Navragen wat er nog meer gedaan is, maar bijvullen airco ed zijn flink aan de prijs
Inspectie, verversen remvloeistof en bijvullen airco, dan zit je zo rond de 500 idd. Dus als ze minder doen, dan is die 500 aan de hoge kant.Bolderkar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:03:
Navragen wat er nog meer gedaan is, maar bijvullen airco ed zijn flink aan de prijs
Een airco is een gesloten systeem een correct werkende airco hoeft niet bijgevuld te worden. Als er vloeistof verdwijnt heb je ergens een lekkage.
Geen enkel systeem met slangen is 100% vloeistofdicht. Afhankelijk van het typen lekt het meer of minder. Bij ee koelkast is het 0, maar dat bevat geen seals oid.. staal op staal.. voor een auto geldt dat het systeem enige flexibele slangen bevat .
Mijn ford van 10 jaar oud trouwens nog steeds niet hoeven bijvullen
Dus als experts beweren dat je rond de 10% verliest elk jaar, dan is dit onzin volgens jou?trippelb schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:40:
Een airco is een gesloten systeem een correct werkende airco hoeft niet bijgevuld te worden. Als er vloeistof verdwijnt heb je ergens een lekkage.
Bedankt voor de feedback! Helaas is er nu niet gespecificeerd wat er voor die €505 gedaan wordt, ga ik morgen nog achteraan.GerjanT schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:45:
[...]
Alleen de inspectiebeurt kost 250,- (https://www.volkswagen.nl/werkplaatsafspraak#/productkeuze)
Je kunt ze vragen wat ze meer doen met dit achter de hand.
Maar na nog een keer goed naar je link te kijken zie ik:
- Inspectieservice €250,-
- Uitgebreide controle: €80,-
- Remvloeistof verversen: €110,-
- Interieurfilter vervangen: €65,-
Wat in totaal dus precies €505,- is, dus ik vermoed dat dit het gaat zijn. Ze weten wel te rekenen.... maar goed daar staan dealers om bekend, het lijkt in ieder geval transparant wat het gaat kosten.
De remvloeistof en interieurfilter zijn laatst in 2021 /zo'n 20.000km geleden gedaan, dus die zijn wel aan de beurt. Uitgebreide inspectie vind ik ook wel interessant omdat we de auto nog geen jaar hebben en nu nog binnen de garantie van de lease maatschappij vallen waar we hem als occasion gekocht hebben. Dus ik ben bang dat we eraan moeten geloven.
Er is ook een brommend geluid wat vooral opkomt als de auto een beetje opgewarmd is en bij ~80 km/h vooral duidelijk wordt. Ik vermoed of gecupte banden of een slecht wiellager, maar daar wil ik dus ook even naar laten kijken.
Hopelijk is het volgend jaar dan weer wat betaalbaarder.. voorlopig maar wel naar de VW dealer ivm garantie van de lease maatschappij en accu garantie van VW.
Wij hebben dus hetzelfde/vergelijkbaar geluid bij onze e-golf, al lijkt het bij jou iets bonkeriger. Bij ons lijkt het net alsof de e-golf een verbrandingsmotor heeft. Ben jij er al achter wat het was? Wij gaan volgende week voor inspectie.geerttttt schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:55:
@S_Chief ik heb even een filmpje gemaakt van het geluid, hopelijk is het goed te horen:
[YouTube: E-Golf geluid]
Zou de warmtepomp in een e-golf eigenlijk ook onderhoud nodig hebben? Ik kan hier niks over vinden, maar kan me voorstellen dat hier net als in de airco koudemiddel zit.Bolderkar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:47:
Geen enkel systeem met slangen is 100% vloeistofdicht. Afhankelijk van het typen lekt het meer of minder. Bij ee koelkast is het 0, maar dat bevat geen seals oid.. staal op staal.. voor een auto geldt dat het systeem enige flexibele slangen bevat .
Ben overigens van plan de airco niet te laten doen, geen idee of die in de eerste 5 jaar is bijgevuld, maar hij doet het nog prima.
Ik zou zeggen tegen de dealer: doe lekker het interieurfilter en remvloeistof en laat de rest zitten.
Wat is inspectie van 250 euro? Paar keer tegen de banden schoppen en blokje om rijden ofzo.
Wat is inspectie van 250 euro? Paar keer tegen de banden schoppen en blokje om rijden ofzo.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Advies is om dit na 5 jaar te doen, maar als je nog geen klachten hebt zou je nog een jaartje kunnen wachten wellicht. Volgens mij hangt airco en warmtepomp met elkaar samen idd, maar pin me er niet op vast.Bruinbaard schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:58:
[...]
Zou de warmtepomp in een e-golf eigenlijk ook onderhoud nodig hebben? Ik kan hier niks over vinden, maar kan me voorstellen dat hier net als in de airco koudemiddel zit.
Ben overigens van plan de airco niet te laten doen, geen idee of die in de eerste 5 jaar is bijgevuld, maar hij doet het nog prima.
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:Bruinbaard schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:38:
[...]
Wij hebben dus hetzelfde/vergelijkbaar geluid bij onze e-golf, al lijkt het bij jou iets bonkeriger. Bij ons lijkt het net alsof de e-golf een verbrandingsmotor heeft. Ben jij er al achter wat het was? Wij gaan volgende week voor inspectie.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Bedankt! Hierbij een geluidsopname van onze e-golf:geerttttt schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:59:
[...]
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:
[YouTube: 27 april 2023]
http://sndup.net/vbgd
In deze opname rij ik ongeveer 80km/h, in het midden gaat de snelheid wat omlaag voor een stoplicht en daarna weer terug richting 70-80 km/h.
De e-golf is vandaag naar de dealer geweest en volgens hen is het een wiellager links voor. Wordt morgen vervangen, gelukkig nog onder garantie van de lease maatschappij waar wij de auto van hebben gekocht vorig jaar.
Ik zal het laten weten als het daarmee opgelost is!
Aha, mja niet helemaal hetzelfde geluid als ik heb. Als het hetzelfde zou zijn dan zou het bij mij de wiellager zijn als die ook nog kromgetrokken is ofzo. Bij mij zit er een soort getik bij in.. ben benieuwd of dat het bij jou verhelpt!Bruinbaard schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:24:
[...]
Bedankt! Hierbij een geluidsopname van onze e-golf:
http://sndup.net/vbgd
In deze opname rij ik ongeveer 80km/h, in het midden gaat de snelheid wat omlaag voor een stoplicht en daarna weer terug richting 70-80 km/h.
