Bedankt voor de info. Ik ga maandag bij een dealer kijken. Prijs zijn we al redelijk uit. Toch 1 gevonden met warmtepomp en VC. Zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten wat jullie zo weten?
Belangrijkste is dat ie altijd dealeronderhouden is (volgens de volkswagen systemen (ERWIN), dat moet de dealer zo kunnen zien voor je), ivm de garantie op de accu/aandrijflijn van 8 jaar.timster82 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:05:
Bedankt voor de info. Ik ga maandag bij een dealer kijken. Prijs zijn we al redelijk uit. Toch 1 gevonden met warmtepomp en VC. Zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten wat jullie zo weten?
Verder, zie mijn eerdere post.
[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 11-08-2023 10:27 ]
All-electric.
Bedankt, maar weer. Ik ga je lijstje meenemen en afvinken. Ik las ook iets over het snelladen. Als dat te vaak is gebeurd dat zou niet goed zijn voor de batterij. Kun je dat ook uitlezen?
Klopt, dat geldt voor alle EV's met NMC accu's in principe. Je kan bij mijn weten geen snellaad-sessie-teller zien (maar die van ons moet nog naar de dealer voor een accu rapport over 2 weken). Je ziet het wel terug in het SoH % (State-of-health) dat je kan uitlezen als het vaak gebeurd is. Wat is de km stand van de auto waar je naar kijkt?timster82 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:35:
Bedankt, maar weer. Ik ga je lijstje meenemen en afvinken. Ik las ook iets over het snelladen. Als dat te vaak is gebeurd dat zou niet goed zijn voor de batterij. Kun je dat ook uitlezen?
All-electric.
Waar zou je die SoH% moeten kunnen zien?RonJ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:29:
[...]
Klopt, dat geldt voor alle EV's met NMC accu's in principe. Je kan bij mijn weten geen snellaad-sessie-teller zien (maar die van ons moet nog naar de dealer voor een accu rapport over 2 weken). Je ziet het wel terug in het SoH % (State-of-health) dat je kan uitlezen als het vaak gebeurd is. Wat is de km stand van de auto waar je naar kijkt?
Kilometerstand is ongeveer 55000 km uit 2018.
Ik heb een eGolf met “ Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend” optie. Ik in deze via de app bedienen en via het climatronic menu. Nu lees ik in de handleiding dat je deze ook automatisch op basis van temperatuur kan inschakelen. Alleen die optie “voorruitverwarming automatisch” staat niet in de instellingen. Staat het standaard aan?
Heb je ook zo'n mooie rode gloed over je raam?GerjanT schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:57:
Ik heb een eGolf met “ Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend” optie. Ik in deze via de app bedienen en via het climatronic menu. Nu lees ik in de handleiding dat je deze ook automatisch op basis van temperatuur kan inschakelen. Alleen die optie “voorruitverwarming automatisch” staat niet in de instellingen. Staat het standaard aan?
Voor zover ik weet staat dit niet standaard aan, die kan je aanzetten in de auto zelf of in de app.
Erg leuk om de sneeuw/ijs letterlijk te zien verdwijnen.
Dat weet ik niet heb de auto sinds mei en las er net over in de handleiding. Maar kan het niet vinden.maharens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:59:
[...]
Heb je ook zo'n mooie rode gloed over je raam?
Voor zover ik weet staat dit niet standaard aan, die kan je aanzetten in de auto zelf of in de app.
Erg leuk om de sneeuw/ijs letterlijk te zien verdwijnen.
En je weet wel zeker dat je een infrarood voorruit hebt? Was een optie voor zover ik me kan herinneren.GerjanT schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:08:
[...]
Dat weet ik niet heb de auto sinds mei en las er net over in de handleiding. Maar kan het niet vinden.
Dat denk ik wel als ik de Nederlandse optie zo lees. Overigens is dit een geïmporteerde Duitse auto waarbij de voorruit sowieso verwarmbaar is. Ik vind het alleen zo gek dat de instelling in zowel het Duits als Nederlandse boekje staat en dat ie dan zelfstandig bepaald wanneer de verwarming van de voorruit aangaat.maharens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:23:
[...]
En je weet wel zeker dat je een infrarood voorruit hebt? Was een optie voor zover ik me kan herinneren.
Batterij uit laten lezen. Komt op 90%. Zoals ik overal lees is dat prima toch?timster82 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:36:
Kilometerstand is ongeveer 55000 km uit 2018.
Ja hoor dat lijkt me prima.timster82 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:56:
[...]
Batterij uit laten lezen. Komt op 90%. Zoals ik overal lees is dat prima toch?
Welke ODB11 gebruikt U?RonJ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Die is via de odb poort uit te lezen, bij een garage of zelf met vagcom/odb11.
Vannacht is er een ruitje ingetikt bij onze e-golf (kleine driehoekige raampje linksachter) en het hele scherm van de navigatie/multimedia uit de middenconsole meegenomen. Grrrr....
Gelukkig wel all-risk verzekerd, maar ik hoop dat dit niet ten koste van de schadevrije jaren gaat. Verder is het momenteel nog steeds zo druk in auto onderhoud/schade land dat we pas over een maand terecht kunnen. Dus voorlopig rijden wij rond met een plastic noodraampje en zonder muziek/navigatie/android auto.
De
lijer was gelukkig wel zo netjes om niet alles kapot te trekken. Plastic rond de display is niet afgebroken en de connectoren lijken ook netjes losgemaakt. De losse euros die her en der in de auto lagen waren wel interessant genoeg om als extraatje mee te nemen. Triest..
Tot nu toe toch wel erg veel pech met de e-golf in het eerste jaar dat we hem hebben:
- wiellager kapot
- airco kleppen kapot
- inbraak
Als dit niet allemaal onder garantie/ verzekerd was waren we nu een 7-8k armer in 1 jaar tijd.
Begin toch te twijfelen of we hem niet moeten gaan ruilen voor iets degelijkers en minder inbraak gevoeligs als een Kia e-niro. Hoe lekker de golf ook rijdt, dit is wel veel hoofdpijn voor een jaar en een auto met 56k km op de teller (waarvan 20k dit jaar)

Gelukkig wel all-risk verzekerd, maar ik hoop dat dit niet ten koste van de schadevrije jaren gaat. Verder is het momenteel nog steeds zo druk in auto onderhoud/schade land dat we pas over een maand terecht kunnen. Dus voorlopig rijden wij rond met een plastic noodraampje en zonder muziek/navigatie/android auto.
De

Tot nu toe toch wel erg veel pech met de e-golf in het eerste jaar dat we hem hebben:
- wiellager kapot
- airco kleppen kapot
- inbraak
Als dit niet allemaal onder garantie/ verzekerd was waren we nu een 7-8k armer in 1 jaar tijd.
Begin toch te twijfelen of we hem niet moeten gaan ruilen voor iets degelijkers en minder inbraak gevoeligs als een Kia e-niro. Hoe lekker de golf ook rijdt, dit is wel veel hoofdpijn voor een jaar en een auto met 56k km op de teller (waarvan 20k dit jaar)
OMG wat erg. Al die rompslomp, een onveiligheidsgevoel erbij.Bruinbaard schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:39:
Vannacht is er een ruitje ingetikt bij onze e-golf (kleine driehoekige raampje linksachter) en het hele scherm van de navigatie/multimedia uit de middenconsole meegenomen. Grrrr....![]()
Hatelijk ook dat na al die jaren dit nog steeds een dingetje is bij de Golf. Wij hadden exact hetzelfde voor 15 jaar geleden en toen bleek dat al een plaag bij de Golf.
Net een e-Golf gekocht, deze keer leek het multimediasysteem immers toch wat veiliger ingebouwd maar niet dus.
Hopelijk zijn de systemen wat vlot leverbaar zodat de garage ze dan ook kan vervangen bij jouw wagen.
Even een vraag, ik overweeg een 2017 egolf te kopen (36kwh) , echter lees ik wat ove 3g support dat verlopen is.
Maar kan ik dan niet meer via de app preheaten / auto laad status uitlezen daardoor ?
Dat is mij nu niet helemaal duidelijk.
Maar kan ik dan niet meer via de app preheaten / auto laad status uitlezen daardoor ?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Je zult dan een nieuw We Connect abonnement moeten kopen iddPhyt_ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:44:
Even een vraag, ik overweeg een 2017 egolf te kopen (36kwh) , echter lees ik wat ove 3g support dat verlopen is.
Ok de kosten had ik gezien, maar dat we connect blijft wel werken, ondanks dat die 3g niet meer werkt?maharens schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Je zult dan een nieuw We Connect abonnement moeten kopen idd
is voor mij niet duidelijk welke functionaliteit tot die 3g hoorden dan.
en geen plannen dat ze de we connect ook de nek om draaien binnenkort?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
De app is eigenlijk vrij beperkt, maar als je de auto wilt voorverwarmen met de app dan zul je toch iets van ca 50 euro per jaar moeten betalen. Eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt, maar ja, het voorverwarmen is me wel iets waard in de winter om dit op commando te doen.Phyt_ schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:53:
[...]
Ok de kosten had ik gezien, maar dat we connect blijft wel werken, ondanks dat die 3g niet meer werkt?
is voor mij niet duidelijk welke functionaliteit tot die 3g hoorden dan.
en geen plannen dat ze de we connect ook de nek om draaien binnenkort?
Ik heb de afgelopen dagen dat ik geen vertrektijden meer kan instellen. De laadkocaties worden in de app qua parameters niet sychroon weergegeven tov de instellingen van de auto. Herkenbaar voor iemand hier?
Voor de mensen die net als ik de Carnet van Home Assistant gebruiken en gemerkt hebben dat die helemaal stuk is (daar aanpassingen van VW aan de backend kant), dit is dus een bekend issue...
https://github.com/robino...lkswagencarnet/issues/493
Jouw app werkt nog wel helemaal normaal?Tomba schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:55:
Voor de mensen die net als ik de Carnet van Home Assistant gebruiken en gemerkt hebben dat die helemaal stuk is (daar aanpassingen van VW aan de backend kant), dit is dus een bekend issue...
Ik gebruik vertrektijden niet, maar als ik deze aantik in de NieConnect app krijg ik dit:GerjanT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Jouw app werkt nog wel helemaal normaal?
:strip_exif()/f/image/LfuBvk25gMTWjNdwPTei7jWn.jpg?f=fotoalbum_large)
In de ‘Volkswagen’ (formally known as ID) app werkt het wel:
:strip_exif()/f/image/XKiSdM1wxtawCIaOazzgOcSU.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanvulling hierop, de ID API werkt wel, heb een PoC gedaan met deze docker:Tomba schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:55:
https://hub.docker.com/r/tillsteinbach/weconnect-mqtt
en krijg bv deze info terug:
code:
1
2
| weconnect/0/vehicles/xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/domains/fuelStatus/rangeStatus/primaryEngine/currentSOC_pct 61 weconnect/0/vehicles/xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/domains/fuelStatus/rangeStatus/primaryEngine/remainingRange_km 156 |
Wordt alleen een b.tch om dat allemaal naar HA te krijgen want er is geen auto discovery in HA

@GerjanT heb jij nog wel een abo bij VW, zie namelijk dat die vertrektijden ook een expirationDate hebben
code:
1
| weconnect/0/vehicles/xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/capabilities/departureTimers/expirationDate 2023-02-01 09:39:00+00:00 |
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 31-08-2023 10:01 ]
Even kort mijn ervaring delen met de egolf 2017 proefrit.
TLDR: Auto niet gekocht ivm teveel krassen en beschadigingen, schrapend geluid bij sturen, en remmen, kraken bij drempels. Lichte trillingen rond 110/120, op de snelweg. Algeheel geen goed gevoel bij. rijden was super verder acceleren maar dat is met iedere elec. auto.
Ik had om batterij rapport gevraagd om de SOH en aantal en type laadsessies in te zien.
Bij aankomst was dit er niet, de verkoper mooi verhaal over dat hij 100% was ogpeladen en daarmee konden we zien hoever hij kon, wel 240km (op de gom) , dus daarmee toonde hij aan dat de batterij goed was...
Niet op ingegaan en gaan proefrijden. En uiteraard bekende verhaal, vanmiddag komt er nog iemand naar de auto kijken lol...
Apple Carplay aangezet, viel mij op dat ik mijn navigatie niet tussen mijn wijzers kon krijgen, was een groot leeg vlak in het midden. Met de settings gespeeld maar kreeg dit niet voor elkaar, verder ook de totale km stand kreeg ik niet zichtbaar.
Bij het remmen hoorde ik een schrapend geluid.
Later ook met sturen zelfde schrapende geluid bij wat harder/verder stuur om met baan wisselingen lage snelheid /hoger maakte niet uit. auto staat al lange tijd tekoop (6mnd)
Welke laadkabels zouden erbij moeten zitten? Er zat alleen een laadpaal stekker in geen 220 granny stekker(dus voelde al aankomen dat dit erbij onderhandeld moest worden)
Hoort er onder de kofferbak > plank valse bodem, niet iets van stof / plank te liggen, nu keek ik zo tegen het staal aan vond ik ook vreemd.
Wat zijn jullie ervaringen/tips want ik wil nog wel verder kijken aangezien het een goede 2e auto voor ons zou zijn. Ik had echt verwacht dat ze een batterij uitdraai zeker bij een VW dealer wel even zouden doen.
Alvast bedankt.
TLDR: Auto niet gekocht ivm teveel krassen en beschadigingen, schrapend geluid bij sturen, en remmen, kraken bij drempels. Lichte trillingen rond 110/120, op de snelweg. Algeheel geen goed gevoel bij. rijden was super verder acceleren maar dat is met iedere elec. auto.
Ik had om batterij rapport gevraagd om de SOH en aantal en type laadsessies in te zien.
Bij aankomst was dit er niet, de verkoper mooi verhaal over dat hij 100% was ogpeladen en daarmee konden we zien hoever hij kon, wel 240km (op de gom) , dus daarmee toonde hij aan dat de batterij goed was...
Niet op ingegaan en gaan proefrijden. En uiteraard bekende verhaal, vanmiddag komt er nog iemand naar de auto kijken lol...
Apple Carplay aangezet, viel mij op dat ik mijn navigatie niet tussen mijn wijzers kon krijgen, was een groot leeg vlak in het midden. Met de settings gespeeld maar kreeg dit niet voor elkaar, verder ook de totale km stand kreeg ik niet zichtbaar.
Later ook met sturen zelfde schrapende geluid bij wat harder/verder stuur om met baan wisselingen lage snelheid /hoger maakte niet uit. auto staat al lange tijd tekoop (6mnd)
Welke laadkabels zouden erbij moeten zitten? Er zat alleen een laadpaal stekker in geen 220 granny stekker(dus voelde al aankomen dat dit erbij onderhandeld moest worden)
Hoort er onder de kofferbak > plank valse bodem, niet iets van stof / plank te liggen, nu keek ik zo tegen het staal aan vond ik ook vreemd.
Wat zijn jullie ervaringen/tips want ik wil nog wel verder kijken aangezien het een goede 2e auto voor ons zou zijn. Ik had echt verwacht dat ze een batterij uitdraai zeker bij een VW dealer wel even zouden doen.
Alvast bedankt.
Wat vroegen ze er nog voor dan?Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:21:
Alvast bedankt.
Bijna 18k
Voor de auto zoals jij het beschrijft is dat toch een forse prijs, dan zou je een betere staat verwachten. Mijne klinkt in elk geval alsof ie zich in betere staat bevindt, maar ben er nog niet aan toe om hem te verkopen.
Hoe hebben jullie de accu dan laten testen ? behalve leegrijden en bijladen dis niet te doen voor mij met een proefrit?
Of heeft iedereen hem gelesed?
[ Voor 20% gewijzigd door Phyt_ op 31-08-2023 18:55 ]
Wij hebben de onze vorig jaar juli gekocht voor 24k met 36k km op de teller uit 2018. Eigenlijk zonder krassen of beschadigingen voor zover ik weet en redelijk luxe uitgevoerd (cataloguswaarde volgens rdw 44.500). Bij ons zat er naast de laadpaal kabel ook een granny stekker bij, dus 2 verschillende kabels.Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:31:
Hoe hebben jullie de accu dan laten testen ? behalve leegrijden en bijladen dis niet te doen voor mij met een proefrit?
Verder geen uitdraai van de accu gehad of gevraagd (niet gekocht bij een dealer maar bij de occasion afdeling van een lease maatschappij). Erop gegokt dat dit wel goed zat met de lage km stand en 8 jaar accu garantie en de accu houdt het 20k km verder prima uit / range blijft hetzelfde. Die GOM indicatie is wel heel erg afhankelijk van rijgedrag en buitentemperatuur en overige settings (airco aan/uit), dus daar kun je weinig aan zien denk ik. Hoogste wat wij ooit hebben gezien zat richting de 300km met een volle accu, maar 240-250 is normaler. In praktijk haal je iets minder dan dat.
Kraak in de vering klinkt wel bekend bij flinke verkeersdrempels. Kraak bij het sturen of trilling in de banden hebben wij gelukkig nooit gehad. Kan balanceren van de wielen zijn maar kan ook iets ergers zijn. (Je zou verwachten dat een dealer dat van te voren fixt...)
Wij hebben wel problemen gehad met een wiellager en airco kleppen, maar dat viel gelukkig onder het jaar garantie wat we kregen van de verkoper (Alphabet occasions, kan ik aanraden).
Hoi Allemaal! Ik kwam dit topic tegen via google. Ben zelf ook in het bezit van een E golf uit 2018 met warmtepomp en digitaal display. Ik hoop deze of volgende week het kenteken te krijgen
Bedankt, was vandaag bij een ander dealer voor een benzine Polo als mogelijk alternatief(was het niet na proefrijden), ook even gepolst bij hun met E-Golf en batterij status uitlezen alvorens aanschaf.Bruinbaard schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:04:
[...]
Wij hebben de onze vorig jaar juli gekocht voor 24k met 36k km op de teller uit 2018. Eigenlijk zonder krassen of beschadigingen voor zover ik weet en redelijk luxe uitgevoerd (cataloguswaarde volgens rdw 44.500). Bij ons zat er naast de laadpaal kabel ook een granny stekker bij, dus 2 verschillende kabels.
Verder geen uitdraai van de accu gehad of gevraagd (niet gekocht bij een dealer maar bij de occasion afdeling van een lease maatschappij). Erop gegokt dat dit wel goed zat met de lage km stand en 8 jaar accu garantie en de accu houdt het 20k km verder prima uit / range blijft hetzelfde. Die GOM indicatie is wel heel erg afhankelijk van rijgedrag en buitentemperatuur en overige settings (airco aan/uit), dus daar kun je weinig aan zien denk ik. Hoogste wat wij ooit hebben gezien zat richting de 300km met een volle accu, maar 240-250 is normaler. In praktijk haal je iets minder dan dat.
Kraak in de vering klinkt wel bekend bij flinke verkeersdrempels. Kraak bij het sturen of trilling in de banden hebben wij gelukkig nooit gehad. Kan balanceren van de wielen zijn maar kan ook iets ergers zijn. (Je zou verwachten dat een dealer dat van te voren fixt...)
Wij hebben wel problemen gehad met een wiellager en airco kleppen, maar dat viel gelukkig onder het jaar garantie wat we kregen van de verkoper (Alphabet occasions, kan ik aanraden).
Deze man wist mij te vertellen dat ze het niet eens konden uitlezen

Bijna het idee dat ik gek ben dat ik dit wil weten lol.
Misschien toch maar in dat odb11 verdiepen al is dat ook niet gratis volgens mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Phyt_ op 01-09-2023 15:21 ]
Bij Volkswagen dealers kunnen ze het ook niet gewoon 'uitlezen'. Dat testen ze volgens mij door de accu leeg te rijden, en dan vol te laden. Maar dat doen ze alleen als de accu stuk lijkt te zijn. Verder weten zij het ook niet. Aviloo kan het wel zeggen ze, maar dat kost je 99 euro, en dan moet je de accu ook zelf eerst leegrijden.Phyt_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:20:
[...]
Bedankt, was vandaag bij een ander dealer voor een benzine Polo als mogelijk alternatief(was het niet na proefrijden), ook even gepolst bij hun met E-Golf en batterij status uitlezen alvorens aanschaf.
Deze man wist mij te vertellen dat ze het niet eens konden uitlezen. ( Dit is niet waar zover ik weet kunnen ze dat gewoon, maar komt natuurlijk beter over dat er 240km staat bij 100% opgeladen, dan dat er staat nog 80% SOH bijv.)
Bijna het idee dat ik gek ben dat ik dit wil weten lol.
Misschien toch maar in dat odb11 verdiepen al is dat ook niet gratis volgens mij.
Vreemd, hoe kunnen ze dan bepalen of er kapotte cellen zijn of hoevaak er is snelgeladen ?
Dit zou je toch willen weten lijkt mij?
Maar als ik er 1 koop en inruil en ze kijken er niet naar dan vind ik het niet erg, maar zie het wel gebeuren dat ze er dan wel even naar kijken. (mijn vertrouwen is niet zo goed in dealers/garages)
Maar we zoeken door
.
Maar als ik er 1 koop en inruil en ze kijken er niet naar dan vind ik het niet erg, maar zie het wel gebeuren dat ze er dan wel even naar kijken. (mijn vertrouwen is niet zo goed in dealers/garages)
Maar we zoeken door
Lijkt mij lastig om te achterhalen, dat tweede dan. Dat eerste misschien wel, maar zolang je met een proefrit een normale range hebt in je scherm en een normaal verbruik is er toch niets aan de hand? De eGolf met grotere batterij is maximaal 6 jaar oud, je hebt 8 jaar garantie op de accu dus dan zit je toch gewoon safe? Je hebt bij een benzineauto toch ook geen zicht op het feit of iemand 95 of 98 heeft getankt, veel snelweg heeft gereden of juist veel korte stukjes met koude motor?Phyt_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:48:
Vreemd, hoe kunnen ze dan bepalen of er kapotte cellen zijn of hoevaak er is snelgeladen ?
Dat kan ook niet, alleen de ingebouwde navi kan dat. Je totale KM stand krijg je door de (A)CC uit te zetten links op je stuur.Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:21:
[ Voor 25% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-09-2023 16:45 ]
Heeft iemand enig idee hoe je de maximale lading (%) kan aanpassen in de volkswagen app? In de we connect app is dit wel mogelijk maar ik kan het nergens vinden in de volkswagen app.
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
Phoe dat is zuur !Bruinbaard schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:39:
Vannacht is er een ruitje ingetikt bij onze e-golf (kleine driehoekige raampje linksachter) en het hele scherm van de navigatie/multimedia uit de middenconsole meegenomen. Grrrr....![]()
![]()
Delijer was gelukkig wel zo netjes om niet alles kapot te trekken. Plastic rond de display is niet afgebroken en de connectoren lijken ook netjes losgemaakt. De losse euros die her en der in de auto lagen waren wel interessant genoeg om als extraatje mee te nemen. Triest..
- wiellager kapot
- airco kleppen kapot
- inbraak
Zelf in bezit van 1ste gen eGolf, deze radio is blijkbaar minder populair.
Hoewel alarm natuurlijk ook wel helpt...
Plan is om naar de 2de gen eGolf te gaan upgraden na een tijd maar twijfel nog als ik dan weer dit soort verhalen lees

Sterkte met de afhandeling.
Herken ik niet in mijn eGolf van 2015 (1ste gen).Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:21:
Alvast bedankt.
Krakende schokbreker bij drempels is VW dingetje
Schrapend geluid bij remmen moet je eens naar de schijfremmen kijken, in de B stand (regeneratie) remt de auto best goed af waarbij je zelfs kan rijden zonder je remmen te gebruiken, gevolg is dus roest want je gebruikt je remmen zelden.
Ik rijd zelf ook in de B stand en probeer eens in de maand in de D stand te rijden zodat de remmem "schoon" worden en dat gaat ook samen met schrapend geluid
Kortom, hoef niet perse slecht teken te zijn afhankelijk hoe ermee gereden is...
Er hoort een normaal laadkabel bij te zitten en een granny lader.
Kofferbak heeft inderdaad een stoffen valse plank -bodem-.
Nergens zal je een uitdraai krijgen mbt accu. Beste is gewoon zelf checken met OBDE, heb ik ook gedaan bij aankoop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jR5rvVPhavxhsANlwfo7CMNu.jpg?f=user_large)
18.3 kWh / 20.5 kWh = ~89% voor 8jr oud met 75k op de teller. Prima resultaat lijkt me.
Toen ik ging rondshoppen ben ik ook echt gekke dingen gekomen, met als winnaar een 1ste gen eGolf (20k was de vraagprijs):
- Kale auto zonder enige optie, had niet eens stuurbediening !
- Bij het op contact zetten van de auto veel alarm/notificaties dat inspectie/onderhoud gedaan moest worden.
- Mocht maximaal 15min proefrit maken.
- Gaf het minst terug voor mijn inlever auto.
- Wilde de auto met gerust reserveren met als opmerking voor zijn eigen deur tot 01-01-2023 (want subsidie). Waarom niet gewoon in je garage is mij een raadsel.
- Auto was smerig.
- Als ik de auto niet zou nemen was dat totaal geen probleem want volgens verkoper waren er meerdere kopers (spoiler: 3 maanden later stond ie nog te koop).
Heb toen ook letterlijk 10min gereden en vriendelijk bedankt. Verkoper had de papieren mbt aanbetaling wel al in orde gemaakt en klaar staan voor me bij terug komst
Moraal, rustig rondshoppen en laat je niet gek maken mbt subsidie pot of dat er ook al een andere koper is.
Uitlezen met OBDE en bij proefrit inderdaad zover mogelijk leegrijden. GOM is alles behalve accuraat.Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:31:
Om je een idee te geven, volgeladen geeft mijn 1ste gen eGolf 160km aan, echter in de praktijk haal ik 100km en dan rijd ik echt als een opa en ben ik als laatste weg bij de stoplichten
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Wat een fijne post, dankJazsie schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:55:
[...]
Phoe dat is zuur !
Plan is om naar de 2de gen eGolf te gaan upgraden na een tijd maar twijfel nog als ik dan weer dit soort verhalen lees.
Sterkte met de afhandeling.
[...]
Herken ik niet in mijn eGolf van 2015 (1ste gen).
Krakende schokbreker bij drempels is VW dingetje(moet uiteraard niet extreem zijn).
Schrapend geluid bij remmen moet je eens naar de schijfremmen kijken, in de B stand (regeneratie) remt de auto best goed af waarbij je zelfs kan rijden zonder je remmen te gebruiken, gevolg is dus roest want je gebruikt je remmen zelden.
Ik rijd zelf ook in de B stand en probeer eens in de maand in de D stand te rijden zodat de remmem "schoon" worden en dat gaat ook samen met schrapend geluid.
Kortom, hoef niet perse slecht teken te zijn afhankelijk hoe ermee gereden is...
Er hoort een normaal laadkabel bij te zitten en een granny lader.
Kofferbak heeft inderdaad een stoffen valse plank -bodem-.
Nergens zal je een uitdraai krijgen mbt accu. Beste is gewoon zelf checken met OBDE, heb ik ook gedaan bij aankoop.
[Afbeelding]
18.3 kWh / 20.5 kWh = ~89% voor 8jr oud met 75k op de teller. Prima resultaat lijkt me.
Toen ik ging rondshoppen ben ik ook echt gekke dingen gekomen, met als winnaar een 1ste gen eGolf (20k was de vraagprijs):
- Kale auto zonder enige optie, had niet eens stuurbediening !
- Bij het op contact zetten van de auto veel alarm/notificaties dat inspectie/onderhoud gedaan moest worden.
- Mocht maximaal 15min proefrit maken.
- Gaf het minst terug voor mijn inlever auto.
- Wilde de auto met gerust reserveren met als opmerking voor zijn eigen deur tot 01-01-2023 (want subsidie). Waarom niet gewoon in je garage is mij een raadsel.
- Auto was smerig.
- Als ik de auto niet zou nemen was dat totaal geen probleem want volgens verkoper waren er meerdere kopers (spoiler: 3 maanden later stond ie nog te koop).
Heb toen ook letterlijk 10min gereden en vriendelijk bedankt. Verkoper had de papieren mbt aanbetaling wel al in orde gemaakt en klaar staan voor me bij terug komst.
Moraal, rustig rondshoppen en laat je niet gek maken mbt subsidie pot of dat er ook al een andere koper is.
[...]
Uitlezen met OBDE en bij proefrit inderdaad zover mogelijk leegrijden. GOM is alles behalve accuraat.
Om je een idee te geven, volgeladen geeft mijn 1ste gen eGolf 160km aan, echter in de praktijk haal ik 100km en dan rijd ik echt als een opa en ben ik als laatste weg bij de stoplichten.
Met OBDE bedoel je OBDeleven denk ik?
In onze 2e gen eGolf is in 2022 2x ingebroken na de 2e keer zo'n Navirem in laten bouwen. Kostte iets van 350 euro maar zorgt ervoor dat het stelen van de elektronica stukken moeilijker zou moeten worden, met als gevolg dat ze hopelijk verder rijden naar een andere (e)Golf die niet zo'n Navirem heeft en dus het een stuk makkelijker kunnen jatten.Jazsie schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:55:
[...]
Phoe dat is zuur !
Plan is om naar de 2de gen eGolf te gaan upgraden na een tijd maar twijfel nog als ik dan weer dit soort verhalen lees.
Klopt ja. Heb zelf nog de oude variant (witte).Tomba schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:25:
[...]
Wat een fijne post, dank![]()
Met OBDE bedoel je OBDeleven denk ik?
Ik wil eigenlijk zo'n underseat subwoofer inbouwen in de Egolf. Iemand enig idee of dat veel batterij trekt? Bijvoorbeeld de JBL underseat subwoofer.
We hebben toch een E-golf gevonden en aangeschaft, nu even wachten tot we hem op kunnen halen.
Even praktische vraag i.v.m. stroomvoorziening die ik nog moet maken voorzijde huis.
Hoelang is de granny charger kabel ? 5meter 4meter ?
Even praktische vraag i.v.m. stroomvoorziening die ik nog moet maken voorzijde huis.
Die van mij is 5 meterPhyt_ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:02:
We hebben toch een E-golf gevonden en aangeschaft, nu even wachten tot we hem op kunnen halen.
Hebben meer mensen last van de start/stop knop. Ik moet soms wel een paar keer drukken voor hij aan of uit gaat. Super irritant. Daarnaast heb ik dat de climate control elke keer als ik instap automatisch op 19 graden gaat staan en bij de bijrijders kant op Eco.
De Eco bij de bijrijder klopt wel. Als daar niemand zit dan hoeft er ook niks gekoeld/verwarmd te wordentimster82 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:11:
Hebben meer mensen last van de start/stop knop. Ik moet soms wel een paar keer drukken voor hij aan of uit gaat. Super irritant. Daarnaast heb ik dat de climate control elke keer als ik instap automatisch op 19 graden gaat staan en bij de bijrijders kant op Eco.
Vandaag voor het eerst bij een Tesla SuC geladen maar dat was enigszins suboptimaal.
De kabel is namelijk insane kort (precies op maat voor een Tesla) waardoor ik letterlijk overdwars moest staan om de kabel aan te kunnen sluiten:
:strip_exif()/f/image/2zs3WdLaDn2ylxZnwnhdqBCe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook kreeg ik tot 2x deze melding:
:strip_exif()/f/image/EUVP87k3yC5rvN2ewzUgcJPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Laden ging wel sneller (40 kW) dan ik ooit gezien heb en voor een prijs die bijna de helft is van bv Shell Recharge;
:strip_exif()/f/image/F8aIEdJOitRRKtDcaJ2q3SeR.jpg?f=fotoalbum_large)
NB Tesla doet bij de start een reservering van €25 op je creditcard
De kabel is namelijk insane kort (precies op maat voor een Tesla) waardoor ik letterlijk overdwars moest staan om de kabel aan te kunnen sluiten:
:strip_exif()/f/image/2zs3WdLaDn2ylxZnwnhdqBCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUVP87k3yC5rvN2ewzUgcJPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Laden ging wel sneller (40 kW) dan ik ooit gezien heb en voor een prijs die bijna de helft is van bv Shell Recharge;
:strip_exif()/f/image/F8aIEdJOitRRKtDcaJ2q3SeR.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig ook bij Tesla geladen met de e-Golf. Ging eigenlijk vlekkeloos, alleen is het parkeren idd niet ideaal omdat je twee plekken moet innemen. Gelukkig is het meestal rustig, dus dan sta je niet in de weg.
Ik begrijp niet waarom je overdwars moet staan, je kunt toch gewoon tussen de stalls gaan staan, je moet alleen de andere aan de rechterkant pakken waardoor je dan 2 plekken bezet, maar nu bezet je ook 2 plekken.Tomba schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:30:
Vandaag voor het eerst bij een Tesla SuC geladen maar dat was enigszins suboptimaal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ja, ik heb meerdere keren geladen met onze E-Golf bij Tesla
Ah dat had inderdaad ook gekund, niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! (Al maakt t dus geen ruk uit als je alsnog 2 plekken bezetmaharens schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:08:
[...]
Ik begrijp niet waarom je overdwars moet staan, je kunt toch gewoon tussen de stalls gaan staan, je moet alleen de andere aan de rechterkant pakken waardoor je dan 2 plekken bezet, maar nu bezet je ook 2 plekken.
En ja, ik heb meerdere keren geladen met onze E-Golf bij Tesla
Klopt, maar ziet er zo raar uit als je scheef staat.Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:48:
[...]
Ah dat had inderdaad ook gekund, niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! (Al maakt t dus geen ruk uit als je alsnog 2 plekken bezet)
En met mijn E-Golf heb ik in Emmeloord wel eens naast de meest linkse stall gestaan, dan houd ik zelfs maar 1 plek bezet en sta ik dus niemand in de weg als het druk zou zijn/worden.
[ Voor 8% gewijzigd door maharens op 23-09-2023 09:31 ]
Ga t de volgende keer eens proberen, laad bijna altijd thuis dus kan effe durenmaharens schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:30:
[...]
Klopt, maar ziet er zo raar uit als je scheef staat., los van het feit dat je misschien niet wegkunt als links en rechts andere auto's parkeren.
En met mijn E-Golf heb ik in Emmeloord wel eens naast de meest linkse stall gestaan, dan houd ik zelfs maar 1 plek bezet en sta ik dus niemand in de weg als het druk zou zijn/worden.
Post verwijderd (was offtopic)
[ Voor 86% gewijzigd door netwan_G op 26-09-2023 14:21 ]
Tomba schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
De V4 superchargers hebben wel een fors langere kabel gekregen, voor gebruik met andere auto's (en ondersteund ook tot 1000V voor o.a. Hyundai/KIA, Lucid en Porsche/Audi auto's met >800V accu's). Volgens mij zijn de eerste exemplaren hiervan inmiddels in NL al in gebruik, maar het zal echt nog wel even duren om wereldwijd alle tienduizenden laders te gaan vervangen, zoveel stalls kunnen ze niet in een paar maanden maken.
De V4 superchargers hebben wel een fors langere kabel gekregen, voor gebruik met andere auto's (en ondersteund ook tot 1000V voor o.a. Hyundai/KIA, Lucid en Porsche/Audi auto's met >800V accu's). Volgens mij zijn de eerste exemplaren hiervan inmiddels in NL al in gebruik, maar het zal echt nog wel even duren om wereldwijd alle tienduizenden laders te gaan vervangen, zoveel stalls kunnen ze niet in een paar maanden maken.
All-electric.
Fijn dat je toch een goed exemplaar gevonden hebt. Die van je eerste proefrit klinkt als een halfbakken knutselproject. Schrik niet als je straks ook de remmen van deze wat hoort schrapen, dat is normaal bij EV's die weinig remmen, zeker in het natte najaar.Phyt_ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:02:
Ik zou dat even navragen, want er zijn door de jaren heen nogal wat verschillende types granny's meegeleverd. Die van ons is 5 meter, maar hou ook rekening met de benodigde hoogte. Let erop dat ie zeker niet onder spanning aan de stekker (aan de stopcontact kant) komt te hangen, daar halveer je de contactoppervlakte van het klemmetje in het stopcontact mee.
Zorg ook dat je een AA-merk stopcontact gebruikt dat voor 16A geschikt is, insteekklemmen heeft (dus geen schroefcontacten!) en let goed op de juiste strip-lengte van de aders. Ik adviseer je persoonlijk om toch eens te kijken naar een (gebruikt) "echt" laadpunt, stopcontacten zijn eigenlijk gewoon niet geschikt om continu urenlang volle bak te laden, daar zijn in het verleden erg veel branden/problemen mee ontstaan. Als je eenmaal EV rijdt ga je toch niet meer terug
Tot slot, volledig uitfaseren van 3G speelt alleen in de VS, hier in de EU voorlopig nog niet. Zolang er een 3G netwerk in de lucht blijft kan je hier dus nog de veel te dure nieconnect dienst blijven afnemen.
[ Voor 13% gewijzigd door RonJ op 27-09-2023 14:14 ]
All-electric.
Heel erg bedankt voor je antwoord.RonJ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:09:
[...]
Fijn dat je toch een goed exemplaar gevonden hebt. Die van je eerste proefrit klinkt als een halfbakken knutselproject. Schrik niet als je straks ook de remmen van deze wat hoort schrapen, dat is normaal bij EV's die weinig remmen, zeker in het natte najaar.
Ik zou dat even navragen, want er zijn door de jaren heen nogal wat verschillende types granny's meegeleverd. Die van ons is 5 meter, maar hou ook rekening met de benodigde hoogte. Let erop dat ie zeker niet onder spanning aan de stekker (aan de stopcontact kant) komt te hangen, daar halveer je de contactoppervlakte van het klemmetje in het stopcontact mee.
Zorg ook dat je een AA-merk stopcontact gebruikt dat voor 16A geschikt is, insteekklemmen heeft (dus geen schroefcontacten!) en let goed op de juiste strip-lengte van de aders. Ik adviseer je persoonlijk om toch eens te kijken naar een (gebruikt) "echt" laadpunt, stopcontacten zijn eigenlijk gewoon niet geschikt om continu urenlang volle bak te laden, daar zijn in het verleden erg veel branden/problemen mee ontstaan. Als je eenmaal EV rijdt ga je toch niet meer terugdus die investering in een laadpaal moet je toch een keer doen.
Tot slot, volledig uitfaseren van 3G speelt alleen in de VS, hier in de EU voorlopig nog niet. Zolang er een 3G netwerk in de lucht blijft kan je hier dus nog de veel te dure nieconnect dienst blijven afnemen.
Fijn dat nieconnect nog werkt.
Ja het idee is zeker deze 3 jaar te rijden (want subisidie) of een andere elek. Laadpaal overweeg ik ook maar dat haal ik niet voordat we hem gaan ophalen deze week. En locatie bepalen nog even een ding en het graafwerk
Overigens dacht ik dat de granny met 10A deed laden.
De Zappi is een hele mooie laadpaal, zeker als je ook PV hebt. Jammer dat deze er niet met paslezer (en een langere kabel) is, anders had ik hem zeker ook overwogen. Tip: Neem de zwarte, zeker als deze in de zon hangt. De witte worden na verloop van tijd vies en gelig en dat krijg je na verloop van tijd bijna niet meer schoon. De zwarte kan je met wat kunststof spray/dressing voor kunststof autodelen veel makkelijker mooi houden.Phyt_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:03:
[...]
Heel erg bedankt voor je antwoord.
Fijn dat nieconnect nog werkt.
Ja het idee is zeker deze 3 jaar te rijden (want subisidie) of een andere elek. Laadpaal overweeg ik ook maar dat haal ik niet voordat we hem gaan ophalen deze week. En locatie bepalen nog even een ding en het graafwerk. Maar ws wordt het de zappi 2.1.
Overigens dacht ik dat de granny met 10A deed laden.
Tijdelijk via het stopcontact kan wel even, zeker als deze granny maar tot 10A gaat. Dan zou ik wel nog steeds een 16A model tuinstopcontact aanbevelen, die zijn toch wat beter gebouwd c.q. geschikt voor langdurige belasting.
Veel plezier met jullie e-golf!
All-electric.
Ik heb nog wel een Granny te koop voor de liefhebber. :-). Helemaal nieuw en ongebruikt.
Net mail gekregen van Volkswagen;
:strip_exif()/f/image/NgAEV8ems0E1yUS0wtAtdaCS.jpg?f=fotoalbum_large)
En
:strip_exif()/f/image/H39soW83dSl71dRBw719lyqf.jpg?f=fotoalbum_large)
NieConnect 2.0
Ondertussen in de Volkswagen app 🤦♂️Beste Tomba,
Op 08 november 2023 deactiveren we de 'We Connect' app en stellen we deze buiten gebruik.
De We Connect functies die je eerder via de We Connect app kon bedienen, kun je vanaf nu via de Volkswagen app gebruiken. De Volkswagen app kun je hier in de Google Play Store of hier in de Apple Store downloaden.
Natuurlijk kun je de We Connect app nog gebruiken totdat deze definitief wordt gedeactiveerd.
Heb je vragen? Neem dan contact met ons op via een van de onderstaande kanalen.
Bedankt voor het gebruik van de We Connect app en we wensen je alvast veel plezier met de Volkswagen app.
We wensen je veel rijplezier!
Je team van Volkswagen
:strip_exif()/f/image/NgAEV8ems0E1yUS0wtAtdaCS.jpg?f=fotoalbum_large)
En
:strip_exif()/f/image/H39soW83dSl71dRBw719lyqf.jpg?f=fotoalbum_large)
NieConnect 2.0
[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 06-10-2023 19:31 ]
Whaha, ja dat heb ik dus ook precies hetzelfde nadat ik vanmorgen de nieuwe app heb geactiveerd. En als je dan inlogt via de site zie je dat je we abonnementen hebt.Tomba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Ondertussen in de Volkswagen app 🤦♂️
[Afbeelding]
En
[Afbeelding]
NieConnect 2.0
Als ik naar instellingen/dienstenpakketten/contracten en looptijden kijk, dan zie ik daar wel mijn contract, die overigens binnenkort alweer verloopt. Maar eens kijken of ik het weer het geld waard vind.Tomba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Ondertussen in de Volkswagen app 🤦♂️
[Afbeelding]
En
[Afbeelding]
NieConnect 2.0
Ik had al gelijk een reply op die mail gedaan. Tegen verwachting in een antwoord. Dat stemt mij enigszins hoopvol.
Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Volkswagen support team.
Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat de vertrektijden nog niet naar behoren werken in de Volkswagen app.
De Volkswagen app is nog vol op in ontwikkeling.
De functies die u kent van de We Connect app worden geleidelijk geïntegreerd in de Volkswagen app. Om deze reden kunnen er momenteel minder functies - niet goed functionerende funties in de Volkswagen app worden opgenomen dan in de We Connect app.
De We Connect app blijft naar verwachting tot week 44 (begin november) bruikbaar. Uiteindelijk zullen alle diensten die u had in de We Connect app, beschikbaar zijn in de Volkswagen app.
Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag.
Dit stelt me dan weer enigszins gerust. Hoewel... in de de We-Connect app werken sinds 25 augustus de vertrektijden ook niet meer. Ben er ook sindsdien met Volkswagen mee bezig, het is inmiddels al een maand geleden geëscaleerd maar geen idee wanneer ze het oppakken.Phyt_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:40:
Ik had al gelijk een reply op die mail gedaan. Tegen verwachting in een antwoord. Dat stemt mij enigszins hoopvol.
[...]
Op het moment dat ik een tijd probeer te veranderen of de laadlocatie probeer aan te passen krijg ik vrijwel direct een foutmelding: Vertrektijden programmeren/laadlocatie programmeren: "sorry, er is helaas iets misgegaan."
Gefeliciteerd, leuke wagen. Heb zelf de Gen1 en nu op zoek naar een Gen2 variantPhyt_ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:02:
Lengte van de granny lader verschilt welke je hebt, die van mij (Gen1) is maar 2m lang...
Kun je op de een of andere manier ervoor zorgen dat de auto bijv om 1 uur vannacht begint met opladen en dan automatisch uitgaat bij 80%? Ik kan het nog niet vinden.
Niet dat ik weet, Ik doe het zelf regelen ala "slimme" laadpaal. Wel zo handig bij Dynamisch energie contract.timster82 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:20:
Kun je op de een of andere manier ervoor zorgen dat de auto bijv om 1 uur vannacht begint met opladen en dan automatisch uitgaat bij 80%? Ik kan het nog niet vinden.
Dit is zeker in te stellen met een omweg.timster82 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:20:
Open de We connect app.
Open vertrektijden.
Kies je laadlocatie.
Scroll helemaal naar beneden en vink "laag tarief aan"
Hierna kun je je start en eindtijd invoeren.
Succes

VW egolf 2020
Wel snel zijn, want in de nieuwe VW app werkt dat niet meer, dan zul je het in de auto moeten doen, maar je moet het zoeken in de laadlocaties iddRdestructo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Dit is zeker in te stellen met een omweg.
Open de We connect app.
Open vertrektijden.
Kies je laadlocatie.
Succes
Idd, mogen ze wel snel zijn bij VW want de helft van de functies die We connect heeft werkt nog niet in de VW app.maharens schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:57:
[...]
Wel snel zijn, want in de nieuwe VW app werkt dat niet meer, dan zul je het in de auto moeten doen, maar je moet het zoeken in de laadlocaties idd
En volgens de VW app heb ik geen abbo op de extra functies terwijl ik dat wel heb, we wachten af.
Ik doe bijna alles vanuit de app maar ga ervan uit dat dit ook in het menu van de auto ingesteld kan worden.
VW egolf 2020
Helemaal als je ook de Tesla app gewend bent, dan pas kom je er achter dat de VW app en hiervoor de We Connect app zeer beperkt danwel waardeloos zijn.Rdestructo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:08:
[...]
Idd, mogen ze wel snel zijn bij VW want de helft van de functies die We connect heeft werkt nog niet in de VW app.
En volgens de VW app heb ik geen abbo op de extra functies terwijl ik dat wel heb, we wachten af.
Ik doe bijna alles vanuit de app maar ga ervan uit dat dit ook in het menu van de auto ingesteld kan worden.
Thanx. Dat gaan we eens even proberen zo.Rdestructo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Dit is zeker in te stellen met een omweg.
Open de We connect app.
Open vertrektijden.
Kies je laadlocatie.
Succes
Toch pijnlijk wanneer je vorige maand weer een nieuw abo op de app hebt afgesloten en betaald. Vervolgens haalt VW de functionaliteit gewoon weg en geeft er een paar loze beloften voor terug.
Volgens de mail van VW komen alle functies die we nu hebben ook beschikbaar in de VW app.Erwin schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:01:
Toch pijnlijk wanneer je vorige maand weer een nieuw abo op de app hebt afgesloten en betaald. Vervolgens haalt VW de functionaliteit gewoon weg en geeft er een paar loze beloften voor terug.
Ze mogen alleen wel opschieten November nadert.
Ik ga er vanuit dat de reeds aangeschafte abonnementen ook gewoon worden over genomen.
VW egolf 2020
Ik vind zo'n abo (bij mij 60 euro per jaar) niet zo netjes..... En heb het dus ook niet gedaan.
Maar dat je dan accu perentage en bereik niet meer kunt aflezen, vind ik ronduit schandalig.
Vooral omdat de e-golf zo'n kleine range heeft.
Bij onze andere auto (e-niro) heb ik ook geen abo genomen, maar daar kan ik wel deze basis dingen zien.
Maar dat je dan accu perentage en bereik niet meer kunt aflezen, vind ik ronduit schandalig.
Vooral omdat de e-golf zo'n kleine range heeft.
Bij onze andere auto (e-niro) heb ik ook geen abo genomen, maar daar kan ik wel deze basis dingen zien.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in gezien de historie met de huidige App.Rdestructo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:30:
[...]
Volgens de mail van VW komen alle functies die we nu hebben ook beschikbaar in de VW app.
Ze mogen alleen wel opschieten November nadert.
Ik ga er vanuit dat de reeds aangeschafte abonnementen ook gewoon worden over genomen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JhAoV6CmgCc90MNXYBOEtMy9.jpg?f=user_large)
Maar heeft de ID-familie dan geen infrarood voorruit die ze bedienen kunnen? Dit is toch maf?Erwin schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in gezien de historie met de huidige App.
[Afbeelding]
Hoe zit met de betrouwbaarheid en evt reparatie kosten van de e-golfjes? Gaan er veel dingen kapot en zijn de kosten een beetje te overzien?
Zit te denken om een e-golf te halen met subsidie. Een gen2 model uiteraard en liefst met dynaudio en virtual cockpit.
Zit te denken om een e-golf te halen met subsidie. Een gen2 model uiteraard en liefst met dynaudio en virtual cockpit.
Betrouwbaarheid zit wel goed.
Die van mij is bijna 9jr oud (met 80k KM erop) en geen grote kosten aan gehad op de gebruikelijke onderhoud na*.
*Volgens de facturen / historie van de auto.
Die van mij is bijna 9jr oud (met 80k KM erop) en geen grote kosten aan gehad op de gebruikelijke onderhoud na*.
*Volgens de facturen / historie van de auto.
Idem hier. Bouwjaar 2017 met 83.000 km.
Hier nog iemand, eind 2017 met 76k op de teller. Toevallig net alles netjes gemaakt met facturen etc, eigenlijk alleen onderhoud en op eigen verzoek na 5 jaar airco service. Normale inspectie ligt rond de 200 euro aan kosten en als ie ouder is dan 5 jaar krijg je ook 15% korting.
Goed om te horen! Al beginnen de problemen naar mijn ervaring meestal pas vanaf de 100k kms. Planned obsolescence *zucht*. Maar gezien het ontbreken van een ICE zijn de evt reparatie kosten hopelijk een beetje lager.
Maar ik vraag me af of dat problemen zijn die je met een ICE hebt inderdaad. De Golf 7.5 is m.i. wel behoorlijk doorontwikkeld en zit goed in elkaar.FlipFlink schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:56:
Goed om te horen! Al beginnen de problemen naar mijn ervaring meestal pas vanaf de 100k kms. Planned obsolescence *zucht*. Maar gezien het ontbreken van een ICE zijn de evt reparatie kosten hopelijk een beetje lager.
Heb zelf een e-Golf (36kWh) sinds 2017, nu ruim 150K km gedaan. 1 matrix LED koplamp vervangen na 2 jaar (net binnen garantie) omwille van problemen met de motorsturing van de dynamische grootlichten. Zomerbanden en een van de schokdempers vooraan versleten na 140K km (banden ong. 70K km gebruikt, rij elke winter op winterbanden). Wiellagers vooraan vervangen na 150K km, waren al een tijdje versleten maar diagnose heeft even geduurd. Verder nog geen issues gehad.FlipFlink schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:48:
Hoe zit met de betrouwbaarheid en evt reparatie kosten van de e-golfjes? Gaan er veel dingen kapot en zijn de kosten een beetje te overzien?
[ Voor 5% gewijzigd door bdbfz op 17-10-2023 10:36 ]
Ik heb de mijne in de private lease sinds april 2020, staat nu op 102000km.
Geen rare dingen gehad op slijtage van banden ruitenwisser na. Als ik hen niet geleased zou hebben, dan zou ik hen nooit naar de VW dealer brengen want die zijn (net zoals allen andere dealers) schokkend duur. Een 30000km beurt met nieuwe banden , €1000,-.
Een elektrische heeft eigen geen onderhoud nodig op de slijtage delen na.
Met mijn vorige elektrische auto (Nissan Leaf) sloeg ik het onderhoud op slijtage delen ook over. Want je hoeft geen olie te wisselen etc. Na 140.000km nog steeds de originele remmenblokken
Bij Tesla hoef je ook een onderhoud te plegen, ik heb al verhalen daar van gehoord met een model 3, 160.000km, alleen banden / ruitenwissers vervangen.
Geen rare dingen gehad op slijtage van banden ruitenwisser na. Als ik hen niet geleased zou hebben, dan zou ik hen nooit naar de VW dealer brengen want die zijn (net zoals allen andere dealers) schokkend duur. Een 30000km beurt met nieuwe banden , €1000,-.
Een elektrische heeft eigen geen onderhoud nodig op de slijtage delen na.
Met mijn vorige elektrische auto (Nissan Leaf) sloeg ik het onderhoud op slijtage delen ook over. Want je hoeft geen olie te wisselen etc. Na 140.000km nog steeds de originele remmenblokken
Bij Tesla hoef je ook een onderhoud te plegen, ik heb al verhalen daar van gehoord met een model 3, 160.000km, alleen banden / ruitenwissers vervangen.
Dat klinkt als wat ik had, tot ik de voorste wiellagers liet vervangen.Phyt_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:21:
schrapend geluid bij sturen, en remmen
Dat heb ik ook, en ik ken er geen oplossing voor. Ik leef ermee.kraken bij drempels
Enkel onderhoud is bij een dealer niet perse duur. Het wordt pas duur als je niet standaard dingen zoals banden en ruitenwissers laat vervangen. Die van ons is >5 jaar inmiddels en voor 200 euro heb je een standaard beurt incl een jaar pechhulp. Dat red je niet echt ergens anders.CBfox schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:09:
Ik heb de mijne in de private lease sinds april 2020, staat nu op 102000km.
Een elektrische auto heeft zeker wel onderhoud nodig. Ook daarin zit remvloeistof die je eens per 2 jaar moet vervangen, een interieurfilter wat vervangen moet worden, etc. 160.000km met dezelfde schokdempers, rubbers in je onderstel, etc zonder enige controle lijkt mij overigens ook niet echt bijster veilig...Een elektrische heeft eigen geen onderhoud nodig op de slijtage delen na.
Ik heb een langlopend probleem met mijn We-Connect. De vertrektijden werken niet meer. Ze hebben dit in onderzoek. Aangezien er ook bij mij reclame gemaakt werd voor de Volkswagen-app heb ik deze geïnstalleerd. Hier werken de vertrektijden ook niet, dus ik denk ik mail het ze. Kreeg ik het volgende bericht terug:Erwin schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in gezien de historie met de huidige App.
[Afbeelding]
Nu werkt We Connect bij mij dus ook niet naar behoren..You have noticed that you can no longer set departure times in the Volkswagen app. This feature has been temporarily disabled for technical reasons.
Please continue to use the We Connect app as usual to use this function. It is currently planned to make departure times available again until the beginning of November for the online service generation of your Volkswagen.
Ik ben vooralsnog wel hoopvol dat de features zoals we ze kennen in We Connect wel weer terugkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door GerjanT op 21-10-2023 19:18 ]
Ik heb sinds vorige week last van de actieradius die niet klopt.
1 a 2 keer per week tijdens het rijden veranderd de actieradius met 50km (dus bij het starten geeft hij bijvoorbeeld 132km aan en 3 minuten laten geeft hij 80km aan). Vervolgens als ik aangekomen ben op bestemming en daarna weer vertrek (auto opstart) van bestemming zie ik weer de juiste actieradius (bijvoorbeeld 128km).
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de E-Golf nu bijna 4 jaar en de km-stand is momenteel 57.000 km (is inderdaad heel weinig maar door Corona heeft de auto weinig gereden.)
1 a 2 keer per week tijdens het rijden veranderd de actieradius met 50km (dus bij het starten geeft hij bijvoorbeeld 132km aan en 3 minuten laten geeft hij 80km aan). Vervolgens als ik aangekomen ben op bestemming en daarna weer vertrek (auto opstart) van bestemming zie ik weer de juiste actieradius (bijvoorbeeld 128km).
Ik heb de E-Golf nu bijna 4 jaar en de km-stand is momenteel 57.000 km (is inderdaad heel weinig maar door Corona heeft de auto weinig gereden.)
Klinkt als een accu cell die hapert/kapot gaat. Even langs de VW dealer, met die km stand heb je nog garantie icm de aanname dat de auto nog geen 8 jaar isBMS080 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:07:
Ik heb sinds vorige week last van de actieradius die niet klopt.
Wij hebben een E-Golf uit 2020 op het oog met het idee om die als tweede auto in te zetten. Daarover later meer, maar zodoende kwam ik in dit topic terecht.
Ik lees veel reacties over krakende vering bij de E-Golf. Dit is een VW kwaal en betreft (over het algemeen) niet de vering maar de rubbers van de stabilisator stang. OEM is hier geen oplossing voor m.u.v. invetten of vervangen voor nieuwe en hopen dat het weg blijft. In praktijk komt het na een tijd weer terug.
NON OEM zijn er andere rubbers te krijgen, welke van origine geplaatst worden om het onderstel sportiever te maken (lees: stugger). Bekendste en vaker toegepast merk is Powerflex. Als je alleen de stabilisatorstang rubbers vervangt, merk je daar nauwelijks iets van in het rijgedrag. Deze rubbers zijn anders qua samenstelling en lossen het kraken op. Zie o.a. deze garage die ze aanbied: https://carrec-technocent...%20weg%20te%20absorberen.
Ik lees veel reacties over krakende vering bij de E-Golf. Dit is een VW kwaal en betreft (over het algemeen) niet de vering maar de rubbers van de stabilisator stang. OEM is hier geen oplossing voor m.u.v. invetten of vervangen voor nieuwe en hopen dat het weg blijft. In praktijk komt het na een tijd weer terug.
NON OEM zijn er andere rubbers te krijgen, welke van origine geplaatst worden om het onderstel sportiever te maken (lees: stugger). Bekendste en vaker toegepast merk is Powerflex. Als je alleen de stabilisatorstang rubbers vervangt, merk je daar nauwelijks iets van in het rijgedrag. Deze rubbers zijn anders qua samenstelling en lossen het kraken op. Zie o.a. deze garage die ze aanbied: https://carrec-technocent...%20weg%20te%20absorberen.
Dag medetweakers,
Een buurman van het Skoda Enyaq forum hier!
Een maat van mij heeft een E-Golf (full option, Indium Grey
) gekocht en is opzoek naar het volgende onderdeel dat tussen de dagrijverlichting zit (het gaat om die zwarte lijnen):
:fill(white):strip_exif()/f/image/n3srXNQARRL2jfUfwchYGQF9.png?f=user_large)
Heel internet al afgezocht, maar wij vinden alleen maar varianten die op de normale golf passen (met mistverlichting). Wie o wie kan ons helpen?
Een maat van mij heeft een E-Golf (full option, Indium Grey
:fill(white):strip_exif()/f/image/n3srXNQARRL2jfUfwchYGQF9.png?f=user_large)
Heel internet al afgezocht, maar wij vinden alleen maar varianten die op de normale golf passen (met mistverlichting). Wie o wie kan ons helpen?
Waar jij denk ik naar op zoek bent zijn de volgende onderdelen:Vanitas1996 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:26:
Dag medetweakers,
Een maat van mij heeft een E-Golf (full option, Indium Grey) gekocht en is opzoek naar het volgende onderdeel dat tussen de dagrijverlichting zit (het gaat om die zwarte lijnen):
[Afbeelding]
5GE853665A041 & 5GE853666A041.
Maar let op, deze kun je niet zomaar monteren. Bij auto's met deze "Grille" zitten er speciale gaten in de voorbumper om ze te bevestigen. Achteraf monteren gaat dus wat lastiger. Zie onderstaande voorbeeld:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lMcoEUYtDe1USwkmPaijMN1O.png?f=user_large)
Dat is inderdaad wel vreemd, want hebben ze dan speciale "sport" uitvoeringen van de bumper, of hoe werkt dat dan precies? Zou je het ook vast kunnen maken aan enkel de clipjes van de mistlamp/daylights?samir1440 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Waar jij denk ik naar op zoek bent zijn de volgende onderdelen:
5GE853665A041 & 5GE853666A041.
Maar let op, deze kun je niet zomaar monteren. Bij auto's met deze "Grille" zitten er speciale gaten in de voorbumper om ze te bevestigen. Achteraf monteren gaat dus wat lastiger. Zie onderstaande voorbeeld:
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat je verschillende versies van de bumper hebt. Op de "Grille" zitten clipjes om ze te bevestigen aan de bumper, als deze gaten niet in de bumper zitten, kan je ze ook niet bevestigen. Wellicht is er een aftermarket variant die je er makkelijker op kan doen, maar die ben ik tot op heden niet tegengekomen.Vanitas1996 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:20:
[...]
Dat is inderdaad wel vreemd, want hebben ze dan speciale "sport" uitvoeringen van de bumper, of hoe werkt dat dan precies? Zou je het ook vast kunnen maken aan enkel de clipjes van de mistlamp/daylights?
Ah oké, maar dat onderdeel bij de daylighs kan wel los zo te zien op de onderdelen afbeelding! Maar eens even goed kijken als hij de auto heeft! :-) Dank voor de antwoorden allen!samir1440 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:39:
[...]
Het lijkt erop dat je verschillende versies van de bumper hebt. Op de "Grille" zitten clipjes om ze te bevestigen aan de bumper, als deze gaten niet in de bumper zitten, kan je ze ook niet bevestigen. Wellicht is er een aftermarket variant die je er makkelijker op kan doen, maar die ben ik tot op heden niet tegengekomen.
Hallo Allen,
Voor wat standaard woon/ werk verkeer ben ik op zoek naar een enigzins betaalbare occasion lease auto. Omdat ik elektrisch rijden gewend ben, kwam ik uit bij een E-Golf.
Hier en daar staan leuke occasions tussen de €380 - €440 p/m. Afhankelijk van de opties en looptijd.
De reden voor occasion lease is toch vooral de zekerheid dat je je geen zorgen hoeft te maken om reparaties.
Zeker bij een auto uit 2018 met 100k op de teller is dat wel een fijne zekerheid.
Maar dan de vraag voor alle E-Golf rijders: Is een auto van die leeftijd met zo'n kilometerstand het nog wel waard?
Uiteraard zijn er voor dat soort maandbedragen ook nieuwe auto's te krijgen in de lease. Maar jah.... een Dacia is geen Volkswagen.
Voor wat standaard woon/ werk verkeer ben ik op zoek naar een enigzins betaalbare occasion lease auto. Omdat ik elektrisch rijden gewend ben, kwam ik uit bij een E-Golf.
Hier en daar staan leuke occasions tussen de €380 - €440 p/m. Afhankelijk van de opties en looptijd.
De reden voor occasion lease is toch vooral de zekerheid dat je je geen zorgen hoeft te maken om reparaties.
Zeker bij een auto uit 2018 met 100k op de teller is dat wel een fijne zekerheid.
Maar dan de vraag voor alle E-Golf rijders: Is een auto van die leeftijd met zo'n kilometerstand het nog wel waard?
Uiteraard zijn er voor dat soort maandbedragen ook nieuwe auto's te krijgen in de lease. Maar jah.... een Dacia is geen Volkswagen.