Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Guillome schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:10:
Wat kost die beyond nu in totaal? Dus incl controllers enzo?
Volgens mij:
EUR 1369 voor de headset
EUR 318 voor 2x Valve Index Base Station
EUR 300 voor Valve Index Controllers

Dus 1987 euro, wat ik erg veel geld vindt voor wat je krijgt.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Sow hey, ja dan mag het ook wel 'een stapje beter' zijn dan de Q3 voor 550 euro :o

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Wailing_Banshee

You're Next

Koldur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:25:
[...]
Zit de kabel dan niet in de weg? Vind ik zelf erg storend bij spellen waarbij je veel beweegt.
Ik vond die kabel al vervelend bij spellen als The Room VR (zittend). Ik wilde spelen maar kwam erachter dat de batterij leeg was. Dus maar even aan de kabel gelegd. Maar na 5 minuten al weer afgedaan omdat ik mezelf aan het vastbinden was (ik weet al na 5 minuten niet meer waar ik "naar kijk" omdat ik continue aan het draaien ben op m'n stoel). Daarom hebben we bij de Quest 3 gelijk een battery pack gekocht zodat ik nooit die kabel hoef te gebruiken.

Het is natuurlijk geen probleem als je een film aan het kijken bent of bijv een sim racer aan het spelen bent omdat je dan meestal toch, ook in het "echt", stil op je stoel zit...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Pimax heeft net de Light en Super versies van de Crystal aangekondigd. Met name de Light zou best een goede concurrent kunnen worden voor de Quest 3, voor simmers.

Zie https://pimax.com/frontier/

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ludewig schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:27:
Pimax heeft net de Light en Super versies van de Crystal aangekondigd. Met name de Light zou best een goede concurrent kunnen worden voor de Quest 3, voor simmers.

Zie https://pimax.com/frontier/
Een frontpage nieuws verzamelaar van Tweakers heeft je nieuwsbericht opgepakt en op de frontpage geplaatst. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Thombias schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:15:
[...]

Een frontpage nieuws verzamelaar van Tweakers heeft je nieuwsbericht opgepakt en op de frontpage geplaatst. 😁
Nee, ik heb de redactie ook zelf getipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En wat zijn hier de ervaringen met de zogenaamd extreem verbeterde passthrough van de Quest 3 met update v64?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
joblamie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:09:
En wat zijn hier de ervaringen met de zogenaamd extreem verbeterde passthrough van de Quest 3 met update v64?
Extreem verbeterd lijkt me wat overdreven. Ik heb bij een korte test de indruk dat het wel wat verbeterd is. Maar dat kan ook een soort placebo effect zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:37
Na de overstap van de Quest 2 naar de 3 was de passthrough niet wat ik ervan verwachtte, gebaseerd op de pre-release Youtube filmpjes. Ik gebruik het ook zelden tot nooit. Toevallig heb ik een paar dagen geleden passthough nog eens gebruikt in een spel en dacht toen 'Hey, het is eigenlijk toch zo slecht nog niet...'. Ik wist niet dat passthough verbeterd was in v64, dus het lijkt erop dat het inderdaad verbeterd is >:)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 12:40
Het is zeker verbetert, maar niet extreem, wordt ook nergens vermeld dat het extreem zou zijn.

Vooral leesbaarheid van schermen heb ik het bij ervaren. Ik kon mijn telefoon altijd wel aflezen, maar dan wel een bepaalde kleine window m.b.t. afstand, anders kon het niet. Dat is nu wel echt verbeterd, evenals een PC scherm.
Vind ik wel heel prettig, vooral omdat ik nog wel eens zaken aan het afstellen ben achter de PC met de headset op. Hoef ik nu echt niet de hele tijd meer de headset af en op doen.

Voor de rest vond ik de kwaliteit al niet slecht, daar heb ik geen voordeel bij waargenomen, in ieder geval niet bewust.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 18-04-2024 14:44 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 11:51
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die het eigenlijk slechter vindt. Meer ruis...
Ik begrijp nu dat sommige mensen klaagden.

Ik kon altijd mijn scherm (pc en telefoon) lezen en ik zie nu dat als ik mijn scherm stil hou het 'beter leesbaar' is. De afstand tot het scherm is minder kritisch en ik heb zelfs zeer subtiel het gevoel alsof de grote van de tekens aangepast wordt alsof er een AI filter bezig is met content aware fill. Zou kunnen dat ik dingen inbeeld.

Ik denk dat ze het beeld minder of meer "verwerken" en optimaliseren nu naar leesbaarheid. Het beeld op zich vind ik eigenlijk niet beter. Ze zijn duidelijk met verwerking (meer of minder) aan het spelen om te zien wat mensen het beste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, zijn er hier mensen die al Microsoft Mesh gebruiken op hun werk met de Quest?

https://www.microsoft.com...soft-teams/microsoft-mesh

Je kan daarmee bijvoorbeeld in een Teams vergadering joinen (en mensen in Teams kunnen de 3D omgeving ook zien als ze Immersive Space kiezen).

Ik moet zeggen dat ik het voorlopig nogal beperkt vind. Ik vond Spatial een stuk beter. Maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere tweakers, met name zakelijke.

Het grote voordeel voor ons is dat het 'gratis' bij Teams zit dus er niet extra voor hoeven betalen maakt het heel veel makkelijker omdat ik niet de kosten hoef te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Llopigat schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:43:
Vraagje, zijn er hier mensen die al Microsoft Mesh gebruiken op hun werk met de Quest?

https://www.microsoft.com...soft-teams/microsoft-mesh

Je kan daarmee bijvoorbeeld in een Teams vergadering joinen (en mensen in Teams kunnen de 3D omgeving ook zien als ze Immersive Space kiezen).

Ik moet zeggen dat ik het voorlopig nogal beperkt vind. Ik vond Spatial een stuk beter. Maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere tweakers, met name zakelijke.

Het grote voordeel voor ons is dat het 'gratis' bij Teams zit dus er niet extra voor hoeven betalen maakt het heel veel makkelijker omdat ik niet de kosten hoef te verantwoorden.
Hoe kunnen jullie elkaar dan echt zien, niet toch? Dat zou ik wel een gemis vinden, lees echt veel van gezichten e.d. af via Teams.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:33:
[...]
Hoe kunnen jullie elkaar dan echt zien, niet toch? Dat zou ik wel een gemis vinden, lees echt veel van gezichten e.d. af via Teams.
Nee, geanimeerde avatars zitten er niet in. Daar heeft de quest de hardware ook niet voor. Ook de eye tracking van de quest pro werkt niet. En de handtracking zelfs niet, vreemd genoeg. Want dat kunnen alle quests tegenwoordig! Dus je kan geen handgebaren maken en je moet per se de controllers in handen houden :( (Serieus, om handtracking te ondersteunen is nauwelijks werk op de quest want het zit allemaal al in het OS)

Persoonlijk vind ik het wel veel toevoegen ondanks het gebrek aan gezichtsuitdrukkingen. Die boeien me niet zo en ik heb mijn camera toch altijd uit. Ik zie het niet voor vervanging van de dagelijkse "death by teams" vergaderingen maar meer voor de interactievere brainstorm workshop, met name als het alternatief is dat je mensen de halve wereld over vliegt. In Spatial zat bijvoorbeeld een uitstekend whiteboard waar je met zijn allen op kon krabbelen net als in het echt. En je kon makkelijk in groepjes splitsen, wat met Teams veel omslachtiger is met de "breakout rooms".

Maar het valt me allemaal nog erg tegen. Mesh is gewoon AltspaceVR in een nieuw jasje gegoten en aan teams gekoppeld maar ze hebben echt verrekte veel dingen weggelaten die AltspaceVR gewoon kon. Spatial kon ook zo veel meer (alleen het is opeens geen zakelijke app meer, het is nu een soort generieke horizons-kloon :? ). En VIVERSE, ook een hele mooie. Maarja die kosten allemaal geld en Mesh kunnen we gratis implementeren dus ik heb veel meer kans dat iemand ja zegt.

Maarja het is momenteel echt 3x niks en ik vraag me af of er bedrijven zijn die het serieus gebruiken zoals het nu is. Vandaar mijn vraag.

[ Voor 34% gewijzigd door Llopigat op 18-04-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
KlaasjeNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:22:
[...]

Extreem verbeterd lijkt me wat overdreven. Ik heb bij een korte test de indruk dat het wel wat verbeterd is. Maar dat kan ook een soort placebo effect zijn...
Okay, in een minder goed verlichte omgeving is het toch wel stukken beter. Grootste verschil merk ik op mijn telefoon of tv. Dat waren 's avonds lichte vlakken en nu zijn ze gewoon normaal zichtbaar, zoals bij daglicht, dus ook enigszins leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:16:
[...]

Okay, in een minder goed verlichte omgeving is het toch wel stukken beter. Grootste verschil merk ik op mijn telefoon of tv. Dat waren 's avonds lichte vlakken en nu zijn ze gewoon normaal zichtbaar, zoals bij daglicht, dus ook enigszins leesbaar.
Ik moet zeggen dat het voor mij op dat punt verbeterd is ja. Felle vlakken zijn beter zichtbaar. Donkere vlakken hebben echter wel meer ruis dan voorheen. Niet dat dat echt uitmaakt hoor.

Het is inderdaad wel een verademing om een scherm beter te kunnen lezen. Het is zo te zien puur een aanpassing aan de belichting, vroeger werden beeldschermen gewoon heel snel overbelicht door de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
ik zit er aan te denken om de quest 2 te nemen , maar is het nog handig om die aan te schaffen of toch beter de quest 3 ? quest 3 is wel gelijk weer wat duurder uiteraard .

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
taker1987 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:06:
ik zit er aan te denken om de quest 2 te nemen , maar is het nog handig om die aan te schaffen of toch beter de quest 3 ? quest 3 is wel gelijk weer wat duurder uiteraard .
De Quest 2 is momenteel 249 euro dus dat is echt wel een megagoede deal.

Wat je met de Quest 3 voor 549 euro hebt (meer dan 2x zo duur dus..):

- Kleuren passthrough
- Iets hogere resolutie (merkbaar maar niet adembenemend hoger)
- Dunner
- Betere lenzen (met name veel grotere sweet spot)
- Snellere SoC dus betere prestaties en in de praktijk betekent dat mooiere werelden
- Traploze IPD

Mijn advies is:

- Wil je VR maar om ff uit te proberen en weet je niet of je het veel gaat gebruiken, pak dan gewoon lekker de Q2 en probeer het uit. Is het echt een blijvertje dan gooi je hem voor 175-200 euro op marktplaats en pak je de Q3 later. Ligt hij wel veel op de plank dan hou je hem gewoon voor als er wat nieuws uitkomt aan software.

- Ben je al uitgebreid bekend met VR en ben je er helemaal op in, pak dan gelijk het beste van het beste met de Q3 natuurlijk. Klaar.

Maar gezien de vraag die je hier stelt, denk ik niet dat je in de tweede categorie zit, anders had je de Q2 al en had je allang de Q3 gekocht :Y)

Ik vind de in-game ervaring momenteel namelijk niet echt veel beter op de Q3. Het is allemaal wat mooier maar als je lekker in de game zit, dan loop je toch geen pixels te tellen. En de passthrough mogelijkheden zijn beperkt, het is geen Apple Vision die helemaal op passthrough is ingeregeld.

Met als 1 kanttekening: Als je IPD niet goed overeenkomt met de 3 instellingen van de Quest 2, zou ik ook voor de 3 gaan. De traploze instelling daar is super. Wat ze met de Q2 hebben gedaan is gewoon ruk.

De extra opslag zou ik in geen geval doen want de standaard opslag is groot zat voor een paar spellen, en als je er meer wil dan gooi je er gewoon weer wat af, klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 20-04-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Llopigat schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:27:
[...]

De Quest 2 is momenteel 249 euro dus dat is echt wel een megagoede deal.

Wat je met de Quest 3 voor 549 euro hebt (meer dan 2x zo duur dus..):

- Kleuren passthrough
- Iets hogere resolutie (merkbaar maar niet adembenemend hoger)
- Dunner
- Betere lenzen
- Snellere SoC dus betere prestaties en in de praktijk betekent dat mooiere werelden
- Traploze IPD

Mijn advies is:

- Wil je VR maar om ff uit te proberen en weet je niet of je het veel gaat gebruiken, pak dan gewoon lekker de Q2 en probeer het uit. Is het echt een blijvertje dan gooi je hem voor 175-200 euro op marktplaats en pak je de Q3 later. Ligt hij wel veel op de plank dan hou je hem gewoon voor als er wat nieuws uitkomt aan software.

- Ben je al uitgebreid bekend met VR en ben je er helemaal op in, pak dan gelijk het beste van het beste met de Q3 natuurlijk. Klaar.

Ik vind de in-game ervaring momenteel namelijk niet echt veel beter op de Q3. Het is allemaal wat mooier maar als je lekker in de game zit, dan loop je toch geen pixels te tellen. En de passthrough mogelijkheden zijn beperkt, het is geen Apple Vision die helemaal op passthrough is ingeregeld.

Met als 1 kanttekening: Als je IPD niet goed overeenkomt met de 3 instellingen van de Quest 2, zou ik ook voor de 3 gaan. De traploze instelling daar is super.

De extra opslag zou ik in geen geval doen want de standaard opslag is groot zat voor een paar spellen, en als je er meer wil dan gooi je er gewoon weer wat af, klaar.
Eens met het advies. Niet eens dat het verschil in resolutie klein is, het verschil is echt wel significant en beïnvloedt de in-game ervaring behoorlijk. Een van de redenen dat ik de Q3 veel meer gebruik dan de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:34:
[...]
Eens met het advies. Niet eens dat het verschil in resolutie klein is, het verschil is echt wel significant en beïnvloedt de in-game ervaring behoorlijk. Een van de redenen dat ik de Q3 veel meer gebruik dan de Q2.
Ja dat snap ik, het is dan ook mijn advies en mening.

Het gekke is, met 2D schermen ben ik heel erg tuk op resolutie. Ik heb nu een 24" scherm met 4K en ik wil niet minder scherp (wat lastig is omdat je nu alleen nog maar 4K kan krijgen vanaf 27" helaas, grrrr)

Maar op de quest vind ik het niet echt verschil maken, zowel als ik game op de headset zelf of op de PC via Airlink of Virtual Desktop (met allerlei instellingen geprobeerd en ik heb een 4090!). Maar als ik eenmaal speel dan ga ik zo op in het spel dat die paar pixels extra me niet opvallen. Zie hier een through the lens vergelijking: https://www.reddit.com/r/...rity_between_the_quest_2/ . Die plaatjes zijn wel heel erg ingezoomd.

Maar dat verschilt erg per persoon natuurlijk. En ook je gebruiksdoel. Wil je op je PC werken met bijvoorbeeld Immersed dan heb je echt meer pixels dan de Q2 nodig (en zelfs de Q3 is nog op het randje van het haalbare).

Ik doe zelf ook ontwikkeling voor de Quest en ik gebruik de Q2 altijd als test headset. Omdat als het daar goed op draait, het op de 3 zeker goed draait maar ook omdat ik op de 3 de bobovr heb en de Q2 heb ik nu met de gewone strap (heb de oude bobovr omgebouwd naar de nieuwe). Zodat ik hem zo tegen mijn hoofd kan drukken. Voor daadwerkelijk spelen doe ik wel bijna alles op de 3. Dus ik heb beiden regelmatig op.

Overigens zal je mijn brouwsels niet in de quest store vinden :) Ik maak alleen interne apps voor het werk zoals een soort escape room voor een "capture the flag" security event.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 20-04-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
taker1987 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:06:
De Quest 2 is natuurlijk niet opeens slechter geworden. Aan de andere kant merk ik bij mijn Q2 de wat matige grafische kwaliteit wel degelijk, al verschilt dit ook heel erg per spel. Bij ritme-spellen als Beat Saber en Synth Riders, wat een erg populair genre is, maakt het weinig uit. Bij grafisch indrukwekkende spellen als Half-life Alyx en Puzzling Places maakt het wel echt verschil.

Overigens heb je bij de Quest 2 ook veel tweedehandsopties van nauwelijks gebruikte headsets voor nog minder dan 250 euro.

Houd er wel rekening mee dat de meeste mensen bij elke Quest-headset wat extra uitgaven moeten doen om het comfort op een acceptabel niveau te brengen. Ik zie zelf iets als een BoboVR M2/M3 Pro headstrap als een verplichting en ook handstraps als je ritme-spellen doet of dergelijke. En als je een bril hebt, dan zijn lens-inserts ook een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:27:
Met als 1 kanttekening: Als je IPD niet goed overeenkomt met de 3 instellingen van de Quest 2, zou ik ook voor de 3 gaan. De traploze instelling daar is super. Wat ze met de Q2 hebben gedaan is gewoon ruk.
Helemaal eens met je verhaal. Tot dit punt (gequote deel) had ik alleen het idee dat je de impact van de nieuwe lenzen nogal onderbelichte, maar ik ben dan ook iemand met een te grote IPD voor de quest 2 (72 mm). De q2 is voor mij grotendeels wazig, ik denk hooguit ongeveer een kwart van het scherm in het midden is enigszins scherp. De pancake lenzen van mijn pro (en ik ga er even vanuit dat ze in de 3 ongeveer hetzelfde effect hebben) maken voor mij daarom inderdaad een veel groter verschil. Heb vaker inderdaad gezien dat sommige mensen het verschil naar pancake lenzen niet zo groot vonden en dan bleek inderdaad dat zij perfect op een van de IPD punten van de q2 zaten.

Maar... zelfs met grotendeels wazig beeld, ik heb heel lang veel lol gehad van de q2! Uiteindelijk maakt het inderdaad ook weer niet zo heel veel uit als het niet helemaal scherp is. Alleen ga je VR proberen met de q2 en het is wazig voor je en dat staat je tegen, dan is het even goed uit elkaar houden of je VR zelf op zich wel leuk vindt en dus de upgrade wil naar de q3 met betere lenzen (en de rest), of dat het toch VR zelf is wat niet je ding is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:51:
[...]

Helemaal eens met je verhaal. Tot dit punt (gequote deel) had ik alleen het idee dat je de impact van de nieuwe lenzen nogal onderbelichte, maar ik ben dan ook iemand met een te grote IPD voor de quest 2 (72 mm). De q2 is voor mij grotendeels wazig, ik denk hooguit ongeveer een kwart van het scherm in het midden is enigszins scherp. De pancake lenzen van mijn pro (en ik ga er even vanuit dat ze in de 3 ongeveer hetzelfde effect hebben) maken voor mij daarom inderdaad een veel groter verschil. Heb vaker inderdaad gezien dat sommige mensen het verschil naar pancake lenzen niet zo groot vonden en dan bleek inderdaad dat zij perfect op een van de IPD punten van de q2 zaten.
Ja klopt helemaal. Voor mij is het beeld van de Q2 voor zo'n 75% scherp en de hoeken ook prima te doen. Maar ik heb dan ook exact de IPD van de middelste stand (63mm).

