i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb hem nog niet, twijfelde ook een beetje omdat het niet heel erg mijn muziek is, maar mijn ervaring is wel dat van die meer dancey muziek (en ik beledig waarschijnlijk fans of genre kenners maar hopelijk is duidelijk wat ik bedoel) beter werkt voor beat saber. Andersom was ik heel blij met het rock pack maar speel ik die uiteindelijk maar weinig omdat het toch minder past voor mijn gevoel. Dus denk dat ik dit dlc pack ook nog wel oppik.Koldur schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:25:
Beat Saber heeft sinds kort een Daft Punk DLC Pack. Dacht eerst dat deze wat tegenviel, totdat ik de live sets speelde. Leken mij niet de beste keuze, maar na deze te hebben gedaan, echt enorm gaaf. Daft Punk leent zich ook erg voor Beat Saber met de grafische omgevingen en effecten, erg goed gedaan.
Wel even met koptelefoon op spelen, met de speakertjes van de Quest valt het wel erg tegen, logischerwijs.
Gamertag: FinrazielNL
Een aantal zijn dancey, maar een paar ook niet (naar mijn mening en die vind ik dan ook niet de beste keuze).Finraziel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Ik heb hem nog niet, twijfelde ook een beetje omdat het niet heel erg mijn muziek is, maar mijn ervaring is wel dat van die meer dancey muziek (en ik beledig waarschijnlijk fans of genre kenners maar hopelijk is duidelijk wat ik bedoel) beter werkt voor beat saber. Andersom was ik heel blij met het rock pack maar speel ik die uiteindelijk maar weinig omdat het toch minder past voor mijn gevoel. Dus denk dat ik dit dlc pack ook nog wel oppik.
Ben zelf wel fan van Daft Punk, dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel want je verwacht er veel van.
De live sets kende ik nog niet zo goed, maar vooral die vind ik echt te gek, ook erg uitdagend.
Er is er eentje van net even meer dan tien minuten haha, daar heb ik het einde nog niet gehaald op Expert, maar wel in de buurt gekomen.
Maar ik weet niet hoe leuk deze zijn als je Daft Punk op zich niet gaaf vindt.
Ik speel vooral nummers waar ik ook binding mee heb of heb gekregen door BS en daardoor ook echt leuke nummers vind (die ik buiten BS om ook leuk had gevonden maar simpelweg niet kende).
Ik denk dat dit met BS heel persoonlijk is. Dus lastig aan te raden als iemand geen binding heeft met Daft Punk, heb je dat wel, is het een aanrader.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hoewel ik BS als game te gek vind, speel ik het eigenlijk niet meer door gebrek aan muziek naar mijn smaak.Finraziel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Ik heb hem nog niet, twijfelde ook een beetje omdat het niet heel erg mijn muziek is, maar mijn ervaring is wel dat van die meer dancey muziek (en ik beledig waarschijnlijk fans of genre kenners maar hopelijk is duidelijk wat ik bedoel) beter werkt voor beat saber. Andersom was ik heel blij met het rock pack maar speel ik die uiteindelijk maar weinig omdat het toch minder past voor mijn gevoel. Dus denk dat ik dit dlc pack ook nog wel oppik.
Maar als rock meer je ding is... Smash Drums nog geen kans gegeven?
Naast de vliegende drums modus is er sinds een tijdje ook een statische drumkit modus.
De dev heeft inmiddels ook een aantal leuke bekende song packs uigebracht en er komen er nog meer aan.
Mijn twee centen:Finraziel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Ik heb de tracks in de Rock pack (Rock mixtape?) even bekeken en kan mij voorstellen dat dat niet heel lekker matcht met de vibe van BS. Alleen The Pretender, Smells Like Teen Spirit en Seven Nation Army spreken mij dan enigszins aan.
Ik ben daarentegen heel blij/tevreden met de Linkin Park en Imagine Dragons packs (hoewel die laatste misschien iets minder rock-y is, maar Warriors is echt toch echt een nummer met veel gitaren en drums, dus...)
Wat dat betreft leent BS zich echt wel voor de verschillende rocksongs met veel drums (Faint van Linkin Park is echt heel uitdagend).
Klopt, beiden zijn erg goede packs (vooral na de rework wat beiden gekregen hebben). Ik ben niet zo goed in het analyseren en classificeren van muziek maar ik heb het idee dat die nummers wat meer op interessante ritmes leunen misschien?peternator schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:10:
[...]
Mijn twee centen:
Ik heb de tracks in de Rock pack (Rock mixtape?) even bekeken en kan mij voorstellen dat dat niet heel lekker matcht met de vibe van BS. Alleen The Pretender, Smells Like Teen Spirit en Seven Nation Army spreken mij dan enigszins aan.
Ik ben daarentegen heel blij/tevreden met de Linkin Park en Imagine Dragons packs (hoewel die laatste misschien iets minder rock-y is, maar Warriors is echt toch echt een nummer met veel gitaren en drums, dus...)
Wat dat betreft leent BS zich echt wel voor de verschillende rocksongs met veel drums (Faint van Linkin Park is echt heel uitdagend).
Nog niet eerder gezien nee... Ik hou hem in gedachten, misschien als ik weer wat meer energie voor VR heb eens proberen. Het ziet er inderdaad wel cool uit en de muziek in de trailer klinkt in ieder geval goed.Ronster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Hoewel ik BS als game te gek vind, speel ik het eigenlijk niet meer door gebrek aan muziek naar mijn smaak.
Maar als rock meer je ding is... Smash Drums nog geen kans gegeven?
Naast de vliegende drums modus is er sinds een tijdje ook een statische drumkit modus.
De dev heeft inmiddels ook een aantal leuke bekende song packs uigebracht en er komen er nog meer aan.
Project Cars 2 'weer' even aangeslingerd (laatst gespeeld: 2020
Dat is toch wel een enorm goed voorbeeld van hoe VR (racing) via de PC zou moeten werken. Echt fijne beleving.
De beeldkwaliteit is wel echt om te huilen. Heb in de Quest settings de refreshare naar 120hz gezet, de bandwith op 200mbps (automatisch ook geprobeerd, maakt geen verschil). In de game staat alles op 1440p high/ultra etc. Tijdens het racen lijkt het alsof er een enorme compressie plaatsvind, maar selectief: schaduwen van bomen zijn mega blocky, auto interieur lijkt best ok. Naarmate je verder de dieptse in kijkt wordt het steeds meer blurry, alsof er een upscaler heel enthousiast het bronbeeld aan het downscalen is om een bepaalde FPS te houden. Netwerksnelheid lijkt voldoende. Als ik de headset even afzet en naar mijn scherm kijk, wat er daar wordt laten zien qua game, ziet het er daar redelijk ok uit. Dus denk dat het ergens in de Quest 3 Airlink videstream zit.
Ik ga morgen nog wel even verder debuggen waarom dit zo beroerd is, kijken of het via USB 3.2 anders is (ervaring met Q2 was dat 5ghz Airlink sneller/responsiever dan de stream via USB 3.2 was)
Dan moet je echt naar Virtual Desktop gaan kijken. Vereist wel een heel goed netwerk en apart AP.peternator schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:52:
Net de Quest 3 even via Airlink aan de PC gehangen. Was weer even zoeken hoe het qua Steamlink etc zat, maar na klein beetje prutsen de boel weer aan de praat.
Project Cars 2 'weer' even aangeslingerd (laatst gespeeld: 2020)
Dat is toch wel een enorm goed voorbeeld van hoe VR (racing) via de PC zou moeten werken. Echt fijne beleving.
De beeldkwaliteit is wel echt om te huilen. Heb in de Quest settings de refreshare naar 120hz gezet, de bandwith op 200mbps (automatisch ook geprobeerd, maakt geen verschil). In de game staat alles op 1440p high/ultra etc. Tijdens het racen lijkt het alsof er een enorme compressie plaatsvind, maar selectief: schaduwen van bomen zijn mega blocky, auto interieur lijkt best ok. Naarmate je verder de dieptse in kijkt wordt het steeds meer blurry, alsof er een upscaler heel enthousiast het bronbeeld aan het downscalen is om een bepaalde FPS te houden. Netwerksnelheid lijkt voldoende. Als ik de headset even afzet en naar mijn scherm kijk, wat er daar wordt laten zien qua game, ziet het er daar redelijk ok uit. Dus denk dat het ergens in de Quest 3 Airlink videstream zit.
Ik ga morgen nog wel even verder debuggen waarom dit zo beroerd is, kijken of het via USB 3.2 anders is (ervaring met Q2 was dat 5ghz Airlink sneller/responsiever dan de stream via USB 3.2 was)
Net nog een lekker rondje Melbourne gereden in AC met mijn Q3, heb al die problemen niet die je benoemt.
Zegt eigenlijk nog niets behalve dat er een nieuwe versie komt...
Dat is de ideale situatie, en als je beste wil hebben en/of problemen hebt met je standaard netwerk moet je dat doen. Ik draai het op mijn provider router zonder problemen (Fritzbox) samen met de rest van mijn netwerk. Waarbij wel, ik woon in een appartement, dus zover weg staat die router niet, je moet iig een fatsoenlijke verbinding hebben om het te kunnen gebruiken. En je PC verbonden met ethernet.Koldur schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:55:
[...]
Dan moet je echt naar Virtual Desktop gaan kijken. Vereist wel een heel goed netwerk en apart AP.
Pico 5: zijn inderdaad geruchten geweest dat die gecanceled of op lange baan zou worden geschovenSissors schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:32:
Wat op zichzelf al interessant was gezien het verhaal was dat ze stopte met VR.
Hopelijk heeft die 4S een displayport optie, dan hebben ze mijn interesse! (wishful thinking...)
Dan zouden ze zich kan onderscheiden tov concurrentie ook al is dit tegen hun eigen winkel (app store)
https://vr-compare.com/headset/pico5promax
Maar ik denk ook niet dat die nog komt gezien de geruchten van alle ontslagen bij Pico. Denk dat ze nu een beetje gaan itereren op de 4.
Wat dat betreft ben ik ook heel geinteresseerd in de Visor van Immersed trouwens, al is die echt puur gericht op werken in VR.
[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 13-03-2024 10:06 ]
Gisteren na het lezen van nieuws ivm de 4S, youtube nog even gechecked. De maker van een YT kanaal (wat over VR) gaat verwachtte toch nog steeds dat Pico toch nog met een versie zal komen die kan 'concurreren' met de Apple headset.Llopigat schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:05:
Ja de Pico 5 Pro Max zou echt geweldig geweest zijn: $1100, 4K per eye, kleuren 3D passthrough. Zou echt een goedkoop equivalent van de Apple Vision Pro zijn geworden qua specs.
https://vr-compare.com/headset/pico5promax
Maar ik denk ook niet dat die nog komt gezien de geruchten van alle ontslagen bij Pico. Denk dat ze nu een beetje gaan itereren op de 4.
Wat dat betreft ben ik ook heel geinteresseerd in de Visor van Immersed trouwens, al is die echt puur gericht op werken in VR.
Voor mij prijs gewijs waarschijnlijk niet interessant. Maar high end concurrentie en vooruitgang is meestal ook positief voor het mid- & low-end segment op langere termijn
Waarom zou de Pico 4 niet kunnen concurreren met de Apple headset? Uiteindelijk zijn het beide apparaten die mensen kopen vanwege het hoge gimmick gehalte. Ze worden beide kort gebruikt en liggen daarna te verstoffen. Het blijft oncomfortabel, het bied geen aanvullende functionaliteit in je dagelijksleven, en na gebruik zijn je ogen vermoeid, zie je vaak onscherp en laat het gewoon geen prettige indruk achter (los van de mogelijke motion sickness). Zelf heb ik recent een xreal air2 AR bril gekocht. Dat ziet er gewoon uit als een zonnebril met een videokabel. Is veel lichter en aangenamer om op je gezicht te hebben. Maar zelfs daarbij heb ik zoiets van leuk, mooi, gaaf, maar als ik een keus heb ga ik toch achter een groot scherm zitten en zet ik die bril liever niet op. Dat wist ik op voorhand, ik heb die bril voor mn steamdeck gekocht en daarvoor is het zeker een verbetering.TiezZ_BE schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:12:
[...]
Gisteren na het lezen van nieuws ivm de 4S, youtube nog even gechecked. De maker van een YT kanaal (wat over VR) gaat verwachtte toch nog steeds dat Pico toch nog met een versie zal komen die kan 'concurreren' met de Apple headset.
Voor mij prijs gewijs waarschijnlijk niet interessant. Maar high end concurrentie en vooruitgang is meestal ook positief voor het mid- & low-end segment op langere termijn
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat vanuit een technisch oogpunt de Apple headset één van de mooiste zoniet de mooiste headset is, maar functioneel heeft het nul meerwaarde tegenover de concurrentie.
De gewone Pico 4 heeft geen 3D passthrough waardoor je geen afstand kan inschatten. En een veel veel lagere resolutie dan de Apple Vision Pro. De Pico 5 Pro Max zou dit aangepakt hebben.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Waarom zou de Pico 4 niet kunnen concurreren met de Apple headset?
Dat is je eigen mening, heb je de vision pro ook echt gebruikt? Er zijn mensen die hem een week lang gebruikt hebben. Of ze dat blijven doen moeten we nog zien. Ik denk dat er wel een markt voor is.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Uiteindelijk zijn het beide apparaten die mensen kopen vanwege het hoge gimmick gehalte. Ze worden beide kort gebruikt en liggen daarna te verstoffen. Het blijft oncomfortabel, het bied geen aanvullende functionaliteit in je dagelijksleven, en na gebruik zijn je ogen vermoeid, zie je vaak onscherp en laat het gewoon geen prettige indruk achter (los van de mogelijke motion sickness).
De specs zijn een minimale vereiste om het een succes te maken. De Quest 3 is bijvoorbeeld nog steeds niet fijn bruikbaar met meerdere virtuele schermen zonder de tekstgrootte te verhogen. De vision pro heeft juist om die reden een hoge resolutie. En de software wordt nog verbeterd, de Quest 2 was toen de Quest 3 uitkwam ook een heel ander produkt dan toen het gelanceerd werd.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat vanuit een technisch oogpunt de Apple headset één van de mooiste zoniet de mooiste headset is, maar functioneel heeft het nul meerwaarde tegenover de concurrentie.
Mening geven mag, maar presenteer hem niet als feit. Er zijn veel mensen die VR dagelijks gebruiken, waaronder ik, en het een grote meerwaarde biedt.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Waarom zou de Pico 4 niet kunnen concurreren met de Apple headset? Uiteindelijk zijn het beide apparaten die mensen kopen vanwege het hoge gimmick gehalte. Ze worden beide kort gebruikt en liggen daarna te verstoffen. Het blijft oncomfortabel, het bied geen aanvullende functionaliteit in je dagelijksleven, en na gebruik zijn je ogen vermoeid, zie je vaak onscherp en laat het gewoon geen prettige indruk achter (los van de mogelijke motion sickness). Zelf heb ik recent een xreal air2 AR bril gekocht. Dat ziet er gewoon uit als een zonnebril met een videokabel. Is veel lichter en aangenamer om op je gezicht te hebben. Maar zelfs daarbij heb ik zoiets van leuk, mooi, gaaf, maar als ik een keus heb ga ik toch achter een groot scherm zitten en zet ik die bril liever niet op. Dat wist ik op voorhand, ik heb die bril voor mn steamdeck gekocht en daarvoor is het zeker een verbetering.
Zonder VR, geen simracen voor mij, VR heeft ook echt leuke games waarbij bewegen leuk wordt, doe ik er ook bij en spellen zijn echt een beleving.
Er zijn ook mensen die daar anders over denken, maar VR is geen gimmick, nog niet helemaal uit ontwikkeld, maar begint daar wel dicht bij in de buurt te komen.
