Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:40
Heb vaak bij de Shell reload palen geladen, gaat altijd perfect.
De eerste keer ging het niet goed, toen had ik eerst de kabel aan de auto aangesloten en daarna geprobeerd het laad proces te starten, ging niet goed. Eerst je kaartje langs de paal, keuze maken en daarna de stekker in de auto.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13:09
FrankVolt schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:50:
Heb vaak bij de Shell reload palen geladen, gaat altijd perfect.
De eerste keer ging het niet goed, toen had ik eerst de kabel aan de auto aangesloten en daarna geprobeerd het laad proces te starten, ging niet goed. Eerst je kaartje langs de paal, keuze maken en daarna de stekker in de auto.
Ik doe andersom altijd.

Eerst kabel erin...keuze maken...en dan laadpas.

Ik heb tot op heden ook nooit problemen gehad.

• FrankVolt
Mooi dat het dan ook lukt, heb er dus eerder wat problemen mee gehad.
Verder blijft het bij Shell (met hun laadpas) voordelig snelladen c.a. 35 ct de Kwh. :) :) :)

[Voor 3% gewijzigd door FrankVolt op 27-07-2021 08:30]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

FrankVolt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:29:
Mooi dat het dan ook lukt, heb er dus eerder wat problemen mee gehad.
Verder blijft het bij Shell (met hun laadpas) voordelig snelladen c.a. 35 ct de Kwh. :) :) :)
Voordelig is relatief maar voor snelladen zit je daar inderdaad het beste :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• DDDikkiedik
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 19:05
Ik heb het idee dat A better routeplanner heel voorzichtige inschattingen maakt voor het aantal kilometers dat je met de e-golf kunt rijden. In mijn ervaring is dat toch minstens 240 bij gebruik op provinciale wegen/ routes national en niet harder dan 100 km/uur rijden op de snelweg.

Hij lijkt uit te gaan van veel minder.

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben/ een eigen planning zonder tolwegen naar Nimes of omgeving?

Ik zou het liefst in twee dagen daarheen rijden, steeds zo lang mogelijk doorrijden en in een leuke plaats stoppen en volledig laden. Mechelen, Metz bijvoorbeeld. De ANWB-routeplanner geeft zelfs een enorme omweg, waarschijnlijk vanwege de Franse laadwoestijn.

• Warsillar
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-09 21:06
Zit momenteel in Frankrijk maar ben blij dat ik de egolf thuisgelaten heb. Gezien het oppervlakte zijn er echt maar weinig Laadpalen in Frankrijk. Heb ook nog nauwelijks elektrische auto’s gezien (op wat Telsa’s na). Raad het echt sterk af..

Reken je ook niet rijk met 240 kilometer, eerder 200 kilometer.. een flinke regenbui, heuvels etc. Geen pretje als je onderweg bent en geen laadvoorziening treft.

[Voor 25% gewijzigd door Warsillar op 29-07-2021 11:16]

• DDDikkiedik
Ik twijfel ook of ik met de trein zal gaan. Maar ik ben eerder met de e-golf naar Frankrijk geweest, en de heenreis is mij toen prima bevallen, met duidelijk grotere afstanden dan 240 km per lading ook, zelfs.

• Warsillar
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-09 21:06
Oké, let wel dat je met de egolf volgens mij maar 2 keer per dag kunt snelladen. Zuid Frankrijk is dan met als alles meezit net te doen..
Maar vergis je niet, een regenachtige dag met wat wind en je bereikt kakt echt dik in.

Wil je niet ontmoedigen.. de egolf is in Nederland perfect (ben er zelf super blij mee)!

Tip, ik heb met iemand van auto geruild voor 2 weken. Hij blij met 2 weken elektrische rijden, die wil de egolf niet meer kwijt haha

• DDDikkiedik
Dat ruilen van auto is ook nog geen gek idee. Want het is inderdaad een heel fijne auto, maar het bereik is niet heel goed. Ik vind meer dan 750 km rijden per dag sowieso niets. Dus laden in Mechelen en dan dineren in Metz centrum en laden met 22 kW is wat mij betreft prima. Dan heb je ook niet het probleem van de snellaadbeperking.

En wat ook nog kan: een auto huren en met trein of vliegtuig gaan. Al doet het laatste het milieuvoordeel wel teniet. Een huurauto is 150 per week. Dat is ook niet veel.

• Tomba

Tomba

DDDikkiedik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:54:
Dat ruilen van auto is ook nog geen gek idee. Want het is inderdaad een heel fijne auto, maar het bereik is niet heel goed. Ik vind meer dan 750 km rijden per dag sowieso niets. Dus laden in Mechelen en dan dineren in Metz centrum en laden met 22 kW is wat mij betreft prima. Dan heb je ook niet het probleem van de snellaadbeperking.

En wat ook nog kan: een auto huren en met trein of vliegtuig gaan. Al doet het laatste het milieuvoordeel wel teniet. Een huurauto is 150 per week. Dat is ook niet veel.
Leuke queeste :) Ik heb het nog steeds in mijn hoofd zitten om familie in Zürich te bezoeken met de eGolf maar dat wordt dan ook wel een uitdaging qua laadtijd…

Let wel op; 22 kW (3x32A) laden is helaas niet mogelijk op een eGolf (althans niet met een AC paal) hoger dan 7.2 kW kan niet (hij doet 2 fase x Max 16A. In de praktijk zelfs maar 15.2A als ik mijn laadpaal mag geloven)

• DDDikkiedik
Ok. Dat is waar ook. Toch heb ik hem een keer eerder binnen enkele uren vol gekregen, maar dan had ik waarschijnlijk een langere pauze. Dat moet wel, want ik zie dat een complete lading 5 uur is. En ik deed er zeker niet langer dan 4 uur over. Ik laad liever wat langzamer dat hij helemaal vol is dan steeds tussen de 20 en 80 te moeten snelladen.

• Kuip
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:14
Kom net thuis met 30km over, gaat die f*ing laadklep niet open!

10x de boel ver/ontgrendeld, zelfs nog even klein stukje gereden, maar niets helpt..
Je hoort ook dat vergrendelgeluid van de klep niet, na ontgrendelen met de afstandsbediening.

Iemand nog tips? Of moet ik in het instructieboekje gaan graven naar de noodontgrendeling?

• Tomba

Tomba

Kuip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:41:
Kom net thuis met 30km over, gaat die f*ing laadklep niet open!

10x de boel ver/ontgrendeld, zelfs nog even klein stukje gereden, maar niets helpt..
Je hoort ook dat vergrendelgeluid van de klep niet, na ontgrendelen met de afstandsbediening.

Iemand nog tips? Of moet ik in het instructieboekje gaan graven naar de noodontgrendeling?
Das kak. Op een ander forum kom ik deze tip tegen:
You’re not gonna like this.

Lock car
Pound fist on left side of fuel door
Unlock car, and fuel door pops open.

Had to do this with mine for almost two weeks. I’m in CA so it was not frozen.
After two weeks it went back to normal operation.

• Kuip
Bedankt voor de tip. Helaas bij mij geen effect. Toch een paar flinke beuken op gegeven...

• Kuip
Vergrendelingsmotor van de laadklep bleek overleden te zijn. Vandaag door de dealer vervangen.

• TWPL
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 01-09 16:24
Zit op dit moment vlakbij Parijs. Uiteraard met de E-golf.
Eens maar niet weer.
Er zijn ontzettend weinig (snel)laadmogelijkheden. En de actieradius is met dat heuvelachtige landschap en de 130km/u echt ruk…:)
Dat onze twee kinderen (3 en 6) mee zijn werkt ook niet helemaal mee hoor. Die worden niet geZellig van een hele dag in de auto.

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:50
Maar dat je 130 mag betekent toch niet dat dat moet? Je effectieve rijsnelheid is met 100km/h waarschijnlijk hoger.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Maar overal 100 gaan rijden terwijl iedereen voorbij vliegt is ook geen pretje.

You save everyone, but who saves you?

• trippelb
? Doet de gemiddelde caravan rijder of vrachtwagenchauffeur ook met een nog lagere snelheid.

Even voor de duidelijkheid: ik zou zelf ook niet naar/door Frankrijk reizen met de golf. Maar ook in Nederland heb ik wel eens een flinke reis dag, en dan loont het gewoon om rustiger te rijden. Dat is effectief sneller dan hard rijden en langer snelladen.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Liever inderdaad 100 km/h op de cruise control, met een verbruik van rond de 13kwh/100km (afhankelijk van de omstandigheden).
Liefst ook de eco-stand aan, zodat de acceleratie naar 100 gedoseerd en zuiniger gaat wanneer je een keer terugvalt in snelheid. Ik merk dat bij snelheden boven de 100km/h het verbruik substantieel toeneemt.

Tuurlijk rij je liever met het verkeer mee, doe ik ook graag. Maar als ik lange afstanden moet overbruggen maak ik er een spel van om het verbruik laag te houden, en in de praktijk eerder te arriveren.

[Voor 3% gewijzigd door Whis! op 19-08-2021 12:26]

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17:47
Ik kom net van 2 weken road trip door Duitsland, Zwitserland en Italië. Het wende bij ons wel snel om 95-100 te rijden, dat voelde beter dan sneller rijden en nog vaker te moeten laden (zoals @Whis! en @trippelb net aangeven gaat de efficiency daarboven snel achteruit). En al helemaal omdat de 3e en 4e keer laden aanzienlijk trager gaan, heb je nauwelijks een keuze als je >600km wilt afleggen. Gelukkig hadden wij het gezellig in de auto met z'n 2en (zonder kids) en na een tijdje wordt het ook een soort sport om efficiënter te rijden. Soms de cruise control aan en een tijdje achter een vrachtwagen die 80-95 rijdt, om zo wel met een goed gevoel een laadpaal verder te kunnen pakken of range over te hebben mocht een paal in Italië niet werken.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Vivec0 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:15:
Ik kom net van 2 weken road trip door Duitsland, Zwitserland en Italië. Het wende bij ons wel snel om 95-100 te rijden, dat voelde beter dan sneller rijden en nog vaker te moeten laden (zoals @Whis! en @trippelb net aangeven gaat de efficiency daarboven snel achteruit). En al helemaal omdat de 3e en 4e keer laden aanzienlijk trager gaan, heb je nauwelijks een keuze als je >600km wilt afleggen. Gelukkig hadden wij het gezellig in de auto met z'n 2en (zonder kids) en na een tijdje wordt het ook een soort sport om efficiënter te rijden. Soms de cruise control aan en een tijdje achter een vrachtwagen die 80-95 rijdt, om zo wel met een goed gevoel een laadpaal verder te kunnen pakken of range over te hebben mocht een paal in Italië niet werken.
Achter een busje / vrachtwagen plakken met adaptive cruise control doet inderdaad veel met het bereik. Mentaal gezien wordt er ook niet veel van je verwacht dus het rijdt erg rustgevend. Zou alleen willen dat de ACC iets dichter achter zijn voorligger zou kunnen voor maximale efficiëntie.. ik heb het gevoel dat er nog ruim voldoende marge is hiervoor.

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:00
Whis! schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:38:
[...]

Achter een busje / vrachtwagen plakken met adaptive cruise control doet inderdaad veel met het bereik. Mentaal gezien wordt er ook niet veel van je verwacht dus het rijdt erg rustgevend. Zou alleen willen dat de ACC iets dichter achter zijn voorligger zou kunnen voor maximale efficiëntie.. ik heb het gevoel dat er nog ruim voldoende marge is hiervoor.
Je weet dat je die afstand aan kan passen?

Ik vind hem op de kleinste afstand er best kort op zitten. Zou niet dichterbij willen.

[Voor 8% gewijzigd door La1974 op 24-08-2021 19:17]

• trippelb
Nou, ik ben er dus vorige week achter gekomen dat de ACC op normal en eco+ een kortere volgafstand hanteert dan op gewoon eco.

Heel gek maar in het display is ook te zien dat ondanks dat ik de volgafstand ingesteld had op 1, dat in eco modus de volgafstand op 2 streepjes bleef steken. Bij het wisselen van modus reed de auto ook direct korter op de voorganger.

Best vreemd en ook gedrag dat ik niet helemaal verwacht had dat dat gelinked was.

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17:47
trippelb schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:17:
Nou, ik ben er dus vorige week achter gekomen dat de ACC op normal en eco+ een kortere volgafstand hanteert dan op gewoon eco.

Heel gek maar in het display is ook te zien dat ondanks dat ik de volgafstand ingesteld had op 1, dat in eco modus de volgafstand op 2 streepjes bleef steken. Bij het wisselen van modus reed de auto ook direct korter op de voorganger.

Best vreemd en ook gedrag dat ik niet helemaal verwacht had dat dat gelinked was.
Bijzonder! Binnenkort eens testen, bedankt voor de tip

• FrankVolt
De aangehouden afstand van de ACC hangt ook af van de snelheid.

• nicoPar
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 26-08 14:57
Hoi iedereen,

Ik heb exact 1 jaar geleden een e-golf 2018 versie 2de hands aangekocht met 1 jaar myway gold garantie (België).

Nu is mijn granny charger defect. De garage wil deze niet vervangen binnen de garantie en kan deze niet herstellen. Ze kunnen een nieuwe aanbieden aan 699 euro.

Ik rij jaarlijks 10.000km. Ik laad de wagen 1 à 2x per week op aan 1 fase 16A stopcontact met afzonderlijke zekering.

Welke alternatieve kabel zouden jullie mij adviseren?

Graag 1 met minstens 2 jaar garantie in geval er weer een defect zou zijn.

PS: klopt het dat de laadkabel niet onder de garantie valt?

Wat denken jullie hiervan?

https://shop.volkswagen.b...kabel-230V-1AC/1557/29570

Alvast dank

[Voor 9% gewijzigd door nicoPar op 25-08-2021 14:22]

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:08
Als ze de genoemde standaard granny aanbieden voor €699,- zou ik daar maar niet meer heen gaan. Die dingen gaan online voor €200,- om en nabij.

• La1974
nicoPar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:18:
Hoi iedereen,

Ik heb exact 1 jaar geleden een e-golf 2018 versie 2de hands aangekocht met 1 jaar myway gold garantie (België).

Nu is mijn granny charger defect. De garage wil deze niet vervangen binnen de garantie en kan deze niet herstellen. Ze kunnen een nieuwe aanbieden aan 699 euro.

Ik rij jaarlijks 10.000km. Ik laad de wagen 1 à 2x per week op aan 1 fase 16A stopcontact met afzonderlijke zekering.

Welke alternatieve kabel zouden jullie mij adviseren?

Graag 1 met minstens 2 jaar garantie in geval er weer een defect zou zijn.

PS: klopt het dat de laadkabel niet onder de garantie valt?

Wat denken jullie hiervan?

https://shop.volkswagen.b...kabel-230V-1AC/1557/29570

Alvast dank
Die link naar de Volkswagen shop is toch je Granny charger? Hoe komen ze aan 699 euro als Volkswagen hem zelf voor 199 euro verkoopt? Als je hem online via je link koopt heb je automatisch 2 jaar garantie.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Kuip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:03:
Vergrendelingsmotor van de laadklep bleek overleden te zijn. Vandaag door de dealer vervangen.
Gister onze eGolf ook voor de eerste onderhoudsbeurt gebracht. Heb een tijdje geleden ook zoiets gehad wat jij had met de laadklep, maar dat voelde meer alsof er iets klem zat en uiteindelijk heb ik hem toch vrij makkelijk open gekregen.
Dit weekend merkte ik dat de laadklep te openen was terwijl de auto op slot zat, dus daar zit iets mis. Uiteindelijk blijkt de stelmotor ook hier defect te zijn. De bestelling kwam helaas niet meer dezelfde dag binnen, dus morgenochtend ahgi weer ophalen. Vind het wel erg snel, nog geen 4 jaar. Nou open/sluit je hem wat vaker dan normaal, maar dit zou toch gewoon niet moeten..

Website

• Kuip
J0YR1D3R schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Gister onze eGolf ook voor de eerste onderhoudsbeurt gebracht. Heb een tijdje geleden ook zoiets gehad wat jij had met de laadklep, maar dat voelde meer alsof er iets klem zat en uiteindelijk heb ik hem toch vrij makkelijk open gekregen.
Dit weekend merkte ik dat de laadklep te openen was terwijl de auto op slot zat, dus daar zit iets mis. Uiteindelijk blijkt de stelmotor ook hier defect te zijn. De bestelling kwam helaas niet meer dezelfde dag binnen, dus morgenochtend ahgi weer ophalen. Vind het wel erg snel, nog geen 4 jaar. Nou open/sluit je hem wat vaker dan normaal, maar dit zou toch gewoon niet moeten..
Bij mij dus na 1,5 jaar...Kan het zijn dat de ontgrendeling van de klep bij een benzine of diesel Golf weliswaar ook elektrisch gaat maar dan via een aparte knop in de auto en dus niet meegaat met de centrale vergrendeling zoals bij onze e-Golf?

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:46
Dacht dat bij vorige Seat / Golf de vergrendeling ook centraal ging en het kwestie van duwen op het klepje was. Heb ondertussen al ruim 2 jaar de e-Golf. Snelladers bezoek ik niet veel in NL (paar keer per maand).

Volgende week vakantietrip naar Duitsland, oa Volkswagen museum in Wolfsburg. Benieuwd hoe die 500 km gaan verlopen en hoe het snelladen in Duitsland gaat verlopen...... Zal jullie tips met eco en snelheid eens testen.

Onlangs nog in de showroom in de ID3 gezeten. Buitenkant vind ik wel mooi, maar interieur (oa stoelen) is beetje om te huilen voor auto van 40k plus. Misschien ben ik wel te verwend met sportstoelen/leer optie in mijn huidige e-Golf.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kuip schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Bij mij dus na 1,5 jaar...Kan het zijn dat de ontgrendeling van de klep bij een benzine of diesel Golf weliswaar ook elektrisch gaat maar dan via een aparte knop in de auto en dus niet meegaat met de centrale vergrendeling zoals bij onze e-Golf?
Hij gaat gewoon mee met de centrale vergrendeling normaliter, ook bij een brandstofauto. Hij werkt nu weer overigens, stelmotor dus defect en vervangen onder garantie.

Website

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb de ID app maar weer eens geïnstalleerd. Gelukkig word ik nu niet elke keer uitgelogd. Wat een enorm verschil qua snelheid vergeleken met de normale We Connect app.. :o

• ThaddeusX
Eergisteren schrok ik me rot…

Het was half 1 snachts…ik lag lekker op bed moe…ik moest weer vroeg op maar dacht ik ga ff nog mn apps doornemen.

Open ik de Volkswagen app. Zie ik dat de deuren ontgrendeld zijn + rechterraam open is!

Mijn auto staat op straat geparkeerd circa 200 meter van mn deur dus kon niks zien.

Ik snel half naakt naar buiten rennen…auto was gewoon op slot kreeg de deuren niet open en het bleek dat de raam maar 1cm openstond. Dit zag je niet eens.

Ik dacht ze hebben de infortainment systeem gejat hahah

• Tomba

Tomba

ThaddeusX schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:53:

Het was half 1 snachts…ik lag lekker op bed moe…ik moest weer vroeg op maar dacht ik ga ff nog mn apps doornemen.

Open ik de Volkswagen app. Zie ik dat de deuren ontgrendeld zijn + rechterraam open is!

Mijn auto staat op straat geparkeerd circa 200 meter van mn deur dus kon niks zien.

Ik snel half naakt naar buiten rennen…auto was gewoon op slot kreeg de deuren niet open en het bleek dat de raam maar 1cm openstond. Dit zag je niet eens.

Lekker he dat WeConnect ;)
Herkenbaar mij toch ook al wel eens overkomen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:12:
Ik heb de ID app maar weer eens geïnstalleerd. Gelukkig word ik nu niet elke keer uitgelogd. Wat een enorm verschil qua snelheid vergeleken met de normale We Connect app.. :o
Om te checken hoe vol de auto zit gebruik ook altijd de WeConnect ID app. Geeft tenminste ook het percentage aan, vind ik soms wat makkelijker :)

Verder hebben ze bij het onderhoud de temperatuur instelling zo gezet dat hij de laatste ingestelde temperatuur eindelijk blijft vasthouden *O* Dank voor je input hier: S_Chief in "Het grote Volkswagen e-Golf topic" Wel een schade aan m'n voorscherm voor terug gekregen -O-

Website

• S_Chief
  • Niet online
@J0YR1D3R Graag gedaan, fijn dat het gelukt is. Zonde van de schade alleen. Toch niet bij de lokale dealer hier gebeurd?
ThaddeusX schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:53:

Als je echt niet naar buiten wil gaan maar de sleutel wel de auto kan bereiken: vergrendelknop ingedrukt houden, daarna de app verversen. Is de melding weg dan was er idd iets open. :P

• BMS080
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19-09 21:57
Gisteren mijn e-Golf bij de Volkswagen dealer gebracht omdat de voorbanden er niet meer goed uitzagen en versleten eruitzagen. Eenmaal aangekomen bij de dealer mocht ik geen meter meer verder rijden omdat de binnenkant van de banden helemaal versleten waren en slijtage te zien was. De kans op een klapband was enorm groot. Ik adviseer daarom om jullie banden regelmatig te controleren ;).

• S_Chief
  • Niet online
Dat hoor je toch bij elke auto te doen?

• BMS080
S_Chief schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:40:
Dat hoor je toch bij elke auto te doen?
Ik ging er vanuit dat de banden wel minimaal 2 jaar meegaan en bij de eerste onderhoudsbeurt vervangen moeten worden. Heb de auto 1,5 jaar nu

• S_Chief
  • Niet online
Banden slijten sowieso sneller door het gewicht van een EV, maar daarnaast speelt bandenspanning (ook deels weer door het gewicht) en uitlijning een grote rol.

• BMS080
S_Chief schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:27:
Banden slijten sowieso sneller door het gewicht van een EV, maar daarnaast speelt bandenspanning (ook deels weer door het gewicht) en uitlijning een grote rol.
Je hebt gelijk, dit zijn wel punten waarmee je wel rekening dient te houden. Het is wel goed om sowieso om de maand even een check te doen om te controleren of je banden nog wel goed zijn.

• Madencio
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-09 06:59
Hoi allemaal, ik wilde graag een vraag stellen over mijn e-Golf uit 2017. Net voor de zomervakantie heb ik er een aangeschaft met wel ruim 104.000 km op de teller. Nog altijd super blij mee, maar er is wel een klein probleempje wat zich heeft voorgevallen. Ik merk dat bij het opladen de range van de auto nooit meer is dan ongeveer 120km. Meestal laat ik hem in de nacht in de oplader en toen ik hem net had gekocht kwam hij ruim op de 200km qua range, maar als ik hem nu een nachtje in de oplader laat liggen komt ie niet boven de 120, soms zelfs 110km. Is er iets aan de hand met de accu, of ligt het aan de instellingen denken jullie? Hoor graag jullie mening!

• S_Chief
  • Niet online
Is de accu wel vol volgens de auto? Zo ja, haal je in het echt meer dan die 120 km? Zo nee, dan zou je aan het accupakket moeten denken. Een dealer zal dat vrij snel kunnen concluderen vermoed ik.

[Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 09-09-2021 22:23]

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:49
@Madencio Heb je de eerste of tweede generatie gekocht? De eerste generatie klopt wel aardig met wat je aangeeft.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:08
Plus de auto berekend die range ook op je "verbruik/gebruik". Check ook even je bandenspanning, ik zag het verbruik echt omlaag gaan nadat ik deze op de juiste spanning had gezet...!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat bandenspanning zo'n groot verschil maakt. Hier komt hij eigenlijk vrij weinig op de snelweg en staat er met dit zomerse weer na een laadsessie 270km range beschikbaar. In de winter rond de 245. Als het niet de eerste versie is van de eGolf dan is er wel iets mis ja. Ik zou even kijken of hij écht vol is en anders even langs de dealer:

De nieuwe batterij van de e-Golf gaat een autoleven lang mee. VW geeft acht jaar garantie op de batterij. In het interview stelt Scholz dat de batterij langer meegaat als voornamelijk langzaam wordt geladen. Wanneer er binnen acht jaar toch een defect optreedt in de batterij, wordt eerst een analyse gemaakt van de batterij. “Dan kunnen we erachter komen of er werkelijk iets mis is met de batterij zelf. Als dat het geval is, sturen we de batterij naar een ondersteuningspunt, waar hij gerepareerd wordt. Eventueel worden modules in de batterij vervangen.”

Website

• Madencio
Hoi allemaal, om kort antwoord te geven op jullie vraag: het is de tweede generatie e-golf met de 35.8 kWh accupakket. Als ik We Connect bekijk dan staat er dat hij vol is, maar (helaas) op maar 114 km op het moment van kijken. Ik dacht ook dat het aan de bandenspanning zou moeten liggen, maar heb hem vorige week weer op spanning gebracht zonder resultaat.
Om ook in het kort mijn dagelijkse woon-werk verkeer te omschrijven: in totaal is heen 30km waarvan een groot gedeelte 80 km/h, een kleiner stuk 100km/h. Dus in totaal iets minder dan 60km.
Aan jullie reactie merk ik dat ik toch morgen maar eens de dealer moet gaan bellen, want volgens mij gaat er idd iets niet helemaal goed. Bedankt voor jullie reacties!

• Tomba

Tomba

Madencio schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:44:
Hoi allemaal, ik wilde graag een vraag stellen over mijn e-Golf uit 2017. Net voor de zomervakantie heb ik er een aangeschaft met wel ruim 104.000 km op de teller. Nog altijd super blij mee, maar er is wel een klein probleempje wat zich heeft voorgevallen. Ik merk dat bij het opladen de range van de auto nooit meer is dan ongeveer 120km. Meestal laat ik hem in de nacht in de oplader en toen ik hem net had gekocht kwam hij ruim op de 200km qua range, maar als ik hem nu een nachtje in de oplader laat liggen komt ie niet boven de 120, soms zelfs 110km. Is er iets aan de hand met de accu, of ligt het aan de instellingen denken jullie? Hoor graag jullie mening!
Dat lijkt me inderdaad niet normaal. Wat voor verbruik haal je als je in de auto of in WeConnect over 'lange tijd'?

Ik heb gisteren 75 kilometer gereden over de snelweg en heb nu nog 233 range over:

NB ik ben wel echt een hypermiler, dus die 75km van gisteren was op ECO+ grotendeels achter een vrachtwagen (met name omdat er behoorlijk wat file stond en het dus weinig zin had om op de linkerbaan te accordionen):

Ow ja en ik heb ook de warmtepomp maar volgens mij heeft die vooral invloed in de winter.

[Voor 44% gewijzigd door Tomba op 10-09-2021 07:06]

• La1974
Tomba schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 06:44:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet normaal. Wat voor verbruik haal je als je in de auto of in WeConnect over 'lange tijd'?
[Afbeelding]
Ik heb gisteren 75 kilometer gereden over de snelweg en heb nu nog 233 range over:
[Afbeelding]

NB ik ben wel echt een hypermiler, dus die 75km van gisteren was op ECO+ grotendeels achter een vrachtwagen (met name omdat er behoorlijk wat file stond en het dus weinig zin had om op de linkerbaan te accordionen):
[Afbeelding]

Ow ja en ik heb ook de warmtepomp maar volgens mij heeft die vooral invloed in de winter.
Wauw, wat een verbruik. Daar kom ik bij lange na niet aan. Zit in de zomer zo rond de 15 kwh/u. Maar doe ook niet echt mijn best.

Je had al een linkje gemaakt naar de betekenis van hypermiling. Dus die is duidelijk.

Maar wat is accordionen? Nog nooit van dat woord gehoord en Google ook niet.

Zelf bedacht?

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:59:
[...]

Wauw, wat een verbruik. Daar kom ik bij lange na niet aan. Zit in de zomer zo rond de 15 kwh/u. Maar doe ook niet echt mijn best.

Je had al een linkje gemaakt naar de betekenis van hypermiling. Dus die is duidelijk.

Maar wat is accordionen? Nog nooit van dat woord gehoord en Google ook niet.

Zelf bedacht?
Tis voor mij een soort sport geworden, al blijft het ook heerlijk om door te trekken ;)
Beste manier van laag verbruik blijft anticiperen en zoveel mogelijk uitrollen; daar is de eGolf super geschikt voor.
Netto is dit mijn alltime verbruik:
https://tweakers.net/i/ElSVC_liVY7q6Pg3eCc7HxvJ8FY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lMxZawdHSN5OEKi7iIuE1UXt.png?f=user_large
En met accordieonnen bedoel ik dat je de hele tijd uit elkaar gaat als auto's in de file (optrekken) en dan weer samenkomt (stoppen) a la een accordeon:

Zie https://anw.ivdnt.org/article/accordeonfile

[Voor 23% gewijzigd door Tomba op 10-09-2021 08:07]

• Madencio
Dit is mijn verbruik tot zover geloof ik, meestal haal ik naar werk wel de 13 ongeveer. Maar zo te zien is dit dus niet normaal he, vanochtend stond ie op 120km geloof ik, en dat was maximaal volgens de auto. Ik ga bellen met de garage!

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:49
In je bovenste plaatje staat ie op 80% met 233km en op je tweede plaatje op 30% met 52km. Lijkt me redelijk kloppen hoor.

• S_Chief
  • Niet online
Verschillende users.

• Tomba

Tomba

Madencio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:46:
Dit is mijn verbruik tot zover geloof ik, meestal haal ik naar werk wel de 13 ongeveer. Maar zo te zien is dit dus niet normaal he, vanochtend stond ie op 120km geloof ik, en dat was maximaal volgens de auto. Ik ga bellen met de garage![Afbeelding]

[Afbeelding]
Gemiddeld 14.2kWh/100km zou moeten leiden tot zo'n 228km bereik (32,5kWh bruikbaar/14,2)
Dat klopt dus van geen kanten. Al moet ik zeggen dat de GoM sowieso niet klopt. Gisteren vertrok ik met 267 en kwam na 75 kilometer aan met 233 op de teller ;)

[Voor 11% gewijzigd door Tomba op 10-09-2021 13:18]

• Madencio
Een kleine update: ik heb de auto van een leasemaatschappij gekocht en heb daar (gelukkig) nog garantie op. Net ook met de dealer in mijn woonplaats gesproken en as vrijdag een afspraak gemaakt. Hopelijk komt het dan ook allemaal goed qua garantie en reparatiekosten, ik houd jullie op de hoogte. Bedankt nogmaals voor de hulp!

• Reiger072
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17:20
@Madencio

Staat er niet ergens ingesteld dat je maar tot een bepaalde grens laadt? Want als je zo kijkt heb je +/- 30% batterij over en ongeveer 60km bereik.
Dan zou je zeggen dat bij 100% lading je ongeveer 200km bereik zou moeten hebben

[Voor 3% gewijzigd door Reiger072 op 10-09-2021 14:14]

• DDDikkiedik
Maar dat moet je dan toch kunnen zien in het dashboard. Dan zit de accu ook niet vol. Ik laad standaard maar tot 90 procent, maar dat zie je wel in het scherm.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-09 16:31

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dit is mijn verbruik tot zover geloof ik, meestal haal ik naar werk wel de 13 ongeveer. Maar zo te zien is dit dus niet normaal he, vanochtend stond ie op 120km geloof ik, en dat was maximaal volgens de auto. Ik ga bellen met de garage![Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou bijna denken dat je een 2014-2016 20kWh e-Golf hebt, misschien heeft er iemand in de nacht stiekem een batteryswap gedaan :+

[Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 10-09-2021 21:42]

All-Electric

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 19:42
En toen was de auto stuk. Bodemplaat van de accu ligt volledig opgerold onder de auto. Accu en hoogspanningskabels liggen open en bloot nu.

Volkswagen service is onderweg nadat ik ze heb gebeld via het serviceknopje in de auto.

Meer info en foto’s volgen :)

[Voor 21% gewijzigd door Heijmenberg99 op 10-09-2021 23:23]

• La1974
DDDikkiedik schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:36:
Maar dat moet je dan toch kunnen zien in het dashboard. Dan zit de accu ook niet vol. Ik laad standaard maar tot 90 procent, maar dat zie je wel in het scherm.
Volgens mij heeft standaard tot 90% laden geen nut. De accu is aan de boven- en onderkant al softwarematig begrensd (heb ik wel eens gelezen).

Dus je accu echt tot 100% volladen of helemaal oprijden kan niet.

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:22:
En toen was de auto stuk. Bodemplaat van de accu ligt volledig opgerold onder de auto. Accu en hoogspanningskabels liggen open en bloot nu.

Volkswagen service is onderweg nadat ik ze heb gebeld via het serviceknopje in de auto.

Meer info en foto’s volgen :)
Wow, hoe is dat gebeurd?

• Heijmenberg99
In Drunen waar ik woon was er een wolkbreuk en stond alles vol met water. Nou was mijn broertje toevallig net op pad met de golf en werd verrast door een volstromende straat. Met als gevolg dat die plaat onder de auto iets geraakt heeft of teveel water heeft gehapt. Dus die is van de voorbanden tot de achterbanden volledig opgerold. Auto is nu afgesleept en ik wacht op van den Udenhout wat er mee gaat gebeuren.

Schade lijkt zich beperkt te zijn tot alleen die plaat. Maar ik weet niet of er meer schade is onder de auto. Hoop dat het meevalt. :o

[

[Voor 21% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-09-2021 10:58]

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:44:
[...]

In Drunen waar ik woon was er een wolkbreuk en stond alles vol met water. Nou was mijn broertje toevallig net op pad met de golf en werd verrast door een volstromende straat. Met als gevolg dat die plaat onder de auto iets geraakt heeft of teveel water heeft gehapt. Dus die is van de voorbanden tot de achterbanden volledig opgerold. Auto is nu afgesleept en ik wacht op van den Udenhout wat er mee gaat gebeuren.

Schade lijkt zich beperkt te zijn tot alleen die plaat. Maar ik weet niet of er meer schade is onder de auto. Hoop dat het meevalt. :o

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[[Afbeelding]
Alle Jezus dat ziet er zeer heftig uit…. Lijkt me behoorlijk schrikken zeg! Is het een lease auto?

• Heijmenberg99
Tomba schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:12:
[...]

Alle Jezus dat ziet er zeer heftig uit…. Lijkt me behoorlijk schrikken zeg! Is het een lease auto?
Het is een private lease van Volkswagen. Dus ik hoop dat het niet veel van ons eigen risico kost. :/

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:50:
[...]

Het is een private lease van Volkswagen. Dus ik hoop dat het niet veel van ons eigen risico kost. :/
Ik hoop voor je dat het geen 100% afschrijving wordt. Dan heb je per direct geen auto meer…
Eigen risico is vzmb per casus dus afhankelijk van wat je hebt afgesproken is dat 125, 250 of 500€

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 11-09-2021 13:03]

• S_Chief
  • Niet online
Lijkt alleen de plaat te zijn voor de aerodynamica.

• trippelb
Dat is mooi kl*te

• DDDikkiedik
La1974 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:20:
[...]

Volgens mij heeft standaard tot 90% laden geen nut. De accu is aan de boven- en onderkant al softwarematig begrensd (heb ik wel eens gelezen).

Dus je accu echt tot 100% volladen of helemaal oprijden kan niet.
Dat klopt niet. Het is sowieso voor vrijwel iedere accu goed om tussen de 20 en de 80 te blijven. Dat geldt ook voor mobiele telefoons en voor elektrische fietsen. Natuurlijk kun je ook prima wel tot 100 procent laden, maar als je dat nergens voor nodig hebt, is het beter voor de auto om dat niet te doen.

Bij elektrische fietsen zeggen fabrikanten ook dat het niet nodig is, maar accu's gaan jaren langer mee als je dat wel doet.

• BMS080

[Afbeelding]
Hoe heb je de foto van een Golf in de app gekregen?

• 4rockandroll4
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 20-09 13:35
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ik hoop dat je leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen.

Ik heb ook zo'n soortgelijke situatie gehad met een bezine-auto. Na wolkbreuk reed ik een straat in die goed blank stond. Veel auto's konden doorrijden, maar ik kreeg waterschade doordat golven via de gril in de luchtfilter kwamen.

De verzekering takelde me wel weg, maar vergoedde uiteindelijk helemaal niks van de schade. Reden: het rijden door (te diep) water is een bewuste keuze (onzorgvuldig rijgedrag), dit valt niet onder overmacht.

• Madencio
BMS080 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:19:
[...]

Hoe heb je de foto van een Golf in de app gekregen?
Dat gebeurde automatisch, heb er zelf niks aan gedaan iig.

• Tomba

Tomba

4rockandroll4 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:48:
[...]

Ik hoop dat je leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen.

Ik heb ook zo'n soortgelijke situatie gehad met een bezine-auto. Na wolkbreuk reed ik een straat in die goed blank stond. Veel auto's konden doorrijden, maar ik kreeg waterschade doordat golven via de gril in de luchtfilter kwamen.

De verzekering takelde me wel weg, maar vergoedde uiteindelijk helemaal niks van de schade. Reden: het rijden door (te diep) water is een bewuste keuze (onzorgvuldig rijgedrag), dit valt niet onder overmacht.
Was dat ook een Private Lease auto? (en what happened next?)

• 4rockandroll4
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 20-09 13:35
Tomba schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:37:
[...]

Was dat ook een Private Lease auto? (en what happened next?)
Geen private lease, was een eigen auto. Gelukkig viel de schade mee, er zat een sensor. Zodra er water wordt gedetecteerd in de luchtfilter, schakelt de motor direct uit.

Uit voorzorg nieuwe bougies en olie gekregen van dealer, was iets van 220 euro ofzo. Van het afslepen heb ik nooit een rekening gehad.

• ThaddeusX
Tomba schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 06:44:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De range moet je niet geloven in de auto.

Ik heb een uur of anderhalf op de snelweg in een stuk door met 100km cruise gereden (zonder airco\verwarming) en zelfs na een uur rijden stond er dat ik X aantal km aan range had, terwijl de range veel sneller naar beneden ging dan de echte km's die gereden moesten worden.

Geen sprake van extreme winter of wind etc. Gewoon normale Nederlandse weertje wat we vaak meemaken zoals vandaag bijv.

Ik had circa 130km range en moest 100km in het echt doen maar dat redde ik niet.

Dus ookal rijdt je een uur lang op de snelweg de auto past de range wel aan maar dat is ook niet de werkelijkheid.

Niet eens close.

Ik zou het niet erg vinden als de auto 5km meer zou verbruiken maar als we het over 30..50km hebben is het best ernstig. Vooral bij een auto die 130 tot 180 km kan maken op de snelweg.

[Voor 4% gewijzigd door ThaddeusX op 13-09-2021 16:22]

• Tomba

Tomba

ThaddeusX schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:20:
[...]

De range moet je niet geloven in de auto.

Ik heb een uur of anderhalf op de snelweg in een stuk door met 100km cruise gereden (zonder airco\verwarming) en zelfs na een uur rijden stond er dat ik X aantal km aan range had, terwijl de range veel sneller naar beneden ging dan de echte km's die gereden moesten worden.

Geen sprake van extreme winter of wind etc. Gewoon normale Nederlandse weertje wat we vaak meemaken zoals vandaag bijv.

Ik had circa 130km range en moest 100km in het echt doen maar dat redde ik niet.

Dus ookal rijdt je een uur lang op de snelweg de auto past de range wel aan maar dat is ook niet de werkelijkheid.

Niet eens close.

Ik zou het niet erg vinden als de auto 5km meer zou verbruiken maar als we het over 30..50km hebben is het best ernstig. Vooral bij een auto die 130 tot 180 km kan maken op de snelweg.
Das letterlijk wat ik zeg ;) In mijn geval kwam ik dus stuk verder dan hij aangaf. Het is en blijft een GoM.

• Heijmenberg99
Vandaag een mail gehad van Volkswagen financial services. Ze willen een ingevuld schadeformulier hebben. Hoe moet ik in godsnaam een schadeformulier invullen van iets wat ik niet kan tekenen of aankruisen. Procedures zijn echt raar soms.

• S_Chief
  • Niet online
Bij mij is de indicatie van de range behoorlijk nauwkeurig..

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:45:
Hier idem. Denk zo’n 10% te enthousiast.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-09 15:38
@ThaddeusX Kan zijn dat de app vanavond weer eikelt, mijn auto staat alweer sinds vanochtend 'onvergrendeld' in de straat te staan met toch echt alles op slot. Klimatiseren werkt ook weer eens niet met de app die voor de auto bedoeld is, maar wel met de ID app. 8)7

@Heijmenberg99 Ziet er heftig uit. Hopelijk geen gezeur met de lease, die kunnen nogal moeilijk doen over dit soort dingen, gooien het graag op onzorgvuldig verwijtbaar handelen en zo. Wel voordeel dat je beelden hebt, lijkt toch redelijk rustig te gaan en relatief ondiep water ook al staat de straat wel blank.

@Madencio De GoM kan altijd afwijken, zeker als de vorige eigenaar team 130+ was en je nog niet zo veel hebt gereden. Kom je ook echt maar 100-110 km ver voor het ding echt begint te zeuren over laden? Je laatste screenshot geeft 57 km range met 30-40% accu. Da's in ieder geval ~150 km bij 100% zou je denken. Nog steeds weinig trouwens, dat lukte mij maar 1 keer, na vrijwel een hele lading 140+ rijden. Maar kan zeker geen kwaad om te laten checken.

@Tomba 233 over na 75km rijden, lekker hoor! dat is mij alleen gelukt in de bergen. Normaal 200-240 vanaf vol. En behalve als de mix snelweg & autoweg / buiten bbk / binnen bbk nogal anders is, klopt dat aardig.

• ThaddeusX
DeGroteMuis schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:10:
@ThaddeusX Kan zijn dat de app vanavond weer eikelt, mijn auto staat alweer sinds vanochtend 'onvergrendeld' in de straat te staan met toch echt alles op slot. Klimatiseren werkt ook weer eens niet met de app die voor de auto bedoeld is, maar wel met de ID app. 8)7
Toevallig heb ik het vandaag ook gehad!
Ik ging op afstand de auto voor de zekerheid opnieuw op slot doen omdat ik moest rennen voor een afspraak.

1 ding weet ik zeker...mijn volgende auto moet automatisch op slot zodra ik weg loop.
Deze optie heb ik mogen ervaren bij een huurauto in het buitenland, was een Toyota.
Heerlijk ook keyless entry.

• Madencio
@Madencio De GoM kan altijd afwijken, zeker als de vorige eigenaar team 130+ was en je nog niet zo veel hebt gereden. Kom je ook echt maar 100-110 km ver voor het ding echt begint te zeuren over laden? Je laatste screenshot geeft 57 km range met 30-40% accu. Da's in ieder geval ~150 km bij 100% zou je denken. Nog steeds weinig trouwens, dat lukte mij maar 1 keer, na vrijwel een hele lading 140+ rijden. Maar kan zeker geen kwaad om te laten checken.
Ja hij begint helaas ook echt te zeuren als ik onder de 50 km ongeveer kom, dus ik denk zeker wel dat er iets aan de hand is. Ik kom zelf niet eens boven de 110km/h onderweg naar mijn weg, en dat stukje is misschien een aantal km lang. Gelukkig nog garantie dus ik wacht even af wat de garage zegt!

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Madencio schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:47:
[...]
Ja hij begint helaas ook echt te zeuren als ik onder de 50 km ongeveer kom, dus ik denk zeker wel dat er iets aan de hand is. Ik kom zelf niet eens boven de 110km/h onderweg naar mijn weg, en dat stukje is misschien een aantal km lang. Gelukkig nog garantie dus ik wacht even af wat de garage zegt!
Zeuren onder de 50km is standaard. Dan schakelt hijzelf over naar Eco mode.

Onder de 20km wordt het zeuren nog erger: naar eco++ mode, geen verwarming meer, etc.

Als de GOM jou goed kent en je rijdt vaak dezelfde mix dan is-tie best nauwkeurig. Ik kom regelmatig met nog 6km in de ‘tank’ thuis. Beetje op het randje, maar goed. Heb nog nooit hoeven duwen _/-\o_

Echt ver kom ik niet door veel snelweg te rijden. 205km is zo ongeveer het maximum in de zomer, maar dan moet ik wel rond de 100-110 km/h blijven rijden. Met 120-130 km/h is 170km een redelijk maximum.

In de winter met 130km/h over de A2 betekent een max bereik van 100-120km. En de laatste 20km is dan afzien vanwege het uitschakelen van de verwarming. Gelukkig heb ik stoelverwarming 8)

En dat allemaal met een warmtepomp :Y

Eind van het jaar is het denk ik over met de eGolf. Dan ga ik tijdelijk weer gewoon een auto rijden die met een simpel 40l tankje makkelijk 600km km rijden en als ik me best doe nog een 100-200km verder.

En wie weet over een jaar weer een EV, want het rijdt super d:)b maar dan 1 met een flink bereik.

http://www.team-mediaportal.com/

• DDDikkiedik
S_Chief schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:45:
Bij mij ook. Ik verbaas mij er juist over dat het vrijwel altijd op een kilometer nauwkeurig klopt.

• Tomba

Tomba

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van of je dagelijks grosso modo dezelfde weg rijdt. Bij mij varieert dit heel erg en daarom zit de GoM er eigenlijk altijd langs vermoed ik. Als ik een keer naar mijn werk moet tel ik voor de zekerheid 2 GoM kilometers voor elke echte kilometer om zeker te zijn dat ik het red. (In de praktijk gaat er dan meestal 1.5-1.7 km per km vanaf) De 60km die ik moet rijden kosten me op de heenweg meestal 100 GoM range. De terugweg schat ie t over het algemeen weer te hoog in, zie mijn eerder voorbeeld.

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 14-09-2021 06:52]

• watermanager197
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-09 09:07
Tomba schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 06:51:
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van of je dagelijks grosso modo dezelfde weg rijdt. Bij mij varieert dit heel erg en daarom zit de GoM er eigenlijk altijd langs vermoed ik. Als ik een keer naar mijn werk moet tel ik voor de zekerheid 2 GoM kilometers voor elke echte kilometer om zeker te zijn dat ik het red. (In de praktijk gaat er dan meestal 1.5-1.7 km per km vanaf) De 60km die ik moet rijden kosten me op de heenweg meestal 100 GoM range. De terugweg schat ie t over het algemeen weer te hoog in, zie mijn eerder voorbeeld.
Ik doe het op een iets andere manier, maar vergelijkbare impact denk ik als ik een ander soort rit ga maken dan de GoM heeft onthouden. Ik tel 32KWh accu en reken dan met verbruik op een rit. veelal snelweg 100km/h is ongeveer 16Kw (dus 200 km) stad+80km wegen is ongeveer 13Kw is ongeveer 240km, veelal stad (50km/h) is ongeveer 11kw is ongeveer 280km. In de winter tel ik 20% bij het verbruik op.

• Tomba

Tomba

watermanager197 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:44:
[...]

Ik doe het op een iets andere manier, maar vergelijkbare impact denk ik als ik een ander soort rit ga maken dan de GoM heeft onthouden. Ik tel 32KWh accu en reken dan met verbruik op een rit. veelal snelweg 100km/h is ongeveer 16Kw (dus 200 km) stad+80km wegen is ongeveer 13Kw is ongeveer 240km, veelal stad (50km/h) is ongeveer 11kw is ongeveer 280km. In de winter tel ik 20% bij het verbruik op.
Yup dat werkt perfect, gewoon de GoM negeren dus ;)

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tomba schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:52:
[...]

Yup dat werkt perfect, gewoon de GoM negeren dus ;)
En gebruik maken van je eigen GoM tussen je oren. Dus eigenlijk leren en anticiperen.
Als ik met volle zon in de middag vertrek, en weet dat de zo zon ondergaat, en dus de temperatuur zomaar zakt naar 15 graden, dan weet ik al dat ik - over de snelweg - zomaar 30km kwijt zal raken, enkel en alleen door de temperatuur.

Ik moet dan bij mijn reistijd - en dus aankomsttijd - een half uur optellen omdat ik onderweg moet laden _/-\o_

In het begin wist ik dit nog niet, en werd ik regelmatig verrast door het plotseling sterk afnemende bereik op de GoM, en kwam ik dus te laat aan ;w

http://www.team-mediaportal.com/

• Tomba

Tomba

Mars Warrior schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:58:
[...]

En gebruik maken van je eigen GoM tussen je oren. Dus eigenlijk leren en anticiperen.
Als ik met volle zon in de middag vertrek, en weet dat de zo zon ondergaat, en dus de temperatuur zomaar zakt naar 15 graden, dan weet ik al dat ik - over de snelweg - zomaar 30km kwijt zal raken, enkel en alleen door de temperatuur.

Ik moet dan bij mijn reistijd - en dus aankomsttijd - een half uur optellen omdat ik onderweg moet laden _/-\o_

In het begin wist ik dit nog niet, en werd ik regelmatig verrast door het plotseling sterk afnemende bereik op de GoM, en kwam ik dus te laat aan ;w
Das zo’n beetje letterlijk wat ik zeg inderdaad ;)

• DeGroteMuis
Yep, de GoM is een redelijke indicator als je altijd hetzelfde soort verkeer rijdt, maar een stukje ervaring en rekening houden met helpt. Maar 30 km minder al bij 15 graden buitentemp? Dat vind ik wel een groot verschil. Met de climate control ergens tussen 19.5-24 (afhankelijk van alleen of met vriendin ;) ) merk ik zeker niet zo'n groot verschil. Zelfs als het dan ook nog regent verlies ik nog geen 30km.Wel met warmtepomp btw.

• Tomba

Tomba

Zucht, hier ligt NieConnect er weer eens uit... Meer mensen last van?

• DeGroteMuis
@Tomba Yep, de gewone is weer eens naar de knoppen. Vaak raak de laatste 2 weken De ID app lijkt wel nog te werken bij mij.

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:17:
@Tomba Yep, de gewone is weer eens naar de knoppen. Vaak raak de laatste 2 weken De ID app lijkt wel nog te werken bij mij.
Ah er zijn 2 apps? Handig VW :P
Hey die werkt inderdaad wel! Zie zelfs een percentage qua accu, maakt het in de hoofd GoM berekening (ToM ;) ) wel makkelijker!

[Update]
Wauw ik heb hier ook daadwerkelijk een plaatje van mijn eGolf ipv wireframe. Is er verschil nog tussen beiden?

[Voor 13% gewijzigd door Tomba op 16-09-2021 13:21]

• DeGroteMuis
@Tomba Inloggen doet ie tegenwoordig automatisch, hij is "niet geschikt" voor de eGolf (maar werkt er wel beter op dan de app die er wel voor bedoeld is :+) en je mist wat opties als doorsturen naar navigatie en op afstand vergrendelen / ontgrendelen. En natuurlijk hetgeen volgens VW technisch niet kan bij de eGolf: SoC in procenten. :P Volgens mij was dat het wel ongeveer.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het enige jammere is dat de WeConnectID app recent is bijgewerkt, waardoor hij nu wel laat zien dat hij aan het laden is, maar niet meer hoelang het nog duurt |:( De normale WeConnect app is inderdaad ook redelijk broken hier, jammer.

Website

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:05:
Het enige jammere is dat de WeConnectID app recent is bijgewerkt, waardoor hij nu wel laat zien dat hij aan het laden is, maar niet meer hoelang het nog duurt |:( De normale WeConnect app is inderdaad ook redelijk broken hier, jammer.
Ah ik zie wel hoelang hij nog moet laden. Enige verschillen die ik gevonden heb:
  • Opstartsnelheid is veel hoger
  • Geen optie om alleen te mogen openen met FaceID
Ik hou het voorlopig wel bij de ID app ;)

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Tomba Waarschijnlijk gezien het feit dat je het over FaceID hebt heb je een iPhone, ik gebruik de Android app :) De opstartsnelheid is zeker vele malen hoger, vandaar dat ik de WeConnectID app ook veel vaker gebruik eigenlijk. Waarom het zo'n verschil is is mij een raadsel. Overigens werkt de normale WeConnect app op dit moment weer :P

Website

• DeGroteMuis
@joyride Vreemd, de android app is bij mij volgens play actueel en ik kreeg nog wel een verwachte tijd te zien op de ID app. Plus een notificatie toen ie klaar was met laden. Helaas ook een je 12v accu is bijna leeg melding toen ik hem vanochtend van de laadpaal trok, lichtgrijze Allego paal. Na rondje van 10 min weer goed.

Ander dingetje: komen jullie nog in de we connect portal? Die geeft bij mij intussen al ruim een week errors, maar spuugt wel letterlijk iedere rit een wagenstatus rapport uit (terwijl de wagenstatus volgens de auto 'Geen meldingen' is, behalve net met de accu dan)

• S_Chief
  • Niet online
De HV accu laadt de 12v dus niet bij? Dat is jammer.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee