Dat is wel een hele gemene, zo recht op de vouw..
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 17-09-2020 22:07 ]
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 17-09-2020 22:07 ]
Hopelijk heb je hierna een mooie ID3:)mlvnc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:46:
[Afbeelding]
Ik blijf een mooie ID.3 zien haha. Voor de rest werkt hij bij mij niet sneller dan de “normale” weconnect app.
Zelf goede ervaringen met Fred uit Rotterdam (Restyle Rotterdam)mlvnc schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:48:
Dankzij iets of iemand mijn eerste deukje te pakken in de parkeergarage 😭.
Hopen dat het nog uit te deuken valt.
[Afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door mlvnc op 18-09-2020 10:00 ]
Ik ben niet zeker, maar ik vermoed het wel.RonaldPr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:45:
Wat me opvalt is dat mijn auto na 100% geladen te zijn niet helemaal op max staat op het digitale dashboard maar ergens rond de 95%.
Is dat accudegradatie zoals de Leaf die bolletjes verliest of wat anders?
Welk metertje bedoel je dan? Die ene die in de snelheidsmeter zit verwerkt, of die ene aan de linkerkant?RonaldPr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:45:
Wat me opvalt is dat mijn auto na 100% geladen te zijn niet helemaal op max staat op het digitale dashboard maar ergens rond de 95%.
Is dat accudegradatie zoals de Leaf die bolletjes verliest of wat anders?
[ Voor 94% gewijzigd door Bart ® op 18-09-2020 19:34 ]
Cunning linguist.
Degene bij de rechterklok waar de range wordt aangegeven, een ronde wijzer van 0 tot max wel bij het digitale Dashboard.tiguan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:46:
[...]
Welk metertje bedoel je dan? Die ene die in de snelheidsmeter zit verwerkt, of die ene aan de linkerkant?
Ja gewoon met vcds ff rechts inhalen aanzetten.Heijmenberg99 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:45:
Remt jullie golf ook af op fietsers die langs de op de fietsstrook rijden? Ik vind dat echt ontzettend irritant.
Ook het rechts niet mogen inhalen op een afrit met ACC aan is echt irritant.
Is er aan bovenstaande "problemen" iets te doen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik schreef 89 km vv (visa versa) of te wel heen en weer😇 bedoeld als in totaal. Misschien had ik met beter moeten uitdrukken.🙂Delta737 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:58:
Euh, het was 89 km rijden, en je had nog 89 km over toen je terug kwam. Dus als je constant had gereden, had je 178km gehaald. Hoe kom je er dan bij dat je ¨net 100¨ haalt?
En ja, de Golf verbruikt bij 130 aanzienlijk meer als bij 80 of 100, maar dat lijkt me niet echt nieuws...
[ Voor 6% gewijzigd door FrankVolt op 20-09-2020 10:25 ]
Ik ga het proberen met de ID app.DeGroteMuis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:06:
[...]
Ik ben niet zeker, maar ik vermoed het wel.
Dat gebeurt bij meerdere auto's op die manier als de accu minder wordt, ik vermoed de eGolf ook.Wel benieuwd wat de We Connect ID app aangeeft dan bij een volle accu, ook <100%, of wel 100%?
Snel optrekken heeft niet of nauwelijks effect op het verbruik omdat de elektromotor zeer efficiënt is.DDDikkiedik schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:06:
Toch blijf ik het erg moeilijk vinden om te begrijpen hoe dat verbruik in elkaar zit. Constante hoge snelheden zijn dus erg onzuinig. Al vind ik het verschil nog niet heel enorm, in kosten gerekend naar de bespaarde tijd.
(Bij mijn vorige dieselauto gebruikte ik ook véél meer diesel bij hoge snelheden. Ik vraag me af (maar heb geen idee) of dat nu specifiek voor een elektrische auto speelt. Ik weet ook mensen die 800 km over een tank rijden waar ik er 1100 reed met een onzuiniger auto.)
Maar gisteren had ik erg veel haast en heb ik steeds maximaal opgetrokken, en het gemiddelde verbruik was nog lager dan normaal (wellicht omdat ik anticipeerde op een file en twee kilometer 60 heb gereden op een 80 km-weg.
Het snelle optrekken geeft volgens de blauwe balk in het scherm wél een hoger verbruik, maar ik zie dat steeds niet terug in de eindresultaten. Het lijkt eerder andersom.
[ Voor 55% gewijzigd door DDDikkiedik op 20-09-2020 12:39 ]
Hij verbruikt wel even wat meer maar in een kortere periode dus bijvoorbeeld 1 seconde 80 kWh of 8 secondes 10 kWh geeft dezelfde eindsnelheid.DDDikkiedik schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:38:
Wat is dan de betekenis van de blauwe balk in de toerenteller?
En is het echt zo dat een elektrische auto duurder is bij hogere snelheden dan een dieselauto? Of valt het alleen op vanwege de beperktere actieradius?
Herkenbaar, je moet er rekening mee houden dat er altijd laadverlies optreedt (AC moet omgezet worden naar DC, laadpaal heeft zelf ook verbruik, weerstand en lengte van je laadkabel, etc). Ik heb ook een kWh meter (deze) en kan mijn laadpaal ook uitlezen; daar zit al verschil tussen van een paar procent. VW verbruik < kWh laadpaal < kWh meter dusFrankVolt schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:25:
Afgelopen vrijdag avond naar een verjaardag gewest. Afstand vv 89km via de snelweg.
Het is na 19:00 dus 130km/h geoorloofd. Vertrokken met de wagen met 250 km op de GOM. Na terugkomst nog 89 over op de GOM. Dit houdt dus in dat er 161 km zijn verbruikt. De wagen gelijk weer aan de thuislader gehangen en na het laden is er c.a. 20.9 kWh (ik heb er een drietal kWh meters op gemonteerd). Dit zijn dus de echte geladen kWh-en en niet wat de auto of de WeConnect er van vinden. Zit een groot verschil in. Het geheel komt dan uit c.a. 23,5kWh/100km.
Na het laden heeft de auto 170km op de GOM. Gisteren (zaterdag) boodschappen gehaald en nu staat de auto op 176 op de GOM. Ik rijd normaal alleen via provinciale wegen. Dan ligt het verbruik op c.a. 15kWh/100 km.
Op de WeConnect of de meter in de auto geeft c.a. 13,2Kwh/100km aan.
Conclusie: er zit een best verschil in het opgegeven gebruik en het daadwerkelijke verbruik. Een e-Golf rijden op de snelweg bij 130km/h is niet echt aan te raden, dan haal je de 100km maar net. Rijdt de auto in de stand normaal "B"
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 20-09-2020 12:54 ]
Duurder in euro's geen idee, dat hangt af hoe en waar je laadt.DDDikkiedik schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:38:
Wat is dan de betekenis van de blauwe balk in de toerenteller?
En is het echt zo dat een elektrische auto duurder is bij hogere snelheden dan een dieselauto? Of valt het alleen op vanwege de beperktere actieradius?
Is het rendement van de lader bekend?FrankVolt schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:25:
Afgelopen vrijdag avond naar een verjaardag gewest. Afstand vv 89km via de snelweg.
Het is na 19:00 dus 130km/h geoorloofd. Vertrokken met de wagen met 250 km op de GOM. Na terugkomst nog 89 over op de GOM. Dit houdt dus in dat er 161 km zijn verbruikt. De wagen gelijk weer aan de thuislader gehangen en na het laden is er c.a. 20.9 kWh (ik heb er een drietal kWh meters op gemonteerd). Dit zijn dus de echte geladen kWh-en en niet wat de auto of de WeConnect er van vinden. Zit een groot verschil in. Het geheel komt dan uit c.a. 23,5kWh/100km.
Na het laden heeft de auto 170km op de GOM. Gisteren (zaterdag) boodschappen gehaald en nu staat de auto op 176 op de GOM. Ik rijd normaal alleen via provinciale wegen. Dan ligt het verbruik op c.a. 15kWh/100 km.
Op de WeConnect of de meter in de auto geeft c.a. 13,2Kwh/100km aan.
Conclusie: er zit een best verschil in het opgegeven gebruik en het daadwerkelijke verbruik. Een e-Golf rijden op de snelweg bij 130km/h is niet echt aan te raden, dan haal je de 100km maar net. Rijdt de auto in de stand normaal "B"
[ Voor 3% gewijzigd door The_Wobs op 20-09-2020 18:15 ]
Dit zijn dan de exacte gegevens:The_Wobs schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:34:
Dat is een goede score dan, bedankt.
De We connect id app geeft 100% aan in ieder geval. Wat me weer opviel was dat bij 90% de actieradius 184 km. was en bij 100% 271 km.DeGroteMuis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:06:
[...]
Ik ben niet zeker, maar ik vermoed het wel.
Dat gebeurt bij meerdere auto's op die manier als de accu minder wordt, ik vermoed de eGolf ook.Wel benieuwd wat de We Connect ID app aangeeft dan bij een volle accu, ook <100%, of wel 100%?
mogelijk 29 september? heb je mss weer 'n prent binnen voor te hard rijden?Wescobar schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:22:
Heeft iemand als de PL subsidie al binnen gekregen deze maand? Er valt geen pijl op te trekken...
1e keer: 9 juli
2e keer: 19 augustus
3e keer: ?
[ Voor 39% gewijzigd door yingli405 op 21-09-2020 21:24 ]
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
Hahaha, ik heb inmiddels een reputatieyingli405 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:31:
[...]
mogelijk 29 september? heb je mss weer 'n prent binnen voor te hard rijden?
is zojuist binnenWescobar schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:22:
Heeft iemand als de PL subsidie al binnen gekregen deze maand? Er valt geen pijl op te trekken...
1e keer: 9 juli
2e keer: 19 augustus
3e keer: ?
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
App heb ik even niet voorhanden, probeer het eens in de browser (https://www.portal.volkswagen-we.com/), bij e-Manager > instellingen.TomK85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:05:
Ben ff benieuwd naar het volgende: in mijn app kan ik de onderste laadtoestand niet instellen. Op FB zie ik mensen voorbij komen die dit wel kunnen in de app. Heb mijn app nogmaals geinstalleerd maar optie blijft weg. Iemand enig idee hoe dit kan?
psn drad83
Was ff zoeken want stond in submenu maar heb t gevonden. Tx!DRaD schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:30:
[...]
App heb ik even niet voorhanden, probeer het eens in de browser (https://www.portal.volkswagen-we.com/), bij e-Manager > instellingen.
In de app / portal ja? ik dacht dat die instelling alleen vanuit de auto kon!TomK85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:54:
Was ff zoeken want stond in submenu maar heb t gevonden. Tx!
In de webapp onder e-manager. Keuzemenu bovenin op instellingen en dan zie je m alDeGroteMuis schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:58:
[...]
In de app / portal ja? ik dacht dat die instelling alleen vanuit de auto kon!
Wil je delen waar precies? Altijd handig. Alvast dank!
Grappig. Daar stond ie gister niet bij maar na opnieuw te hebben gedownload wel.trippelb schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:10:
Op het tabblad wagen zit rechtsboven een tandwiel
Haha ik zit in dezelfde boot, ook 2000 na 5 weken en ook 10k per jaar. Heb in deze 5 weken wel 2 keer een langere trip gemaakt i.v.m. familie ver weg die ik slechts sporadisch rij, als ik die er af trek dan zit ik redelijk op schemaberndw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:56:
Ik ben nu in 5 weken 2000 kilometer verder. Ik heb echter lease contract van 10.000 km/jaar. Maar dat vlakt straks wel weer wat af. In het begin is alles leuk en dan pak je wat vaker de auto
Ik zit volgens de auto op 14 kWh/100km. Snelweg rij ik 110 op de cruise control met airco altijd op automatisch 20 graden. Het zal allemaal ongetwijfeld zuiniger kunnen, maar ik vind wel dat je bepaalde luxe opties moet gebruiken als ze er zitten (en het optrekken blijft leuk) haha.
Al met al ben ik nog zeer content met de auto en met elektrisch rijden. Ik denk dat ik over 5 jaar na het aflopen van dit contract toch weer voor een EV ga.
Nee, gebruik het iedere keer als ik in de eGolf stap.BMS080 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:05:
Hebben jullie ook problemen met de Discover Pro in combinatie met Apple Carplay. Heb namelijk dat soms de Discover Pro geen signaal maakt met mijn iPhone via de kabel. Gebruik hierbij gewoon een originele iPhone kabel.
Ik heb mij wagen nu 3 maanden en sta over de 3600 km. Had contact opgenomen met de leasemaatschappij, heb nu ook de 10000 km/j keuze gemaakt, om te kijken of er naar 15000km/j overgegaan kan worden. Dat kon echter een snelle berekening kwam uit op bijna hetzelfde bedrag behalve dat de minder kilometers minder opbrengen. Het had alleen een klein voordeeltje als je veel meer dan 15000km/j zou gaan maken. Ik heb ze bedankt voor de offerte tenzij ze met een betere kwamen. Het antwoord was dat mijn berekening klopte en dat het geen probleem was om meer kilometers (dan de 10000) te maken met inachtneming van de 10,4 cent per kilometer. Het voordeel zou met een hoger maandbedrag zijn dat je aan het eind van het jaar niet ineens het hele restbedrag moet volden, dank je de koekoekmlvnc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:20:
[...]
Haha ik zit in dezelfde boot, ook 2000 na 5 weken en ook 10k per jaar. Heb in deze 5 weken wel 2 keer een langere trip gemaakt i.v.m. familie ver weg die ik slechts sporadisch rij, als ik die er af trek dan zit ik redelijk op schema.
Meer dan tevreden over de bewegingsvrijheid die de EV biedt met name door de goede laadinfrastructuur die we hier in Nederland hebben. Volgend jaar een vakantie gepland richting Italië, ben benieuwd hoe we het daar vanaf gaan brengen.
Ik heb dit ook doorgerekend bij het Van Mossel contract, ik twijfelde bijvoorbeeld tussen 15.000 en 20.000 per jaar. Wat blijkt, tot 18.000km is het voordeliger om toch te kiezen voor het 15.000 contract.FrankVolt schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
[...]
Ik heb mij wagen nu 3 maanden en sta over de 3600 km. Had contact opgenomen met de leasemaatschappij, heb nu ook de 10000 km/j keuze gemaakt, om te kijken of er naar 15000km/j overgegaan kan worden. Dat kon echter een snelle berekening kwam uit op bijna hetzelfde bedrag behalve dat de minder kilometers minder opbrengen. Het had alleen een klein voordeeltje als je veel meer dan 15000km/j zou gaan maken. Ik heb ze bedankt voor de offerte tenzij ze met een betere kwamen. Het antwoord was dat mijn berekening klopte en dat het geen probleem was om meer kilometers (dan de 10000) te maken met inachtneming van de 10,4 cent per kilometer. Het voordeel zou met een hoger maandbedrag zijn dat je aan het eind van het jaar niet ineens het hele restbedrag moet volden, dank je de koekoek.
[ Voor 6% gewijzigd door FrankVolt op 24-09-2020 13:09 ]
En uiteraard wel Auto Hold inschakelen in de middentunnel.FrankVolt schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:07:
Als je voor een stoplicht stopt en op het Dashboard gaat een groen lampje branden staat de automatische handrem aan, zo niet staat de wagen “in z’n vrij”. Brand het lampje niet dan kan je even op de rem drukken en gaat de handrem erop en gaat het lampje branden, tevens gaan dan ook de remlichten branden. Voorwaarde is dat de auto geheel stil staat.
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 24-09-2020 23:28 ]
Ik speel daarvoor met mijn rempedaal, auto hold schiet pas aan als je flink door je rempedaal trapt. Als je net boven dat punt weet te blijven kun je gewoon rollen.S_Chief schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:26:
[...]
En uiteraard wel Auto Hold inschakelen in de middentunnel.
Vind het wel minder handig dat dat met een knopje werkt. Bij parkeren heb ik liever geen auto hold zodat je alleen het rempedaal hoeft te gebruiken om je snelheid te bepalen, dus dan moet ik 'm weer uitzetten.
Klinkt eerder alsof je altijd de kruipfunctie wil dan autohold uit?S_Chief schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:26:
[...]
En uiteraard wel Auto Hold inschakelen in de middentunnel.
Vind het wel minder handig dat dat met een knopje werkt. Bij parkeren heb ik liever geen auto hold zodat je alleen het rempedaal hoeft te gebruiken om je snelheid te bepalen, dus dan moet ik 'm weer uitzetten.
Precies dat!Heijmenberg99 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:11:
Soms moet je wat harder trappen om autohold in te schakelen. Vooral bij lage snelheden.
Ik heb er even op gelet, bij stilstaan na het remmen verschijnt een groen woordje READY, bedoel je die? Ik heb ook een groen circeltje met uitroepteken erin, maar die verschijnt alleen in combinatie met AUTO HOLDFrankVolt schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:07:
Als je voor een stoplicht stopt en op het Dashboard gaat een groen lampje branden staat de automatische handrem aan,
Het is een groen handremtekentje bovenaan het instrumentencluster. Althans bij het digital display wel.4rockandroll4 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ik heb er even op gelet, bij stilstaan na het remmen verschijnt een groen woordje READY, bedoel je die? Ik heb ook een groen circeltje met uitroepteken erin, maar die verschijnt alleen in combinatie met AUTO HOLD
Inderdaad, digitaal dashboard.4rockandroll4 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ik heb er even op gelet, bij stilstaan na het remmen verschijnt een groen woordje READY, bedoel je die? Ik heb ook een groen circeltje met uitroepteken erin, maar die verschijnt alleen in combinatie met AUTO HOLD
Creep is idd geen optie meer als je dus auto hold aan hebt staan en vanuit stilstand wil gaan rollen. Zonder auto hold kan ik prima gaan rollen vanuit stilstand zonder gas te geven, ook als ik langer dan een fractie van een seconde stil sta. Net een normale auto met automaat dus.DeGroteMuis schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:31:
[...]
Klinkt eerder alsof je altijd de kruipfunctie wil dan autohold uit?
Als je tussendoor langer dan een fractie van een seconde stil staat werkt de kruipfunctie ook niet zonder autohold, dus achteruit insteken, dan vooruit nog even centreren in de plek of zo lukt niet zonder stroompedaal.
En zo lang je dezelfde richting op gaat (alleen vooruit of alleen achteruit) is het prima te doseren met alleen de rem met autohold aan, je remt toch niet hard genoeg voor autohold als je zo langzaam gaat en doseert om te blijven rollen.
Zo lang je maar niet stil komt te staan voor meer dan een fractie van een sec, want dan kruipt ie niet meer. Maar dat geldt ook met autohold uit.
Bij mij blijft hij bijna altijd stilstaan....?S_Chief schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:45:
[...]
Zonder auto hold kan ik prima gaan rollen vanuit stilstand zonder gas te geven, ook als ik langer dan een fractie van een seconde stil sta. Net een normale auto met automaat dus.
exact, dit bedoel ik dus. Wanneer wel en niet....? Zonder digitaal display heb je dus ook geen herkenning. Sta je stil, is het telkens een verrassing.... gaat hij rollen of niet?tiguan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:52:
wat is de trigger? Meestal als je vanuit normaal rijden naar stilstand gaat, blijft ie stil staan. Maar als je vervolgens een kort stukje gaat rijden, niet al te snel, denk max 10km/u en daarna weer gaat sil staan, dan gaat ie wel rollen.
[ Voor 4% gewijzigd door 4rockandroll4 op 25-09-2020 12:09 ]
[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 25-09-2020 14:11 ]
Ik heb geen digitaal display (zoals men het hier bedoelt) maar in het middelste venster komt naast de ready tekst in groen het remsymbool ook in groen te staan. Auto hold ingeschakeld en je moet het rempedaal soms iets verder indrukken. Werk erg fijn, gebruik het altijd.tiguan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:33:
Ik heb het AID maar dat groene lampje is me nooit opgevallen. Daar ga ik dan eens op letten.
Ready staat er bij mij altijd als je stil staat. Er is geen verschil tussen wel of niet rollen.
Dan heeft jouw auto dus automatisch inparkeren? Misschien reageerde die op je knipperlicht?DeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:39:
Net bijna een collega in de kofferbak omdat de eGolf blijkbaar vond dat ik aan het parkeren was, iemand al eens iets soortgelijks gehad?