Ondertussen gebruik ik VR zowel om mijn ADHD hoofd bij cursus dingen te houden en als extra fitness tool met veel plezier. Heb ik een dev collega die het gebruikt om zich af te sluiten bij het thuiswerken of als er veel mensen op kantoor zijn en zo wel meer voorbeelden.
We zien wel hoe we over 5 tot 10 jaar naar deze periode en generatie van VR kijken.
R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul
Er is maar een heel select clubje dat VR blijft gebruiken. Dat is wel degelijk een feit. En daarmee blijft het een gimmick. En dat staat ook de verdere ontwikkeling van software voor VR toepassingen in de weg. Ik heb nooit aan VR simracen kunnen wennen. Het is en blijft racen met oogkleppen op (letterlijk). Het blijft aanvoelen alsof je door een duikbril of een verrekijker kijkt naar de weg. Een groot curved scherm geeft een veel realistischere FOV.Koldur schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:26:
[...]
Mening geven mag, maar presenteer hem niet als feit. Er zijn veel mensen die VR dagelijks gebruiken, waaronder ik, en het een grote meerwaarde biedt.
Zonder VR, geen simracen voor mij, VR heeft ook echt leuke games waarbij bewegen leuk wordt, doe ik er ook bij en spellen zijn echt een beleving.
Er zijn ook mensen die daar anders over denken, maar VR is geen gimmick, nog niet helemaal uit ontwikkeld, maar begint daar wel dicht bij in de buurt te komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf ook VR en AR wekelijks. Maar ik heb wel de objectiviteit om te beseffen dat het hele beperkende ervaringen zijn die je wordt voorgeschoteld, en dat de toegevoegde waarde van VR op het moment erg laag is. Zo laag dat de meerderheid van VR bril bezitters die bril maar heel zelden en vaak zelfs helemaal niet meer gebruikt nadat het enthousiasme van de eerste paar VR ervaringen zijn weg geebt. En ik ben van mening dat je dat prima als een gimmick mag omschrijven.
De groep is niet zo groot als PS4/5/Xbox/Switch gamers nee, maar de groep die het echt gebruikt is niet te negeren, zeker niet als bedrijven zoals Meta er zo op inzetten.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:19:
[...]
Er is maar een heel select clubje dat VR blijft gebruiken. Dat is wel degelijk een feit. En daarmee blijft het een gimmick. En dat staat ook de verdere ontwikkeling van software voor VR toepassingen in de weg. Ik heb nooit aan VR simracen kunnen wennen. Het is en blijft racen met oogkleppen op (letterlijk). Het blijft aanvoelen alsof je door een duikbril of een verrekijker kijkt naar de weg. Een groot curved scherm geeft een veel realistischere FOV.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf ook VR en AR wekelijks. Maar ik heb wel de objectiviteit om te beseffen dat het hele beperkende ervaringen zijn die je wordt voorgeschoteld, en dat de toegevoegde waarde van VR op het moment erg laag is. Zo laag dat de meerderheid van VR bril bezitters die bril maar heel zelden en vaak zelfs helemaal niet meer gebruikt nadat het enthousiasme van de eerste paar VR ervaringen zijn weg geebt. En ik ben van mening dat je dat prima als een gimmick mag omschrijven.
Op dit moment willen de grote game ontwikkelaars echt zo hoog mogelijk maximaliseren, dat kan in het VR-domein op dit moment helaas niet. Zelfs voor de Switch worden spellen niet aangepast/uitgebracht, vinden de mensen die het bepalen niet interessant genoeg. En dat is echt een substantiële groep.
Nee, het is geen gimmick, gimmick betekent dat het een functionaliteit betreft wat in de praktijk niets extra's toevoegt. Dat doet het inherent wel, 3D en de tracking is echt te gek. Voor mij is simracen in 2D echt niets en met mij vele anderen.
FoV met de Quest 3 is 120 Horizontaal, iets meer zou wenselijk zijn, maar je hoofd een tikje bewegen vind ik met deze FoV een goede FoV, ervaar het niet zoals jij dat het een koker is waar je doorheen kijkt.
Ik heb liever de mogelijkheid om met mijn hoofd te kunnen rond kijken, dan met knoppen dat te moeten doen. Dat werkt voor mij en velen met mij, niet prettig.
Het is persoonlijk, maar de groep VR gebruikers is minder klein dan jij denkt en een gimmick is het per definitie niet. Het wordt ook professioneel veel ingezet, ook bij therapieën e.d.
[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 13-03-2024 12:54 ]
Het blijft voor jou zo aanvoelen. Idem voor vermoeide ogen en niet scherp zien. Dat zijn geen universele waarheden die je hier wel zo probeert te presenteren.Seth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:19:
[...]
Er is maar een heel select clubje dat VR blijft gebruiken. Dat is wel degelijk een feit. En daarmee blijft het een gimmick. En dat staat ook de verdere ontwikkeling van software voor VR toepassingen in de weg. Ik heb nooit aan VR simracen kunnen wennen. Het is en blijft racen met oogkleppen op (letterlijk). Het blijft aanvoelen alsof je door een duikbril of een verrekijker kijkt naar de weg. Een groot curved scherm geeft een veel realistischere FOV.
Omdat die op technisch vlak ver achterop loopt tov de headset van Apple. Gelukkig hierboven al uit de doeken gedaan want je stelling slaat kant noch wal als je het er zo in gooitSeth_Chaos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Waarom zou de Pico 4 niet kunnen concurreren met de Apple headset? Uiteindelijk zijn het beide apparaten die mensen kopen vanwege het hoge gimmick gehalte. Ze worden beide kort gebruikt en liggen daarna te verstoffen. Het blijft oncomfortabel, het bied geen aanvullende functionaliteit in je dagelijksleven, en na gebruik zijn je ogen vermoeid, zie je vaak onscherp en laat het gewoon geen prettige indruk achter (los van de mogelijke motion sickness). Zelf heb ik recent een xreal air2 AR bril gekocht. Dat ziet er gewoon uit als een zonnebril met een videokabel. Is veel lichter en aangenamer om op je gezicht te hebben. Maar zelfs daarbij heb ik zoiets van leuk, mooi, gaaf, maar als ik een keus heb ga ik toch achter een groot scherm zitten en zet ik die bril liever niet op. Dat wist ik op voorhand, ik heb die bril voor mn steamdeck gekocht en daarvoor is het zeker een verbetering.
Ik gebruik mijn VR bril meermaals per week, ik kan me totaal niet vinden in jouw ervaringen / klachten. Enkel dat het warm wordt op mijn hoofd bij langdurige sessies.
Leuk als het voor jouw een 'gimmick' is maar n=1, en zegt dus eigenlijk helemaal niets...
Half-Life: Alyx zit in de Steam Spring Sale die nu gaande is á €20,05.dizzytal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Ik hoop ook een beetje dat Alyx in de Spring sale zit, eind vorig jaar was 'ie ook nog goedkoper, toen laten schieten (nog geen Q3, nu wel 'spijt' van, maar ach.. aan de andere kant, nog genoeg te spelen)
Is dat beetje een OK prijs?
Dat kun je bij diverse pricecheckers nakijken. Ik gebruik graag deze:peternator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:01:
[...]
Half-Life: Alyx zit in de Steam Spring Sale die nu gaande is á €20,05.
https://gg.deals/game/half-life-alyx/
En dan zie je dat dit de laagste prijs ooit is (al is hij sinds afgelopen zomer vaker deze prijs geweest)... Dus ja, zeker een OK prijs
Zeker, laagste ooit zoals gezegd maar ook al zou ie dat niet zijn is dit wel het moment om hem te kopen als je een Q3 hebt … (imho)peternator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:01:
[...]
Half-Life: Alyx zit in de Steam Spring Sale die nu gaande is á €20,05.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Yes! Ook meteen besteld! Had m'n mail nog niet gecheckt, maar zag dat ik een half uurtje geleden een mailtje van Coolblue had.Thombias schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:52:
Yeah!! Coolblue heeft weer Quest 3 op voorraad! Direct maar besteld.
Iemand ervaring met de verwerking van annuleringen en betalingen via PayPal als je bij Meta annuleert? Ik had vorig weekend een Quest bij Meta besteld, geannuleerd en een dag later toch weer besteld. Maar van de eerste annulering staat nog steeds een betaling gereserveerd op mijn creditcard, nu een kleine week later. En daar komt nu dus een tweede annulering bij, waardoor er dus nog €1400 op mijn creditcard gereserveerd staat...
7 tot 10 werkdagen...
https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/
20 euro!
Ik krijg hem vandaag al binnen.KlaasjeNL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Yes! Ook meteen besteld! Had m'n mail nog niet gecheckt, maar zag dat ik een half uurtje geleden een mailtje van Coolblue had.
Iemand ervaring met de verwerking van annuleringen en betalingen via PayPal als je bij Meta annuleert? Ik had vorig weekend een Quest bij Meta besteld, geannuleerd en een dag later toch weer besteld. Maar van de eerste annulering staat nog steeds een betaling gereserveerd op mijn creditcard, nu een kleine week later. En daar komt nu dus een tweede annulering bij, waardoor er dus nog €1400 op mijn creditcard gereserveerd staat...
7 tot 10 werkdagen...
Net maar alvast mijn Quest 2 uitgelogd om een code te kunnen toepassen.
Dus nu nog een code zien te vinden. Maar dat zal geen probleem moeten zijn.
Ik krijg hem ook vandaag. Die 7 tot 10 werkdagen had betrekking op de terugbetaling van de reservering die ik eerder via Meta had gedaan. ☺️Thombias schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Ik krijg hem vandaag al binnen.
Virtual Desktop heeft een update uitgebracht waarbij hand tracking e.d. nu ook doorgegeven wordt aan PC games.
Ook hebben ze een beste stap gezet in verbetering van de compressie op HEVC 10 bit en AV1 10 bit, maakt wel een redelijk verschil.
Twijfel twijfel....Assasins Creed Nexus of Residental Evil 4....Koldur schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:07:
Meta heeft nu een Springsale met 30% korting, mooie actie!
Beide en dan AC Nexus refunden natuurlijk.Thombias schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:11:
[...]
Twijfel twijfel....Assasins Creed Nexus of Residental Evil 4....
R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul
RE4 is leuk om te doen, maar grafisch wel erg achterhaald, AC Nexus ziet er wel erg gelikt uit.Thombias schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:11:
[...]
Twijfel twijfel....Assasins Creed Nexus of Residental Evil 4....
Het speelt ook leuk, maar RE4 is dan weer een echte klassieker. Ik zou zelf eerder AC kiezen.
Zie je pm voor een code 🤪Thombias schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Ik krijg hem vandaag al binnen.
Moet ik nu mijn pc koppelen op de 6e router en die op de switch welke internet verbinding verzorgt, of zowel de 6e router als de PC op de switch aansluiten?
Wordt me niet duidelijk als ik google
Het hangt er vanaf wat de situatie is. Hoewel beide opties werken, werkt het met de laatste optie wel het makkelijkst m.b.t. plaatsing.richards3 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:35:
Heb de quest 3 en een wifi 6e router gekocht.
Moet ik nu mijn pc koppelen op de 6e router en die op de switch welke internet verbinding verzorgt, of zowel de 6e router als de PC op de switch aansluiten?
Wordt me niet duidelijk als ik google
Als je optie 1 kan doen en geen compromis hoeft te maken m.b.t. plaatsing, is dat wel het meest optimaal.
Als dat niet kan zonder compromis, is optie 2 verreweg het beste, mits er een knappe switch tussen zit (is al snel een knappe switch als het er een van een bekend merk is).
Mijn twee 6E routers (in AP mode), zijn beide als optie 2 ingesteld omdat het niet anders kan en het werkt prima.
Heb de pack van de week gekocht en vind hem echt te gek! Ik denk eigenlijk dat dit de beste DLC pack tot nu toe is...Koldur schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:45:
[...]
Een aantal zijn dancey, maar een paar ook niet (naar mijn mening en die vind ik dan ook niet de beste keuze).
Ben zelf wel fan van Daft Punk, dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel want je verwacht er veel van.
De live sets kende ik nog niet zo goed, maar vooral die vind ik echt te gek, ook erg uitdagend.
Er is er eentje van net even meer dan tien minuten haha, daar heb ik het einde nog niet gehaald op Expert, maar wel in de buurt gekomen.
Maar ik weet niet hoe leuk deze zijn als je Daft Punk op zich niet gaaf vindt.
Ik speel vooral nummers waar ik ook binding mee heb of heb gekregen door BS en daardoor ook echt leuke nummers vind (die ik buiten BS om ook leuk had gevonden maar simpelweg niet kende).
Ik denk dat dit met BS heel persoonlijk is. Dus lastig aan te raden als iemand geen binding heeft met Daft Punk, heb je dat wel, is het een aanrader.
Maar misschien moet ik ook wat eerdere packs weer eens opnieuw proberen want het kan ook liggen aan dat ik net (eindelijk) met ADHD medicatie mocht beginnen en ook bij beat saber merk ik dat enorm. Ik had voorheen erg last van als ik één foutje maakte dat het allemaal zinloos voelde en dan had ik ook gelijk geen energie meer. Mede daardoor dat ik maar 2 of 3 nummers per keer speelde. Net een ruim half uur gedaan en bewust wat meer bij staan dansen, heerlijk!
Die lange van ruim 10 minuten net ook geprobeerd maar kwam halverwege bij een stuk uit sync en af dus die moet ik nog wat oefenen. De rest wel allemaal afgemaakt en vind ze allemaal cool.
Voor beat saber vind ik de muziek echt perfect. De muziek ligt mij iets minder om naar te luisteren maar dat is ook heel anders dan er op bewegen natuurlijk.
Interessant, maar zijn er ook PC games die hiermee overweg kunnen? VR Chat misschien?Koldur schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:07:
Meta heeft nu een Springsale met 30% korting, mooie actie!
Virtual Desktop heeft een update uitgebracht waarbij hand tracking e.d. nu ook doorgegeven wordt aan PC games.
Ook hebben ze een beste stap gezet in verbetering van de compressie op HEVC 10 bit en AV1 10 bit, maakt wel een redelijk verschil.
Ik gebruik tegenwoordig ook weer VirtualDesktop in plaats van Air Link. Het werkt toch soepeler en stabieler.
VR Chat is inderdaad een van de spellen die dit vrij goed toepast. Schijnt vrij goed te werken, ik gebruik VR Chat zelf niet, dus kan er niet over meepraten.Llopigat schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Interessant, maar zijn er ook PC games die hiermee overweg kunnen? VR Chat misschien?
Ik gebruik tegenwoordig ook weer VirtualDesktop in plaats van Air Link. Het werkt toch soepeler en stabieler.
Ik heb zelf geen 3d printer maar ik ken iemand die het eventueel wel kan.
Dus wil eerst weten of het de moeite waard is voordat ik hem vraag.
[ Voor 29% gewijzigd door Thombias op 17-03-2024 15:40 ]
De adapter voor de Bobo bedoel je? Ik heb er goede en minder goede dingen over gelezen. Hangt een beetje af van de kwaliteit print.Thombias schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:39:
Heeft er iemand die adapter geprint van printables zodat je jouw headstrap van de Quest 2 op je Quest 3 kan klikken? Zo ja gaat dit een beetje goed of is het het net niet?
Ik heb zelf geen 3d printer maar ik ken iemand die het eventueel wel kan.
Dus wil eerst weten of het de moeite waard is voordat ik hem vraag.
Als het om de Bobo gaat, zou ik echt deze aanschaffen:
https://www.amazon.nl/BOB...Accessoires/dp/B0CJMGK92N
Werkt perfect (heb die zelf ook gekocht) en weet je zeker dat de strap niet los komt
Het gaat om een Kiwi headstrap.Koldur schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:44:
[...]
De adapter voor de Bobo bedoel je? Ik heb er goede en minder goede dingen over gelezen. Hangt een beetje af van de kwaliteit print.
Als het om de Bobo gaat, zou ik echt deze aanschaffen:
https://www.amazon.nl/BOB...Accessoires/dp/B0CJMGK92N
Werkt perfect (heb die zelf ook gekocht) en weet je zeker dat de strap niet los komt
Windows 11
Pico 4
Virtual Desktop
Alles draait op de laatste veries en in VD heb ik geen conflicterende software.
Ik loop vervolgens tegen twee problemen aan:
1. Zodra ik via VD een game start zoals Dirt 2.0 of Automobilsta 2 ik alleen een lege SteamVR grid krijg, als ik eerst via VD SteamVR start en dan de game laad hij wel goed.
2. Maar dan komt het volgende probleem, ik heb geen muis input of controller input, ik kan b.v. Dirt 2.0 wel bedienen met het toetsenbord dus de focus ligt wel op het scherm!
Help! Ik weet even niet meer waar het nu mis gaat!
Ik zou dit even hier neerleggen:Danielson schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:01:
Ik heb jullie hulp even nodig!Ik ben nieuw in de wereld van VR en gebruik de volgende setup:
Windows 11
Pico 4
Virtual Desktop
1. Zodra ik via VD een game start zoals Dirt 2.0 of Automobilsta 2 ik alleen een lege SteamVR grid krijg, als ik eerst via VD SteamVR start en dan de game laad hij wel goed.
2. Maar dan komt het volgende probleem, ik heb geen muis input of controller input, ik kan b.v. Dirt 2.0 wel bedienen met het toetsenbord dus de focus ligt wel op het scherm!
https://discord.com/invite/hXVGBSN7
Bij sommige spellen moet je het spel anders starten.
Enige optie die ik je hier kan geven, is om het spel even vanuit SteamVR zelf te starten. Dat is de enige manier om met F122/23 mijn stuur en pedalen werkend te krijgen (helaas is het spel zelf enorm slecht in VR).
Ik heb mijn vraag daar ook neergelegd inderdaad, maar helaas nog geen oplossing, vandaar dat jullie mijn laatste hoop zijnKoldur schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Ik zou dit even hier neerleggen:
https://discord.com/invite/hXVGBSN7
Bij sommige spellen moet je het spel anders starten.
Enige optie die ik je hier kan geven, is om het spel even vanuit SteamVR zelf te starten. Dat is de enige manier om met F122/23 mijn stuur en pedalen werkend te krijgen (helaas is het spel zelf enorm slecht in VR).
Ik start de game ook vanuit SteamVR, maar dan heb ik nog geen controls
Vreemd, maar als op die Discord geen oplossing is, dan vrees ik het ergste.Danielson schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb mijn vraag daar ook neergelegd inderdaad, maar helaas nog geen oplossing, vandaar dat jullie mijn laatste hoop zijn
VD is een leuke app, maar op sommige gebieden schiet het tekort. Vind ook dat de dev zich er soms makkelijk vanaf maakt en schuilt achter Meta problemen of andere dingen. Om een jaar later ineens wel een oplossing te hebben.
Maar die officiële knuckles zijn echt overpriced zeg, dat is wel echt een nadeel van de Quest 3. De alternatieven lijken het allemaal net niet te zijn. AMVR knuckles snijden in je hand en breken af bij veel gebruik door het design. De siliconen versies hebben dan weer issues met de IR LEDs in de ring van de controllers.
Als je het goed wil doen, zit je praktisch aan de Meta officiële knuckles vast van €50!! Dat is echt minimaal €20 teveel als je het mij vraagt.
Hetzelfde geldt voor een goede siliconen facial interface, die is ook gewoon €50, misschien is het daar een minder groot verschil met een normale prijs, maar ook die vind ik wel buiten proportioneel duur.
Hebben andere Quest bezitters hier nog ervaringen/tips voor? Of gewoon slikken en voor de officiële gaan?
Of
Heb ik ook met Dirt rally 2 in VR (rechtstreeks via SteamVR), maar mijn keyboard staat langs mijn rig. Dus geen probleem voor mij...Danielson schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:01:
Ik heb jullie hulp even nodig!Ik ben nieuw in de wereld van VR en gebruik de volgende setup:
Windows 11
Pico 4
Virtual Desktop
Ik heb geen Quest 3... maar bij de overstap van Q2 naar Q Pro ben ik gewoon mijn VRCover grips blijven gebruiken. Dat zijn met grote afstand de meest comfortabele die ik gebruikt heb (heb hiervoor amvr en kiwi gehad, die laatste teruggestuurd omdat ze in mijn hand sneden). Ik heb ze ook al bijna 3 jaar. Toevallig dat ik gisteren de straps iets strakker getrokken heb omdat ze misschien iets slapper geworden zijn over tijd, maar verder zijn ze nog prima.Koldur schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:16:
Nu ik weer meer Beat Saber speel en Eleven Table Tennis ook gekocht heb, merk ik dat je met de Quest 3 controllers wel echt een betere strap nodig hebt.
Maar die officiële knuckles zijn echt overpriced zeg, dat is wel echt een nadeel van de Quest 3. De alternatieven lijken het allemaal net niet te zijn. AMVR knuckles snijden in je hand en breken af bij veel gebruik door het design. De siliconen versies hebben dan weer issues met de IR LEDs in de ring van de controllers.
Als je het goed wil doen, zit je praktisch aan de Meta officiële knuckles vast van €50!! Dat is echt minimaal €20 teveel als je het mij vraagt.
Hetzelfde geldt voor een goede siliconen facial interface, die is ook gewoon €50, misschien is het daar een minder groot verschil met een normale prijs, maar ook die vind ik wel buiten proportioneel duur.
Hebben andere Quest bezitters hier nog ervaringen/tips voor? Of gewoon slikken en voor de officiële gaan?
Of
Met de pro controllers zit die ring er niet waar je hem eigenlijk met klitteband aan moest verankeren, maar de pro controllers zitten zo snug er in dat die echt niet zomaar uit je handen vliegen (mij in ieder geval nooit gebeurd en heb in het begin getest of zoiets kon gebeuren).
Maar ja of het met de Q3 controllers ook zo werkt weet ik niet natuurlijk... En zo te zien heeft VRCover nooit een Q3 versie gemaakt.
edit: Ik heb grote handen btw, wat wel verschil maakt. Die Kiwi's die bij mij in mijn handen sneden stonden bijvoorbeeld juist goed aangeschreven omdat de meeste mensen die heel comfortabel vonden maar voor mij waren ze gewoon te klein.
[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 18-03-2024 13:00 ]
Dan moet je op je PC even de focus op de game zetten; je controls gaan anders niet naar de game. Dus alt-tabben naar de game, of met de muis de game aanklikken.Danielson schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb mijn vraag daar ook neergelegd inderdaad, maar helaas nog geen oplossing, vandaar dat jullie mijn laatste hoop zijn
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Geven die covers echt problemen met IR LED? Dacht dat ze daar rekening mee hielden. Kiwi heeft er tegenwoordig ook eentje, maar ik vraag me zelf af of ik echt dikkere controllers wil. En voor alleen de strap? Leuk voor sommige spellen, maar voor iets als Beat Saber gebruik ik gewoon normale touwtje als veiligheid.Koldur schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:16:
Nu ik weer meer Beat Saber speel en Eleven Table Tennis ook gekocht heb, merk ik dat je met de Quest 3 controllers wel echt een betere strap nodig hebt.
Of
Ja, die siliconen dingen bewegen wat en gaan dan over de IR LEDs heen. Vele negatieve berichten over gehoord.Sissors schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:31:
[...]
Geven die covers echt problemen met IR LED? Dacht dat ze daar rekening mee hielden. Kiwi heeft er tegenwoordig ook eentje, maar ik vraag me zelf af of ik echt dikkere controllers wil. En voor alleen de strap? Leuk voor sommige spellen, maar voor iets als Beat Saber gebruik ik gewoon normale touwtje als veiligheid.
Bij de Q2 had ik een strap, met siliconen hoesje, en dat was echt veel fijner met BS. Dan kun je gewoon zonder vast te grijpen, de controllers bewegen. Met alleen die strap glippen de controllers soms wat en zitten de knoppen in de weg. Dat had ik met de strap om de Q2 controllers dus niet en was echt een verschil.
Dikkere controllers is de primaire reden waarom ik niet zonder grips speelSissors schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:31:
[...]
Geven die covers echt problemen met IR LED? Dacht dat ze daar rekening mee hielden. Kiwi heeft er tegenwoordig ook eentje, maar ik vraag me zelf af of ik echt dikkere controllers wil. En voor alleen de strap? Leuk voor sommige spellen, maar voor iets als Beat Saber gebruik ik gewoon normale touwtje als veiligheid.
Maar zoals gezegd, ik heb grote handen... Zonder grips glijden die controllers zo uit mijn handen omdat ze gewoon zo klein zijn... Ik krijg geen goede grip op die dingen. Juist in beat saber heb ik dan het probleem dat ze iedere keer bijna uit mijn handen glippen (zonder grip).
De straps wil ik ondertussen ook niet meer zonder maar was niet de reden dat ik ze kocht. Dat zat er nou eenmaal bij. En als je dat dan eenmaal hebt wil je dat ook niet meer kwijt want het is wel echt handig.
Dat heb ik soms als het Dirt venster niet actief staat. Dan alt-tab ik even en dan krijg in beeld in mijn headset.Danielson schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:01:
Start je Dirt met mods? Reshade of eye accommodation fix. Wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Ik gebruik de zelfde setup btw
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 19-03-2024 07:33 ]
Ik word er helemaal moedeloos van. Ik ben een half uur bezig geweest maar ik krijg dat bovenste lipje gewoon niet rond het stangetje heen:
/f/image/HluMF66cfvadPdR2GUcl8Mnk.png?f=fotoalbum_large)
Hoe ik het ook doe, hij loopt altijd in dat onderste hoekje vast omdat dat niet rond genoeg gemaakt is.
Ik heb al geprobeerd hem te 'helpen' met iets zachts als een tandenstoker (maar daar begonnen stukjes af te breken door de kracht die ik er op moest zetten en in de ventilatiegaten te gaan
Is er een trucje voor ofzo?
Ik hoop alleen dat er nu geen houtstukjes in de ventilator komen van die tandenstoker
[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 19-03-2024 18:01 ]
Met een stuk plakband al geprobeerd? (Half over de top heen plakken in de lengte en dan met het dunne dubbel geplakte tape druk je hem er zo door heen).Llopigat schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:58:
Heeft iemand van jullie wel eens een Bobo M3 Pro geinstalleerd (overigens eentje die is omgebouwd van de M2 Pro)
Ik word er helemaal moedeloos van. Ik ben een half uur bezig geweest maar ik krijg dat bovenste lipje gewoon niet rond het stangetje heen:
[Afbeelding]
Hoe ik het ook doe, hij loopt altijd in dat onderste hoekje vast omdat dat niet rond genoeg gemaakt is.
Ik heb al geprobeerd hem te 'helpen' met iets zachts als een tandenstoker (maar daar begonnen stukjes af te breken door de kracht die ik er op moest zetten en in de ventilatiegaten te gaan). En geprobeerd heen en weer te bewegen, van tevoren al iets om te buigen maar nee, ik krijg hem er gewoon niet doorheen
Ik word er een beetje gestressd van, dus ik heb de hele boel maar ff neergelegd voor ik per ongeluk iets kapot maak.
Ik hoop alleen dat er nu geen houtstukjes in de ventilator komen van die tandenstoker
[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 19-03-2024 18:35 ]
Dat was echt een drama hier ja. Ik had eerst de facial interface eraf en daarna een wat langer reepje papier gebruikt, een stuk overlaten na het klittenband, vastplakken daaraan en je kunt hem er zo doorheen halen. Je kunt overigens ook het hele klittenband loshalen van de halo, dat is echt heel veel makkelijker.Llopigat schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:58:
Heeft iemand van jullie wel eens een Bobo M3 Pro geinstalleerd (overigens eentje die is omgebouwd van de M2 Pro)
[Afbeelding]
Ik heb al geprobeerd hem te 'helpen' met iets zachts als een tandenstoker (maar daar begonnen stukjes af te breken door de kracht die ik er op moest zetten en in de ventilatiegaten te gaan). En geprobeerd heen en weer te bewegen, van tevoren al iets om te buigen maar nee, ik krijg hem er gewoon niet doorheen
Ik word er een beetje gestressd van, dus ik heb de hele boel maar ff neergelegd voor ik per ongeluk iets kapot maak.
Ik kon het erdoorheen duwen, lipje pakken en trekken. Meermaals al gedaan ivm vervoeren van de quest 3. Vooral zorgen dat het lipje niet blijft hangen achter een randje was mijn ervaring door het terug te duwen en weer erdoorheen wurmen. Zelf nog nooit iets van tape, prikkertjes oid gebruikt ervoor. Wellicht scheelt het dat ik wat langere nagels heb.Llopigat schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:58:
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...ng_on_a_pico_4_port_done/
Aangezien ik langzaam weer wat meer VR aan het spelen ben heb ik maar weer wat games aan mijn steam library toegevoegd. Net de volgende games gekocht voor €12,21 (met een 5% kortingscode die ik nog van ze had):
Yupitergrad
Warplanes: Battles over Pacific
Table of Tales: The Crooked Crown
Ragna Röck
Pinball FX2 VR
Karnage Chronicles
Down The Rabbit Hole
Audio Trip
AMID EVIL VR
Grip: Combat Racing (dit was een bonus, als je meer dan €12 in een keer spendeert dan kun je uit een grabbelbak een game uitzoeken en deze stond er bij)
Ik weet niet of ze allemaal even leuk zijn, maar voor €1,22 per game wil ik wel een paar gokjes wagen
I Expect You To Die is ook een enorme aanrader als je die nog niet hebt (ik wel). Ook Swarm is best geinig, maar heb ik zelf op Quest via het abonnement en na een paar uur was ik er wel weer klaar mee.
Fruit Ninja ook via Quest abo gespeeld en vond ik snel saai worden en niet erg goede controls hebben (vooral het terugslaan van bommen lijkt erg random of het werkt of niet... of misschien zuig ik gewoon)
Grip: Combat Racing heb ik zelf ook al een jaartje. Hopelijk heb je goede VR-benen en hoofd. De game is pittig in dat opzicht. Wel heel leuk om te spelen. Een controller is aan te raden.Finraziel schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:07:
Fanatical heeft weer een mooie 'build your own' VR bundle...
Aangezien ik langzaam weer wat meer VR aan het spelen ben heb ik maar weer wat games aan mijn steam library toegevoegd. Net de volgende games gekocht voor €12,21 (met een 5% kortingscode die ik nog van ze had):
Yupitergrad
Ragna Röck
Pinball FX2 VR
Karnage Chronicles
Down The Rabbit Hole
Audio Trip
AMID EVIL VR
Grip: Combat Racing (dit was een bonus, als je meer dan €12 in een keer spendeert dan kun je uit een grabbelbak een game uitzoeken en deze stond er bij)
Ik weet niet of ze allemaal even leuk zijn, maar voor €1,22 per game wil ik wel een paar gokjes wagen
I Expect You To Die is ook een enorme aanrader als je die nog niet hebt (ik wel). Ook Swarm is best geinig, maar heb ik zelf op Quest via het abonnement en na een paar uur was ik er wel weer klaar mee.
Fruit Ninja ook via Quest abo gespeeld en vond ik snel saai worden en niet erg goede controls hebben (vooral het terugslaan van bommen lijkt erg random of het werkt of niet... of misschien zuig ik gewoon)
Filmpje is de 2D weergave natuurlijk, je kan hem dus ook zonder VR-bril spelen.
Het spel is zeg maar een kloon van Rollcage:
[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 21-03-2024 21:22 ]
apollo13
RagnaRock is wel geinig, alleen je moet wel van de muziek houden die erin zit, er zijn namelijk vrij weinig custom tracks te downloaden.Finraziel schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:07:
Fanatical heeft weer een mooie 'build your own' VR bundle...
Yupitergrad
Ragna Röck
Pinball FX2 VR
Karnage Chronicles
Down The Rabbit Hole
Audio Trip
AMID EVIL VR
Hoe bevalt de Quest 2 (standalone) met Beat Saber? Werkt de inside-out tracking goed genoeg? En zijn de graphics acceptabel? Of kan ik toch beter voor een Quest 3 (of andere headset) gaan?
De Quest 2 is meer dan prima voor Beat Saber. En grafisch is Beat Saber nog niet beter dan op de Quest 3.Balance schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:15:
De Meta Quest 2 is nu in de aanbieding voor € 249, wat minder dan de helft is van wat een Meta Quest 3 kost (€ 549). Het lijkt mij leuk om zo nu en dan Beat Saber te gaan spelen, en voor dit bedrag wordt dat erg aanlokkelijk. Aan de andere kant wil ik ook niet een "net niet" headset kopen.
Hoe bevalt de Quest 2 (standalone) met Beat Saber? Werkt de inside-out tracking goed genoeg? En zijn de graphics acceptabel? Of kan ik toch beter voor een Quest 3 (of andere headset) gaan?
Denk je er misschien in de toekomst meer dan BS mee te doen, dan zou ik toch wel echt gaan kijken naar de Q3. Het verschil in scherpte, vooral buiten de sweetspot om, is echt bizar veel beter. Maar ook binnen de sweetspot is het merkbaar beter.
Volgens mij heeft de Q2 geen fan, wel voel je wind maar dat krijg je met volume op zo ongeveer max., de speakers creëren dat dus door die kleine gaten bij je oren. De Q3 wordt best warm, enkel met films kijken al. Maar zelf valt mij het fan geluid van de Q3 niet op.NhNeoN schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:00:
Sinds kort ben ik in bezit van een Quest 3. Wat mij tijdens het gebruik opviel is dat de quest warm wordt en de ventilator eigenlijk constant aan staat. Is dit normaal? Bij de quest 2 hoorde ik de ventilator alleen tijdens het draaien van zwaardere games.
[ Voor 10% gewijzigd door Plugin op 23-03-2024 01:09 ]
Niet twijfelen voor dat geld! Zeker voor Beat Saber.Balance schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:15:
De Meta Quest 2 is nu in de aanbieding voor € 249, wat minder dan de helft is van wat een Meta Quest 3 kost (€ 549). Het lijkt mij leuk om zo nu en dan Beat Saber te gaan spelen, en voor dit bedrag wordt dat erg aanlokkelijk. Aan de andere kant wil ik ook niet een "net niet" headset kopen.
Maar met mijn Q3 stond op mijn todo lijstje SW Squadrons, die ik lang geleden al een keer in aanbieding had gekocht. Je kan gokken waar het naartoe gaat: Nee, dit kan ik echt niet hebben. En natuurlijk zullen sommige zeggen, moet je langzaam opbouwen. Maar ik heb toch al redelijk wat VR ervaring, en de snelheid waarmee ik daar misselijk werd. Ik skip him.
Het is weer een andere manier van spelen, doordat je ook van boven naar beneden en andersom gaat. Daar moet je wel weer echt voor opbouwen en dat kan echt, maar dat moet je wel willen natuurlijk.Sissors schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:55:
Ik heb tegenwoordig weinig last meer van misselijkheid in VR, doe alles met vrij bewegen, en alleen bij draaien heb ik liever snap, maar nog liever doe ik het gewoon fysiek, dus nul problemen daarmee ook.
Maar met mijn Q3 stond op mijn todo lijstje SW Squadrons, die ik lang geleden al een keer in aanbieding had gekocht. Je kan gokken waar het naartoe gaat: Nee, dit kan ik echt niet hebben. En natuurlijk zullen sommige zeggen, moet je langzaam opbouwen. Maar ik heb toch al redelijk wat VR ervaring, en de snelheid waarmee ik daar misselijk werd. Ik skip him.
Dat heb je waarschijnlijk niet of nagenoeg niet ervaren in andere spellen die je speelt. Wel lateraal, maar dat is compleet anders dan vliegen en moet je daar dus echt los van wennen. Staat in principe los van de andere VR ervaring.
Ik kon alles na twee weken VRen zonder problemen, had alleen nooit vlieg spellen gedaan. Toen ik Squadrons oppakte was dat wel even wennen nog voor mij. Maar wel gelukt. Bij mij gaat dit wel redelijk snel, twee of maximaal drie dagen en dan is het over. Als dat veel langer duurt, kan het gaan tegenstaan natuurlijk.
Jammer dat je er zo'n last van hebt, is wel gaaf spel om te doen.
Die kan ook aardig op de maag zijn, ga je ook op en neer. Wel wat minder heftig m.b.t. snelheid.Sissors schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:30:
Misschien later nog een keer proberen, maar voor nu is Lone Echo 2 aan het installeren
Dan zal je The Room A Dark Matter ook leuk vinden..GoO schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:22:
Momenteel 7th Guest aan het spelen. Vind het echt een goede en vermakelijke game.
Nooit problemen gehad met Lone Echo 1. Standaard staan rondtollen uit, en het gaat heel veel rustiger dan een Star Wars Squadrons. Nog heel stuk rustiger dan Echo Arena ging ook, en dat was geen probleem voor mij.Koldur schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:13:
[...]
Die kan ook aardig op de maag zijn, ga je ook op en neer. Wel wat minder heftig m.b.t. snelheid.
:strip_exif()/f/image/RhZvZuFifbYUPoWsOcJ8dzAX.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/2ba1Ns7HyLvEfSIR8upA67ks.jpg?f=fotoalbum_medium)
Niveau van afwerking doet me zeker aan Alyx denken. Zal binnenkort aan deel 2 beginnen.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Inmiddels zijn we 10 werkdagen verder, maar er staat nog steeds een reservering in mijn PayPal-account en daarmee op mijn creditcard.KlaasjeNL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Yes! Ook meteen besteld! Had m'n mail nog niet gecheckt, maar zag dat ik een half uurtje geleden een mailtje van Coolblue had.
7 tot 10 werkdagen...
Even een korte samenvatting: Op 9 maart besloot ik een Q3 te bestellen, maar die was overal uitverkocht. Bij Meta werd geen levertijd aangegeven, dus heb ik daar de bestelling geplaatst. Na de bestelling werd een indicatieve leverdatum weergegeven, ergens eind maart. Diezelfde avond toch maar de bestelling geannuleerd in de verwachting dat ik hem elders wel sneller kon krijgen. 10 maart flink zitten googlen zonder resultaat en uiteindelijk toch maar een nieuwe bestelling bij Meta geplaatst. Daarnaast bij Coolbleu aangemeld voor een notificatie wanneer hij daar op voorraad zou zijn.
14 maart bericht van Coolblue. De Q3 was opeens op voorraad, dus dezelfde dag besteld en ook de tweede bestelling bij Meta geannuleerd. Beide bestellingen bij Meta waren via PayPal betaald. Bij Coolblue gewoon via iDeal betaald.
Bij een bestelling bij Meta wordt een bedrag op de creditcard gereserveerd en vindt de daadwerkelijke afschrijving pas plaats zodra het product wordt verzonden. De status in de PayPal-account is dan "autorisatie" tot Meta bevestigt dat er iets verzonden is.
Wanneer een bestelling geannuleerd wordt, geeft Meta dit ook door aan PayPal en vervalt de reservering.
