Tis een geweldige auto en rijdt heerlijk maar hij zou wel zeer gunstig geprijsd moeten zijn voor ik m zou kopen.Sean91 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:18:
Eerste berichtje hier op tweakers, lees wel al enige tijd regelmatig mee in dit topic en andere topics over EV's.
De laatste jaren gebruik ik af en toe een deelauto, waarvan het laatste jaar meestal de e-Golf bij Sixt Share. Nu door verhuizing toch weer op zoek naar een eigen auto en ben aan het kijken naar een occasion e-Golf, ik vind het echt een heerlijke auto. Meeste mensen in mijn omgeving raden het me af, maar die vinden sowieso het elektrische rijden niks, zijn bang voor mankementen aan de accu, de beperkte range, jullie kennen de gebruikte argumenten allemaal vast wel. Veel tweakers hier hebben de auto in de (private) lease, hoe kijken jullie er tegenaan om deze auto tweedehands aan te schaffen?
Ik ben dan in ieder geval aan het kijken naar de auto met het 35.8 kWh accupakket. Ik rijd niet bijzonder veel kilometers, vier keer in de week in ieder geval zo'n dertig kilometer stad voor woon-werkverkeer, andere ritten gecombineerd met snelweg, zal zo'n 150-200 kilometer per week extra zijn. Ik heb geen mogelijkheid tot een eigen laadpaal (appartement), maar in de nabijheid aardig wat publieke palen (waaronder één precies voor de deur), die nu nog in ieder geval bijna altijd vrij zijn. Ook bij mijn werk laad ik eventueel publiek. Ik woon in Rotterdam.
Benieuwd naar jullie reacties!
- Bereik is niet top, in de kou ben je gewoon met 190 kilometer klaar dus dat zou dan wel precies moeten passen
- 2 fase laden (van de 3) op 16 A betekent 5 uur vanaf leeg op een AC lader
- Snellader is beperkt tot zo’n 40 kW dus echt snel is t niet
Als je rondkijkt zorg dan in ieder geval dat je een warmtepomp hebt (scheelt flink in de winter qua bereik) en bij voorkeur ook stoelverwarming dan hoeft de airco minder snel aan. Daarnaast zou ik zelf de opklappende spiegels (“spiegelvlakken”) niet willen missen.
Verder is Apple CarPlay een optie op de Discovery media (op de Pro zit dit wél standaard) dus als je een iPhone hebt even goed opletten.
De Active Info Display is imo geen enkele meerprijs waard; ik heb m en het ding is zo statisch als wat dus die meerprijs was achteraf zwaar zonde geld. DAB+ voegt achteraf gezien ook niks toe; voor mijn smaak geen enkel extra zender (alleen meer van de lauwe top 40 meuk)
Tenslotte;de achteruitrijcamera is ook een optie dus let ook daar goed op (en er zijn zelfs 2 varianten…)
[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 20-11-2021 11:36 ]