De e-golf is vandaag naar de dealer geweest en volgens hen is het een wiellager links voor. Wordt morgen vervangen, gelukkig nog onder garantie van de lease maatschappij waar wij de auto van hebben gekocht vorig jaar.
Ik zal het laten weten als het daarmee opgelost is!
Auto vandaag weer opgehaald bij de dealer en hij is weer heerlijk stil! Echt een groot verschil. Het was inderdaad het wiellager, banden konden nog even mee en hoor ik niet veel van. Dus twijfel of die gecupt waren of niet (wat een andere mogelijke oorzaak was) was niet terecht.geerttttt schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:12:
[...]
Aha, mja niet helemaal hetzelfde geluid als ik heb. Als het hetzelfde zou zijn dan zou het bij mij de wiellager zijn als die ook nog kromgetrokken is ofzo. Bij mij zit er een soort getik bij in.. ben benieuwd of dat het bij jou verhelpt!
Kosten zijn gedekt vanuit de garantie van de lease maatschappij waarvan wij hem overkochten, dus dat is netjes geregeld.
Dit klinkt wel als een versleten wiellager. Als het goed is dan verdwijnt het geluid als je 1 kant op stuurt, en is het geluid aanwezig als je de andere kant opstuurt. (tenzij beide wiellagers kapot zijn).geerttttt schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:59:
[...]
Hier nog een video, misschien herken je het hier beter:
[YouTube: 27 april 2023]
Dat is wel een aardig fors geluid voor een versleten wiellager, maarja omdat een elektrische auto natuurlijk geen geluid maakt vanaf de motorzijde klinkt het misschien wel wat dramatischer. Goed dat ie weer gefixt is!Bruinbaard schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:26:
[...]
Auto vandaag weer opgehaald bij de dealer en hij is weer heerlijk stil! Echt een groot verschil. Het was inderdaad het wiellager, banden konden nog even mee en hoor ik niet veel van. Dus twijfel of die gecupt waren of niet (wat een andere mogelijke oorzaak was) was niet terecht.
Kosten zijn gedekt vanuit de garantie van de lease maatschappij waarvan wij hem overkochten, dus dat is netjes geregeld.
Welke podcast was dit precies?
Vaatdoek82 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:44:
Misschien handig voor iedereen die een e-golf heeft.
Vandaag is mijn OBD2 stekker binnengekomen (deze: link)
Vervolgens deze gekoppeld aan ABRP waardoor ik nu een "Tesla achtige" navigatie heb die uit kan rekenen m.b.v de huidige range, de laadpalen (en laadtijd) onderweg ik op mijn bestemming kan komen.
ABRP kent waarschijnlijk iedereen wel maar door de Tweakers Podcast kwam ik dus achter deze OBD2 manier om met deze stekker live data naar ABRP kan sturen, velen maler fijner dan maar ruig inschatten.
Hoop dat iemand er wat aan heeft, na een jaar te rijden in een e-Golf had ik deze "hack" eerder willen weten.
Zowel voor iOS als Andriod.
Ik gok zo nr. #263, kan 't mis hebben.
Werd vluchtig benoemd wat dat betreft.
Nee het maakt geen verschil of ik stuur of niet. Ik kan ook moeilijk vaststellen waar het precies vandaan komt. Alleen de snelheid maakt verschil erin.maarten34 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:14:
[...]
Dit klinkt wel als een versleten wiellager. Als het goed is dan verdwijnt het geluid als je 1 kant op stuurt, en is het geluid aanwezig als je de andere kant opstuurt. (tenzij beide wiellagers kapot zijn).
inderdaad aan het eind, behalve de ABRP functie/batterij percentage zijn er ook nog andere functies welke je gebruikt/inziet sinds je die plug gebruikt?Vaatdoek82 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Ik gok zo nr. #263, kan 't mis hebben.
Werd vluchtig benoemd wat dat betreft.
Heel eerlijk gezegd zit ik momenteel nog in een verbouwing, mijn arme e-golf krijgt weinig liefde!E.D. schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:07:
[...]
inderdaad aan het eind, behalve de ABRP functie/batterij percentage zijn er ook nog andere functies welke je gebruikt/inziet sinds je die plug gebruikt?
Maar volgens mij kan je via die OBD apps behoorlijk wat info over je accu vinden.
Iets staat mij bij dat je vanuit daar ook kan zien wat de gezondheid is van je accu pakket maar bind mij hier niet op vast.
Goedenavond ik was even benieuwd ik heb in mijn e Golf uit 2019
Twee diensten aangemeld guid & inform
En sucurity. Superblij mee en het werkt goed
Maar wat ik me afvroeg hoe kan je je auto verbinden met internet als ik op mijn iPhone een hotspot aanmaken dan kan ik die niet vinden in mijn auto. Weet iemand hoe dat kan? Of kun je ergens in je auto ook een sim kaartje doen met een data bundel erop?
Maar wat ik me afvroeg hoe kan je je auto verbinden met internet als ik op mijn iPhone een hotspot aanmaken dan kan ik die niet vinden in mijn auto. Weet iemand hoe dat kan? Of kun je ergens in je auto ook een sim kaartje doen met een data bundel erop?
Nee werkt k** met iphone. Heb de eGolf nu 2 jaar en het na een paar dagen opgegeven.basvanhees schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:26:
Goedenavond ik was even benieuwd ik heb in mijn e Golf uit 2019
Mhh dat is balen! Tegenwoordig heeft iedereen een iPhone
Klopt, ik heb een tijdlang rondgereden met een 4G stick in de 12V aansluiting in de kofferbak maar realiseerde me dat het letterlijk nul meerwaarde heeft dus die is inmiddels ook weg. Welke functionaliteit heb jij nodig die internet vereist?basvanhees schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:33:
Mhh dat is balen! Tegenwoordig heeft iedereen een iPhone
(Head unit is zo matig imho dat ik hem alleen als CarPlay device gebruik)
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 20-05-2023 19:17 ]
Waarom lukt dat niet met een iPhone? Ik heb een S22 Ultra en deze zet via Routines (obv de Bluetooth-verbinding) automatisch de hotspot aan waarna de Discover van Wifi is voorzien.
Ik heb sinds 5 mei onze e-Golf. Het is uiteindelijk de auto geworden waarover ik eerder schreef. Prachtige auto!
Nu valt me op dat deze soms toch tot de 100% laad. Komt dat als de e-manager niet actief is? Als deze wel actief is en de accu staat op maximaal laden 80%. De minimale accu lading staat op 80%. Stel dat de actuele lading is 50%. Wordt de auto dan direct geladen tot 80% en stopt het dan?
Als de e-manager niet actief is zou in bovenstaande tot 100% geladen worden?
Nu valt me op dat deze soms toch tot de 100% laad. Komt dat als de e-manager niet actief is? Als deze wel actief is en de accu staat op maximaal laden 80%. De minimale accu lading staat op 80%. Stel dat de actuele lading is 50%. Wordt de auto dan direct geladen tot 80% en stopt het dan?
Als de e-manager niet actief is zou in bovenstaande tot 100% geladen worden?
Dat prut ding verbindt gewoon niet met de hotspot (ook mijn ervaring). Ook aan jou de vraag; wat is de meerwaarde om de auto überhaupt met internet te verbinden?S_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:47:
Waarom lukt dat niet met een iPhone? Ik heb een S22 Ultra en deze zet via Routines (obv de Bluetooth-verbinding) automatisch de hotspot aan waarna de Discover van Wifi is voorzien.
Ik heb het ingesteld toen ik de auto kreeg en sindsdien zo gelaten. Volgens mij gebruikt 'ie het voor RTI en zoeken van POI's.
Ja precies alleen die übergare navigatie dusS_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:59:
Ik heb het ingesteld toen ik de auto kreeg en sindsdien zo gelaten. Volgens mij gebruikt 'ie het voor RTI en zoeken van POI's.
Helaas is het op de iPhone niet te automatiseren zonder tussenkomst van de gebruiker iedere keer dat je instapt. Je moet dan akkoord geven voor uitvoeren van de automatisering. Waardoor de hele automatisering niet meer automatisch is.S_Chief schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:47:

In verband met nieuwe baan met lease auto heb ik mijn e-Golf na 3 maanden al weer te koop gezet. Inclusief nog 9 maanden Bovag garantie bij de VW dealer. Wellicht lezen er hier geïnteresseerden mee of kent een forum member iemand die op zoek is.
:strip_exif()/f/image/HBAAc2NWGCyhAXkcoLa8WqfD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Morales79 op 01-07-2023 20:40 ]
Hallo,
Sinds een week in bezit van een e-golf uit 2018. Erg blij mee. Enige probleem is dat ik car-net niet aan de praat krijg. Als ik hoofdgebruiker wil worden en de registratie code uit de weconnect app in setup -> car-net > registratie invoer dan krijg ik de melding na een tijdje:
"Geen dataverbinding beschikbaar, probeer het later opnieuw"
Krijg het maar niet aan de praat. Zowel met mobiel hotspot, laptop hotspot als thuis WiFi.
Iemand hier ervaring mee? Is de dekking van de ingebouwde SIM wellicht niet goed op mijn oprit om te verifieren in de server van VW?
Sinds een week in bezit van een e-golf uit 2018. Erg blij mee. Enige probleem is dat ik car-net niet aan de praat krijg. Als ik hoofdgebruiker wil worden en de registratie code uit de weconnect app in setup -> car-net > registratie invoer dan krijg ik de melding na een tijdje:
"Geen dataverbinding beschikbaar, probeer het later opnieuw"
Krijg het maar niet aan de praat. Zowel met mobiel hotspot, laptop hotspot als thuis WiFi.
Iemand hier ervaring mee? Is de dekking van de ingebouwde SIM wellicht niet goed op mijn oprit om te verifieren in de server van VW?
Hé Hallootjes,
Ik rijd een e-golf 2019 met enkele opties.
2 dingetjes die mij opgevallen zijn:
- de voorbumper kraakt bij het nemen van hobbels (bij mij klinkt het geluid rechtsvoor). Dealer heeft dit ingevet alleen na nog geen maand is het geluid weer tevoorschijn gekomen. Heb iemand anders hier ook over gehoord. Misschien nog meer mensen met dit ‘probleem’?
- de ID modellen hebben een super mooie app. Het lijkt erop dat deze voor e-golf’s echt niet van zelfde kwaliteit is. Volgens mij komt daar nog is bij dat je 60 euro in het jaar moet betalen voor extra opties met de app, denk aan climatecontroll via je telefoon op afstand. Iemand hier ervaring mee? En betaal ik dan echt 60 euro voor alleen het voorverwarmen/verkoelen van mijn auto?
Of zijn er nog andere opties die waardevol zijn?..
Mocht iemand een idee hebben om deze 60 euro te vermijden en toch deze opties te hebben, ook altijd welkom natuurlijk! Blijf een Nederlander!
Gr.
- de voorbumper kraakt bij het nemen van hobbels (bij mij klinkt het geluid rechtsvoor). Dealer heeft dit ingevet alleen na nog geen maand is het geluid weer tevoorschijn gekomen. Heb iemand anders hier ook over gehoord. Misschien nog meer mensen met dit ‘probleem’?
- de ID modellen hebben een super mooie app. Het lijkt erop dat deze voor e-golf’s echt niet van zelfde kwaliteit is. Volgens mij komt daar nog is bij dat je 60 euro in het jaar moet betalen voor extra opties met de app, denk aan climatecontroll via je telefoon op afstand. Iemand hier ervaring mee? En betaal ik dan echt 60 euro voor alleen het voorverwarmen/verkoelen van mijn auto?
Mocht iemand een idee hebben om deze 60 euro te vermijden en toch deze opties te hebben, ook altijd welkom natuurlijk! Blijf een Nederlander!
Gr.
Dat is wel een bekend probleem met iedere Volkswagen Golf 7. Ik heb het bij mijn 2016 Golf 7 ook. Mijn E-Golf niet, maar da’s een kwestie van tijd veronderstel ik. Er staat ook al een en ander over in dit topic geschreven.JeffreyTM schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:56:
Hé Hallootjes,
Je betaald voor de mogelijkheid om op afstand mee te kunnen kijken met de status van de auto. Bijvoorbeeld bij het laden van de auto.Je kunt de status van de vergrendeling doen en met jouw modeljaar kun je ook op afstand vergrendelen.- de ID modellen hebben een super mooie app. Het lijkt erop dat deze voor e-golf’s echt niet van zelfde kwaliteit is. Volgens mij komt daar nog is bij dat je 60 euro in het jaar moet betalen voor extra opties met de app, denk aan climatecontroll via je telefoon op afstand. Iemand hier ervaring mee? En betaal ik dan echt 60 euro voor alleen het voorverwarmen/verkoelen van mijn auto?
Daarnaast kun je de e-manager (laadprofiel/klimatisering op tijd instellen) ook via de mobiel bedienen in plaats van in het voertuig. Is het het waard? Dat is iets dat je zelf moet beslissen. Dit is globaal wat je er mee kunt.
Ervaringen in het topic over We-Connect zijn verschillend. Ik heb nu een week of vijf mijn e-Golf 2020 en ervaar tot op heden niet de problemen van de app die anderen hier wel beschrijven. Ik kan altijd verbinden en de dingen doen die ik wil.
De app is inderdaad een heel stuk stabieler geworden de laatste maanden[b]GerjanT in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Ervaringen in het topic over We-Connect zijn verschillend. Ik heb nu een week of vijf mijn e-Golf 2020 en ervaar tot op heden niet de problemen van de app die anderen hier wel beschrijven. Ik kan altijd verbinden en de dingen doen die ik wil.
Hoe doet jullie airco het momenteel met deze hitte?
Sochtends doet hij het nog bij mij, maar als de auto even in de zon heeft gestaan smiddags komt er alleen maar warme lucht uit en maakt het geen verschil of ik AC aan of uit zet.
Gisteren zelfs de airco nog laten onderhouden. Er kwam 690 gram koudemiddel uit en ging 850 gram in, dus daar mistte wel zo'n 20%, maar het heeft niet geholpen. Smiddags weer geen functionele airco.
Sochtends doet hij het nog bij mij, maar als de auto even in de zon heeft gestaan smiddags komt er alleen maar warme lucht uit en maakt het geen verschil of ik AC aan of uit zet.
Gisteren zelfs de airco nog laten onderhouden. Er kwam 690 gram koudemiddel uit en ging 850 gram in, dus daar mistte wel zo'n 20%, maar het heeft niet geholpen. Smiddags weer geen functionele airco.
Dat komt nog wel, al hoop ik dat er inderdaad iets verbeterd is. Maar als je straks na de eerste nachtvorst je ruit wilt ontdooien, net als alle andere We-connect gebruikers op dat moment, dan kan het nog wel eens een andere ervaring worden.GerjanT schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:47:
Heb ik ook vanaf het begin…Bruinbaard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:00:
Het meest bizarre? Als ik via NieConnect vooraf klimatiseer werkt het wel gewoon goed, tijdens het rijden is het zeer teleurstellend.
Volgens mij is het wel vaker gemeld in dit topic, in de zomer is de e-Golf te warm en in de winter te koud als je aan het rijden bent. Tenminste dit is mijn ervaring na ruim een jaar rijden in een e-Golf uit 2019 met warmtepomp. Vooraf klimatiseren is idd aan te raden.Bruinbaard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:00:
Ik heb een tip die mogelijk helpt, zet de blaasrichting eens op borst/gezicht/lichaam. Bij mij komt er dan wel koele lucht uitBruinbaard schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:00:
Mijn ervaring is anders. Of ik nu voor koel of niet mijn airco doet het uitstekend. zet hem zelfs niet onder de 18 graden anders is het gewoon te koud.AJM schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:17:
[...]
Volgens mij is het wel vaker gemeld in dit topic, in de zomer is de e-Golf te warm en in de winter te koud als je aan het rijden bent. Tenminste dit is mijn ervaring na ruim een jaar rijden in een e-Golf uit 2019 met warmtepomp. Vooraf klimatiseren is idd aan te raden.
In de winter zet ik hem altijd 1 graad warmer in de auto dan de tempratuur waarmee ik voorverwarm.
Mijn Egolf komt uit 2020.
VW egolf 2020
Die van mij komt ook uit 2020. Climatronic is echt ruk bij mijRdestructo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:34:
[...]
Mijn ervaring is anders. Of ik nu voor koel of niet mijn airco doet het uitstekend. zet hem zelfs niet onder de 18 graden anders is het gewoon te koud.
In de winter zet ik hem altijd 1 graad warmer in de auto dan de tempratuur waarmee ik voorverwarm.
Mijn Egolf komt uit 2020.

Heb jij net als ik ook een warmtepomp?Tomba schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:08:
[...]
Die van mij komt ook uit 2020. Climatronic is echt ruk bij mij(zie mijn eerdere bericht…)
VW egolf 2020
Jazeker (of ja heb er toch voor betaald
Bij mij doet hij het prima. Zeker met de optie max. Kijk anders even naar de klimatiseringsinstellingen.
Ik heb op eerder aanraden in dit topic al van alles aangepast. Misschien lag mijn lat voor mijn vorige auto gewoon hoger?DDDikkiedik schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:59:
Bij mij doet hij het prima. Zeker met de optie max. Kijk anders even naar de klimatiseringsinstellingen.
Het is ook aan te raden om de recirculatie aan te zetten zodat er geen warme lucht van buiten wordt aangevoerd die eerst gekoeld moet worden.Tomba schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb op eerder aanraden in dit topic al van alles aangepast. Misschien lag mijn lat voor mijn vorige auto gewoon hoger?
Bedankt voor alle reacties! En helaas lijkt dit dus wel echt een e-golf kwaal... maar toch gek dat dan weer niet iedereen er last van heeft. De recirculatie heb ik al geprobeerd, hielp niks, de lucht werd zelfs alleen maar warmer en warmer.RobG1967 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:41:
[...]
Het is ook aan te raden om de recirculatie aan te zetten zodat er geen warme lucht van buiten wordt aangevoerd die eerst gekoeld moet worden.
Op je gezicht/borst laten blazen moet ik nog even proberen, al had ik het idee dat hij al standaard zo ingesteld staat. Ik ga ook nog even door alle instellingen heen scrollen binnenkort als het zich weer voordoet.
Een kwaal van de Egolf is ook dat de kleppen in het aircosysteem blijven hangen.Bruinbaard schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:45:
[...]
Bedankt voor alle reacties! En helaas lijkt dit dus wel echt een e-golf kwaal... maar toch gek dat dan weer niet iedereen er last van heeft. De recirculatie heb ik al geprobeerd, hielp niks, de lucht werd zelfs alleen maar warmer en warmer.
Op je gezicht/borst laten blazen moet ik nog even proberen, al had ik het idee dat hij al standaard zo ingesteld staat. Ik ga ook nog even door alle instellingen heen scrollen binnenkort als het zich weer voordoet.
Dat is iets wat ze bij de garage moeten kunnen constateren.
VW egolf 2020
Ik had pas ook een keer dat hij niet koelde, even op handmatig blazen gezet, daarna deed ie het weer.
Echt alweer de hele friggin dag een niet werkende NieConnect.
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 22-06-2023 15:15 ]
idd hier ook. Het is dat je er sowieso niet veel mee kan, maar als je die app vergelijk met de Tesla App, dan is het echt een big shame.Tomba schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:14:
Zo blij dat ik niet verlengd heb. Heb ik deze frustratie ook niet meer.Tomba schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:14:
En ze zijn eindelijk terug…
Dat werkt helaas niet bij ons. Vandaag even alle dealers ik de regio afgebeld voor een "snelle" check. Eerste waar ik terecht kon was 12 juli waar de meesten pas in Augustus tijd hadden... we hebben ook een Toyota maar daar heb ik het nooit zo druk meegemaakt.bor7 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:03:
Ik had pas ook een keer dat hij niet koelde, even op handmatig blazen gezet, daarna deed ie het weer.
Ik denk dat ik maar eens zelf wat ga kijken met zo'n obd2 dongle om te zien of er niet een Error in zit of iets dergelijks, want met deze warmte zonder airco rondrijden is ook niet geweldig.
Betreft Nieconnect werkt hier nog steeds niet, de Voorheen IDapp wel.Tomba schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:33:
En ze zijn eindelijk terug…
Even over de ID app die nu Volkswagen heet.
Heeft een leuke update gehad, heb even snel gekeken maar ook uitgesteld laden en klimatiseren werkt nu via deze app fijn want de VWapp is een stuk sneller
[ Voor 8% gewijzigd door Rdestructo op 23-06-2023 07:41 ]
VW egolf 2020
Ja die ID app werkt al een klein jaartje niet meer bij mij…Rdestructo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:28:
[...]
Betreft Nieconnect werkt hier nog steeds niet, de Voorheen IDapp wel.
Heeft een leuke update gehad, heb even snel gekeken maar ook uitgesteld laden en klimatiseren werkt nu via deze app fijn want de VWapp is een stuk sneller
Geen wagen gevonden en bij toevoegen van VIN:
:strip_exif()/f/image/V7fAL1e9vjSgvnkzPgLl6yVi.jpg?f=fotoalbum_large)
He das vervelendTomba schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:59:
[...]
Ja die ID app werkt al een klein jaartje niet meer bij mij…
Geen wagen gevonden en bij toevoegen van VIN:
[Afbeelding]
Heel veel mis je er niet aan, klimatiseren is zeer beperkt.
Je kunt bijvoorbeeld niet instellen dat je tot max 80% laad of de laadsnelheid is niet aan te passen.
Dit kun je vooraf wel in de auto instellen en de app neemt het dan over.
Bijvoorbeeld in de Volkswagen app is de onderste laadtoestand bijvoorbeeld max 50% ik heb die op 70% staan en dat zie je ook in de app alleen staan 70% en 50% door elkaar heen ziet er erg slordig uit.
Maar goed er is al meer functionaliteit
VW egolf 2020
Heb net het contract voor twee jaar verlengd (95 euries) en doet het gelijk niet meer. Kan niet inloggen. Inloggegevens zijn wel correct maar kan niet synchroniseren met de auto.Rdestructo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:28:
[...]
Betreft Nieconnect werkt hier nog steeds niet, de Voorheen IDapp wel.
Zal wel weer goed komen maar een slechte start Volkswagen! Met de "oude app" had ik weinig problemen, zo zie je maar weer niet elke wijziging is een vooruitgang.
[ Voor 7% gewijzigd door FrankVolt op 23-06-2023 08:28 ]
Volkswagen en software tis geen gelukkig huwelijkRdestructo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:20:
[...]
He das vervelend![]()
Heel veel mis je er niet aan, klimatiseren is zeer beperkt.
Je kunt bijvoorbeeld niet instellen dat je tot max 80% laad of de laadsnelheid is niet aan te passen.
Dit kun je vooraf wel in de auto instellen en de app neemt het dan over.
Bijvoorbeeld in de Volkswagen app is de onderste laadtoestand bijvoorbeeld max 50% ik heb die op 70% staan en dat zie je ook in de app alleen staan 70% en 50% door elkaar heen ziet er erg slordig uit.
Maar goed er is al meer functionaliteit
Gelukkig is de eGolf zelf een geweldige auto om te rijden
Betreft hier 2 verschillende apps.FrankVolt schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:26:
[...]
Heb net het contract voor twee jaar verlengd (95 euries) en doet het gelijk niet meer. Kan niet inloggen. Inloggegevens zijn wel correct maar kan niet synchroniseren met de auto.
Zal wel weer goed komen maar een slechte start Volkswagen! Met de "oude app" had ik weinig problemen, zo zie je maar weer niet elke wijziging is een vooruitgang.
Weconnect de app voor de egolf.
Volkswagen app voorheen de ID app.
De Volkswagen app werkt wel de Weconnect na de laatste update helaas nog niet.
Maar goed hij heeft heel lang stabiel gedraaid en ik ga er van uit dat ze hem weer fixen en anders hebben we de Volkswagen app nog
VW egolf 2020
Weconnect werkt weer maar daar is alles mee gezegd.
In de auto zijn alle vertrektijden en laadlocaties verdwenen.
Nieuw toevoegen werkt niet.
In de app staan er nog wel een aantal vertrektijden en laadlocaties ook een aantal die ik in de auto had toegevoegd maar niet in de auto zichtbaar waren.
Via de app iets aanpassen of verwijderen werkt niet.
In denk dat er iets goed verkeerd gaat in de servers van VW 😑
Bij jullie het zelfde?
In de app staan er nog wel een aantal vertrektijden en laadlocaties ook een aantal die ik in de auto had toegevoegd maar niet in de auto zichtbaar waren.
Bij jullie het zelfde?
VW egolf 2020
Sinds eergisteravond doet ie het idd weer en ik ben (gelukkig) niks kwijt. Weet niet wat er dan bij jou verkeerd is gegaan helaas.Rdestructo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:05:
Weconnect werkt weer maar daar is alles mee gezegd.
Bij jullie het zelfde?
Alles werkt weer.maharens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Sinds eergisteravond doet ie het idd weer en ik ben (gelukkig) niks kwijt. Weet niet wat er dan bij jou verkeerd is gegaan helaas.
Heb me auto verwijderd uit de app en carnet.
In de auto carnet naar fabrieks instellingen.
Auto weer aangemeld en alles werkt weer 🤗
[ Voor 22% gewijzigd door Rdestructo op 25-06-2023 14:51 ]
VW egolf 2020
Wij gaan vrijdag a.s. voor een gebruikte e-golf kijken. Ik heb er van '17-'18 al een klein jaar één als leaseauto gehad, dus ben bekend met de voor- en nadelen. Ik zie ook dat de app('s) nog steeds net zo'n drama is als toen, ik ben niet verbaasd
Het lijkt ons iig een hele fijne tweede auto naast de huidige Tesla die we prive blijven gebruiken voor de langere afstanden. Ik wilde 'm dan wel weer zo vol mogelijk uitgevoerd hebben (eerdere leaseauto was helemaal full options) en na een paar weken rondkijken hebben we hier in de buurt een importje gevonden dat vrijwel overal in aan onze eisen/wensen voldoet, hij heeft geloof ik alleen geen 3D achterlichten/bewegende knipperlichten, soit.
Ik heb van wat rondzoeken op internet en uit dit topic de volgende aandachtspunten opgeschreven, missen jullie hier nog iets om bij de proefrit even te checken?
- airco kleppen: storingen en/of al eens geserviced?
- originele/OEM voorruit?
- remschijven bijgehouden of al een x vervangen?
- accu SoH >90%?
- camera/PDC: storingen bij uitlezen?
- laadpoort: isolatie- of vergrendelfouten bij uitlezen?
- beide laadkabels (incl. de OEM grannycharger) aanwezig?
Het lijkt ons iig een hele fijne tweede auto naast de huidige Tesla die we prive blijven gebruiken voor de langere afstanden. Ik wilde 'm dan wel weer zo vol mogelijk uitgevoerd hebben (eerdere leaseauto was helemaal full options) en na een paar weken rondkijken hebben we hier in de buurt een importje gevonden dat vrijwel overal in aan onze eisen/wensen voldoet, hij heeft geloof ik alleen geen 3D achterlichten/bewegende knipperlichten, soit.
Ik heb van wat rondzoeken op internet en uit dit topic de volgende aandachtspunten opgeschreven, missen jullie hier nog iets om bij de proefrit even te checken?
- accu SoH >90%?
[ Voor 22% gewijzigd door RonJ op 29-06-2023 16:25 ]
All-electric.
Idd op gewezen door de VW dealer tijdens de laatste beurt. Zelf echter niks van gemerkt, klep wisselen koste alleen al 1000€ zonder arbeid. Dus ik rijd nog even door met de “kapotte” klep waarvan ik niet merk dat deze kapot is 😉Rdestructo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Een kwaal van de Egolf is ook dat de kleppen in het aircosysteem blijven hangen.
hi all, i'm thinking of purchasing a used e-golf. i do not think there are any lease deals now around 300 per month so i will have to look at outright purchasing either a 2018 or 2020 model from a dealer (2000 euro difference, is it worth it? similar mileage).
i have concerns with it being discontinued, is it silly to buy one now? Concerned about battery longevity/replacement. any thoughts, experiences, advice welcome. I am based in Amsterdam and will use it for short trips as well as occasional drives to the UK and France. How does mileage hold up on older models.
Thanks
i have concerns with it being discontinued, is it silly to buy one now? Concerned about battery longevity/replacement. any thoughts, experiences, advice welcome. I am based in Amsterdam and will use it for short trips as well as occasional drives to the UK and France. How does mileage hold up on older models.
Thanks
Inmiddels hebben we 'm gekocht, volgende week kunnen we 'm ophalen.RonJ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:12:
Wij gaan vrijdag a.s. voor een gebruikte e-golf kijken. Ik heb er van '17-'18 al een klein jaar één als leaseauto gehad, dus ben bekend met de voor- en nadelen. Ik zie ook dat de app('s) nog steeds net zo'n drama is als toen, ik ben niet verbaasd![]()
- accu SoH >90%?
Bovenstaande punten waren allemaal oke en hij krijgt APK, wordt rondom nagelopen en de verkoper betaald ook meteen voor een beurt bij de dealer ivm accugarantie. Nou wordt het nog even een kleine uitdaging om die beurt dan ook snel ergens gepland te krijgen, veel VW dealers zitten helemaal vol tot eind september.
Offtopic: This is a Dutch forum, I personally don't mind English, but you tend to get a lot more feedback here if you use a translation tool.ocp schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:02:
hi all, i'm thinking of purchasing a used e-golf. i do not think there are any lease deals now around 300 per month so i will have to look at outright purchasing either a 2018 or 2020 model from a dealer (2000 euro difference, is it worth it? similar mileage).
Thanks
About the model years: The facelift was introduced in 2017, 18 and up should have most of the teething problems resolved. You get 8 years/160kkm warranty on the battery and drivetrain, so the 2020 would keep you in that "security" for a little longer. Although most used cars are imports now, the Dutch cars from '18 and '19 tend to be fully specced out, since most of these were company lease cars with heavy subsidies. In '20 there was a big push on private lease with a stripped out, much more basic model. That's why we ended up with an older '18 b/c we wanted a (close to) full options one.
i have concerns with it being discontinued, is it silly to buy one now?
Depends on the price/age range you are looking for. If you look for EV's in the 20-30K price bracket, most are 3-5 years old and there isn't as much choice in electric models yet as the new market. Most people think the e-golf is a much better driving and developed car then e.g. an ID3, even though the technology is older and the range/charging speed is a lot less.
Concerned about battery longevity/replacement. any thoughts, experiences, advice welcome.
Make sure it was (and you keep it) fully dealer maintained so you qualify for the 8 year battery warranty (VW guarantees 80% capacity until 8 years/160kkm). That said these battery packs are pretty well built, total failures can always happen but are really, really rare. Even a lot rarer than total engine failures on petrol cars.
As with all EV's and especially non-liquid cooled batteries like in the e-golf, make sure it hasn't been rapid charged too much. Always ask the seller to read out the state of health percentage from the ODB2 port, this should be well over 80%. You can also schedule an "occasion check" for around 60 euros at any VW dealership (includes new VW floor mats too) to make sure everything is on the up and up. They will give you a printout of the full maintenance history, any errors reported by the car and a detailed battery health report.
In the very rare case you would have a serious battery issue after the warranty expires, there are several companies that can repair/revise older EV-batteries for a reasonable price (and more options will pop up as the EV fleet grows in size and age).
I am based in Amsterdam and will use it for short trips as well as occasional drives to the UK and France. How does mileage hold up on older models.
Degradation tends to settle somewhere between 85-95% of the original (usable = 32kW) capacity, depending on mileage, age and charging habits.
I would highly recommend this car for short trips. Driving it abroad not so much, it is doable if you know what you sign up for, but do note that if you do successive rapid charging sessions especially on warmer days, the charging speed keeps dropping on every additional session due to the battery being air cooled (and 40kW is not much to begin with). If you plan on making these trips multiple times a year, I would personally recommend you spend a little bit more and look for another car with more range and charging speed. In the 3-5 years old, 25-30K bracket, the only realistic EV choices would be a Kia Nero, Hyundai Kona or a Tesla Model 3. A PHEV like the Golf GTE would also be worth considering in your use case.
All-electric.
Dag,
Ik heb een E-golf uit 2017.
Is er ook een optie waarbij je kan instellen dat de auto alleen laad op bepaalde tijden? Dat ik hem dus wel aan de stekker kan hangen savonds, maar dat hij dan de volgende ochtend pas begint met laden.
Ik heb geen app. Volgens mij was dat destijds een optie waar ik niet voor gekozen heb. Kan het verkeerd hebben. Misschien is het een optie via de app?
Gerard
Is er ook een optie waarbij je kan instellen dat de auto alleen laad op bepaalde tijden? Dat ik hem dus wel aan de stekker kan hangen savonds, maar dat hij dan de volgende ochtend pas begint met laden.
Ik heb geen app. Volgens mij was dat destijds een optie waar ik niet voor gekozen heb. Kan het verkeerd hebben. Misschien is het een optie via de app?
Gerard
[ Voor 19% gewijzigd door Barcagerard op 10-07-2023 15:12 ]
De e-golf staat sinds vandaag bij de garage en we hebben na diagnose de conclusie ontvangen dat er kleppen vervangen moeten worden. Kosten: 1700 euroRdestructo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Een kwaal van de Egolf is ook dat de kleppen in het aircosysteem blijven hangen.

Snapt iemand van jullie precies wat dit voor kleppen zijn / wat ze doen? Wij hebben deze e-golf uit de lease gekocht en tijdens de corona jaren heeft hij bijna niet gereden als ik naar het km standen verloop kijk. Zouden de kleppen daardoor misschien vast kunnen zitten?
We hebben dit gelukkig nog wel net binnen het garantiejaar ontdekt, dus nu hopen dat de verkoper dit dekt.. (wat volgens mij wel het geval zou moeten zijn) anders is het wel een erg zware domper.
Bij ons leek de airco het dus prima te doen tot 22-23 graden buitentemperatuur. Bij hogere temperaturen kwam er alleen maar warme lucht uit en merkte je geen verschil tussen airco aan of uit.
Kan je instellen in de auto. Eén van de opties in het menu 'wagen'.Barcagerard schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:30:
Dag,
Gerard
Ik ben aan het onderzoeken of een Egolf interessant is voor mij. Ik heb echter geen idee wat het mij kost om deze op te laden. Ik heb een variabele contract. Op dit moment is mijn stroom prijs rond de 0,10 cent. Wat zou mij dan een volledige oplaad beurt kosten? Zal in het begin via het stopcontact gaan.
Serieus? Laadverlies ongeveer 15% en de capaciteit van de accu vermenigvuldigen met de stroomprijstimster82 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:06:
Ik ben aan het onderzoeken of een Egolf interessant is voor mij. Ik heb echter geen idee wat het mij kost om deze op te laden. Ik heb een variabele contract. Op dit moment is mijn stroom prijs rond de 0,10 cent. Wat zou mij dan een volledige oplaad beurt kosten? Zal in het begin via het stopcontact gaan.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ja serieus. Geen idee wat daar bij komt kijken. Compleet nieuw voor mij. Dus 15% laadverlies ook nieuw. Vandaar mijn vraag. Dus als ik het zo bereken heb ik thuis voor rond de 3 euro een opgeladen auto?
Da's een mooi prijsje voor 200km....
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Yes, zit bij Anwb energie. Daarnaast ook zonnepanelen. Vandaar dat dit mij ook interessant lijkt. Ik maak me alleen zorgen om de actieradius. Die 200 km schijnt niet echt te halen te zijn. Nu rij ik echter alleen maar korte afstanden.
Waar zouden jullie eerder voor kiezen? Warmtepomp of Virtual cockpit?
warmtepomp! De virtual cockpit voegt bijna niks nuttigs toe.timster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:57:
Beide. 
Maar wp is belangrijker.
200 km kan je echt wel halen. Dit topic staat voor met praktijkvoorbeelden.
Maar wp is belangrijker.
200 km kan je echt wel halen. Dit topic staat voor met praktijkvoorbeelden.
[ Voor 51% gewijzigd door S_Chief op 08-08-2023 17:57 ]
Warmtepomp, Virtual Cockpit voegt niks toe… of die meters nou getekend zijn of niet ze geven hetzelfde weer. Grootste miskoop qua opties die ik mijn eGolf heb zetten. De warmtepomp levert je extra range op in de winter dus die heeft nuttimster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:57:
Die virtual cockpit geeft mij het gevoel dat ik niet in een Golf 6 rijTomba schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:21:
[...]
Warmtepomp, Virtual Cockpit voegt niks toe… of die meters nou getekend zijn of niet ze geven hetzelfde weer. Grootste miskoop qua opties die ik mijn eGolf heb zetten. De warmtepomp levert je extra range op in de winter dus die heeft nut
timster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:57:
Ik zou ook voor de warmtepomp kiezen. Virtual cockpit is qua idee heel gaaf, maar de uitvoering bij Volkswagen is wel mager hoor. Je kunt uit drie displays met analoge klokjes kiezen. Geen enkele digitale zoals Skoda wel heeft bijvoorbeeld. En de navigatie werkt alleen met die van de auto en zodra je Android Auto start zit je met een zwart block in het midden van het scherm waarop staat dat de navigatie is uitgeschakeld vanwege Android Auto. Niks aan dus. Met de warmtepomp kom je in de winter zo 40 kilometer verder op een lading volgens mij (scheelt 20% denk ik)Erwin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:59:
[...]
Die virtual cockpit geeft mij het gevoel dat ik niet in een Golf 6 rij. Warmtepomp heb ik niet dus kan niet vertellen hoeveel verschil die maakt.
ANWB geeft actuele tarieven niet met alle belastingen. Er zijn meer belastingen dan BTW.timster82 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:40:
Yes, zit bij Anwb energie. Daarnaast ook zonnepanelen.
Flink naar beneden scrollen op https://enever.nl/ en je ziet het actuele tarief.
Thanx, dan ga ik toch maar kijken naar een warmtepomp. Extra kilometers wel prettig. De combo van beide zie ik weinig. Tenminste voor een mooie prijs😅
Gebruik nooit Android auto, dik tevreden met de VW navigatie. Maar die 20% is zeker een goede reden de wp te kiezen!haaibaa2 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
[...]
Ik zou ook voor de warmtepomp kiezen. Virtual cockpit is qua idee heel gaaf, maar de uitvoering bij Volkswagen is wel mager hoor. Je kunt uit drie displays met analoge klokjes kiezen. Geen enkele digitale zoals Skoda wel heeft bijvoorbeeld. En de navigatie werkt alleen met die van de auto en zodra je Android Auto start zit je met een zwart block in het midden van het scherm waarop staat dat de navigatie is uitgeschakeld vanwege Android Auto. Niks aan dus. Met de warmtepomp kom je in de winter zo 40 kilometer verder op een lading volgens mij (scheelt 20% denk ik)
Lees daar wel veel wisselende reacties over. De ene zegt dat het nagenoeg niks uitmaakt en de andere perst er 20 a 30 km meer uit.
Je merkt het vooral op de koude winterdagen waar de verwarming flink aan de bak moet, als het weer warmer wordt is het verschil nihil. Ik zou zelf altijd een WP nemen omdat de range toch al krap is, al is het ook maar qua restwaarde omdat die veel gewilder zijn als je hem weer verkoopt. De VC vind ik de auto een stuk moderner maken van binnen, maar is natuurlijk praktisch gezien niet nodig.timster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:04:
Lees daar wel veel wisselende reacties over. De ene zegt dat het nagenoeg niks uitmaakt en de andere perst er 20 a 30 km meer uit.
Qua range, wij hebben die van ons (uit '18) nu een klein maandje en de weergegeven range bij een volle lading is tussen de 220- en 250km. Reken in het aller-allerslechtste geval op 160km (bij temperatuur onder 0, regen en een flink zware rechtervoet) en dan kan het alleen maar meevallen.
All-electric.
Toch denk ik dat ik aan 160 km toch al best veel heb. Ik rij niet zo heel veel moet ik zeggen. Kan op de fiets naar het werk a 10 minuten. Hij begint wel steeds interessanter te worden. Ik rij nu een Audi A5 en dit blijft mijn droomauto echter qua financiën is dit een hele dure auto voor de deur.
Als je hem vooral voor de privé ritjes gebruikt en in 95%+ van de gevallen genoeg hebt aan de range is het ook niet zo erg als je toch een paar keer per jaar even moet (snel)laden onderweg of op de bestemming. Dat weegt dan ruimschoots op tegen de kosten en tijd die je bespaart door daarbuiten niet te hoeven tanken.
Het blijft alleen een beetje gokken wat er vanaf 2025 met de wegenbelasting gaat gebeuren, tot die tijd is een e-golf qua kostenplaatje gewoon extreem interessant. Hij kost ons nu minder dan de helft van de corsa die hij vervangt en is toch veel meer een echte auto.
Offtopic: Ik mis m'n voormalige A5 Cabrio, 8 jaar nadat ie de deur uitging nog steeds regelmatig. Het blijft één van de mooiste auto's imho. Maar ik wil niet meer zoveel aan een auto/bijtelling uitgeven tov wat ik nog aan km's rij tegenwoordig. Maar als ze er de komende jaren een elektrische versie van gaan maken (en VAG z'n EV-zaakjes eens voor elkaar krijgt) sta ik niet voor mezelf in
Het blijft alleen een beetje gokken wat er vanaf 2025 met de wegenbelasting gaat gebeuren, tot die tijd is een e-golf qua kostenplaatje gewoon extreem interessant. Hij kost ons nu minder dan de helft van de corsa die hij vervangt en is toch veel meer een echte auto.
Offtopic: Ik mis m'n voormalige A5 Cabrio, 8 jaar nadat ie de deur uitging nog steeds regelmatig. Het blijft één van de mooiste auto's imho. Maar ik wil niet meer zoveel aan een auto/bijtelling uitgeven tov wat ik nog aan km's rij tegenwoordig. Maar als ze er de komende jaren een elektrische versie van gaan maken (en VAG z'n EV-zaakjes eens voor elkaar krijgt) sta ik niet voor mezelf in
[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 09-08-2023 10:37 ]
All-electric.
Dat laatste heb ik dus ook. Blijft idd een prachtige auto, maar weegt dat op tegen alle kosten. Het is absoluut geen zuinige auto en als ik dat afzet tegen een elektrische.
Aantal maanden geleden hebben ze de i3 met en zonder warmtepomp getest kwam dacht ik uit dat het nagenoeg niks scheelt. YouTube: BMW i3: Heat Pump Comparison in Real-World Winter Conditions & Look ...timster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:04:
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
Edit: @Heijmenberg99 I stand corrected.
[ Voor 95% gewijzigd door RonJ op 10-08-2023 15:09 ]
All-electric.
@timster82 hier meer infoHeijmenberg99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:51:
[...]
Ja hij is zichtbaar door een aantal extra leidingen links in de motorruimte. Ik zal straks even een fototje maken.
Hier trouwens wat meer info: https://procarmanuals.com/vag-ssp-532-heat-pump-volkswagen/
Op bovenstaande website is ook echt veel meer info te vinden over de e-Golf. Echt interessant als het je interesseert.
Hier de afbeelding
[Afbeelding]
Rood is de hoogvoltage verwarming die helpt als de warmtepomp niet genoeg warmte kan opwekken.
Geel zijn de leidingen van het warmtepompsysteem.
Groen geeft aan waar de compressor onder verstopt zit.
Dat is enkel de hoogvoltage bijverwarming.RonJ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:37:
Hier:
[Afbeelding]
Het staat zelfs op het labeltje op de kabel:
[Afbeelding]
Dank voor de info, ik had mn info van een VW medewerker die naar de bijverwarmer wees als warmtepomp.
Grappig dat de compressor e.d. precies gelijk is aan de versie zonder wp, je kreeg voor die 800 euro extra dus eigenlijk alleen wat extra keerkleppen en een extra condensor in het kachelhuis. Je kan dat dus ook niet zo makkelijk zien dan onder de motorkap.
Grappig dat de compressor e.d. precies gelijk is aan de versie zonder wp, je kreeg voor die 800 euro extra dus eigenlijk alleen wat extra keerkleppen en een extra condensor in het kachelhuis. Je kan dat dus ook niet zo makkelijk zien dan onder de motorkap.
[ Voor 9% gewijzigd door RonJ op 10-08-2023 16:14 ]
All-electric.