Nou kon een refund dus 7 tot 10 werkdagen duren, maar zijn we inmiddels meer dan 10 werkdagen verder sinds de eerste annulering. Vandaag toch maar eens contact opgenomen met Meta wanneer ze de annulering bij PayPal doorgeven. Daarop geven ze aan dat dit al automatisch gebeurd is toen ik mijn bestelling annuleerde. De status in mijn PayPal-account is echter nog steeds "autorisatie". PayPal zegt niets te kunnen zolang ze geen annulering van Meta ontvangen. Meta verwijst daarop weer terug naar PayPal.
En ik zit met een reservering van €1400 op mijn creditcard...
Ik moest vooral even mijn ei kwijt in deze frustratie, maar iemand hier ervaring mee en tips hoe nu verder (behalve beide klantenservices lastig blijven vallen)?
Dat is echt balen! Al meerdere slechte ervaringen met paypal in mijn directe omgeving. Sinds enige jaren weiger ik dan ook paypal te gebruiken.KlaasjeNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:44:
[...]
En ik zit met een reservering van €1400 op mijn creditcard...![]()
Ik moest vooral even mijn ei kwijt in deze frustratie, maar iemand hier ervaring mee en tips hoe nu verder (behalve beide klantenservices lastig blijven vallen)?
Succes met terughalen!
De standaard limiet is vaak 1500 dus het schakelt effectief je credit card bijna uit als dat zo is. Ik gebruik mijn credit card niet zoveel dus zou er niet echt last van hebben maar als hij dat wel doet dan kan het toch knap vervelend zijn.itsjohan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:40:
Je hoeft toch niets terug te halen… gewoon nog wat geduld hebben. Een reservering kost je niets, hooguit is het ff onhandig als je tegen je limiet aan loopt.
Precies, ik heb een aantal abonnementjes via de cc lopen en bestel zo nu en dan wat uit het buitenland met de cc. Met die reservering zit ik nu tegen de limiet.Finraziel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:44:
[...]
De standaard limiet is vaak 1500 dus het schakelt effectief je credit card bijna uit als dat zo is. Ik gebruik mijn credit card niet zoveel dus zou er niet echt last van hebben maar als hij dat wel doet dan kan het toch knap vervelend zijn.
Zo'n reservering zou "doorgaans" na 30 dagen vervallen, dus maar even zien wat er dan gebeurt als ze het in de tussentijd niet oplossen...
Volgens mij gaat dat niet "gewoon". Zou kunnen hoor, maar het is nu nog geen urgent probleem. Het is vooral irritant dat ik zo'n grote reservering heb waarbij 2 betrokken partijen naar elkaar wijzen...Sissors schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:20:
Kan je dat limiet niet gewoon verhogen?
Anders gewoon even je creditcard maatschappij inlichten en de mails van beide partijen toesturen. Als je een goede maatschappij hebt lossen ze het zo op.KlaasjeNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:42:
[...]
Volgens mij gaat dat niet "gewoon". Zou kunnen hoor, maar het is nu nog geen urgent probleem. Het is vooral irritant dat ik zo'n grote reservering heb waarbij 2 betrokken partijen naar elkaar wijzen...
Omdat het iets offtopic gaat mijn laatsteKlaasjeNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:42:
[...]
Volgens mij gaat dat niet "gewoon". Zou kunnen hoor, maar het is nu nog geen urgent probleem. Het is vooral irritant dat ik zo'n grote reservering heb waarbij 2 betrokken partijen naar elkaar wijzen...
Het gaat inderdaad veel te veel offtopic. Limiet verhogen is vooralsnog niet nodig, dus ik laat het even zo en wacht weer een reactie (na van Meta) af.Sissors schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:03:
[...]
Omdat het iets offtopic gaat mijn laatste. Maar bij Rabo is het drie klikken ruwweg in de app om limiet te verhogen.
On topic: Iemand tips voor een case voor een Quest 3 waar de controllers ook in passen met knuckle grips? Ik heb de herziene grips van Kiwi (volgens mij redelijk gelijk aan die van AMVR).
Verder ben ik even op zoek naar een batterij. Ik vind de stock strap helemaal niet zo vervelend en lees ook wisselende ervaringen over Bobo en Kiwi met hun halo straps. Dus ik twijfel even of ik helemaal een nieuwe strap ga aanschaffen inclusief batterij of dat ik gewoon een losse batterij via USB-C kan aansluiten. Iemand hier ervaringen mee/tips voor?
Ik heb niet de knuckle grips, maar wel de elite strap. En ik heb van Temu die el cheapo case. Dat gaat prima.KlaasjeNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:24:
[...]
Het gaat inderdaad veel te veel offtopic. Limiet verhogen is vooralsnog niet nodig, dus ik laat het even zo en wacht weer een reactie (na van Meta) af.Tot zover mijn rant.
On topic: Iemand tips voor een case voor een Quest 3 waar de controllers ook in passen met knuckle grips? Ik heb de herziene grips van Kiwi (volgens mij redelijk gelijk aan die van AMVR).
Verder ben ik even op zoek naar een batterij. Ik vind de stock strap helemaal niet zo vervelend en lees ook wisselende ervaringen over Bobo en Kiwi met hun halo straps. Dus ik twijfel even of ik helemaal een nieuwe strap ga aanschaffen inclusief batterij of dat ik gewoon een losse batterij via USB-C kan aansluiten. Iemand hier ervaringen mee/tips voor?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Je moet het dus ervaren en als het niet bevalt, terug sturen en een andere proberen. Dan wel na maximaal een half uur, anders is het niet meer testen.
Ik heb zelf de ZyberVR case voor €30 en bevalt mij prima, ik heb de originele active straps, die werken voor mij persoonlijk het prettigst (alleen veel te duur, maar kon geen fijne andere vinden), en die passen prima daarin.
De verwisselbare batterijen vind ik echt onmisbaar met mijn usecases.
Ik heb die BoboVR M3 Pro Headband with Battery gekocht. Werkt perfect en de batterij is ook heel makkelijk te verwisselen.
een losse batterij (powerbank?) die je met een usb-c aansluit zou natuurlijk ook gewoon kunnen, maar dan moet je die batterij wel ergens op je lichaam kunnen bewaren (ik heb bijv. niet altijd iets aan waar zakken in zitten...)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
En daarbij komt, dat de batterij op de Bobo ook het gewicht beter verdeeld. Dat mis je dan ook met een losse batterij ergens in je zak.Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:03:
De standaard strap heb ik na 5 minuten gebruik al afgeschreven. Werkt hier voor geen meter.
Ik heb die BoboVR M3 Pro Headband with Battery gekocht. Werkt perfect en de batterij is ook heel makkelijk te verwisselen.
een losse batterij (powerbank?) die je met een usb-c aansluit zou natuurlijk ook gewoon kunnen, maar dan moet je die batterij wel ergens op je lichaam kunnen bewaren (ik heb bijv. niet altijd iets aan waar zakken in zitten...)
Ik wilde hem dan eigenlijk aan de headset hangen. De Vision Pro doet dat ook met een batterij van Belkin. En de batterij van Kiwi kun je ook op die manier gebruiken met de stock strap:Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:03:
De standaard strap heb ik na 5 minuten gebruik al afgeschreven. Werkt hier voor geen meter.
/f/image/VxhjyuvFS0Vp6YNcRGdUUUDe.png?f=fotoalbum_large)
Bij de stock strap heb ik de band over het hoofd op zijn korts, waardoor de horizontale band hoger op mijn hoofd zit en dat zit best prettiger. Fijne ook dan de PSVR (1) die ik in het verleden had. Dus ik zit te overwegen om dan gewoon een batterij aan de strap te hangen. Die halo's van o.a. BoboVR zijn van die gigantische apparaten, terwijl ik de Q3 juist lekker compact vind. 😅
Valt wel mee hoor, want je kunt hem gewoon opvouwen. Het voordeel is dat je dan ook niet meer per ongeluk aan de lenzen kunt zitten ;pKlaasjeNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:12:
[...]
Die halo's van o.a. BoboVR zijn van die gigantische apparaten, terwijl ik de Q3 juist lekker compact vind. 😅
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
:strip_exif()/f/image/BILMJ3Dn2HX5AFhDMiE1JlaD.jpg?f=fotoalbum_large)