Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
@Thodekroo gaat er meer om dat ik qua rondlopen het daar niet zie zitten. Balken van de dakkapel van staal e.d..
Maat zitten en bewegen is geen probleem verder.
Daarbij verwacht ik niet dat mijn vrouw er blij van wordt als ik met grote regelmaat haar laptop gebruik. :p

@Cyphax dat geloof ik ook zeker wel. We gaan het meemaken allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Nog een kleine tip voor de Oculus Quest bezitters die op zoek zijn naar een USB 3 kabel. De usb3 3 meter kabel alternatief die Oculus adviseert is in de aanbieding bij amazon.de voor €14,44

https://www.amazon.de/gp/product/B01MZIPYPY

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Geen Valve Index eigen topic hier? ;o [smalll]Kan hem niet vinden ieg.[/smalll]

Wat is de beste (en hopelijk iets goedkoop) om de kabel/headset ieg 1-2 meter te verlengen?
Lees wat over active display extenders?

Tijdje terug verhuist en moet de Index nog ff opstellen e.d. pc staat in kamer en slaapkamer heeft een ~2x~2m gebied dat makkelijk gebruikt kan worden.
Of ik moet de kamer gebruiken (daar staat de pc) en tafel, 2 stoelen en luie stoel vaak geplaatsen. Wel wat grotere ruimte dan.

Ff opties bekijken.

[smalll]ps. 802.11ay is in theorie de standaard die geschikt zou zijn door de Index?[/smalll]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@Arunia Als je PC al VR capable is is de Rift S een prima keuze. Ik heb zowel de Rift S als Quest geprobeerd voordat ik iets kocht en de beeldscherpte is zeer vergelijkbaar. In sommige games (bv Echo Arena) merk je dat de Quest versie grafisch wat achterblijft op PCVR, voor Beat Saber, Pistol Whip en Superhot maakt het weinig uit aangezien die games grafisch vrij simpel zijn. Ook iets complexere games zoals Space Pirate Trainer zijn vrijwel hetzelfde native als PCVR.

Ik ben voor de Quest gegaan omdat die grafisch "goed genoeg" is en het gemak van kunnen spelen zonder draad het mij wel waard is. Rondlopen doe ik ook niet veel, hangt heel erg van de game af, maar de vrijheid om me om te kunnen draaien is erg handig. Ook het "console" aspect dat games gewoon altijd werken is wel aardig, de PC die ik hier heb is maar net VR capable dus welke spellen lekker gaan draaien is een beetje iffy.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tassadar32 Dank voor je reactie.
Ik twijfel echt nog heel erg.
Deels door de sensoren die aan de voorkant zitten en dus bij het bewegen van je armen achter je hoofd of buiten het bereik, dat ze uiteraard dan niet meer gedetecteerd worden.

Ik ga er vanuit dat ik het toch achter mijn pc speel en niet mee sjouw om beneden aan de laptop aan te sluiten.

Verwacht dat mijn pc goed VR ondersteunend is. (3900X, 32GB ram, 5700XT enzovoorts.)
Maar wellicht dat ik gewoon nog even spaar en toch uiteindelijk voor de Index ga.
Ik weet van mezelf dat ik een moeilijk persoon ben haha. Maar op dit moment is het extraatje nog niet binnen gekomen, dus kan ik nog even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Arunia Detectie achter je werkt best aardig. Ik kan met de Quest in Echo VR prima afzetten van obstakels of muren achter me. De camera's van de Quest kunnen best een stuk langs je naar achteren kijken en de touch controllers hebben een onboard IMU die meehelpt om beweging te registreren als de controllers uit het zicht gaan.

Op het moment wel een stuk moeilijker maar ik zou toch proberen of je ergens de verschillende headsets kan testen zodat je ziet wat er mogelijk is. Ik heb DK1, Cardboard, PSVR, CV1 en Quest geprobeerd voordat ik uiteindelijk de Quest ook echt gekocht heb.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tassadar32 Duidelijk, dat kwam er niet uit in reviews, maar wellicht dat er veranderingen zijn geweest.

Heb zelf cardboard en Oculus Go op mijn hoofd gehad. Waarbij ik bij die laatste toch meer een gimmick gevoel kreeg omdat er in mijn ogen weinig pc kwaliteit tussen zat.
Wel een paar keer op het punt gestaan met de PSVR, maar leek me dan toch te beperkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Arunia Cardboard en Go zijn het inderdaad niet echt omdat je de 6dof mist. PC kwaliteit hangt er maar vanaf wat je gewend bent (de C64 is voor mij ook nog prima, gameplay vind ik belangrijker dan grafisch geweld). Games zoals Red Matter en de Vader episodes zien er best prima uit, sommige andere games moeten grafisch echt wat inboeten tov PCVR varianten (Robo Recall bijvoorbeeld). Weer andere games gebruiken een artstyle die makkelijker te renderen is zoals Lies Beneath. Voordeel voor de Quest tov een smartphone is dat de Quest niet aan multitasking doet dus alle resources beschikbaar zijn voor de game die je aan het spelen bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
De beeldkwaliteit is niet onbelangrijk, maar ik zou dingen als draagcomfort ook meerekenen. Ik merk dat mijn CV1 nou ook weer niet zo lekker zit dat ik 'm niet regelmatig een beetje verzet op m'n gezicht, ik wil 'm niet te strak aantrekken zeg maar. Ik heb daar meer last van als ik zittend speel (Elite Dangerous bijvoorbeeld) dan staand, tijdens Beat Saber.
De Quest kan weleens minder comfortabel zitten dan een Rift S omdat de opzet anders is, meer als een CV1, waarbij de boel een beetje op je gezicht geduwd wordt. De halo-opzet van de Rift S lijkt me vergelijkbaar met de PSVR, die ik vrij comfortabel vond (sowieso vond ik die nieteens erg onderdoen voor m'n Rift qua beeld, alleen is de PS4 minder krachtig en is de tracking een stuk minder).

'k Wou dat er een wat makkelijker manier was om ze een keer te proberen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 25-06-2020 12:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Cyphax Dat zijn ook zeker goed punten.
Zou ook willen dat het makkelijker was om ze uit te testen. Zeker op het moment. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Gisteren Skyrim VR geprobeerd (met flink wat mods, zie: Lightweight Lazy List). Het ziet er goed uit en draait heerlijk. Zonder mods is de ervaring echt een stuk minder.
Het gaat uiteraard wel allemaal wat trager in VR, met name looten e.d. kost gewoon meer tijd, maar in VR rond kunnen lopen in Tamriel is echt super gaaf. Bandits in brand zetten met je fire spell gaat ook niet snel vervelen denk ik :P

Skyrim VR is nu voor €18 te koop in de Steam Store overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
Cyphax schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:38:
De Quest kan weleens minder comfortabel zitten dan een Rift S omdat de opzet anders is, meer als een CV1, waarbij de boel een beetje op je gezicht geduwd wordt. De halo-opzet van de Rift S lijkt me vergelijkbaar met de PSVR, die ik vrij comfortabel vond.
Er zijn ook third-party halo mods te koop voor de Quest. Heb er een onderweg in de hoop dat mijn vrouw er mee comfortabeler kan gamen. Standaard setup van de Quest werkt (met padding achterin en een extra strap bovenop) voor mij prima maar ze kan daarmee echt niet lekker gamen (duwt te hard op haar gezicht of blijft niet zitten). Mocht het goed werken en ze kan daarmee comfortabel gamen zie ik ook nog wel een tweede Quest hier in huis komen zodat we samen Rec Room kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
voor de mensen die het willen weten net bij Coolblue een Rift S bestelt en hij komt vandaag al binnen

dus ze zijn daar leverbaar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje hoe krijg je die VR huis programma weg ... zeg maar die inleiding hoe alles werk ...
want daar kom ik steeds in als ik de rift op zet maar wil nu wel eens een spel spelen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ravw schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:43:
Even een vraagje hoe krijg je die VR huis programma weg ... zeg maar die inleiding hoe alles werk ...
want daar kom ik steeds in als ik de rift op zet maar wil nu wel eens een spel spelen
Oculus-knop op je rechtse controller een paar seconden ingedrukt houden of vanaf desktop starten (doe ik altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik kan maar niet vindne hoe ik het probleem moet oplossen als ik een game start van af mijn buro blad dan kan ik pas mijn VR op zetten op het moment dat ik zeg maar in de auto of vliegtuig zit , maar kan geen menu's bedienen met de rift op ..
want ik als ik mijn spel instellingen tijdnes de game wil veranderen moet ik de rift afzetten
hoe krijg je die oculus menu weg ( winkel ) wnat die zie ik steeds of steam vr .... kan het niet gewoonb VR desktop en dan niet dat externe schildje er over heen tot ik in gaem zit ..

en hoe leggen jullie de VR weg aangekoppelt aan de pc of niet

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-06-2020 02:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ravw schreef op zondag 28 juni 2020 @ 02:52:
Ik kan maar niet vindne hoe ik het probleem moet oplossen als ik een game start van af mijn buro blad dan kan ik pas mijn VR op zetten op het moment dat ik zeg maar in de auto of vliegtuig zit , maar kan geen menu's bedienen met de rift op ..
want ik als ik mijn spel instellingen tijdnes de game wil veranderen moet ik de rift afzetten
Sommige games zijn zo opgezet. Welke games speel je?
hoe krijg je die oculus menu weg ( winkel ) wnat die zie ik steeds of steam vr .... kan het niet gewoonb VR desktop en dan niet dat externe schildje er over heen tot ik in gaem zit ..
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar het klinkt als normaal gedrag van een Oculusgebruiker die Steam-games speelt. Ik heb die ervaringen ook. :)
Je kunt Oculus Home wel uitschakelen met Oculus Tray Tool. Installeer dat tooltje maar eens.
https://www.guru3d.com/fi...us-traytool-download.html
en hoe leggen jullie de VR weg aangekoppelt aan de pc of niet
Ik laat 'm altijd aangekoppeld, maar ik zet wel de Oculus-services uit, dat kan ook met Oculus Tray Tool. Het is niet nodig op zich maar kwaad kan het ook niet en de hardware blijft ook uit als de services uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ach je het is allemaal nieuw en vind het soms best wel omslachtig hoe het werkt ,, ik speel voornamelijk racegames en vliegspellen .. voor andere games heb ik nog geen ruimte .. zit hier in een kamer die niet breder is dan 1,90 en dan met een buro van 50 diep hoed je maar weinig over en , aan de zijkanten heb ik een raam en de andere kan op een meter een deur , dus ik ben nu nog helaas te bepekt om alleen zittende games te doen

.. dit ik het zat ben , dat gaat de hele woonkamer leeg en alles over het balkon .... :o ( grapje )

Ik had gisteren een demo gespeeld van en leuke game in VR , maar ik kan dat ding nergens mer terug vinden , je moet met een robot dingen doen zoals disettes in een pc stoppen en met een lazer scanner dingen maken .. .. haha vond het wle erg vermakelijk en zag er goed uit :-)

van dit soort game houd ik wel het is rustig aan en je heb de tijd om de knoppen eens goed door te krijgen .. ik heb nu het vastpakken en het gooien en vangen wel een beetje doort :-)

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 28-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
ravw schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:54:

Ik had gisteren een demo gespeeld van en leuke game in VR , maar ik kan dat ding nergens mer terug vinden , je moet met een robot dingen doen zoals disettes in een pc stoppen en met een lazer scanner dingen maken .. .. haha vond het wle erg vermakelijk en zag er goed uit :-)

van dit soort game houd ik wel het is rustig aan en je heb de tijd om de knoppen eens goed door te krijgen .. ik heb nu het vastpakken en het gooien en vangen wel een beetje doort :-)
Dat klinkt als de VR game First Contact?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hahn schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Dat klinkt als de VR game First Contact?
ja zo iets heten dat :-) haha die kwam in eens op mijn scherm maar kan je die nog terug halen ergens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ravw schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:16:
[...]

ja zo iets hete dat :-) haha die kwam in eens op mijn scherm maar kan je die nog terug halen ergens :-) :D
Het is een gratis game in de Oculus Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ravw schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:16:
[...]

ja zo iets hete dat :-) haha die kwam in eens op mijn scherm maar kan je die nog terug halen ergens :-) :D
In je library, helemaal onderaan. Voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
hoe kan het komen dat mijn hoogte in veel games niet kloppen ik moet zo wat op mijn tenen gaan staan op een buro te kijken ... is dit aan te passen en waar ;-)
het lijkt wel als ik ik daar een kind ben van 6 jaar alles is zo groor ... maar meerdere games hebben dit zeker die basis games ..
bij welke instelling moet ik dat veranderen kan alleen maar de centrum vinden waar je staat maar geen hoogte .... want dit is minder want nu kan ik nergens over heen kijken terwijl ik in real life dat wel makkelijk kan

om een voorbeeld te geven wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cBxGgy1/123.jpg

de bovenset zo zie ik het bij veel games en veel te laag standpunt en het moet zo als de onderste wezen

En ik sta daar met de rift dus niet zittend

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 29-06-2020 02:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Stel de hoogte van de vloer opnieuw in van je guardian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Van het weekend weer eens VR ge-gamed, blijft toch wel fantastisch. Paar rondjes racen in Raceroom en was in VR al snel flink sneller dan normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rednaz420 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 03:57:
Stel de hoogte van de vloer opnieuw in van je guardian.
heb het gedaan in nu weer normaal zicht :-)
dat is wle prittiger nu haha in het begin was het wel zo maar in eens is alls veel te groot

Kan nu weer bij de schakelaars van Boiling Steel .. die zitten nu niet meer op 3 meter hoogte _/-\o_ :9~

[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 29-06-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
ravw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:53:
hoe kan het komen dat mijn hoogte in veel games niet kloppen ik moet zo wat op mijn tenen gaan staan op een buro te kijken ... is dit aan te passen en waar ;-)
het lijkt wel als ik ik daar een kind ben van 6 jaar alles is zo groor ... maar meerdere games hebben dit zeker die basis games ..
bij welke instelling moet ik dat veranderen kan alleen maar de centrum vinden waar je staat maar geen hoogte .... want dit is minder want nu kan ik nergens over heen kijken terwijl ik in real life dat wel makkelijk kan

om een voorbeeld te geven wat ik bedoel

[Afbeelding]

de bovenset zo zie ik het bij veel games en veel te laag standpunt en het moet zo als de onderste wezen

En ik sta daar met de rift dus niet zittend
Welke game is dat?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Boiling Steel
onderanderen

nu kan ik zelf als ik zit bij de schakelaars maar eerder niet eens als ik stond was het te hoog :-) je leek wel een dwerg

hahha gaf wel veel meer ruimte maar ook met anders games klopt het zicht veld nu wel beter

met zeilen kan ik nu over de stuurhut heen kijken

_/-\o_ en niet er tegen aan
zo als hier boven beschreven is

PS het is een freegame (demo) die zeilen

op steam VRSailing by BeTomorrow maar zorg bij de storm wel dat je zit of ergens tegen aan staat je voel de hele boot heen en weer gaan _/-\o_

ik ben ook een beetje op zoek naar rustig zit games voor VR maar wel een met mooie grafix A Fishermans Tale is ook wle een aanrader wel kort maar wel grappig

[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 29-06-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Probeer ook eens Moss, is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Cockpit-based games zijn wel een aanrader, niet alleen race-games maar ook bijvoorbeeld Elite: Dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik wil graag mijn VR gameplay recorden en eventueel live streamen.

Ik heb nu een oculus quest en sideloaded Virtual desktop , zo dat ik Steam VR games via mijn 5G wifi op de Quest kan spelen.

Ook heb ik de Oculus Link kabel voor directe aansluiting op mijn RTX2080super

Ik heb voor nu e.e.a. al geprobeerd met Geforce experience en de recording software Action https://mirillis.com/en/products/action.html met dit als resultaat. YouTube: YouTube

Volgens mij word er dan maar 1 "oog" opgenomen, rechts of links. en ziet er niet uit zo.

Hoe kan ik nu goed in 60FPS recorden wat ik zie in de bril? is er ergens een tutorial kan volgen? ( welke is aan te raden , voor mijn situatie ? )
Voor nu zie ik op dat gebied door de bomen ook het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Waarom niet opnemen op de Quest zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:57
Tadango schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:35:
Waarom niet opnemen op de Quest zelf?
De quest is maar 64GB, daar staan al veel Quest games op. dus beperkte opslag. en hoe doe ik dat dan met live streamen ? en volgens mij is direct opname op de quest geen 1920x1080 60FPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Cyphax schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:32:
Cockpit-based games zijn wel een aanrader, niet alleen race-games maar ook bijvoorbeeld Elite: Dangerous.
niet alleen dat probeer eens Regatta sail sim of VRSailing by BeTomorrow

zijn beide gratis te proberenm de laastte genoemde is nog in ontwikkeling
maar de eerste genoemde is erg makkelijk de game en zeer vermakelijk zeker in VR

je heb dus ook ehct het egvoel dat ej in een boot zit

de VRSailing by BeTomorrow is zeker in de storm erg bezig met je evenwicht .. je voelt ook daad werkelijk de boot heen een weer gaan , je vast houden of zitten is geen luxe :D _/-\o_

beide op Steam te verkrijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb in de Steam sales Boneworks binnengehaald. En pfff, een Alyx bijvoorbeeld heb ik compleet met smooth locomotion gespeeld zonder enkel probleem. Maar Boneworks na een half uur voel ik me toch echt niet lekker meer. Voeg daaraan toe dat van wat ik van een aantal las de lol pas na 3 uur begon (het eerste uur had ik nodig om uberhaupt door de tutorial te komen, die niet bepaald spelenderwijs erin zit), en ik heb hem gerefund.

Ik weet dat er allerlei trucjes zijn om misselijkheid te verminderen, maar daar heb ik gewoon geen zin in als ik andere VR spellen wel prima kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vandaag eindelijk na 4 maanden de mail gekregen om mijn Index te betalen...ik mag dus eindelijk aan de slag binnenkort. Alyx, Boneworks en Pavlov heb ik al binnen. Zijn er nog meer wat een must have is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Gallery spellen zijn imo nog steeds underrated, maar moet je wel in een aanbieding kopen, anders zijn ze te duur voor de lengte. Superhot vind ik zelf geen ene hol aan, maar niet te ontkennen dat ze populair zijn. Beatsaber is nog steeds denk ik één van populairste VR spellen, zo niet het populairst. Arizona Sunshine is na een Alyx misschien wat minder, maar overall een solide spel. Moss is ook een mooie.

Dan Revive install en de Oculus exclusives niet vergeten, Roborecall is ook al wat ouder ondertussen, maar niks mis mee. Lone Echo mag niet ontbreken imo. Asgard's Wrath heeft wat minpunten, maar dat wordt overschaduwd door tientallen uren speeltijd.

Dat was uit mijn hoofd. Overigens dus voor Pavlov en al helemaal voor Boneworks hoop ik dat je een sterke maag hebt als je daar mee wil beginnen met VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Heeft iemand enig idee wat HP van plan is met de preorders voor de Reverb G2? Ik lees overal dat preorders voor Europa in juni of juli beginnen. Nu zou dat laatste uiteraard nog kunnen, maar de NL site van HP geeft uberhaupt nog geen info over de G2. Kom wel wat sites tegen die claimen de exclusieve partner van HP te zijn, maar dat vertrouw ik niet zo :)

Sowieso, als je een wereldwijde launch wilt doen, waarom zou je de US preorders dan 2 maanden eerder open gooien dan die van de rest van de wereld..

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Ik wou em ook al pre orderen, maar snap het ook nog niet helemaal.
Die sites vertrouw ik ook nog niet echt...
Vlak voordat het bekend werd dat de g2 uit kwam heb ik de g1 besteld en even uitkunnen proberen.
Die ging al vrij snel stuk en dus retour, nu maar wachten totdat ik de g2 kan pre orderen, want wat was het vet in de g1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zat ook al te kijken, wel een site gevonden waar je 'm inderdaad kan pre-orderen maar om dan gelijk vooruit te gaan betalen en dan een aantal maanden wachten vind ik niet de fijnste manier (stel die zaak gaat failliet in de tussentijd...).

Prijs is in elk geval wel ok (€675).
https://unboundvr.nl/hp-reverb-g2-nieuwe-generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb best interesse in de G2, maar ik wacht wel lekker reviews af. Met als grootste vragen voor mij het tracking volume (vooral boven je hoofd) en algemeen hoe lekker de tracking werkt. Ik wil wel Beatsaber kunnen spelen zonder beperkt te worden door de tracking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycat 8
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 20:23
Yzord schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 02:03:
Vandaag eindelijk na 4 maanden de mail gekregen om mijn Index te betalen...ik mag dus eindelijk aan de slag binnenkort. Alyx, Boneworks en Pavlov heb ik al binnen. Zijn er nog meer wat een must have is?
Google VR is ook een aanrader. gratis.
Pak gewoon enkele demo's of gratis applicaties mee voor de mogelijkheden. Bij de Oculus heb je enkele korte demo's. altijd leuk als je visite hebt om ze te laten ervaren wat VR is. Steam heeft SteamLab als ik me niet vergis.

Alyx is super. speel ik met tussenpozen. moet je van genieten. dikke 20 uur opzitten en nog maar iets over de helft. sfeer is geweldig en niet goed voor mijn hart. vandaar de tussenpozen. schrik me iedere keer de ******
Qua beweging instelling zou ik zeggen gewoon vol erin gaan geen anti motion sickness digitale truukjes toepassen met jumpen of hoppen...gewoon full motion... maar in het begin veel korte/lange pauzes nemen. 15 minuten spelen ff chillen.
in de tijd dat je een pauze aan het nemen bent heb je toch een dikke grijns op je gezicht betreffende de opgedane ervaring.
Speelduur wordt vanzelf langer....
je eigen zuur voelen zal iedereen wel ff last van hebben rustig opbouwen. Had ik met rollercoasters en schieten tegelijk in een DinoPark (free Demo).

Pavlov is geweldig nu enkele weken mee bezig. heerlijk knallen in multiplayer. custom maps. verdiep je wel eerst ff in de juiste settings. zat tutorials op youtube. bespaart je uren uitzoekwerk.

Veel succes met je Index in de toekomst.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Beat Saber. Sowieso. :)
Maar je kunt meerdere kanten op, ook met VR. Euro Truck Simulator, Elite: Dangerous, Assetto Corsa, Dirt Rally en Dirt Rally 2.0 (die zijn Dirt Cheap nu :+), Fallout 4, Skyrim, No Man's Sky, Gorn, Budget Cuts 1 en 2, Arizona Sunshine die @Sissors ook al noemde (maar kwalitatief niet zoals Half Life Alxy)... en da's lang niet alles. Er is heel veel variatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Asgard's Wrath, Stormland en Hellblade: Senua's Sacrifice zijn wat mij betreft echt must have's. Alledrie AAA titel met uren aan gameplay.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YouTube: HP REVERB G2 PREVIEW - As Good As We Hope? FOV, Sweetspot, God Rays,...

Voor degene die aan de G2 denken. Conclusies:
Beste beeld kwaliteit
Beste geluid (samen met Index)
Tracking werkt perfect in tracking volume (significant beter dan Cosmos)
Tracking volume is wel wat minder tov Rift S / Quest (en al helemaal lighthouse solutions)
Controllers significant beter dan eerdere WMR, en als je grote handen hebt liggen ze wat lekkerder in de hand dan Rift S, maar ze missen wel nog steeds capacitieve knoppen, wat wel je immersion wat zal verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Cyphax schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:46:
[...]

Beat Saber. Sowieso. :)
Maar je kunt meerdere kanten op, ook met VR. Euro Truck Simulator, Elite: Dangerous, Assetto Corsa, Dirt Rally en Dirt Rally 2.0 (die zijn Dirt Cheap nu :+), Fallout 4, Skyrim, No Man's Sky, Gorn, Budget Cuts 1 en 2, Arizona Sunshine die @Sissors ook al noemde (maar kwalitatief niet zoals Half Life Alxy)... en da's lang niet alles. Er is heel veel variatie. :)
Dirt Rally 2.0 gekocht 👍 ook Virtual Desktop en Angry Birds. Nog meer? Ik heb ook nog twee zonen van 12 en 16 dus als men tips heeft. Voornamelijk voor die van 12. Goeie horror ofzo 😜 heb namelijk nog maar 9 uur om te shoppen haha

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 09-07-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Yzord schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Dirt Rally 2.0 gekocht 👍 ook Virtual Desktop en Angry Birds. Nog meer? Ik heb ook nog twee zonen van 12 en 16 dus als men tips heeft. Voornamelijk voor die van 12. Goeie horror ofzo 😜 heb namelijk nog maar 9 uur om te shoppen haha
The Walking Death - Saints and Sinners

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Yzord schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Ja hoor. Alien Isolation is geloof ik ook een aanrader. Staat op mijn todo-list ook voor zodra de nieuwe onderbroeken binnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Sissors schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:40:
YouTube: HP REVERB G2 PREVIEW - As Good As We Hope? FOV, Sweetspot, God Rays,...

Beste beeld kwaliteit
Tracking volume is wel wat minder tov Rift S / Quest (en al helemaal lighthouse solutions)
Controllers significant beter dan eerdere WMR, en als je grote handen hebt liggen ze wat lekkerder in de hand dan Rift S, maar ze missen wel nog steeds capacitieve knoppen, wat wel je immersion wat zal verminderen
Goeie video. d:)b

Als ik linkje onder de video volg voor de NL preorder kom ik op Steam uit, met een linkje naar De Rekenwinkel.Ik vind het heel raar dat zo;n onbekende winkel (voor mij dan toch) de officiele pre-order partner zouden zijn :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sodeju, iemand had wel eens mogen vertellen dat die base stations van de Index een klere herrie maken zeg...pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BM schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:23:
[...]
Als ik linkje onder de video volg voor de NL preorder kom ik op Steam uit, met een linkje naar De Rekenwinkel.Ik vind het heel raar dat zo;n onbekende winkel (voor mij dan toch) de officiele pre-order partner zouden zijn :?
Same, ik wacht wel tot ik hem bij een voor mij betrouwbare winkel kan krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Eerste indruk...supervet! Wat ik wel jammer vind is dat wanneer we Alyx spelen, het scherm op mijn tv klein is en ik hem niet op het formaat van de tv kan krijgen. is daar een truc voor? Maximaliseren werkt niet zeg maar.

EDIT: -fullscreen -w 3840 -h 2160 dus

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 09-07-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Jay-v schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Same, ik wacht wel tot ik hem bij een voor mij betrouwbare winkel kan krijgen :).
Ik lees goede verhalen over Reverb G2 pre-orders via Bestware (Duitsland). Goedkoopste van alle resellers en gratis verzending in EU: https://bestware.com/en/hp-reverb-g2.html

Edit: zie nu dat de prijs is aangepast op bestware en duurder is dan de Nederlandse reseller. De rekenwinkel biedt nu 100 euro korting aan, waarmee je op 599 euro komt!

[ Voor 18% gewijzigd door ACC op 09-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Sissors schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:40:

Beste beeld kwaliteit
Volg het hele VR gebeuren en dit topic al een tijdje maar tot op heden nog niets gekocht. Maar na het zien van deze video begint het toch wel heel erg te jeuken! Zou de framerate een beetje te doen zijn icm een Ryzen 3600 en 5700XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb sinds vandaag de Index binnen en ik vroeg mij iets af. is het normaal dat als je aan de zijkanten van je beeld kijkt dat het blurry is? Het beeld lijkt echt scherp te worden wanneer je er in het midden op focust, maar kijk je dan naar links of rechts dan kan ik bijv. in virtual desktop amper lezen wat er staat. Is dat normaal of heb ik een defecte unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
@ACC Hoe bedoel je dat? Ik heb op Bestware a 609,- incl controllers en verzending op de rekenwinkel is ie 605,- ex controllers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Razkin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:50:
@ACC Hoe bedoel je dat? Ik heb op Bestware a 609,- incl controllers en verzending op de rekenwinkel is ie 605,- ex controllers.
Bij de rekenwinkel is hij met controllers hoor: https://www.derekenwinkel...rb-g2-new-generation.html
HP REVERB G2 - NEW GENERATION VR HEADSET INCL. CONTROLLERS
En er staat ook:
TIJDELIJKE PRE-ORDER KORTING! BESTEL MET KORTINGSCODE REVERBG2 BIJ AFREKENEN EN ONTVANG €100 KORTING!
Waardoor je uitkomt op € 599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
@ACC |:( Ah, ik had niet verder gekeken dan het overzicht en de frontpage voor een actie oid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Razkin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:55:
@ACC |:( Ah, ik had niet verder gekeken dan het overzicht en de frontpage voor een actie oid.
Denk dat je niks verkeerds hebt gedaan. Bestware + paypal is een veiligere optie denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Ik kwam deze game toevallig tegen tijdens het browsen in de Steam Store: IronWolf VR. In het kort: je bestuurt een onderzeeër. Je neemt zelf het roer, je laadt zelf de torpedo's in en je houdt zelf de motor draaiend. In je eentje kan je "assists" aanzetten (is in-game in en uit te schakelen), zodat je je niet druk hoeft te maken over de ballast tanks, de diesel/elektro motor en de torpedo's. Co-op is ook mogelijk (en nog vetter lijkt me); dan kan je de taken verdelen.

Qua besturing: overal in het ding zitten switches/hendels/draaidingen. Op je linkerpols heb je een schermpje voor settings/tips en om je middel hangen wat tools zoals een zaklamp, lasapparaat (voor lekkage) en een mobiel controlepaneel waarmee je vanaf elke ruimte de koers kan wijzigen en duiken/omhoog gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGUCtao8xHH6zm_KFJxA0bvp7lU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khPL3Ofoig1AxsptO0QX6Fk1.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX_2QantEBvfnHwqoZQHnYqIb6o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uZ07tDn7TNBdRQK5IfFZrkA.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z30gDr9HoJESHIU8hX5matha9ME=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gf27dGiwiFKugSkrp6AcAxqT.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOrOmM20fhvejmp7wcLueyzm1uo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaptuEgnzWcpzBI0SiLKZJmu.jpg?f=fotoalbum_medium

De game is nog in early access maar er zijn al een aardig aantal missies. Er is een kleine leercurve aanwezig. Het spel legt wel wat dingen uit maar je hebt meer informatie nodig dan dat om een en ander te snappen. Ik heb de eerste missie inmiddels tweemaal behaald: een keer in 30 minuten en daarna in 10 minuten. Een medaille krijg je pas bij 5, 4 en 3 minuten dus blijkbaar moet ik meer oefenen ;)

