• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
Tomba schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:29:
Bij mij ligt NieConnect er weer grotendeels uit, geen batterij percentage of laad status zichtbaar en deze melding weer eens;
[Afbeelding]
Hier kan ik ook al een paar dagen weer niet inloggen. Wat een faal is deze app zeg. VW zou zich rot moeten schamen, zeker omdat ik hier ook nog eens geld voor betaal.

Ik heb ook geen idee bij wie ik kan klagen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

maharens schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Hier kan ik ook al een paar dagen weer niet inloggen. Wat een faal is deze app zeg. VW zou zich rot moeten schamen, zeker omdat ik hier ook nog eens geld voor betaal.

Ik heb ook geen idee bij wie ik kan klagen.
Klagen bij Volkswagen op Twitter en de dealer (al zal jij hetzelfde bereiken als ik gok ik ;) helemaal niets)

Bij mij doet ie t momenteel overigens wél :p

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 01-06-2022 11:15]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FranskeEhv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een mooie egolf uit 2019.

Weet een van jullie of ik hier mee op vakantie kan?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je maar 2x per dag kunt snelladen maar ik krijg dat niet meer gevonden.

ABRP komt op 10 stops voor 1150 km
Dus als maar enkele daarvan in 40 minuten kunnen word het lastig.

1 nacht ertussen helpt natuurlijk wel en wil ik dus ook. Maar als ik twee keer 4uur moet wachten per dag heb ik er geen zin meer in.

Als iemand ervaring heeft hoor ik het graag.

[Voor 4% gewijzigd door FranskeEhv op 03-06-2022 11:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-03 21:15
FranskeEhv schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:15:
Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een mooie egolf uit 2019.

Weet een van jullie of ik hier mee op vakantie kan?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je maar 2x per dag kunt snelladen maar ik krijg dat niet meer gevonden.

ABRP komt op 10 stops voor 1150 km
Dus als maar enkele daarvan in 40 minuten kunnen word het lastig.

1 nacht ertussen helpt natuurlijk wel en wil ik dus ook. Maar als ik twee keer 4uur moet wachten per dag heb ik er geen zin meer in.
Ik heb zowel een zomer- als een wintervakantie gedaan. Ik kon zomer's grofweg vier keer achter elkaar snelladen. Ik zou dus zeker een overnachting doen, mèt laadpaal. Dan ben je 's ochtends weer vol weg. Ik heb een golf uit 2017, maar het principe is hetzelfde. De 2019 heeft ook geen actieve accu koeling volgens mij. Ik zou gewoon lekker gaan. Wanneer je merkt dat het snelladen niet meer gaat een overnachting boeken. Of nu al een leuke plek zoeken op zo een 600 kilometer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28
Teslabjorn had een 1000km challenge gedaan met de e-Golf: YouTube: VW e-Golf 1000 km challenge

In totaal 15:50 over gedaan. Het kan dus wel maar of het prettig is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FranskeEhv
Sefa schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Ik heb zowel een zomer- als een wintervakantie gedaan. Ik kon zomer's grofweg vier keer achter elkaar snelladen. Ik zou dus zeker een overnachting doen, mèt laadpaal. Dan ben je 's ochtends weer vol weg. Ik heb een golf uit 2017, maar het principe is hetzelfde. De 2019 heeft ook geen actieve accu koeling volgens mij. Ik zou gewoon lekker gaan. Wanneer je merkt dat het snelladen niet meer gaat een overnachting boeken. Of nu al een leuke plek zoeken op zo een 600 kilometer.
Kijk. Dat lucht toch wel behoorlijk op. Het grote aantal laad sessies is natuurlijk al niet echt top. Maar nog goed te doen zolang ze ongeveer 40 minuten duren.
Met 4a5 uur word dst een ander verhaal.

Op zoek dus naar een hotel met laadpaal in de garage :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FranskeEhv
DanielvdMark schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
Teslabjorn had een 1000km challenge gedaan met de e-Golf: YouTube: VW e-Golf 1000 km challenge

In totaal 15:50 over gedaan. Het kan dus wel maar of het prettig is?
Als ik eerlijk ben vind ik de diesel die ik nu nog als leaseback heb perfect voor dit soort afstanden. 1000km op 1 tank is erg relaxed.

Maarja. Ik moet die gaan inleveren en heb dus privé voor de egolf gekozen.
Aangezien die perfect is voor 99% van mijn ritjes.
Die ene % moet dan maar wat minder fijn.

Dank je voor de link. Ik zal die eens gaan bekijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FranskeEhv
Heb het filmpje net afgekeken. Conclusie is dus dat 1000km op 1 dag niet fijn is. Dus mijn trip van 2dagen a 600km gaat gewoon lukken. Top.

Wat ik nu ook zie en dat wist ik niet.
Dat als de accu warm word de golf gaat minderen. Ik dacht dat hij dan helemaal niet kon snelladen.

Dus dan duurt een laadsessie gewoon wat langer. Ik dacht meteen aan 4uur dus dat valt reuze mee.

Op naar Frankrijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-03 21:15
FranskeEhv schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:47:
Heb het filmpje net afgekeken. Conclusie is dus dat 1000km op 1 dag niet fijn is. Dus mijn trip van 2dagen a 600km gaat gewoon lukken. Top.

Wat ik nu ook zie en dat wist ik niet.
Dat als de accu warm word de golf gaat minderen. Ik dacht dat hij dan helemaal niet kon snelladen.

Dus dan duurt een laadsessie gewoon wat langer. Ik dacht meteen aan 4uur dus dat valt reuze mee.

Op naar Frankrijk :)
Veel plezier! Het is een kwestie van mindset. Ik vond het heerlijk ontspannen.

• FranskeEhv
Zie dat je in Frankrijk wel echt moet oppassen welke lader je kiest.

Sommige kosten 79 cent per minuut.
Dat gaat hard voor een golf die niet super snel laadt.

Per kwh vind ik eerlijker.

Ben nu het "openbare laadpalen" topic door aan het lezen.
Wat een wirwar aan tarieven zeg.

[Voor 18% gewijzigd door FranskeEhv op 04-06-2022 12:27]

• Markg60
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-07-2022
Goeden dag,

Ik heb een vraag die ik in dit topic slecht kan vinden.

Zijn er mensen die de e-golf hebben uitgebreid met een extra accu dit om het berijk te vergroten.

Wij rijden een 2019 met 35kw.

• Tomba

Tomba

Markg60 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:42:
Goeden dag,

Ik heb een vraag die ik in dit topic slecht kan vinden.

Zijn er mensen die de e-golf hebben uitgebreid met een extra accu dit om het berijk te vergroten.

Wij rijden een 2019 met 35kw.
Nee, volgens mij kan dat ook helemaal niet. Enige auto’s waar dat bij kan voor zover mij bekend zijn Nissans zoals aangeboden door @mux

• FranskeEhv
Zou best een mooie optie zijn als je in de kofferbak een extra accu kon plaatsen van 10kwh Bv.

Er zijn dagen dat het bereik belangrijker is dan koffer ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:20
FranskeEhv schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:00:
Zie dat je in Frankrijk wel echt moet oppassen welke lader je kiest.

Sommige kosten 79 cent per minuut.
Dat gaat hard voor een golf die niet super snel laadt.

Per kwh vind ik eerlijker.

Ben nu het "openbare laadpalen" topic door aan het lezen.
Wat een wirwar aan tarieven zeg.
De oplossing hiervoor is Bonnet. Dankzij de toevoeging van Ionity aan hun portefeuille rijdt ik voor €10,- naar Kroatië in onze familie EV (Peugeot e-2008).

Geen idee wat de policy is bij dit staatje maar mocht je tekst en uitleg willen dan kan je me altijd een PM sturen.

Veel info over binnen is ook in het tweede deel van 'openbaar laden' te vinden.

Peugeot e-2008 GT PACK I VW e-Golf (36kWh)

• Tomba

Tomba

Tis weer NieConnect vanavond en moet weten of mijn auto die verderop staat te laden al klaar is. Schijnbaar gebeurt er (ondanks het niet updaten) wel iets want kreeg deze melding…

Die kende ik nog niet….

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Tomba Probeer WeConnectID eens. Die laat sinds kort ook weer de restrenede laadtijd zien *O*

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:21:
@Tomba Probeer WeConnectID eens. Die laat sinds kort ook weer de restrenede laadtijd zien *O*
Ow doet die t weer dan? Heb die er paar maanden terug maar afgegooid omdat mijn inlog daarop niet werkte…
Tx voor de tip, inmiddels naar auto toegelopen en hij was klaar ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
WeConnectID heeft het altijd gewoon gedaan hier. Ligt er net als de gewone app wel eens uit, maar start veel sneller op en laat % zien naast km. Alleen die irritante melding bij het wisselen tussen auto's dat je geen VW ID auto hebt is ronduit vervelend.

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:19:
WeConnectID heeft het altijd gewoon gedaan hier. Ligt er net als de gewone app wel eens uit, maar start veel sneller op en laat % zien naast km. Alleen die irritante melding bij het wisselen tussen auto's dat je geen VW ID auto hebt is ronduit vervelend.
Heb geen idee wat de melding ook alweer was maar heb m paar weken niet kunnen gebruiken dus toen maar verwijderd. Zojuist opnieuw geïnstalleerd en werkt inderdaad weer :)

Wij hebben maar 1 auto dus geen irritante melding verder :p

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:23

3raser

⚜️ Premium member

Met dit warmere weer vroeg ik mij af, kun je de auto ook afkoelen met de standkachel? Als de zon erop staat wordt de auto flink warm van binnen. Als ik de standkachel dan op 18 graden instel koelt hij de auto dan af of stopt hij direct omdat de gewenste temperatuur behaald is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaNarNi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:28
3raser schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:33:
Met dit warmere weer vroeg ik mij af, kun je de auto ook afkoelen met de standkachel? Als de zon erop staat wordt de auto flink warm van binnen. Als ik de standkachel dan op 18 graden instel koelt hij de auto dan af of stopt hij direct omdat de gewenste temperatuur behaald is?
De auto gaat het interieur op de gewenste temperatuur brengen. Afkoelen of opwarmen beslist hij zelf :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:02:
Ik blijf overigens ontevreden over de prestaties van de Climatronic. Heenweg (10 km), clima op auto (20 °C), direct koele lucht. Terugweg paar uur later (zelfde afstand): amper koude lucht (eerder lauw), zelfs op LO of A/C MAX. Voor mij toch wel een sterke indicatie dat het softwarematig slecht is geregeld en dat de hardware het prima kan.

Zal tzt eens aan de dealer vragen of de Climatronic een update kan krijgen.
En gisteren weer hetzelfde liedje. Het lijkt wel alsof de a/c compressor op de terugrit uitgeschakeld blijft en je alleen maar een doorvoer van de buitenlucht krijgt zonder wijziging in temperatuur. :z

You save everyone, but who saves you?

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:22:
[...]

En gisteren weer hetzelfde liedje. Het lijkt wel alsof de a/c compressor op de terugrit uitgeschakeld blijft en je alleen maar een doorvoer van de buitenlucht krijgt zonder wijziging in temperatuur. :z
Ik merk dat hij op de eco stand een stuk minder koud/warm wordt. Dit heb je vast al gechecked maar just to be sure: op de terugweg staat hij niet toevallig op één van de eco standen? Ik doe overigens nooit de automatische stand gebruiken.

• S_Chief
  • Niet online
Nope, zowel heen als terug op normaal. Handmatig, automatisch, maakt allemaal niets uit.. Met de hete dagen begin je dan wel redelijk gefrustreerd te raken. :p

Edit: kijk..

Het verwarmen in de winter vind ik ook matig (tenzij je handmatig gaat en een zelf een blaasrichting kiest).

Wel raar dat dit op een 2020-model nog steeds een ding is?

[Voor 62% gewijzigd door S_Chief op 17-06-2022 19:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:30
Eerder deze week kreeg ik de melding dat er voor mijn eGolf van 2020 een kaartupdate is.

Gisteravond ben ik even voor gaan zitten en heb de download met mijn telefoon als hotspot gestart.
Het zou zo'n 330 MB worden.
Eerst werd 'Common EU' gedownload, vervolgens 'Nederland'.
Nadat het balkje netjes vol was gelopen, heb ik ongeveer 20 minuten dit scherm gehad:

Ik zou verwachten dat het vanzelf verder gaat. Moet ik nog langer wachten? Of ergens op drukken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WackoH
Update: Gisteren op annuleren gedrukt en vandaag had de kaart van Nederland toch de datum 2022/2023...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:22
WackoH schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:11:
Update: Gisteren op annuleren gedrukt en vandaag had de kaart van Nederland toch de datum 2022/2023...
Zo blij dat ik CarPlay heb gekozen. Die navigatie van de automerken zelf is echt dramatisch.

Of gedateerd, of ze vragen de hoofdprijs voor een update (die dan alsnog gedateerd is).

Het ziet er ook vaak ouderwets uit.

Nee, geef mij maar mijn TomTom op CarPlay. Altijd up-to-date en werkt geweldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:43:
[...]

Zo blij dat ik CarPlay heb gekozen. Die navigatie van de automerken zelf is echt dramatisch.

Of gedateerd, of ze vragen de hoofdprijs voor een update (die dan alsnog gedateerd is).

Het ziet er ook vaak ouderwets uit.

Nee, geef mij maar mijn TomTom op CarPlay. Altijd up-to-date en werkt geweldig.
Klopt, zelfs AppleMaps is ruimschoots beter dan die brol van VW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11
Maar waarom gebruiken jullie bijvoorbeeld Waze in combinatie met Android Auto of CarPlay niet?
Altijd actueel en live verkeersinformatie.

De ingebouwde navigatie is bagger, ik heb deze ooit 1 keer geüpdatet, en verder nooit meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:29
Heb mijn e-golf (Prvate Lease) net voor een beurt naar de dealer gebracht. Het achter ruitenwissertje vervangen, servicebeurt, nieuw interieur filter en gelijk de nav laten update, koste mij niets (PL). Hadden zelfs de auto gestofzuigd.

Maar normaal gesproken gebruik ik altijd mijn TomTom is veel beter en geeft files weer en flitsers. Ook de bediening is veel duidelijker.

[Voor 4% gewijzigd door FrankVolt op 03-07-2022 08:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ChauffeurVB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:49:
Maar waarom gebruiken jullie bijvoorbeeld Waze in combinatie met Android Auto of CarPlay niet?
Altijd actueel en live verkeersinformatie.

De ingebouwde navigatie is bagger, ik heb deze ooit 1 keer geüpdatet, en verder nooit meer.
Want Google ;)
TomTom Go is ook altijd actueel btw en ipv je privé data kost t je maar 20€ per jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:10
FrankVolt schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:33:
Heb mijn e-golf (Prvate Lease) net voor een beurt naar de dealer gebracht. Het achter ruitenwissertje vervangen, ...
Achterruitwisserblad ook laten vervangen tijdens eerste onderhoudsbeurt vorige maand. Die piepte al sinds dag 1. Heerlijk stil nu weer. Had ik eerder moeten doen.

Intel 12600K@5Ghz | RTX3080 | 32Gb DDR4@3400Mhz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Dan ligt dat van die ruitenwisser niet aan mij ;) . Volgende week donderdag ben ik aan de beurt maar heb ze wel een wat groter lijstje gegeven, kraken van de draagarmen word ik namelijk behoorlijk beu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WackoH
Ik had weinig te kiezen; ik moest een poolauto nemn en was al lang blij dat iets elektrisch voorbij kwam.

Ben verder wel tevreden over de navigatie. Mag wel wat sneller bij de invoer, maar doet wat het moet doen en heeft me steeds overal gebracht.

Ik wil juist absoluut geen Google of Apple ingebouwd m'n auto. Ik ze bv. dat Renault nu adverteert dat ze Android car hebben. Die zijn dus gelijk 'af'.

Wel is het zo dat als m'n vrouw haar iPhone via de USB kabel inplugt (om op te laden), dat die het display over neemt (incl. navigatie als dat op de iPhone actief is). Dus ik als zou willen, is er blijkbaar integratie met een iPhone mogelijk.

Ik heb in het lijstje opties gekeken wat met naviagitie en smartphones te maken kan hebben. Daar zie ik:
  • Navigatie systeem "Discover Pro" (ZMH)
  • ’App-Connect’ smartphone-integratie (W18)
  • en ook nog Spraakbediening van media (Voice Control)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:33

MLLL

Palm Treo 650

WackoH schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:31:
Ik had weinig te kiezen; ik moest een poolauto nemn en was al lang blij dat iets elektrisch voorbij kwam.

Ben verder wel tevreden over de navigatie. Mag wel wat sneller bij de invoer, maar doet wat het moet doen en heeft me steeds overal gebracht.

Ik wil juist absoluut geen Google of Apple ingebouwd m'n auto. Ik ze bv. dat Renault nu adverteert dat ze Android car hebben. Die zijn dus gelijk 'af'.

Wel is het zo dat als m'n vrouw haar iPhone via de USB kabel inplugt (om op te laden), dat die het display over neemt (incl. navigatie als dat op de iPhone actief is). Dus ik als zou willen, is er blijkbaar integratie met een iPhone mogelijk.

Ik heb in het lijstje opties gekeken wat met naviagitie en smartphones te maken kan hebben. Daar zie ik:
  • Navigatie systeem "Discover Pro" (ZMH)
  • ’App-Connect’ smartphone-integratie (W18)
  • en ook nog Spraakbediening van media (Voice Control)
Gooi je telefoon en je bankpas dan ook maar weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NVDB82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-03 10:45
Rdestructo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:48:
Audio upgrade Egolf.

Heeft er iemand ervaring met de audio upgrade van Helix?
Hij is te vinden in de VW shop, Helix 000051419b.

De dealer had geen ervaring ermee, laat hem daar ook niet inbouwen aangezien zij ook alles door Cartronic laten uitvoeren.
Hij gaat ook naar Cartronic toe als ik echt zeker ben dat het past.
Bij Cartronic hadden ze er ook geen idee van of het paste.

Volgens een Amerikaans forum zou het moeten passen.
Maar hoor graag ook de ervaringen van jullie.

Alvast bedankt!
Beetje late reactie...

Ik heb die Helix 000051419B zelf ingebouwd in de eGolf en nadien geprogrammeerd. Fluitje van een cent als je geen schrik hebt om uw achterbank eruit te halen en enkele trim's weg te halen om de kabel van achter naar voor te brengen.
Programmatie-dongle gehuurd en programmatie uitgevoerd (dit was echt wel nodig).

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WackoH
MLLL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:21:
[...]Gooi je telefoon en je bankpas dan ook maar weg.
Zucht. Hoogstaande reactie, hoor...

• La1974
WackoH schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:14:
[...]
Zucht. Hoogstaande reactie, hoor...
Wat jij schrijft bestaat helemaal (nog) niet.

Er zijn geen auto’s met Apple of Android ingebouwd.

Het is hoogstens het tonen van je telefoon op een groter scherm.

Wat overigens vaak vele malen beter werkt dan wat autofabrikanten zelf leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Offtopic: wat is Android Automotive dan?

• La1974
S_Chief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 00:12:
Offtopic: wat is Android Automotive dan?
Vandaar mijn (nog).

Die auto’s zijn er vrijwel niet. Alleen sommige Volvo’s en zuster Polestar.

Edit: zit net een filmpje van Rutger van Bright te kijken. In de nieuwe Megane E-Tech zit ook Android Automotive.

[Voor 18% gewijzigd door La1974 op 09-07-2022 13:10]

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:39
NVDB82 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Beetje late reactie...

Ik heb die Helix 000051419B zelf ingebouwd in de eGolf en nadien geprogrammeerd. Fluitje van een cent als je geen schrik hebt om uw achterbank eruit te halen en enkele trim's weg te halen om de kabel van achter naar voor te brengen.
Programmatie-dongle gehuurd en programmatie uitgevoerd (dit was echt wel nodig).

.
Geen probleem de late reactie ;)

Fijn om te weten dat hij gewoon past.
Hoe is de geluidskwaliteit nu?
Ben opzich al tevreden met de huidige installatie, maar wat extra power (bass) kan ik wel waarderen :Y

VW egolf 2020

• J0YR1D3R
  • Niet online

81.142km gereden en dan nog 94%, dat is volgens mij een prima score d:)b Heb sowieso het idee dat VW voor een eerste "elektrische" auto een prima poging heeft gedaan. Ook qua zuinigheid wanneer ik hem vergelijk met andere nieuwere auto's.

Website

• NVDB82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-03 10:45
Rdestructo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:11:
[...]

Geen probleem de late reactie ;)

Fijn om te weten dat hij gewoon past.
Hoe is de geluidskwaliteit nu?
Ben opzich al tevreden met de huidige installatie, maar wat extra power (bass) kan ik wel waarderen :Y
Geluidskwaliteit is veel beter dan de standaard luidsprekerset (zeker de bass).
Als ik vergelijk met de X5 die een Harman Kardon installatie heeft, dan is er nog een groot verschil, maar gezien het prijsverschil is dat wel logisch.

Sowieso heel tevreden van de Helix installatie!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 23:41
HansWr schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Er bestaat wel degelijk een trekhaak voor de Golf. Namelijk van Brink. Deze mag echter alleen voor fietsendragers gebruikt worden. Dit is de Brink RMC. Ik heb hem laten monteren bij trekhaken.nu. Daar was de trekhaak het goedkoopst. Toelaatbare kogeldruk 75kg. En achteraf gewoon nog in de lease meegenomen.
Bijna alle fietsendragers passen daarop. Brink heeft een lijst met welke fietsendragers passen.

https://brink-eu/nl-nl/trekhaken/type-trekhaken/fietsendragerhaak-rmc/

Volkswagen heeft zelf geen trekhaken.

Tip!
Wel goede en gunstige fietsendragers. Zijn van Uebler maar worden onder VW label verkocht in de VW shop. Is goedkoper dan elders. Bijvoorbeeld de Fietsendrager (inklapbaar) van € 599. Dit is gewoon een Uebler i21 90 graden kantelbaar. Of de inklapbare van € 389. Nu in de aanbieding. Is ook een Uebler.

.
Ik vind een trekhaak nog steeds te duur. Je ziet ook veel fietsendragers zonder trekhaak. Iemand ervaring met zo'n fietsendrager op een e-golf?

• ChauffeurVB
Even aanvullen: wat zijn überhaupt de opties voor een trekhaak?
Ja, ik weet dat we geen karretje mogen trekken…

• basvanhees
  • Laatst online: 16-03 20:06
Goedemiddag,

Zins 2 weken heb ik mijn e golf uit 2019 super blij mee! Maar ik vraag me af waarom kan ik nergens in
Procenten zien hoe vol hij is? Ik tijdens het laden.?

• S_Chief
  • Niet online
Je kan hiervoor de We Connect ID-app gebruiken.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-01 21:44
Gefeliciteerd met je aankoop!
Je kan wel aan de blokjes zien in welk tiental de lading zit, maar niet exact. Ooit eens gevraagd waarom, want de eerdere series hadden wel percentage. Wazig verhaal wat neerkwam op het zou niet ondersteund worden door de firmware. Maar met de WeConnect ID app kan je het wel zien. En die lijkt ook prima te kloppen.

Kortom: Kan niet want Volkswagen. :+

• basvanhees
  • Laatst online: 16-03 20:06
DeGroteMuis schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:00:
Gefeliciteerd met je aankoop!
Je kan wel aan de blokjes zien in welk tiental de lading zit, maar niet exact. Ooit eens gevraagd waarom, want de eerdere series hadden wel percentage. Wazig verhaal wat neerkwam op het zou niet ondersteund worden door de firmware. Maar met de WeConnect ID app kan je het wel zien. En die lijkt ook prima te kloppen.

Kortom: Kan niet want Volkswagen. :+
Ah thanks! ja dat las ik maar om daar nou dik 200 euro per jaar voor neer te tellen vind ik zonde eigenlijk!
bij me vader ze auto kan je dat door het raam heen zien op de dashboard als hij staat te laden echt top!
maar ja dat is ook een EQA

En thanks! verder erg blij met de auto!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Wij hebben de e-golf met Dunlop Sportmaxx banden. Na 22000 km is de band compleet kapot aan de buitenkant van het loop vlak. De gaten vallen er echt in. Het lijkt wel een band van Verstappen na een race.
Midden van het loopvlak is niets mis. Wij rijden wel stevig maar echt niet super snel.
Onze Kia e-niro staat al 85000km op de 2de set banden en die zijn nog lang niet versleten.

De band was een tijdje geleden al aan vervanging toe,
maar de beurt werd steeds uitgesteld door allerlei oorzaken.

Bandenspanning altijd op 2.5
Maar ik vind 22000 echt bizar

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• S_Chief
  • Niet online
En op welke banden staat die Niro?

Overigens is 2,5 de 'comfort' bandenspanning (itt de normale spanning van 2,8 bar) waardoor de randen het zwaarder te verduren krijgen.

• driel24
S_Chief schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:33:
En op welke banden staat die Niro?

Overigens is 2,5 de 'comfort' bandenspanning (itt de normale spanning van 2,8 bar) waardoor de randen het zwaarder te verduren krijgen.
E-Niro staat op 2.8
Zal de e-golf ook op 2.8 gaan zetten.
Ik had niet het idee dat 2.5 of 2.8 zulke extreme slijtage kon veroorzaken.

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de e-Golf zelf altijd ergens rond 2.8 tot 3.0 bar staan en de voorbanden waren na bijna 53000 kilometer toe aan vervanging. Maar dat was op basis van profieldiepte, niet zoals bij jou door slijtage. De achterbanden waren na 85000 kilometer aan vervanging toe, maar daar had ik wel een soortgelijke slijtage, ik zat al op het canvas en daardoor begon de auto wat hobbelig te rijden.

Die 22000 die jij beschrijft is wel snel volgens mij….

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-12-2022
WackoH schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:46:
Eerder deze week kreeg ik de melding dat er voor mijn eGolf van 2020 een kaartupdate is.

Gisteravond ben ik even voor gaan zitten en heb de download met mijn telefoon als hotspot gestart.
Het zou zo'n 330 MB worden.
Eerst werd 'Common EU' gedownload, vervolgens 'Nederland'.
Nadat het balkje netjes vol was gelopen, heb ik ongeveer 20 minuten dit scherm gehad:
[Afbeelding]
Ik zou verwachten dat het vanzelf verder gaat. Moet ik nog langer wachten? Of ergens op drukken?
Hoe doe je dit via Online? Ik kan het niet vinden. Stap voor stap graag.

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07
Ik heb een stevige rijstijl en de eerste set Dunlops was op na 19.000 km. 2e set na ongeveer 22.000.
Op 2.8 bar.

Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Van voorwiel aangedreven elektrische auto's is algemeen bekend dat de voorbanden sneller slijten. Staat de hybride Golf GTE ook om bekend.

Wat ook niet helpt, is dat Dumlop de Sportmaxx in de markt zet als zeer sportieve band. Volgens hun website zelfs geschikt voor een trackday op het circuit! Daaruit kun je concluderen dat het rubber wat zachter zal zijn dan gemiddeld en dus sneller slijt.

Roept wel de vraag op waarom zo'n type band OEM montage is op een e-Golf, maar goed..

Dus te kort door de bocht om het 1 op 1 te vergelijken met een Niro die hoogstwaarschijnlijk op een ander merk/type band stond..

• S_Chief
  • Niet online
De Sport Maxx RT is geen hele vreemde band voor een middenklasse hatch (het is geen UHP band). Ik zie overigens niets op de website refereren naar circuitgebruik.

Ik heb liever de Dunlops dan Continental.
Welke banden, niet welke bandenspanning.

[Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 09-08-2022 00:26]

• driel24
S_Chief schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:26:

[...]

Welke banden, niet welke bandenspanning.
Michelin Primacy 4

[Voor 36% gewijzigd door driel24 op 10-08-2022 14:47]

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:37
Hoi iedereen,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik een 2017 Volkswagen E-Golf aangeschaft. In eerste instantie was ik er super blij mee. Nu merk ik toch wel dat ik me irriteer aan wat zaakjes maar eigenlijk vooral aan het bereik van de auto. Ik heb een woon werk verkeer van 190 km per dag en merk toch dat dit erg krap is. Ik kom met dit warme weer circa 210 kilometer op een lading waardoor de auto toch erg leeg is bij aankomst op werk de volgende dag. Ik rijd voor 95 procent op de snelweg. Nu heb ik hier de volgende vragen over waar ik hoop dat jullie het antwoord op hebben:

- is 210 kilometer realistisch of moet ik me zorgen maken?

- OBDeleven geeft aan dat ik een batterijcapaciteit heb van 29,9 kWh terwijl dit 35,8 moet zijn. Dit klinkt als een flinke daling sinds 2017 en 70k kilometer.

- Wat kan ik verwachten in de winter? Ik heb geen warmte pomp in de auto

- ik moet de auto iedere dag opladen. Is dit in therorie slecht voor de auto? wanneer je je telefoon dagelijks oplaad merk je vrij snel een daling. Nu kun je dat misschien niet helemaal vergelijken maar ben toch benieuwd hiernaar.

- ik verwarm mijn auto dagelijks naar 23 graden voordat ik om 07:00 de auto in stap. Ik heb gehoord dat dit super veel stroom kost en af te raden is. Echter heb ik het gevoel dat dit bijna geen stroom gebruikt. Klopt dit?

Ik hoor het graag

Jesper

• ChauffeurVB
Jesper.B schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:27:
…..

- OBDeleven geeft aan dat ik een batterijcapaciteit heb van 29,9 kWh terwijl dit 35,8 moet zijn. Dit klinkt als een flinke daling sinds 2017 en 70k kilometer.
Ik vrees dat je de e-Golf 7 hebt, in plaats van de 7.5 zoals de mijne die ook uit 2017 komt. Want de bouwjaren 2017 en jonger hebben dus die 35.8 en halen gemiddeld 250, en nu zelfs ruim 270 a 280 km….

Ja, je zal je zorgen moeten maken helaas…., sorry, kan het echt niet leuker maken.

• maharens
Hoi iedereen,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik een 2017 Volkswagen E-Golf aangeschaft. In eerste instantie was ik er super blij mee. Nu merk ik toch wel dat ik me irriteer aan wat zaakjes maar eigenlijk vooral aan het bereik van de auto. Ik heb een woon werk verkeer van 190 km per dag en merk toch dat dit erg krap is. Ik kom met dit warme weer circa 210 kilometer op een lading waardoor de auto toch erg leeg is bij aankomst op werk de volgende dag. Ik rijd voor 95 procent op de snelweg. Nu heb ik hier de volgende vragen over waar ik hoop dat jullie het antwoord op hebben:

- ik moet de auto iedere dag opladen. Is dit in therorie slecht voor de auto? wanneer je je telefoon dagelijks oplaad merk je vrij snel een daling. Nu kun je dat misschien niet helemaal vergelijken maar ben toch benieuwd hiernaar.

- ik verwarm mijn auto dagelijks naar 23 graden voordat ik om 07:00 de auto in stap. Ik heb gehoord dat dit super veel stroom kost en af te raden is. Echter heb ik het gevoel dat dit bijna geen stroom gebruikt. Klopt dit?

Ik hoor het graag

Jesper
ik ben bang dat je het in de winter bij lange na niet gaat redden, dan mag je al blij zijn met 150 km, zelfs als je hem met je eigen laadpaal alvast voorverwarmt.

En die 35,8 is trouwens bruto, dus ca 32 netto. Tegenwoordig heeft men het vaker over netto in uitingen valt me op, maar destijds vaker bruto.

https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf

[Voor 5% gewijzigd door maharens op 11-08-2022 21:47]

• La1974
ChauffeurVB schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Ik vrees dat je de e-Golf 7 hebt, in plaats van de 7.5 zoals de mijne die ook uit 2017 komt. Want de bouwjaren 2017 en jonger hebben dus die 35.8 en halen gemiddeld 250, en nu zelfs ruim 270 a 280 km….

Ja, je zal je zorgen moeten maken helaas…., sorry, kan het echt niet leuker maken.
De mijne komt uit 2020 en ik mag mijn handen dichtknijpen met 230 km in de bebouwde kom.

Op de snelweg haal ik in de zomer denk 200 km en in de winter zo’n 150 km afhankelijk van de buitentemperatuur.

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

De mijne komt uit 2020 en ik mag mijn handen dichtknijpen met 230 km in de bebouwde kom.

Op de snelweg haal ik in de zomer denk 200 km en in de winter zo’n 150 km afhankelijk van de buitentemperatuur.
Gemiddeld over 3 jaar is dit mijn verbruik
https://tweakers.net/i/Oin-lXRRfbn9DUnwGtF6oez6rZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLhHpm7nRZiV8ZD6LtA3Nuuv.png?f=fotoalbum_large
dus gemiddeld ~227,5 kilometer per volle accu. Ongeveer 40/60 snelweg/bebouwde kom.

• La1974
Tomba schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Gemiddeld over 3 jaar is dit mijn verbruik
[Afbeelding]
dus gemiddeld ~227,5 kilometer per volle accu. Ongeveer 40/60 snelweg/bebouwde kom.
Waar vind ik dit soort cijfers?

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Waar vind ik dit soort cijfers?
Ik hou dit zelf bij op spritmonitor.de
NB dit zijn mijn netto cijfers (dus wat er ingaat inclusief laadverliezen) dus de auto zelf geeft lagere cijfers aan. Die kon je vroeger via een website downloaden van We-Connect als CSV maar ik kan die nergens meer vinden, lijkt dus niet meer te werken.

• DaNarNi
Tomba schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:18:
Die kon je vroeger via een website downloaden van We-Connect als CSV maar ik kan die nergens meer vinden, lijkt dus niet meer te werken.
Dat kan nog steeds via MyVolkswagen & WeConnect

Belgische link:

https://www.volkswagen.be...swagen-en-we-connect.html

• DaNarNi
Hoi iedereen,

210km is bij hogere temperaturen haalbaar. Die 95% autostrade is lastig, verbruik stijgt bij hogere snelheden. Je kan kiezen om te 'hypermilen' maar dan ga je langer onderweg zijn en auto rijden wordt heel saai.
Dat is ongeveer 7% degradatie (tov 32 kWh), dat lijkt me volkomen normaal.
Minder range, een heel pak minder range, ... Zeker voorverwarmen aan de stekker en een dikke jas aan doen. 190km zal bij vriestemperaturen een uitdaging worden.
In de auto zit een ruime marge aan boven en onderkant vs je telefoon, dit zal dus minder impact hebben. Maar met elke dag 190km het wel wat sneller gaan.
In de winter zal het verbruik bij (voor)verwarmen hoger zijn.

Ik vrees dat je met de eGolf en 190km autostrade elke dag je geen goede match hebt gekozen...

Kan je laden op of in de buurt van je werk?
Is er een mogelijkheid om je route aan te passen zodat de afstand korter wordt en geen autostrade?

Succes man!

• ChauffeurVB
Blijft de vraag nog steeds onbeantwoord welke versie van de e-Golf de ts heeft?

• FrankVolt
De snelheid op de snelweg maakt ook nog al een verschil, als ik 100 km/h op de teller van de Egolf ga dan staat mijn TomTom (niet de pruts nav van de auto) op 94 km/h, dan ligt het verbruik aanzienlijk lager dan wanneer ik 105 km/h (100 km/h op de TomTom) rijdt. Bij 100 op de teller komt iedereen je voorbij/moet jou inhalen.

Heb een keer bij -3 Celsius vanuit Den Haag naar mijn woonplaats, vlakbij Den Oever, gereden c.a. 145 km. Had de auto in Den Haag vol geladen en heb met 100 op de teller de afstand kunnen overbruggen en kwam met 20 km actieradius thuis (wel even billen knijpen).

QED de temperatuur en de rijsnelheid maken het verschil.

Ik heb een 2020 editie E-Golf. Edit: Met warmtepomp :)

[Voor 3% gewijzigd door FrankVolt op 13-08-2022 09:07]

• maharens
ChauffeurVB schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:42:
De eerste versie had maar een accu pakket van 24 kWh volgens mij dus dan is het duidelijk denk ik?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
ChauffeurVB schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:42:
Met de eerste versie haal je toch geen bijna 200km snelweg op een accu. met de 7.5 lukt dat al kantje boord in de zomer? Ik vermoed dat ie de 7.5 heeft.

[Voor 6% gewijzigd door tiguan op 12-08-2022 10:55]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:09
Maar geen warmtepomp is ook killing voor de range in de winter. Dat scheelt zo 20-30 km per acculading. Als ik dit zo lees heb je misschien niet helemaal de goede auto gekozen hoe vervelend dat ook klinkt. Kan je thuis laden of op je werk? In dat geval zou je aan de lader de auto kunnen voorverwarmen of koelen. Dat scheelt ook veel qua bereik.

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:14:
Maar geen warmtepomp is ook killing voor de range in de winter. Dat scheelt zo 20-30 km per acculading. Als ik dit zo lees heb je misschien niet helemaal de goede auto gekozen hoe vervelend dat ook klinkt. Kan je thuis laden of op je werk? In dat geval zou je aan de lader de auto kunnen voorverwarmen of koelen. Dat scheelt ook veel qua bereik.
Ja warmtepomp heb ik inderdaad wel :P

• Jesper.B
Hartelijk dank voor de vele reacties op mijn vragen! Hier kan ik mee verder :)

• Jesper.B
Hoi iedereen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het op vakantie gaan met de E-Golf?

Ik zit er aan te denken om een weekje naar Oostenrijk (Salzburg) te gaan. Waar moet ik rekening mee houden (los van de extra tijd die het gaat kosten)

Gaat dit overigens substantieel verschil hebben op de levensduur van de accu?

Alvast bedankt : )

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:51
Toevallig vorig weekend voor werk (dus niet vakantie) op en neer naar Sleswig Holstein geweest, 600km enkele reis.

Grootste nadeel is dat vanaf de 2e sessie snelladen de laadsnelheid steeds verder beperkt wordt doordat de batterij te warm wordt. Dus je laad alleen de eerste keer 40kW, daarna was het 30 en 24 kW

• DDDikkiedik
Ook wel eens gedaan. Eigenlijk moet je met de e-Golf mijns inziens niet meer dan één keer snelladen, of in bijzondere omstandigheden hooguit twee keer, op een dag inplannen. Anders is het zonde van je tijd, mijns inziens.

In sommige landen kun je ook op 22 kW laden bij een gewone laadpaal. Op die manier kun je als je uitgebreid luncht/ dineert of een stadje onderweg bekijkt, er toch nog iets leuks van maken. En dan halverwege de middag één keer snelladen.

• Tomba

Tomba

DDDikkiedik schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:48:
Ook wel eens gedaan. Eigenlijk moet je met de e-Golf mijns inziens niet meer dan één keer snelladen, of in bijzondere omstandigheden hooguit twee keer, op een dag inplannen. Anders is het zonde van je tijd, mijns inziens.

In sommige landen kun je ook op 22 kW laden bij een gewone laadpaal. Op die manier kun je als je uitgebreid luncht/ dineert of een stadje onderweg bekijkt, er toch nog iets leuks van maken. En dan halverwege de middag één keer snelladen.
De eGolf kan helemaal niet op 22 kWh laden, max is 7.2 kW want hij laadt maar via 2 fases 16A (en afgaande op mijn laadpaal is de netto max 15.2A per fase dus effectief 6.7 kW)

• maharens
Ik doe niet vaak aan snelladen, maar laatst weer een keer op 1 dag 4 keer bij Fastned gestaan, maar het leek alsof ik elke keer toch keurig de 40kW haalde

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20
Jesper.B schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:54:
Hoi iedereen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het op vakantie gaan met de E-Golf?

Ik zit er aan te denken om een weekje naar Oostenrijk (Salzburg) te gaan. Waar moet ik rekening mee houden (los van de extra tijd die het gaat kosten)

Gaat dit overigens substantieel verschil hebben op de levensduur van de accu?

Alvast bedankt : )
Ik ben een aantal keer met de e-Golf op vakantie geweest (oud model). 2 kinderen in de luiers en vrouw mee!

De e-Golf heeft een luchtgekoeld batterijpakket. Zodra deze te warm wordt is het gedaan met snelladen, dan moet je afkoelen. De vraag is dus hoe je dit op kan lossen.

Daar is maar 1 tip voor: Hou de snelheid laag en doe rustig optrekken (en afremmen!) zolang dit kan. Je batterij wordt aanzienlijk warmer bij hoge ontlading (en opladen). Ik heb op mijn ritten (mede door geografie) tussen de 80 en 100 gereden en kon zonder probleem meerdere keren snelladen.

Hou er wel rekening mee dat je vaak en wat langer moet stoppen. Niet erg als je hierop voorbereid bent, maar als je denkt dat je binnen no-time op bestemming bent kan het vies tegenvallen.

Bij ons was het ijsje eten, luiers vervangen, hapje eten etc. We reden tegelijk weg met vrienden in de V70 en na 700 kilometer hadden we een uur verloren (hun moesten ook eten etc)!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• WackoH
Bij de ANWB routeplanner kun je ook een elektrische auto instellen en het model kiezen.
Je krijgt dan een routeplanning met de stops om te (bij)laden.

Volgens deze planner zou je 12x (!) moeten bijladen (tot 80%) tussen Utrecht en Salzburg.

Gemiddeld rij je stukjes van 39 min om dan weer 31 min aan de lader te gaan. (Oftewel, per uur rijden, 48 min aan de lader).
Laadtijd is dan 6u25m op een totale reistijd van 14u45m.
Dat is toch iets meer pauze dan me lief is... en hopen dat alle (snel)laders beschikbaar en operationeel zijn.

Kan dit ongeveer kloppen, of is de ANWB te pessimistisch over de eGolf?

[Voor 8% gewijzigd door WackoH op 15-08-2022 14:32]

• maharens
WackoH schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:31:
Bij de ANWB routeplanner kun je ook een elektrische auto instellen en het model kiezen.
Je krijgt dan een routeplanning met de stops om te (bij)laden.

Volgens deze planner zou je 12x (!) moeten bijladen (tot 80%) tussen Utrecht en Salzburg.

Gemiddeld rij je stukjes van 39 min om dan weer 31 min aan de lader te gaan. (Oftewel, per uur rijden, 48 min aan de lader).
Laadtijd is dan 6u25m op een totale reistijd van 14u45m.
Dat is toch iets meer pauze dan me lief is... en hopen dat alle (snel)laders beschikbaar en operationeel zijn.

Kan dit ongeveer kloppen, of is de ANWB te pessimistisch over de eGolf?
Als je rekent met 6 km/kWh, dan heb je na 39 minuten en een snelheid van 100 km/h een afstand afgelegd van 65 km en 10,83 kWh verbruikt op een accu van 32 kWh netto. Het lijkt me niet dat je dan al weer moet laden. Lijkt niet te kloppen als ik alleen daar naar kijk.

• DaNarNi
ABRP komt uit op 10 stops en totaal van 14h32. Die is vrij pessimistisch maar komt toch ook in de buurt van ANWB.

Voor zo'n afstand pas ik met de e-Golf. Tenzij het een roadtrip zou zijn langs kleinere wegen en verschillende dagen.

• DDDikkiedik
Tomba schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:19:
[...]

De eGolf kan helemaal niet op 22 kWh laden, max is 7.2 kW want hij laadt maar via 2 fases 16A (en afgaande op mijn laadpaal is de netto max 15.2A per fase dus effectief 6.7 kW)
Dat begrijp ik. Ik drukte me niet goed uit. Maar op zo'n laadpaal gaat de e-golf toch ook twee keer sneller dan normaal (een 11kWh lader)?

Edit: ik zie dat dat niet klopt: https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf Helaas. Dan maakt het dus in vrijwel alle gevallen niet uit voor welke lader je kiest.

[Voor 21% gewijzigd door DDDikkiedik op 15-08-2022 20:35]

• maharens
DDDikkiedik schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Dat begrijp ik. Ik drukte me niet goed uit. Maar op zo'n laadpaal gaat de e-golf toch ook twee keer sneller dan normaal (een 11kWh lader)?

Edit: ik zie dat dat niet klopt: https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf Helaas. Dan maakt het dus in vrijwel alle gevallen niet uit voor welke lader je kiest.
Nee, het blijft AC laden en dat is max 7,2 kW. Volgens mij zijn er ook nu nog steeds maar een paar auto's met een 22kW boordlader aangezien er ook nauwelijks 22kW palen zijn, beetje kip en ei denk ik.

[Voor 13% gewijzigd door maharens op 15-08-2022 21:40]

• DDDikkiedik
Dat laatste is niet helemaal compleet, omdat veel 22 kW-laders bij twee aangesloten auto's toch sneller laden dan 11 kW-laders.

Maar goed, dat is off-topic. Misschien verklaart het wel waarom ik het idee heb dat mijn auto op een 22 kW-lader wel degelijk sneller vol is dan op de 11 kW-laders die ik ken. Terwijl dat volgens de Ev-database niet uit zou moeten maken.

• Jesper.B
Hoi,

Hebben mensen ervaring met de subwoofer die Volkswagen verkoopt (Helix) op hun website in de E-Golf?

Ik probeerde deze te bestellen alleen past deze niet onder de laadvloer alleen heb ik ooit ergens vernomen dat dit wel kan?

• Tomba

Tomba

Jesper.B schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:22:
Hoi,

Hebben mensen ervaring met de subwoofer die Volkswagen verkoopt (Helix) op hun website in de E-Golf?

Ik probeerde deze te bestellen alleen past deze niet onder de laadvloer alleen heb ik ooit ergens vernomen dat dit wel kan?
Yes

• Jesper.B
Geweldig deze had ik gezien inderdaad alleen kon ik hem nergens meer terug vinden, gek… ik probeerde deze namelijk te bestellen en dat kon niet aan de hand van het kenteken. De Volkswagen Dealer wou deze ook niet inbouwen…

• Jesper.B
Hoe is het geluid met deze Helix subwoofer? Ik begreep dat de sub erg slecht presteert als deze precies tegen de laadvloer aan zit.

Ik hoor het graag.
Kecin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:51:
Ik had nog wat foto’s beloofd. Auto is wel smerig en niet mijn oprit, maar toe maar haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tint op de achterlichten en voorruiten is niet heel duidelijk. Booskijkers zie je ietsjes. Allemaal vrij subtiel proberen te doen. Plek van het reservewiel ligt de VW Helix Sub (geen DynaAudio pakket, maar speakers laten vervangen door de leverende dealer en los betaald en niet bij de private-lease in).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jesper.B schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:00:
Hoe is het geluid met deze Helix subwoofer? Ik begreep dat de sub erg slecht presteert als deze precies tegen de laadvloer aan zit.

Ik hoor het graag.

[...]
Ben geen audiofiel maar hij doet het aardig. Mijn vrouw vind de bas storend, heb hem vrij hoog staan ivm Iron Maiden, die bas die wil je qua afmixen wat harder dan een top 40 hit. Beter dan menig auto waar ik de afgelopen jaren in gereden heb. Incl de surround set van Lexus ls300.
Heb uiteindelijk ook andere speakers in de deuren en demping erbij gedaan/geondergandeld

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• FrankVolt
Past niet, zit bij mij het reserve wiel ;)

Had ik er later bij gekocht uit een sloop golf V (thuiskomertje plus krikset 75 euro). Gepruts met een compressortje en spuitbus (zit er nog wel in hoor). Gewoon een thuiskomertje is wel zo makkelijk, uiteraard ook even getest of het past.

• WackoH
Deze week 2x keer naar m'n ouders geweest die een kleine 200 km verderop wonen.

Vrijdag met de eGolf.
Ik wilde vantevoren nog tot max opladen maar om de een of andere reden bleek er bij vertrek niets bijgeladen. Dus onderweg een snellader zoeken. De eerste parkeerplaats had er geen. De tweede wel en was netjes aangeven, maar nog niet operationeel. Dus op tandvlees met nog 8 km over de derde bereikt.
Dan na aankomst aan het lokale 11 kW laadpunt die gelukkig vrij bleek (ondanks dat een App van Allegro zelf aangaf dat beide punten bezet waren).
Na 1.5 uur weer weggegaan, natuurlijk slecht enkele tientallen km's geladen.
Dus, onderweg weer aan de snellader. Zoon moest geen werken, dus zo snel mogelijk weer door. Maar ja, tegenwind... Dus hoger verbruik en nog een keer aan de snellader. En dus te laat thuis.

Ik was er wel even klaar mee.
Vandaag met m'n Peugeot 508SW (diesel) heen en weer.
Wat een genot. Het is een heerlijke reiswagen met betere stoelen dan van de Golf.
En vooral: Geen laadstress... Nog geen 30% van de tank gebruikt (heen + terug...). De reservetank van Peug heeft bijna net zo veel bereik als een volle lading van de eGolf.

Ja, je moet met een elektrische auto plannen bla die bla. He is een andere manier van rijden bla bla bla...
Het zal allemaal wel.
De eGolf is een leuke boodschappenauto. Maar voor wat langere afstanden is het gewoon gek*t en gestress....

• DDDikkiedik
Hij is niet ideaal voor lange afstanden in korte tijd. Dat klopt helemaal. Daar is de prijs dan ook naar.

Verder vind ik de app wel handig, kun je altijd zien of hij goed oplaadt (bij mij werkt de app meestal). Maar als je binnen twee uur weer weg moet, dan is zo'n auto gewoon niet handig. Met bezoek van drie uur zou de auto vol zijn.

Daar staat tegenover dat je aan diesel drie keer zoveel kwijt bent dan aan gewone stroom.

• maharens
WackoH schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:16:
Deze week 2x keer naar m'n ouders geweest die een kleine 200 km verderop wonen.

Vrijdag met de eGolf.
Ik wilde vantevoren nog tot max opladen maar om de een of andere reden bleek er bij vertrek niets bijgeladen. Dus onderweg een snellader zoeken. De eerste parkeerplaats had er geen. De tweede wel en was netjes aangeven, maar nog niet operationeel. Dus op tandvlees met nog 8 km over de derde bereikt.
Dan na aankomst aan het lokale 11 kW laadpunt die gelukkig vrij bleek (ondanks dat een App van Allegro zelf aangaf dat beide punten bezet waren).
Na 1.5 uur weer weggegaan, natuurlijk slecht enkele tientallen km's geladen.
Dus, onderweg weer aan de snellader. Zoon moest geen werken, dus zo snel mogelijk weer door. Maar ja, tegenwind... Dus hoger verbruik en nog een keer aan de snellader. En dus te laat thuis.

Ik was er wel even klaar mee.
Vandaag met m'n Peugeot 508SW (diesel) heen en weer.
Wat een genot. Het is een heerlijke reiswagen met betere stoelen dan van de Golf.
En vooral: Geen laadstress... Nog geen 30% van de tank gebruikt (heen + terug...). De reservetank van Peug heeft bijna net zo veel bereik als een volle lading van de eGolf.

Ja, je moet met een elektrische auto plannen bla die bla. He is een andere manier van rijden bla bla bla...
Het zal allemaal wel.
De eGolf is een leuke boodschappenauto. Maar voor wat langere afstanden is het gewoon gek*t en gestress....
Ik zal niet ontkennen dat een E-Golf geen mega bereik heeft, maar waarom niet gewoon bij Fastned geladen? Tenminste, ik lees dat niet in je verhaal.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:33

MLLL

Palm Treo 650

DDDikkiedik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:39:
Hij is niet ideaal voor lange afstanden in korte tijd. Dat klopt helemaal. Daar is de prijs dan ook naar.
Goedkoopste Golf EV op Gaspedaal 21.000 euro en dat voor een auto die nieuw een vanafprijs had van 36.000 euro.
Hoop geld voor een 8 jaar oude auto met een range waar je eigenlijk niets mee kunt.

Mijn inziens is de prijs er helemaal niet naar.
Eigenlijk bijna lachwekkend.

• S_Chief
  • Niet online
Range waar je niets mee kunt is zwaar overdreven. Ik neem 'm soms mee naar kantoor (65 km enkele rit, 95% snelweg) en aan het eind van de dag heb ik nog 90 km over. Dikke prima.

Je moet er soms gewoon iets meer moeite voor doen als je > 200 km per dag rijdt (even We Connect openen om te kijken of het laden goed gaat en een paar verschillende apps/pasjes voor laadpalen gebruiken). En soms zit het tegen, absoluut. Reed zelf gisteren de afslag voor een snellader voorbij, dus ik kwam met 10 km aan bij de volgende snellader. :+ Eigen schuld, maar met 20 minuten had ik weer meer dan genoeg om verder te rijden en later weer terug te keren naar huis.

Maak je serieuze afstanden dan is de e-Golf minder geschikt, maar dat is logisch.

[Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 21-08-2022 23:22]

• Whis!
  • Niet online
Kreeg een week of 5 geleden deze melding. Band opgepompt, en melding gereset. 2 weken later dezelfde melding. Ook wederom linksvoor. Band oogt niet 'lek' of iets dergelijks dus weer opgepompt. Ging nauwelijks iets in dus ik vermoed iets met de sensor? Vandaag plots weer de melding. Mag straks langs de garage rijden :+

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41:
Kreeg een week of 5 geleden deze melding. Band opgepompt, en melding gereset. 2 weken later dezelfde melding. Ook wederom linksvoor. Band oogt niet 'lek' of iets dergelijks dus weer opgepompt. Ging nauwelijks iets in dus ik vermoed iets met de sensor? Vandaag plots weer de melding. Mag straks langs de garage rijden :+

[Afbeelding]
Exact dat had ik ook, mee naar de dealer geweest en die konden ook niets vinden. Band is toen (kosteloos) vervangen en sindsdien probleem verholpen :)

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:50:
[...]

Exact dat had ik ook, mee naar de dealer geweest en die konden ook niets vinden. Band is toen (kosteloos) vervangen en sindsdien probleem verholpen :)
Ah. Vervangen ze dan ook echt één band? Op dezelfde as is het toch gewenst om dezelfde banden in dezelfde staat te hebben?

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:28:
[...]

Ah. Vervangen ze dan ook echt één band? Op dezelfde as is het toch gewenst om dezelfde banden in dezelfde staat te hebben?
Yup bij mij is 1 band vervangen. Udenhout Eindhoven.

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee