i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik ben nog niet thuis in de politiek van OpenXR en OpenComposite. Ik heb over het probleem met HL: Alyx wat zitten Googlen en het leek vooral een probleem binnen OpenComsite te zijn. Kennelijk is Valve in 2020 al begonnen met het ondersteunen van OpenXR.Koldur schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:24:
@SacreBleu
Ik heb vooral met Assetto Corsa via OpenComposite gewerkt. Deed het heel lekker, maar ineens niet meer door verschillende keuzes en de ontwikkeling van OpenComposite en OpenXR.
Ik heb gemerkt dat die zaken mij uiteindelijk meer opbreken dan de performance winst die te behalen valt (zeg ik met een 4090).
Als het werkt, is het leuk, maar geeft teveel gedoe als het niet werkt en informatie vinden waarom iets niet werkt is dan echt heel lastig. Zelfs via hun Discord kanaal, antwoorden ze soms niet.
Prima hoor, het is gratis en een mooi project van amateurs, maar niet voor mij door gebrek aan duidelijkheid en veel onverklaarbare problemen.
Ik las verder op OpenXR weer terug dat SteamVR de grootste impact heeft op performance als je dat gebruikt met OpenXR. Maar als ik het via OpenComposite laat lopen via VD, krijg ik dus die compatibiliteitsproblemen.
Voor nu ga ik er niet meer aan sleutelen, veel te veel tijd aan verspeeld. Het draait, prestaties lijken in mijn ervaring verbeterd te zijn dan wat ik gewend was. Dus ik vind het even prima zo.
Ik heb iig geen Oculus Runtimes meer draaien. Enige nadeel is dat wat ik op de Oculus/Meta store heb gekocht niet meer kan spelen, maar die bibliotheek was vrij beperkt en het meeste speelde ik toch al niet meer.
Misschien dat ik er ooit verder in duik.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Runtimes kun je normaal gesproken gewoon prima naast elkaar installeren en naast elkaar onafhankelijk laten draaien. Je kunt gewoon SteamVR installeren en OpenComposite draaien. Dan is het spel gestart buiten SteamVR om.SacreBleu schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:32:
[...]
Ik ben nog niet thuis in de politiek van OpenXR en OpenComposite. Ik heb over het probleem met HL: Alyx wat zitten Googlen en het leek vooral een probleem binnen OpenComsite te zijn. Kennelijk is Valve in 2020 al begonnen met het ondersteunen van OpenXR.
Ik las verder op OpenXR weer terug dat SteamVR de grootste impact heeft op performance als je dat gebruikt met OpenXR. Maar als ik het via OpenComposite laat lopen via VD, krijg ik dus die compatibiliteitsproblemen.
Voor nu ga ik er niet meer aan sleutelen, veel te veel tijd aan verspeeld. Het draait, prestaties lijken in mijn ervaring verbeterd te zijn dan wat ik gewend was. Dus ik vind het even prima zo.
Ik heb iig geen Oculus Runtimes meer draaien. Enige nadeel is dat wat ik op de Oculus/Meta store heb gekocht niet meer kan spelen, maar die bibliotheek was vrij beperkt en het meeste speelde ik toch al niet meer.
Misschien dat ik er ooit verder in duik.
Dat is juist wat de runtimes doen, het runnen van het spel.
Als ik het zo lees en een ongenuanceerde conclusie maak, lagen de problemen vooral in wat andere zaken in jouw installatie.
Vreemd dat bij de nieuwe installatie de rubberbanding pas opgelost werd nadat je SteamVR installeerde, want dat zou in de praktijk geen verschil moeten maken, tenzij die als runtime is gebruikt zonder dat je het doorhad natuurlijk.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
I know, maar ik wilde het liefst van alle 'overhead' af. Ik dacht dat OpenComposite de oplossing was, maar dat is niet het geval. Nu heb ik SteamVR als OpenXR runtime ingeschakeld, en dat werkt dikke prima.Koldur schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:52:
[...]
Runtimes kun je normaal gesproken gewoon prima naast elkaar installeren en naast elkaar onafhankelijk laten draaien. Je kunt gewoon SteamVR installeren en OpenComposite draaien. Dan is het spel gestart buiten SteamVR om.
Dat is juist wat de runtimes doen, het runnen van het spel.
Als ik het zo lees en een ongenuanceerde conclusie maak, lagen de problemen vooral in wat andere zaken in jouw installatie.
Vreemd dat bij de nieuwe installatie de rubberbanding pas opgelost werd nadat je SteamVR installeerde, want dat zou in de praktijk geen verschil moeten maken, tenzij die als runtime is gebruikt zonder dat je het doorhad natuurlijk.
De rubberbanding in Euro Truck was pas opgelost toen ik SteamVR met OpenXR liet werken. Met OpenComposite had ik de rubberbanding. En in VDXR startte het spel alleen op in 3D.
Als ik als launch argument opgaf -openXR, crashte het spel. Pas toen ik het veranderde naar -openVR. Werkte het, zonder de rubberbanding. Vage bedoeling.
HL: Alyx had betere performance met OpenXR via SteamVR dan alleen SteamVR. Met OpenComposite had ik dus last van dat de handen niet correct werden weergegeven. Dit is een 'bug' die al sinds 2020 aanwezig is, want het is toen al op hun Github gerapporteerd.
Lijkt erop dat OpenComposite nog niet elke SteamVR functie weet om te schrijven.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik had jou niet helemaal goed begrepen en was zelf even in de verwarring tussen wat OpenComposite doet en wat OpenXR/VR doet. OpenComposite is geen runtime, maar een API die SteamVR helemaal moet vervangen inderdaad en OpenXR/VR zijn de runtimes voor het VR gedeelte.SacreBleu schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:01:
[...]
I know, maar ik wilde het liefst van alle 'overhead' af. Ik dacht dat OpenComposite de oplossing was, maar dat is niet het geval. Nu heb ik SteamVR als OpenXR runtime ingeschakeld, en dat werkt dikke prima.
De rubberbanding in Euro Truck was pas opgelost toen ik SteamVR met OpenXR liet werken. Met OpenComposite had ik de rubberbanding. En in VDXR startte het spel alleen op in 3D.
Als ik als launch argument opgaf -openXR, crashte het spel. Pas toen ik het veranderde naar -openVR. Werkte het, zonder de rubberbanding. Vage bedoeling.
HL: Alyx had betere performance met OpenXR via SteamVR dan alleen SteamVR. Met OpenComposite had ik dus last van dat de handen niet correct werden weergegeven. Dit is een 'bug' die al sinds 2020 aanwezig is, want het is toen al op hun Github gerapporteerd.
Lijkt erop dat OpenComposite nog niet elke SteamVR functie weet om te schrijven.
Jammer dat SteamVR zoveel overhead heeft, want het is echt significant met minimaal 10% en vaak zelfs 20%.
Het geeft aan hoe in de kinderschoenen VR nog staat en er naar mijn idee te grote versplintering is, maar dat hoort bij deze fase. Hoe vervelend het ook is.
Mwah, kinderschoenen vind ik nog wel meevallen. Het is vooral een stukje versplintering en daarnaast partijen die - voor de zoveelste keer - een projectje opgooien waarmee ze de markt en alles willen proberen te consolideren tot één oplossing. Dat is, tot nu toe niemand nog gelukt.Koldur schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:07:
[...]
Ik had jou niet helemaal goed begrepen en was zelf even in de verwarren tussen wat OpenComposite doet en wat OpenXR/VR doet. OpenComposite is geen runtime, maar een API die SteamVR helemaal moet vervangen inderdaad en OpenXR/VR zijn de runtimes voor het VR gedeelte.
Jammer dat SteamVR zoveel overhead heeft, want het is echt significant met minimaal 10% en vaak zelfs 20%.
Het geeft aan hoe in de kinderschoenen VR nog staat en er naar mijn idee te grote versplintering is, maar dat hoort bij deze fase. Hoe vervelend het ook is.
En OpenComposite is een heel leuk idee, maar is beperkend. En ik zie het niet zitten om voor elk spel een workaround te gaan zitten regelen.
Wat betreft de overhead van SteamVR, ik heb het zelf alleen meegemaakt als ik het default draai. Maar sinds ik als runtime openXR heb gedaan, lijkt het stabieler en fijner te werken. OpenXR had op hun website staan dat SteamVR een grotere impact heeft. Maar misschien dat wij dat minder merken omdat we betere hardware hebben. I
Veel games zijn gebouwd voor de SteamVR API. Die kun je dus met SteamVR draaien, maar ook met OpenComposite. Dat is een SteamVR emulator, die achter de schermen het dan omzet naar OpenXR.
Het beste is uiteraard als het spel direct OpenXR ondersteund en dat lijkt de toekomst, ook omdat Valve hun SteamVR API ook niet meer ziet zitten en over wil naar OpenXR.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Dat sowieso, inderdaad. Als ik eerlijk ben is het ook maar omdat ik erin ben gedoken omdat ik wat issues had. Anders had ik nooit iets geweten over OpenComposite of OpenXR. Soit.Ludewig schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:12:
Het kost altijd een tijd voordat de API standaarden een beetje uitgekristalliseerd zijn.
Veel games zijn gebouwd voor de SteamVR API. Die kun je dus met SteamVR draaien, maar ook met OpenComposite. Dat is een SteamVR emulator, die achter de schermen het dan omzet naar OpenXR.
Het beste is uiteraard als het spel direct OpenXR ondersteund en dat lijkt de toekomst, ook omdat Valve hun SteamVR API ook niet meer ziet zitten en over wil naar OpenXR.
Gisteren nog wat wezen pielen, maar alles draait gewoon goed.
In Into the Radius heeft hij soms ineens een spike, maar iets zegt me dat dat aan het spel ligt in plaats van de hardware, aangezien ik op 6ms van de 11 zit.
Ik ben gevraagd een VR (360) film op te nemen om te gaan laten zien op beurzen. Dat gaat allemaal wel lukken.
Erna kwam de vraag of het mogelijk is om éérst een Intro-film (ook 360) te laten zien waarna de bezoeker een keuze krijgt uit 3 vervolg 360 films.
Ik google me suf, maar ik vind niets - of ik zoek niet met de juiste termen.
DeoVR leek me de beste optie om lokaal films af te spelen, maar met een keuze-menu wordt het al een stuk ingewikkelder.
Heeft iemand een idee welke kant ik het beste op kan?
Dank alvast!
Zelf nooit mee gewerkt maar op google vind ik dit:Tryharder schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:45:
.....
Heeft iemand een idee welke kant ik het beste op kan?
Dank alvast!
YouTube: How to Combine Multiple 360° Videos for Free
YouTube: How to Edit 360/VR Video in Premiere Pro CC 2020 (Updated! Pt 1 of 2)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Een optie is uptale: https://www.uptale.io/en/Tryharder schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:45:
Ik ben gevraagd een VR (360) film op te nemen om te gaan laten zien op beurzen. Dat gaat allemaal wel lukken.
Erna kwam de vraag of het mogelijk is om éérst een Intro-film (ook 360) te laten zien waarna de bezoeker een keuze krijgt uit 3 vervolg 360 films.
Dank alvast!
Uptale kost geld maar is juist gebaseerd op de workflow van 360 graden plaatjes/video met interactieve elementen eroverheen, en vereist geen programmeerkunsten. Ons training team gebruikt het.
Ik ben zelf niet 100% overtuigd van uptale omdat het door de beperkingen (het is gestoeld op simpele en snel te maken content en maakt geen echte VR wereld) ook niet alle voordeel haalt uit AR/VR maar het is wel makkelijk om content te genereren. En juist het idee van 360 graden video + wat dingen eroverheen is precies waar het op gestoeld is.
Ik denk dat uptale voor dit doel precies is wat je zoekt. Ik weet alleen niet precies wat de prijzen zijn. Daar zijn ze nogal onduidelijk over ("contact sales...") en ons training team onderhandelt direct met ze (ik werk in IT) dus ik ben geen partij in de zakelijke discussie.
Edit: Oh ik zie dat ze voor de educatieve markt wel prijzen geven: https://www.uptale.io/en/education/pricing/ En zelfs een free tier hebben. Voor enterprise is die er niet, maar er is wel een trial optie, dat hebben wij ook gedaan. Ik weet alleen niet of jullie usecase in hun educatie produkt past maar ik zou in elk geval een balletje opgooien bij ze.
Je zou ook aan webXR kunnen denken. Voordeel is dat het portable is en op verschillende headsets werkt: https://aframe.io/examples/showcase/360-video/
Omdat het een ontwikkel API is kan je er alles mee maken dat je wil. En het voordeel is dat je mensen ook toegang kan geven via mobiel en makkelijk extern kan demonstreren.
Nadeel is dat je wat ontwikkelig moet doen.
[ Voor 49% gewijzigd door Llopigat op 24-05-2024 04:21 ]
Opgelost.
Hitman 3 VR Reloaded, exclusief voor Quest 3. Must-have!
Het grote nadeel vind ik de openbare lobby (veel kleine kinderen). Zou het wel leuk vinden om regelmatiger een squad te kunnen samenstellen op voorhand vandaar mijn vraag. Stuur me gerust een PM als je dit wel iets lijkt.
Ik heb hm op mn wishlist gezet. Zal er van de week is naar kijken.CedricV schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:20:
Zijn er hier eigenlijk fans van Population One? Ik heb het eigenlijk nooit gespeeld tot nu de Phoenix rising update; Concept leek me wel leuk.
Het grote nadeel vind ik de openbare lobby (veel kleine kinderen). Zou het wel leuk vinden om regelmatiger een squad te kunnen samenstellen op voorhand vandaar mijn vraag. Stuur me gerust een PM als je dit wel iets lijkt.
Battle Royale vind ik opzich wel ok, ben wel benieuwd hoe dit speelt in (PC)VR
Ik speel hem met de Quest 3 en dan met de Game Optimizer.
Motor racen in VR lijkt mij vrij weinig interessant, met auto simracen kun je aardig gevoel krijgen, maar met een motor moet je toch echt je lichaam gebruiken. Dat is op dit moment niet mogelijk.
Sinds oktober vorig jaar ondersteund Freespace Open ook VR. (sinds 24.0.0) en dat werkt echt prima. Dus mocht je nog zin hebben in een VR aangedreven nostalgie momentje is dat absoluut de moeite waard.
Voor wie de Freespace games niet kent, het zijn space combat simulators uit ca. 2000. Allebei worden ze gezien als een paar van de beste voorbeelden van het genre. Tegelijkertijd, ook de laatste stuiptrekkingen van het genre.
Het mooie is dat de enige ergens in 2002 de enige open source is gegaan en er inmiddels iets van 20 jaar aan development inzit. In die tijd is eigenlijk alles aan de games wel behoorlijk opgepoetst en kan het nog aardig mee met graphics van vandaag. Ook zijn er dankzij die 20 jaar aan ontwikkeling ook een aantal oprechte goede fan made campaigns e.d beschikbaar.
Hoe krijg je het aan de gang?
Stap 1: Via Gog of Steam een kopietje van freespace 2 bemachtigen. Nu rond een tientje, maar bij elke sale voor een paar euro te krijgen. Ik gebruik zelf een Gog versie.
Stap 2: Knossos.net downloaden. Dit is de frontend waarmee de meeste mods/engine builds worden verspreid. Daar kan je verschillende mods downloaden. Aanrader zijn de MediaVP’s (modernere modellen/effecten) en Vr mod. Aanrader is ook om 24.0.2 als FSO build te hanteren, de oudere versies hebben de neiging om te crashen bij drukte. Met 24.0.2 heb ik zonder issues de campaign uitgespeeld.
https://fsnebula.org/knossos/
Stap 3: Open XR downloaden en configureren als je dat nog niet hebt. De VR cockpit mod heeft een aardige set instellingen die handig zijn om ook naar andere mods te kopiëren. Je hoef hier alleen de resolutie aan te passen voor jouw set-up.
Details over wat relevant is staat op de onderstaande wiki. Hier ook uitleg over wat te configureren.
https://wiki.hard-light.net/index.php/Virtual_Reality
Stap 4 : De mod lanceren en klaar. Hieronder een voorbeeld van gameplay.
YouTube: FreeSpace 2 Open Mission 1 Virtual Reality Gameplay (Oculus Quest 1 ...
R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul
Ik ben nu enkele weken Pop One aant spelen en misschien daarna wel contractors showdown. Ik denk dat contractors iets moeilijker is en ik heb geen ervaring in battle royals.Balingschap schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:12:
Is er hier eigenlijk een groep met interesse om Contractors Showdown te spelen?
Ik wacht ook nog een beetje op crossbuy zoals ze beloofd hadden maanden geleden. Eerst even kijken of ze hun beloften nakomen anders blijf ik wel gewoon bij Pop One voor mijn shooter behoeften.
Een paar highlights:
* Multi-monitor support: Meta Quest 3: Up to 3 monitors.
* Thumbstick can now be used to change size/distance when holding screen with grip
* Increased max desktop bitrate to 120 Mbps (total for all monitors) (ik gebruik er 2)
* Added ultra-wide and other common resolutions for the virtual monitors
* Screens can now be moved without hiding the keyboard (als je een ondersteund toetsenbord hebt)
In combinatie met v66 die de passthrough verbeterd heeft is het nu echt aangenaam werken/browsen in de headset. Wat een verschil met een jaar geleden (toen nog geen bruikbare passthrough, geen pancake lenzen, Quest 2, single monitor, lagere bitrates en resolutie) ik ben echt verbaasd; dit had ik niet op 9 maanden tijd verwacht. Op dit moment slaat de balans weer enorm over naar Virtual Desktop. Toch zeker voor wat het desktop gebruik zelf betreft. Echt goede aankoop geweest.
dit bericht werd getypt op het tweede scherm terwijl links een youtube filmpje speelt
Verschillende zijn er gedeeld in het Pepper forum.
https://nl.pepper.com/aan...korting-meta-quest-313989
https://nl.pepper.com/aan...ng-game-meta-quest-314000
https://nl.pepper.com/kor...baar-vr-platformer-313985
https://nl.pepper.com/kor...land-meta-quest-vr-313947
https://nl.pepper.com/aan...a-quest-50-korting-313992
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/my-flower-reality-313993
Meta Quest 3
TETRIS40-E1F685
Noobvraag maar.. waar koop je dat met die code?WinterMute2025 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 02:26:
40% korting op Tetris Effect voor de Meta Quest (code is geldig tot 20-6)
TETRIS40-E1F685

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
In de Meta Quest store bij de pagina van het spel. Als je op het scherm van betalen komt, moet je de code invoeren of paste ergens op het scherm voor de discount/korting.Guillome schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:33:
[...]
Noobvraag maar.. waar koop je dat met die code?![]()
hier de link naar de pagina van Tetris Connected voor de Meta Quest: https://www.meta.com/nl-n...nnected/3386618894743567/
Zojuist Hellblade II doorlopen met de UEVR injector.
Man wat een ervaring! meerdere keren sprakeloos om mij heen staan kijken om al het pracht in mij op te nemen. Het spel zelf is een beetje een walkingsimulator maar in VR is dat verre van een straf. Mooiste wat ik ooit in een headset heb mogen aanschouwen
Wel aardig wat zitten klooien met de settings om de graphics zo mooi mogelijk te krijgen.
Uiteindelijk uitgekomen op streaming met virtual desktop op godlike met spacewarp enabled en UEVR op 80% resolutie met native stereo
UEVR profile https://drive.google.com/...9fMWcRsogck1fnY6-1Uo/edit
Belangrijk om de gamepass versie van de game te nemen. Met de Steam versie zijn flickering problemen in de heasdset.
Ingame settings op DLSS quality met frame generation uit en sharpening op 60%
overige settings mix van medium en low
Ik gebruik overigens een 7800x3d en een 4070Ti.
Enjoy!
Ik speel vrijwel alleen deze game, probeer dagelijks even een paar potjes te doen.Balingschap schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:12:
Is er hier eigenlijk een groep met interesse om Contractors Showdown te spelen?
friend code: hpetyprhay0cc
Kun je lekker in je huis Dojo zweten 😉
Voer de code in bij het betalen in de Meta store.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C0pOTR7lTEPcUyfihYe4ReFV.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Aldoendex op 20-06-2024 13:12 ]
Meta Quest 3
Iedereen hou Discord, Reddit en Facebook in de gaten.
https://nl.pepper.com/aan...a-quest-90-korting-314437
https://nl.pepper.com/aan...edigger-90-korting-314440
Meta Quest 3
Dit werkt dus zonder kortingscodes.
Voor mensen met een spel abonnement,vdie krijgen deze aanbiedingen niet te zien. Koop ze als cadeau in een browser (niet ingelogd) zodat je ze later kunt inwisselen.
Let op: de lijst is niet gecontroleerd.
AVICII Invector: Encore Edition 7,49 € 29,99 € -75 %
Unplugged: Air Guitar 9,95 € 24,99 € -60 %
Block Buster 9,17 € 19,99 € -54 %
A Rogue Escape 9,17 € 19,99 € -54 %
Tiger Blade 9,17 € 18,99 € -51 %
Paranormal Activity: The Lost Soul 9,17 € 19,99 € -54 %
Shooty Fruity 9,17 € 19,99 € -54 %
Vox Machinae 14,34 € 29,99 € -52 %
Prison Boss VR 9,17 € 19,99 € -54 %
Dead Hook 9,17 € 19,99 € -54 %
Fujii - Ein magisches Gärtnerei-Abenteuer 4,99 € 9,99 € -50 %
Garden of the Sea 10,28 € 24,99 € -58 %
OhShape 9,17 € 19,99 € -54 %
Tentacular 10,28 € 24,99 € -58 %
Guided Tai Chi 4,99 € 9,99 € -50 % Ends in 9 Tage
Librarium 4,99 € 9,99 € -50 %
Das Geheimnis von Retropolis 4,99 € 9,99 € -50 %
Mixture 9,17 € 19,99 € -54 %
Meta Quest 3
Nog een tip voor de UEVR injector: Still Wakes The Deep. Ook deze titel is gemaakt met Unreal 5 (en daarmee Lumen RT en veel detail met oa Nanite).Mathieu77 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:10:
Dikke tip voor diegene met een beefy videokaart.
Zojuist Hellblade II doorlopen met de UEVR injector.
Man wat een ervaring! meerdere keren sprakeloos om mij heen staan kijken om al het pracht in mij op te nemen. Het spel zelf is een beetje een walkingsimulator maar in VR is dat verre van een straf. Mooiste wat ik ooit in een headset heb mogen aanschouwen
Wel aardig wat zitten klooien met de settings om de graphics zo mooi mogelijk te krijgen.
Uiteindelijk uitgekomen op streaming met virtual desktop op godlike met spacewarp enabled en UEVR op 80% resolutie met native stereo
UEVR profile https://drive.google.com/...9fMWcRsogck1fnY6-1Uo/edit
Belangrijk om de gamepass versie van de game te nemen. Met de Steam versie zijn flickering problemen in de heasdset.
Ingame settings op DLSS quality met frame generation uit en sharpening op 60%
overige settings mix van medium en low
Ik gebruik overigens een 7800x3d en een 4070Ti.
Enjoy!
Ik heb van Hellblade genoten maar deze game vind ik persoonlijk nog beter. Volledige immersion door de goede graphics, mooie soundtrack en effects in combi met VR.
Het is een horror game en ik zat vaak met kippenvel en een hoge hartslag in de stoel.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
- Gorn
- Tentacular
- The Talos Principle
- Serious Sam 3 VR :BFE
- Serious Sam VR: The Last Hope
- Serious Sam VR: The Second Encounter
- Serious Sam VR: The First Encounter
- Block'hood VR
https://www.humblebundle....-summer-devolver-showcase
CITADEL1POINT2-885E84
[ Voor 9% gewijzigd door Thombias op 23-06-2024 16:15 ]
Met name doordat hun app niet in de store mocht. Heel jammer want ik gebruikte het graag op vakantie. Hun 'token' betaalmodel (betaal een a twee euro per uur met vooraf geladen tokens) was heel handig voor incidenteel gebruik. En het werkte prima. Een voor een tientje per maand kon je ook een drive huren zodat je niet steeds in steam in hoefde te loggen.
Heel jammer want het was de enige streaming dienst waar VR streaming echt voorop stond. Met sommigen schijnt het wel te kunnen met hacks maar plutosphere was er echt regelrecht voor bedoeld.
[ Voor 30% gewijzigd door Llopigat op 23-06-2024 17:31 ]
Robocop was echt DE SHIT met die plugin!PThijssen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:24:
Die UEVR injector moet ik ook maar eens gaan uitproberen. Geen fan van horror games, dus ik ga op zoek naar andere games om het uit te proberen
Alsof je in de film zat en echt robocop was

https://www.meta.com/en-gb/experiences/5396412860376470/
ARCAXER2-B9BB03
Meta Quest 3
Ik lees regelmatig dat veel kabels niet goed genoeg zijn, dus daarom liefst hier eens horen naar persoonlijke ervaring.
https://www.twitch.tv/fragdanvers
Zag alleen gisteren dat hij beschikbaar was, heb hem nog niet aangeschaft...Thombias schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:25:
Heeft iemand Riven al geprobeerd? Gaat die een beetje vloeiend? Ik hoor namelijk vetschillende berichten.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik heb de game aangeschaft op Steam. Het spel loopt continue vast als ik DLSS gebruik met mijn Bigscreen Beyond. Met de ingebouwde UE scaler werkt het spel wel maar is de performance in sommige gebieden niet optimaal.Thombias schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:25:
Heeft iemand Riven al geprobeerd? Gaat die een beetje vloeiend? Ik hoor namelijk vetschillende berichten.
Ik vind de graphics persoonlijk voor een UE5 game wat tegenvallen. Het VR (3D stereoscopic) effect valt me wat dat betreft wat tegen tov AAA games met VR mods of VR originals zoals Alyx. Ik denk dat ik hem daarom ook eerder verder ga spelen op mijn Steamdeck.
Zou er straks een opvolger komen ( Puur speculatie)
Dank voor de Tip!robbertvw schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:32:
[...]
Nog een tip voor de UEVR injector: Still Wakes The Deep. Ook deze titel is gemaakt met Unreal 5 (en daarmee Lumen RT en veel detail met oa Nanite).
Ik heb van Hellblade genoten maar deze game vind ik persoonlijk nog beter. Volledige immersion door de goede graphics, mooie soundtrack en effects in combi met VR.
Het is een horror game en ik zat vaak met kippenvel en een hoge hartslag in de stoel.
Heerlijke survival horror. Kreeg een beetje Half-life Alyx vibes minus de gunplay.
Lang niet zo gepolijsd maar wel zeer vermakelijk.
Het is een beetje hit and miss met UEVR, maar als je een goede te pakken hebt is het echt genieten
Meer verborgen pareltjes tips zijn altijd welkom
Bla Bla Bla
Wat je kan proberen:
- updaten naar laatste versie
- developer settings aan / uit toggelen.
- factory reset...?
Gebruik je developer settings en zit je op de Public Test Channel (PTC)?
Indien niet dan denk ik dat de versie toch al vaak zal zijn geupdated. bij mij gebeurt dit bijna 2x per week.
(ik zit wel op de PTC)
Ik zou een factory reset proberen. Wat je aangeeft is namelijk geen optie die je aan- of uit kan zetten. Je zou dit eigenlijk nooit moeten zien.SYQ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:49:
Hier ook een Quest 3 gekocht als verjaardagscadeau voor de oudste. Nu heb ik laatst er wat mee lopen spelen en het viel me op dat steeds het process name te zien is links boven (bv com.oculuss.shellenv). Is dit ook uit te zetten? Heb me suf lopen zoeken in settings maar ook google, niks over kunnen vinden
Step Four: Enable developer mode in the Oculus mobile app
Tap 'Menu'
Tap 'Devices'
Select your headset.
Tap 'Headset Settings'
Tap 'Developer Mode'
Slide the toggle to 'On' -> maar nu natuurlijk naar off
edit: ok... heb de pagina niet gerefreshed, maar zie dat dit ook al was aangegeven.
[ Voor 15% gewijzigd door PThijssen op 05-07-2024 10:32 ]
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Het heeft al geholpenLudewig schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:22:
Ik heb developer mode aanstaan, maar ik heb dit niet zo, dus ik betwijfel of dat gaat helpen.
Misschien kun je in developer mode die instelling ergens aanzetten of een programma draaien die dit kan. Hoe dan ook, het is met een reset opgelost!
Voor zover ik weet is die niet in NL beschikbaar. Begrijp dat je er weinig aan mist, maar dat is natuurlijk persoonlijk.maartend schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:33:
Mogelijk stomme vraag. Ik heb een Quest 3, woon in Nederland, maar kan totaal Horizon Worlds niert vinden in de store op de quest. Hoezo niet?
Maar er zijn veel landen waar Meta deze niet aanbiedt.
Bijzonder. Ik zag lijsten waarop NL dus stond. Maar dat zal het wel zijnKoldur schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:
[...]
Voor zover ik weet is die niet in NL beschikbaar. Begrijp dat je er weinig aan mist, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Je hebt gelijk, zou moeten werken:maartend schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:15:
[...]
Bijzonder. Ik zag lijsten waarop NL dus stond. Maar dat zal het wel zijn
https://www.meta.com/en-g...uest-supported-countries/
Je kunt daar contact opnemen met support, zouden ze het voor je op moeten lossen.
Niet dat je er veel aan mist hoor. Het is een soort versimpelde VRChat. Ziet er simpeler uit, minder grafisch geavanceerd. Het enige voordeel eraan is dat je werelden kan bouwen in-game, waar je bij VRChat unity moet gebruiken.
Maar toch snap ik het niet. VRChat kan niet meer dan een paar miljoen budget gehad hebben. Meta knalt er miljarden per kwartaal tegenaan. En dan komen ze hiermee. Het is echt allemaal heel erg 'meh'. Heel erg basaal, beperkt, rubbertegelig. Ik vind er geen bal aan.
Gedeeltelijk komt dit doordat ze alles wat niet kindvriendelijk is enorm schuwen. Dat maakt het voor ons volwassenen natuurlijk heel erg saai allemaal. Wij zitten immers ook niet graag in een kinderspeeltuin voor ons vermaak. Ze zijn duidelijk doodsbang om negatief in het nieuws te komen op dit gebied. Een beetje hetzelfde als met de huidige hype AI, waar ze die ook zo extreem inperken uit panische angst voor negatieve pers, zo erg dat je er niks nuttigs meer mee kan doen. Ik werk zelf nu veel met AI en ik heb het ook helemaal gehad met al die "responsible AI" onzin. Met name omdat "responsible" vooral over de gevoeligheden van conservatieve Amerikanen gaat, alles onder de gordel is meteen afkappen van de conversatie maar over wapens mag je het gewoon hebben. Gekkenwerk.
VRChat is een stuk pragmatischer op dit gebied, je hebt gewoon 18+ werelden. Al zijn die vooral 'furry' georienteerd, moet je echt van houden
Maar ik snap de focus op kindvriendelijkheid niet zo, zeker omdat die toch eigenlijk geen VR headsets op mogen omdat dat hun visuele ontwikkeling zou storen.
[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 07-07-2024 20:02 ]
Meta Quest 3
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe groot het verschil is tussen wat je in de media leest en hoe mensen zich daadwerkelijk gedragen.Llopigat schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:53:
Maar ik snap de focus op kindvriendelijkheid niet zo, zeker omdat die toch eigenlijk geen VR headsets op mogen omdat dat hun visuele ontwikkeling zou storen.
In de praktijk hebben met name Amerikaanse kinderen massaal een Quest 2 gekregen voor hun verjaardag, maar hebben die kinderen over het algemeen erg onregelmatige inkomsten. Dus het model waarbij het spel gratis is en de kinderen wanneer ze wel geld hebben, cosmetische dingen kopen, werkt voor die doelgroep erg goed.
Verkoopt Meta dan dingen in Horizons? Ik heb daar niets van gezien.Ludewig schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:28:
[...]
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe groot het verschil is tussen wat je in de media leest en hoe mensen zich daadwerkelijk gedragen.
In de praktijk hebben met name Amerikaanse kinderen massaal een Quest 2 gekregen voor hun verjaardag, maar hebben die kinderen over het algemeen erg onregelmatige inkomsten. Dus het model waarbij het spel gratis is en de kinderen wanneer ze wel geld hebben, cosmetische dingen kopen, werkt voor die doelgroep erg goed.
En om het helemaal op kinderen te richten is nou eenmaal niet zo slim, want dat is maar een heel beperkte doelgroep (zelf raden ze maar vanaf 10 jaar aan en optische experts zelfs vanaf hogere leeftijden). De groep die ouder is dan 18 is natuurlijk veel groter omdat mensen nu eenmaal veel langer volwassen zijn, en die wordt hierdoor afgeschrikt. Want ten eerste is het gewoon saai om in een kinderspeeltuin rond te lopen, en ten tweede wil natuurlijk niemand met andermans kinderen opgescheept zitten.
Ik zie trouwens sowieso niet veel mensen rondlopen in horizons, zowel weinig kinderen als volwassenen (al zijn het inderdaad wel vaak verwaande Amerikaanse kinderen als ik er mensen zie/hoor, altijd van die opscheppende toontjes en slap gelul

Het viel me ook erg tegen dat afgelopen jaar met Meta Connect helemaal geen aandacht was besteed aan de presentatie in Horizons. Het jaar daarvoor was dat wel zo, elke presentator had zijn eigen avatar en omgeving. Die veranderde ook helemaal mee van onderwerp naar onderwerp, het was echt of je er echt bij was. Nieuwtjes op VR gebied werden ook daadwerkelijk in VR getoond. Nu werd gewoon de videostream afgespeeld in een soort theater en verder helemaal niks. Er was geen enkele meerwaarde meer om in Horizons te kijken.
Ik ben op zich erg geinteresseerd in VR en metaverse maar ik ben erg teleurgesteld in de visie van Meta. Ze hadden er zo veel van kunnen maken. Het is nu gewoon heel erg kil en klinisch geworden en overdreven kinderlijk. In VRChat kom ik veel vaker interessante mensen tegen, en interessantere omgevingen, hoewel dat technisch veel ruwere kantjes heeft (sommige avatars zijn zo complex dat ze alleen op PC werken bijvoorbeeld).
l heb ik wel het idee dat ze zich nu ook beginnen te realiseren dat het zo niet werkt. In plaats van de zwaaaar gecurateerde quest store beginnen ze nu ook dingen uit app lab in de gewone quest store toe te laten bijvoorbeeld. Dat vind ik wel een goed teken dat zie die hele strenge controle over het platform een beetje laten varen. Hopelijk strekt zich dat ook uit richting Horizons en dan wordt het misschien nog wel wat.
[ Voor 50% gewijzigd door Llopigat op 08-07-2024 05:05 ]
Dit dusAldoendex schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:06:
Horizon worlds is in mijn Meta app niet beschikbaar en ik heb vorige week de set nog geupdate.
Je kunt al kleren kopen voor je Meta avatar en ik neem aan dat dit dan ook zichtbaar is in Horizons? Ik ga er in elk geval vanuit dat ik daarom een Meta avatar kreeg opgedrongen.Llopigat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 04:44:
[...]
Verkoopt Meta dan dingen in Horizons? Ik heb daar niets van gezien.
De wens van Zuckerberg is om de 'metaverse' een extensie te laten zijn van de echte wereld, maar AR/VR is daar niet goed genoeg voor. En de meeste mensen hebben ook niet de persoonlijkheid van Zuckerberg. En de angst voor negatieve pers zorgt ervoor dat grote bedrijven bijna altijd het probleem hebben dat ze dingen te veel willen inperken.Ik ben op zich erg geïnteresseerd in VR en metaverse maar ik ben erg teleurgesteld in de visie van Meta. Ze hadden er zo veel van kunnen maken. Het is nu gewoon heel erg kil en klinisch geworden en overdreven kinderlijk.
Uiteindelijk worden platforms alleen een succes als er niet te weinig, maar ook zeker niet teveel beperkingen zijn.
Als je op het ontwikkelaars kanaal zit heb je Horizons World al een enkele maanden.Koldur schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:
[...]
Voor zover ik weet is die niet in NL beschikbaar. Begrijp dat je er weinig aan mist, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
En nu sinds kort vervroegd met Nederlandse taal
De QGO is momenteel in koritng; een echte aanrader (het zou maar 3 dagen duren).
Versie 10 werd net uitgebracht. Installatieproces is vereenvoudigd.
Op dit moment zijn er ongeveer 4000 geoptimaliseerde profielen beschikbaar voor bijna 750 applicaties.
Ik gebruik deze zeer geregeld en dit is zo'n applicatie zoals Virtual Desktop die je gewoon nog jaren gaat gebruiken. Deze is eigenlijk ook gewoon de volle prijs waard maar als je nog aan het twijfelen was is het nu misschien toch het moment.
(Enige minpuntje wel waar je rekening mee moet houden en het is niet zo dat Mixed Reality al werkt zonder boundary. Er zijn games die hiervoor van Meta een uitzondering krijgen maar niet zo met deze app en bijvoorbeeld Fluid. Ik hoop dat dat ooit komt).
Vraag van een Noob met een Quest 2.CedricV schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:45:
https://anagan79.itch.io/quest-games-optimizer
De QGO is momenteel in koritng; een echte aanrader (het zou maar 3 dagen duren).
Versie 10 werd net uitgebracht. Installatieproces is vereenvoudigd.
Op dit moment zijn er ongeveer 4000 geoptimaliseerde profielen beschikbaar voor bijna 750 applicaties.
Ik gebruik deze zeer geregeld en dit is zo'n applicatie zoals Virtual Desktop die je gewoon nog jaren gaat gebruiken. Deze is eigenlijk ook gewoon de volle prijs waard maar als je nog aan het twijfelen was is het nu misschien toch het moment.
(Enige minpuntje wel waar je rekening mee moet houden en het is niet zo dat Mixed Reality al werkt zonder boundary. Er zijn games die hiervoor van Meta een uitzondering krijgen maar niet zo met deze app en bijvoorbeeld Fluid. Ik hoop dat dat ooit komt).
Ik heb tot nu toe alleen games uit de store gebruikt en mijn Quest niet eerder aangesloten op mijn (niet gamewaardige) laptop.
Merk je met de Q2 ook echt kwaliteitsverschil?
En hoe is de leercurve qua installatie en instellingen optimaliseren?
Meta Quest 3
In het algemeen? Ja. Op jouw laptop? Dat is afhankelijk van je specs.Aldoendex schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Vraag van een Noob met een Quest 2.
Ik heb tot nu toe alleen games uit de store gebruikt en mijn Quest niet eerder aangesloten op mijn (niet gamewaardige) laptop.
Er is, vrijwel, geen leercurve als je SteamLink of AirLink gebruikt. Ook niet als je een kabel gebruikt.
De leercurve is er pas als je Virtual Desktop gaat gebruiken om daar het maximale uit te halen. Dat kan, in sommige titels, een verschil maken. Maar voor mij is Airlink heel lang meer dan voldoende geweest.
Zoek even op Quest2 vs PCVR en je hebt er meteen een beeld bij. Bij sommige spellen een erg groot verschil, bij andere weer wat minder, maar in het algemeen is een pc/laptop vele malen krachtiger dan de Q2 zelf en kan dus ook mooier beeld voortoveren.Aldoendex schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Vraag van een Noob met een Quest 2.
https://www.uploadvr.com/demeo-graphics-comparison/
Ik heb wel Virtual Desktop in de bibliotheek. Maar niet gekocht met de gedachte games te streamen.
Eerder om bv een film te streamen oid.
Meta Quest 3
Film streamen kan je prima met iets zoals een DeoVR (heel gebruikvriendelijk en 90% van de capabiliteiten van de betaalde topspelers zoals SKYBOX, 4XVR, ... 80% van de mogelijkheden van Heresphere).Aldoendex schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:30:
De grafische kaart en CPU van mijn 6 jaar oude - generieke laptop zijn niet PC VR waardig.
Ik heb wel Virtual Desktop in de bibliotheek. Maar niet gekocht met de gedachte games te streamen.
Eerder om bv een film te streamen oid.
Dit gaat er beter uitzien omdat het "native" is. Als je op dat moment je DeoVR ook nog eens door de QGO haalt gaat het zelfs nog iets beter zijn. Ik gebruik de QGO op een Quest 3 en denk ook dat daar het meeste winst te halen is.
Als je VD hebt dan zou ik dat echt hoofdzakelijk voor het gamen gebruiken (in het geval van een Quest 2).
Voor de Quest 3 en de passthrough vind ik het voor productiviteit (lees 3-5 schermen open hebben staan) en gewoon aan je pc werken ook absoluut een meerwaarde.
Misschien ter verduidelijking (als jij het inderdaad ook zo bedoelt)... die leercurve kan dus als je met virtual desktop het onderste uit de kan wil halen. Het is niet zo dat überhaupt gebruiken van VD moeilijk is of zo.SacreBleu schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:02:
[...]
In het algemeen? Ja. Op jouw laptop? Dat is afhankelijk van je specs.
Er is, vrijwel, geen leercurve als je SteamLink of AirLink gebruikt. Ook niet als je een kabel gebruikt.
De leercurve is er pas als je Virtual Desktop gaat gebruiken om daar het maximale uit te halen. Dat kan, in sommige titels, een verschil maken. Maar voor mij is Airlink heel lang meer dan voldoende geweest.
Ik heb juist altijd VD gebruikt omdat die gewoon altijd werkt en ik er nooit iets aan hoef te doen. Ik weet niet hoe Meta link nu is maar in het begin vond ik het erg onhandig werken en was het steeds opnieuw gepruts om aan het werk te krijgen, terwijl VD één keer de server installeren is en de link met je headset maken en dan blijft het in mijn ervaring altijd werken.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb via Windows de Oculus client hoge prioriteit gegeven en de client ook 'gerepareerd' via het installatiebestand. Ook heb ik de interne software van de Quest 2 geupdate. Helaas blijkt het allemaal geen oplossing. Iemand die dit probleem herkent?
Nee, maar ik gebruik link ook niet... maar misschien zou je de ingebouwde vr streaming van steam eens kunnen proberen of je het daar ook bij hebt. Of virtual desktop natuurlijk als je die hebt. Dan kun je in ieder geval kijken of het een link-specifiek probleem is.Joeridev schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:03:
Het beeld van mijn Quest 2 blijft tijdens het linken met mijn pc veelvuldig hangen (elke 5 a 10 sec), zowel via de kabel als Airlink. Het enige dat helpt is de power button snel achter elkaar 2x indrukken, maar meestal is de oplossing maar van korte duur.
Ik heb via Windows de Oculus client hoge prioriteit gegeven en de client ook 'gerepareerd' via het installatiebestand. Ook heb ik de interne software van de Quest 2 geupdate. Helaas blijkt het allemaal geen oplossing. Iemand die dit probleem herkent?
Gamertag: FinrazielNL
verkopen en een oculus quest 3 halen, ik lees zo hier en daar dat het een wereld van verschil is.
Alleen al color passthrough. maar vind mij quest 2 nog oke, en quest 1 met mods/ firmware nog leuke dingen mee te doen, je krijgt er niet veel meer voor ofwel?
De Quest 1 wordt niet meer ondersteund. Ik heb er ook nog een. Zou hem gewoon houden voor erbij. Je krijgt er niet veel meer voor nee. Het OLED scherm is wel mooier qua contrast dan dat van de 2 en 3 maar de resolutie natuurlijk niet (zeker niet omdat het maar Pentile is en geen echte RGB Stripe).R.G schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:22:
Wat raden jullie aan met oculus quest 1 en 2?
verkopen en een oculus quest 3 halen, ik lees zo hier en daar dat het een wereld van verschil is.
Alleen al color passthrough. maar vind mij quest 2 nog oke, en quest 1 met mods/ firmware nog leuke dingen mee te doen, je krijgt er niet veel meer voor ofwel?
Ik vind persoonlijk van de quest 2 naar 3 niet echt een vreselijk groot verschil mits je de colour passthrough niet nodig hebt. Maar de meningen verschillen hier heel erg over. Ik heb precies de 'sweet spot' van 63mm IPD dus voor mij is de Quest 2 al beter dan voor de meeste mensen, dat schijnt een van de redenen te zijn. Als je tussen de drie IPD instellingen in zit met je ogen dan schijnt de ideale sweet spot veel kleiner te zijn. Voor mij is hij heel groot met de 2.
De resolutie is ietsjes hoger bij de 3 ten opzichte van de 2 maar ik vind het niet echt enorm, als ik eenmaal in een goed spel verwikkeld zit, zal ik het verschil niet opmerken. Ik merk het echt niet tijdens het spelen. Tijdens browsen met tekst wel een beetje maar ook daar is het niet echt overweldigend qua verschil.
Nogmaals, anderen denken er anders over maar dit is mijn mening. Your mileage may vary
Als ik jou was en je zit er niet echt super hard op te wachten zou ik eens aankijken of hij goedkoper wordt rond black friday. Al wordt er meestal niet gestunt met hardware (meestal krijg je er alleen een of andere game bij of een paar maanden Quest+ geneuzel waar ik toch niet aan doe). Ook schijnt er een quest 3S ("lite versie") aan te komen. Die gaat zowel qua prijs als specs tussen de 2 en 3 in zitten natuurlijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Llopigat op 09-07-2024 03:16 ]
Voor mij was het verschil in beeldkwaliteit, en dan met name scherpte over het geheel, zo duidelijk, dat ik mijn Quest 2 direct te koop had gezet. Vooral met simracing is het echt een wereld van verschil, maar ook Half Life Alyx was zoveel realistischer.R.G schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:22:
Daarbij komt dat native spellen een stuk mooier zijn als deze geoptimaliseerd zijn door de uitgever of je met Quest Game Optimizer aan de slag gaat.
Ook vind ik de controllers een stuk prettiger en heb je Wi-Fi 6GHz ondersteuning, wat enorm handig is als je PCVR streamt, want je hebt voorlopig dan echt een vrij kanaal.
Qua comfort is het net even beter, maar geen reden om over te gaan wat mij betreft.
Ik zou de Quest 1 en 2 verkopen en dat geld gebruiken voor de Quest 3. Wereld van verschil, vooral de nieuwe lenzen. Beeld is scherper, sweetspot is groter.R.G schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:22:
De Q1 verliest support, dus als er nu nog iemand voor in de markt is, dan zou ik hem zo snel mogelijk verkopen. Je gaat na de Q3 toch de Q1 niet meer aanraken. De Q2 wordt steeds goedkoper - dus hoe sneller je die nog van de hand kan krijgen, hoe meer je er nog voor kunt krijgen.
Zitten op oude hardware heeft toch geen zin.
De lijst blijft maar gaan.
De Quest 3 is in de laatste 10 maanden echt veel beter geworden en dat gaat zo doorgaan denk ik.
Ik heb mijn Quest 2 verkocht voor 200€; de restwaarde nu zou lager liggen.
Hetzelfde gaat gelden binnen een jaar en zeker binnen twee jaar (als je dan de Q2 nog verkocht krijgt).
Je legt nu een stukje op maar verkoopt de Q1 en Q2 nog voor een klein beetje geld. Binnen 2 jaar krijg je ze volgens mij niet meer verkocht zeker niet als ook voor de Q2 de support ophoudt op dat moment.
Q3 gaan refurbished soms voor minder dan 500€ als je de prijs wil drukken. Het geld dat je nu oplegt voor een nieuw toestel met ondersteuning, garantie en alle verbetering is eigenlijk niet zo veel maar dat is voor iedereen anders.
Je zou altijd kunnen kijken wat je nu nog voor je huidige toestellen krijgt en dan bekijken hoeveel je exact moet opleggen om te upgraden. Mijn inziens is alles onder de 250€ opleggen een no-brainer.
Weet iemand of je nog steeds Asgard's Wrath 2 hierbij krijgt?gac schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:27:
Op mediamarkt.nl is de Meta Quest 3 nu met korting te bestellen als je lid bent/wordt van myMediamarkt. De 128GB-versie kost dan 499,- en de 512GB-versie 639,-
Wordt dan wel echt interessant.
Nee, die liep oorspronkelijk tot januari. Daarna een verlenging tot 30 juni. Dus iets meer dan een week te laat.jameskond schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:07:
[...]
Weet iemand of je nog steeds Asgard's Wrath 2 hierbij krijgt?
Wordt dan wel echt interessant.
Het schijnt verlengd te zijn naar 15 juli... nou wens mij gelukkigSacreBleu schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:11:
[...]
Nee, die liep oorspronkelijk tot januari. Daarna een verlenging tot 30 juni. Dus iets meer dan een week te laat.
https://www.reddit.com/r/...art_still_get_asgard_for/
Oh, netjes, dat heb ik gemist. Dan heb je nog ongeveer een week.jameskond schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:27:
[...]
Het schijnt verlengd te zijn naar 15 juli... nou wens mij gelukkig
Ik heb hem gisteren besteld, bedankt voor de tip!jameskond schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:27:
[...]
Het schijnt verlengd te zijn naar 15 juli... nou wens mij gelukkig
(En inmiddels binnen en inderdaad na registratie een email ontvangen om dit spel gratis aan m'n library toe te voegen)
[ Voor 14% gewijzigd door gac op 09-07-2024 21:56 ]
Graag gedaan! En voor de volledigheid: ik ontving ook nog een email voor gratis 6 maanden een Quest+ abonnement.
De bedoeling zou zijn om te kunnen opladen (via powerbank) en ook iets in te steken zoals een USB stick.
De Quest 3 is standaard niet bepaald comfortable vind ik, dus ben op zoek gegaan naar een headstrap.
Ik heb de BOBOVR M3 Pro met batterij gekocht. Die zit een heel stuk comfortabeler, en de batterij werkt heel goed.
Maar ik vond het stuk wat op mijn voorhoofd drukt nog altijd niet prettig, daarom heb ik er een facial bij gekocht, deze:
OKESYO Facial Interface Cover voor Meta/Oculus Quest 3 (verbreed).
Kan wel zeggen dat ik het op deze manier zeer comfortable vind.
https://uevr-profiles.com/PThijssen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:07:
Heeft iemand nog een werkend linkje naar een Hogwarts profiel voor die VR injector? Kan hem nergens meer vinden.
Hier is hij wel te vinden samen met nog honderden andere profiles