Qua wapentuig heb je natuurlijk torpedo's die je kan afvuren maar boven op je schip heb je ook wat wapens waaronder een 88 mm-kanon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsjnMYlacotYysdjOxYpmUacvLk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0CBn6lznlkiP5nRMYFDmuxP.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-MTXhHxNM7n3Z0gyYDwbV_aEZE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQykPqPLmz4bvjVVqPAcmcBo.jpg?f=fotoalbum_medium

Voor een impressie kan je even door deze video skippen:
YouTube: Ironwolf VR Tour and Tutorial

19 euro, ik kocht 'm in de sale kortgeleden voor 13 euro. https://store.steampowered.com/app/552080/IronWolf_VR/

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:01:
Ik heb sinds vandaag de Index binnen en ik vroeg mij iets af. is het normaal dat als je aan de zijkanten van je beeld kijkt dat het blurry is? Het beeld lijkt echt scherp te worden wanneer je er in het midden op focust, maar kijk je dan naar links of rechts dan kan ik bijv. in virtual desktop amper lezen wat er staat. Is dat normaal of heb ik een defecte unit?
Wat meer blurry kan wel, maar ik zou eerst even checken of je IPD wel fatsoenlijk staat afgesteld, want als die niet lekker staat kan die dat veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
ACC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Denk dat je niks verkeerds hebt gedaan. Bestware + paypal is een veiligere optie denk ik.
Ja zoiets had ik ook. Voor hetzelfde geld bestaat de rekenkamer niet meer in september en Bestware is gewoon een grote bekende winkel (in Duitsland dan).

Er benieuwd naar de G2 iig en is het niks dan gaat hij met dezelfde snelheid weer terug :)

Persoonlijk denk ik dat het 1 van de betere opties voor simracing wordt en voor de rest hou ik mijn Oculus nog wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 09-07-2020 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Thodekroo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Volg het hele VR gebeuren en dit topic al een tijdje maar tot op heden nog niets gekocht. Maar na het zien van deze video begint het toch wel heel erg te jeuken! Zou de framerate een beetje te doen zijn icm een Ryzen 3600 en 5700XT?
Ja dat moet zeker lukken! Die vent van MRTV gebruikte altijd een 1080Ti met de eerste Reverb en hij had geen problemen met fps. 5700XT is vergelijkbaar. Voordeel je hoeft ook geen supersampling te gebruiken vanwege de hoge resolutie. Gebruik met mijn RIft S een vega 56 met meestal 130% supersampling en heb vrijwel altijd wel genoeg fps, Dat komt redelijk in de buurt qua resolutie met de Reverb dus met een 5700XT moet dat zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou, ik vind het vet. Alyx is supermooie game, maar ook wel rete spannend haha. Tijden niet zo gelachen. Toen de Oculus beta uitkwam tig jaren geleden heb ik er eentje gehad en toen waren er alleen maar wat demo's enzo dus al snel de VR wereld weer verlaten, maar er is zeker veel progressie gemaakt. Het geeft me weer de kick als toen ik voor het eerst Unreal mp speelde in 1998. Dat was ook een openbaring voor me.

Ja ik en mijn zoons hebben er weer een nieuwe hobby bij. Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Yzord schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 01:26:
Nou, ik vind het vet. Alyx is supermooie game, maar ook wel rete spannend haha. Tijden niet zo gelachen. Toen de Oculus beta uitkwam tig jaren geleden heb ik er eentje gehad en toen waren er alleen maar wat demo's enzo dus al snel de VR wereld weer verlaten, maar er is zeker veel progressie gemaakt. Het geeft me weer de kick als toen ik voor het eerst Unreal mp speelde in 1998. Dat was ook een openbaring voor me.

Ja ik en mijn zoons hebben er weer een nieuwe hobby bij. Eindelijk :)
Mag ik vragen hoe oud je zoons zijn? Vinden ze het leuk? Mijn oudste is 5 en ik vraag me af of er voor die leeftijd al geschikte VR games zijn. Zoja, kan ik de aankoop voor mezelf en mijn vrouw ook beter verantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Thodekroo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Mag ik vragen hoe oud je zoons zijn? Vinden ze het leuk? Mijn oudste is 5 en ik vraag me af of er voor die leeftijd al geschikte VR games zijn. Zoja, kan ik de aankoop voor mezelf en mijn vrouw ook beter verantwoorden :)
Mijn zoons zijn 12 en 16. Ik denk dat het voor een 5 jarige nog een beetje too much is. Vooral motion sickness ligt erg op de loer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn kinderen nog nooit horen klagen over motion sickness. Ze spelen maar een paar keer per maand gemiddeld (op de een of andere manier zijn ze er niet helemaal wild van ofzo; ze vinden het leuk voor soms). De jongste had voor haar 5e al weleens Beat Saber gespeeld. Simpel genoeg voor een 5-jarige. :)
Een rondje racen kunnen ze volgens mij ook zonder misselijk te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 10-07-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat een Moss ook wel leuk voor kinderen moet zijn, maar 5 jaar zal wel wat jong daarvoor zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Had de G2 via bestware besteld krijg ik een aantal uur later een email met daarin:

Ihre Bestellung bei bestware wurde storniert

Zonder verdere uitleg met de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ojee, hier ook 1 besteld @bestware, even afwachten hoe dat gaat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik sta ook op het punt om hem te pre-orderen. Voor zover mijn onderzoek gaat is de G2 verreweg de beste optie voor de nabije toekomst. Is er met de komst van de G2 nog een reden om voor de Valve Index te kiezen afgezien van de iets betere (finger)tracking?

Edit: Of zijn er nog andere headsets die aangekondigd zijn om op te wachten?

[ Voor 13% gewijzigd door Thodekroo op 10-07-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
Welke dag heb je hem precies besteld? Dan kan ik een beetje inschatten hoe lang ik nog moet wachten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

jdh009 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Welke dag heb je hem precies besteld? Dan kan ik een beetje inschatten hoe lang ik nog moet wachten.
25 maart :) precies in de corona tijd lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
Yzord schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:20:
[...]

25 maart :) precies in de corona tijd lol.
Thx en mooi dat het eind maart was! Dan hoop ik binnenkort ook een mailtje te ontvangen. Heb hem begin april besteld namelijk.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
Ik meld me ook maar even in dit topic. Heb krap een week een Quest in huis en vind het nu al helemaal geweldig _/-\o_ . Dit is wat ik me indertijd toen Quake en Tomb Raider uitkwamen voorstelde bij een '3D'-game. De kinderen, 10 en 11 vinden het ook geweldig, helaas, want nu log ik amper tijd op het ding... :( Link werk ook prima, zelfs op USB 2 bekabeld. De draadloze optie met Virtual Desktop ook, met een 5GHz Wi-Fi dongle en de hotspot van Windows 10. Met een scheef oog kijk ik al naar de Reverb G2 :X O-)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
UniMatrix schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:00:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Heb krap een week een Quest in huis en vind het nu al helemaal geweldig _/-\o_ . Dit is wat ik me indertijd toen Quake en Tomb Raider uitkwamen voorstelde bij een '3D'-game.
Ah, hoe leuk zou het zijn om precies Quake dan in VR te spelen... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 11-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
* holt naar PC *

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
@UniMatrix Er is ook een mooie port van Doom voor de Quest: https://www.questzdoom.com/
Doom in VR is ook erg leuk, werkt verbazingwekkend goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
@cyphax ik ga het uitproberen.... maar er staat weer een kind robots te bashen :)
spoiler: Dus...
nog een reden om straks voor de Reverb G2 te gaan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
Het jeukte te hard, zojuist de reverb G2 incl controllers voor €599 bij derekenwinkel.nl gepre-orderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Thodekroo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:40:
Het jeukte te hard, zojuist de reverb G2 incl controllers voor €599 bij derekenwinkel.nl gepre-orderd!
Haha inhouden is lastig :P
Ik zit er dus ook aan te denken om hem toch daar maar te pre-orderen.
Nou zag ik dat je ook achteraf kan betalen, maar geld dan de actie van 100 euro korting nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Tophof schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Haha inhouden is lastig :P
Ik zit er dus ook aan te denken om hem toch daar maar te pre-orderen.
Nou zag ik dat je ook achteraf kan betalen, maar geld dan de actie van 100 euro korting nog wel?
Klopt, ik heb ook voor achteraf betalen gekozen (PayPal was +€20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als ik zo die oude spellen zie, zouden ze eigenlijk tresspasser in vr moeten ombouwen. :D

YouTube: Jurassic Park : Trespasser VR Prototype

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 11-07-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Aan het denken om Reverb te pre,-orderen. Twijfel tussen bestware en derekenwinkel. Beiden onbekend mee. Iemand van jullie ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Hier, n.a.v. de berichten en filmpjes van MRTV, via Bestware de preorder geplaatst voor mijn eerste VR headset. :) De order staat nog op "processing" want ik geloof dat mijn paypal betaling er nog niet door is.. Benieuwd of het gaat lukken!

Ook ben ik benieuwd naar deze nieuwe (game) ervaring, ik gok dat deze headset zeer geschikt is voor wat ik verwacht van een VR headset: goede beeldkwaliteit (resolutie) en simpel in gebruikt (geen randapparatuur). Zolang de tracking maar goed genoeg is voor 80-90% van de gebruikerscasussen vind ik het prima, zal het niet gebruiken om topscores in fps games te halen.

Wel ben ik een beetje bezorgd over mijn PC, hopelijk komt hij een beetje mee met wat de G2 gaat vragen. Ik zal nog niet upgraden voordat de headset binnen is maar wat schatten jullie in, zullen de cpu en/of gpu een bottleneck vormen voor een goede ervaring? Het valt geloof ik op het randje van de aangeraden minimale specs.

cpu: Intel Core i5-6600
gpu: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G
RAM: 16 GB 2133 DDR4 (2 x 8 GB)
SSD: 1 TB Kingston A2000 (M.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zijn er bepaalde tools/apps die je als vr gebruiker moet hebben? Zo heb ik bijvoorbeeld OpenVR Advanced Settings. Maar zijn er nog meer die dingen kunnen finetunen of die gewoon een must have zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
JohnnieWbl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:03:
Hier, n.a.v. de berichten en filmpjes van MRTV, via Bestware de preorder geplaatst voor mijn eerste VR headset. :) De order staat nog op "processing" want ik geloof dat mijn paypal betaling er nog niet door is.. Benieuwd of het gaat lukken!

Ook ben ik benieuwd naar deze nieuwe (game) ervaring, ik gok dat deze headset zeer geschikt is voor wat ik verwacht van een VR headset: goede beeldkwaliteit (resolutie) en simpel in gebruikt (geen randapparatuur). Zolang de tracking maar goed genoeg is voor 80-90% van de gebruikerscasussen vind ik het prima, zal het niet gebruiken om topscores in fps games te halen.

Wel ben ik een beetje bezorgd over mijn PC, hopelijk komt hij een beetje mee met wat de G2 gaat vragen. Ik zal nog niet upgraden voordat de headset binnen is maar wat schatten jullie in, zullen de cpu en/of gpu een bottleneck vormen voor een goede ervaring? Het valt geloof ik op het randje van de aangeraden minimale specs.

Met m'n Core i5 9600K en een 5700XT heb ik volgens mij redelijk gelijkwaardige specs. Alle spellen die ik gespeeld heb, bijv Half-Life, Project Cars 2, Walking Dead, draaien heel soepel. Zou me dus niet al teveel zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
thecompany schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:55:Met m'n Core i5 9600K en een 5700XT heb ik volgens mij redelijk gelijkwaardige specs. Alle spellen die ik gespeeld heb, bijv Half-Life, Project Cars 2, Walking Dead, draaien heel soepel. Zou me dus niet al teveel zorgen maken ;)
Top! :D Welke headset heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ja dat vergelijk is alleen juist als je dat met een reverb g1 speelt...

Edit: of een andere headset met dezelfde resolutie.

[ Voor 27% gewijzigd door Thodekroo op 11-07-2020 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thecompany schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Met m'n Core i5 9600K en een 5700XT heb ik volgens mij redelijk gelijkwaardige specs. Alle spellen die ik gespeeld heb, bijv Half-Life, Project Cars 2, Walking Dead, draaien heel soepel. Zou me dus niet al teveel zorgen maken ;)
Een 9600 en een 6600 zijn toch wel beetje uit elkaar ;). Aantal VR spellen hebben wel echt voordeel van meer dan 4 threads.

De grafisch simpelere spellen moet die PC wel trekken. En ik vermoed dat een Alyx ook behoorlijk nog zal gaan (beetje afhankelijk van de render resolutie en instellingen) omdat die goed geoptimaliseerd is. Maar de grafisch wat betere indie spellen hebben vaak erg belabberde optimalisaties, en daar gaat die PC wel moeite erbij krijgen. (En zo goed als alle VR spellen zijn indie spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sissors schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Een 9600 en een 6600 zijn toch wel beetje uit elkaar ;). Aantal VR spellen hebben wel echt voordeel van meer dan 4 threads.

De grafisch simpelere spellen moet die PC wel trekken. En ik vermoed dat een Alyx ook behoorlijk nog zal gaan (beetje afhankelijk van de render resolutie en instellingen) omdat die goed geoptimaliseerd is. Maar de grafisch wat betere indie spellen hebben vaak erg belabberde optimalisaties, en daar gaat die PC wel moeite erbij krijgen. (En zo goed als alle VR spellen zijn indie spellen).
Ik heb zowel VR gespeeld op m'n oude i5 3550 met GTX 1060, als op mijn nieuwe i5 9600K met RTX 2070. En ook al is mijn nieuwe pc natuurlijk veel sneller, was het op mijn oude systeem meestal ook best te doen. Dus met een i5 6600 met GTX 1080 gaat 'ie prima uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Hahn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:35:
[...]

Ik heb zowel VR gespeeld op m'n oude i5 3550 met GTX 1060, als op mijn nieuwe i5 9600K met RTX 2070. En ook al is mijn nieuwe pc natuurlijk veel sneller, was het op mijn oude systeem meestal ook best te doen. Dus met een i5 6600 met GTX 1080 gaat 'ie prima uit de voeten kunnen.
En heb je dat gedaan met een vr headset met de zelfde resolutie als de reverb? Ik lees dat veel mensen er bijvoorbeeld met DSC world niet meer dan 50fps mee halen met een 2080ti. Nu is dat wel een hele zware game, maar toch. Ik denk dat ik dit najaar ook maar gelijk een next gen gpu aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb meer een budget oplossing gebouwd een paar maanden terug, een GTX 1650 Super haalt ook high quality in de steam VR readiness test en 158 fps in VRMark Orange Room. En dat met een i3 9100F die nu voor € 70,- in de pricewatch staat. De 1650 Super staat op de supported list van Oculus link. Deze zijn nu rond de 175. Weinig 'bragging rights' maar goed te doen.

[EDIT] Mensen die twijfelen over hun systeem kunnen deze tests dus draaien. Steam VR readiness test en VR Mark Orange Room, beide gratis in Steam.

[ Voor 17% gewijzigd door UniMatrix op 12-07-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
JohnnieWbl schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:03:

Gelukt met bestware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Shodan Nog niet, order staat nog steeds op "processing"

@UniMatrix Dank, Steam VR performance gedraaid en het lijkt positief :) Zal zo eens naar Mark Orange Room kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSqbJ6nvy1DJ_7wYVUxfHZf7VKI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKEr34xP8JQb1KUrHqBf6YQN.jpg?f=fotoalbum_small

@Thodekroo Mocht je een betere, kritischere benchmark weten hou ik me aanbevolen. Voorlopig vind ik het positief dat mijn setup niet bij voorbaat afgeschoten wordt, ik snap dat de nieuwe headsets ook meer (kunnen) vragen.

[ Voor 16% gewijzigd door JohnnieWbl op 12-07-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Bij Steam VR performance kom je nogal snel positief uit. Deze tool kijkt ook niet naar welke VR headset he gaat gebruiken. Zowat elke huidige high end GPU/CPU heeft nu al moeite met de resolutie van de reverb bij games als Alyx en DCD World op high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Thodekroo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:15:
[...]

En heb je dat gedaan met een vr headset met de zelfde resolutie als de reverb? Ik lees dat veel mensen er bijvoorbeeld met DSC world niet meer dan 50fps mee halen met een 2080ti. Nu is dat wel een hele zware game, maar toch. Ik denk dat ik dit najaar ook maar gelijk een next gen gpu aanschaf.
Ik heb de Oculus Rift gehad en nu heb ik de Oculus Rift S. Ik had niet helemaal meegekregen dat 'ie de Reverb G2 had besteld, dat maakt wel een verschil ja. Maar met settings wat lager komt 'ie hopelijk een eind :P En anders zal de i5 6600 nog niet eens zo zeer de bottleneck zijn, de videokaart is dat vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Thodekroo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:50:
Bij Steam VR performance kom je nogal snel positief uit. Deze tool kijkt ook niet naar welke VR headset he gaat gebruiken. Zowat elke huidige high end GPU/CPU heeft nu al moeite met de resolutie van de reverb bij games als Alyx en DCD World op high settings.
Is dat niet alleen als je de games ook op die resolutie draait? Ik doe het het liefst andersom bij m'n Rift (niet de hoogste resolutie), de resolutie intern verhogen en laten downscalen. Maar op het moment dat de resolutie van de HMD hoger wordt zou ik daar in eerste instantie naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik zit er ook aan te denken om de G2 te bestellen. Ik heb deze week de Index binnen gekregen en ik ben helemaal verliefd. Zou ik er flink op vooruit gaan met de G2?

En waarom heeft de G2 geen base stations? Want eigenlijk is de G2 net zo duur, of misschien duurder, als de index.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Yzord schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:09:
Ik zit er ook aan te denken om de G2 te bestellen. Ik heb deze week de Index binnen gekregen en ik ben helemaal verliefd. Zou ik er flink op vooruit gaan met de G2?

En waarom heeft de G2 geen base stations? Want eigenlijk is de G2 net zo duur, of misschien duurder, als de index.
Als je je index terug stuurt ga je er in ieder geval €400 op vooruit ;).

Maar even serieus. Na mijn research kom ik tot de conclusie dat de Index betere (finger)tracking heeft, iets betere fov en een hogere framerate (144 vs 90hz). Echter maakt de reverb dat goed door het scherpe beeld wat de immersie ten goede komt. Ik zou zeggen kijk de filmpjes op YouTube van MRTV. Hij is geswitcht van de index naar de reverb g2. Of jij dat ook zou moeten doen laat ik aan jou ;).

En voor wat de basisstations betreft, de reverb heeft inside out tracking, daarmee heb je geen base stations nodig.
Pagina: 1 ... 6 ... 123 Laatste