• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24
maharens schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:09:
[Afbeelding]

Ik heb het downloaden en uitpakken op MacOS gedaan en gisteren voor de zekerheid het kaartje nog maar een keer geformatteerd op een windows machine
Doe het hele proces op een Windows bak

Overigens is je systeem softwareversie oud. 1367 is de laatste versie

[Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 08-11-2022 13:56]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01
Rainesh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:55:
[...]

Doe het hele proces op een Windows bak

Overigens is je systeem softwareversie oud. 1367 is de laatste versie
Hij is altijd bij de dealer in onderhoud, doet die dat niet met een inspectie?

Ik zal alles op een Windows machine dan proberen.

• Rainesh
  • Laatst online: 23:24
maharens schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:21:
[...]

Hij is altijd bij de dealer in onderhoud, doet die dat niet met een inspectie?

Ik zal alles op een Windows machine dan proberen.
Dealers zijn heel slecht hierin. Maar met de laatste firmware is ie stuk sneller en stabieler.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 22:03
Hoe kan ik controleren of de dealer dit deed? Want dan zal ik dat ook even controleren.

• maharens
Nou joepie de poepie, bestand downloaden en uitpakken op een windows machine did the trick, hij is aan het updaten.

Kan ik dan ook zelf de systeem software updaten @Rainesh , bedankt voor al je hulp trouwens

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 12:28

geerttttt

Manisch positief

Beste rijders, zoals jullie wellicht eerder hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een e-golf, althans, een elektrische auto rond de 20-25k.

Ik rijd nu ook in een Volkswagen (diesel) naar tevredenheid, maar hoor om mij heen vaker het verhaal dat je geen E-Golf moet kopen omdat Volkswagen enorm achter zou lopen op elektrisch gebied. Dat de wagens niet goed zijn, de ID3 ook niet, maar de e-golf zeker niet.

Hoe denken jullie daarover? En stel je zegt, ga voor de e-golf, wat is jullie advies dan om op te letten in de aanschaf?

Ik wil zelf in ieder geval het nieuwere model met grotere range (2017+). Maar opties als een warmtepomp, dynaudio, stoelverwarming, virtual cockpit, dat zie je soms, is dat een echte meerwaarde? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
Ik heb 4 jaar in de e-Golf gereden en het was voor mij de beste auto die ik ooit heb gereden. Nooit problemen mee gehad, hij deed 't altijd. Rij nu in een ID.3 en die is ook prima. Het enige waar je mensen dan over hoort klagen is de software updates, maar lekker belangrijk. De auto opzich doet het gewoon prima.

Warmtepomp is wel aan te raden, dan heb je net ff wat meer range in de winter. Dynaudio vond ik persoonlijk achteraf niet de meerprijs waard, maar ik weet eigenlijk niet hoe het klinkt zonder Dynaudio pakket. Virtual cockpit is een leuke gimmick.

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
Ik heb m'n e-Golf (model 2020, soort van 2de hands, maar met slechts 7000 km gekregen). Het ding rijdt fantastisch.
Ik snap niet waar vandaan zou komen dat VW achter zou lopen met elektrische auto's. De auto zit gewoon prima in elkaar, ook het elektrische deel.
Alleen het rijbereik is (voor mij) een dingetje. Maar ja, in een bestaand model is het extra lastig om de accu's weg te stoppen en ik wist dit vantevoren. Iets met een gegeven paard niet in de bek kijken.

• maharens
geerttttt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:52:
Beste rijders, zoals jullie wellicht eerder hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een e-golf, althans, een elektrische auto rond de 20-25k.

Ik rijd nu ook in een Volkswagen (diesel) naar tevredenheid, maar hoor om mij heen vaker het verhaal dat je geen E-Golf moet kopen omdat Volkswagen enorm achter zou lopen op elektrisch gebied. Dat de wagens niet goed zijn, de ID3 ook niet, maar de e-golf zeker niet.

Hoe denken jullie daarover? En stel je zegt, ga voor de e-golf, wat is jullie advies dan om op te letten in de aanschaf?

Ik wil zelf in ieder geval het nieuwere model met grotere range (2017+). Maar opties als een warmtepomp, dynaudio, stoelverwarming, virtual cockpit, dat zie je soms, is dat een echte meerwaarde? :)
Als je nu al een VW rijdt, dan zal een E-Golf ook voelen als thuiskomen. Enige minpuntje is idd het bereik, maar dat was standaard voor nagenoeg alle auto's uit dat tijdperk, destijds was laden met 40/50 kW zo'n beetje ook het maximum. Ik lees dat veel mensen de E-Golf ook veel mooier vonden van binnen t.o.v. een ID3.

De auto zelf rijdt gewoon heerlijk en elke optie zal het comfort verhogen, dus koop gewoon de 'dikste' en veel zijn van zichzelf vaak al dik uitgevoerd. Succes.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

tiguan schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:25:
Ik heb 4 jaar in de e-Golf gereden en het was voor mij de beste auto die ik ooit heb gereden. Nooit problemen mee gehad, hij deed 't altijd. Rij nu in een ID.3 en die is ook prima. Het enige waar je mensen dan over hoort klagen is de software updates, maar lekker belangrijk. De auto opzich doet het gewoon prima.

Warmtepomp is wel aan te raden, dan heb je net ff wat meer range in de winter. Dynaudio vond ik persoonlijk achteraf niet de meerprijs waard, maar ik weet eigenlijk niet hoe het klinkt zonder Dynaudio pakket. Virtual cockpit is een leuke gimmick.
Ik vraag me dan af hoeveel het nou zou schelen met of zonder warmtepomp in de winter..

En ik gok dat jij de auto geleased hebt, dus onderhoud was dan voor jou niet belangrijk, maar voor mij wel. Wat voor onderhoud heb je gehad in die jaren?

• maharens
Ik heb zelf het idee wat een warmtepomp niet heel veel scheelt. Dat schijnt ook de reden te zijn dat KIA met de Niro-EV er voor heeft gekozen om geen warmtepomp meer te monteren omdat het volgens hun eigen onderzoek nauwelijks iets opleverde.

Dus ik zou een mooi exemplaar zonder warmtepomp er niet om laten staan. De cockpit daarentegen, daar heb je elke dag iets aan.

Mijne is nu 5 jaar oud en in die 5 jaar alleen standaard inspecties en banden uiteraard. Ophanging etc zal vast een keer aan de beurt zijn, let daarom wel op de km-stand.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

@geerttttt Ik zou wel de warmtepomp nemen, scheelt volgens testen toch 35-50km (en das op de range die een eGolf in de winter haalt procentueel toch fors, reken op 120-130 zonder en 160-170 met warmtepomp)
Enige andere opties die ik 100% zou aanraden is het ‘spiegel pakket’ waarmee je spiegels automatisch inklappen en er licht op de grond schijnt bij het uitstappen als het donker is en de CarPlay optie (ja die is niet standaard…)
Dan eventueel nog de achteruit rij camera, die vind mijn vrouw erg fijn. Let op hier zijn 2 varianten van; een statische en een dynamische. De dynamische ‘tekent’ lijntjes die meebuigen met je stuur, de statische rechte lijntjes)

Die Active Info Display is in mijn ogen 1 grote grap en voegt helemaal niks toe vs de ‘analoge’ variant. De view is enorm statisch en tekent uiteindelijk alsnog een paar analoge meters op je scherm. Ook de Media Pro voegt buiten een groot scherm niets toe , beide opties zijn echter wel heel duur bij aanschaf (1000+€) en ik heb oprecht spijt dat ik die erbij heb genomen. DynAudio heb ik niet maar de ‘standaard’ speakers klinken meer dan uitstekend dus ik zou daar niet extra voor betalen.

Dat gezegd hebbende is de eGolf misschien wel de fijnste auto die ik ooit gereden heb, hij rijdt vlot, stil en betrouwbaar. Hij kan via WeConnect ook aan Home Assistent gekoppeld worden (en dat heb ik dus ook gedaan)

Minpunten:
  • De Climatronic is de slechtste die ik ooit in een auto gehad heb. Te weinig koeling in de zomer en koude lucht in de winter
  • Geen enkele info over laden (niet de snelheid, niet het aantal kWh wat geladen is, niet het aantal kWh resterend. Enkel de GoM range en de resterende laadtijd)
  • Snelladen is verre van snel, max 40 kW en dat alleen in een heel kleine bandbreedte, dus van 20 naar 80% kost je ondanks de kleine accu alsnog een half uur
  • Thuis laden gaat met 2 fasen dus max 7.2 kW (effectief zelfs maar ongeveer 6.8 kW zie ik op mijn thuislader), van leeg naar vol moet je dus op 5+ uur rekenen
  • De nieuwere snelladers van Allego (320 kW) werken helemaal niet
  • De app WeConnect heet hier thuis NieConnect omdat hij regelmatig (en meestal als ik m t hardste nodig heb ;) ) niet verbindt en als ie werkt duurt t heel erg lang voor hij reageert. Op afstand klimatiseren moet ik bewust het scherm van mijn iPhone wakker houden want 30 seconden (Timeout van mijn scherm) is niet lang genoeg om te kunnen starten en dan krijg je weer ‘er is iets mis gegaan’
  • De typische harde Volkswagen stoelen
  • Grote draaicirkel
  • Weinig laadruimte
  • Achterin geen USB aansluitingen
  • Voorin maar 1 USB, met heel laag amperage dus opladen gaat niet heel snel
  • De head unit moet geregeld rebooten omdat het CarPlay proces gecrasht is (aan/uit knoppen ingedrukt houden tot je een harde plop hoort en het Volkswagen logo ziet verschijnen)
Ondanks deze minpunten zou ik de eGolf toch aanraden, want het rijdt echt heerlijk. Heb ook de Kia Soul en eNiro proefrit gedaan en dat vond ik vergeleken met de eGolf echt niets. Een tesla 3 vond ik dan weer fijner. Kijk eventueel ook eens naar de Opel Ampera-e; die heeft mijn buurman en die rijdt ook zeker lekker. Je moet dan wel van de knoppen waterval houden die Opel inbouwt overigens ;)

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 13-11-2022 09:30]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• maharens
@Tomba veel minpunten die je noemt moet je wel meten beoordelen naar de tijd. In 2017 waren er veel concurrenten die maar op 1 fase thuis konden laden en 35-50 km extra met warmtepomp geloof ik persoonlijk helemaal niks van. Zelfs als ik op de knop op ECO+ zet krijg ik er maar een paar km bij, dus als dat al nauwelijks iets uitmaakt kan ik me niet voorstellen dat een warmtepomp 50 km oplevert.

Het digitale display vind ik persoonlijk wel een must, de analoge meters doen toch toch wel oud aan vind ik.

De app wordt wel beter, maar is nog steeds geen toonbeeld. Carplay is bij mij overigens nog nooit gecrashed.

Overigens zet ik de spiegels in de winter altijd uit zodat ze niet inklappen, met ijzelachtige omstandigheden krijg je problemen, maar dat geldt voor meer auto's

• Erwin
  • Laatst online: 22:18

Die mensen hebben zelf waarschijnlijk geen eGolf ;) . Vind zelf dat de virtual cockpit de auto iets moderner doet lijken t.o.v. normale klokkenkast maar qua info voegt het weinig toe.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
geerttttt schreef op zondag 13 november 2022 @ 06:58:
[...]
En ik gok dat jij de auto geleased hebt, dus onderhoud was dan voor jou niet belangrijk, maar voor mij wel. Wat voor onderhoud heb je gehad in die jaren?
Klopt, het was een lease auto. In die 4 jaar heeft ie alleen het reguliere onderhoud gehad wat volgens het boekje nodig is. Verder heb ik 'm nooit naar de dealer hoeven brengen. Daarmee vind ik het een zeer betrouwbare auto.

• Tomba

Tomba

maharens schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:26:
@Tomba veel minpunten die je noemt moet je wel meten beoordelen naar de tijd. In 2017 waren er veel concurrenten die maar op 1 fase thuis konden laden en 35-50 km extra met warmtepomp geloof ik persoonlijk helemaal niks van. Zelfs als ik op de knop op ECO+ zet krijg ik er maar een paar km bij, dus als dat al nauwelijks iets uitmaakt kan ik me niet voorstellen dat een warmtepomp 50 km oplevert.

Het digitale display vind ik persoonlijk wel een must, de analoge meters doen toch toch wel oud aan vind ik.

De app wordt wel beter, maar is nog steeds geen toonbeeld. Carplay is bij mij overigens nog nooit gecrashed.

Overigens zet ik de spiegels in de winter altijd uit zodat ze niet inklappen, met ijzelachtige omstandigheden krijg je problemen, maar dat geldt voor meer auto's
Ik snap wat je zegt maar je moet wel eerlijk zijn natuurlijk :) Ik denk dat de minpunten die ik noem stuk voor stuk valide zijn dus ik vind het belangrijk dat @geerttttt t juiste verwachtingspatroon heeft voor hij tot koop overgaat.

Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en WeConnect is nog even ruk als t was, meldingen van openstaande deuren als auto vergrendeld iets, bijwerken niet mogelijk, er is iets mis gegaan. En als ie werkt zooooo traag, echt ongelofelijk dat ze dat zo op de markt durven te brengen en ook nog eens geld voor vragen…

Vwb warmtepomp heb ik natuurlijk geen vergelijking, Volkswagen zelf claimt 30% extra range.

CarPlay issues heb ik echt al vanaf t begin zo’n beetje, fijn dat jij t niet hebt maar zowel met mijn 11 Pro als de 12 Mini van mijn vrouw komt het regelmatig voor.

Maar nogmaals desondanks raad ik de auto volmondig aan en werk om de minpunten heen ;)

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 20:54
Verkeerde topic

[Voor 92% gewijzigd door dez1983 op 13-11-2022 11:26]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15

Mja, de specs van de Golf zijn imo gedateerd. 40-50kw snelladen is iets uit 2015. Bovendien vind ik 24/25k voor een 4/5 jaar oude E-Golf gewoon een hele stevige prijs.

Voor 30k rijd je ook in een nieuwe MG4, zoiets zou ik de meerprijs dan wel waard vinden.

• maharens
Carfanatic schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:00:
[...]

Mja, de specs van de Golf zijn imo gedateerd. 40-50kw snelladen is iets uit 2015. Bovendien vind ik 24/25k voor een 4/5 jaar oude E-Golf gewoon een hele stevige prijs.

Voor 30k rijd je ook in een nieuwe MG4, zoiets zou ik de meerprijs dan wel waard vinden.
ik vind 24/25k ook een behoorlijke prijs, maar heb je voor 30 een MG4 met dezelfde uitrusting, ik had gekeken en dan ga je toch alweer richting de 35k dacht ik, maar dan nog kan 10k meer en een nieuwe auto die sneller laadt een serieuze optie zijn.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je er rekening mee houdt dat de range en het snelladen niet geweldig is heb je aan de e-Golf een prettige auto. Wat mij betreft zelfs een fijnere auto dan een ID.3 (wat van binnen m.i. meer weg heeft van een Fisher-Price speelgoedauto). Bouwkwaliteit is dik in orde, goede materialen, en vrijwel 0 kinderziektes. Degradatie van de batterij valt ook enorm mee (zeker tov de concurrentie). Is range/snelladen heel belangrijk (bijv. als het je enige auto is), kijk dan verder.

[Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 13-11-2022 16:31]

You save everyone, but who saves you?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

S_Chief schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:30:
Als je er rekening mee houdt dat de range en het snelladen niet geweldig is heb je aan de e-Golf een prettige auto. Wat mij betreft zelfs een fijnere auto dan een ID.3 (wat van binnen m.i. meer weg heeft van een Fisher-Price speelgoedauto). Bouwkwaliteit is dik in orde, goede materialen, en vrijwel 0 kinderziektes. Degradatie van de batterij valt ook enorm mee (zeker tov de concurrentie). Is range/snelladen heel belangrijk (bijv. als het je enige auto is), kijk dan verder.
Snelladen verwacht ik niet tot weinig te doen. Ik zit zelfs te overwegen de eerste tijd maar eens gewoon te laden via het stopcontact en dan te kijken hoe dat bevalt. Ik rijd 80 km per dag max...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

S_Chief schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:30:
Ik vraag me wel eens af wat nu een redelijke levensduur is voor zo'n auto. Bij een vw diesel weet je gewoon dat 3 ton prima te halen is, bij een elektrische heb ik geen idee.

• S_Chief
  • Niet online
Als je 's avonds rustig thuis kan laden dan is het helemaal geen probleem. Nog beter voor de accu ook. Als je lange vakantietrips gaat maken is het iets lastiger.

Ik rijd er soms 140 km per dag mee (90% snelweg, 10% provinciaal). HVAC aan op 22/23 graden, en goed doorrijden (dus niet achter een vrachtwagen hangen). Aan het eind van de dag houd ik met dit weer plm. 60 km range over. Met goed weer is dat 80 km. Auto beschikt wel over een warmtepomp. Geschatte range is nauwkeurig (kan ik uit ervaring vertellen..). Kruissnelheid probeer ik tussen 105 en 115 km/h te houden, daarboven gaat het hard met de range.

Op de accu zit 8 jaar / 160.000 km garantie. Autoweek had er volgens mij een met 200.000 km (2017) en daarbij was de range met 11% afgenomen. Best respectabel, lijkt mij.

[Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 13-11-2022 19:40]

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:35
Op dit moment hebben wij alleen de golf als dagelijkse wagen in afwachting van de andere auto.

Daardoor regelmatig dagen van 200-300km met de golf. Dat gaat erg goed. Nu kan ik bijna altijd op locatie laden dus dat vertekend wat.

Standaard audiosysteem is niet heel goed en bij veel rijden zijn de stoelen ook wat minder. (2m 110kg) maar over het algemeen ben ik erg tevreden met de auto en zeker als je Max 80km per dag gaat rijden zeker prima auto!

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 13:04
Hoe lang doen jullie met je ruitenwissers? Ik gemiddeld 15.000-20.000 km (1x per half jaar)
Ik kreeg de opmerking van de private lease dat ik ze te snel laat vervangen.
Bij andere auto's die ik heb gehad deed ik er 30.000-40.000km mee (1x per jaar)
Wat is jullie ervaring?

• Tomba

Tomba

CBfox schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:32:
Hoe lang doen jullie met je ruitenwissers? Ik gemiddeld 15.000-20.000 km (1x per half jaar)
Wat is jullie ervaring?
Ze beginnen hier echt binnen no time irritant geluid te maken als dat is wat je bedoelt. Dacht dat dit by design was ivm meer inkomsten VW/PON...

• CBfox
Tomba schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:12:
[...]

Ze beginnen hier echt binnen no time irritant geluid te maken als dat is wat je bedoelt. Dacht dat dit by design was ivm meer inkomsten VW/PON...
Idd ze maken snel herrie en trekken ook snel strepen.

• Tomba

Tomba

CBfox schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:58:
[...]

Idd ze maken snel herrie en trekken ook snel strepen.
Ik heb tot nog toe 1 setje per jaar verbruikt, dus ongeveer iedere 10.000 kilometer :')

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
Carfanatic schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:00:
[...]

Met zo'n MG rijdt je wel in zo'n een Chinees hok... Als dat net zo'n wegwerpspul is als het gemiddelde Chinese merk...
Nog afgezien van het geopolitieke aspect dat China nu begonen is de Europese auto industrie op te rollen, zoals ze al met zoveel maakindustrie hebben gedaan.
Onder de kostprijs aanbieden, concurrenten vallen om, dan kan de prijs omhoog en cashen maar....

• Erwin
Wat is jullie ervaring?
Dan mag je best de opmerking maken dat die dingen van waardelozen kwaliteit zijn ;) . Ik heb ze vervangen voor "echte" Bosch wissers en die werken een stuk beter. Neemt niet weg dat ik bij het beurtje de OEM even terugzet en die dan laat vervangen >:) .

• Tomba

Tomba

Erwin schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:28:
[...]

Dan mag je best de opmerking maken dat die dingen van waardelozen kwaliteit zijn ;) . Ik heb ze vervangen voor "echte" Bosch wissers en die werken een stuk beter. Neemt niet weg dat ik bij het beurtje de OEM even terugzet en die dan laat vervangen >:) .
Volkswagen levert toch ook Bosch? Aangezien auto in PL zit laat ik ze gewoon iedere keer vervangen als t echt te gek wordt.

• Erwin
Klopt maar toch zijn ze "anders" (voor mijn gevoel dan, want ze kraken en piepen niet naar 3 maanden :+ ).

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:06
Zijn er tweakers die de "oude" model rijden (2014-2016) hebben?

Ik rijd 70km voor woon-werk (35km enkel) en er is mogelijkheid om te laden.

Ben beeje huiverig mbt actieradius, stel ik zou eens een keer niet kunnen opladen.
Hoor verschillende verhalen dat zelfs 70km niet haalbaar zou zijn in koudere tijden...

Verder lijkt dit me een leuke wagen dat ook binnen budget past, tegenhanger zou de BMW i3 zijn maar kost toch wel wat meer. Zoe valt af ivm accu huur, Leaf is buiten budget tenzij je voor de 1ste generatie gaat maar die is -naar mijn mening- spuuglelijk.

Zijn er ook nog bepaalde punten waarbij je goed moet opletten bij aanschaf van een 2de handse?

3600 Wp op 0° (vrijwel plat)

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 16:33

Naar mijn mening kan je als je niet teveel kilometers maakt beter de e-Golf kopen dan de ID.3. De ID.3 heeft een grote accu en is moderner, maar is ontzettend haastig ontworpen en overhaast gelanceerd. Met name de ID.3 first editions zou ik toch overslaan. Ontwerpfouten zijn zo mee de productie in gegaan. De software was nog niet af, en de kortingen die bijvoorbeeld in Duitsland daarop gegeven werden, werden door PON Nederland niet doorgegeven in Nederland. Daarnaast ook niet voor niets slechts 2 jaar garantie, terwijl de benzine en diesel varianten inmiddels 4 jaar garantie krijgen. Geen vertrouwen in het eigen product vanuit VW.

In Duitsland nu al terugroep acties omdat accu cellen een laag voltage hebben (range opeens weg). Die zitten net zo goed in de Nederlandse versies. En het updaten van de software heeft soms hardware componenten nodig voor echte verbeteringen, die in de first edition niet zitten.

VW weet dit ook en komt nu al met een facelift versie, waarin veel ook hardwarematig beter voor elkaar is.

Wil je een ID.3 kopen, koop dan liever de Cupra Born via een Cupra/Seat dealer. Dit is meteen al af fabriek de verbeterde versie van de ID.3 met al enkele verbeteringen af fabriek die nog niet in ID.3's zaten.

Dan de e-Golf: dit is een degelijk product waarin VW veel geld heeft gestopt om het te laten werken. Het Golf platform op zich is al goed en hoefde nauwelijks nieuw ontworpen. Minder kinderziektes, goede batterijen. Het grootste minpunt blijft de beperkte range en de lage laadsnelheid. Maar als dat voldoende is voor je.....niet iedereen heeft dagelijks 400-600 Km range nodig.....

En in bijvoorbeeld Duitsland komen er nu al bedrijfjes die de accupacks vervangen of vergroten voor niet al teveel geld.

[Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 15-11-2022 14:39]

• maharens
ucsdcom schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:37:
[...]

En in bijvoorbeeld Duitsland komen er nu al bedrijfjes die de accupacks vervangen of vergroten voor niet al teveel geld.
Heb je hier wellicht wat linkjes van, wel interessant om eens naar te kijken of in achterhoofd te houden.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Nou mensen, ik voeg me bij de blije e-golf club. 2018 model met virtual cockpit, adaptive cruise en achteruitrijd camera :)

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06 08:24
Ziet er goed uit, veel plezier van de wagen. :)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:02
Vandaag eens op pad geweest med de e-Golf.

Moest 130 kilometer rijden met een buitentemperatuur van -5. Ondertussen ook alweer 120.000 op de klok dus een goede mogelijkheid om eens te kijken hoe het met de accu is.

Na 110 kilometer moest ik laden. Nog 7% batterij en gestopt bij 67%. Kreeg er 11,5 kWh aan energie bij. Dat komt op een netto bruikbare capaciteit van 19,2kWh oftewel 91% van de originele capaciteit. (Wellicht iets minder door laadverliezen maar aan de andere kan zou de accu met 20 graden beter moeten presteren).

Eigenlijk niet slecht voor een auto van 7 jaar oud :D.

Laadsnelheid bij deze temperatuur was ook prima. (Begon met 32kW). En tijdens die 14 minuten laden kon ik lekker van de Dynaudio genieten, dat blijft toch een prima optie voor de e-Golf!

(Let net op de geleverde hoeveelheid, ik moest even het laden herstarten omdat ik erachter kwam dat ik met mijn Polestar pas voor 0,35euro per kWh kon laden :+ (Blijf een Nederlander zelfs in Noorwegen).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Is dat witte lederen bekleding? :-O
Ziet er goed uit!

Btw was dat met warmtepomp?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:02
Kenx schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:26:
Is dat witte lederen bekleding? :-O
Ziet er goed uit!

Btw was dat met warmtepomp?
Ja klopt. Wit (Vienna) leder. Na 120.000km met kinderen ziet het er nog prima uit! (Af en toe haal ik de stoomreiniger eroverheen).

Het is met warmtepomp. Gemiddeld verbruik 14,7kWh/100km bij -5 graden. (vmax is hier wat lager dus dat helpt voor het verbruik).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• maharens
Gisteren eens geladen bij een Tesla Supercharger, daar geldt nu een goedkoper tarief van 20.00 tot 16.00 de volgende dag en dan ben je goedkoper uit dan bij Fastned, even los een abo.

De kabels zijn wel wat korter, dus ik kan me voorstellen dat dit niet altijd handig is voor Tesla's, want de hele infrastructuur is eigenlijk gericht op Tesla's die allemaal de laadpoort op dezelfde plek hebben.

• Tomba

Tomba

maharens schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:27:
Gisteren eens geladen bij een Tesla Supercharger, daar geldt nu een goedkoper tarief van 20.00 tot 16.00 de volgende dag en dan ben je goedkoper uit dan bij Fastned, even los een abo.

De kabels zijn wel wat korter, dus ik kan me voorstellen dat dit niet altijd handig is voor Tesla's, want de hele infrastructuur is eigenlijk gericht op Tesla's die allemaal de laadpoort op dezelfde plek hebben.
Wat betaal je dan? Ik was laatst bij Allego (via Shell) 83 cent ex BTW kwijt.

• maharens
Zonder abo is laden bij tesla tussen 16.00 en 20.00 een bedrag van 0,75 euro en daarbuiten, dus grootste gedeelte van de dag betaal je 0,64 euro.

Met abonnement van 12.99 kan dit dalen tot respectievelijk 0,55 en 0,47

Allego is erg duur valt me op, zelf met AC betaal je soms 0,62

Alles incl btw uiteraard

Overigens zijn er ook laders waar het net 1 cent goedkoper is, waarschijnlijk omdat er een Fastned station in de buurt zit die ook 74 ct vraagt.

[Voor 36% gewijzigd door maharens op 21-11-2022 11:11]

• Jazsie
Rene schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:15:
Vandaag eens op pad geweest med de e-Golf.

Moest 130 kilometer rijden met een buitentemperatuur van -5. Ondertussen ook alweer 120.000 op de klok dus een goede mogelijkheid om eens te kijken hoe het met de accu is.

Na 110 kilometer moest ik laden. Nog 7% batterij en gestopt bij 67%. Kreeg er 11,5 kWh aan energie bij. Dat komt op een netto bruikbare capaciteit van 19,2kWh oftewel 91% van de originele capaciteit. (Wellicht iets minder door laadverliezen maar aan de andere kan zou de accu met 20 graden beter moeten presteren).

Eigenlijk niet slecht voor een auto van 7 jaar oud :D.

Laadsnelheid bij deze temperatuur was ook prima. (Begon met 32kW). En tijdens die 14 minuten laden kon ik lekker van de Dynaudio genieten, dat blijft toch een prima optie voor de e-Golf!

[Afbeelding]

(Let net op de geleverde hoeveelheid, ik moest even het laden herstarten omdat ik erachter kwam dat ik met mijn Polestar pas voor 0,35euro per kWh kon laden :+ (Blijf een Nederlander zelfs in Noorwegen).

[Afbeelding]
91% is inderdaad goed voor die leeftijd.

Hier in NL aan het rondshoppen voor een eGolf maar bij 7-8 jaar oud zit ik tussen de 80-85%...
(gemeten via OBD).

Helaas ook niet te vinden met snellaad optie, schaars optie hier blijkbaar :+.

• S_Chief
  • Niet online
Wat is jullie ervaring?
Maak je daarvoor elke keer een afspraak bij de dealer of loop je gewoon naar binnen en kan je een setje meekrijgen?

• CBfox
S_Chief schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:18:
[...]

Maak je daarvoor elke keer een afspraak bij de dealer of loop je gewoon naar binnen en kan je een setje meekrijgen?
Daarvoor loop je gewoon naar binnen, en zetten zij ze er voor je op.

• maharens
CBfox schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:28:
[...]

Daarvoor loop je gewoon naar binnen, en zetten zij ze er voor je op.
Ik doe het wel zelf, ik heb een keer meegemaakt dat ze links en rechts hadden omgedraaid met mijn Tiguan destijds 8)7 . Van binnen zag je dit niet, maar van buiten overduidelijk zichtbaar.

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-06 20:16
Hi Iedereen,

Nu het kouder buiten is kom ik vaker onder de 50 kilometer range. Dit zorgt ervoor dat de auto zelf naar Eco mode gaat. Deze zet ik vervolgens zelf weer op Normal mode omdat ik wil dat de verwarming gewoon op het zelfde vermogen doorgaat. Nadat je range iets verder zakt is dit niet meer mogelijk en wanneer je langer door rijd komt die in Eco+ waardoor je helemaal geen verwarming meer hebt.

Is het mogelijk om deze functie (bijvoorbeeld met OBD) uit kan zetten? Ik irriteer me er heel erg aan

Hoor graag of jullie iets soortgelijks hebben gedaan of weten

• maharens
Vandaag voor het eerst bij meerdere Tesla Superchargers geladen, namelijk 5 keer voor langere of kortere tijd en alle keren een mooie laadcurve gehaald van 39 of 40 kW en ook gedurende lange tijd, pas na de 70% zakte de snelheid iets tot ca 35 kW, maar zelfs bij de 5e keer geen daling aangezien ik ooit had gelezen dat je maar 2 keer kan snelladen, maar dat heb ik zelf niet ervaren.

• Jazsie
Jesper.B schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:35:
Hi Iedereen,

Nu het kouder buiten is kom ik vaker onder de 50 kilometer range. Dit zorgt ervoor dat de auto zelf naar Eco mode gaat. Deze zet ik vervolgens zelf weer op Normal mode omdat ik wil dat de verwarming gewoon op het zelfde vermogen doorgaat. Nadat je range iets verder zakt is dit niet meer mogelijk en wanneer je langer door rijd komt die in Eco+ waardoor je helemaal geen verwarming meer hebt.

Is het mogelijk om deze functie (bijvoorbeeld met OBD) uit kan zetten? Ik irriteer me er heel erg aan

Hier ook benieuwd naar.
maharens schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:58:
Vandaag voor het eerst bij meerdere Tesla Superchargers geladen, namelijk 5 keer voor langere of kortere tijd en alle keren een mooie laadcurve gehaald van 39 of 40 kW en ook gedurende lange tijd, pas na de 70% zakte de snelheid iets tot ca 35 kW, maar zelfs bij de 5e keer geen daling aangezien ik ooit had gelezen dat je maar 2 keer kan snelladen, maar dat heb ik zelf niet ervaren.
Het is stuk kouder buiten nu, dit doe je niet na in de zomer op 30gr+ ;).

• maharens
Jazsie schreef op maandag 5 december 2022 @ 01:40:
[...]

Hier ook benieuwd naar.

[...]

Het is stuk kouder buiten nu, dit doe je niet na in de zomer op 30gr+ ;).
je bedoelt dat ie de 40 kW niet gaat halen in de zomer omdat ie geen koeling heeft o.i.d. ?

• Jazsie
Correct @maharens, na de 2de keer snelladen is de laadsnelheid stuk lager omdat de accu inderdaad dan stuk warmer zijn.

• maharens
Jazsie schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:23:
Correct @maharens, na de 2de keer snelladen is de laadsnelheid stuk lager omdat de accu inderdaad dan stuk warmer zijn.
Ah ok, ik doe niet heel vaak aan snelladen, maar ook op langere afstanden is de E-Golf een heerlijke reisauto, je moet alleen accepteren dat je wat vaker moet laden en wat langer moet laden dan moderne EV's.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Is het bij jullie ook zo droefig gesteld met de grip als het wegdek ook maar een klein beetje nat is? Zelfs bij heel geleidelijk en rustig optrekken beginnen de wielen soms te spinnen. Laat staan als je een keer een stoplichtsprintje wil doen.. zelfs een twingo uit 1995 is sneller weg.

Bij mij zitten er Goodyear Eagle F1's onder.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:51
Whis! schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:30:
Is het bij jullie ook zo droefig gesteld met de grip als het wegdek ook maar een klein beetje nat is? Zelfs bij heel geleidelijk en rustig optrekken beginnen de wielen soms te spinnen. Laat staan als je een keer een stoplichtsprintje wil doen.. zelfs een twingo uit 1995 is sneller weg.

Ja heel herkenbaar..

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Tomba

Tomba

Yup, als t gaat sneeuwen volgende week waag ik me de weg niet op met onze eGolf :/

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ook als het droog is... Ik vermoedde eerst dat het aan het profiel van mijn banden lag.

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:11:
[...]

Yup, als t gaat sneeuwen volgende week waag ik me de weg niet op met onze eGolf :/
2 jaar geleden, toen er wat sneeuw lag, was de auto onrijdbaar. Nu weet ik dat je eigenlijk winterbanden moet plaatsen, en dat dit ontzettend helpt, maar het was letterlijk onmogelijk om de auto 20 meter verderop te verplaatsen. Ik heb 'm dus de hele week laten staan. :/

Auto van de vrouw op zomerbanden kon op een rustig tempotje rustig van a naar b tuffen. Dat is dan wel weer een handgeschakelde auto zonder ASR en andere foefjes.
Kenx schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:12:
Ook als het droog is... Ik vermoedde eerst dat het aan het profiel van mijn banden lag.
Bij droog wegdek is de auto hier echt een verademing. Alsof je op rails zit.

[Voor 17% gewijzigd door Whis! op 07-12-2022 11:27]

• Jazsie
Zelfs met winterbanden kon je de auto niet 20 meter verderop zetten @Whis! ?

Dat lijkt mij toch wel heel slecht dan...

• Whis!
  • Niet online
Jazsie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:
Zelfs met winterbanden kon je de auto niet 20 meter verderop zetten @Whis! ?

Dat lijkt mij toch wel heel slecht dan...
Dit was met zomerbanden. Maar ik stond dus letterlijk om de 5 meter vast terwijl andere auto's met zomerbanden prima vooruit konden komen. Misschien deed ik wel iets fout, of is het extreem uitdagend in specifiek deze auto.

• Tomba

Tomba

Kenx schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:12:
Als t droog is rijdt de auto perfect, wordt het een beetje nat dan is het slippen tot en met bij vertrekken. In de sneeuw is het helemaal een gotspe… Moet volgende week donderdag eigenlijk richting Rotterdam maar ik waag me er niet aan met de voorspelde sneeuw.

NB das met zomerbanden, winterbanden in de private lease was erg duur dus die heb ik geskipt. Wilde eigenlijk all-seasons maar dat was onmogelijk bij VAG-Lease.

[Voor 15% gewijzigd door Tomba op 07-12-2022 12:13]

• maharens

Alleen slippen als ik iets te enthousiast 'gas' geef terwijl ik nog half in een bocht zit, verder eigenlijk nooit last.

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Wat voor banden zijn het en hoeveel bar? :)

• Jazsie
Whis! schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
[...]
Dit was met zomerbanden. Maar ik stond dus letterlijk om de 5 meter vast terwijl andere auto's met zomerbanden prima vooruit konden komen. Misschien deed ik wel iets fout, of is het extreem uitdagend in specifiek deze auto.
Ahhh oke, dan moet het met all seasons banden wel -hoop ik- goed komen :9.

Winter vs zomer banden is sowieso erg groot verschil, tenminste heb ik ook met mijn ICE auto.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 17:37
Die van ons gaat met winterbanden als de brandweer met minimale wheelspin. Echt net zo op rails als op zomerbanden in de zomer.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06 08:24
Tomba schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:12:
[...]

Wilde eigenlijk all-seasons maar dat was onmogelijk bij VAG-Lease.
Ik heb all seasons, Continentals (kost wel 5 of 10 p/m extra) bij Volkswagen PL. Rijden perfect kost wel iets range.

• Tomba

Tomba

FrankVolt schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:44:
[...]

Ik heb all seasons, Continentals (kost wel 5 of 10 p/m extra) bij Volkswagen PL. Rijden perfect kost wel iets range.
* Tomba mompelt iets over verkopers die maar wat roepen :F

• Jazsie
[...]
Ahh, dat is goed om te weten zodra zomerbandjes op zijn :D

e-Golf op het oog waar zomerbandjes op zitten.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Range geloof ik weinig van. De temperatuur en je eigen rijstijl maken veel meer uit. Of de juiste bandenspanning. Ik heb beide gehad (zomer Turanza en nu allseason CrossClimate 2's) en ik vind de laatste wel echt veel fijner. Het verschil in verbruik is ook verwaarloosbaar:

Summer 16.99 kWh/100km 8.019 km
All-year 16.43 kWh/100km 10.741 km

Is overigens ook mijn ervaring met 14 jaar leaseauto's en iets van 400.000 km dat het echt weinig uit maakt qua verbruik. Nog een voorbeeldje; mijn voorgaande leaseauto (Octavia 1.6 TDi DSG):

Summer 5.77 l/100km 72.206 km
Winter 5.77 l/100km 26.657 km

Zoveel scheelt het dus :+ En dit is niet van 1000km , maar krap 100.000.

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:07:
[...]

Range geloof ik weinig van. De temperatuur en je eigen rijstijl maken veel meer uit. Of de juiste bandenspanning. Ik heb beide gehad (zomer Turanza en nu allseason CrossClimate 2's) en ik vind de laatste wel echt veel fijner. Het verschil in verbruik is ook verwaarloosbaar:

Summer 16.99 kWh/100km 8.019 km
All-year 16.43 kWh/100km 10.741 km

Is overigens ook mijn ervaring met 14 jaar leaseauto's en iets van 400.000 km dat het echt weinig uit maakt qua verbruik. Nog een voorbeeldje; mijn voorgaande leaseauto (Octavia 1.6 TDi DSG):

Summer 5.77 l/100km 72.206 km
Winter 5.77 l/100km 26.657 km

Zoveel scheelt het dus :+ En dit is niet van 1000km , maar krap 100.000.
Sow das een flink verbruik. Ik heb de standaard zomerbanden (geen flauw idee welke dat zijn :P) en dit zijn mijn netto verbruiks cijfers:
Summer 14.33 kWh/100km 32.708 km

(staan standaard op 2.4 bar)

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Tomba Op spritmonitor zit ik op plek 29/42 dus dat is geen topscore inderdaad. Wel worden er relatief veel korte ritten mee gemaakt en dat helpt natuurlijk niet. Bandenspanning staat sinds een tijdje rondom op 2.8 en dat vind ik prima te doen. Daarnaast hebben we grofweg 11000km geladen met enkel 230v lader en nu 8000 met een Easee. De 230v lader heeft wel wat meer laadverlies (gehad) natuurlijk en ik reken logischerwijs het verbruik van de paal en niet in de auto.

[Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-12-2022 20:17]

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:16:
@Tomba Op spritmonitor zit ik op plek 29/42 dus dat is geen topscore inderdaad. Wel worden er relatief veel korte ritten mee gemaakt en dat helpt natuurlijk niet. Bandenspanning staat sinds een tijdje rondom op 2.8 en dat vind ik prima te doen. Daarnaast hebben we grofweg 11000km geladen met enkel 230v lader en nu 8000 met een Easee. De 230v lader heeft wel wat meer laadverlies (gehad) natuurlijk en ik reken logischerwijs het verbruik van de paal en niet in de auto.
Hoe kun je dat zien op welke plek je staat op spritmonitor?
Ik reken ook met netto verbruik van de paal overigens, laad vooral op een EVBox bij mijn werkgever en thuis op de Go-E lader. Allemaal AC 7.2 kW. Heel af en toe een snellader of een AC Allego.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Tomba Dat kan via de app, onder consumption ranking. Wanneer jij op 14,33 zit sta je overigens niet in het lijstje van 42 :) Ik zit net even op de site te kijken en daar kun je (logischerwijs) ook vergelijken en met wat filters weghalen is de lijst ook veel langer. Daar sta je op pagina 4. Ik zie dat jouw model sowieso van 2020 is, die van mij is van 2017 dus misschien dat daar nog iets verschil tussen zit.

[Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-12-2022 20:58]

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:58:
@Tomba Dat kan via de app, onder consumption ranking. Wanneer jij op 14,33 zit sta je overigens niet in het lijstje van 42 :) Ik zit net even op de site te kijken en daar kun je (logischerwijs) ook vergelijken en met wat filters weghalen is de lijst ook veel langer. Daar sta je op pagina 4. Ik zie dat jouw model sowieso van 2020 is, die van mij is van 2017 dus misschien dat daar nog iets verschil tussen zit.
Ah leuk! Bedankt!
Niet slecht 29/82 (al zit de top 3 onder de 4 kWh/100km dus das natuurlijk dikke onzin)

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 15:54
@J0YR1D3R

Hoe en waar haalt spritmonitor de gegevens dan? Uit WeConnect? Moet je jezelf daar dan ook voor aanmelden?

• Tomba

Tomba

ChauffeurVB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:43:
@J0YR1D3R

Hoe en waar haalt spritmonitor de gegevens dan? Uit WeConnect? Moet je jezelf daar dan ook voor aanmelden?
Dat moet je zelf invullen. NieConnect laat het verbruik zien wat de auto denkt te verbruiken dus exclusief laadverlies en dergelijke.

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-06 20:16
Hi Iedereen,

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 15:29
Vanmorgen geprobeerd de auto voor te verwarmen, maar kon geen verbinding krijgen via de we connect app.
Meer mensen problemen, of is dit inmiddels gewoon geworden. In de auto kreeg ik de voorruitverwarming ook niet aan.

• Tomba

Tomba

kurkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:10:
Vanmorgen geprobeerd de auto voor te verwarmen, maar kon geen verbinding krijgen via de we connect app.
Meer mensen problemen, of is dit inmiddels gewoon geworden. In de auto kreeg ik de voorruitverwarming ook niet aan.
Volstrekt normaal, WeConnect is heel vaak NieConnect. Absurd dat Volkswagen geld durft te vragen voor deze dienst.

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-05 14:00
kurkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:10:
Kan je ook voorruitverwarmingf aanzetten (als de appwerkt) zonder dat de auto onder lading staat??

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06 16:26
nosj1000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:14:
[...]

Kan je ook voorruitverwarmingf aanzetten (als de appwerkt) zonder dat de auto onder lading staat??
Jazeker dat kan d:)b

VW egolf 2020

• Rdestructo
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:35:
[...]

Volstrekt normaal, WeConnect is heel vaak NieConnect. Absurd dat Volkswagen geld durft te vragen voor deze dienst.
Ik heb er gelukkig niet zo vaak last van.
Eens dat ze teveel vragen voor een slecht werkende app.

We gaan het deze winter meemaken, voorverwarmen staat gewoon ingepland.
Ruiterwarming moet helaas via de app tot nu werkt het elke dag, en anders is het 5 min later weg (y)

VW egolf 2020

• Tomba

Tomba

Rdestructo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:20:
[...]

Ik heb er gelukkig niet zo vaak last van.
Eens dat ze teveel vragen voor een slecht werkende app.

We gaan het deze winter meemaken, voorverwarmen staat gewoon ingepland.
Ruiterwarming moet helaas via de app tot nu werkt het elke dag, en anders is het 5 min later weg (y)
Verrek nooit geweten dat er ruitverwarming in zat :P Kan je die ook aanzetten in de auto?

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 15:29
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:31:
[...]

Verrek nooit geweten dat er ruitverwarming in zat :P Kan je die ook aanzetten in de auto?
Ja, in het menu onder klimatisering. De knop rechts.

• Tomba

Tomba

kurkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:36:
[...]

Ga ik eens naar kijken. NIet raar dan dat ik dat nog nooit tegen ben gekomen ;) (Wie bedenkt het om daar geen fysieke knop voor de maken in de console ;) )

• Heijmenberg99
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:45:
[...]

Ga ik eens naar kijken. NIet raar dan dat ik dat nog nooit tegen ben gekomen ;) (Wie bedenkt het om daar geen fysieke knop voor de maken in de console ;) )
Wees blij dat je nog fysieke knoppen hebt. Tegenwoordig krijg je alleen maar hinderlijke touchknoppen. :+

• maharens
kurkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:36:
[...]

We hebben het over de infrarood voorruit neem ik aan toch? Op de auto/menu knop van de clima, als je dan op menu klikt dan heb je nog maar 1 klik te gaan voor de voorruit.

• S_Chief
  • Niet online
Afgelopen weken heb ik meerdere malen voorverwarming gebruikt, maar vandaag laat de app het idd afweten. Word elke keer uitgelogd zodra ik wil klimatiseren. Zelfde geldt voor voorruitverwarming.

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:38:
Afgelopen weken heb ik meerdere malen voorverwarming gebruikt, maar vandaag laat de app het idd afweten. Word elke keer uitgelogd zodra ik wil klimatiseren. Zelfde geldt voor voorruitverwarming.
Yup same.. NieConnect logt me uit voor...mijn veiligheid!

Toch aardig van ze :) Zo ijskoud in de auto zitten, stuk mindere range maar wel veilig :+

• Rdestructo
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:31:
[...]

Denk dat jij meer van de Egolf weet dan ik :Y
Mensen happen ook zo lekker d:)b

VW egolf 2020

• Rdestructo
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:54:
[...]

Yup same.. NieConnect logt me uit voor...mijn veiligheid!
[Afbeelding]

Toch aardig van ze :) Zo ijskoud in de auto zitten, stuk mindere range maar wel veilig :+
Dit heb ik ook af en toe, maar klik de app meteen weg en vervolgens open ik hem opnieuw en kan dan 9 van de 10x meteen inloggen (fingerprint).

VW egolf 2020

• Tomba

Tomba

Rdestructo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:12:
[...]

Denk dat jij meer van de Egolf weet dan ik :Y
Mensen happen ook zo lekker d:)b
Hahah, lekker toch ;)
Maar wist t serieus niet, net even gekeken en tis inderdaad
Menu
Swipe rechts
Klimaat
En dan staat er een icoontje!
Weer wat geleerd :)

• Tomba

Tomba

Rdestructo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:14:
[...]

Dit heb ik ook af en toe, maar klik de app meteen weg en vervolgens open ik hem opnieuw en kan dan 9 van de 10x meteen inloggen (fingerprint).
Ja ik ken t trucje maar wilde nu echt niet helaas. Blijft behelpen die app.

• S_Chief
  • Niet online
Je kan ook op menu op de Climatronic klikken, zit je gelijk in het juiste scherm.

• Rdestructo
Wintertips:

Misschien wel handig met het winterse weer wat tips te delen.

* Spiegels (indien elektrisch inklapbaar) zet deze functie uit!
* Spray de vergrendeling van de laadklep in met wat wd40.
* Slippende banden bij optrekken? Eco of eco+ inschakelen.
* Voorkom een vastgevroren laadstekker door min 15min voor vertrek: voorverwarmen of gewoonweg te laden.
* Stoelverwarming aan tempratuur lager (meer bereik!)
* Ruitenwissers ijsvrij/sneeuwvrij/schoonhouden incl de ruimte daaronder (word niet verwarmd).

Meer tips zijn altijd welkom d:)b

[Voor 14% gewijzigd door Rdestructo op 15-12-2022 11:30]

VW egolf 2020

• DaNarNi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-06 07:40
Rdestructo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:33:
Wintertips:

* Voorkom een vastgevroren laadstekker door min 15min voor vertrek: voorverwarmen of gewoonweg te laden.

Goede tips, die van de spiegels doe ik al. Laadklep vergrendeling met WD40 inspuiten doe ik straks.

Inkoppertje van mij:

* Zetelverwarming gebruiken en temperatuur lager zetten

• Rdestructo
DaNarNi schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:13:
[...]

Goede tips, die van de spiegels doe ik al. Laadklep vergrendeling met WD40 inspuiten doe ik straks.

Inkoppertje van mij:

* Zetelverwarming gebruiken en temperatuur lager zetten
Inderdaad niet aan gedacht en doe het zelf elke dag bij koud weer, heb hem toegevoegd _/-\o_

VW egolf 2020

• Heijmenberg99
Wintertips:

* Stoelverwarming aan tempratuur lager (meer bereik!)

Als het sneeuwt is het ook belangrijk dat je je ruitenwissers schoon houdt. En dan vooral het stuk onderaan je raam. Er komt namelijk geen warmte onder je motorkap vandaan, dus je ruitenwissers vriezen dan telkens vast. Niet zo fijn als er bij iedere keer wissen weer nieuwe sneeuw op je raam ligt :+

[Voor 4% gewijzigd door Heijmenberg99 op 15-12-2022 10:55]

• Rdestructo
Heijmenberg99 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:55:
[...]

Als het sneeuwt is het ook belangrijk dat je je ruitenwissers schoon houdt. En dan vooral het stuk onderaan je raam. Er komt namelijk geen warmte onder je motorkap vandaan, dus je ruitenwissers vriezen dan telkens vast. Niet zo fijn als er bij iedere keer wissen weer nieuwe sneeuw op je raam ligt :+
Toegevoegd d:)b

VW egolf 2020

• Tomba

Tomba

Wintertips:

[.. ]
Even blonde vraag; hoe doe ik dit?

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee