Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:14
en Meta Quest 3 128gig en 512gig versies hebben op Amazon.de nu ook een flinke korting van 82,50 euro en 105 euro.

Dat is een hogere korting als momenteel bij de Mediamarkt voor de Meta Quest 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 10:47
Is er iemand hier die de Pimax Crystal Light besteld heeft (of gaat bestellen)?
Op zich ziet het er wel een mooie headset uit.

Voor mij eerder een aanvulling op een standalone headset dan als enige headset.
Ze (Pimax) slaan hiermee wel de juiste richting in denk ik.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Quest 3 gekocht omdat ik ook graag standalone speel en dan zie ik onvoldoende meerwaarde voor een Light erbij, ook vanwege de ontbrekende eye tracking.

Maar voor pure simmers of mensen die de meerwaarde wel voldoende zien is het een prima headset, als je tenminste geen slechte versie hebt. De QA is niet optimaal bij Pimax.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:49

R.G

Mathieu77 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:40:
[...]

https://uevr-profiles.com/

Hier is hij wel te vinden samen met nog honderden andere profiles 8)
Hoe werkt dit:

Zijn er stappen wat je allemaal moet doen en in hoeverre hoeveel ruimte heb je nodig?

de game pc staat in een kleine kamer, moet ik dan via virtual desktop de game opstarten met UE VR en dan via remote locatie spelen?

In hoeverre worden de games dan ook echt VR? of hebben we een VR zicht maar zit je gewoon achter de computer met een keyboard en muis te spelen?

Of verbind je een draadloze muis en keyboard met bluetooh met de headset en verbind dan met Virtual desktop naar je pc om hogwarrts vr te spelen?

Of ondersteund hogwarts via UEVR de complete quest of pico met alle input van de pico of quest als input? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

R.G schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 00:25:
[...]

Hoe werkt dit:

Zijn er stappen wat je allemaal moet doen en in hoeverre hoeveel ruimte heb je nodig?

de game pc staat in een kleine kamer, moet ik dan via virtual desktop de game opstarten met UE VR en dan via remote locatie spelen?

In hoeverre worden de games dan ook echt VR? of hebben we een VR zicht maar zit je gewoon achter de computer met een keyboard en muis te spelen?

Of verbind je een draadloze muis en keyboard met bluetooh met de headset en verbind dan met Virtual desktop naar je pc om hogwarrts vr te spelen?

Of ondersteund hogwarts via UEVR de complete quest of pico met alle input van de pico of quest als input? :o
Ik raad aan om dit te lezen:
https://praydog.github.io/uevr-docs/

de injector is een aantal MB. Profiles zijn KBs. De rest van de vragen hangt het af per game/profile.

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jameskond
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 11:46
WinterMute2025 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:31:
en Meta Quest 3 128gig en 512gig versies hebben op Amazon.de nu ook een flinke korting van 82,50 euro en 105 euro.

Mooi actie.

Heb dus bij MM nog net Asgard's Wrath 2 erbij kunnen krijgen. Weet niet of dat nú nog steeds beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 15:55
Gisteren aan het stoeien geweest met Retroarch op de Quest 3. Erg leuk om mijn oude Amiga spellen weer te kunnen spelen!
Beetje geklooi om de Xbox controller fatsoenlijk gemapt te krijgen, maar heb al een behoorlijke tijd Giana Sisters en Bubble Bobble zitten spelen >:)

Maar nu ben ik me er wat verder in aan het verdiepen en kom er niet helemaal uit.
Ik heb een retroarch_system pack gedownload via Github. Deze bevat 3 folders: roms, saves en system.
Uiteraard zit er geen beschrijving bij wat met deze files te doen en Googelen helpt me ook zo snel niet verder.
Toevallig iemand hier die er ervaring mee heeft en weet wat te doen?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronster schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:29:
Gisteren aan het stoeien geweest met Retroarch op de Quest 3. Erg leuk om mijn oude Amiga spellen weer te kunnen spelen!
Beetje geklooi om de Xbox controller fatsoenlijk gemapt te krijgen, maar heb al een behoorlijke tijd Giana Sisters en Bubble Bobble zitten spelen >:)

Maar nu ben ik me er wat verder in aan het verdiepen en kom er niet helemaal uit.
Ik heb een retroarch_system pack gedownload via Github. Deze bevat 3 folders: roms, saves en system.
Uiteraard zit er geen beschrijving bij wat met deze files te doen en Googelen helpt me ook zo snel niet verder.
Toevallig iemand hier die er ervaring mee heeft en weet wat te doen?
Heb je ook al eens EmuVR geprobeerd? Je hebt er wel een PC voor nodig. Maar het is wel heel erg de moeite waard :9 PS: Er is een nieuwere versie 0.12 te vinden op hun Discord. Die heeft ook downloadbare assets. Die wilden ze nog niet op de site hebben om het eerst in een beperktere groep uit te proberen.

Retroarch op de quest native heb ik nog niet geprobeerd, zal het ook eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 16-07-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Llopigat schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Heb je ook al eens EmuVR geprobeerd? Je hebt er wel een PC voor nodig. Maar het is wel heel erg de moeite waard :9 PS: Er is een nieuwere versie 0.12 te vinden op hun Discord.

Retroarch op de quest native heb ik nog niet geprobeerd, zal het ook eens proberen.
Wel naar gekeken. Erg tof gemaakt, net als Age of Joy, maar ik vind het minder om games op een crt tv-tje of schermpje op een Arcade kast te spelen. Dan heb ik persoonlijk liever een groot scherm in AR :)
Als ik Retroarch helemaal aan het werken heb ga ik emuvr ook wel installeren, aangezien het ook Retroarch gebruikt.
Maar eerst eens uitvogelen hoe ik aan de juiste system files kom en waar ze te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:15
Is pico 4 waard voor 310€? Voornamelijk pc use, ik heb veel twijfels.
Mijn huidige vr is oculus rift die mij niet meer voldoet vanwege onhandig sensor, lage scherm resolutie en velcro is kapot (gekend issue).

Ik speel alle games zoals racing, flight, shooter, fight.
Mijn pc is geen issue, rtx 4080s, 7800x3d en 64 gb ram.
Quest 3 is 500 euro wat bijna dubbel is en comfort is slecht in stock configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:01
royalt123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:02:
Mijn huidige vr is oculus rift die mij niet meer voldoet vanwege onhandig sensor, lage scherm resolutie en velcro is kapot (gekend issue).

Quest 3 is 500 euro wat bijna dubbel is en comfort is slecht in stock configuratie.
Pico 4s is bijna uit. Die gaat marginaal beter zijn, maar vermoedelijk ook wifi 6 ondersteunen wat handig is voor het streamen van PCVR over wifi...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik weet dat pico 4s komt maar zal duurder zijn en ik heb geen nood aan betere cpu/gpu. Mss toch maar wachten want psvr2 is ook wel interessant met adapter. Want heeft oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
De Pico 4 is voor die prijs een prima headset als je puur aan PCVR doet of tevreden bent met weinig standalone titels (Contractors Showdown heb je wel).

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
TiezZ_BE schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Pico 4s is bijna uit. Die gaat marginaal beter zijn, maar vermoedelijk ook wifi 6 ondersteunen wat handig is voor het streamen van PCVR over wifi...
Ik vermoed dat je Wi-Fi 6E bedoeld en niet Wi-Fi 6? Pico 4 ondersteunt namelijk al Wi-Fi 6. De 6GHz band wordt door de E aangetoond en niet de versie 6.
Heel onduidelijk, net als 5G bij mobiele netwerken niet 5GHz betekent, maar het is nu eenmaal niet anders.

Ik weet dat er veel problemen waren met de Pico 4 en warping, waardoor het beeld gekke vormen gaf. Geen idee of dat nog zo is, maar wel goed je bewust van te zijn als het een tweedehands exemplaar betreft.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:30
royalt123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:02:

Ik heb sinds een weekje een 2e hands Pico 4, dit in te gebruik voor simracen (zie ook VR racing topic, hier heb ik wat bevindingen geplaatst)

Met jou specs moet Pico prima kunnen werken! Ik kan Iracing & ACC op Ultra resolutie met 72 fps draaien met een 6700 XT. Ik zou wel Virtual Desktop gebruiken ipv de standaard Pico software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Waar ik eigenlijk voor kwam in dit topic is het volgende:

Momenteel gebruik ik mijn Pico 4 met Virtual Desktop via een USBC>Ethernet naar een superwifi punt. Dit werkt super stabiel met <4ms latency. Echter gaat de batterij op deze manier snel leeg, omdat je immers de usb poort gebruikt voor ethernet. Nu heb ik wel een ethernet adapter geprobeerd die bijlaadt, echter laadt deze niet snel genoeg bij.

