Acties:
  • +1Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:38
@Rdestructo

De eerste keer dat mijn batterij leeg ging, kreeg ik ook geen melding. De tweede keer, dat was vrij recent, wel. Dus ik denk niet dat jij het gemist hebt, eerder dat het niet altijd wordt gemeld in het display

[Voor 4% gewijzigd door JRBonenberg op 03-03-2023 23:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30
Rdestructo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:07:
Keyless sleutel

Vandaag stond ik naast mijn Egolf.
Helaas wouden de deuren niet open.
De batterij van mijn keyless sleutel bleek leeg.
Gelukkig heb ik deze op voorraad en was het probleem zo verholpen.

Ik meen te hebben gelezen dat de Egolf een melding zou moeten geven als de batterij bijna leeg is.
Iemand die weet wat ik over het hoofd heb gezien?
Die van mijn e-Golf zijn ook bijna leeg en de auto geeft dit elke keer aan als ik de auto nu start. Vermoedelijk heb je de melding dus over het hoofd gezien.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rdestructo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:07:
Keyless sleutel

Vandaag stond ik naast mijn Egolf.
Helaas wouden de deuren niet open.
De batterij van mijn keyless sleutel bleek leeg.
Gelukkig heb ik deze op voorraad en was het probleem zo verholpen.

Ik meen te hebben gelezen dat de Egolf een melding zou moeten geven als de batterij bijna leeg is.
Iemand die weet wat ik over het hoofd heb gezien?
Die van mij emmert er nu al een maand over op beide sleutels, maar goed die zijn niet keyless…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:42
Mijn sleutel was gisteren leeg. Geen melding gekregen.

Ja, pas toen ik de sleutel tegen de stuurkolom hield om hem nog een keer te starten om naar huis te kunnen rijden.

Erg onhandig.

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:26
Bedankt iedereen.
Ongeveer een maand geleden kon de Egolf de sleutel niet herkennen.
1x tegen het stuurkolom gehouden en verder geen meldingen meer.
Maar goed weet nu dat ik ongeveer een jaar met 1 batterij doe :Y

VW egolf 2020

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 11:30
Wij hebben de e-golf nu bijna een jaar en hebben de batterij van de sleutel ook al een keer moeten vervangen, zal ongeveer een jaar na de aankoop zijn geweest. Geen keyless entry.

Zijn er voor zover al veelvoorkomende kwaaltjes bij de e-golf?

Wij hebben er 1 uit 2018 met 51k op de teller en het lijkt de laatste tijd of hij meer herrie maakt, vooral bij 80+ km/hr. Een soort brommend/zoemend geluid wat van linksvoor lijkt te komen. Vooral snelheidsafhankelijk hoe hard het is en het veranderd niet zozeer als je snel optrekt/afremt.
Ik twijfel of het gewoon bandengeluid is of zou het iets anders kunnen zijn, misschien een lager?.. verbruik lijkt niet schrikbarend hoger. Maar het is niet meer zo "fluisterstil" allemaal, zeker meer dan alleen windgeruis.
Heb het gevoel alsof het snelle optrekken ook iets minder snel/soepel is geworden bij hogere snelheden maar dat kan ook gewenning zijn of zit misschien tussen de oren.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:54
[b]Bruinbaard in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Wij hebben er 1 uit 2018 met 51k op de teller en het lijkt de laatste tijd of hij meer herrie maakt, vooral bij 80+ km/hr. Een soort brommend/zoemend geluid wat van linksvoor lijkt te komen. Vooral snelheidsafhankelijk hoe hard het is en het veranderd niet zozeer als je snel optrekt/afremt.
Ik twijfel of het gewoon bandengeluid is of zou het iets anders kunnen zijn, misschien een lager?
Mogelijk dat jouw banden gecupt zijn.

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 11:30
FrankVolt schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:26:
[...]

Mogelijk dat jouw banden gecupt zijn.
Bedankt! Dat is ook nog een goede mogelijkheid. Het profiel begint ook al wel dun te worden, gaat opvallend snel. Wij hebben pas zo'n 15.000km ermee gereden sinds aanschaf maar de banden waren ook niet nieuw.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:50

geerttttt

Manisch positief

Dus ik ben dinsdag een eind weg geweest met de e-golf, in de ochtend laadt mijn auto op van 70% naar 100% en verwarmt hij voor, toen ben ik weg geweest en heb ik onderweg nog een keer bij Fastned geladen.

