• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-02 20:50
Tomba schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:32:
[...]

Even blonde vraag; hoe doe ik dit?
bij de spiegelinstellingen bij het knopje "car"

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-02 10:30
Tomba schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:32:
[...]

Even blonde vraag; hoe doe ik dit?
Even uit me hoofd: menu - wagen - setup - spiegels en wissers - Tadaaa d:)b

VW egolf 2020

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-02 12:03
Rdestructo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:33:
Wintertips:

Misschien wel handig met het winterse weer wat tips te delen.

* Spiegels (indien elektrisch inklapbaar) zet deze functie uit!
* Spray de vergrendeling van de laadklep in met wat wd40.
* Slippende banden bij optrekken? Eco of eco+ inschakelen.
* Voorkom een vastgevroren laadstekker door min 15min voor vertrek: voorverwarmen of gewoonweg te laden.
* Stoelverwarming aan tempratuur lager (meer bereik!)
* Ruitenwissers ijsvrij/sneeuwvrij/schoonhouden incl de ruimte daaronder (word niet verwarmd).

Meer tips zijn altijd welkom d:)b
Dat verrekte laadklep probleempje al gehad! Dankje, zal gelijk even met het blauwe busje aan de slag _/-\o_ !
Wat na mijn weten ook helpt en wat sommige mensen wellicht nog niet doen is het gebruik maken van de vertrektijden en als einddoel dat de auto een tijdje heeft geladen voordat je vertrekt zodat de accu al wat warm is (corrigeer mij als een warme accu niet helpt bij de range maar ik meende dit te horen).

[Voor 23% gewijzigd door Vaatdoek82 op 16-12-2022 12:36]

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-02 15:53
Rdestructo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:33:
Wintertips:

Misschien wel handig met het winterse weer wat tips te delen.

* Spiegels (indien elektrisch inklapbaar) zet deze functie uit!
* Spray de vergrendeling van de laadklep in met wat wd40.
* Slippende banden bij optrekken? Eco of eco+ inschakelen.
* Voorkom een vastgevroren laadstekker door min 15min voor vertrek: voorverwarmen of gewoonweg te laden.
* Stoelverwarming aan tempratuur lager (meer bereik!)
* Ruitenwissers ijsvrij/sneeuwvrij/schoonhouden incl de ruimte daaronder (word niet verwarmd).

Meer tips zijn altijd welkom d:)b
Aargh, dit had ik eerder moeten lezen. Ik had het probleem met de laadklep, dat kreng wilde maar niet open. Gelukkig dat het gisteravond ineens een stuk warmer was, toen ging hij uiteindelijk wel open. Bedankt voor de tip!

Vorig jaar zat mijn laadstekker vast, maar die heeft een monteur er uiteindelijk uitgekregen en vervolgens de vergrendeling moeten vervangen. Verwarmen hielp toen niet.

• Jordy920
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01 13:08
Rainesh schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:20:
De nieuwe kaarten voor Discover Media :)

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2010_V17.7z

Gebruik het originele sd kaartje.
Beste allen,

Sindskort ook een Egolf in bezit! Tot nu toe fijne wagen.. actieradius loopt hard terug met de kou maar over het algemeen voor mijn dagelijks gebruik prima!

Ik heb geprobeerd om de navi kaarten te updaten.. maar zonder al teveel succes.

Krijg namelijk de volgende melding:
Hoop dat iemand me verder kan helpen!

• Jordy920

Dit is overigens wat hij zegt over me systeeminformatie

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 00:57
Jordy920 schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:18:
[...]

Beste allen,

Sindskort ook een Egolf in bezit! Tot nu toe fijne wagen.. actieradius loopt hard terug met de kou maar over het algemeen voor mijn dagelijks gebruik prima!

Ik heb geprobeerd om de navi kaarten te updaten.. maar zonder al teveel succes.

Krijg namelijk de volgende melding:
Hoop dat iemand me verder kan helpen!

[Afbeelding]
Je sd kaartje fat32 formatteren en enkel het mapje MAPS naar toe kopiëren. Dus wel even uitpakken. Meer niet

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Jordy920
Rainesh schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:20:
[...]

Je sd kaartje fat32 formatteren en enkel het mapje MAPS naar toe kopiëren. Dus wel even uitpakken. Meer niet
Ah dat is eigenlijk wel wat ik gedaan heb.
Heb wel de talen uit sds verwijderd anders past het er niet op.
NL en het losse bestand laten staan.

V17 past ook niet op mijn sd, dus het is V16 geworden.
Ik kwam van V10

• Jordy920
Heel bijzonder.. Vanmorgen reed ik de straat uit.. nog een keer hetzelfde kaartje erin. Nu werd zonder problemen de kaart geladen!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik moet zeggen dat de We Connect app zich goed houdt de laatste paar maand en met de laatste update zie je zelfs een percentage ipv aantal resterende kilometer.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

maharens schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:24:
Ik moet zeggen dat de We Connect app zich goed houdt de laatste paar maand en met de laatste update zie je zelfs een percentage ipv aantal resterende kilometer.
Ik blijf een haat/liefde met t ding houden. Ik heb nog steeds minimaal 1x per week dat er iets niet werkt.

