Ik zou hier nog op terugkomen, had het weekend geen tijd, maar de afgelopen twee dagen wel.
Deze ervaring is gebaseerd op Into the Radius 2 een nieuwe early access titel.
Ik heb verschillende codecs gebruikt.
H.264+ - Op 500Mbit en 400Mbit: 400 Mbit was iets stabieler, maar dit accespoint werd ook gebruikt op de mobiel van vriendin en nog wat IoT-apparaten. Dus het is geen 'schone AP'. Beeld was verder helemaal prima, geen artefacten, ook niet in donkere gebieden.
HVEC 10-bit - 200Mbit - Prima beeld, maar het leek, ietsiepietsie 'zachter' dan H.264+.
AV-1 10-bit - 200Mbit - Oogte voor mij als het scherpste - nihiel verschil met H.264+ op 400Mbit.
nu heeft dit spel niet persé enorme vergezichten, dus het zou goed kunnen dat dit in een Racesim anders is, omdat je daar meer vooruit kijkt, in verband met bochten.
Ik heb een aantal online verhalen gelezen, maar heb zelf geen last van de termen die erop los worden gelaten. Ik ben gezegend met mijn ogen omdat ik het verschil niet zie.
Enige waar ik écht wel een beetje last van hebt is dat om de zoveel tijd de FPS ineens inkakt voor een mili-seconde. Zonder aanleiding. Ik speel op 90 fps, en ik heb gisteren 120 geprobeerd. En dan haal ik dat ook, niet stabiel, maar dan zakt hij ook weleens maar niet tot 60. Terwijl dit op 90 wel gebeurd.
Is daar, misschien, een gocheltruukje voor? Er zou genoeg headroom moeten zijn. De instellingen lager zetten heeft ook niet geholpen. Zowel niet in Virtal Desktop als in het spel zelf.
Kan natuurlijk ook aan het spel zelf liggen, 't is immers een spel in ontwikkeling.
[
Voor 5% gewijzigd door
SacreBleu op 26-07-2024 10:55
]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x