Nu wil ik het liefst een wireless connectie hebben. Dat lukt eigenlijk ook prima met 800 ~ 1200 mbps en een <6ms latency in de huidige setup, alleen heb ik om de 20/30 seconden een latency drop waarbij het beeld stottert. Dit is voor het racen niet speel baar.

Onderstaand een overzicht van mijn huidige draadloze situatie. Geel gemarkeerd mijn PC en Pico. De superwifi zit in dezelfde kamer als mijn rig/pc. Ik dacht dat het op deze manier optimaal was, maar heb ik wellicht toch een dedicated wifi 6 router nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4XBNAE40Wgz9hsbjn7vMkzc1ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOhvKLi9gYn0iSFX5YSn8LN4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Je hebt teveel 5GHz netwerken bij elkaar om op die snelheden consistent hoge snelheden te halen. 5GHz heeft standaard maar een echte band op 80MHz, tenzij je DFS kanelen gebruikt.

Het beste is om een dedicated router/AP te gebruiken en dan het liefst op een DFS kanaal op de andere APs/router 5GHz uit zetten. Dan heb je nog eventuele buren die op 5GHz zitten. Gebruik daarvoor even een Wi-Fi kanalen scanner. Heb je Android? Voor iPhones is er geen goede app.

Als je met andere apparaten op hetzelfde 5GHz draadloze netwerk zit, geef je jezelf helemaal veel problemen.
Ik heb de luxe dat ik een 6E router kan gebruiken met mijn Quest 3, dan heb je op dit moment gewoon altijd een vrij kanaal te pakken en hier geen last van.

Waarom gebruik je niet gewoon de backhaul kabel om direct aan de Pico te hangen? Desnoods met een switch ertussen?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Koldur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:40:
Je hebt teveel 5GHz netwerken bij elkaar om op die snelheden consistent hoge snelheden te halen. 5GHz heeft standaard maar een echte band op 80MHz, tenzij je DFS kanelen gebruikt.

Het beste is om een dedicated router/AP te gebruiken en dan het liefst op een DFS kanaal op de andere APs/router 5GHz uit zetten. Dan heb je nog eventuele buren die op 5GHz zitten. Gebruik daarvoor even een Wi-Fi kanalen scanner. Heb je Android? Voor iPhones is er geen goede app.

Als je met andere apparaten op hetzelfde 5GHz draadloze netwerk zit, geef je jezelf helemaal veel problemen.
Ik heb de luxe dat ik een 6E router kan gebruiken met mijn Quest 3, dan heb je op dit moment gewoon altijd een vrij kanaal te pakken en hier geen last van.

Waarom gebruik je niet gewoon de backhaul kabel om direct aan de Pico te hangen? Desnoods met een switch ertussen?
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb al een vrij 5Ghz kanaal ingesteld op 80mhz, maar dit verbetert de boel nog niet echt.

Ik heb zojuist een Router besteld (https://www.bol.com/nl/nl...s-zwart/9200000100877827/) om dit eens te proberen. Verbeterd het niet, dan stuur ik hem gewoon weer terug :)

Ik kan, zoals jij zegt gewoon een kabel aan mijn pico hangen, maar dan kan ik dus niet bijladen. + dit zijn weer extra kabels. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Doedelzak schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb al een vrij 5Ghz kanaal ingesteld op 80mhz, maar dit verbetert de boel nog niet echt.

Ik heb zojuist een Router besteld (https://www.bol.com/nl/nl...s-zwart/9200000100877827/) om dit eens te proberen. Verbeterd het niet, dan stuur ik hem gewoon weer terug :)

Ik kan, zoals jij zegt gewoon een kabel aan mijn pico hangen, maar dan kan ik dus niet bijladen. + dit zijn weer extra kabels. :P
Ja, draadloos is echt heerlijk, je kunt overigens wel bijladen met ethernet, er zijn ethernet adapters die ook een USB-C laad mogelijkheid hebben! Maar dan heb je nog een extra kabel haha.

Die Archer C6 zal je niet vrolijk van worden. Die geeft nog wel eens problemen met VD.
Deze is een stuk duurder, maar kan je ook in de toekomst op 6GHz mee werken en is ook op 5GHz erg goed.

Weet je zeker dat je een vrij kanaal hebt? Gaat wel wat off-topic zo, maar je hebt gecontroleerd met een Wi-Fi scanner? Op welk kanaal zit je en heb je echt in de andere Router(s)/APs 5GHz uit gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doedelzak
Ethernet adapter met charger heb ik al geprobeerd, alleen laadt deze niet (goed) bij. Daarbij vond ik het niet practisch.

Wat betreft de router die ik besteld heb; ik lees hier juist wel positieve verhalen over. Ik geloof ook dat deze in de VD discord wordt aangeraden. Ik ga het gewoon proberen, kan hem altijd nog terug sturen

Zie onderstaande afbeelding voor de kanalen. Lichtblauw is mijn netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u-p7HuVb7KcoXhT0PqpgtMaayA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yN1kFTnYLeFKoTDmgpeyxJR.jpg?f=fotoalbum_large
en heb je echt in de andere Router(s)/APs 5GHz uit gezet?
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Koldur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:59:
[...]

en heb je echt in de andere Router(s)/APs 5GHz uit gezet?
Even gegoogled, tegenwoordig kun je in het modem van KPN en Superwifipunten 5ghz niet meer uitzetten. Ik zag hier al geen optie voor staan.

Morgen maar met die router proberen, to be continued 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Doedelzak
In jouw screenshot is al duidelijk dat je geen apart 5GHz kanaal hebt. Er staan er twee verschillende apparaten op kanaal 100-116. Dat is al vrij suboptimaal, op welke snelheid heb je streamen staan? 100-400Mbps?

Als we verder op netwerken ingaan, maak dan a.u.b. even een apart topic aan. Hoewel het misschien wel vrij relevant is, want het kan nogal moeilijk zijn te snappen hoe het nu zit hiermee en verreweg de meeste mensen hier die PCVR doen, met deze problemen te maken krijgen.

Als je al meer dan een apparaat op hetzelfde kanaal hebt, raad ik je niet aan meer dan 200Mbps te gebruiken.
Is het binnen jouw eigen netwerk, zorg er dan voor dat er geen ander apparaat op het draadloos netwerk zit. Als er ook maar een ander apparaat een beetje snelheid gaat gebruiken, kakt je snelheid in en krijg je met lagspikes te maken in VD.

De Archer C6 wordt niet als heel goed beschouwd in het VD Discord, je moet hoe dan ook OFDMA daarmee uitzetten. De Archers C series staan bekend om throttling door niet toereikende koeling, wat in een aantal gevallen met het uitschakelen van OFDMA opgelost kan worden.

Dan nog, als het goed werkt, moet je hopen dat je goed op kanaal 122 komt te zitten, anders is het probleem niet echt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:01
Koldur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:46:
[...]

Ik vermoed dat je Wi-Fi 6E bedoeld en niet Wi-Fi 6? Pico 4 ondersteunt namelijk al Wi-Fi 6. De 6GHz band wordt door de E aangetoond en niet de versie 6.
Heel onduidelijk, net als 5G bij mobiele netwerken niet 5GHz betekent, maar het is nu eenmaal niet anders.

Ik weet dat er veel problemen waren met de Pico 4 en warping, waardoor het beeld gekke vormen gaf. Geen idee of dat nog zo is, maar wel goed je bewust van te zijn als het een tweedehands exemplaar betreft.
Ja idd wifi 6e

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
Mocht iemand nog een goede controller grip voor zijn / haar Meta Quest 2 met korting willen kopen ....
Op amazon (met de prime days) gisteren en vandaag (17-7) zijn Die Kiwi Design grips dus met korting.,

Had er al een stel gekocht die me beter bevallen dan de AMVR versies ( Q2MI2).
en dus vandaag weer een 2de stel gekocht.

