Had ook krakende vering, bij de jaarlijkse beurt hebben ze dit (tijdelijk) opgelost. nu, 5 maanden later, beginnen ze weer te kraken.Skubba schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:36:
Wij hebben een E-Golf uit 2020 op het oog met het idee om die als tweede auto in te zetten. Daarover later meer, maar zodoende kwam ik in dit topic terecht.
Ik lees veel reacties over krakende vering bij de E-Golf. Dit is een VW kwaal en betreft (over het algemeen) niet de vering maar de rubbers van de stabilisator stang. OEM is hier geen oplossing voor m.u.v. invetten of vervangen voor nieuwe en hopen dat het weg blijft. In praktijk komt het na een tijd weer terug.
Zie o.a. deze garage die ze aanbied: https://carrec-technocent...%20weg%20te%20absorberen.
DIe maat ben ik!samir1440 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Waar jij denk ik naar op zoek bent zijn de volgende onderdelen:
5GE853665A041 & 5GE853666A041.
Nu nog een vraag, ik vind de extra range velgen niet bepaald mooi. (maar wel handig). Nu zag ik onderstaande youtube video:
Iemand daar ervaring mee? De partij dit het verkoopt dit voor €40... Wellicht zelf een rol folie halen en zelf doen
[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 27-10-2023 10:19 ]
En de actieradius? Is die merkbaar minder? Toevallig in bezit van OBD dongle om uit te lezen?bdbfz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Heb zelf een e-Golf (36kWh) sinds 2017, nu ruim 150K km gedaan. 1 matrix LED koplamp vervangen na 2 jaar (net binnen garantie) omwille van problemen met de motorsturing van de dynamische grootlichten. Zomerbanden en een van de schokdempers vooraan versleten na 140K km (banden ong. 70K km gebruikt, rij elke winter op winterbanden). Wiellagers vooraan vervangen na 150K km, waren al een tijdje versleten maar diagnose heeft even geduurd. Verder nog geen issues gehad.
Ben wel benieuwd hoe de accu is na zoveel km...
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Op gevoel misschien 10 a 15% minder? In de praktijk geen verschil, i.e. het heeft nog nooit problemen gegeven. Ik heb een VCDS dongle, maar ik heb me nooit verdiept in welke waarden betrouwbare informatie over de accu geven.Jazsie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 01:40:
[...]
En de actieradius? Is die merkbaar minder? Toevallig in bezit van OBD dongle om uit te lezen?
Ben wel benieuwd hoe de accu is na zoveel km...
Geen idee hoe dat zit bij VCDS, in ODBeleven kan je het makelijk uitlezen via gateway 19 en dan live coding.
Van het weekend eentje gaan proefrijden en gecheckt en kwam uit op 29,2kWh.
GOM gaf 165km aan op 83% vol (normale stand, verwarming op 22gr). bj 2019 en 80k op de teller.
29.2 / 32 * 100 = ~91%.
Groot verschil met mijn huidige 1ste gen eGolf
. Die zit op 85% maar is wel van 2015 met 75k op de teller.
85% van 21.5kWh hakt er wel goed in overigens.
Maar fijn te horen dat er zelfs na die tijd en km stand maar weinig verschil in zit, doe je voornamelijk langzaam laden of DC (snel) laden @bdbfz?
Van het weekend eentje gaan proefrijden en gecheckt en kwam uit op 29,2kWh.
GOM gaf 165km aan op 83% vol (normale stand, verwarming op 22gr). bj 2019 en 80k op de teller.
29.2 / 32 * 100 = ~91%.
Groot verschil met mijn huidige 1ste gen eGolf
85% van 21.5kWh hakt er wel goed in overigens.
Maar fijn te horen dat er zelfs na die tijd en km stand maar weinig verschil in zit, doe je voornamelijk langzaam laden of DC (snel) laden @bdbfz?
Vanaf 8 november gaat de nieconnect app eruit, nu heb ik de VW app draaien maar lang niet dezelfde functies, eerder minder… meer lotgenoten?
Is dat al zo snel ja?E.D. schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:49:
Vanaf 8 november gaat de nieconnect app eruit, nu heb ik de VW app draaien maar lang niet dezelfde functies, eerder minder… meer lotgenoten?
Ik zie nog steeds dit in de ‘Volkswagen’ app:
:strip_exif()/f/image/EUdQLeczTdzfcXOmTB97YJVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij mis ik sowieso voorverwarmen/voorkoelen?
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 06-11-2023 19:26 ]
Yep, ik gebruik beiden apps nu een jaar en zie nog geen verschil mbt functies.E.D. schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:49:
WeConnect heeft net weer een update gehad op mijn iPad.
Ik kan niet klimatiseren in ieder geval. Moet je daarvoor die identificatie onzin door?Jazsie schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:05:
[...]
Yep, ik gebruik beiden apps nu een jaar en zie nog geen verschil mbt functies.
Net die ID onzin maar doorgegaan (beetje zonde om te betalen voor een service die ik niet meer mag gebruiken)
Ik vraag me oprecht af waarom Volkswagen deze info nodig heeft, terwijl dit met WeConnect niet het geval was.
Ook mooi het nummer dat ze in de VW app aangeven voor contact (0080089347328) is niet in gebruik
Ik vraag me oprecht af waarom Volkswagen deze info nodig heeft, terwijl dit met WeConnect niet het geval was.
Ook mooi het nummer dat ze in de VW app aangeven voor contact (0080089347328) is niet in gebruik

[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 07-11-2023 09:04 ]
Heb via de WeConnect wél een werkend nummer gevonden: 08000200453
De iOS Volkswagen app ondersteunt op dit moment nog geen klimatisering en die ID onzin is alleen nodig voor het op afstand ontgrendelen van de auto
De melding 'geen Online diensten' krijg je altijd als je 1 van de diensten (in mijn Geval Inform en nogwattes. Is nutteloos voor mij omdat ik die gare ingebouwde navigatie toch niet gebruik) niet hebt afgenomen en die melding kan ook niet weg
Lekker bezig Volkswagen
De iOS Volkswagen app ondersteunt op dit moment nog geen klimatisering en die ID onzin is alleen nodig voor het op afstand ontgrendelen van de auto

De melding 'geen Online diensten' krijg je altijd als je 1 van de diensten (in mijn Geval Inform en nogwattes. Is nutteloos voor mij omdat ik die gare ingebouwde navigatie toch niet gebruik) niet hebt afgenomen en die melding kan ook niet weg

Lekker bezig Volkswagen

Dat is naast laden starten het enige wat ik kan in de nieuwe app, identificatie is niet nodig voor te klimatiseren.Tomba schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:37:
[...]
Ik kan niet klimatiseren in ieder geval. Moet je daarvoor die identificatie onzin door?
Mis vooral vooruit verwarmen
Ja zie mijn andere postJazsie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:21:
[...]
Dat is naast laden starten het enige wat ik kan in de nieuwe app, identificatie is niet nodig voor te klimatiseren.
Mis vooral vooruit verwarmen.
Voorruit verwarmen idd! Die zit er ook niet in….
Maar vooral klimatisering is wel echt een mega misser hoor…
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LNbkT2eE2zlLDB25Z7jPSzw9.jpg?f=user_large)
Heb VW aan de lijn gehad, WeConnect gaat er idd uit per 8 November
[ Voor 13% gewijzigd door E.D. op 07-11-2023 11:27 ]
Dat ze dan maar opschieten met de update voor iOS. Klimatiseren is in dit jaargetijde geen overbodige luxe.E.D. schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
Heb VW aan de lijn gehad, WeConnect gaat er idd uit per 8 November
Wordt helemaal niksErwin schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in gezien de historie met de huidige App.
[Afbeelding]

De "nieuwe" app werkt momenteel ook niet bij mij, laatste update 4+ uur geleden...
VW heeft voorrang gegeven aan Claxonneren & knipperen, dat kan al welTomba schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:38:
[...]
Dat ze dan maar opschieten met de update voor iOS. Klimatiseren is in dit jaargetijde geen overbodige luxe.

Ik zie trouwens dat er nog een update is van We Connect voor iOS 1 dag geleden, dat is wel heel bijzonder als deze vanaf 8 nov niet meer werkt. Overigens werkt ie vandaag nog wel bij mij in tegenstelling tot een eerder bericht van iemand anders.
Ook op onze GTE werkt alles nu.Tomba schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:29:
De Volkswagen app update is er voor iOS:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
WeConnect app werkt nog btw.
Leuk
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Departure times ook werkend nu fijn! met de VW app. hopelijk blijft ook de Home Assistant integratie werken
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Bugger -nog- niet bij Android, enkel klimatiseren en geen ruitverwarming...Tomba schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De rijgegevens werken ook helaas nog niet (Android).
Weconnect werkt nog wel.
Weconnect werkt nog wel.
[ Voor 99% gewijzigd door Rdestructo op 08-11-2023 07:39 ]
VW egolf 2020
Op android ondertussen ook terug beheer van laden en voorverwarmen aanwezig!
Als ze datzelfde voor Android kunnen fixen is het prima. Net als werkende rijgegevens/Toestand van de wagen. WeConnect doet het hier soms nogTomba schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:29:
[Afbeelding]
Inderdaad update gehad maar helaas nog steeds geen vooruit verwarming...DaNarNi schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:22:
Op android ondertussen ook terug beheer van laden en voorverwarmen aanwezig!
Mijn problemen lijken ook opgelost door de migratie naar de Volkswagen app. Wel fijn voor het koude seizoen. Nu nog even kijken hoe ze met die 2,5 maand dat het niet werkte omgaan.GerjanT schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:36:
[...]
Dit stelt me dan weer enigszins gerust. Hoewel... in de de We-Connect app werken sinds 25 augustus de vertrektijden ook niet meer. Ben er ook sindsdien met Volkswagen mee bezig, het is inmiddels al een maand geleden geëscaleerd maar geen idee wanneer ze het oppakken.
Op het moment dat ik een tijd probeer te veranderen of de laadlocatie probeer aan te passen krijg ik vrijwel direct een foutmelding: Vertrektijden programmeren/laadlocatie programmeren: "sorry, er is helaas iets misgegaan."
De app lijkt ook sneller.
Iemand al Volkswagen gemaild hierover?Jazsie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:47:
[...]
Inderdaad update gehad maar helaas nog steeds geen vooruit verwarming...
Ik wel, hele mail over legen van cache, app verwijderen en opnieuw instaleren, telefoon opnieuw opstarten enz.
Mocht dat niet werken verzoeken ze; schermafbeeldingen, merk model telefoon besturingssysteem enz enz.
Iemand dit al geprobeerd, dus de app verwijderen en weer opnieuw instaleren? bij mij geen resultaat.
Heb toch het idee dat ze bij Volkswagen nog iets moeten implementeren

BTW betreft Android.
[ Voor 5% gewijzigd door Rdestructo op 09-11-2023 16:29 ]
VW egolf 2020
ook niet onder het kopje 'klimatisering?Rdestructo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:24:
[...]
Iemand al Volkswagen gemaild hierover?
Ik wel, hele mail over legen van cache, app verwijderen en opnieuw instaleren, telefoon opnieuw opstarten enz.
Mocht dat niet werken verzoeken ze; schermafbeeldingen, merk model telefoon besturingssysteem enz enz.
Iemand dit al geprobeerd, dus de app verwijderen en weer opnieuw instaleren? bij mij geen resultaat.
Heb toch het idee dat ze bij Volkswagen nog iets moeten implementeren
BTW betreft Android.
In de We Connect app was het een aparte toggle, maar die is weg idd.
Ja daar stond het niet bij.maharens schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:30:
[...]
ook niet onder het kopje 'klimatisering?
In de We Connect app was het een aparte toggle, maar die is weg idd.
App opnieuw geïnstalleerd hielp ook niet.
Nu een rit gereden en warempel ruitverwarming
:strip_exif()/f/image/UK6cetrvwrQsO3oXn9kCeWJh.jpg?f=fotoalbum_large)
VW egolf 2020
Helaas werkt de app nu helemaal niet meer bij mijRdestructo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:01:
[...]
Ja daar stond het niet bij.
Nu een rit gereden en warempel ruitverwarming![]()
[Afbeelding]
Krijg vrolijk de melding "Gesynchroniseerd: De gegevens zijn helaas niet meer actueel."
Ah de NieConnect functionaliteit is dus ook gemigreerdJazsie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:13:
[...]
Helaas werkt de app nu helemaal niet meer bij mij.
Krijg vrolijk de melding "Gesynchroniseerd: De gegevens zijn helaas niet meer actueel."
Bij mij doet ie t op t moment (iOS)
Hoeveel km was jouw rit?Rdestructo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:01:
[...]
Ja daar stond het niet bij.
Nu een rit gereden en warempel ruitverwarming![]()
[Afbeelding]
- App cache geleegd.
- App verwijderd.
- App opnieuw geinstalleerd.
- Vanmorgen ruim 30km gereden.
= App werkt wel weer maar nog steeds geen vooruitverwarming...naja klimatisering werkt wel gelukkig.
Ik wilde mijn vertrektijd aanpassen in de nieuwe app, maar dit is echt onmogelijk. Uiteindelijk maar gewoon in de auto zelf gedaan.
Mijn rit was ook rond de 30Km, daarna aan de paal gezet gegeten en toen de app maar weer is gecheckt.Jazsie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:57:
[...]
Hoeveel km was jouw rit?
- App cache geleegd.
- App verwijderd.
- App opnieuw geinstalleerd.
- Vanmorgen ruim 30km gereden.
= App werkt wel weer maar nog steeds geen vooruitverwarming...naja klimatisering werkt wel gelukkig.
Deze ochtend werkt alles nog steeds naar behoren.
VW egolf 2020
Dat werkt bij mij prima op dit momentmaharens schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:32:
Ik wilde mijn vertrektijd aanpassen in de nieuwe app, maar dit is echt onmogelijk. Uiteindelijk maar gewoon in de auto zelf gedaan.
VW egolf 2020
Ik wil het tijdstip vervroegen, maar na het opslaan/syncen schiet ie toch weer terug naar de oude tijd. Met VW geloof ik het soms wel en accepteer het gewoon
99.9% traag. Heb misschien een keer of 5 DC geladen in al die jaren.Jazsie schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:17:
Sinds de migratie heeft de app al vaker kuren dan voorheen, en nog steeds geen vooruitverwarming.
Opnieuw installeren etc helpt niet.
Geen idee hoe je met VCDS kan uitlezen, ben nog steeds benieuwd naar je accu capaciteit.
Mocht je in het Zuiden wonen dan wil ik wel eens met OBDElen afkomen
.
Opnieuw installeren etc helpt niet.
Ahhja, dat scheelt wel mbt accu degradatie.bdbfz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:08:
[...]
99.9% traag. Heb misschien een keer of 5 DC geladen in al die jaren.
Geen idee hoe je met VCDS kan uitlezen, ben nog steeds benieuwd naar je accu capaciteit.
Mocht je in het Zuiden wonen dan wil ik wel eens met OBDElen afkomen
[ Voor 8% gewijzigd door Jazsie op 15-11-2023 23:05 ]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb met onze auto (E-Golf MY2019).Tomba schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:30:
Ze hebben duidelijk alle functionaliteit gemigreerd:
[Afbeelding]
Dus ook het NieConnect gedeelte. Echt triestig die Volkswagen software…
(En die irritante ‘u heeft op dit moment geen contract voor mobiele diensten die een groot deel van de app inneemt en niet te verwijderen is is ook ergerlijk)
Werkt altijd met de oude app en deze ook, mogelijk ligt het niet alleen aan de app maar ook aan de auto?
Ook instellen vertrektijden e.d. werkt naar behoren.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
blijft het minimum laadniveau staan wanneer je iets aan je vertrektijden verandert in de app? Of gaat dat naar 0%? Bij mij zet hij het op 0%, en de Volkswagen app ondersteunt het aanpassen van het minimum laadniveau nog nietPhyt_ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:26:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb met onze auto (E-Golf MY2019).
Werkt altijd met de oude app en deze ook, mogelijk ligt het niet alleen aan de app maar ook aan de auto?
Tomba schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:30:
Ze hebben duidelijk alle functionaliteit gemigreerd:
[Afbeelding]
Dus ook het NieConnect gedeelte. Echt triestig die Volkswagen software…
(En die irritante ‘u heeft op dit moment geen contract voor mobiele diensten die een groot deel van de app inneemt en niet te verwijderen is is ook ergerlijk)
:strip_exif()/f/image/jUxTYOPCiZZlnJJarNkS8b46.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de migratie deed de app het altijd, nu is het echt NieConnect. En als ie het doet dan heb ik nog steeds geen vooruitverwarming
Hier heb ik dus ook last van, de onderste laadgrens staat ineens op 0% i.p.v. de ingestelde 70%.bdbfz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:35:
[...]
blijft het minimum laadniveau staan wanneer je iets aan je vertrektijden verandert in de app? Of gaat dat naar 0%? Bij mij zet hij het op 0%, en de Volkswagen app ondersteunt het aanpassen van het minimum laadniveau nog niet
VW egolf 2020
Had ik ook ineens idd, gewoon weer in de auto aangepast.Rdestructo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:30:
[...]
Hier heb ik dus ook last van, de onderste laadgrens staat ineens op 0% i.p.v. de ingestelde 70%.
[ Voor 6% gewijzigd door maharens op 17-11-2023 09:13 ]
Zojuist uitgeprobeerd en reset hem idd naar 0%bdbfz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:35:
[...]
blijft het minimum laadniveau staan wanneer je iets aan je vertrektijden verandert in de app? Of gaat dat naar 0%? Bij mij zet hij het op 0%, en de Volkswagen app ondersteunt het aanpassen van het minimum laadniveau nog niet
In de auto op 80%ondergrens gezet.
in de app een vertrektijd uitgezet >sync.
vervolgens stond de ondergrens op 0% en stopte de auto met laden
Iemand dit al gemeld bij VW?
Zoals ik een paar posts geleden al meldde werkte vertrektijden bij de oude We-Connect niet meer. De migratie naar Volkswagen App zijn alle problemen opgelost. Ik heb uiteindelijke ook een nette compensatie gekregen voor het feit dat ik twee maanden niet gebruik heb kunnen maken van We Connect.Phyt_ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:26:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb met onze auto (E-Golf MY2019).
Nou, ik krijg met geen mogelijkheid Car-Net geactiveerd in de auto, krijg de melding "Geen data verbinding beschikbaar, probeer het later nogmaals" bij het invoeren van de activatie code... en heb al tig keer geprobeerd.
Dus ik dacht, dan doe ik het via e-manager in de auto instellen voor klimatisering en laden tot max 80%.
Vanmorgen was de auto helaas ijskoud.
Volgens mij mis nog iets naast het instellen van de tijd schema en juiste "laadpaal" kiezen.
Dacht ook dat het laden pas later zou starten maar zodra ik de laadkabel erin steek (in de avond na werk) dan gaat ie direct laden terwijl dat echt niet nodig is. Heb wel geen nacht tarief ingesteld in de "laadpaal" instellingen.
Bij het uitschakelen van de auto geeft ie wel netjes de juiste "volgende vertrektijd" weer.
Iemand de gouden tip? Nu met dit weer is koude auto niet fijn
.
Dus ik dacht, dan doe ik het via e-manager in de auto instellen voor klimatisering en laden tot max 80%.
Vanmorgen was de auto helaas ijskoud.
Volgens mij mis nog iets naast het instellen van de tijd schema en juiste "laadpaal" kiezen.
Dacht ook dat het laden pas later zou starten maar zodra ik de laadkabel erin steek (in de avond na werk) dan gaat ie direct laden terwijl dat echt niet nodig is. Heb wel geen nacht tarief ingesteld in de "laadpaal" instellingen.
Bij het uitschakelen van de auto geeft ie wel netjes de juiste "volgende vertrektijd" weer.
Iemand de gouden tip? Nu met dit weer is koude auto niet fijn
De e-Manager werkt volgens mij als volgt:
Hij stelt laden uit tot de ingestelde "nachtstroom" tijden (bij mij staat ie op 00h00 - 06h00) zolang de onderstaande laadgrens niet is bereikt. Je moet de onderste laadgrens dus laag zetten (bijvoorbeeld 20%) anders begint hij direct met laden. Daarnaast moet je een vertrektijd opvoeren voor de volgende dag en deze ook aanzetten met de switch. Je kunt bij de vertrektijd een laadlocatie instellen en hierbij geef je op dat ie moet klimatiseren (let op vinkje dat je dat niet met de accu moet doen). Zolang de auto aan de lader hangt dan zal hij het laden pas beginnen bij de ingestelde nachtstroom tijd en vervolgens zal hij de auto klimatiseren zodat hij warm is op de ingestelde vertrektijd.
Hij stelt laden uit tot de ingestelde "nachtstroom" tijden (bij mij staat ie op 00h00 - 06h00) zolang de onderstaande laadgrens niet is bereikt. Je moet de onderste laadgrens dus laag zetten (bijvoorbeeld 20%) anders begint hij direct met laden. Daarnaast moet je een vertrektijd opvoeren voor de volgende dag en deze ook aanzetten met de switch. Je kunt bij de vertrektijd een laadlocatie instellen en hierbij geef je op dat ie moet klimatiseren (let op vinkje dat je dat niet met de accu moet doen). Zolang de auto aan de lader hangt dan zal hij het laden pas beginnen bij de ingestelde nachtstroom tijd en vervolgens zal hij de auto klimatiseren zodat hij warm is op de ingestelde vertrektijd.
Ahh, onderste laadgrens stond op 80%. Verklaard mogelijk dat ie daarom meteen begint met laden.
Dat heb ik nu op 20% gezet.
Verder heb ik het vinkje "klimatiseren op accu" wel aanstaan.
Ik heb geen nacht tarief ingesteld en is tot nu toe ook niet gelijk begonnen met laden.
Morgen eens kijken of het gelukt is ondanks dat "klimatiseren op accu" aangevinkt is
.
Hoop vooral dat ie de accu wel oplaad, anders heb ik morgen klein probleempje
.
Dat heb ik nu op 20% gezet.
Verder heb ik het vinkje "klimatiseren op accu" wel aanstaan.
Ik heb geen nacht tarief ingesteld en is tot nu toe ook niet gelijk begonnen met laden.
Morgen eens kijken of het gelukt is ondanks dat "klimatiseren op accu" aangevinkt is
Hoop vooral dat ie de accu wel oplaad, anders heb ik morgen klein probleempje
Ok, accu laden ging goed maar wel nog koude auto. Nu vinkje "klimatiseren op accu" niet aangevinktremco1979 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:57:
De e-Manager werkt volgens mij als volgt:
Volgens mij heeft dat er niks mee te maken, je moet alleen bij de laadlocatie instellen dat ie laadt en klimatiseert volgens mij. Klimatiseren op accu, dan verwarmt ie ook als ie niet aan de stekker hangt en dat kan best wel handig zijn een keertje.Jazsie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:18:
[...]
Ok, accu laden ging goed maar wel nog koude auto. Nu vinkje "klimatiseren op accu" niet aangevinkt.
Heeft iemand vertrektijden in de App aan de praat gekregen? Ik heb gisteren een licentie voor de app gekocht en wil nu graag kunnen instellen wanneer ik wil vertrekken en zo. Als ik op vertrektijden klik, kom ik in een scherm met 2 meldingen 1 over klimatisering dat dat op 19' ingesteld staat en de andere over Laden. Maar daar staat dat ik eerst mijn laadlocaties in het infotainmentsysteem van de auto moet instellen. Hoe doe je dat? Ik heb in de e-manager van de auto al 3 locaties ingevuld, maar dat lijkt niks te doen. Zijn er nog andere locaties? Hoe stel je dat in?
Edit dezelfde avond:
Bovenstaande schreef ik vanmiddag, maar nu werkt het ineens wel gewoon. Zal wel een trage start zijn geweest van het nieuwe abonnement of zo.
Edit dezelfde avond:
Bovenstaande schreef ik vanmiddag, maar nu werkt het ineens wel gewoon. Zal wel een trage start zijn geweest van het nieuwe abonnement of zo.
[ Voor 12% gewijzigd door haaibaa2 op 28-11-2023 20:15 ]
Voertuiginformatie is zeker ook compleet verdwenen?
Onderstaande gegevens zie ik nergens in de nieuwe VW app. Deze screenshot is van de WeConnect app.
Onderstaande gegevens zie ik nergens in de nieuwe VW app. Deze screenshot is van de WeConnect app.
:fill(white):strip_exif()/f/image/d4peLqCOMdR9EWO7Wcne5GZv.png?f=user_large)
Ja dat dacht ik ook en had het dus aangevinkt gelaten. Nu toch maar even weghalen en kijken of het werkt.maharens schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:30:
[...]
Volgens mij heeft dat er niks mee te maken, je moet alleen bij de laadlocatie instellen dat ie laadt en klimatiseert volgens mij. Klimatiseren op accu, dan verwarmt ie ook als ie niet aan de stekker hangt en dat kan best wel handig zijn een keertje.
Verder stond laden en klimatiseren aangevinkt bij laadlocatie.
Volgens VW zouden alle functies terug komen, alleen zou dit stap voor stap gaan...3raser schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:34:
Voertuiginformatie is zeker ook compleet verdwenen?
[Afbeelding]
Heeft iemand hier de Dunlops al vervangen? Bij mij krijgen ze aardig last van droogtescheuren en sinds een paar weken voelt het alsof er een hoogteslag in zit. Ben benieuwd wat ze bij de dealer gaan roepen.
Ja die zijn al verleden tijd hier, ook die van mij hadden droogte scheuren.S_Chief schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:49:
Heeft iemand hier de Dunlops al vervangen? Bij mij krijgen ze aardig last van droogtescheuren en sinds een paar weken voelt het alsof er een hoogteslag in zit. Ben benieuwd wat ze bij de dealer gaan roepen.
In de zomer op droog wegdek heerlijke bandjes.
Ze slijten alleen wel heel snel, heb ze nu vervangen voor Michelin Primacy 4 94Y op zoals droog en nat zeer goede bandjes en slijten minder snel.
[ Voor 3% gewijzigd door Rdestructo op 29-11-2023 07:24 ]
VW egolf 2020
"klimatiseren op accu" uitvinken was de truc @remco1979 & @maharens, wel onhandig want na werk naar huis wil ik juist klimatiseren op accu en dus moet je dat bij aankomst werk aanvinken en thuiskomst weer uit.
Overigens moet je ook op de gekozen vertrektijd in de auto zitten, koelt anders snel af
.
Overigens moet je ook op de gekozen vertrektijd in de auto zitten, koelt anders snel af
Ok, dan werkt dat voor jou gelukkig, maar ik heb het gewoon aanstaan en gaat het ook goed en als het maar werkt, dat is het einddoelJazsie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:14:
"klimatiseren op accu" uitvinken was de truc @remco1979 & @maharens, wel onhandig want na werk naar huis wil ik juist klimatiseren op accu en dus moet je dat bij aankomst werk aanvinken en thuiskomst weer uit.
Overigens moet je ook op de gekozen vertrektijd in de auto zitten, koelt anders snel af.
Sinds gisteren mijn E-Golf binnen gekregen.
Wat een fijne auto.
Gisteren ook de app werkend gekregen en extra abonnement afgesloten zodat ik vanaf afstand de verwarming aan kan zetten etc.
Helaas ligt de App al de hele dag eruit. Nu moest ik vanochtend als nog de voorruit krabben
Hebben meer mensen vandaag last van een niet werkende app??
Wat een fijne auto.
Gisteren ook de app werkend gekregen en extra abonnement afgesloten zodat ik vanaf afstand de verwarming aan kan zetten etc.
Helaas ligt de App al de hele dag eruit. Nu moest ik vanochtend als nog de voorruit krabben
Gefeliciteerd man! eGolf is echt een geweldige auto.I-Lynx schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:10:
Sinds gisteren mijn E-Golf binnen gekregen.
Wat een fijne auto.
Vwb niet werkende app; zoek in het topic maar eens op NieConnect. Je kunt er maar beter aan wennen
Het is bijna zonde van de kosten voor het abonnement.Tomba schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:57:
[...]
Vwb niet werkende app; zoek in het topic maar eens op NieConnect. Je kunt er maar beter aan wennen

Bijna, maar het voorverwarmen (plus op afstand resterende laadtijd zien en de Home Assistant integratie...) zou ik toch niet willen missen.I-Lynx schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:32:
[...]
Het is bijna zonde van de kosten voor het abonnement.
Ik heb gezocht op 'kortsluiting' maar kon geen reacties vinden, dus vandaar mijn nieuwe vraag:
Sinds kort klapt vaak de groep in mijn meterkast eruit als de e-golf aan de lader staat. Ik heb alles aan de kant van de lader gecheckt, maar daar lijkt alles in orde. Zou het probleem zich voor kunnen doen in de interne oplader van de auto? Heeft iemand hier zoiets gelijks meegemaakt?
Ik hoor het graag, alvast dank!
Sinds kort klapt vaak de groep in mijn meterkast eruit als de e-golf aan de lader staat. Ik heb alles aan de kant van de lader gecheckt, maar daar lijkt alles in orde. Zou het probleem zich voor kunnen doen in de interne oplader van de auto? Heeft iemand hier zoiets gelijks meegemaakt?
Naja dit inderdaad, alleen zo jammer dat deze nu ook niet werkt.Tomba schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:28:
[...]
Bijna, maar het voorverwarmen (plus op afstand resterende laadtijd zien en de Home Assistant integratie...) zou ik toch niet willen missen.
Vanochtend uit Home Assistant vernomen dat accu al op 80% zat, bleek dit een percentage te zijn van een paar dagen terug. Toch nog even aan de snellader moeten hangen
In de auto kun je bij e-manager instellen dat de auto met bijvoorbeeld 10 A laad. Klapt het er nog steeds thuis uit dan? De e-golf laad volgens mij bij een 4 kW paal op met 16 ampere, als je net als ik dan een 3fase 25A aansluiting hebt, dan trekt hij die fase bijna helemaal vol. Als je dan de oven aanzet met 16 A zit je er al boven.berndw schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:49:
Ik heb gezocht op 'kortsluiting' maar kon geen reacties vinden, dus vandaar mijn nieuwe vraag:
Ik ga het gelijk proberen. Dank.
/Edit: stond inderdaad op max. Heb hem nu op 10 gezet. Kan ook nog op 13, maar dat probeer ik wel als 10 goed gaat.
/Edit: Lijkt gelukt, volledig opgeladen zonder problemen. Zal hem de volgende keer op 13 instellen.
/Edit: stond inderdaad op max. Heb hem nu op 10 gezet. Kan ook nog op 13, maar dat probeer ik wel als 10 goed gaat.
/Edit: Lijkt gelukt, volledig opgeladen zonder problemen. Zal hem de volgende keer op 13 instellen.
[ Voor 90% gewijzigd door berndw op 02-12-2023 17:00 ]
Als je hem op 10A zet dan trekt ie over 2 fasen 10 A, dus op elke fase 'pakt' ie dan 2,3 kW, samen 4,6 kW. Die oven aanzetten zal dan niks uitmaken toch?haaibaa2 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:50:
[...]
In de auto kun je bij e-manager instellen dat de auto met bijvoorbeeld 10 A laad. Klapt het er nog steeds thuis uit dan? De e-golf laad volgens mij bij een 4 kW paal op met 16 ampere, als je net als ik dan een 3fase 25A aansluiting hebt, dan trekt hij die fase bijna helemaal vol. Als je dan de oven aanzet met 16 A zit je er al boven.
Wat ik vooral fijn vind is dat dit al meerdere dagen speelt en de tijdens de transitie van de 2 apps het ook al drama was. *karen mode uit*Jazsie schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:35:
De oude We connect app deed het beter dan de Volkswagen app... Lekker wanneer het buiten sneeuwt en ijskoud is.
[Afbeelding]
Meestal kon ik dit nog wel omzeilen met Home Assistant maar de API ligt er ook uit
Maar dan moet de app en de HA integratie het wel doen.Tomba schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:28:
[...]
Bijna, maar het voorverwarmen (plus op afstand resterende laadtijd zien en de Home Assistant integratie...) zou ik toch niet willen missen.
In mij HA dashboard heb ik de integratie van BMW (Auto van de vrouw des huizes) en de VW naast elkaar.
Aantal storingen BMW: 0
Aantal storingen VW: Laten we het zo zeggen, ik heb de auto nu een kleine week. De App heeft in die tijd 4 uur wel gewerkt.
Misschien moeten de ontwikkelaars van de VW App eens op bezoek bij hun landgenoten
WeConnect2MQTT heeft er de afgelopen dagen 'maar' 2x uitgelegen:I-Lynx schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:38:
[...]
Maar dan moet de app en de HA integratie het wel doen.![]()
![]()
In mij HA dashboard heb ik de integratie van BMW (Auto van de vrouw des huizes) en de VW naast elkaar.
Aantal storingen BMW: 0
Aantal storingen VW: Laten we het zo zeggen, ik heb de auto nu een kleine week. De App heeft in die tijd 4 uur wel gewerkt.
Misschien moeten de ontwikkelaars van de VW App eens op bezoek bij hun landgenoten
code:
1
2
| weconnect-mqtt_1 | 2023-12-01T21:44:13+0100:ERROR:weconnect:Failed to retrieve data for VIN XXXXXXXXXXXX: Could not fetch data due to too many requests from your account. Status Code was: 429 weconnect-mqtt_1 | 2023-12-03T09:27:46+0100:ERROR:weconnect:Failed to retrieve data for VIN XXXXXXXXXXXX: Could not fetch data. Status Code was: 504 |
Tot nu werkt de Volkswagen app redelijk, d.w.z.
1. Bij Weconnect kon je de ruitverwarming activeren terwijl de ingestelde vertrektijd al bezig was de auto te verwarmen, dit lukt niet bij de VWapp.
Dat betekend voorverwarmen stopzetten ruitverwarming aanvinken en dan weer opstarten.
2. Als je een vertrektijd in de app aanpast dan wijzigt de minimale ingestelde lading weer naar 0%
heb nog niet gehad dat de app niet wilde starten of geen verbinding kon maken.
Dus als ze bovenstaande punten fixen, grote blij
1. Bij Weconnect kon je de ruitverwarming activeren terwijl de ingestelde vertrektijd al bezig was de auto te verwarmen, dit lukt niet bij de VWapp.
Dat betekend voorverwarmen stopzetten ruitverwarming aanvinken en dan weer opstarten.
2. Als je een vertrektijd in de app aanpast dan wijzigt de minimale ingestelde lading weer naar 0%
heb nog niet gehad dat de app niet wilde starten of geen verbinding kon maken.
Dus als ze bovenstaande punten fixen, grote blij
VW egolf 2020
Hangt ervanaf wat voor installatie je hebt. En of je meerdere fasen hebt. Zo veel factoren. Mijn oven zit op 1 fase en gebruikt 10 A. Als je die twee apparaten over 3 fasen verdeeld kun je het gerust gelijktijdig gebruiken in een 3*25 aansluiting. Bij mij lukt dat, ik heb geen idee van jouw meterkast en aansluiting. Als dat niet lukt en je stopt ze beide op een andere groep (sowieso altijd een eigen groep gebruiken voor je laadpaal), dan kun je het nog steeds kwijt. Een fase kan 25A aan bij een 3*25A aansluiting en zal niet gelijk uit slaan als je 2 apparaten van 10 A (Samen 20A) erop gebruikt verdeeld over meerdere groepen. Een groep kan 16 A aan. Maar ik zou het laden van de auto niet op 16A te gebruiken op dezelfde fase als een andere grote stroomverbruiker. Dan zit je in totaal op 26A en als je dat te lang doet kun je de netbeheerder van jouw regio bellen om de installatie weer aan de praat te helpen. Ik kan niet bij jou in de meterkast kijken, bij mij lost dit het probleem goed genoeg op.maharens schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:54:
[...]
Als je hem op 10A zet dan trekt ie over 2 fasen 10 A, dus op elke fase 'pakt' ie dan 2,3 kW, samen 4,6 kW. Die oven aanzetten zal dan niks uitmaken toch?
Edit wattages verwijderd.
[ Voor 11% gewijzigd door haaibaa2 op 05-12-2023 13:46 ]
Ik gebruik de WeConnect integratie via HACS.Tomba schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:23:
[...]
WeConnect2MQTT heeft er de afgelopen dagen 'maar' 2x uitgelegen:
Het ligt zover in kan zien aan mijn account. Ergens zit iets in mijn account niet goed.
Ik heb contact opgenomen met VW. Ze hebben het bij de ontwikkelaars neergelegd.
Ik heb tot op heden nog steeds geen werkende app.
Laatste sync met HA was 0:00 vannacht.
Hebben ze die dan gefixt? Na de eerste stappen tbv overgang naar VW enkele maanden geleden stopte deze plug-in volkomen bij mij en toen dus maar overgestapt op WeConnect-MQTT. Die is betrouwbaarder dan de VW app zelfI-Lynx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:29:
[...]
Ik gebruik de WeConnect integratie via HACS.
Het ligt zover in kan zien aan mijn account. Ergens zit iets in mijn account niet goed.
Nu de Volkswagen app er zelf uit ligt, werkt WeConnect-MQTT dan nog wel voor je?Tomba schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:48:
[...]
Hebben ze die dan gefixt? Na de eerste stappen tbv overgang naar VW enkele maanden geleden stopte deze plug-in volkomen bij mij en toen dus maar overgestapt op WeConnect-MQTT. Die is betrouwbaarder dan de VW app zelf
Deze integratie heb ik inmiddels verwijderd, blijkbaar blijft ie proberen te inloggen -wat dus mislukt- waardoor je account geblokeerd wordt tot middennacht omdat je over de "request limit" gaat.I-Lynx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:29:
[...]
Ik gebruik de WeConnect integratie via HACS.
Nu werkt de app weer, kan natuurlijk ook toeval zijn.
Wellicht WeConnect-MQTT eens proberen, ziet er veel belovend uit @Tomba.
Toevallig heb ik gisteren als test de integratie uit gezet. Kijken of dat wat uit maakt.Jazsie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:19:
[...]
Deze integratie heb ik inmiddels verwijderd, blijkbaar blijft ie proberen te inloggen -wat dus mislukt- waardoor je account geblokeerd wordt tot middennacht omdat je over de "request limit" gaat.
Nu werkt de app weer, kan natuurlijk ook toeval zijn.
Wellicht WeConnect-MQTT eens proberen, ziet er veel belovend uit @Tomba.
En ja hoor, vandaag werkt de app.
Dus kennelijk lag het hele probleem niet bij de VW app maar bij mijn Home Assistant met de integratie.
En ik maar VW de schuld geven

Ik moet zeggen dat de VW er pas 1x uit gelegen heeft voor mij en toen gaf WeConnect-mqtt ook geen sjoege…Vaatdoek82 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:43:
[...]
Nu de Volkswagen app er zelf uit ligt, werkt WeConnect-MQTT dan nog wel voor je?
Hmm das bijzonder, dan hebben ze hun ‘rate limit’ aangepast denk ik…I-Lynx schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:18:
[...]
Toevallig heb ik gisteren als test de integratie uit gezet. Kijken of dat wat uit maakt.
En ja hoor, vandaag werkt de app.
Dus kennelijk lag het hele probleem niet bij de VW app maar bij mijn Home Assistant met de integratie.
En ik maar VW de schuld geven
Ik ga daar toch maar eens mee aan de slag, dank!Tomba schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:48:
[...]
Ik moet zeggen dat de VW er pas 1x uit gelegen heeft voor mij en toen gaf WeConnect-mqtt ook geen sjoege…
Zou je dan ook niet die VWsFriend willen? (https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend)
Is er ergens iets fout gegaan?
Ik kan mijn eGolf niet laden? De app beweert: "opladen starten mislukt. Het spijt ons, hier is iets misgegaan. Probeert u het later nog eens."
Ik kan mijn eGolf niet laden? De app beweert: "opladen starten mislukt. Het spijt ons, hier is iets misgegaan. Probeert u het later nog eens."
Update: ik heb de wagen aan een openbare lader hangen, en nu laadt hij wel.
Is mijn Granny lader defect?
Dat ziet er idd best vet uitVaatdoek82 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:09:
[...]
Ik ga daar toch maar eens mee aan de slag, dank!
Zou je dan ook niet die VWsFriend willen? (https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend)
WeConnect-MQTT zit ook in VWsFriendVaatdoek82 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:09:
[...]
Ik ga daar toch maar eens mee aan de slag, dank!
Nog een keer proberen met je granny lader, de status led geeft ook informatie...ChauffeurVB schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:10:
Update: ik heb de wagen aan een openbare lader hangen, en nu laadt hij wel.
Raar maar waar, ik heb niets bijzonders veranderd/aangepast en vanmorgen ging ie wel gewoon laden….
Enfin, lijkt voorlopig opgelost te zijn.
Enfin, lijkt voorlopig opgelost te zijn.
Werkt fantastisch, fijner in vergelijking met de HACS intergratie.Tomba schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:48:
[...]
Ik moet zeggen dat de VW er pas 1x uit gelegen heeft voor mij en toen gaf WeConnect-mqtt ook geen sjoege…
Momenteel zo ingesteld dat wanneer deze aan de lader wordt aangesloten en onder 20% is dat hij eerst gaat laden naar 20% en vervolgens in dal uren verder gaat laden naar 80%. You have to love Home Assistant.
Heel gaaf! wil je je automation delen wellicht?Vaatdoek82 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:30:
[...]
Werkt fantastisch, fijner in vergelijking met de HACS intergratie.
Momenteel zo ingesteld dat wanneer deze aan de lader wordt aangesloten en onder 20% is dat hij eerst gaat laden naar 20% en vervolgens in dal uren verder gaat laden naar 80%. You have to love Home Assistant.
Zeker! De laatste automatisering die dus de accu boven de 25% houdt is heb ik vandaag nog aangepast, die moet ik nog even testen 
Tip.. ChatGPT schrijft best wel lekkere automatiseringen met wat sturing hier en daar.
Hiervoor had ik dynamische energietarieven, die liep alleen te laden in de goedkope uurtjes (met een overwrite uiteraard).
Tip.. ChatGPT schrijft best wel lekkere automatiseringen met wat sturing hier en daar.
Hiervoor had ik dynamische energietarieven, die liep alleen te laden in de goedkope uurtjes (met een overwrite uiteraard).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| - id: weekday_car_charging alias: Weekday Car Charging trigger: - platform: time at: '23:00:00' - platform: time at: 07:25:00 condition: - condition: time weekday: - mon - tue - wed - thu action: - service: switch.turn_{{ 'on' if now().hour == 23 else 'off' }} entity_id: switch.energy_socket_5c2faf0285ed - id: weekend_car_charging alias: Weekend Car Charging trigger: - platform: time at: 00:00:00 condition: - condition: time weekday: - sat - sun action: - service: switch.turn_on entity_id: switch.energy_socket_5c2faf0785ec - id: 'initial_charge_check_and_control' alias: "Initial Charge Check and Control" trigger: - platform: state entity_id: sensor.egolf_plug_connection to: 'connected' action: - choose: - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.egolf_battery_level below: 25 sequence: - service: switch.turn_on entity_id: switch.energy_socket_5c2faf0285ed - repeat: until: - condition: numeric_state entity_id: sensor.egolf_battery_level above: 24 sequence: - delay: minutes: 5 # Check every 5 minutes - service: homeassistant.update_entity entity_id: sensor.egolf_battery_level - service: switch.turn_off entity_id: switch.energy_socket_5c2faf0285ed |
Bij mij (en waarschijnlijk vele anderen) loopt het zeer aantrekkelijke PL-contract bijna af of is het contract al afgelopen. Wie van jullie gaat het contract verlengen, of misschien wel de auto overkopen?
Bij navraag heb ik de volgende 2 voorstellen ontvangen:
Verlengen voor nog eens 12 maanden -> tarief wordt verhoogd met €13 p/m
Verlengen voor nog eens 24 maanden -> tarief wordt verhoogd met €11 p/m
Ben me stiekem ook aan het orienteren op andere EV's in de PL, maar het valt niet mee om iets soortgelijks te vinden. Heb onlangs proefgereden in een BYD Atto3, die (incl. subsidie) uitkomt op een soortgelijk bedrag p/m voor een rijkelijk uitgeruste auto, met meer actieradius en snufjes. Vond echter de rijeigenschappen dusdanig tegenvallen dat dit geen optie is voor mij. De golf rijdt echt véle malen fijner.
Bij navraag heb ik de volgende 2 voorstellen ontvangen:
Verlengen voor nog eens 12 maanden -> tarief wordt verhoogd met €13 p/m
Verlengen voor nog eens 24 maanden -> tarief wordt verhoogd met €11 p/m
Ben me stiekem ook aan het orienteren op andere EV's in de PL, maar het valt niet mee om iets soortgelijks te vinden. Heb onlangs proefgereden in een BYD Atto3, die (incl. subsidie) uitkomt op een soortgelijk bedrag p/m voor een rijkelijk uitgeruste auto, met meer actieradius en snufjes. Vond echter de rijeigenschappen dusdanig tegenvallen dat dit geen optie is voor mij. De golf rijdt echt véle malen fijner.
Als actieradius/snelladen een dingetje is dan is verder kijken wellicht beter.
Techniek staat niet stil, de eGolf is een prima auto maar mbt actieradius en snelladen niet meer van deze tijd.
Zelf heb ik een bomvolle eGolf in bezit, moeilijk te vinden in deze prijs klasse van andere merk.
Laad 90% thuis/traag, en die keren dat ik verder weg ga heb ik er geen problemen mee als ik 2 a 3x 30min moet snelladen.
In mijn situatie nog steeds prima maar dat kan voor jou anders zijn...
2028 ergens komt de nieuwe "eGolf", nog effe te gaan met de huidige
.
Techniek staat niet stil, de eGolf is een prima auto maar mbt actieradius en snelladen niet meer van deze tijd.
Zelf heb ik een bomvolle eGolf in bezit, moeilijk te vinden in deze prijs klasse van andere merk.
Laad 90% thuis/traag, en die keren dat ik verder weg ga heb ik er geen problemen mee als ik 2 a 3x 30min moet snelladen.
2028 ergens komt de nieuwe "eGolf", nog effe te gaan met de huidige
Toen ik gisteravond naar mijn werk reed dacht ik dat ik hem per ongeluk in D had laten staan. Er gebeurde namelijk niks toen ik mijn voet van het gaspedaal haalde. Ik rij altijd in B en dat verschil merk ik wel. Maar hij stond dus gewoon in B. Ik zag ook dat mijn remlicht niet ging branden. Hij deed dus echt niks.
Auto even aan de kant, sleutel eruit en weer opnieuw. Nog steeds geen reactie.
Vanochtend op weg naar huis ging het weer als vanouds. Niks aan de hand. Iemand anders soortgelijk meegemaakt?
Auto even aan de kant, sleutel eruit en weer opnieuw. Nog steeds geen reactie.
Vanochtend op weg naar huis ging het weer als vanouds. Niks aan de hand. Iemand anders soortgelijk meegemaakt?
[ Voor 3% gewijzigd door berndw op 13-12-2023 07:29 ]
Is alleen een dingetje voor die paar keer per jaar als ik vanuit het oosten richting Amsterdam moet. Ik rijd dagelijks 15km naar kantoor -> hier laad ik dan traag -> 15km terug naar huis. Kom dus in 95% van de gevallen niks te kort.Jazsie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:31:
Als actieradius/snelladen een dingetje is dan is verder kijken wellicht beter.
2028 ergens komt de nieuwe "eGolf", nog effe te gaan met de huidige.
De e-golf is op het gebied van accu en laden inderdaad wat gedateerd maar voelt voor de rest nog steeds erg premium aan. Ik heb nog niet in meer auto's proefgereden die in de lagere prijsklasse zitten (zoals b.v. mg4).