Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Grrr NieConnect
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0BRqKRRKz-InIvHuz92xzz7wkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77qkoGSfsQJGodhnxmZSOcVW.jpg?f=fotoalbum_large
:(

(Auto is gewoon vergrendeld)
Altijd hetzelfde als ik aan t laden ben ook in de volle zon en voor-koelen niet eens een luxe is…

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 06-09-2022 15:48 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Bleek uiteindelijk een spijker/schroef te zijn. Ze hebben niks vervangen maar een prop geplaatst :/ dacht altijd dat dit een oplossing voor pure nood was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53
Whis! schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:56:
Bleek uiteindelijk een spijker/schroef te zijn. Ze hebben niks vervangen maar een prop geplaatst :/ dacht altijd dat dit een oplossing voor pure nood was
Is geen enkel probleem. Onze Opel Corsa rijd hier al 5 jaar mee.

• EfromB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
S_Chief schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:20:
Range waar je niets mee kunt is zwaar overdreven. Ik neem 'm soms mee naar kantoor (65 km enkele rit, 95% snelweg) en aan het eind van de dag heb ik nog 90 km over. Dikke prima.

Je moet er soms gewoon iets meer moeite voor doen als je > 200 km per dag rijdt (even We Connect openen om te kijken of het laden goed gaat en een paar verschillende apps/pasjes voor laadpalen gebruiken). En soms zit het tegen, absoluut. Reed zelf gisteren de afslag voor een snellader voorbij, dus ik kwam met 10 km aan bij de volgende snellader. :+ Eigen schuld, maar met 20 minuten had ik weer meer dan genoeg om verder te rijden en later weer terug te keren naar huis.

Maak je serieuze afstanden dan is de e-Golf minder geschikt, maar dat is logisch.
Inderdaad, wij zijn in de bouwvak met de E-golf naar Engeland geweest, dat ging ook super. Je weet gewoon van te voren dat je 2x moet laden. Er zijn talloze apps waarmee je dat goed kan plannen, het geeft juist wat rust tijdens de reis.

Alleen in Engeland zijn er nog behoorlijk weinig laadpalen, maar ook dat is goed gekomen. Je merk wel dat Nederland hierin ook weer voorop loopt. ;)

EfromB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:32
@Tomba Bij mij werkt de app qua temperatuur prima, blijft bijzonder hoe dat iedere keer bij iedereen anders is. Maar ook last van totale onzinstatussen qua ramen en deuren.

@Whis! Zo'n vetersetje voor onderweg vertrouw ik niet helemaal, maar een fatsoenlijk erin geschoten prop kan wel een tijd mee. Een paar auto's geleden kwam ik er bijna 70.000 km na aanschaf bij het vervangen van de banden achter dat er 3 proppen in een van de achterbanden zaten. Tijdens het rijden nooit wat van gemerkt.

@EfromB Dat de beperkte range van de eGolf rust geeft gaat er bij mij niet helemaal in. Ja, het is prima te plannen, maar bijvoorbeeld 100 km meer range geeft toch wat meer vrijheid om net even wat gunstigere stops te kiezen. Met name in het buitenland, waar DC laden toch wat minder ruim voorhanden is dan in Nederland mis ik toch wat range.

Maar ja, vakantie is ook niet wekelijks en de rest van het jaar voldoet de eGolf prima. En behalve voor een rondje door de Dolomieten ben ik ook nog nergens echt tegen de range beperking aangelopen.

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-08 11:01
DeGroteMuis schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:00:
@Tomba Bij mij werkt de app qua temperatuur prima, blijft bijzonder hoe dat iedere keer bij iedereen anders is. Maar ook last van totale onzinstatussen qua ramen en deuren.

@Whis! Zo'n vetersetje voor onderweg vertrouw ik niet helemaal, maar een fatsoenlijk erin geschoten prop kan wel een tijd mee. Een paar auto's geleden kwam ik er bijna 70.000 km na aanschaf bij het vervangen van de banden achter dat er 3 proppen in een van de achterbanden zaten. Tijdens het rijden nooit wat van gemerkt.

@EfromB Dat de beperkte range van de eGolf rust geeft gaat er bij mij niet helemaal in. Ja, het is prima te plannen, maar bijvoorbeeld 100 km meer range geeft toch wat meer vrijheid om net even wat gunstigere stops te kiezen. Met name in het buitenland, waar DC laden toch wat minder ruim voorhanden is dan in Nederland mis ik toch wat range.

Maar ja, vakantie is ook niet wekelijks en de rest van het jaar voldoet de eGolf prima. En behalve voor een rondje door de Dolomieten ben ik ook nog nergens echt tegen de range beperking aangelopen.
Mocht er een bedrijf zijn die binnen niet al te lange tijd een upgrade zou kunnen maken om de Egolf te voorzien van bijvoorbeeld 50kWh accupakket dan teken ik daarvoor.
Er is ooit een prototype gemaakt met ong 50kWh betreft de Egolf dus het is zeker mogelijk.
Nu staat op de planning 4 jaar Egolf en daarna een andere EV met groter accupakket, maar met 50kWh zou dat aanzienlijk langer zijn tis en blijft een heel fijn autotje :Y

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Rdestructo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:18:
[...]

Mocht er een bedrijf zijn die binnen niet al te lange tijd een upgrade zou kunnen maken om de Egolf te voorzien van bijvoorbeeld 50kWh accupakket dan teken ik daarvoor.
Er is ooit een prototype gemaakt met ong 50kWh betreft de Egolf dus het is zeker mogelijk.
Nu staat op de planning 4 jaar Egolf en daarna een andere EV met groter accupakket, maar met 50kWh zou dat aanzienlijk langer zijn tis en blijft een heel fijn autotje :Y
Ben wel benieuwd: wat doet 36kWh -> 50kWh met het gewicht en verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:03:
[...]

Ben wel benieuwd: wat doet 36kWh -> 50kWh met het gewicht en verbruik?
Beiden worden hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Ik ben benieuwd of dat met nieuwe accutechnieken ook werkelijk zo is.
Volgens deze site https://electrek.co/2016/...-kreisel-200-miles-range/ is het gewicht van de VW 24,2 kWh accupack hetzelfde als het prototype van Kreissels 55,7 kWh accupack, namelijk 330KG.

Kortom ik wil die accu onder mijn Egolf, gister graag :Y

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi iedereen,

Sinds kort merk ik dat er heel veel (vermoedelijk buitenlucht) de cabine binnenkomt onder het stuur. Wanneer ik de climate control uit zet komt deze lucht nogsteeds binnen. Ook wanneer ik instel dat er alleen lucht op de voorruit moet blazen.

Lijkt me erg onprettig als het tegen het vriespunt is in de winter. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
Jesper.B schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:35:
Hoi iedereen,

Sinds kort merk ik dat er heel veel (vermoedelijk buitenlucht) de cabine binnenkomt onder het stuur. Wanneer ik de climate control uit zet komt deze lucht nogsteeds binnen. Ook wanneer ik instel dat er alleen lucht op de voorruit moet blazen.

Lijkt me erg onprettig als het tegen het vriespunt is in de winter. Is hier iets aan te doen?
Ik merk dit ook sinds een half jaar. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar in bezit maar heb dit nog niet aangekaart bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-08 08:19
There is trouble ahead... :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLXN_LBVt9VVbLpi1c66IBlxi-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcVoAw7T1d0OVKWa3JxRbuIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Ojee, vuil op de sensor?

Afgelopen weekend had ik een melding op mijn AID, die ik nog niet eerder had gespot. Ik stond stil, en niet eens in de buurt van een snelweg, en toch was het blijkbaar nodig om mij te alerten (ook met geluid, muziek stopte plots) over een spookrijder 30km verderop:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9U1yvjI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

‘Grappig’ die had ik vandaag ook… Front-Assist, ACC, bandenspanning alle 3 in error. Na een ‘reboot’ (auto 1 minuut uit tot alle Displays ook uit zijn) werkte alles weer gewoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPEZz9fGjJ10Kn3d1-Xrn4eDiac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/HrBz9zZE674WNKCKIdsxSL3b.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Ga vanmiddag naar de dealer, mooi als het snel opgelost is.
Heb idd de zelfde symptomen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Whis! schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:53:
[...]

Ojee, vuil op de sensor?

Afgelopen weekend had ik een melding op mijn AID, die ik nog niet eerder had gespot. Ik stond stil, en niet eens in de buurt van een snelweg, en toch was het blijkbaar nodig om mij te alerten (ook met geluid, muziek stopte plots) over een spookrijder 30km verderop:

[Afbeelding]
Iets anders over deze foto wat me nu te binnen schiet, hoe krijg je de auto eigenlijk in E-Max, dat is mij nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
maharens schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:52:
[...]

Iets anders over deze foto wat me nu te binnen schiet, hoe krijg je de auto eigenlijk in E-Max, dat is mij nog nooit gelukt.
Dit gebeurt toch vanzelf als je de auto volledig opgeladen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Helemaal volgeladen zijn alle 5 blokjes blauw. Trap je het pedaal in dan verdwijnen er enkele blokjes langzaam totdat er geen meer over zijn. Die komen ook weer terug als je SoC hoog genoeg is. Omstreeks 20/30% SoC verdwijnen er blokjes, ook bij normaal rijgedrag.

Waar elk blokje precies voor staat en wat de impact is in perfomance is me wel compleet onduidelijk.. :+

Dacht altijd dat het een indicatie was hoe lang de auto op 100% vermogen kan blijven, maar hij blijft op 100% zelfs als alle blokjes weg zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door Whis! op 26-09-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Ik had altijd het idee dat E-max een soort kickdown was, maar ik kreeg het nooit voor elkaar.

Als het niets meer of minder is dan een weergave van de accu, dan heb ik daar nog nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Gisteren een bezoekje aan de dealer gebracht (zie vorige post), die zegt dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden ??? en de camera (Ze bedoelen waarschijnlijk de radar) daarna moet worden uitgelijnd. Kost 2,5 uur. Moet nog met de lease maatschappij besproken worden.

Volgens mij proberen ze hier er een slaatje uit te slaan (iq van de monteur trek ik in twijfel).

Ik denk dat als je de foutcode reset het probleem over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@FrankVolt Uitlijnen van de auto klinkt me nogal twijfelachtig. Kan best nodig zijn, maar niet voor dit probleem naar mijn gevoel.

Op zich kan ik me wel voorstellen dat de ACC iets doet met de stuurhoeksensor en daarmee ook van slag kan raken, je merkt namelijk ook dat de auto afremt als je scherper stuurt en/of niet versnelt in een doorlopende bocht als je de ACC op een hogere snelheid instelt. Maar als die zo uit het lood is dat uitlijnen nodig is moet je dat ook merken lijkt me.

Misschien 2nd opinion bij andere dealer?

@maharens Geen kickdown, gewoon weergave van beschikbaar vermogen. De auto heeft trouwens wel een soort van kickdown in Eco / Eco+: Als je het pedaal echt tot de bodem trapt voel je nog wat weerstand, daar voorbij versnelt de auto hetzelfde als in normale modus, ook voorbij de 90/120 (zo lang je acculading dat toestaat dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
DeGroteMuis schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:43:

@maharens Geen kickdown, gewoon weergave van beschikbaar vermogen. De auto heeft trouwens wel een soort van kickdown in Eco / Eco+: Als je het pedaal echt tot de bodem trapt voel je nog wat weerstand, daar voorbij versnelt de auto hetzelfde als in normale modus, ook voorbij de 90/120 (zo lang je acculading dat toestaat dan).
Dat laatste werkte idd niet toen ik nog maar enkele km's kon rijden :)

Maar optisch hebben ze die E-max zo gepositioneerd dat het (toch voor mij in elk geval) altijd leek alsof je meer dan 100% kon oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
BMS080 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:54:
[...]

Ik merk dit ook sinds een half jaar. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar in bezit maar heb dit nog niet aangekaart bij de dealer.
Mijn auto is vandaag bij de garage geweest, bleek het bedrijf die de subwoofer heeft ingebouwd een gat van 5 centimeter naar de motor ruimte te hebben geboord om een dikke pluskabel naar de kofferbak te trekken….

• FrankVolt
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:15:
[...]

‘Grappig’ die had ik vandaag ook…
Afgelopen maandag naar de dealer geweest, de radar moet opnieuw worden uitgelijnd.
Ben gisteren nog even naar een garage in mijn dorp geweest en hij beaamde dat dit alleen door de dealer opgelost kan worden dus 17 oktober gaat ie voor reparatie, kost mij ook nog mijn eigen risico volgens de lease maatschappij. De these is dat er iets tegen de sensor aangekomen is dus een soort aanrijding (zonder schade). Zwaar K :( maar zonder rijden is een stuk minder comfortabel.
Jammer maar helaas.

• Tomba

Tomba

FrankVolt schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:20:
[...]

Afgelopen maandag naar de dealer geweest, de radar moet opnieuw worden uitgelijnd.
Ben gisteren nog even naar een garage in mijn dorp geweest en hij beaamde dat dit alleen door de dealer opgelost kan worden dus 17 oktober gaat ie voor reparatie, kost mij ook nog mijn eigen risico volgens de lease maatschappij. De these is dat er iets tegen de sensor aangekomen is dus een soort aanrijding (zonder schade). Zwaar K :( maar zonder rijden is een stuk minder comfortabel.
Jammer maar helaas.
Ik zou dat eigen risico echt wel aanvechten. Dat dat laakbare schade zou zijn kunnen ze m.i. nooit hard maken. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
Ben gisteren even in de telefoon geklommen met de lease maatschappij, na wat uitleg is de eigen risico van de baan en wordt de auto gewoon gerepareerd. :)

• Freo
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-05-2024
Allen, ik ben benieuwd naar de ervaringen van het onderhoud van de e-Golf. Ik lees dat de meesten hier een leasecontract hebben, dus die zullen niet veel van de kosten merken.

Ik heb vandaag m'n e-Golf naar de dealer gebracht vanwege de 3 jaar/35k beurt. Er werd doodleuk verteld dat de kosten €420,- zijn voor de 'inspectie' en het verversen van de remvloeistof.

De auto is vorig jaar ook bij de dealer geweest en toen had ik soort gelijke kosten. Ligt het aan mij of is de e-Golf net zo duur in onderhoud als dan niet duurder dan een 'gewone' Golf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Freo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:19:
Allen, ik ben benieuwd naar de ervaringen van het onderhoud van de e-Golf. Ik lees dat de meesten hier een leasecontract hebben, dus die zullen niet veel van de kosten merken.

Ik heb vandaag m'n e-Golf naar de dealer gebracht vanwege de 3 jaar/35k beurt. Er werd doodleuk verteld dat de kosten €420,- zijn voor de 'inspectie' en het verversen van de remvloeistof.

De auto is vorig jaar ook bij de dealer geweest en toen had ik soort gelijke kosten. Ligt het aan mij of is de e-Golf net zo duur in onderhoud als dan niet duurder dan een 'gewone' Golf?
Dat ligt niet aan jou nee, PON/VW slaat er een mooi slaatje uit. Sowieso absurd dat ie ieder jaar naar de dealer moet natuurlijk...

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07

Het zijn nu dure IT-ers die naar je auto kijken :o .

• Freo
La1974 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:25:
[...]

Het zijn nu dure IT-ers die naar je auto kijken :o .
Ik heb doorgevraagd en bij VW rekenen zij €137,- per uur aan uurloon. Ik werk met IT'ers (ZZP'ers), die zeer ervaren en gewild zijn en die rekenen dit niet hoor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Freo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb doorgevraagd en bij VW rekenen zij €137,- per uur aan uurloon. Ik werk met IT'ers (ZZP'ers), die zeer ervaren en gewild zijn en die rekenen dit niet hoor 8)7
Ik vermoed ook niet dat de monteurs het grootste deel van dit uurloon ontvangen, dat zal VW zelf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freo
La1974 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:23:
[...]

Ik vermoed ook niet dat de monteurs het grootste deel van dit uurloon ontvangen, dat zal VW zelf zijn.
Eens, maar voor dat bedrag had ik toch verwacht om op een rode loper en minimaal met een espresso ontvangen te worden. Helaas... Ben wel gebeld of ik de ruitenwissers voor wil laten vervangen voor €60,-. Heb vriendelijk bedankt en ik doe het zelf wel voor €22,- (van Bosch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Alleen Tesla is volgens mij fair qua onderhoudskosten. De traditionele merken proberen je allemaal te naaien omdat ze anders veel te veel geld mislopen.

• DeGroteMuis
@FrankVolt Mooi, dat klinkt een stuk logischer. Uitlijnen van de radarunit zelf kan natuurlijk wel. Wel vreemd dat de leasemaatschappij eerst eigen risico wilde inhouden en ook best een lange wachttijd voor je terecht kan.

@Freo Zoals @Tomba al zegt is VW / Pon aardig enthousiast met de beurten. Maar dat geldt helaas voor meer automerken, onderhoud voor de Kia eNiro is ook niet echt veel goedkoper dan de gewone Niro. Maar ik vind 420 euro wel erg veel voor de kale inspectiebeurt en remolie. De inspectiebeurt is 245 euro volgens de werkplaatsbon die ik zag. En 175 euro voor remolie vervangen slaat echt nergens op. 100 euro minder is al best prijzig. Niet stiekem aircoservice, apk met iets, interieurfilters of zo erbij?

Ruitenwissers zijn volgens mij altijd wel duur bij dealers. Bij m'n BMW ook 65 euro voor een setje dat ik bij de lokale automaterialenzaak voor <25 euro haalde. Oké, wel een Bosch logo op de doos in plaats van een BMW logo. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inspectie en remvloeistof kunnen niet meer kosten dan 235+95 euro. Dat zijn namelijk de standaardtarieven bij VW. Is bijv. niet het interieurfilter en/of luchtfilter ook niet mee genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
J0YR1D3R schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:50:
[...]

Inspectie en remvloeistof kunnen niet meer kosten dan 235+95 euro. Dat zijn namelijk de standaardtarieven bij VW. Is bijv. niet het interieurfilter en/of luchtfilter ook niet mee genomen?
Top, goed overzicht. Alleen is er ook een lijst van 2022?
Die van mij moet in Januari voor een beurt (y)

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Rdestructo ik heb hem nog niet gevonden, dus waarschijnlijk niet. Ik heb half augustus dit jaar nog gewoon die tarieven betaald. En anders kun je altijd een prijsopgave vragen vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55

De inspectie kan ook worden uitgevoerd door de VW specialist, je hoeft niet naar de dealer. Weet uit mn hoofd niet meer wat het daar kostte, maar zeker niet het bedrag dat jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
DeGroteMuis schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:28:
@FrankVolt Mooi, dat klinkt een stuk logischer. Uitlijnen van de radarunit zelf kan natuurlijk wel. Wel vreemd dat de leasemaatschappij eerst eigen risico wilde inhouden en ook best een lange wachttijd voor je terecht kan.
Zelf de radar uitlijnen, zal je wel special gereedschap voor nodig hebben, ook om de computer te vertellen dat het weer goed staat en waar betaal ik dan de lease voor >:) .

Het vreemde is dat met ervan uit ging dat er iets tegen de sensor aangekomen was en daardoor schade/misstand heeft veroorzaakt. :o

Het grappige is dat de Front Assist in de stress ging toen ik thuis, na boodschappen doen, voor mijn oprit stopte en de auto in z'n achtruit zette om hem achteruit op de oprit te parkeren. Dit heb ik ook gecommuniceerd met de lease maatschappij die daarna overstag ging.

Nu moet ik daarbij vertellen dat de weg in mijn dorp niet erg best is, klinkers met nogal wat verzakkingen en hobbels (30km gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freo
J0YR1D3R schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:50:
[...]

Dank voor het overzicht!

Bij mij was de standaard- en de uitgebreide inspectie uitgevoerd samen met remvloeistof. Kortom €300,- ex BTW aan inspectie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 20:44
Ben sinds vorige week in het bezit van een e-golf. Rijdt meer dan prima.
Heb alleen een vraag m.b.t. het opladen wat ik niet terug kon vinden in het forum.

Heb ik het goed begrepen als ik zeg dat de auto maximaal met 7.2 KwH oplaad? Dus stel hij is vrijwel leeg, duurt het 4 á 5 uur om hem volledig op te laden?
Dit houdt dan ook in, dat ongeacht of ik laad bij een 11 KwH of 22 KwH paal, ik sowieso maar oplaad met 7.2?

Snelladen, is dan een ander verhaal, dit zou wel mogelijk zijn en gaat met max 40 KwH waardoor hij binnen 45 min ongeveer vol is. (als hij leeg zou zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
znight schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:25:
Ben sinds vorige week in het bezit van een e-golf. Rijdt meer dan prima.
Heb alleen een vraag m.b.t. het opladen wat ik niet terug kon vinden in het forum.

Heb ik het goed begrepen als ik zeg dat de auto maximaal met 7.2 KwH oplaad? Dus stel hij is vrijwel leeg, duurt het 4 á 5 uur om hem volledig op te laden?
Dit houdt dan ook in, dat ongeacht of ik laad bij een 11 KwH of 22 KwH paal, ik sowieso maar oplaad met 7.2?

Snelladen, is dan een ander verhaal, dit zou wel mogelijk zijn en gaat met max 40 KwH waardoor hij binnen 45 min ongeveer vol is. (als hij leeg zou zijn)
Klopt helemaal. Het is een 2-fasen lader. 2 x 3,6 KwH is inderdaad max 7,2 KwH. Dat gaat een 22 KwH niet hoger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 21:11

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

S_Chief schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:48:
Alleen Tesla is volgens mij fair qua onderhoudskosten. De traditionele merken proberen je allemaal te naaien omdat ze anders veel te veel geld mislopen.
Mijn Model 3 heeft in 90.000km en 3 jaar 1x onderhoud gehad, uitgevoerd door een ranger op de oprit, was volgens mij iets van 125 euro

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
Corona-prik helpt tegen Front Assist fout ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiJyO4SQpklG90tuGhvdvvnXYjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOstUOcJSNoZcagRuukG3Ea4.jpg?f=fotoalbum_large

Ging vanmorgen naar de priklocatie voor de boosterprik, op de terugweg stond ik stil voor een brug die open stond. Had het contact gewoon aan laten staan en de wagen stond op auto hold.
Nadat de brug weer gesloten was en ik over de brug was merkte ik dat het oranje driehoekje weg was van het instrumentenpaneel. De cruise-control ingeschakeld en warempel die werkt weer. Heb en niets aan gedaan, de afspraak voor 17 oktober laat in nog maar even staan om te zien of er in de tussentijd nog iets aan veranderd.

Volkswagen maakt zelf reparerende auto's >:)

Misschien grappig om te vermelden, ik stond voor de brug te wachten zo'n 5 meter achter een flinke camper met een geheel platte achterzijde zonder fietsen e.d. Misschien heef de radar zich daarop kunnen uitlijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankVolt op 10-10-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesper.B
Hoi iedereen,

Heeft iemand een indicatie na hoeveel kilometer een E-Golf ongeveer is afgeschreven? Ik lees veel verschillende verhalen. De een geeft aan dat dat al na 150.000 is en de ander weer 250.000 of hoger.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
Jesper.B schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:52:
Hoi iedereen,

Heeft iemand een indicatie na hoeveel kilometer een E-Golf ongeveer is afgeschreven? Ik lees veel verschillende verhalen. De een geeft aan dat dat al na 150.000 is en de ander weer 250.000 of hoger.

Ik hoor het graag.
217.613 heb ik gehoord

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@znight AC laden inderdaad 7,2 kW maximaal. Maar DC laden betekent ook niet in 3 kwartier ongeveer weer 100% vol. Die 40 kW is de maximale laadsnelheid, die je haalt tussen de ~10 en 75-80%. Daarboven wordt het allemaal een stuk trager. Ook bij vaker in 1 rit DC laden zal de laadsnelheid minder worden omdat de eGolf accu passief gekoeld wordt.

@FrankVolt Altijd fijn, als de bijwerking van een Coronaprik een zichzelf reparerende auto is. :+

@Jesper.B De afschrijving zal ergens rond de 140.000 / 150.000 wel even een deukje krijgen, want na 8 jaar of 160.000km loopt de accu uit de garantie, maar helemaal afschrijven zal waarschijnlijk komen tegen de tijd dat de accu te ver gedegradeerd is om nog bruikbaar te zijn.

Maar aangezien je nu voor een 2017 VW eGolf of Hyundai Ionic hetzelfde of meer betaalt als anderhalf jaar terug, lijkt de afschrijving nu niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:55
Hoi,

Momenteel heb ik als voorloper een e-golf die december 2018 op kenteken is gezet, kan ik ergens zien of ik een versie met warmtepomp heb?

De catalogprijs volgens rdw was 44.852, misschien dat dit iemand iets zegt over de uitvoering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Louislouislouis Is op meerdere plekken volgens mij wel eens genoemd in het topic. O.a. hier: Heijmenberg99 in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHoogers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-12-2022
Hallo,

Is het mogelijk om in een e-Golf van 2019 een originele cruisecontrol (of adaptive cruisecontrol) in te bouwen, dus op het stuur en niet met een aparte hendel?
Als dit kan wat zijn hiervan dan de kosten en waar zou ik dat kunnen laten doen?

Ik hoor het graag,

Gr Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
HarryHoogers schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:46:
Hallo,

Is het mogelijk om in een e-Golf van 2019 een originele cruisecontrol (of adaptive cruisecontrol) in te bouwen, dus op het stuur en niet met een aparte hendel?
Als dit kan wat zijn hiervan dan de kosten en waar zou ik dat kunnen laten doen?

Ik hoor het graag,

Gr Harry
Huh, zijn er eGolfs geleverd zonder cruise control op het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
HarryHoogers schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:46:
Hallo,

Ik hoor het graag,

Gr Harry
Cartronic bied dit aan.
https://www.cartronic.nl/...-cruise-control-op-stuur/
Egolf staat er niet specifiek tussen maar ze werken ook aan Egolfs d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Wat is de WE app toch een waardeloze app.

Ik wil een medegebruiker toevoegen, uiteindelijk via de bedrijfswagens site en een heel vaak excuses van de app dat het tijdelijk niet lukt is het me dan eindelijk gelukt.

Totdat mijn eigen app om de S-Pin vraagt om het nogmaals te bevestigen dat ik een medegebruiker wil toestaan, maar na 1 poging gelijk voor 24 uur geblokkeerd, dus mijn eigen app werkt ook niet meer, zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Heijmenberg99 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:36:
[...]

Huh, zijn er eGolfs geleverd zonder cruise control op het stuur?
In Nederland niet...

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:25

geerttttt

Manisch positief

Even een vraag. Ik ben me aan het oriënteren naar een 2e hands e-golf. Nu heb ik er eentje gezien uit 2017, heeft deze dan per definitie de "grotere" accu van 35 kwh?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
geerttttt schreef op donderdag 3 november 2022 @ 06:33:
Even een vraag. Ik ben me aan het oriënteren naar een 2e hands e-golf. Nu heb ik er eentje gezien uit 2017, heeft deze dan per definitie de "grotere" accu van 35 kwh?
Volgens mij was dat juist het overgangsjaar. Kun je wellicht checken met het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

maharens schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:08:
[...]

Volgens mij was dat juist het overgangsjaar. Kun je wellicht checken met het kenteken.
Dat dacht ik ook idd. Wat me opviel is dat deze e-golf geen elektronisch instrumentenpaneel heeft en een infotainment systeem met fysieke knoppen. Wel een vrij groot scherm vond ik. Maar het viel me vooral op dat de accu volgens de teller 3 kwart vol was en de geschatte range op het display 96km was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
geerttttt schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:58:
[...]

Dat dacht ik ook idd. Wat me opviel is dat deze e-golf geen elektronisch instrumentenpaneel heeft en een infotainment systeem met fysieke knoppen. Wel een vrij groot scherm vond ik. Maar het viel me vooral op dat de accu volgens de teller 3 kwart vol was en de geschatte range op het display 96km was...
Dat instrumentenpaneel was met de grotere accu ook nog een optie volgens mij, dus daaraan ga je het niet herkennen.

Maar 3/4 vol en een range van 96 klinkt niet als de grote accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hmmm lekker dan, sta bij een EVbox lader (3.6 kW :'( ) en laden wilde niet lukken. Na paar keer in en uitsteken zit nu mijn laadkabel vast…. ANWB is al 10 minuten bezig maar krijgt m ook nog niet los. Auto zelf lijkt niet door te hebben dat er een laadkabel aan zit want start gewoon…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-08 21:42
Iemand ervaring met uitgesteld laden icm met de granny charger? Ik krijg het maar niet voor elkaar… 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
E.D. schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:48:
Iemand ervaring met uitgesteld laden icm met de granny charger? Ik krijg het maar niet voor elkaar… 🤨
Geen problemen mee.
1. Laadlocatie voor thuis aanmaken incl juiste laadstroom, bovenste ladingstoestand en wel/niet klimatiseren
2. Vertrektijd activeren voor de juiste dag en bovenstaande laadlocatie selecteren
3. Zorgen dat de kabel aangesloten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
Kuip schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:10:
[...]

Geen problemen mee.
1. Laadlocatie voor thuis aanmaken incl juiste laadstroom, bovenste ladingstoestand en wel/niet klimatiseren
2. Vertrektijd activeren voor de juiste dag en bovenstaande laadlocatie selecteren
3. Zorgen dat de kabel aangesloten is :)
1. Laadstroom maakt toch niet uit, is toch gewoon beperking van granny charger? (Staat bij mij op 13A) hoeveel bij jou?
1. Bovenste ladingtoestand is toch tot hoever de accu opgeladen wordt zoals ik het lees in manual? (Staat nu op 90%) hoeveel bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:38:
Hmmm lekker dan, sta bij een EVbox lader (3.6 kW :'( ) en laden wilde niet lukken. Na paar keer in en uitsteken zit nu mijn laadkabel vast…. ANWB is al 10 minuten bezig maar krijgt m ook nog niet los. Auto zelf lijkt niet door te hebben dat er een laadkabel aan zit want start gewoon…
ANWB kreeg hem met geen mogelijkheid los, alle lampjes op de laad poort uit maar toch vergrendeld. Hij is vervolgens het systeem met een OBD2 tablet (? Zijn woorden) uit gaan lezen en toen ging het lampje ineens aan en kon na een ontgrendel/vergrendel met de afstandsbediening de laadkabel losgehaald worden. Het systeem zou vol foutmeldingen zitten dus mocht van hem niet meer laden tot ik bij de dealer was geweest (wat ik overigens wél gedaan heb want anders kwam ik niet meer thuis :p) Morgen naar de VW dealer benieuwd wat ze me te melden hebben. Bizar kloterige en stressvolle situatie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Tomba schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:50:
[...]

ANWB kreeg hem met geen mogelijkheid los, alle lampjes op de laad poort uit maar toch vergrendeld. Hij is vervolgens het systeem met een OBD2 tablet (? Zijn woorden) uit gaan lezen en toen ging het lampje ineens aan en kon na een ontgrendel/vergrendel met de afstandsbediening de laadkabel losgehaald worden. Het systeem zou vol foutmeldingen zitten dus mocht van hem niet meer laden tot ik bij de dealer was geweest (wat ik overigens wél gedaan heb want anders kwam ik niet meer thuis :p) Morgen naar de VW dealer benieuwd wat ze me te melden hebben. Bizar kloterige en stressvolle situatie dit.
Ik ben benieuwd.
Het lijkt erop dat de 12v accu problemen geeft.
Maar goed de dealer zal uitsluitsel geven d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rdestructo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:24:
[...]

Ik ben benieuwd.
Het lijkt erop dat de 12v accu problemen geeft.
Maar goed de dealer zal uitsluitsel geven d:)b
De ANWB gaf inderdaad aan dat hij corrosie zag op de polen van de 12V accu, maar dat zijn meter geen issues aangaf. Wel snel dan, auto is 2,5 jaar oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 04-11-2022 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
Tomba schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:57:
[...]

De ANWB gaf inderdaad aan dat hij corrosie zag op de polen van de 12V accu, maar dat zijn meter geen issues aangaf. Wel snel dan, auto is 2,5 jaar oud.
Het is een bekend probleem, de meest rare storingen ontstaan door een slechte 12v accu.
Ik zeg niet dat dit het probleem is, maar 9 van de 10x als ik zo'n verhaal lees blijkt het vervangen van de 12v accu en een reset de oplossing.

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Voor de Discover Pro (MIB1 + 2) systemen

Navi 2023 :)

https://navigation-maps.v...aps/P310_N60S5MIBH3_EU.7z

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
De auto met de AB op slot zetten en daarna weer openen werkt vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Is er ook 1 beschikbaar voor de Discover media? (het kleinere model met de draaiknoppen).

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rdestructo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:54:
[...]

Is er ook 1 beschikbaar voor de Discover media? (het kleinere model met de draaiknoppen).
Verwacht ik binnenkort. De 2023 voor Discover Media is al in de zomer uitgekomen.

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1910_V16.7z

Als het niet op je 16gb sd kaartje past, dan het volgende doen:
- fat32 formatteren met 16kb clustergrootte
- uitpakken
- in het mapje SDS allen talen behalve NL en het losse bestand) verwijderen.
- mapje MAPS naar root van je sd toe kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:55:
[...]

Verwacht ik binnenkort. De 2023 voor Discover Media is al in de zomer uitgekomen.

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_1910_V16.7z

Als het niet op je 16gb sd kaartje past, dan het volgende doen:
- fat32 formatteren met 16kb clustergrootte
- uitpakken
- in het mapje SDS allen talen behalve NL en het losse bestand) verwijderen.
- mapje MAPS naar root van je sd toe kopieren.
Even voor de duidelijkheid dat is voor deze toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lLyJGb2wFo3gJzo4GbQnJ6HWig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWNaJcUaFhelO5OqqulaVbza.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of het mij lukt, goede uitleg alleen Maps naar root van sd kopiëren zegt mij niks :S
Heb er een nieuwe navigatie kaart bijgekregen toen ik de auto in Januari kocht geen idee hoeveel GB die is.

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rdestructo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:12:
[...]

Even voor de duidelijkheid dat is voor deze toch?

[Afbeelding]

Geen idee of het mij lukt, goede uitleg alleen Maps naar root van sd kopiëren zegt mij niks :S
Heb er een nieuwe navigatie kaart bijgekregen toen ik de auto in Januari kocht geen idee hoeveel GB die is.
ja dat is voor dat systeem.

Kijk eerst hoe groot je sd kaartje past.

Naar root kopieren = naar het begin van je sd kaartje kopieren. Dus als je je sd kaartje opent, dat je dan gelijk het mapje MAPS ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
De update kan 4 uur duren volgens de handleiding en de auto moet op contact staan, kan iemand bevestigen hoe lang het in het echt duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
maharens schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:31:
De update kan 4 uur duren volgens de handleiding en de auto moet op contact staan, kan iemand bevestigen hoe lang het in het echt duurt?
De update duurt ongeveer 35-45min. Updaten kan tijdens het rijden, auto mag zelfs uit en op slot. Na starten gaat update weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:59:
[...]

De update duurt ongeveer 35-45min. Updaten kan tijdens het rijden, auto mag zelfs uit en op slot. Na starten gaat update weer verder.
Ah mooi zo, bedankt voor de real life info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

FrankVolt schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
De auto met de AB op slot zetten en daarna weer openen werkt vaak wel.
Klopt, maar deze keer niet. Zelfs de port reset (laadknopje bij de poort ingedruk houden en dan paar keer ont- en vergrendelen) deed niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bied dit buiten geupdate kaarten eigenlijk nog iets meer? Gebruik de ingebouwde navi nooit omdat deze geen live file informatie biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tomba schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:44:
[...]

Bied dit buiten geupdate kaarten eigenlijk nog iets meer? Gebruik de ingebouwde navi nooit omdat deze geen live file informatie biedt.
Dit is enkel een kaart update. Firmware is ook te updaten, ligt eraan wat je nu hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:54:
[...]

Dit is enkel een kaart update. Firmware is ook te updaten, ligt eraan wat je nu hebt
Ik heb geen idee wat ik nu heb, maar zou het niet erg vinden als Volkswagen het issue zou fixen dat Carplay om de zoveel tijd niet werkt. Moet dan de aan/uitknop ingedrukt houden om m te resetten.
Waar kan ik die updates vinden weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tomba schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb geen idee wat ik nu heb, maar zou het niet erg vinden als Volkswagen het issue zou fixen dat Carplay om de zoveel tijd niet werkt. Moet dan de aan/uitknop ingedrukt houden om m te resetten.
Waar kan ik die updates vinden weet je dat toevallig?
Stuur even je huidige softwareversie.

Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op software update en maak je wat foto's van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:01:
[...]

Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op software update en maak je wat foto's van het scherm
Ga ik doen thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Wat zouden jullie doen?

Ik kan een e-golf overnemen uit 2016 met 80k op de teller, voor een redelijke prijs. Zo 5 a 6000 euro goedkoper dan het nieuwe model uit 2017+ met een hogere range. Maar is het verstandig nu nog het oudere model te kopen?

150km range (of wat is het in de praktijk) is niet veel... Ik moet 85km jaar het werk, maar een beetje extra is best handig natuurlijk.

Wat zouden jullie doen? De goedkopere oudere editie, of de nieuwere versie met meer range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
geerttttt schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:19:
Wat zouden jullie doen?

Ik kan een e-golf overnemen uit 2016 met 80k op de teller, voor een redelijke prijs. Zo 5 a 6000 euro goedkoper dan het nieuwe model uit 2017+ met een hogere range. Maar is het verstandig nu nog het oudere model te kopen?

150km range (of wat is het in de praktijk) is niet veel... Ik moet 85km jaar het werk, maar een beetje extra is best handig natuurlijk.

Wat zouden jullie doen? De goedkopere oudere editie, of de nieuwere versie met meer range?
Dus een retourtje is 170 km ? Dan wordt het nieuwere model ook een uitdaging als je niet tussendoor kunt laden tijdens de koudere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
E.D. schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:45:
[...]

1. Laadstroom maakt toch niet uit, is toch gewoon beperking van granny charger? (Staat bij mij op 13A) hoeveel bij jou?
1. Bovenste ladingtoestand is toch tot hoever de accu opgeladen wordt zoals ik het lees in manual? (Staat nu op 90%) hoeveel bij jou?
Klopt, ik heb ze ingesteld op 10A en 100%.

Heb je het vinkje voor de gekozen vertrektijd wel aanstaan? (in de auto zelf, in het e-manager menu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

maharens schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:35:
[...]

Dus een retourtje is 170 km ? Dan wordt het nieuwere model ook een uitdaging als je niet tussendoor kunt laden tijdens de koudere dagen.
Nee sorry. 40km enkele reis, dus 80km per dag ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
Kuip schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:
[...]

Klopt, ik heb ze ingesteld op 10A en 100%.

Heb je het vinkje voor de gekozen vertrektijd wel aanstaan? (in de auto zelf, in het e-manager menu)
Instellingen staan hetzelfde, vinkje staat voor vertrektijd maar hij begint gewoon met laden ondanks dat ik nachtstroom heb geactiveerd… meerdere keren geprobeerd, ook nog nieuwe laadlocatie aangemaakt zonder succes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
E.D. schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:54:
[...]

Instellingen staan hetzelfde, vinkje staat voor vertrektijd maar hij begint gewoon met laden ondanks dat ik nachtstroom heb geactiveerd… meerdere keren geprobeerd, ook nog nieuwe laadlocatie aangemaakt zonder succes…
Enige wat ik dan nog kan bedenken, is jouw instelling voor de minimale laadtoestand.
Stel, die staat op 30% en je sluit de boel aan met de accu op 20%, dan zal hij direct starten met laden tot die 30%, ongeacht wat jij hebt ingesteld als vertrektijd en/of nachtstroom.

Om vervolgens weer te stoppen als die 30% bereikt is en weer te starten om de ingestelde vertrektijd te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
E.D. schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:54:
[...]

Start je het laadproces door op het onderste knopje te drukken, als je het bovenste knopje indrukt begint ie meteen met laden ondanks dat je een programma hebt ingevoerd :? . De laatste stand onthoudt de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
geerttttt schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:03:
[...]

Dan zou het eerste type ook wel voldoen idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
De nieuwe kaarten voor Discover Media :)

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2010_V17.7z

Gebruik het originele sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:01:
[...]

Kan je die ook ergens downloaden en wat moet de laatste versie zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maharens schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 18:40:
[...]

Kan je die ook ergens downloaden en wat moet de laatste versie zijn ?
Verschilt per systeem wat de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
Kuip schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 00:18:
[...]

Enige wat ik dan nog kan bedenken, is jouw instelling voor de minimale laadtoestand.
Stel, die staat op 30% en je sluit de boel aan met de accu op 20%, dan zal hij direct starten met laden tot die 30%, ongeacht wat jij hebt ingesteld als vertrektijd en/of nachtstroom.

Om vervolgens weer te stoppen als die 30% bereikt is en weer te starten om de ingestelde vertrektijd te halen.
Bedankt de onderste laadgrens stond te hoog 😬 ik dacht dat percentage was van wat VW had gedefinieerd als minimale veilige ladingstaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
geerttttt schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:03:
[...]

Wij rijden al 120.000 km rond met de eerste versie. Die 80 kilometer ga je wel halen. Maar verwacht niet dat je veel meer kan rijden dan dat.

(Wij halen nu ongeveer 120-130 km rond het vriespunt. Maar de Vmax is hier aanzienlijk lager).

Let ook op dat de bekende euvels verholpen zijn:
- sensoren warmtepomp
- isolatiefout op de HV kabel

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Ik heb deze gedownload, uitgepakt op een SD kaart, net zoals die meneer in onderstaand filmpje (die heeft ook geen origineel VW kaartje), maar ik krijg een foutmelding.

Heb jij nog een tip?

Ik krijg: fout, geen bestanden beschikbaar
Hardware H54
Software 1161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maharens schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb deze gedownload, uitgepakt op een SD kaart, net zoals die meneer in onderstaand filmpje (die heeft ook geen origineel VW kaartje), maar ik krijg een foutmelding.

Heb jij nog een tip?

Ik krijg: fout, geen bestanden beschikbaar
Hardware H54
Software 1161
Alle mappen (mib1 en mib2) en metainfo.txt in root van sd kaartje plaatsen. Kaart moet wel fat32 geformatteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Rainesh schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:05:
[...]

Alle mappen (mib1 en mib2) en metainfo.txt in root van sd kaartje plaatsen. Kaart moet wel fat32 geformatteerd zijn.
ah, dan is het dat laatste, ga ik proberen, merci, standaard was ex-fat

[ Voor 3% gewijzigd door maharens op 07-11-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Rainesh schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:05:
[...]

Nou ben ik toch confuus, kaartje fat geformatteerd en mappen zoals jij aangeeft staat rechtstreeks op de sd kaart, uit de map P310_N60S5MIBH3_EU gehaald.

Als ik de SD kaart in een sleuf steek krijg ik ook de melding dat er bestanden voor software update beschikbaar zijn, maar zowel via menu/setup of menu/navigatie/updaten krijg ik elke keer de melding dat er geen bestanden gevonden zijn.

Het kaartje is een SanDisk SDXC Extreme 64GB 170mb/s

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 08-11-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
maharens schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:11:
[...]

Nou ben ik toch confuus, kaartje fat geformatteerd en mappen zoals jij aangeeft staat rechtstreeks op de sd kaart, uit de map P310_N60S5MIBH3_EU gehaald.

Als ik de SD kaart in een sleuf steek krijg ik ook de melding dat er bestanden voor software update beschikbaar zijn, maar zowel via menu/setup of menu/navigatie/updaten krijg ik elke keer de melding dat er geen bestanden gevonden zijn.

Het kaartje is een SanDisk SDXC Extreme 64GB 170mb/s
post eens een foto van je huidige systeem.

Gebruik je windows of mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFnsPfi4kBXV1CKWlLUTql43fwQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/vklKhehM3rRY5bTesCVrqHb4.gif?f=fotoalbum_large

Ik heb het downloaden en uitpakken op MacOS gedaan en gisteren voor de zekerheid het kaartje nog maar een keer geformatteerd op een windows machine
Pagina: 1 ... 43 ... 65 Laatste