Navragen wat er nog meer gedaan is, maar bijvullen airco ed zijn flink aan de prijs
Inspectie, verversen remvloeistof en bijvullen airco, dan zit je zo rond de 500 idd. Dus als ze minder doen, dan is die 500 aan de hoge kant.Bolderkar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:03:
Navragen wat er nog meer gedaan is, maar bijvullen airco ed zijn flink aan de prijs
Een airco is een gesloten systeem een correct werkende airco hoeft niet bijgevuld te worden. Als er vloeistof verdwijnt heb je ergens een lekkage.
Geen enkel systeem met slangen is 100% vloeistofdicht. Afhankelijk van het typen lekt het meer of minder. Bij ee koelkast is het 0, maar dat bevat geen seals oid.. staal op staal.. voor een auto geldt dat het systeem enige flexibele slangen bevat .
Mijn ford van 10 jaar oud trouwens nog steeds niet hoeven bijvullen
Dus als experts beweren dat je rond de 10% verliest elk jaar, dan is dit onzin volgens jou?trippelb schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:40:
Een airco is een gesloten systeem een correct werkende airco hoeft niet bijgevuld te worden. Als er vloeistof verdwijnt heb je ergens een lekkage.
Bedankt voor de feedback! Helaas is er nu niet gespecificeerd wat er voor die €505 gedaan wordt, ga ik morgen nog achteraan.GerjanT schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:45:
[...]
Alleen de inspectiebeurt kost 250,- (https://www.volkswagen.nl/werkplaatsafspraak#/productkeuze)
Je kunt ze vragen wat ze meer doen met dit achter de hand.
Maar na nog een keer goed naar je link te kijken zie ik:
- Inspectieservice €250,-
- Uitgebreide controle: €80,-
- Remvloeistof verversen: €110,-
- Interieurfilter vervangen: €65,-
Wat in totaal dus precies €505,- is, dus ik vermoed dat dit het gaat zijn. Ze weten wel te rekenen.... maar goed daar staan dealers om bekend, het lijkt in ieder geval transparant wat het gaat kosten.
De remvloeistof en interieurfilter zijn laatst in 2021 /zo'n 20.000km geleden gedaan, dus die zijn wel aan de beurt. Uitgebreide inspectie vind ik ook wel interessant omdat we de auto nog geen jaar hebben en nu nog binnen de garantie van de lease maatschappij vallen waar we hem als occasion gekocht hebben. Dus ik ben bang dat we eraan moeten geloven.
Er is ook een brommend geluid wat vooral opkomt als de auto een beetje opgewarmd is en bij ~80 km/h vooral duidelijk wordt. Ik vermoed of gecupte banden of een slecht wiellager, maar daar wil ik dus ook even naar laten kijken.
Hopelijk is het volgend jaar dan weer wat betaalbaarder.. voorlopig maar wel naar de VW dealer ivm garantie van de lease maatschappij en accu garantie van VW.
Wij hebben dus hetzelfde/vergelijkbaar geluid bij onze e-golf, al lijkt het bij jou iets bonkeriger. Bij ons lijkt het net alsof de e-golf een verbrandingsmotor heeft. Ben jij er al achter wat het was? Wij gaan volgende week voor inspectie.geerttttt schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:55:
@S_Chief ik heb even een filmpje gemaakt van het geluid, hopelijk is het goed te horen:
[YouTube: E-Golf geluid]
Zou de warmtepomp in een e-golf eigenlijk ook onderhoud nodig hebben? Ik kan hier niks over vinden, maar kan me voorstellen dat hier net als in de airco koudemiddel zit.Bolderkar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:47:
Geen enkel systeem met slangen is 100% vloeistofdicht. Afhankelijk van het typen lekt het meer of minder. Bij ee koelkast is het 0, maar dat bevat geen seals oid.. staal op staal.. voor een auto geldt dat het systeem enige flexibele slangen bevat .
Ben overigens van plan de airco niet te laten doen, geen idee of die in de eerste 5 jaar is bijgevuld, maar hij doet het nog prima.
Ik zou zeggen tegen de dealer: doe lekker het interieurfilter en remvloeistof en laat de rest zitten.
Wat is inspectie van 250 euro? Paar keer tegen de banden schoppen en blokje om rijden ofzo.
Wat is inspectie van 250 euro? Paar keer tegen de banden schoppen en blokje om rijden ofzo.
Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
Advies is om dit na 5 jaar te doen, maar als je nog geen klachten hebt zou je nog een jaartje kunnen wachten wellicht. Volgens mij hangt airco en warmtepomp met elkaar samen idd, maar pin me er niet op vast.Bruinbaard schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:58:
[...]
Zou de warmtepomp in een e-golf eigenlijk ook onderhoud nodig hebben? Ik kan hier niks over vinden, maar kan me voorstellen dat hier net als in de airco koudemiddel zit.
Ben overigens van plan de airco niet te laten doen, geen idee of die in de eerste 5 jaar is bijgevuld, maar hij doet het nog prima.
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:Bruinbaard schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:38:
[...]
Wij hebben dus hetzelfde/vergelijkbaar geluid bij onze e-golf, al lijkt het bij jou iets bonkeriger. Bij ons lijkt het net alsof de e-golf een verbrandingsmotor heeft. Ben jij er al achter wat het was? Wij gaan volgende week voor inspectie.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Bedankt! Hierbij een geluidsopname van onze e-golf:geerttttt schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:59:
[...]
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:
[YouTube: 27 april 2023]
http://sndup.net/vbgd
In deze opname rij ik ongeveer 80km/h, in het midden gaat de snelheid wat omlaag voor een stoplicht en daarna weer terug richting 70-80 km/h.
De e-golf is vandaag naar de dealer geweest en volgens hen is het een wiellager links voor. Wordt morgen vervangen, gelukkig nog onder garantie van de lease maatschappij waar wij de auto van hebben gekocht vorig jaar.
Ik zal het laten weten als het daarmee opgelost is!
Aha, mja niet helemaal hetzelfde geluid als ik heb. Als het hetzelfde zou zijn dan zou het bij mij de wiellager zijn als die ook nog kromgetrokken is ofzo. Bij mij zit er een soort getik bij in.. ben benieuwd of dat het bij jou verhelpt!Bruinbaard schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Bedankt! Hierbij een geluidsopname van onze e-golf:
http://sndup.net/vbgd
In deze opname rij ik ongeveer 80km/h, in het midden gaat de snelheid wat omlaag voor een stoplicht en daarna weer terug richting 70-80 km/h.
De e-golf is vandaag naar de dealer geweest en volgens hen is het een wiellager links voor. Wordt morgen vervangen, gelukkig nog onder garantie van de lease maatschappij waar wij de auto van hebben gekocht vorig jaar.
Ik zal het laten weten als het daarmee opgelost is!
Auto vandaag weer opgehaald bij de dealer en hij is weer heerlijk stil! Echt een groot verschil. Het was inderdaad het wiellager, banden konden nog even mee en hoor ik niet veel van. Dus twijfel of die gecupt waren of niet (wat een andere mogelijke oorzaak was) was niet terecht.geerttttt schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:12:
[...]
Aha, mja niet helemaal hetzelfde geluid als ik heb. Als het hetzelfde zou zijn dan zou het bij mij de wiellager zijn als die ook nog kromgetrokken is ofzo. Bij mij zit er een soort getik bij in.. ben benieuwd of dat het bij jou verhelpt!
Kosten zijn gedekt vanuit de garantie van de lease maatschappij waarvan wij hem overkochten, dus dat is netjes geregeld.
Dit klinkt wel als een versleten wiellager. Als het goed is dan verdwijnt het geluid als je 1 kant op stuurt, en is het geluid aanwezig als je de andere kant opstuurt. (tenzij beide wiellagers kapot zijn).geerttttt schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:59:
[...]
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:
[YouTube: 27 april 2023]
Dat is wel een aardig fors geluid voor een versleten wiellager, maarja omdat een elektrische auto natuurlijk geen geluid maakt vanaf de motorzijde klinkt het misschien wel wat dramatischer. Goed dat ie weer gefixt is!Bruinbaard schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:26:
[...]
Auto vandaag weer opgehaald bij de dealer en hij is weer heerlijk stil! Echt een groot verschil. Het was inderdaad het wiellager, banden konden nog even mee en hoor ik niet veel van. Dus twijfel of die gecupt waren of niet (wat een andere mogelijke oorzaak was) was niet terecht.
Kosten zijn gedekt vanuit de garantie van de lease maatschappij waarvan wij hem overkochten, dus dat is netjes geregeld.
Welke podcast was dit precies?
Vaatdoek82 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:44:
Misschien handig voor iedereen die een e-golf heeft.
Vandaag is mijn OBD2 stekker binnengekomen (deze: link)
Vervolgens deze gekoppeld aan ABRP waardoor ik nu een "Tesla achtige" navigatie heb die uit kan rekenen m.b.v de huidige range, de laadpalen (en laadtijd) onderweg ik op mijn bestemming kan komen.
ABRP kent waarschijnlijk iedereen wel maar door de Tweakers Podcast kwam ik dus achter deze OBD2 manier om met deze stekker live data naar ABRP kan sturen, velen maler fijner dan maar ruig inschatten.
Hoop dat iemand er wat aan heeft, na een jaar te rijden in een e-Golf had ik deze "hack" eerder willen weten.
Zowel voor iOS als Andriod.
Ik gok zo nr. #263, kan 't mis hebben.
Werd vluchtig benoemd wat dat betreft.
Nee het maakt geen verschil of ik stuur of niet. Ik kan ook moeilijk vaststellen waar het precies vandaan komt. Alleen de snelheid maakt verschil erin.maarten34 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:14:
[...]
Dit klinkt wel als een versleten wiellager. Als het goed is dan verdwijnt het geluid als je 1 kant op stuurt, en is het geluid aanwezig als je de andere kant opstuurt. (tenzij beide wiellagers kapot zijn).
inderdaad aan het eind, behalve de ABRP functie/batterij percentage zijn er ook nog andere functies welke je gebruikt/inziet sinds je die plug gebruikt?Vaatdoek82 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Ik gok zo nr. #263, kan 't mis hebben.
Werd vluchtig benoemd wat dat betreft.
Heel eerlijk gezegd zit ik momenteel nog in een verbouwing, mijn arme e-golf krijgt weinig liefde!E.D. schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:07:
[...]
inderdaad aan het eind, behalve de ABRP functie/batterij percentage zijn er ook nog andere functies welke je gebruikt/inziet sinds je die plug gebruikt?
Maar volgens mij kan je via die OBD apps behoorlijk wat info over je accu vinden.
Iets staat mij bij dat je vanuit daar ook kan zien wat de gezondheid is van je accu pakket maar bind mij hier niet op vast.

Goedenavond ik was even benieuwd ik heb in mijn e Golf uit 2019
Twee diensten aangemeld guid & inform
En sucurity. Superblij mee en het werkt goed
Maar wat ik me afvroeg hoe kan je je auto verbinden met internet als ik op mijn iPhone een hotspot aanmaken dan kan ik die niet vinden in mijn auto. Weet iemand hoe dat kan? Of kun je ergens in je auto ook een sim kaartje doen met een data bundel erop?
Maar wat ik me afvroeg hoe kan je je auto verbinden met internet als ik op mijn iPhone een hotspot aanmaken dan kan ik die niet vinden in mijn auto. Weet iemand hoe dat kan? Of kun je ergens in je auto ook een sim kaartje doen met een data bundel erop?
Nee werkt k** met iphone. Heb de eGolf nu 2 jaar en het na een paar dagen opgegeven.basvanhees schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:26:
Goedenavond ik was even benieuwd ik heb in mijn e Golf uit 2019
Mhh dat is balen! Tegenwoordig heeft iedereen een iPhone 

Klopt, ik heb een tijdlang rondgereden met een 4G stick in de 12V aansluiting in de kofferbak maar realiseerde me dat het letterlijk nul meerwaarde heeft dus die is inmiddels ook weg. Welke functionaliteit heb jij nodig die internet vereist?basvanhees schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:33:
Mhh dat is balen! Tegenwoordig heeft iedereen een iPhone
(Head unit is zo matig imho dat ik hem alleen als CarPlay device gebruik)
[Voor 15% gewijzigd door Tomba op 20-05-2023 19:17]
Waarom lukt dat niet met een iPhone? Ik heb een S22 Ultra en deze zet via Routines (obv de Bluetooth-verbinding) automatisch de hotspot aan waarna de Discover van Wifi is voorzien.
You save everyone, but who saves you?
Ik heb sinds 5 mei onze e-Golf. Het is uiteindelijk de auto geworden waarover ik eerder schreef. Prachtige auto!
Nu valt me op dat deze soms toch tot de 100% laad. Komt dat als de e-manager niet actief is? Als deze wel actief is en de accu staat op maximaal laden 80%. De minimale accu lading staat op 80%. Stel dat de actuele lading is 50%. Wordt de auto dan direct geladen tot 80% en stopt het dan?
Als de e-manager niet actief is zou in bovenstaande tot 100% geladen worden?
Nu valt me op dat deze soms toch tot de 100% laad. Komt dat als de e-manager niet actief is? Als deze wel actief is en de accu staat op maximaal laden 80%. De minimale accu lading staat op 80%. Stel dat de actuele lading is 50%. Wordt de auto dan direct geladen tot 80% en stopt het dan?
Als de e-manager niet actief is zou in bovenstaande tot 100% geladen worden?
Dat prut ding verbindt gewoon niet met de hotspot (ook mijn ervaring). Ook aan jou de vraag; wat is de meerwaarde om de auto überhaupt met internet te verbinden?S_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:47:
Waarom lukt dat niet met een iPhone? Ik heb een S22 Ultra en deze zet via Routines (obv de Bluetooth-verbinding) automatisch de hotspot aan waarna de Discover van Wifi is voorzien.
Ik heb het ingesteld toen ik de auto kreeg en sindsdien zo gelaten. Volgens mij gebruikt 'ie het voor RTI en zoeken van POI's.
You save everyone, but who saves you?
Ja precies alleen die übergare navigatie dusS_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:59:
Ik heb het ingesteld toen ik de auto kreeg en sindsdien zo gelaten. Volgens mij gebruikt 'ie het voor RTI en zoeken van POI's.

Helaas is het op de iPhone niet te automatiseren zonder tussenkomst van de gebruiker iedere keer dat je instapt. Je moet dan akkoord geven voor uitvoeren van de automatisering. Waardoor de hele automatisering niet meer automatisch is.S_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:47:

In verband met nieuwe baan met lease auto heb ik mijn e-Golf na 3 maanden al weer te koop gezet. Inclusief nog 9 maanden Bovag garantie bij de VW dealer. Wellicht lezen er hier geïnteresseerden mee of kent een forum member iemand die op zoek is.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
[Voor 6% gewijzigd door Morales79 op 28-05-2023 18:54]