Kuip schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:53:
[...]
Lijkt erop dat hij dacht dat je aan het parkeren was en iets heeft die brake assist getriggered.
Je kan die remingrepen tijdens parkeren overigens uitzetten in het menu.
Of je moet vrouwlief d'r skills niet helemaal vertrouwen

Vrouwlief achter het stuur? De gedachte alleen al!

Nee hoor, vrouwlief rijdt netter dan ik.

Ik heb er alleen wel wat moeite mee dat een systeem dat een veiligheidsmiddel moet zijn juist onveilige situaties veroorzaakt. Ga deze zeker even bij de dealer noemen.
Wescobar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:51:
Ik, zelfs in de binnenstad is het lastig rijden met "turtle mode".
Overigens rijd ik de eGolf regelmatig naar onder de 10km range. Passagiers (buiten mijn gezin) zitten niet lekker dan haha...
Nooit last gehad van range-angst ook, ook niet met mijn ICE auto's.
Een keer in de turtle mode geland de laatste 2 km naar de laadpaal, geen pretje. Sindsdien ligt bij mij de ondergrens eerder op 15-20km range op vlakke weg. Niet bang voor 6-8 km range bovenop een berg, dan heb je nog geen turtle mode en naar beneden win je toch weer flink wat terug.
Ik heb wel 1 keer last gehad van range angst met de eGolf, toen ik hem net had. Verkeerd gereden, daar een omleiding bovenop en toen was er opeens nog meer km te gaan dan de GoM aangaf, plus 70 meter hoogteverschil... Goed gekomen en daarna ook als de range wel eens richting de 10km gaat niet meteen in de stress, al probeer ik wel koste wat kost de turtle mode te vermijden op de snelweg en buiten bbk.
Met de ICE (cabrio of motoren) nog wel iets vaker, maar da's eigen schuld. Ik ben nog wel eens laat met tanken. Zeker als het blok al wat gaat stotteren met nog een paar km te gaan, is dat niet meer relax rijden. En ook niet heel goed, omdat je dan de drab op de bodem van de tank opzuigt, dus ik probeer m'n leven te beteren op dat gebied. Wel 1 keer stilgevallen op 20 meter van de pomp en nog net uitrollend de pomp gered, maar gelukkig nog nooit ver hoeven lopen, of ANWB moeten bellen.
* DeGroteMuis klopt af