Vandaag onverwacht een ritje Duisburg, omdat de ICE van mijn vrouw vertraging had. Dus ipv afzetten in Arnhem werd het door naar Duisburg zodat ze de overstap zou halen. Helaas blijkt de auto geen Duitse kaarten te hebben, dus dat was een onhandige verrassing.
Gelukkig had ik de golf naar 100% geladen zodat we vlot doorkonden naar Duisburg. Daar afscheid genomen en toen begon de terugweg. Bij het station had ik nog 15 km over dus op zoek naar een snellader. De dichtstbijzijnde bij een Lidl werkte helaas niet, gelukkig stond in de buurt nog een andere snellader. Alhoewel deze op een dubieus afgelegen pleintje stond deed deze het gelukkig wel.
Opgeladen tot 75km en door naar een Fastned waar een restaurantje bij zat dus even een lekkere snitzel gegeten terwijl de auto tot 100% had geladen.
Terug even de autobahn uitgeprobeerd en de teller bleef steken op 157 (150 op de gps) voelde meer als begrensd dan een fysieke beperking. Thuis aangekomen na 130 km sinds de Fastned was de accu helemaal leeg, 5km range resterend. Dit was wel gek want gezien het verbruik had ik toch verwacht nog verder te moeten komen. Vol vertrokken en gemiddeld 20,1kWh/100km zou toch op meer dan 135 km moeten uitkomen.
Verder geen bijzondere bedoeling aan dit verhaal maar toont voor mij wel weer aan dat zelfs een E-golf spontane lange ritten mogelijk zijn en zeker niet vervelend.
En ook nog wat foto’s:
:strip_exif()/f/image/H3bEB302yfjUjNxC8GJtLA5J.jpg?f=fotoalbum_large)
•