• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:00
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat ik me meer zou ergeren aan een kabel dan aan compressie...

Ik speel eigenlijk alleen zittend, maar dan op m'n bureaustoel. Die 360+ graden kan draaien :p Ik heb wel eens geprobeerd met kabel te spelen (kabel voor opladen, daarom nu ook een headset met batterij...) maar dan toch maar binnen 5 minuten weggelegd omdat ik me net zo'n hond voelde die zich om een paaltje heen had gewikkeld :p
Haha, ja, dat heb ik persoonlijk ook, maar ik weet dat er mensen zijn die het precies andersom ervaren. Het is gewoon persoonlijk en vind het belangrijk wel zo objectief mogelijk te brengen.

Zeker met (minder objectieve modus vanaf hier ;) ) de betere compressie technieken en hogere bitrates wat nu mogelijk is, vind ik het niet meer opvallend. Wel is het een ding om het goed werkend te krijgen op hoge bitrates en heb je ook te maken met het feit of er genoeg vrije kanalen zijn om die hoge bitrates te kunnen krijgen.
Ethernet kabels moeten goede kwaliteit zijn en geen andere gekke dingen in het netwerk. Met een DP kabel is het aansluiten en gaan. Maar nogmaals, doe mij maar lekker draadloos

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:01
j0rDy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Klopt, die verdieping heet niet voor niets pasadena ;)

Schijnbaar kan je met UEVR ook PinballFX in 3D omzetten, dit opent mogelijkheden voor Zen om alle kasten ook in VR te verkopen, dan krijg je iets van 120 kasten incl Williams cabinets, wat perfect zou zijn. Ben alleen bang dat Zen er niets in ziet en deze kans laat liggen, waardoor het weer op de modders zal aankomen.

Helaas kost alles zoveel tijd om te configgen...
Zen gaat VR ondersteuning toevoegen aan FX dit jaar. FX en M in UEVR werkt ook al (out of the box), maar sommige kasten veranderen van camera positie tijdens het spelen en dan gaat het mis. Je kunt de camera wel vastzetten, maar dan kun je bepaalde mini games niet goed spelen.
Gelukkig werkt flipperen in VR in Visual Pinball X en Future Pinball perfect en het aantal beschikbare kasten in vooral VPX is enorm. Als je eenmaal gewend bent pinball in VR te spelen is er geen weg terug meer.

Arcade Time Capsule (ATC) werkt erg mooi en als Arcade liefhebber echt een feestje om in VR te beleven. Zelfs de muziek is uit die (mijn) tijd, maar bij de laatste release wordt die muziek standaard niet meer mee geïnstalleerd en moet je zelf de muziek in de juiste directory’s zetten. Maar die heb ik gewoon gekopieerd van de vorige versie. Spacies Arcade heeft al een aantal ATC videos gemaakt op Youtube en heeft nu ook een online competitie voor high scores opgezet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22
PatrickC schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Zen gaat VR ondersteuning toevoegen aan FX dit jaar. FX en M in UEVR werkt ook al (out of the box), maar sommige kasten veranderen van camera positie tijdens het spelen en dan gaat het mis. Je kunt de camera wel vastzetten, maar dan kun je bepaalde mini games niet goed spelen.
Gelukkig werkt flipperen in VR in Visual Pinball X en Future Pinball perfect en het aantal beschikbare kasten in vooral VPX is enorm. Als je eenmaal gewend bent pinball in VR te spelen is er geen weg terug meer.

Arcade Time Capsule (ATC) werkt erg mooi en als Arcade liefhebber echt een feestje om in VR te beleven. Zelfs de muziek is uit die (mijn) tijd, maar bij de laatste release wordt die muziek standaard niet meer mee geïnstalleerd en moet je zelf de muziek in de juiste directory’s zetten. Maar die heb ik gewoon gekopieerd van de vorige versie. Spacies Arcade heeft al een aantal ATC videos gemaakt op Youtube en heeft nu ook een online competitie voor high scores opgezet.
[YouTube: Galaxian | Galaga | Gaplus - Spacies Challenge #1 - Arcade Time Capsule #vrgaming #mame]
Dat is goed nieuws! Ik vind de kasten van Zen erg leuk, maar inderdaad, VPX heeft zo veel content, daar raak je niet doorheen al zou je het willen. Ik heb VPX inmiddels werkend met de all in one baller installer en VPX VR launcher.

Wat betreft geen weg meer terug, arcade en pinball in VR bevalt zo goed, ik ga mijn arcadekast en vitrual flipperkast weg doen en daar komt een simpele fightstick met pinball buttons voor terug. Dit in combinatie met een zit/sta bureau maakt het een perfecte setup. In 2D spelen kan altijd nog op de monitor die ik eventueel kan kantelen voor pinball. Zo is mijn (all in one) setup ook gelijk geschikt voor retro console gaming met controllers en voor retro pc gaming met Exodos.

• Koldur
Ik heb sinds vanmorgen eindelijk V62 op mijn Quest 3.

Net even getest en inderdaad, 6GHz problemen die ik ervaarde voor deze update op mijn TP-Link AXE5400 die ik beneden had staan zijn weg! Verbinding blijft ook constant op 2401 staan, echt een grote verbetering. Wat ik alleen niet snap, is waarom mijn AXE5400 boven dit probleem niet had, beide op hetzelfde moment bij dezelfde winkel gekocht haha.
Maar blijkbaar toch iets wat Meta heeft gevonden en heeft opgelost. Enige verschil is dat ik boven een hoger kanaal heb. Jammer genoeg niet eerder aan gedacht en nu ik de v62 heb, kan ik het ook niet meer testen. Lijkt mij hoe dan ook niet aannemelijk dat het hieraan gelegen heeft.
Desbetreffende router werkte op 5GHz wel gewoon goed, dus de SoC op zich zal het probleem niet geweest zijn.

Hoe dan ook, goed te zien dat Meta dergelijke meldingen serieus neemt en goed oplost. Vooral in het geval van wireless streamen lijkt mij dit lastig met alle verschillende routers/APs die gebruikt kunnen worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:41
Ik heb op dit moment een Oculus Rift en wil graag upgraden.
Ik zit te twijfelen tussen een quest 2 of quest 3.

Reden waarom ik de quest 2 zou nemen is omdat ik die voor 250 euro kan kopen en de quest 3 550 euro is.
Voor gemiddeld 5-10 uur in de week VR, is de meerwaarde van 300 euro het waard of niet?

• Koldur
DickvanMaurik schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:20:
Ik heb op dit moment een Oculus Rift en wil graag upgraden.
Ik zit te twijfelen tussen een quest 2 of quest 3.

Reden waarom ik de quest 2 zou nemen is omdat ik die voor 250 euro kan kopen en de quest 3 550 euro is.
Voor gemiddeld 5-10 uur in de week VR, is de meerwaarde van 300 euro het waard of niet?
Als je er zoveel mee wil spelen, dan zeg ik, zeker weten dat de Quest 3 de betere koop is! Vooral de pancake lenzen zijn echt een verademing. Er zijn uitzonderingen, sommige zien het verschil niet, maar verreweg de meeste mensen zien het verschil meteen.

Nadat ik mijn Quest 3 op had, had ik meteen mijn Quest 2 op Marktplaats gezet, zo'n verschil was het voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 15-02-2024 12:24 ]

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:41
Koldur schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Als je er zoveel mee wil spelen, dan zeg ik, zeker weten dat de Quest 3 de betere koop is! Vooral de pancake lenzen zijn echt een verademing. Er zijn uitzonderingen, sommige zien het verschil niet, maar verreweg de meeste mensen zien het verschil meteen.

Nadat ik mijn Quest 3 op had, had ik meteen mijn Quest 2 op Marktplaats gezet, zo'n verschil was het voor mij.
Geen idee of het 5-10 uur in de week word hoor :P
Maar op dit moment doe ik beat saber sessions van 4 uur, en dat is ook het enige wat ik speel (voor nu denk ik)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen met problemen met Asgarth's Wrath 2 i.c.m. v62 op de Quest 3? Nooit problemen gehad, vanavond de update gekregen en nu blijft 't beeld zwart nadat na een tijdje de drie 'laad bolletjes' weg gaan.. Opnieuw starten helpt niet.. iemand hetzelfde, of beter een mogelijke oplossing?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:26
Ik heb een pico 4 als tweedekansje gekocht op Coolblue. De hoes om de doos ontbrak, opzich geen probleem. Maar nu zie ik dat er een of andere substantie op de lens aanwezig is, en het lijkt erop dat er microscratches op de lens zit? Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZfvZ-6k1EsvAJzlGSwb8U-2DYs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnR7L941BaoiNmRd5wSB9hOS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8anF3HWP_KH7z0ZZifFFPuQy6y8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmUEPV5rM0E9e9vFrDsN3JPF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOOodpbPV6BlDtvaPzo2MDSjdgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDDYUI7lkxgEYS4JuFkyYID6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSbY2JVX2RjWLWmFY0SfoyoOpA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOfEkixPE6kzVve7nuWGYBsC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3-OzFzsoD3vgmBtbYfwHmHCtQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z4vsyEpWtPmK0ee7Ol1GNWE.jpg?f=fotoalbum_tile

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

DickvanMaurik schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:26:
[...]

Geen idee of het 5-10 uur in de week word hoor :P
Maar op dit moment doe ik beat saber sessions van 4 uur, en dat is ook het enige wat ik speel (voor nu denk ik)
Nu weet ik niet wat het verschil precies tussen de 1 en de 2 is, maar het grootste verschil (naast resolutie, die van de 1 echt lager is), is de 3 veel prettiger voor mij vanwege die pancake lenzen. Op de 1 zijn de randen nooit scherp te krijgen en moet ik echt mijn hoofd draaien als ik iets vanuit m'n ooghoeken zou willen bekijken. Op de 3 is dit echt dramatisch minder.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:10
DutchAce schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:01:
Ik heb een pico 4 als tweedekansje gekocht op Coolblue. De hoes om de doos ontbrak, opzich geen probleem. Maar nu zie ik dat er een of andere substantie op de lens aanwezig is, en het lijkt erop dat er microscratches op de lens zit? Wat denken jullie?
Dit is dus de reden waarom ik geen tweedekansjes koop. Zeker met dit soort schermpjes zou ik het niet accepteren en terugsturen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Voor degene met een Meta Quest headset. Vanaf vandaag zijn er voor 8 dagen weer een flink aantal games met flinke korting te koop op de Meta Store.

Een handig link naar de kortingen : https://www.meta.com/nl-n.../section/699745752296132/

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is kopen van een Quest 3 via de Meta store aan te raden of is het beter deze te kopen bij een coolblue/mediamarkt/andere NL-retailer?

Moet je via meta.com ook douanekosten betalen?

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 18:41
Thombias schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:18:
Is kopen van een Quest 3 via de Meta store aan te raden of is het beter deze te kopen bij een coolblue/mediamarkt/andere NL-retailer?

Moet je via meta.com ook douanekosten betalen?
Nee geen douane-kosten. Voordeel van direct kopen via Meta is dat als je hem koopt via een referral link, bijvoorbeeld de mijne, we dan allebei 30 euro tegoed voor games in de Meta-store krijgen. Maar misschien kan je hem elders wel goedkoper krijgen, ik zou zeggen check de pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 19-02-2024 19:24 . Reden: referrals zijn niet de bedoeling ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Thombias
  • Niet online
Julian schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Nee geen douane-kosten. Voordeel van direct kopen via Meta is dat als je hem koopt via een referral link, bijvoorbeeld de mijne, we dan allebei 30 euro tegoed voor games in de Meta-store krijgen. Maar misschien kan je hem elders wel goedkoper krijgen, ik zou zeggen check de pricewatch.
Das mooi.
Mijn Quest 2 heb ik via marktplaats gekocht en destijds ook die 30 euro gehad via zo'n ref.
Ik verwacht dus dat waar je hem koopt het niet uitmaakt voor die 30 euro tegoed.
Maar ik mocht ik de Quest 3 gebruiken zal ik je link gebruiken. Bedankt alvast.
Ik zit nog te twijfelen of het de upgrade waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 19-02-2024 19:24 ]

• Julian
Daar is in dit topic al veel over gezegd! Qua visueel verschil vond ik deze wel verhelderend.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Koldur
Thombias schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Das mooi.
Mijn Quest 2 heb ik via marktplaats gekocht en destijds ook die 30 euro gehad via zo'n ref.
Ik verwacht dus dat waar je hem koopt het niet uitmaakt voor die 30 euro tegoed.
Maar ik mocht ik de Quest 3 gebruiken zal ik je link gebruiken. Bedankt alvast.
Ik zit nog te twijfelen of het de upgrade waard is.
Het maakt inderdaad niets uit waar je hem koopt m.b.t. die referral link, als hij maar niet eerder met een referral is gelinkt. Ook mag je geen andere Quest aan je account hebben hangen. Als je die wel hebt, moet je die verwijderen en dus factory resetten. Als je online backup aan hebt, is het een kleine moeite.

Ik heb hem via Meta zelf gekocht, maar had achteraf toch liever via Coolblue o.i.d. het gekocht. Meta meldt maar een jaar garantie. Hoewel dat niet wettelijk OK is, blijft het een hoop gedoe en heb je dat in een NL winkel allemaal niet.
Raad je dus aan het niet bij Meta te kopen.

Het verschil in scherpte is erg groot voor verreweg de meeste mensen die de upgrade gemaakt hebben, een enkeling ziet het niet. Persoonlijk was het een gigantische upgrade.

Julian schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:37:
Daar is in dit topic al veel over gezegd! Qua visueel verschil vond ik deze wel verhelderend.
Klopt dat? En ik heb enkel heel kort een Q2 gebruikt want ik vond hem niks voor andere redenen, maar de Q3 moet significant scherper zijn over de hele lens. Maar recht in het midden hoort een Q2 toch ook gewoon scherp te zijn?

En ik zou gewoon kopen bij Nederlandse retailer. Makkelijker qua terugbrengen als er iets mis mee is aan het begin.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 18-02-2024 11:05 ]

• Koldur
Sissors schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Klopt dat? En ik heb enkel heel kort een Q2 gebruikt want ik vond hem niks voor andere redenen, maar de Q3 moet significant scherper zijn over de hele lens. Maar recht in het midden hoort een Q2 toch ook gewoon scherp te zijn?

En ik zou gewoon kopen bij Nederlandse retailer. Makkelijker qua terugbrengen als er iets mis mee is aan het begin.
Bij mij is ook het midden significant scherper bij de Q3 ten opzichte van de Q2, vooral met tekst was dat duidelijk te zien en zaken in de verte. Dat was met dezelfde grafische instellingen, resolutie en compressie instellingen.

• Thombias
  • Niet online
De Fluid App is waarschijnlijk ook scherper in de Quest 3.
Ik verwacht dat ik volgende maand een Quest 3 heb. :)

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:05:
[...]

De scherpte bij de Q2 is nogal afhankelijk van hoe precies je ogen matchen met de 3 vaste IPD standen.

Ik heb het voordeel dat ik een vrijwel standaard 63mm IPD heb, precies goed voor standje 2 op de Quest 2. Daardoor is hij over bijna het hele gezichtsveld scherp. Maar als je tussen de verschillende standen in zit heb je veel minder goed beeld.

Met de quest 3 is dit minder van belang omdat ze weer teruggegaan zijn naar traploze aanpassing, gelukkig.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 19-02-2024 12:10 ]

• Koldur
Llopigat schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:09:
[...]

De scherpte bij de Q2 is nogal afhankelijk van hoe precies je ogen matchen met de 3 vaste IPD standen.

Ik heb het voordeel dat ik een vrijwel standaard 63mm IPD heb, precies goed voor standje 2 op de Quest 2. Daardoor is hij over bijna het hele gezichtsveld scherp. Maar als je tussen de verschillende standen in zit heb je veel minder goed beeld.

Met de quest 3 is dit minder van belang omdat ze weer teruggegaan zijn naar traploze aanpassing, gelukkig.
De traploze aanpassing is fijn, maar de grootste reden is echt dat er nu pancake lenzen in zitten. Die zijn over het geheel scherp en maakt IPD dus veel minder uit.

• DutchAce
Soliest schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Dit is dus de reden waarom ik geen tweedekansjes koop. Zeker met dit soort schermpjes zou ik het niet accepteren en terugsturen.
Ik heb hem geretourneerd en een nieuwe gekocht inderdaad.

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Ik krijg vanmiddag mijn Quest 3.
Als ik het goed begrijp zit er geen kabel bij om je headset op je pc aan te sluiten. Ik wil Side quest gebruiken om de prestaties wat te tweaken (of een beter alternatief)
Vraag mij dus af of er per se een kabel bij moet. De officiële kabel is nogal prijzig.
Daarnaast wil ik sowieso ook pc vr games testen. Ik heb een Ziggo router, en had al gelezen dat draadloos dan niet geweldig is.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 18:35
RawChild schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:10:
Als ik het goed begrijp zit er geen kabel bij om je headset op je pc aan te sluiten. Ik wil Side quest gebruiken om de prestaties wat te tweaken (of een beter alternatief)
Vraag mij dus af of er per se een kabel bij moet. De officiële kabel is nogal prijzig.
Daarnaast wil ik sowieso ook pc vr games testen. Ik heb een Ziggo router, en had al gelezen dat draadloos dan niet geweldig is.
Er wordt een usb-c kabel en lader meegeleverd. De kabel is prima te gebruiken icm een PC om sidequest te installeren.
Veel plezier :D

• Koldur
Wat BaggerDeBagger al zegt, voor Sidequest alleen is de standaard kabel of welke USB kabel dan ook, al voldoende. Maar als je bedraad wil gaan spelen via Link, dan moet er wel een betere kabel gekocht worden.

Er zijn voldoende kabels ven 3-5m die tussen de €20-30 zitten. Welke? Teveel om op te noemen, kijk/zoek eens op Amazon.nl.

Draadloos is wel echt heerlijk en kwaliteit is potentieel een stuk beter van het beeld met gebruik van Steam Link of Virtual Desktop (deze is wel een hoop gerommel om het goed te krijgen, tweaken dus ;) ).

Vergeet niet even een referral link te gebruiken voordat je de Quest 3 gaat koppelen aan een Meta account (zie mijn sig voor een link). Krijgen jij en de referrer €30 shop tegoed.

• RawChild

RawChild

Koldur schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Wat BaggerDeBagger al zegt, voor Sidequest alleen is de standaard kabel of welke USB kabel dan ook, al voldoende. Maar als je bedraad wil gaan spelen via Link, dan moet er wel een betere kabel gekocht worden.

Er zijn voldoende kabels ven 3-5m die tussen de €20-30 zitten. Welke? Teveel om op te noemen, kijk/zoek eens op Amazon.nl.

Draadloos is wel echt heerlijk en kwaliteit is potentieel een stuk beter van het beeld met gebruik van Steam Link of Virtual Desktop (deze is wel een hoop gerommel om het goed te krijgen, tweaken dus ;) ).

Vergeet niet even een referral link te gebruiken voordat je de Quest 3 gaat koppelen aan een Meta account (zie mijn sig voor een link). Krijgen jij en de referrer €30 shop tegoed.
Ah de laadkabel is dus ook goed genoeg.Thanks beide.
En mooi van dat shop tegoed, want de shop is niet erg goedkoop viel mij al op. wordt verzilverd zodra ik de Quest 3 einde van de middag heb opgehaald en geactiveerd.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:25
Plaats eventueel een wifi 6e router, vermoedelijk best ingesteld als Acces point (DHCP uitschakelen), in de buurt van je pc / in je VR ruimte
En dan bij voorkeur enkel de de 6ghz band inschakelen ivm het netwerk van de Ziggo router, dat iedereen voor andere zaken gebruikt in je woning (kans op storing)

https://www.techpowerup.com/review/

• RawChild

RawChild

Heb hem net geïnstalleerd (quest 3) maar heel eerlijk, ik schrok heel er van de kwaliteit van het passthrough camera. Het is redelijk licht in mijn woonkamer vind ik. Maar het is gigantisch korrelig. Zoals de 1.3 megapixel camera’s vroeger op ons mobiel, die korrelige foto kwaliteit zie ik nu.
Ga mij nu even focussen op de apps en games en hoop morgen op een veel betere kwaliteit met daglicht.

• Koldur
RawChild schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:46:
Heb hem net geïnstalleerd (quest 3) maar heel eerlijk, ik schrok heel er van de kwaliteit van het passthrough camera. Het is redelijk licht in mijn woonkamer vind ik. Maar het is gigantisch korrelig. Zoals de 1.3 megapixel camera’s vroeger op ons mobiel, die korrelige foto kwaliteit zie ik nu.
Ga mij nu even focussen op de apps en games en hoop morgen op een veel betere kwaliteit met daglicht.
De pass through zal morgen misschien marginaal beter zijn. De kwaliteit is niet super van de pass through, daarvoor moet je momenteel meer dan 3K uitgeven voor de Vision Pro.

• RawChild

RawChild

Dat realiseer ik mij, maar in review video’s was iedereen zo enthousiast, en het zag er ook gewoon normaal uit.

• Koldur
RawChild schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:58:
Dat realiseer ik mij, maar in review video’s was iedereen zo enthousiast, en het zag er ook gewoon normaal uit.
Ik denk dat het ook heel persoonlijk is, voor mij is de kwaliteit best goed, maar dat is als je vanaf de Quest 2 komt al snel het geval haha.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:56

Logic

SmartOS:Love at First Boot

PatrickC schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:56:
[...]

[YouTube: Galaxian | Galaga | Gaplus - Spacies Challenge #1 - Arcade Time Capsule #vrgaming #mame]
Ik had vanavond tijd om eindelijk Arcade Time Capsule (ATC) te installeren en te spelen.
Wat een feest zeg, voor ik het wist was ik drie uur verder. Inderdaad, het voelt echt als vroeger, met al die game geluiden door elkaar heen. Echt heel erg tof en nog gratis ook!

If it bleeds, it can be killed!

• Llopigat
  • Niet online
Logic schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:06:
[...]

Ik had vanavond tijd om eindelijk Arcade Time Capsule (ATC) te installeren en te spelen.
Wat een feest zeg, voor ik het wist was ik drie uur verder. Inderdaad, het voelt echt als vroeger, met al die game geluiden door elkaar heen. Echt heel erg tof en nog gratis ook!
Als je die leuk vindt, kan ik ook heel erg EmuVR aanraden <3 Is ongeveer hetzelfde maar dan voor de home computers uit die tijd. En ook gratis.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Koldur schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:02:
[...]

Ik denk dat het ook heel persoonlijk is, voor mij is de kwaliteit best goed, maar dat is als je vanaf de Quest 2 komt al snel het geval haha.
Moet je van de Quest 1 komen :D

Het viel mij op dat passthrough het beste werkt als je daglicht hebt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RawChild schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:58:
Het beeld dat je kunt recorden middels casten staat heel ver af van wat je werkelijk door de headset ziet. Dus dat ziet er goed uit in een review, maar is niet heel representatief.

• Koldur
@RawChild
Nog een update over je ervaring met de Quest 3?

• RawChild

RawChild

Koldur schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:38:
@RawChild
Nog een update over je ervaring met de Quest 3?
Ja, overdag is het passthrough een stuk beter qua beeldkwaliteit. Maar heel eerlijk gezegd let ik er ook niet meer zo op. Ik kijk toch vooral naar de schermen en die zijn behoorlijk scherp. Ik ben daarnaast enorm onder de indruk van de grafische kwaliteit van bepaalde games, voor een stand alone headset is dit echt wel indrukwekkend. En dan moet ik nog tweaken, daarvoor moet ik hem eerst aan de pc hangen, heb dat nog niet gedaan. Ben bijvoorbeeld ook heel benieuwd naar het koppelen van mijn laptop of gamepc aan mijn quest.

Mixed Reallity vond ik ook best grappig. Heb zo'n Zombie game gekocht en dat is best vermakelijk en leuk om te zien hoe mijn woonkamer door zombies wordt over genomen. Wel merk ik dat ie soms voorwerpen buiten mijn "grid" plaatst en ik dus gezeik krijg als ik iets wil pakken. (moet ik nieuwe ring maken)

Ik ben al met al best onder de indruk. En er is nog zoveel om te ontdekken en uit te proberen voor mij. Ben heel erg benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen, en dan met name voor MR.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:56

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Llopigat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 05:41:
[...]

Als je die leuk vindt, kan ik ook heel erg EmuVR aanraden <3 Is ongeveer hetzelfde maar dan voor de home computers uit die tijd. En ook gratis.
Bedankt, nu heb ik helemaal geen vrije tijd meer over... ;)

Helemaal met de UGC update is het echt een feestje zeg.
Het is wel wat meer werk met opzetten, andere posters, al mijn oude game consoles in de kast zetten op een mooi plekje.
Een plankje met allemaal games die ik in het echt ook heb, mooi tentoongesteld, echt tof om te zien.
Enige minpunt, de kamer is net iets te klein en de kasten krijg ik nog niet weg om het een beetje handiger optezetten. Maar voor de rest, echt heel tof om zo retroarch te spelen.

If it bleeds, it can be killed!

• Thombias
  • Niet online
Horizon Worlds is nu ook beschikbaar in Nederland.
Alleen in de Engelse taal voorlopig maar das geen probleem.

• Llopigat
  • Niet online
Thombias schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:53:
Nice, ik heb het hier in Spanje al een jaar ofzo.

Nou mis je er niet vreselijk veel aan. Het is allemaal erg rubbertegelig omdat Facebook het per se 100% kindvriendelijk wil maken. Ook ziet het er veel simpeler uit dan VRChat.

Wat wel mooi is ten opzichte van VRChat: Je kan werelden bouwen vanuit Horizons zelf, je hoeft niet met Unity aan de knutsel. Ook kan je niet teveel polygonen erin proppen zodat de performance achteruit gaat.

Maar ik vind het over het algemeen niet echt de moeite waard. Het is allemaal zo speeltuin achtig geworden door die overdreven focus op "alle leeftijden". Wij volwassenen hebben gewoon een beetje een "gritty" kant nodig, vind ik. En bovendien, ik heb helemaal geen behoefte om te VR'en met de gillende kinderen van anderen :) Dat was met Call of Duty vroeger ook altijd al een groot probleem (en voor mij de reden om iedereen gewoon te muten)

Ze hebben wel een 18+ tag geintroduceerd overigens: https://www.theverge.com/...ature-content-18-plus-tag maar het blijft erg beperkt allemaal in tegenstelling tot VRChat. Daarom wordt er weinig gebruik van gemaakt.

Ik vind het erg jammer dat facebook hun metaverse ambitie hiermee zo ondermijnt. Het blijft aanvoelen als een stuk speelgoed op die manier. Bovendien kunnen moderators constant meeluisteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Llopigat op 25-02-2024 17:06 ]

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Ik vind het toch rot qua Horizon Worlds. Ik kocht een Oculus Quest 1 bij de introductie, en in de video boodschappen van Facebook/Meta werd mij (en andere Quest 1 gebruikers) Horizon Worlds beloofd. We hebben het nooit gekregen. Ik heb nu wel naast mijn Q1 ook een Quest 2, maar evengoed smaakt het nogal zuur. Ik weet niet of er nog andere Quest 1 gebruikers hier zijn die hetzelfde denken.

PS: Mijn 2 bejaarde Quest 1 headsets zal ik nooit verkopen zolang ik er nog mooi films op kan kijken met het prachtige OLED schermpje. True black. en horror games die er ook nog op werken speel ik momenteel liever op mijn Q1 dan op mijn Q2.

Tja, ik weet het , de Quest 1 is technisch gewoon een oude bak. Maar het heeft wel zijn charmes.

[ Voor 30% gewijzigd door WinterMute2025 op 25-02-2024 17:07 ]

• Thombias
  • Niet online
De Meta Quest 2 256GB variant wordt al niet meer aangeboden in de Meta shop.
Of er zijn problemen met de bevoorrading of voorbereiding op Meta Quest 3 Lite zou kunnen.

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
nm

[ Voor 99% gewijzigd door Plugin op 25-02-2024 21:09 ]

• Llopigat
  • Niet online
Vraagje over de Quest 3: Hebben jullie toevallig ook dat het IPD draaiwiel behoorlijk stroef gaat en af en toe een soort 'klikje' heeft? Alsof je langs zo'n "indent" draait, waarbij elke millimeter een klikje is ofzo. Alleen in dit geval zitten de klikjes niet precies bij de millimeters. Op dat moment beweegt het helemaal moeilijk. En als ik voorbij het stroeve deel ga dan voelt het weer soepel.

Ik vraag me af of het mechanisme bij mij kapot is en daardoor vraag ik me af of de IPD afstand wel juist is ingesteld (of de weergave op het scherm wel overeenkomt met de werkelijkheid). Vandaar. Want ik merk dat ik met de Quest 3 wat sneller duizelig wordt dan met de 2 (in beide gevallen met VR Optician lenzen met dezelfde waarden). Ik heb geprobeerd te meten bij de lenzen maar ik weet niet precies wat het midden is omdat ze niet rond zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 27-02-2024 01:02 ]

Vraag is natuurlijk vooral of het scherp is, en sowieso is dat wat minder kritisch bij Q3 door de lenzen. Maar om je vraag te beantwoorden: Yep, dat wieltje gaat stroef en inconsistent. En niet alleen bij ons twee dan, ook van andere weleens gelezen.

• Koldur
Dat ding gaat enorm stroef hier, maar dat wil je ook. Als dat ding te makkelijk gaat, wordt geheid de instelling per ongeluk aangepast.

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 08:25
bij mij gaat het te makkelijk... zo zie je maar.

Ik heb een IPD net onder de minimum dus ik moet geregeld de wieltjes naar binnen rollen.
Mij neus duwt de glazen wss wat naar buiten. Het vorige design werkte voor mij beter met de vaste posities maar ik ben de uitzondering.

• Llopigat
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:08:
Vraag is natuurlijk vooral of het scherp is, en sowieso is dat wat minder kritisch bij Q3 door de lenzen. Maar om je vraag te beantwoorden: Yep, dat wieltje gaat stroef en inconsistent. En niet alleen bij ons twee dan, ook van andere weleens gelezen.
Bedankt! Ja inderdaad, inconsistent is het juiste woord. Het voelt echt alsof er iets kapot is 8)7. Bedankt voor de reacties, ook de anderen!

En ja het is wel scherp maar ik wil voorkomen dat ik met mijn ogen gekruisd zit te kijken. Als het licht verkeerd zit dan merk je dat namelijk niet behalve dat je scheef kijkt en dat is niet goed voor je ogen (en duizeligheid)

[ Voor 18% gewijzigd door Llopigat op 27-02-2024 18:58 ]

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:21
Thombias schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:53:
Staat hij bij jou gewoon in de Meta store?
Bij mij niet namelijk. Ik vind HW niet in de store, zowel op de headset als in de ios app.
En als ik via een omweg (Horizon feed) op de HW app terecht kom, staat op de knop waarmee je normaal koopt/download 'Unavailable'.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Thombias
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Staat hij bij jou gewoon in de Meta store?
Bij mij niet namelijk. Ik vind HW niet in de store, zowel op de headset als in de ios app.
En als ik via een omweg (Horizon feed) op de HW app terecht kom, staat op de knop waarmee je normaal koopt/download 'Unavailable'.
Ja

• Ronster
Vreemd.
Je zou denken dat ze het per land vrijgeven, maar dan zal het icm OS versie of iets dergelijks zijn.
Ik wacht nog wel even af.

• Thombias
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:
[...]

Vreemd.
Je zou denken dat ze het per land vrijgeven, maar dan zal het icm OS versie of iets dergelijks zijn.
Ik wacht nog wel even af.
Dat zou kunnen. Ik zit met mijn Quest 2 op v63.

Maar je mist er niks aan hoor. Het is allemaal een beetje Willy Wonka land met een hoop schreeuwende kids.

[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 28-02-2024 16:15 ]

• Ronster
Thombias schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Maar je mist er niks aan hoor. Het is allemaal een beetje Willy Wonka land met een hoop schreeuwende kids.
Haha I know, heb het al gehad op de Quest 2 mbv VPN. Heb nu de Quest 3 en niet meer de moeite genomen om het weer werkend te krijgen.
Enige dat ik leuk vond is de MMA events kijken. Dat deed ik eerst in Horizon Venues, wat op een gegeven moment naar HW is verplaatst.
De games en het 'socializen' met alle rondrennende squeekers kan me idd gestolen worden.

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-12 22:45
Zit al een week te hopen op een voorraad, maar die Quest 3 512 is echt overal uitverkocht, balen...

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:19
DonRoger schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:49:
Zit al een week te hopen op een voorraad, maar die Quest 3 512 is echt overal uitverkocht, balen...
Hier staat die dat die op voorraad is.

https://vr-expert.nl/vr-bril/meta-quest-3/

• DonRoger
Is dat een betrouwbare site? Bij iedere (beetje) grote winkel is de Quest uitverkocht.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:19
DonRoger schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Is dat een betrouwbare site? Bij iedere (beetje) grote winkel is de Quest uitverkocht.
Dat antwoord ben ik je verschuldigd.

• Llopigat
  • Niet online
Thombias schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Ja precies, ik heb het al een jaar, er is weinig aan die rubbertegelige speeltuin :r Helaas heeft VRChat (wat een wat geavanceerdere omgeving is) hier ook last van.

Voor de kinderen zouden ze gewoon een aparte omgeving moeten maken zodat zij veilig kunnen spelen en wij er geen last van hebben.

VRChat heeft wel een uitgebreide "18+" gemeenschap waar kinderen wel worden geweerd maar die is weer puur erotisch georienteerd, vooral furries zijn de specialiteit daar /3 . Iets waar je gewoon met volwassenen kan kletsen zonder gezeur is er gewoon niet.

Je ziet daar ook andere bijzondere niches zoals sommige mensen die samen in VR slapen als ze zich bijvoorbeeld eenzaam voelen. Maar ook daar heb je last van kinderen die dan rond lopen te schreeuwen om mensen wakker te pesten. Het is wel een grappig concept trouwens, er zijn speciale ruimtes met rustgevende muziek en omgevingen voor, alleen slapen met een VR headset zal ik niet gauw doen :)

Maar zo'n subcultuur zie ik niet ontwikkelen rondom Horizons omdat er zo strak wordt gemodereerd en ze overal problemen mee hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Llopigat op 01-03-2024 15:38 ]

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-12 13:58
Meta Quest+ is vandaag eindelijk een stuk interessanter geworden.
https://www.meta.com/en-g...-vr-subscription-service/
Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

• Thombias
  • Niet online
DonRoger schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:29:
[...]

Heb je de Quest 3 daar al besteld?

Ik zie dat bij de meeste shops de 512gb versie aan het eind vd. maand(20-3....) weer op voorraad komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Thombias op 01-03-2024 22:21 ]

Glawen schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:17:
Oh dat is wel cool... Toevallig vandaag het abonnement opgezegd omdat ik de maandelijkse games na de eerste maanden flink vind tegen vallen. Maar heb een jaarabonnement die pas in september weer afloopt.

Wel vaag dat dit niet in de email dat de nieuwe games er zijn gemeld wordt en ook in de app staat er helemaal niks over als ik naar Quest+ ga. Maar als ik bv fruit ninja handmatig opzoek kan ik die wel redeemen.

Nog maar eens kijken wat hier aan interessants bij zit. Een aantal games zijn wel al eerder langs gekomen (maar mooi voor wie nu pas lid wordt natuurlijk).

Gamertag: FinrazielNL

• DonRoger
Thombias schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:18:
[...]

Heb je de Quest 3 daar al besteld?

Ik zie dat bij de meeste shops de 512gb versie aan het eind vd. maand(20-3....) weer op voorraad komt.
Nee nog niet, ik wacht even tot de grotere webshops de 512gb weer op voorraad hebben. Maar dat kan dus nog best lang duren? ;(

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Glawen schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:17:
die store credit telkt niet in eu?

• Koldur
Ik snapte het niet helemaal wat er nu precies kan met Quest+, maar het was allemaal simpeler dan ik dacht haha.

Echt een klap spellen tegelijk nu. Heb zes maanden gratis gekregen en wel mooi om die spellen allemaal erin te hebben. Als je nu een bibliotheek opbouwt en een later een van de spellen wil spelen, kun je dat voor €8 doen als je het binnen een maand uitspeelt.

Maar blijf meer een voorstander van een spel gewoon kopen. Denk ook met deze verbetering, dat ik er niet voor ga betalen in de toekomst.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds kort de Meta Quest 3 en ik overweeg een Quest Link cable te kopen. Dat ding kost 100 euro. Bij allekabels.nl kun je voor 15 euro een 3 meter USB-C naar USB-C kabel kopen. Hebben jullie ervaring met "gewoon een USB-C kabel gebruiken" ten opichte van 100 euro uitgeven? Ik snap de "premium quality" nog niet, maar ik zou het ook jammer vinden als ik straks framedrops heb omdat ik een paar tientjes wilde besparen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• DutchAce
spaceboy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:40:
Ik heb sinds kort de Meta Quest 3 en ik overweeg een Quest Link cable te kopen. Dat ding kost 100 euro. Bij allekabels.nl kun je voor 15 euro een 3 meter USB-C naar USB-C kabel kopen. Hebben jullie ervaring met "gewoon een USB-C kabel gebruiken" ten opichte van 100 euro uitgeven? Ik snap de "premium quality" nog niet, maar ik zou het ook jammer vinden als ik straks framedrops heb omdat ik een paar tientjes wilde besparen.
De Quest Link cable wordt over het algemeen afgeraden (door mij ook), omdat deze veel te duur is en niks speciaals is. Er zijn genoeg alternatieven te vinden voor 20-40 euro, welke vergelijkbaarzijn in kwaliteit en dezelfde performance leveren (in data throughput en laadsnelheid).

Ik heb zelf deze gekocht:
https://www.amazon.nl/-/e...+cable%2Caps%2C89&sr=8-11

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 20:01
spaceboy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:40:
De kabel moet ten minste 5Gbps kunnen verwerken - USB 3.2 Gen1(dus daar zal je op kunnen selecteren).

https://www.meta.com/nl/e...es/link-cable/#tech-specs

• Thombias
  • Niet online
In Polen schijnt de Quest 3 goedkoper te zijn geworden....

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
Beetje raar dat er korting is sinds die moeilijk te krijgen is.
Ik hoop wel op een refresh zoals de steam deck... Oled scherm beter camera voor MR.
DutchAce schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:44:
[...]

De Quest Link cable wordt over het algemeen afgeraden (door mij ook), omdat deze veel te duur is en niks speciaals is. Er zijn genoeg alternatieven te vinden voor 20-40 euro, welke vergelijkbaarzijn in kwaliteit en dezelfde performance leveren (in data throughput en laadsnelheid).

Ik heb zelf deze gekocht:
https://www.amazon.nl/-/e...+cable%2Caps%2C89&sr=8-11
Qua framerate is het één pot nat, maar de Quest Link kabel schijnt wel de lichtste en soepelste te zijn.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Thombias schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:03:
In Polen schijnt de Quest 3 goedkoper te zijn geworden....

[Twitter]
Als dat ook hier komt, koop ik er één. Maar ze zijn voorlopig toch vaak uit stock.

• Thombias
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:39:
[...]

Als dat ook hier komt, koop ik er één. Maar ze zijn voorlopig toch vaak uit stock.
Het gaat alleen om de 128GB versie.

Ik zou toch voor de 512GB gaan dus ik wacht nog even tot het eind van de maand als de voorraden in NL weer op peil zijn.

• j0rDy
Koldur schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:44:
Ik snapte het niet helemaal wat er nu precies kan met Quest+, maar het was allemaal simpeler dan ik dacht haha.

Echt een klap spellen tegelijk nu. Heb zes maanden gratis gekregen en wel mooi om die spellen allemaal erin te hebben. Als je nu een bibliotheek opbouwt en een later een van de spellen wil spelen, kun je dat voor €8 doen als je het binnen een maand uitspeelt.

Maar blijf meer een voorstander van een spel gewoon kopen. Denk ook met deze verbetering, dat ik er niet voor ga betalen in de toekomst.
Mooie toevoeging inderdaad, ik had jurassic world al een tijdje in mijn wishlist staan maar de artstyle hield mij tegen. Gister uitgespeeld en man wat een game. Verfrissend om eens een survival game te spelen en door het niveau van detail stoort de stijl niet. Leuke game met genoeg afwisseling. Had deze niet willen missen eigenlijk!

• Thombias
  • Niet online
j0rDy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Mooie toevoeging inderdaad, ik had jurassic world al een tijdje in mijn wishlist staan maar de artstyle hield mij tegen. Gister uitgespeeld en man wat een game. Verfrissend om eens een survival game te spelen en door het niveau van detail stoort de stijl niet. Leuke game met genoeg afwisseling. Had deze niet willen missen eigenlijk!
Die style van de game houdt mij ook tegen het te kopen. Ik en vooral van de semi realistische games zoals The Room en Red Mater. Helaas komen dat soort games niet elke maand uit. Meta Plus trekt mij niet voor wat dat betreft. Als Jurassic met een proeftijd komt ga ik het zeker proberen.

• Koldur
j0rDy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Die Jurassic World game had ik ergens ook op het oog, moet ik die nu maar eens gaan spelen als ik het zo lees.
Dus toch wel een puntje om toch wel voor een dergelijk abonnement te gaan, want als ik een spel net niet genoeg interessant vind op het eerste gezicht, laat ik het toch snel links liggen.
Denk ook omdat ik vooral gericht ben op PCVR. Maar dan nog, zou het zonde zijn dergelijke spellen niet te spelen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01
Gisterenavond weer eens na lange tijd de Valve Index opgestart. Blijf het echt prachtig vinden. Wat rooms bekeken, maar ineens zit ik half in de grond.
Daarnaast weer Moss opgestart en opnieuw begonnen. Super leuk en speelt heerlijk weg. Net die diepte dat je half in het level zit en ergens ook even omheen moet/kan kijken.

• Thombias
  • Niet online
De Quest 3 is nergens meer te koop. Dat lijkt me niet echt positief voor Meta.

• Koldur
Thombias schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:13:
De Quest 3 is nergens meer te koop. Dat lijkt me niet echt positief voor Meta.
Wel en niet, blijkbaar verkoopt het beter dan gedacht, maar missen ze nu verkopen.

Of er zijn productieproblemen/quality control. We gaan het wel lezen, het is wel bijzonder dat het nergens te krijgen is.

• j0rDy
Koldur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Die Jurassic World game had ik ergens ook op het oog, moet ik die nu maar eens gaan spelen als ik het zo lees.
Dus toch wel een puntje om toch wel voor een dergelijk abonnement te gaan, want als ik een spel net niet genoeg interessant vind op het eerste gezicht, laat ik het toch snel links liggen.
Denk ook omdat ik vooral gericht ben op PCVR. Maar dan nog, zou het zonde zijn dergelijke spellen niet te spelen.
Je kan het zien als een timed demo om spellen uit te kunnen proberen. Voor 8 euro kan je, zeker deze maand, een bak aan spellen uitproberen, jurassic world, demeo, walkabout minigolf, espire 1, breachers, onward , fruit ninja etc. Veel games die ik niet zo zou kopen maar toch leuk om eens uit te proberen. Mocht je ze niet uitspelen in een maand kan je ze altijd nog aanschaffen.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 17:39
Gisteren dan ook eindelijk een Quest 3 512GB besteld. Bij Meta. Geschatte bezorgdatum: 28 maart. Later kreeg ik toch twijfels of ik hem wel direct van Meta wilde ivm garantie/omruilen enz. Dus gisteravond de bestelling geannuleerd.

Na een nachtje slapen heb ik bedacht dat ik hem toch wel zsm wilde hebben, dus bij o.a. Coolblue e-mailadres achtergelaten om op de hoogte gehouden worden van nieuwe voorraad en daarna "als backup" opnieuw bij Meta besteld. Geschatte bezorgdatum: 4 april... Geen idee wat die bezorgdatum zegt over de feitelijke leverdatum, maar we gaan het meemaken.

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:19
Ik zag gisteren nog een quest 3 liggen bij mediamarkt Almere. Wel maar 1tje naast een hele hoop quest 2s. Dus vergeet de lokale winkels niet te controleren.

• KlaasjeNL
Hedgy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:16:
Ik zag gisteren nog een quest 3 liggen bij mediamarkt Almere. Wel maar 1tje naast een hele hoop quest 2s. Dus vergeet de lokale winkels niet te controleren.
Dank voor de tip. Er zitten hier niet heel veel lokale winkels waar ze mogelijk een Quest 3 verkopen, behalve een MediaMarkt, maar die heeft hem niet op voorraad. Ik ga het de komende tijd eens in de gaten houden en me een maandje verheugen op wat komen gaat.

Is er overigens iets te zeggen over hoe lang games op Meta Quest Plus beschikbaar blijven? Ik begrijp dat het nu meer een GamePass-achtig model krijgt met games die langere tijd beschikbaar blijven en ben vooral benieuwd naar Jurassic World Aftermath. Zou mooi zijn als die eind maart/begin april beschikbaar is.

• Koldur
KlaasjeNL schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Dank voor de tip. Er zitten hier niet heel veel lokale winkels waar ze mogelijk een Quest 3 verkopen, behalve een MediaMarkt, maar die heeft hem niet op voorraad. Ik ga het de komende tijd eens in de gaten houden en me een maandje verheugen op wat komen gaat.

Is er overigens iets te zeggen over hoe lang games op Meta Quest Plus beschikbaar blijven? Ik begrijp dat het nu meer een GamePass-achtig model krijgt met games die langere tijd beschikbaar blijven en ben vooral benieuwd naar Jurassic World Aftermath. Zou mooi zijn als die eind maart/begin april beschikbaar is.
Wat ik sowieso aanraad, is een referral te gebruiken, eerst een Meta account aanmaken en dan een referral link gebruiken. Als je daarna de Quest 3 koppelt aan het account, krijgen zowel jij als de referrer €30 shop tegoed. Dan kun je dat spel dus praktisch gratis "kopen".

Misschien dat je zelfs nu al zonder een Quest te hebben, Quest+ kunt afsluiten? Dan zul je het wel echt moeten betalen om te doen, als het dus al mogelijk is.
Maar dan heb je meteen wel een aardige bibliotheek om uit te proberen en met zekerheid die spellen aan je account bij een actiev Quest+ abonnement.

[ Voor 25% gewijzigd door Linksquest op 12-03-2024 10:34 . Reden: Promotie eruit gehaald. ]

• KlaasjeNL
Koldur schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Wat ik sowieso aanraad, is een referral te gebruiken, eerst een Meta account aanmaken en dan een referral link gebruiken (zie mijn sig). Als je daarna de Quest 3 koppelt aan het account, krijgen zowel jij als de referrer €30 shop tegoed. Dan kun je dat spel dus praktisch gratis "kopen".

Misschien dat je zelfs nu al zonder een Quest te hebben, Quest+ kunt afsluiten? Dan zul je het wel echt moeten betalen om te doen, als het dus al mogelijk is.
Maar dan heb je meteen wel een aardige bibliotheek om uit te proberen en met zekerheid die spellen aan je account bij een actiev Quest+ abonnement.
Die link zal ik wel gebruiken zodra hij binnen is. Quest Plus activeer ik gewoon met die paar maanden gratis bij de 512GB. Dan maar even zien wat er beschikbaar is. ☺️

• Thombias
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:32:
Gisteren dan ook eindelijk een Quest 3 512GB besteld. Bij Meta. Geschatte bezorgdatum: 28 maart. Later kreeg ik toch twijfels of ik hem wel direct van Meta wilde ivm garantie/omruilen enz. Dus gisteravond de bestelling geannuleerd.
Volgens mij maakt dat niet uit en is de garantie hetzelfde als je hem bij een Mediamarkt zou kopen.
Echter zou ik hem ook liever via een Coolblue willen kopen omdat ik daarvan zeker weet dat de service top is.

Ik heb mijn meeladres ook achtergelaten bij Coolblue voor als die 512 weer op voorraad komt

[ Voor 7% gewijzigd door Thombias op 10-03-2024 12:47 ]

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 17:56

peternator

Shoop da whoop.

Vandaag via MP een nagenoeg ongebruikte Quest 3 128GB op de kop getikt die eind vorig jaar bij Coolblue was gekocht. Even goed bekeken en getest en toen de deal gesloten. Erg blij!

Ik had tot eind 2022 een Quest 2, die best wel beviel, maar uiteindelijk toch meer lag te verstoffen dan gebruikt werd. Net even Beatsaber, Walkabout Minigolf en Eleven Table Tennis gedaan. Hoewel het allemaal nog steeds heel soepel aanvoeld, was er t.o.v. de Quest 2 niet direct een groot "wow dit is allemaal veel mooier/beter/sneller" gevoel. Misschien subjectief dat alles iets vlotter aanvoelde, maar dat zou subjectief kunnen zijn.

Wat wel echt opvalt is hoe bizar scherp de user interfaces zijn. Ook de kleur passthrough en hele nette automatische room scale detectie zijn positief. Daarnaast het idee dat de vertraging tijdens het casten echt minimaal is, wat erg fijn is voor de meekijkers.

Morgen eens via Airlink aan de PC hangen om te kijken wat daar is veranderd.

Nog leuke game tips die de Quest 3 laten shinen?

[ Voor 6% gewijzigd door peternator op 11-03-2024 20:33 ]

• Koldur
peternator schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:31:
Vandaag via MP een nagenoeg ongebruikte Quest 3 128GB op de kop getikt die eind vorig jaar bij Coolblue was gekocht. Even goed bekeken en getest en toen de deal gesloten. Erg blij!

Ik had tot eind 2022 een Quest 2, die best wel beviel, maar uiteindelijk toch meer lag te verstoffen dan gebruikt werd. Net even Beatsaber, Walkabout Minigolf en Eleven Table Tennis gedaan. Hoewel het allemaal nog steeds heel soepel aanvoeld, was er t.o.v. de Quest 2 niet direct een groot "wow dit is allemaal veel mooier/beter/sneller" gevoel. Misschien subjectief dat alles iets vlotter aanvoelde, maar dat zou subjectief kunnen zijn.

Wat wel echt opvalt is hoe bizar scherp de user interfaces zijn. Ook de kleur passthrough en hele nette automatische room scale detectie zijn positief. Daarnaast het idee dat de vertraging tijdens het casten echt minimaal is, wat erg fijn is voor de meekijkers.

Morgen eens via Airlink aan de PC hangen om te kijken wat daar is veranderd.

PCVR met Steamlink of Virtual Desktop spelen, dan shined het echt. Op de Quest 3 zelf. Red Matter 2 komt heel erg in de buurt van PCVR, echt heel mooi en gaaf spel.

• Julian

Geflici! Ga je veel plezier van hebben!

Mocht je Minecraft spelen, dat is wel echt episch om "in het echt" te zien op je Quest. Moet je ViveQuest voor installeren als mod op je (java) installatie. En daarna kan je pijl en boog schieten zoals in het echt, en beleef je de wereld heel anders.

Half-Life: Alyx natuurlijk...

Ik vind zelf Superhot VR erg leuk en echt 'something else'. Ziet er mooier uit als je hem streamt vanaf PC dan native.

Portal 2 is gemakkelijk te modden om in VR te spelen, ook wel cool.

• Llopigat
  • Niet online
Ik moet wel zeggen, echt een stom designpuntje van de Quest 3, dat de ronde camera vlak naast de ronde aan/uit knop zit :( Ik zit echt elke keer met mijn vinger erop als ik naar de aan/uit knop zoek terwijl ik hem op mijn hoofd heb. Wie bedenkt nou zoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 12-03-2024 00:59 ]

• dizzytal
  • Niet online

Het is maar net wat je leuk vind. Persoonlijk vind ik Red Matter, puzzle adventure, erg leuk. Ziet er goed uit, controls goed, voor 't verhaal zou ik even via YT iets van RM1 kijken.

Maar ook met ZombiLand, wel wat minder dan de PSVR2 grafische update, vermaak ik me echt goed. Dat geeft echt 't oude arcade lightgun gevoel.. :-)

En natuurlijk: Asgard Wrath 2, daar hebben ze bij Meta echt serieus veel effort ingestoken...

• Koldur
Llopigat schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:57:
Ik moet wel zeggen, echt een stom designpuntje van de Quest 3, dat de ronde camera vlak naast de ronde aan/uit knop zit :( Ik zit echt elke keer met mijn vinger erop als ik naar de aan/uit knop zoek terwijl ik hem op mijn hoofd heb. Wie bedenkt nou zoiets.
Hij is daar irritant, maar functionaliteit gaat boven handigheid voor mij. Doordat die camera daar nu zit, zijn de controllers beter te tracken dan op de Q2.

Misschien hadden ze er een betere oplossing voor kunnen vinden, maar het is niet onoverkomelijk (wel onhandig hoor, mee eens).

• Llopigat
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:36:
[...]

Hij is daar irritant, maar functionaliteit gaat boven handigheid voor mij. Doordat die camera daar nu zit, zijn de controllers beter te tracken dan op de Q2.

Misschien hadden ze er een betere oplossing voor kunnen vinden, maar het is niet onoverkomelijk (wel onhandig hoor, mee eens).
Ja de camera is wel beter geplaatst maar de power knop had elders gekund, dat bedoel ik.

Het probleem is dat ik nu steeds vingerafdrukken op de camera heb :P Dan werkt hij ook niet goed. Maargoed, er is niks aan te doen..

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 12-03-2024 08:41 ]

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 17:56

peternator

Shoop da whoop.

Koldur schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:58:
[...]

PCVR met Steamlink of Virtual Desktop spelen, dan shined het echt. Op de Quest 3 zelf. Red Matter 2 komt heel erg in de buurt van PCVR, echt heel mooi en gaaf spel.
Heb via Airlink best wat rondjes met Assetto Corsa en Dirt Rally 2 rondgereden met de Quest 2, dat was wel echt een ervaring. Dan wel de graphics wat naar beneden geschroeft om op 90hz te kunnen spelen. Benieuwd wat deze nieuwe schermpjes idd voor die ervaring doen. Helaas best wel zwaar voor PC om dat op 120hz te kunnen aansturen naar Q3 verwacht ik, maar we gaan zien hoever m'n Radeon 6700XT komt.

Red Matter 2 ziet er ook wel bruut uit zeg. Heb nu een maandje Quest+ gratis, daar zit Red Matter 1 al wel in, misschien dat volgende maand RM2 er wel in zit O-)
Julian schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:44:
[...]

Geflici! Ga je veel plezier van hebben!

Mocht je Minecraft spelen, dat is wel echt episch om "in het echt" te zien op je Quest. Moet je ViveQuest voor installeren als mod op je (java) installatie. En daarna kan je pijl en boog schieten zoals in het echt, en beleef je de wereld heel anders.

Half-Life: Alyx natuurlijk...

Ik vind zelf Superhot VR erg leuk en echt 'something else'. Ziet er mooier uit als je hem streamt vanaf PC dan native.

Portal 2 is gemakkelijk te modden om in VR te spelen, ook wel cool.
Ben niet echt van de Minecraft, maar heb het wel en dat is sowieso wel even leuk om te proberen dan!

Alyx is echt nog heel prijzig, dus wacht wel even tot die een keer in de aanbieding is. Heb het wel even gespeeld bij een vriend van me, wat ziet dat er vét uit zeg!

Superhot vond ik echt heel vermakelijk. Vond het qua graphics op Q2 wel zo-zo, benieuwd naar de PC versie.
dizzytal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:31:
[...]

Het is maar net wat je leuk vind. Persoonlijk vind ik Red Matter, puzzle adventure, erg leuk. Ziet er goed uit, controls goed, voor 't verhaal zou ik even via YT iets van RM1 kijken.

Maar ook met ZombiLand, wel wat minder dan de PSVR2 grafische update, vermaak ik me echt goed. Dat geeft echt 't oude arcade lightgun gevoel.. :-)

En natuurlijk: Asgard Wrath 2, daar hebben ze bij Meta echt serieus veel effort ingestoken...
Asgard Wrath 2 ziet er echt belachelijk vet uit, geeft wel een idee wat de Q3 aankan. Hopelijk komt die nog een keer in de aanbding of via Quest+ beschikbaar, ben wel heel benieuwd!

----

Qua positieve dingen over de Quest 3. Ik kon mij ineens herinneren hoe vaak ik met de Q2 zat te kutten met de positie op m'n hoofd en dat de boel dan onscherp was, dat is nu helemaal neit meer zo, ook al zit 'ie niet perse lekker op m'n hoofd, dat is het nog steeds best wel OK zichbaar. Las dat er nu pancake (platte) lenzen in zitten, veel vriendelijker wat dat betreft.

Nog niet echt te spreken over de batterijduur, die valt vooralsnog wat tegen. Geen probleem nog gelukkig.

• dizzytal
  • Niet online
peternator schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Red Matter 2 ziet er ook wel bruut uit zeg. Heb nu een maandje Quest+ gratis, daar zit Red Matter 1 al wel in, misschien dat volgende maand RM2 er wel in zit O-)

Alyx is echt nog heel prijzig, dus wacht wel even tot die een keer in de aanbieding is. Heb het wel even gespeeld bij een vriend van me, wat ziet dat er vét uit zeg!

Asgard Wrath 2 ziet er echt belachelijk vet uit, geeft wel een idee wat de Q3 aankan. Hopelijk komt die nog een keer in de aanbding of via Quest+ beschikbaar, ben wel heel benieuwd!
Ik hoop ook een beetje dat Alyx in de Spring sale zit, eind vorig jaar was 'ie ook nog goedkoper, toen laten schieten (nog geen Q3, nu wel 'spijt' van, maar ach.. aan de andere kant, nog genoeg te spelen)

Modbreak:Het is niet de bedoeling je refferal hier te promoten

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 12-03-2024 12:49 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21
Hi all! Ik heb gezocht maar kon het antwoord niet direct vinden: mijn kids zijn behoorlijke Minecraft fans, ze spelen het op Android tablet en/of op PS4 console.

Nu wil ik ze graag verrassen met een VR-ervaring, het lijkt me supertof om de minecraft wereld "in het echt" te ervaren. Alleen, het zijn kids, dus het kan zomaar zijn dat ze zo'n VR bril binnen no time weer weggooien in een la, dus ik wil er niet mega veel geld aan uitgeven, meer als een soort entry-level "experiment".

Ik zat daarom te denken aan een standalone oplossing (ik begreep dat de PS4 Sony VR gen1 echt meuk is?), klopt het dat je Minecraft standalone op de Meta Quest 2 kunt installeren en kunt spelen, dus zonder PC/console eraan? En is dat een beetje ok qua ervaring, of is het echt heel buggy en/of low-res?

bvd!

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

olafmol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:07:
Hi all! Ik heb gezocht maar kon het antwoord niet direct vinden: mijn kids zijn behoorlijke Minecraft fans, ze spelen het op Android tablet en/of op PS4 console.

Nu wil ik ze graag verrassen met een VR-ervaring, het lijkt me supertof om de minecraft wereld "in het echt" te ervaren. Alleen, het zijn kids, dus het kan zomaar zijn dat ze zo'n VR bril binnen no time weer weggooien in een la, dus ik wil er niet mega veel geld aan uitgeven, meer als een soort entry-level "experiment".

Ik zat daarom te denken aan een standalone oplossing (ik begreep dat de PS4 Sony VR gen1 echt meuk is?), klopt het dat je Minecraft standalone op de Meta Quest 2 kunt installeren en kunt spelen, dus zonder PC/console eraan? En is dat een beetje ok qua ervaring, of is het echt heel buggy en/of low-res?

bvd!
Het is onofficieel mogelijk. Zoek op QuestCraft.

PS4 Sony VR Gen 1 was prima. Het probleem zit in dat er geen backwards comp. is met PSVR2 en het platform daarom dood is.

[ Voor 6% gewijzigd door Balingschap op 12-03-2024 10:10 ]

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

• olafmol
Balingschap schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Het is onofficieel mogelijk. Zoek op QuestCraft.

PS4 Sony VR Gen 1 was prima. Het probleem zit in dat er geen backwards comp. is met PSVR2 en het platform daarom dood is.
Ok, zou je dan de PSVR1 of de Quest2 aanraden, qua Minecraft ervaring?

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

olafmol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Ok, zou je dan de PSVR1 of de Quest2 aanraden, qua Minecraft ervaring?
Ik zou de PSVR1 links laten liggen puur omdat het een dood platform is. Het is ook geen stand alone platform waar je naar zoekt. Ik heb geen idee wat de questcraft ervaring is, alleen dat het bestaat en waar ik het kan vinden.

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

• olafmol
Balingschap schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Ik zou de PSVR1 links laten liggen puur omdat het een dood platform is. Het is ook geen stand alone platform waar je naar zoekt. Ik heb geen idee wat de questcraft ervaring is, alleen dat het bestaat en waar ik het kan vinden.
Ik zoek niet perse naar een standalone ervaring, we hebben alleen geen gaming-PC thuis, wel een PS4 console, vandaar.

Futureproof maakt me ook niet uit.

Gaat me dus qua Quest vs PSVR1 puur om de kwaliteit van de minecraft ervaring. Heeft iemand daar ervaring mee qua vergelijking?

UPDATE: als ik naar de QuestCraft info kijk zie ik veel activiteit zo'n 2 jaar geleden, en daarna niet meer zoveel. Lijkt behoorlijk hacky/buggy te zijn? Of misschien vergis ik me en werkt het als een trein en klaagt niemand er meer over daarom? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door olafmol op 12-03-2024 10:29 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 126 Laatste