Stond je contact aan?DutchAce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:
Vanmorgen waren de ruiten bevroren. Dus ik dacht zet lekker die voorruitverwarming aan. Echter kreeg ik die met geen mogelijkheid aangezet. Dus maar handmatig gekrabt. Toen ik weg reed drukte ik op de knop en sprong de voorruitverwarming wel direct aan.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Moet ik eerst een stukje rijden voordat ik de voorruitverwarming aan kan zetten?
Je hoeft niet eerst weg te rijden, dat zou ook niet logisch zijn. Heb je een infrarood verwarmde voorruit?DutchAce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:
Vanmorgen waren de ruiten bevroren. Dus ik dacht zet lekker die voorruitverwarming aan. Echter kreeg ik die met geen mogelijkheid aangezet. Dus maar handmatig gekrabt. Toen ik weg reed drukte ik op de knop en sprong de voorruitverwarming wel direct aan.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Moet ik eerst een stukje rijden voordat ik de voorruitverwarming aan kan zetten?
Ik heb dit een tijdje geleden ook gemerkt. Ik stapte in een koude auto met aangevroren ruiten en zette het contact aan, versnelling in P, blazer op max en temperatuur op Hi. Zeker 10 minuten gewacht en maar blijven koude lucht blazen. Tot ik vertrok en toen werd de lucht pas warm.DutchAce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:
Het contact stond aan en ik stond in P. Ik denk dat ik de sleutel misschien door moest draaien. De lucht werd inderdaad ook niet warm. Vanmiddag maar even testen.DaNarNi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Ik heb dit een tijdje geleden ook gemerkt. Ik stapte in een koude auto met aangevroren ruiten en zette het contact aan, versnelling in P, blazer op max en temperatuur op Hi. Zeker 10 minuten gewacht en maar blijven koude lucht blazen. Tot ik vertrok en toen werd de lucht pas warm.
Je kan het vanuit de app aanzetten of vanuit het klimaatmenu in de auto. Op je middelste klimaat draaiknop zit een menu knopje, als je deze aanklikt dan komt het klimaat scherm op je discover (scherm). Hierin kan je vervolgens de voorruit verwarming aanzettenDutchAce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:
Er zijn twee mogelijkheden:DutchAce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Het contact stond aan en ik stond in P. Ik denk dat ik de sleutel misschien door moest draaien. De lucht werd inderdaad ook niet warm. Vanmiddag maar even testen.
- Je hebt zoals @Heijmenberg99 aangeeft een infrarood verwarmde voorruit. Daar zie je weinig van (onder een bepaalde hoek kleurt je ruit anders, beetje groenbruinig). De ruit zelf warmt op en er is geen luchtstroom. Knopje naast AIR CARE:
- Je kunt de ventilatie vol op de voorruit zetten, maar dat is niet echt voorruitverwarming maar het gewone ventilatiesysteem die door blazen de boel probeert te ontwasemen.
In mijn eGolf lopen er zichtbare draadjes in de ruit. Ik vermoed een standaard voorruit verwarming en geen infrarood.J0YR1D3R schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:28:
[...]
Er zijn twee mogelijkheden:
- Je hebt zoals @Heijmenberg99 aangeeft een infrarood verwarmde voorruit. Daar zie je weinig van (onder een bepaalde hoek kleurt je ruit anders, beetje groenbruinig). De ruit zelf warmt op en er is geen luchtstroom. Knopje naast AIR CARE:
[Afbeelding]
- Je kunt de ventilatie vol op de voorruit zetten, maar dat is niet echt voorruitverwarming maar het gewone ventilatiesysteem die door blazen de boel probeert te ontwasemen.
Fenomeen blijft raar wat ik toen ervaarde, geen warmte voor minuten en dan na 10m rijden wel warme lucht.
Ik probeer dit nog eens na te bootsen, misschien had ik het contact dan toch niet aan.
Ook met draadjes krijg je geen warme luchtstroom. Heb je die optie in je climatronic menu? Met voorruitverwarming zou het ook met draadjes max 1 of 2 minuten moeten duren voor een beslagen ruit weer helder is.
[ Voor 39% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-01-2022 22:44 ]
De HVAC is wat wispelturig ja. Ik heb in de zomer een keer precies het omgekeerde meegemaakt. Stapte in, auto gestart maar ik moest nog op iemand wachten. Airco aan en er gebeurde.. niets. Alleen lauwwarme lucht. Auto zelfs in D gezet en een stukje vooruit gereden, geen effect. Daarna weggereden en met een minuut of 2 was de lucht koud.
Ik denk dat er iets te veel software in zit om de range te maximaliseren.
Voorruitverwarming (ongeacht infrarood of draadjes) zal idd nooit warme lucht geven, dat moet de HVAC verzorgen.
Heb laatst wel voor het eerst voorverwarmd (voorruit + 21 graden). Enige auto in het rijtje die mooi schoon was.
Ik denk dat er iets te veel software in zit om de range te maximaliseren.
Voorruitverwarming (ongeacht infrarood of draadjes) zal idd nooit warme lucht geven, dat moet de HVAC verzorgen.
Heb laatst wel voor het eerst voorverwarmd (voorruit + 21 graden). Enige auto in het rijtje die mooi schoon was.
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 21-01-2022 22:47 ]
Ben er achter wat het probleem is. De auto stond op contact ,waardoor de voorruitverwarming niet ingeschakeld kon worden en de HVAC koud bleef. Pas na het door draaien van de sleutel (als het ware 'starten') is de voorruitverwarming in te schakelen en wordt de HVAC warm.
Best vreemd aangezien de auto niet gestart hoeft te zijn voor verwarmen met de e-manager planning.
Best vreemd aangezien de auto niet gestart hoeft te zijn voor verwarmen met de e-manager planning.
Bij mij draaien de bundels ook mee. Het duurt soms wel even voordat de e-Golf vindt dat het moment om groot licht te geven daar is, dat hij wel van plan is t.z.t. met die bak licht te komen kan je zien middels het grootlicht symbooltje met een A er in. Ik zou trouwens zweren dat ik de pook 1x naar achteren moet duwen. Bij 2x komt "handmatig" groot licht, die schakelt niet uit en doet ook geen trucjes als er een tegenligger aan komt. Volgende keer eens beter bekijken/voelen wat ik nou doe: duwen of trekken. De Andere Kant op is in elk geval "seinen".Rdestructo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:57:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb vorige weekend het grootlicht even getest toen ik terug reed naar mijn hotel.
Hier merkte ik op het donkere bosweggetje dat mijn normale zowel grootlicht meestuurt.
(neem aan dat dat mijn dynamic light assist is?)
De automatische grootlichtfunctie niet getest of poging gedaan aangezien er een tegenligger aankwam en ik het grote licht meteen heb uitgeschakeld.

Beste E-golf rijders.
Ik heb een vraagje over marterverjager installeren in mijn E-golf.
Wij wonen in het buitengebied en hier komen veel marters voor heb gelezen dat deze dieren het ook fijn in het een elektrische auto te zitten en daar te knagen.
Daarom heb ik een marterverschrikker met flitslicht, met hoogspanningsplaatjes gekocht, mijn vraag is of iemand toevallig deze al heeft geïnstalleerd, Zo ja zou u dan even een foto kunnen plaatsen waar je de hoogspanningsplaatjes hebt geplaatst.
Alvast bedankt voor de moeite.
Wij wonen in het buitengebied en hier komen veel marters voor heb gelezen dat deze dieren het ook fijn in het een elektrische auto te zitten en daar te knagen.
Daarom heb ik een marterverschrikker met flitslicht, met hoogspanningsplaatjes gekocht, mijn vraag is of iemand toevallig deze al heeft geïnstalleerd, Zo ja zou u dan even een foto kunnen plaatsen waar je de hoogspanningsplaatjes hebt geplaatst.
Kan een marter überhaupt in het motorruim komen met die bodemplaat?Gerbos schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:58:
Beste E-golf rijders.
De kat van de buren ligt bij ons onder moterkap te pitten...
Deze week de subsidie ontvangen. U allen: dank voor ook uw bescheiden bijdrage!
Enfin. Nu zit ik dus wel voor 3 jaar vast aan de e-Golf.
Wat vervelend! 🤣
Oh: geen gepiep of gekraak (nog?) bij drempels en verassend vlot warm en behaaglijk in de auto. Kleine 5 minuten voor vertrek via de App “Klimatiseren” volstaat al. Gezien allerlei feedback die ik tot op heden had gelezen over e-Golfjes die zo koud bleven ervaar ik dit als pure meevaller.
Afkloppen maar dat die het zo braaf blijft doen dan.
Enfin. Nu zit ik dus wel voor 3 jaar vast aan de e-Golf.
Wat vervelend! 🤣
Oh: geen gepiep of gekraak (nog?) bij drempels en verassend vlot warm en behaaglijk in de auto. Kleine 5 minuten voor vertrek via de App “Klimatiseren” volstaat al. Gezien allerlei feedback die ik tot op heden had gelezen over e-Golfjes die zo koud bleven ervaar ik dit als pure meevaller.
Altijd fijn om een medemens een beetje te helpenSpitfire26B schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:26:
Deze week de subsidie ontvangen. U allen: dank voor ook uw bescheiden bijdrage!
Ik heb nooit last gehad van het initieel verwarmen. Ging in de winter altijd perfect. Maar al rijdende op de snelweg moest ik de thermostaat zeker op 23 graden zetten om het ook onderweg nog behaaglijk te hebben.Enfin. Nu zit ik dus wel voor 3 jaar vast aan de e-Golf.
Wat vervelend! 🤣
Met ijzige wind was 25 graden nodig om het binnen nog rond de 20-21 graden te houden. Dan ben je blij als je stoelverwarming hebt
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Dit viel mij dus ook op aan de e-golf. Ik vind het vreemd dat de climatisering weersafhankelijk reageert. Dat is immers waarom je climate control hebt en geen gewone verwarming/AC hebt.Mars Warrior schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:02:
Met ijzige wind was 25 graden nodig om het binnen nog rond de 20-21 graden te houden. Dan ben je blij als je stoelverwarming hebt
Ik ben dit ook niet gewend vanuit mijn peugeot die ik hiervoor had, die stond het hele jaar door, zomer of winter op 20-21 graden en regelde de temperatuur naar mijn gevoel zeer nauwkeurig. Ditzelfde gedrag had ik wel verwacht bij Volkswagen.
De blower op naar voren en je voeten laten blazen helpt ook veel om het behaaglijk te maken in de winter. Met 23 graden is dat echt prima te doen.
Ik heb een vergelijkbare ervaring als DutchAce.
Eerder had ik een Citroen C5. Kon hele jaar op zeflde temperatuur blijven staan en was comfortabel.
Met m'n Peugeot 508SW moet ik in de winter wel wat hoger (22oC) en in de zomer wat lager (19oC) om het comfortabel te hebben.
Maar als ik in de e-Golf 21oC instel lijkt dat te gelden voor de lucht die uit de roosters komt. In de auto blijft het toch erg koud...
Gisteren een ongeplande rit gemaakt. Zou krap worden met laadniveau. Dus op heenweg zonder verwarming gereden en kortste (dus meer tijd) route genomen. Op de terugweg achter vrachtwagens plakken om maar niet te stoppen om te laden (krap in de tijd). Uiteindelijk met 8 km over thuisgekomen.
Tja, het is wel wennen dat het praktische bereik van deze auto net zo groot is als de reservetank van m'n Peugeot (vol haalt die 1400km) ... en dan heb ik het wel warm
Eerder had ik een Citroen C5. Kon hele jaar op zeflde temperatuur blijven staan en was comfortabel.
Met m'n Peugeot 508SW moet ik in de winter wel wat hoger (22oC) en in de zomer wat lager (19oC) om het comfortabel te hebben.
Maar als ik in de e-Golf 21oC instel lijkt dat te gelden voor de lucht die uit de roosters komt. In de auto blijft het toch erg koud...
Gisteren een ongeplande rit gemaakt. Zou krap worden met laadniveau. Dus op heenweg zonder verwarming gereden en kortste (dus meer tijd) route genomen. Op de terugweg achter vrachtwagens plakken om maar niet te stoppen om te laden (krap in de tijd). Uiteindelijk met 8 km over thuisgekomen.
Tja, het is wel wennen dat het praktische bereik van deze auto net zo groot is als de reservetank van m'n Peugeot (vol haalt die 1400km) ... en dan heb ik het wel warm
Ik snap bovenstaande posts niet zo goed, ik zet hem op 21 en het is gewoon behaaglijk warm.
Geldt voor mij ook. Maar heb het dan ook niet snel koud. Merk wel dat het verwarmen niet al te snel gaat.maharens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:21:
Ik snap bovenstaande posts niet zo goed, ik zet hem op 21 en het is gewoon behaaglijk warm.
Op m'n werk zit ik nogal eens in een ander, recenter EV-model van VAG en die warmen een stuk sneller op.
Ik weet niet of de 'klagers' ook een warmtempomp hebben? Die heb ik wel, wellicht gaat het dan beter dan zonder warmtepomp?
Ik heb wel een warmtepomp en herken de klachten volledig. Auto wordt gewoonweg niet warm via de automatische clima. Heb hier ook al eens over gepost;maharens schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:32:
Ik weet niet of de 'klagers' ook een warmtempomp hebben? Die heb ik wel, wellicht gaat het dan beter dan zonder warmtepomp?
Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 29-01-2022 09:57 ]
Dat is vervelend inderdaad, wat zegt de dealer hierover ?Tomba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Ik heb wel een warmtepomp en herken de klachten volledig. Auto wordt gewoonweg niet warm via de automatische clima. Heb hier ook al eens over gepost;
Dat het normaal gedrag ismaharens schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Dat is vervelend inderdaad, wat zegt de dealer hierover ?
Mijn eerste VW Climatronic dus geen referentie kader verder. Mijn conclusie was dat VW daar of niet sterk in is, of de software niet goed werkt of de blower niet sterk genoeg is.
[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 29-01-2022 13:12 ]
Makkelijk antwoord van de dealer...Tomba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:11:
[...]
Dat het normaal gedrag is
Mijn eerste VW Climatronic dus geen referentie kader verder. Mijn conclusie was dat VW daar of niet sterk in is, of de software niet goed werkt of de blower niet sterk genoeg is.
Ik heb sinds 3 Januari een Egolf met warmtepomp.
10 min voorverwarmen op 22,5 en hij is heerlijk warm.
Ook tijdens het rijden zet ik de tempratuur wat lager (20,5) omdat het anders snel te warm word

VW egolf 2020
Voorverwarmen werkt uitstekend (en dan maakt ie ook een pokken lawaaiRdestructo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Makkelijk antwoord van de dealer...
Ik heb sinds 3 Januari een Egolf met warmtepomp.
10 min voorverwarmen op 22,5 en hij is heerlijk warm.
Ook tijdens het rijden zet ik de tempratuur wat lager (20,5) omdat het anders snel te warm word
Tijdens rijden op koude dagen moet ik m echt richting de 23-23.5 zetten of handmatig de blower harder zetten wil het niet koud aanvoelen. Echt spijt dat ik wél de nutteloze AID, DAB+ en Discover Pro opties heb genomen en niet de stoelverwarming….
Klopt, maar die "herrie" is alleen bij het starten zodra het voorverwarm proces verder is hoor ik hem bijna niet meer.Tomba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:22:
[...]
Voorverwarmen werkt uitstekend (en dan maakt ie ook een pokken lawaai)
Tijdens rijden op koude dagen moet ik m echt richting de 23-23.5 zetten of handmatig de blower harder zetten wil het niet koud aanvoelen. Echt spijt dat ik wél de nutteloze AID, DAB+ en Discover Pro opties heb genomen en niet de stoelverwarming….
Ik heb er ook stoelverwarming opzitten heb dat hiervoor nooit gehad maar is toch wel heel fijn

Stoelverwarming is nog altijd in te bouwen achteraf alleen krijg je de schakelaar in de zijkant van de stoel.
kosten rond de 600
VW egolf 2020
Ik had haar vanmorgen voorverwarmd (vertrek tijd ingesteld, laden tot 90%). Zowaar temperatuur wat naar beneden gedraaid, naar 20.5, het was met de winterjas aan net ff iets te warm.
Heen reis beste wind op de neus, terug stond ie op kont. De helft van de 41 km enkele reis gaat over snelweg (A9 en A2), de rest over N201 dan door Hilversum en dan nog 2 provinciale wegen. Best wat volk deze zaterdag middag op de weg waardoor het niet erg vlotjes ging. En er dit af te lezen viel:
:strip_exif()/f/image/3TFGYFyHx8kEbWods11k0Rmx.jpg?f=fotoalbum_large)
106 km als restant met ongeveer 50% over. Dus zo’n 40% lading verloren met 82 km forens tripjes. Bij vertrek vanmorgen stond er 196 km als bereik. Wellicht haalbaar in Eco+. Nu met 20.5 graden in de cabine, heen wind tegen (8 graden en motregen), terug wind mee is de optelsom gereden kilometers plus resterend bereik 185 km. Ben daar niet ontevreden over.
Heen reis beste wind op de neus, terug stond ie op kont. De helft van de 41 km enkele reis gaat over snelweg (A9 en A2), de rest over N201 dan door Hilversum en dan nog 2 provinciale wegen. Best wat volk deze zaterdag middag op de weg waardoor het niet erg vlotjes ging. En er dit af te lezen viel:
:strip_exif()/f/image/3TFGYFyHx8kEbWods11k0Rmx.jpg?f=fotoalbum_large)
106 km als restant met ongeveer 50% over. Dus zo’n 40% lading verloren met 82 km forens tripjes. Bij vertrek vanmorgen stond er 196 km als bereik. Wellicht haalbaar in Eco+. Nu met 20.5 graden in de cabine, heen wind tegen (8 graden en motregen), terug wind mee is de optelsom gereden kilometers plus resterend bereik 185 km. Ben daar niet ontevreden over.
Zeer netjes voor deze tijd van het jaarSpitfire26B schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:47:
Ik had haar vanmorgen voorverwarmd (vertrek tijd ingesteld, laden tot 90%). Zowaar temperatuur wat naar beneden gedraaid, naar 20.5, het was met de winterjas aan net ff iets te warm.
[Afbeelding]

Ik kom nog niet onder de 15.6
VW egolf 2020
Ik zelf heb geen warmtepomp, maar ik vind dat de kilmatisering eco-achtig reageert. Zowel verwarmen als koelen. Ik heb het klimaat profiel op hoog gezet en ik merk er verbetering in. Heb je dat al geprobeerd?Tomba schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Ik heb wel een warmtepomp en herken de klachten volledig. Auto wordt gewoonweg niet warm via de automatische clima. Heb hier ook al eens over gepost;
:strip_exif()/f/image/aP6SQHmYtJ00vOMUvvtJNpku.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, dat scherm heb ik nog nooit gezien... Hoe kom ik daar? (en hoe de hel kent mijn dealer dat scherm niet?)blackspeedy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:25:
[...]
Ik zelf heb geen warmtepomp, maar ik vind dat de kilmatisering eco-achtig reageert. Zowel verwarmen als koelen. Ik heb het klimaat profiel op hoog gezet en ik merk er verbetering in. Heb je dat al geprobeerd?
[Afbeelding]
Het knopje menu op de middelste draaiknop van de climatronicTomba schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Nee, dat scherm heb ik nog nooit gezien... Hoe kom ik daar? (en hoe de hel kent mijn dealer dat scherm niet?)
Mijn opmerking over de climacontrol was niet echt een klacht, maar een constatering/bevestiging. Ik had al gelezen dat mensen het koud hadden in de e-Golf dus wist waar ik aan begon. Ik was al blij dat er een elektrische auto beschikbaar kwam (leaseauto uit een pool). De auto heeft een warmtepomp.
Om de volgende opmerking moest ik wel erg lachen
Ik draag al jaren geen (winter)jas in de auto. Comfortabeler (behalve de eerste 10 minunten...) en het blijkt bovendien veiliger (want meer bewegingsvrijheid).
Om de volgende opmerking moest ik wel erg lachen
Dus met een winterjas aan was 20.5oC wel voldoende? Want thuis op de bank heb je natuurlijk ook een winterjas aanSpitfire26B schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:47:

Ik draag al jaren geen (winter)jas in de auto. Comfortabeler (behalve de eerste 10 minunten...) en het blijkt bovendien veiliger (want meer bewegingsvrijheid).
Ik heb wel gemerkt dat zodra je in de eco stand rijdt, hij minder (snel) warm wordt en de stoelverwarming ook minder warm wordt.
Deze klager heeft een warmtepomp. Ik moet wel zeggen, hij wordt wel snel warm. Voorverwarmen is 10 minuten voldoende. En het wordt ook snel warm als ik hem op 25-26 graden zet. Maar gewoon niet bij 21, dan blijft het fris en voel je af en toe zelfs koude lucht.maharens schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:32:
[ Voor 29% gewijzigd door DutchAce op 31-01-2022 14:31 ]
Als je zelf de luchtrichting kiest wordt het snel warm (dus zelfs zonder de ventilatornsnelheid te wijzigen). 22 graden is dan al prima. Laat je alles op auto dan.. mwah. En dan voelt het soms zelfs koud inderdaad.
Volgens mij is het vooral de software die loopt te kloten. De hardware kan het wel, ook zonder de climatronic naar 25 graden of hoger te draaien.
Volgens mij is het vooral de software die loopt te kloten. De hardware kan het wel, ook zonder de climatronic naar 25 graden of hoger te draaien.
[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 02-02-2022 00:44 ]
Vandaag even bezig geweest met misschien wel iets onzinnigs maar toch wel grappig.
Gezien de We Connect app niet altijd even snel is en ik nou eenmaal gek ben op Homeassistant kon ik het niet laten. Daarnaast geeft het ook wat meer inzichten dan dat de app weergeeft.
/f/image/18iCaejqeRbgSk94WGUQkdzS.png?f=fotoalbum_large)
Een fysieke switch voor te starten met laden en hoeveel km rijbereik hij nog heeft (door sonos box heen).
Gezien de We Connect app niet altijd even snel is en ik nou eenmaal gek ben op Homeassistant kon ik het niet laten. Daarnaast geeft het ook wat meer inzichten dan dat de app weergeeft.
/f/image/18iCaejqeRbgSk94WGUQkdzS.png?f=fotoalbum_large)
Een fysieke switch voor te starten met laden en hoeveel km rijbereik hij nog heeft (door sonos box heen).
:strip_exif()/f/image/2kzfyV4pOd9r8d8ElUK2zpef.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Vaatdoek82 op 02-02-2022 19:16 ]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?Vaatdoek82 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:13:
Vandaag even bezig geweest met misschien wel iets onzinnigs maar toch wel grappig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenlijk best eenvoudig.. zodra je HACS geïnstalleerd hebt kan je We Connect zo toevoegen.
En met TTS command kan je eenvoudig een spraak bericht door een Google speaker laten gaan, was eventjes zoeken gezien het variabelen waren maar hier kwam ik uiteindelijk op:
Hopelijk kan het je wat tijd besparen
En met TTS command kan je eenvoudig een spraak bericht door een Google speaker laten gaan, was eventjes zoeken gezien het variabelen waren maar hier kwam ik uiteindelijk op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| service: tts.google_say data: entity_id: media_player.woonkamer_sonos message: >- Opgeladen tot {{states('sensor.e_golf_battery_level')}} procent, met {{states('sensor.e_golf_electric_range')}} kilometer bereik. Laden staat {{states('switch.e_golf_charging')}} en klimatiseren staat {{states('switch.e_golf_electric_climatisation')}} |
Hopelijk kan het je wat tijd besparen
Ik ben deze avond ook even bezig geweest. Meteen zelf even een automation gemaakt voor load balancing, scheelt weer een dure paal.Vaatdoek82 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:13:
Gezie/2kzfyV4pOd9r8d8ElUK2zpef.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
:strip_exif()/f/image/K3Xfa1tJIGDWcuhEx2OHoUM6.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag (deze avond) hebben dieven mijn kleine auto ruit aan de bestuurders kant op de achterbank ingeslagen en zijn vervolgens weggegaan. Ze hebben al eerder (1,5 jaar geleden) een keer de Navi en audio systeem gestolen. Het is me onbekend wat ze van plan waren (misschien wilde ze in de nacht terugkomen om iets te stelen).... Hebben meer mensen dit al een keer meegemaakt?
Bij mij hebben ze twee weken geleden het audiosysteem gestolen. Ook door het kleine ruitje in te slaan. Navigatie zat er nog in waarschijnlijk kost dat teveel tijd door het navislot wat vorig jaar is geplaatst. Wat ik me nog wel afvroeg is of de auto via de achterportieren is te ontgrendelen aangezien ze via het kleine ruitje binnen zijn gekomen.
https://www.autoweek.nl/a...adatie-volkswagen-e-golf/
Leuk item tegen gekomen op autoweek, over de accudegradatie van de e-Golf..
Leuk item tegen gekomen op autoweek, over de accudegradatie van de e-Golf..
[ Voor 14% gewijzigd door Whis! op 07-02-2022 11:24 ]
Vandaag de keuze gemaakt om een tweedehands e-golf (2017, 110k op de teller) te kopen. Fijn ding tijdens de proefrit. Morgen komen ze 'm brengen 
Wat ik me afvroeg, is er een mogelijkheid om de staat van de accu te checken, anders dan naar een gespecialiseerd bedrijf te gaan? M'n iPhone kan het ook tenslotte.
Wat ik me afvroeg, is er een mogelijkheid om de staat van de accu te checken, anders dan naar een gespecialiseerd bedrijf te gaan? M'n iPhone kan het ook tenslotte.
Maar het had ook zo gekunt
@kipppertje Gefeliciteerd! Heb je nog wat meer specs qua opties/kleur etc?
Wat betreft je vraag is dat zelf niet mogelijk volgens mij. Maar wanneer je rond de 250 zit op de range indicator zit je wel prima. Maar gezien de km-stand zal er wel ietsje range kwijt zijn
Wat betreft je vraag is dat zelf niet mogelijk volgens mij. Maar wanneer je rond de 250 zit op de range indicator zit je wel prima. Maar gezien de km-stand zal er wel ietsje range kwijt zijn
Ik heb mijn E-golf nu een 20 maanden en staat nu op zo'n 20.000 km maar een range indicatie van 250 heb ik nog maar zeer zelden gezien. Dit hangt nogal af van de buitenlucht temperatuur en het gebruik van de auto door de bereider (provinciale wegen, stad, snelweg kilometers) en de opties die je gebruikt (Heb de AC bijna altijd aan, regelt ie zelf maar). Met het huidige weer komt ie na laden op een range indicatie van 200 - 230 km. Rijdt bijna altijd op provinciale wegen.
[ Voor 4% gewijzigd door FrankVolt op 08-02-2022 08:42 ]
Ik 24 maanden en ook ongeveer 20k en zit in de winter tussen de 200 en 230, in de zomer toch wel uitschieters naar boven;FrankVolt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:41:
Ik heb mijn E-golf nu een 20 maanden en staat nu op zo'n 20.000 km maar een range indicatie van 250 heb ik nog maar zeer zelden gezien. Dit hangt nogal af van de buitenlucht temperatuur en het gebruik van de auto door de bereider (provinciale wegen, stad, snelweg kilometers) en de opties die je gebruikt (Heb de AC bijna altijd aan, regelt ie zelf maar). Met het huidige weer komt ie na laden op een range indicatie van 200 - 230 km. Rijdt bijna altijd op provinciale wegen.
Dit is mijn lifetime (netto dus wat ik geladen heb niet wat de auto zegt) verbruik:
:strip_exif()/f/image/qaOpsTDDJnpPQAR0XtXPTUyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Gemiddeld dus een 224 kilometer range.
De temperatuur heeft echt een heel grote invloed zoals je hier kunt zien:
:strip_exif()/f/image/l3T0e6sAs6T1icKyCX85NxDR.jpg?f=fotoalbum_large)
NB ik heb wel de warmtepomp optie.
Grappig dat jullie ervaring zoveel anders is. Misschien dat de manier van laden ook nog uit maakt, sinds we de auto hebben (sept 2020, 18k) en nu (28k) hebben we de auto alleen nog maar met de granny charger geladen. Eigenlijk komt er altijd tussen de 250 en 260km qua range te staan na laden, zowel in de zomer als in de winter. Gemiddeld zit ik op 17,42 kWh/100km over 9800km, waarbij wij wel relatief veel korte stukken rijden en je dus ook veel in de opwarmfase zit die relatief veel verbruikt. Er zit wel een warmtepomp in de auto en soms doen we aan voorverwarmen.
[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-02-2022 10:04 ]
@J0YR1D3R dat valt reuze mee gezien je nickname 
Ik kom hier (met warmtepomp) en zeer wisselend beeld qua rijgedrag niet gauw boven de 200 uit, zeker nu in de winter niet. Heb 'm ook nog niet zo heel lang.
Ik kom hier (met warmtepomp) en zeer wisselend beeld qua rijgedrag niet gauw boven de 200 uit, zeker nu in de winter niet. Heb 'm ook nog niet zo heel lang.
Ik heb het over de range die je in beeld krijgt. Uiteindelijk zit ik in de zomer rond de 14,5-15,5 kWh/100km, dus 200 km in praktijk is niet zo'n probleem. In de winter is dat wel wat lastiger, dan is het eerder 150-200. Maar dat is met eigen laadmogelijkheid en 5000-7500km op jaarbasis echt geen probleem. Ik vind het verder wel echt een fijne auto namelijk
Hallo iedereen na 159 pagina's toch maar een berichtje 
Sinds aantal maanden in het bezit van een mooie Oryxwitte pearl e-Golf.
Was specifiek op zoek naar een "volle" en ben deze tegengekomen in Almere (VW).
Model 2018 en na 3 maanden naar NL gehaald.
Prijslijst erbij gepakt en had letterlijk bijna alles behalve Dynaudio.
Ben blij met AID (zijn 2 versies van), Warmtepomp, leder en DLA 2.
Zelf parkeren etc. gebruik ik niet. Lane assist is bij lange ritten wel fijn.
Zaterdags heb ik altijd Rotterdam-Eindhoven staan x 4 (450km- 112km enkel) dus ook dat gaat prima, in de kou wel snelladen maar anders kom ik altijd wel weg maar openbaar laden 7,4kw.
Ik heb een aantal vraagjes:
1 - Ik heb strepen op het navigatiescherm en werd toen (nieuw) wel vervangen uit coulance echter is dit nooit gebeurd scherm vervangen zou 2100 euro zijn, iemand ervaring? (het is een bekend probleem).
2 - Binnenkort een inpectie benodigd, iemand iets wat dit kan gaan kosten als vergelijk?
3 - Heel af en toe heb ik de melding dat het SOS-systeem niet bereikbaar is met de fout "activatiesleutel" invoeren in de Carplay app.
4 - Krijg bij contact uit altijd de melding, let op SAFE geactiveerd maar kan niet echt vinden wat dit voor optie is.
Voor de rest echt een super auto!
Sinds aantal maanden in het bezit van een mooie Oryxwitte pearl e-Golf.
Was specifiek op zoek naar een "volle" en ben deze tegengekomen in Almere (VW).
Model 2018 en na 3 maanden naar NL gehaald.
Prijslijst erbij gepakt en had letterlijk bijna alles behalve Dynaudio.
Ben blij met AID (zijn 2 versies van), Warmtepomp, leder en DLA 2.
Zelf parkeren etc. gebruik ik niet. Lane assist is bij lange ritten wel fijn.
Zaterdags heb ik altijd Rotterdam-Eindhoven staan x 4 (450km- 112km enkel) dus ook dat gaat prima, in de kou wel snelladen maar anders kom ik altijd wel weg maar openbaar laden 7,4kw.
1 - Ik heb strepen op het navigatiescherm en werd toen (nieuw) wel vervangen uit coulance echter is dit nooit gebeurd scherm vervangen zou 2100 euro zijn, iemand ervaring? (het is een bekend probleem).
2 - Binnenkort een inpectie benodigd, iemand iets wat dit kan gaan kosten als vergelijk?
3 - Heel af en toe heb ik de melding dat het SOS-systeem niet bereikbaar is met de fout "activatiesleutel" invoeren in de Carplay app.
4 - Krijg bij contact uit altijd de melding, let op SAFE geactiveerd maar kan niet echt vinden wat dit voor optie is.
Voor de rest echt een super auto!
Thnx! Gisteren hebben ze 'm bij ons thuis afgeleverd. Het is een donkergrijze met virtual cockpit en het winterpakket en de spiegels klappen automatisch in (geen idee of dat standaard is). De vorige eigenaar heeft er nog een aftermarket alarmsysteem in laten bouwen. Range indicator zat op 236 geloof ik bij de proefrit, weet niet zeker of ie op 100% batterij was toen aangezien er die ochtend nog een proefrit mee gemaakt is.J0YR1D3R schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:00:
@kipppertje Gefeliciteerd! Heb je nog wat meer specs qua opties/kleur etc?
[ Voor 3% gewijzigd door kipppertje op 08-02-2022 11:43 ]
Ik laad in principe altijd met AC (dus ~7000 Watt), heel incidenteel ‘snel’ laden. Heb thuis een Go-e Charger hangen.J0YR1D3R schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:03:
Grappig dat jullie ervaring zoveel anders is. Misschien dat de manier van laden ook nog uit maakt, sinds we de auto hebben (sept 2020, 18k) en nu (28k) hebben we de auto alleen nog maar met de granny charger geladen. Eigenlijk komt er altijd tussen de 250 en 260km qua range te staan na laden, zowel in de zomer als in de winter. Gemiddeld zit ik op 17,42 kWh/100km over 9800km, waarbij wij wel relatief veel korte stukken rijden en je dus ook veel in de opwarmfase zit die relatief veel verbruikt. Er zit wel een warmtepomp in de auto en soms doen we aan voorverwarmen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 08-02-2022 12:26 ]
Ik heb het scherm laten vervangen onder garantie, heb geen idee wat dat gekost heeft dus. Bij mij zat er inderdaad ook een hele lichte streep over het scherm heen.veldenjp schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:23:
Wanneer je het bij de VW dealer laat doen dan zijn dat standaard prijzen. Hooguit dat er bijv. een sleutelbatterij bij komt nog of iets van filters.2 - Binnenkort een inpectie benodigd, iemand iets wat dit kan gaan kosten als vergelijk?
Die fout heb ik ook 1 of 2x gezien, maar dat is alweer een tijd terug. Carplay/Android Auto zijn bij mij gewoon geactiveerd.3 - Heel af en toe heb ik de melding dat het SOS-systeem niet bereikbaar is met de fout "activatiesleutel" invoeren in de Carplay app.
Weliswaar uit een boekje van de Octavia, maar bij de Golf werkt het hetzelfde:4 - Krijg bij contact uit altijd de melding, let op SAFE geactiveerd maar kan niet echt vinden wat dit voor optie is.
"De safebeveiliging voorkomt het openen van de portieren van binnenuit en de ruitbediening. Daardoor wordt een mogelijke inbraakpoging in de wagen bemoeilijkt.
Inschakelen
De safebeveiliging wordt ingeschakeld als de wagen van buitenaf wordt vergrendeld. Op deze functie wordt na het uitschakelen van het contact geattendeerd door de volgende melding op het display in het instrumentenpaneel.
▶ Let op SAFE-vergrendeling! Instructieboekje!
▶ LET OP SAFELOCK
Inschakelweergave
Als de safebeveiliging is ingeschakeld, knippert het controlelampje in het bestuurdersportier 2 seconden snel, daarna begint het gelijkmatig en met langere tussenpozen te knipperen.
Uitschakelen
▶ Door dubbel vergrendelen binnen 2 seconden.
▶ of: Door de deactivering van de interieurbewaking en het afsleepalarm » pag. 67.
Het controlelampje in het bestuurdersportier knippert 2 seconden snel, gaat vervolgens uit en begint na ongeveer 30 seconden regelmatig met langere tussenpozen te knipperen. Als de wagen is vergrendeld terwijl de safebeveiliging is uitgeschakeld, kan het portier afzonderlijk van binnenuit worden geopend door eenmaal aan de portiergreep te trekken. De safebeveiliging wordt ingeschakeld als de wagen weer wordt vergrendeld.
ATTENTIE
Bij een vergrendelde wagen met ingeschakelde safebeveiliging mogen geen personen in de wagen achterblijven, omdat van binnenuit noch de portieren, noch de ruiten kunnen worden geopend. De vergrendelde portieren maken het hulpverleners in geval van nood moeilijk in de wagen te komen -levensgevaar!"
Ik heb mijn auto nu bijna twee jaar via de mooie private lease regeling. Nog 22 dagen tot de inspectie volgens het dashboard.
Word je gebeld door de dealer voor de beurt of moet ik zelf bellen?
Bij mijn vorige auto (Audi) kreeg ik altijd netjes een e-mail. Maar tot nu toe nog niets gehoord.
Bij mijn vorige auto (Audi) kreeg ik altijd netjes een e-mail. Maar tot nu toe nog niets gehoord.
Ik vroeg het me ook af en kan je zeggen dat ik niets vernomen heb van VWLa1974 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:57:
Ik heb mijn auto nu bijna twee jaar via de mooie private lease regeling. Nog 22 dagen tot de inspectie volgens het dashboard.
Volgens mij is eea kapot in We Connect (het zal weer eens niet) waardoor je ook geen service partner meer kan kiezen. Als gevolg daarvan nemen wellicht ook geen contact met je op.
Kreeg vandaag ook een melding dat het met een maand moet gebeuren. Is er een overzicht beschikbaar van de werkzaamheden? Ben wel benieuwd.. Volgens mij hooguit remvloeistof vervangen.
Kreeg vandaag ook een melding dat het met een maand moet gebeuren. Is er een overzicht beschikbaar van de werkzaamheden? Ben wel benieuwd.. Volgens mij hooguit remvloeistof vervangen.
Staat bij mij gewoon aan maar niks gehoord;S_Chief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:11:
Volgens mij is eea kapot in We Connect (het zal weer eens niet) waardoor je ook geen service partner meer kan kiezen. Als gevolg daarvan nemen wellicht ook geen contact met je op.
:strip_exif()/f/image/Q6ABhcYlJfFhDiAEHX2ln57i.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach de app zelf doet t voor de verandering wel dus count your blessingsS_Chief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:28:
Lekker. Ik heb dit:
[Afbeelding]
En als ik een nieuwe probeer te selecteren blijft de kaart leeg.
Mijn auto is inmiddels 9 dagen aan t mekkeren dat ie onderhoud wil maar heb niks gehoord van mijn ‘service partner’ (waar de auto ook geleverd is overigens) dus wat je er nou precies aan hebt?
Bij mij blijft hij ook leeg. En een dealer die contact opneemt met jou (telefonisch?) heb ik nog nooit meegemaakt, ook met de eGolf niet en ook niet met de Passat. Overigens wens ik je veel succes wanneer je bij de VW dealer terecht wilt, die hebben niet eens <30 dagen tijdS_Chief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:11:

Overigens geeft de WeConnectID app nu elke keer meldingen dat er ook een WeConnect app is voor niet ID-rijders. Met meer functionaliteit. Nou, als ze de WeConnect app net zo snel kunnen maken als de ID app met een bruikbare resterende laadtijd en percentage indicatie dan kan de ID app er ook af.
[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-02-2022 22:47 ]
Automatische afspraken staan aan. De servicepartner online (via de laptop) is gewoon ingevuld (in de app is deze verdwenen).J0YR1D3R schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:42:
[...]
Bij mij blijft hij ook leeg. En een dealer die contact opneemt met jou (telefonisch?) heb ik nog nooit meegemaakt, ook met de eGolf niet en ook niet met de Passat. Overigens wens ik je veel succes wanneer je bij de VW dealer terecht wilt, die hebben niet eens <30 dagen tijd
Overigens geeft de WeConnectID app nu elke keer meldingen dat er ook een WeConnect app is voor niet ID-rijders. Met meer functionaliteit. Nou, als ze de WeConnect app net zo snel kunnen maken als de ID app met een bruikbare resterende laadtijd en percentage indicatie dan kan de ID app er ook af.
Ik wacht net zolang totdat ze bellen. Auto rijdt nu prima en het is toch niet mijn eigen auto (Private Lease). Ben benieuwd wanneer ze wakker worden.
Ik zal wel verpest zijn door de dealer van de andere auto.J0YR1D3R schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:42:
[...]
Bij mij blijft hij ook leeg. En een dealer die contact opneemt met jou (telefonisch?) heb ik nog nooit meegemaakt, ook met de eGolf niet en ook niet met de Passat. Overigens wens ik je veel succes wanneer je bij de VW dealer terecht wilt, die hebben niet eens <30 dagen tijd
Zal over een maandje anders zelf maar eens bellen met de lokale dealer, kijken of ze zin/tijd hebben.
Precies het zelfde hierS_Chief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:28:
Lekker. Ik heb dit:
[Afbeelding]
En als ik een nieuwe probeer te selecteren blijft de kaart leeg.

Maar goed op de site staan me dealer al ingevoerd, en gelukkig is mij Vw dealer er 1 die telefonisch/sms of per mail laat weten als er onderhoud op de planning staat (voor de Polo dan).
Moet het voor de Egolf nog meemaken aangezien die per 3 Januari heb

VW egolf 2020
Ik zou daar toch wat netter mee omgaan, staat denk ik ook wel ergens in de voorwaarden dat je hier zelf actief op moet handelen. Zeker als er later iets met de auto mocht zijn en er blijkt dat je zelf verzuimd hebt om een afspraak met de dealer te maken.La1974 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Automatische afspraken staan aan. De servicepartner online (via de laptop) is gewoon ingevuld (in de app is deze verdwenen).
Ik wacht net zolang totdat ze bellen. Auto rijdt nu prima en het is toch niet mijn eigen auto (Private Lease). Ben benieuwd wanneer ze wakker worden.
Daarnaast vind ik het überhaupt een beetje een vreemde opmerking/houding.
Is ook een beetje recalcitrant zijn.trippelb schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Ik zou daar toch wat netter mee omgaan, staat denk ik ook wel ergens in de voorwaarden dat je hier zelf actief op moet handelen. Zeker als er later iets met de auto mocht zijn en er blijkt dat je zelf verzuimd hebt om een afspraak met de dealer te maken.
Daarnaast vind ik het überhaupt een beetje een vreemde opmerking/houding.
Volkswagen (de grote multinational) biedt aan app (voor 80 euro per jaar!) die het vaker niet doet dan wel. In die service (nogmaals, die kost 80 euro per jaar!) zit automatisch een automatische serviceafspraakplanning.
Dit staat op Volkswagen.nl:
Om je met veiligheid zoveel mogelijk rijplezier te laten beleven, helpt jouw Volkswagen bij de coördinatie van uw serviceafspraken. Wanneer het tijd is voor een servicebeurt, worden de gegevens door jouw Volkswagen naar de servicepartner van jouw keuze gestuurd. De garage neemt vervolgens contact met je op en je kunt heel gemakkelijk een afspraak maken.
Dan is mijn houding toch niet heel vreemd als ik zeg, ik wacht af totdat de dealer contact met mij opneemt?
Uit de leasevoorwaarden:
36. Wie houdt bij wanneer het voertuig een onderhoudsbeurt nodig heeft?
U doet dat. Zodra het voertuig volgens de richtlijnen van de fabrikant, te vinden in het instructieboekje en volgens eventueel in de Aanvullende voorwaarden opgenomen richtlijnen van de leasemaatschappij, een onderhoudsbeurt nodig heeft, dan maakt u daartoe een afspraak bij een vestiging van een door de leasemaatschappij aangewezen autobedrijf. Vervolgens brengt u zelf het voertuig naar de vestiging. Om misverstanden over de betaling van de kosten te voorkomen, moet u aan het autobedrijf mededelen dat het voertuig eigendom is van de leasemaatschappij en dat het autobedrijf de leasemaatschappij vooraf om toestemming voor onderhoud moet vragen.
U doet dat. Zodra het voertuig volgens de richtlijnen van de fabrikant, te vinden in het instructieboekje en volgens eventueel in de Aanvullende voorwaarden opgenomen richtlijnen van de leasemaatschappij, een onderhoudsbeurt nodig heeft, dan maakt u daartoe een afspraak bij een vestiging van een door de leasemaatschappij aangewezen autobedrijf. Vervolgens brengt u zelf het voertuig naar de vestiging. Om misverstanden over de betaling van de kosten te voorkomen, moet u aan het autobedrijf mededelen dat het voertuig eigendom is van de leasemaatschappij en dat het autobedrijf de leasemaatschappij vooraf om toestemming voor onderhoud moet vragen.
Heb online maar een afspraak ingepland (18 maart! was de eerste mogelijkheid!). Als ze over het verlengen van de app gaan beginnen zal ik vragen hoeveel geld ik toe krijgtrippelb schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:
Uit de leasevoorwaarden:
Misschien dat we (collectief) een extra jaar of twee gratis de extra diensten kunnen afdwingen? Je hebt recht op een x-bepaalde tijd maar als hij de helft van de tijd er (aantoonbaar) uit heeft gelegen dan mag dat wel gecompenseerd worden.La1974 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Heb online maar een afspraak ingepland (18 maart! was de eerste mogelijkheid!). Als ze over het verlengen van de app gaan beginnen zal ik vragen hoeveel geld ik toe krijg
Dat zou netjes zijn ja.Whis! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:51:
[...]
Misschien dat we (collectief) een extra jaar of twee gratis de extra diensten kunnen afdwingen? Je hebt recht op een x-bepaalde tijd maar als hij de helft van de tijd er (aantoonbaar) uit heeft gelegen dan mag dat wel gecompenseerd worden.
De gratis periode geldt voor 36 maanden toch? Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke functionaliteiten er precies wegvallen hierna..
Ik 3 maart...La1974 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Heb online maar een afspraak ingepland (18 maart! was de eerste mogelijkheid!). Als ze over het verlengen van de app gaan beginnen zal ik vragen hoeveel geld ik toe krijg
Droom doorWhis! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:51:
[...]
Misschien dat we (collectief) een extra jaar of twee gratis de extra diensten kunnen afdwingen? Je hebt recht op een x-bepaalde tijd maar als hij de helft van de tijd er (aantoonbaar) uit heeft gelegen dan mag dat wel gecompenseerd worden.
Zie https://www.volkswagen.nl.../we-connect/alle-diensten alles wat onder 'Plus' valt dus bv voorverwarmen en laadstatus uitlezen zit achter de betaalmuur.Whis! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:59:
[...]
De gratis periode geldt voor 36 maanden toch? Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke functionaliteiten er precies wegvallen hierna..
Het klimatiseren is leuk maar zal ik niet direct missen. Laadstatus daarentegen vind ik wel een redelijk 'onmisbare' feature. Na 3 jaar zal volgens jou de 'range' dus niet meer zichtbaar zijn in de app? M.i. valt dit gewoon onder 'wagenstatus'. De optie om op afstand het laden te stoppen/starten zal dan wegvallen.Tomba schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:14:
[...]
Zie https://www.volkswagen.nl.../we-connect/alle-diensten alles wat onder 'Plus' valt dus bv voorverwarmen en laadstatus uitlezen zit achter de betaalmuur.
Edit: 'Wagenstatus' is onderdeel van de standaarduitrusting. Op de toegewijde wagenstatus-pagina staat het volgende:
Altijd inzicht in alle relevante wagengegevens. Bekijk bijvoorbeeld de resterende actieradius, de actuele kilometerstand of wanneer de accu weer moet worden opgeladen.
[ Voor 24% gewijzigd door Whis! op 11-02-2022 11:24 ]
Zou resterende laadtijd daar ook onder vallen? (Das eigenlijk het enige dat ik daadwerkelijk nodig heb)Whis! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:19:
[...]
Het klimatiseren is leuk maar zal ik niet direct missen. Laadstatus daarentegen vind ik wel een redelijk 'onmisbare' feature. Na 3 jaar zal volgens jou de 'range' dus niet meer zichtbaar zijn in de app? M.i. valt dit gewoon onder 'wagenstatus'. De optie om op afstand het laden te stoppen/starten zal dan wegvallen.
Edit: 'Wagenstatus' is onderdeel van de standaarduitrusting. Op de toegewijde wagenstatus-pagina staat het volgende:
[...]
Super handige tip! Ik heb m'n auto ook aan het dashboard toegevoegdVaatdoek82 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/TtNpgQhol4N1tylfMepoxZAm.jpg?f=fotoalbum_large)
Oeh! Ik ben jaloers op die e-golf afbeelding! Die heb ik niet kunnen vinden. Linkje misschien?kipppertje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:30:
[...]
Super handige tip! Ik heb m'n auto ook aan het dashboard toegevoegd
[Afbeelding]
Kun je dan ook zonder de betaalde app? Of is die nog wel rand voorwaardelijk?kipppertje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:30:
[...]
Super handige tip! Ik heb m'n auto ook aan het dashboard toegevoegd
[Afbeelding]
Zijn er meer mensen die issues hebben met CarPlay? De optie staat in het menu van de auto, maar als ik mijn telefoon via usb verbindt dan krijg ik geen popup op mijn iPhone 8, maar hij laad wel op. Heb al aardig wat gegoogeld, snoertje vervangen (originele van Apple), telefoon en auto herstart, He Siri staat aan en de nieuwste versie van iOS is aanwezig.
Geen idee of dit linkje altijd blijft werken.
Vervolgens een picture kaart toegevoegd.

Inloggen op de webomgeving en dan rechtermuis opslaanVaatdoek82 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:49:
[...]
Oeh! Ik ben jaloers op die e-golf afbeelding! Die heb ik niet kunnen vinden. Linkje misschien?

Helaas, die heb je wel nodig.Delta737 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Kun je dan ook zonder de betaalde app? Of is die nog wel rand voorwaardelijk?
Bekend probleem ja... De aan/uitknop ingedrukt houden van de radio tot je het eGolf logo weer ziet zou dit moeten verhelpen (doet het bij mij in ieder geval wel)kipppertje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
Zijn er meer mensen die issues hebben met CarPlay? De optie staat in het menu van de auto, maar als ik mijn telefoon via usb verbindt dan krijg ik geen popup op mijn iPhone 8, maar hij laad wel op. Heb al aardig wat gegoogeld, snoertje vervangen (originele van Apple), telefoon en auto herstart, He Siri staat aan en de nieuwste versie van iOS is aanwezig.
[...]
In de iPhone instellingen de CarPlay registratie weggooien helpt ook wel eens. Zit volgens mij onder general opties.kipppertje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Inloggen op de webomgeving en dan rechtermuis opslaanGeen idee of dit linkje altijd blijft werken.
[Afbeelding]
[...]
Helaas, die heb je wel nodig.
Helaas nog steeds niets. En de registratie weggooien lukt niet aangezien het tot nu toe nog niet gewerkt heeft (heb 'm pas net).Tomba schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:10:
[...]
Bekend probleem ja... De aan/uitknop ingedrukt houden van de radio tot je het eGolf logo weer ziet zou dit moeten verhelpen (doet het bij mij in ieder geval wel)
Weet je zeker dat het een optie is op jou Egolf?kipppertje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Helaas nog steeds niets. En de registratie weggooien lukt niet aangezien het tot nu toe nog niet gewerkt heeft (heb 'm pas net).
Ik had hetzelfde probleem, bleek dat ik Android auto/Carplay moest laten instaleren kosten rond de 342 euro
VW egolf 2020
Dat zou inderdaad ook kunnen... Overigens zijn er ook goedkopere manieren.Rdestructo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Weet je zeker dat het een optie is op jou Egolf?
Ik had hetzelfde probleem, bleek dat ik Android auto/Carplay moest laten instaleren kosten rond de 342 euro
@Tomba Carplay is niet met VCDS of ODIS vrij ge schakelen, daar heb je een code voor nodig.
Ik heb hiervoor in de buurt een 'mannetje' gevonden, maar volgens mij is dat een minder legale route.
Voor mij ook een onaangename verrassing, de Polo die we hiervoor hadden was 't gewoon netjes op geactiveerd. 350 euro vind ik grof geld!
Ik heb hiervoor in de buurt een 'mannetje' gevonden, maar volgens mij is dat een minder legale route.
Voor mij ook een onaangename verrassing, de Polo die we hiervoor hadden was 't gewoon netjes op geactiveerd. 350 euro vind ik grof geld!
Is volgens mij ook idd niet vrij te geven via VCDS, is iets met een wijziging in de VW servers.I-King schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:54:
@Tomba Carplay is niet met VCDS of ODIS vrij ge schakelen, daar heb je een code voor nodig.
Nou moet ik wel zeggen dat ik de Egolf sinds Januari heb en er nog fabrieksgarantie opzit dus via een andere weg ontgrendelen was geen optie.
De dealer heeft 50% korting gegeven omdat het niet gemeld was tijdens verkoop dat er standaard geen Android auto / carplay op zit
VW egolf 2020
Ow echt? Dat wist ik niet. Echt een vieze streek van VW, sowieso al die opties van dingen die er standaard op zou moeten zitten (digital display, geluidsgenerator voor tijdens langzaam rijden, opklappende spiegels, etc etc) is echt oud-auto denken.I-King schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:54:
Ik heb in het menu de optie "app connect", als ik die aanklik dan verteld de auto dat ik een CarPlay / Mirrorlink / Android toestel aan moet sluiten. Dan zou je zeggen dat ie geactiveerd is?Rdestructo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Weet je zeker dat het een optie is op jou Egolf?
Lijkt er wel op ja.kipppertje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Ik heb in het menu de optie "app connect", als ik die aanklik dan verteld de auto dat ik een CarPlay / Mirrorlink / Android toestel aan moet sluiten. Dan zou je zeggen dat ie geactiveerd is?
Misschien iemand in de buurt met een Android telefoon? misschien ander kabeltje?
VW egolf 2020
Is dit niet juist nieuwe auto denken?Tomba schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:51:
[...]
Ow echt? Dat wist ik niet. Echt een vieze streek van VW, sowieso al die opties van dingen die er standaard op zou moeten zitten (digital display, geluidsgenerator voor tijdens langzaam rijden, opklappende spiegels, etc etc) is echt oud-auto denken.
Kijk naar Tesla, je koopt een auto die technisch alles kan maar softwarematig wordt beperkt of uitgebreid. Net welke opties je neemt of welke nieuwe updates er zijn.
Toch is imo Volkswagen echt een typisch optie diarree bedrijf. Toen ik mijn eGolf ging halen wist men bij de dealer niet eens wat wel en wat niet in bepaalde opties zaten....La1974 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Is dit niet juist nieuwe auto denken?
Kijk naar Tesla, je koopt een auto die technisch alles kan maar softwarematig wordt beperkt of uitgebreid. Net welke opties je neemt of welke nieuwe updates er zijn.
Misschien typisch Duits want de opties bij BMW, Audi en Mercedes zijn ook eindeloos……Tomba schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Toch is imo Volkswagen echt een typisch optie diarree bedrijf. Toen ik mijn eGolf ging halen wist men bij de dealer niet eens wat wel en wat niet in bepaalde opties zaten....
Herkenbaar hoor! Dat zegt ook wel wat over de deskundigheid van de dealers overigens, over het algemeen minder op de hoogte dan iemand die de folder goed doorleest.Tomba schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Toch is imo Volkswagen echt een typisch optie diarree bedrijf. Toen ik mijn eGolf ging halen wist men bij de dealer niet eens wat wel en wat niet in bepaalde opties zaten....
Zelfde bij de ID.3, waarvan het basismodel Pure met 45kWh accu volgens sommige dealers standaard met 125kW laadt en 204 pk heeft... (alleen de Pro S doet 125kW. Op de Pure is 110 kW laden al een optie van 670 euro en de auto heeft 150pk). En op de Pro S kan je gewoon af fabriek een trekhaak krijgen volgens de dealer (nee, dat kan dus niet).
[quote]J0YR1D3R schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:45:
[...]
Ik heb het scherm laten vervangen onder garantie, heb geen idee wat dat gekost heeft dus. Bij mij zat er inderdaad ook een hele lichte streep over het scherm heen.
@J0YR1D3R
Bedankt voor je antwoorden! Ben jij eerste eigenaar? Ik heb de auto als tweede eigenaar en auto komt uit Duitsland zelfs via daar naar NL Pon verwijzen maar nog coulance enkel 70%, toch maar gedaan want weet niet of het erger zou worden.
Auto heeft ook nog aanvullende garantie tot nov-22 maar helaas tot 50.000 km
[...]
Wanneer je het bij de VW dealer laat doen dan zijn dat standaard prijzen. Hooguit dat er bijv. een sleutelbatterij bij komt nog of iets van filters.
Bedankt, zal ze eens bellen , lees op Fb dat mensen snel rond de 400 zitten met remvloeistof een een aanvullende controle...
[...]
Die fout heb ik ook 1 of 2x gezien, maar dat is alweer een tijd terug. Carplay/Android Auto zijn bij mij gewoon geactiveerd.
Ja ik heb dit met langere ritten, doet het verder wel maar plots "ping" activatiesleutel invoeren en SOS niet beschikbaar.
[...]
Weliswaar uit een boekje van de Octavia, maar bij de Golf werkt het hetzelfde:
Dit was top info! Dit moet toch standaard zijn denk ik? Mooie optie
"De safebeveiliging voorkomt het openen van de portieren van binnenuit en de ruitbediening. Daardoor wordt een mogelijke inbraakpoging in de wagen bemoeilijkt.
[...]
Ik heb het scherm laten vervangen onder garantie, heb geen idee wat dat gekost heeft dus. Bij mij zat er inderdaad ook een hele lichte streep over het scherm heen.
@J0YR1D3R
Bedankt voor je antwoorden! Ben jij eerste eigenaar? Ik heb de auto als tweede eigenaar en auto komt uit Duitsland zelfs via daar naar NL Pon verwijzen maar nog coulance enkel 70%, toch maar gedaan want weet niet of het erger zou worden.
Auto heeft ook nog aanvullende garantie tot nov-22 maar helaas tot 50.000 km
[...]
Wanneer je het bij de VW dealer laat doen dan zijn dat standaard prijzen. Hooguit dat er bijv. een sleutelbatterij bij komt nog of iets van filters.
Bedankt, zal ze eens bellen , lees op Fb dat mensen snel rond de 400 zitten met remvloeistof een een aanvullende controle...
[...]
Die fout heb ik ook 1 of 2x gezien, maar dat is alweer een tijd terug. Carplay/Android Auto zijn bij mij gewoon geactiveerd.
Ja ik heb dit met langere ritten, doet het verder wel maar plots "ping" activatiesleutel invoeren en SOS niet beschikbaar.
[...]
Weliswaar uit een boekje van de Octavia, maar bij de Golf werkt het hetzelfde:
Dit was top info! Dit moet toch standaard zijn denk ik? Mooie optie
Ik lever mijn e-Golf morgen in. Word voor de deur opgehaald.
Krijg ik een telefoon met het verzoek om de auto vol te gooien. Want ze moeten de auto 140km ergens verderop brengen. Huh? Waarom zou ik daarvoor moeten draaien?
Volgens Volkswagen mag ik de auto leeg leveren. Hun vonden het ook een raar verzoek. Maar is wel netjes dat er wat % in zit zodat ze naar een snellader kunnen.
Ik vond het een asociaal verzoek.
Krijg ik een telefoon met het verzoek om de auto vol te gooien. Want ze moeten de auto 140km ergens verderop brengen. Huh? Waarom zou ik daarvoor moeten draaien?
Volgens Volkswagen mag ik de auto leeg leveren. Hun vonden het ook een raar verzoek. Maar is wel netjes dat er wat % in zit zodat ze naar een snellader kunnen.
Ik vond het een asociaal verzoek.