Ik heb mijn 2019 E-Golf nu een paar dagen. Hij rijdt heerlijk en ben ook ben blij met de keyless entry en diverse andere opties. De actieradius is wel de beperkende factor maar dat was een bewuste keuze en ik zou hier in principe prima mee uit de voeten moeten kunnen.
Toch al wel tegen een dingen aangelopen waar in dit forum misschien iemand antwoord op kan geven.
- Als de auto afremt op zeer lage snelheid (in feite als hij tot stilstand komt) hoor ik het laatste gedeelte een schrapend geluid. Het eerste wat ik denk zijn versleten remblokken maar het geluid is er ook zonder gebruik van de voetrem, dus als ik hem gewoon laat rollen. Bovendien is de auto door een VW dealer geleverd met afleverbeurt en het minste wat je dan mag verwachten is dan toch dat ze je niet met versleten remmen wegsturen. Herkent iemand dit? Hoort er een geluid te zijn bij het tot stilstand komen
- Bij drempels hoor ik wat kraakjes, dit zijn wsnlk uitgedroogde rubbers van de schokdempers. De auto heeft 120k op de teller dus dat is misschien best normaal, maar toch we wat slordig dat zo'n dealer je zo wegstuurt in plaats van deze rubbers te vervangen of op z'n minst wat in te vetten met siliconenspray. Ook kan ik de (digitale) onderhoudshistorie niet op detail inzien, alleen wanneer hij binnen is geweest voor onderhoud en dat hij altijd zijn "inspectie-beurten" op tijd heeft gehad". Best irritant.
- Toen ik hem ophaalde was het rond het vriespunt en gaf hij met 100% opgeladen 165km range aan. Dit bleek in de omstandigheden van lage temperatuur en lange snelweg rit (200km, incl snelladen) best realistisch (eco stand, CC op 100). De efficiency kwam voor die rit uit op 16,4kwh/100 km) De afgelopen 2 dagen met hogere temperaturen en een km of 50 binnen bebouwde kwam ik uit op (13,7kwh/100km). Dit lijken me normale waarden maar ik vraag me af waar de range indicator zie nu op baseert. Is dit op het gemiddelde van de laatste 5000 km?
- De keyless entry werkt wel bij openen, maar bij het verlaten van de auto gaat hij niet zelf op slot. Klopt dit of heb ik deze setting ergens gemist?
Ik ga hem hier morgen bij een lokale garage even op de brug laten zetten om te laten beoordelen of er iets met de remmen en dempers is. Ik heb hem bij de dealer gekocht aan de andere kant van het land (niet zo handig achteraf) dus het is niet eenvoudig om even voor iets kleins terug te rijden.