Voor degene die de link niet kunnen vinden , tja, hiero de link naar Amazon.NL.
https://www.amazon.nl/sto...06-4C8A-9868-3B53C155A771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Voor de Quest 3 gebruik ik deze minimalistische grips. Jaybratt had die goed getest. Vanwege de ontbrekende ring werken de grips die je op de Quest 2 gebruikt niet zo goed.

Destijds waren ze in NL niet te krijgen, al zie ik dat dezelfde grips nu op Amazon.nl staan, al kun je net zo goed direct in China bestellen, want de bezorging was daar ook heel snel.

Mijn ervaring is dat ze minder flex hebben dan de Kiwi Design grips (non-extended versie) die ik heb voor de Quest 2. Bij die grips zit er nogal wat flex bij de rubberen cup die om de grip heen zit. Verder is de ervaring grotendeels hetzelfde, behalve dat de stoffen band om je hand iets anders aanvoelt dan de rubberen band.

Het is alleen een klein beetje gefrobel om de batterij te vervangen, omdat de grip er dan uit kan glijden. Dus je moet daar een beetje op letten.

[ Voor 31% gewijzigd door Ludewig op 17-07-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Koldur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:06:
@Doedelzak
In jouw screenshot is al duidelijk dat je geen apart 5GHz kanaal hebt. Er staan er twee verschillende apparaten op kanaal 100-116. Dat is al vrij suboptimaal, op welke snelheid heb je streamen staan? 100-400Mbps?

Als we verder op netwerken ingaan, maak dan a.u.b. even een apart topic aan. Hoewel het misschien wel vrij relevant is, want het kan nogal moeilijk zijn te snappen hoe het nu zit hiermee en verreweg de meeste mensen hier die PCVR doen, met deze problemen te maken krijgen.

Als je al meer dan een apparaat op hetzelfde kanaal hebt, raad ik je niet aan meer dan 200Mbps te gebruiken.
Is het binnen jouw eigen netwerk, zorg er dan voor dat er geen ander apparaat op het draadloos netwerk zit. Als er ook maar een ander apparaat een beetje snelheid gaat gebruiken, kakt je snelheid in en krijg je met lagspikes te maken in VD.

De Archer C6 wordt niet als heel goed beschouwd in het VD Discord, je moet hoe dan ook OFDMA daarmee uitzetten. De Archers C series staan bekend om throttling door niet toereikende koeling, wat in een aantal gevallen met het uitschakelen van OFDMA opgelost kan worden.

Dan nog, als het goed werkt, moet je hopen dat je goed op kanaal 122 komt te zitten, anders is het probleem niet echt opgelost.
De router is binnen en lijkt nu goed te werken. Heb de router een eigen kanaal gegeven en alleen exclusief mijn Pico er mee verbonden. Bij de eerste paar keer testen had ik wel wat stutters, maar ik had de bitrate (H264+) nog op 400 mbps staan, deze naar 200 gezet en het werkt nu (biiijna) helemaal vlekkeloos. Heel af en toe wat kleine haperingen van een paar ms. Hier kan ik wel mee leven. Echter is de max verbindingseenheid van VD wat ik gezien heb 780mbps. Wellicht kan hier nog wat in geoptimaliseerd worden?

Ik heb nog even gekeken naar OFDMA, maar dit kan ik niet in de instellingen vinden, ik denk niet dat de router dit ondersteunt? (ver van mijn bed show)

In iedergeval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Doedelzak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:25:
[...]

De router is binnen en lijkt nu goed te werken. Heb de router een eigen kanaal gegeven en alleen exclusief mijn Pico er mee verbonden. Bij de eerste paar keer testen had ik wel wat stutters, maar ik had de bitrate (H264+) nog op 400 mbps staan, deze naar 200 gezet en het werkt nu (biiijna) helemaal vlekkeloos. Heel af en toe wat kleine haperingen van een paar ms. Hier kan ik wel mee leven. Echter is de max verbindingseenheid van VD wat ik gezien heb 780mbps. Wellicht kan hier nog wat in geoptimaliseerd worden?

Ik heb nog even gekeken naar OFDMA, maar dit kan ik niet in de instellingen vinden, ik denk niet dat de router dit ondersteunt? (ver van mijn bed show)

In iedergeval bedankt voor het meedenken!
Zet even "Short GI" uit, dat doet praktisch hetzelfde (onder "Advanced - Wireless - Additional Settings").

Je hoort geen stotters te krijgen als het signaal goed is, maar een goed signaal is niet makkelijke te krijgen. Dat is de grootste uitdaging van draadloos VR streamen.

Ik ga perfect op 440Mbps, geen stotters onder simracen of andere spellen.

Aangezien de C6 een Wi-Fi 5 router is, is je maximaal haalbare snelheid op 5GHz 867 Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 17-07-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Koldur schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:54:
[...]

Zet even "Short GI" uit, dat doet praktisch hetzelfde (onder "Advanced - Wireless - Additional Settings").
Thanks, dit ga ik nog ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
In VD bij H264+ is de maximum 500Mbps (ben daar dit bericht momenteel mee aan het typen ;-))
Ik vind deze codec nog steeds het stabielste (ook goed voor de meeste media dus...).
Eigenlijk nooit problemen met deze maximum instelling; ik doe wel geen simracen. Ik kan me inbeelden dat als je echt zware inspanningen vraagt je een voorkeur geeft om wat ruimte te laten.

Ik gebruik deze (TP-Link Archer AX55 WiFi 6). Veel mensen hebben (ofwel hadden) hiermee problemen maar ik heb deze nu exact 2 jaar geleden gekocht en zelf nooit problemen mee gehad. Stabiel 2401Mbps connectie.
Kost 60€ momenteel en toont aan dat je niet noodzakelijk veel geld hoeft uit te geven.

Even off-topic: ik merk dat er nu regelmatig wel eens een Quest 3 tweedehands aangeboden wordt. Zelf vind ik dat wat raar (na minder dan een jaar op de markt) maar voor zij die nog aan het twijfelen waren over een upgrade misschien wel de moeite om in de gaten te houden. Heb ze zelfs onder de 400€ gezien in nieuwstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

mindcre8r

Tradepedia

WinterMute2025 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:31:

Bedankt hiervoor, opgepikt via amazon.de na je tip. 469 voor de 128gb versie was een goede deal!

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
469€ voor een nieuwe Quest 3 is inderdaad heel erg netjes!
Geniet er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Met draadloos heb ik altijd goede ervaringen gehad, zelfs op een 5Ghz router die een verdieping lager hing, waar de Quest niet het enige apparaat was wat aangesloten was.

Dat werkte voor mij al veel beter dan de link kabel. Daarna heb ik die kabel altijd links laten liggen, sindsdien heb ik wel beschikking over 6E en ben ik voornamelijk overgestapt op Virtual Desktop (in plaats van AirLink).
Meeste problemen die ik heb gehad was met Truck Simulator, maar dat leek meer een issue met het spel te zijn dan persé het netwerk.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SacreBleu schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:38:
Met draadloos heb ik altijd goede ervaringen gehad, zelfs op een 5Ghz router die een verdieping lager hing, waar de Quest niet het enige apparaat was wat aangesloten was.

Dat werkte voor mij al veel beter dan de link kabel. Daarna heb ik die kabel altijd links laten liggen, sindsdien heb ik wel beschikking over 6E en ben ik voornamelijk overgestapt op Virtual Desktop (in plaats van AirLink).
Meeste problemen die ik heb gehad was met Truck Simulator, maar dat leek meer een issue met het spel te zijn dan persé het netwerk.
Dat geloof ik zeker met Air-Link, want die past de bitrate dynamisch aan.
Maar als je hoge bitrates wil gebruiken, vooral met VD, dan gaat het in jouw geschetste situatie met een vloer ertussen en andere apparaten erop nooit lekker lopen. Ik zie het verschil vrij goed tussen 100-150-200-300-400, daarna begint het voor mij af te nemen. Maar onder de 300 wil ik echt niet meer gebruiken voor simracen.
Welke bitrates gebruikte jij met welke codec?

Veel hangt ook af van hoe dichtbevolkt de 5GHz band om je heen is, woon je in een boerderij, zal het sneller goed gaan op 5GHz, woon je in een rijtjeshuis, is de kans op verzadigde kanalen vrij groot.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 18-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Dat geloof ik zeker met Air-Link, want die past de bitrate dynamisch aan.
Maar als je hoge bitrates wil gebruiken, vooral met VD, dan gaat het in jouw geschetste situatie met een vloer ertussen en andere apparaten erop nooit lekker lopen. Ik zie het verschil vrij goed tussen 100-150-200-300-400, daarna begint het voor mij af te nemen. Maar onder de 300 wil ik echt niet meer gebruiken voor simracen.
Airlink gebruikte ik op 200mb, dynamische staat uit.
Ik weet even niet uit mijn hoofd welke codec ik gebruik met VD. Ik heb stiekem een te lange tijd VR niet meer aangeraakt. }:O. Ik wil het dit weekend weer eens oppakken, dus ik zal eens kijken.

Ik weet wel dat ik met Into the Radius verschil merkte met VD omdat de tekst op de blaadjes die her-en-der liggen er strakker uitzag.

Ik moet nog maar eens die codecs en dergelijke testen om het optimale te halen. Maar als het vloeiend is en er zijn geen artifacten ben ik eigenlijk al tevreden. :+

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@SacreBleu
Air-Link dynamisch uit kan niet zonder te rommelen met mods. Ook al zet je dat uit, blijft het aan staan. Dus daar heb je het altijd aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:51:
@SacreBleu
Air-Link dynamisch uit kan niet zonder te rommelen met mods. Ook al zet je dat uit, blijft het aan staan. Dus daar heb je het altijd aan gehad.
Ik had het destijds in ODT aangepast, en in de client zelf. Ik heb maar één keer meegemaakt in Alyx dat ik artefacten zag. Daarna nooit meer tegengekomen, niet in Airlink en niet in VD.

Over mods of dergelijke heb ik nooit wat gezien, maar ben dan ook niet actief naar dit soort dingen wezen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:51:
@SacreBleu
Het heeft iig zeker impact. Met dynamisch aan gaat hij om één of andere reden naar een erge lage bitrate bij mij, dus nu staat dynamisch uit, en dat probleem niet meer. Door radar check ging mijn mijn 5GHz keertje uit, dus sprong hij naar 2.4GHz, en toen was het resultaat niet een lagere bitrate, maar hele lage framerate met enorme vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Sissors schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Het heeft iig zeker impact. Met dynamisch aan gaat hij om één of andere reden naar een erge lage bitrate bij mij, dus nu staat dynamisch uit, en dat probleem niet meer. Door radar check ging mijn mijn 5GHz keertje uit, dus sprong hij naar 2.4GHz, en toen was het resultaat niet een lagere bitrate, maar hele lage framerate met enorme vertraging.
Ja, op 2,4GHz is het niet te doen. 5GHz was destijds wel te doen. Ik gebruikte toen nog geen VD.
Op 6E gaat het evenals prima, daar heb ik de ruimte om de bitrate hoger te zetten - volgens mij was voor mij 400 het hoogste wat ik kon selecteren.

Ik zal het weekend eens kijken en tweaken, heb de bril al eventjes niet op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Iedereen heeft andere gevoeligheden aan artefacten. Dat is al vaker geopperd.
Ik gebruikte Airlink op 255Mbps en zag nog artefacten. (via de Debug Tool methode)

Nu in VD op 500Mbps merk ik echt bijna geen (maar nog steeds) artefacten.
Op dit punt valt me wel meer en meer op dat er toch nog screen door effect is.
Hoe beter het beeld hoe meer dat dan weer op valt.
Indien de resolutie naar boven gaat dan gaat het renderen weer moeilijker en krijg je ongetwijfeld meer artefacten.

Wat ik me wel afvraag is wanneer VD gaat toelaten om zelf de streamerresolutie manueel in te geven. Nu zit je vast op 1440p max. Volgens mij zou dit toch 4K moeten kunnen.
Ik zit ook al een tijd te wachten op een betere implementatie van optimal resolution. Ze zouden het moeten aanpakken zoals Windows doet. Je selecteert je resolutie en dan je schaal.
Zo zou je gewoon de resolutie van je scherm kunnen hanteren (4K) en de schaal die je voor jouw specifieke headset zou willen gebruiken (in functie van de resolutie van je panelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Op dit moment heb ik de dedicated router op kanaal op 36 staan (rode grafiek), vlak daarnaast zit de rest van mijn thuisnetwerk (lichtblauwe grafieken). Kan het zijn dat deze, ondanks dat ze andere kanalen hebben, toch met elkaar clashen?

Ik kan de router helaas niet op 100+ zetten ivm restricties(?). Het kpn netwerk wil ook niet hoger ivm "weerstation meldingen".

Edit: hoe kan het trouwens dat er meerdere blauwe grafieken zijn) zijn dit alle verschillende accespoints? (2x superwifi punten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GQkhPbsIUT61EwVbpT0Kb4yNgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RC5pBEjwCoLMJNhaS80jfcMe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Doedelzak op 18-07-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
CedricV schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:05:
Ik merk dat er nu regelmatig wel eens een Quest 3 tweedehands aangeboden wordt. Zelf vind ik dat wat raar (na minder dan een jaar op de markt)
Dat zijn mensen die bij nader inzien het toch niks vinden of onoverkomelijke problemen ermee hebben. Ik heb zelf ook een Q3 overgenomen van iemand die een impulsaankoop gedaan had en nauwelijks wist waar hij aan begon. Hij had hem zo weinig gebruikt dat de originele batterijen er nog in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Doedelzak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:14:
Op dit moment heb ik de dedicated router op kanaal op 36 staan (rode grafiek), vlak daarnaast zit de rest van mijn thuisnetwerk (lichtblauwe grafieken). Kan het zijn dat deze, ondanks dat ze andere kanalen hebben, toch met elkaar clashen?

Ik kan de router helaas niet op 100+ zetten ivm restricties(?). Het kpn netwerk wil ook niet hoger ivm "weerstation meldingen".

Edit: hoe kan het trouwens dat er meerdere blauwe grafieken zijn) zijn dit alle verschillende accespoints? (2x superwifi punten)

[Afbeelding]
Verschillende kanalen kunnen niet met elkaar clashen, dus dat is het niet.

Die blauwe zijn inderdaad verschillende APs of extra SSIDs op een AP en die komen soms apart van elkaar binnen op net even andere sterktes, daarom lijken er soms andere apparaten te zijn, maar komt het van dezelfde APs af.

Ik ben de discussie niet gestart over de 5GHz banden om verschillende wensen/eisen van mensen m.b.t. bitrates te bespreken, maar omdat het niet mogelijk is met een vloer ertussen op hoge (200+) bitrates stabiel VR te streamen.
Air-Link kan niet 100% vaste bitrates aanhouden. Misschien zakt het minder, maar er blijft een bepaalde dynamiek plaatsvinden bij Air-Link.
VD doet dit niet en kan het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Verschillende kanalen kunnen niet met elkaar clashen, dus dat is het niet.

Die blauwe zijn inderdaad verschillende APs of extra SSIDs op een AP en die komen soms apart van elkaar binnen op net even andere sterktes, daarom lijken er soms andere apparaten te zijn, maar komt het van dezelfde APs af.

Ik ben de discussie niet gestart over de 5GHz banden om verschillende wensen/eisen van mensen m.b.t. bitrates te bespreken, maar omdat het niet mogelijk is met een vloer ertussen op hoge (200+) bitrates stabiel VR te streamen.
Air-Link kan niet 100% vaste bitrates aanhouden. Misschien zakt het minder, maar er blijft een bepaalde dynamiek plaatsvinden bij Air-Link.
VD doet dit niet en kan het ook niet.
Dat is ook niet beweerd. Ik heb enkel mijn ervaring op 5GHz en Airlink gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SacreBleu schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Dat is ook niet beweerd. Ik heb enkel mijn ervaring op 5GHz en Airlink gedeeld.
Bedoelde het niet negatief hoor, maar uit de ervaringen hier, is het te onduidelijk wat de gevolgen hiervan (kunnen) zijn en probeer daarom zelf zo concreet mogelijk te zijn.

Het hele draadloze streamen van VR is nogal een wild westen en als anderen, vooral nieuwkomers, hier meelezen, kunnen de berichten waarop ik reageer verwarring veroorzaken.
Ik hoop dat mijn reacties daarin duidelijkheid weten te scheppen en ik er uiteindelijk zelf niet aan bijdraag dat het nog lastiger te begrijpen is haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Bedoelde het niet negatief hoor, maar uit de ervaringen hier, is het te onduidelijk wat de gevolgen hiervan (kunnen) zijn en probeer daarom zelf zo concreet mogelijk te zijn.

Het hele draadloze streamen van VR is nogal een wild westen en als anderen, vooral nieuwkomers, hier meelezen, kunnen de berichten waarop ik reageer verwarren veroorzaken.
Ik hoop dat mijn reacties daarin duidelijkheid weten te scheppen en ik er uiteindelijk zelf niet aan bijdraag dat het nog lastiger te begrijpen is haha.
Akkoord. Er zijn een hoop factoren die meespelen, niet alleen je hardware maar ook omgeving.
Wat bij mij werkt hoeft niet bij een ander te werken en vice versa. Gelukkig heb ik nu de luxe dat het AP punt met 6E op mijn bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doedelzak
Nou ik geef het op 🤣. Wat ik ook probeer, ik blijf micro stutters houden door netwerk. Ik heb zelfs een faraday box gemaakt van aluminium folie om externe verstoorders te elimineren. De connectie blijft gewoon stabiel maar om de 30 sec heb ik een latency drop van ~20 ms waardoor de fps een seconde dropt.

De router gaat terug en ga gewoon wired spelen.

#caseclosed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Doedelzak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:35:
Nou ik geef het op 🤣. Wat ik ook probeer, ik blijf micro stutters houden door netwerk. Ik heb zelfs een faraday box gemaakt van aluminium folie om externe verstoorders te elimineren. De connectie blijft gewoon stabiel maar om de 30 sec heb ik een latency drop van ~20 ms waardoor de fps een seconde dropt.

De router gaat terug en ga gewoon wired spelen.

#caseclosed
Jammer, maar het kan echt, als de sterren, de maan en de zon goed in lijn staan met elkaar! ;)

Dat met die faraday box is redelijke onzin, die Opensorce knakker in het VD Discord blijft daar maar op terug komen, maar die is nogal van de klok, maar geen idee waar de klepel hangt zeg maar.

Draadloos, ook met simracen voor mij, is echt wel heel fijn, maar als je stotters hebt, is het niets natuurlijk! Dat is in VR echt killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:01:
[...]
Draadloos, ook met simracen voor mij, is echt wel heel fijn, maar als je stotters hebt, is het niets natuurlijk! Dat is in VR echt killing.
Nee precies, afgelopen bijna alleen maar aan het pielen geweest om het werkend te krijgen, dat ik ook niet aan racen toekom 8)7 . Voor nu is het wel prima zo. Wie weet kijk ik nog eens verder naar een Wifi 6e/AX router o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:01:
[...]
Dat met die faraday box is redelijke onzin, die Opensorce knakker in het VD Discord blijft daar maar op terug komen, maar die is nogal van de klok, maar geen idee waar de klepel hangt zeg maar.
Dit is zelfs een slecht idee want dan krijg je een kakafonie van wifi reflecties door je kamer heen. Een beetje als je alle muren en vloeren/plafonds vol hangt met spiegels, dan word je ook gek :)

Ik heb ook gemerkt dat een schoon kanaal echt noodzakelijk is. 6e is daarvoor de beste methode inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 18-07-2024 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doedelzak
Ach, de faradaybox was het proberen waard, als laatste redmiddel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doedelzak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:07:
Ach, de faradaybox was het proberen waard, als laatste redmiddel
Oh nog een puntje waar ik zelf achter kwam: Het is absoluut belangrijk (of was het iig in mijn geval) dat er geen enkel ander apparaat op hetzelfde accesspoint actief is als client.

Waarom? Dan moet het AP het radiokanaal steeds van snelheid wisselen omdat beide apparaten een iets andere modulatie afspreken en volgens mij geeft dat die hikjes die je merkt. Ik zag het zelf vooral met horizontaal heen en weer bewegen. Toen ik een AP ophing speciaal voor VR was het opgelost.

Ik heb zelf meerdere quests dus ik heb deze standaard laten verbinden met mijn normale WiFi en dan verbind ik handmatig (niet "connect automatically") met de speciale VR accesspoint als ik ga PCVR streamen.

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 18-07-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
Alles wat jij zegt heb ik geprobeerd, dit mocht helaas niet baten. 😥

Toch denk ik dat ergens een stoorzender in of om het huis zit. Zo zijn er in dit gehele rijtjes blok bijvoorbeeld allemaal omvormers van zonnepanelen die allemaal een eigen router hebben, althans een wifi signaal uitzenden. Ik vermoed dat dit er wel eens mee te maken kan hebben

[ Voor 66% gewijzigd door Doedelzak op 18-07-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Ludewig schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:21:
Voor de Quest 3 gebruik ik deze minimalistische grips. Jaybratt had die goed getest. Vanwege de ontbrekende ring werken de grips die je op de Quest 2 gebruikt niet zo goed.

Destijds waren ze in NL niet te krijgen, al zie ik dat dezelfde grips nu op Amazon.nl staan, al kun je net zo goed direct in China bestellen, want de bezorging was daar ook heel snel.

Mijn ervaring is dat ze minder flex hebben dan de Kiwi Design grips (non-extended versie) die ik heb voor de Quest 2. Bij die grips zit er nogal wat flex bij de rubberen cup die om de grip heen zit. Verder is de ervaring grotendeels hetzelfde, behalve dat de stoffen band om je hand iets anders aanvoelt dan de rubberen band.

Het is alleen een klein beetje gefrobel om de batterij te vervangen, omdat de grip er dan uit kan glijden. Dus je moet daar een beetje op letten.
Deze gekocht (amazon) en ze zijn inderdaad een goede upgrade op het eerste zicht.
Heb van Maecker ook de facial interface erbij gekocht omdat ik dacht dat het na een jaar wel (om hygiëne) tijd was om naar vervangbare pads te gaan. Wat een slecht product. Ik ga er niet over uitweiden maar dit is het slechtste product dat ik in jaren gekocht heb.

Iemand een goede facial interface die niet (zoals de AMVR) te duur is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

Ziet er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

mindcre8r

Tradepedia

ik ben nu een dag aan het werk met immersed gekoppeld aan een mbp m3. dit werkt toch wel erg goed maar moet 100% opzoek naar een andere headband, want met de basic wordt het toch oncomfptabel na een half uurtje ofzo. Nu zijn er velen soorten en maten, het is makkelijk om te gaan voor een bobovr s3 pro maar zijn de kiwi's bijv ook goed ? (stukken goekoper).

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik heb nog nooit een VR bril opgehad maar ben wel benieuwd naar de ervaring. Kan iemand mij eens vertellen hoe het momenteel (met de moderne varianten) staat met het volgende aspecten:
  1. Gevoel van snelheid in een racing game. Heb je daadwerkelijk het gevoel in de auto te zitten en met 2-300km/u te rijden?
  2. Kijk je nog steeds door een duikbril?
  3. Hoe zit het met motion sickness in een FPS? Ik meen dat ze bij de eerste VR headsets een teleport-systeem hadden ingebouwd om maar niet te hoeven lopen met je character. Is dat inmiddels opgelost?
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
CousinBoneless schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:11:
Ik heb nog nooit een VR bril opgehad maar ben wel benieuwd naar de ervaring. Kan iemand mij eens vertellen hoe het momenteel (met de moderne varianten) staat met het volgende aspecten:
  1. Gevoel van snelheid in een racing game. Heb je daadwerkelijk het gevoel in de auto te zitten en met 2-300km/u te rijden?
  3. Hoe zit het met motion sickness in een FPS? Ik meen dat ze bij de eerste VR headsets een teleport-systeem hadden ingebouwd om maar niet te hoeven lopen met je character. Is dat inmiddels opgelost?
Dank!
1. Zelf niet meegemaakt in racers, kan in het begin wel iets voelen, maar dat vergaat doorgaans met tijd.
Soms voel ik wel een soort 'draai' in een flight sim, maar ook dat is minimaal. Wellicht dat een ventilator
iets kan toevoegen en anders kijk je naar een full motion simulator/platform.
2. Dat is afhankelijk van de bril, maar op de Quest 3 merk je nog steeds dat je in een bril zit, ja. Al is dat een
stuk minder dan vroeger. Als je eenmaal ergens lekker in zit dan merk je het ook niet meer.
3. Dat is persoonlijk, teleporteren wordt veelal nog steeds ondersteunt. Smooth movement - waar je met de
joystick loopt ook. Voor mij persoonlijk word ik helemaal draaierig met smooth turning.
Zelf draaien is perfect. Bij anderen is het weer andersom. In dat geval is experimenteren het beste.
Zodra je iets merkt, zet je de bril af en laat je hem even liggen. Zeker in het begin kan alles onwennig
aanvoelen. Ik heb dat nog steeds als ik de bril afzet na een speelsessie.