Toen ik thuis kwam had ik nog 12km over op de teller. Toen heb ik de auto thuis ingeplugd en is hij weer automatisch geladen tot 70%.

Nu gekeken en die dag heb ik 31kwh gebruikt op de lader.... De auto heeft toch een 36kwh accu? Is mijn degradatie dan 5kw? Of kun je dat niet zo stellen? :|

Oost west, 127.0.0.1 best!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:28
geerttttt schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:35:
Dus ik ben dinsdag een eind weg geweest met de e-golf, in de ochtend laadt mijn auto op van 70% naar 100% en verwarmt hij voor, toen ben ik weg geweest en heb ik onderweg nog een keer bij Fastned geladen.

Toen ik thuis kwam had ik nog 12km over op de teller. Toen heb ik de auto thuis ingeplugd en is hij weer automatisch geladen tot 70%.

Nu gekeken en die dag heb ik 31kwh gebruikt op de lader.... De auto heeft toch een 36kwh accu? Is mijn degradatie dan 5kw? Of kun je dat niet zo stellen? :|
netto bruikbaar is 32,0 kWh

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-03 15:20
Ik heb mijn 2019 E-Golf nu een paar dagen. Hij rijdt heerlijk en ben ook ben blij met de keyless entry en diverse andere opties. De actieradius is wel de beperkende factor maar dat was een bewuste keuze en ik zou hier in principe prima mee uit de voeten moeten kunnen.

Toch al wel tegen een dingen aangelopen waar in dit forum misschien iemand antwoord op kan geven.

- Als de auto afremt op zeer lage snelheid (in feite als hij tot stilstand komt) hoor ik het laatste gedeelte een schrapend geluid. Het eerste wat ik denk zijn versleten remblokken maar het geluid is er ook zonder gebruik van de voetrem, dus als ik hem gewoon laat rollen. Bovendien is de auto door een VW dealer geleverd met afleverbeurt en het minste wat je dan mag verwachten is dan toch dat ze je niet met versleten remmen wegsturen. Herkent iemand dit? Hoort er een geluid te zijn bij het tot stilstand komen

- Bij drempels hoor ik wat kraakjes, dit zijn wsnlk uitgedroogde rubbers van de schokdempers. De auto heeft 120k op de teller dus dat is misschien best normaal, maar toch we wat slordig dat zo'n dealer je zo wegstuurt in plaats van deze rubbers te vervangen of op z'n minst wat in te vetten met siliconenspray. Ook kan ik de (digitale) onderhoudshistorie niet op detail inzien, alleen wanneer hij binnen is geweest voor onderhoud en dat hij altijd zijn "inspectie-beurten" op tijd heeft gehad". Best irritant.

- Toen ik hem ophaalde was het rond het vriespunt en gaf hij met 100% opgeladen 165km range aan. Dit bleek in de omstandigheden van lage temperatuur en lange snelweg rit (200km, incl snelladen) best realistisch (eco stand, CC op 100). De efficiency kwam voor die rit uit op 16,4kwh/100 km) De afgelopen 2 dagen met hogere temperaturen en een km of 50 binnen bebouwde kwam ik uit op (13,7kwh/100km). Dit lijken me normale waarden maar ik vraag me af waar de range indicator zie nu op baseert. Is dit op het gemiddelde van de laatste 5000 km?

- De keyless entry werkt wel bij openen, maar bij het verlaten van de auto gaat hij niet zelf op slot. Klopt dit of heb ik deze setting ergens gemist?

Ik ga hem hier morgen bij een lokale garage even op de brug laten zetten om te laten beoordelen of er iets met de remmen en dempers is. Ik heb hem bij de dealer gekocht aan de andere kant van het land (niet zo handig achteraf) dus het is niet eenvoudig om even voor iets kleins terug te rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:26
Morales79 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:12:
Ik heb mijn 2019 E-Golf nu een paar dagen. Hij rijdt heerlijk en ben ook ben blij met de keyless entry en diverse andere opties. De actieradius
Toch al wel tegen een dingen aangelopen waar in dit forum misschien iemand antwoord op kan geven.

- Als de auto afremt op zeer lage snelheid (in feite als hij tot stilstand komt) hoor ik het laatste gedeelte een schrapend geluid. Het eerste wat ik denk zijn versleten remblokken maar het geluid is er ook zonder gebruik van de voetrem, dus als ik hem gewoon laat rollen. Bovendien is de auto door een VW dealer geleverd met afleverbeurt en het minste wat je dan mag verwachten is dan toch dat ze je niet met versleten remmen wegsturen. Herkent iemand dit? Hoort er een geluid te zijn bij het tot stilstand komen.

Zoals ik het nu lees zijn het inderdaad de remmen die je hoort. Ik heb hetzelfde en ze zijn bij mij na 51k en net een beurt gehad niet in de buurt van versleten.
Ik gok dat je dit vooral hoort bij de eerste paar keer remmen (roest). Daar in tegen is de auto zo stil dat je echt elk afwijkend geluidje hoort. Vandaar dat ik de muziek altijd aan heb staan.

- Bij drempels hoor ik wat kraakjes, dit zijn wsnlk uitgedroogde rubbers van de schokdempers. De auto heeft 120k op de teller dus dat is misschien best normaal, maar toch we wat slordig dat zo'n dealer je zo wegstuurt in plaats van deze rubbers te vervangen of op z'n minst wat in te vetten met siliconenspray. Ook kan ik de (digitale) onderhoudshistorie niet op detail inzien, alleen wanneer hij binnen is geweest voor onderhoud en dat hij altijd zijn "inspectie-beurten" op tijd heeft gehad". Best irritant.

Zijn in inderdaad de rubbers van de draagarmen, bekend probleem bij VW en met insmeren bij een beurt blijft dit lang weg. Bij mij zijn ze onder garantie vervangen. Maar met dit koude weer hoor ik ze soms toch weer.

- Toen ik hem ophaalde was het rond het vriespunt en gaf hij met 100% opgeladen 165km range aan. Dit bleek in de omstandigheden van lage temperatuur en lange snelweg rit (200km, incl snelladen) best realistisch (eco stand, CC op 100). De efficiency kwam voor die rit uit op 17kwh/100 km) De afgelopen 2 dagen met hogere temperaturen en een km of 50 binnen bebouwde kwam ik uit op (14,5kwh/100km). Dit lijken me normale waarden maar ik vraag me af waar de range indicator zie nu op baseert. Is dit op het gemiddelde van de laatste 5000 km?

Ik haal met dit weer op 100% lading rond de 185/195km maar goed 1 snel ritje zonder op te letten en de GOM verteld weer een heel ander verhaal.

- De keyless entry werkt wel bij openen, maar bij het verlaten van de auto gaat hij niet zelf op slot. Klopt dit of heb ik deze setting ergens gemist?

Klopt, gaat niet vanzelf op slot, druk op je deurhendel of gebruik je sleutel.

Ik ga hem hier morgen bij een lokale garage even op de brug laten zetten om te laten beoordelen of er iets met de remmen en dempers is. Ik heb hem bij de dealer gekocht aan de andere kant van het land (niet zo handig achteraf) dus het is niet eenvoudig om even voor iets kleins terug te rijden.
Antwoorden staan onder elke vraag :Y
Succes met deze heerlijke auto (afgezien van de range) d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:27
Misschien niet echt een E-golf vraag maar misschien zijn er mensen met ervaring:

Mijn laadkabel gooi ik altijd blind op de achterbank.

Nu zie ik dat er inmiddels best wat vlekken in de bekleding zitten, iemand ervaring met een goed schoonmaakmiddel voor wanneer ik hem weer moet inleveren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:16
Louislouislouis schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:21:
Misschien niet echt een E-golf vraag maar misschien zijn er mensen met ervaring:

Nu zie ik dat er inmiddels best wat vlekken in de bekleding zitten, iemand ervaring met een goed schoonmaakmiddel voor wanneer ik hem weer moet inleveren?
Ik lees veel goeds van sodakorrels.

https://www.pzc.nl/auto/t...-weer-als-nieuw~a3c8db39/

[Voor 11% gewijzigd door ChauffeurVB op 13-03-2023 18:06]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bah.. Vandaag een steentje tegen de ruit gekregen (bij stilstand :F ), paar minuten later is dat een mooie barst in de voorruit geworden. -O- Beetje zonde.

You save everyone, but who saves you?

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:18
Mijn abo loopt binnenkort af, maar het is mij niet duidelijk of ik dan ook echt niets meer met de app kan (naast de helft van de keren dat deze niet werkt). Of dat bepaalde functies niet werken zoals voorverwarmen. Meestal kijk ik alleen of hij oplaadt. Weet iemand dat zo? 95 euro voor iets dat er met grote regelmaat uit ligt wordt bij mij een grote ergernis.

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:49
Het is niet best dat VW zoveel geld durft te vragen voor een app die zo matig werkt. Traag, start vaak niet op (moet een keer of drie opnieuw opstarten voordat 'ie eindelijk gaat), en als die dan is opgestart en verbdining heeft, mislukt het doorgeven van de actie ook nog regelmatig "Probeer opnieuw".

De app is handig, maar de prijs kwaliteitsverhouding klopt nu niet.

Voor zo'n bedrag moet de app gewoon goed en foutloos werken

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:55

MLLL

Palm Treo 650

WackoH schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:05:
Het is niet best dat VW zoveel geld durft te vragen voor een app die zo matig werkt. Traag, start vaak niet op (moet een keer of drie opnieuw opstarten voordat 'ie eindelijk gaat), en als die dan is opgestart en verbdining heeft, mislukt het doorgeven van de actie ook nog regelmatig "Probeer opnieuw".

VW steekt de komende 5 jaar 180 miljard euro in elektrische auto's én software, wie weet komt het ooit een keer goed _/-\o_

https://www.autoweek.nl/a...rd-o-a-in-elektrificatie/

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:55

MLLL

Palm Treo 650

kurkie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Mijn abo loopt binnenkort af, maar het is mij niet duidelijk of ik dan ook echt niets meer met de app kan (naast de helft van de keren dat deze niet werkt). Of dat bepaalde functies niet werken zoals voorverwarmen. Meestal kijk ik alleen of hij oplaadt. Weet iemand dat zo? 95 euro voor iets dat er met grote regelmaat uit ligt wordt bij mij een grote ergernis.
Als je die 95 euro in de brand steekt heb er meer profijt van :)

• maharens

De app is idd niet best, maar al vele malen beter dan vroeger. Ik denk dat ik nu een uptime heb van ruim 90%. Maar dan nog is ie niet snel, maar ik kan in elk geval een vertrektijd etc aanmaken.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-03 22:19
Ik heb ook het idee dat hij het beter doet dan eerst. Hij is alleen heel traag.

• Louislouislouis
Sinds twee weken heb ik weer een nieuw euvel. De laadklep gaat amper open, na veel duwen en trekken springt hij na een tijdje wel open maar dat gaat binnenkort een keer mis.

Iemand dit eerder gehad?

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03 16:55
Vanmiddag steeds weer down...
Echt VW onwaardig 😬

VW e-golf 2020

• JRBonenberg
@Louislouislouis yep, komt best vaak voor, zie onderstaande….
JRBonenberg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:35:
Net geen 2,5 jaar oud en iets meer dan 66000 kilometer heeft bij mij de stelmotor van de laadklep het begeven….

Wel een hele fijne dealer, vanmorgen gebeld en kon om 13:15 uur de auto brengen. Gekeken, stelmotor bleek dus defect, een nieuwe zou er om 15:00 uur zijn. Mocht er vanmiddag dan voor terug komen, maar ik zat niet in de buurt verder. Leenauto mee en eind van de middag kan ik hem weer ophalen. Dikke prima dus, zo kan het ook d:)b

• Louislouislouis
JRBonenberg schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:52:
@Louislouislouis yep, komt best vaak voor, zie onderstaande….

[...]
Oh kijk eens aan, kon je hier op een manier omheen werken? Benieuwd of er een trucje is zodat ik iig kan laden tot ik naar de dealer kan.

• JRBonenberg
Louislouislouis schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:54:
[...]

Oh kijk eens aan, kon je hier op een manier omheen werken? Benieuwd of er een trucje is zodat ik iig kan laden tot ik naar de dealer kan.
Nee, ik had het “geluk” dat ie van de één op andere dag helemaal niet meer open ging, maar de auto nog wel genoeg opgeladen was om naar de dealer te rijden. Er schijnt wel een manier te zijn om ergens van binnenuit de klep open te maken, maar dat heb ik toen niet echt uitgezocht.

[Voor 12% gewijzigd door JRBonenberg op 16-03-2023 20:24]

• maharens
Louislouislouis schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:54:
[...]

Ik wist serieus niet eens dat er een stelmotor in de laadklep zit, in die van mij is dat gewoon een klep die je met de hand open moet doen of lees ik iets niet goed? Jullie klep rechtsachter is dus niet handmatig?

• JRBonenberg
maharens schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Ik wist serieus niet eens dat er een stelmotor in de laadklep zit, in die van mij is dat gewoon een klep die je met de hand open moet doen of lees ik iets niet goed? Jullie klep rechtsachter is dus niet handmatig?
Ze noemen het bij VW een stelmotor, maar je kan het ook vinden als vergrendelingsmotor. Dus ik moet de klep net als jij met de hand bedienen / open duwen :)

• maharens
JRBonenberg schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:51:
[...]

Ze noemen het bij VW een stelmotor, maar je kan het ook vinden als vergrendelingsmotor. Dus ik moet de klep net als jij met de hand bedienen / open duwen :)
Haha ok, zodat de klep mee gaan met de centrale vergrendeling, duidelijk. Bedankt voor je info.

• Tomba

Tomba

kurkie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Niets werkt meer, zelfs je kilometerstand is niet af te lezen. Omdat ik met name de resterende laadtijd, het voorverwarmen en de Home Assistant integratie niet kan wil missen heb ik me 95€ uit de zak laten troggelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Zelfs als ie gratis was is het eigenlijk schandalig slecht ;)

• Tomba

Tomba

MLLL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Als je die 95 euro in de brand steekt heb er meer profijt van :)
Oneens, alleen al hiervoor vind ik het de moeite:
https://tweakers.net/i/mlDYG5GR661BlPKGbMND3r6peCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mCRSKzxb2OmBrxY1pIMxY8f7.png?f=user_large

[Voor 18% gewijzigd door Tomba op 17-03-2023 09:38]

• Tomba

Tomba

Louislouislouis schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:31:
Sinds twee weken heb ik weer een nieuw euvel. De laadklep gaat amper open, na veel duwen en trekken springt hij na een tijdje wel open maar dat gaat binnenkort een keer mis.

Iemand dit eerder gehad?
Ja das helaas een bekend probleem, de vergrendelmotor overlijdt schijnbaar vaker. (wat @JRBonenberg zegt dus :P)

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-03-2023 09:39]

• Tomba

Tomba

Gisteren had ik ook een leuke; de achterklep (waar de laadkabel ligt dus) wilde niet open nadat ik achteruit gereden was (wellicht dacht ie dat de achteruit rij camera nog openstond?). Pas na 3x lock/unlock ging ie weer. niet fijn als je moet laden om thuis te komen :P

• KoBolD54
Tomba schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:36:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat ziet er netjes uit. Zou je de code voor dit dashboard (mag via DM) willen delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

KoBolD54 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Dat ziet er netjes uit. Zou je de code voor dit dashboard (mag via DM) willen delen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
type: picture-elements
image: /local/egolf.png
elements:
  - type: image
    entity: switch.e_golf_climatisation
    image: /local/blank.png
    style:
      top: 39.5%
      left: 55%
      width: 43%
    state_image:
      'on': /local/passat_heat.png
    entity: binary_sensor.e_golf_external_power
    style:
      top: 62.8%
      left: 21.2%
      width: 43%
    state_image:
      'on': /local/passatcharging.png
    entity: binary_sensor.e_golf_parking_light
    style:
      top: 66.8%
      left: 37.2%
      width: 37%
    state_image:
      'on': /local/passat_light.png
    entity: lock.e_golf_doors_locked
    style:
      top: 42.3%
      left: 57%
      width: 2%
    state_image:
      locked: /local/blink.gif
  - type: state-icon
    entity: lock.e_golf_door_locked
    style:
      top: 87%
      left: 58%
    entity: sensor.e_golf_last_trip_average_electric_engine_consumption
    style:
      left: 37%
  - type: state-label
    entity: sensor.e_golf_last_trip_average_electric_engine_consumption
    style:
      top: 96%
      left: 37%
    entity: sensor.e_golf_battery_level
    hold_action: toggle
    style:
      left: 69%
    entity: sensor.e_golf_electric_range
    style:
      left: 69%
    entity: switch.e_golf_charging
    style:
      left: 80%
    entity: sensor.e_golf_battery_level
    style:
      left: 81%
    entity: sensor.e_golf_charging_time_left
    style:
      left: 91%
    entity: sensor.e_golf_charging_time_left
    style:
      left: 92%
    entity: sensor.e_golf_last_trip_length
    style:
      left: 10%
    entity: sensor.e_golf_odometer
    style:
      left: 10%

Dit is het plaatje dat ik gebruik:

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:42
Tomba schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:36:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
VW maakt een schandalig slechte app voor dat geld. Je betaalt hen bijna 100 euro om er met behulp van de open source gemeenschap iets van te maken.

Dat vind ik de verkeerde belonen. Mijn geld krijgen ze niet.

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:06:
[...]

VW maakt een schandalig slechte app voor dat geld. Je betaalt hen bijna 100 euro om er met behulp van de open source gemeenschap iets van te maken.

Dat vind ik de verkeerde belonen. Mijn geld krijgen ze niet.
Ik snap wat je zegt maar de time remaining to charge en voorverwarmen wordt door mij zo vaak gebruikt dat ik helaas geen andere optie hebt. Je betaalt ook niet voor de app maar voor het achterliggende CarNet. Mocht er ooit een slimme vogel die eea via OBD ofzo ontsluit zou ik direct overstappen maar ja…

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:18
Vraagje voor de technici onder ons:.

Sinds kort een Tesla wall connector (gen2) aan huis voor het laden van mijn e-golf.

Nu klapt weleens de hoofdzekering als ik laad, niet altijd. Ik heb geen load balancing. Mijn huisaansluiting is gewoon 3x16A.

Ik kan op de lader een maximum vermogen output instellen. 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25 of 32 ampère.

Ik weet niet waar hij nu op staat, maar heeft het zin om hem open te maken en dit eventueel terug te schroeven?

Dank alvast

• KoBolD54
berndw schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:48:
Vraagje voor de technici onder ons:.

Sinds kort een Tesla wall connector (gen2) aan huis voor het laden van mijn e-golf.

Nu klapt weleens de hoofdzekering als ik laad, niet altijd. Ik heb geen load balancing. Mijn huisaansluiting is gewoon 3x16A.

Ik kan op de lader een maximum vermogen output instellen. 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25 of 32 ampère.

Ik weet niet waar hij nu op staat, maar heeft het zin om hem open te maken en dit eventueel terug te schroeven?

Dank alvast
Persoonlijk zou ik eerst proberen te achterhalen waar hij nu op staat. Heb je een manier om je huidige verbruik (P1 op je meter) uit te lezen? Als je dat logt zou je kunnen kijken of je op het moment dat de zekering eruit springt meer dan je hoofdzekering aankan verbruikt.

• berndw
Nee, heb ik niet. Ik zou hem even open kunnen schroeven om te kijken, maar liever maak ik hem 1 keer open en pas ik het gelijk aan. Het zou mij niet uitmaken als hij dan eventueel wat langzamer laadt.

• KoBolD54
berndw schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:02:
Nee, heb ik niet. Ik zou hem even open kunnen schroeven om te kijken, maar liever maak ik hem 1 keer open en pas ik het gelijk aan. Het zou mij niet uitmaken als hij dan eventueel wat langzamer laadt.
Zonder te meten blijft het lastig om de oorzaak te achterhalen en zit zal het trial and error worden.

Schroef hem eens terug naar bijvoorbeeld het minimum. Als dat een tijd goed gaat weet je bijna zeker dat je te hoge pieken hebt. Je zou hem daarna stapje voor stapje kunnen opschroeven maar ideaal is het niet. Kan je lader niet beter vervangen een door een smart versie zoals de Smart EVSE.

• berndw
Nee aan een nieuwe lader ga ik niet beginnen. Ik ga wel stapje voor stapje terug. Komt goed, en zo niet, dan kijken we wel weer verder. Bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:09
Louislouislouis schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:21:

Daarom koop ik altijd een rubber kofferbakmat werkt perfect ook met zand en modder etc.
https://www.kofferbakmatwebwinkel.nl/a-46542990-7672444/kofferbakmat-volkswagen/kofferbakmat-volkswagen-golf-vii-7-sportsvan-05-2014-heden/

• Louislouislouis
CBfox schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Daarom koop ik altijd een rubber kofferbakmat werkt perfect ook met zand en modder etc.
[Afbeelding]
Thanks voor de tip! De achterbak gebruik ik eigenlijk nooit, de achterdeur is dichterbij dan de klep dus de laadkabel belandt altijd op de achterbank ;) .

Misschien daar maar een mat op leggen!
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee