• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 21:34
Tomba schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Das al de derde keer bij jou of niet?
Echt super zuur… maar als ik me niet vergis zakelijke lease toch? Kan je hem dan wel weg doen?
Heel zuur ja. Ja zakelijk lease via werkgever. Ik ben deze auto nu helemaal zat hierdoor. Ik ga even goed overleggen met de leasemaatschappij en mijn werkgever.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BMS080 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Heel zuur ja. Ja zakelijk lease via werkgever. Ik ben deze auto nu helemaal zat hierdoor. Ik ga even goed overleggen met de leasemaatschappij en mijn werkgever.
Echt kloten man, ik snap het helemaal: snap ook niet dat zo’n lease maatschappij niet een alarm inbouwt (of eerder waarom VW die head units niet gewoon linkt aan de auto zodat jatten geen zin heeft)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 21:57

geerttttt

Manisch positief

BMS080 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Kun je niet iets als een cameraatje plaatsen gericht op je auto? Of een lamp met bewegingssensor?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• BMS080
geerttttt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Kun je niet iets als een cameraatje plaatsen gericht op je auto? Of een lamp met bewegingssensor?
Het is dit keer gewoon overdag gebeurd, einde van de middag. Er waren 3 lampen bij mijn auto, maar dat maakte hun helemaal niets uit en schrikt hun echt niet af blijkbaar.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

BMS080 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Het is dit keer gewoon overdag gebeurd, einde van de middag. Er waren 3 lampen bij mijn auto, maar dat maakte hun helemaal niets uit en schrikt hun echt niet af blijkbaar.
Jemig wat een lef, waar woon je ergens dan? Navilock en auto alarm?

• BMS080
geerttttt schreef op maandag 9 januari 2023 @ 06:41:
[...]

Jemig wat een lef, waar woon je ergens dan? Navilock en auto alarm?
Ik woon in de randstad. Helaas geen alarm. Ik denk er over na om een tracker in de radio te verstoppen. Dan kan ik ze tracken en kunnen ze eindelijk opgepakt worden door de politie.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

BMS080 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Ik woon in de randstad. Helaas geen alarm. Ik denk er over na om een tracker in de radio te verstoppen. Dan kan ik ze tracken en kunnen ze eindelijk opgepakt worden door de politie.
Dat zou ik zeker doen, koop dan een Apple airtag, dat werkt altijd en is relatief goedkoop. Ik neem aan dat ze ook de daadwerkelijke unit uit het dashboard kastje meenemen, daar past prima een airtag in, daar zou ik hem even in monteren.

Andere tip zijn van die stickers op je ruit die vaak geleverd worden bij een autoalarm. Alleen de sticker is vaak genoeg om niet jouw auto te kiezen maar een ander.

• BMS080
Jaa denk het ook. Dat zou je eigenlijk in samenwerking met de politie doen. Maar die doen niets.
Ik hoor net van de garage dat er ook bij 2 andere is ingebroken en navigatiesysteem is gestolen.

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:58
Ik kan het niet vinden, maar is het nou echt onmogelijk voor de E-Golf om sneller te laden middels wat voor aanpassing dan ook ? In de tijd dat ie voor het eerst verkocht werd bleef Fastned ook steken op 50 kW, maar inmiddels levert die ook meer.

Als ie gewoon sneller zou kunnen laden dan 40 kW, dan zou het een veel bruikbaardere auto zijn eigenlijk.

Iemand een idee ?

EDIT: ik kan dit wel vinden https://electrek.co/2016/...-kreisel-200-miles-range/, maar dat was echt een projectje lijkt het ,maar ziet er goed uit.

[Voor 18% gewijzigd door maharens op 14-01-2023 16:16]

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 00:39
geerttttt schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:24:
Daarover gesproken, ik rijd nu veel op de ACC. Ik heb de auto gewoon in D staan, dus geen recuperatie. Als hij dan zelf afremt, remt hij dan via de motor of via de remschijven?

Ik wil namelijk de remmen wat sparen waar het kan ;)
Hij remt eerst door met de motor stroom genereert en accu oplaadt (je ziet dit ook met het oplaad balkje). Als je harder gaat remmen dan maximale recuperatie, dan gaan je remblokken meeremmen.

• Nelissuh
maharens schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:15:
Ik kan het niet vinden, maar is het nou echt onmogelijk voor de E-Golf om sneller te laden middels wat voor aanpassing dan ook ? In de tijd dat ie voor het eerst verkocht werd bleef Fastned ook steken op 50 kW, maar inmiddels levert die ook meer.

Als ie gewoon sneller zou kunnen laden dan 40 kW, dan zou het een veel bruikbaardere auto zijn eigenlijk.

Iemand een idee ?

EDIT: ik kan dit wel vinden https://electrek.co/2016/...-kreisel-200-miles-range/, maar dat was echt een projectje lijkt het ,maar ziet er goed uit.
Auto inruilen en een andere kopen?
Als je aan het laad circuit gaat klooien verlies je garantie, ook op accu’s omdat die meer laad stroom voor de kiezen krijgen. Ook kan je problemen met verzekering krijgen in geval van bijvoorbeeld brand.

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58

Iemand een idee ?

Niet miepen, ik kan niet eens snelladen...

Zoals @Nelissuh zegt, ruil je de auto toch in voor een nieuwere/betere variant?

3600 Wp op 0° (vrijwel plat)

• maharens
Jazsie schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:44:
[...]

Niet miepen, ik kan niet eens snelladen...

Zoals @Nelissuh zegt, ruil je de auto toch in voor een nieuwere/betere variant?
Dus omdat jij niet kan snelladen mag ik niet miepen, haha, bijzonder.

Waarom zou ik hem gelijk moeten inruilen ? Ik vraag me gewoon af of er zoiets als een upgrade bestaat, maar blijkbaar mag je daar niet over filosoferen. Volgens mij zitten we hier op Tweakers en is dat een beetje waar het om draait hier.

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Om het anders te formuleren @maharens: Neen is niet mogelijk zonder dat dit een kostbaar project wordt waarbij ik weer terug kom op mijn eerdere opmerking ;).

En als ik het mis heb dan hoor ik het graag, wil best wel de snelllaad functie toevoegen op mijn eGolf

[Voor 27% gewijzigd door Jazsie op 15-01-2023 00:12]

3600 Wp op 0° (vrijwel plat)

• Nelissuh
Jazsie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:10:
Om het anders te formuleren @maharens: Neen is niet mogelijk zonder dat dit een kostbaar project wordt waarbij ik weer terug kom op mijn eerdere opmerking ;).
Dat was ook mijn punt
En als ik het mis heb dan hoor ik het graag, wil best wel de snelllaad functie toevoegen op mijn eGolf
Ik heb de snellaad functie niet meer nodig. Mijn 2019 eGolf is omgewisseld voor een 2019 Model3 LR.
Sommige dingen waren beter bij de eGolf, maar snelladen, range en vermogen iig niet.

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:21
Heeft hier iemand toevallig zijn E Golf verlaagd? ik zins 1 maand met eibach veren.
staat erg gaaf! alleen vanaf het begin met sturen (terwijl ik stil sta) hoor ik hem links voor zacht tikken

we hebben de topmount vervangen maar helaas het blijft.
iemand toevallig ervaring mee?

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-02 20:10
basvanhees schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:49:
Heeft hier iemand toevallig zijn E Golf verlaagd? ik zins 1 maand met eibach veren.
staat erg gaaf! alleen vanaf het begin met sturen (terwijl ik stil sta) hoor ik hem links voor zacht tikken

Heb je een foto? Ben benieuwd hoe het er uit ziet!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
Na bijna 30.000 kilometer worden vandaag mijn voorbandenslicks vervangen, vind zelf 30.000 km voor een setje voorbanden wel aardig op een EV. Zijn er eGolf rijders met andere ervaringen?

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:24
Wij staan op de eerste set banden

Met 87.000 km

Denk wel dat we met de 90000km beurt nieuwe bandjes krijgen.

• S_Chief
  • Niet online
basvanhees schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:49:

vraasen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:25:
Er worden maar weinig foto's geplaatst hier. Ik heb hem vandaag op de zomer setup gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

You save everyone, but who saves you?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Nou heb ik gisteren mijn auto bijna leeg gereden. Bij thuiskomst kon ik nog 12 km. Ondanks dat de route maar 150 km was en ik met een volle accu thuis vertrok...

Maar nu heb ik hem volgeladen, en dat kostte volgens de meter 45kwh.. maar de accu is toch maar 35kw?

• maharens
geerttttt schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 06:39:
Nou heb ik gisteren mijn auto bijna leeg gereden. Bij thuiskomst kon ik nog 12 km. Ondanks dat de route maar 150 km was en ik met een volle accu thuis vertrok...

Maar nu heb ik hem volgeladen, en dat kostte volgens de meter 45kwh.. maar de accu is toch maar 35kw?
Voor zover ik begrijp is de accu netto 32 kWh, maar dan zou je een enorm laadverlies hebben. Weet je zeker dat er 45 in de auto is gegaan?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Iemand een idee ?

@mux biedt dit volgens mij wel aan voor de Nissan Leaf. Geen idee of er ook plannen zijn om dit voor een e-Golf te realiseren.
https://www.muxsan.com/English/index.html

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• maharens
Jeroenneman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:34:
[...]

@mux biedt dit volgens mij wel aan voor de Nissan Leaf. Geen idee of er ook plannen zijn om dit voor een e-Golf te realiseren.
https://www.muxsan.com/English/index.html
Thanks, zijn flinke prijzen trouwens. Ik lees steeds dat 1 kWh inmiddels 100 dollar kost, maar daar ga je richting de 450/500 dollar.

Ook deze markt moet nog groeien denk ik de komende jaren.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

maharens schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Thanks, zijn flinke prijzen trouwens. Ik lees steeds dat 1 kWh inmiddels 100 dollar kost, maar daar ga je richting de 450/500 dollar.

Het is behoorlijk niche. Dus geen schaalvoordelen en veel handwerk. En nog 5 á 6 uur werkloon + garantie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• basvanhees
  • Laatst online: 09:21
Jesper.B schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Heb je een foto? Ben benieuwd hoe het er uit ziet!
Die moet ik even maken maar inmiddels heeft S_Chief al hele gave foto's geplaatst zie je die?

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 23:11
geerttttt schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 06:39:

Hoe heb je hem opgeladen? Als je dat met je granny charger doet dan kan je meer dan 25% laadverlies hebben.
Met een Wallbox zal die efficiënter laden.
https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:32
Een tijdje terug plaatste ik al een berichtje over een storing in de voorsensor waardoor ACC niet meer werkt.

Hiervoor kan ik op 15 feb bij de dealer terecht. Dan wil ik ze eigenlijk ook even laten kijken naar de ramen linksvoor. Het idee dat er daar iets lek is wordt bij mij steeds sterker.

Vanaf +/- 90km/u is het windgeluid namelijk behoorlijk storend en het lijkt heel specifiek vanaf de linker voorkant te komen, aan de passagierszijde is het veel minder.

Hoe ervaren jullie het wind/rijgeluid in de auto?

Dit is natuurlijk subjectief maar zowel mijn vriendin als ik vinden het erg irritant en dat het aan de bestuurderszijde zoveel harder is lijkt me ook gek. Ik durf niet te zeggen of het geluid veel harder is geworden in de 4 maanden dat ik de auto heb.

Al met al nog niet echt een fantastische ervaring met de e-golf helaas.

• maharens
Louislouislouis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:54:

Hoe ervaren jullie het wind/rijgeluid in de auto?
Gewoon naar laten kijken idd, op de snelweg is de E-Golf niet luidruchtig ofzo vind ik.

[Voor 59% gewijzigd door maharens op 20-01-2023 11:19]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

maharens schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Voor zover ik begrijp is de accu netto 32 kWh, maar dan zou je een enorm laadverlies hebben. Weet je zeker dat er 45 in de auto is gegaan?
Mja, tja, ik haal het aantal uit de kwh meter van de lader... Als ik het bereken aan de hand van hoe lang de laadpaal daadwerkelijk aan het opladen was (met 32a)... dan kom ik uit op 36,13kWh... das al weer heel wat anders... hmm.

Ik denk dat ik eens even moet kijken naar de meterstanden van mijn slimme meter en dan naar schatting het restverbruik eraf moet trekken, kijken wat er nu klopt...

• maharens
geerttttt schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Mja, tja, ik haal het aantal uit de kwh meter van de lader... Als ik het bereken aan de hand van hoe lang de laadpaal daadwerkelijk aan het opladen was (met 32a)... dan kom ik uit op 36,13kWh... das al weer heel wat anders... hmm.

Ik denk dat ik eens even moet kijken naar de meterstanden van mijn slimme meter en dan naar schatting het restverbruik eraf moet trekken, kijken wat er nu klopt...
Ah ok, dus geen dedicated kWh meter in de meterkast speciaal voor de laadpaal. Fijn dat 45 toch niet klopt in elk geval.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

maharens schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Ah ok, dus geen dedicated kWh meter in de meterkast speciaal voor de laadpaal. Fijn dat 45 toch niet klopt in elk geval.
Nee de (tesla) laadpaal heeft een eigen kwh meter. Althans, hij geeft zijn gebruikte kwh's door... blijkt nu dan niet zo precies lijkt het. Ik heb ook even de meterstanden bekeken van de slimme meter. Als ik daar de laadtijden pak kom ik uit op 37,28 kwh voor laden en 1,44 kwh voor het klimatiseren, dus samen 38,72 kwh, maar daar heb ik nog niet mijn restverbruik vanaf gehaald. Dus die 36 kwh van net zal best redelijk kloppend zijn, beter kloppend dan de 45 kwh... Wat stom dat die tesla dat niet goed meet zeg...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel % zat er nog in je accu voor je ging laden @geerttttt ? Veel meer dan 31kWh heb ik er met een granny lader nooit in gekregen namelijk, gebruik makende van een Voltcraft energy check 3000 meter. 45 is wel echt extreem, zelfs 37 is veel te veel want er gaat netto iets van 32,0 kWh in.

Website

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:37:
Hoeveel % zat er nog in je accu voor je ging laden @geerttttt ? Veel meer dan 31kWh heb ik er met een granny lader nooit in gekregen namelijk, gebruik makende van een Voltcraft energy check 3000 meter. 45 is wel echt extreem, zelfs 37 is veel te veel want er gaat netto iets van 32,0 kWh in.
Ja nou ik ben er een beetje uit. Ik rekende eigenlijk verkeerd, de tesla lader klopt waarschijnlijk toch wel qua kWh teller, althans, vergeleken met mijn eigen berekeningen aan de hand van bijv. de kwh meter in mijn slimme meter.

Ik had perongeluk ook het opladen/klimatiseren van de ochtend meegenomen, maar dat was natuurlijk voordat ik wegreed met de auto naar mijn bestemming. Dus dat moet ik even eraf halen. Dan kom ik uit op ongeveer 35kWh wat daadwerkelijk gebruikt is voor die dag. Wat ik heb gereden is ongeveer 160km, waarbij de accu dus 100% vol was toen ik weg ging, en nog 12km kon toen ik thuis kwam. Toen heeft mijn vrouw in de avond er ook nog ongeveer 10-15 km mee gereden (nadat hij al weer een stuk bijgeladen was). Al met al dus ongeveer een hele "tank" opgereden die dag.

Zou dat dan ongeveer kloppend zijn denken jullie?

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 22:56
Twardt schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Hoe heb je hem opgeladen? Als je dat met je granny charger doet dan kan je meer dan 25% laadverlies hebben.
Met een Wallbox zal die efficiënter laden.
https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/
Dat betekent dat je dus beter voor 56 cent bij de laadpaal kunt laden dan voor 45 cent thuis?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
DDDikkiedik schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Dat betekent dat je dus beter voor 56 cent bij de laadpaal kunt laden dan voor 45 cent thuis?
56 cent? Hier (randstad) minimaal 69 cent.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 22:56
Dat was volgens mij het tarief van Shell. Maar dat wisselt tegenwoordig zonder melding.

• Twardt
La1974 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:18:
[...]

56 cent? Hier (randstad) minimaal 69 cent.
Met de ANWB laadpas € 0.52 per kWh. Heb je wel een starttarief van € 0.34 per sessie.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06

mux

99% efficient!

maharens schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Was het maar waar... batterijen zijn al jaren geen $100/kWh meer. Onze inkoop zit nu op €230/kWh, en dat zit misschien 10% boven de bodem van de markt op het moment. Alles is extreem veel duurder geworden in de laatste ~3 jaar - onze eerste offertes voor grote inkoop van batterijen in 2019 zaten op €135/kWh, en afgezien van een iets duurder soort batterij dat we hebben gekozen is de hele markt vervolgens ~40% omhoog gegaan.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Eksel74
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-01 22:22
Beste mede eGolf bezitters,

Afgelopen maandag kreeg ik een foutmelding ‘in het elektronische systeem’ van de eGolf. Ik heb de auto achtergelaten bij de garage en kreeg vandaag een belletje dat het onderdeel (Vermogens en besturingselektronica voor elektroaandrijving) € 5.100 kost, inclusief btw en manuren komt de reparatie uit op € 6.700. Ik zal je vertellen dat ik in shock was en nog steeds. Op internet lees ik er helemaal niks over, dus ben benieuwd of jullie hiermee bekend zijn. Mijn eGolf is van 2018 en heeft 70.000 km gelopen. Ik kan geen beroep meer maken op de garantie, aldus de garage.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Alexander

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:02
Eksel74 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:37:

Afgelopen maandag kreeg ik een foutmelding ‘in het elektronische systeem’ van de eGolf. Ik heb de auto achtergelaten bij de garage en kreeg vandaag een belletje dat het onderdeel (Vermogens en besturingselektronica voor elektroaandrijving) € 5.100 kost, inclusief btw en manuren komt de reparatie uit op € 6.700. Ik zal je vertellen dat ik in shock was en nog steeds. Op internet lees ik er helemaal niks over, dus ben benieuwd of jullie hiermee bekend zijn. Mijn eGolf is van 2018 en heeft 70.000 km gelopen. Ik kan geen beroep meer maken op de garantie, aldus de garage.

Groet, Alexander
Is deze garage ook jouw verkoper geweest? Het lijkt me dat het hier de moeite waard is gezien leeftijd en KM stand om nog coulance te vragen.

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben benieuwd om welk onderdeel het precies gaat.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:05
S_Chief schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:47:
Ik ben benieuwd om welk onderdeel het precies gaat.
Ik gok zo dat dit het blok is bovenop de elektromotor waar de oranje kabels in gaan.

• Eksel74
Dat klopt, de zgn inverter.

• Eksel74

• maharens
Eksel74 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:37:

Groet, Alexander
Oef, valt dit niet onder de 8 jaar garantie op het elektrische gedeelte ?

• Twardt
Die kosten gebruikt ongeveer € 700. Voor dat prijsverschil zou ik het wel weten.

• Tomba

Tomba

maharens schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Oef, valt dit niet onder de 8 jaar garantie op het elektrische gedeelte ?
Ja zou ik ook zeggen?

• Eksel74
Helaas volgens de dealer niet, maar we gaan het tot de bodem uitzoeken.

• maharens
Eksel74 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:29:
Helaas volgens de dealer niet, maar we gaan het tot de bodem uitzoeken.
De dealer wist mij ook ooit trots te vertellen dat iets helaas net buiten de garantie viel, totdat ik ze wist te vertellen dat ik 2 jaar extra garantie had bijgekocht. Dat was even een domper voor ze.

• Eksel74
Hier zit ook extra garantie op, maar die heeft weer een beperking tot 50.000 km. Daar zit ik 20.000 km boven. Val overal buiten 😞.

Ben al dagenlang aan het appen, mailen, bellen met de dealer, importeur.. maar kom niet verder en kan (en wil) dit bedrag niet betalen.

Ik wilde een gebruikt onderdeel proberen, maar de garage weet niet of dit ‘past’ aangezien de inverter af fabriek geprogrammeerd wordt aan deze auto. Heeft iemand hier ervaring mee. Maw: kan een inverter van een donorauto in mijn auto ingebouwd worden en functioneert deze dan ook?

• maharens
Eksel74 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:53:
Hier zit ook extra garantie op, maar die heeft weer een beperking tot 50.000 km. Daar zit ik 20.000 km boven. Val overal buiten 😞.

Ben al dagenlang aan het appen, mailen, bellen met de dealer, importeur.. maar kom niet verder en kan (en wil) dit bedrag niet betalen.

Ik wilde een gebruikt onderdeel proberen, maar de garage weet niet of dit ‘past’ aangezien de inverter af fabriek geprogrammeerd wordt aan deze auto. Heeft iemand hier ervaring mee. Maw: kan een inverter van een donorauto in mijn auto ingebouwd worden en functioneert deze dan ook?
Zwaar balen man. Ik denk dat weinig universele bedrijven ervaring hebben met een E-Golf, die komen toch veelal nog bij de dealer gok ik gezien de garantie van 8 jaar op het accu-pakket.

Maar ik zou dat bedrag ook niet betalen en ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-02 16:39
V&A is niet toegestaan op het forum. Zie ook punt 6 van onze huisregels

[Voor 164% gewijzigd door Standeman op 01-02-2023 09:06]

• Jesper.B
Hoi,

Gisteren toen ik van werk naar huis wou rijden kreeg ik ineens de melding “storing elektronische parkeerrem” hierdoor was onder andere mijn ACC niet beschikbaar.

Meerdere malen de auto opnieuw opgestart en via OBDEleven de foutcodes gewist. Helaas toch de fouten constant terug.

Ergens halverwege de rit was het ineens uit het niets opgelost en kon ik verder op ACC. De rest van de rit geen problemen meer gehad.

Vanochtend bij het starten van de auto wederom de foutmelding in beeld en vervolgens op weg naar huis was het weer weg.

Iemand hier ervaring mee? Lijkt compleet random te komen.

• S_Chief
  • Niet online
Die foutcodes vertellen al meer dan "storing elektronische parkeerrem". Wat wordt er aangegeven?

En je bent niet de eerste. Zie:
geerttttt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:27:
Even een andere vraag. Mijn vrouw nam de e-golf vandaag mee en kreeg direct na wegrijden de volgende meldingen in beeld:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

• Jesper.B
S_Chief schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:58:
Die foutcodes vertellen al meer dan "storing elektronische parkeerrem". Wat wordt er aangegeven?

En je bent niet de eerste. Zie:

[...]
Het enige wat de storingsmelding aangaf in OBDEleven is “Electro-Mechanical parking brake button - electrical error” faultcode C100C01

• S_Chief
  • Niet online
Dat wijst dan op het knopje zelf (of de bedrading ernaartoe) lijkt mij?

• Tomba

Tomba

:'(
Toch maar gedaan want app doet zonder echt helemaal niks meer…

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:04:
[Afbeelding]
:'(
Toch maar gedaan want app doet zonder echt helemaal niks meer…
Weet ik in ieder geval wat ik in mijn zak ga houden. Die app gebruik ik vrijwel nooit en die paar keer dat ik hem wil gebruiken doet ie het niet.

• maharens
La1974 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Weet ik in ieder geval wat ik in mijn zak ga houden. Die app gebruik ik vrijwel nooit en die paar keer dat ik hem wil gebruiken doet ie het niet.
De laatste tijd werkt ie echt stukken beter, ik heb het ook betaald omdat ik gewoon op afstand of volgens planning de auto wil verwarmen/koelen.
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee