Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
R.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe de scherpte uiteindelijk is op basis van een foto. Ben inderdaad benieuwd naar alle ervaringen en de vergelijken met de Q2
Maar het lijkt wel makkelijk om een scherp beeld te krijgen, wat goede lenzen betekend. Dus de bril hoeft niet op de mm perfect te zitten voor het beste beeld en dat is geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tostikoning schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:18:
Heeft iemand al iets van de Rekenwinkel gehoord? Naar verluid zouden ze vandaag een update doen naar degene die wel binnen de eerste levering valt. Ikzelf heb 26 juli gepreordered. Na het 3080 fiasco zit ik niet weer te wachten op een wachtperiode waarbij er elke week een batch binnen kan komen, waar je misschien bij zit.
Hier ook nog niks binnengekregen. Wel al van Klaas te horen gekregen ik in de eerste batch verzending zit, wel blij mee.

Had via klarna gedaan, maar na een maand bleek klarna het gecanceld te hebben, gelukkig laat rekenwinkel mijn order staan, krijg een ideal betaal link.
Goede zaken 👍🏻

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 23:04
Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:47:
[...]

Hier ook nog niks binnengekregen. Wel al van Klaas te horen gekregen ik in de eerste batch verzending zit, wel blij mee.

Had via klarna gedaan, maar na een maand bleek klarna het gecanceld te hebben, gelukkig laat rekenwinkel mijn order staan, krijg een ideal betaal link.
Goede zaken 👍🏻
Welke datum heb jij dan de preorder geplaatst? Dan kunnen we zelf een beetje inschatten waar we vallen. Altijd handig om een netwerkje te hebben _/-\o_ .

Tot nu toe heb ik een goed gevoel bij de rekenwinkel. Die enkele keer dat ik een vraag had was deze binnen een half uur beantwoord.

EDIT: bestelling geplaatst op 26 juli 2020 20:57:24 CEST

[ Voor 4% gewijzigd door Tostikoning op 05-11-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:47:
[...]

Goede zaken 👍🏻
Ik kreeg ook te horen dat ik bij de eerste lichting zou zitten, echter was dit bericht al uit Augustus. Ik denk dat Klaas toen ook nog niet wist hoeveel units er binnen zouden komen...Ik hou in elk geval een slag om te arm. Besteldatum bij mij was 25 Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
R.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe de scherpte uiteindelijk is op basis van een foto. Ben inderdaad benieuwd naar alle ervaringen en de vergelijken met de Q2
Vaak wordt wel gezegd dat het in het echt er beter uit ziet dan door een lens. Maar het mooiste vind ik om vergelijkingen met andere headsets te zien. In mijn geval de Rift S vs de G2. En daar is gewoon geen twijfel mogelijk dat er een hele grote verbetering is. Geen absolute waardes natuurlijk, dat moeten we maar afwachten, maar relatief is het wel zeker heel informatief. In in deze filmpjes, zien de door de lens beelden er vergelijkbaar uit als bij de vergelijkingsfilmpjes van eerder dit jaar, dus *O*

Edit: Mijn besteldatum was 29 augustus, dus ik ga er even niet vanuit dat ik bij de eerste batch zal zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door ThoNohT op 05-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MaxDark schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:55:
[...]

Ik kreeg ook te horen dat ik bij de eerste lichting zou zitten, echter was dit bericht al uit Augustus. Ik denk dat Klaas toen ook nog niet wist hoeveel units er binnen zouden komen...Ik hou in elk geval een slag om te arm. Besteldatum bij mij was 25 Juli.
Mijn besteldatum was 2 oktober. Maar klaas zei dat hij ruimschoots had besteld voor de eerste batch en uit de order nummer kon hij zien dat ik erbij zat.

Ik had gebeld toen op 26 oktober, toen klarna na een maand pas de order gecanceld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Mijn besteldatum was 2 oktober. Maar klaas zei dat hij ruimschoots had besteld voor de eerste batch en uit de order nummer kon hij zien dat ik erbij zat.
Dan nog even hopen dat de eerste batch ook in een keer geleverd wordt. Want ik hoor op Reddit van winkels getallen van ~90 headsets in de eerste week geleverd etc, dat geeft wat minder hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Ik had gebeld toen op 26 oktober, toen klarna na een maand pas de order gecanceld had.
Wel apart gezien de eerste batch van de Duitse pre-order shop t/m 9 juli ofzo is, en in Nederland zou het dan iedereen zijn die gepreordered heeft? Het kan natuurlijk, maar ik zou er niet al te hard vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:35:
[...]

Wel apart gezien de eerste batch van de Duitse pre-order shop t/m 9 juli ofzo is, en in Nederland zou het dan iedereen zijn die gepreordered heeft? Het kan natuurlijk, maar ik zou er niet al te hard vanuit gaan.
Als de winkel eigenaar het zegt, lijkt me dan gewoon stug dat hij uit zijn nek lult.
Anyways, we wachten wel af. Meer kan er toch niet gedaan worden tenzij mensen gebeld hebben naar de rekenwinkel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
UniMatrix schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:49:
Het goede niews is dat de VR COver voor Quest 2 uit is 8) .

Het slechte nieuws is dat de site nu plat ligt :+

EDIT: de EU site werkt wel. Helaas niet de producten die ik had verwacht.
R.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:20:
[...]

De silicone cover is al uitverkocht. Ik ben vooral op zoek naar een nose-guard omdat ik af en toe wordt afgeleid door het licht wat daar naar binnen komt.
De siliconen cover is weer beschikbaar in de EU shop.
Halverwege november verwachten ze de facial interface te kunnen leveren in Europa. Dat is hetgeen waar ik in ieder geval op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Dennisvw schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:20:
[...]

[...]

Halverwege november verwachten ze de facial interface te kunnen leveren in Europa. Dat is hetgeen waar ik in ieder geval op wacht.
Wat is het verschil? De luchtcirculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Dennisvw schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:20:
[...]

[...]

Hoe kom je in godsnaam op de EU shop?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

Hu9o

Schokkend

MaxDark schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb hier nog voor besteld, echter heb ik niet gehoren gekregen dat ik bij de 1e lichting zit.

Hoe kan dat dan?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
Hu9o schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb hier nog voor besteld, echter heb ik niet gehoren gekregen dat ik bij de 1e lichting zit.

Hoe kan dat dan?
Ik had 'm een mailtje gestuurd over de verschoven levertijd, en kreeg toen een handmatig emailtje terug. Je hebt geen "vaste" mail gemist oid dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

MaxDark schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:27:
[...]

Ik had 'm een mailtje gestuurd over de verschoven levertijd, en kreeg toen een handmatig emailtje terug. Je hebt geen "vaste" mail gemist oid dus!
Aah gelukkig, dacht al!

Dan zal ik dus ook wel goed zitten :Y)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
Hu9o schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:28:
[...]

Aah gelukkig, dacht al!

Dan zal ik dus ook wel goed zitten :Y)
Als hij niet overschat heeft hoeveel ie er binnen krijgt wel. Ik zet ondertussen elke avond m'n schoen en zing m'n liedjes maar tot nu toe nog met weinig succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
R.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:36:
[...]

Wat is het verschil? De luchtcirculatie?
De facial interface die nog uit moet komen vervangt het schuim, in plaats van dat het een hoes is.

Voor de Quest 1 hadden ze bijvoorbeeld deze twee modellen:
Facial interface: https://vrcover.com/produ...t-set-v2-for-oculus-quest

Silicone cover: https://vrcover.com/product/silicone-sleeve-quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb er een besteld, die standaard foam sluit niet heel lekker aan vind ik. Kan me ook voorstellen dat het vol zuigt met zweet en vet op den duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

MaxDark schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:29:
[...]

Als hij niet overschat heeft hoeveel ie er binnen krijgt wel. Ik zet ondertussen elke avond m'n schoen en zing m'n liedjes maar tot nu toe nog met weinig succes :(
Hier zelfde verhaal. en elke ochtend reddit checken om te kijken of er al wat bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Sissors schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:35:
[...]

Op zich is dat niet zo raar want volgens mij heeft half Europa hem bij Bestware besteld. Waaronder ook best wat Nederlanders. Ik heb geen idee hoe HP de headsets verdeelt, maar als dat ongeveer naar rato is naar inwoners van het land, dan vind ik het niet onlogisch dat een groot deel van de (late) rekenwinkelbestellers hem alsnog op tijd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand al wat nieuws gehoord omtrent hp reverb g2? Mail of iets dergelijks vanuit de rekenwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:44:
Iemand al wat nieuws gehoord omtrent hp reverb g2? Mail of iets dergelijks vanuit de rekenwinkel?
Er wordt al 3 pagina's lang over de levertijden gesproken van de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

R.van.M schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:52:
[...]

Er wordt al 3 pagina's lang over de levertijden gesproken van de G2.
Ik quote:

Je bestelde bij ons onlangs (en in sommige gevallen alweer een tijd geleden), de nieuwe HP Reverb G2 VR headset. Daar is natuurlijk al een hoop over gezegd en geschreven en de levertijden zijn al een paar keer opgeschoven. Dit had o.a. te maken met de keuze van HP voor de nieuwste Valve lensen en ook de huidige COVID19-crisis heeft zeker niet in ons voordeel gewerkt.

Maar het einde is in zicht! De pre-orders zijn momenteel in productie voor ons en we verwachten vandaag of morgen iedere klant die daar bij zit te informeren over de levertijd. De hoop was deze al rond 12-11 binnen te krijgen, maar dat zal waarschijnlijk een weekje later worden. Wat dit betekent voor de rest van de bestellingen, dat is op dit moment nog niet bekend. De hoop is wel dat iedereen nog voor de Kerst z'n headset ontvangt. Zodra we daar iets over horen, zullen we je daar meteen van op de hoogte stellen.

Dit bericht was woensdag die vele die ge-preordered hebben vanuit de rekenwinkel. Nogmaals de vraag die ik hier stelde en nog steeds stel: Wie heeft al een antwoord gekregen vanuit de rekenwinkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dods12
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:44:
Helaas nog niets ontvangen in de mail over een update van levering.
Wellicht dat Rekenwinkel vandaag nog nieuwe informatie gaat versturen op basis van hun bericht van 4 november.

Nog even wachten en af en toe Reddit refreshen i'm afraid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had gisteren gemaild naar Klaas van de Rekenwinkel.

Antwoord: De leveringen voor de eerste batch zal geschieden tussen 12 en 17 november. De pre-orders zijn in volle gang in productie en zitten op tot op heden nog op schema.

Op antwoord van jouw vraag, ja jij zit bij de eerste batch levering en je zal van mij een ideal link krijgen zodra wij ze kunnen verzenden.
Houd voor de zekerheid 17 november aan.

Met vriendelijke groet,

Klaas Kuperus

Nou benieuwd. Hopelijk ergens volgende week meer duidelijkheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:47:
Ik had gisteren gemaild naar Klaas van de Rekenwinkel.

...
Ik ben blij dat jij in ieder geval goed contact heb met Klaas. Volgens mij is HP gewoon lastig met het bevestigen van levertijden naar alle resellers toe. Zeker nu er dus ineens enkele G2's op reddit opduiken. Ook wel begrijpelijk met COVID uiteraard, maar ze maken het zo wel spannend voor de klanten. Vanaf de 11e heb ik vakantie, dus ik hoop maar dat het een beetje meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZilverRico
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-07 10:12
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:47:
....

Op antwoord van jouw vraag, ja jij zit bij de eerste batch levering en je zal van mij een ideal link krijgen zodra wij ze kunnen verzenden.
Houd voor de zekerheid 17 november aan.

....
Wat is de datum van jouw pre-order?
Dan kunnen anderen (en ik) een schattig maken of we ook bij de 1e batch zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ZilverRico schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:
[...]

Wat is de datum van jouw pre-order?
Dan kunnen anderen (en ik) een schattig maken of we ook bij de 1e batch zitten :)
2 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZilverRico
Ow nice. Dat is nog niet zo heel ver terug.
Ik op 30 juli dus dan ga je er vanuit dat ik hem ook tegen die tijd krijg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ZilverRico schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:56:
[...]

Ow nice. Dat is nog niet zo heel ver terug.
Ik op 30 juli dus dan ga je er vanuit dat ik hem ook tegen die tijd krijg _/-\o_
Vind het alleen zo raar dat ze zeggen op 4 nov dat zij die dag of de volgende dag de mensen die in de pre-order eerste batch zitten een mail zullen sturen met de exacte leverdatum en vervolgens hoor je niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:58:
[...]

Vind het alleen zo raar dat ze zeggen op 4 nov dat zij die dag of de volgende dag de mensen die in de pre-order eerste batch zitten een mail zullen sturen met de exacte leverdatum en vervolgens hoor je niets meer.
Waarschijnlijk heeft de Rekenwinkel net zoveel info van HP gekregen als ons... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZilverRico
Xtr3me4me schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:58:
[...]

ja klopt ja... Ik was ook al heel enthousiast elke paar minuten naar het kijken naar mijn mail box....
Hopen dat we vandaag nog iets te horen krijg.
Weet ik wanneer ik een dag vrij moet nemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tostikoning schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:01:
[...]

Waarschijnlijk heeft de Rekenwinkel net zoveel info van HP gekregen als ons... |:(
Ja ben daar ook bang voor. Denk dat we pas volgende week meer info zullen krijgen. Rond woensdag / donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP9kuCC0D97gkordPVy-YVfeSME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkQnR01tWKMq3AkFi6nPffyK.jpg?f=user_large

https://reverb.danol.cz/shipping-statistics/

[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-11-2020 16:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koldur
Kunnen jullie niet een leveringstopic hiervoor aanmaken? Gaat niet echt meer over VR ervaringen zo ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyhoffa24
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-03-2023
Koldur schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:29:
Kunnen jullie niet een leveringstopic hiervoor aanmaken? Gaat niet echt meer over VR ervaringen zo ;)
Eens, dit begint meer op een leveringstopic te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik kan het toch niet laten... Sebastian van MRTV heeft zijn G2 binnen! Zal dus niet lang meer duren voordat de eerste final product reviews binnen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
VR flight sim guy heeft een unboxing van de G2 en eerste impressie met aerofly FS2 op zijn YouTube kanaal staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

Flabergasted

Prepare to die !

ATCO schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:04:
VR flight sim guy heeft een unboxing van de G2 en eerste impressie met aerofly FS2 op zijn YouTube kanaal staan.
Hierbij de link : https://www.youtube.com/w...ab_channel=VRFlightSimGuy

Ziet er veelbelovend uit ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo dat ziet er echt zekers goed uit! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Sowieso heb je imo niet veel aan door de lens video's en die van hem zijn 1 van de slechtste qua kwaliteit (veel achtergrondbelichting, geflikker en een slechte camera op zijn telefoon zo te zien. Ok dit klinkt wel erg negatief, wel goed om te horen dat de sweet spot (+/- 3x beter dan de G1) & de helderheid etc dus erg goed is

[ Voor 14% gewijzigd door Plugin op 07-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Plugin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:30:
Sowieso heb je imo niet veel aan door de lens video's en die van hem zijn 1 van de slechtste qua kwaliteit (veel achtergrondbelichting, geflikker en een slechte camera op zijn telefoon zo te zien. Ok dit klinkt wel erg negatief, wel goed om te horen dat de sweet spot (+/- 3x beter dan de G1) & de helderheid etc dus erg goed is
Zijn video's zijn iig scherp, dit itt de vergelijking van Tested bij hun G2 (p)review from preproduction unit. Dat was wel echt met ruime marge de slechtste through the lens vergelijking die ik heb gezien.

Maar ja, dit laat wel de goede resolutie van een G2 zien, maar je wil eigenlijk een directe vergelijking hebben met andere headsets op een reproduceerbare manier gemaakt. En zelfs dan is het beperkt wat je eraan hebt, het probleem is dat er simpelweg niet echt beter methodes vooralsnog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoeveel correcties worden er eigenlijk gemaakt door de algoritmes van de telefoon waarmee het is opgenomen? Dat lijkt me ook nog een factor die de boel vertroebelt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Matthias87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:39:
[...]

Draadloos streamen alleen met de Quest 1 of 2.

En let op: er is een known bug momenteel met de Archer AX50. Op AX mode tikt de CPU steeds tegen de 100% aan waardoor je schokken ervaart op je bril. Als je deze op AC mode zet, verdwijnt dit.

Problematiek is inmiddels officieel aangemeld. Als je zoekt op dit probleem zul je het menigmaal terugvinden, waaronder mijn topic op o.a. Reddit.

Als je verder nog vragen hebt omtrent Quest 1/2 i.c.m. Virtual Desktop, raad ik je aan om naar de officiele discord te gaan van Virtual Desktop. Ze zijn daar heel behulpzaam. Ik ben daar ook actief.
Dank je voor de tips, maar mijn AX50 komt niet boven de 22% (op CPU2) en rond de 9% (op CPU1) op AX mode.

Wilde toch mijn Game/Hobby kamer al herinrichten voor beste gaming experience, maar leek me leuk voor als ik gasten had om het dan ook in de huiskamer te kunnen doen, als dat niet gaat ook geen probleem, dan maar in gameroom (zodra ik die een beetje op orde heb :P)

1x NAS Dual-Homed (2x1Gbps), 1x Switch (1Gbps), met TV/Receiver/Blue-Ray/Laptop/Settopbox, 1 draadloze AC 2.4Ghz, 3 draadloze 5Ghz, 1 draadloze AX, +WAN Modem
Eensch en excuses, ik zal verder mijn mond houden. Ik ben geen ster in topics openen, maar zal geduldig wachten tot iemand dat wel doet.
Edoch eerlijk is eerlijk, het topic is wel: "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic", met ervaringen tussen aanhalingstekens, dus zou wel moeten mogen, maar met de komst van nieuwe brillen is een leverings- verwachtings- topic misschien geen slecht idee.

[ Voor 36% gewijzigd door zion op 07-11-2020 19:10 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mijn VR optician lenzen zijn vandaag verstuurd zie ik, ben benieuwd. De quest 2 eigenlijk bar weinig gebruikt omdat het met bril niet echt past en nooit echt zin heb mijn contactlenzen in te doen. Alles is inmiddels wel ingesteld, volledig draadloos voor PCVR.
Kan ik komende week eindelijk beginnen met het trainen van me VR legs :p

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42
NosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:42:
Mijn VR optician lenzen zijn vandaag verstuurd zie ik, ben benieuwd. De quest 2 eigenlijk bar weinig gebruikt omdat het met bril niet echt past en nooit echt zin heb mijn contactlenzen in te doen. Alles is inmiddels wel ingesteld, volledig draadloos voor PCVR.
Oh, wanneer had je ze besteld? Ik heb ze twee weken geleden besteld en toen stond er 4 a 5 weken levertijd :'(

Bril past hier wel maar lens adapters lijkt me veel beter ivm brilranden in beeld en vervorming door multifocaal.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
UniMatrix schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:50:
[...]

Oh, wanneer had je ze besteld? Ik heb ze twee weken geleden besteld en toen stond er 4 a 5 weken levertijd :'(

Bril past hier wel maar lens adapters lijkt me veel beter ivm brilranden in beeld en vervorming door multifocaal.
18 oktober besteld dus valt nog mee, bij mij stond er ook 4 a 5 weken volgens mij

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Vraagje.
Ik heb de oculus quest 2 en een pc met lan en wifi.
Ik kan met win10 een hotspot maken maar dan geeft de oculus aan dat hij geen internet heeft. Mijn mobiel wel als ik verbind met de hotspot.

Kan dit uberhaupt wel wat ik wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
made schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:26:
Vraagje.
Ik heb de oculus quest 2 en een pc met lan en wifi.
Ik kan met win10 een hotspot maken maar dan geeft de oculus aan dat hij geen internet heeft. Mijn mobiel wel als ik verbind met de hotspot.

Kan dit uberhaupt wel wat ik wil?
Heb ik geprobeerd, werkte voor mij niet en het word ook afgeraden voor VD.
Ik heb zelf een losse goedkope router apart voor de Quest aangeschaft, je wilt voor lagvrij gamen via virtualdesktop eigenlijk met zo weinig mogelijk apparaten de wifi delen.

pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 07-11-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

NosferatuX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:42:
Ben benieuwd of ik die nodig ga hebben voor m'n G2 omdat ik een vrij grote bril draag, dat zal mogelijk niet passen.

Heb je nou een bril / lenzen / insert nodig als je bijziend of verziend bent? Ik zit op -2 en kan alles tot 1 meter goed scherp zien, daarna wordt het iets waziger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Blaim schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:58:
[...]

Ben benieuwd of ik die nodig ga hebben voor m'n G2 omdat ik een vrij grote bril draag, dat zal mogelijk niet passen.

Heb je nou een bril / lenzen / insert nodig als je bijziend of verziend bent? Ik zit op -2 en kan alles tot 1 meter goed scherp zien, daarna wordt het iets waziger.
De één heeft er meer last van dan de ander heb ik begrepen.

Ik heb -1,75 links en -0,75 rechts en merk wel verschil. Met links zie ik aanzienlijk minder scherp dan met rechts met de VR bril op, maar minder dan als ik gewoon buiten loop. Ik merk het met name dat dat m'n ogen minder vermoeid zijn na een langere tijd spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thodekroo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:37:
Ik kan het toch niet laten... Sebastian van MRTV heeft zijn G2 binnen! Zal dus niet lang meer duren voordat de eerste final product reviews binnen gaan komen.
Bij deze! Hij heeft net zijn "first impressions" online gezet. YouTube: FINAL HP REVERB G2 - Unboxing & First Impressions - Is it even bette...

Ik zeg het maar even want ik vind hem ook een van de betere reviewers.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
GekkePrutser schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:27:
[...]

Bij deze! Hij heeft net zijn "first impressions" online gezet. YouTube: FINAL HP REVERB G2 - Unboxing & First Impressions - Is it even bette...

Ik zeg het maar even want ik vind hem ook een van de betere reviewers.
Haha ja ik ben gisteren zelfs even patreon geworden om het te kijken :+

Zoals bekend is Sebastian altijd flink gehyped over de G2. Bij Freality zijn ze iets iets minder gecharmeerd:

YouTube: FReality Podcast - HP Reverb G2 First Look, VRChat Breaks Records & ...

Vanaf 1:14 ongeveer gaat het over de G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Thodekroo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:01:
[...]

Haha ja ik ben gisteren zelfs even patreon geworden om het te kijken :+

Zoals bekend is Sebastian altijd flink gehyped over de G2. Bij Freality zijn ze iets iets minder gecharmeerd:

YouTube: FReality Podcast - HP Reverb G2 First Look, VRChat Breaks Records & ...

Vanaf 1:14 ongeveer gaat het over de G2
Ja lekker nuchter dit. ook al zie ik die kale als een Oculus fan was de combinatie goed om te horen. Voor mij is het toch vooral voor simrace/spacesim doeleinden dus hoe dan ook een goede aankoop, maar toch wel jammer dat ze aan die inferieure controllers vast zitten met batterijen die snel leeg gaan en ook nog niet met eneloops werken. Wil toch af en toe met mijn vriendin de casual games spelen en het Oculus platform komt er hier niet meer in. Hopen dat er nog iemand op de wireless markt springt of de Quest 2 hacked :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 15-09 16:36
Wat? G2 controllers gaan snel leeg en werken niet met eneloops? Wat is snel, sneller dan 20 uur? Wellicht dan toch zonder controllers bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Tadango schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:19:
Wat? G2 controllers gaan snel leeg en werken niet met eneloops? Wat is snel, sneller dan 20 uur? Wellicht dan toch zonder controllers bestellen :)
Dat was toch al lang bekend? Reken maar op veel minder dan 20 uur. Op Reddit staan meerdere buyers guides voor welke (oplaadbare) batterijen geschikt zijn voor de g2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
In elk geval 10 uur + maar binnenkort test MRTV dat uit. Sowieso vind ik dat geen probleem (natuurlijk altijd liever langer). Gewoon oplaadbare batterijen (1.5/6v) gebruiken en je wisselt ze zo om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sinds ik mijn RTX 2070 heb geïnstalleerd is alles wat jerky, lijkt alsof hij nu niet in 72Hz renderd terwijl dit voorheen wel goed ging. Iemand een gouden tip om dit op te lossen, iets waar ik straal overheen kijk aan instelling? Ik heb een full HD monitor, maar dacht dat Steam VR daar omheen werkte, krijg het gevoel dat dit toch niet zo is. Vooral met Squadrons is dit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Vaag, 22 juli besteld en ik heb niks gehoord. Maar eens een mailtje sturen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:44
Phusebox schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:18:
[...]

Heb je al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:18:
[...]

Voor de duidelijkheid, hij heeft ook gewoon nagevraagd bij de eigenaar van de Rekenwinkel, die hij schijnbaar kent. Niemand heeft nog wat gehoord behalve het generieke mailtje dat er binnen 1 dag meer informatie zou komen voor de eerste batch (en dat was ergens vorige week, en die extra informatie is nooit gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Sissors schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:32:
[...]

Voor de duidelijkheid, hij heeft ook gewoon nagevraagd bij de eigenaar van de Rekenwinkel, die hij schijnbaar kent. Niemand heeft nog wat gehoord behalve het generieke mailtje dat er binnen 1 dag meer informatie zou komen voor de eerste batch (en dat was ergens vorige week, en die extra informatie is nooit gekomen).
Ok sorry verkeerd begrepen dan. Rustig afwachten maar.

Moet toch ook wachten tot er lenzen op sterkte zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Vandaag antwoord gekregen wanneer mijn G2 binnen komt.

Hoi ....

Yes! Ze zijn onderweg! 19-11...

Met vriendelijke groet,

De Rekenwinkel BV
Klaas Kuperus

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

kawaholic schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:36:

Hoi ....

Met vriendelijke groet,

De Rekenwinkel BV
Klaas Kuperus
Wat is je pre-order datum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024

Hoi ....

Met vriendelijke groet,

De Rekenwinkel BV
Klaas Kuperus
Ik had maar bij Bestware besteld omdat ik niet zo bekend was met De Rekenwinkel, Ik had op 13 juli besteld maar weet nu al wel dat ik niet bij de 1e batch zit. Achteraf was het denk ik slimmer om bij De Rekenwinkel te bestellen aangezien er bij Bestware waarschijnlijk mega veel orders geplaatst zijn in verhouding.
Hopelijk krijg je hem echt binnen de 19e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Hmja... denk eerlijk gezegd dat die Quest 2 silicone covers van vrcover niet anders zijn: https://nl.aliexpress.com/item/1005001659442555.html

Ik heb er 3 besteld, we gaan het zien :)

[ Voor 22% gewijzigd door UniMatrix op 09-11-2020 16:05 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Blaim schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:46:
[...]

Wat is je pre-order datum? ;)
20 augustus

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo

Hoi ....

Met vriendelijke groet,

De Rekenwinkel BV
Klaas Kuperus
Dan bestaat er dus een theoretische kans dat ie gelijk met de 6800XT binnen komt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
UniMatrix schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:59:
Hmja... denk eerlijk gezegd dat die Quest 2 silicone covers van vrcover niet anders zijn: https://nl.aliexpress.com/item/1005001659442555.html

Ik heb er 3 besteld, we gaan het zien :)
Als je goed kijkt zie je dat vrcover losse onderdelen gebruikt en bovendien luchtgaten kent. De versie van ali kent dit niet en lijkt een stukje los dun plastic uit 1 stuk.
Voor de quest 1 heb ik zelf ook de ali-variant geprobeerd en die ligt nu in de kast. Zat voor geen meter en was nogal benauwend/zweterig. Maar goed, dat was voor de quest 1, maar ziet er verdacht gelijkend uit :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
Dit dus.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
BaggerDeBagger schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:01:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat vrcover losse onderdelen gebruikt en bovendien luchtgaten kent. De versie van ali kent dit niet en lijkt een stukje los dun plastic uit 1 stuk.
Voor de quest 1 heb ik zelf ook de ali-variant geprobeerd en die ligt nu in de kast. Zat voor geen meter en was nogal benauwend/zweterig. Maar goed, dat was voor de quest 1, maar ziet er verdacht gelijkend uit :X .
Dit is ook alleen de siliconen cover zoals vrcover die in de verkoop had https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Die waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt.

Niet de hele face mask replacement inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
UniMatrix schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:03:
[...]

Dit is ook lleen de siliconen cover zoals vrcover die in de verkoop had https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Die waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt.

Niet de hele face mask replacement inderdaad.
Ja, ik zie je punt. Deze siliconen zuignap van vr-cover lijkt inderdaad niet heel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb iemand die mijn Quest 1 wil overnemen voor degelijke prijs, maar twijfel toch beetje of upgrade de moeite waard is. Wie heeft upgrade gedaan van Quest 1 naar Quest 2? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
lapino schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:22:
Heb iemand die mijn Quest 1 wil overnemen voor degelijke prijs, maar twijfel toch beetje of upgrade de moeite waard is. Wie heeft upgrade gedaan van Quest 1 naar Quest 2? Ervaringen?
Ligt er puur aan hoeveel iemand er voor bied. Als je niet zoveel hoeft bij te leggen is het de update prima waard. Twee dingen die je moet overwegen zijn:

"Kan ik mods meenemen, of moet ik opnieuw investeren" Als je überhaupt al mods gebruikt
en
"Heb ik een IPD die in lijn ligt met de setting van de Q2".

Ik denk dat het een goede upgrade is. De Q1 gaat toch alleen maar dalen in waarde, dus upgraden met het extra budget van een verkochte Q1 is geen slechte deal.

Zelf heb ik geen ervaringen met de Q1/Q2, dus neem dat mee. Dit zijn mijn 2 cents, als ik in jouw schoenen zou staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb de upgrade gedaan en de Q1 verkocht toen ik de Q2 had. 200 euro doen ze nu ongeveer. Zodra ik de Q2 had bleef de 1 ongebruikt, dus dat is ook zonde.

Plus

+ lichter, compacter en daarmee comfortabeler, niet zo 'front heavy'
++veel scherper beeld, amper screendoor
+ batterijen controllers gaan heeeel lang mee.
+ potentie van 90Hz refresh rate

Min

- duidelijk el cheapo build en afwerking, veel plastic.
- zwart is donkergrijs
- je IPD moet passen zoals al genoemd.

Facebook noem ik niet omdat je daar met de Q1 straks ook aan vast zit.

Als je de Q1 voor 200 kwijt kunt is die 150 de upgrade zeker waard naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zelf heb ik alleen de Q2, dus kan niet vergelijken. Met dit soort dingen denk ik meestal wel over het huidige product of het nog naar mijn wens is. Mis ik er teveel aan of doet hij gewoon wat ik er van verwacht. Wetende dat de nieuwe in een aantal opzichten beter presteerd en in de toekomst ook beter wordt ondersteund kun je dat ook meenemen. Zoals de specs aangeven is de Q2 sneller en heeft een betere resolutie.
Wat de Tostikoning ook al aangeeft, nu kun je voor de Q1 nog wat meer krijgen dan over bijvoorbeeld een jaar.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
Zie dat sommige hier ook een Quest 2 hebben.
Dit is mijn eerste VR headset, en op reddit lees ik dat er een slechte batch met lenzen is.

Ik heb het idee dat de blur om teksten, en god-rays ook bij mij aanwezig is. Zijn er mensen die meer ervaring hebben met VR, en mij kan vertellen of dit normaal is?
Over het algemeen ben ik erg tevreden over de Quest 2, maar door dit topic ben ik toch gaan twijfelen of de kwaliteit niet nog beter kan.

https://www.reddit.com/r/...hat_bad_lenses_look_like/

Het is ook weer niet zo slecht als het linker plaatje, maar als ik een cirkel om tekst heen draai met mijn hoofd kan ik maximaal 2-3cm bewegen, voor het blurry word.
Het viel me al op in VR desktop, dat teksten in Discord lezen erg onprettig is.

[ Voor 20% gewijzigd door patatman12 op 10-11-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
patatman12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
Zie dat sommige hier ook een Quest 2 hebben.
Dit is mijn eerste VR headset, en op reddit lees ik dat er een slechte batch met lenzen is.

Ik heb het idee dat de blur om teksten, en god-rays ook bij mij aanwezig is. Zijn er mensen die meer ervaring hebben met VR, en mij kan vertellen of dit normaal is?
Over het algemeen ben ik erg tevreden over de Quest 2, maar door dit topic ben ik toch gaan twijfelen of de kwaliteit niet nog beter kan.

https://www.reddit.com/r/...hat_bad_lenses_look_like/

Het is ook weer niet zo slecht als het linker plaatje, maar als ik een cirkel om tekst heen draai met mijn hoofd kan ik maximaal 2-3cm bewegen, voor het blurry word.
Het viel me al op in VR desktop, dat teksten in Discord lezen erg onprettig is.
God-rays zijn inherent aan de fresnel lenzen. Omdat die zijn opgebouwd uit lagen, zullen de "hoeken" het licht anders buigen en krijg je de god-rays. Dit is meestal bij felle plaatjes, wit en hoog contrast.
Zelf heb ik er niet zo heel veel last van. Ook het wazige merk ik niet, alleen als ik moe ben en de bril niet goed op m`n hoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hoe zit het nu met de standaard headstrap? Ik heb de Q1 altijd vrij zwaar/oncomfortabel gevonden, dus misschien is dat met de Q2 nog erger? Vooral comfort is belangrijke factor om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:27:
Hoe zit het nu met de standaard headstrap? Ik heb de Q1 altijd vrij zwaar/oncomfortabel gevonden, dus misschien is dat met de Q2 nog erger? Vooral comfort is belangrijke factor om te upgraden.
Q2 is lichter, dus dat helpt. Zo goed als elke reviewer zegt dat standaard headstrap ergens tussen belabberd en verschrikkelijk is voor normaal gebruik* (afhankelijk van de reviewer), en dat de elite headstrap prima is. Probleem is dat die momenteel niet meer verkocht wordt omdat hij de onhandige neiging heeft doormidden te breken. Zullen ze wel fixxen, maar is nog niks bekend over hoe lang dat duurt.
Soliest schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:15:
[...]

God-rays zijn inherent aan de fresnel lenzen. Omdat die zijn opgebouwd uit lagen, zullen de "hoeken" het licht anders buigen en krijg je de god-rays. Dit is meestal bij felle plaatjes, wit en hoog contrast.
Zelf heb ik er niet zo heel veel last van. Ook het wazige merk ik niet, alleen als ik moe ben en de bril niet goed op m`n hoofd zit.
Het is inherent aan fresnel lenzen inderdaad, maar de ene heeft er wel meer last van andere. Die god-rays beperken is één van primaire dingen die ze proberen momenteel.

Ik zit nog bij mijn CV1, en bij hoge contrast plaatjes zijn die niet te missen. Bij nieuwere headsets schijnt dat stuk beter te zijn. Dat ze wazig zijn in de hoeken is iets waar ik echt pas achter kwam toen mensen het bij de nieuwe headsets erover hebben: Ja dat heeft mijn CV1 ook, maar doordat je toch beperkte FoV hebt, ga je niet in de hoeken met je ogen kijken, en draai je je hoofd zodat je onderwerp redelijk in het midden van je blikveld is (dat doe ik iig). Dus daar heb ik zelfs bij een CV1 nog nooit echt last van gehad.

Wat betreft bijvoorbeeld Discord lezen: Dus weer met de disclaimer dat ik een CV1 heb, maar lezen is gewoon kut in VR. Ja mijn beperkte resolutie zal niet helpen, maar je hebt het probleem dat alles dicht bij je onscherp is door limitaties van VR. Dus moet het op een meter of twee worden geprojecteerd, en ik zou in het echt ook niet lekker een boek gaan lezen op twee meter afstand, onafhankelijk hoe groot de letters zijn.

(En dan bedoel ik met lezen 'echt' lezen: Ondertitels op je TV kijken is bijvoorbeeld prima, maar je zou geen heel boek willen lezen via je TV)

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 10-11-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik zou gewoon kijken naar hoeveel je er gebruik van maakt. Zit je veel op de Q1, dan lijkt het me een aardige upgrade. Ligt dat ding te verstoffen, dan zal de Q2 niet veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Ik heb er nog geen spijt van. Heel af en toe mis ik de betere zwartwaardes van de Q1, maar de beeldscherpte, draagcomfort (met elitestrap) en performance van de Q2 zijn mij meer waard.

Bestel gewoon de Q2, test het even kort en hak dan de knoop door. Bevalt het niet voldoende dan stuur je het terug en houd je de Q1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Heb beslist om de Q1 toch maar te verkopen, ik gebruikte die niet zo héél veel maar vooral omdat ik comfort niet zo goed vond en ik de resolutie ook niet zo fantastisch ervaar. De Q2 kan ik bij Coolblue aanschaffen, en als die ook niet bevalt kan die nog altijd terug natuurlijk. Hoop alleen dat die strap me niet teveel gaat storen (de standaard bedoel ik). Voor de prijs die ik nog voor de Q1 kan krijgen, zou het (vermoed ik) niet slim zijn deze nog te houden (krijg er nog 250 voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Zojuist het volgende bericht gekregen:

Beste klant,

Jouw order voor de HP Reverb zit bij de eerste pre-orders die rond 19-11-2020 hier binnen zullen komen. Wij zullen deze zo snel mogelijk na binnenkomst verwerken. Heb je nog niet betaald, dan ontvang je deze week een betaallink. Wanneer je voor AfterPay hebt gekozen, is de betaling ook gedekt. Wanneer op 19-11 de betaling niet binnen is, zal de voorraad aan een volgende klant worden toegewezen. Dus nog héél even geduld! 😊

Met vriendelijke groet,

Klaas Kuperus

Besteld op 19 augustus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:44
ZelianGuy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:59:

....

Besteld op 19 augustus!
Had je ze zelf eerst benaderd of kreeg je die mail spontaan?

Edit: Ik had ook deze mail gekregen, zat in m'n spam. Besteld op 13 Juli.

[ Voor 13% gewijzigd door Platte_Band op 10-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Platte_Band schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:01:
[...]

Had je ze zelf eerst benaderd of kreeg je die mail spontaan?
Spontaan mailtje waar ik blij van werd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023

Beste klant,

Jouw order voor de HP Reverb zit bij de eerste pre-orders die rond 19-11-2020 hier binnen zullen komen. Wij zullen deze zo snel mogelijk na binnenkomst verwerken. Heb je nog niet betaald, dan ontvang je deze week een betaallink. Wanneer je voor AfterPay hebt gekozen, is de betaling ook gedekt. Wanneer op 19-11 de betaling niet binnen is, zal de voorraad aan een volgende klant worden toegewezen. Dus nog héél even geduld! 😊

Met vriendelijke groet,

Klaas Kuperus

Besteld op 19 augustus!
Dan krijgen we hem dus op of net na 12 november, nu nog beslissen tussen de 6800XT of 6900XT,
offff wachten op de 3080ti 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zo, de Q1 is verkocht en meteen maar de Q2 besteld bij coolblue. Ben toch benieuwd, voordeel is dat ik die binnen 30 dagen gerust kan terugsturen indien niet ok, dus tijd genoeg om te evalueren. En als die niet voldoet, is het overwegen om over te stappen naar 'echte' VR met de Reverb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Beste klant,

Met vriendelijke groet,

Klaas Kuperus

Besteld op 19 augustus!
Vreemd ik heb nog niks binnen. Heb Klaas al even gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Zeker een goed idee. Nu maar hopen dat iedereen die op z`n G2 wacht ook in dat topic gaat posten over levertijden, mailtjes van Klaas etc. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:20:
[...]

Zeker een goed idee. Nu maar hopen dat iedereen die op z`n G2 wacht ook in dat topic gaat posten over levertijden, mailtjes van Klaas etc. 8)7 |:(
Ik begrijp dat het niet te erg moet worden, maar ondertussen zijn er meer berichten hier die klagen over G2 levertijden dan berichten over G2 levertijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Wat betreft bijvoorbeeld Discord lezen: Dus weer met de disclaimer dat ik een CV1 heb, maar lezen is gewoon kut in VR. Ja mijn beperkte resolutie zal niet helpen, maar je hebt het probleem dat alles dicht bij je onscherp is door limitaties van VR. Dus moet het op een meter of twee worden geprojecteerd, en ik zou in het echt ook niet lekker een boek gaan lezen op twee meter afstand, onafhankelijk hoe groot de letters zijn.

(En dan bedoel ik met lezen 'echt' lezen: Ondertitels op je TV kijken is bijvoorbeeld prima, maar je zou geen heel boek willen lezen via je TV)
Ja het is voor mij ook lastig vergelijken omdat ik geen ervaring heb met VR behalve de Quest 2. En heb op dit moment ook niemand in de buurt die een headset heeft waar ik mee kan vergelijken.

Ik ben overigens ook niet van plan om boeken te lezen haha. Maar merk het al bij het home-scherm. Als ik naar een knop in het home-menu kijk, en daar een cirkel van 1-2 cm omheen beweeg zie ik hem al blurry/dubbel worden.
Als ik dan het voorbeeld uit de Reddit post pak, en daar de "goede" lenzen zie dan red die van mij dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
patatman12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:20:
[...]

Ja het is voor mij ook lastig vergelijken omdat ik geen ervaring heb met VR behalve de Quest 2. En heb op dit moment ook niemand in de buurt die een headset heeft waar ik mee kan vergelijken.

Ik ben overigens ook niet van plan om boeken te lezen haha. Maar merk het al bij het home-scherm. Als ik naar een knop in het home-menu kijk, en daar een cirkel van 1-2 cm omheen beweeg zie ik hem al blurry/dubbel worden.
Als ik dan het voorbeeld uit de Reddit post pak, en daar de "goede" lenzen zie dan red die van mij dat absoluut niet.
Zou je dan misschien je IPD nog een keer na moeten kijken of die niet per ongeluk verschoven is?
Op de Q2 vind ik de resolutie echt wel erg goed. In zowel de home screen als ook in verschillende spellen is de tekst echt goed te lezen. Ik heb zelfs een "window" van een tooltje gepinned in de Oculus home om het zo in Elite Dangerous te zien. Daarop kan ik ook de teksten goed lezen.

Hmm.. ohw ja.. de Q2 heeft een grotere sweet spot dan de Q1. Daarnaast kan ik middels sidequest de optie uitzetten om foveated rendering helemaal uit te zetten. dat helpt ook bij tekst.

[ Voor 8% gewijzigd door Soliest op 10-11-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwege toch wat twijfels net een Quest 2 bij Coolblue gehaald, dan kan ik iig vergelijken. Nu zal uiteraard een Elite Strap een behoorlijk verschil kunnen maken, maar jezus, direct als je begint is dat echt een dag en nacht verschil met mijn Rift CV1. En niet op een positieve manier...
Ik heb hem al op redelijk wat verschillende manieren geprobeerd, maar mijn conclusie is gewoon dat bij je gezicht hij heel veel harder drukt dan mijn CV1. En natuurlijk, heb hem losser gezet, maar dan komt hij gewoon te los te zitten.

Oftewel ik ga toch op de G2 wachten. En valt die ook tegen, dan blijf ik lekker bij de CV1 tot er iets komt wat voor mij wel voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 10-11-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Sissors schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:08:
Vanwege toch wat twijfels net een Quest 2 bij Coolblue gehaald, dan kan ik iig vergelijken. Nu zal uiteraard een Elite Strap een behoorlijk verschil kunnen maken, maar jezus, direct als je begint is dat echt een dag en nacht verschil met mijn Rift CV1. En niet op een positieve manier...
Ik heb hem al op redelijk wat verschillende manieren geprobeerd, maar mijn conclusie is gewoon dat bij je gezicht hij heel veel harder drukt dan mijn CV1. En natuurlijk, heb hem losser gezet, maar dan komt hij gewoon te los te zitten.

Oftewel ik ga toch op de G2 wachten. En valt die ook tegen, dan blijf ik lekker bij de CV1 tot er iets komt wat voor mij wel voldoet.
Het is inderdaad even friemelen, maar de twee "beugels" waar de headstrap aan vast zit, kun je ook kantelen. Dit kijkt dan wel heel precies, maar hiermee kun je het drukpunt verschuiven van je voorhoofd naar je jukbeen. Het punt precies daartussen geeft bij mij nagenoeg geen harde druk meer om mijn gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ddOEWjfFNmUWQVyEce7elN8oKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ompzA6Ao0N0brRSvYYn9Pjoz.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Soliest op 10-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bleek al zo goed als perfect voor mij te staan, als in, kon daarmee meer druk op jukbenen of voorhoofd krijgen, maar niet de verdeling echt beter krijgen.

Voor mij lijkt het nu iig duidelijk dat de vanille Quest 2 niet voldoet voor mij. Met Elite Strap wordt misschien ook die druk op je hoofd stuk beter, maar goed, die is momenteel niet beschikbaar. Ik ging er wel vanuit gebaseerd op reviews dat zonder Elite Strap het niet ideaal zou zijn, maar dit was toch wel een tegenvaller.

Dus toch maar wachten op de G2, en maakt die mij ook niet blij, dan blijf ik wel langer bij de CV1, of doe ik nog een poging met de Quest 2 als de Elite Strap weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Sissors schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:29:
Die bleek al zo goed als perfect voor mij te staan, als in, kon daarmee meer druk op jukbenen of voorhoofd krijgen, maar niet de verdeling echt beter krijgen.

Voor mij lijkt het nu iig duidelijk dat de vanille Quest 2 niet voldoet voor mij. Met Elite Strap wordt misschien ook die druk op je hoofd stuk beter, maar goed, die is momenteel niet beschikbaar. Ik ging er wel vanuit gebaseerd op reviews dat zonder Elite Strap het niet ideaal zou zijn, maar dit was toch wel een tegenvaller.

Dus toch maar wachten op de G2, en maakt die mij ook niet blij, dan blijf ik wel langer bij de CV1, of doe ik nog een poging met de Quest 2 als de Elite Strap weer beschikbaar is.
Nu je hebt kunnen vergelijken, ben ik ook benieuwd of je verschil merkt qua "god-rays" en blur?
Is de Q2 beter qua scherpheid? Of vergelijkbaar? :)
Pagina: 1 ... 26 ... 123 Laatste