Als je net nieuw in VR zit, kan het ook zijn dat je evenwichtsorgaan wat van slag is als je voor de eerste keer met de joystick voor- of achteruit loopt. Dat gevoel gaat vanzelf over.

De eerste keer dat ik in VR zat met motion controllers was met de Vive en het spel 'Hoover Junkers' en de eerste keer dat ik vooruit liep voelde het alsof iemand een kleed onder mij uittrok.
Ik heb de eerste week dus ook zo breed als een sumo worstelaar gestaan. Uiteindelijk doe je dat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 18:37

jacobras

Developer

Dank!
Zeer persoonlijk, maar:

1. Nee. Het is meer een andere manier van de game beleven. Zeker meer realistisch in beleving van schaal (alles is zo groot als het IRL ook is) en bewegingsvrijheid (je kan overal kijken waar je wil). Maar qua snelheid ervaar ik dat niet. Ik denk dat ik daardoor ook vaak te laat rem in bochten, omdat ik harder rij dan ik voel.
2. Ja, beetje afhankelijk van de specifieke bril hoeveel. Ik ga alsnog wel flink op in de games, het belemmert niet.
3. Deze is helemaal persoonlijk. Ik heb ondertussen stevige VR-benen, na >600 VR-uren met eerst een HTC Vive en later tot nu de Valve Index. Dat is overigens wel ideaal, want zonder teleporten is het een stuk meer immersive. Je beweegt je door de wereld heen in plaats van momentopname naar momentopname. Wel zoals hierboven ook genoemd: met instant snap turning. Smooth turning vind ik gek, dat voelt juist heel onprettig.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 22-07-2024 15:31 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai juist liever helemaal niet met de stick en draai wel irl, maar ik heb dan ook een Quest dus geen kabel om me druk om te maken.
De eerste keer smooth motion ging ik ook bijna op mijn gezicht maar na een tijdje oefenen kon ik zonder problemen dingen als serious Sam en quake spelen op volle snelheid.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Ja, smooth turning zet ik altijd uit. Snap turning met 45 graden lukt nog. Maar het liefst draai ik zelf fysiek. Maar, altijd eerst proberen.

Sommige ervaringen hebben ook vignetting aan staan. Wanneer je draait, loopt en/of rent krijg je vignetting. Dit moet helpen tegen misselijkheid. Ik vind het claustrofobisch en irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Dank!
De meningen lopen uiteen zo te zien, ik heb weer heel andere ervaringen.
  1. Gevoel van snelheid heb ik zeer zeker wel, zeker de eerste maanden was dat heftig, maar op een gegeven moment weet je dat het niet echt is.
    Ik sloot altijd snel mijn ogen als ik wist een muur in te gaan crashen e.d. maar dat heb ik nu dus niet meer. Het gevoel van snelheid nog wel, maar de erge angst is wel weg gegaan.
    Misschien dat het nog verschilt met de grafische kwaliteit/instellingen. Als die laag zijn, dan is het gevoel van snelheid ook een stuk minder hier. Maar hoe realistischer dat is, hoe meer het gevoel van snelheid ik ervaar.
  2. Ik heb het duikbril gevoel nooit ze ervaren, dat was met de Quest 2 en nu de Quest 3. Je ziet wel wat randen ja, maar voor mij geen factor waardoor ik mij er aan stoor o.i.d
  3. Ik ben niet echt gevoelig voor motion sickness in het geheel. Mijn antwoord is daarom dat het prima te doen is, full locomotion en alles.
    Racen nog wel eens heel licht last gehad bij crashen en denken achteruit te rijden terwijl ik vooruit ging.
    Maar mijn vrouw was twee uur goed misselijk na vijf seconden gas geven in een F1 auto en dat op een recht stuk.
    Motion sickness is te persoonlijk om advies op te geven. Wel is het mogelijk eraan te wennen, stoppen als je voelt dat het niet lekker meer voelt, meteen. En dat iedere keer verder uitbouwen.
    Stop je niet meteen, dan zal het alleen maar erger worden, train je jouw brein dat het niet OK is. Dus daar moet je echt jezelf aan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Wat betreft motion sickness zou ik ook niet per se direct beginnen met racen in VR, maar eerst wat VR spellen spelen die je wat minder op de proef stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:41
Dank allemaal voor de input. Misschien moet ik er toch zelf maar eens aan geloven en er eentje op de kop tikken. Eens op Marktplaats zoeken naar een Q3…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:02
CousinBoneless schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:26:
Dank allemaal voor de input. Misschien moet ik er toch zelf maar eens aan geloven en er eentje op de kop tikken. Eens op Marktplaats zoeken naar een Q3…
Gewoon nieuw kopen, op marktplaats kun je er echt geen -'op de kop tikken', daarnaast is het best gevoelig apparatuur en zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en gewoon nieuw kopen. Is die 100 euro besparing niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat is mij wel gelukt en zo heb ik een 512 GB model gekocht voor de prijs van een 128 GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik heb hem hier op tweakers gekocht. Met bobovr headstrap en bobovr case. Voor 400 euro, 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:17
CousinBoneless schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:26:
Zou je niet beter eerst eens proberen bij een of andere lokale zaak waar je VR kunt testen? Is meestal een euro of 30~40 voor een uur maar geeft je wel een idee van hoe je het gaat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:50
Jack_Nick schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:12:
[...]

Zou je niet beter eerst eens proberen bij een of andere lokale zaak waar je VR kunt testen? Is meestal een euro of 30~40 voor een uur maar geeft je wel een idee van hoe je het gaat ervaren?
Of eerst een testen bij een mede-Tweaker? Het is hier geen open huis, maar als een Tweaker in de buurt van Hengelo twijfelt over een aankoop, mag je hier best even komen testen. Niet tot zwetens toe, maar gewoon ff de headset op je kop en de immersie een paar minuten ervaren vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Meta heeft voor de Quest headsets weer een summer sale.
Hier de link: https://www.meta.com/nl-n...section/1285355145770053/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
WinterMute2025 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:44:
Meta heeft voor de Quest headsets weer een summer sale.
Hier de link: https://www.meta.com/nl-n...section/1285355145770053/
Je link werkt niet. Deze werkt zo te zien beter:

https://www.meta.com/en-g...r-fest-vr-games-discount/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
CoolBlue heeft de Meta Quest 3 128gb in de aanbieding met 75 euro korting , dus 474 euro.
link: Deal geldig t/m 24-07-24

link: https://www.coolblue.nl/p...4/meta-quest-3-128gb.html

[ Voor 3% gewijzigd door WinterMute2025 op 23-07-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
rgras schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Voor referrals kan je de volgende link gebruiken: https://meta-dog.github.io/meta-dog/
Overigens zie ik in de store dat ze 30% korting aanbieden: https://www.meta.com/en-gb/experiences/5812519008825194/
Heeft iemand in de laatste weken nog referrals voor games gebruikt? Ik probeerde vanmorgen via Meta-dog aan een referrral te geraken voor Dungeon of Eternity maar ik krijg wel de pagina voor de referral maar zie niet de korting. Blijkt bij meer mensen voor te komen en zou te maken kunnen hebben met links die 'te vaak' gedeeld zijn.

Moest iemand D.o.E. hebben en nog niet vaak een referral hebben gestuurd voor deze game, zou die me dan een DM kunnen sturen met een referral link? Ik zou eens willen testen of dat dan wel werkt.

Ik zou het wel begrijpen als Meta dit zou doen maar dan zouden ze dit toch moeten communiceren.
Iedereen begrijpt dat het programme te makkelijk te misbruiken is. Zeker als je rekening houdt met het feit dat je ook nog eens games kan 'giften'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Meta is hier flink strenger in geworden. Dit is wat hun medewerker heeft gezegd:

Since March 11th, 2024, each app referral code can only be redeemed three times. There's a yearly earning limit of $599 from both the Meta Quest Referral Program and app referrals combined. As for the amount that discounted, it can be dependent on the price of the game or random. We hope this helps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Dank!
1) ik ervaar zeker wel een gevoel van snelheid. Natuurlijk gaat dat na een tijdje wel weg, maar in het begin schrok ik echt als ik op een vangrail afstevende! Het realisme is zo groot en die immersie maakt voor mij een van de belangrijkste redenen dat ik simracing zo leuk vindt (ook al doe ik het te weinig ;( . Je hebt echt daadwerkelijk het gevoel in de auto te zitten. In het begin overkwam het me regelmatig dat mijn horloge trilde vanwege een binnenkomende whatsapp en dat ik mijn hand optilde om te kijken wat er op mijn horloge binnenkwam. Dat geeft wel aan dat je echt in het spel zit.
2)Nee, ik heb nooit het gevoel (gehad) door een duikbril te kijken (Reverb G2)
3) Ik ben heel gevoelig voor motion sickness in auto's maar ook in pretpark attracties (met name als ze over de kop gaan), maar met mijn VR bril heb ik daar weinig tot geen last van gehad. Nu heb ik er sowieso 0% last van (ook als ik 3 maanden niet gereden heb). In het begin alleen van vooruit naar achteruit rijden. Mijn hersenen registreerde dan dat er iets niet klopte. Voor de rest niet. Sommigen hebben het wel, sommige niet, maar dit valt zeker te trainen in een vrije korte tijd. Begin ook eerst met een langzame auto en niet meteen in een F1 auto, dat kan ook veel schelen (afhankelijk van het spel natuurlijk). Ik speel alleen maar AMS2 en dat bevalt me supergoed in VR.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 08:46
Ik gebruik eigenlijk altijd deze site voor referral codes:
https://questdiscountcodes.azurewebsites.net/

Je kunt er je eigen codes ook in zetten, dan krijg je 'vanzelf' tegoed in je account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
remcheese schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:35:
Ik gebruik eigenlijk altijd deze site voor referral codes:
https://questdiscountcodes.azurewebsites.net/

Je kunt er je eigen codes ook in zetten, dan krijg je 'vanzelf' tegoed in je account :)
Leuke website maar ik heb net ongeveer 100 codes geprobeerd en bij mij werkt het niet alleszins.
Iemand hier op tweakers die het wil testen met een code voor D.o.E. waarvan ze weten dat ze het nog niet gereferred hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Wat vreemd; nu krijg ik voor de eerste keer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6jfYY_-f0q3wUeOJXoN14Yp7JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5J0TVSYBRP8JtYOncyi0hEl.jpg?f=fotoalbum_large

Bij alle andere keren ging ik wel door naar de meta website maar kreeg ik gewoon geen korting te zien.

Ik heb nog meta krediet staan. Zou het kunnen dat ik daarom geen kortingen krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
CedricV schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:20:
Wat vreemd; nu krijg ik voor de eerste keer:
[Afbeelding]

Bij alle andere keren ging ik wel door naar de meta website maar kreeg ik gewoon geen korting te zien.

Ik heb nog meta krediet staan. Zou het kunnen dat ik daarom geen kortingen krijg?
Lijkt mij niet, de melding geeft expliciet aan dat het doorverwijzingslimiet is bereikt.
Denk niet dat dat iets te maken heeft met je krediet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een Discord waar ook een bot is voor zulke codes, maar ja het zou leuk zijn als je kon rapporteren dat een code niet meer werkt, of iig kleinere korting heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 18:33
WinterMute2025 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:15:
CoolBlue heeft de Meta Quest 3 128gb in de aanbieding met 75 euro korting , dus 474 euro.
link: Deal geldig t/m 24-07-24

link: https://www.coolblue.nl/p...4/meta-quest-3-128gb.html
Aargh een dag te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:32
In facebook groepen wordt steen ben been geklaagd over de referral codes.
Zelfs mensen die hem rechtstreeks aan vrienden/familie deelden hadden allerlei problemen met redeemen. Ondanks dat de code niet eerder was gedeeld bijvoorbeeld.

Zelf geen ervaring mee, want ik heb mijn codes (nog) nergens gedeeld. Hoorde dat als je in NL bent, je een code uit hetzelfde land/regio moet gebruiken.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Al die regio-restricties zijn nogal irritant en nergens voor nodig. Net als met de gift cards. Tegenwoordig hebben mensen familie en vrienden in andere landen. Bij Steam converteren ze het bedrag gewoon naar de andere geldsoort en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Ludewig op 25-07-2024 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
CedricV schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Leuke website maar ik heb net ongeveer 100 codes geprobeerd en bij mij werkt het niet alleszins.
Iemand hier op tweakers die het wil testen met een code voor D.o.E. waarvan ze weten dat ze het nog niet gereferred hebben?
Oh, das vervelend. Ik koop niet heel veel games en moet soms inderdaad wel een code of 3 proberen. Dat zal dan met de nieuwe regels te maken hebben die meta, klaarblijkelijk uit de berichten eerder hierboven, momenteel op lijkt te leggen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Eventueel kun je voor D.o.e nog kijken op Reddit, daar worden ook aan de lopende band codes gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Maar onder de 300 wil ik echt niet meer gebruiken voor simracen.
Ik zou hier nog op terugkomen, had het weekend geen tijd, maar de afgelopen twee dagen wel.
Deze ervaring is gebaseerd op Into the Radius 2 een nieuwe early access titel.

Ik heb verschillende codecs gebruikt.

H.264+ - Op 500Mbit en 400Mbit: 400 Mbit was iets stabieler, maar dit accespoint werd ook gebruikt op de mobiel van vriendin en nog wat IoT-apparaten. Dus het is geen 'schone AP'. Beeld was verder helemaal prima, geen artefacten, ook niet in donkere gebieden.

HVEC 10-bit - 200Mbit - Prima beeld, maar het leek, ietsiepietsie 'zachter' dan H.264+.

AV-1 10-bit - 200Mbit - Oogte voor mij als het scherpste - nihiel verschil met H.264+ op 400Mbit.
nu heeft dit spel niet persé enorme vergezichten, dus het zou goed kunnen dat dit in een Racesim anders is, omdat je daar meer vooruit kijkt, in verband met bochten.

Ik heb een aantal online verhalen gelezen, maar heb zelf geen last van de termen die erop los worden gelaten. Ik ben gezegend met mijn ogen omdat ik het verschil niet zie. 8)

Enige waar ik écht wel een beetje last van hebt is dat om de zoveel tijd de FPS ineens inkakt voor een mili-seconde. Zonder aanleiding. Ik speel op 90 fps, en ik heb gisteren 120 geprobeerd. En dan haal ik dat ook, niet stabiel, maar dan zakt hij ook weleens maar niet tot 60. Terwijl dit op 90 wel gebeurd.

Is daar, misschien, een gocheltruukje voor? Er zou genoeg headroom moeten zijn. De instellingen lager zetten heeft ook niet geholpen. Zowel niet in Virtal Desktop als in het spel zelf.
Kan natuurlijk ook aan het spel zelf liggen, 't is immers een spel in ontwikkeling.

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 26-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@SacreBleu Voor HL:A en dergelijke spellen hoef ik niet per se de hogere bitrates inderdaad. Maar met simracen of vliegen (wat ik alleen met SW Squadrons doe) maar het een groot verschil om dat wel te doen.

Antwoord op jouw vraag om inkakkers te voorkomen, lastig te beantwoorden. Het kan een netwerk ding zijn, zowel in het bekabelde gedeelte, de kabels zelf of een draadloos iets. Maar het kan ook aan de PC liggen, overkloks, undervolts, drivers, en Windows perikelen.

Netwerk technisch moet je er sowieso voor zorgen dat je er maximaal een switch tussen hebt zitten. Als er twee in de keten zitten tussen de PC en de AP, dan zal je snelheid door al het verkeer tussen die twee switches bij enig verkeer ertussen, altijd wat betekenen.

Weet je zeker dat het niet aan de instellingen ligt en je PC niet ergens een bottleneck vormt? PCVR is echt een van de zwaarste dingen die je kunt doen. Zelfs met mijn 4090 kan ik niet alle VR spellen op de hoogste instellingen spelen.

En soms ligt het aan het spel, enige manier om daar achter te komen, is hetzelfde spel met een kabel te spelen in dezelfde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:19:
@SacreBleu

Weet je zeker dat het niet aan de instellingen ligt en je PC niet ergens een bottleneck vormt? PCVR is echt een van de zwaarste dingen die je kunt doen. Zelfs met mijn 4090 kan ik niet alle VR spellen op de hoogste instellingen spelen.

En soms ligt het aan het spel, enige manier om daar achter te komen, is hetzelfde spel met een kabel te spelen in dezelfde situaties.
Qua instellingen is er niet veel, ITR2 moet via OpenXR gespeeld worden en ik draai de Oculus Runtime niet.
Alles zal dan ingesteld worden met SteamVR vermoed ik.
Ik zal de Link kabel tevoorschijn trekken, maar dat heeft mijn voorkeur niet, omdat k dan de mogelijkheid van opladen via accu's verlies. Wel goeie tip!.

Ik zal SW: Squadrons ook eens proberen, kijken of het werkt met mijn HOTAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SacreBleu schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Qua instellingen is er niet veel, ITR2 moet via OpenXR gespeeld worden en ik draai de Oculus Runtime niet.
Alles zal dan ingesteld worden met SteamVR vermoed ik.
Ik zal de Link kabel tevoorschijn trekken, maar dat heeft mijn voorkeur niet, omdat k dan de mogelijkheid van opladen via accu's verlies. Wel goeie tip!.

Ik zal SW: Squadrons ook eens proberen, kijken of het werkt met mijn HOTAS.
Snap dat je de kabel niet graag gebruikt als alternatief, maar je kunt zo wel beter troubleshooten, ligt het aan het netwerk, de PC of iets anders?

Met instellingen bedoel ik vooral, high, ultra, low e.d. Om zaken uit te sluiten, speel eens op low en ga dan pas hoger met stapjes, maar eerst maar eens het netwerk uitluisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Koldur schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Snap dat je de kabel niet graag gebruikt als alternatief, maar je kunt zo wel beter troubleshooten, ligt het aan het netwerk, de PC of iets anders?

Met instellingen bedoel ik vooral, high, ultra, low e.d. Om zaken uit te sluiten, speel eens op low en ga dan pas hoger met stapjes, maar eerst maar eens het netwerk uitluisten.
Ik heb gisteren in VD zowel 90 als 120 fps geprobeerd. Op 90 fps, heb ik soms inkakkers naar 60.
Op 120 fps heb ik inkakkers naar 95 - 100. Moet dus niet veel uitmaken.
Heb ook geprobeerd in instelling van VD van Godlike naar Ultra te zetten. En ook ingame bij ITR2 de instellingen te wijzigen, maar dat waren miniscule verschilllen.

Link kabel zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SacreBleu schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Ik heb gisteren in VD zowel 90 als 120 fps geprobeerd. Op 90 fps, heb ik soms inkakkers naar 60.
Op 120 fps heb ik inkakkers naar 95 - 100. Moet dus niet veel uitmaken.
Heb ook geprobeerd in instelling van VD van Godlike naar Ultra te zetten. En ook ingame bij ITR2 de instellingen te wijzigen, maar dat waren miniscule verschilllen.

Link kabel zal ik eens proberen.
Klinkt voor mij dan als een netwerk probleempje, heb je de overlay van VD aangezet om te kijken waar de dip zit? Als het in het netwerk is, is het normaal dat ;) Maar AV1 heeft een bug, waarbij de overlay het probleem legt bij het netwerk, terwijl het de encoder/decoder is.
Je zult het in ieder geval snel genoeg zien als je het met een kabel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Afgelopen dagen Half Life 2 part 1 uitgespeeld.
Dit speelde erg lekker weg en zag er boven verwachting goed uit op mijn 3080 en Quest 3!
Nu beginnen met part 2 en dan Black Mesa :)

Ik had gisteren overigens opeens een issue dat ik geen enkele HL mod versie meer kon starten.
Na starten kreeg ik de melding 'Steam could not load library client'.
Na vanalles geprobeerd te hebben wat ik op het www kon vinden uiteindelijk gevonden dat de Nvidia driver de oorzaak was. Na driver herinstallatie werkte alles weer.
Voor het geval iemand tegen dit issue aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ronster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:14:
Afgelopen dagen Half Life 2 part 1 uitgespeeld.
Dit speelde erg lekker weg en zag er boven verwachting goed uit op mijn 3080 en Quest 3!
Nu beginnen met part 2 en dan Black Mesa :)

Ik had gisteren overigens opeens een issue dat ik geen enkele HL mod versie meer kon starten.
Na starten kreeg ik de melding 'Steam could not load library client'.
Na vanalles geprobeerd te hebben wat ik op het www kon vinden uiteindelijk gevonden dat de Nvidia driver de oorzaak was. Na driver herinstallatie werkte alles weer.
Voor het geval iemand tegen dit issue aanloopt.
Welke mods heb jij hiervoor gebruikt? Zou die heel graag zelf nog eens willen spelen in VR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Koldur schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:20:
[...]

Welke mods heb jij hiervoor gebruikt? Zou die heel graag zelf nog eens willen spelen in VR!
Dikke aanrader!
Dat zijn gratis mods die je in Steam kan downloaden:Black Mesa run je via Mod Organizer. Deze maakt gebruik van de HL2 mod.
Dit wordt hier goed uitgelegd:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Dikke aanrader!
Dat zijn gratis mods die je in Steam kan downloaden:
Ja deze mods zijn echt super. Geen gezeur met "alternate eye rendering" dat rare artifacten vertoont en alles traag maakt zoals de meeste mods (die van Luke Ross bijv). Echte VR controller support voor de wapens. Doorladen, mags invoeren enz. Het voelt echt als een echte VR game <3

Ik heb pas de hele HL2 saga opnieuw uitgespeeld en het was weer super. Alleen het eind met HL2:ep2 met die auto en die bommen die je tegen de striders moet gooien kwam ik niet door maar dat was ook op een gewoon scherm erg lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 26-07-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Llopigat schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Ja deze mods zijn echt super. Geen gezeur met "alternate eye rendering" dat rare artifacten vertoont en alles traag maakt zoals de meeste mods (die van Luke Ross bijv). Echte VR controller support voor de wapens. Het voelt echt als een echte VR game <3

Ik heb pas de hele HL2 saga opnieuw uitgespeeld en het was weer super. Alleen het eind met HL2:ep2 met die auto en die bommen die je tegen de striders moet gooien kwam ik niet door maar dat was ook op een gewoon scherm erg lastig.
Ik had ze al een tijd in mijn library, maar eigenlijk niet opgestart omdat ik dacht dat het toch niet aan Alyx kon tippen. Ook had ik HL2 in VR wel al even gespeeld een hele tijd geleden, maar kwam er niet meteen echt in. Ik had nu de indruk dat Ep 1 veel mooier was en lekkerder weg speelde. Maar als ik klaar ben met Ep 2 en Black Mesa ga ik HL2 zeker ook nog een kans geven.
En idd verwachtte ook ik de gebruikelijke mod taferelen zoals ik bij de Luke Ross mods vaker zie, maar hier was absoluut geen sprake van.

Haha, ik ben pas begonnen aan 2. De 'eindbaas' van Ep 1 vond ik in ieder geval ook een hele uitdaging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Net op peper gezien dat mediamarkt ook een actie heeft.
https://nl.pepper.com/aan...eta-quest-3-128-gb-318554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:57
Met de aanbieding toch ook weer een Quest gekocht, gelijk met BoboVR strap. Wat een verbetering t.o.v. de eerste Quest die ik ook ooit had.

Nu Pistol Whip en Eleven Table Tennis gekocht, beide sterke aanraders. Mocht iemand nog een referral willen voor Eleven Table Tennis: Blijkbaar niet de bedoeling.

Voorlopig even zoet met deze 2 games (oké misschien Beat Saber nog..), en niet te snel naar veeleisende games gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Boyangles op 26-07-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:32
Ik zou je link even verwijderen, voor een mod het doet.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Boyangles schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:25:
Met de aanbieding toch ook weer een Quest gekocht, gelijk met BoboVR strap. Wat een verbetering t.o.v. de eerste Quest die ik ook ooit had.

Nu Pistol Whip en Eleven Table Tennis gekocht, beide sterke aanraders. Mocht iemand nog een referral willen voor Eleven Table Tennis: Blijkbaar niet de bedoeling.

Voorlopig even zoet met deze 2 games (oké misschien Beat Saber nog..), en niet te snel naar veeleisende games gaan.
Toevallig vandaag een BoboVR S3 Pro, oplader en twee extra accu's besteld. Morgen wordt dat smullen. :P

Pagina: 1 ... 111 ... 122 Laatste