Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:10
Bula schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:28:
[...]
Heb evt. wel geld beschikbaar om die leasetermijnen in één keer af te tikken of de auto over te kopen van PON.
Waarbij de eerste optie de voorkeur heeft.
Zal nog eens schriftelijk aanvragen of dit mogelijk is, misschien dat het dan bij de 2e lijn terecht komt.
De auto zelf is onderdeel van de schuld volgens mij, dus ook al betaal je alle termijnen blijft verwacht ik de BKR gewoon staan omdat je de auto nog niet hebt ingeleverd (die natuurlijk ook een geleende waarde vertegenwoordigt), misschien dat het ingeschreven bedrag dan wel omlaag kan.

Ben benieuwd wat er uitkomt, ik verwacht volgend jaar in dezelfde situatie te komen maar wil ook inderdaad niet van de auto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
mats schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
[...]

De auto zelf is onderdeel van de schuld volgens mij, dus ook al betaal je alle termijnen blijft verwacht ik de BKR gewoon staan omdat je de auto nog niet hebt ingeleverd (die natuurlijk ook een geleende waarde vertegenwoordigt), misschien dat het ingeschreven bedrag dan wel omlaag kan.

Ben benieuwd wat er uitkomt, ik verwacht volgend jaar in dezelfde situatie te komen maar wil ook inderdaad niet van de auto af.
Heb inmiddels gelezen dat het bij diverse andere aanbieders mogelijk is om een deel van de maandelijkse kosten vooruit te betalen; dit resulteert in een lagere BKR vermelding.
Bijvoorbeeld de helft van de maandtermijn vooraf betalen zou al een heel eind schelen.
Heb daar destijds met de verkoper ook al over gesproken, maar VWPFS wilde daar niet aan meewerken.
Ik vond het sowieso wel een fijn gevoel om de maandlasten zo laag mogelijk te houden.

Zal het dit nog eens voorstellen en kijken hoe men er nu mee omgaat.
Ik zie werkelijk geen nadelen voor VWPFS, maar is wel een toegevoegde waarde voor de klant....
Alhoewel ik me besef dat niet iedereen cash heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Bula schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Heb inmiddels gelezen dat het bij diverse andere aanbieders mogelijk is om een deel van de maandelijkse kosten vooruit te betalen; dit resulteert in een lagere BKR vermelding.
Bijvoorbeeld de helft van de maandtermijn vooraf betalen zou al een heel eind schelen.
Heb daar destijds met de verkoper ook al over gesproken, maar VWPFS wilde daar niet aan meewerken.
Ik vond het sowieso wel een fijn gevoel om de maandlasten zo laag mogelijk te houden.

Zal het dit nog eens voorstellen en kijken hoe men er nu mee omgaat.
Ik zie werkelijk geen nadelen voor VWPFS, maar is wel een toegevoegde waarde voor de klant....
Alhoewel ik me besef dat niet iedereen cash heeft liggen.
het nadeel voor de leasemaatschappij is er wel degelijk, maar dan administratief/boekhoudkundig. Door de maandelijkse betalingen zijn zij verzekerd van structurele jaarlijkse inkomsten gedurende de looptijd. Daar stemmen zij bijvoorbeeld hun jaarplanning en budgetten op af. Vaak zitten ze niet te wachten op veranderingen in dat schema.

[ Voor 3% gewijzigd door 4rockandroll4 op 10-06-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:42
Meer mensen problemen met de We Connect App?
Krijg wel verbinding met de auto "zegt die" maar geeft geen actuele info meer, ik heb de auto nu aan de lader hangen maar in de App wordt niet aangegeven dat die aan het laden is, gisteren nog een stuk met de auto gereden, staat ook niet in de App. Overigens ook ff op de website gechecked en daar ook geen actuele info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

hansie-v schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:37:
Meer mensen problemen met de We Connect App?
Krijg wel verbinding met de auto "zegt die" maar geeft geen actuele info meer, ik heb de auto nu aan de lader hangen maar in de App wordt niet aangegeven dat die aan het laden is, gisteren nog een stuk met de auto gereden, staat ook niet in de App. Overigens ook ff op de website gechecked en daar ook geen actuele info.
Tot mijn eigen verbazing werkt NieConnect voor mij momenteel wel.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie-v
Hij werkt weer, ff in de auto gaan zitten en verbonden met de hotspot op mijn telefoon en bingo, gegevens weer up to date. Wel appart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hansie-v schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:11:
Hij werkt weer, ff in de auto gaan zitten en verbonden met de hotspot op mijn telefoon en bingo, gegevens weer up to date. Wel appart...
Tis voor mij eigenlijk eerder apart als ie wél werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie-v
Bij mij doet het eigenlijk altijd probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hansie-v schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:24:
Bij mij doet het eigenlijk altijd probleemloos.
Lucky… bij mij is de kans 50/50 dat ik überhaupt verbinding krijg en klimatiseren werkt eigenlijk nooit…. Echt waardeloze app imho, 100% zeker dat ik niet ga betalen als de ‘gratis’ 3 jaar voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
Is nog maar de vraag of het dan überhaupt nog werkt aangezien het afhankelijk is van 2G/3G netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:56
Bij mij werkt het eigenlijk wel altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
Tomba schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Lucky… bij mij is de kans 50/50 dat ik überhaupt verbinding krijg en klimatiseren werkt eigenlijk nooit…. Echt waardeloze app imho, 100% zeker dat ik niet ga betalen als de ‘gratis’ 3 jaar voorbij is.
Dit is de meest schandalige app ooit. Wie durft er nou 60 euro per jaar te vragen voor een app die de helft van de tijd niet werkt. Ja, volkswagen doet het gewoon. ;w

Overigens, als ik zelf helemaal geen verbinding heb, helpt het om de auto even te starten, 10cm rijden. Daarna wel weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

4rockandroll4 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Dit is de meest schandalige app ooit. Wie durft er nou 60 euro per jaar te vragen voor een app die de helft van de tijd niet werkt. Ja, volkswagen doet het gewoon. ;w

Overigens, als ik zelf helemaal geen verbinding heb, helpt het om de auto even te starten, 10cm rijden. Daarna wel weer verbinding.
Yup.... NieConnect echt een juweeltje.

De tip van een stukje rijden kende ik nog niet; die ga ik de volgende keer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 14:00
Afkloppen, maar... Vreemd genoeg werkt 't bij mij de laatste maanden ook redelijk. Zelfs de ID app doet 't alweer eventjes, zelfs zonder iedere paar dagen opnieuw aanmelden. Alleen als de auto >3 dagen niet gereden heeft werkt klimatiseren ongeveer de helft van de tijd niet, in beide apps. Na een stukje rijden weer prima.

En niet omdat er iets vervangen is zoals de VW service aangaf na de zoveelste klacht via het feedback mailadres. De dealer gaf namelijk aan ook nooit meer wat van VW gehoord te hebben over die vermeende fout in mijn auto die zou zorgen voor die ellende met de app...

Enige echt kansloze: Reisbestemmingen of routes doorzenden naar de navigatie. Sinds juni vorig jaar 2 keer wel gelukt, verder nooit succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Eigenlijk best triest dat een bedrijf dat miljarden omzet niet eens in staat is om een knappe app te ontwikkelen.
Een gemiddelde amateur is zelfs in staat om een beter werkende app te maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:44:
De zomer komt er weer aan en wat scheelt dat in de range :) gemiddeld 12.58 kWh/100km over de afgelopen 460 kilometer.
De GoM wordt er duidelijk enthousiast van:
[Afbeelding]
Vandaag echt een record op de GoM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKR5xcsfEpMRTpVL6UIlAfLaqBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUPG0saTiQA3mBymxA5srnDY.jpg?f=fotoalbum_large
Totaal onrealistisch natuurlijk maar wel vet om m na 1.5 jaar eindelijk eens een keer boven de 300 te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Wow, jij hebt echt heel zuinig gereden de afgelopen tijd zeker? Ik heb nog nooit meer dan 295km op de GoM gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

tiguan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:46:
Wow, jij hebt echt heel zuinig gereden de afgelopen tijd zeker? Ik heb nog nooit meer dan 295km op de GoM gezien.
Ja, afgelopen 2 weken alleen thuis gewerkt dus puur stad/B-wegen. Volgens VW 10.8 kWh/100km gemiddeld over de laatste 214 kilometer. Voor mij ook een unicum. Tot nog toe was 296 mijn ‘record’.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 12-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 08:29
Ik ben al blij dat de GOM over de 250km gaat, ben dan ook geen hypermiler :)

[ Voor 3% gewijzigd door FrankVolt op 13-06-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

FrankVolt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:42:
Ik ben al blij dat de GOM over de 250km gaat, ben dan ook geen hypermiler :)
Hahaha ja voor mij is het wel een sport om t verbruik zo laag mogelijk te krijgen maar echt hypermilen (vlak achter vrachtwagen plakken en dergelijke) doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13
Helaas hier ook te maken gehad met een inbraak in mijn E-golf.
Stond gewoon in de straat, alles meegenomen. Brutaal.

Tips hiertegen in kader van soort navigatie die ik weer laat inbouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 14:30
MaStar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:37:

Balen! Zou in ieder een navislot laten inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4rockandroll4

Er is weer een inbraakgolf gaande. Op de facebook E-golf groep kwamen deze week ook meerdere voorbij.

Het probleem is dat de boel supermakkelijk te verwijderen is. Op Dumpert staat een filmpje, binnen 40 seconden erin en eruit met buit. https://www.dumpert.nl/item/7943595_17bc878a

Sommigen hebben een naviRem, dat schijnt te helpen. Ookal wordt er ingebroken, ze krijgen hem dan niet los. Ook schijnen leasemaatschappijen wel mee te werken, sommigen willen zelfs betalen voor de inbouw.

[ Voor 5% gewijzigd door 4rockandroll4 op 24-06-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Diefstalalarm is een extra optie waardoor niemand dit neemt. Was rond de 400 euro volgens mij? Geen idee of 3rd party alarmen ook werken (goed genoeg).

Ben benieuwd of zo een diefstalalarm het wel waterdicht maakt voor inbraken.

Mits er met de keyless functie ingebroken word (zonder agressie). Dat tel ik even dus niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:53
Ik vind de golf niet stil genoeg, dus ben ik gaan kijken naar het isoleren van de auto. Een tijd terug een test gedaan met geluidsisolatie tegen de hoedenplank en dat beviel goed. Vervolgens materiaal besteld en vandaag kwam er een gedeelte binnen. Meteen de kofferbak gedaan en de hoedenplank. Het viel me reuze mee om het vrij netjes erin te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LGsrBfFb14AcuTIsreW25Ej5PA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d900nPfjKyXYgvOGmRMI54uy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr8LlNFeQULZ03lVN949sXOyQYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cI5NUs4uAatDPW1uVwYLsRvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23DS2pcJPyooVC8LMYrmKeYtOCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7QnmrrPfEOEZNQcVUAFZMM3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het doel nog om het geluid vanuit de wielkasten voor terug te dringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaNarNi
  • Laatst online: 12:05
vraasen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:18:
Ik vind de golf niet stil genoeg, dus ben ik gaan kijken naar het isoleren van de auto. Een tijd terug een test gedaan met geluidsisolatie tegen de hoedenplank en dat beviel goed. Vervolgens materiaal besteld en vandaag kwam er een gedeelte binnen. Meteen de kofferbak gedaan en de hoedenplank. Het viel me reuze mee om het vrij netjes erin te krijgen.

Nu is het doel nog om het geluid vanuit de wielkasten voor terug te dringen.
Daar kijk ik ook al een tijdje naar. Wil je de gegevens delen van je projectje? Waar gekocht enz…

Ga je ook deurpanelen uit elkaar halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
DaNarNi schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Daar kijk ik ook al een tijdje naar. Wil je de gegevens delen van je projectje? Waar gekocht enz…

Ga je ook deurpanelen uit elkaar halen?
Voor nu is het plan om enkel de kofferbak en wielkasten aan te pakken. Voor mijn gevoel is hier de grootste winst te behalen qua tegen gaan van rijgeluid (wat voor mij de grootste irritatie is) en wat makkelijk uitvoerbaar is. Ik gebruik hiervoor ontdreuningsplaten en demping (een soort schuim).

Mocht dit nog niet het gewenste effect hebben dan pak ik mogelijk de deuren ook nog aan. Hier zit echter al isolatie in. Dan zou ik deze enkel ontdreunen. Deurpanelen zitten vast met 3 schroeven en ongeveer 6 clips. Is vrij eenvoudig los te halen.

Qua informatie waar eea gekocht is is het volgens mij niet toegestaan om te delen. Als je Googled op isoleren auto kom je genoeg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
@vraasen Met welke banden rij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
Dunlop Sportmaxx 225 45 17. Elke egolf welke ik gereden heb vond ik luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@vraasen Wel benieuwd naar je referentiekader nu. Voor mijn gevoel is de eGolf al stiller dan de I3, Model 3, ZS, Leaf en Kona. De rolgeluiden vallen wel meer op dan in een ICE auto, maar luidruchtig zou ik het niet noemen. Zeker niet vergeleken met een ICE auto. Kan natuurlijk ook komen door mijn referentiekader, een cabrio met een 6 in lijn onder de kap en een breedset eronder rolt ook niet bepaald stil en de conti allseasoncontact die onder de vorige daily zaten staat ook niet bekend als de stilste band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraasen
DeGroteMuis schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:11:
@vraasen Wel benieuwd naar je referentiekader nu. Voor mijn gevoel is de eGolf al stiller dan de I3, Model 3, ZS, Leaf en Kona. De rolgeluiden vallen wel meer op dan in een ICE auto, maar luidruchtig zou ik het niet noemen. Zeker niet vergeleken met een ICE auto. Kan natuurlijk ook komen door mijn referentiekader, een cabrio met een 6 in lijn onder de kap en een breedset eronder rolt ook niet bepaald stil en de conti allseasoncontact die onder de vorige daily zaten staat ook niet bekend als de stilste band...
Luidruchtig is wellicht een groot woord :), maar storend vind ik het nogal. De auto is natuurlijk niet ontwikkeld als 100% BEV waardoor er altijd verschil zal zijn. Ik denk wel dat er met kleine ingrepen grote resultaten te halen zijn. Voor de E-Golf had ik een Kuga PHEV (erg stille auto) en daarvoor een Insignia (ICE, maar de rolgeluiden waren niet zozeer hoorbaar). Ik ben me er ook van bewust dat de E-Golf niet uit hetzelfde segment komt wat ook scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
@vraasen Ik rij ook met de Dunlops. Ben het met je eens dat er een dreunend geluid vanuit de achterkant te horen is. (wielkasten/achterbak?) Merk het vooral boven de 80 op de snelweg wanneer de muziek uit staat.
Betwijfel of het de banden zijn, geen dreun vanaf de vooras namelijk.

Verder juist tevreden met de Dunlops, veel grip om het wat logge karakter van de e-Golf te compenseren.
Na dik 19.000km waren ze op ;)
En ze zijn mooi rond. Bij andere banden in het verleden kon je nog wel eens merken dat de auto een nacht had stil gestaan. Dan duurde het een paar km voordat ze weer mooi rond liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Kuip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:11:
@vraasen Ik rij ook met de Dunlops. Ben het met je eens dat er een dreunend geluid vanuit de achterkant te horen is. (wielkasten/achterbak?) Merk het vooral boven de 80 op de snelweg wanneer de muziek uit staat.

Verder juist tevreden met de Dunlops, veel grip om het wat logge karakter van de e-Golf te compenseren.
En ze zijn mooi rond. Bij andere banden in het verleden kon je nog wel eens merken dat de auto een nacht had stil gestaan. Dan duurde het een paar km voordat ze weer mooi rond liepen.
Over log gesproken, ik vind de golf log aanvoelen maar wel retestrak op de weg en zeer strak in de bochten. Ik heb regelmatig het gevoel bochten toch wel harder binnendoor te kunnen pakken dan in een andere auto. Echt een topauto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaNarNi
  • Laatst online: 12:05
[b]Kuip in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"Na dik 19.000km waren ze op ;)
Ik vrees dat de mijne niet veel langer mee gaan, die stoplicht spurtjes blijven leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17

Heb in de Eos een Erisin ingebouwd. Is een Android radio. Vind het zelf een geweldig ding. Als je voor een nieuwe gaat, 4 MB / 64 MB / PX6. Dan heb je iets leuks.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DaNarNi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ik vrees dat de mijne niet veel langer mee gaan, die stoplicht spurtjes blijven leuk.
Banden hebben vooral te lijden in de bochten, rechtuit valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Kuip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:11:

Prima banden qua tractie inderdaad. Ook in de regen op minder grippy asfalt nog steeds prima. En toch een minder listig grensbereik dan bijvoorbeeld Michelin Pilot Sports. Maar dat ronde merk ik toch minder. Na een weekje stilstand duurt het toch wel even voor de banden het hobbeltje eruit hebben. Ook met name achter te voelen trouwens, dus misschien ook te maken met de ophanging en /of de gewichtsverdeling?
Heijmenberg99 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:13:
Over log gesproken, ik vind de golf log aanvoelen maar wel retestrak op de weg en zeer strak in de bochten. Ik heb regelmatig het gevoel bochten toch wel harder binnendoor te kunnen pakken dan in een andere auto. Echt een topauto! :)
Zeker prima wegliggging. _/-\o_ Snelwegbochten prima stabiel, maar ook het kortere werk ligt de eGolf nog best goed, ondanks het gewicht. Met de de Madrids op Dunlops kan je het Type R's Cupra's en GTIs nog lastig maken op een bochtig bergweggetje, had ik niet verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@DeGroteMuis de wegligging is op zich prima inderdaad, maar dat komt met name door het lage zwaartepunt en de accu die in de bodem verwerkt ligt. Daardoor rijdt hij meer als een "kart"; de ID3 heeft dat nog wat meer. Qua banden is het hier dan weer niet zo'n succes,want er liggen bij mij Turanza's onder die weliswaar vrij stil zijn en weinig rolweerstand hebben, maar ook weinig grip. Met een beetje regen slipt de boel al door. Overigens krijgen ze ook al droogtescheurtjes en dat na 3,5 jaar. Beetje tegenvallend is dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Grappig dat het bochtengedrag hier zo geprezen wordt, ik vind het zelf namelijk allemaal soft, log en zeker niet scherp. Ik pak met de e-Golf ook nooit een dijkje voor de fun, met de 330i doe ik dat wanneer t maar kan. De e-Golf is gewoon een relaxte auto waar ik rustig mee rij, maar in geen enkel opzicht snel of sportief imo.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik vind de eGolf ook lekker in de bochten liggen, inderdaad een soort oversized kart. Ik erger me echter wel aan de enorme draaicirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06
Hmm ik vind de e golf behoorlijk zoekerig zeker bij snelheden boven de 100. Heb er dan niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
Een kart? Echt niet.

De kenmerken van een kart zijn laag gewicht, stijf afgeveerd. Totaal geen e-Golf.

De beleving van een kart zit 'em wellicht in het koppel dat ie heeft, niet in het gedrag in een bocht. Dan is het net een ondersturende vrachtwagen. Inderdaad boven de 100 merk je het heel erg goed.

Dat betekent niet dat ik ontevreden ben over de Golf. Integendeel, voor stadsverkeer een zeer relaxte auto. Met die insteek heb ik em ook gekozen. Snelweg opzich ook pirma, maar dan is de range eigenlijk te laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wescobar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
Een kart? Echt niet.

De kenmerken van een kart zijn laag gewicht, stijf afgeveerd. Totaal geen e-Golf.

De beleving van een kart zit 'em wellicht in het koppel dat ie heeft, niet in het gedrag in een bocht. Dan is het net een ondersturende vrachtwagen. Inderdaad boven de 100 merk je het heel erg goed.

Dat betekent niet dat ik ontevreden ben over de Golf. Integendeel, voor stadsverkeer een zeer relaxte auto. Met die insteek heb ik em ook gekozen. Snelweg opzich ook pirma, maar dan is de range eigenlijk te laag.
Misschien is het referentiekader dan? Het is lang geleden dat ik zo vol de bochten in kon hoeken dan met de eGolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Denk dat dit vooral perceptie is. Zo hard gaat de e-Golf niet door de bocht heen. Hij raakt vrij snel onderstuurt.

Wat helpt is dat het zwaartepunt laag ligt, waardoor de auto minder helt in een bocht, combineer dat met aardig wat koppel bij het uitacceleren en het 'voelt' allemaal best snel.

Als ik het vergelijk met onze vorige Audi Q2 doen ze niet voor elkaar onder. Vergelijk ik het echter met onze andere auto, de P2, dan is het een wereld van verschil en absoluut niet meer te vergelijken. De P2 die gaat echt lekker door de bochten, niet onderstuurt en ondanks 2,2 ton gewicht behoorlijk richtingstabiel.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
trippelb schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:32:
Hmm ik vind de e golf behoorlijk zoekerig zeker bij snelheden boven de 100. Heb er dan niet veel vertrouwen in.
Dat zoekerige ervaar ik niet, tot topsnelheid prima stabiel. Maar dat kan komen omdat ik erger gewend ben met de cabrio, een BMW Z4 met breedset is ook zonder runflats niet echt de auto met de minste spoorgevoeligheid. :+ De auto reageert soms wel wat te enthousiast met stuuringrepen op dwarsstrepen bij wegwerkzaamheden.
Wescobar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:
Een kart? Echt niet.

Grappig, ik had de eGolf juist vooral genomen voor de woon-werk kms, 90% snelweg tokkelen met voor Coivd regelmatig file.

Oké, hij heeft zeker niet het dynamische kwikzilverige compromisloze van een kart. Ik vind de auto ook best nog de bocht in leunen op snelheid, maar met de Madridjes en Sportmaxx bandjes kleeft ie toch prima aan de weg op rotondes en in snelwegbochten, droog en nat. Wel oppassen met gasgeven bocht uit, maar dat is al snel met voorwielaangedreven auto's zonder sperdiff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Het valt mij sinds kort op dat mijn e-Golf stuur een beetje naar rechts staat.

Zowel stil als rijdend. Het rijdt verder niet echt scheef.

Volgens mij is dit ontstaan nadat ze mijn band\velg hebben gewisseld.

Mja ik ga niet hiervoor de wagen naar de dealer brengen. Ben ik autoloos voor dagenlang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuip
Nou, we kunnen wel concluderen dat de percepties/meningen hier over alle uitersten verdeeld zijn, haha!

Ik deel de mening van @DeGroteMuis
Nee het is geen GTI, maar met de juiste banden heeft ie flink wat reserves qua grip op droog.

Hij helt aardig over in bochten als je een beetje aanzet. Vering/demping is daarbij wat zompig en deinerig.
Besturing te licht en weinig gevoel.
Maar als je hem op max 80% rijdt, een heerlijk relaxte, prettige en vlotte wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vandaag even op pad met de eGolf (was een tijd geleden). Positief verrast over het verbruik. Daar kan ik met de P2 alleen maar van dromen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2ZGgAyO_Vmqa8YcMm7DnH8OEYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUDp5Z0kPD1QDrzAOmHKiCbm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rene schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:40:
Vandaag even op pad met de eGolf (was een tijd geleden). Positief verrast over het verbruik. Daar kan ik met de P2 alleen maar van dromen ;)

[Afbeelding]
Netjes. Wel een vraagje; wat is een p2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Tomba schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Netjes. Wel een vraagje; wat is een p2?
Onze andere auto, Polestar 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Rene schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:40:

[Afbeelding]
Wow ik wist niet dat de e-Golf ook met dit scherm geleverd is. Is dit de eerste gen e-Golf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Heijmenberg99 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Wow ik wist niet dat de e-Golf ook met dit scherm geleverd is. Is dit de eerste gen e-Golf?
Klopt. Onze E-golf is van eind 2015 ;) We hadden hiervoor ook nog een E-up van 2014 :+ Pioniers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Rene Lekker warm in Scandinavië gisteren (gokje op basis van de taal op je scherm). Waarom trouwens eco? Scheelt dat bij de 2015 eGolf wel nog wat meer? Bij mij op Madrid velgjes met niet-zo-eco-banden maakt het volgens de GoM maar 5-6 km uit op een volle accu ten opzichte van normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nieuwe kaarten voor de Discovery Media staan weer online. Deze keer is EU alleen 523 MB te groot voor het 16GB kaartje... :F Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:34:
Nieuwe kaarten voor de Discovery Media staan weer online. Deze keer is EU alleen 523 MB te groot voor het 16GB kaartje... :F Zucht.
Ik heb een 32gb kaartje vanuit de dealer. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:50:
[...]

En hier is de update een paar honderd MB te groot voor het 32gb kaartje :'( . eGolf rijder sinds gisteren 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Standaard zo geleverd of achteraf gekocht/gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Standaard zo geleverd of achteraf gekocht/gekregen?
Standaard zo geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:09:
@Rene Lekker warm in Scandinavië gisteren (gokje op basis van de taal op je scherm). Waarom trouwens eco? Scheelt dat bij de 2015 eGolf wel nog wat meer? Bij mij op Madrid velgjes met niet-zo-eco-banden maakt het volgens de GoM maar 5-6 km uit op een volle accu ten opzichte van normaal.
Klopt, ik woon in Noorwegen. Eco is gewoonte, met slechts een kleine 20 kWh accu beschikbaar rij ik vaak op eco. Eigenlijk heeft dit alleen voordelen in de winter (dan gebruikt de auto alleen de warmtepomp en niet het PTC element).

Vandaag voor de grap zonder eco en ik had een prima verbruik van 10,6 kWh/100km ;) met de airco aan 😉

Ik rij overigs met Astana en Nokian Hakka green 3 banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 11:43
Waar vind ik de update voor een MIB 2 navi systeem?

Zie voor een e-Golf alleen MIB 1 staan als navi systeem:
https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/system/#selection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gewoon de normale Golf vanaf 2017 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:34:
Een soort van fix in het VW topic:
nierbton in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
Natuurlijk nog steeds armoede dat VW schijnbaar niet in staat is om gewoon een update passend te maken, ondanks dat deze al weken achterloopt op Seat waar deze update al voor problemen zorgde. Nog irritanter dat in maps\00\cfg\mapcfg dan gewoon een folders zitten met namen SEAT & SKODA, naast VW. Oké, deze zijn niet zo groot dat het zonder die folders wel past, maar toch, voelt wel heel erg copy-paste, maar dan weken later.
V12 kaartje toevallig? Mijn V11 is een 16GB kaartje.
Rene schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:07:

Klopt, ik woon in Noorwegen. Eco is gewoonte, met slechts een kleine 20 kWh accu beschikbaar rij ik vaak op eco. Eigenlijk heeft dit alleen voordelen in de winter (dan gebruikt de auto alleen de warmtepomp en niet het PTC element).

Vandaag voor de grap zonder eco en ik had een prima verbruik van 10,6 kWh/100km ;) met de airco aan 😉

Ik rij overigs met Astana en Nokian Hakka green 3 banden.
Ah, weer iets geleerd, thanks! :) Wist niet dat eco mode dan ook de PTC uit liet.
Dat verbruik lukt me in Nederland niet. Helpt natuurlijk ook niet dat de mijne op Madrids met 225 serie Dunlop Sportmaxx rolt en ik wat meer snelweg meepik. Toch best tevreden met de 133 Wh/km vandaag, met airco aan en een gemiddelde snelheid van 83km/h (redelijk wat snelweg erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Lovely, auto aan de paal in volle zon... Laten we voor vertrek maar even acclimatiseren! Helaaaaas... WeConnect is weer NieConnect... Echt wat een bagger is het toch Volkswagen :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Tomba schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:31:
Lovely, auto aan de paal in volle zon... Laten we voor vertrek maar even acclimatiseren! Helaaaaas... WeConnect is weer NieConnect... Echt wat een bagger is het toch Volkswagen :F |:(
Ben wel benieuwd hoe je het in dit geval had ingesteld of probeerde te activeren:

- Klimatiseren vinkje 'aan' als onderdeel van een ingestelde vertrektijd/laadlocatie?
of
- Klimatiseren handmatig aangezet in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kuip schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je het in dit geval had ingesteld of probeerde te activeren:

- Klimatiseren vinkje 'aan' als onderdeel van een ingestelde vertrektijd/laadlocatie?
of
- Klimatiseren handmatig aangezet in de app?
Ik wilde handmatig activeren via de app maar zoals veel te vaak weigerde de app weer alle dienst. NieConnect as usual dus :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Ik ben van plan om een E-Golf aan te schaffen, maar Weconnect belooft niet veel goeds. Alhoewel hier n=1. Maar volgens @Tomba komt het vaker voor.

Vandaag met Pon gebeld; het is gratis volgens hun, Weconnect behalve sommige premium opties zoals live navigatie.

Weten jullie hoe lang het gratis blijft? Simkaart kost geld; 2G gaat eruit, plus de E-Golf wordt niet meer gemaakt.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

tomic schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:39:
Ik ben van plan om een E-Golf aan te schaffen, maar Weconnect belooft niet veel goeds. Alhoewel hier n=1. Maar volgens @Tomba komt het vaker voor.

Vandaag met Pon gebeld; het is gratis volgens hun, Weconnect behalve sommige premium opties zoals live navigatie.

Weten jullie hoe lang het gratis blijft? Simkaart kost geld; 2G gaat eruit, plus de E-Golf wordt niet meer gemaakt.
Het was bij mijn eGolf 3 jaar gratis, daarna volgens mij 99€ per jaar (maar no way dat ik ga betalen voor deze app)
Auto zelf is geweldig maar WeConnect is erg traag als het al werkt dus daar moet je het niet voor doen (maar ook niet voor laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Maargoed dan kan je ook niet meer voorverwarmen etc. dat is toch wel prettig, al is 100 euro per jaar wel veel idd voor die functie. Maargoed blijkbaar ben je al over de 3 jaar heen en is het nog steeds gratis. Brak, maar gratis.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Ik heb echt werkelijk nooit problemen met de app. Het enige wat ik wel merk is dat je de app niet moet sluiten voordat het vinkje van verwarmen ook echt aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Goed om te horen en aan de reacties te zien heeft niemand nog de 99 euro moeten betalen.
Morgen maar eens proberen een proefritje te maken.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

tomic schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:52:
Maargoed dan kan je ook niet meer voorverwarmen etc. dat is toch wel prettig, al is 100 euro per jaar wel veel idd voor die functie. Maargoed blijkbaar ben je al over de 3 jaar heen en is het nog steeds gratis. Brak, maar gratis.
Nee, zit nu in mijn 2e jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:02:
Ik heb echt werkelijk nooit problemen met de app. Het enige wat ik wel merk is dat je de app niet moet sluiten voordat het vinkje van verwarmen ook echt aan staat.
Same here, WeConnect werkt altijd prima. WeConnectID is wel een stuk sneller met opstarten en het controleren van range/beschikbaar % accu maar laat geen gegevens over rithistorie etc zien. Maar voorverwarmen/koelen heb ik nooit problemen mee gehad. De auto is van december 2017 en we hebben hem sinds september vorig jaar, dus ik heb er wel 99 euro (voor 2 jaar) aan betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:02:
J0YR1D3R schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Same here, WeConnect werkt altijd prima. WeConnectID is wel een stuk sneller met opstarten en het controleren van range/beschikbaar % accu maar laat geen gegevens over rithistorie etc zien. Maar voorverwarmen/koelen heb ik nooit problemen mee gehad. De auto is van december 2017 en we hebben hem sinds september vorig jaar, dus ik heb er wel 99 euro (voor 2 jaar) aan betaald.
Ik ben jaloers op jullie... Gisteren was dit het enige wat de app (na heeeeel lang wachten) wilde laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOaG6ri9-b0m7Bc-dVtsyhmfyMY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/39YuqyuhrzsEAGrDo8qUuC26.jpg?f=user_large

Die melding kan ik werkelijk waar wel dromen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vraasen
Eindelijk de rest van alle spullen binnen gehad voor de isolatie. Vandaag maar ermee aan de slag gegaan.

Voorkant eerst schoon gemaakt en ontvet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBhsN2Xl1S1FhhsLc8YeP_9Ldb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWE42pprTEr3oA09m4o9kZod.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens de ontdreuningsplaten ertegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFOw0zTBdHLuEh1FM4LQKDgrQoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHGWaVTbNDDFMcGdbaF08YZ1.jpg?f=fotoalbum_large

En de isolatie. Het gedeelte rondom de schokbrekers uit één deel beplakt aangezien dit zichtbaar is mocht je in de wielkuipen kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqBgvYodUrVNN2MsAqXgESa8rzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leFdJYj3N8sALbO8xQmnTV8e.jpg?f=fotoalbum_large

Spatbord ook nog van isolatie voorzien. Het witte zat er af fabriek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu20Ak1DX_S7hmi9CPJ7bD8xaII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJKh8lmzIy3LsmdglNOKRbRI.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar de achterkant. Wielkast schoongemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kW5Lwqy8yDL6JhptG6gw1vWzZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YRGl13mDwwgGNmcK43r5OCi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOScebMUuPJDYrGgVZHMxyQmL0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWCnC8GCSM21KPyaP2BMlGgo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVWis2r8L1BTmqJIDRro5R-MSLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H19xrPqoKCBoKazyAvJxHUnx.jpg?f=fotoalbum_large

Ontdreuningsplaten. De kant met de laadaansluiting was wat uitdagender door de diverse kabels welke er lopen. Iets meer knip en plakwerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RgMVo0O8-XtNHG6zEJKNqoGur8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVwPkdIZyC6txiECTLRC4Lqu.jpg?f=fotoalbum_large

Isolatie, ook hier het zichtbare gedeelte uit één stuk. Hier het spatbord niet voorzien van extra isolatie aangezien deze van een soort stof bekleed materiaal is en deze dichter op het plaatwerk zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkYMVz-obvKNCIFoofzUqE0nOZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lI5A0Do6VKqpe0PblcBhj49.jpg?f=fotoalbum_large

En de auto meteen z'n wekelijkse douchebeurt gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqObNJ8vsKOa0EcCCAHQdi8SfLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCtBJiIj5QJ4ZxZff0J7FYOA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD90DrR4PXCSPepfjeSpundSIaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YOi1rZrNylj3iEhG25mzCwK.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker een verschil qua geluid. Vooral de achterzijde. Boxen en subwoofer komen beter tot z'n recht nu. Mogelijk nu toch nog de deuren aanpakken aangezien deze nu meer meetrillen. Toevoegen van de ontdreuningsplaten zal waarschijnlijk voldoende zijn.

Oh ja, als je alarm af fabriek hebt. Eerst de auto van het slot halen voor je hem opkrikt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
vraasen schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:11:
....
En de auto meteen z'n wekelijkse douchebeurt gegeven.
[Afbeelding]
in mijn ogen ben je niet goed bezig..!

https://www.anwb.nl/auto/...-je-auto-op-straat-wassen

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
Waarom niet dan? De verwijzing naar een algemeen stukje zegt nl niks over mijn situatie of jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:12:
[...]

[...]

Ik ben jaloers op jullie... Gisteren was dit het enige wat de app (na heeeeel lang wachten) wilde laten zien:
[Afbeelding]

Die melding kan ik werkelijk waar wel dromen....
Sorry, maar ook hier heb ik nauwelijks problemen met de App. Heb een keer meegemaakt dat de auto totaal onvindbaar was maar heb toen de hele unit gereset. Enige nadeel is dat het vaak wel ontzettend traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Sorry, maar ook hier heb ik nauwelijks problemen met de App. Heb een keer meegemaakt dat de auto totaal onvindbaar was maar heb toen de hele unit gereset. Enige nadeel is dat het vaak wel ontzettend traag is.
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen ;) Prijs jezelf gelukkig is alles wat ik kan zeggen. En inderdaad het is tergend traag (als het wel werkt voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Ook nooit problemen gehad met de app. Totdat mijn navigatie is gejat vorige maand nu krijg ik hem niet meer geactiveerd op mijn nieuwe console.

Tijdens de beurt binnenkort maar eens naar vragen of zij hem kunnen resetten en activeren.

Edit: Scheelt dat ik op vast tijden vertrek dus via het scherm in de auto gewoon heb ingesteld wanneer hij voorverwarmd/gekoeld moet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Reiger072 op 12-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

En daar zijn we weer….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7zgfoFO9Chj3EGpUTG3pxyWFCw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I1MLsQ0FTzZ9Uzezi6XCiqmY.png?f=fotoalbum_large
:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt niet aan jou, hier momenteel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:12:
Ligt niet aan jou, hier momenteel hetzelfde.
Thanks voor de bevestiging.... Ik ben dit geëmmer echt beu... Wederom behoefte aan voor-koeling van de auto maar VW says nog....again :'( :'( :'( :'(

@Heijmenberg99 @Verwijderd @Whis! @Reiger072 werkt t momenteel voor jullie wel? (jullie gaven alle 4 aan nooit problemen te hebben vandaar de vraag)

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 12-07-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
Bij mij dus niet omdat het me niet is gelukt mijn nieuwe navigatie te koppelen met die code die ik krijg in We-connect.

Ik kan wel gewoon inloggen op de app alleen is mijn auto nu niet gekoppeld dus kan ik geen acties uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Poll: Hoe goed werkt WeConnect voor jou?
Altijd
Soms niet
Vaak niet
Je bedoelt NieConnect?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403751&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Reiger072 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:17:
Bij mij dus niet omdat het me niet is gelukt mijn nieuwe navigatie te koppelen met die code die ik krijg in We-connect.

Ik kan wel gewoon inloggen op de app alleen is mijn auto nu niet gekoppeld dus kan ik geen acties uitvoeren.
Das misschien nog wel irritanter dan... Heb je Android of iOS?

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 12-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Tomba schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:18:

[...]

Das misschien nog wel irritanter dan... Heb je Android of iOS?
Ik heb IOS probleem ligt ook niet aan de app maar zit denk in mijn auto/de nieuwe module. Omdat ik het niet echt mis en over 5.000 km een beurt heb wacht ik even tot dan om het aan te kaarten bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Reiger072 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb IOS probleem ligt ook niet aan de app maar zit denk in mijn auto/de nieuwe module. Omdat ik het niet echt mis en over 5.000 km een beurt heb wacht ik even tot dan om het aan te kaarten bij de garage.
Ik heb ook iOS maar kom de hele app niet in (zie mijn screenshot), gaat dus al mis voor hij uberhaupt probeert te connecten met mijn auto.. Ik probeer te achterhalen waar het nou precies aan ligt en dacht dat het OS wellicht invloed maar aangezien jij ook iOS hebt is dat het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Thanks voor de bevestiging.... Ik ben dit geëmmer echt beu... Wederom behoefte aan voor-koeling van de auto maar VW says nog....again :'( :'( :'( :'(

@Heijmenberg99 @Verwijderd @Whis! @Reiger072 werkt t momenteel voor jullie wel? (jullie gaven alle 4 aan nooit problemen te hebben vandaar de vraag)
Ondanks de verkeerde tag toch even gekeken ;) Maar hij doet het ook hier niet. WeConnectID overigens wel, voor beide auto's die hier staan. Ik gebruik trouwens Android (Google Pixel 4XL).

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 12-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
[...]

Getest maar krijg dezelfde melding die jij krijgt via de app.
Via de browser werkt het vreemd genoeg wél (haalt ook recente data op van mijn laatste rit).. :?

Edit: via de app werkt het nu ook weer.
Kun je misschien niet een snelkoppeling op je springboard plaatsen naar de webversie van WeConnect? Volgens mij heb je daar dezelfde opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Whis! op 12-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
[...]

Hier werkt het zonder opnieuw inloggen. Maar misschien is de storing al opgelost. Ik heb trouwens een iPhone 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Hier werkt het zonder opnieuw inloggen. Maar misschien is de storing al opgelost. Ik heb trouwens een iPhone 8 ;)
Hier doet ie t ook weer inmiddels, een autorit te laat helaas ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ik zat in team @Tomba, maar sinds de vorige algemene storing een paar maanden terug doet ie het bij mij vrijwel altijd. Heel zelden niet, als ik de auto een tijdje niet gebruikt heb, maar dan na 1 keer starten weer wel. Net alsof de auto dan in hibernate gaat of zo.

Niet de (in mijn geval Android-) app in kunnen komen is trouwens zelden mijn probleem geweest, meestal bij het aanzetten van het voorklimatiseren zelf een foutmelding dat er geen verbinding mogelijk is met de auto. Diezelfde auto waarvan ik dan wel de deuren kon openen met de app, of de actuele range kon zien... 8)7

De ID app is minder compleet voor de eGolf, maar werkt wel een stuk sneller bij mij. Ik merk dat ik die tegenwoordig meer gebruik dan de app die voor de auto bedoeld is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Over de kleine SD cards voor de navigatie even verder navraag gedaan: Pon vindt het schijnbaar logisch dat de klant in dat geval maar even de volle mep betaalt voor een nieuw gecodeerd kaartje, ook al is de auto amper een jaar oud. Ze hebben naar eigen zeggen wel VW gevraagd om de volgende pakket 1 update weer te laten passen op de meegeleverde SD cards. In de tussentijd: pech joh!

De dealer bood wel aan om wat korting te geven op zo'n SD of kosteloos de vorige versie op de kaart te zetten als die leeg is / faalt op de backup. Adviseerde verder de volgende update toch even af te wachten om niet onnodig kosten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:14:
Over de kleine SD cards voor de navigatie even verder navraag gedaan: Pon vindt het schijnbaar logisch dat de klant in dat geval maar even de volle mep betaalt voor een nieuw gecodeerd kaartje, ook al is de auto amper een jaar oud. Ze hebben naar eigen zeggen wel VW gevraagd om de volgende pakket 1 update weer te laten passen op de meegeleverde SD cards. In de tussentijd: pech joh!

De dealer bood wel aan om wat korting te geven op zo'n SD of kosteloos de vorige versie op de kaart te zetten als die leeg is / faalt op de backup. Adviseerde verder de volgende update toch even af te wachten om niet onnodig kosten te maken.
Pon is gonna Pon, zo blijkt maar weer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Is dat niet wat te hard geoordeeld? Wat kregen jullie bij aflevering?

Ik:
Kaartje bij aflevering
16GB waarvan 6GB in gebruik met meegeleverde kaartenset Europe – Bundle 2 (bestandsnaam download: DiscoverMedia2_EU1_xxxxxx)

Zat geen Duitsland bij, dus zelf die standaard kaartenset vervangen door de Europe – Bundle 6 (bestandsnaam download: DiscoverMedia2_EU-DL2_xxxxxx)
Die is net geen 9GB

Ruimte genoeg toch, terwijl je volgens mij eigenlijk alleen het meegeleverde type kaartenpakket mag installeren/updaten.

Leuk dus dat je zelf elk willekeurig pakket kan installeren, maar als dit te groot wordt voor het meegeleverde kaartje moet je niet zeuren, toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mijn standaardkaart had Duitsland niet eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Bijzonder dat er ook eGolfs afgeleverd zijn waarbij niet eens alle buurlanden in het kaartmateriaal zaten.

Ik heb niet zelf van bundel hoeven wisselen. Mijn eGolf werd geleverd met een v11 16GB SD card met v11 bundel 1 al erop. Dat kaartje zat zo al aardig vol, ik geloof rond de 6-700 MB vrij? Tussendoor zelf al eerder een update gedaan waardoor de vrije ruimte al wat minder werd, dus ik kan me wat MB vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
S_Chief schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:11:
Mijn standaardkaart had Duitsland niet eens....
DeGroteMuis schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:28:
Bijzonder dat er ook eGolfs afgeleverd zijn waarbij niet eens alle buurlanden in het kaartmateriaal zaten.
Wij vallen onder West Europa. Volgens Volkswagen hoort Duitsland bij Oost-Europa. 8)7 Andere kaart.

Dat was vorig jaar, ik begreep dat tegenwoordig Europa als 1 kaart te downloaden is.

[ Voor 6% gewijzigd door 4rockandroll4 op 19-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:54
Hebben jullie ook weleens problemen bij een Shell (Recharge) Snellaadstation? Ik heb sindskort bij een snellaadstation van Shell problemen met laden en krijg de melding Failed Communication..
De klantenservice heeft aangegeven een monteur ernaar te laten kijken maar tot nu toe zonder resulaat.

Bij Fastned of Allego snellaadstations ervaar ik geen problemen.

Ervaren jullie ook dit probleem/hebben jullie tips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BMS080 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:04:
Hebben jullie ook weleens problemen bij een Shell (Recharge) Snellaadstation? Ik heb sindskort bij een snellaadstation van Shell problemen met laden en krijg de melding Failed Communication..
De klantenservice heeft aangegeven een monteur ernaar te laten kijken maar tot nu toe zonder resulaat.

Bij Fastned of Allego snellaadstations ervaar ik geen problemen.

Ervaren jullie ook dit probleem/hebben jullie tips toevallig?
Vanwege de prijs probeer ik als ik snellaad altijd voor Shell te gaan en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb je dit probleem bij één specifieke laadpaal of meerdere laadpalen van Shell?

Heb zelf 1x bij Shell geladen, dat ging uitstekend.
Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste