ogen best beperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
@Arunia
Heb je de Oculus Quest al overwogen? Lijkt me in jouw situatie erg handig.
Met behulp van Virtual Desktop kun je draadloos Rift VR/Steam VR gebruiken.
Daarnaast is beat saber native te draaien op de quest: dus geen pc nodig.
Ik heb zelf de quest en dit gaat erg goed. Wel een nadeel: de quest heeft wat padding nodig om langere sessies mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
BaggerDeBagger schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:07:
@Arunia
Heb je de Oculus Quest al overwogen? Lijkt me in jouw situatie erg handig.
Met behulp van Virtual Desktop kun je draadloos Rift VR/Steam VR gebruiken.
Daarnaast is beat saber native te draaien op de quest: dus geen pc nodig.
Ik heb zelf de quest en dit gaat erg goed. Wel een nadeel: de quest heeft wat padding nodig om langere sessies mogelijk te maken.
Andere mount lost dat wel op, maar 2 uur red ik het prima met een stock Quest. Daarna is de accu toch leeg (tenzij je een powerbank monteert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
Tadango schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Andere mount lost dat wel op, maar 2 uur red ik het prima met een stock Quest. Daarna is de accu toch leeg (tenzij je een powerbank monteert)
Met Alyx kun je weleens over twee uur uitkomen :P En inderdaad hoor, er is een powerbank gemonteerd. Deze dient tevens als contragewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Arunia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:00:
Mijn interesse gaat naar een Index met controllers. Nog zonder de satelites (of hoe die dingen heten omdat ik toch niet echt uit mijn stoel zou gaan).
Zonder base stations werkt de Index niet, dus zelfs als je stil blijft zitten ontkom je er niet aan. De reden dat'ie ook zonder verkocht wordt is dat'ie ook werkt met de oudere SteamVR base stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@BaggerDeBagger Ik heb die inderdaad ook overwegen of eerder de Rift S. Bij mij is het vaak dat ik liever het betere koop (resolutie, verversing etc), maar of dat tegenover de Index ook zo is. Geen idee. Qua afstand is bedraad geen probleem. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.
Moet er nog even rustig over nadenken, maar daar heb ik nog wel eventjes voor.
Las wel hier iets over Oculus en x5700XT en problemen.

@Wormaap Serieus? Oef, dat is dan een stuk duurder inderdaad. Opzich wel overheen te komen. Maar wel even een maandje langer qua wachten met bestellen.
In ieder geval wel goed dat je dat aan geeft, anders hadden jullie me hier gevonden met de melding dat hij niet werkt. ;)
Wat dan wel weer er voor zorgt dat beneden even opzetten met de laptop niet makkelijk is. En ophangen van de base stations bij de pc.

Ik ga eens kijken naar reviews over de Rift S en de Index.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Persoonlijk, en da's 100% mijn mening en niemand hoeft het er mee eens te zijn, vind ik het momenteel zonde om een Index te kopen. Voor de 400-500 euro die een Rift S of een Quest kost, of misschien ietsjes meer voor een Reverb G2 als die uitkomt en goede review krijgt, heb je een prima capabele headset. Natuurlijk is een Index op een aantal punten beter, maar de ontwikkelingen in VR-land gaan de afgelopen tijd best hard. Dus over een paar jaar is een Index net zo verouderd als elke andere headset die nu op de markt is. Ik blijf daarom voorlopig juist bij m'n Rift S zodat ik zonder spijt om kan als de dingen die ik belangrijk vind serieus verbeterd zijn. Daarbij denk ik vooral aan field of view en native draadloos spelen met een PCVR headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Arunia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:16:
@BaggerDeBagger Ik heb die inderdaad ook overwegen of eerder de Rift S. Bij mij is het vaak dat ik liever het betere koop (resolutie, verversing etc), maar of dat tegenover de Index ook zo is. Geen idee. Qua afstand is bedraad geen probleem. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.
Moet er nog even rustig over nadenken, maar daar heb ik nog wel eventjes voor.
Las wel hier iets over Oculus en x5700XT en problemen.

@Wormaap Serieus? Oef, dat is dan een stuk duurder inderdaad. Opzich wel overheen te komen. Maar wel even een maandje langer qua wachten met bestellen.
In ieder geval wel goed dat je dat aan geeft, anders hadden jullie me hier gevonden met de melding dat hij niet werkt. ;)
Wat dan wel weer er voor zorgt dat beneden even opzetten met de laptop niet makkelijk is. En ophangen van de base stations bij de pc.

Ik ga eens kijken naar reviews over de Rift S en de Index.
Ik draai hier op het volgende:

AMD Ryzen 5 3600
16GB DDR4
Sapphire Nitro+ RX 5700XT

Ik heb zelf gekozen voor een tweedehands Oculus Rift, ook wel de CV1 genoemd. Prima set die ik een maand of 3 geleden voor een prima Pre-Corona / Half Life Alyx prijs van 250 euro heb gekocht via marktplaats, nagenoeg in nieuwstaat in originele verpakking. Ik heb denk dat ik super mazzel heb gehad in die periode sowieso, want nu gaan ze voor 450 euro op marktplaats. Zelf nog wel een derde basisstation erbij gekocht voor 100% 360 graden tracking, en ik ben echt super blij er mee. Wat was HL-A een genot om te spelen hierop. Beste game-ervaring ooit.

Wellicht dat je ook voor de Oculus Rift zou kunnen gaan. Ik heb in ieder geval een enkele problemen met de Oculus i.c.m. de Rift.

Deze review heeft mij ook wel geholpen met mijn keuze:

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar hebben jullie beide ook zeker wel gelijk in.
Dan gaat de Rift S op mijn lijstje. Want over de 1000 euro zie ik niet zitten op dit moment. Gewoon bril en controllers en kabel desnoods en gaan.

Ga me verdiepen in de Rift S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Arunia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:44:
Daar hebben jullie beide ook zeker wel gelijk in.
Dan gaat de Rift S op mijn lijstje. Want over de 1000 euro zie ik niet zitten op dit moment. Gewoon bril en controllers en kabel desnoods en gaan.

Ga me verdiepen in de Rift S.
Vergeet de Quest niet. Qua beeldkwaliteit schijnt het niet veel onder te doen voor de Rift S, maar je krijgt er veel meer 'vrijheid' voor terug. Beat Saber zou je dan zelfs op straat kunnen spelen als je dat wilt, houdt ook iedereen mooi op afstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou overigens wel het Oculus-landschap verlaten vanwege de ontbrekende Linuxsupport. Dat vind ik echt een enorm nadeel als je het vergelijkt met hoe Valve daar mee om gaat. Dat ie duurder is is een groot nadeel, maar als Valve nou iets betere support levert dan Oculus, dan vraag ik me nog maar af hoeveel duurder die Index is. Er zijn genoeg mensen met een CV1 waavan de kabel het begeven heeft. Een vervangende kabel bij Oculus bestellen kun je wel vergeten; je koopt maar een nieuwe, denken ze daar. En dan kom je ineens heel dicht bij de prijs van een Index...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cyphax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:55:
Ik zou overigens wel het Oculus-landschap verlaten vanwege de ontbrekende Linuxsupport. Dat vind ik echt een enorm nadeel als je het vergelijkt met hoe Valve daar mee om gaat. Dat ie duurder is is een groot nadeel, maar als Valve nou iets betere support levert dan Oculus, dan vraag ik me nog maar af hoeveel duurder die Index is. Er zijn genoeg mensen met een CV1 waavan de kabel het begeven heeft. Een vervangende kabel bij Oculus bestellen kun je wel vergeten; je koopt maar een nieuwe, denken ze daar. En dan kom je ineens heel dicht bij de prijs van een Index...
Daarom ook de Quest nemen. Werkt ook prima draadloos ;) En linux support maakt je alleen wat uit als je linux gebruikt, en dat doen niet zoveel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tadango schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Daarom ook de Quest nemen. Werkt ook prima draadloos ;) En linux support maakt je alleen wat uit als je linux gebruikt, en dat doen niet zoveel mensen.
Een Quest lijkt me eerder leuk voor erbij dan als hoofd-set (:+). Extreem leuk, dat dan weer wel.. maar ik zou 'm ws voornamelijk bedraad gebruiken (muv Beat Saber), en dan zou een Rift S weer beter beeld geven. Maar ik heb het niet geprobeerd; dat is lastig, ik heb mijn Rift ook blind gekocht, maar even naast elkaar houden en uitproberen is maar moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dennisvw De Quest heb ik ook gezien, maar echt draadloos hoeft op dit moment voor mij ook niet tegenover de "mindere" kwaliteit van het beeld.
Dan zou ik zelf toch eerder voor de Rift S kiezen.
Het is dat je dan echt die base stations voor de Index nodig hebt, anders was het zeker wel die geweest.

@Cyphax Precies mijn keuze inderdaad. De kwaliteit vind ik dan toch net belangrijker dan het draadloos. Vraag me af of ik een Beatsaber ook heel veel ga spelen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Arunia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:21:
@Dennisvw De Quest heb ik ook gezien, maar echt draadloos hoeft op dit moment voor mij ook niet tegenover de "mindere" kwaliteit van het beeld.
Dan zou ik zelf toch eerder voor de Rift S kiezen.
Het is dat je dan echt die base stations voor de Index nodig hebt, anders was het zeker wel die geweest.
Je geeft aan dat draadloos niet hoeft, maar de plek waar je bedraad je headset kunt gebruiken kun je niet vrijuit spelen? Dan zou ik toch echt voor draadloos gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Arunia schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:21:
Vraag me af of ik een Beatsaber ook heel veel ga spelen, maar wie weet.
Hehehe. Goede kans... Eerste keer dat ik een ritme-game speel, maar... damn wat voor een. Zelfs mijn vriendin is hooked, en die is volkomen zonder games opgegroeid. ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 123 Laatste