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat dit heel veel uitmaakt. Had ik even niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrr ik begin echt schoon genoeg te krijgen van de tracking issues van de Quest pro controllers... Het is niet eens dat het zo erg is maar gewoon op willekeurige momenten dat ze weer ineens raar beginnen te doen. En vooral in beat saber, het is zelden dat ik een speel sessie heb waar ik niet minstens één keer een tracking fail heb. Moet mezelf er echt aan herinneren dat ik voor de lol en de lichaamsbeweging speel zodat ik niet gelijk de pee in heb dat mijn score geruïneerd wordt buiten mijn schuld om.

Vandaag sprong de rechter controller steeds 10 cm naar links van waar hij echt was wat vooral heel verwarrend was omdat mijn saber dan ineens meer in my face is dan verwacht. Controller zelf al gereboot maar hielp niet (en de linker controller deed het ook af en toe). Alleen nog niet geprobeerd om de q pro zelf te rebooten maar had er ook eigenlijk al geen zin meer in. Ik ging VR in om wat stress van me af te spelen, niet meer veroorzaken!

Valve! Waar blijft die Deckard??? Ik heb weinig vertrouwen in Meta om de controllers ooit echt betrouwbaar te maken eigenlijk... De q2 controllers waren slechter dan de pro controllers en wat ik zo online zie zijn de q3 controllers weer slechter dan dat door de afwezigheid van de ring. Het is dat index sets me echt nog te duur zijn voor hoe oud de techniek ondertussen is, maar ik zou het bijna toch doen om betrouwbare tracking te krijgen...

/Rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Finraziel schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:18:
Grrrr ik begin echt schoon genoeg te krijgen van de tracking issues van de Quest pro controllers... Het is niet eens dat het zo erg is maar gewoon op willekeurige momenten dat ze weer ineens raar beginnen te doen. En vooral in beat saber, het is zelden dat ik een speel sessie heb waar ik niet minstens één keer een tracking fail heb. Moet mezelf er echt aan herinneren dat ik voor de lol en de lichaamsbeweging speel zodat ik niet gelijk de pee in heb dat mijn score geruïneerd wordt buiten mijn schuld om.

Vandaag sprong de rechter controller steeds 10 cm naar links van waar hij echt was wat vooral heel verwarrend was omdat mijn saber dan ineens meer in my face is dan verwacht. Controller zelf al gereboot maar hielp niet (en de linker controller deed het ook af en toe). Alleen nog niet geprobeerd om de q pro zelf te rebooten maar had er ook eigenlijk al geen zin meer in. Ik ging VR in om wat stress van me af te spelen, niet meer veroorzaken!

Valve! Waar blijft die Deckard??? Ik heb weinig vertrouwen in Meta om de controllers ooit echt betrouwbaar te maken eigenlijk... De q2 controllers waren slechter dan de pro controllers en wat ik zo online zie zijn de q3 controllers weer slechter dan dat door de afwezigheid van de ring. Het is dat index sets me echt nog te duur zijn voor hoe oud de techniek ondertussen is, maar ik zou het bijna toch doen om betrouwbare tracking te krijgen...

Die Pro controllers zijn niet heel erg pro m.b.t. hun communicatie protocol, dat gaat over Wi-Fi |:( en dat op een eigen 2,4GHz band, dat is vragen om problemen met alle Wi-Fi netwerken in vooral het absurd verzadigde 2,4GHz spectrum.
Als ze dat anders hadden aangepakt, waren het mooie controllers. De reden dat ze voor Wi-Fi zijn gegaan, komt doordat de hoeveelheid data die deze controllers sturen, niet via BT te doen is.
Ze hadden hiervoor een 6E verbinding moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Llopigat schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:58:
[...]

Ja klopt helemaal. Voor mij is het beeld van de Q2 voor zo'n 75% scherp en de hoeken ook prima te doen. Maar ik heb dan ook exact de IPD van de middelste stand (63mm).

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat dit heel veel uitmaakt. Had ik even niet aan gedacht.
Iedere keer als de Q2 vs Q3 vraag komt, blijven we dezelfde discussie houden haha. Maar ik heb de IPD van de verste stand van de Q2, toch ervaar ik het verschil heel anders dan jij.

Vooral in VR is scherpte heel belangrijk om een goede immersive ervaring te hebben. Als het spel zelf niet erg goede kwaliteit graphics heeft, dan zul je niet heel veel verschil ervaren. Als het spel wel van goede kwaliteit is, ervaar ik het als enorme verbetering.
Zeker simmen in VR vaagt de Q3 de Q2 weg, dat ik dat eenmaal ervaren had, was de Q2 geen optie meer voor mij.

Heb ik de Quest 2 plezier aan beleefd? Zeker, maar altijd wel met een schuin oog gehoopt op helderder beeld waarbij je niet constant met je hoofd moest draaien om scherp beeld te krijgen. Dat doet de Quest 3.
VR is nog erg jong en niet klaar voor de massa, volgende generatie misschien, maar die erna vrij zeker wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:54:
[...]

Die Pro controllers zijn niet heel erg pro m.b.t. hun communicatie protocol, dat gaat over Wi-Fi |:( en dat op een eigen 2,4GHz band, dat is vragen om problemen met alle Wi-Fi netwerken in vooral het absurd verzadigde 2,4GHz spectrum.
Als ze dat anders hadden aangepakt, waren het mooie controllers. De reden dat ze voor Wi-Fi zijn gegaan, komt doordat de hoeveelheid data die deze controllers sturen, niet via BT te doen is.
Ze hadden hiervoor een 6E verbinding moeten gebruiken.
Ah, dus de upgrade die mijn VR setup eigenlijk nodig heeft is een vrijstaand huis :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:18:

Ik quote mezelf even mochten anderen later misschien tegen dit probleem aanlopen en die post vinden... Het probleem was er vandaag weer en na reboot Quest pro nog steeds...

Stond daar in de kamer vertwijfeld om me heen te kijken, ik heb toch geen nieuwe apparaten toegevoegd die ir uitzenden of zoiets? Nee, heb alleen wat dingen verplaatst... Wacht eens, ik heb dingen verplaatst!
Menu in, guardian historie weg gemieterd en nieuwe guardian aangemaakt, hoppa probleem weg (voor zover ik in 10 minuten beat saber kon beoordelen) :D

Stond er helemaal niet bij stil omdat de headset er geen problemen mee had maar die pro controllers bepalen hun positie ook aan de hand van de opgeslagen ruimte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Finraziel schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:21:
[...]

Ik quote mezelf even mochten anderen later misschien tegen dit probleem aanlopen en die post vinden... Het probleem was er vandaag weer en na reboot Quest pro nog steeds...

Stond daar in de kamer vertwijfeld om me heen te kijken, ik heb toch geen nieuwe apparaten toegevoegd die ir uitzenden of zoiets? Nee, heb alleen wat dingen verplaatst... Wacht eens, ik heb dingen verplaatst!
Menu in, guardian historie weg gemieterd en nieuwe guardian aangemaakt, hoppa probleem weg (voor zover ik in 10 minuten beat saber kon beoordelen) :D

Stond er helemaal niet bij stil omdat de headset er geen problemen mee had maar die pro controllers bepalen hun positie ook aan de hand van de opgeslagen ruimte natuurlijk.
Ook maar eens proberen met de Quest 3. Heb precies hetzelfde issue als jij beschrijft. Wel alleen met de linker controller. Hoop dat ik het ook zo kan fixen, want het is ook enorm frustrerend als je op weg bent naar een goede score in Smash Drums kan ik je vertellen.
Ik maak regelmatig nieuwe guardians aan, dus kan best zijn dat dit eens opgeschoond moet worden of zo. Dat het aan wifi ligt leek me al sterk, aangezien ik een dedicated router heb voor de Quest die op een vrij kanaal staat.
Overigens dacht ik dat de Quest meerdere guardians in geheugen zou moeten houden, maar elke keer als ik switch tussen zolder en huiskamer moet ik een nieuwe guardian aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 09:30
Meta komt met Meta horizon OS. Waarmee er third party headsets komen die gewoon de meta software/store gebruiken.

Ik ben zelf niet geswitched naar meta omdat ik eerst steamvr had en dus alles daarop heb... Dus destijds was pico 4 de betere aankoop ter vervanging van mijn rift S. Als meta nu echter de mainstream vr store wordt op de meeste headsets wordt het een ander verhaal. Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat! En ben vooral benieuwd wat valve gaat doen met een eventuele nieuwe headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Daar zat ik al op te wachten. Het is vrij logisch dat iemand op VR-gebied een poging gaat doen om de Android van VR te maken, waardoor ze dus zelf veel inkomsten binnenharken op de uitgaven in hun store, ook al gebruikt men de hardware van de concurrent.

De uitdaging is dan wel dat ze niet te egoistisch moeten zijn en teveel controle proberen te houden, zodat het wel voldoende interessant blijft voor de concurrentie om daarin mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hedgy schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:25:
Meta komt met Meta horizon OS. Waarmee er third party headsets komen die gewoon de meta software/store gebruiken.

Ik ben zelf niet geswitched naar meta omdat ik eerst steamvr had en dus alles daarop heb... Dus destijds was pico 4 de betere aankoop ter vervanging van mijn rift S. Als meta nu echter de mainstream vr store wordt op de meeste headsets wordt het een ander verhaal. Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat! En ben vooral benieuwd wat valve gaat doen met een eventuele nieuwe headset...
Ik heb al mijn spellen op Steam, alleen de gratis dingen die ik kreeg heb ik op het meta platform. Dat was een reden waarom ik ook de Quest 3 wilde, omdat die standaard SteamLink heeft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hedgy schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:25:
Grote kans dat Pico ook mee gaat doen. Qua UI hadden ze die van Meta al gekopieerd. En hun API's/SDK's lieten veel te wensen over.

Zeker nu ze enorm veel mensen ontslagen hebben, denk ik dat ze graag inhappen op zo'n gemeenschappelijk platform. Want ze hebben nu gewoon geen mankracht meer om dat te ontwikkelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 23-04-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 09:30
Llopigat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:14:
[...]

Grote kans dat Pico ook mee gaat doen. Qua UI hadden ze die van Meta al gekopieerd. En hun API's/SDK's lieten veel te wensen over.

Zeker nu ze enorm veel mensen ontslagen hebben, denk ik dat ze graag inhappen op zo'n gemeenschappelijk platform. Want ze hebben nu gewoon geen mankracht meer om dat te ontwikkelen.
Zou leuk zijn, maar naar een heel ander OS updaten in een al uitgebrachte headset zal 'm wel niet worden, dus dan is het iets voor de pico 5 als die komt. Ben benieuwd of ze hun eigen store nog wel naar horizon os zouden mogen brengen om daar gekochte content te mogen behouden als je in het pico ecosysteem blijft.

Voorlopig is het afwachten wat er gebeurd. Maar als er een oled standalone headset komt met een optie om bedraad via displayport (of iig zonder compressie zoals nu met usb c) aan te sluiten op PC ben ik wel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hedgy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:12:
[...]
Voorlopig is het afwachten wat er gebeurd. Maar als er een oled standalone headset komt met een optie om bedraad via displayport (of iig zonder compressie zoals nu met usb c) aan te sluiten op PC ben ik wel verkocht.
Er zijn er diverse in aanbouw natuurlijk.

Pimax heeft er toevallig vorige week nog een paar aangekondigd: nieuws: Pimax kondigt twee nieuwe VR-headsets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Voor op zichzelf staande brillen begrijp ik dat wel. Het creëert een enkele markt waardoor je schaalvoordelen kan bereiken. Wat ik mij wel afvraag is wat dan de invloed van Meta op de mogelijkheden. Komt er een drivermodel dat innovatie mogelijk maakt of gaat Meta hier sturend in zijn?

Voor PCVR zie ik liever dat de brillen een (set van) HID apparaten presenteren die uniform interpreteerbaar zijn. Al die verschillende standaarden werken hier niet in het voordeel van de ontwikkeling. De firmware op de bril kan dan als abstractielaag dienen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
SadlyItsBradley had een aardige livestream hierover waarin hij de nogal plausibele theorie gaf dat dit puur komt door Apple, waarbij Meta bang is om van hen te verliezen. Daardoor proberen ze nu een alliantie te vormen tegen Apple, ipv het alleen op te nemen tegen deze marketinggigant.

Hij meent ook dat Meta heel veel kosten heeft moeten maken omdat ze zelf alles hebben moeten uitzoeken en veel geld hebben verbrand met de Quest Pro, terwijl ze veel geld hadden kunnen besparen als ze eerder hun OS/technieken goedkoop gelicenceerd hadden, waardoor kleinere fabrikanten hadden kunnen experimenteren, waarna Meta goedkoop van hun had kunnen leren ipv zelf zoveel te moeten uitzoeken.

Zoals het nu is moet de concurrentie heel veel geld investeren alleen maar om vrij elementaire technieken te ontwikkelen, zoals inside out controller tracking, waardoor er weinig ruimte is voor kleinere concurrenten om iets echt innovatiefs te proberen. De verwachtingen voor een bedrijf als Meta zijn heel anders, en die kunnen niet zo makkelijk iets in de markt gooien dat erg experimenteel is.

En volgens hem is de eye tracking vooral zo duur in de Crystal omdat ze de technologie tegen hoge kosten licenseren van Tobii. Als dat zo is, is het goede nieuws dat we wellicht tegen een relatief lage meerprijs eye tracking gaan krijgen in toekomstige headsets, wat vermoedelijk cruciaal is om de (i)GPU-eisen in de perken te houden, terwijl de headsets wel hoge resoluties bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 12:39
De Meta Quest 3 heeft me een hele nieuwe kijk gegeven op gaming. Was regulier gamen op de Xbox Series X al lange tijd beu. De VR-ervaringen zijn echt toffe nieuwe ervaringen.

De kids vermaken zich ook uitstekend en merk bij hen ook dat de Quest de voorkeur heeft boven op Xbox en Switches.

Vandaag zijn ze begonnen aan de Nope Challenge -referral- . Ook weer een hele ervaring!

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 25-04-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ter toevoeging van mijn vorige bericht. Google is bezig met een OS: Android XR, dat in elk geval Samsung gaat gebruiken voor een headset. Vermoedelijk gaan ze het op 14 mei officieel aankondigen op hun Google I/O developer conferentie. Dus dat heeft vermoedelijk ook meegespeeld in het besluit om Meta OS te gaan licenseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blacka66er
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 17:13
Humble Bundle heeft weer paar leuke VR-games in de aanbieding. https://www.humblebundle....20240425_store_newsletter

Misschien Into the Radius eens gaan proberen...

Nog tweakers hier die online VR willen gamen? Stuur mij een pm, dan voeg ik je toe aan Discord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30
Nice, ik zie ook wat oudere titels als fallout4 VR, doom VR en Skyrim, gezien ik nu ook in PCVR gedoken ben met o.a. HL:A en Lone Echo, zijn deze titels aan te raden?

P.S. after the fall heeft stilletjes (onverwacht) een update gekregen, o.a. nieuwe gun, rankings en betere matchmaking, dit is weer mijn goto game na maanden Pavlov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik heb Fallout 4 VR nu in ieder geval aangeschaft, door de serie wel geïnteresseerd in geraakt.

Zijn mods daar echt een absolute nood, of kan het ook vanilla prima spelen, vooral m.b.t. UI?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .GoO

Nog geen gameplay, maar ik wil hem.

PSVR2 en Quest 3 exclusive. Goede ontwikkeling dat nieuwere games niet gelimiteerd worden door Q2 hardware beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vond Fallout 4 VR prima te doen vanilla, maar zag laatst iemand zeggen dat het juist niet speelbaar was zonder mods. Maar goed, ik heb ook redelijk wat Borderlands 2 VR gespeeld met oculus controllers waarbij de crosshair compleet onbruikbaar is en de meeste guns hebben geen echte ironsights dus echt richten is er niet bij, en zelfs zonder dat probleem staat het al bekend als een van de slechtere VR conversies... dus misschien dat ik bij die games gewoon erg jank-resistant ben.

De niet VR versies zijn ook nummers 1 en 2 in mijn toplijst in steam qua playtime, 847 uur Borderlands 2 en 545 voor Fallout 4, wat misschien een idee geeft hoe ik er in sta qua die games. De VR versies heb ik allebei net over de 40 uur in zitten en beiden eigenlijk niet meer omdat destijds toen ik ze speelde ik vaker issues had met VR streaming. Wil ze beiden wel weer eens oppakken maar ben met te veel andere zaken bezig dat VR streaming er niet van komt (speel nog wel af en toe VR maar native op de quest). En Borderlands 2 VR hoop ik een klein beetje dat een volgende headset misschien het aim probleem oplost (Vaaaaalve kom nou met die Deckaaaard :+ /whine).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:32:
Ik vond Fallout 4 VR prima te doen vanilla, maar zag laatst iemand zeggen dat het juist niet speelbaar was zonder mods. Maar goed, ik heb ook redelijk wat Borderlands 2 VR gespeeld met oculus controllers waarbij de crosshair compleet onbruikbaar is en de meeste guns hebben geen echte ironsights dus echt richten is er niet bij, en zelfs zonder dat probleem staat het al bekend als een van de slechtere VR conversies... dus misschien dat ik bij die games gewoon erg jank-resistant ben.
Ik heb FO4 in het begin geprobeerd, en ik vond het ook waardeloze kwaliteit voor die 60 euro die ik er opnieuw aan mocht uitgeven. Ik heb toen besloten het maar te laten liggen voor als het ooit beter wordt, ook omdat ik het verhaal van mijn 2D playthrough nog te goed herinnerde.

Maar het is gewoon brak van Bethesda want ik heb me echt enorm vermaakt met de gratis VR conversies van alle Half-Life 2 delen die er visueel veel minder uitzien (logisch want veel ouder) maar qua gameplay echt gelikt zijn uitgevoerd door de modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ludewig schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:12:
Ter toevoeging van mijn vorige bericht. Google is bezig met een OS: Android XR, dat in elk geval Samsung gaat gebruiken voor een headset. Vermoedelijk gaan ze het op 14 mei officieel aankondigen op hun Google I/O developer conferentie. Dus dat heeft vermoedelijk ook meegespeeld in het besluit om Meta OS te gaan licenseren.
Dat is wel verbazingwekkend want Samsung was vroeger juist een harde partner van Oculus. Zie bijv. De Galaxy Gear die echt Oculus merkjes er op had! Wow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

.GoO schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:39:
[YouTube: Alien: Rogue Incursion Announcement Video]

Nog geen gameplay, maar ik wil hem.

PSVR2 en Quest 3 exclusive. Goede ontwikkeling dat nieuwere games niet gelimiteerd worden door Q2 hardware beperkingen.
Ja die game heeft mij nu ook weer aan het twijfelen gezet om eventueel een Quest 3 te kopen, maar ik wacht even nog wat Gameplay af.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Llopigat schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:49:
[...]
Dat is wel verbazingwekkend want Samsung was vroeger juist een hardware partner van Oculus. Zie bijv. De Galaxy Gear die echt Oculus merkjes er op had! Wow..
Dat is wel lang geleden. Daarna heeft eerst Xiaomi de hardware gemaakt en daarna hebben ze samengewerkt met Lenovo. En kort geleden heeft Meta een samenwerking bekend gemaakt met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bay26
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor diegene die een Meta Quest 3 willen kopen via MaxICT:
Op de site zijn 3 versies te vinden, via Tweakers is de Nederlandse variant, wat trouwens de goedkoopste is. Ze hebben verschillende leveranciers vandaar ook verschillende prijzen. Dus kopen via link van Tweakers, niet zoeken op MaxICT site anders krijg je verschillende prijzen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond eindelijk eens Moss geprobeerd... Veel leuker dan ik dacht moet ik zeggen! Ben op een gegeven moment wel gewoon blijven staan want ondanks dat de game als je hem start zegt een seated experience te zijn werkt het voor mij zo veel beter. Gewoon overal naar toe lopen en goed rond kijken, is ook veel makkelijker de collectibles zo te vinden O-)
Kleine 1,5 uur gespeeld voor ik last van mijn rug kreeg (op een of andere manier zijn rustige VR games funest voor mijn houding of zo :+).

Ben wel optimistisch dat ik nul problemen had in die tijd... Gisteren namelijk voor het eerst in lange tijd weer eens VR gaan streamen, opnieuw begonnen met Serious Sam 1 (blijft ook geweldig in VR imho), maar na een half uur knalde de wifi er weer uit en weigerde de QPro weer heel lang om het netwerk te zien. Update geïnstalleerd, gereboot, hielp allemaal niet... tot een tijd later het netwerk ineens wel weer verscheen, maar mijn zin was wel over voor die avond.

Maar vervolgens eens de app van tp-link geopend en zag dat de router zelf klaagde dat hij geen internet verbinding had... Wat vreemd was, want de app op mijn telefoon kon overduidelijk met het ding communiceren terwijl deze zelf niet met de wifi van de tp-link verbonden was maar met mijn mesh netwerk (de tp-link had alleen het 6GHz netwerk actief en dat ondersteunt mijn iphone niet)... Maar ik zag toevallig in de app nu ineens de optie om naar accesspoint mode te gaan, iets wat ik toen ik het ding installeerde nergens kon vinden in de webinterface van de router, en dus maar gewoon de dhcp service uitgezet en het zo gelaten (denk dat tp-link het pas later toegevoegd heeft). Het werkte ook, maar wellicht dat er toch iets niet helemaal lekker liep daardoor...

Krap 1,5 uur is nog een beetje kort om met zekerheid te zeggen dat het probleem weg is, maar ik durf niet te zeggen of ik eerder zo lang geen connectieproblemen gehad heb met de AXE75 (ik denk het niet)... dus, fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Finraziel
Ja, als je een router in je netwerk hebt die je ook als router hebt ingesteld, dan is het vragen om dergelijke problemen. De setting staat ook niet erg logisch overigens, moest er ook even naar zoeken.

Fijn dat je het op gevonden en zo goed als zeker hebt opgelost, zelf nooit problemen met de AXE75.

Moss is echt heel mooi en relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:08
Koldur schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:17:
Moss is echt heel mooi en relaxed.
Tot je wat levels verder bent. Ik ben helaas op een gegeven moment afgehaakt toen er teveel tegelijk gebeurde. Kom er gewoon niet doorheen door dat level. Wel erg jammer, want het is een echt mooi spel.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
PThijssen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Tot je wat levels verder bent. Ik ben helaas op een gegeven moment afgehaakt toen er teveel tegelijk gebeurde. Kom er gewoon niet doorheen door dat level. Wel erg jammer, want het is een echt mooi spel.
Ik heb hem uitgespeeld en vond het zelf wel meevallen. Spellen blijven toch erg persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
Na Alien afgelopen week is vandaag weer een zeer interessante titel aangekondigd. Wederom Q3 exclusief, dat lijkt toch wel een trend te worden. Ik juich het alleen maar toe.

nieuws: Meta kondigt Batman: Arkham Shadow aan voor Meta Quest 3

[ Voor 15% gewijzigd door .GoO op 01-05-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
PThijssen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Inderdaad een heel mooi spel. Ik heb 1 en 2 beiden 2 keer uitgepeeld zonder vast te zitten. Ik speel het wel alleen als ik echt zin heb in een relaxt spel. Dan vind ik het niet erg om wat langer heen en weer te moeten rennen en te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Homeworld: Vast Reaches voor Quest 2 en Quest 3 komt later dit jaar.

Zijn er eigenlijk al goede RTS games voor VR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
.GoO schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:31:
Homeworld: Vast Reaches voor Quest 2 en Quest 3 komt later dit jaar.

[YouTube: Homeworld: Vast Reaches - Official Announcement Trailer]

Zijn er eigenlijk al goede RTS games voor VR?
Hij is vandaag gereleased.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:14

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Koldur schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:14:
Ik heb Fallout 4 VR nu in ieder geval aangeschaft, door de serie wel geïnteresseerd in geraakt.

Zijn mods daar echt een absolute nood, of kan het ook vanilla prima spelen, vooral m.b.t. UI?
Dankzij de tip van @Blacka66er ben ik begonnen met Skyrim VR. Zit er meteen helemaal in, geeft echt een nieuwe dimensie aan het spel zeg. Je hebt echt het idee dat je in de wereld zit.

Bij Skyrim VR is het wel echt aan te raden om met mods te spelen. Kan je heel makkelijk doen via wabbajack. Ik denk dat hetzelfde geldt voor Fallout. Het maakt het spel net wat beter speelbaar en mooier.

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Gisteravond thuis gekomen na 4 weken werken in het buitenland :
Probeer nu de Pimax Crystal aan te krijgen maar no go :N
Batterij is opgeladen
Kabels zitten goed (zowel USB op de HUB als HDMI)
HUB zit ook goed aangesloten op de PC
Switch staat op PC

Niks noppes nada , error 10500 en klaar.

De USB kabels ook al direct op de PC gedaan maar maakt geen verschil.

Zie ook de indicator LED van de batterij niet oplichten zodra deze in de Crystal zit (als je de batterij oplaad reageerd deze wel)

Heb een donkerbruin vermoeden dat de Crystal overleden is maar heeft iemand anders nog een idee wat ik kan proberen ?

[edit]
Werkt weer, vraag me niet waarom.

Of 1 van de batterij is slecht of er is een conflict met m'n control panels

[ Voor 10% gewijzigd door dierkx36 op 05-05-2024 08:59 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb sinds dit weekend de quest 3. Nu snap ik dat veel mensen een andere hoofdband gebruiken. Man wat zit dat ding vervelend/pijnlijk.

Nu heb ik een paar vraagjes (ik bezit geen pc).

- ik las iets over een app die de graphics van de quest games 2 die niet geüpdatet me zijn voor de quest 3 wel mooier/beter kan laten draaien. Meerdere mensen die deze app hebben?
- kan je games alleen kopen via de meta store?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Ramon27 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:59:
Ik heb sinds dit weekend de quest 3. Nu snap ik dat veel mensen een andere hoofdband gebruiken. Man wat zit dat ding vervelend/pijnlijk.

Nu heb ik een paar vraagjes (ik bezit geen pc).

- ik las iets over een app die de graphics van de quest games 2 die niet geüpdatet me zijn voor de quest 3 wel mooier/beter kan laten draaien. Meerdere mensen die deze app hebben?
- kan je games alleen kopen via de meta store?

Alvast bedankt!
https://anagan79.itch.io/quest-games-optimizer
Deze maakt niet Q3 optimized spellen een stuk tot veel mooier.

Spellen kopen is in principe het beste via de Quest store. Er zijn via Sidequest ook spellen te sideloaden. Zo kun je bijvoorbeeld Jedi Outcast spelen, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
En voor spellen die je via de PC speelt kun je ook terecht bij de standaard-PC stores als Steam of soms bij de developer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ludewig schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:35:
En voor spellen die je via de PC speelt kun je ook terecht bij de standaard-PC stores als Steam of soms bij de developer zelf.
Meneer zegt geen PC te bezitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Koldur schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Meneer zegt geen PC te bezitten ;)
Misschien bevalt het die persoon zó erg dat er volgende week wel eentje staat. ;)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
SacreBleu schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Misschien bevalt het die persoon zó erg dat er volgende week wel eentje staat. ;)
Het is hoe dan ook de beste manier om VR te ervaren, maar je mag er wel een goede zak geld voor leeggooien.
VR was voor mij de reden mijn i5 4de generatie met een 980 4GB te vervangen voor iets wat het wel aankon, dat was wel even een zwart gat haha. CPU naar 10700K, en dat hij uitkwam, een 12700K en voor de GPU een 2070, 3070, 3080 naar nu een 4090 :o

Maar dat is niet voor iedereen weggeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat hangt wel af van wat je speelt. Alyx en Lone Echo I waren met een 1660 Super nog prima te doen. Het eerder genoemde Skyrim VR schijnt ook niet erg veeleisend te zijn.

Maar als je gaat flight simmen in VR dan kan het een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ludewig schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:07:
Dat hangt wel af van wat je speelt. Alyx en Lone Echo I waren met een 1660 Super nog prima te doen. Het eerder genoemde Skyrim VR schijnt ook niet erg veeleisend te zijn.

Maar als je gaat flight simmen in VR dan kan het een dure grap worden.
Is wel erg persoonlijk, met de Quest 2 vond ik de te behalen resolutie in die spellen niet hoog genoeg met de 3070, laat staan bij de Quest 3. 4090 is inderdaad niet nodig tenzij je gaat simmen, maar om echt te genieten van kwaliteit van PCVR vind ik de 1660 totaal niet voldoende.
Dan nog, is dat mijn mening, maar die persoon meldt geen PC te hebben. Als je dan naar een PC wil die het wel kan draaien, ben je zo €1000 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Is wel erg persoonlijk, met de Quest 2 vond ik de te behalen resolutie in die spellen niet hoog genoeg met de 3070, laat staan bij de Quest 3. 4090 is inderdaad niet nodig tenzij je gaat simmen, maar om echt te genieten van kwaliteit van PCVR vind ik de 1660 totaal niet voldoende.
Dan nog, is dat mijn mening, maar die persoon meldt geen PC te hebben. Als je dan naar een PC wil die het wel kan draaien, ben je zo €1000 kwijt.
Maar als een 3070 niet voldoende is voor je, dan is standalone dus ook weinig voor je? Ik speel op een 3070, en ziet er prima uit imo. Natuurlijk kan het mooier, maar als ik vergelijk met mijn CV1, waar ook hele volksstammen met veel plezier op hebben gespeeld, ziet het er iig heel veel beter uit.

En ik zou nu niet aanraden voor PCVR een 1660 te halen idd, ik ben het wel eens dat je moet uitgaan van ruwweg een €1000, maar dan zit je snel aan 3070 performance, en dat zou ik echt helemaal prima noemen voor iemand die gewoon leuk VR wil doen zoals Alyx. Wil je hardcore gaan simmen, ja dan kan je het zo gek maken als je wil.

Op Reddit zie ik wel claims langskomen dat Quest zo goed is, omdat voor PCVR je minimaal een 4080 nodig hebt, maar eigenlijk toch wel een 4090. Voor zulk soort claims ben ik nogal allergisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Ik begrijp @Koldur Koldur wel maar ik denk dat het ook een stukje is dat omdat je het eenmaal hebt je niet meer zonder wil.

Ik heb Demeo geprobeerd in standalone (omdat dat Mixed Reality ondersteund) als je dat spel dan met een 4090 (op godlike settings speelt via VD) ben je wel precies een ander spel aan het spelen. De poppetjes en de animaties komen tot leven. In standalone speel je in vergelijking met houten figuurtjes die slecht geschilderd zijn. Is het nodig om van het spel te genieten? Nee maar ik heb wel nooit meer standalone Demeo gespeeld ook niet om toch maar de MR te kunnen ervaren.

Ik zou in de toekomst wel eens een headset willen die je rechstreeks met DisplayPort kan aansturen (zolang de optie bestaat wireless te gebruiken ook). Dat is een beetje het zelfde type discussie. Je merkt de compressie nauwelijks en het staat je ervaring niet in de weg maar als je geen rendering (2x) moet doen blijf je wel met een mooier beeld achter voor minder GPUwerkkracht of een mooier beeld voor hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Koldur schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:02:
[...]

https://anagan79.itch.io/quest-games-optimizer
Deze maakt niet Q3 optimized spellen een stuk tot veel mooier.

Spellen kopen is in principe het beste via de Quest store. Er zijn via Sidequest ook spellen te sideloaden. Zo kun je bijvoorbeeld Jedi Outcast spelen, werkt erg goed.
Bedankt voor de tip trouwens. Heb deze niet bekeken initieel omdat ik toch meestal PCVR doe maar bvb In Death Unchained is iets wat in de lijst staat en ik wel op hogere resolutie zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Sissors Het is gewoon persoonlijk, maar als je eenmaal met de Quest 3 met een 4080 of beter gewend bent, dan is het wel lastig genoegen te nemen met minder.
Daarbij blijf ik zeggen, het is persoonlijk, maar in mijn beleving is het verschil echt heel groot en wordt de ervaring voor mij zoveel intenser, dat is waarvoor ik VR gebruik.

Voor mij was de Quest 2 wel echt het minimale m.b.t. resolutie, alles eronder vond ik teveel wegnemen van het realisme/goede beleving wat voor mij bij VR hoort.
Ik speel eerlijk gezegd heel weinig standalone ja, Red Matter 2 is goed te doen, tafeltennis/Beat Saber ook, omdat het daar meer om de sport gaat. Maar echt interessante spellen speel ik uiteindelijk toch altijd wel via PCVR, verschil is mij te groot nog.

VR werkt heel mooi nu, maar het is naar mijn mening echt nog bleeding edge en niet klaar voor de mainstream. Zeker omdat je er echt serieus geld tegenaan mag gooien wil je er via PCVR gebruik van maken, bovenop de bril zelf. Ook €1000 vind ik nog een aardig bedrag voor de meeste mensen.

Jij hebt daar blijkbaar een stuk minder behoefte aan, fijn, scheelt een hoop geld haha. Maar voor mij was de 3080 toen echt het minimale waarmee ik tevreden was en was toen niet beter. Maar het is uiteindelijk een mening.

@CedricV
Het DP/wireless verhaal is wel een dingetje. Ik vind draadloos echt iets waar ik niet zonder zou kunnen, voel de kabel altijd zitten. Maar compressie zie ik altijd ook wel, al is het licht, je ziet het.
Ik verwacht dat ook compressie nog mooie slagen weet te maken en de huidige compressie i.c.m. Virtual Desktop komt al heel erg in de buurt. Je hebt er wel een heel goed netwerk en eigenlijk een aparte AP/router in AP mode voor nodig.

Die QGO is een mooie app, sommige spellen zijn alleen via de Meta store te halen en dan kan dit net het zetje geven om het op een acceptabele weergave te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond inderdaad de 3070 ook goed te doen toen ik die nog gebruikte... maar ik ben ook niet heel gevoelig voor grafische kwaliteit, ook niet bij games op gewone schermen. Zelfs met de 1060 6GB (wat volgens mij niet heel veel onderdoet voor een 1660) heb ik nog heel aardig ge-VRd, al is dat ondertussen wel even geleden. Ik merkte wel ook toen ik van mijn Rift (CV1) naar de Quest overstapte en met virtual desktop ging streamen dat de load dan flink toeneemt. Fallout VR draaide destijds prima (relatief) op de bedrade Rift maar streamen naar de Quest werkte voor geen meter. Maar genoeg andere oudere VR spellen werkte wel goed. Niet dat ik inderdaad nu nog iemand aan zou raden een 1060 of 1660 te gebruiken voor VR, maar ik zit dus wel ook in het kamp dat het wel meevalt hoeveel power je nodig hebt om in te stappen.

Met de AMD 7900XT gaat het nu overigens ook prima. Vroeger waren er geloof ik veel problemen met AMD kaarten en streamen van VR, maar dat lijkt gelukkig echt wel opgelost. Dus voor VR hoef je niet per se meer bij Nvidia te blijven. Maar ja als je nog helemaal geen PC hebt dan is het inderdaad wel hoe dan ook een flinke hap geld om er aan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
De stream problemen zaten hem vooral in Virtual Desktop en dan met name in gebruik met HEVC. Die zijn er nog steeds overigens, je moet echt bepaalde drivers gebruiken, waardoor je dus support kunt missen met nieuwe spellen of andere bugs zal ervaren die in latere versies opgelost zijn.

Met pancake gaming (spellen op een monitor dus), heb ik eerlijk gezegd veel minder behoefte aan grafische kracht, daar zie ik het niet zo snel.
Maar in VR is het gewoon een heel ander verhaal, de 4Kish resolutie wordt over je hele blikveld verdeeld, dan is het een stuk makkelijker te zien.
Dan nog zal niet iedereen dat zo ervaren, maar het is echt niet te vergelijken met pancake gaming, daar is resolutie, vergeleken met VR echt geen issue.

Dan nog blijft het persoonlijk, maar om even een nuance aan te geven dat ik het dus geen pixel peeper ben op zich, maar in VR maakt het voor mij echt een verschil. Speel buiten VR nog het meeste op mijn Nintendo Switch, om maar even het punt duidelijk te maken ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 08:13

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ergens vorig jaar een Quest 2 gekocht, tijdje gebruikt (flight sim bijv), maar toen mijn game pc van de huiskamer naar kantoor verhuist was, en ik geen zin had naar boven te lopen om eventjes te gamen; lag ie stof te happen.

Vorige week voor de gein weer is geprobeerd en me vermaakt met wat games uit de store.. Tevens geprobeerd om vanaf de PC op kantoor via Airlink, Flight Simulator VR te streamen... En dat liep gewoon zeer acceptabel..

Inmiddels gebruik ik Virtual Desktop en daar werkt het allemaal nog een stuk beter :). Wss bij een leuke aanbieding vervang ik de Quest 2 nog wel door een 3.

Ben iig positief verrast dat het streamen zo goed gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

Gisteren voor het eerst Arizona Sunset geprobeerd... Ik ben best wel underwhelmed door hoe alles eruit ziet en hoe het speelt.. Is deel 2 beter?

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30
Balingschap schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:06:
Gisteren voor het eerst Arizona Sunset geprobeerd... Ik ben best wel underwhelmed door hoe alles eruit ziet en hoe het speelt.. Is deel 2 beter?
Jazeker, vergeet aub niet dat het eerste deel in 2016(!) Is uitgekomen, in game-jaren is dit al bijna een eeuwigheid, in VR gaat alles nog sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0rDy schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:54:
[...]

Jazeker, vergeet aub niet dat het eerste deel in 2016(!) Is uitgekomen, in game-jaren is dit al bijna een eeuwigheid, in VR gaat alles nog sneller...
In standalone VR ja. In PCVR niet echt. Er zijn zat spellen van rond die tijd die er echt heel goed uit zien, waar menig nieuwer spel wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-06 16:49
Als ik zo lees is de beste manier voor pcvr met quest 3 via virtual desktop? Ik vroeg mij af moet ik dan zowel virtual desktop op de pc kopen als de quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moss uitgespeeld... coole game :) maar wel een beetje kort (zo'n 5 uur, en ik ben een trage gamer)
Vond het einde ook een beetje een anticlimax, ik dacht nu komt er een episch gevecht! Eh... Whut? Is ie dood??? Dat was toch dat vreselijk gevaarlijke monster waar de hele bevolking voor op de vlucht sloeg?
Stukje verhaal, blijkt dus ook dat het nog niet afgelopen is, het gaat door! *O* ... in Moss book 2 -O-
Goed, die wel gelijk op de wishlist gezet. Hij is zelfs in de aanbieding momenteel, maar ik heb nog zoveel andere games liggen dat ik wel even wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjenker schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:21:
Als ik zo lees is de beste manier voor pcvr met quest 3 via virtual desktop? Ik vroeg mij af moet ik dan zowel virtual desktop op de pc kopen als de quest?
Alleen op de Quest, op PC is een gratis download.

Overigens voor mij werkt VD het beste, al werkt Airlink ook niet slecht. Voor sommige werkt één van beide helemaal niet. Ik zou iig eerst Airlink proberen. Dan heb je een referentie, en kan je altijd VD kopen, even proberen, en als het beter is houd je hem, anders refund je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:31:
[...]

Alleen op de Quest, op PC is een gratis download.

Overigens voor mij werkt VD het beste, al werkt Airlink ook niet slecht. Voor sommige werkt één van beide helemaal niet. Ik zou iig eerst Airlink proberen. Dan heb je een referentie, en kan je altijd VD kopen, even proberen, en als het beter is houd je hem, anders refund je hem.
Er is nu zelfs een derde optie: Steam Link, hier is de Quest app

Ik heb Steam Link zelf niet geprobeerd want ik had Virtual Desktop toch al gekocht voordat Air Link zelfs maar bestond. Maar als ik nu zou beginnen zou ik zeker eerst deze twee gratis opties proberen.

Nou moet ik wel zeggen dat het Virtual Desktop appartement in Boston heel erg mooi is <3 Daar kunnen de andere omgevingen niet aan tippen.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 07-05-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Llopigat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:13:
[...]

Er is nu zelfs een derde optie: Steam Link, hier is de Quest app
Steamlink werkt perfect voor Steam spellen. Met VD heb je meer vrijheid. Met beide kun je ook je desktop aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar oude VR games uit mijn library waar ik nooit aan toegekomen was geprobeerd vanavond... Helaas beiden niet echt een succes.

Eerst Doom VFR geprobeerd... Mijn god, wat is dat een dumpster fire ;w
In ieder geval met Quest controllers, is gemaakt voor Vive wands maar kan me niet voorstellen dat het daarmee wel fijn werkte. Ik zag verschillende guides om het beter te maken, geprobeerd maar werkte niet echt... maar volgens mij is ook het enige wat die doen zorgen dat je met de stick kunt draaien en dat doe ik toch niet (ik heb geen kabel dus ik draai gewoon zelf in het echt). Maar de rest van de controls voelde ook echt crap, mikken lijkt onmogelijk en op vijanden teleporten (wat de glory kills vervangt) mislukte regelmatig, dan teleporte ik gewoon vlak voor de vijand ipv er op. Misschien is het deels op te lossen met een betere control scheme, maar zag ook al dat mensen het in 2 uur uitspeelden of zo, dus weinig zin om meer moeite in het tweaken te stoppen dan dat de game zou duren.

Vervolgens Space Pirate Trainer. Die is wel duidelijk goed gepolished, controls werken lekker en schieten voelt goed. Helaas lijkt het echt helemaal niks meer te zijn dan een arcade wave shooter, en na 15 minuten had ik het eigenlijk al gezien. Next!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Finraziel

QuestZDoom is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 06:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Koldur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:17:
[...]

Probleem is, vooralsnog, dat de ondersteuning in Windows gaat stoppen voor deze brillen. WMR gaat uit W11 gehaald worden en vanaf volgend jaar moet je, als je jouw digitale veiligheid serieus neem, wel over naar W11.
Al deze brillen hebben WMR nodig.
Over welke brillen heb je het nu? Want de Bigscreen Beyond is geen WMR bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
CedricV schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Bedankt voor de tip trouwens. Heb deze niet bekeken initieel omdat ik toch meestal PCVR doe maar bvb In Death Unchained is iets wat in de lijst staat en ik wel op hogere resolutie zou willen.
Kleine update, de QGO is echt wel de moeite maar In Death Unchained zelf is maar geoptimaliseerd tot 119%. Op zich is het wel al best een mooie game als standalone.

Wat me wel erg bevalt is de SKYBOX VR die bijna 2x in resolutie toeneemt en dan in de app ook nog eens op 2x te zetten is. Heb een testje erop zitten met Avatar (TWotW) in 4K 3D en dat is echt gewoon abnormaal goed. Ik wist niet dat dat kon in native Quest VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Yzord schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 04:03:
[...]

Over welke brillen heb je het nu? Want de Bigscreen Beyond is geen WMR bril.
Was al verder besproken, dat die opmerking dus niet klopte van mij uit m.b.t. Pimax. Is dus al recht gezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sjenker schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:21:
Je koopt de app dan via de Oculus store. Op je pc komt een streamer app van Virtual Desktop, die gratis is. Deze schakelt ook automatisch om naar de juiste stand voor je Quest op het moment dat je bijvoorbeeld iets opstart in de Steam store, zoals Deo VR, etc.

Houd er wel rekening mee dat Meta op lange termijn de stekker uit de app trekt. Enkele weken geleden is bijvoorbeeld een verificatie stilletjes uitgeschakeld, waardoor oude Oculus Go en Gear VR gebruikers geen gebruik meer kunnen maken van Virtual Desktop op hun oudere device. Meta zal dit over enige tijd ook met de Quest 2 en later ook de 3 gaan doen. Ook lokaal gebruik maken van de app gaat dan niet meer.

Stukje planned obsolescence dus.. wees gewaarschuwd.

(edit: ja, ik klinkt wellicht negatief, maar ik heb dus een prima werkend apparaat weg kunnen gooien.. Meta is mij kwijt..)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 06:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Koldur schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:57:
[...]

Was al verder besproken, dat die opmerking dus niet klopte van mij uit m.b.t. Pimax. Is dus al recht gezet ;)
Ow sorry, ook beetje mijn schuld want ik dook meteen het interweb op om te zien of dat klopte haha. Dus topic niet meer verder afgelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:47:
[...]

Je koopt de app dan via de Oculus store. Op je pc komt een streamer app van Virtual Desktop, die gratis is. Deze schakelt ook automatisch om naar de juiste stand voor je Quest op het moment dat je bijvoorbeeld iets opstart in de Steam store, zoals Deo VR, etc.

Houd er wel rekening mee dat Meta op lange termijn de stekker uit de app trekt. Enkele weken geleden is bijvoorbeeld een verificatie stilletjes uitgeschakeld, waardoor oude Oculus Go en Gear VR gebruikers geen gebruik meer kunnen maken van Virtual Desktop op hun oudere device. Meta zal dit over enige tijd ook met de Quest 2 en later ook de 3 gaan doen. Ook lokaal gebruik maken van de app gaat dan niet meer.

Stukje planned obsolescence dus.. wees gewaarschuwd.

(edit: ja, ik klinkt wellicht negatief, maar ik heb dus een prima werkend apparaat weg kunnen gooien.. Meta is mij kwijt..)
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat vd beschikbaar was op die apparaten... Die zijn ook wel echt oud en ik kan me niet voorstellen dat er nog veel gebruikers op waren. Ook kan het geen goede ervaring geweest zijn voor pcvr want die dingen hebben geen 6dof tracking maar slechts 3dof.

Het zou zeker kunnen dat op een gegeven moment de app verificatie uitgezet wordt voor de q2 en 3, maar ik zie dat eigenlijk niet gebeuren tenzij meta het hele VR verhaal vergeet, of dat ze naar een ander os over zouden stappen. Ze willen echter juist dit os het Android van VR maken en ze lijken goed op weg om dat te doen. Als dat lukt dan denk ik dat het platform heel lang zal blijven bestaan en is er weinig reden om specifiek oude headsets uit te sluiten van de drm server. En mocht dat toch gebeuren en er zijn nog een redelijk aantal gebruikers, dan hoop/verwacht ik eigenlijk dat de dev van vd een losse install file beschikbaar zou maken om te sideloaden, zoals het ook was voordat Meta het ineens weer toestond.

Ik snap dat het vervelend was voor jou, maar ik denk dat het voor de q2 en nieuwer echt wel meevalt met het risico :) (dit specifieke risico, ik heb het niet over het feit dat Meta ons natuurlijk elke kans die ze hebben bespioneert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Finraziel schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat vd beschikbaar was op die apparaten... Die zijn ook wel echt oud en ik kan me niet voorstellen dat er nog veel gebruikers op waren. Ook kan het geen goede ervaring geweest zijn voor pcvr want die dingen hebben geen 6dof tracking maar slechts 3dof.

Het zou zeker kunnen dat op een gegeven moment de app verificatie uitgezet wordt voor de q2 en 3, maar ik zie dat eigenlijk niet gebeuren tenzij meta het hele VR verhaal vergeet, of dat ze naar een ander os over zouden stappen. Ze willen echter juist dit os het Android van VR maken en ze lijken goed op weg om dat te doen. Als dat lukt dan denk ik dat het platform heel lang zal blijven bestaan en is er weinig reden om specifiek oude headsets uit te sluiten van de drm server. En mocht dat toch gebeuren en er zijn nog een redelijk aantal gebruikers, dan hoop/verwacht ik eigenlijk dat de dev van vd een losse install file beschikbaar zou maken om te sideloaden, zoals het ook was voordat Meta het ineens weer toestond.

Ik snap dat het vervelend was voor jou, maar ik denk dat het voor de q2 en nieuwer echt wel meevalt met het risico :) (dit specifieke risico, ik heb het niet over het feit dat Meta ons natuurlijk elke kans die ze hebben bespioneert).
Er zijn behoorlijk wat van die headsets nog in gebruik.. nou, door deze actie effectief niet meer dus.

VD is juist ontstaan op die apparaten en draaide prima, aangezien de cpu sterk genoeg was en de headset ook nog eens 5Ghz wifi ondersteunt. De maximale resolutie van de headset kon dus gewoon benut worden bij 72fps, in 3D, met een belasting van circa 50-60% op de Go.

Ja, de unit is oud, maar deze werd tot 2020 verkocht en er is geen hardwarematige reden om nu die verificatie uit te zetten, aangezien alles perfect werkte. Het apparaat werkte prima met/voor de dingen waarvoor het ontworpen werd en is nu gewoon ‘bricked’.

Als Apple dit had gedaan met alle oude iPhones.. ja, ze krijgen geen updates meer, maar zelfs een iPhone 3G draait nog gewoon de apps die voor het specifieke OS zijn ontworpen.

Ik hoop van harte voor je dat ze niet dezelfde streek uithalen met de Q2.. :)

(En ja, ik heb contact met de dev van VD gehad, op advies van Meta nota bene. Dev gaf aan dat Meta verantwoordelijk is voor deze actie en dat er nooit een losse app zonder verificatie als .APK door hem uitgebracht zal worden.)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:47:
(En ja, ik heb contact met de dev van VD gehad, op advies van Meta nota bene. Dev gaf aan dat Meta verantwoordelijk is voor deze actie en dat er nooit een losse app zonder verificatie als .APK door hem uitgebracht zal worden.)
Ja, ik herinner me nu ook dat die sideloaded apk nog steeds verificatie had via de quest store... Het verschil was alleen dat de versie in de store enkel desktop gebruik toestond terwijl je de sideloaded versie nodig had om PCVR te streamen. Maar dat zou dus inderdaad geen oplossing zijn voor wanneer de licentie server down gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Vanochtend Maestro: The Masterclass gedownload. Staat gratis in Labs.

Iedereen heeft zich denk ik weleens een maestro gewaand. Radio hard aan en meezwaaien met de armen alsof je een groot orkest staat te dirigeren, toch?

Heel logisch dat er ook een game is die daarop inspeelt. Maestro werkt met hand tracking en is in feite een ritme game, maar dan met verschillende gestures. Waar je met je rechterhand het stokje hanteert, wijs je met je linkerhand naar delen van het orkest, geef je nuances aan enz.

Absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:44
KlaasjeNL schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:15:
Vanochtend Maestro: The Masterclass gedownload. Staat gratis in Labs.

Iedereen heeft zich denk ik weleens een maestro gewaand. Radio hard aan en meezwaaien met de armen alsof je een groot orkest staat te dirigeren, toch?

Heel logisch dat er ook een game is die daarop inspeelt. Maestro werkt met hand tracking en is in feite een ritme game, maar dan met verschillende gestures. Waar je met je rechterhand het stokje hanteert, wijs je met je linkerhand naar delen van het orkest, geef je nuances aan enz.

Absolute aanrader!
Ik vond hem ook leuk.
Tot nu toe staat er maar 1 muziekstuk op. Ging een keer de mist in en dan zie je naar je kijken met vraagtekens 🤦
En jammer dat de zit functie er nog niet in zit.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Aldoendex schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:23:
[...]

Ik vond hem ook leuk.
Tot nu toe staat er maar 1 muziekstuk op. Ging een keer de mist in en dan zie je naar je kijken met vraagtekens 🤦
En jammer dat de zit functie er nog niet in zit.
Haha, ja, als het misgaat valt het orkest een beetje stil. 😅 Dat ene muziekstuk is inderdaad mager, maar ik ging er wel helemaal in op. Orkest voorstellen, buiging naar de zaal, applaus in ontvangst nemen. 😅 Zodra er een volledige versie met meer muziekstukken komt, is het voor mij een instant buy.

Zit functie miste ik persoonlijk niet. Past mijns inziens ook niet bij een game waarin je in de huid van een dirigent stapt. Hoewel het voor mensen met een beperking natuurlijk een mooie toevoeging zou zijn.

De tutorial vond ik overigens ook wat traag. Maar het dirigeren zelf werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
https://pimax.com/pages/p...yment-final-payment-model

Nogal nutteloos idee voor ons Europeanen, aangezien dit ons recht is en dat met een volledige restitutie.
Dan nog, gaat volgens mij niemand een €600 huur betalen voor vijftien dagen.
Blijf het een gek bedrijf vinden en dit maakt het er niet beter op in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:01:
https://pimax.com/pages/p...yment-final-payment-model

Nogal nutteloos idee voor ons Europeanen, aangezien dit ons recht is en dat met een volledige restitutie.
Dan nog, gaat volgens mij niemand een €600 huur betalen voor vijftien dagen.
Blijf het een gek bedrijf vinden en dit maakt het er niet beter op in mijn optiek.
Vreemde regeling inderdaad... Er staat ook heel veel tekst met erg weinig informatie. Het lijkt me dat je die €600 gewoon terug krijgt als je besluit het ding terug te sturen, maar ik zie het zo snel nergens echt staan dat dat zo is. Nee, het staat er toch, had er overheen gelezen (krijg je met zo'n wall of text). Let wel dat er staat "Full-amount refunds are applicable only for products returned in perfect condition" dus dat is wel een dingetje. Als je hem terugstuurt zou ik heel goed documenteren wat de staat is en filmen dat je hem inpakt en opstuurt of zo.

Op zich is het wel fijn dat ze het officieel zo doen, er vanuit gaande natuurlijk dat het wel ergens zwart op wit staat dat je je geld terug krijgt natuurlijk. Ja wij hebben het recht al er op (hoewel daar ook wel wat op af te dingen valt, geloof dat we het recht hebben het product zoveel uit te proberen als je in een winkel kan doen, 2 weken intensief gebruiken valt daar volgens mij duidelijk niet onder), maar je recht krijgen vooral bij een partij als dit kan nog wel een dingetje zijn.

Maar de bedragen vind ik ook wel apart... Je betaal 75-80% van het bedrag, en als je het wil houden betaal je het laatste beetje? Zijn er echt mensen voor wie dat de barrière echt lager maakt? Ik zou denken als je het andersom doet wel ja, maar een kwart hoeven betalen en de rest als je overtuigd bent. Maar als je eenmaal 600 of 700 betaalt, is 800 of 900 dan ineens zoveel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ja, toen ik de bedragen zag vond ik het nogal vreemd. Maar dit is gericht op de VS waar ze niet dezelfde rechten hebben, dus dit lijkt een poging om een variant op de EU regels aan te bieden in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Ik heb dit weekend flink liggen sleutelen met mijn Meta Quest 3.
In Euro Truck Simulator 2 kreeg ik niet de prestaties die ik wilde. Via Airlink niet en via Virtual Desktop niet.
In dit spel merkte ik wel op dat Virtual Desktop scherper was dan Airlink.

Afin, uiteindelijk heb ik mij ingelezen over OpenXR en OpenComposite. Uiteindelijk heel de computer opnieuw geinstalleerd. En alleen OpenXR en OpenComposite geïnstalleerd. Zodat ik géén SteamVR of Oculus Software nodig had.

Helaas, in Euro Truck Simulator 2 had ik nu 'rubberbanding' - terwijl ik wel op 90 fps zat. Dit blijkt een 'fout' in de software te zijn. In HL: Alyx werkte alles wel, maar had ik last dat de fingertracking niet werkte, waardoor de handen er heel raar uit zagen.

In Elite Dangerous werkte het wel een stuk beter en was de performance ook beter. Daar waar ik eerst - volgens VD - 60 - 70 fps haalde, kwam ik nu aan de 90. Perfect.
Uiteindelijk heb ik toch SteamVR geïnstalleerd en in de settings van SteamVR aangegeven dat SteamVR via OpenXR moet werken.

Na wat testen, blijkt Euro Truck Simulator 2 geen rubberbanding meer te hebben. Werken de handen weer naar behoren in HL: Alyx. Ik heb Elite Dangerous nog niet geprobeerd, maar in de andere games heb ik wel het idee dat ik wat betere en stabielere performance heb gekregen.

Zo heb ik in Into the Radius, veel betere performance. Dat wilde bij mij destijds met SteamVR bijna niet lekker draaien, dus gebruikte ik de Oculus Runtime. Maar nu werkt het met OpenXR en SteamVR juist heel erg fijn en het ziet er scherper uit, dankzij de opties die VD allemaal biedt.

Iemand anders ervaringen met het gebruik van OpenXR via SteamVR danwel via OpenComposite?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1 ... 109 ... 123 Laatste