Btw Als je op t percentage tikt krijg je de kilometers ook nog te zien ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als ze 'm nu nog zo snel maken als de We Connect ID-app dan ben ik tevreden.

You save everyone, but who saves you?

• maharens
S_Chief schreef op maandag 26 december 2022 @ 00:16:
Als ze 'm nu nog zo snel maken als de We Connect ID-app dan ben ik tevreden.
Dat is waar, die is lekker snel. Commando's geven in de normale app duurt ook erg lang. Vaak doet de auto het al, klimatiseren bijvoorbeeld, alleen pas na meerdere seconden heeft de app het ook door.

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-02 20:10
Hi, weet iemand hoe je die afschuwelijke Gracenote album covers uit kan schakelen (desnoods via OBDEleven)?

Bij de meeste nummers toont de auto gewoon een muzieknoot teken alleen bij sommige nummers komt er een lelijke standaard album cover.

Onderstaande foto komt internet alleen dit is exact zo’n muziekcover die ik zie

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 22:56
maharens schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:58:
Vandaag voor het eerst bij meerdere Tesla Superchargers geladen, namelijk 5 keer voor langere of kortere tijd en alle keren een mooie laadcurve gehaald van 39 of 40 kW en ook gedurende lange tijd, pas na de 70% zakte de snelheid iets tot ca 35 kW, maar zelfs bij de 5e keer geen daling aangezien ik ooit had gelezen dat je maar 2 keer kan snelladen, maar dat heb ik zelf niet ervaren.
Wel prettig dat de snellaadfunctie dus in de winter prima werkt, ook meerdere keren per dag. Dat is wel prettig als je ermee op wintersport gaat. Voor mij is het nieuw, dus dank voor de info. Al is het ook wel weer logisch dat een accu in de winter minder snel oververhit raakt.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:30
De laatste tijd gaat de range bij mijn E-golf niet verder dan c.a. 180 Km bereik na laden. Vanmorgen 192 Km bij een buitenlucht temperatuur van bijna 10 graden. Is dat bij meer deelnemers hier dat ook zo?

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
@FrankVolt Hier idem (model uit 2019 met WP).

[Voor 73% gewijzigd door AJM op 29-12-2022 22:17]

• FrankVolt
Ook met warmtepomp model 2020

• Tomba
  • Nu online

Tomba

FrankVolt schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:35:
De laatste tijd gaat de range bij mijn E-golf niet verder dan c.a. 180 Km bereik na laden. Vanmorgen 192 Km bij een buitenlucht temperatuur van bijna 10 graden. Is dat bij meer deelnemers hier dat ook zo?
Hier ook niet veel meer :)

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35
Jesper.B schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:31:
Hi, weet iemand hoe je die afschuwelijke Gracenote album covers uit kan schakelen (desnoods via OBDEleven)?

Bij de meeste nummers toont de auto gewoon een muzieknoot teken alleen bij sommige nummers komt er een lelijke standaard album cover.

Onderstaande foto komt internet alleen dit is exact zo’n muziekcover die ik zie [Afbeelding]
Cover zit in de MP3 verstopt. Kun je wijzigen met programma mp3tag.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• S_Chief
  • Niet online

Zag toevallig dat Guide & Inform Basic en Security & Service Plus binnenkort gaan aflopen. In het laatste pakket zitten best wat nuttige zaken:
  • Klimatiseren
  • Laden
  • Vertrektijden
  • Rijgegevens
  • Voertuigstatus
  • Parkeerpositie
  • Vergrendelen & ontgrendelen
  • Claxonneren & knipperen
  • Portieren & licht
Kost wel 60 euro om te verlengen (of 95 euro voor 2 jaar). :X

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-02 10:30
S_Chief schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:10:
[Afbeelding]

Zag toevallig dat Guide & Inform Basic en Security & Service Plus binnenkort gaan aflopen. In het laatste pakket zitten best wat nuttige zaken:
  • Klimatiseren
  • Laden
  • Vertrektijden
  • Rijgegevens
  • Voertuigstatus
  • Parkeerpositie
  • Portieren & licht
Bij mij verloopt het halverwege dit jaar ook.
Ondanks dat het soms niet lekker werkt ga ik toch 2 jaar verlengen, aangezien ik deze functies vaak gebruik (y)

VW egolf 2020

• Tomba
  • Nu online

Tomba

[Afbeelding]

• Klimatiseren
  • Laden
  • Vertrektijden
  • Rijgegevens
  • Voertuigstatus
  • Parkeerpositie
  • Portieren & licht
Ze weten prima dat met name laden en klimatiseren eigenlijk basis behoefte is van de app (wat kan ie verder eigenlijk behalve de dingen die jij noemt?) dus VAG draait je met plezier weer een poot uit…

• hansie-v
  • Laatst online: 02-02 11:16
Iemand anders ook problemen met WeConnect app, krijg hem niet meer aangemeld, telkens krijg ik de melding "Opnieuw aanmelden is vereist" en "Voor uw veiligheid werd u afgemeld. Meldt u zich opnieuw aan, alstublieft" en dat doet die dus elke keer weer als ik mij opnieuw aanmeld.

• E.D.
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02 18:12
hansie-v schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:54:
Iemand anders ook problemen met WeConnect app, krijg hem niet meer aangemeld, telkens krijg ik de melding "Opnieuw aanmelden is vereist" en "Voor uw veiligheid werd u afgemeld. Meldt u zich opnieuw aan, alstublieft" en dat doet die dus elke keer weer als ik mij opnieuw aanmeld.
Ja helaas zelfde probleem, geen goed begin van NieConnect in 2023 😉

• E.D.
Tomba schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:37:
[...]

Ze weten prima dat met name laden en klimatiseren eigenlijk basis behoefte is van de app (wat kan ie verder eigenlijk behalve de dingen die jij noemt?) dus VAG draait je met plezier weer een poot uit…
Het is niet alleen de app waar je voor betaald maar voornamelijk de verbinding van de auto met internet/cloud…( net als je mobiel abonnement moet je daar ook voor betalen)

• E.D.
Hoe doen jullie het onderhoud(30k beurt)/APK? Ik heb een e-golf uit 2017 welke ik particulier heb gekocht, hier zit dus nog 8 jaar garantie op tot 2025. Laten jullie het onderhoud/apk bij VW dealer doen of bij de lokale garage? Wat zijn de kosten voor een 30K beurt?

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-02 20:10
hansie-v schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:54:
Ik had hier sinds gister ochtend ook last van. Had contact opgenomen met Volkswagen en vanochtend kreeg ik bericht dat er een storing was. Deze is overigens nu opgelost want ik kon weer inloggen!

• maharens
E.D. schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:23:
Hoe doen jullie het onderhoud(30k beurt)/APK? Ik heb een e-golf uit 2017 welke ik particulier heb gekocht, hier zit dus nog 8 jaar garantie op tot 2025. Laten jullie het onderhoud/apk bij VW dealer doen of bij de lokale garage? Wat zijn de kosten voor een 30K beurt?
De 8 jaar garantie op de HV batterij bedoel je denk ik. Ik ben bang dat die garantie vervalt op het moment dat ze er achter komen dat je een keer ergens anders dan een dealer bent geweest. Ik weet dat BMW daar ook heel moeilijk over kan doen.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 23:23
[Afbeelding]

• Klimatiseren
  • Laden
  • Vertrektijden
  • Rijgegevens
  • Voertuigstatus
  • Parkeerpositie
  • Portieren & licht
Bij mij ook. Zelfde vervaldatum. Maat geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 60 euro te betalen voor deze waardeloze dienst die vaker niet dan wel werkt.

Dat ze zo'n prijs durven te vragen....

• E.D.
maharens schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:01:
[...]

De 8 jaar garantie op de HV batterij bedoel je denk ik. Ik ben bang dat die garantie vervalt op het moment dat ze er achter komen dat je een keer ergens anders dan een dealer bent geweest. Ik weet dat BMW daar ook heel moeilijk over kan doen.
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
- onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële Volkswagen-dealer/Ser- vicepartner zijn uitgevoerd;
- verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud;
- het niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto (waarbij het Volks-
wagen Serviceplan als bewijs dient);
- oneigenlijk gebruik of overbelasting;
- het deelnemen aan sportevenementen met
de auto (races, rally’s, enz.);
- het gebruik van niet-originele Volkswagen-
onderdelen;
- veranderingen aan de auto die zonder toe-
stemming van de fabrikant zijn uitgevoerd; - invloeden van buitenaf;
- normale slijtage.
• Invloeden van buitenaf
Hiervan is sprake bij abnormale beschadigingen

https://www.volkswagen.nl...alingen---maart-2018.ashx

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 20:18

geerttttt

Manisch positief

La1974 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Bij mij ook. Zelfde vervaldatum. Maat geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 60 euro te betalen voor deze waardeloze dienst die vaker niet dan wel werkt.

Ik loop dus tegen hetzelfde aan, ik ben sinds gister trotse eigenaar van een e-golf uit 2018. :) Super fijne auto, maar ik had een beetje gedacht dat je klimatisering via de app gewoon gratis kom doen, maar blijkbaar moet je er flink voor betalen...

Zijn er alternatieven om je auto s ochtends voor te verwarmen? Ik heb geprobeerd via die e-manager. Alles ingesteld dat ik om 07 uur weg wil rijden, en als temperatuur 21 graden, en ik zie dat hij netjes van 5 tot 6 uur heeft opgeladen, maar om 7 uur was de auto toch behoorlijk koud... Dus dat werkt niet, mis ik iets?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• maharens
Ook in de auto zou je alles moeten kunnen regelen als je het op vaste tijden gaat doen middels vertrektijden. Dan moet je wellicht nog even alle instellingen doorlopen. Je kunt bij de laadlocatie ook opgeven dat ie moet laden en verwarmen, staat dat wel goed?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

maharens schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:07:
Ook in de auto zou je alles moeten kunnen regelen als je het op vaste tijden gaat doen middels vertrektijden. Dan moet je wellicht nog even alle instellingen doorlopen. Je kunt bij de laadlocatie ook opgeven dat ie moet laden en verwarmen, staat dat wel goed?
Ja dat heb ik wel ingesteld! Dus ik zou verwachten dat hij warm zou zijn, maar dat is niet gelukt. Morgen nogmaals proberen

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Andere vraag, ik kwam er achter dat ik de mennekes kabel mis, ik heb alleen zo'n kabel met een euro stekker eraan. Nu belde ik de autodealer en die vertelde mij dat hij dat ook had gevraagd aan de vorige eigenaar, en die vertelde dat die kabel optioneel was en zij die nooit gehad had, dat was een optie...

Klopt dat?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

geerttttt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:30:
Andere vraag, ik kwam er achter dat ik de mennekes kabel mis, ik heb alleen zo'n kabel met een euro stekker eraan. Nu belde ik de autodealer en die vertelde mij dat hij dat ook had gevraagd aan de vorige eigenaar, en die vertelde dat die kabel optioneel was en zij die nooit gehad had, dat was een optie...

Klopt dat?
Incorrect elke eGolf (heck iedere EV) wordt geleverd met een type2 laadkabel.
Leuke grap van die vorige eigenaar, FYI zo’n kabel kost al gauw 200€

• Tomba
  • Nu online

Tomba

La1974 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:48:
[...]

100% eens…
Als ik extra dagen had gehad voor elke keer dat t eruit lag had ik er al minimaal een half jaar extra bij gehad ;)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Incorrect elke eGolf (heck iedere EV) wordt geleverd met een type2 laadkabel.
Leuke grap van die vorige eigenaar, FYI zo’n kabel kost al gauw 200€
Dacht ik al, crap. De vraag is, wat nu, is dat iets wat ik zelf had moeten controleren? Of iets wat ik gewoon mag verwachten dat de verkoper dat alsnog oplost?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

geerttttt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Dacht ik al, crap. De vraag is, wat nu, is dat iets wat ik zelf had moeten controleren? Of iets wat ik gewoon mag verwachten dat de verkoper dat alsnog oplost?
Is het een Volkswagen dealer? Dan zou ik verwachten dat ze t oplossen (of ja het blijft PON dus misschien juist niet)

Die kabel is mijn inziens onlosmakelijk onderdeel van het package omdat je zonder niet buiten de deur kunt laden (oké snelladers hebben een vaste kabel) dus ik zou niet accepteren dat hij het niet bij zit. Mocht je overwegen om er zelf toch 1 te kopen zou ik een gekrulde nemen, heb die zelf ook 1 (de meegeleverde zit vast in mijn laadpaal) en die vergt veel kleiner op :)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Is het een Volkswagen dealer? Dan zou ik verwachten dat ze t oplossen (of ja het blijft PON dus misschien juist niet)

Die kabel is mijn inziens onlosmakelijk onderdeel van het package omdat je zonder niet buiten de deur kunt laden (oké snelladers hebben een vaste kabel) dus ik zou niet accepteren dat hij het niet bij zit. Mocht je overwegen om er zelf toch 1 te kopen zou ik een gekrulde nemen, heb die zelf ook 1 (de meegeleverde zit vast in mijn laadpaal) en die vergt veel kleiner op :)
Nee een los autobedrijf. Zijn eerste reactie was ook, ja die kabel heb ik ook niet, zat er niet bij, dus een aanbod om dat alsnog te regelen was er niet... Dus ik ben benieuwd wat mijn rechten zijn voordat ik opnieuw bel... Wel Bovag garantie, maar daar valt dit geloof ik niet onder.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

geerttttt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:26:
[...]

Nee een los autobedrijf. Zijn eerste reactie was ook, ja die kabel heb ik ook niet, zat er niet bij, dus een aanbod om dat alsnog te regelen was er niet... Dus ik ben benieuwd wat mijn rechten zijn voordat ik opnieuw bel... Wel Bovag garantie, maar daar valt dit geloof ik niet onder.
Ja wat zijn rechten, je hebt de auto meegenomen zonder dus je bent volledig van zijn coulance afhankelijk :/

Wellicht kun je hem nog met de officiële folder om de oren slaan?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

is het niet een beetje raar om een universele dealer die een tweedehands auto verkoopt om de oren te slaan met een folder die bij een nieuwe auto hoort?

Pak je verlies en schaf zelf die kabel aan, het gaat ook niet om torenhoge bedragen nietwaar?!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

MLLL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:56:
is het niet een beetje raar om een universele dealer die een tweedehands auto verkoopt om de oren te slaan met een folder die bij een nieuwe auto hoort?

Pak je verlies en schaf zelf die kabel aan, het gaat ook niet om torenhoge bedragen nietwaar?!
Het is raarder dat een dealer een onderdeel dat noodzakelijk is voor normaal gebruik niet verstrekt in mijn ogen. Echt een naai streek van de vorige eigenaar als die hem inderdaad niet ingeleverd heeft.

• maharens
Tomba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:28:
[...]

Het is raarder dat een dealer een onderdeel dat noodzakelijk is voor normaal gebruik niet verstrekt in mijn ogen. Echt een naai streek van de vorige eigenaar als die hem inderdaad niet ingeleverd heeft.
Misschien heeft de vorige eigenaar hem kapot gemaakt of gebruikt die hem voor zijn nieuwe EV waar wellicht geen kabel bij zit. Of......hij heeft hem verpatst, dat kan ook nog. :)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

maharens schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Misschien heeft de vorige eigenaar hem kapot gemaakt of gebruikt die hem voor zijn nieuwe EV waar wellicht geen kabel bij zit. Of......hij heeft hem verpatst, dat kan ook nog. :)
Er worden geen EV's verkocht zonder Type2 kabels maar een tweede kan heel handig zijn. (Ik heb er 1 in de garage bij de laadpaal en 1 in de auto liggen) en verpatsen kan inderdaad ook interessant zijn. Dan ben je in mijn ogen echter wel met een net woord een boefje want zo'n kabel heb je gewoonweg nodig bij je EV. Vandaar dat ik het ook een integraal onderdeel zou noemen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:31
Bij mijn zoektocht naar een 2ehands EV heb ik ook meerdere occasions gevonden die maar met 1 van beide kabels (dus enkel type2 of EU-plug) geleverd werden. Zelfde zie je overigens ook bij plugins.
Het is inderdaad een naaistreek.

Maar als je daar bij aankoop voor je betaling niet direct iets van hebt gezegd, en het betreft geen 'grote' merkdealer, dan vrees ik dat je weinig rechten hebt.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Richh schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:38:
Bij mijn zoektocht naar een 2ehands EV heb ik ook meerdere occasions gevonden die maar met 1 van beide kabels (dus enkel type2 of EU-plug) geleverd werden. Zelfde zie je overigens ook bij plugins.
Het is inderdaad een naaistreek.

Maar als je daar bij aankoop voor je betaling niet direct iets van hebt gezegd, en het betreft geen 'grote' merkdealer, dan vrees ik dat je weinig rechten hebt.
Tsja als je het vooraf duidelijk gemaakt wordt dan is het op zich nog niet zo’n groot issue, dan kan je m A. alvast bestellen (want zonder heb je weinig aan je EV in mijn ogen) en B. gebruiken als onderhandelingsmiddel om de prijs te drukken.

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:51
FrankVolt schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:35:
Ruilen? ik zit op 115km op 100% :9
[Afbeelding]

• Klimatiseren
  • Laden
  • Vertrektijden
  • Rijgegevens
  • Voertuigstatus
  • Parkeerpositie
  • Portieren & licht
60,-- is goedkoop... ik heb week geleden 99,-- betaald (1-jaar) voor "e-remote" (ander naam, zelfde functies)...
geerttttt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:30:

Klopt dat?
Zuur maar dit had je bij aankoop moeten checken, was het eerste wat ik deed bij aankoop.

150,-- heb je een nieuwe "kabeltje" van 2-3m.... denk dat je toch je verlies moet nemen...

(Op marktplaats kan je ze ook wel vinden voor 50-100,-- voor 4-5M).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat)

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 23:23
60,-- is goedkoop... ik heb week geleden 99,-- betaald (1-jaar) voor "e-remote" (ander naam, zelfde functies)...
60 euro is duur, 99 euro is schofterig duur, voor wat je krijgt.

• Jazsie
Daar heb je gelijk in @La1974, bij BMW/Mercedes is het gewoon gratis...

Heb het maar gedaan want het zijn fijne functies (en dat weet VW helaas ook).

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Jazsie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Ruilen? ik zit op 115km op 100% :9
Heb je het oudere model van 2017 of eerder ofzo?

Of doe je altijd aan snelladen?

Mijn e-golf geeft nu wel iets van 205km aan als hij vol is, al wordt dat snel minder dan de daadwerkelijk afgelegde kilometers tijdens het rijden.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

MLLL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:56:

Nou ja je koopt een auto van meer dan 20k, dan ga je er vanuit dat hij gewoon compleet is met alles wat er bij hoort, tenzij anders aangegeven.

Kijk, het bleek dat de 2e sleutel de batterij leeg had bij aflevering, dat is natuurlijk een klein iets, dat los je makkelijk snel op voor een paar euro, geen probleem, maar een kabel die essentieel is van 100-200 euro wat er mist vind ik toch wel een redelijk gebrek...

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:39
Mijn sensor aan de voorkant doet het spontaan niet meer, acc dus ook niet…

Toen ik de auto vanochtend parkeerde was er nog niks aan de hand maar toen ik net instapte gelijk een melding en een brandend waarschuwingslampje.

Er lijkt niks voor de sensor te zitten.

Iemand dit eens gehad?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Louislouislouis schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:02:
Mijn sensor aan de voorkant doet het spontaan niet meer, acc dus ook niet…

Toen ik de auto vanochtend parkeerde was er nog niks aan de hand maar toen ik net instapte gelijk een melding en een brandend waarschuwingslampje.

Er lijkt niks voor de sensor te zitten.

Iemand dit eens gehad?
Yup ik en @FrankVolt

Bij mij was het nadat ie een minuutje helemaal uit geweest was weg, Frank moest er mee naar de dealer…

• Louislouislouis
Tomba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Yup ik en @FrankVolt

Bij mij was het nadat ie een minuutje helemaal uit geweest was weg, Frank moest er mee naar de dealer…
Thanks! Morgenochtend maar even afwachten dan. Gelukkig is het volgende week toch tijd voor de APK

• Jazsie
geerttttt schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Heb je het oudere model van 2017 of eerder ofzo?

Of doe je altijd aan snelladen?

Mijn e-golf geeft nu wel iets van 205km aan als hij vol is, al wordt dat snel minder dan de daadwerkelijk afgelegde kilometers tijdens het rijden.
Ouder model inderdaad :9.

Kom momenteel ook niet onder de 20 kWh / 100 km uit :P

• FrankVolt
Tomba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Yup ik en @FrankVolt

Zie ook :
Het grote Volkswagen e-Golf topic

Ben naar de dealer geweest en had een afspraak gemaakt. Nog voordat de wagen was gerepareerd is de fout vanzelf opgelost en ook niet meer terug geweest (tot nu toe niet in ieder geval). Zie link.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Jazsie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Ouder model inderdaad :9.

Kom momenteel ook niet onder de 20 kWh / 100 km uit :P
Ja ik heb ook bijna zoiets. 17kwh/100km, vond ik nog wel fors, maar ik rijd dan ook vooral 100kmpu/105kmpu op de snelweg...

• Jazsie
Auto pas in bezit, moet nog erg wennen aan dat "zuinig" rijden...

Volgens de boordcomputer geeft ie 15.5kWh/100km op lange afstanden.... benieuwd hoe de vorige eigenaar gereden heeft :9.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

In de winter is de e-Golf gewoon niet zo zuinig:

Gemiddeld kom ik op 14,39 kWh/100km over (nagenoeg) 3 jaar:
https://tweakers.net/i/EYlqnaXJWO_vZ2o7bTXcYpa0HUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D0myOKjsso0PktTjkdgaoW1N.png?f=user_large

• maharens
Tomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:13:
In de winter is de e-Golf gewoon niet zo zuinig:
[Afbeelding]

Gemiddeld kom ik op 14,39 kWh/100km over (nagenoeg) 3 jaar:
[Afbeelding]
Dit is een meer dan keurig verbruik vind ik.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

maharens schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Dit is een meer dan keurig verbruik vind ik.
Je hoort mij er ook niet over klagen ;) (Zeker omdat dit dus netto verbruik is, als in wat er uit de laadpaal komt. Is dus inclusief voorverwarmen etc)

• Jazsie
Dan moet ik toch wat aan mijn rijstijl schroeven...

Veel binnenwegen of snelwegen?

Compleet ander vraag: ik zet voorverwarmen aan in de app, maar ik kan nergens de huidige temperatuur zien??

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Jazsie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:53:
Dan moet ik toch wat aan mijn rijstijl schroeven...

Veel binnenwegen of snelwegen?

Compleet ander vraag: ik zet voorverwarmen aan in de app, maar ik kan nergens de huidige temperatuur zien??
Primair snelweg (70-75%), maar wel in Hypermile stand ;) Als ik geen haast heb dus achter de vrachtwagens hangen bijvoorbeeld en heel (heel heel) veel uitrollen ipv remmen. Sowieso rem ik nagenoeg nooit, maar gebruik ik de pook switch tussen D en B om af te remmen zodat er zoveel mogelijk geregenereerd wordt.

• Louislouislouis
Tomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:00:
[...]
Sowieso rem ik nagenoeg nooit, maar gebruik ik de pook switch tussen D en B om af te remmen zodat er zoveel mogelijk geregenereerd wordt.
Is dat beter dan constant in B rijden? Dat doe ik eigenlijk sinds ik dat ding heb.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Louislouislouis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Is dat beter dan constant in B rijden? Dat doe ik eigenlijk sinds ik dat ding heb.
Ieder zijn eigen manier van rijden, jij doet one pedal driving ik met ACC en B/D wissel no pedal driving :p

• Louislouislouis
Tomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Ieder zijn eigen manier van rijden, jij doet one pedal driving ik met ACC en B/D wissel no pedal driving :p
Haha, ook maar eens proberen als de ACC weer werkt.

Je moet wel op het pedaal drukken als je met acc tot stilstand bent gekomen en weer wil vertrekken toch? Of is daar ook een knop voor?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Louislouislouis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Haha, ook maar eens proberen als de ACC weer werkt.

Je moet wel op het pedaal drukken als je met acc tot stilstand bent gekomen en weer wil vertrekken toch? Of is daar ook een knop voor?
Ja klopt, als je langer dan een paar seconden stil staat moet je een keer het ‘gas’pedaal indrukken.

• S_Chief
  • Niet online
Of op Resume drukken.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Waar zit die knop?

• S_Chief
  • Niet online
Op je stuur? Aangeduid met RES.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Ah die, had geen idee dat dat ook werkt :p thanks voor de tip!

• Jazsie
Tomba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Primair snelweg (70-75%), maar wel in Hypermile stand ;) Als ik geen haast heb dus achter de vrachtwagens hangen bijvoorbeeld en heel (heel heel) veel uitrollen ipv remmen. Sowieso rem ik nagenoeg nooit, maar gebruik ik de pook switch tussen D en B om af te remmen zodat er zoveel mogelijk geregenereerd wordt.
Dat is al heel anders dan hoe ik het doe. Ik doe juist veel D3 gebruiken en soms B om af te remmen, uitrollen doe ik nooit :9.

En rijd ook niet achter vrachtwagens maar haal ze in :9~.

Enkel B (one pedal driving) ook geprobeerd maar na 1 rit gestopt want ik werd gewoon misselijk van het sterk afremmen/optrekken... leek net een achtbaan. Pedaal reageert zo extreem gevoelig naar mijn mening, en ik heb al geen vaste voet hehe :9.

• Heijmenberg99
Louislouislouis schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Nou in tegenstelling van wat de rest zegt. Alleen in B rijden kost daadwerkelijk meer batterij. Iedere snelheid die je uit de auto haalt met recuperatie moet je ook weer optrekken. Wat je beter kan doen is uitrollen en normaal remmen. De auto bepaald dan zelf wanneer die overschakelt naar de echte remmen.

Ieder beetje recupereren levert minder terug dan je weer gebruikt met optrekken dus

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Heijmenberg99 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:56:
[...]

Nou in tegenstelling van wat de rest zegt. Alleen in B rijden kost daadwerkelijk meer batterij. Iedere snelheid die je uit de auto haalt met recuperatie moet je ook weer optrekken. Wat je beter kan doen is uitrollen en normaal remmen. De auto bepaald dan zelf wanneer die overschakelt naar de echte remmen.

Ieder beetje recupereren levert minder terug dan je weer gebruikt met optrekken dus
Welke rest?

• maharens
Jazsie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Dat is al heel anders dan hoe ik het doe. Ik doe juist veel D3 gebruiken en soms B om af te remmen, uitrollen doe ik nooit :9.

En rijd ook niet achter vrachtwagens maar haal ze in :9~.

Enkel B (one pedal driving) ook geprobeerd maar na 1 rit gestopt want ik werd gewoon misselijk van het sterk afremmen/optrekken... leek net een achtbaan. Pedaal reageert zo extreem gevoelig naar mijn mening, en ik heb al geen vaste voet hehe :9.
Smaken verschillen idd, toen ik gewend was aan de B-stand (overigens nog niet echt one pedal driving vind ik, want je komt nooit helemaal echt tot stilstand), vond ik het lekkerder rijden, los van het verbruik.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Daarover gesproken, ik rijd nu veel op de ACC. Ik heb de auto gewoon in D staan, dus geen recuperatie. Als hij dan zelf afremt, remt hij dan via de motor of via de remschijven?

Ik wil namelijk de remmen wat sparen waar het kan ;)

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Van wat ik merk, bepaalt de auto (alle elektrische en hybride modellen) zelf wanneer de mechanische rem gebruikt wordt.
Oftewel als hard geremd wordt of onder de ~ 15km/h.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Heijmenberg99
Kenx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:11:
Van wat ik merk, bepaalt de auto (alle elektrische en hybride modellen) zelf wanneer de mechanische rem gebruikt wordt.
Oftewel als hard geremd wordt of onder de ~ 15km/h.
Zodra de remmen buiten de linkerkant van de groene meter komt worden de echte remmen gebruikt. Daarvoor wordt de motor gebruikt

• S_Chief
  • Niet online
Bij hard remmen wordt regeneratie overgeslagen, je ziet de meter dan ook op 0 blijven staan.

Met ACC wordt ook eerst geremd door te regenereren, daarna schijfremmen.

• DaNarNi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 15:06
Bij de aankoop van mijn e-Golf was het bijna 'one pedal driving' en B stand o zo belangrijk voor mij. Na de aankoop een maandje of zo mee geëxperimenteerd en nu rij ik altijd in D en zoveel mogelijk met ACC. Dat is voor mij rustiger rijden en met mijn rijstijl een stuk zuiniger.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Zodra de remmen buiten de linkerkant van de groene meter komt worden de echte remmen gebruikt. Daarvoor wordt de motor gebruikt
Ah, bedoel je dat streepje op de rand van de meter? Die loopt tot iets van 50% geloof ik?

• Heijmenberg99
geerttttt schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Ah, bedoel je dat streepje op de rand van de meter? Die loopt tot iets van 50% geloof ik?
ik bedoel het het linkerdeel deel in je "toerenteller"

Niet onze e-Golf maar een plaatje van het internet :)

[Voor 5% gewijzigd door Heijmenberg99 op 06-01-2023 14:36]

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Even heel wat anders,

Toevallig drukte ik zojuist op de range in de we connect app en sprong deze om naar percentage weergave.

Rijd nu bijna 3 jaar met de wagen, ben heel tevreden, maar had dit toch graag op dag 1 geweten 😅

• Tomba
  • Nu online

Tomba

trippelb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:38:
Even heel wat anders,

Toevallig drukte ik zojuist op de range in de we connect app en sprong deze om naar percentage weergave.

Rijd nu bijna 3 jaar met de wagen, ben heel tevreden, maar had dit toch graag op dag 1 geweten 😅
Zit er pas heel kort in, de kleur van de tekst is ook net wat anders blauw.

Nu nog een update voor de Dynamic Island ;)

(Die rare witte streep rechtsboven zag ik niet op mijn vorige iPhone :p)

• maharens
trippelb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:38:
Even heel wat anders,

Haha, zit er echt net in idd, maar helaas in de auto zelf kan je dat nog steeds niet zien.

• Jazsie
Tomba schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:00:
[...]

Zit er pas heel kort in, de kleur van de tekst is ook net wat anders blauw.

Nu nog een update voor de Dynamic Island ;)
[Afbeelding]
(Die rare witte streep rechtsboven zag ik niet op mijn vorige iPhone :p)
Saaie "foto" heb jij :9, die van mij vind ik toch mooier :D:

(In het echt is de auto ook pure white).

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:35:
[...]

ik bedoel het het linkerdeel deel in je "toerenteller"
[Afbeelding]
Niet onze e-Golf maar een plaatje van het internet :)
Ah thx, dus van 0 tot 100 is via de motor, maar alles "boven" de 100% is de rem?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Jazsie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:35:
[...]

Saaie "foto" heb jij :9, die van mij vind ik toch mooier :D:
[Afbeelding]
(In het echt is de auto ook pure white).
Eens, ziet er al zo uit sinds ik m heb en noch Volkswagen noch PON heeft enig idee hoe dat te fixen…

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

geerttttt schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Ah thx, dus van 0 tot 100 is via de motor, maar alles "boven" de 100% is de rem?
Als je gas geeft, gaat de naald naar rechts, als je remt gaat ie naar links (waar "charge" staat).

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Heijmenberg99
geerttttt schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Nee de linkerkant van de meter, dus de groene kant is recuperatie en alles daaronder is de echte schijfrem. Als je auto net opgeladen is kan hij de stroom die wordt teruggeladen niet kwijt en pakt de auto sowieso de rem.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Heijmenberg99 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Nee de linkerkant van de meter, dus de groene kant is recuperatie en alles daaronder is de echte schijfrem. Als je auto net opgeladen is kan hij de stroom die wordt teruggeladen niet kwijt en pakt de auto sowieso de rem.
Ah dat is goed ok te weten. Is dat waarom dan de naald een minder bereik heeft naar links? Nooit geweten dat het zo werkte, mooi systeem!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Even een andere vraag. Mijn vrouw nam de e-golf vandaag mee en kreeg direct na wegrijden de volgende meldingen in beeld:

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

• Heijmenberg99
geerttttt schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Ah dat is goed ok te weten. Is dat waarom dan de naald een minder bereik heeft naar links? Nooit geweten dat het zo werkte, mooi systeem!
Ja dat is waarom de naald soms minder bereik heeft naar links :)

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:22
Tomba schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:15:
[...]

Eens, ziet er al zo uit sinds ik m heb en noch Volkswagen noch PON heeft enig idee hoe dat te fixen…
Bij ons idem hoor.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Tomba
  • Nu online

Tomba

geerttttt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:27:
Even een andere vraag. Mijn vrouw nam de e-golf vandaag mee en kreeg direct na wegrijden de volgende meldingen in beeld:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?
Auto een tijdje uit laten staan en dan nog eens proberen. Als het niet weg gaat terug naar de dealer. Waarschijnlijk een error op de Canbus ergens.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 21:34
Hier is gisteren weer ingebroken en de hele navigatiesysteem Discover Pro + audio meegenomen. Ze blijven maar doorgaan en denk er serieus over om de e-Golf weg te doen.

• Heijmenberg99
BMS080 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
Hier is gisteren weer ingebroken en de hele navigatiesysteem Discover Pro + audio meegenomen. Ze blijven maar doorgaan en denk er serieus over om de e-Golf weg te doen.
Hoe vaak hebben ze nou al gestolen bij jou? Heb je private lease of koop? Ik zou anders een navilock laten installeren in je auto.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

BMS080 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
Das al de derde keer bij jou of niet?
Echt super zuur… maar als ik me niet vergis zakelijke lease toch? Kan je hem dan wel weg doen?

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 21:34
Heijmenberg99 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Hoe vaak hebben ze nou al gestolen bij jou? Heb je private lease of koop? Ik zou anders een navilock laten installeren in je auto.
Dit is de 3e keer. Operational lease via werkgever
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee