Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 12:40
S_Chief schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:32:
1 jaar en 9 maanden verder en ik krijg de melding dat de batterij van de sleutel vervangen moet worden. Dat gaat best snel.
Nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Ik ga binnenkort te horen krijgen voor hoeveel ik de e-Golf mag overnemen.
Ga ik hoogstwaarschijnlijk niet doen maar ben toch benieuwd. Gaat dit duurder, iets goedkoper of net zo duur zijn als de auots op de occasion markt? iemand enige idee?

Ik ga terug naar benzine, helaas.
Alhoewel ik vaak gezeikt hebt om de range en snellaad functie van de e-Golf zou het alsnog interessant zijn indien het iets duurder is van een normale benzine variant mede dankzij de 2 duizend euro subsidie indien dat toegepast kan worden (heb nooit eerder gebruik gemaakt van de subsidieregeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Atsiz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:20:
Ik ga binnenkort te horen krijgen voor hoeveel ik de e-Golf mag overnemen.
Ga ik hoogstwaarschijnlijk niet doen maar ben toch benieuwd. Gaat dit duurder, iets goedkoper of net zo duur zijn als de auots op de occasion markt? iemand enige idee?

Ik ga terug naar benzine, helaas.
Alhoewel ik vaak gezeikt hebt om de range en snellaad functie van de e-Golf zou het alsnog interessant zijn indien het iets duurder is van een normale benzine variant mede dankzij de 2 duizend euro subsidie indien dat toegepast kan worden (heb nooit eerder gebruik gemaakt van de subsidieregeling).
2 jaar gereden? Ben ook wel benieuwd. De eGolf is toch wel een van de fijnste auto die ik ooit heb gereden heb :) (maar ons contract loopt nog 3 jaar door dus voorlopig mag ik er nog gewoon lekker in doortuffen :D)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 29-12-2021 08:47 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Tomba schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:46:
[...]

2 jaar gereden? Ben ook wel benieuwd. De eGolf is toch wel een van de fijnste auto die ik ooit heb gereden heb :) (maar ons contract loopt nog 3 jaar door dus voorlopig mag ik er nog gewoon lekker in doortuffen :D)
2 jaartjes gereden ja, er zit 15 duizend op de teller. Is wel een kale e-Golf verder. Dus niks aangevinkt.

Ik heb in de nieuwste BMW bakken (benzine) proef-gereden en zelfs die voelt niet fijn.
Ik ben echt verwend met de e-Golf.... :X

Mja rond de prijsklasse van de e-Golf heb je verder geen leuke EV.
Begint pas vanaf een Peugeot e-208 maar daar dok je snel 30 duizend euro voor 8)7
Indien je een leuke uitvoering wilt hebben, een kale begint vanaf 25 duizend. Mja als je koopt wil je geen basis\kale uitvoering natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Atsiz op 29-12-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1 jaar en 9 maanden verder en ik krijg de melding dat de batterij van de sleutel vervangen moet worden. Dat gaat best snel.
Mijn ervaring met keyless op een Octavia uit 2017 is dat je vrijwel jaarlijks aan de beurt bent. Nadeel is dat je met 2 sleutels eigenlijk altijd beide sleutels met een onderhoudsbeurt mee moet nemen, of zelf even aan de knutsel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Batterij vervangen stelt niks voor: YouTube: 2015 VW Volkswagen Golf MK7 KEY FOB Battery Replacement

Wel de juiste batterij bestellen

Aan het aantal views kun je al zien dat je vaak de batterij moet vervangen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door maharens op 29-12-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb ze gelukkig op voorraad liggen (andere auto heeft ook CR2025). Volgens mij vallen deze sleutels nooit 'in slaap' waardoor het hard gaat met de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@S_Chief 2025? Ik kan mij herinneren dat er CR2016 in de Octavia ging. CR2025 heb ik thuis ook wel liggen. Even een korte zoektocht doen levert inderdaad CR2025 op. Beter (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:34
Gelukkig kreeg je een melding. Afgelopen zaterdagavond deed mijn sleutel na iets meer dan 2,5 jaar plotseling niets meer…..boekje erbij gepakt. Daar stond in dat er een waarschuwing wordt gegeven, dat kon het dus niet zijn, zo was mijn gedachte. De auto was voor het gemak even vergeten te waarschuwen :( .

Toch nog even bij een Shell een batterij gescoord, scheelde een ritje van 3 kwartier om de reservesleutel op kantoor op te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@JRBonenberg Je weet dat je met een lege batterij de auto nog steeds kan openen en starten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
S_Chief schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:42:
@JRBonenberg Je weet dat je met een lege batterij de auto nog steeds kan openen en starten? :P
Openen wel, starten had ik eigenlijk niet op gerekend, met Keyless Start. Voor de volgende keer wel handig om te weten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ja. Sleutel tegen de stuurkolom houden en starten. Zit een logo die precies aangeeft waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
S_Chief schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:43:
Ja. Sleutel tegen de stuurkolom houden en starten. Zit een logo die precies aangeeft waar.
Wauw…ik heb eens even gekeken en zag het logo nu ook, feeling a noob right now :9 .

Ineens snap ik de melding in het display “sleutel niet herkend, plaats deze in het vakje” ook. Ik had plaatsen in een vakje niet zozeer gelinkt aan….hou de sleutel tegen de stuurkolom aan :P. Ik heb dit ook volledig gemist in de handleiding, maar zo leer je elke dag wel iets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-01-2023

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Ik ben bijna een volle 2 weken de trotse eigenaar van een import tweedehandse met best een hele rits opties, behalve dan dat keyless ride wat ik eigenlijk stiekem best had willen hebben. Maar goed. Gaat met sleutel eigenlijk ook best aardig. Analoge klokjes, ook best om aan te gluren. Autootje wordt vlot warm. Rijdt heerlijk. Iemand die met mij carpoolt en een paar keer aan boord was van de Ford Mustang Mach E vindt zelfs de E-Golf lekkerder rijden. Waarschijnlijk omdat de B stand van de regeneratie toch nog iets minder bruut is dan die van de Mach E. En de vering is duidelijk wat soepeler.

Desondanks zou het zomaar kunnen dat we t.z.t. als de lease van de Mustang af gaat lopen, we die toch gaan kopen als ons dan ook een soort van fatsoenlijk bod wordt gedaan.

Nou maar ff kijken of ik de navigatie geüpdate kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Stap 1: ff proberen via de Volkswagen WeCare App, dat lukte op mijn MacBook Air niet. Appje krijg ik wel aan de praat, SD kaart rekent ie ook goed. Maar op het moment dat ik op "Start" druk zegt ie dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Firewall settings geopend, WeCare toegang verleend. Hielp nix.

Nu maar gewoon rechtstreeks aan het downloaden (duuuuuuuurrrrrrrt) en dat dan op het SD-tje mikken en maar zien hoe het vanaf daar verder gaat.

• Atsiz
Ik kan de auto overkopen voor 29.6 duizend euro.

De auto koste nieuw 34 duizend...wat belachelijk zeg...

Aan de andere kant is de auto 2 jaar oud met 15 duizend op te teller (wel kale e-Golf, alles standaard).

Maar toch vind ik het een absurd bedrag.

Dat word lekker benzine rijden binnenkort. Is toch goedkoper blijkbaar.

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Atsiz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:17:

Aan de andere kant is de auto 2 jaar oud met 15 duizend op te teller (wel kale e-Golf, alles standaard).

Dat 29.6K absurd is, dat ben ik wel met je eens. Via Autotrack vindt je er plenty van rond dat bedrag en dan wel met alle goodies. Wel toefje meer kilometers. Uiteraard kan je overstappen op benzine, hoe lang dat goedkoper gaat blijven is wel een gok die ik niet aan zou durven te gaan. Met dat akkoord dat getekend is in Glasgow en het rekening rijden dat er kennelijk aan gaat zitten te komen, vermoed ik dat de houderschapsbelasting voor benzine en diesel fors zullen gaan stijgen.

Je zou kunnen kijken of je niet via Das Import een leuke tweedehands e-Golf kan importeren. En €2k subsidie toucheren..

• J0YR1D3R
  • Niet online
Atsiz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:17:

Flink geld nog na 2 jaar ja, maar de markt is op dit moment voor tweedehands auto's ook echt beroerd. Wij hebben onze eGolf van dec 2017 in sep 2020 gekocht voor 22k met 18k op de teller en een nieuwprijs van 44k.

• Atsiz
Wat is verstandig dan?

E-Golf
Een ander e-Golf occasion kopen (wel de +2017 variant met betere accu). Voor rond de 21 duizend.
In 4 jaar tijd bespaar ik 2500 euro aan wegenbelasting. En 2 duizend terug van subsudie.

Totale kost: 16.5k

Benzine Golf 7 (2014 bouwjaar)
Kan ik kopen voor 13 duizend euro. Maar in 4 jaar tijd betaal ik 2500 euro aan wegenbelasting

Totale kost: 15.5k

Probleem
Jullie gaan zeggen doe de EV dan, komt bijna op hetzelfde neer...maar bij een benzine Golf kan ik de goedkoopste verzekering van circa 60 euro in de maand doen.
Bij de e-Golf ga je de duurste (full casco) van rond de 110 euro doen.

Reden? Een ongeluk betekend dat je ook schade aan je accu kan hebben. Dat is dan een dure grap.

Dus dat betekend dat de e-Golf qua lasten 19 duizend is opeens.

Ik heb geen eigen oprit of garage dus zo super goedkoop kan ik ook niet weer de auto vullen. En ik rijd amper. Vooral nu...geen eens 7 duizend per jaar.

Wellicht dat de benzine Golf wat onderhoud nodig heeft maar geen idee hoe ik dat kan berekenen.
En de restwaarde van de benzine Golf gaat wel beter zijn dan de e-Golf gek genoeg. Omdat de e-Golf erg achterhaald is. Maar dat is mijn mening. De benzine "harde" afschrijving is pas over 10 jaar wel. Maar tot die tijd zullen achterhaalde EV's ook harder afschrijven vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Atsiz op 30-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWPL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-08-2024
Bij ons al na 13 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Atsiz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:36:
Wat is verstandig dan?

E-Golf
Een ander e-Golf occasion kopen (wel de +2017 variant met betere accu). Voor rond de 21 duizend.
In 4 jaar tijd bespaar ik 2500 euro aan wegenbelasting. En 2 duizend terug van subsudie.

Totale kost: 16.5k

Benzine Golf 7 (2014 bouwjaar)
Kan ik kopen voor 13 duizend euro. Maar in 4 jaar tijd betaal ik 2500 euro aan wegenbelasting

Totale kost: 15.5k

Probleem
Jullie gaan zeggen doe de EV dan, komt bijna op hetzelfde neer...maar bij een benzine Golf kan ik de goedkoopste verzekering van circa 60 euro in de maand doen.
Bij de e-Golf ga je de duurste (full casco) van rond de 110 euro doen.

Reden? Een ongeluk betekend dat je ook schade aan je accu kan hebben. Dat is dan een dure grap.

Dus dat betekend dat de e-Golf qua lasten 19 duizend is opeens.

Ik heb geen eigen oprit of garage dus zo super goedkoop kan ik ook niet weer de auto vullen. En ik rijd amper. Vooral nu...geen eens 7 duizend per jaar.

Wellicht dat de benzine Golf wat onderhoud nodig heeft maar geen idee hoe ik dat kan berekenen.
En de restwaarde van de benzine Golf gaat wel beter zijn dan de e-Golf gek genoeg. Omdat de e-Golf erg achterhaald is. Maar dat is mijn mening. De benzine "harde" afschrijving is pas over 10 jaar wel. Maar tot die tijd zullen achterhaalde EV's ook harder afschrijven vind ik.
Je vergelijkt wel een klein beetje een Appel met een Peer: e-Golf moet jonger zijn dan 2017 want betere accu, de benzine Golf mag van 2014 zijn, da's gauw minimaal 3 jaar ouder. Dat het dan makkelijker is om een goedkopere benzine variant dan een e-Golf te vinden, dat wil ik geloven.

De keuze is aan jou. Maakt inderdaad verschil dat je niet goedkoop op de eigen oprit kan opladen. Geen idee of de wegenbelasting vergelijking stand blijft houden met het nieuwe Dream Team dat ergens in januari met onze Koning op het bordes gaat staan. Wij hadden er dusdanig weinig vertrouwen in dat we dit jaar volledig elektrisch zijn gegaan, nu was er nog een aardige prijs te vangen voor onze 2017 Ford Kuga met bijna alle opties (desondanks behoorlijke afschrijving moeten slikken). Er is inderdaad een kans dat het nog 10 jaar duurt voordat benzine rijden net zo onmogelijk wordt gemaakt als bijvoorbeeld het roken. Ikzelf denk dat die redenatie toefje optimistisch is. Afgelopen week weer een warmte record gebroken..... Harde commitments aangegaan in Glasgow en Rutte die "Action, Action, Action!" roept en dan heeft ie het denk ik niet over de groothandel in Chinese prularia...

Als dat rekening rijden komende kabinetsperiode ingevoerd gaat worden zou het mij zeeeer verbazen als dat niet zo ingeregeld gaat worden dat benzine en diesel rijden financieel ontmoedigd gaat worden tov de kosten die gepaard zullen gaan met elektrisch rijden. Maar dat kan ik inderdaad gemakkelijk mis gaan hebben. Mocht deze verwachting wel uit gaan komen, dan schat ik in dat de afschrijving van elektrische occasions drastisch af zal nemen, er zijn er namelijk veel minder dan dat er straks vraag naar is. Omgekeerd schat ik in dat benzine auto's stukken goedkoper gaan worden omdat veel mensen die dan wel graag willen inwisselen voor iets betaalbaar elektrisch.

Veel wijsheid gewenst!

Iedereen fijne en veilige jaarwisseling gewenst.

[ Voor 0% gewijzigd door Spitfire26B op 31-12-2021 12:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Spitfire26B schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:57:
Stap 1: ff proberen via de Volkswagen WeCare App, dat lukte op mijn MacBook Air niet. Appje krijg ik wel aan de praat, SD kaart rekent ie ook goed. Maar op het moment dat ik op "Start" druk zegt ie dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Firewall settings geopend, WeCare toegang verleend. Hielp nix.

Nu maar gewoon rechtstreeks aan het downloaden (duuuuuuuurrrrrrrt) en dat dan op het SD-tje mikken en maar zien hoe het vanaf daar verder gaat.
Kreeg het met gewoon domweg kopiëren niet voor elkaar. Nu de oude Windows Computer opgestart. WeCare voor Windows geïnstalleerd. Was het apparaat bijna 6 uur bezig met bestanden downloaden en dat SD kaartje beschrijven. Omdat ik naar het werk moest, heb ik dat schijfje er nog niet in gehad. Tussentijds wel dat gekopieerde dingetje. Kreeg ik de melding bij het opstarten: "Bestand met Software Update aangetroffen" (of iets van die strekking). Maar via het menu dan software updaten wilde niet werken. Ik kom 2 januari weer thuis, zal dan voor het slapen gaan die SD kaart er nog eens in drukken en kijken of bij het krieken van de dag er nieuwe software op staat (afgesloten terrein waar de E-Golf staat).

Zijn er hier mensen met een MacBook die een manier hebben om de navigatie kaarten up-2-date te krijgen die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Spitfire26B schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:59:
[...]

Kreeg het met gewoon domweg kopiëren niet voor elkaar. Nu de oude Windows Computer opgestart. WeCare voor Windows geïnstalleerd. Was het apparaat bijna 6 uur bezig met bestanden downloaden en dat SD kaartje beschrijven. Omdat ik naar het werk moest, heb ik dat schijfje er nog niet in gehad. Tussentijds wel dat gekopieerde dingetje. Kreeg ik de melding bij het opstarten: "Bestand met Software Update aangetroffen" (of iets van die strekking). Maar via het menu dan software updaten wilde niet werken. Ik kom 2 januari weer thuis, zal dan voor het slapen gaan die SD kaart er nog eens in drukken en kijken of bij het krieken van de dag er nieuwe software op staat (afgesloten terrein waar de E-Golf staat).

Zijn er hier mensen met een MacBook die een manier hebben om de navigatie kaarten up-2-date te krijgen die werkt?
Ik gebruik DiscoverCare op de Mac. Werkt feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:20
@Atsiz Kan je evt het contract nog even verlengen? Wat @J0YR1D3R ook al noemt, de markt voor tweedehandsjes is nu niet heel gunstig.

Zo niet, dan als het vooral om het geld gaat, neem maar een benzine Golf. Dat scheelt meer dan je denkt. ;)

Zoals je nu telt, reken je het wegenbelasting voordeel dubbel. Je hebt namelijk bij de eGolf de bespaarde wegenbelasting eraf gehaald, maar het ook erbij geteld voor de benzine Golf. Dat terwijl je die natuurlijk niet extra terug krijgt. Dus 13k vs 16,5k of 15,5k vs 19k, voor je het verschil in verzekering telt.

Ik vind het trouwens wel dapper om op een Golf alleen WA te nemen, zonder diefstal. Misschien heb ik teveel vrienden, kennissen, collega's in slechte buurten of zo, maar ik hoor toch regelmatig over gestolen airbags, koplampen, achterlichten, navigatiesystemen. Dan zit je ook al snel aan een paar 1000 euro schade.

Het verschil in voorgeschreven onderhoud valt qua prijzen voor de jaarlijkse beurt redelijk mee (of tegen). Eigenlijk niet veel meer dan de kosten voor een oliebeurtje verschil tussen een eGolf en een Golf. Dan nog eens in de zoveel tijd wat filtertjes, distributie en zo, denk dat je met een paar tientjes het verschil in gepland onderhoud wel afdekt. Over ongepland onderhoud kan je zonder glazen bol niet heel veel zeggen. Dezelfde glazen bol die je nodig hebt voor afschrijving, want hoewel de eGolf zeker niet de nieuwste EV techniek aan boord heeft, is de populariteit van benzinewagens over een paar jaar ook maar afwachten. Ik verwacht wel dat een oudere benzineauto die al meer heeft afgeschreven van een lagere catalogusprijs minder zal afschrijven in 4 jaar dan een nieuwere EV met een hogere catalogusprijs, maar daarin kan de politiek best sturend zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de hoge youngtimer prijzen, of hoe de spaardieseltjes qua inruilwaarde in de uitverkoop gingen toen je er wegenbelasting voor moest gaan betalen.

Ik verwacht wel dat zo lang je niet regelmatig hoeft te snelladen, de energiekosten per km voorlopig nog wel in het voordeel van de eGolf zijn, ook bij publiek laden. Ook met maar 7.000km per jaar moet dat zeker wel de helft van het verschil in verzekering dekken. En als je geen ongelukken krijgt, wordt de verzekering wel nog jaarlijks goedkoper. De wegenbelasting op benzineauto's niet...

@Spitfire26B Klinkt te simpel, dus zal het vast niet zijn, maar just in case: heb je wel de update unzipped voor je die op de SD gezet hebt? Dat moet bij een Discover Media in ieder geval wel als je het handmatig doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-09 16:25
Na diverse keren een E-Golf te hebben gehuurd, en veel meelezen hier in dit topic.
vandaag een 2020 E-Golf Edition opgehaald :)

Indium Grey
Leder vienna
Spiegelpakket
en een hele berg optie's

Nu stak ik thuis mijn telefoon aan de kabel in de Golf en drukte op app.
Krijg ik de melding "App connect" U kunt de functie vrijschakelen met een actieveringssleutel :(

Heb hier een hoop gelezen maar wist niet dat deze optie mij nu 352 euro kost :(
Gelukkig wat coulance van de dealer 50% korting :)

Toch heeel blij met deze aanschaf :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rdestructo op 03-01-2022 15:24 ]

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
DeGroteMuis schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:14:
@Atsiz Kan je evt het contract nog even verlengen? Wat @J0YR1D3R ook al noemt, de markt voor tweedehandsjes is nu niet heel gunstig.

Zo niet, dan als het vooral om het geld gaat, neem maar een benzine Golf. Dat scheelt meer dan je denkt. ;)

Zoals je nu telt, reken je het wegenbelasting voordeel dubbel. Je hebt namelijk bij de eGolf de bespaarde wegenbelasting eraf gehaald, maar het ook erbij geteld voor de benzine Golf. Dat terwijl je die natuurlijk niet extra terug krijgt. Dus 13k vs 16,5k of 15,5k vs 19k, voor je het verschil in verzekering telt.

Ik vind het trouwens wel dapper om op een Golf alleen WA te nemen, zonder diefstal. Misschien heb ik teveel vrienden, kennissen, collega's in slechte buurten of zo, maar ik hoor toch regelmatig over gestolen airbags, koplampen, achterlichten, navigatiesystemen. Dan zit je ook al snel aan een paar 1000 euro schade.

Het verschil in voorgeschreven onderhoud valt qua prijzen voor de jaarlijkse beurt redelijk mee (of tegen). Eigenlijk niet veel meer dan de kosten voor een oliebeurtje verschil tussen een eGolf en een Golf. Dan nog eens in de zoveel tijd wat filtertjes, distributie en zo, denk dat je met een paar tientjes het verschil in gepland onderhoud wel afdekt. Over ongepland onderhoud kan je zonder glazen bol niet heel veel zeggen. Dezelfde glazen bol die je nodig hebt voor afschrijving, want hoewel de eGolf zeker niet de nieuwste EV techniek aan boord heeft, is de populariteit van benzinewagens over een paar jaar ook maar afwachten. Ik verwacht wel dat een oudere benzineauto die al meer heeft afgeschreven van een lagere catalogusprijs minder zal afschrijven in 4 jaar dan een nieuwere EV met een hogere catalogusprijs, maar daarin kan de politiek best sturend zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de hoge youngtimer prijzen, of hoe de spaardieseltjes qua inruilwaarde in de uitverkoop gingen toen je er wegenbelasting voor moest gaan betalen.

Ik verwacht wel dat zo lang je niet regelmatig hoeft te snelladen, de energiekosten per km voorlopig nog wel in het voordeel van de eGolf zijn, ook bij publiek laden. Ook met maar 7.000km per jaar moet dat zeker wel de helft van het verschil in verzekering dekken. En als je geen ongelukken krijgt, wordt de verzekering wel nog jaarlijks goedkoper. De wegenbelasting op benzineauto's niet...

@Spitfire26B Klinkt te simpel, dus zal het vast niet zijn, maar just in case: heb je wel de update unzipped voor je die op de SD gezet hebt? Dat moet bij een Discover Media in ieder geval wel als je het handmatig doet.
Ik gebruik de auto amper dus de contract verlengen lijkt me onverstandig.

En bij mij hadden ze al ingebroken. Ruim 5/6 duizend euro aan onderdelen gejat.
Gelukkig had ik een verlaagd eigen risico.

Dat is ook een van de redenen waarom ik de Golf helemaal niet wil. Zoiets wil je niet meemaken op je eigen auto, ookal ben je goed verzekerd. Uiteindelijk kost het jezelf veel geld.

Daarom kijk ik ook naar andere automerken momenteel. Ook benzine.
Want leuke EV's zijn te duur \ nog niet goed afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean91
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
3 januari dus vandaag die van mij ook opgehaald en omdat dit aan de andere kant van het land was, ook een fijne road-trip gehad en tussendoor nog even langs de snellader geweest.

Wat een heerlijke fijne auto is het ook. Morgen gelijk weer een tripje naar Bergen op Zoom (vanaf Rotterdam) en later deze week naar Wageningen, dus weer tijd om van alles te ontdekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Binnenkort gaat mijn e-golf weer terug naar de leasemaatschappij, ik ben stekker moe.
In 3 jaar tijd 91k km's gemaakt maar met de nieuwe baan en de km's en de "kou" heb ik er geen zin meer in.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik krijg in WeConnect ID een vreemde foutmelding;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUTiKdKOcTK4ZeF8C5Jr-didBqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeAo3ePDzZQujo6nVwfcpvca.jpg?f=fotoalbum_large
WeConnect ‘vanille’ werkt wel gewoon…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ach, via de website krijg ik te zien dat de mobiele diensten zijn geactiveerd. Slaat ook nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Tomba schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
[Afbeelding]
Ik had dit een maand geleden ook....en toen niet....en toen weer wel.
Bij mij werd het verholpen door af te melden en opnieuw in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 13:14
kevinvi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:09:
Binnenkort gaat mijn e-golf weer terug naar de leasemaatschappij, ik ben stekker moe.
In 3 jaar tijd 91k km's gemaakt maar met de nieuwe baan en de km's en de "kou" heb ik er geen zin meer in.

***members only***
Mooie bak hoor!

Ik ben zelf nu aan het kijken hoe interessant het is om elektrisch te gaan rijden. Door de weinig km per jaar ziet het er niet rooskleurig uit. Zit veel reviews te lezen en te bekijken maar de auto wordt toch snel 20k.....

We willen de polo uit 2011 inruilen want het is toch krap met 2 kleine kinderen. Ook heb ik het gevoel dat de DSG bak er binnenkort aankomt want de automaat schakelt niet meer lekker bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:20
Tomba schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
[Afbeelding]
Bij mij een beetje het omgekeerde. Allebei de apps werken voor de verandering, maar de normale WeConnect gaf gistermiddag een laadtijd van 9:40, terwijl de ID app een beter kloppende 3:50 aangaf, na ongeveer 4 uur was de auto idd vol. Ik dacht aan een incidentje, maar nu weer: 5:10 normaal vs 2:00 voor ID app. Wat wel opviel: toen ik de auto vol van de laadzuil wilde gaan halen werd de auto ook niet meer geladen tijdens het voorklimatiseren. Dat was eerder wel het geval bij de lichtgrijze Allego laadzuilen. Geen idee of dat een VW of een Allego dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De ID app werkt hier nu ook niet meer goed. Krijg "doelladingstoestand bereikt" in het grijs te zien. Geen idee wat dat moet inhouden aangezien ik geen enkele vorm van begrenzing heb ingesteld. De normale app laat wel netjes de resterende tijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-08 15:08
Zou iemand mij kunnen helpen welke update ik precies moet downloaden voor de update van mijn navigatie voor de E-Golf 2020. Ik heb het idee dat de updates die ik binnenhaal van de VW site zo achterlijk groot zijn, namleijk 26 gb. Iemand enig idee ????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik DiscoverCare op de Mac. Werkt feilloos.
Wat die App steeds op mijn M1 Macbook Air klaagt: check internet verbinding. Download vervolgens niets. Firewall verteld downstream verkeer toe te staan. Helpt niet.

Oude Windhoos computer aangezwengeld. Gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

nosj1000 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:45:
Zou iemand mij kunnen helpen welke update ik precies moet downloaden voor de update van mijn navigatie voor de E-Golf 2020. Ik heb het idee dat de updates die ik binnenhaal van de VW site zo achterlijk groot zijn, namleijk 26 gb. Iemand enig idee ????
Dat SD schijfje schreef ook zoiets weg. Denk dat dit dan normaal is dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

[/quote]

Ik had inderdaad unzipped. Boelletje overgezet. No joy. Windhoos computer aangezwengeld. Die het schijfje laten maken. Al met al bijna een dag aan het stampen geweest. Update SD in de E-Golf gedrukt, 2 uurtjes en een beetje later was die tevreden.

Heb de indruk dat de nieuwe update nog niet altijd precies begrijpt hoe hard je waar op welk tijdstip nu mag. Kan ik de navigatie niet kwalijk nemen want mij is dat ook niet overal precies even duidelijk.

800 km ervaring verder. Deze auto past als een handschoen op de taak die die heeft bij mij. WeConnect tot op heden foutloos, was voorbereid op gedoe nav wat negatieve reviews. Maar ik klaag dus niet.

Ergernis die ik met de Ford Mustang Mach E counterpart heb: rit historie met geen mogelijkheid over te krijgen. Met WeConnect probleemloos. Dus: kuddoos op dat vlak voor WeConnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
nosj1000 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:45:
Discover Media of Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
Media heb inmiddels begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
Ik heb een SD kaartje van VW(private lease) met een inhoud van 16gb. De uitgepakte zip van Europa is 26,7 gb dus die past daar sowieso niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
En er zijn geen manieren om bijv. Benelux ofzo er alleen op te zetten. Ik begrijp er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@nosj1000 Jawel, via deze link: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/#/. Daar de normale Golf vanaf 2017 pakken (als je de facelift hebt), Discover Media aanklikken en je krijgt alle varianten te zien. Bundel 1 past tegenwoordig niet meer op 16GB (wel met het verwijderen van een aantal bestanden, zie het reguliere VW-topic). Ik zou bundel 5, 6 of 7 kiezen zodat Duitsland ook erin zit. Downloaden, unzippen en kopiëren naar je SD-kaart.

Gezien de bestandsgrootte waar jij het over hebt, heb je de versie voor de Discover Pro gedownload.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 09-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerbos
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste E-golf rijders,

Ik heb een sinds kort een e-golf gekocht, hierbij wilde ik de WeConnect app gaan gebruiken.
Aangezien de auto 2de-hands is, moet ik gaan betalen voor de we-connect app i.p.v dat dit de eerst 2 jaar gratis is. Dit is gekoppeld aan de auto en niet aan de gebruiker zegt volkswagen.
Ik vind dit eigenlijk belachelijk dat ik al gelijk voor deze dienst moet betalen.
Ik lees op de form dat het niet echt de moeite waar is om de app te gebruiken voor betaling.

wat zijn jullie bevinden hierover.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Als het werkt is het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Probleem :(

Heb afgelopen Maandag App connect laten vrijzetten.
Android auto werkt nu perfect.

Alleen toen ik de navigatie van VW zelf probeerde dit weekend stuite ik op de volgende melding:

Navigatiebest. in infotainment-syst. ongeldig. Controleren, a.u.b. :S

Bluetooth doet het ook niet, dus geen telefoon.

Heb de navi al gereset, kaartje navigatie er uit en er weer in.
Iemand een idee voordat ik hem Vrijdag bij de dealer neerzet? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rdestructo op 11-01-2022 07:54 . Reden: werking bluetooth toegevoegd ]

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Gerbos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:21:
Beste E-golf rijders,

Ik heb een sinds kort een e-golf gekocht, hierbij wilde ik de WeConnect app gaan gebruiken.
Aangezien de auto 2de-hands is, moet ik gaan betalen voor de we-connect app i.p.v dat dit de eerst 2 jaar gratis is. Dit is gekoppeld aan de auto en niet aan de gebruiker zegt volkswagen.
Ik vind dit eigenlijk belachelijk dat ik al gelijk voor deze dienst moet betalen.
Ik lees op de form dat het niet echt de moeite waar is om de app te gebruiken voor betaling.

Ik hoor het graag.
119 euro (WeConnect Plus) voor 2 jaar (zonder navigatie). Wat mij betreft echt zonde van je geld. Werkt vaak niet, traag etc. Een schande dat ze zoveel durven te vragen voor zo’n slechte app.

Ik moet binnenkort de eerste beurt (2 jaar). Dan zal het wel ter sprake komen. Ik zal die app geen seconde missen.

Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Beste E-golf rijders,

Ik hoor het graag.
@La1974 vat t perfect samen, belachelijk dat ze er überhaupt geld voor durven vragen zo vaak als t niet werkt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Welke functies raak je kwijt/houd je nog over na afloop van de gratis periode?

Kan je nog wel de laadstatus/percentage zien maar niet op afstand voorverwarmen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Reiger072 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:34:
Welke functies raak je kwijt/houd je nog over na afloop van de gratis periode?

Kan je nog wel de laadstatus/percentage zien maar niet op afstand voorverwarmen etc?
Hier een overzicht: https://www.volkswagen.nl.../we-connect/alle-diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
S_Chief schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:07:
@nosj1000 Jawel, via deze link: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/#/. Daar de normale Golf vanaf 2017 pakken (als je de facelift hebt), Discover Media aanklikken en je krijgt alle varianten te zien. Bundel 1 past tegenwoordig niet meer op 16GB (wel met het verwijderen van een aantal bestanden, zie het reguliere VW-topic). Ik zou bundel 5, 6 of 7 kiezen zodat Duitsland ook erin zit. Downloaden, unzippen en kopiëren naar je SD-kaart.

Gezien de bestandsgrootte waar jij het over hebt, heb je de versie voor de Discover Pro gedownload.
Heb het inmiddels zo gedaan zoals geadviseerd. Heb Europa gedownload en alle talen eruit gehaald behalve Nederlands. Derhalve past dit op de 16gb SD kaart. Alles doet het weer tip top en bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Nu het de laatste dagen mistig was buiten: iemand enig idee wat deze optie doet? Ik heb de knop volledig naar rechts gedraaid maar kan niks anders ontdekken aan de verlichting, zowel voor als achter.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zHZFQxD/2022-01-11-15-03-53-29295289-13-YXJf-MTI4-MHg3-Mj-Bf-ZF8x-X2pw-Z18v-X2-Fzc2-V0-L19wcml2-YXRl-L2-Nhci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Whis! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:07:
Nu het de laatste dagen ietwat mistig was buiten: iemand enig idee wat deze optie doet? Ik heb de knop volledig naar rechts gedraaid maar kan niks anders ontdekken aan de verlichting, zowel voor als achter.

[Afbeelding]
Dat is het mist lampje. Je moet het knopje juist naar links draaien hiervoor.

Link:
https://www.wuco.nl/nieuw...-soorten-autoverlichting/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 10:57
Whis! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:07:
Nu het de laatste dagen ietwat mistig was buiten: iemand enig idee wat deze optie doet? Ik heb de knop volledig naar rechts gedraaid maar kan niks anders ontdekken aan de verlichting, zowel voor als achter.

[Afbeelding]
En volgens mij wanneer je deze naar je toe trekt gaat vervolgens je mistachterlicht branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Atsiz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Dat is het mist lampje. Je moet het knopje juist naar links draaien hiervoor.

Link:
https://www.wuco.nl/nieuw...-soorten-autoverlichting/
Het probleem is: ik krijg 'm niet verder dan '0' naar links gedraaid.. :-(
Vaatdoek82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:16:
[...]

En volgens mij wanneer je deze naar je toe trekt gaat vervolgens je mistachterlicht branden.
Ah.. Ik wist niet dat je er ook nog aan kon trekken.. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
Whis! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Het probleem is: ik krijg 'm niet verder dan '0' naar links gedraaid.. :-(

[...]

Ah.. Ik wist niet dat je er ook nog aan kon trekken.. :o
Ietwat mistig is niet voldoende voor je mistlicht. Het moet echt heel mistig zijn (minder dan 50 meter zicht, je ziet het volgende hectometerpaaltje niet meer) wil je dit moeten aanzetten.

Heel irritant die mensen die veel te vroeg het mistlicht aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
La1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Ietwat mistig is niet voldoende voor je mistlicht. Het moet echt heel mistig zijn (minder dan 50 meter zicht, je ziet het volgende hectometerpaaltje niet meer) wil je dit moeten aanzetten.

Heel irritant die mensen die veel te vroeg het mistlicht aanzetten.
Agree. Ik heb het woord 'ietwat' verkeerd gebruikt. Hier in Twente was het code geel vanwege de mist en op sommige plekken het zicht niet meer dan enkele meters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Whis! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Agree. Ik heb het woord 'ietwat' verkeerd gebruikt. Hier in Twente was het code geel vanwege de mist en op sommige plekken het zicht niet meer dan enkele meters.
Dan is dit bericht voor alle anderen die te snel hun mistlicht aanzetten d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
La1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Dan is dit bericht voor alle anderen die te snel hun mistlicht aanzetten d:)b.
Vooral een dag na een mistige dag zie je een boel mensen rijden met de mistverlichting achter nog aan waardoor het net lijkt alsof er een voorligger remt.. zeer verwarrend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Toevallig ook gezocht, uittrekken is idd mistachterlicht, voorzijde is er geen mistlicht volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Beste E-golf rijders,

Ik hoor het graag.
Bij mijn weten heb ik een optie gekozen (na de aanschaf van een 4 jaar oude E-Golf) die me €95 heeft gekost, daarmee kan ik de auto op afstand laten opwarmen. Kijken wat de laadstatus is. Laten toeteren en lichtjes laten knipperen. Zien waar die geparkeerd staat. Rit informatie/statistieken inzien.

Werkt sinds 22 december prima. Wordt wel regelmatig gevraagd opnieuw in te loggen. Gaat wat omslachtig omdat het wachtwoord niet automatisch door de iPhone wordt ingevuld, ik moet steeds “Wachtwoorden” gebruiken en dan naar VW scrollen. Verder ben ik wel te spreken over de We Connect App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire26B

Spitfire26B

Google Project Spitfire

Over lampen. Laatst begon de E-Golf wat te mekkeren dat ik mijn lichten aan had laten staan na het parkeren. Ik de schakelaar op 0 gezet. Nog altijd melding “parkeer lichten aan”. De LED strips in de koplampen gave inderdaad licht. Maar weer op contact gezet, naar Automatisch, naar 0 en weer terug naar Automatisch en daarna contact af. En toen was ze tevreden.

Krijg nu eindelijk beetje door hoe dat automatische grootlicht in elkaar zit en hoe je kan zien dat die functie “klaar voor de start” is (koplamp groot licht symbooltje met een A er in op het centrale display). Moet nog ff wennen dat de blauwe groot licht indicatie aan blijft ook als het apparaat de bundels verdraaid om verblinden van tegenliggers te voorkomen. Nog geen geïrriteerde tegenliggers gehad die zich ergerden aan het grote licht van mijn E-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Over een maand lever ik de auto in.

Ze komen de auto bij mijn huis ophalen.
Dat vind ik wel een luxe. Maar dat is ook het enige luxe. Voor de rest vond ik Volkswagen private lease verschrikkelijk.
Zelfs de klachten door de klachtenafdeling worden niet serieus genomen en ze komen hun beloftes niet na.

Door 2 slechte private lease ervaringen ga ik nooit meer private leasen in ieder geval. Vooral nu want de prijzen zijn veel duurder geworden.

Ik zal de auto missen want het reed heerlijk en zag er gewoon goed uit.
Enige minpunt van de auto is de range & snellaad capiciteit maar voor de rest heb ik goed kunnen genieten van de auto.

Ik ga terug naar benzine. Wellicht over 5 of 8 jaar weer een EV proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Atsiz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:41:
Over een maand lever ik de auto in.

Ze komen de auto bij mijn huis ophalen.
Dat vind ik wel een luxe. Maar dat is ook het enige luxe. Voor de rest vond ik Volkswagen private lease verschrikkelijk.
Zelfs de klachten door de klachtenafdeling worden niet serieus genomen en ze komen hun beloftes niet na.

Door 2 slechte private lease ervaringen ga ik nooit meer private leasen in ieder geval. Vooral nu want de prijzen zijn veel duurder geworden.

Ik zal de auto missen want het reed heerlijk en zag er gewoon goed uit.
Enige minpunt van de auto is de range & snellaad capiciteit maar voor de rest heb ik goed kunnen genieten van de auto.

Ik ga terug naar benzine. Wellicht over 5 of 8 jaar weer een EV proberen.
Wat waren de problemen dan?

Ik heb een keer te maken gehad met Volkswagen omdat mijn accu vanzelf leegliep. Is prima opgelost.

Verder wordt maandelijks mijn geld geïncasseerd en heb ik niets te maken met Volkswagen.

Ben wel benieuwd waar jouw slechte ervaringen vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik merk dat de vering linksvoor kraakt bij drempels. Hebben anderen hier ook last van?

Moet in maart voor onderhoud gaan, dan mogen ze er gelijk naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@S_Chief Nog nooit eerder een VAG product gereden zeker? :P Ik weet niet beter dat de boel bij koud weer kraakt. Ze kunnen de draagarmrubbers invetten en dan ben je er even vanaf. Maar terug komen doet het met de standaard setup volgens mij altijd. Ik heb het gehad met een Leon uit 2007, Golf uit 2011, Octavia uit 2017, Golf uit 2017 en Passat uit 2016 dus bepaald geen N=1 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Kom van Alfa Romeo's af dus een bekend geluid maar helaas ook bij mijn e-Golf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@J0YR1D3R Ik hoorde thuis hetzelfde verhaal (ben opgegroeid met VW), maar bij een 2020 auto met 8200 km valt het wel tegen.

Het is ook echt alleen bij drempels, op een klinkerweg hoor ik niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:11
S_Chief schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:32:
Ik merk dat de vering linksvoor kraakt bij drempels. Hebben anderen hier ook last van?

Heel de ophanging kraakt en kreunt bij drempels. Ik zou me er geen zorgen over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik maak mij geen zorgen, maar ze gaan het maar regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:22

MLLL

Palm Treo 650

S_Chief schreef op zondag 16 januari 2022 @ 02:21:
Ik maak mij geen zorgen, maar ze gaan het maar regelen.
Producteigenschap, ze smeren wat rubbertjes en binnen de kortste keren is het weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Spitfire26B schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:25:
Over lampen. Laatst begon de E-Golf wat te mekkeren dat ik mijn lichten aan had laten staan na het parkeren. Ik de schakelaar op 0 gezet. Nog altijd melding “parkeer lichten aan”. De LED strips in de koplampen gave inderdaad licht. Maar weer op contact gezet, naar Automatisch, naar 0 en weer terug naar Automatisch en daarna contact af. En toen was ze tevreden.

Krijg nu eindelijk beetje door hoe dat automatische grootlicht in elkaar zit en hoe je kan zien dat die functie “klaar voor de start” is (koplamp groot licht symbooltje met een A er in op het centrale display). Moet nog ff wennen dat de blauwe groot licht indicatie aan blijft ook als het apparaat de bundels verdraaid om verblinden van tegenliggers te voorkomen. Nog geen geïrriteerde tegenliggers gehad die zich ergerden aan het grote licht van mijn E-Golf.
Als het goed is heb ik ook automatische grootlicht op mijn Egolf zitten.
Heb me in deze functie nog niet echt verdiept, dus ook niet hoe het ingeschakeld kan worden.
Dus de vraag hoe schakel je deze functie in en klopt het dat deze functie alleen boven de 60km werkt?

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:19
Verlichting op automatisch en groot licht pookje naar je toe trekken,

Maar de automatische groot licht van de golf is niet heel super, werkt vooral op aan en uit maar stuurt niet mee bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
trippelb schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:26:
Verlichting op automatisch en groot licht pookje naar je toe trekken,

Maar de automatische groot licht van de golf is niet heel super, werkt vooral op aan en uit maar stuurt niet mee bijvoorbeeld
Bedankt voor je reactie.
Ik heb vorige weekend het grootlicht even getest toen ik terug reed naar mijn hotel.
Hier merkte ik op het donkere bosweggetje dat mijn normale zowel grootlicht meestuurt.
(neem aan dat dat mijn dynamic light assist is?)

De automatische grootlichtfunctie niet getest of poging gedaan aangezien er een tegenligger aankwam en ik het grote licht meteen heb uitgeschakeld.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
S_Chief schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:04:
@J0YR1D3R Ik hoorde thuis hetzelfde verhaal (ben opgegroeid met VW), maar bij een 2020 auto met 8200 km valt het wel tegen.

Het is ook echt alleen bij drempels, op een klinkerweg hoor ik niets.
Ik herken je probleem hoor, de genoemde Golf VI had het ook al na vrij korte tijd. De Fiesta van m'n vriendin uit 2003 met 150k op de teller gaf hij dezelfde drempels geen krimp. Ik ben het bij de laatste onderhoudsbeurt van de eGolf vergeten door te geven en het is iets wat alleen in woonwijken voor komt. De Passat gaat binnenkort voor onderhoud en daar laat ik het wel meenemen. Maar zoals gezegd komt je er nooit permanent vanaf waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWPL
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik lees veel over het updaten van de navigatie software.
Ben ik de enige die daar de moeite niet van begrijpt. Wij hebben in 10-2020 een nieuwe egolf gekocht en toen was de software al niet actueel.
En dat is het volgens mij nooit..

Wat is het voordeel van de auto navi in vergelijking met Google maps dat wel altijd actueel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

TWPL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:20:
[..]

Wat is het voordeel van de auto navi in vergelijking met Google maps dat wel altijd actueel is?
Niets :p
Ik heb hem 1x ge-update maar al 2 jaar lang eigenlijk niet gebruikt. Headunit gebruik ik echt alleen voor radio (lees alleen tijdens Langs de Lijn of Top 2000), verder alles via CarPlay.

[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 16-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Rdestructo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vorige weekend het grootlicht even getest toen ik terug reed naar mijn hotel.
Hier merkte ik op het donkere bosweggetje dat mijn normale zowel grootlicht meestuurt.
(neem aan dat dat mijn dynamic light assist is?)

De automatische grootlichtfunctie niet getest of poging gedaan aangezien er een tegenligger aankwam en ik het grote licht meteen heb uitgeschakeld.
Automatisch groot licht is onderdeel van Dynamic light assist. Het uitschakelen bij tegenliggers gaat automatisch.

Even je vraag Googelen geeft in dit geval sneller en beter antwoord op je vraag: YouTube: Volkswagen Dynamic Light Assist Nederlands gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Even je vraag Googelen geeft in dit geval sneller en beter antwoord op je vraag: YouTube: Volkswagen Dynamic Light Assist Nederlands gesproken
Bedankt voor het meedenken, dit filmpje had ik idd ook al gevonden.
Alleen word er niet gesproken over het in of uitschakelen van het automatische grootlicht.
Vandaar mijn vraag :Y

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Rdestructo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor het meedenken, dit filmpje had ik idd ook al gevonden.
Alleen word er niet gesproken over het in of uitschakelen van het automatische grootlicht.
Vandaar mijn vraag :Y
Ah zo. De naam automatisch grootlicht heb je er misschien zelf aan gegeven. Het inschakelen van de functie Dynamic light assist doe je iedere keer handmatig (via het pookje). Daarna gebeurt alles automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ah zo. De naam automatisch grootlicht heb je er misschien zelf aan gegeven. Het inschakelen van de functie Dynamic light assist doe je iedere keer handmatig (via het pookje). Daarna gebeurt alles automatisch.
Duidelijk _/-\o_ ik ga het vanavond is even testen :Y

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
MLLL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 06:50:
[...]

Producteigenschap, ze smeren wat rubbertjes en binnen de kortste keren is het weer terug
En daarmee is de discussie voor de dealer vaak ten einde. Dus omdat iets voor meerdere modellen hetzelfde probleem oplevert is het bij VAG een producteigenschap en moet je er maar mee leren leven. Want vervanging levert het probleem niet op, het ligt hem gewoon aan het gebruikte soort rubber. Dat viel me toen zwaar tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:22

MLLL

Palm Treo 650

maharens schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:59:
[...]

En daarmee is de discussie voor de dealer vaak ten einde. Dus omdat iets voor meerdere modellen hetzelfde probleem oplevert is het bij VAG een producteigenschap en moet je er maar mee leren leven. Want vervanging levert het probleem niet op, het ligt hem gewoon aan het gebruikte soort rubber. Dat viel me toen zwaar tegen.
Zo heeft VW wel meer van zulke 'producteigenschappen' en ze komen er nog mee weg ook en dat is het mooie/trieste*

* doorhalen wat niet van toepassing is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04

Mars Warrior

Earth, the final frontier

S_Chief schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:32:

Dat is zoals anderen ook al gemeld hebben een typische VAG producteigenschap. Een Superb van €60k heeft dit ook gewoon. Een leasemaatschappij wil vaak niet betalen voor het elke 3 maanden boosteren van de rubbers, dus dan moet je het of zelf doen, of voor betalen.

Maar goed, geen krakende rubbers meer voor mij. Mijn eGolf is na 2 jaar ingeleverd, en ik rij voorlopig in een benzine auto uit de BMW stal. Ik haal nu met lage temperaturen weer gewoon de 600km. Wel ff wennen dat ik na wat ritjes nog 140km kan rijden, dat was bij de eGolf - met dit weer - ongeveer een volle tank 8)

Wie weet over een tijdje een ID.3 of een andere ev. Want het rijd wel erg fijn _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:43
Sinds vrijdag ben ik de gelukkige berijder van een eGolf uit 2020.
Bevalt op zich prima.

Ik loop tegen 1 bijzonder irritante eigenschap aan:
De auto wil niet gaan rijden als er een bepaalde tijd verstreken is tussen de auto van slot halen en het pedaal intrappen (of zo lijkt het tenminste).

Voorbeeld:
Bij de supermarkt de auto van het slot halen, boodschappen inladen, karretje terugbrengen, gaan zitten, 'start engine knop' drukken met voet op de rem, in Drive zetten, van elektronische handrem halen (hoeft weliswaar niet).
Als ik dan rem loslaat en het 'gaspedaal' indruk, gebeurt er niets.
Vandaag rolde de auto achteruit, bijna tegen een paaltje aan :X
Zelfde gebeurde ook als ik voor het wegrijden nog even op m'n telefoon keek

Enige oplossing die ik nu ken is engine uit, in P, auto op slot, weer van slot en nieuwe poging.

Kan dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
WackoH schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:20:
Sinds vrijdag ben ik de gelukkige berijder van een eGolf uit 2020.
Bevalt op zich prima.

Ik loop tegen 1 bijzonder irritante eigenschap aan:
De auto wil niet gaan rijden als er een bepaalde tijd verstreken is tussen de auto van slot halen en het pedaal intrappen (of zo lijkt het tenminste).

Voorbeeld:
Bij de supermarkt de auto van het slot halen, boodschappen inladen, karretje terugbrengen, gaan zitten, 'start engine knop' drukken met voet op de rem, in Drive zetten, van elektronische handrem halen (hoeft weliswaar niet).
Als ik dan rem loslaat en het 'gaspedaal' indruk, gebeurt er niets.
Vandaag rolde de auto achteruit, bijna tegen een paaltje aan :X
Zelfde gebeurde ook als ik voor het wegrijden nog even op m'n telefoon keek

Enige oplossing die ik nu ken is engine uit, in P, auto op slot, weer van slot en nieuwe poging.

Kan dit anders?
Sowieso van die handrem afblijven. Een stuk veiliger, kan je niet per ongeluk tegen paatjes aanrijden :) .

Als je op de startknop drukt, hoor je als het goed is een belletje (laag - hoog). Je ziet dan ook op de teller dat de de ‘motor aanstaat’. Heel af en toe hoor ik dat belletje niet. Motor uitzetten en weer aanzetten is dan voldoende (sta al die tijd nog in ‘P’). Sluiten en weer openen hoef ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:43
Tja, ik vind dat 'plakken' van zo'n elektrische handrem bij het wegrijden een vervelend gevoel. Maar ik zal er blijkbaar aan moeten wennen als ik er niet op kan vertrouwen of de auto wel gaat rijden....

Uit en weer aan zetten heb ik meermaals geprobeerd maar werkt niet (overigens hebben vrouw en zoon zelfde ervaring).

Net geprobeerd om het te reproduceren (2x). Lukte niet; de auto reed wel gewoon weg.

Soms komt een waarschuwing melding over de batterij in de afstandbediening.
Kan dat het probleem zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door WackoH op 17-01-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Laatst online: 09-09 10:05
Rdestructo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Duidelijk _/-\o_ ik ga het vanavond is even testen :Y
En je lichtschakelaar moet op auto staan, je ziet dan een a bij je grootlichtlampje. Inschakelen gaat ook alleen boven een bepaalde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Afgelopen weekend ook eigenaar geworden van een E-golf. Mijn eerste ervaringen zijn zeer prettig. De efficiente valt me mee. Het thuis met 7.2kW laden gaat nog redelijk vlot. En het interieur vind ik goed afgewerkt, de wagen voelt ruim aan en de bediening (mijn eerste VW) vind ik intuitief (hoewel ik wel een half uur gezocht heb hoe ik de navi-kaart weer tussen de tellers in krijg, schijnbaar moet je hem dan op NAVI zetten en vervolgens pijltje omlaag, zonder dat daar een aanwijzing voor is ( :?) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMvA8zTH8I3cyYLqnIJ9ANwGh10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0aGmtnhP8ArVoa6Wq29wEzG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt_i8Xq03_eFxRgq2ZruYmTjETU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AR02k7PhoVpBB8xjAhtFu8eH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZabor8NgpAj8Y08B0wB4wctA8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3TppMVu2Cv68LCMLwaSISCj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbRLBFzHpNZ9fTaszElWoaQBLog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUX7eGKlc1y6eKB0RtQzvfS7.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel heb ik een probleem met het koppelen van de auto. Als ik de invoersleutel op de app invoer in de wagen, krijg ik telkens de melding "Geen dataverkeer":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zxiOes5spW4DqE8eCg2RI8zL_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvhcN4tGgwibnhcX2lx0TSPj.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit iemand anders bekend? De wagen is verbonden met mijn Wifi thuis (4G hotspot ook geprobeerd), hij lijkt ook internet te hebben en VW zelf kan de wagen ook op afstand uitlezen.

De technische dienst neemt binnenkort contact op maar wellicht weet iemand hier het antwoord al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:11
DutchAce schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:37:
Afgelopen weekend ook eigenaar geworden van een E-golf. Mijn eerste ervaringen zijn zeer prettig. De efficiente valt me mee. Het thuis met 7.2kW laden gaat nog redelijk vlot. En het interieur vind ik goed afgewerkt, de wagen voelt ruim aan en de bediening (mijn eerste VW) vind ik intuitief (hoewel ik wel een half uur gezocht heb hoe ik de navi-kaart weer tussen de tellers in krijg, schijnbaar moet je hem dan op NAVI zetten en vervolgens pijltje omlaag, zonder dat daar een aanwijzing voor is ( :?) )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel heb ik een probleem met het koppelen van de auto. Als ik de invoersleutel op de app invoer in de wagen, krijg ik telkens de melding "Geen dataverkeer":
[Afbeelding]

Is dit iemand anders bekend? De wagen is verbonden met mijn Wifi thuis (4G hotspot ook geprobeerd), hij lijkt ook internet te hebben en VW zelf kan de wagen ook op afstand uitlezen.

De technische dienst neemt binnenkort contact op maar wellicht weet iemand hier het antwoord al :+
Je kan voor het koppelen van je wagen ook eens proberen om je auto met de hotspot van je telefoon te verbinden. Misschien dat dit goed werkt. Ik heb al eens gemerkt dat dat helpt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Heijmenberg99 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Je kan voor het koppelen van je wagen ook eens proberen om je auto met de hotspot van je telefoon te verbinden. Misschien dat dit goed werkt. Ik heb al eens gemerkt dat dat helpt. Succes!
Zoals ik in het bericht schreef heb ik dat al geprobeerd. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NVDB82
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-09 15:49
Ik ben sinds vorige maand ook eigenaar van een 2020 eGolf, en kreeg ook geen verbinding via de ingebouwde simkaart. De wagen stond waarschijnlijk al enkele weken/maanden stil op een parking, en werd ook nog naar België ingevoerd. Redenen genoeg om het noorden te verliezen.

Ik heb zekering 17 (Emergency Call control module, zekering kastje linksonder het stuur) enkele seconden weggenomen terwijl het contact AAN staat. Hierdoor wordt de sim-module volledig herstart, en kwam de wagen direct online en werd het abonnement correct weergegeven. Sindsdien werkt de app foutloos.

Waarom tijdens contact AAN? Blijkbaar zouden er dan geen permanente fouten gelogd worden.
Uiteraard verschijnen er wel enkele meldingen, maar die verdwijnen van zodra je de zekering opnieuw plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
RonaldPr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:50:
[...]

En je lichtschakelaar moet op auto staan, je ziet dan een a bij je grootlichtlampje. Inschakelen gaat ook alleen boven een bepaalde snelheid.
Bedankt voor de tips :) Op auto staat hij eigenlijk altijd.
Hij werkt :Y inschakelen en er verschijnt in het grootlichtsymbool een "A".

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Laatst online: 09-09 10:05
Rdestructo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Bedankt voor de tips :) Op auto staat hij eigenlijk altijd.
Hij werkt :Y inschakelen en er verschijnt in het grootlichtsymbool een "A".
Graag gedaan, nog een tip met de auto stand aan branden bij lichte mist en regen je achterlichten niet en alleen je dagrijverlichting, dus dan moet je handmatig je verlichting aanzetten.

Dus de auto stand altijd aan is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
RonaldPr schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Graag gedaan, nog een tip met de auto stand aan branden bij lichte mist en regen je achterlichten niet en alleen je dagrijverlichting, dus dan moet je handmatig je verlichting aanzetten.

Dus de auto stand altijd aan is niet handig.
Ook bedankt voor deze tips, ik ben een bewuste rijder dus als de omstandigheden het vragen draai ik de knop op aan.
Ik meen mij ook te herinneren dat ik in het menu van de verlichting de optie "verlichting aan bij regen" of iets in de trant.
Ik zal dat nog is bekijken d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Inschakelvertraging op vroeg zetten helpt ook behoorlijk.

Met OBDeleven of VCDS kan je de achterlichten standaard mee laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
S_Chief schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:12:
Inschakelvertraging op vroeg zetten helpt ook behoorlijk.
moet dat ook via OBD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, via de Discover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Oke thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
Vanmorgen waren de ruiten bevroren. Dus ik dacht zet lekker die voorruitverwarming aan. Echter kreeg ik die met geen mogelijkheid aangezet. Dus maar handmatig gekrabt. Toen ik weg reed drukte ik op de knop en sprong de voorruitverwarming wel direct aan 8)7 .

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Moet ik eerst een stukje rijden voordat ik de voorruitverwarming aan kan zetten?
Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste