• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-12 17:18
Wel vanuit de HV, maar hij schijnt alleen bij te laden op contact bij de eGolf, net als Tesla. :+
Maar ik heb er deze week nog iedere dag een aardig stuk mee gereden, dus geen reden voor een 12v accu die leeg begint te raken. Denk een stukje miscommunicatie met de laadzuil of zo, heeft een collega in 2018 ook een tijdje gehad bij een bepaald type laadstation (ik dacht toen EVBOX?)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

J0YR1D3R schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:05:
Het enige jammere is dat de WeConnectID app recent is bijgewerkt, waardoor hij nu wel laat zien dat hij aan het laden is, maar niet meer hoelang het nog duurt |:( De normale WeConnect app is inderdaad ook redelijk broken hier, jammer.
Op mijn iPhone werkt dit wel gewoon:

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Bij mij werkt het ook prima (Android). Jij ziet zelfs een e-Golf. Ik zie alleen een normale Golf. :+

[Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 17-09-2021 11:48]

You save everyone, but who saves you?

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:45:
Bij mij werkt het ook prima (Android). Jij ziet zelfs een e-Golf. Ik zie alleen een normale Golf. :+

[Afbeelding]
Ik zie bij jou toch niet de time remaining of kijk ik verkeerd?

• S_Chief
  • Niet online
Bedoelde meer het plaatje. Hij staat nu niet aan de lader. :p

• Madencio
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-11 21:03
Madencio schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:47:
[...]

Ja hij begint helaas ook echt te zeuren als ik onder de 50 km ongeveer kom, dus ik denk zeker wel dat er iets aan de hand is. Ik kom zelf niet eens boven de 110km/h onderweg naar mijn weg, en dat stukje is misschien een aantal km lang. Gelukkig nog garantie dus ik wacht even af wat de garage zegt!
Hoi allemaal, ben ik weer met een update. Kom net terug van de garage en ze hebben toch wel een afwijkende waarde in batterij (?) ontdekt. Dus absoluut geen idee wat dit betekent maar wel fijn om te weten dat er iets 'mis' mee is en het verholpen gaat worden. De garage gaat nog uitzoeken of en wat er vervangen moet worden, ik krijg aankomende week te horen wat dat gaat zijn. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook, fijn weekend!

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-11 18:08
Moeten de remschijven\banden van de e-Golf jaarlijks vervangen worden? Of gaat dat wel makkelijk 2 jaar mee?

Ik ben niet naar de dealer geweest voor jaarlijks onderhoud. Ik heb wel 1 keer ongeluk gehad waardoor de garage 1 band moest omruilen. Maar dit valt niet onder onderhoud volgens mij.

Er zit nu 13 duizend op de teller. Geen idee hoelang ze meegaan.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-12 16:53
ThaddeusX schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:48:
Moeten de remschijven\banden van de e-Golf jaarlijks vervangen worden? Of gaat dat wel makkelijk 2 jaar mee?

Ik ben niet naar de dealer geweest voor jaarlijks onderhoud. Ik heb wel 1 keer ongeluk gehad waardoor de garage 1 band moest omruilen. Maar dit valt niet onder onderhoud volgens mij.

Dat lijkt me compleet aan je rijstijl liggen. Daar kan geen mens wat over zeggen.
Als jij als een Max Verstappen protege over de weg rijdt of redelijk relaxt naar je werk tuft.. dat scheelt nog al aan slijtage onderdelen.
Neem aan dat ze bij de winter/zomerbanden wissel daar wel wat over zullen zeggen (meneer uw profiel is wat aan de krappen kant)
En anders kun je het zelf meten met een profieldieptemeter (wel in het midden van de band meten natuurlijk)

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:11

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb zowel winter als zomerbanden en inmiddels 50.000km op de teller en nog geen banden hoeven te vervangen, laat staan remschijven, want die gebruik je als het goed is niet of nauwelijks bij een EV :D

https://www.home-assistant.io/ | https://www.instagram.com/amoebelabs/

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Hier staan op de all-season banden nu 35000km en die zijn ook nog niet aan vervanging toe, beetje set banden moet ook wel 50000km mee gaan (althans dat gaan ze hier altijd wel)

De remschijven zou ik me niet druk om maken, zelfs de remblokken niet. Op onze plug-in zijn na 210.000km de blokken nog nooit vervangen, laat staan de schijven. De golf regenereert nog veel krachtiger en heeft deze dus al helemaal niet nodig.

• DeGroteMuis

Je hebt nog geen gepland onderhoud open staan, dus op dat vlak lijkt het me zeker geen issue? De eerste beurt is na 30.000 km of 2 jaar, daarna pas per jaar. En banden / remmen gaan normaal gesproken wel stukken langer mee.

Banden kan je ook prima zelf zien qua profiel. Altijd wel goed om dat met de bandenspanningscontrole meteen even te checken, profiel checken en meteen even controleren op beschadigingen op de wangen.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Mars Warrior schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:15:
[...]

Ik heb zowel winter als zomerbanden en inmiddels 50.000km op de teller en nog geen banden hoeven te vervangen, laat staan remschijven, want die gebruik je als het goed is niet of nauwelijks bij een EV :D
Het is alleen wel zo dat remschijven verroesten omdat ze zo weinig gebruikt worden en dan alsnog vervangen moeten worden.

• S_Chief
  • Niet online
Af en toe stevig remmen, dan blijven ze netjes (zowel blokken als schijven).

• DaNarNi
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 02-12 21:48
In de We Connect app kan je de ruitverwarming activeren. Bij het instellen van de vertrektijden kan dit niet. Hoe werkt dit dan samen?

Hoe krijg ik mijn ruiten ontwassend via de vertrektijden?

• Sefa
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-12 15:02
DaNarNi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:40:
In de We Connect app kan je de ruitverwarming activeren. Bij het instellen van de vertrektijden kan dit niet. Hoe werkt dit dan samen?

Hoe krijg ik mijn ruiten ontwassend via de vertrektijden?
Als de hele auto op temperatuur is, zijn de ramen bij mij ook schoon.

• DaNarNi
  • Laatst online: 02-12 21:48
Sefa schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Als de hele auto op temperatuur is, zijn de ramen bij mij ook schoon.
Ben benieuwd naar de winterperiode of dat dan ook zo is. Misschien begint het voorverwarmen dan vroeger zodat ook het laagje ijs verdwijnt.

• DeGroteMuis
Bij mij is de voorruit meestal wel vrij met voorverwarmen zonder de voorruitverwarming in te schakelen. En de keren dat het niet zo was, was hij in ieder geval al zo ver dat het binnen 10 seconden na inschakelen van de voorruitverwarming schoon is, behalve bij snowpocalypse2021. :+ De zijruiten (vooral achter) en de achterruit duren bij goede kou wel wat langer.

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-12 16:14
Wilde vanmiddag wegrijden ging de auto niet open. Ik dacht eerst, misschien de batterij van de sleutel leeg. Reservesleutel gepakt....ook niets.

Blijkt nu dat de 12V accu helemaal dood is. Wittebrug pechhulp is langs geweest, kon de accu ook niet meer tot leven wekken. Nu wordt de auto weggesleept en afgeleverd bij de dealer. Gelukkig gebeurt dit bij mijn huis en niet ergens onderweg.

Laadkabel zit nog wel vast in de auto. Die krijg ik er niet meer uit. Ook noodontgrendeling werkt niet.
Wel bijzonder dat dit zomaar kan. De auto is anderhalf jaar oud.

Natuurlijk precies voor het weekend....

Update:
De sleepdienst had een betere jump starter bij zich. Auto doet het nu wel weer maar wel met verschillende storingsmeldingen. Ik heb de auto bij de dealer voor de deur gezet zodat ze er hoop ik morgenochtend naar kunnen kijken.

[Voor 16% gewijzigd door La1974 op 01-10-2021 21:19]

• S_Chief
  • Niet online
Inmiddels weer gerepareerd @La1974? Toch vreemd dat de accu zo snel kapot is gegaan.

• La1974
S_Chief schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:16:
Inmiddels weer gerepareerd @La1974? Toch vreemd dat de accu zo snel kapot is gegaan.
Ben net gebeld door de dealer. Het blijkt iets softwarematigs te zijn.

Als de auto te lang aan de laadpaal staat (in mijn geval twee dagen) dan kan de 12V accu daar niet tegen en gaat dan blijkbaar ontladen. Raar maar waar.

Ze hebben dit in de software aangepast en alles zou het weer moeten doen. De 12V accu is verder prima.

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-12 15:16
Kan me herinneren, dat meer e-Golf rijders in verleden last hadden van een lege 12v accu. Was in combinatie met bepaalde laadpalen / situaties en volgens mij met een software update opgelost.

Afgelopen maand 2000 km roadtrip door Duitsland gemaakt met de e-Golf. Is in Duitsland toch iets meer opletten en zoeken naar laadpalen. Bepaalde regio's staan niet zoveel laadpalen. Snelladers wilde in aantal gevallen ook niet werken met laadpassen, of werken alleen met specifieke APP of doen het niet. Zo kwam ik tot 2x bij een Total tankstation met stuk of 4 snelladers van ABB, die geven echter een communicatie issue met oa de e-Golf 8)7 Gelukkig veilige marge aangehouden en op aantal plaatsen ook gratis kunnen laden _/-\o_

• TheB
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 03-12 16:48
Hey,

Sinds een paar maanden (laatste rit 10 juni), worden onze gegevens niet meer geupdated in de We Connect App.

Het lukt ons bvb ook niet om het klimatiseren te starten.
alle contracten zijn ook nog actief

Connecteren met de app lijkt goed te lukken... het is alsof de wagen al 4 maanden stil staat (wat niet zo is :))
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groet,
Björn

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:54:
Bedoelde meer het plaatje. Hij staat nu niet aan de lader. :p
Werkt het bij jou nog steeds? En is de app bijgewerkt? Ik heb het nog eens gecontroleerd dit weekend, maar er komt bij de WeConnectID app helaas geen oplaadtijd meer te staan. Niet bij de eGolf en niet bij de Passat GTE. Wel jammer, want om even te checken hoelang het nog duurt was dat echt vele malen sneller dan de normale WeConnect app. Mogen ze van mij wel weer terugbrengen, die functie...

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Werkt het bij jou nog steeds? En is de app bijgewerkt? Ik heb het nog eens gecontroleerd dit weekend, maar er komt bij de WeConnectID app helaas geen oplaadtijd meer te staan. Niet bij de eGolf en niet bij de Passat GTE. Wel jammer, want om even te checken hoelang het nog duurt was dat echt vele malen sneller dan de normale WeConnect app. Mogen ze van mij wel weer terugbrengen, die functie...
Geeft ie bij mij wel gewoon weer op t tabblad auto. Helaas niet (meer?) op t ‘thuis’scherm.

Zie ook mijn eerdere post
Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

[Voor 4% gewijzigd door Tomba op 04-10-2021 18:14]

• Whis!
  • Niet online
TheB schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:43:
Hey,

Sinds een paar maanden (laatste rit 10 juni), worden onze gegevens niet meer geupdated in de We Connect App.
[Afbeelding]
Het lukt ons bvb ook niet om het klimatiseren te starten.
alle contracten zijn ook nog actief
[Afbeelding]
Connecteren met de app lijkt goed te lukken... het is alsof de wagen al 4 maanden stil staat (wat niet zo is :))
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groet,
Björn
Hier ooit eens hetzelfde gehad:
Whis! schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:05:
Car-Net is er helemaal mee gestopt in mijn auto. De We-connect app startte een week lang wel op maar kreeg geen nieuwe data van de auto. Normaal verscheen ook mijn naam op het scherm, na zo'n minuutje rijden maar dat deed hij ook niet meer.

Toen ging ik via het menu naar Car-Net en kreeg ik de volgende melding:
[Afbeelding]

Vervolgens Car-Net teruggezet naar fabrieksinstellingen (overigens best handig dat je elk onderdeel apart kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen) en het aanmeldproces opnieuw doorlopen. Dit ging allemaal prima totdat ik de code moest ingeven in mijn discovery. Toen kwam de volgende melding:
[Afbeelding]

Het is alsof de auto helemaal geen verbinding naar buiten meer heeft :-(
Is dit op een andere manier nog te testen of mijn aanname klopt?
Toen heb ik de dealer gebeld en die zei dat ik langs moest komen om de e-sim module te resetten.
Vervolgens de avond ervoor nog een keer het activatieproces doorlopen en toen werkte het plots weer.

• Tomba

Tomba

@J0YR1D3R dit was vanochtend:

• La1974
Fazer013 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:58:
Kan me herinneren, dat meer e-Golf rijders in verleden last hadden van een lege 12v accu. Was in combinatie met bepaalde laadpalen / situaties en volgens mij met een software update opgelost.
Het gekke is dat jij gewoon aan mijn eigen laadpaal stond.

Maar goed, het werkt weer. Hopen dat het iets eenmaligs was.

• DeGroteMuis
La1974 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Het gekke is dat jij gewoon aan mijn eigen laadpaal stond.

Maar goed, het werkt weer. Hopen dat het iets eenmaligs was.
Toevallig een Ecotap thuis?
DeGroteMuis in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Bij mij was het dus een lichtgrijze Ecotap / Allego paal, maar hetzelfde gedrag. Na ongeveer 12 uur aan de laadpaal, uurtje of 7 zonder te laden (balancing lijkt hier in ieder geval niet meer toegepast te worden dus hij was sneller vol dan normaal) een 12 volt accu die sputterde. Alleen was ie bij mij nog niet helemaal leeg, dus na een kwartiertje rijden weer opgelost. Bij de Newmotion Lolo-achtige laadpalen op kantoor geen issues.

• La1974
DeGroteMuis schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Toevallig een Ecotap thuis?
DeGroteMuis in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Bij mij was het dus een lichtgrijze Ecotap / Allego paal, maar hetzelfde gedrag. Na ongeveer 12 uur aan de laadpaal, uurtje of 7 zonder te laden (balancing lijkt hier in ieder geval niet meer toegepast te worden dus hij was sneller vol dan normaal) een 12 volt accu die sputterde. Alleen was ie bij mij nog niet helemaal leeg, dus na een kwartiertje rijden weer opgelost. Bij de Newmotion Lolo-achtige laadpalen op kantoor geen issues.
Nee, een Alfen laadpaal. Heb wel een mail van Vandebron gekregen dat er een storing was. Alfen komt binnenkort de paal opnieuw activeren (opladen kan gewoon).

Geen idee of dat iets met elkaar te maken heeft.

• ThaddeusX
Vanochtend de auto gestart en de auto geeft aan dat de 12volt accu bijna leeg is.

We waren vorig week op vakantie een week lang.
Hebben de auto afgelopen zaterdag opgehaald en ruim 500km gereden…vanochtend gaf het pas de melding aan.

Na circa 15km rijden is het inmiddels weg.

Wel vreemd dat het niet meteen na de vakantie de melding liet zien en pas nadat we 500km hebben gereden, de volgende dag pas.

[Voor 10% gewijzigd door ThaddeusX op 11-10-2021 10:41]

• thijsd078
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 13:53
Goedemorgen,

Over een half jaar mag ik een nieuwe auto uitkiezen omdat mijn huidige lease stopt. Ivm een nieuwe baan ga ik ongeveer 25k km per jaar rijden. Private Lease is hierdoor voor mij financieel gezien niet meer rendabel.

Nu is mijn oog gevallen op de e golf(2019 - 2020). Als occasion zijn ze relatief goedkoop met de komst van de id.3. Mijn woon werk is 80km per dag en soms 200km.

Hoe is jullie ervaring met dit soort afstanden? Is dit haalbaar op 1 charge? Ik ben iemand die meestal 115km/u rij richting werk.

• S_Chief
  • Niet online
80 km haal je makkelijk. 200 is ook te doen op 1 lading, maar wordt wel wat spannender als je flink doorrijdt of als het ijskoud is. Paar minuten aan een snellader en je kan weer door.

• Mars Warrior

Mars Warrior

thijsd078 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:30:
Goedemorgen,

Over een half jaar mag ik een nieuwe auto uitkiezen omdat mijn huidige lease stopt. Ivm een nieuwe baan ga ik ongeveer 25k km per jaar rijden. Private Lease is hierdoor voor mij financieel gezien niet meer rendabel.

Nu is mijn oog gevallen op de e golf(2019 - 2020). Als occasion zijn ze relatief goedkoop met de komst van de id.3. Mijn woon werk is 80km per dag en soms 200km.

Hoe is jullie ervaring met dit soort afstanden? Is dit haalbaar op 1 charge? Ik ben iemand die meestal 115km/u rij richting werk.
Mijn ervaring met snelweg rond de 110km/u is dat ik niet lager kom dan 15,2/100km, oftewel ik haal nooit niet de 200km met een 32kWh accu. Ook niet in de zomer dus. Rij je meer 80km wegen en stadsverkeer dan schijnt het wel haalbaar te zijn, maar dat rij ik nooit.

Mijn max in de zomer is 190km met nog 6km in de accu :D

In de afgelopen winter kwam ik op voornamelijk snelweg aan een max van 160km. Besef goed dat bij 50km de eco mode wordt ingeschakeld, en vanaf 20km bereik zowat alles uit gaat: ook je kachel en dat je niet meer harder kunt dan 90km/u.

Met 130km/u op de snelweg in de winter kom ik met moeite op 120km bereik. Niet doen dus in de avond, want wat je wint door sneller te rijden, lever je weer in door te moeten laden :X

Als je maar soms 200km rijd en het niet erg vind om dan te moeten laden zou ik zeggen geen probleem met die 80km die je alle andere keren gaat rijden. Zorg in de winter dan wel voor een volle accu als je weggaat!

• ThaddeusX
thijsd078 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:30:
Goedemorgen,

Op de snelweg tijdens de winter kan je hooguit 135km behalen. Dit betekend dat je al snel na 100km opzoek moet naar een snellader. Dus eigenlijk kan je circa 100km als we die 35km range even niet meetellen.

In de zomer kan je 180km doen op de snelweg. Dus na 150km moet je opzoek naar een snellader.

Ik raad af om sneller dan 110 te rijden omdat dat best wel van je range eet. Dus indien je savonds + lange ritten moet rijden zou je niet harder dan 105 of 110 moeten rijden. Dat eet best wat van je range af.
Dus de 120\130 snelheden kan je gedag zeggen mits je echt korte ritten doet.

Dat is iets waar je rekening mee moet houden.

• thijsd078
Duidelijk,

Jammer dat de range toch ergens wat krap is. Helaas zijn in mijn ogen alle andere betaalbare elektrische auto's echt niet om aan te zien.

Hebben jullie trouwens een warmte pomp?

• Mars Warrior

Mars Warrior

thijsd078 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:40:
Duidelijk,

Jammer dat de range toch ergens wat krap is. Helaas zijn in mijn ogen alle andere betaalbare elektrische auto's echt niet om aan te zien.

Hebben jullie trouwens een warmte pomp?
Ik heb een warmtepomp ja, dus naar schatting een 20km extra range in de winter...
Maar ook stoelverwarming gelukkig _/-\o_

Beetje onscherp, maar goed. 145km bij 5 graden buitentemperatuur en nog 8km in de accu.

Zoals je ziet staat alles op rood (tank en power). Je hebt een mega trage golf op deze manier :X

[Voor 35% gewijzigd door Mars Warrior op 11-10-2021 13:56]

• thijsd078
Toch belangrijk om dan een auto te zoeken met warmtepomp.

Zou je in het vervolg nog een e golf kopen? Of is de range toch echt een issue?

• Tomba

Tomba

thijsd078 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:02:

Ik sowieso, top auto voor het geld.

• Mars Warrior

Mars Warrior

thijsd078 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:02:

De auto zelf vind ik heerlijk rijden en na 50.000km nog nauwelijks onderhoudskosten. Ik geloof dat de remolie een keer ververst is, dat is alles _/-\o_.

Of range een issue is, is erg persoonlijk: ik hou op de wat langere ritten simpelweg rekening met een extra half uurtje aan de snellader. Heb wel expres de warmtepomp erbij genomen.

Ik ga er niet mee op vakantie, dus dat probleem heb ik niet.

Dus als de schoen past, dan heb je redelijk goedkoop een erg goede auto met lage onderhoudskosten 8)

• S_Chief
  • Niet online
Ik zou 'm ook weer zo nemen. Vind het op alle punten behalve range een betere auto dan de ID.3.

En zelfs met deze range is het prima waar Ik 'm voor gebruik (tweede auto).

[Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 11-10-2021 14:42]

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 08:14
Wij hebben ook de warmtepomp. Als je de auto op eco zet gebruikt ie alleen de warmtepomp om de cabine te verwarmen. Scheelt best wat stroom :)

• thijsd078
Ik ga sowieso een ocassion zoeken met warmtepomp is het duidelijk waard. Momenteel ben ik hartstikke enthousiast voor deze auto. Jammer dat ik nog even moet wachten :(

• trippelb
  • Nu online
Hier ook met warmtepomp, wij zijn super tevreden, met 105 op de teller is 200 range haalbaar. In de winter is ook 160-180 nog zeker haalbaar. Niet op die paar dagen dat het -10 is maar alles boven de 5 graden is dat gewoon haalbaar.

• ThaddeusX
Een stomme vraag heb ik...

Bij vele snellaad locaties (voornamelijk de rechterkant van de palen) is de kabel zo kort dat het niet net niet in de auto gestoken kan worden.
Ookal parkeer ik "net" niet op de stoep.

Hoe kan ik dan snelladen? Ik moet soms tegen het verkeer inparkeren om te laden.

Als de linkerplekken vol zijn is het heel lastig. Bij sommige leveranciers lijkt het wat makkelijker te kunnen dan anderen.

Afglopen weekend bij Fastned zat ik echt na te denken hoe het moest, probeerde zo dicht mogelijk te parkeren.
Maar gaf het na 2 min op omdat ik ff wou snelladen en meteen weg wou.

• Heijmenberg99
ThaddeusX schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:47:
Een stomme vraag heb ik...

Bij vele snellaad locaties (voornamelijk de rechterkant van de palen) is de kabel zo kort dat het niet net niet in de auto gestoken kan worden.
Ookal parkeer ik "net" niet op de stoep.

Hoe kan ik dan snelladen? Ik moet soms tegen het verkeer inparkeren om te laden.

Als de linkerplekken vol zijn is het heel lastig. Bij sommige leveranciers lijkt het wat makkelijker te kunnen dan anderen.

Afglopen weekend bij Fastned zat ik echt na te denken hoe het moest, probeerde zo dicht mogelijk te parkeren.
Maar gaf het na 2 min op omdat ik ff wou snelladen en meteen weg wou.
Bij Fastned moet je echt een paal aan de rechterkant hebben. En dan moet je zo ver mogelijk doorrijden totdat je laadklep op hoogte zit van de paal. Dan past het altijd als je bijna tegen de stoep parkeert. Bij nieuwere Fastned stations zit er een zwenkarm aan de paal waarmee je de kabel ook vanaf de linkerkant kan insteken. Bij Shell laders kan ik vaak wel makkelijk de auto bereiken met de kabel. :)

• trippelb
  • Nu online
Bij dr Fastned zou ik idd zoals je zelf zegt tegen het verkeer in gaan staan.

Bij de Shell en Aleggo waar ze de palen aan de stoep hebben en je dus in een vakje moet parkeren is het idd drama af en toe.

• ThaddeusX
Ahh ligt dus gelukkig niet aan mij :)
Ik dacht al "wat ben ik stom bezig met andersom parkeren" .

Mensen keken me ook aan "wtf?".

Mja ik moest aan de lader dusja :)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:55
trippelb schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:22:
Hier ook met warmtepomp, wij zijn super tevreden, met 105 op de teller is 200 range haalbaar. In de winter is ook 160-180 nog zeker haalbaar. Niet op die paar dagen dat het -10 is maar alles boven de 5 graden is dat gewoon haalbaar.
Op 100% of 80% van de accu?

Gisteren een proefrit gemaakt in de ID.3 en wat is elektrisch rijden fantastisch! Stilte en instant koppel is heerlijk om te ervaren. Maar wat was de ID.3 armoedig van binnen met veel plastic om je heen, VW onwaardig eigenlijk. Nu eens kijken naar de E-golf die er, naar mijn mening, wel goed uitziet.

[Voor 28% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-10-2021 09:53]

• thijsd078
Wat zijn de onderhoudskosten naar jullie ervaring? Ik ben hier heel erg benieuwd naar.

• Heijmenberg99
thijsd078 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:09:
Wat zijn de onderhoudskosten naar jullie ervaring? Ik ben hier heel erg benieuwd naar.
Welk onderhoud? :+

• FrankVolt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:48
Banden oppompen :)

• trippelb
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Op 100% of 80% van de accu?

Gisteren een proefrit gemaakt in de ID.3 en wat is elektrisch rijden fantastisch! Stilte en instant koppel is heerlijk om te ervaren. Maar wat was de ID.3 armoedig van binnen met veel plastic om je heen, VW onwaardig eigenlijk. Nu eens kijken naar de E-golf die er, naar mijn mening, wel goed uitziet.
Dat is op 100% van de accu wij laden altijd tot 80% en voor lange ritten nog even dat extra stukje er bij laden.

• S_Chief
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Ook hier niet meer zichtbaar in de ID app (Android). Erg stom. Zal later eens kijken of de iOS app het nog wel laat zien.

Edit: nu werken de apps helemaal niet meer (geen statusupdate mogelijk). :F

What. :?

[Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 15-10-2021 13:34]

• JRBonenberg
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-12 20:08
Net geen 2,5 jaar oud en iets meer dan 66000 kilometer heeft bij mij de stelmotor van de laadklep het begeven….

Wel een hele fijne dealer, vanmorgen gebeld en kon om 13:15 uur de auto brengen. Gekeken, stelmotor bleek dus defect, een nieuwe zou er om 15:00 uur zijn. Mocht er vanmiddag dan voor terug komen, maar ik zat niet in de buurt verder. Leenauto mee en eind van de middag kan ik hem weer ophalen. Dikke prima dus, zo kan het ook d:)b

• J0YR1D3R
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Ook hier niet meer zichtbaar in de ID app (Android). Erg stom. Zal later eens kijken of de iOS app het nog wel laat zien.

Gelukkig ben ik niet gek dus :P Hopelijk brengen ze die laadstatus wel terug in de ID app, want die is echt vele malen sneller.
JRBonenberg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:35:
Net geen 2,5 jaar oud en iets meer dan 66000 kilometer heeft bij mij de stelmotor van de laadklep het begeven….

Wel een hele fijne dealer, vanmorgen gebeld en kon om 13:15 uur de auto brengen. Gekeken, stelmotor bleek dus defect, een nieuwe zou er om 15:00 uur zijn. Mocht er vanmiddag dan voor terug komen, maar ik zat niet in de buurt verder. Leenauto mee en eind van de middag kan ik hem weer ophalen. Dikke prima dus, zo kan het ook d:)b
Bizar wel dat al die kleppen stuk gaan. Bij mij is hij ook vervangen en in dit topic ook al bij een aantal anderen. Terwijl het volgens mij dezelfde klep is als bij een benzine/dieselauto...

Website

• JRBonenberg
J0YR1D3R schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:38:

[...]

Bizar wel dat al die kleppen stuk gaan. Bij mij is hij ook vervangen en in dit topic ook al bij een aantal anderen. Terwijl het volgens mij dezelfde klep is als bij een benzine/dieselauto...
Klopt, ik had het hier ook al meer gelezen….we gebruiken de klep misschien wel wat meer dan de benzine/dieselauto’s….

• DeGroteMuis
Dit weekend voor de tweede keer gezeur bij een Ecotap/Allego paal dat de 12v accu zwak is, deze keer na 7 uur aan de laadzuil. Kortom: niet te vertrouwen voor opladen in de nacht. Allego zegt geen issue want werkt as intended volgens de logs, DAGO zegt ook geen issue met de auto. En toch lijkt het me sterk dat het alleen gebeurt met de eGolf bij overnachten aan een Allego-Ecotap... Iemand anders dit al ervaren bij de openbare AC laadzuilen van Allego/Ecotap in Gelderland?
S_Chief schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

What. :?
Hopelijk weer werkend?
Vrijdag ook wat ellende met de apps, maar de gebruikelijke aanmeld-afmeld-loop, niet de fout die jij kreeg. Maar nu weer in de lucht. Wel ook intussen zonder verwachte eindtijd laden in de ID app. |:(
JRBonenberg schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Klopt, ik had het hier ook al meer gelezen….we gebruiken de klep misschien wel wat meer dan de benzine/dieselauto’s….
Valt ook wel mee toch? Oké, om te tanken hoeft de kofferbak niet open, om te laden meestal wel, maar in de praktijk is dat bij mij in ieder geval vaak in combinatie met de tas / jas uit de kofferbak pakken, of tasje boodschappen etc. De centrale vergrendeling kreeg het vooral in het begin wel zwaarder voor de kiezen, keertje extra vergrendelen / ontgrendelen omdat de laadkabel alweer vergrendeld is. Intussen wel handigheid in, dus dat gaat ook meestal in 1 beweging mee.

Maar blijft fijn dat de dealer niet lastig doet over een leenauto en het zo snel voor je fikst.

• JRBonenberg
DeGroteMuis schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:53:

[...]

Valt ook wel mee toch? Oké, om te tanken hoeft de kofferbak niet open, om te laden meestal wel, maar in de praktijk is dat bij mij in ieder geval vaak in combinatie met de tas / jas uit de kofferbak pakken, of tasje boodschappen etc. De centrale vergrendeling kreeg het vooral in het begin wel zwaarder voor de kiezen, keertje extra vergrendelen / ontgrendelen omdat de laadkabel alweer vergrendeld is. Intussen wel handigheid in, dus dat gaat ook meestal in 1 beweging mee.

Maar blijft fijn dat de dealer niet lastig doet over een leenauto en het zo snel voor je fikst.
Ik bedoelde eigenlijk dat we de laadklep veel vaker gebruiken dan een benzine/diesel Golf de tankklep zal gebruiken. Wellicht dat de stelmotor daardoor wat sneller defect raakt.

Maar zeker fijn dat de dealer direct de boel kon fixen, en dat voor een rechtstreeks bij Pon aangesloten dealer :P

• Atsiz
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 03-12 10:57
Helaas is er vandaag bij mij in de auto ingebroken.

Ruit ingeslagen...gehele infortainment systeem is weg...ook de airco roosters...en de simkaart houdertje...

Ik schiet niet echt op met Volkswagen word 4 keer achter elkaar doorverbonden. Ze hebben 3 keer een schaderapport gemaakt. Vreselijk dat dit ook ervaren moet worden.
Uiteindelijk verwijzen ze me door naar de 1e persoon waarmee ik al contact had.
En nu zijn ze gesloten dus is contact niet meer mogelijk. Lekker bezig.

• S_Chief
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:53:
Hopelijk weer werkend?
Vrijdag ook wat ellende met de apps, maar de gebruikelijke aanmeld-afmeld-loop, niet de fout die jij kreeg.
Hij doet 't weer ja. Die melding was op de webversie, dus niet in de app.

• Tomba

Tomba

Atsiz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:21:
Helaas is er vandaag bij mij in de auto ingebroken.

Ruit ingeslagen...gehele infortainment systeem is weg...ook de airco roosters...en de simkaart houdertje...

Ik schiet niet echt op met Volkswagen word 4 keer achter elkaar doorverbonden. Ze hebben 3 keer een schaderapport gemaakt. Vreselijk dat dit ook ervaren moet worden.
Uiteindelijk verwijzen ze me door naar de 1e persoon waarmee ik al contact had.
En nu zijn ze gesloten dus is contact niet meer mogelijk. Lekker bezig.
Jezus wat kloten zeg. Helaas een bekend verhaal bij de VAG auto’s :'(
Sterkte, hopelijk krijg je een snelle afhandeling…

• Limitted
  • Laatst online: 26-11 08:33
Even een advies vraagje hier, ik heb nu een private lease contract met een e-golf maar door omstandigheden wil ik toch mijn hypotheek aanpassen. De e-golf moet dus uit mijn BKR bij lopende schulden. Nu wilt mijn vader het wel op zijn naam zetten, maar is het eventueel mogelijk om het daarna weer terug op mijn naam te laten zetten? Of is het wel mogelijk maar willen ze daar in de praktijk vaak niet aan meewerken? Wat zouden jullie doen in dit geval. |:( En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Bij Pon kan dat niet. Andere maatschappijen hebben weer andere voorwaarden.

• Limitted
  • Laatst online: 26-11 08:33
I-King schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:11:
Bij Pon kan dat niet. Andere maatschappijen hebben weer andere voorwaarden.
Je kan dus maar 1x op naam laten zetten? Het kan dan niet meer terug?

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Het mag "oneindig", maar niet naar een eerdere eigenaar, om ontduiking van BKR te voorkomen.
Plus "binnenkort" gaat een overname ook geld kosten.

• Atsiz
Limitted schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:56:
Even een advies vraagje hier, ik heb nu een private lease contract met een e-golf maar door omstandigheden wil ik toch mijn hypotheek aanpassen. De e-golf moet dus uit mijn BKR bij lopende schulden. Nu wilt mijn vader het wel op zijn naam zetten, maar is het eventueel mogelijk om het daarna weer terug op mijn naam te laten zetten? Of is het wel mogelijk maar willen ze daar in de praktijk vaak niet aan meewerken? Wat zouden jullie doen in dit geval. |:( En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Verschilt per dealer. In theorie zou het moeten kunnen.

Ergste geval kan je de gehele private lease bedrag betalen? Je moet het alsnof betalen dusja het maakt niet uit.
Moet je wel spaargeld voor hebben indien je contract nog lang moet :X

Ik weet ook niet zo goed of je BKR registratie dan vervalt. Of je de auto ook moet inleveren, dat het dan pas wegvalt. Mja als je het betaald hebt, heb je geen schuld inprincipe.

• DeGroteMuis
Is de WeConnect ID app intussen nog beroerder geworden?
Nu geeft ie niet eens meer aan dat de auto aan het laden is, je ziet alleen de SoC & range oplopen én geen notificatie wanneer ie vol is. En dat terwijl de app die voor de eGolf bedoeld is weer eens lekker in een login loop blijft hangen (android)...

@Atsiz In principe wel, geen schuld is geen schuld. Of nou ja, de BKR registratie blijft nog een paar jaar, maar wel met een einddatum eraan, waarop het bedrag voldaan was.

Maar of dat kan hangt af van de leasemaatschappij. VWPFS werkt niet mee als je ineens alle maanden tot einde looptijd wil betalen, dat is al eerder in het topic genoemd.

• Atsiz
DeGroteMuis schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:22:
Is de WeConnect ID app intussen nog beroerder geworden?
Nu geeft ie niet eens meer aan dat de auto aan het laden is, je ziet alleen de SoC & range oplopen én geen notificatie wanneer ie vol is. En dat terwijl de app die voor de eGolf bedoeld is weer eens lekker in een login loop blijft hangen (android)...

@Atsiz In principe wel, geen schuld is geen schuld. Of nou ja, de BKR registratie blijft nog een paar jaar, maar wel met een einddatum eraan, waarop het bedrag voldaan was.

Maar of dat kan hangt af van de leasemaatschappij. VWPFS werkt niet mee als je ineens alle maanden tot einde looptijd wil betalen, dat is al eerder in het topic genoemd.
Dus je hebt geld zat maar kan niet eens vooruit betalen? 8)7
Wat wel mogelijk is dat je alles betaald maar dan wel de auto weer meteen inlevert. Zou echt zonde zijn van al het geld.

Wij wouden ook verhuizen maar gelukkig loopt onze contract af ergens in februari.

Goed om te weten!

• Atsiz
Ze gaan trouwens bij mij in de e-Golf een soort slot plaatsen in het dashboard. En ook een stickertje aan de ruit ergens dat de auto is voorzien van zo een slot.

De reparateur vertelde me dat het ze dan 8 minuten tijd kost om alles eruit te halen ipv 1 minuut. En dat het ze meestal wel afschrikt.

Je schade is dan alleen een gebroken ruit.

Mijn totale schade nu zou circa 5 a 6 duizend euro moeten zijn. En ben de auto voor weet ik niet hoelang kwijt? Hopelijk dat het binnen een week gefixt is. Tot die tijd rijdt ik in een VW UP die ik als leenauto heb gekregen.

Het is een schakelbak dus toen ik hem kreeg dacht ik "oh nee!" maar viel wel mee. Kon meteen goed schakelen en rijden.

Ik ga voortaan ook uitkijken waar ik het parkeer, maar dit was wel in een drukke P+R locatie waar meerdere mensen parkeren dus word lastig.

[Voor 14% gewijzigd door Atsiz op 22-10-2021 08:36]

• DeGroteMuis
@Atsiz Bij VW private lease niet nee. Die hebben schijnbaar liever maandelijkse inkomsten dan ineens of zo. :+

Slot vanuit de lease, of voor jouw rekening? Als het vanuit de lease is, is het wel bijzonder dat er eerst een keer dikke schade nodig is voordat ze dat plaatsen. Al vind ik 5-6k ook best veel voor wat eruit is gehaald, als het niet heel bruut eruit gesloopt is. Bij een collega met een Passat variant met Disover Pro was het afgelopen vakantie raak, als ik het goed heb totaal iets boven de 7k schade incl led matrix koplampen, led achterlichten en wat airbags.

• Atsiz
DeGroteMuis schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:49:
@Atsiz Bij VW private lease niet nee. Die hebben schijnbaar liever maandelijkse inkomsten dan ineens of zo. :+

Slot vanuit de lease, of voor jouw rekening? Als het vanuit de lease is, is het wel bijzonder dat er eerst een keer dikke schade nodig is voordat ze dat plaatsen. Al vind ik 5-6k ook best veel voor wat eruit is gehaald, als het niet heel bruut eruit gesloopt is. Bij een collega met een Passat variant met Disover Pro was het afgelopen vakantie raak, als ik het goed heb totaal iets boven de 7k schade incl led matrix koplampen, led achterlichten en wat airbags.
Rekening voor VW.

Ik vond het ook een te hoge schadepost...misschien overdreef hij wel.
Er is geen schade verder dan onderbrekende onderdelen.

Dief heeft alles netjes eruit gehaald.

Gelukkig had ik een verlaagd eigen risico dus dat bedrag win ik zo terug :P
Is mn 2e keer dat ik een eigen risico moet betalen.

• S_Chief
  • Niet online
Zouden ze zoiets liever niet preventief installeren?

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:51
S_Chief schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:11:
Zouden ze zoiets liever niet preventief installeren?
VWPFS niet, voorgesteld maar was geen interesse voor van hun kant.

• Madencio
  • Laatst online: 26-11 21:03
Madencio schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:45:
[...]

Hoi allemaal, ben ik weer met een update. Kom net terug van de garage en ze hebben toch wel een afwijkende waarde in batterij (?) ontdekt. Dus absoluut geen idee wat dit betekent maar wel fijn om te weten dat er iets 'mis' mee is en het verholpen gaat worden. De garage gaat nog uitzoeken of en wat er vervangen moet worden, ik krijg aankomende week te horen wat dat gaat zijn. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook, fijn weekend!

Hoi allemaal, laatste update van mijn kant. Vanmiddag heb ik mijn e-Golf opgehaald van de dealer/garage. Twee celmodules zijn vervangen en getest. Blijkbaar hadden de vorige celmodules zulke grote afwijkingen dat het communiceren tussen de modules niet ging en er iedere keer een ontzettend laag bereik uit kwam. De meneer van de garage heeft het me in simpelere woorden uitgelegd: je moet je voorstellen simpelweg de AA-batterijen zijn vervangen. Hoe dan ook, toen ik hem net ophaalde stond er ruim 294km op de teller, wat in werkelijkheid natuurlijk nooit behaald gaat worden. Maar het is zeker beter dan de maximale 100km die er eerst op stond. Ik kan gelukkig weer zonder stress naar mijn werk. Bedankt allemaal voor de hulp!

• Atsiz
Mijn auto is gerepareerd en kan hem ophalen.

Wat me wel opvalt is dat er 9% range weg is.

Is dat normaal?

Ruit...infotainment systeem, lucht roosters & SD kaart apparaat was gestolen.

Volgens de Volkswagen app is er 11km mee gereden met gemiddeld 9km per uur.
Wel voor 1 uur en 17 minuten lang.

[Voor 45% gewijzigd door Atsiz op 26-10-2021 15:09]

• 4rockandroll4
  • Laatst online: 30-11 14:52
Atsiz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:55:
Mijn auto is gerepareerd en kan hem ophalen.

Wat me wel opvalt is dat er 9% range weg is.

Is dat normaal?

Ruit...infotainment systeem, lucht roosters & SD kaart apparaat was gestolen.

Volgens de Volkswagen app is er 11km mee gereden met gemiddeld 9km per uur.
Wel voor 1 uur en 17 minuten lang.
Ik vind het niet normaal, maar het komt wel voor.

Auto's die bij garages/dealers staan voor onderhoud/reparatie worden vaak gebruikt door personeel, als er iets opgehaald moet worden, of iemand moet ergens heen gebracht worden.

• S_Chief
  • Niet online
Misschien voor kalibratie/testen van het nieuwe navigatiesysteem. En zo te lezen heeft de auto gewoon lang aangestaan op één plek (tbv installatie software?).

Vraag het gewoon aan je dealer..
4rockandroll4 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
Auto's die bij garages/dealers staan voor onderhoud/reparatie worden vaak gebruikt door personeel, als er iets opgehaald moet worden, of iemand moet ergens heen gebracht worden.
Vaak? Ik mag hopen van niet.

[Voor 47% gewijzigd door S_Chief op 26-10-2021 16:55]

• Atsiz
Auto is zo goed als nieuw :)
Ben super blij dat de wagen terug is.

Ik heb wel een probleem ontdekt...de leeslampjes achterin gaan maar niet uit.

Alleen als de auto uitstaat (dus als ik uit de auto ben + op slot doe)

Beetje onhandig, vooral savonds als iedereen dan kan inkijken als je aan het rijden bent.

[Voor 7% gewijzigd door Atsiz op 26-10-2021 20:42]

• J0YR1D3R
  • Niet online
4rockandroll4 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:33:
[...]

Ik vind het niet normaal, maar het komt wel voor.

Weet niet waar je dit hebt gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo is. Daar is zeker bij grotere bedrijven ook helemaal geen tijd/ruimte voor. 9% eraf vind ik overigens niet gek, ongetwijfeld heeft hij een tijd met het contact aan gestaan wat je weer terug ziet in de lage gemiddelde snelheid. Binnenkort hier ook wat nieuws voor de eGolf te showen, behalve nieuwe 2 pitten in voorscherm en deur helaas :/

Website

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:22
Ieder fatsoenlijk autobedrijf gebruikt daar zijn eigen auto's voor.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:09
Onze e golf wil niet meer laden. Aan de paal heb ik wel “sluipverbruik” , dus als ik contact aanzet een paar 100 watt voor verwarmen etc. Maar laden is 0.0

Snelladen wil wel.. dus interne lader kapot? Gebeurt dit vaker?

• Atsiz
jantje112 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:53:
Onze e golf wil niet meer laden. Aan de paal heb ik wel “sluipverbruik” , dus als ik contact aanzet een paar 100 watt voor verwarmen etc. Maar laden is 0.0

Probeer eens een ander lader van een ander leverancier. Wel belangrijk dat het van een ander leverancier is.

Ik had dit probleem ook toen ik de auto letterlijk nieuw kreeg. Uiteindelijk door paalleverancier + pasleverancier verholpen.

Mits je niet echt een defect hebt.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:09
Atsiz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Probeer eens een ander lader van een ander leverancier. Wel belangrijk dat het van een ander leverancier is.

Ik had dit probleem ook toen ik de auto letterlijk nieuw kreeg. Uiteindelijk door paalleverancier + pasleverancier verholpen.

Mits je niet echt een defect hebt.
Dit is mijn eigen laadpaal, waar mijn tesla nu gewoon aan staat te laden. En normaliter dus ook de golf 🙁 de paal geeft dus ook stroom, maar de accu laadt niet bij. Het is dus niet een willekeurige laadpaal die niet werkt.

• S_Chief
  • Niet online
Maar doet 'ie het nou wel bij een andere normale laadpaal of niet?

• Whis!
  • Niet online
Atsiz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:40:
Auto is zo goed als nieuw :)
Ben super blij dat de wagen terug is.

Ik heb wel een probleem ontdekt...de leeslampjes achterin gaan maar niet uit.

Alleen als de auto uitstaat (dus als ik uit de auto ben + op slot doe)

Beetje onhandig, vooral savonds als iedereen dan kan inkijken als je aan het rijden bent.
Aan de bestuurderskant heb je ook een knopje hiervoor als het goed is.

• Atsiz
Whis! schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Aan de bestuurderskant heb je ook een knopje hiervoor als het goed is.
Opgelost!

De knopjes achterin moesten ingedrukt zijn...en vervolgens de rear knopje vooraan.

Ik had niet random op alle knopjes moeten drukken :9

• S_Chief
  • Niet online
Gisteren eens goed doorgereden met de e-Golf (140 km/h, 3 volwassenen, verwarming op 21,5 graden), ja dan gaat het hard met de range. :p Zeker met alle wind en regen. Was wel lekker comfortabel. Verbruik op de snelweg is dan 22/23 kWh/100 km. Vandaag weer volgeladen en nu komt de range op 175 km uit (ipv de gebruikelijke 230/240 km). :+ Zal wel weer rechttrekken. Als tweede auto blijft 'ie uitstekend. d:)b

• DeGroteMuis
Echt, VW en software... |:( Nu nul apps die willen klimatiseren zonder laadkabel. De ID app blijft zeuren over dat ie aan de kabel moet hangen, de app bedoeld voor de auto heeft wel een vinkje klimatiseren zonder laden, maar die laat zich niet aanvinken.
S_Chief schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:00:
Gisteren eens goed doorgereden met de e-Golf (140 km/h, 3 volwassenen, verwarming op 21,5 graden), ja dan gaat het hard met de range. :p Zeker met alle wind en regen. Was wel lekker comfortabel. Verbruik op de snelweg is dan 22/23 kWh/100 km. Vandaag weer volgeladen en nu komt de range op 175 km uit (ipv de gebruikelijke 230/240 km). :+ Zal wel weer rechttrekken. Als tweede auto blijft 'ie uitstekend. d:)b
Trekt idd snel weer bij. Ik heb ergens rond de 150km als laagste range met 100% accu gezien, binnen een paar ritjes weer 200+. :)

• Kuip
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-11 19:42
DeGroteMuis schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:36:
Echt, VW en software... |:( Nu nul apps die willen klimatiseren zonder laadkabel. De ID app blijft zeuren over dat ie aan de kabel moet hangen, de app bedoeld voor de auto heeft wel een vinkje klimatiseren zonder laden, maar die laat zich niet aanvinken.
Vreemd, werkt bij mij wel. Ik neem aan dat je het in de auto zelf ook aangevinkt hebt?

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:21
jantje112 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:53:

Dit is hier in Noorwegen absoluut de topper als het gaat om problemen. Ik heb dit zelf ook al gehad.

De kabel van de laadpoort naar de on-board lader heeft dan (vanwege vocht) een isolatie fout. Deze kabel kan alleen vervangen worden door de HV batterij te verwijderen.

Ging bij mij onder garantie, kosten waren anders ca. 2800 euro 8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• trippelb
  • Nu online
Vandaag onverwacht een ritje Duisburg, omdat de ICE van mijn vrouw vertraging had. Dus ipv afzetten in Arnhem werd het door naar Duisburg zodat ze de overstap zou halen. Helaas blijkt de auto geen Duitse kaarten te hebben, dus dat was een onhandige verrassing.

Gelukkig had ik de golf naar 100% geladen zodat we vlot doorkonden naar Duisburg. Daar afscheid genomen en toen begon de terugweg. Bij het station had ik nog 15 km over dus op zoek naar een snellader. De dichtstbijzijnde bij een Lidl werkte helaas niet, gelukkig stond in de buurt nog een andere snellader. Alhoewel deze op een dubieus afgelegen pleintje stond deed deze het gelukkig wel.

Opgeladen tot 75km en door naar een Fastned waar een restaurantje bij zat dus even een lekkere snitzel gegeten terwijl de auto tot 100% had geladen.

Terug even de autobahn uitgeprobeerd en de teller bleef steken op 157 (150 op de gps) voelde meer als begrensd dan een fysieke beperking. Thuis aangekomen na 130 km sinds de Fastned was de accu helemaal leeg, 5km range resterend. Dit was wel gek want gezien het verbruik had ik toch verwacht nog verder te moeten komen. Vol vertrokken en gemiddeld 20,1kWh/100km zou toch op meer dan 135 km moeten uitkomen.

Verder geen bijzondere bedoeling aan dit verhaal maar toont voor mij wel weer aan dat zelfs een E-golf spontane lange ritten mogelijk zijn en zeker niet vervelend.

En ook nog wat foto’s:

• romon
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 03-12 15:46
Was ook aan de beurt voor een laadklep die niet meer open ging. Toch lastig omdat je er achter komt wanneer je moet opladen. Het is gelukkig wel ene snelle reparatie: binnen 20 minuten was het verholpen.

Het schijnt een bekende kwaal te zijn voor de Golf en andere Volkswagens uit deze tijd in brede zin. Het onderdeel (stelmotortje) is inmiddels wel een flink aantal keren verbeterd. VW is momenteel bij versie 11: artikelnummer eindigt dan met de K (v1 was A, etc).

• S_Chief
  • Niet online
@trippelb Via de website van VW kan je de kaarten inclusief Duitsland downloaden. Standaard zitten ze er vreemd genoeg niet in idd.

• BMS080
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-12 22:02
Ik moet volgende maand servicebeurt inplannen omdat mijn e-Golf (lease) 2 jaar in mijn bezit is. Wanneer ik inlog op mijn Volkswagen kan ik meerdere onderdelen aanvinken zoals Inspectieservice, Wintercheck, Aircocheck. Hoe lang ben je de auto trouwens kwijt? De hele dag of maar een paar uur?

• Mars Warrior

Mars Warrior

BMS080 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:15:
Ik moet volgende maand servicebeurt inplannen omdat mijn e-Golf (lease) 2 jaar in mijn bezit is. Wanneer ik inlog op mijn Volkswagen kan ik meerdere onderdelen aanvinken zoals Inspectieservice, Wintercheck, Aircocheck. Hoe lang ben je de auto trouwens kwijt? De hele dag of maar een paar uur?
Neem aan dat ze dat zelf toch wel weten adhv de kilometerstand.

Het olieverversen duurt lang bij de e-Golf. Je kunt hem zo maar een dag kwijt zijn 8)

• 4rockandroll4
  • Laatst online: 30-11 14:52
S_Chief schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:09:
@trippelb Via de website van VW kan je de kaarten inclusief Duitsland downloaden. Standaard zitten ze er vreemd genoeg niet in idd.
4rockandroll4 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:33:
Wij vallen onder West Europa. Volgens Volkswagen hoort Duitsland bij Oost-Europa. 8)7 Andere kaart.

Dat was vorig jaar, tegenwoordig is Europa als 1 kaart te downloaden.

• kurkie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-11 09:11
Iemand al ervaring met het ophogen van de kilometrage uit het leasecontract? Zoals velen hier hebben we eind 2019 het contract afgesloten voor 10000 km en we willen naar 15000 km.

• FrankVolt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:48
Ja, ik heb vorig jaar eens een poging gedaan, heb nu een contract voor 10.000 km en rijdt er c.a. 12.000.
Heb een navraag gedaan bij VPL. Kreeg na enige tijd een reactie terug met een offerte die kort gezegd nagenoeg gelijk was aan het 10.000 km contact plus de extra kilometers dus 10.000 km plus 10,7ct x 5000 = 535 / 12 = c.a. 45 euro per maand extra. Aangezien ik maar 2000 km extra rijdt en de minder km op 7ct/km ligt schiet het allemaal niet veel op. Dit heb ik ze ook gemeld dat ik, tenzij ze met een beter bod komen, er niet mee akkoord ga en alles bij het oude heb gelaten. Pas als je veel meer km maakt dan 15.000 km/pj zou er enige winst aan te behalen zijn.

Je kan gewoon mailen naar VPL en krijgt netjes antwoord.
Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

• watermanager197
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 03-12 13:30
kurkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:28:
Iemand al ervaring met het ophogen van de kilometrage uit het leasecontract? Zoals velen hier hebben we eind 2019 het contract afgesloten voor 10000 km en we willen naar 15000 km.
Ik heb een verlaging gedaan, van 30.000 naar 20.000 (vanwege meer thuiswerken...zit nog steeds maar op 1 dag in de week kantoor, en nu weer niet meer, maatregelen; dus nu ongeveer 10k per jaar). De verlaging was interessant genoeg om te doen, maar was maar een kleine bonus van ten opzichte van minderkilometers. Alleen interessant als je zeker minder gaat rijden. Ik als financial heb wat gevoeligheden gedraaid (stel dat het 22k wordt, 18k etc) en constateerde dat ik het moet doen. Verwacht geen aanbod wat je had kunnen krijgen toen je het contract sloot.

• Sean91
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 03-12 14:23
Eerste berichtje hier op tweakers, lees wel al enige tijd regelmatig mee in dit topic en andere topics over EV's.

De laatste jaren gebruik ik af en toe een deelauto, waarvan het laatste jaar meestal de e-Golf bij Sixt Share. Nu door verhuizing toch weer op zoek naar een eigen auto en ben aan het kijken naar een occasion e-Golf, ik vind het echt een heerlijke auto. Meeste mensen in mijn omgeving raden het me af, maar die vinden sowieso het elektrische rijden niks, zijn bang voor mankementen aan de accu, de beperkte range, jullie kennen de gebruikte argumenten allemaal vast wel. Veel tweakers hier hebben de auto in de (private) lease, hoe kijken jullie er tegenaan om deze auto tweedehands aan te schaffen?

Ik ben dan in ieder geval aan het kijken naar de auto met het 35.8 kWh accupakket. Ik rijd niet bijzonder veel kilometers, vier keer in de week in ieder geval zo'n dertig kilometer stad voor woon-werkverkeer, andere ritten gecombineerd met snelweg, zal zo'n 150-200 kilometer per week extra zijn. Ik heb geen mogelijkheid tot een eigen laadpaal (appartement), maar in de nabijheid aardig wat publieke palen (waaronder één precies voor de deur), die nu nog in ieder geval bijna altijd vrij zijn. Ook bij mijn werk laad ik eventueel publiek. Ik woon in Rotterdam.

Benieuwd naar jullie reacties!
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee