Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
trippelb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:19:
Je hebt hem ook leeg gekregen bedoel je?
Ik heb het vol gekregen van Volkswagen.
Maar de partij die het komt ophalen is niet Volkswagen. Maar een bedrijf\partner in samenwerking met Volkswagen.

Het is ook normaal dat als je een auto nieuw koopt of lease't dat het vol is.
Maar met inleveren niet. Of het nou lease is of particulier verkoop moet niet uitmaken.

Staat ook verder niks in de voorwaarde. Behalve dat je het vol krijgt tijdens levering.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
Jeetje, hang dat ding gewoon aan de lader.. Je laat je wel kennen hoor.

Zou jij ook toch ook willen, dat mensen dat voor jou deden als je auto's zou ophalen voor werk. Het is een verzoek, geen verplichting. Wees een beetje aardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:03
Atsiz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:16:
Ik lever mijn e-Golf morgen in. Word voor de deur opgehaald.

Krijg ik een telefoon met het verzoek om de auto vol te gooien. Want ze moeten de auto 140km ergens verderop brengen. Huh? Waarom zou ik daarvoor moeten draaien?

Volgens Volkswagen mag ik de auto leeg leveren. Hun vonden het ook een raar verzoek. Maar is wel netjes dat er wat % in zit zodat ze naar een snellader kunnen.

Ik vond het een asociaal verzoek.
Als je dit al asociaal vind..... 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:23

MLLL

Palm Treo 650

Ik vind het eerder asociaal als je zo'n ding leeg meegeeft.

Wees blij dat ze hem komen ophalen ipv dat je hem zelf moet inleveren 140km verderop.

• Atsiz
MLLL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 06:01:
Ik vind het eerder asociaal als je zo'n ding leeg meegeeft.

Wees blij dat ze hem komen ophalen ipv dat je hem zelf moet inleveren 140km verderop.
Ik lever het ook niet op 0% hoor. Hij staat 40% vol.

Maar ik hoef het zeker niet 140km verderop in te leveren.
Ik heb het in mijn eigen stad opgehaald. Hooguit 10km verderop. Vanuit een Volkswagen dealer.

Maar zij willen de auto graag ergens aan de andere kant van Nederland hebben. Waarschijnlijk omdat de auto al verkocht is ofzo. Dus ookal zou ik de auto zelf moeten inleveren had dat niet 140km verderop gehoeven. Er zijn zat inleverpunten waar ik zelf woon. Die allemaal circa 10km verderop zijn.

Vond het een anormale verzoek vandaar, omdat zij de auto liever elders willen hebben.
Waar ik het niet hoef in te leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Atsiz op 17-02-2022 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-08 11:01
Atsiz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Ik lever het ook niet op 0% hoor. Hij staat 40% vol.

Maar ik hoef het zeker niet 140km verderop in te leveren.
Ik heb het in mijn eigen stad opgehaald. Hooguit 10km verderop. Vanuit een Volkswagen dealer.

Maar zij willen de auto graag ergens aan de andere kant van Nederland hebben. Waarschijnlijk omdat de auto al verkocht is ofzo. Dus ookal zou ik de auto zelf moeten inleveren had dat niet 140km verderop gehoeven. Er zijn zat inleverpunten waar ik zelf woon. Die allemaal circa 10km verderop zijn.

Vond het een anormale verzoek vandaar, omdat zij de auto liever elders willen hebben.
Waar ik het niet hoef in te leveren.
Beste mede tweaker,

er word een beroep gedaan op je vriendelijkheid.
Dus om hen te helpen word het gewaardeerd als je hem vol weg kan zetten.

Klaarblijkelijk ben jij niet zo vriendelijk hen te helpen, het zit je zelfs zo hoog dat je het deelt op dit forum.
Ik zou zeggen relax, als we elkaar een beetje kunnen helpen creëren we een meer vriendelijke maatschappij ipv ik voel me aangevallen maatschappij relaxxxxx d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Rdestructo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Beste mede tweaker,

er word een beroep gedaan op je vriendelijkheid.
Dus om hen te helpen word het gewaardeerd als je hem vol weg kan zetten.

Klaarblijkelijk ben jij niet zo vriendelijk hen te helpen, het zit je zelfs zo hoog dat je het deelt op dit forum.
Ik zou zeggen relax, als we elkaar een beetje kunnen helpen creëren we een meer vriendelijke maatschappij ipv ik voel me aangevallen maatschappij relaxxxxx d:)b
Het zit mij niet hoog. Ik vond het een anormale verzoek vandaar dat ik dit even deelde met de forum :) Want er zijn vele mede-Tweakers die ook hun e-Golf via een private lease structuur hebben. Die moeten ook uiteindelijk hun auto inleveren.

Het is niet dat ik gratis de auto vol kan gooien (kan niet thuisladen). Ik ben gauw 2 tientjes kwijt.

Maar blijkbaar kom ik niet vriendelijk \ gierig over omdat ik een onbekende bedrijf\persoon niet 2 tientjes wil voorschieten :9 dat kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Atsiz op 17-02-2022 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:29
Dan betaal je wel dure stroom...
Hij was al 40% vol. Dus 60% van circa 36kWh = 21,6 kWh. Ik betaal (ook aan een publiek laadpunt) circa 0,30 euro, dus nog geen 6,50 euro....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 08:38
Oei, dat wordt een extra strenge inspectie vandaag. :+

Maar zonder gein: hangt er ook een beetje af van hoe ze het vragen. Als ze het normaal vragen, prima. Als ze komen met "We verwachten" of "U dient ervoor te zorgen" dan is dat wel wat anders en wil ik ook nog best moeilijk doen als de voorwaarden duidelijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-01-2023

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Sinds 2 dagen hangt mijn We Connect App bij opstarten (iPhone 11 Pro). Tellie al ge-herstart, geen suc6. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vutd4kJnyaGR4L3wTBjGPhhcjs8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/up4XeqtjrY3WcrLwmMN4UrwD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Spitfire26B schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:17:
Sinds 2 dagen hangt mijn We Connect App bij opstarten (iPhone 11 Pro). Tellie al ge-herstart, geen suc6. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Hier ook, is vrij normaal vandaar dat ik t programma al 2 jaar NieConnect noem ;)
VW moet weer een servertje rebooten denk ik.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Spitfire26B schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:17:

[Afbeelding]
Geen last van op dit moment ( Samsung S10/Android 12).
Heb wel is dat ik op nieuw moet inloggen, maar das meestal na een update.
Verder weinig problemen mee, maar gebruik de app pas 2 maanden d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rdestructo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Geen last van op dit moment ( Samsung S10/Android 12).
Heb wel is dat ik op nieuw moet inloggen, maar das meestal na een update.
Verder weinig problemen mee, maar gebruik de app pas 2 maanden d:)b
Ik kom op iOS al 3 dagen niet verder dan dit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLmJSwr3HN2nKMUhawo3VqAkFRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1mPytNsljZRflbkjnLq0WIVI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Tomba schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Ik kom op iOS al 3 dagen niet verder dan dit;
[Afbeelding]
Yup, heb de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd toen kwam het zaakje weer tot leven. Niet doen als je de S-Pincode bent vergeten dan ben je nog wel ff zoet met de recovery :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt9BjT_B-b96HBJhKrhiBZBYJHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T50oCMeODjlJQth4iLRbiEJw.png?f=fotoalbum_large

App er af en er opnieuw op. Ik weet niet wat een S-pincode is. Vroeg ie niet om. E-mail adres en wachtwoord, die staat in mijn “Wachtwoorden” lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Spitfire26B schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 06:09:
[Afbeelding]

App er af en er opnieuw op. Ik weet niet wat een S-pincode is. Vroeg ie niet om. E-mail adres en wachtwoord, die staat in mijn “Wachtwoorden” lijst.
Dat heeft bij mij ook geholpen inderdaad. Wat een grap dit product….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Spitfire26B schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 06:09:
[Afbeelding]

Ik wist het ook niet maar kon vervolgens de hele telefonische molen weer door met VW om het geactiveerd te krijgen :X . Mooi plaatje van een eGolf trouwens, die mag ik ook niet van de app :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 10:57
Het valt mij op dat mijn E-Golf constant tot 100% aan het laden is, nu is dit niet geweldig voor de accu dus heb ik deze liever op 80%.
Dit was ook altijd wel het geval maar nu lijkt deze regel weg te zijn. De onderste ladingstoestand zou dit toch moeten regelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqJN9tilZNsYdnaN6TjXUD89ew8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2twzD3GXEudxujn32dZZvD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
Vaatdoek82 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:01:
Het valt mij op dat mijn E-Golf constant tot 100% aan het laden is, nu is dit niet geweldig voor de accu dus heb ik deze liever op 80%.
Dit was ook altijd wel het geval maar nu lijkt deze regel weg te zijn. De onderste ladingstoestand zou dit toch moeten regelen?

[Afbeelding]
Het is niet erg intuïtief en werkt precies andersom.. Onderste ladingtoestand is tot welk % de auto direct gaat laden als je 'm aansluit. Vanaf dat % zal hij wachten op het schema. Bij gepland vertrek en laadlocatie kun je het maximale % instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
romon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Het is niet erg intuïtief en werkt precies andersom.. Onderste ladingtoestand is tot welk % de auto direct gaat laden als je 'm aansluit. Vanaf dat % zal hij wachten op het schema. Bij gepland vertrek en laadlocatie kun je het maximale % instellen.
Maar als je zegt tot welk percentage zou hij die 80 procent die ik heb ingesteld toch niet mogen passeren?
Of is die max 80% alleen te bereiken m.b.v. vertrektijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
Vaatdoek82 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Maar als je zegt tot welk percentage zou hij die 80 procent die ik heb ingesteld toch niet mogen passeren?
Of is die max 80% alleen te bereiken m.b.v. vertrektijden?
Max % kan alleen via vertrektijden. Ik heb er iedere dag gewoon één instaan, zonder voorverwarmen of iets. Dan kun je een laadlocatie selecteren en je max instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand hier toevallig de LED achterlichten met dynamische knipperlichten achteraf laten inbouwen? Of iemand met de kennis of dit plug & play is?

Ik vind nogal veel tegenstrijdig berichten. En alle tutorials die te vinden zijn, zijn amerikaans en daarbij een upgrade van de pre-facelift naar facelift achterlichten.

Van LED facelift naar LED facelift met dynamische knipperlichten is weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
paulcito schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:33:
Heeft iemand hier toevallig de LED achterlichten met dynamische knipperlichten achteraf laten inbouwen? Of iemand met de kennis of dit plug & play is?

Ik vind nogal veel tegenstrijdig berichten. En alle tutorials die te vinden zijn, zijn amerikaans en daarbij een upgrade van de pre-facelift naar facelift achterlichten.

Van LED facelift naar LED facelift met dynamische knipperlichten is weinig te vinden.
Goedendag, ja dit is zeker mogelijk.
Echter zullen deze units ingeleerd moet worden.
Je kunt ze zelfs bestellen op de volkswagen site, daar betaal je 850 euro voor incl inbouw bij de dealer.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik had het gezien op de VW site. Alleen wanneer ik daar mijn kenteken invoer dan staat er dat de set niet geschikt is voor de e Golf 🧐.

Ik zal de dealer eens bellen…

Ps… sowieso is 850 euro eigenlijk wel schofterig veel voor een paar achterlichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
paulcito schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:47:
Ik had het gezien op de VW site. Alleen wanneer ik daar mijn kenteken invoer dan staat er dat de set niet geschikt is voor de e Golf 🧐.

Ik zal de dealer eens bellen…

Ps… sowieso is 850 euro eigenlijk wel schofterig veel voor een paar achterlichten
Inderdaad erg veel geld voor iets dat je zelf niet eens ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean91
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onpyPeJFrBgOMrVIxOdrEC-t-v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLIzeCp5sguRxFFeHPry5KPG.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag precies twee maanden in mijn bezit (zo blij mee), maar vandaag was het helaas al prijs. Ergens al bang voor na verschillende berichten hier op dit forum, maar helaas ook uitgekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 20:13
Sean91 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:28:
[Afbeelding]

Vandaag precies twee maanden in mijn bezit (zo blij mee), maar vandaag was het helaas al prijs. Ergens al bang voor na verschillende berichten hier op dit forum, maar helaas ook uitgekomen. :(
Pfff vervelend man, sterkte ermee! Heb je een alarm?

Bij ons in de wijk is eergisteren ook weer ingebroken in een e-Golf en de navigatie + audio meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaatdoek82
[Afbeelding]

Lijkt mij echt enorm naar om zo s'ochtends je auto aan te treffen..
Zelf ben ik al zo paranoia geworden dat ik een grote powerbank heb aangeschaft die ik aansluit op de dashcam wanneer ik ergens aan het laden ben en het niet helemaal vertrouw.
Laatst mijn laadkabel die nog half in de lader hing (kapot gemaakt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2PGnMdsStzEyiWDdM-7fzU1TnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlyhlo1CrMiSGcIdnbL5m4Xy.jpg?f=fotoalbum_large Net daarvoor nog iemand die zijn deur nog even in mijn portier had geslagen (met moeite achtergekomen wie het was.. wordt momenteel gespoten). Auto nog maar een maand in bezit, vertrouwen van de mens gaat wel achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Uitgesteld laden

Ik wil eens informeren of iemand anders dit probleem ook heeft.
Ik laad altijd openbaar, dit doe ik met uitgesteld laden.
Meestal laad de Golf direct tot 50% (zet hem meestal rond de 30/40% aan de lader).
Nu gaat dit eigenlijk altijd goed maar zodra er een 2de EV bij komt om te laden weigert de Golf of de paal
tot 80% te laden en voor te verwarmen.
Ik gok dat het de paal is die dit probleem veroorzaakt, iemand dit dit herkent?

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vaatdoek82 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Lijkt mij echt enorm naar om zo s'ochtends je auto aan te treffen..
Zelf ben ik al zo paranoia geworden dat ik een grote powerbank heb aangeschaft die ik aansluit op de dashcam wanneer ik ergens aan het laden ben en het niet helemaal vertrouw.
Laatst mijn laadkabel die nog half in de lader hing (kapot gemaakt):
[Afbeelding] Net daarvoor nog iemand die zijn deur nog even in mijn portier had geslagen (met moeite achtergekomen wie het was.. wordt momenteel gespoten). Auto nog maar een maand in bezit, vertrouwen van de mens gaat wel achteruit.
Jezus wie doet zoiets? (En waarom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:23
Rdestructo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:06:
Uitgesteld laden

Ik wil eens informeren of iemand anders dit probleem ook heeft.
Ik laad altijd openbaar, dit doe ik met uitgesteld laden.
Meestal laad de Golf direct tot 50% (zet hem meestal rond de 30/40% aan de lader).
Nu gaat dit eigenlijk altijd goed maar zodra er een 2de EV bij komt om te laden weigert de Golf of de paal
tot 80% te laden en voor te verwarmen.
Ik gok dat het de paal is die dit probleem veroorzaakt, iemand dit dit herkent?
Ik herken het niet, maar ik laad niet uitgesteld openbaar. Is het niet de bedoeling te laden en je auto weer te verplaatsen? Van 40 naar 80% is twee uurtjes werk ongeveer.

Maar los daarvan, de Golf ziet niet dat er een tweede auto bij komt. Dus het probleem zal in de paal zitten. Wellicht omdat de Golf stopt met laden op 50% dat de paal dan denkt dat het klaar is. Als de Golf dan een paar uur later weer stroom vraagt wil de paal je pasje weer zien oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Sefa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Ik herken het niet, maar ik laad niet uitgesteld openbaar. Is het niet de bedoeling te laden en je auto weer te verplaatsen? Van 40 naar 80% is twee uurtjes werk ongeveer.

Maar los daarvan, de Golf ziet niet dat er een tweede auto bij komt. Dus het probleem zal in de paal zitten. Wellicht omdat de Golf stopt met laden op 50% dat de paal dan denkt dat het klaar is. Als de Golf dan een paar uur later weer stroom vraagt wil de paal je pasje weer zien oid
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Via mijn thuis laadpaal werkt dit ook prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Sefa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Ja je hebt gelijk laden en weer weg, alleen om nou weer mijn bed weer uit te moeten om hem te verplaatsen :O (na 22:00 aan de lader).
Daarbij hebben we meerdere laadpalen op korte afstand die heel vaak vrij zijn.

Het vreemde is (voor mij dan) dat het uitgestelde laden en voorverwarmen probleemloos werkt al er geen 2de auto aan de paal is gekomen na mij.
Er is maar 1 vak voor EV's (2 laadpunten) dus vaak staan er voor en achter al een ICE geparkeerd en dan werkt het dus probleemloos :Y

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56
[Afbeelding]

In de e-golf fb group postte gisteren iemand over 4 diefstallen in 6 maanden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 09:04
Toen ik 1.5 jaar geleden de egolf kreeg kocht ik via marktplaats een Tesla wallconnector om thuis te laden. Ik heb hem echter nog niet geïnstalleerd ivm verhuisplannen. Bij mijn nieuwe huis wil ik wel een lader aan de muur. Is deze Tesla lader nog steeds een goede optie, of is verkopen en een ander kopen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:30
berndw schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:25:
Toen ik 1.5 jaar geleden de egolf kreeg kocht ik via marktplaats een Tesla wallconnector om thuis te laden. Ik heb hem echter nog niet geïnstalleerd ivm verhuisplannen. Bij mijn nieuwe huis wil ik wel een lader aan de muur. Is deze Tesla lader nog steeds een goede optie, of is verkopen en een ander kopen beter?
Prima lader. Iedere lader die 7,2Kwh kan laden is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:18
Dat is te eenvoudig en klopt niet.

De e-Golf gebruikt nl. maar 2 (van de 3) fasen om te laden.
Bij een driefasen aansluiting is dat dan 2x 16A --> 7.36 kW

Beter is vermoedelijk:
'Iedere lader die 11kW kan laden is goed'

Helaas weet ik dit uit ervaring.
Ik zou een 11 kW laadpunt krijgen. Maar door gebrek aan communicatie tussen de verschillende partijen staat die op 6.9 kW ingesteld.
Nou ja, weinig aan de hand toch? Dat is bijna 7,2 kW
Not...
Want het 3x10A (=6.9 kW), dus de auto laadt maar met 2/3 daarvan, oftewel 4.5 kW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 08:29
Gebruik al bijna twee jaar de TWC super eenvoudig te installeren en in te stellen. Ja jammer dat de E-golf maar max twee fases laad. Laad snelheden zijn in de TWC in te stellen zodat niet direct de de zekeringen eruit vliegen. Je kan zelfs middels een micro computertje (zie andere topics) de laadsnelheid afstemmen op het gebruik in huis en de restcapaciteit.

Kortom, ben zelf zeer tevreden met de TWC. Heeft ook als voordeel dat je niet eerst nog met pasjes in de weer hoeft. Stekker er in en laden maar. Super apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:54
Ik heb zelf ook de TWC, in 1,5 jaar tijd 2x gehad dat de auto in de ochtend niet was geladen. Streep op de TWC was dan rood. Na herstart deed hij het weer wel gewoon.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Heb een maal een rood lampje gehad, na reset opgelost. Had het gelijk bij het aansluiten (en controle). Ik denk dat er dan iets niet goed met de communicatie is gegaan met de auto. Heb één keer, in de app gezien dat de laadkabel niet goed zat. Bleek bij de auto dat de kabel niet goed (diep genoeg in de auto was gedrukt) Had geen melding op de TWC. Maakte dus geen goed contact.

Ik controleer nu ook altijd of de communicatie werkt. Ik doe meestal uitgesteld laden (begint om 23:00 ivm daluren). Als je de stekker 's middags in de auto steekt zie je dat hij even contact maakt met de TWC (die hoor je ook een klik geven) en je ziet even de laadstreep lopen. Dan stopt dat totdat de laadsessie begint.

Ja, je wilt 's morgens wel dat de auto vol is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
FrankVolt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:42:
Gebruik al bijna twee jaar de TWC super eenvoudig te installeren en in te stellen. Ja jammer dat de E-golf maar max twee fases laad. Laad snelheden zijn in de TWC in te stellen zodat niet direct de de zekeringen eruit vliegen. Je kan zelfs middels een micro computertje (zie andere topics) de laadsnelheid afstemmen op het gebruik in huis en de restcapaciteit.

Kortom, ben zelf zeer tevreden met de TWC. Heeft ook als voordeel dat je niet eerst nog met pasjes in de weer hoeft. Stekker er in en laden maar. Super apparaat!
Maikie18 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:29:
Ik heb zelf ook de TWC, in 1,5 jaar tijd 2x gehad dat de auto in de ochtend niet was geladen. Streep op de TWC was dan rood. Na herstart deed hij het weer wel gewoon.
Ik ben sinds Woensdag de trotse eigenlaar van de E-Golf uit 2018, wat een heerlijke auto.
Maar nu ben ik opzoek naar een elektrische thuis lader (wallbox).
Ik zie dat bijv jullie beiden een WTC hebben, is deze optimaal voor een E-Golf? Of heb je nog betere?
Ik rij nu nog ongeveer 40 km per dag, kan binnenkort ook op het werk (zo goed als gratis) laden.

Waarom dan toch een thuis lader. (We hebben zonnepanelen, niet afhankelijk zijn van werk laadpunt, netjes ipv kabel naar binnen trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ramon27 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:27:
[...]

[...]

Ik ben sinds Woensdag de trotse eigenlaar van de E-Golf uit 2018, wat een heerlijke auto.
Ik zie dat bijv jullie beiden een WTC hebben, is deze optimaal voor een E-Golf? Of heb je nog betere?
Ik rij nu nog ongeveer 40 km per dag, kan binnenkort ook op het werk (zo goed als gratis) laden.

Waarom dan toch een thuis lader. (We hebben zonnepanelen, niet afhankelijk zijn van werk laadpunt, netjes ipv kabel naar binnen trekken).
Ik ben zelf heel content met de Go-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Op Marktplaats kan je al een TWC kopen vanaf c.a. 350 euro.

Je moet wel zelf de kennis/kunde hebben om hem aan te sluiten maar dat geldt voor elke lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
FrankVolt schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:25:
Op Marktplaats kan je al een TWC kopen vanaf c.a. 350 euro.

Je moet wel zelf de kennis/kunde hebben om hem aan te sluiten maar dat geldt voor elke lader.
Een elektricien moet dit toch wel kunnen?

Kan je deze ook afschermen voor alleen privé gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• note
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10-2023
Sinds een maand ben ik in bezit van een e-Golf uit 2018 met ongeveer 55.000 km op de teller. Er zit nog een jaar verlengde fabrieksgarantie op.
Mooie auto, rijdt heerlijk, maar de range indicator komt na volledig opladen nooit boven de 130km uit. Ook al rijden we zuinig met gemiddeld zo'n 15kWh/100km.

Laatst bij een rit van 134km met climate control off zei de auto 17,5kWh en 76% van de accu verbruikt te hebben. Omgerekend kom ik dan op een totale accucapaciteit van 23kWh. Dat is toch veel minder dan 32kWh?

Vandaag is de auto daarom bij de VW dealer geweest, die kon geen storing vinden en zegt dat deze range binnen de normen valt. Wel alles gereset en laatste software erop, maar dit lijkt geen verschil te maken.

Wat zegt jullie range indicator op een dag als vandaag? Als ik de thread teruglees lijken de meeste van jullie een aanzienlijk hogere range op de indicator te hebben. Moet ik me zorgen maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAxFy7WPTu5h3t4tlGKzE_629Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1mWdYDCHBvzLQlBPt8YA6cW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@note Doet mij denken aan de posts van deze user: Het grote Volkswagen e-Golf topic

Uitkomst staat hier: Madencio in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09 12:30
Precies. En dit valt zeker niet binnen de normen. Ik geloof niet dat hij bij mij ooit onder de 170 heeft gestaan, terwijl hij volledig opgeladen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Op zich vind ik 76% verbruiken op een rit van 134 km niet eens zo gek, als dat een snelwegrit was met flinke stukken 130 of meer in dit weer. Of als het veel kleine ritjes waren met voorverwarmen. Dat komt toch neer op 170-180 km op een volle accu, wat afhankelijk van hoe je de auto gebruikt best kan.

Maar met lagere snelheden, in 1 rit met climate uit? Dan wel weinig range. Helemaal als de auto niet op winterbanden staat. Met mijn gebruik op dit moment, ongeveer 90% snelweg waarvan het meeste tussen de 100 km/h tijden met de cruise op 106, kom ik toch eerder rond de 200 km ver. Wel zonder winterbanden en met warmtepomp, maar met de 17 inch madrid set in plaats van de 16 inch meer ecogerichte Astana set en climate control aan. En met een volle accu <130 km range zien in de GoM is mij niet eens gelukt met een stuk autobahn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
note schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:34:
Sinds een maand ben ik in bezit van een e-Golf uit 2018 met ongeveer 55.000 km op de teller. Er zit nog een jaar verlengde fabrieksgarantie op.
Mooie auto, rijdt heerlijk, maar de range indicator komt na volledig opladen nooit boven de 130km uit. Ook al rijden we zuinig met gemiddeld zo'n 15kWh/100km.

Laatst bij een rit van 134km met climate control off zei de auto 17,5kWh en 76% van de accu verbruikt te hebben. Omgerekend kom ik dan op een totale accucapaciteit van 23kWh. Dat is toch veel minder dan 32kWh?

Vandaag is de auto daarom bij de VW dealer geweest, die kon geen storing vinden en zegt dat deze range binnen de normen valt. Wel alles gereset en laatste software erop, maar dit lijkt geen verschil te maken.

Wat zegt jullie range indicator op een dag als vandaag? Als ik de thread teruglees lijken de meeste van jullie een aanzienlijk hogere range op de indicator te hebben. Moet ik me zorgen maken?

[Afbeelding]
Mijn e-golf uit 2017 laat nog steeds 249 km zien als ie vol is, dus dit lijkt me niet normaal. Ik ga die 249 ook niet halen uiteraard, maar hij laat het nog wel zien. De vraag is hoe belangrijk het is dat dit niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Mijn e-golf geeft aan dat het tijd is voor een inspectie, dus even gebeld met VW. Die hebben ergens eind mei pas tijd hiervoor. Dit wordt dus bijna 2 maanden lang elke dag met een irritante piepje en melding in- en uitstappen.. :p

Iemand hier al onderhoud gehad? Wat hebben ze zoal nagekeken en vervangen/verholpen?
Ik merk dat mijn ruitenwissers niet meer 100% zijn en dat beide sleutels aangeven dat het batterijtje (bijna) leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:59:
Mijn e-golf geeft aan dat het tijd is voor een inspectie, dus even gebeld met VW. Die hebben ergens eind mei pas tijd hiervoor. Dit wordt dus bijna 2 maanden lang elke dag met een irritante piepje en melding in- en uitstappen.. :p

Iemand hier al onderhoud gehad? Wat hebben ze zoal nagekeken en vervangen/verholpen?
Ik merk dat mijn ruitenwissers niet meer 100% zijn en dat beide sleutels aangeven dat het batterijtje (bijna) leeg is.
Ja herkenbaar, ik moest 1.5 maand wachten. Geen idee wat ze hebben gedaan, hij heeft er zo'n beetje de hele dag gedaan. Ruitsenwissers inderdaad laten vervangen, want die stuiterden flink op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Whis! schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:59:

Het grappige is dat ze dan ook doodleuk vertellen dat je in de periode tussen "beurt nodig" en je daadwerkelijke beurt je ook geen mobiliteitsgarantie meer krijgt. Stel de auto had 5 april de beurt moeten hebben en je gaat pas 25 mei, dan heb je grofweg 1,5 maand kans dat ze je niet komen helpen. Vraag me af of dat in de praktijk ook zo hard gespeeld wordt als je al een afspraak hebt staan maar ok.

Verder heeft onze eGolf uit 2017 in augustus 2021 al een beurt gehad. Is het een leaseauto? Anders zou ik wissers en batterij lekker zelf doen... Verder vraag ik me af wat er behalve uitlezen, evt updates uitvoeren, wat controles etc nog meer nodig is. Maar goed, hij heeft hier nog t/m eind dit jaar fabrieksgarantie dus liever maar het zekere voor het onzekere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:04:
[...]

Ja herkenbaar, ik moest 1.5 maand wachten. Geen idee wat ze hebben gedaan, hij heeft er zo'n beetje de hele dag gedaan. Ruitsenwissers inderdaad laten vervangen, want die stuiterden flink op het glas.
Wissers stuiteren idd al een tijdje. Merk ook dat de banden steeds slechter grip hebben op regenachtige dagen (zelfs als ik redelijk rustig accelereer). Geen idee of nieuwe banden hierin een rol kunnen spelen.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:31:
[...]

Het grappige is dat ze dan ook doodleuk vertellen dat je in de periode tussen "beurt nodig" en je daadwerkelijke beurt je ook geen mobiliteitsgarantie meer krijgt. Stel de auto had 5 april de beurt moeten hebben en je gaat pas 25 mei, dan heb je grofweg 1,5 maand kans dat ze je niet komen helpen. Vraag me af of dat in de praktijk ook zo hard gespeeld wordt als je al een afspraak hebt staan maar ok.

Verder heeft onze eGolf uit 2017 in augustus 2021 al een beurt gehad. Is het een leaseauto? Anders zou ik wissers en batterij lekker zelf doen... Verder vraag ik me af wat er behalve uitlezen, evt updates uitvoeren, wat controles etc nog meer nodig is. Maar goed, hij heeft hier nog t/m eind dit jaar fabrieksgarantie dus liever maar het zekere voor het onzekere :)
Lease idd. Batterijtje of wissers vervangen is kinderlijk eenvoudig maar ik betaal niet voor niks een premium prijs dus ik laat me graag ontzorgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die batterij is leeg voordat je voor onderhoud gaat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@J0YR1D3R Vijf jaar fabrieksgarantie op een eGolf? Niet bij Pon toch? Die levert nog steeds 2 jaar garantie op EVs, waar brandstofmodellen wel 4 jaar krijgen. Wel intussen 'tot en met 5 of 7 jaar gratis onderhoud' en 8 jaar (of 160.000km) op de accu. En nog steeds de eerste beurt na 2 jaar, daarna per jaar, zoals bij brandstofmodellen. Ook het daadwerkelijk opschorten van de mobiliteitsgarantie ook al heb je een afspraak staan zou me bij Pon eerlijk gezegd niet verbazen, Pon is sowieso wat minder scheutig met extraatjes, service en coulance dan onze oosterburen, waar een olieverbruik van 1 liter per 600km bij een Passat 1.4 TSI stiekem toch geen producteigenschap is zoals Pon met droge ogen durfde te beweren.

@S_Chief Dat klopt, met de batterij haal je niet de eerste beurt, de eerste is na een jaar en een paar maanden wel leeg. Maar bij mij doet de 2e sleutel het nog wel prima. Zou je daarom na de eerste beurt ook jaarlijks een beurt moeten doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

@DeGroteMuis / @S_Chief wat doen jullie dan met die sleutel? Wij hebben de auto inmiddels 26 maanden en (bij mijn weten) nog met de originele batterij in de sleutel. Reservesleutel gebruiken we sowieso nooit dus geen idee hoe daar de status van is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:30:
@J0YR1D3R Vijf jaar fabrieksgarantie op een eGolf? Niet bij Pon toch?
Dat heet Anschlussgarantie d:)b Wanneer dat op een Duitse eGolf zit is dat in NL ook gewoon geldig :)
Tomba schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:32:
@DeGroteMuis / @S_Chief wat doen jullie dan met die sleutel? Wij hebben de auto inmiddels 26 maanden en (bij mijn weten) nog met de originele batterij in de sleutel. Reservesleutel gebruiken we sowieso nooit dus geen idee hoe daar de status van is ;)
Heb jij keyless entry? Zonee, dan gaat hij waarschijnlijk wel wat langer mee. Met keyless entry gaan sleutelbatterijen veel minder lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:36:
[...]

Dat heet Anschlussgarantie d:)b Wanneer dat op een Duitse eGolf zit is dat in NL ook gewoon geldig :)

[...]

Heb jij keyless entry? Zonee, dan gaat hij waarschijnlijk wel wat langer mee. Met keyless entry gaan sleutelbatterijen veel minder lang mee.
Nee geen keyless entry, gewoon een ouderwetse sleutel zelfs ;)
Klinkt logisch inderdaad dat dat veel batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• note
DeGroteMuis schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:59:
Op zich vind ik 76% verbruiken op een rit van 134 km niet eens zo gek, als dat een snelwegrit was met flinke stukken 130 of meer in dit weer. Of als het veel kleine ritjes waren met voorverwarmen. Dat komt toch neer op 170-180 km op een volle accu, wat afhankelijk van hoe je de auto gebruikt best kan.

Maar met lagere snelheden, in 1 rit met climate uit? Dan wel weinig range. Helemaal als de auto niet op winterbanden staat. Met mijn gebruik op dit moment, ongeveer 90% snelweg waarvan het meeste tussen de 100 km/h tijden met de cruise op 106, kom ik toch eerder rond de 200 km ver. Wel zonder winterbanden en met warmtepomp, maar met de 17 inch madrid set in plaats van de 16 inch meer ecogerichte Astana set en climate control aan. En met een volle accu <130 km range zien in de GoM is mij niet eens gelukt met een stuk autobahn...
Het lijkt inderdaad op het probleem van @Madencio, alleen is mijn VW dealer misschien wat minder meegaaand en zegt dat de auto geen storing geeft en heeft verder denk ik niet uitgebreid gekeken.
De huidige accucapaciteit kunnen ze trouwens gewoon uitlezen via de diagnose stekker, dus ik word straks teruggebeld op mijn vraag of ze dat hadden gedaan en wat die capaciteit dan was.
Meteen ook maar een obdeleven dongle besteld om het zelf ook te kunnen uitlezen.

De 35.6kWh accu bestaat blijkbaar uit 3 blokken van 88 cellen. Mijn theorie nu is dat 1 van de blokken bij mij niet goed werkt.

Bedankt alvast voor jullie reacties, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:32:
Ik doe 's zomers vaak van afstand de raampjes een beetje open voordat ik vertrek zodat het wat kan luchten (geen fan van sauna's). Wellicht dat dit ook het nodige aan batterij vreet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Ik heb vandaag geld terug gekregen voor de mindere kilometers die ik gereden heb dan in mijn contract stonden (contract is 10.000 per jaar). Ik heb in twee jaar ca. 15.000 km getreden dus kreeg voor circa 5.000 km geld terug (3,46 cent bruto per km =177 euro)

Wist ik helemaal niet.

Had ik meer gereden, zou dat dan ook tegen 3,46 cent gegaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:10
Dat is bij mij meen ik ergens rond de 7 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:34:
[...]

Ik doe 's zomers vaak van afstand de raampjes een beetje open voordat ik vertrek zodat het wat kan luchten (geen fan van sauna's). Wellicht dat dit ook het nodige aan batterij vreet 😅
Huh? Kan dat wel dan? Dacht open knop ingedrukt houden (dat was op mijn Seat ook) maar dat doet bij mij precies niets? (Of is dat toch weer iets wat ik in de optie diarree gemist heb?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Standaardfeature.

Dicht kan ook (ook door je vinger op de deurkruk te houden als je Kessy hebt).

[ Voor 70% gewijzigd door S_Chief op 05-04-2022 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:18:
[...]

Huh? Kan dat wel dan? Dacht open knop ingedrukt houden (dat was op mijn Seat ook) maar dat doet bij mij precies niets? (Of is dat toch weer iets wat ik in de optie diarree gemist heb?)
Yes. Wel even aanzetten vanuit het menu in de auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Ramon27 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:27:
[...]

[...]

Bij ons thuis staan 2 EV's op de oprit onder een carport. Aan de ene paal een Wallbox Pulsar Plus, aan de andere paal hangt een Granny Charger die. bij de Ford Mustang Mach E geleverd is. In 19 van de 20 keer laad ik de e-Golf met die Granny Charger omdat er ruimschoots tijd is voordat ik weer ga rijden (en die stekker pal naast het laad poortje van de e-Golf hang, die van de Pulsar Plus hangt dan weer pal naast die van de Maggie). Pulsar Plus bevalt ons verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt wel of ik vaker e-Golfjes tegen kom op de weg. Nou ben ik zelf ook mede schuldig doordat die van mij uit Duitsland komt, kan me voorstellen dat meer mensen dit hebben gedaan. Weet iemand hoe je vlot kan zien hoeveel e-Golfjes in NL op kenteken staan? Gewoon, uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15
Spitfire26B schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:20:
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt wel of ik vaker e-Golfjes tegen kom op de weg. Nou ben ik zelf ook mede schuldig doordat die van mij uit Duitsland komt, kan me voorstellen dat meer mensen dit hebben gedaan. Weet iemand hoe je vlot kan zien hoeveel e-Golfjes in NL op kenteken staan? Gewoon, uit nieuwsgierigheid.
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Zoeken op "GAC4EBSAX0"
Dan geeft hij 4037x

Het kan wel zo zijn dat er verschillende type e-golf zijn.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

driel24 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:11:
[...]

https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Zoeken op "GAC4EBSAX0"
Dan geeft hij 4037x

Het kan wel zo zijn dat er verschillende type e-golf zijn.
Thanks! Dat zijn er stiekem best veel.....

Weet jij welke code ik daar moet invullen als ik ook wil weten hoeveel Ford Mustang Mach-E auto's er inmiddels in NL op kenteken staan?

[ Voor 15% gewijzigd door Spitfire26B op 06-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdJ1O9IeZcmEzqR-emyx1_ze66s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sUSPkBRMzjZTnWN6k7fptVrY.png?f=fotoalbum_large

Die van mij staat er niet bij als ik ze op kenteken laat sorteren (N-767-RV), kan het zijn dat dit lijstje toch benzine Golfjes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Spitfire26B schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:54:
[Afbeelding]

Die van mij staat er niet bij als ik ze op kenteken laat sorteren (N-767-RV), kan het zijn dat dit lijstje toch benzine Golfjes zijn?
GAC4EBSAX0 zijn echt e golf versies. De mijne staat er ook tussen.
Van jou is een GAC4EAZAX0.

Er zijn dus verschillende e-golf versies :)

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 06-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Spitfire26B schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:31:
[...]

Thanks! Dat zijn er stiekem best veel.....

Weet jij welke code ik daar moet invullen als ik ook wil weten hoeveel Ford Mustang Mach-E auto's er inmiddels in NL op kenteken staan?
Mach-e heeft meerdere codes.
Maar je kunt ook gewoon "mach-e" invullen. Type naam is redelijk uniek. Helaas niet bij Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• note
note schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:11:
[...]

Het lijkt inderdaad op het probleem van @Madencio, alleen is mijn VW dealer misschien wat minder meegaaand en zegt dat de auto geen storing geeft en heeft verder denk ik niet uitgebreid gekeken.
De huidige accucapaciteit kunnen ze trouwens gewoon uitlezen via de diagnose stekker, dus ik word straks teruggebeld op mijn vraag of ze dat hadden gedaan en wat die capaciteit dan was.
Meteen ook maar een obdeleven dongle besteld om het zelf ook te kunnen uitlezen.

De 35.6kWh accu bestaat blijkbaar uit 3 blokken van 88 cellen. Mijn theorie nu is dat 1 van de blokken bij mij niet goed werkt.

Bedankt alvast voor jullie reacties, wordt vervolgd.
Even een terugkoppeling. Helaas nog geen contact kunnen krijgen met de monteur over de uitgelezen capaciteit, belt niet terug, maar gelukkig kreeg ik wel vanmiddag mijn OBD2 dongle binnen.
Die bevestigt mijn vermoedens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVSRObo81ilNx-WwfcUT3v-MQhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEiLXfkth89Y5LHGWF22BtPq.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit dus bij 100% lading zo'n 16-17kWh in. Morgen maar eens weer bellen met de dealer en om opheldering vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Wel brutaal hoor, van zo'n dealer, om dan te zeggen dat hij niets bijzonders ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
note schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:28:
[...]

Even een terugkoppeling. Helaas nog geen contact kunnen krijgen met de monteur over de uitgelezen capaciteit, belt niet terug, maar gelukkig kreeg ik wel vanmiddag mijn OBD2 dongle binnen.

[Afbeelding]

Er zit dus bij 100% lading zo'n 16-17kWh in. Morgen maar eens weer bellen met de dealer en om opheldering vragen.
Maar als een blok van de drie stuk is (zoals je vermoedde) dan klopt 17-17 kWh toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• note
La1974 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:37:
[...]

Maar als een blok van de drie stuk is (zoals je vermoedde) dan klopt 17-17 kWh toch ook niet?
Mee eens, wellicht zit dat dus anders in elkaar dan ik dacht. Er is volgens de OBD2 poort 1 van de 88 modules die een lager voltage geeft dan de rest, en als ik het verhaal van @Madencio goed begrijp kan dit de totale capaciteit flink nadelig beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Spitfire26B De opendata link gebruiken, zoeken op merk Volkswagen, type Golf met cilinderinhoud leeg komt redelijk uit. Er zitten een paar fouten in de data, maar die kan je met creatief filteren ook nog wel wegpoetsen. En als je alleen 2017 en later eGolf wil zien, vermogen >99 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
Weet niet of ik het nou duidelijk heb maar hier zeggen ze dus dat de accu mag slijten naar 70 procent in zijn garantietijd van 8 jaar: https://www.volkswagen.nl...ntievoorwaarden-2022.ashx
Al is al eerder gebleken dat dit wel mee lijkt te vallen en de slijtage vooral de eerste jaren het hardst gaan en daarna minder hard achteruit gaat (kan het mis hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joest-J
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 01:10
Hier een, sinds 2 weken, trotse eigenaar van een e-Golf. Auto bevalt me tot nu toe prima. Range, vooral met het wat warmere weer, valt ook niet tegen.

Alleen wat betreft de looks ben ik er nog niet helemaal uit. De Astana velgen zijn nog niet eens zo heel erg, maar ben toch aan het rondkijken voor andere velgen. Nu vind ik de Spielberg velgen wel fraai, 17 inch. Weet iemand of deze ook onder een e-Golf passen?
Wat range betreft ga ik uit van een verlies van 10%. Voor mij is dat acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Joest-J schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:52:
Hier een, sinds 2 weken, trotse eigenaar van een e-Golf. Auto bevalt me tot nu toe prima. Range, vooral met het wat warmere weer, valt ook niet tegen.

Alleen wat betreft de looks ben ik er nog niet helemaal uit. De Astana velgen zijn nog niet eens zo heel erg, maar ben toch aan het rondkijken voor andere velgen. Nu vind ik de Spielberg velgen wel fraai, 17 inch. Weet iemand of deze ook onder een e-Golf passen?
Wat range betreft ga ik uit van een verlies van 10%. Voor mij is dat acceptabel.
Welke maat hebben ze? De enige 17" Spielbergs die ik kan vinden online zijn voor polo's (5x100) en niet 5x112 welke jij moet hebben. Bestaan er uberhaupt originele VAG 17" Spielbergs? Klinkt als imitatie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Wat @Whis! als zegt, 17 inch Spielbergs passen inderdaad niet. Die hebben een steek passend op een Polo, Fabia, Ibiza en hebben een iets lagere ET waarde. Die ET waarde is het issue niet echt, maar die steek wel. De gaten in de velgen staan dichter bij elkaar dan de gaten op de naaf van de eGolf.

Spielbergs voor de Golf zijn volgens mij 19 inch bij 8 inch breed, een inch breder dan de 17 inch Madrids die als optie leverbaar zijn op de eGolf. Maar je hebt ze ook voor de T-Roc in 18 inch en dan even breed als de Madrid velgen. Die passen in de basis ook wel, met een heel licht afwijkende ET waarde. Geen idee hoe het gewicht is van die 18 inch T-Roc Spielbergs met platte 225 bandjes, maar als die niet veel zwaarder zijn, zou ik niet veel extra meerverbruik verwachten ten opzichte van de standaard 17 inch Madrids ondanks die inch extra diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
DeGroteMuis schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:01:
Wat @Whis! als zegt, 17 inch Spielbergs passen inderdaad niet. Die hebben een steek passend op een Polo, Fabia, Ibiza en hebben een iets lagere ET waarde. Die ET waarde is het issue niet echt, maar die steek wel. De gaten in de velgen staan dichter bij elkaar dan de gaten op de naaf van de eGolf.

Spielbergs voor de Golf zijn volgens mij 19 inch bij 8 inch breed, een inch breder dan de 17 inch Madrids die als optie leverbaar zijn op de eGolf. Maar je hebt ze ook voor de T-Roc in 18 inch en dan even breed als de Madrid velgen. Die passen in de basis ook wel, met een heel licht afwijkende ET waarde. Geen idee hoe het gewicht is van die 18 inch T-Roc Spielbergs met platte 225 bandjes, maar als die niet veel zwaarder zijn, zou ik niet veel extra meerverbruik verwachten ten opzichte van de standaard 17 inch Madrids ondanks die inch extra diameter.
My bad, het ging om de Sebrings 17 inch.
Verwarrend, al die circuits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Joest-J schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:41:
My bad, het ging om de Sebrings 17 inch.
Verwarrend, al die circuits.
Bij 17 inch Sebrings is het even opletten dat je de Golf versie hebt. De standaard Sebrings bestemd voor de Golf hebben dezelfde specs als de Madrids qua maten, zullen dus wel passen. Maar een collega heeft een T-Cross met 17 inch Sebrings en de T-Cross is een B-segmenter, dus ik vermoedde een steek van 5 X 100mm net als de Polo. Even een google actie aan gewaagd: De T-Cross heeft inderdaad dezelfde steek als een Polo, die gaan dus niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
Bedankt voor de tips!

Het viel mij gisteren trouwens op dat met het klimatiseren voor vertrek het energieverbruik direct bij het wegrijden een stuk lager lag. Heeft dit met het opwarmen van de batterij te maken? Of gewoon het warmere weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
?
Het is toch logisch dat de koeling/verwarming minder hard moet werken als alles al op temperatuur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Joest-J schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:33:
Bedankt voor de tips!

Het viel mij gisteren trouwens op dat met het klimatiseren voor vertrek het energieverbruik direct bij het wegrijden een stuk lager lag. Heeft dit met het opwarmen van de batterij te maken? Of gewoon het warmere weer?
Batterij van de golf is passief. Oftewel niet actief gekoeld of verwarmd.
Het klimatiseren is puur voor het interieur.
Als je dit verwarmd voor je vertrekt scheelt dat energie onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joest-J
DDDikkiedik schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:19:
?
Het is toch logisch dat de koeling/verwarming minder hard moet werken als alles al op temperatuur is?
In beide gevallen alles uit qua koeling/verwarming. Het viel me op, maar zal dan met iets anders te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik kom al een paar dagen niet meer in de We Connect-app. Ben uitgelogd en inloggen lukt niet meer.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:46:
Ik kom al een paar dagen niet meer in de We Connect-app. Ben uitgelogd en inloggen lukt niet meer.

Hebben meer mensen hier last van?
Wonderbaarlijk genoeg werkt NieConnect voor mij momenteel wel :+
Ik wilde je adviseren om t via de website te proberen maar die lijkt niet meer te bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Website is idd vervangen door een totaal nutteloze variant waarbij je vreemd genoeg via VW bedrijfswagens inlogt. Onbegrijpelijk waarom ze dat hebben verziekt. Kan daar overigens nog wel inloggen (https://www.myvolkswagen.net/start/en.html).

We Connect ID werkt hier nog wel, maar daar zie je geen resterende laadtijd (meer).

Na invoeren e-mailadres en wachtwoord word ik weer teruggestuurd naar het scherm voor het e-mailadres. Als ik dan op terug klik krijg ik een error mbt uitgeschakelde cookies en JavaScript te zien. Heb dit wel eens vaker gehad maar meestal loste het zich op na een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:20:
Website is idd vervangen door een totaal nutteloze variant waarbij je vreemd genoeg via VW bedrijfswagens inlogt. Onbegrijpelijk waarom ze dat hebben verziekt. Kan daar overigens nog wel inloggen (https://www.myvolkswagen.net/start/en.html).

We Connect ID werkt hier nog wel, maar daar zie je geen resterende laadtijd (meer).

Na invoeren e-mailadres en wachtwoord word ik weer teruggestuurd naar het scherm voor het e-mailadres. Als ik dan op terug klik krijg ik een error mbt uitgeschakelde cookies en JavaScript te zien. Heb dit wel eens vaker gehad maar meestal loste het zich op na een paar uur.
Ah ik zag bedrijfswagens dus dacht gewoon fout te zitten maar zie dat daar inderdaad wat summiere info te zien is over de opties die in mijn auto zitten :F
Ook op die website kan ik overigens gewoon inloggen.

Ik blijf dat hele CarNet een bijzondere ervaring vinden… als ik zie wat ik via Home Assistant allemaal uit kan lezen wat helemaal niet zichtbaar is in de app (die ook nog eens regelmatig niet werkt…) vraag ik me af waar VAG mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
App verwijderd, reboot, opnieuw geïnstalleerd en toen ging het wel goed. Geen idee wat er met die app is gebeurd, maar het werkt weer.

Ik blijf overigens ontevreden over de prestaties van de Climatronic. Heenweg (10 km), clima op auto (20 °C), direct koele lucht. Terugweg paar uur later (zelfde afstand): amper koude lucht (eerder lauw), zelfs op LO of A/C MAX. Voor mij toch wel een sterke indicatie dat het softwarematig slecht is geregeld en dat de hardware het prima kan.

Zal tzt eens aan de dealer vragen of de Climatronic een update kan krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door S_Chief op 22-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:18
Ik moest 2x inloggen en toen ging het weer wel.
Irritant overigens, dat ik regelmatig m'n wachtwoord in moet voeren om op de app in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Waarschijnlijk een invalid sessie in de app of zo. Zelf ook al een keer gehad toen er nog wel een bruikbare webportal was in plaats van die troep die er nu is (waarom zou ik in godsvredesnaam VW bedrijfswagens moeten zien als landing page?!?) en toen werkte afmelden op de website. Maar dat kan natuurlijk ook toeval geweest zijn, het is sowieso een enorm haperend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:20
De app ligt er weeral uit? Althans, ik kan geen verbinding maken met de e-Golf, nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ChauffeurVB schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:47:
De app ligt er weeral uit? Althans, ik kan geen verbinding maken met de e-Golf, nog iemand?
Hij doet t wel maar de status klopt niet (zegt dat ie aan t laden is terwijl dat niet zo is, de GoM stand is 1 kilometer lager dan ik ik de auto zie)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• note
note schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:28:
[...]

Het is alweer even geleden, maar nog een bericht van mij over de lage accucapaciteit van mijn e-golf. Hij is na een boze e-mail van mij door de garage uiteindelijk wel uitgelezen, en bleek inderdaad niet in orde.

Twee weken geleden is de e-golf een dag of vijf bij een andere vestiging van de garage geweest voor reparatie, en ze hebben nu net als bij @Madencio een aantal accucellen vervangen, namelijk twee van de 88. Alles onder garantie. Leek allemaal redelijk handwerk, inclusief dichtplakken, droogtijd en testcycli. De capaciteit en range zijn nu verdubbeld ten opzichte van de oude situatue! Opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
note schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:30:
[...]

Het is alweer even geleden, maar nog een bericht van mij over de lage accucapaciteit van mijn e-golf. Hij is na een boze e-mail van mij door de garage uiteindelijk wel uitgelezen, en bleek inderdaad niet in orde.

Twee weken geleden is de e-golf een dag of vijf bij een andere vestiging van de garage geweest voor reparatie, en ze hebben nu net als bij @Madencio een aantal accucellen vervangen, namelijk twee van de 88. Alles onder garantie. Leek allemaal redelijk handwerk, inclusief dichtplakken, droogtijd en testcycli. De capaciteit en range zijn nu verdubbeld ten opzichte van de oude situatue! Opgelost dus.
We hebben gelukkig 8 jaar garantie op het accu pakket volgens mij. Ik denk dat ik in jaar 6 of 7 ook een degradatietest ga doen om te kijken of het nog binnen de grenzen blijft.

Wel vervelend dat je vervolgens zoveel moeite moet doen om je garantie ook daadwerkelijk te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bij mij ligt NieConnect er weer grotendeels uit, geen batterij percentage of laad status zichtbaar en deze melding weer eens;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QspXq4lWSOwbyzSFS58Am4e7rsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhF7STmKssgbioTDHXz11Ffp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Audio upgrade Egolf.

Heeft er iemand ervaring met de audio upgrade van Helix?
Hij is te vinden in de VW shop, Helix 000051419b.

De dealer had geen ervaring ermee, laat hem daar ook niet inbouwen aangezien zij ook alles door Cartronic laten uitvoeren.
Hij gaat ook naar Cartronic toe als ik echt zeker ben dat het past.
Bij Cartronic hadden ze er ook geen idee van of het paste.

Volgens een Amerikaans forum zou het moeten passen.
Maar hoor graag ook de ervaringen van jullie.

Alvast bedankt!

[ Voor 33% gewijzigd door Rdestructo op 31-05-2022 12:51 ]

VW egolf 2020

Pagina: 1 ... 41 ... 65 Laatste