• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

MazeWing

The plot thickens...

Koldur schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Als je bekabeld wil spelen, niet echt, de beeldkwaliteit van Oculus Link is nogal laag. Dan kom je op draadloos streamen (sowieso stream je altijd met de Quest), dan kun je Steam Link of Virtual Desktop het beste gebruiken.
Dat heeft weer andere uitdagingen en kosten, je hebt een goed bekabeld netwerk nodig en dan het liefst een dedicated AP of router in AP mode voor de Quest zelf. Steam Link is gratis en heeft dynamische bitrate, waardoor de kwaliteit soms afneemt, maar je framerate stabiel blijft, VD heeft dat niet, maar weer betere beeld kwaliteit overall en VD kost €20.

Dan komt de kwaliteit zeker in de buurt of eroverheen. Daar zijn de meningen nog over verdeeld en is dus heel persoonlijk.
De Quest 3 zal, mede door zijn lenzen, een veel scherper beeld hebben waarbij praktisch het hele zichtveld "scherp" is. Het lijkt me dat dat, zeker voor een flightsim, toch van behoorlijk belang is!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12 15:00
MazeWing schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:58:
[...]

De Quest 3 zal, mede door zijn lenzen, een veel scherper beeld hebben waarbij praktisch het hele zichtveld "scherp" is. Het lijkt me dat dat, zeker voor een flightsim, toch van behoorlijk belang is!
Misschien snap ik jouw reactie niet helemaal goed, laat het dan even weten.
Je hebt zeker gelijk, alleen heb je met de Quest 1/2/3 altijd te maken met streaming en dat kan de kwaliteit van het beeld behoorlijk invloeden. Daarop zijn mijn antwoorden gebaseerd.

Voor de rest is de Quest 3 echt een upgrade op de G2, maar dat is een direct aangesloten headset, dus zonder streaming en volle kwaliteit geleverd aan de headset.

@g0tanks
Wat mij betreft niet, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen in dit topic zijn die vinden dat er teveel Q3 gepraat is. Voor mij zal het een extra topic bijhouden zijn, terwijl ik nu de combinatie bijhoud. Maar uiteindelijk is het wat de meerderheid wil natuurlijk!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

g0tanks schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:29:
Ik heb sinds kort een Meta Quest 3 en zag dat er nog geen dedicated topic er voor is. Is daar animo voor of vinden jullie dit topic prima?
Volgens mij was er oorspronkelijk wel iets van een los Oculus topic maar dat is juist een beetje doodgebloed en is alles hier doorgegaan. Lijkt mij ook niet goed om de boel te splitsen, zo druk is dit topic ook niet.

Gamertag: FinrazielNL

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Sokucho schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:22:
Wat zijn jullie ervaringen met de bobovr m2 maar m3 retrofit kit? Aan te raden of kan ik dan beter een andere strap kopen? 550 euro neerleggen en dan weer zo een slechte strap. Zijn er ook knuckles beschikbaar voor de quest 3 zoals de kiwi design knuckles waar je de batterij er makkelijk uit kan halen?
Ik heb de retrofit kit net binnen. Ik zal het de komende dagen laten weten wanneer ik tijd heb om hem te installeren.

En idd het is erg jammer dat de strap weer zo flut is. Die van de Quest 1 was geweldig en helemaal niet veel duurder om te maken. Volgens mij gewoon een trucje om mensen te laten upsellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 23-01-2024 10:21 ]

• Koldur
Sokucho schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:22:
Wat zijn jullie ervaringen met de bobovr m2 maar m3 retrofit kit? Aan te raden of kan ik dan beter een andere strap kopen? 550 euro neerleggen en dan weer zo een slechte strap. Zijn er ook knuckles beschikbaar voor de quest 3 zoals de kiwi design knuckles waar je de batterij er makkelijk uit kan halen?
Ik heb het "geluk" gehad de retrofit kit twee dagen na release te kunnen kopen. Werkt perfect en nagenoeg hetzelfde als bij de Q2 voor mij.

Er zijn meerdere knuckles beschikbaar, heb ik zelf nog geen behoefte aan. Meerdere worden hier besproken, volgens mij zijn de AMVR de populairste.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12 01:25
Danielson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Ahhhh!!! Om het via een kabel werkend te krijgen zou ik Pico Link moeten gebruiken i.p.v. VD? Maar PIco Link schijnt niet zo geweldig te zijn?
Deze zeker even checken: YouTube: Pico Connect - Streaming assistant replacement

Ik ben er zelf alleen maar door 'geskipped' aangezien ik de streaming functie niet gebruik momenteel

https://www.techpowerup.com/review/

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 18:41
Wat mij betreft is dit topic helemaal prima! Denk dat het grootste gedeelte van de content overlapt met content rond andere modellen, dus dat het gaat over software die ook op de Q1, 2 en Pro draait, of het gaat over PCVR en hoe je dat technisch het beste inricht. Wat er dan overblijft qua puur Q3 is denk ik niet veel, te meer omdat het dan vaak gaat over hoe de Q3 zich vergelijkt met andere modellen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Knaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Heeft er iemand een bron waarbij word uitgelegd wat de settings in Virtual Desktop, Oculus Debug Tool en Oculus Tray Tool doen en dit goed af te stellen is?

Ik loop zelf nog een beetje te rommelen met de draadloze PCVR. Ik kan ook niet echt een mooie baseline vinden voor mijn setup:
RTX 4070TI
i9-10850K
32gb
dedicated router 6GHz
* Q3 geeft een overdracht van 1800 á 2200mbs weer.
Netwerk snelheid 1GB/s

Zelf heb ik Half Life Alyx geprobeerd (wat een bizar verschil al met mijn Rift S). Maar hierbij lukt het niet goed om zelfs stabiel 72FPS aan te houden en een latency van 40-80ms. Wel heb ik wat voorbij zien komen van de 4070TI waarbij er echt veel hogere settings en FPS zijn bereikt...

Moet wel zeggen, heb tot nu toe alleen nog maar gerommeld met mijn router (6E) waarbij alle apparaten op zijn aangesloten. Misschien dat de dedicated router meer performance zal geven?

de waardes die VD overlay weergeeft zijn vrij laag behalve bij encoding (uit mijn hoofd). deze zit rond de 11ms en flucueerd naar een beetje naar boven en beneden.

VD settings:
AV1 200mb/s
High setting
SSW automatic
Dynamic bitrate aan/ uit gezet. Zag zelf niet super veel verschil.

Resoluties in Oculus, Steam en VD heb ik niet mee gerommeld en zal op 1.0 staan.

* beeld is kneiter scherp, latency is redelijk te doen al is deze niet stabiel, performance minder dan ik zie op internet.

• Koldur
Knaap schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:25:
Heeft er iemand een bron waarbij word uitgelegd wat de settings in Virtual Desktop, Oculus Debug Tool en Oculus Tray Tool doen en dit goed af te stellen is?

Ik loop zelf nog een beetje te rommelen met de draadloze PCVR. Ik kan ook niet echt een mooie baseline vinden voor mijn setup:
RTX 4070TI
i9-10850K
32gb
dedicated router 6GHz
* Q3 geeft een overdracht van 1800 á 2200mbs weer.
Netwerk snelheid 1GB/s

Zelf heb ik Half Life Alyx geprobeerd (wat een bizar verschil al met mijn Rift S). Maar hierbij lukt het niet goed om zelfs stabiel 72FPS aan te houden en een latency van 40-80ms. Wel heb ik wat voorbij zien komen van de 4070TI waarbij er echt veel hogere settings en FPS zijn bereikt...

Moet wel zeggen, heb tot nu toe alleen nog maar gerommeld met mijn router (6E) waarbij alle apparaten op zijn aangesloten. Misschien dat de dedicated router meer performance zal geven?

de waardes die VD overlay weergeeft zijn vrij laag behalve bij encoding (uit mijn hoofd). deze zit rond de 11ms en flucueerd naar een beetje naar boven en beneden.

VD settings:
AV1 200mb/s
High setting
SSW automatic
Dynamic bitrate aan/ uit gezet. Zag zelf niet super veel verschil.

Resoluties in Oculus, Steam en VD heb ik niet mee gerommeld en zal op 1.0 staan.

* beeld is kneiter scherp, latency is redelijk te doen al is deze niet stabiel, performance minder dan ik zie op internet.
Het beste kun je dit in het VD Discord vragen https://discord.gg/74y7a6w

Als je de main router gebruikt om VD bij te gebruiken, kun je problemen ervaren, hangt van een paar dingen af.

Wat ik zou proberen, is HEVC op 150Mbps te gebruiken en kijken wat er dan gebeurt. Als dat goed loopt, in stappen naar 200 toewerken en eventueel daarna AV1 proberen. AV1 heeft wat problemen, is in Discord gemeld.

VD is heel mooi, maar wel een hoop draaien aan de knoppen helaas en support is alleen in Discord, waar je soms ook niet heel fijn behandeld wordt.

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 23:31
Flying Hawkic schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:07:
[...]

Bij mij niet. Welke headset heb je?
Het gaat op de quest3
Vd streamer is opgestart, want ik kan via virtual desktop verbinden met de pc.
Als ik binnen vd echter steamvr start krijg ik de melding dat geen hmd gevonden wordt

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
fjskmdl2 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Het gaat op de quest3
Vd streamer is opgestart, want ik kan via virtual desktop verbinden met de pc.
Als ik binnen vd echter steamvr start krijg ik de melding dat geen hmd gevonden wordt
Ik heb zelf een Quest 2 dus kan niet helemaal vergelijken. Had je hiervoor ook een Quest 2 en niet hetzelfde probleem?

Draai je de Oculus software ook tegelijk? Of via die software checken of er updates zijn?

• Flying Hawkic
g0tanks schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:29:
Ik heb sinds kort een Meta Quest 3 en zag dat er nog geen dedicated topic er voor is. Is daar animo voor of vinden jullie dit topic prima?
Ik vind dit topic voorlopig prima :). Als ik mij niet vergis is er voor de andere headsets ook geen dedicated topic?

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik heb vorige week 2 verschillende controller grips voor mijn Quest 2 gekocht bij amazon.de

de AMVR upgraded gripps met ring beschermer (https://www.amazon.de/dp/B0B637DSW7)

en de rubberen KIWI Design upgraded grip (met verlengde handgedeelte) met ring beschermer (https://www.amazon.de/dp/B09J82W531)

Na een week uittesten met gamen, vind ik zelf de KIWI Design de beste.
Ik heb nogal grote handen en de handstrap van de AMVR gripp zit mij de strak en zit gewoon niet zo lekker als de KIWI versie.

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-12 20:54
Hey,

Onlangs de quest 3 gekocht via Coolblue omdat ik toch benieuwd was naar de technologie. Tot nu toe wel onder de indruk wat VR/quest 3 allemaal kan. Ik begrijp de algemene commentaren van korte batterij duur en ruis bij pass through, maar dit stoort mij niet zo. Waar ik het meeste kritiek op zou hebben is de integratie met Meta (privacy concerns) en het gewicht (tot nu toe gemerkt dat ik pijnlijke nek heb na paar dagen VR).
Nu overweeg ik sterk om hem terug naar Coolblue te sturen omdat ik uiteindelijk mijn tijd en geld aan iets anders wil spenderen dan VR.
Momenteel hangt er nog een free copy Asgard wrath aan vast dat ik kan claimen. Zouden jullie deze nog claimen voor de return headset en de resterende 2-3 weken dat spel testen? Ik wil natuurlijk als ik headset return wel zoveel mogelijk van mijn geld nog terug zien. :)
Ik vraag mij dan ook af, die mogelijkheid om een free copy te claimen verloopt na een maand, stel dat ik de headset return zonder AW te claimen, is deze free copy dan sowieso voor een 2de buyer niet verloren?

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
dierkx36 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:32:
Vraag aan de Pimax Crystal eigenaren :
Sinds ik terug van m'n werk ben en de Crystal weer gebruik (gisteren dus) vertikt de Crystal bij te laden/batterij op spanning te houden via de bijgeleverde USB hub.

Heb een donkerbruin vermoeden dat de bijgeleverde HUB richting de eeuwige rijstvelden aan het gaan is.

1) Weet iemand een alternatieve powered USB HUB die je in plaats van kan gebruiken.

2) Er heeft een topic op internet gestaan waarin een medewerker van Pimax vertelde hoeveel volt/ampere/wattage een USB hub moet leveren om de Crystal batterij op spanning te houden dan wel bij te laden.

Natuurlijk heb ik dit topic dus niet in favorieten opgeslagen en natuurlijk kan ik hem niet meer terug vinden }:|
Weet iemand misschien hoeveel volt/amper/wattage een USB hub moet hebben om een Crystal te kunnen steunen :?

[edit]
Never mind, hij laad weer |:(
Die hub doet het bij mij prima, maar als test heb ik de hele hub er tussenuit gehaald. Heb genoeg usb-poorten en rechtstreeks aansluiten werkt bij mij exact hetzelfde als met die hub. Het was een goedkope service van pimax om de hub na te leveren. De Crystal heeft veel power nodig en niet elke pc kan dat blijkbaar genoeg leveren. Degelijke voedingen en moederborden hebben de hub niet nodig, tenzij je de extra USB poorten nodig hebt of praktisch vindt.

Voor andere lezers Heb de Crystal nu als koper van dag 1 in vrijwel dagelijks in gebruik. Hij was al goed, maar is momenteel nog beter. Uiteraard vooral voor sims of de wat rustigere games of films. Voor mij is het volgende geen nadeel, maar het gaat allemaal via PCVR en dus bekabeld.

Nieuwe features sinds mijn review bij de launch: 72 Hz mode is erg nuttig voor zware sims en/of te zwakke pc's. Ik gebruik het
Eye tracking is werkend en geweldig. Ik speel momenteel volop DCS, heb de race-cockpit omgebouwd naar vlieg-cockpit. Met quadviews kriig je erg veel fps, zonder dat het beeld iets inlevert aan kwaliteit (je rendert alleen waar je kijkt scherp).
Comfort is geweldig. Ik heb de headset uren op, merk er nauwelijks iets van. De kabel merk ik niet als ik in de stoel zit. Nog steeds naarmijn mening het beste beeld en de beste optie voor sims.
Deed eerst iRacing dat draaide op 120 fps met eye-tracking en hoge settings (op 3080Ti). Geen ervaring met MSFS, maar ook dat is goed werkbaar volgens andere bronnen en ga ik volgend jaar eens proberen.

Kijk uit naar de extra fov lenzen die uitkomen binnenkort. Die geven zo'n 10-15 meer graden aan beeld in de breedte. Van een acceptabele 103 graden naar iets meer dan 115 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 24-01-2024 07:13 ]

uwedp schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 06:49:
Hey,

Onlangs de quest 3 gekocht via Coolblue omdat ik toch benieuwd was naar de technologie. Tot nu toe wel onder de indruk wat VR/quest 3 allemaal kan. Ik begrijp de algemene commentaren van korte batterij duur en ruis bij pass through, maar dit stoort mij niet zo. Waar ik het meeste kritiek op zou hebben is de integratie met Meta (privacy concerns) en het gewicht (tot nu toe gemerkt dat ik pijnlijke nek heb na paar dagen VR).
Nu overweeg ik sterk om hem terug naar Coolblue te sturen omdat ik uiteindelijk mijn tijd en geld aan iets anders wil spenderen dan VR.
Momenteel hangt er nog een free copy Asgard wrath aan vast dat ik kan claimen. Zouden jullie deze nog claimen voor de return headset en de resterende 2-3 weken dat spel testen? Ik wil natuurlijk als ik headset return wel zoveel mogelijk van mijn geld nog terug zien. :)
Ik vraag mij dan ook af, die mogelijkheid om een free copy te claimen verloopt na een maand, stel dat ik de headset return zonder AW te claimen, is deze free copy dan sowieso voor een 2de buyer niet verloren?
Persoonlijk vind ik dat het klinkt alsof je nu eigenlijk al misbruik maakt van het terug kunnen sturen, laat staan als je nog optimaal gebruik gaat maken (en de game claimen) van het product tot de uiterste termijn om hem terug te kunnen sturen.

De wet koop op afstand is bedoeld om producten goed te kunnen bekijken zoals je dat ook in een winkel zou kunnen doen, niet om een paar weken een product gratis te kunnen gebruiken. Al dat terug sturen moet uiteindelijk ook door iemand betaald worden dus je helpt zo ook mee aan dat prijzen hoger moeten zijn om het allemaal toch nog winstgevend te houden.

Verder hoef je je uiteraard niks van mijn mening aan te trekken, maar je vraagt expliciet, dus... Of die game nog beschikbaar is voor iemand die hem als tweedekansje op zou pikken weet ik niet, geen idee of die beperking aan het account of de hardware ligt.

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-12 14:26
Hey,

Het wordt tijd dat ze voor dit soort gebruik (misbruik) van return policies een heffing kunnen aanrekenen.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:19
Hey,

Zucht.

Dit is dus ook een reden waarom ik geen tweedekansjes koop. Die game is naar mijn weten account gekoppeld, dus als jij hem activeerd is hij niet meer te gebruiken door een ander.
Dat privacy geneuzel ben ik ook een beetje zat. Wel een telefoon van een Apple of Android gebruiken die alles trackt (ookal denk je dat je alles uit gezet hebt) en op internet rondneuzen. Maar een Meta account aanzetten en er dan niets mee hoeven doen kan niet. Als je dat zo erg had gevonden, dan had je de Q3 helemaal niet moeten aanschaffen. Terugsturen na een maand spelen vind ik zelf gewoon not-done, zeker niet als je aangeeft onder de indruk te zijn en de kleine nadelen niet storend vind.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-12 20:54
Ik begrijp jullie opmerkingen. Normaal doe ik niet mee aan zo'n zaken. (returnen van) Is ook 1 van de redenen waarom ik lang getwijfeld heb om hem te bestellen.
Ik was heel erg benieuwd wat VR kan op dit moment, en wou weten voor welke use cases ik dit voor mezelf kon gebruiken.
Maar als ik Coolblue bel en vraag of ik de headset in de winkel kan testen en ze zelf antwoorden dat dit niet gaat, maar dat ik hem wel kan bestellen en dan kan zien of hij mij bevalt of niet...
En als ik na 5u spelen, verspreid over 4 dagen merk dat ik nek klachten krijg dan vind ik dat een goede reden om terug te brengen los van dat ik onder de indruk ben. (Iets wat je trouwens na een simpele test in de winkel niet meteen gaat merken) En dan mijn vraag over Asgard wrath, als ik weet dat free copy sowieso verloren is voor 2de hands dan kan ik het evengoed claimen. Als ik een serieus antwoord krijg dat indien ik het niet claim het gekoppeld blijft, dan claim ik het niet. Verder ga ik hier niet over discussiëren

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 08:25
@uwedp Ik denk als je hem claimed, is het sowieso slechter voor de volgende persoon ;-)
Het blijft nog 2 maanden geldig deze actie.
Wat ik sowieso zou doen vooraleer je hem terugstuurt is dat je de headset echt ontkoppeld van je account. In het ergste geval neemt de tweede koper contact op met meta en geraken ze er wel uit. Als ik meta was zou ik mogelijk wel geen gratis copies blijven uitdelen want dan hoeft niemand de AW2 te kopen. Je kan gewoon doen wat jij nu zou doen.

Ik ga me ook niet uitlaten over wat nog redelijk is wat betreft testen op afstand. Ik denk dat je na 1 dagje testen daar in principe voldoende info uit moet kunnen halen (meer dan je in de winkel had kunnen doen).
Jammer wel om te horen van jouw nekklachten!

Als je merkt dat hij ergonomisch voor jou niet goed is dan zou ik hem alleszins terugsturen. Ik weet inderdaad dat coolblue zelf dit soort "testen" in de hand werkt. Ze hadden bij de pico 4 ook meer geretourneerde producten dan gewone stock. Je kon maaaaaanden een tweedehands kiezen en zelfs deze kon je testen en terugsturen. Ik heb dat niet gedaan omdat ik dat soort praktijken niet echt steun maar ze gaven mij ook deze uitleg. Ik denk dat ze hopen dat mensen de headset toch gewoon houden.

• Koldur
uwedp schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:54:
Ik begrijp jullie opmerkingen. Normaal doe ik niet mee aan zo'n zaken. (returnen van) Is ook 1 van de redenen waarom ik lang getwijfeld heb om hem te bestellen.
Ik was heel erg benieuwd wat VR kan op dit moment, en wou weten voor welke use cases ik dit voor mezelf kon gebruiken (wat je nu dus al hebt gedaan).
Maar als ik Coolblue bel en vraag of ik de headset in de winkel kan testen en ze zelf antwoorden dat dit niet gaat, maar dat ik hem wel kan bestellen en dan kan zien of hij mij bevalt of niet...
En als ik na 5u spelen, verspreid over 4 dagen merk dat ik nek klachten krijg dan vind ik dat een goede reden om terug te brengen los van dat ik onder de indruk ben. (Iets wat je trouwens na een simpele test in de winkel niet meteen gaat merken) En dan mijn vraag over Asgard wrath, als ik weet dat free copy sowieso verloren is voor 2de hands dan kan ik het evengoed claimen. Als ik een serieus antwoord krijg dat indien ik het niet claim het gekoppeld blijft, dan claim ik het niet. Verder ga ik hier niet over discussiëren
Je probeert nu wel heel makkelijk jouw gedrag goed te praten. Ja, je kunt hem testen, niet volledig in gebruik nemen.
Vooral het feit dat je überhaupt erover nadenkt een spel te claimen terwijl je het toch terug zou willen sturen, zegt genoeg over jouw motieven.
Testen betekent even kort kijken of het voldoet aan de verwachtingen, niet meer.

Nekklachten kun je makkelijk oplossen door een andere headstrap te kopen. Als dat je enige klacht is, zou ik hem lekker houden.

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik was heel erg benieuwd wat VR kan op dit moment, en wou weten voor welke use cases ik dit voor mezelf kon gebruiken.
Je kan ook een goedkope headstrap kopen met battery (verdeeld het gewicht veel beter!). Kost iets van 35 euro. En in het begin heb je sowieso wat meer last, met de tijd zelfs met de standaard strap heb je veel minder last. Maar betere headstrap met battery is aan te raden sowieso (alleen al vanwege de batterijduur).
Al bv 3d films bekeken? Of PCVR games (maar misschien heb je geen game pc).

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:27
Als ik een serieus antwoord krijg dat indien ik het niet claim het gekoppeld blijft, dan claim ik het niet. Verder ga ik hier niet over discussiëren
Wat ik dan niet snap, waarom ga je iets claimen voor iets wat je vervolgens terugstuurt omdat het niet bevalt.
Dat lijkt mij dan zeer zeker wel onterechte verrijking ten nadele van de leverancier.
DutchAce schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:34:
[...]
Het wordt tijd dat ze voor dit soort gebruik (misbruik) van return policies een heffing kunnen aanrekenen.
Dat kan ook, mits er schade is die hersteld moet worden. In dit geval zou het de game zijn die vergoed moet worden.
Dus zouden ze de aanschafsprijs van het spel in rekening kunnen brengen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12 15:35

sn0ww

Goet is niet goed.

https://www.bobovr.com/products/s3-pro

De nieuwe headstrap van Bobo Vr, voor de Quest 3.

[ Voor 10% gewijzigd door sn0ww op 24-01-2024 13:36 ]

..........

• SacreBleu
Ik weet nog niet of ik deze ga aanschaffen. Actieve koeling lijkt mij leuk maar weet niet of een constant geluid vervelend gaat zijn. De grotere acuu kan ik wel waarderen, maar kon nergens vinden of je deze ook los kan aanschaffen.

BoboVR heeft wel verklaard dat ze de nieuwe accu's compatibel met de M2/3 willen maken. Daar heb ik dan wel oren naar.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Koldur
Mooi ding, maar voor mij niet interessant op dit moment, mijn huidige BoboVR M2 naar M3 doet het perfect voor mij, ook genoeg batterij capaciteit. Koeling is op zich grappig, zeker als het ook de headset zelf koelt, maar voorlopig geen nood voor.

Als je nog geen M3 hebt, is dit wel de juiste versie om aan te schaffen denk ik, dan zou ik het wel gedaan hebben.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:23
Playa del C. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:10:
[...]

Die hub doet het bij mij prima, maar als test heb ik de hele hub er tussenuit gehaald. Heb genoeg usb-poorten en rechtstreeks aansluiten werkt bij mij exact hetzelfde als met die hub. Het was een goedkope service van pimax om de hub na te leveren. De Crystal heeft veel power nodig en niet elke pc kan dat blijkbaar genoeg leveren. Degelijke voedingen en moederborden hebben de hub niet nodig, tenzij je de extra USB poorten nodig hebt of praktisch vindt.

Voor andere lezers Heb de Crystal nu als koper van dag 1 in vrijwel dagelijks in gebruik. Hij was al goed, maar is momenteel nog beter. Uiteraard vooral voor sims of de wat rustigere games of films. Voor mij is het volgende geen nadeel, maar het gaat allemaal via PCVR en dus bekabeld.

Nieuwe features sinds mijn review bij de launch: 72 Hz mode is erg nuttig voor zware sims en/of te zwakke pc's. Ik gebruik het
Eye tracking is werkend en geweldig. Ik speel momenteel volop DCS, heb de race-cockpit omgebouwd naar vlieg-cockpit. Met quadviews kriig je erg veel fps, zonder dat het beeld iets inlevert aan kwaliteit (je rendert alleen waar je kijkt scherp).
Comfort is geweldig. Ik heb de headset uren op, merk er nauwelijks iets van. De kabel merk ik niet als ik in de stoel zit. Nog steeds naarmijn mening het beste beeld en de beste optie voor sims.
Deed eerst iRacing dat draaide op 120 fps met eye-tracking en hoge settings (op 3080Ti). Geen ervaring met MSFS, maar ook dat is goed werkbaar volgens andere bronnen en ga ik volgend jaar eens proberen.

Kijk uit naar de extra fov lenzen die uitkomen binnenkort. Die geven zo'n 10-15 meer graden aan beeld in de breedte. Van een acceptabele 103 graden naar iets meer dan 115 graden.
Moederboord en voeding zijn het probleem niet (Gigabyte X670E Aorus Master en Corsair HX1000i) , probleem is dat hier bijna alle USb poorten in gebruik zijn voor controllers (flightsimmer met veel randapparatuur)

Zit net te denken :
Een keer een cheap PCI-E USB slot met aparte voeding proberen, misschien dat dat voldoende is voor de stroom voorziening van de Crystal.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Soliest
dierkx36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Moederboord en voeding zijn het probleem niet (Gigabyte X670E Aorus Master en Corsair HX1000i) , probleem is dat hier bijna alle USb poorten in gebruik zijn voor controllers (flightsimmer met veel randapparatuur)

Zit net te denken :
Een keer een cheap PCI-E USB slot met aparte voeding proberen, misschien dat dat voldoende is voor de stroom voorziening van de Crystal.
Daarom gebruik ik de "hubjes" in mijn toetsenbord en monitor om daar mijn muis en joysticks op aan te sluiten. Dan heb ik meteen weer 4 poorten op mijn moederbord vrij ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 23:31
Ik probeer iracing in VR te starten op mijn quest3, maar bij gelijk welke optie ik kies in de iracing UI (occulus, openxr, ...) wordt iracing in een gewoon venster geopend.
Ik open iracing vanuit Virtual Desktop.
Weet iemand wat de reden hiervan precies kan zijn?

EDIT: blijkbaar is het probleem enkel als ik via occulus VR wil starten. Via openXR werkt het wel.
Nu had ik echter graag eens occulusVR gebruikt om daar wat in te prutsen ivm de instellingen..

[ Voor 27% gewijzigd door fjskmdl2 op 27-01-2024 10:58 ]

• Koldur
fjskmdl2 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:51:
Ik probeer iracing in VR te starten op mijn quest3, maar bij gelijk welke optie ik kies in de iracing UI (occulus, openxr, ...) wordt iracing in een gewoon venster geopend.
Ik open iracing vanuit Virtual Desktop.
Weet iemand wat de reden hiervan precies kan zijn?

EDIT: blijkbaar is het probleem enkel als ik via occulus VR wil starten. Via openXR werkt het wel.
Nu had ik echter graag eens occulusVR gebruikt om daar wat in te prutsen ivm de instellingen..
Virtual Desktop kan nooit samen werken met Oculus, het zijn beide aparte runtimes. Als je Oculus wil gebruiken, moet je via Link of Air-link werken.

• Llopigat
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik hou het toch maar bij de oude want nieuwe accu's nodig, en die ventilator bovenop vind ik een beetje...

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi5.walmartimages.com%2Fasr%2Fea36ccaa-a423-495b-a9ec-a27f21c8ec5c_1.a1ec15996d08414c654d5be0ba2a5a7a.jpeg&f=1&nofb=1&ipt=65799e57be9de4eaae6c582afa8c350ced051740956df3f107d4eff8271b8896&ipo=images

Wel fijn dat nu het quest-batterij-leegloop probleem opgelost is (neem ik aan tenminste omdat hij nu kan snelladen). Maar het gebeurde zo langzaam dat het voor mij geen probleem zal zijn (ik moet nog steeds mijn headset ombouwen)

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 27-01-2024 16:27 ]

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
Aviators VR is tijdelijk gratis op Steam. Het is een korte adventure over Pools luchtpersoneel tijdens de 2de wereldoorlog.

https://store.steampowered.com/app/2707150/Aviators_VR/

[ Voor 3% gewijzigd door WinterMute2025 op 28-01-2024 11:00 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren weer eens m'n Quest gebruikt. Zit nu te kijken om hem te upgraden, maar het is wel een bak met geld... Ik wil dus echt eerst weten of het de moeite waard is. Is hij comfortabeler te dragen? (hij is tenslotte zwaarder). De resolutie is hoger, dus alles zou scherper moeten zijn, maar zijn de lenzen beter in te stellen? Mijn partner kan de lenzen van de Quest niet dicht genoeg bij elkaar zetten, bijvoorbeeld.

En tenslotte, ik gebruik de Quest met name met Steam, m.b.v. Viritual Desktop Streamer. Ik heb dus geen Oculus software geinstalleerd op m'n pc. Werkt dat met de Quest 3 hetzelfde?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Soliest
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:19:
Gisteren weer eens m'n Quest gebruikt. Zit nu te kijken om hem te upgraden, maar het is wel een bak met geld... Ik wil dus echt eerst weten of het de moeite waard is. Is hij comfortabeler te dragen? (hij is tenslotte zwaarder). De resolutie is hoger, dus alles zou scherper moeten zijn, maar zijn de lenzen beter in te stellen? Mijn partner kan de lenzen van de Quest niet dicht genoeg bij elkaar zetten, bijvoorbeeld.

En tenslotte, ik gebruik de Quest met name met Steam, m.b.v. Viritual Desktop Streamer. Ik heb dus geen Oculus software geinstalleerd op m'n pc. Werkt dat met de Quest 3 hetzelfde?
- Is hij comfortabeler te dragen? -> nagenoeg hetzelfde, een andere strap is aan te raden
- maar zijn de lenzen beter in te stellen? -> Ja, traploos instelbaar maar niet meer zoveel nodig omdat de sweetspot ook een stuk groter is geworden
- Werkt dat met de Quest 3 hetzelfde? -> zeker, nu zelfs met eigen streamer opties welke ook erg goed werken

upgrade ten opzichte van de Q2 is uiteindelijk wel marginaal. Het hangt er maar net vanaf wat je verwachtingen zijn en of je een pixel fkkr bent of de upgrade echt wat voor je is.

• SacreBleu
Zelf ervaarde ik de upgrade naar de Q3 als redelijke grote stap. De Q3 is een stuk scherper door de pancake lenzen en er is een groter gebied waarin het scherp blijft. De standaard strap is vrijwel hetzelfde als die van de Q2. Van het gewicht heb ik niet veel gemerkt, als ik eerlijk ben.

Ik heb de mijn wel uitgerust met een BoboVR maar vooral omdat ik de externe accu fijn vind.

• Koldur
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:19:

De standaard strap is niet comfortabel nee, daarvoor zou ik een andere aanschaffen en kost je ook weer €50-€120 extra en is persoonlijk wat je prettig vindt. De duurdere modellen komen meestal met geïntegreerde of verwisselbare extra batterij, wat een ander minpunt van de Quest (geldt voor de 2 en 3 hetzelfde) aanpakt.

De IPD is al genoeg over gezegd door mijn voorgangers, die is prima.

Het verschil tussen de Q2 en Q3 op grafisch gebied is gigantisch voor mij en heeft niets te maken met pixel peeping. Het verschil is echt enorm met mijn oude Q2 (misschien had ik een slechte? Vermoed van niet) en mijn Q3.
Met sim racen valt dit het meeste op, vooral omdat je dan vaak echt in de verte kijkt om dingen goed in te schatten. Dat was echt veel minder goed op de Q2, met de Q3 is dat zo bizar veel beter, ook zijn borden in de verte echt goed te lezen e.d.
Maar ook met Half Life Alyx was het verschil erg groot voor mij, ik voelde mij veel meer daar dan dat ik het idee had een headset op te hebben.

Erg persoonlijk dus, maar het is bij mij echt geen pixel peeping/placebo, ik heb het met andere mensen ook getest, zonder te vertellen welke ze ophadden en het was voor hen super duidelijk welke beter was en dat was de Q3.

Als je tot aanschaf overgaat, vergeet dan niet eerst je Q2 van het huidige Meta account te verwijderen, een referral link te gebruiken en dan pas de Q3 te koppelen. Dan krijgen jij en de persoon van die link €30 shop tegoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 31-01-2024 09:57 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hmm, die pancake lenzen zal dan wel een behoorlijk verschil uitmaken, want dat vind ik nu het grootste probleem van m'n Quest. Dat hij eigenlijk alleen scherp in het midden is. Misschien toch maar eens bespreken met m'n partner... Die 3 is natuurlijk ook al een enorme stap qua resolutie...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SacreBleu
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:26:
Hmm, die pancake lenzen zal dan wel een behoorlijk verschil uitmaken, want dat vind ik nu het grootste probleem van m'n Quest. Dat hij eigenlijk alleen scherp in het midden is. Misschien toch maar eens bespreken met m'n partner... Die 3 is natuurlijk ook al een enorme stap qua resolutie...
Resolutie is zeker een stap, maar de resolutie was op de Q2 geen probleem voor mij. In ieder geval wat ik speelde.

De pancake lenzen zijn wel een groot verschil. Ze zijn scherper en het gebied waarin het scherp is en blijft is groter, dus minder geneuzel met de headset. De meeste vooruitgang merk je vooral wanneer je na een tijdje de Quest 2 weer opzet.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SacreBleu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Resolutie is zeker een stap, maar de resolutie was op de Q2 geen probleem voor mij. In ieder geval wat ik speelde.

De pancake lenzen zijn wel een groot verschil. Ze zijn scherper en het gebied waarin het scherp is en blijft is groter, dus minder geneuzel met de headset. De meeste vooruitgang merk je vooral wanneer je na een tijdje de Quest 2 weer opzet.
Ik heb een Quest, geen Quest 2 :D Ergens in mei 2020 gekocht (moest toch wat, met het geld wat we toen voor de vakantie gepland hadden :p)

Maar het verschil in grootte tussen die 2 is echt flink! En toen m'n partner zag dat de IPD's tot 53mm kon zei hij: doen!

• Koldur
SacreBleu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Ik weet niet of het de resolutie is, de pancake lenzen of een combinatie daarvan, maar de scherpte in de sweetspot is voor mij ook echt veel beter geworden m.b.t. leesbaarheid met simracen, maar ook HL:A en andere spellen.

De resolutie van de Quest 3 is echt een stuk beter dan de droge cijfers lijken te laten zien. Het display van de Quest 2 wordt maar gedeeltelijk benut, die van de Quest 3 wel. Het verschil, voor zover ik kan zien, is 30%!! Dat is een aardig verschil.

• SacreBleu
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb een Quest, geen Quest 2 :D Ergens in mei 2020 gekocht (moest toch wat, met het geld wat we toen voor de vakantie gepland hadden :p)

Maar het verschil in grootte tussen die 2 is echt flink! En toen m'n partner zag dat de IPD's tot 53mm kon zei hij: doen!
Ooooh, als je van een Q1 afkomt dan is het verschil niet alleen dag en nacht maar ook Aarde -> Mars.
Dat is dan sowieso een gi-gan-tische verbetering. Ook tof dat je akkoord hebt gehad van 'de baas' :+
Het gaat sowieso genieten worden. :)

SacreBleu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Ooooh, als je van een Q1 afkomt dan is het verschil niet alleen dag en nacht maar ook Aarde -> Mars.
Dat is dan sowieso een gi-gan-tische verbetering. Ook tof dat je akkoord hebt gehad van 'de baas' :+
Met de uitzondering van zwartniveau... De q1 had een oled scherm en helaas zijn ze daar vanaf gestapt.

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:53
Finraziel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Met de uitzondering van zwartniveau... De q1 had een oled scherm en helaas zijn ze daar vanaf gestapt.
Dit kan ik alleen maar onderschrijven.
Ik ben ook overgestapt van de Q1 naar de Q3 en op elk front wordt de Q1 overklast, maar het gebrek aan fatsoenlijke zwartwaarden blijft echt een gemis. Maar ik heb de Q1 niet een keer meer opgepakt en dat zegt eigenlijk genoeg.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 16:28
BaggerDeBagger schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Dit kan ik alleen maar onderschrijven.
Ik ben ook overgestapt van de Q1 naar de Q3 en op elk front wordt de Q1 overklast, maar het gebrek aan fatsoenlijke zwartwaarden blijft echt een gemis. Maar ik heb de Q1 niet een keer meer opgepakt en dat zegt eigenlijk genoeg.
Klopt, maar op de Q2 was het een stuk hinderlijker dan op de Q3. Wat dat betreft zijn de zwartwaarden op de Q3 een stukje beter dan de Q2 maar OLED of FALD (Q pro) blijft toch een stuk beter.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• SacreBleu
Finraziel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Ah, dat is een goed punt. Geen rekening mee gehouden, ik heb geen Q1 gehad. Ben van de Rift S naar een Q2 gegaan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SacreBleu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Het is ons geld, dus 2 personen moeten "akkoord" geven :D

Nu nog naar accessoires zoeken....

• Tassadar32
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:35:
[...]

AMVR controller grips.
Iets van een silicon facial interface (standaard kussen is iets ruw).
Battery strap (ik heb de Elite Battery Strap van Meta, Bobo zijn ook veel mensen enthousiast over).

Piano + kabel voor PianoVision (ok, dat was een wat dure accessoire, maar wel een erg leuke).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• BaggerDeBagger
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Alvast wat afraders :+
Ik had de elite strap met batterij van Meta, maar zoals bij zovelen werd ook bij mij de batterij niet langer herkend door de Q3. Een afrader dus.
Ik heb ook de charging dock van Meta en hoewel deze mooi samenwerkte met de elite strap en de controllers draadloos oplaadt, gaat deze niet samen met custom grips of custom face covers. Dit komt doordat de vorm van Q3 vrij nauw past op de dock en snel geen contact meer maakt. Wat mij betreft ook geen aanrader.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zojuist heb ik de BoboVR M3 mini strip binnen gekregen.

Mijn eerste indruk; dit is zo veel fijner en makkelijker.
Je zet de bril veel meer op, even draaien aan de knop en hij zit vast. Zorgt er zeker voor dat 't ook voor de kids hier veel makkelijker is om hem op- en af te zetten. Zelfs zonder de band over je hoofd zit 't ding al hartstikke goed.

Ik vraag me af of de M3 Pro echt 'nodig' is, binnenkort een vergelijken bij iemand die de M3 Pro besteld heeft.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tassadar32 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:45:
[...]

AMVR controller grips.
Iets van een silicon facial interface (standaard kussen is iets ruw).
Battery strap (ik heb de Elite Battery Strap van Meta, Bobo zijn ook veel mensen enthousiast over).

Piano + kabel voor PianoVision (ok, dat was een wat dure accessoire, maar wel een erg leuke).
Die piano is wel geinig, maar geen accessoire voor mij :p

In ieder geval een lens cover, een cover voor de facial interface en iets voor de controller (wat ik zag zat er geen touwtje meer omheen?). Ik zag ook iets als een lens bescherming, aangezien m'n partner een bril heeft. En natuurlijk een andere strap. Weet nog niet of ik er 1 met batterij wil...

• SacreBleu
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:11:
[...]

In ieder geval een lens cover, een cover voor de facial interface en iets voor de controller (wat ik zag zat er geen touwtje meer omheen?). Ik zag ook iets als een lens bescherming, aangezien m'n partner een bril heeft. En natuurlijk een andere strap. Weet nog niet of ik er 1 met batterij wil...
Strap is er nog. Lens beschermers is misschien handig, maar je zou ook kunnen kijken voor lens adapters, zodat je partner ze erin kan klikken. Scheelt de bril.

De Q3 gaat zelf ongeveer 2 uur mee, afhankelijk van het spel en of je AR gebruikt. Als dat goed zat is, dan heeft een batterij niet veel meerwaarde, is dat te weinig? Dan is een strap met batterij aan te raden. Of je gebruikt een powerbank die je in je zak stopt.

• dizzytal
  • Niet online
[...]

Controlles hebben gewoon nog een touwtje.

Ik heb voor als ik mijn bril op heb de AMVR Face cover, die heeft een 'Ice Silk Cotton' rand, of een nep lederen, die Silk Cotton is erg lekker. Hij is wel wat smaller lijkt 't qua neus gedeelte, mijn neusvleugels komen iets tegen de rand, dat vind ik wat minder.

Qua strap, zie hierboven ;-) Kijk ook eens naar de M3 Mini (zo van; 't hoeft 't niet perse de ' Pro'. te zijn >:) )
Optioneel kun je hier ook een accu op aansluiten trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door dizzytal op 31-01-2024 14:21 ]

• Koldur
Ik zou wel echt voor een strap en batterij gaan. Misschien vind je 1,5-2 uur nu voldoende, maar als je daar later anders over denkt, moet je dan weer een nieuwe strap gaan kopen of gaan beunen.

Ik vind dat de Quest 3 wel echt net te kort meegaat m.b.t. de batterij, waar ik dit bij de Quest 2 nog net OK vond, is dat bij de 3 niet het geval. Daarbij komt dat straps met een batterij vaak ook comfortabeler zitten d.m.v. betere gewichtsverdeling.
De Quest laadt ook lang op, dus als je batterij leeg is, moet je echt even wachten. Met een batterij strap, helemaal met verwisselbare batterijen, kun je praktisch oneindig doorgaan.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 20:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Koldur schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:24:
Ik zou wel echt voor een strap en batterij gaan. Misschien vind je 1,5-2 uur nu voldoende, maar als je daar later anders over denkt, moet je dan weer een nieuwe strap gaan kopen of gaan beunen.

Ik vind dat de Quest 3 wel echt net te kort meegaat m.b.t. de batterij, waar ik dit bij de Quest 2 nog net OK vond, is dat bij de 3 niet het geval. Daarbij komt dat straps met een batterij vaak ook comfortabeler zitten d.m.v. betere gewichtsverdeling.
De Quest laadt ook lang op, dus als je batterij leeg is, moet je echt even wachten. Met een batterij strap, helemaal met verwisselbare batterijen, kun je praktisch oneindig doorgaan.
De oplaadtijd valt wel echt flink tegen ja.
Ik heb voor 30 euro een Otterbox Powerbank met 18 watt PD ondersteuning besteld. Dat ding stop je in je zak, kabeltje er aan en gaan. Denk niet dat ik daar last van ga hebben. Dti ding zou de Quest bij kunnen laden tijdens het gamen om de accuduur wat te verlengen. Alleen bij de veeleisende games zal die winst wat minder zijn.
Ik post t.z.t. mijn bevindingen hier wel.

Nu ook op zoek naar een andere strap, want dat elastiek irriteert mij na drie kwartier al enorm.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Ik heb hem nog nooit onder de 50% gebruik in één sessie gehad, en ook mijn CV1 speelde ik nooit heel lang mee. Maar natuurlijk persoonlijk. Aan ene kant kan ik me voorstellen dat je het direct goed wil doen, aan andere kant kan je altijd nog upgraden.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-12 23:45
ik heb op de quest 2 Underdogs VR. voor hoever ik heb kunnen spelen een erg leuke game
maar nu komt het: Als ik het spel start zie ik wel de pointer maar de rest blijft zwart. als ik uit de "zone" loop registreert die dat wel.
al geprobeerd:
game uninstallen en weer installen
"hard" reset door powerbutton ingedrukt te houden
resetten van de guardian

helaas werkt dit allemaal niet. andere games werken wel gewoon

iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• SacreBleu
gupfishy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:24:
ik heb op de quest 2 Underdogs VR. voor hoever ik heb kunnen spelen een erg leuke game
maar nu komt het: Als ik het spel start zie ik wel de pointer maar de rest blijft zwart. als ik uit de "zone" loop registreert die dat wel.
al geprobeerd:
resetten van de guardian

Heb je al eens gewacht om te kijken of het spel nog aan het laden is?

Eventueel een rondje draaien, zou zomaar kunnen dat hij het menu achter je laat zien. Heb ik ook weleens met games gehad.

• gupfishy
heb een keer 10 minuten gewacht. en gedraaid. maar goede tip ja. Had het al geprobeerd maar vergeten op te schrijven. dank

• Julian
[...]

Er staan ook een paar straps in de V+A (waaronder eentje van mij, kon het niet laten dat even te vermelden).

[ Voor 69% gewijzigd door Julian op 31-01-2024 18:29 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12 19:53
Heeft iemand voor mij een app referral link voor assassin's creed nexus?

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sokucho schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 02:31:
Heeft iemand voor mij een app referral link voor assassin's creed nexus?
Voor referrals kan je de volgende link gebruiken: https://meta-dog.github.io/meta-dog/
Overigens zie ik in de store dat ze 30% korting aanbieden: https://www.meta.com/en-gb/experiences/5812519008825194/

• Tassadar32
[...]

Zoals anderen ook al aangeven is een batterij in je strap ook heel fijn voor de gewichtsverdeling. Ander voordeel is dat als alles helemaal leeg is je met twee laders tegelijk kan opladen. Een aan de Quest direct en een aan je battery strap. Dat geeft toch net wat minder laadtijd.

De AMVR controller grips zitten goed genoeg vast om zonder lanyard om je pols te gebruiken. Sommige mensen vinden die lanyards enorm vervelend. De casing van de controller grip heeft wel een gaatje waar je de lanyard doorheen kan trekken. Voor de zekerheid gebruik ik ze dus wel, ik vind het verder niet hinderlijk. Dat de AMVR grips een luikje hebben om makkelijk bij je AA te komen is wel een groot voordeel. Ik had op de Q2 grips die dat niet hadden en dan kan je elke batterijwissel alles uit elkaar halen.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik heb ondertussen de AMVR Facecover binnen voor mijn Pico 4, wat een enorm verschil qua comfort! Hij zit echt als gegoten! :)

Even wat anders, ik heb een vettig laagje op mijn lensen, met een doekje smeer ik het alleen maar uit, wat kan ik het beste (veilig) gebruiken om dit schoon te maken?

• gupfishy
al geprobeerd:
resetten van de guardian

• SacreBleu
gupfishy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:17:
al geprobeerd:
resetten van de guardian

Ik zou mensen iets meer de tijd geven. Je vorige post is minder dan 24 uur geleden. O-)

• gupfishy
Je hebt gelijk. Ik dacht dat het 2 dagen geleden was. Heb hem in de tussentijd een keer een uur aan laten staan, maar ook geen resultaat

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Die lijkt mij erg vet....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Llopigat
  • Niet online
Ziet er geweldig uit ja!!

Dit is ongetwijfeld de PC versie (of PS5 wellicht) want de Quest haalt deze kwaliteit niet. Dat is ook wel de versie die ik ga nemen.

Echt heel fijn om te zien dat er nog PCVR ontwikkeling is.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 02-02-2024 01:46 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren de Quest 3 binnen gekregen. Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Bij het opstarten begon het wauw-effect al. Die pass-through is nu echt bruikbaar (van de Quest kun je hem eigenlijk alleen gebruiken om je boundary te bepalen), waardoor die AR ook leuk wordt. Ik was hem aan het instellen toen mijn partner richting mijn "scherm" liep en ik wilde al bijna zeggen dat hij niet voor m'n scherm moest lopen :p

Wel gelijk een andere headstrap gekocht, want die standaard is echt vreselijk. Zeker als je dat ding met 2 personen gebruikt, met elk een heel andere vorm hoofd. Hij is bijna niet in te stellen!

Nu dan nog een vraag, zijn er ook spellen die je in VR met z'n 2en kunt spelen (coop)? Want we hebben natuurlijk nu 2 brillen...

• Llopigat
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:22:
Nu dan nog een vraag, zijn er ook spellen die je in VR met z'n 2en kunt spelen (coop)? Want we hebben natuurlijk nu 2 brillen...
Je kan bijvoorbeeld Horizons gebruiken met zijn tweeen (zijn ook games in).

Let wel op dat je niet tegen elkaar aanloopt. Quests hebben daar geen detectie voor. Zelfs als je samen in dezelfde game zit weten de quests van elkaar niet waar ze zichzelf in de fysieke ruimte ten opzichte van elkaar bevinden.

Ik heb wel eens ervaringen gedaan waar je met elkaar in dezelfde ruimte rondloopt op basis van de Vive Focus 3 en die kunnen dat wel, en dan zie je elkaar gewoon (of in elk geval een placeholder). Maar die zijn echt voor zakelijk gebruik / evenementen bedoeld.

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-12 14:26

Ik heb zelf naast de Quest 3, een tweedehands Pico 4 gekocht voor 'Local' Co-Op, de Pico koppel ik met Virtual Desktop voor PCVR, de Quest 3 draait dan Native. Als een spel Cross-buy is kun je hem native op de Q3 spelen en via Oculus op de PC als PCVR.

Ik doe de volgende spellen in deze setup, in co op:
- Contractors (Crossbuy)
- Onward
- Arizona Sunshine 2 (Crossbuy)
- Walkabout Mini Golf (Crossbuy)
- Premium Bowling (Crossbuy) (saai)
- Cook Out (Crossbuy)
- Arizona Sunshine 1

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
Gisteren de Quest 3 binnen gekregen. Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Bij het opstarten begon het wauw-effect al. Die pass-through is nu echt bruikbaar (van de Quest kun je hem eigenlijk alleen gebruiken om je boundary te bepalen), waardoor die AR ook leuk wordt. Ik was hem aan het instellen toen mijn partner richting mijn "scherm" liep en ik wilde al bijna zeggen dat hij niet voor m'n scherm moest lopen :p

Wel gelijk een andere headstrap gekocht, want die standaard is echt vreselijk. Zeker als je dat ding met 2 personen gebruikt, met elk een heel andere vorm hoofd. Hij is bijna niet in te stellen!

Er zijn genoeg coop spellen beschikbaar op Quest. Ik neem even aan dat het Quest only multiplayer moet zijn, maar je hebt dan onder andere de volgende games:

- Zero Caliber Reloaded
- After the Fall
- Dungeons of Eternity

En met PCVR groeit het aantal beschikbare MP games natuurlijk ook (indien mogelijk). :)

• Flying Hawkic
Ziet er cool uit. Maar zo'n dingen kan ik niet aan in VR.

Ik ben liefhebber van horror films, maar in VR is het iets helemaal anders voor mij.

• Koldur
Ik denk dat Beat Saber met elkaar in dezelfde ruimte ook heel leuk is. Ik vind het online in ieder geval heel geinig, maar lijkt mij in het echt naast elkaar echt leuk.

Ik heb geen ervaring met coop, heb de ruimte daar ook niet voor helaas.

• Koldur
nieuws: Meta Quest-headsets krijgen ondersteuning voor Apples Spatial Video

Wel tof dat dit gebeurt, heb zelf geen iPhone, maar kan alleen maar toejuichen dat twee dergelijke bedrijven dit met elkaar werkend maken. Technisch weinig innoverend, maar dat is vaak het geval. Probleem zit hem in het willen beschikbaar maken onderling.
Hopen dat dit een stap is die in de toekomst nog makkelijker te maken is.

Hoop dat er ook Android toestellen gemaakt worden met 3D video, lijkt mij echt geweldig om dergelijke videos te maken van verre reizen en die zo terug te kunnen zien.

• Flying Hawkic
Koldur schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:36:
nieuws: Meta Quest-headsets krijgen ondersteuning voor Apples Spatial Video

Wel tof dat dit gebeurt, heb zelf geen iPhone, maar kan alleen maar toejuichen dat twee dergelijke bedrijven dit met elkaar werkend maken. Technisch weinig innoverend, maar dat is vaak het geval. Probleem zit hem in het willen beschikbaar maken onderling.
Hopen dat dit een stap is die in de toekomst nog makkelijker te maken is.

Hoop dat er ook Android toestellen gemaakt worden met 3D video, lijkt mij echt geweldig om dergelijke videos te maken van verre reizen en die zo terug te kunnen zien.
Ik heb zelf geen iPhone, maar Spatial Video is waarschijnlijk gewoon het opnemen van een filmpje in 3D?

In plaats van alle AI-features had Samsung dat beter in de S24 gestoken, lijkt mij...

Ik denk dat bedrijven in de VR-sfeer goed begrijpen dat ze moeten samenwerken om het tot een succes te maken. Alles draait rond het verhogen van de adoptie van VR-headsets (ook al zegt Apple dat het om "Spatial Computing" gaat).

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
Flying Hawkic schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:02:
[...]

Ik heb zelf geen iPhone, maar Spatial Video is waarschijnlijk gewoon het opnemen van een filmpje in 3D?
Moet je dan geen camera's hebben die ook 3D filmen?

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 13:31
raro007 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Met de QuestGamesOptimizer is "3D capture" al mogelijk met de Quest 3.

• Koldur
raro007 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Twee goed gecoördineerde camera's maken een 3D camera, en dat heeft de iPhone dus.

• Flying Hawkic
Koldur schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:59:
[...]

Twee goed gecoördineerde camera's maken een 3D camera, en dat heeft de iPhone dus.
En er bestaat geen Android telefoon die dat doet? Gemiste kans in de S24, toch? In plaats van heel die AI-meuk waarvan ze toch stellen dat het "voorlopig" gratis is. Dan weet je al wat er gaat gebeuren.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
Flying Hawkic schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:44:
[...]

En er bestaat geen Android telefoon die dat doet? Gemiste kans in de S24, toch? In plaats van heel die AI-meuk waarvan ze toch stellen dat het "voorlopig" gratis is. Dan weet je al wat er gaat gebeuren.
iPhone neemt nu bewegende beelden op met de hoofd- en ultragroothoekcamera en stelt het beeldbereik van de ultragroothoekcamera in op dat van de hoofdcamera.
Ik denk dat die lenzen niet echt exclusief zijn voor Apple en ook op samsung staan.
En is het meer een software matig iets.
En dan meuk toevoegen is ook wat anders..
Wat denk je dat die Spatial Video geen meuk is?
Anders hoefde je die niet via instellingen menu te activeren.

• Flying Hawkic
raro007 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 02:39:
[...]

iPhone neemt nu bewegende beelden op met de hoofd- en ultragroothoekcamera en stelt het beeldbereik van de ultragroothoekcamera in op dat van de hoofdcamera.
Ik denk dat die lenzen niet echt exclusief zijn voor Apple en ook op samsung staan.
En is het meer een software matig iets.
En dan meuk toevoegen is ook wat anders..
Wat denk je dat die Spatial Video geen meuk is?
Anders hoefde je die niet via instellingen menu te activeren.
Het is misschien ook een gimmick, maar goed.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47
Even een vraag van een VR Noob, ik wil eens gaan spelen met een Pico 4 met PC games zoals Automobilista 2, ik wil hiervoor Virtual Desktop aanschaffen.

Alleen hoe zit het eigenlijk met de resolutie? Stil je deze ingame in? Of doe je dit binnen Virtual Desktop? Dat gedeelte is me niet helemaal helder? :?

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Er zijn mogelijkheden via zowel VD, het spel zelf en via steamvr.
Ik stel zelf altijd in via VD en verder laat ik streamvr op 1.0 staan en zit niet aan de resolutie van het spel.
Op internet lees ik:

Pico 4

Potato: 1488x1488

Low: 1776x1776

Medium: 2064x2064

High: 2544x2544

Ultra: 2736x2736

Godlike: 3120x3120

Ik zelf heb m volgens mij op ultra staan op een 2080.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 20:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die Kiwi Strap voor de Quest 3 is wel echt een verademing zeg... Dan merk je meteen wat voor onding de meegeleverde strap eigenlijk is.
Ook de Otterbox Powerbank doet zijn werk goed (met 18w PD voor slechts 3 tientjes). Tijdens het spelen van Moss loopt de accu echt veel langzamer terug.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Ik ben van plan om de quest 3 te gaan aanschaffen. Ik kan echter weinig vinden over het gebruik voor een bril dragen, ik weet dat je de quest kan verstellen daarvoor. Vraag aan de bril dragers hier hoe dat bevalt?

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
Ik kan de Quest 3 over mijn bril dragen. Ik heb een smal montuur.

Je kunt de Quest dieper en minder diep zetten. Bij de Rift S had ik voorzetlenzen en deed ik het zonder bril. Bij de quest 3 heb ik die behoefte nog niet gehad.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 16:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

joppe113 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
Ik ben van plan om de quest 3 te gaan aanschaffen. Ik kan echter weinig vinden over het gebruik voor een bril dragen, ik weet dat je de quest kan verstellen daarvoor. Vraag aan de bril dragers hier hoe dat bevalt?
Ik gebruik hem met bril en vind dat best prima. Zit niet strak en ik heb geen last van een verminderde FOV voor mijn gevoel.

• Julian
Ik gebruikte hem ook wel eens met bril, gaat prima, maar heb inmiddels voorzetlenzen gekocht zodat ik niet telkens dat ding hoef te verstellen tussen bril-stand en lenzen-stand. Kan hem natuurlijk wel in bril-stand laten staan maar dan staat hij verder weg en wordt de FOV ietsje kleiner.

• dizzytal
  • Niet online
joppe113 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
Ik gebruik meestal de Q3 met mn lenzen in, ik heb de AMVR faceplate ding gekocht die heeft iets meer ruimte en merk dat ik dat wel wat fijner vind voor wanneer ik m’n bril op heb. Daarnaast heb ik de BoboVR M3 mini strap die heeft een soort knikje zodat ie wat ruimte heeft bij je oren.

Idee is wel dat ik, wanneer ik binnenkort weer een nieuwe bril aangemeten heb, ik wel inzet lenzen er bij neem.

Maar kortom: gewoon halen, zou geen probleem moeten zijn ;-)

• mr.ripley
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-10 16:03
Zijn er winkels waar je de Quest 3 kunt uitproberen? Ben heel benieuwd of het wat voor mij en mijn zoon is.

Edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door mr.ripley op 07-02-2024 18:27 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Julian schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:33:
Ik gebruikte hem ook wel eens met bril, gaat prima, maar heb inmiddels voorzetlenzen gekocht zodat ik niet telkens dat ding hoef te verstellen tussen bril-stand en lenzen-stand. Kan hem natuurlijk wel in bril-stand laten staan maar dan staat hij verder weg en wordt de FOV ietsje kleiner.
Dat schiet in ons geval niet op, aangezien ik geen bril heb en m'n partner wel :p Hij heeft voorzet lenzen gekocht (heeft net een nieuwe bril, dus alle gegevens van de oogmeting had hij bij de hand). Zijn nog onderweg.

En ondertussen heb ik dat ding nog nauwelijks kunnen gebruiken!

• Julian
mr.ripley schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:27:
Zijn er winkels waar je de Quest 3 kunt uitproberen? Ben heel benieuwd of het wat voor mij en mijn zoon is.

Misschien via het Virtuorium in Leiden? https://www.leidenvr.nl/nl/evenementen-op-locatie

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 19:29

laforte

Helemaal de weg kwijt!

mr.ripley schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:27:

De mediamarkt

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zit ook een beetje rond te neuzen voor een VR headset, mijn zoon vind het geweldig. We zijn een paar keer bij zo'n games locatie geweest waar ze headsets hebben en je verschillende games kan proberen.

ik heb een ps5 dus een logische keuze zou een ps2 vr zijn.
Alleen met playstation heb ik een beetje een minder gevoel omtrend het aantal games en de nieuwe games die eraan komen. ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen playstation met 'move' aankwam. Werd best groots aangekondigd en uiteindelijk is het als een nachtkaars uitgegaan door gewoon te weinig / leuke spellen.

Quest3 lijkt me voor nu de beste keus omdat deze natuurlijk standalone te gebruiken is, we hebben geen hele goed pc thuis staan waar ik een VR headset op zou kunnen aansluiten.

Ik zal me de komende tijd nog verder orienteren.

Burp

• dizzytal
  • Niet online
Wii4all schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:41:
zit ook een beetje rond te neuzen voor een VR headset, mijn zoon vind het geweldig. We zijn een paar keer bij zo'n games locatie geweest waar ze headsets hebben en je verschillende games kan proberen.

ik heb een ps5 dus een logische keuze zou een ps2 vr zijn.
Alleen met playstation heb ik een beetje een minder gevoel omtrend het aantal games en de nieuwe games die eraan komen. ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen playstation met 'move' aankwam. Werd best groots aangekondigd en uiteindelijk is het als een nachtkaars uitgegaan door gewoon te weinig / leuke spellen.

Quest3 lijkt me voor nu de beste keus omdat deze natuurlijk standalone te gebruiken is, we hebben geen hele goed pc thuis staan waar ik een VR headset op zou kunnen aansluiten.

Ik zal me de komende tijd nog verder orienteren.
Zat met zelfde 'dilemma', maar dan gewoon voor mezelf/de hele familie. Heb een PS5 en twijfelde tussen de PS VR2 en Quest. Uiteindelijk toch de Quest gekozen; Sony heeft geen geweldig track record qua VR en Meta zet er toch wel veel op in. Verder is de catalogus van de Quest al veel groter, en heb je de mogelijkheid tot PC VR (altijd leuk om in de toekomst de mogelijkheid wel te hebben, of je 't nu al gebruikt of niet). Groot voordeel, imho, ding is draadloos/standalone dus je kan hem gebruiken waar je wilt. Je pakt hem toch weer veel sneller even op om even wat te spelen.

Nadeel was eigenlijk alleen 'Meta', maar nouja aparte account aangemaakt (ik heb geen FB, Insta ouzo) en maar kijken hoe dat gaat.

Verder is het referral programma van Meta ook best OK, je kan eigenlijk alles wel aanschaffen met een korting en dat scheelt toch weer aanzienlijk. Zeker als je niet de enige in je omgeving bent kun je dat leuk gebruiken voor om wat store credit heen en weer op te bouwen.

De PS VR2 had eigenlijk weinig voordelen buiten de kwaliteit, maar als je niet 1-op-1 vergelijkt valt dat natuurlijk al weer minder op.

• Koldur
@Wii4all
De PSVR2 schijnt erg mooi te zijn, grootste voordeel daarvan t.o.v. de Quest 3 is dat je ongecomprimeerd beeld hebt. Nadeel is dat je altijd aan een kabel vast zit en inderdaad, vrij gelimiteerde keuze in spellen.

Quest 3 is echt heel netjes m.b.t. compressie, maar dan moet je wel een goed netwerk hebben met liefst een aparte router.

@Mede Quest bezitters, iemand al over op v62? Daar schijnt de verbinding met 6E netwerken verbeterd te zijn, maar die update komt hier nog niet binnen.
Dat vind ik nog steeds een van de vervelende punten van de Quest, de willekeur in wanneer je een firmware update kunt toepassen.

Ik heb zelf twee TP-Link AXE5400 routers in AP mode, eentje boven bij mijn simrig, daar red ik 500 zonder problemen, maar beneden is dat anders. Heel apart, maar daar speel ik dan gelukkig ook spellen die ik liever in AV1 of HEVC 10 bit draai. Dan is het prima. Hoopte dat dit met de v62 beter was.

Deze knakker heeft nooit lekker ermee kunnen werken en het lijkt voor hem nu opgelost. Dus wel een mooie ontwikkeling, alleen jammer dus dat je maar moet zien wanneer jij aan de beurt bent.

• BaggerDeBagger
Koldur schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:22:
@Wii4all
De PSVR2 schijnt erg mooi te zijn, grootste voordeel daarvan t.o.v. de Quest 3 is dat je ongecomprimeerd beeld hebt. Nadeel is dat je altijd aan een kabel vast zit en inderdaad, vrij gelimiteerde keuze in spellen.

Quest 3 is echt heel netjes m.b.t. compressie, maar dan moet je wel een goed netwerk hebben met liefst een aparte router.

@Mede Quest bezitters, iemand al over op v62? Daar schijnt de verbinding met 6E netwerken verbeterd te zijn, maar die update komt hier nog niet binnen.
Dat vind ik nog steeds een van de vervelende punten van de Quest, de willekeur in wanneer je een firmware update kunt toepassen.

Ik heb zelf twee TP-Link AXE5400 routers in AP mode, eentje boven bij mijn simrig, daar red ik 500 zonder problemen, maar beneden is dat anders. Heel apart, maar daar speel ik dan gelukkig ook spellen die ik liever in AV1 of HEVC 10 bit draai. Dan is het prima. Hoopte dat dit met de v62 beter was.

Deze knakker heeft nooit lekker ermee kunnen werken en het lijkt voor hem nu opgelost. Dus wel een mooie ontwikkeling, alleen jammer dus dat je maar moet zien wanneer jij aan de beurt bent.
[YouTube: Meta finally fixed the Quest 3 Wi-Fi stability issue with Build v.62]
Gisteravond werd v62 aangeboden en draait nu zonder problemen. Ik heb zelf de beschikking over een Wifi 6 netwerk, dus helaas zonder de E van 6GHz ;)
Werkt overigens stabiel en alle voordelen moet ik nog gaan ervaren.
Ik wacht op v62 enkel vanwege 120Hz Airlink :) . Maar eergisteren had ik hem iig nog niet. Tegelijk, heb lang zonder het gedaan, weekje langer overleef ik ook wel.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koldur schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:22:
@Wii4all

Ik denk dat ik me meer zou ergeren aan een kabel dan aan compressie...

Ik speel eigenlijk alleen zittend, maar dan op m'n bureaustoel. Die 360+ graden kan draaien :p Ik heb wel eens geprobeerd met kabel te spelen (kabel voor opladen, daarom nu ook een headset met batterij...) maar dan toch maar binnen 5 minuten weggelegd omdat ik me net zo'n hond voelde die zich om een paaltje heen had gewikkeld :p

Pagina: 1 ... 105 ... 126 Laatste