Madencio schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:47:
[...]
Ja hij begint helaas ook echt te zeuren als ik onder de 50 km ongeveer kom, dus ik denk zeker wel dat er iets aan de hand is. Ik kom zelf niet eens boven de 110km/h onderweg naar mijn weg, en dat stukje is misschien een aantal km lang. Gelukkig nog garantie dus ik wacht even af wat de garage zegt!
Zeuren onder de 50km is standaard. Dan schakelt hijzelf over naar Eco mode.
Onder de 20km wordt het zeuren nog erger: naar eco++ mode, geen verwarming meer, etc.
Als de GOM jou goed kent en je rijdt vaak dezelfde mix dan is-tie best nauwkeurig. Ik kom regelmatig met nog 6km in de ‘tank’ thuis. Beetje op het randje, maar goed. Heb nog nooit hoeven duwen
Echt ver kom ik niet door veel snelweg te rijden. 205km is zo ongeveer het maximum in de zomer, maar dan moet ik wel rond de 100-110 km/h blijven rijden. Met 120-130 km/h is 170km een redelijk maximum.
In de winter met 130km/h over de A2 betekent een max bereik van 100-120km. En de laatste 20km is dan afzien vanwege het uitschakelen van de verwarming. Gelukkig heb ik stoelverwarming
En dat allemaal met een warmtepomp
Eind van het jaar is het denk ik over met de eGolf. Dan ga ik tijdelijk weer gewoon een auto rijden die met een simpel 40l tankje makkelijk 600km km rijden en als ik me best doe nog een 100-200km verder.
En wie weet over een jaar weer een EV, want het rijdt super

maar dan 1 met een flink bereik.