EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ik ga niet zeggen dat ik geen emoties heb hierover.FreeMen schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:38:
Lollig, je ziet aan de reactie precies wie welke bril heeft en alsof iedereen zijn aankoop poogt te verdedigen.
Spellen met zwaarden en bogen zoals The Lab Archery, Gorn, Blade and Sorcery, Raw Data, etc. zullen waarschijnlijk beter gaan op een Index dan op een Quest 2 door de functionele verschillen (tracking, controller, sensors, latency, etc.)
Ik heb niet het gevoel dat deze op een juiste manier werden besproken.
Dit is dus niet gebeurt. De Index en Knuckles zijn al 1,5 jaar uit en er is nog geen beter model. De Reverb G2 is dat niet direct, ik denk dat deze gelijkwaardig is en iets goedkoper. De Q2 is dat ook niet, het dient een andere markt.Je weet gewoon dat als je nu € 1000 neer legt voor een bril deze over een jaar ingehaald gaat zijn door een bril van € 500.
Ik vind het concept van afschrijving op iets wat verder geen productie/economische waarde heeft een beetje onhandig. Een VR bril is geen investering: het levert geen extra geld op. Ervaringen zijn altijd super subjectief dus hoe je die monetair valuteert is altijd een oeverloze discussie. Naast natuurlijk "diminishing returns".De Quest 2 is van dermate prijs/kwaliteitverhouding dat je dat de afschrijving tot het minimum beperkt en biedt ook nog eens veruit de meeste flexibiliteit waar andere brillen dedicated PC zijn.
De paar makke welke de Quest 2 heeft zoals geluid en comfort kan je voor een paar tientjes 300% verbeteren. Is het dan op level van een Index, wellicht niet maar die is zelfs met alle upgrades 2,5x de prijs van een Quest.
Dat kan ik volledig begrijpen.Het is maar wat je over hebt voor de extra features. Voor mij was het de draadloze functie wat veruit de grootste doorslag gaf om voor de Q2 te gaan.
Dan nog doet de Valve Index het niet slecht: tweedehands levert hij snel nog 900-1000€ op. En dat na anderhalf jaar. De waarde klopt dus: het is duur, maar dit is de moeite waard.Als de G2 voor het geld draadloos was geweest had ik wellicht het verschil bijgelegd voor een beter plaatje. De index prijs is naar mijn mening niet meer verdedigbaar.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Tsja wat de gek er voor geeft maar wacht nog maar een maand of 1 - 2 en dan gaat dat er heel anders uit zien. Zelfde zie je met de verkopen van de nvidea 20XX serie, verkochten net voor de release van de 30XX nog voor dik geld, inmiddels zijn ze de helft...XanderDrake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:43:
[...]
[...]
Dan nog doet de Valve Index het niet slecht: tweedehands levert hij snel nog 900-1000€ op. En dat na anderhalf jaar. De waarde klopt dus: het is duur, maar dit is de moeite waard.

@FreeMen dat valt volgens mij nog wel mee, de 2070 super is iets van 470 - 570 momenteel. Ik heb 'm vorig jaar gekocht voor 579, met gratis CoD destijds. Maar dat zal nu allicht komen doordat de 30xx echt gewoon niet leverbaar is.
[ Voor 28% gewijzigd door Romius op 03-11-2020 13:56 ]
Dat is een interessant voorbeeld: naast hogere performance heeft de 3000 serie niet direct functionele verschillen met de 2000 serie. Allebei RTX, etc.FreeMen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:51:
[...]
Tsja wat de gek er voor geeft maar wacht nog maar een maand of 1 - 2 en dan gaat dat er heel anders uit zien. Zelfde zie je met de verkopen van de nvidea 20XX serie, verkochten net voor de release van de 30XX nog voor dik geld, inmiddels zijn ze de helft...
Dat is anders bij de Q2 en Index.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik doelde op G2 vs Index, waar de G2 flink goedkoper is. De G2 heeft (zover ik alle reviews mag geloven) veruit het beste scherm waar de index fps tegenover zet. De rest is allemaal op eenzelfde basis (kabel, latency, headband, controllers etc). Dit is ook waarom ik denk dat de Index in de prijs naar beneden zal moeten richting de prijs van de G2 want anders gaat die het dadelijk heel moeilijk krijgen in de verkopen vrees ik. Vandaar het vergelijk met de RTX'en.XanderDrake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:53:
[...]
Dat is een interessant voorbeeld: naast hogere performance heeft de 3000 serie niet direct functionele verschillen met de 2000 serie. Allebei RTX, etc.
Dat is anders bij de Q2 en Index.
Ik denk dat je doelt op nieuwprijzen, deze blijven inderdaad hoog. De Q1 is ook nog steeds ruim € 400 nieuw en ik wed dat ze nog verkocht worden ook. Winkels maken (mis)(ge)bruik van de gebrek aan kennis bij de gemiddelde consument.Romius schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:52:
@FreeMen dat valt volgens mij nog wel mee, de 2070 super is iets van 470 - 570 momenteel. Ik heb 'm vorig jaar gekocht voor 579, met gratis CoD destijds. Maar dat zal nu allicht komen doordat de 30xx echt gewoon niet leverbaar is.
[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 03-11-2020 14:07 ]
Bestware (Duitse leverancier) heeft een interessante post geplaatst over uitleveren van units:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Ja, de nieuwprijzen inderdaad, 2e hands weet ik zo niet, dat zal flink gekelderd zijn omdat de meesten wel weten dat de rtx30xx sneller is. Maarja, zie er maar 1 te krijgen dan..FreeMen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:58:
[...]
Ik denk dat je doelt op nieuwprijzen, deze blijven inderdaad hoog. De Q1 is ook nog steeds ruim € 400 nieuw en ik wed dat ze nog verkocht worden ook. Winkels maken (mis)(ge)bruik van de gebrek aan kennis bij de gemiddelde consument.
Balen, wachten duurt lang (en het gaat blijkbaar toch nog langer duren )dods12 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:12:
Voor degenen die met spanning zitten te wachten op een Reverb G2 (zoals ik).
Bestware (Duitse leverancier) heeft een interessante post geplaatst over uitleveren van units:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
In aanvulling op bovenstaand : https://www.reddit.com/r/..._units_have_been_sent_to/
De index was dan ook de eerste VR-bril, sinds de Rift, die echt wat nieuws wist te bieden. Een zelfde stap gaan denk ik de komende tijd meemaken op het gebied van resolutie (waarbij de Q2 en G2 de eerste van de "nieuwe" lichting zijn).XanderDrake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:43:
[...]
Ik ga niet zeggen dat ik geen emoties heb hierover.Maar er zijn wezenlijke functionele verschillen (dus niet alleen comfort, wat overigens wél belangrijk is voor een object wat uren aan je hoofd vastgekluisterd zit
) welke impact hebben op je gameplay.
Spellen met zwaarden en bogen zoals The Lab Archery, Gorn, Blade and Sorcery, Raw Data, etc. zullen waarschijnlijk beter gaan op een Index dan op een Quest 2 door de functionele verschillen (tracking, controller, sensors, latency, etc.)
Ik heb niet het gevoel dat deze op een juiste manier werden besproken.
[...]
Dit is dus niet gebeurt. De Index en Knuckles zijn al 1,5 jaar uit en er is nog geen beter model. De Reverb G2 is dat niet direct, ik denk dat deze gelijkwaardig is en iets goedkoper. De Q2 is dat ook niet, het dient een andere markt.
[...]
Ik vind het concept van afschrijving op iets wat verder geen productie/economische waarde heeft een beetje onhandig. Een VR bril is geen investering: het levert geen extra geld op. Ervaringen zijn altijd super subjectief dus hoe je die monetair valuteert is altijd een oeverloze discussie. Naast natuurlijk "diminishing returns".
[...]
Dat kan ik volledig begrijpen.
[...]
Dan nog doet de Valve Index het niet slecht: tweedehands levert hij snel nog 900-1000€ op. En dat na anderhalf jaar. De waarde klopt dus: het is duur, maar dit is de moeite waard.
Maar bij VR is het echt een kip-ei verhaal. Een verhaal dat behoorlijk werd tegengehouden door de kosten en de moeite die het kost om alles klaar te zetten. Ook daar zijn de afgelopen jaren behoorlijk stappen in gemaakt, waarbij de Quest voorop loopt.
Dankzij het succes van de Quest 2 kan het kip-ei verhaal er heel anders uit te komen zijn en het voor ontwikkelaars veel aantrekkelijker maken om daadwerkelijk iets met VR te doen. Dit zorgt voor een grotere afzetmarkt en dus lagere prijzen en meer vernieuwing op korte termijn.
Als de Quest 2 dit door z'n lage prijs een kickstart heeft gegeven dan kan het snel gaan de komende tijd. Zeker als de G2 een succes wordt (zowel qua ervaring als commercieel) kan dit de markt juist de duw in de rug geven die het oh zo nodig heeft nadat het momentum behoorlijk verloren ging na de (te dure) launch van de Rift en Vive.
Om een vergelijk te maken met auto's: De Quest 2 kun je zien als de T-Ford. Absoluut niet de beste auto die er te krijgen was, maar wel de auto die auto's bij de massa heeft gekregen...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Vanwaar heb je spijt van die aankoop? Als het de prijs is kan het begrijpen als je die voor boven de €500 hebt gekocht. Zelf net voor €315 gekocht en is echt een top verbetering op mijn vorige kaart (GTX 980 die ik voor €105 verkocht heb).UniMatrix schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:
Besparen op de cpu en dat in de videokaart stoppen. Je hebt meer aan een 100 euro duurdere videokaart dan een 100 euro duurdere CPU. Met een i3 9100f van 70 euro kom je een heel eind weet ik uit ervaring. En misschien even wachten tot je een van de nieuwe AMD of Nvidia generatie videokaarten in een lagere prijsklasse kunt scoren. Ik heb vrij veel spijt van de aanschaf van een rtx 2070 een paar maanden terug, maar dat houd je toch.
Maar CPU is zeker van minder belang bij VR, zeker op de Quest 2, heeft een hoge resolutie, dus meer grafische kracht nodig. Krijg ook het gevoel dat de meeste VR georiënteerde spellen minder CPU heavy zijn. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, Squadrons bijvoorbeeld, vind persoonlijk dat die niet zo VR georiënteerd is zoals velen beweren.
Daarover sprekend, ik merk met Half Life af en toe iets wat op gestotter lijkt, maar het gebeurt alleen als ik van boven naar beneden kijk soms, ook in gebieden dat er niet veel spannends aan de hand is. Dan lijkt het alsof ik een klein stukje mij verstap zeg maar. Is dit volgens jullie wel FPS probleem gerelateerd door dan wel mijn CPU of zelfs de RTX 2070?
Het gebeurt zeker niet altijd, maar leidt wel af.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb zelf de G2 besteld, maar ik zie dit niet echt als een baanbrekende headset. Dat was de Index veel meer, met een revolutionaire controller, een flinke stap omhoog in resolutie en de nieuwe audio. Ik verwacht geen hele grote stap in beeldkwaliteit tov de index.MazeWing schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:18:
[...]
De index was dan ook de eerste VR-bril, sinds de Rift, die echt wat nieuws wist te bieden. Een zelfde stap gaan denk ik de komende tijd meemaken op het gebied van resolutie (waarbij de Q2 en G2 de eerste van de "nieuwe" lichting zijn).
Maar bij VR is het echt een kip-ei verhaal. Een verhaal dat behoorlijk werd tegengehouden door de kosten en de moeite die het kost om alles klaar te zetten. Ook daar zijn de afgelopen jaren behoorlijk stappen in gemaakt, waarbij de Quest voorop loopt.
Dankzij het succes van de Quest 2 kan het kip-ei verhaal er heel anders uit te komen zijn en het voor ontwikkelaars veel aantrekkelijker maken om daadwerkelijk iets met VR te doen. Dit zorgt voor een grotere afzetmarkt en dus lagere prijzen en meer vernieuwing op korte termijn.
Als de Quest 2 dit door z'n lage prijs een kickstart heeft gegeven dan kan het snel gaan de komende tijd. Zeker als de G2 een succes wordt (zowel qua ervaring als commercieel) kan dit de markt juist de duw in de rug geven die het oh zo nodig heeft nadat het momentum behoorlijk verloren ging na de (te dure) launch van de Rift en Vive.
Om een vergelijk te maken met auto's: De Quest 2 kun je zien als de T-Ford. Absoluut niet de beste auto die er te krijgen was, maar wel de auto die auto's bij de massa heeft gekregen...
Net als jou hoop ik dat de G2 en de Quest 2 wel een groter publiek weet te bereiken. Al denk ik dat die eer meer naar de Q2 zal gaan. Vooral ook omdat je daar niet nog eens een dure pc voor nodig hebt. De G2 is vooral heel interessant voor de Vive en rift eigenaren die op de volgende generatie zaten te wachten (daar hoor ik bij).
De index is het neusje van de zalm, maar zeker qua beeldkwaliteit gaan we de komende tijd nog wel wat sprongen maken verwacht ik. Ook tracking stations zijn in de toekomst gewoon verleden tijd. Zeker als je ziet hoe goed die van de Quest 2 al werken...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Stotter als echte hickups of schokken? Ik vermoed dat beide te maken hebben met je latency dan wel latency hickups. Speel je via VD of link? In VD stond de bitrate na een update standaard op 90mbps wat bij mij beduidend meer latency en framedrops gaf dan de 65mbps waar ik hem tot dan (en ook nu weer) op heb staan. Nog af en toe komt er in HL Alyx een rare hickup maar dat wijt ik aan het niet constant kunnen houden van de 65mpbs stream ivm de router in de meterkast. Tegelijk met de hickup is er namelijk ook een soundstotter wat mij aan geeft dat er wat weg valt onderweg. Wat dat betreft is draadloos wel gevoelig.Koldur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
[...]
Daarover sprekend, ik merk met Half Life af en toe iets wat op gestotter lijkt, maar het gebeurt alleen als ik van boven naar beneden kijk soms, ook in gebieden dat er niet veel spannends aan de hand is. Dan lijkt het alsof ik een klein stukje mij verstap zeg maar. Is dit volgens jullie wel FPS probleem gerelateerd door dan wel mijn CPU of zelfs de RTX 2070?
[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 03-11-2020 15:24 ]
Dat zou zomaar kunnen, even checken, gisteravond was ik pas 22:15 klaar met de PC weer in orde te hebben na de upgrade en heb daar nog niet naar gekeken. Dank je voor de tip! Speel via VD. Die bitrate bedoel je dus VR Bitrate en niet desktop toch? Die staat standaard op 32, maar als ik een spel speel hoger bij mij.FreeMen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:21:
[...]
Stotter als echte hickups of schokken? Ik vermoed dat beide te maken hebben met je latency dan wel latency hickups. Speel je via VD of link? In VD stond de bitrate na een update standaard op 90mbps wat bij mij beduidend meer latency en framedrops gaf dan de 65mbps waar ik hem tot dan (en ook nu weer) op heb staan. Nog af en toe komt er in HL Alyx een rare hickup maar dat wijt ik aan het niet constant kunnen houden van de 65mpbs stream ivm de router in de meterkast.
EDIT:
Denk dat ik al weet wat zorgt voor de lge Desktop bitrate, namelijk de instelling van Virtual Desktop Streamer, automatically adjust bitrate. Als die aan staat verandert het, wanneer die uit staat kan je wel hoger, moet het nog testen!
[ Voor 19% gewijzigd door Koldur op 03-11-2020 15:37 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik zie zelf de G2 als de ondergrens waarop ik instap in VR. De kinderziektes zijn nu bijna opgelost en de ontbrekende features gaan nu ook wel snel komen. VR is denk ik pas af wanneer de resolutie naar het oplossend vermogen van het menselijk oog wordt opgetrokken. Voor zover ik begrijp zou dat bij een FoV van 120° zo'n 6000 pixels in het vierkant moeten bedragen. Daarnaast moet er finger tracking en eye tracking worden toegevoegd en de FoV naar 160° of meer worden opgetrokken. Dit alles moet wel draadloos worden. Pas dan is VR af naar mijn mening. Geen luxe, maar broodnodige immersie. Voordat we daar zijn is er denk ik wel 5 jaar verstreken. En dat ligt niet alleen aan de brillen, maar ook aan de GPU's die nog in performance moeten schalen.MazeWing schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:00:
De g2 is vooral interessant vanwege de (flink) hogere resolutie, geen SDE (meer) en een scherpe prijs voor hetgeen je krijgt.
De index is het neusje van de zalm, maar zeker qua beeldkwaliteit gaan we de komende tijd nog wel wat sprongen maken verwacht ik. Ook tracking stations zijn in de toekomst gewoon verleden tijd. Zeker als je ziet hoe goed die van de Quest 2 al werken...
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Tot die tijd geniet ik van de headsets die al jouw benoemde broodnodige minima verreweg nog niet hebben, en heb ik er extreem veel plezier mee en voel ik me ook compleet aanwezig in de virtuele wereldocf81 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:45:
[...]
Ik zie zelf de G2 als de ondergrens waarop ik instap in VR. De kinderziektes zijn nu bijna opgelost en de ontbrekende features gaan nu ook wel snel komen. VR is denk ik pas af wanneer de resolutie naar het oplossend vermogen van het menselijk oog wordt opgetrokken. Voor zover ik begrijp zou dat bij een FoV van 120° zo'n 6000 pixels in het vierkant moeten bedragen. Daarnaast moet er finger tracking en eye tracking worden toegevoegd en de FoV naar 160° of meer worden opgetrokken. Dit alles moet wel draadloos worden. Pas dan is VR af naar mijn mening. Geen luxe, maar broodnodige immersie. Voordat we daar zijn is er denk ik wel 5 jaar verstreken. En dat ligt niet alleen aan de brillen, maar ook aan de GPU's die nog in performance moeten schalen.
Ben je nu serieus? Of ben je aan het memen?ocf81 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:45:
[...]
Ik zie zelf de G2 als de ondergrens waarop ik instap in VR. De kinderziektes zijn nu bijna opgelost en de ontbrekende features gaan nu ook wel snel komen. VR is denk ik pas af wanneer de resolutie naar het oplossend vermogen van het menselijk oog wordt opgetrokken. Voor zover ik begrijp zou dat bij een FoV van 120° zo'n 6000 pixels in het vierkant moeten bedragen. Daarnaast moet er finger tracking en eye tracking worden toegevoegd en de FoV naar 160° of meer worden opgetrokken. Dit alles moet wel draadloos worden. Pas dan is VR af naar mijn mening. Geen luxe, maar broodnodige immersie. Voordat we daar zijn is er denk ik wel 5 jaar verstreken. En dat ligt niet alleen aan de brillen, maar ook aan de GPU's die nog in performance moeten schalen.

PSN: DutchTrickle PVoutput
Er is een verschil tussen begint zijn belofte in te lossen en de belofte is ingelost. Ik zie toch veel issues die mensen voor lief lijken te nemen bij de oudere headsets. De G2 lijkt de eerste headset te worden met een enigszins acceptabel beeld. Misschien handig om te weten dat ik voornamelijk combat flightsims ermee ga spelen en dat kleine details er toe doen in dat genre. (opponenten die 90% van de tijd maar een paar pixels groot zijn) Voor mij dus reden om eens te gaan kijken en een G2 aan te schaffen. Het biedt zeker wel iets van meerwaarde, maar mijn perfectionistische persoontje is gewoon te kritisch om daar mee te willen dealen.ThoNohT schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:58:
[...]
Tot die tijd geniet ik van de headsets die al jouw benoemde broodnodige minima verreweg nog niet hebben, en heb ik er extreem veel plezier mee en voel ik me ook compleet aanwezig in de virtuele wereldIk kan ook niet wachten op de betere resolutie die ik met de G2 krijg, maar zelfs met mijn Rift S vind ik alles nu al zo geweldig...
@Maverick Ik denk dat je het antwoord wel zou moeten kunnen afleiden uit deze reply.
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 03-11-2020 16:13 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Haha ieder zijn ding. Het hangt ervan af welke belofte je bedoelt denk ik. Voor jouw geval snap ik helemaal dat je die hoge resolutie wil hebben. Ook voor sim racen wil ik graag de auto's en borden in de afstand beter kunnen zien.ocf81 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:08:
[...]
Er is een verschil tussen begint zijn belofte in te lossen en de belofte is ingelost. Ik zie toch veel issues die mensen voor lief lijken te nemen bij de oudere headsets. De G2 lijkt de eerste headset te worden met een acceptabel beeld. Misschien handig om te weten dat ik voornamelijk combat flightsims ermee ga spelen en dat kleine details er toe doen in dat genre. (opponenten die 90% van de tijd maar een paar pixels groot zijn) Voor mij dus reden om eens te gaan kijken. Het biedt zeker wel iets van meerwaarde, maar mijn kritische persoontje is gewoon te perfectionistisch om daar mee te willen dealen.
Je vorige reactie kwam echter wel heel erg generaliserend over. En als je de spellen van nu speelt, dan is de immersie van de eerste generatie headsets echt al gewoon geweldig. En natuurlijk gaan we er van uit dat net als standaard computers/games, alles continu steeds beter blijft worden. Dus ik zie 'de belofte', wat dat dan ook is, als nooit ingelost. Maar het broodnodige minimum hadden we met de Vive/Rift/etc al wel naar mijn mening
Nou ja, spijt van de RTX 2070... Nieuw gekocht voor 465 geloof ik, en dan op Toms hardware lezen dat het een slechte tijd is om een videokaart te kopen want 3000 en Big NaviKoldur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
[...]
Vanwaar heb je spijt van die aankoop? Als het de prijs is kan het begrijpen als je die voor boven de €500 hebt gekocht. Zelf net voor €315 gekocht en is echt een top verbetering op mijn vorige kaart (GTX 980 die ik voor €105 verkocht heb).
Maar CPU is zeker van minder belang bij VR, zeker op de Quest 2, heeft een hoge resolutie, dus meer grafische kracht nodig. Krijg ook het gevoel dat de meeste VR georiënteerde spellen minder CPU heavy zijn. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, Squadrons bijvoorbeeld, vind persoonlijk dat die niet zo VR georiënteerd is zoals velen beweren.
Maar goed, ik ben een tijdje uit het hardware kopen geweest, dus ik had beter moeten onderzoeken. Zo had ik de Quest 2 ook niet aan zien komen...
En qua mensen die veel uitgeven, ik heb zelf ook al veel gekocht dit jaar met als excuus: we gaan niet op vakantie en dat is ook al gauw een paar duizend.

Nu even die 90 Hz proberen!
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Niet dat het nu kan vanwege een bepaald virus, maar je zou eens langs moeten gaan bij zo'n VR Bar/Arcade. Elke middelgrote stad en groter heeft er wel één en dan kan je zien hoe goed de huidige oplossingen werken.ocf81 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:08:
[...]
Er is een verschil tussen begint zijn belofte in te lossen en de belofte is ingelost. Ik zie toch veel issues die mensen voor lief lijken te nemen bij de oudere headsets. De G2 lijkt de eerste headset te worden met een enigszins acceptabel beeld. Misschien handig om te weten dat ik voornamelijk combat flightsims ermee ga spelen en dat kleine details er toe doen in dat genre. (opponenten die 90% van de tijd maar een paar pixels groot zijn) Voor mij dus reden om eens te gaan kijken en een G2 aan te schaffen. Het biedt zeker wel iets van meerwaarde, maar mijn perfectionistische persoontje is gewoon te kritisch om daar mee te willen dealen.
@Maverick Ik denk dat je het antwoord wel zou moeten kunnen afleiden uit deze reply.
Zelfs zo'n instap oplossing als de Quest 2 is al erg scherp!
Natuurlijk heeft iedereen zn eigen voorkeur, maar er is een wezenlijk risico dat je jezelf nu te kort doet
Ja je hebt gelijk ik heb geen harde cijfers en kan het zeker totaal mis hebben.Finraziel schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:30:
[...]
Dat baseer je dan op wat je hier leest? Want ik denk niet dat de cross sectie van Tweakers en VR enthousiastelingen echt representatief zal zijn van wat de gemiddelde Quest koper doet. Hier ga je uiteraard relatief veel mensen tegenkomen met een dikke pc.
[ Voor 7% gewijzigd door Plugin op 03-11-2020 17:04 ]
Uhm, je had al wel meegekregen dat ik de G2 gepreordered heb? Uit jouw reactie lijkt de aanname uit te gaan dat ik VR totaal afwijs. Dat is niet zo. Ik heb wel mijn bedenkingen omdat bepaalde features nog ontbreken die mijns inziens essentieel zijn voor een naadloze ervaring. En een naadloze ervaring is denk ik wat nodig is om VR écht succesvol te maken. De G2 is denk ik een goede interim oplossing die tenminste de grootste problemen met de beeldweergave oplost.XanderDrake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:48:
[...]
Niet dat het nu kan vanwege een bepaald virus, maar je zou eens langs moeten gaan bij zo'n VR Bar/Arcade. Elke middelgrote stad en groter heeft er wel één en dan kan je zien hoe goed de huidige oplossingen werken.
Zelfs zo'n instap oplossing als de Quest 2 is al erg scherp!
Natuurlijk heeft iedereen zn eigen voorkeur, maar er is een wezenlijk risico dat je jezelf nu te kort doet
Ik heb al uitgelegd dat het beeld belangrijk is voor de voor mij interessante toepassing, te weten combat flightsims. Over eerdere headsets werd door het overgrote deel van mensen die het gebruikten met combat flightsims gezegd: "Ja het is heel gaaf als je in de cockpit zit en rondkijkt, maar je kan je tegenstanders niet zien tot ze al heel dichtbij zijn".
Dat laatste deel betekent dus dat je winstkansen in een WVR (within visual range) luchtgevecht dramatisch afnemen. Met een normaal scherm op 4k (39½ inch, dat wel) ben je soms gewoon een object van ~3 pixels aan het tracken om ervoor te zorgen dat je niet overvallen wordt. Ik ben niet bereid om mijn winstkansen willens en wetens te verkleinen alleen om maar een leukere experience te hebben maar om vervolgens het spel te verliezen. Met de index en G2 is denk ik de onderwaarde voor een bevredigende ervaring behaald voor de spellen waar VR voor mij interessant kan zijn. Dat heeft heel simpel te maken met waar ik naar op zoek ben en de manier waarop VR daar een meerwaarde op kan zijn voor mij. Wat dat betreft denk ik wel dat VR tot nu toe weinig killer apps heeft. Flight sims en sim racing bieden een tamelijk volledige ervaring, hoewel bij flight sims finger tracking nu nog een gecompliceerde bedoeling is, terwijl je dat wel graag in het spel hebt zitten omdat je moet wisselen tussen knopjes en je HOTAS. HL:Alyx lijkt een van de weinige spellen te zijn buiten die genres dat wel iets van diepgang heeft. Daarbuiten lijkt het mij een schrale bedoeling. Het lijstje van spellen die te veel leunen op een gimmick is lang. Beat Sabre lijkt een leuk spel, maar qua scope een beetje beperkt. Onward lijkt te verbleken bij Arma en Squad qua diepgang.
© ocf81 1981-infinity
Koop dat alsjeblieft niet! Voor het zelfde geld bouw je er 1 die 2x zo goed is, met een 5600x en een 6800xt.mytheory schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:24:
Deze had ik op het oog: https://www.coolblue.nl/p...-codex-5-10sc-096mys.html
Het is weer een hele tijd geleden dat ik zelf pc's samen gesteld dus dat wordt inderdaad weer een leuke uitdaging. Welke componenten stel je voor? Ben bang dat ik de verkeerde combinatie samenstel.Thodekroo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:10:
[...]
Koop dat alsjeblieft niet! Voor het zelfde geld bouw je er 1 die 2x zo goed is, met een 5600x en een 6800xt.
Dit is exact hoe mijn pc er (als het goed is) over een paar weken uit ziet. Reken voor de 5600x €320 en de 6800xt ongeveer €750mytheory schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:05:
[...]
Het is weer een hele tijd geleden dat ik zelf pc's samen gesteld dus dat wordt inderdaad weer een leuke uitdaging. Welke componenten stel je voor? Ben bang dat ik de verkeerde combinatie samenstel.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 158,90 | € 158,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,05 | € 101,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,55 |
Thx!Thodekroo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:
[...]
Dit is exact hoe mijn pc er (als het goed is) over een paar weken uit ziet. Reken voor de 5600x €320 en de 6800xt ongeveer €750
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 5600X Boxed € 0,- € 0,- 1 Moederborden MSI MAG B550 Tomahawk € 165,- € 165,- 1 Videokaarten AMD Radeon RX 6800 XT € 0,- € 0,- 1 Behuizingen be quiet! Pure Base 500DX Zwart € 95,95 € 95,95 1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC € 158,90 € 158,90 1 Voedingen be quiet! Straight Power 11 650W € 108,65 € 108,65 1 Solid state drives Kingston A2000 1TB € 101,05 € 101,05 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 629,55
Daar kan ik wat mee
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 307,96 | € 307,96 |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi | € 169,40 | € 169,40 |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra (11G-P4-2487-KR) | € 1.399,- | € 1.399,- |
1 | Interne harde schijven | WD Green WD30EZRSDTL, 3TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Inter-Tech K1 | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-A9x14 PWM, 92mm | € 16,61 | € 16,61 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm | € 13,14 | € 13,14 |
1 | Toetsenborden | Logitech G510 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Sharkoon Shark Force Zwart | € 8,90 | € 8,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | EVGA 850 GQ (V2) | € 318,99 | € 318,99 |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP600 500GB | € 106,83 | € 106,83 |
1 | Solid state drives | Sabrent Rocket PCI-e 4.0 met heatsink 2TB | € 441,89 | € 441,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 109,48 | € 109,48 |
1 | Netwerkopslag | Seagate Wireless Plus 2TB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.085,04 |
Ik heb het idee dat m'n muis een bottleneck is

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Het klinkt alsof een deel van de mensen die al besteld hebben wel pre-orders zijn, en andere niet? Die mensen krijgen vandaag of morgen iets te horen, de andere mensen hebben hem waarschijnlijk voor kerst. Ik snap hem niet helemaalDe pre-orders zijn momenteel in productie voor ons en we verwachten vandaag of morgen iedere klant die daar bij zit te informeren over de levertijd.

Achja, rustig doorwachten.

Ben benieuwd wanneer ze gaan uitleveren vanuit de Rekenwinkel. Heb besteld bij Bestware op 9 juli, blijkbaar worden preorders t/m 8 juli in week 46 uitgeleverd, vooralsnog geen info over de rest.Blaim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:48:
Over de levertijd van de Reverb G2 stuurt de Rekenwinkel me net het volgende:
[Afbeelding]
Dat je er net een dag naast zit is wel zuur zeg. Mijn bestelling op 18 juli gedaan en heb nog geen idee of ik er bij zit de eerste ronde. Kan me voorstellen dat de Rekenwinkel een aanzienlijk lager aantal orders heeft gekregen dan Bestware maar dat ze daarom dus ook relatief lager aantal headsets ontvangen.JohnnieWbl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:00:
[...]
Ben benieuwd wanneer ze gaan uitleveren vanuit de Rekenwinkel. Heb besteld bij Bestware op 9 juli, blijkbaar worden preorders t/m 8 juli in week 46 uitgeleverd, vooralsnog geen info over de rest.
Bestware leek er beetje op te hinten dat de eerste batch verdeeld werd over Europese resellers. Maar 18 juli (of mijn 30 juli) zou bij Bestware zeker niet bij de eerste batch zitten, dus afwachten. En tja, als dan een week later er nog eens 25% van de preorders kan worden geleverd vind ik het wel prima. Maar als we nog twee weken moeten wachten voor nog een 10% van de pre-orders, dan wordt het wel weer heel lang. En sowieso is dit hele gedoe nou niet echt een lichtend voorbeeld hoe je pre-orders en een product launch doet.Blaim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:06:
[...]
Dat je er net een dag naast zit is wel zuur zeg. Mijn bestelling op 18 juli gedaan en heb nog geen idee of ik er bij zit de eerste ronde. Kan me voorstellen dat de Rekenwinkel een aanzienlijk lager aantal orders heeft gekregen dan Bestware maar dat ze daarom dus ook relatief lager aantal headsets ontvangen.
Ik denk dat je met een 18/07 preorder meer kans hebt bij de rekenwinkel dan Bestware indd, hopelijk pak je de eerste ronde mee.Blaim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:06:
Dat je er net een dag naast zit is wel zuur zeg. Mijn bestelling op 18 juli gedaan en heb nog geen idee of ik er bij zit de eerste ronde. Kan me voorstellen dat de Rekenwinkel een aanzienlijk lager aantal orders heeft gekregen dan Bestware maar dat ze daarom dus ook relatief lager aantal headsets ontvangen.
@Sissors Op zich heb je gelijk, het had allemaal wat beter aangepakt / gecommuniceerd kunnen worden. Persoonlijk maakt het me niet veel uit, 2020 is sowieso wel een jaar dat het geduld aardig getest wordt dus HP kan er ook wel bij. Geeft alleen maar meer tijd om alle reviews en producten van AMD en Nvidia goed door te nemen, mocht blijken dat mijn GTX1080 niet voldoende is voor de G2 gaat er december / januari een nieuw systeem komen. Waarschijnlijk komt die er bij de 1e hapering er sowieso
© ocf81 1981-infinity
YouTube: DECAGEAR 1 - Everything We Know So Far! Interview Summary - Displays...
Een staatslot is duurder, zullen we maar zeggen, en dan ben je ook je geld kwijt
Edit: Waar ik woon kost een staatslot trouwens beduidend minder dan $ 459
[ Voor 21% gewijzigd door Thodekroo op 04-11-2020 14:20 ]
Maar net als @JohnnieWbl al zegt geeft het meer tijd om de GPU's te beoordelen. Zen 3 is zeker, qua gpu kan het voor mij nog beide kanten op.
Hopelijk leveren ze nadat je de overige €450 betaald hebt 😂UniMatrix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:05:
Zo, nu ze PayPal hebben toegevoegd als betaalwijze heb ik mijn Decagear headset ge-preorderd.
YouTube: DECAGEAR 1 - Everything We Know So Far! Interview Summary - Displays...
Een staatslot is duurder, zullen we maar zeggen, en dan ben je ook je geld kwijt
Blijft een groot risico, helemaal een bedrijf zonder geschiedenis en praatjes die nog te goed om waar te zijn lijken.
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Ja dat zou lachen zijn, een soort optiehandelTadango schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:27:
Zoals ik het zie is die $10 een garantie dat je hem voor $449 mag kopen straks. Ook al wordt deze $699 uiteindelijk, (of $399)
EDIT: Te koop, plek in wachtrij Decagear, 200 euro
[ Voor 8% gewijzigd door UniMatrix op 04-11-2020 14:30 ]
Ahhh, ik dacht alUniMatrix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:26:
Mwa @Thodekroo @DutchEZmoder de aanbetaling is $10 (€ 8,95) tegen de tijd dat ik de rest op moet hoesten is denk ik wel duidelijk of het een luchtballon is.
Alhoewel ik gok dat die maart nog wel een paar keer uitgesteld gaat worden. Dat is namelijk nog sneller dan dat ik al op mijn G2 aan het wachten ben.
Dus kortom, als het uit komt en inderdaad zijn beloftes waar maakt, dan lijkt het me een beetje een goedkopere versie van de G2. Prima natuurlijk, maar ik ga er niet op wachten :-) Dan betaal ik met plezier de 200 euro extra om dit jaar (hopelijk) nog met de G2 te kunnen spelen.
Als je veel om die features geeft dan kan het natuurlijk wel een voordeel zijn. Maar ik hoop dan wel dat er ook spellen komen die ze gaan implementeren :-) Anyway, ik zou het nu überhaupt nog te spannend vinden om hem te preorderen.
Edit: En hij is natuurlijk niet als standalone te gebruiken
[ Voor 16% gewijzigd door Thodekroo op 04-11-2020 14:51 ]
Goed punt, die was ik vergeten. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat werken. Vooralsnog bij simracing is het niet iets wat ik echt mis, maar het is natuurlijk altijd een groot voordeel. Ik zou wel eerst willen zien bij anderen hoe dat gaat voordat ik de allereerste echte wireless PCVR headset ga kopen. Want als het a la quest gaat, dan hoeft het voor mij niet.Thodekroo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:46:
Je vergeet even te melden dat ie wireless is. Feitelijk is het het beste van de Quest 2 en G2 in 1. Afgezien van de inferieure audio oplossing die ze hebben gekozen.
https://www.reddit.com/r/.../jn8zkg/bestwares_update/
Pech voor mij, heb de order geplaatst op 10 juli (2 dagen te laat!).With the first batch, which is expected (as always: subject to change) to reach us next week (WW46) we would be able to supply the first ~13% of our pre-orders, which contains pre-orders until and including 8th July. This information will be updated regularly from now on and shown in the table below.
For everyone who ordered afterwards: please be patient! HP is now producing at full speed and there are no stumbling blocks on the production side. We are close and the task now is to process the order backlog gradually and in a coordinated manner.
Batch # Estimated Time of Arrival (ETA) Amount (Percentage of possible pre-order fulfilment) Contains pre-orders until
1 WW46 First 13% 8th July
2 TBA TBA TBA
[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 04-11-2020 15:17 ]
Wireless? Daar kijken ze naar toch? Ik zag in de video gewoon DP + USB.Thodekroo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:46:
Je vergeet even te melden dat ie wireless is. Feitelijk is het het beste van de Quest 2 en G2 in 1. Afgezien van de inferieure audio oplossing die ze hebben gekozen.
Dit staat op de site:Tadango schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:35:
[...]
Wireless? Daar kijken ze naar toch? Ik zag in de video gewoon DP + USB.
"The headset supports an add-on wireless device that connects onto the back of the headset strap to allow wireless gaming from the PC with WIFI 5 or 6."
Hij is dus niet standaard wireless maar het is een ad-on van $50. Net zoiets als bij de vive.
Met wifi 5 hebben ze 35ms latency (mij te veel) wifi 6 moeten ze nog testen. Ze weten ook nog niet of het 6 of 6e volgens mrtv
Hij is €500 bij Amazon, en ik heb nog €120 aan vvv bonnen liggen die ik ervoor kan gebruiken. Vandaar dat ik dan voor een nieuwe ga ipv 2e hands ofzo, om dan in de daadwerkelijke portomonnee €380 te hoeven aftikken. Ik zocht eigenlijk een 2070, maar die kon ik niet vinden in een shop waar ik ook vvv bonnen kan gebruiken.
Aangezien ik 550w PSU heb en die liever niet upgrade past een dergelijke kaart ook wel als optie ipv een AMD kaart die meer power nodig heeft (zoals de 5700 xt bijvoorbeeld).
[ Voor 13% gewijzigd door menne op 04-11-2020 17:55 ]
@Tadango Er is iemand die uiteraard de uitzondering op de regel wil zijn

V&A aangeboden: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G
[ Voor 43% gewijzigd door Razkin op 04-11-2020 18:28 ]
De prijzen en biedingen op marktplaats zijn echt bizarTadango schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:56:
Tja, voor 300 heb je een gebruikte....
Misschien nog maar ff wachten dan...
Hier op Tweakers lijken ze normaal verkocht te worden. MP zit vol oplichters. Mensen drijven prijzen van oplichters ook opmenne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:07:
[...]
De prijzen en biedingen op marktplaats zijn echt bizarbiedingen van €450 op een 2070 super, of de gewone 2070 voor €400+
Misschien nog maar ff wachten dan...
Kan mijn Rift S nu namelijk voor goede prijs verkopen (€ 400,-, minimaal € 390,-), dus als de G2 écht maar € 599,- gaat zijn lijkt me dat een goede deal, (Heb de Rift S voor € 439 of 449,- gekocht minder dan half jaar geleden)
Ja kan met mijn systeem niet uit, maar ga december voor complete upgrade indien leverbaar, 5800X/6900XT/64GB/3,5TB SSD maar dat is offtopic
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Of is dat niet wat je bedoelde @zion?
https://www.connection.co...-_-VR-Headset-_-Pre-Orderpixeled schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:19:
De 'normale' winkelprijs van de G2 (dus na de pre-order periode) zal €699,- bedragen voor zover ik weet. Op dit moment kun je hem bij Rekenwinkel nog voor €649,- bestellen met een kortingscode (die op de pagina van het artikel vermeld wordt).
Of is dat niet wat je bedoelde @zion?
$599,- = €511,25 *1.21 (belasting) = € 611,-
En heb ze dus ook al gezien dat je waarschijnlijk maar op de € 599,- komt, maar allemaal pre-order, en online shops die ik een beetje "shady" vindt overkomen....
En artikel? als je die kan DMen want waarschijnlijk gemist, voor een nederlandse site betaal ik die €49,- extra met liefde.
Vandaar ook de *1,21 belasting/import kostenThodekroo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:27:
Je plaatst een link naar een Amerikaanse webshop...
[ Voor 30% gewijzigd door zion op 04-11-2020 20:29 ]
systeem
Je plaatst een link naar een Amerikaanse webshop...zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]
https://www.connection.co...-_-VR-Headset-_-Pre-Order
En heb ze dus ook al gezien dat je waarschijnlijk maar op de € 599,- komt, maar allemaal pre-order, en online shops die ik een beetje "shady" vindt overkomen....
Ga sowieso uit van december of later als je de g2 nu besteld. Heb de Rift S ook verkocht voor een goede prijs maar had dat beter niet kunnen doen. Zolang zonder VR was dat het ook niet waard. In jou geval, tja, voor die prijs zou ik het toch doen.. maar je bent dan wel zonder VR voor enkele maanden.zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:59:
Hebben jullie enig idee of die prijzen van de G2 realistisch zijn?
Kan mijn Rift S nu namelijk voor goede prijs verkopen (€ 400,-, minimaal € 390,-), dus als de G2 écht maar € 599,- gaat zijn lijkt me dat een goede deal, (Heb de Rift S voor € 439 of 449,- gekocht minder dan half jaar geleden)
Ja kan met mijn systeem niet uit, maar ga december voor complete upgrade indien leverbaar, 5800X/6900XT/64GB/3,5TB SSD maar dat is offtopic
Heb de G2 al in begin Juli besteld, met geluk eind deze maand heb ik die eindelijk, laat staat dat je de g2 nu gaat bestellen.. Reken dan eerder op begin volgend jaar. Heel zwaar voor je systeem is de g2 ook niet, zelfs iets minder dan een quest met een link kabel. Wel iets zwaarder dan de Rift S.
[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 04-11-2020 20:37 ]
Volgens mij shipped Connection niet naar de EU:zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]
https://www.connection.co...-_-VR-Headset-_-Pre-Order
Persoonlijk zou ik inderdaad andere sites ook niet teveel vertrouwen, helemaal qua pre-orders, die lijkt HP voor nu echt alleen naar partners te doen. Die €649 van Rekenwinkel is trouwens best ok toch?*Shipping is available to the 50 U.S. States & Guam. We do not ship to other U.S. territories or freight forwarders. Some restrictions apply for APO/FPO addresses. Only members of the U.S. military/guard can ship to APO/FPO.
Ja, kan alleen de kortingscode niet vinden, anders bestel ik hem vanavond nog, dus nogmaals, DM'en magpixeled schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:31:
[...]
Volgens mij shipped Connection niet naar de EU:
[...]
Persoonlijk zou ik inderdaad andere sites ook niet teveel vertrouwen, helemaal qua pre-orders, die lijkt HP voor nu echt alleen naar partners te doen. Die €649 van Rekenwinkel is trouwens best ok toch?
systeem
Dan mis ik nog de €80 verzendkosten. Is die €650 van de rekenwinkel ineens een prima deal!zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]
Vandaar ook de *1,21 belasting/import kosten
SPECIALE PRE-ORDER PRIJS: BESTEL MET KORTINGSCODE ..... EN KRIJG METEEN €50 KORTING!!zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:36:
[...]
Ja, kan alleen de kortingscode niet vinden, anders bestel ik hem vanavond nog, dus nogmaals, DM'en mag
Dank, maar officieel mag je die niet op het forum posten daarom vroeg ik om DM, ik ga bestellen
systeem
zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:36:
[...]
Ja, kan alleen de kortingscode niet vinden, anders bestel ik hem vanavond nog, dus nogmaals, DM'en mag
Done
Edit: te laat
[ Voor 6% gewijzigd door pixeled op 04-11-2020 20:41 ]
Hij staat op de artikelpagina zelf...zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:40:
[...]
Dank, maar officieel mag je die niet op het forum posten daarom vroeg ik om DM, ik ga bestellen
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ja maar ik wil niemand in problemen brengen en in de voorwaarden staat dat je die niet zomaar mag delen behalve in de daarvoor toegewezen topics, dus vandaar
Ondertussen wel besteld, dus dank allen.
systeem
Ja snap ik. Ik bedoelde meer hoe kan je dat over het hoofd zien. Het is de regel onder toevoegen aan winkelwagen.zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:51:
[...]
Ja maar ik wil niemand in problemen brengen en in de voorwaarden staat dat je die niet zomaar mag delen behalve in de daarvoor toegewezen topics, dus vandaar
Ondertussen wel besteld, dus dank allen.
Ik heb hem gisteravond trouwens besteld. Ben benieuwd of 21-12 inderdaad gaat lukken. Toevallig afgelopen weekend mijn Oculus Rift CV1 + joysticks + 3 camera's verkocht. Ik gebruikte ze al een tijdje niet meer. Ik ga er vanuit dat de G2 een stuk makkelijker te gebruiker is.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Das heel makkelijk hoor, gewoon stug je leesbril niet opzetten en dus alles heel wazig "lezen" (meer interpreteren) dan kijk je heel makkelijk over zulke dingen heenMrBlueEyes schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:55:
[...]
Ja snap ik. Ik bedoelde meer hoe kan je dat over het hoofd zien. Het is de regel onder toevoegen aan winkelwagen.
Ik heb hem gisteravond trouwens besteld. Ben benieuwd of 21-12 inderdaad gaat lukken. Toevallig afgelopen weekend mijn Oculus Rift CV1 + joysticks + 3 camera's verkocht. Ik gebruikte ze al een tijdje niet meer. Ik ga er vanuit dat de G2 een stuk makkelijker te gebruiker is.
Voor mij voornaamste 2 redenen om te kopen:
1. Veel betere resolutie (4320*2160) ipv 2560*1440 (Rift S)
2. Niet van Facebook.
[ Voor 7% gewijzigd door zion op 04-11-2020 20:59 ]
systeem
Ook maar meteen 90Hz aangezet en de hogere resolutie! Dan ziet het er meteen nog beter uit! Deze zijn in Sidequest nu nog gemakkelijker aan te zetten door gewoon op een knopje te klikken.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Net een beetje ingelezen (heel klein beetje, dus ben nog echt een n00b) maar zou het in principe hier ook mee mogelijk moeten zijn om vanaf je "main computer" naar je "host" met daarop je Rift-S (huidig) of HP Reverb G2 (pre-order) te kunnen streamen? want ze hebben het steeds over de Quest (dus draadloos), maar ik zou het al heel wat vinden als ik via mijn laptop die in mijn huiskamer naast me staat via mijn AX wifi netwerk (Intel AX-200 wifi kaart, TP-Link Archer AX-50 router) mijn VR in de huiskamer zou kunnen afspelen terwijl mijn PC in mijn hobbykamer het genereert......Soliest schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:59:
Zo, eindelijk Sidequest met Virtual Desktop (streamer) kunnen gebruiken. Zo zonder kabels is het helemaal gewelding. Zeker als ik dan ook nog eens in de woonkamer mijn games van de pc op zolder kan spelen. Standaard Ziggo modem en op zolder de Ziggo AP. Op het eind begon hij wat te haperen, maar dat zou er ook aan hebben kunnen liggen dat mijn vrouw ging facebooken op de telefoon?
Ook maar meteen 90Hz aangezet en de hogere resolutie! Dan ziet het er meteen nog beter uit! Deze zijn in Sidequest nu nog gemakkelijker aan te zetten door gewoon op een knopje te klikken.
(sorry als het een stomme vraag is of al 20x gevraagd, ik kon het zo snel niet terugvinden)
systeem
Welke spellen en welke resolutie gebruik jij? En inderdaad, twee apparaten op een 5ghz netwerk zorgt voor problemen, aparte SSID maken voor de Quest en de andere uitzetten als je gaat VR'en!Soliest schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:59:
Zo, eindelijk Sidequest met Virtual Desktop (streamer) kunnen gebruiken. Zo zonder kabels is het helemaal gewelding. Zeker als ik dan ook nog eens in de woonkamer mijn games van de pc op zolder kan spelen. Standaard Ziggo modem en op zolder de Ziggo AP. Op het eind begon hij wat te haperen, maar dat zou er ook aan hebben kunnen liggen dat mijn vrouw ging facebooken op de telefoon?
Dat gaat sowieso niet lukken, je moet ervoor zorgen dat de laptop bedraad op je netwerk zit. Voor zover ik weet kan het draadloos streamen alleen met de Quest 1 en 2.zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:26:
[...]
Net een beetje ingelezen (heel klein beetje, dus ben nog echt een n00b) maar zou het in principe hier ook mee mogelijk moeten zijn om vanaf je "main computer" naar je "host" met daarop je Rift-S (huidig) of HP Reverb G2 (pre-order) te kunnen streamen? want ze hebben het steeds over de Quest (dus draadloos), maar ik zou het al heel wat vinden als ik via mijn laptop die in mijn huiskamer naast me staat via mijn AX wifi netwerk (Intel AX-200 wifi kaart, TP-Link Archer AX-50 router) mijn VR in de huiskamer zou kunnen afspelen terwijl mijn PC in mijn hobbykamer het genereert......
(sorry als het een stomme vraag is of al 20x gevraagd, ik kon het zo snel niet terugvinden)
Ik heb deze aanpak nog niet gezien... Ik denk niet dat het kan, maar je zou altijd eens op het Steam forum de vraag kunnen stellen. Volgens mij is de dev daar actief. Wie weet kan hij het makkelijk inbouwen...zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:26:
[...]
Net een beetje ingelezen (heel klein beetje, dus ben nog echt een n00b) maar zou het in principe hier ook mee mogelijk moeten zijn om vanaf je "main computer" naar je "host" met daarop je Rift-S (huidig) of HP Reverb G2 (pre-order) te kunnen streamen? want ze hebben het steeds over de Quest (dus draadloos), maar ik zou het al heel wat vinden als ik via mijn laptop die in mijn huiskamer naast me staat via mijn AX wifi netwerk (Intel AX-200 wifi kaart, TP-Link Archer AX-50 router) mijn VR in de huiskamer zou kunnen afspelen terwijl mijn PC in mijn hobbykamer het genereert......
Gamertag: FinrazielNL
Nee, de G2 heeft een directe verbinding nodig met de GPU die het beeld rendert. Dat is juist de kracht van deze headset en zorgt voor het goede beeld.Finraziel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:32:
[...]
Ik heb deze aanpak nog niet gezien... Ik denk niet dat het kan, maar je zou altijd eens op het Steam forum de vraag kunnen stellen. Volgens mij is de dev daar actief. Wie weet kan hij het makkelijk inbouwen...
Misschien denk ik te simpel hoor, maar waarom kan dat niet de gpu van de laptop zijn die een video stream 'rendert'?Tadango schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:55:
[...]
Nee, de G2 heeft een directe verbinding nodig met de GPU die het beeld rendert. Dat is juist de kracht van deze headset en zorgt voor het goede beeld.
Dat het minder goed is dan rechtstreeks op de dikke gpu is logisch, dat is met de Quest ook, maar wat is er speciaal aan de G2 dat dit niet in theorie gewoon zou moeten kunnen?
Het kan wel, maar dan moet die VR stream (is toch echt anders dan een simpele video stream) worden doorgestuurd. Technisch gezien kan dat maar je zit met timing issues. Direct op de videokaart die renderd is de timing vast en bekend. Om het bruikbaar te maken over wifi moet je compressie gaan toevoegen wat ook performance kost en de kwaliteit erg onderuit haalt.Finraziel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:41:
[...]
Misschien denk ik te simpel hoor, maar waarom kan dat niet de gpu van de laptop zijn die een video stream 'rendert'?
Dat het minder goed is dan rechtstreeks op de dikke gpu is logisch, dat is met de Quest ook, maar wat is er speciaal aan de G2 dat dit niet in theorie gewoon zou moeten kunnen?
Zal ook maar heel sporadisch in de woonkamer gaan gamen, de meeste games doe ik toch gewoon achter de computer omdat ik daar ook mijn toetsenbord en muis heb. Ook kan ik nog geen schermen overlayen in een vr spel als ik dat draadloos aanstuur. Met de link kabel en dan in Oculus home kan ik verschillende vensters in de ruimte positioneren en vast pinnen. Dan een spel starten en zie ik die schermen ook in het spel. Dat is met Elite wel een stuk handigerKoldur schreef op donderdag 5 november 2020 @ 06:32:
[...]
Welke spellen en welke resolutie gebruik jij? En inderdaad, twee apparayop een 5ghz netwerk zorgt voor problemen, aparte SSID maken voor de Quest en de andere uitzetten als je gaat VR'en!
Gisteren allen maar even de 2560 instelling geprobeerd, maar hij kan ook nog naar 3072 zag ik.
Elite: Dangerous
Moss
No Man`s Sky (maar denk dat ik die toch 2D leuker vind)
The Lab
Tilt Brush
Assetto Corsa (maar besturing vind ik niet cool met Xbox 360 controller)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ja maar dat is dus niet anders dan bij de Quest.Tadango schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:44:
[...]
Het kan wel, maar dan moet die VR stream (is toch echt anders dan een simpele video stream) worden doorgestuurd. Technisch gezien kan dat maar je zit met timing issues. Direct op de videokaart die renderd is de timing vast en bekend. Om het bruikbaar te maken over wifi moet je compressie gaan toevoegen wat ook performance kost en de kwaliteit erg onderuit haalt.
Klopt, maar die software heeft ook zijn nadelen en problemen. Dus ja het kan waarschijnlijk wel gedaan worden maar het zal een hoop ontwikkel tijd kosten. Ik denk alleen niet dat iemand dit gaan doen gezien je veel te veel kwaliteit verlies hebt en alsnog aan een kabel vast zit. Ik verwacht eerder een andere draadloze oplossing over wifi.Finraziel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:45:
[...]
Ja maar dat is dus niet anders dan bij de Quest.
Over zo`n afstand zou ik het ook nog niet aanraden hoor. Wat ik gisteren merkte was dat draadloos naast de pc nagenoeg alles hetzelfde was, maar op het moment dat ik naar beneden ging in de woonkamer er verschillende rare dingen gebeurde. In Moss blijf mijn character steeds maar naar rechts lopen en kon ik ook niet in het menu van het spel maar opende het menu van de stream software. Gewoon te weinig knoppen op die controllers. Ook liepen de spellen soms vast en kreeg ik een "even wachten" melding.Finraziel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:45:
[...]
Ja maar dat is dus niet anders dan bij de Quest.
Dat kan dus prima met een goed Wifi netwerk. Wij hebben een Mesh netwerk met 3 nodes en deze hebben allemaal een ethernet backhaul. Ik kan hele hele huis door, en zelfs in de tuin, prima PCVR streamen.Soliest schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:14:
[...]
Over zo`n afstand zou ik het ook nog niet aanraden hoor. Wat ik gisteren merkte was dat draadloos naast de pc nagenoeg alles hetzelfde was, maar op het moment dat ik naar beneden ging in de woonkamer er verschillende rare dingen gebeurde. In Moss blijf mijn character steeds maar naar rechts lopen en kon ik ook niet in het menu van het spel maar opende het menu van de stream software. Gewoon te weinig knoppen op die controllers. Ook liepen de spellen soms vast en kreeg ik een "even wachten" melding.
Draadloos streamen alleen met de Quest 1 of 2.zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:26:
[...]
En let op: er is een known bug momenteel met de Archer AX50. Op AX mode tikt de CPU steeds tegen de 100% aan waardoor je schokken ervaart op je bril. Als je deze op AC mode zet, verdwijnt dit.
Problematiek is inmiddels officieel aangemeld. Als je zoekt op dit probleem zul je het menigmaal terugvinden, waaronder mijn topic op o.a. Reddit.
Als je verder nog vragen hebt omtrent Quest 1/2 i.c.m. Virtual Desktop, raad ik je aan om naar de officiele discord te gaan van Virtual Desktop. Ze zijn daar heel behulpzaam. Ik ben daar ook actief.
Hier nog wat tips, direct van de maker van Virtual Desktop (discord):Soliest schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:59:
Part 1: Latency, Stutter, Optimising your Configuration
1). Make sure your computer is wired via Ethernet into the router and the connection obtains 1Gbps. Ideally the Quest should obtain Wi-Fi from the same device your computer is wired to. Make sure you are using 5Ghz AC or AX WiFi. Wi-Fi Hotspots from computers don’t perform well and should be avoided.
2). Make sure you aren't too far away from your router and/or have no obstacles/walls in between
3). Create separate SSIDs (wireless network names) for your wireless bands (2.4Ghz and 5Ghz) and connect the Quest solely to the 5Ghz (with no other devices). If you have a tri band router you need only one of the 5Ghz bands to have a unique SSID. You may need to disable the "Smart Connect" feature.
4). Use a wireless survey tool (the Android app WifiAnalyzer (Open Source) is recommended) to make sure your router is the only nearby router on its channel. Try not to overlap channels, co channel interference is better than adjacent.
5). Switch to dedicated 802.11ac/ax wireless mode (router settings).
6). Move wireless/Bluetooth devices or anything that can cause radio interference away from your router and Quest.
Part 2: Latency, Stutter, Optimising your Configuration
7). Switch to the H.264 codec on the desktop streaming app to improve latency slightly (if above ~41ms) otherwise using Automatic is recommended.
9). If you have the OpenVR Input Emulator SteamVR addon installed, disable it! It's been reported it creates a wobbling effect and also a reduced framerate.
10). Disable Windows Xbox Game Bar (in Xbox Game Bar Settings)
11). Disable all Nvidia Shadowplay features and overlay
12). If all else fails possibly buying a new router will help! Feel free to ask in the discord as to who uses what and what is currently working well
Via Google:Tostikoning schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:18:
Heeft iemand al iets van de Rekenwinkel gehoord? Naar verluid zouden ze vandaag een update doen naar degene die wel binnen de eerste levering valt. Ikzelf heb 26 juli gepreordered. Na het 3080 fiasco zit ik niet weer te wachten op een wachtperiode waarbij er elke week een batch binnen kan komen, waar je misschien bij zit.
https://amp.reddit.com/r/..._updatenl_de_rekenwinkel/
Nee ik heb ook nog geen update, maar vandaag is nog niet voorbij.. :-)Tostikoning schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:18:
Heeft iemand al iets van de Rekenwinkel gehoord? Naar verluid zouden ze vandaag een update doen naar degene die wel binnen de eerste levering valt. Ikzelf heb 26 juli gepreordered. Na het 3080 fiasco zit ik niet weer te wachten op een wachtperiode waarbij er elke week een batch binnen kan komen, waar je misschien bij zit.
Ja die heeft iedereen gehad die daar besteld heeft...
Zijn vraag is dus of iemand al de persoonlijke melding heeft gekregen die de ontvangers van de eerste batch zouden krijgen. Ik heb die ook niet, maar heb ook later besteld (30 juli).
Het slechte nieuws is dat de site nu plat ligt
EDIT: de EU site werkt wel. Helaas niet de producten die ik had verwacht.
[ Voor 25% gewijzigd door UniMatrix op 05-11-2020 13:53 ]
Niks nieuws, wel mooi om hem in het echt te zien. Ik ben nog steeds onder de indruk van de scherpte van de through de lens video.
De silicone cover is al uitverkocht. Ik ben vooral op zoek naar een nose-guard omdat ik af en toe wordt afgeleid door het licht wat daar naar binnen komt.UniMatrix schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:49:
Het goede niews is dat de VR COver voor Quest 2 uit is.
Het slechte nieuws is dat de site nu plat ligt
EDIT: de EU site werkt wel. Helaas niet de producten die ik had verwacht.
Gek, ik heb juist last van gekriebel bij de neus omdat er niet genoeg ruimte isR.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:20:
[...]
De silicone cover is al uitverkocht. Ik ben vooral op zoek naar een nose-guard omdat ik af en toe wordt afgeleid door het licht wat daar naar binnen komt.
Same hereR.van.M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:20:
[...]
De silicone cover is al uitverkocht. Ik ben vooral op zoek naar een nose-guard omdat ik af en toe wordt afgeleid door het licht wat daar naar binnen komt.
Ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe de scherpte uiteindelijk is op basis van een foto. Ben inderdaad benieuwd naar alle ervaringen en de vergelijken met de Q2ThoNohT schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:53:
De eerste customer review van de Reverb G2 is uit: https://www.reddit.com/r/..._member_of_the_public_to/
Niks nieuws, wel mooi om hem in het echt te zien. Ik ben nog steeds onder de indruk van de scherpte van de through de lens video.