• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:57:
[...]

Valt wel mee hoor, want je kunt hem gewoon opvouwen. Het voordeel is dat je dan ook niet meer per ongeluk aan de lenzen kunt zitten ;p
Ah dat is eigenlijk de reden waarom ik geen Bobo heb gekocht tot nu toe. Ik heb net mijn Ques 3 binnen gekregen deze week en ik heb hem gisteren voor het eerst geprobeerd met de stock facial interface en de stock hoofdband.

Ik gebruik mijn headset enkel om te racen, dus zittend en vaak niet langer dan 1,5 uur. Voorlopig kom ik toe met de batterij, lijkt het.

En ook de standaard hoofdband en interface lijken wel te voldoen voor een uurtje zittend. Niet zo comfortabel als de elite band van mijn Quest 2 natuurlijk. Maar de stock hoofdband lijkt net een tikkeltje beter dan die van de Quest 2.

Werkt dat opvouwen goed dan?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 17:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vraag aan mijn mede Tweakers, ik ben opzoek naar advies

Is het nog slim om een Quest 2 anno 2024 te kopen? Ik heb een Playstation VR1 gehad, maar die moeten verkopen omdat ik last had van Motion Sickniss. Nu hoor ik dat je met een Quest 2 daar velen malen minder last van zou hebben. Ik Wil eventueel een Quest 2 halen omdat de prijs van €249,00 wel leuke is, en dat voornamelijk voor een paar games, zoals Medal of Honor en Assassin's Creed.

De vraag is of de Quest 2 goed te gebruiken is voor bril dragers en kun je games ook goed zittend spelen? Met uitzondering van bepaalde games natuurlijk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Flying Hawkic
Linksquest schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:57:

Is het nog slim om een Quest 2 anno 2024 te kopen? Ik heb een Playstation VR1 gehad, maar die moeten verkopen omdat ik last had van Motion Sickniss. Nu hoor ik dat je met een Quest 2 daar velen malen minder last van zou hebben. Ik Wil eventueel een Quest 2 halen omdat de prijs van €249,00 wel leuke is, en dat voornamelijk voor een paar games, zoals Medal of Honor en Assassin's Creed.

De vraag is of de Quest 2 goed te gebruiken is voor bril dragers en kun je games ook goed zittend spelen? Met uitzondering van bepaalde games natuurlijk.
Ik heb een bril om TV te kijken en auto te rijden, maar mijn Quest 2 gebruikte ik zonder bril. Zonder is toch altijd aangenamer en je hebt minder kans om lenzen te beschadigen. Je hebt speciale bril spacers die je kan gebruiken, nadeel is wel dat de lenzen verder van je ogen komen en dus je gezichtsveld verkleint. Dus als je een bril kan vermijden, zeker doen.

Ik ben pas overgestapt van Quest 2 naar Quest 3. Die laatste is vooral beter omdat die een grotere sweet spot heeft, maar hij is ook stukken duurder.

De games die je opnoemt, speel ik niet dus ik kan niet echt bepalen of er een voordeel is. Voor racing (wat ik doe) is een grotere sweet spot aangenamer omdat je in je spiegel kan kijken zonder je hoofd helemaal te moeten draaien. Bij een Quest 2 is de sweet spot kleiner en dus hoe verder van het middelpunt van het scherm, hoe waziger het beeld.

Ik heb mijn Quest 2 nog liggen maar ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 19:44
Linksquest schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:57:

De Q2 is echt prima voor VR. Ik heb hem meerdere jaren met heel veel plezier gebruikt. Voor die prijs, sowieso. De Q3 is meer dan tweemaal zo duur en dat is te veel van het goede.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
SacreBleu schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:50:
[...]

De Q2 is echt prima voor VR. Ik heb hem meerdere jaren met heel veel plezier gebruikt. Voor die prijs, sowieso. De Q3 is meer dan tweemaal zo duur en dat is te veel van het goede.
Dat is natuurlijk nogal persoonlijk. Ik vind het de dubbele prijs dubbel en dwars waard.

Maar als instap is de Q2 ook nog steeds prima, zeker voor de huidige prijs.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 17:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben ook gewoon bang dat ik hem misschien maar een paar keer gebruik en er dan weer niks mee doe, daarom dat ik ook meer met een oog naar de Quest 2 kijk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• SacreBleu
Linksquest schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:23:
Ik ben ook gewoon bang dat ik hem misschien maar een paar keer gebruik en er dan weer niks mee doe, daarom dat ik ook meer met een oog naar de Quest 2 kijk.
Ik gebruik de mijne nu ook niet dagelijks. Soms een hele maand niet. Maar elke keer wanneer ik hem weer opzet ben ik wel weer helemaal blij dat ik hem heb.

Meestal zet ik hem weer op als mijn vriendin opmerkt dat ik hem al een tijd niet heb gebruikt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12 13:30
Dat risico is bij de Quest 2 dan wel weer groter dan bij de Q3, helemaal als je stand alone spellen wil spelen.
Daar is de Q3, zeker met Game Optimizer, veel beter m.b.t. grafische kwaliteit. En de Q2 heeft weer minder door verkoop waarde dan de 3.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
SacreBleu schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:08:
[...]

Ik gebruik de mijne nu ook niet dagelijks. Soms een hele maand niet. Maar elke keer wanneer ik hem weer opzet ben ik wel weer helemaal blij dat ik hem heb.

Meestal zet ik hem weer op als mijn vriendin opmerkt dat ik hem al een tijd niet heb gebruikt.
Bij mij gaat het ook vaak in periodes van weinig/geen en intensief gebruik. Komt ook door het gezinsleven. Maar iedere keer ben ik dan wel weer helemaal hooked. VR is gewoon echt fantastisch om (thuis) te kunnen doen.

Wel gebruik ik de Q3 veel vaker en langer dan ik bij de Q2 deed. Dat zit vooral in betere comfort en immersie van de Q3. Ook AR toepassingen vind ik echt tof en indrukwekkend (ik speel in AR vooral veel tafeltennis).

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 23:13
Vanaf volgende week donderdag is The Outer Worlds gratis te claimen op Epic games.
Deze stond al op mijn Steam wishlist omdat hiervoor ook een VR mod bestaat, zie Mick Manchester op youtube.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• SacreBleu
Koldur schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Dat risico is bij de Quest 2 dan wel weer groter dan bij de Q3, helemaal als je stand alone spellen wil spelen.
Daar is de Q3, zeker met Game Optimizer, veel beter m.b.t. grafische kwaliteit. En de Q2 heeft weer minder door verkoop waarde dan de 3.
Voor een langere tijd was de Q2 het beste wat we konden krijgen en was iedereen content. Dus zó erg is het niet. De Q3 is wel beter maar dat is, doorgaans, altijd zo met een nieuwe release.

Een Q3 is duurder, dus logischerwijs krijg je meer terug bij wederverkoop. Maar misschien ben je per saldo meer kwijt, omdat je lager in prijs moet zakken met de Q3 dan de Q2.

Misschien moet je €100 inleveren op de Q3 en maar €50 op de Q2 om die te verkopen. Per saldo kost het duurste product je dan toch meer.

• Koldur
SacreBleu schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:25:
[...]

Voor een langere tijd was de Q2 het beste wat we konden krijgen en was iedereen content. Dus zó erg is het niet. De Q3 is wel beter maar dat is, doorgaans, altijd zo met een nieuwe release.

Een Q3 is duurder, dus logischerwijs krijg je meer terug bij wederverkoop. Maar misschien ben je per saldo meer kwijt, omdat je lager in prijs moet zakken met de Q3 dan de Q2.

Misschien moet je €100 inleveren op de Q3 en maar €50 op de Q2 om die te verkopen. Per saldo kost het duurste product je dan toch meer.
Het is persoonlijk blijkt, hoewel ik de Quest 2 in de tijd heel gaaf vond, zou ik nooit meer terug kunnen van de Quest 3. Wel weet ik dat verreweg de meeste mensen die van een Q2 naar een Q3 zijn gegaan er zo over denken.
De upgrade is echt heel groot, zo verschrikkelijk veel scherper. Ik denk dat je een tweedehands Q2 niet meer door weet te verkopen voor €200, met de huidige nieuwprijs en de verbetering van de Q3, denk ik dat €150 wel het maximaal haalbare is.

Als je serieus denkt te gaan voor VR, dan is de Q3 echt de beste keuze. Maar je moet wel het geld ervoor hebben, want hij is in initiële aanschaf zeker wel duurder.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Ronster
Humble Bundle heeft weer een mooie VR bundel: VR bundle

Arizona Sunshine had ik al.
Wie het eerst komt…
Members only: Steam code
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• SacreBleu
Koldur schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:01:
[...]

Het is persoonlijk blijkt, hoewel ik de Quest 2 in de tijd heel gaaf vond, zou ik nooit meer terug kunnen van de Quest 3. Wel weet ik dat verreweg de meeste mensen die van een Q2 naar een Q3 zijn gegaan er zo over denken.
De upgrade is echt heel groot, zo verschrikkelijk veel scherper. Ik denk dat je een tweedehands Q2 niet meer door weet te verkopen voor €200, met de huidige nieuwprijs en de verbetering van de Q3, denk ik dat €150 wel het maximaal haalbare is.

Als je serieus denkt te gaan voor VR, dan is de Q3 echt de beste keuze. Maar je moet wel het geld ervoor hebben, want hij is in initiële aanschaf zeker wel duurder.
Eens hoor, de Q2 ligt hier stof te happen. Ik heb een 64GB en 256GB model, omdat mijn vriendin ook wat aan VR doet. Maar ik pak altijd de Q3, en de Q2 is nu voor gasten - en mijn vriendin. :+

Maar dat neemt niet weg, dat ik - en dat is persoonlijk - de Q2 nog niet obsolete vind. Het is nog steeds een prima - meer dan - headset en zeker als je niet weet of VR iets is wat je dagelijks of met andere regelmaat gaat doen.

Je kunt de Q2 altijd nog verkopen en dat bijleggen bij de Q3 als je die financieële commitment wil maken. In dat geval is de Q2 een 'betere' keuze. Als je echt geïnvesteerd ben in VR - zoals wij dat zijn - dan is de Q3 een absolute no-brainer.

Ik heb ook nog een Steam key voor Arizona Sunshine. :)

[ Voor 24% gewijzigd door SacreBleu op 29-03-2024 22:11 ]

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11 11:51
SacreBleu schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:17:
[...]

Eens hoor, de Q2 ligt hier stof te happen. Ik heb een 64GB en 256GB model, omdat mijn vriendin ook wat aan VR doet. Maar ik pak altijd de Q3, en de Q2 is nu voor gasten - en mijn vriendin. :+

Maar dat neemt niet weg, dat ik - en dat is persoonlijk - de Q2 nog niet obsolete vind. Het is nog steeds een prima - meer dan - headset en zeker als je niet weet of VR iets is wat je dagelijks of met andere regelmaat gaat doen.

Je kunt de Q2 altijd nog verkopen en dat bijleggen bij de Q3 als je die financieële commitment wil maken. In dat geval is de Q2 een 'betere' keuze. Als je echt geïnvesteerd ben in VR - zoals wij dat zijn - dan is de Q3 een absolute no-brainer.

Ik heb ook nog een Steam key voor Arizona Sunshine. :)

***members only***
Dankjewel!
Voor wie hun Arizona Sunshine keys hier wil plaatsen, let wel op dat dit de deluxe edition is. Ik had de game ook al, maar zonder de DLC, dus toch deze er bij geactiveerd.

Wel had ik a Fisherman's Tale over:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mooie bundel :)

Gamertag: FinrazielNL

• Ronster
Finraziel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:59:
Voor wie hun Arizona Sunshine keys hier wil plaatsen, let wel op dat dit de deluxe edition is. Ik had de game ook al, maar zonder de DLC, dus toch deze er bij geactiveerd.

***members only***

Thx voor de tip. Dat realiseerde ik me al. Maar is sowieso niet mijn game :)
Fisherman’s tale vind bv ik wel erg leuk. Had hem al stand alone maar ga hem nu opnieuw spelen.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:59:

***members only***

blijkbaar al geclaimed maar niet even gemeld.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:20
Ronster schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:30:

Arizona Sunshine had ik al.
Wie het eerst komt…
***members only***
Mooie bundel! After the fall kan ik ook zeker aanraden, vooral op PC een erg vette game! Hordes monsters knallen in coop mode, whats not to like!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:40
Als iemand nog een oplossing zoekt om zijn VR headset netjes op te bergen, Ikea heeft er wat handigs voor!

https://www.ikea.com/nl/n...amp-veelkleurig-10492479/

Mijn Pico 4 past als gegoten! :)

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

Gaitman

The Real One

Danielson schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:08:
Als iemand nog een oplossing zoekt om zijn VR headset netjes op te bergen, Ikea heeft er wat handigs voor!

https://www.ikea.com/nl/n...amp-veelkleurig-10492479/

Mijn Pico 4 past als gegoten! :)
Weet niet of het verstandig is om de lamp aan te doen als de headset erop zit vanwege de lenzen.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:40
Gaitman schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:16:
[...]

Weet niet of het verstandig is om de lamp aan te doen als de headset erop zit vanwege de lenzen.
Het is heel zwak licht, lijkt me geen probleem!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:17:
[...]
Het is heel zwak licht, lijkt me geen probleem!
Ja en bovendien heel egaal verspreid, geen scherp puntlicht zoals de zon. Ik kan me niet voorstellen dat dit problemen geeft.

De warmte misschien wel in de zomer, maar aan de andere kant kan het wellicht vochtigheid sneller laten verdampen.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 01-04-2024 18:13 ]

Llopigat schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:13:
[...]

Ja en bovendien heel egaal verspreid, geen scherp puntlicht zoals de zon. Ik kan me niet voorstellen dat dit problemen geeft.

De warmte misschien wel in de zomer, maar aan de andere kant kan het wellicht vochtigheid sneller laten verdampen.
Het is een 2 watt lamp, dat gaat niks doen qua warmte.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Ronster schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:30:
Is echt een mooie bundle. Nadat iemand zei dat 7th Guest in VR was, zat ik daar al naar te kijken. Dus die bundle is er zeker gekomen. Is mijn 4e versie van dit spel: de oorspronkelijke CD versie en 2 versies op gog.com (de gewone en de 25th anniversary edition) en nu deze :D Natuurlijk gelijk de Quest 3 geclaimed (moeten toch een tweede erbij gaan kopen...) en gestart.

Misschien moet ik Myst VR ook weer eens opnieuw opstarten, heb ik alleen op de Quest gespeeld, maar de Quest 3 heeft een zoveel beter beeld...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-12 17:25
ik heb sinds een maand de quest 3, voor mij ging een wereld open, kom uit de generatie flipperkasten, nou dat is fantastisch, ook tafeltennissen geweldig, en niet te vergeten concerten via you tube.

• Koldur
Tommyx14 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:20:
[...]

ik heb sinds een maand de quest 3, voor mij ging een wereld open, kom uit de generatie flipperkasten, nou dat is fantastisch, ook tafeltennissen geweldig, en niet te vergeten concerten via you tube.
Hoe kun je die concerten afspelen/vinden? Klinkt wel heel interessant.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 17:39
Iemand tips voor een goedkope/goede linkkabel voor de Q3?
Ik verbaas mij erover dat het bijna allemaal usb-c naar usb-a terwijl ik verwachtte dat het voornamelijk gewoon usb-c naar usb-c zou zijn. Is hier een reden voor?🤔

Verder twijfel ik over de ZyberVR headstrap met batterij. Iemand hier ervaring mee?
USB-C naar USB-C is handigste voor laptop gebruikers, USB-A naar USB-C handigste voor desktop gebruikers, immers hebben die normaal veel meer USB-A poorten beschikbaar,

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-12 17:25
Koldur schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:35:
[...]

Hoe kun je die concerten afspelen/vinden? Klinkt wel heel interessant.
gewoon via de browser op je vr, ik ga dan bijv. naar you tube daar hebben ze ook vr, ik persoonlijk kijk ze dan zonder vr op groot bioscoopscherm. tips: faithless live at alexander palace 2005, acdc river plate 2009

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alfa Novanta schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:52:
[...]

volgens mij is dat dus de vraag die leeft. Vooralsnog blijft de software er nog gewoon in zitten maar wordt iig niet meer geupdate noch ondersteund, dus nieuwe brillen met WMR .. die zijn nu al gedoemd dus. En als MS updates uitbrengt waardoor bijvoorbeeld een Samsung Odyssey of HP Reverb omvalt, good luck die weer werkend te krijgen.

En in Windows 12 zou geen WMR meer aanwezig zijn dus dan houdt het zeer zeker op. Het werkt in Windows 10 en 11 nog zolang Microsoft het maar niet in hun botte hoofd haalt het eruit te slopen zoals ze het met andere functies wel doen... want dat houdt in dat je Windows niet meer kun updaten en je hangen blijft in een bepaalde versie. wat natuurlijk een ramp betekent..

Ik kan alleen hopen dat er op korte termijn een workaround komt, zoals OpenXR .. dan is het niet zo'n probleem natuurlijk. Maar dit is hoe dan ook een flinke nekslag. Zeker voor een leek die de standaard oplossing gebruikt en niet meer. Dan is het bijna hetzelfde als Tesla die zijn servers uitzet.. rijdt zo'n ding dan nog wel? :?
Iemand toevallig een update gezien of ergens gelezen dat er een alternatief is/komt voor WMR? Zoals ik hier gelezen hebt op Reddet lijkt Microsoft WMR er per Windows 11 24H2 er uit te willen slopen.

Ik dacht er aan om nog ergens een HP Reverb G2 aan te schaffen, maar het lijkt er op dat het straks paperweight gaat worden. Verbazingwekkend worden deze nog gewoon verkocht en gepromoot door HP. Ik vraag mij af hoe houdbaar dat gaat zijn. Koop je nu zo'n bril is de functionalitijd na nog geen jaar gehalveerd of erger... product voldoet niet meer aan de verwachting, kan men dan de koop gaan ontbinden?

Heeft een Reverb eigenaar al eens contact opgenomen met HP?

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2024 23:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Koldur
Hoewel het volgende ook op algemeen gaming toepasbaar is, is het binnen VR een veel groter probleem:

Ik had af en toe nog wat gekke framedrops e.d. en dat is echt niet fijn in VR, zeker niet als je aan het racen bent. Laatst las ik hier op Tweakers advies aan iemand die wat vage klachten had, om zijn undervolt even ongedaan te maken.
Dat zette mij aan om dit ook even te proberen en weg problemen. Had mijn undervolt voor de rest echt heel goed getest met benchmarks en alle zaken die aangeraden worden. Dat is dus echt geen garantie, ik doe het niet meer, had mij een hoop gedoe gescheeld.

Ik kan nu perfect met 500Mbps in VD op H264+ spelen zonder enige hiccup. Misschien dat de meeste dit hier al niet deden, maar ervaar je gekke dingen, zorg er eerst voor dat je zonder undervolt draait.

• Koldur
_Dune_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:56:
[...]

Iemand toevallig een update gezien of ergens gelezen dat er een alternatief is/komt voor WMR? Zoals ik hier gelezen hebt op Reddet lijkt Microsoft WMR er per Windows 11 24H2 er uit te willen slopen.

Ik dacht er aan om nog ergens een HP Reverb G2 aan te schaffen, maar het lijkt er op dat het straks paperweight gaat worden. Verbazingwekkend worden deze nog gewoon verkocht en gepromoot door HP. Ik vraag mij af hoe houdbaar dat gaat zijn. Koop je nu zo'n bril is de functionalitijd na nog geen jaar gehalveerd of erger... product voldoet niet meer aan de verwachting, kan men dan de koop gaan ontbinden?

Heeft een Reverb eigenaar al eens contact opgenomen met HP?
Ja, dit is wel echt een punt, vooral omdat het inderdaad nog steeds marketing aandacht gegeven wordt. Misschien hebben ze al een alternatief, maar dan is het wel heel stil daaromtrent.

Wettelijk gezien sta je in ieder geval sterk, maar liever niet het gezeur achteraf natuurlijk.

Ik zou sowieso niet snel meer voor fresnel lenzen gaan, dat is op dit moment eigenlijk achterhaald. Zeker als je een stand alone headset wil kopen nu. Maar dat punt op zich, staat los van het stoppen van WMR support.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kan iemand mij uitleggen wat dit WMR precies is? Op de pagina van microsoft kom ik niet verder dan Windows Mixed Reality en dat je iets met SteamVR kunt doen... (dus hoe is dat anders dan bijv. de Quest 3?)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Koldur
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:56:
Kan iemand mij uitleggen wat dit WMR precies is? Op de pagina van microsoft kom ik niet verder dan Windows Mixed Reality en dat je iets met SteamVR kunt doen... (dus hoe is dat anders dan bijv. de Quest 3?)
Het is de runtime voor headsets die direct op een videokaart worden aangesloten, zonder WMR of een alternatief (die er nog niet is), zullen dergelijke brillen stoppen met werken.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:18
Windows Mixed Reality is een VR variant wat, idd, door Microsoft is ontwikkeld zo rond 2015-2016. MS heeft ook een plugin ontwikkeld voor Steam zodat WMR ook met SteanVR gebruikt kan worden.
Het idee achter WMR was dat MS het heeft ontwikkeld en blijft ontwikkelen en dat partners er hardware voor maken, wat compatible met WMR is.
Dit is door de jaren heen ook gebeurd. Vooral HP had met zn Reverb wel aardige bekendheid.

Alleen heeft MS begin dit jaar WMR op EOL gezet, dus zal op een gegeven moment deze brillen(Waar ik er ook 1 van heb) officieel stoppen met werken. Nu is OpenHMD bezig met een open vr runtime te maken, maar die zijn nog niet zover dat ze ook 3d positionering werkend hebben. Alleen rotatie wordt op dit moment ondersteund voor WMR.

Ik ben dan ook zeer aan het twijfelen wat ik ga doen als vervanging. Alhoewel het nu nog 'gewoon' werkt, zit ik stiekem al wel te kijken naar een vervanging van mijn WMR-device.

edit

Volgens Wikipedia haalt Microsoft WMR in de W11 24H2 update uit Windows 11...

Echt heel bizar dat m'n VR-bril, waar niks mee aan de hand is, het straks niet meer doet omdat de fabrikant de stekker eruit trekt... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Vuikie op 05-04-2024 11:39 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vuikie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:29:
Windows Mixed Reality is een VR variant wat, idd, door Microsoft is ontwikkeld zo rond 2015-2016. MS heeft ook een plugin ontwikkeld voor Steam zodat WMR ook met SteanVR gebruikt kan worden.
Het idee achter WMR was dat MS het heeft ontwikkeld en blijft ontwikkelen en dat partners er hardware voor maken, wat compatible met WMR is.
Dit is door de jaren heen ook gebeurd. Vooral HP had met zn Reverb wel aardige bekendheid.

Alleen heeft MS begin dit jaar WMR op EOL gezet, dus zal op een gegeven moment deze brillen(Waar ik er ook 1 van heb) officieel stoppen met werken. Nu is OpenHMD bezig met een open vr runtime te maken, maar die zijn nog niet zover dat ze ook 3d positionering werkend hebben. Alleen rotatie wordt op dit moment ondersteund voor WMR.

Ik ben dan ook zeer aan het twijfelen wat ik ga doen als vervanging. Alhoewel het nu nog 'gewoon' werkt, zit ik stiekem al wel te kijken naar een vervanging van mijn WMR-device.

edit

Echt heel bizar dat m'n VR-bril, waar niks mee aan de hand is, het straks niet meer doet omdat de fabrikant de stekker eruit trekt... :(
Ik heb al eens gekeken of ik contact met HP kan krijgen, echter het lijkt er op dat ik gegevens van het product nodig heb om verder te komen. Het zou handig zijn als iemand met een Reverb eens contact op neemt met HP, om te horen wat het statement van HP is. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:34
Vuikie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:29:

edit

En win 10 erop gooien als tussenoplossing dan? Of slopen ze het er daar dan ook uit?

• Koldur
Hammie schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:21:
[...]

En win 10 erop gooien als tussenoplossing dan? Of slopen ze het er daar dan ook uit?
Probleem is dat support voor W10 eindigt in 2025. Dus kun je die bril niet veilig online meer gebruiken na die tijd. Zou je het kunnen riskeren, ja, is het verstandig, ik zeg nee.

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:12:
[...]
Probleem is dat support voor W10 eindigt in 2025. Dus kun je die bril niet veilig online meer gebruiken na die tijd. Zou je het kunnen riskeren, ja, is het verstandig, ik zeg nee.
Ik denk dat het verstandigste is om de leveranciers van de hardware zoals bijv. HP aansprakelijk te stellen (misschien juridisch maar ook gewoon klagen op social media enzo)

Dat gedoe zorgt dat zij bij MS gaan klagen, en bovendien dat ze een stuk kritischer tegenover MS gaan staan op het moment dat ze weer zo'n soort initiatief willen introduceren. MS doet hier gewoon een typische "killed by google" actie en het is fijn dat ze duidelijk gemaakt wordt dat dat niet zonder gezeur wordt geaccepteerd.

Proefballonnetjes zijn leuk maar zodra je consumenten erin laat investeren moet je het gewoon ondersteunen of open source maken als je er mee wil stoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 06-04-2024 17:13 ]

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:12:
[...]
Ja in dat geval kan je beter de Windows 11 24H2 update zo lang mogelijk afhouden.

• Vuikie
Mijn game-pc zit nog op W10, omdat mn processor te oud is voor W11. Maar aangezien de PC nog steeds aan mijn eisen voldoet, heb ik nog gewacht met upgraden. Want nieuwe CPU betekend ook nieuwe mobo en geheugen.
Stiekum hoop ik er een beetje op dat MS W10 langer moet gaan ondersteunen.
Wat de VR-bril betreft, ik heb de Medion X1000, wat onder de motorkap de Lenovo Explorer bril is. En ook die voldoet nog gewoon aan waar ik hm voor gebruik (voornamelijk Elite: Dangerous).
Maar jullie hebben mij wel op het idee gebracht om de vraag neer te leggen bij de fabrikant.
Ik heb de support van Medion een mail gestuurd wat het nu voor mij betekent dat MS de stekker uit WMR heeft getrokken.
Ben wel benieuwd naar t antwoord...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vuikie schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:29:
Mijn game-pc zit nog op W10, omdat mn processor te oud is voor W11. Maar aangezien de PC nog steeds aan mijn eisen voldoet, heb ik nog gewacht met upgraden. Want nieuwe CPU betekend ook nieuwe mobo en geheugen.
Wat de VR-bril betreft, ik heb de Medion X1000, wat onder de motorkap de Lenovo bril is. En ook die voldoet nog gewoon aan waar ik hm voor gebruik (voornamelijk Elite: Dangerous).
Maar jullie hebben mij wel op het idee gebracht om de vraag neer te leggen bij de fabrikant.
Ik heb de support van Medion een mail gestuurd wat het nu voor mij betekent dat MS de stekker uit WMR heeft getrokken.
Wij ook 😃, dus als je wat weet, laat het weten! Wat Windows 10 betreft, dat is volgend jaar sowieso einde oefening, zo als een aantal reaties terug al aangegeven gaat Windows 10 in 2015 end of live en stop al het support.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Koldur en @Vuikie dank!

---

Ik merk dat we de Quest 3 nu al vaker gebruikt hebben dan de Quest 1 totaal, dus dat ding is zeker een goede aanchaf geweest voor ons!

[ Voor 72% gewijzigd door Wailing_Banshee op 08-04-2024 07:39 ]

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-12 13:24
Afgelopen week met de vriendin Demeo geprobeerd (met twee headsets), best een leuk spel zeg! Nooit van tevoren gedacht. Sinds dat we die opgestart hebben spelen we het iedere avond een uurtje of twee. (normaal krijg ik haar max 30 minuten in VR x) )

Zijn er nog meer spellen zoals Demeo? Ik kan er weinig vinden. Het liefste met cross-platform support, zodat ik met de Quest 3 en de Pico 4 (eventueel één van de twee via PCVR) 'lokaal' co-op/multiplayer kan doen.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-12 16:14
DutchAce schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:45:
Zijn er nog meer spellen zoals Demeo? Ik kan er weinig vinden. Het liefste met cross-platform support, zodat ik met de Quest 3 en de Pico 4 (eventueel één van de twee via PCVR) 'lokaal' co-op/multiplayer kan doen.
De meeste zijn helaas single player, maar hier zijn wat puzzle games:
Table of Tales
Tabletop Simulator (wel multi player, maar kan lastig zijn met de setup)
Puzzling Places (nu ook multiplayer)
The Room VR
Catan VR
Skyworld Kingdom Brawl
Tsuro VR

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Soliest schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:29:
[...]

De meeste zijn helaas single player, maar hier zijn wat puzzle games:
Table of Tales
Tabletop Simulator (wel multi player, maar kan lastig zijn met de setup)
Puzzling Places (nu ook multiplayer)
The Room VR
Catan VR
Skyworld Kingdom Brawl
Tsuro VR
Nog 1 om aan de lijst toe te voegen:

7th Guest VR

• Soliest
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:14:
[...]

Nog 1 om aan de lijst toe te voegen:

7th Guest VR
Ohw ja, die was ik alweer vergeten, ook Myst en binnenkort Riven zijn leuke VR "puzzle" games. Alleen ook weer "solo".

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Ronster
Over puzzle games gesproken, Tetris Effect (nu gratis te claimen met Meta+) heeft ook local multiplayer.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Soliest schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:22:
[...]

Ohw ja, die was ik alweer vergeten, ook Myst en binnenkort Riven zijn leuke VR "puzzle" games. Alleen ook weer "solo".
Oh ja, Myst :D En Riven dus ook binnenkort? Hmm....

• Soliest
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:13:
[...]

Oh ja, Myst :D En Riven dus ook binnenkort? Hmm....
https://cyan.com/games/riven/

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vuikie schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:29:
Wat de VR-bril betreft, ik heb de Medion X1000, wat onder de motorkap de Lenovo Explorer bril is. En ook die voldoet nog gewoon aan waar ik hm voor gebruik (voornamelijk Elite: Dangerous).
Ik weet niet hoe oud je CPU is, maar met het gratis tooltje Rufus kun je Win11 ook installeren op een machine die niet aan de eisen voldoet. Ik heb zelf een CPU die net buiten de boot valt: de Intel E6700.
Win11 draait als een zonnetje (relatief gezien dan, ik vind het een k*t OS). Updates komen ook gewoon binnen, nul issues verder.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Marsmellow
  • Laatst online: 21-12 17:42
Ik heb een knullige hulpvraag.

Onlangs de Quest 3 gekocht en helaas functioneerde deze na verloop van tijd niet goed. Hij start telkens opnieuw op zodra je hem aanzet en een korte tijd gebruikt. Ik heb webwinkel al benaderd en de headset opgestuurd gezien er garantie op zit. Zij geven nu aan dat de usb c kabel niet de originele is en deze nodig te hebben om te kunnen repareren. Mijn inziens kun je daar elke USB C kabel voor gebruiken maar goed, dat schijnt niet voldoende te zijn. De originele kabel kan ik nergens meer vinden.

Heeft iemand deze te leen zodat ik de reparatie kan laten doen? Kabel wordt na reparatie meteen teruggestuurd. Wordt erg gewaardeerd als iemand wil helpen!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Marsmellow schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:01:

Onlangs de Quest 3 gekocht en helaas functioneerde deze na verloop van tijd niet goed. Hij start telkens opnieuw op zodra je hem aanzet en een korte tijd gebruikt. Ik heb webwinkel al benaderd en de headset opgestuurd gezien er garantie op zit. Zij geven nu aan dat de usb c kabel niet de originele is en deze nodig te hebben om te kunnen repareren. Mijn inziens kun je daar elke USB C kabel voor gebruiken maar goed, dat schijnt niet voldoende te zijn. De originele kabel kan ik nergens meer vinden.

Heeft iemand deze te leen zodat ik de reparatie kan laten doen? Kabel wordt na reparatie meteen teruggestuurd. Wordt erg gewaardeerd als iemand wil helpen!
Dus de oplader van de Q3 heb je nog wel maar de kabel daarvan ben je kwijt?

Ik kan je helaas niet helpen, maar welke winkel is dat? Dan weten wij gelijk waar we niet hoeven te komen want wat een bagger service is dat... Die kabel is technisch echt niet nodig, ze doen gewoon moeilijk dat alles compleet moet zijn.

• Marsmellow
Plugin schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:32:
[...]

Dus de oplader van de Q3 heb je nog wel maar de kabel daarvan ben je kwijt?
Klopt

• Marsmellow
Finraziel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:41:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen, maar welke winkel is dat? Dan weten wij gelijk waar we niet hoeven te komen want wat een bagger service is dat... Die kabel is technisch echt niet nodig, ze doen gewoon moeilijk dat alles compleet moet zijn.
Coolblue. Maar dit ligt aan Meta zelf begrijp ik die dit aangeven!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Marsmellow schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:49:
[...]

Ok was just checking. Stom inderdaad dat ze daar moeilijk over gaan doen. Ze hebben vast genoeg originele kabels zelf en sowieso zal het probleem dat jij hebt daar niet aan liggen.
Dus ze gaan niet verder totdat jij met de originele kabel komt aanzetten?
Je kan wel een nieuwe kopen bij Meta voor €50 (belachelijk duur btw):
https://www.meta.com/nl/q...ries/quest-power-adapter/

Oh toch niet, de kabel zit er niet bij!

[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 09-04-2024 08:19 ]

[...]

Goh valt me tegen van ze... Niet van meta daar geloof ik het zo van.
Gevoelsmatig vraag ik me af of dit mag wettelijk gezien, maar ik had al even snel gezocht en kon niks vinden zo snel. Lijkt me vreemd dat je garantie kwijt zou zijn omdat je niet meer alle accessoires die er bij zaten hebt. Als het klopt dat dit wettelijk niet ok is dan heb je niks met meta te maken maar voldoet Coolblue gewoon niet aan zijn verplichtingen... Maar ik weet dus niet of het echt niet mag.

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-12 20:18
Aangezien er geen forum topic voor de quest 3 is hoop ik dat ik de vraag hier mag stellen. Kan ik ergens in Nederland of Europa voorzet lenzen halen zonder sterkte om zo de lenzen van de quest 3 zelf te beschermen. In Amerika kan dat wel, maar ik heb al even gezocht op het web, maar ik kon ze nergens vinden, heeft iemand de gouden tip?

Don't make me use myself on ya baby!

• Koldur

Vreemd verhaal zeg.
Dit mag helemaal niet, tenzij het onderdeel van het probleem zou kunnen zijn, wat klaarblijkelijk niet zo is (tenzij het gebeurt terwijl je dit alleen ervaart met het laden en de headset op, wat niet heel logisch/praktisch lijkt haha).
Als je het artikel volledig wil laten crediteren, is het een ander verhaal, maar voor het herstellen van de headset zelf, mogen ze deze eis niet stellen.

• Flying Hawkic
[...]

Lijkt mij heel vreemd. Zou ik niet verwachten. Kan je niet een niveau hoger schakelen bij Coolblue? Er is vast wel een mechanisme dat je kan gebruiken als je niet tevreden bent met het antwoord van de klantendienst. En zo niet, kan je inderdaad dreigen met een klacht bij de overheid (ik weet niet of je Belg of Nederlander bent). Want het vereisen van de originele kabel om het defect te herstellen lijkt mij niet legaal (zoals @Koldur ) al zei.

• Soliest
e6r6i6c schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:33:
Aangezien er geen forum topic voor de quest 3 is hoop ik dat ik de vraag hier mag stellen. Kan ik ergens in Nederland of Europa voorzet lenzen halen zonder sterkte om zo de lenzen van de quest 3 zelf te beschermen. In Amerika kan dat wel, maar ik heb al even gezocht op het web, maar ik kon ze nergens vinden, heeft iemand de gouden tip?
Weet even niet of ze passen, maar zou dit ook niet werken?
https://www.gsmpunt.nl/sc...ed-glass-screen-protector

• Marsmellow
Plugin schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:14:
[...]

Ok was just checking. Stom inderdaad dat ze daar moeilijk over gaan doen. Ze hebben vast genoeg originele kabels zelf en sowieso zal het probleem dat jij hebt daar niet aan liggen.
Dus ze gaan niet verder totdat jij met de originele kabel komt aanzetten?
Je kan wel een nieuwe kopen bij Meta voor €50 (belachelijk duur btw):
https://www.meta.com/nl/q...ries/quest-power-adapter/

Oh toch niet, de kabel zit er niet bij!
Klopt, de kabel is gek genoeg nergens te krijgen. Enkel Ebay in Amerika had 1 hit op een originele usb kabel.

• Marsmellow
Koldur schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:40:
[...]

Vreemd verhaal zeg.
Dit mag helemaal niet, tenzij het onderdeel van het probleem zou kunnen zijn, wat klaarblijkelijk niet zo is (tenzij het gebeurt terwijl je dit alleen ervaart met het laden en de headset op, wat niet heel logisch/praktisch lijkt haha).
Als je het artikel volledig wil laten crediteren, is het een ander verhaal, maar voor het herstellen van de headset zelf, mogen ze deze eis niet stellen.
Ik vermoed dat ons zoontje opzich wel een goed punt had. Waarschijnlijk sturen ze het spul compleet retour, krijg je een vervangend exemplaar en stellen ze als eis dat het compleet moet zijn.

• Soliest

Beetje raar verhaal... Zou de kabel die bij de Q2 zit hetzelfde zijn? Dan kan ik hem wel even voor je opzoeken.

• SacreBleu
Coolblue doet dat met veel meer producten. Is vaak een afspraak met de leverancier die alles standaard crediteert. Soms is dat leuk, soms niet.

Ik zou proberen om gewoon een witte kabel terug te sturen, ik ga er eventjes vanuit dat er nu een zwarte kabel bij zit.

Anders klagen bij hun MT klantenservice, werkt dat niet dan klagen op social media daar zijn ze kwetsbaar voor.

• Marsmellow
SacreBleu schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:00:
Coolblue doet dat met veel meer producten. Is vaak een afspraak met de leverancier die alles standaard crediteert. Soms is dat leuk, soms niet.

Ik zou proberen om gewoon een witte kabel terug te sturen, ik ga er eventjes vanuit dat er nu een zwarte kabel bij zit.

Anders klagen bij hun MT klantenservice, werkt dat niet dan klagen op social media daar zijn ze kwetsbaar voor.
Er zit al een witte kabel bij ;-). Quest 2 kabel is helaas anders.

• Koldur
Marsmellow schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:45:
[...]

Ik vermoed dat ons zoontje opzich wel een goed punt had. Waarschijnlijk sturen ze het spul compleet retour, krijg je een vervangend exemplaar en stellen ze als eis dat het compleet moet zijn.
Dan nog, jij hebt in weze niets te maken met Meta, maar met CB en zij dienen het probleem op te lossen. Jij vraagt niet om een volledige omruil, maar een gerepareerde headset.
Nergens in de wet staat dat jij alles compleet retour moet doen bij een dergelijke geval. Maar denk dat het nu wel wat ver off-topic gaat, beter een apart topic op de juiste plaats aanmaken.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:15

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb vandaag de Bigscreen Beyond besteld. Ik was aan het kloten met ALVR om weer mijn SteamVR games te kunnen spelen, maar dat is me teveel gedoe. En toen hoorde ik van de BigscreenVR. Heeft iemand deze al?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 17:39
Gisteren Track Craft op de Q3 aangeschaft. Heerlijke game om in MR met autootjes te spelen. :9 Ziet er gelikt uit, speelt lekker en houdt een beetje het midden tussen GripShift, MicroMachines, Hotwheels en Trackmania (op lage snelheid).

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Yzord schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:43:
Ik heb vandaag de Bigscreen Beyond besteld. Ik was aan het kloten met ALVR om weer mijn SteamVR games te kunnen spelen, maar dat is me teveel gedoe. En toen hoorde ik van de BigscreenVR. Heeft iemand deze al?
Nog nooit van gehoord, maar ziet er wel leuk uit. Het lijkt erop dat je alleen een losse batterij hebt (wat natuurlijk een manier is om het systeem lichter te maken). En ik kan eigenlijk ook nergens iets vinden hoe je hem kunt koppelen aan een pc zonder SteamVR BaseStation...

Maar je ziet nu ineens wel meer van dit soort setjes verschijnen zoals ook de Visor.

• Koldur
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:59:
[...]

Nog nooit van gehoord, maar ziet er wel leuk uit. Het lijkt erop dat je alleen een losse batterij hebt (wat natuurlijk een manier is om het systeem lichter te maken). En ik kan eigenlijk ook nergens iets vinden hoe je hem kunt koppelen aan een pc zonder SteamVR BaseStation...

Maar je ziet nu ineens wel meer van dit soort setjes verschijnen zoals ook de Visor.
Probleem is, vooralsnog, dat de ondersteuning in Windows gaat stoppen voor deze brillen. WMR gaat uit W11 gehaald worden en vanaf volgend jaar moet je, als je jouw digitale veiligheid serieus neem, wel over naar W11.
Al deze brillen hebben WMR nodig.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koldur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:17:
[...]

Probleem is, vooralsnog, dat de ondersteuning in Windows gaat stoppen voor deze brillen. WMR gaat uit W11 gehaald worden en vanaf volgend jaar moet je, als je jouw digitale veiligheid serieus neem, wel over naar W11.
Al deze brillen hebben WMR nodig.
De Visor moet een standalone headset worden, dus geen WMR.

• Koldur
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:32:
[...]

De Visor moet een standalone headset worden, dus geen WMR.
Ahhh, had ik even niet goed door, excuses.

• Llopigat
  • Niet online
Nee, maar het is wel een bijzondere keuze. Het is niet echt een headset bedoeld voor gaming. Dan moet je er lighthouses en knuckles bij kopen dus dat maakt het veel duurder.

Ook kan je hem nooit delen met anderen (vaste IPD, custom-made facial interface).

Bigscreen komt meer vanuit de virtuele bioscoop hoek, vandaar dat ze zich daarop richten.

Wel is hij daardoor de lichtste van allemaal. Ik ben bedoeld hoe hij bevalt!

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 10-04-2024 09:32 ]

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:15

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb al die dingen liggen van mijn Index. En niet hoeven delen is prima. Mijn AVP wordt ook niet gedeeld ivm geen profiles.

En Linus speelt er wel games op en hij zegt dat het meer dan prima is op wat glare na, maarja dat heb ik ook met de AVP.

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-12 16:37
Ik heb de Beyond nu ongeveer anderhalve week. Heb hem voornamelijk gekocht voor Simracen, maar moet zeggen dat ik tot nu toe meer tijd heb zitten in deze set met Jedi Survivor en UEVR.

De Beyond heeft voordelen en nadelen (ik vergelijk met Quest 3 en Pimax Crystal). Vooral de formfactor is ongelofelijk goed maar de standaard strap vind ik niet heel fijn en dus staat bij mij de Audio strap in bestelling. Overigens is de standaard strap voor de Quest nog slechter.

Mijn rig heeft ook motion en ik was helemaal gewend aan gebruik van de Quest maar na gebruik van de Beyond valt goed op hoe zwaar en groot de Quest toch nog is en hoe deze op en neer beweegt op mijn gezicht. Dit is vrijwel niet met de Beyond en daardoor veel fijner. De Pimax is na gebruik van de Beyond al helemaal niet te doen.

Het tweede grote pluspunt zijn de zwart waarden en daarmee het contrast door de OLED panelen. Ik vind het in een headset een nog groter verschil dan bij monitoren/tv's.
Resolutie is een stukje hoger dan de Quest en ook dat is een duidelijke verbetering. Quest 3 is eigenlijk net iets te laag en de Beyond haalt voor mij een sweetspot wat betreft resolutie.

Nadelen zijn de wat kleinere FOV. Minder E2E scherpte en behoorlijk wat blooming in de onderste helft van het scherm door de kleine lenzen. Overigens valt me dit bij het spelen van Jedi Survivor niet meer op. Bij Simracen meer omdat de cockpit van de auto vrijwel altijd donkerder is dan de bovenkant van het beeld.

• Vuikie
Voor degene die het hele WMR debacle aan het volgen zijn, hieronder het officiele antwoord van Medion mbt. de EOL verklaring van MS vwbt. WMR:
Medion schreef op woensdag 8 april 2024 @ 13:10:
[...]
Beste meneer Vuik,

Bedankt voor het mailen naar Medion. Wij constateren dat Microsoft na enige tijd stopt met het ondersteunen van uw MR Brillen.

Helaas gaat het hier om software van een derde partij, waarbij we spijtig genoeg niet veel kunnen doen.
Het toestel kunt u nog wel gebruiken, het is enkel dat de ondersteuning die wordt stopgezet.

Wij willen het volgende onder uw aandacht brengen:
Bestaande Windows Mixed Reality-apparaten blijven tot en met november 2026 met Steam werken, als gebruikers hun huidige uitgebrachte versie van Windows 11, versie 23H2, blijven gebruiken.
Na november 2026 ontvangt Windows Mixed Reality geen beveiligingsupdates, niet-beveiligingsupdates, bugfixes, technische ondersteuning of online updates van technische inhoud meer.
Deze informatie komt vanuit Microsoft.

Daarnaast hebben we opgemerkt dat de garantie van het artikel is verstreken.
Mocht u nog andere vragen hebben of verdere (technische) ondersteuning nodig hebben, dan dient u telefonisch contact op te nemen met onze Premium Hotline.
Hiervoor zijn wij op werkdagen van 08:30 tot 17:00 te bereiken op de volgende telefoonnummers:

Nederland: 0900-5433833 (€0,70 per minuut)
België: 0900-51111 (€0,50 per minuut)

Indien u contact opneemt met de Premium Hotline, zorg dan dat u eventuele klant- en productgegevens bij de hand heeft.

Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken we u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Wij wensen u een fijne dag.
Dit betekend dus dat, als je W11 gebruikt, je niet moet upgraden naar 24H2, maar zolang als mogelijk op 23H2 moet blijven zitten. Die, volgens Medion, tot november 26 officieel ondersteund zal blijven door MS. Dus ik kan mijn VR-bril nog 2,5 jaar 'officieel' blijven gebruiken.
Als ik op W10 blijf is het in september volgend jaar sluss.

Dus, keuzes, keuzes...

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt ook Windows twee maal op de machine zetten als dual boot. En dan gamen op de Windows 11 23H2 installatie of een Windows 10 installatie. Dan kun je op je normale omgeving gewoon upgraden naar de laatste Windows versie.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• SacreBleu
Ludewig schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:55:
Je kunt ook Windows twee maal op de machine zetten als dual boot. En dan gamen op de Windows 11 23H2 installatie of een Windows 10 installatie. Dan kun je op je normale omgeving gewoon upgraden naar de laatste Windows versie.
Ik vind het sowieso bizar dat de app/ondersteuning helemaal verdwijnt. Zo voordelig zijn VR-brillen niet.
Het zal niet gebeuren, maar maak het dan open-source zodat er aan ontwikkelt kan worden als het je te veel moeite, tijd, geld of personeel kost.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56

XanderDrake

Build the future!

SacreBleu schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:29:
[...]

Ik vind het sowieso bizar dat de app/ondersteuning helemaal verdwijnt. Zo voordelig zijn VR-brillen niet.
Het zal niet gebeuren, maar maak het dan open-source zodat er aan ontwikkelt kan worden als het je te veel moeite, tijd, geld of personeel kost.
Dit is inderdaad nogal abrupt. Het zou me niet verbazen als hier een class action suit van gaat komen in de VS.

Schril contrast met Valve: de Index kreeg juist een flinke versie update vorig jaar.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Soliest
Er zal vast wel een tweaker komen die er iets voor gaat maken.Er zijn nu toch ook al platforms te krijgen waarop je de verschillende headsets mee kunt gebruiken?

• Ludewig
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:37:
[...]
Dit is inderdaad nogal abrupt. Het zou me niet verbazen als hier een class action suit van gaat komen in de VS.
Het is wel absurd dat deze headset minder dan een jaar geleden nog verkocht werd. Dan is het niet OK als hij nu al zijn support verliest. De Quest 1 werd tot eind 2020 verkocht en verloor zijn support recent, na 3,5 jaar. En dan nog werkt hij gewoon, ook met PCVR op de laatste Windows versie, en krijg je alleen geen nieuwe updates meer.

Het lastige is wel dat HP niet de schuldige is, maar Microsoft, en daar heb je hem niet van gekocht. De vraag is dan of je HP of degene waar je hem van hebt gekocht aansprakelijk kan stellen voor het verkopen van een wanproduct of dat het overmacht is voor hen. Ik weet niet wat de wettelijke precedenten hiervoor zijn.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Gezien snelle zoektocht niet zo snel een antwoord gaf tussen alle andere problemen die mensen ermee hebben, eens kijken of mensen het hier misschien direct weten:

Sinds ik nieuwe PC heb, heb ik problemen dat AirLink kwaliteit in BeatSaber belabberd is. Gewoon echt duidelijke compressie artifacts. Hij staat ingesteld bij mij op dynamische snelheid, met slider helemaal rechts voor max (200mbps). Omdat het net weer behoorlijk belabberd was, eens op de achtergrond gekeken naar netwerkverkeer van de computer: Iets van 30mbps upload...
Dat verklaart een hoop qua artifacts. Dus dan dynamische bitrate bij AirLink uitschakelen, op 200mbps loopt dat voor geen meter, op 140mbps prima, en gewoon strakke lijn in Windows taakbeheer.

Goed, dan denken jullie dat er blijkbaar iets is wat dynamische bitrates in de war brengt: Zodra ik in Airlink gewoon desktop laat zien van mijn PC op dynamische bitrate, schiet de handel direct naar de 200mbps. Ga ik naar spel toe, dan zakt het weer in elkaar. Waarom?

• Koldur
Sissors schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:48:
Gezien snelle zoektocht niet zo snel een antwoord gaf tussen alle andere problemen die mensen ermee hebben, eens kijken of mensen het hier misschien direct weten:

Sinds ik nieuwe PC heb, heb ik problemen dat AirLink kwaliteit in BeatSaber belabberd is. Gewoon echt duidelijke compressie artifacts. Hij staat ingesteld bij mij op dynamische snelheid, met slider helemaal rechts voor max (200mbps). Omdat het net weer behoorlijk belabberd was, eens op de achtergrond gekeken naar netwerkverkeer van de computer: Iets van 30mbps upload...
Dat verklaart een hoop qua artifacts. Dus dan dynamische bitrate bij AirLink uitschakelen, op 200mbps loopt dat voor geen meter, op 140mbps prima, en gewoon strakke lijn in Windows taakbeheer.

Goed, dan denken jullie dat er blijkbaar iets is wat dynamische bitrates in de war brengt: Zodra ik in Airlink gewoon desktop laat zien van mijn PC op dynamische bitrate, schiet de handel direct naar de 200mbps. Ga ik naar spel toe, dan zakt het weer in elkaar. Waarom?
Dit zijn problemen met Air-link, Virtual Desktop is dan wat je wil proberen denk ik, of misschien Steam Link?

Ook raad ik even aan eerst een lokale speedtest te doen:
https://openspeedtest.com/

Weet je meteen of het netwerk problematisch is of het iets anders moet zijn.

• Flying Hawkic
Is er iemand die zowel de Quest 2 Elite Strap (met batterij) heeft en de Quest 3 M3 Pro (met batterij)?

Zo ja, zijn die achter het hoofd vergelijkbaar qua volume? Een Quest 2 Elite Strap was doenbaar in mijn simracing stoel, maar als de Quest 3 M3 Pro verder zou uitsteken, dan zou hij te groot zijn om comfortabel in mijn stoel te kunnen zitten.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:09

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Koldur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:48:
[...]

Dit zijn problemen met Air-link, Virtual Desktop is dan wat je wil proberen denk ik, of misschien Steam Link?

Deze kende ik nog niet, dank je wel, maakt het leven een stuk makkelijker

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• SacreBleu
Ik zou beginnen met Steamlink, simpelweg omdat die dienst gratis is.
Als dat beter werkt dan kun je altijd nog overwegen om naar Virtual Desktop te gaan.

VD biedt wel aardig wat extra features en instellingen, dus je kunt er het meeste mee en je hebt de meeste controle over de instellingen, zo kun je het fine-tunen. Daar moet je wel zin en tijd voor en in hebben.

Koldur schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:48:
[...]

Punt is dus dat bitrate prima is als ik dynamisch uitschakel, en ook prima is als ik via Airlink mijn PC desktop bekijk met dynamische bitrate. Alleen als ik met dynamische bitrate in game zit.

VD heeft wat meer latency voor Beat Saber, en gebruik ik wel voor andere spellen (granted die heb ik ook op fixed bitrate moeten instellen, dus mogelijk is daar een gemeenschappelijk iets). Steamlink is niet handig gezien ik Beat Saber onder Oculus op mijn PC heb en niet onder Steam, dus dan moet er weer een tussenstap om van Steam naar Oculus te gaan bij.

Maar punt is dus primair: Hij kan gewoon op fatsoenlijke bitrate werken, hij doet het alleen niet in dynamische mode ingame, en out of game wel.

• Ronster
Smash Drums (Quest en Pico) is al meer dan 2 jaar mijn go-to VR game. Speel het nog steeds zo goed als dagelijks. De developer blijft ook heel actief en heeft al een aantal music packs met bekende muziek uitgebracht.
Het laatste pack is toch wel mijn favoriet!

• Koldur
Sissors schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:13:
[...]

Punt is dus dat bitrate prima is als ik dynamisch uitschakel, en ook prima is als ik via Airlink mijn PC desktop bekijk met dynamische bitrate. Alleen als ik met dynamische bitrate in game zit.

VD heeft wat meer latency voor Beat Saber, en gebruik ik wel voor andere spellen (granted die heb ik ook op fixed bitrate moeten instellen, dus mogelijk is daar een gemeenschappelijk iets). Steamlink is niet handig gezien ik Beat Saber onder Oculus op mijn PC heb en niet onder Steam, dus dan moet er weer een tussenstap om van Steam naar Oculus te gaan bij.

Maar punt is dus primair: Hij kan gewoon op fatsoenlijke bitrate werken, hij doet het alleen niet in dynamische mode ingame, en out of game wel.
Dit zijn helaas bekende problemen met Air-Link, maar dan heb je toch het probleem opgelost door het op een vaste bitrate te zetten?
Als je die problemen met de dynamische bitrate opgelost wil hebben, moet het door Meta opgelost worden en zou je daarvoor een ticket bij Meta aan moeten maken. Niet bedoeld als dooddoener, maar het is niet anders.

Koldur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:32:
[...]

Dit zijn helaas bekende problemen met Air-Link, maar dan heb je toch het probleem opgelost door het op een vaste bitrate te zetten?
Als je die problemen met de dynamische bitrate opgelost wil hebben, moet het door Meta opgelost worden en zou je daarvoor een ticket bij Meta aan moeten maken. Niet bedoeld als dooddoener, maar het is niet anders.
Dat is precies één mogelijk antwoord wat ik wilde horen, bekend probleem :) . En ja, dan moet ik hem op fixed houden. Moet ik kijken wat beste is, maar is zeker niet het einde van de wereld idd.

• robbertvw
Llopigat schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:31:
[...]

Nee, maar het is wel een bijzondere keuze. Het is niet echt een headset bedoeld voor gaming. Dan moet je er lighthouses en knuckles bij kopen dus dat maakt het veel duurder.

Ook kan je hem nooit delen met anderen (vaste IPD, custom-made facial interface).

Bigscreen komt meer vanuit de virtuele bioscoop hoek, vandaar dat ze zich daarop richten.

Wel is hij daardoor de lichtste van allemaal. Ik ben bedoeld hoe hij bevalt!
Overigens als aanvulling op mijn korte review: de Beyond is juist een headset bedoelt voor gaming. De prioriteit bij deze set is het comfort (klein en licht) wat juist bij gamen belangrijk is. Voor een bios ervaring wil je juist prioriteit geven aan beeld en optische kwaliteit en is gewicht en grootte minder van belang.
De Apple Vision Pro is daarom ook perfect voor een bios ervaring en de Beyond met zijn directe koppeling aan SteamVR en formfactor perfect voor gaming.

Heb gisteravond nog eens 2 uurtjes HLA gespeeld en is echt een klasse beter tov de Quest 3. Ik ben helemaal blij dat ik voor de Beyond ben gegaan.

• Ludewig
  • Niet online
robbertvw schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:44:
[...]
Heb gisteravond nog eens 2 uurtjes HLA gespeeld en is echt een klasse beter tov de Quest 3. Ik ben helemaal blij dat ik voor de Beyond ben gegaan.
De Beyond is ook ruim twee keer zo duur, dus ook een prijsklasse duurder. Er zitten ook nogal wat nadelen aan, zoals geen standalone, geen wireless, geen inside out tracking, geen universeel gezichtsmasker en matige optiek (kleine sweet spot, reflecties, slechte scherpheid aan de randen, donker).

Afhankelijk van wat je ermee doet en wat je persoonlijke voorkeuren zijn, kan het uiteraard een goede keus zijn, maar ook een totaal verkeerde. Je moet echt weten dat wat je er mee gaat doen, past bij de headset. Dus niet erg geschikt als eerste headset.

De Quest 3 is meer een alleskunner die nergens echt slecht in is en qua prijs natuurlijk ook flink betaalbaarder is.

• Koldur
robbertvw schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:44:
[...]

Overigens als aanvulling op mijn korte review: de Beyond is juist een headset bedoelt voor gaming. De prioriteit bij deze set is het comfort (klein en licht) wat juist bij gamen belangrijk is. Voor een bios ervaring wil je juist prioriteit geven aan beeld en optische kwaliteit en is gewicht en grootte minder van belang.
De Apple Vision Pro is daarom ook perfect voor een bios ervaring en de Beyond met zijn directe koppeling aan SteamVR en formfactor perfect voor gaming.

Zit de kabel dan niet in de weg? Vind ik zelf erg storend bij spellen waarbij je veel beweegt.

Met de Quest 3 en HLA is het voor mij wel echt heel scherp, kan mij bijna niet voorstellen dat het wat dat betreft een heel groot verschil gaat geven.
Zwart waardes zie ik wel dat er een verschil kan zijn.

Maar je verliest scherpte buiten de sweetspot, dat is wat ik persoonlijk echt niet meer zonder wil.

• robbertvw
Ludewig schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:23:
[...]

De Beyond is ook ruim twee keer zo duur, dus ook een prijsklasse duurder. Er zitten ook nogal wat nadelen aan, zoals geen standalone, geen wireless, geen inside out tracking, geen universeel gezichtsmasker en matige optiek (kleine sweet spot, reflecties, slechte scherpheid aan de randen, donker).

Afhankelijk van wat je ermee doet en wat je persoonlijke voorkeuren zijn, kan het uiteraard een goede keus zijn, maar ook een totaal verkeerde. Je moet echt weten dat wat je er mee gaat doen, past bij de headset. Dus niet erg geschikt als eerste headset.

De Quest 3 is meer een alleskunner die nergens echt slecht in is en qua prijs natuurlijk ook flink betaalbaarder is.
Absoluut, zoals ik hierboven al schreef zijn er ook nadelen tov de Quest en als alleskunner is de Quest onovertroffen.
De formfactor van de Beyond zorgt tegelijkertijd voor het grootste pluspunt en ook voor de (meeste) minpunten.
En ja, de kleine sweetspot en de andere optische nadelen zijn een downgrade tov de Quest. Maar vooral in een motionrig is gewicht en comfort zo belangrijk dat de nadelen voor mij niet opwegen tegen de pluspunten.
Koldur schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:25:
[...]

Zit de kabel dan niet in de weg? Vind ik zelf erg storend bij spellen waarbij je veel beweegt.

Met de Quest 3 en HLA is het voor mij wel echt heel scherp, kan mij bijna niet voorstellen dat het wat dat betreft een heel groot verschil gaat geven.
Zwart waardes zie ik wel dat er een verschil kan zijn.

Maar je verliest scherpte buiten de sweetspot, dat is wat ik persoonlijk echt niet meer zonder wil.
Het is altijd fijner om dat soort spellen zonder kabel te spelen maar van de andere kant stoort het me niet echt.
Ik heb bij mijn Quest nog aardig wat screendoor effect. Kan aan mijn specifieke set liggen (heb op internet gelezen dat de lenzen nogal wat variatie hebben). De Pimax en Beyond zijn voor mij duidelijk scherper.

Ja de sweetspot is kleiner maa 'ik kijk' meer door mijn hoofd te draaien. Is even wennen dat wel. De zwart waarden en kleuren zijn zo veel beter. Het Valve logo..wow, dan zie je wat OLED echt kan.

• Koldur
robbertvw schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:59:

[...]

Het is altijd fijner om dat soort spellen zonder kabel te spelen maar van de andere kant stoort het me niet echt.
Ik heb bij mijn Quest nog aardig wat screendoor effect. Kan aan mijn specifieke set liggen (heb op internet gelezen dat de lenzen nogal wat variatie hebben). De Pimax en Beyond zijn voor mij duidelijk scherper.

Ja de sweetspot is kleiner maa 'ik kijk' meer door mijn hoofd te draaien. Is even wennen dat wel. De zwart waarden en kleuren zijn zo veel beter. Het Valve logo..wow, dan zie je wat OLED echt kan.
Ahhh, heel persoonlijk dus allemaal, het niet meer met mijn hoofd te hoeven draaien, was een van de grote redenen waarom ik de stap zo groot vond tussen de Q2 en de Q3. OLED vind ik wel een pre, maar geen must, persoonlijk.

Goed dat je eerlijk deelt hoe het zit. Maakt het makkelijker voor mensen een keuze te maken.
Als ik dergelijke opmerkingen hoor, begin ik zelf altijd even te twijfelen haha. Maar dat kan ik rustig laten nu ;)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ludewig schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:13:
[...]
Het is wel absurd dat deze headset minder dan een jaar geleden nog verkocht werd. Dan is het niet OK als hij nu al zijn support verliest. De Quest 1 werd tot eind 2020 verkocht en verloor zijn support recent, na 3,5 jaar. En dan nog werkt hij gewoon, ook met PCVR op de laatste Windows versie, en krijg je alleen geen nieuwe updates meer.

Het lastige is wel dat HP niet de schuldige is, maar Microsoft, en daar heb je hem niet van gekocht. De vraag is dan of je HP of degene waar je hem van hebt gekocht aansprakelijk kan stellen voor het verkopen van een wanproduct of dat het overmacht is voor hen. Ik weet niet wat de wettelijke precedenten hiervoor zijn.
Zowel Microsoft als HP (of andere hardware fabrikant) zijn niet direct verantwoordelijk, in ieder geval niet de partij waar de consument zich tot moet richten. Wettelijk gezien is namelijk de leverancier verantwoordelijk voor het conform zijn van het product, tenminste hier in Nederland.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat kost die beyond nu in totaal? Dus incl controllers enzo?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1 ... 108 ... 126 Laatste