Op het parkeerterrein bij kantoor zijn parkeervakken (rood). Bij een T-splitsing reed ik (blauw) naast 2 vakken met geparkeerde auto's, met de geparkeerde auto's parallel aan me. Ik wilde rechtsaf naar de plekken met laadpalen, collega (groen) komt van rechts en wil rechtdoor. Ik moest nog langzaam een drempel over, dus deze collega was al 1-2 meter voorbij de T-splitsing, dus links van me toen ik bij de splitsing naar rechts wilde. Op dat moment duikt de auto vol in de ankers, perfect naast de geparkeerde auto in het vak naast me, geeft in display iets van parkeerassistent, zet in P en het welbekende rode ! symbool. De collega achter me kon nog nét op tijd remmen. De collega van rechts die intussen links van me was zeker 2 meter verderop en gewoon rechts, dus ik had er sowieso prima naast gepast, ook als het dichterbij was. Kortom: volgens mij nul reden tot remmen.
Schets: Zwart is muur, rood is parkeervakken, blauw is eGolf, groen is collega die van rechts naar links reed, plaats op het moment dat de eGolf in de ankers schoot.
[Afbeelding]
Zeker schrikken! Daarom ook de boodschap in het scherm niet helemaal goed gezien. De piepjes met een ! in het scherm rechtuit zijn al irritant, zeker als ze verschijnen met de ACC aan en ogenschijnlijk zonder reden, maar dit is gewoon link!trippelb schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:05:
Zo dat moet even schrikken geweest zijn! Blij dat die van ons zo’n grapje nog niet uitgehaald heeft.
Nee, dat niet. Driver assist met file assistent wel, maar geen automatisch parkeer optie genomen. Dat had de Ford die ik daarvoor had wel, maar dat doe ik zelf sneller en beter.RonaldPr schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:43:
Dan heeft jouw auto dus automatisch inparkeren? Misschien reageerde die op je knipperlicht?
Denk zelf dat ik wel een EV als tweede auto ga aanhouden, dus wie weet.. Maar eerst nog genieten van de e-Golf.naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:08:
Mag ik vragen wat de animo onder e-Golf rijders is om t.z.t. over te stappen naar de ID3 of aanverwante modellen?
Op dit moment nog niet al te veel animo. Het rijdt zeker niet verkeerd, maar teveel touch. Zeker die raambediening is gewoon vervelend. In een kort ritje van < 20 minuten al de achterramen geopend ipv voor, omdat ik de armsteun in de deur ook wel eens zo gebruik en daarmee blijkbaar die voor-achter switch activeerde. De temperatuur instellen vond ik ook minder handig, net als de sliders op het stuur. En qua rij assistenten is het ook niet merkbaar beter. De plastics in het interieur doen daarnaast goedkoop aan vergeleken met de eGolf en de stoel lijkt minder goed te ondersteunen. Het voelt gewoon als een goedkopere auto. En dat voor een prijs die in ieder geval in de lease nu een stuk hoger ligt dan de eGolf.naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:08:
Mag ik vragen wat de animo onder e-Golf rijders is om t.z.t. over te stappen naar de ID3 of aanverwante modellen?
Ik heb proefgereden en hij rijdt prima en wat meer autonoom. Het zelf afremmen voor rotondes is wel prettig en werkt goed.naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:08:
Dat was front assist dat in werking ging. Kennelijk vond de auto het niet kunnen dat jij zo een manoeuvre wilde doenDeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:39:
Net bijna een collega in de kofferbak omdat de eGolf blijkbaar vond dat ik aan het parkeren was, iemand al eens iets soortgelijks gehad?
Op het parkeerterrein bij kantoor zijn parkeervakken (rood). Bij een T-splitsing reed ik (blauw) naast 2 vakken met geparkeerde auto's, met de geparkeerde auto's parallel aan me. Ik wilde rechtsaf naar de plekken met laadpalen, collega (groen) komt van rechts en wil rechtdoor. Ik moest nog langzaam een drempel over, dus deze collega was al 1-2 meter voorbij de T-splitsing, dus links van me toen ik bij de splitsing naar rechts wilde. Op dat moment duikt de auto vol in de ankers, perfect naast de geparkeerde auto in het vak naast me, geeft in display iets van parkeerassistent, zet in P en het welbekende rode ! symbool. De collega achter me kon nog nét op tijd remmen. De collega van rechts die intussen links van me was zeker 2 meter verderop en gewoon rechts, dus ik had er sowieso prima naast gepast, ook als het dichterbij was. Kortom: volgens mij nul reden tot remmen.
Schets: Zwart is muur, rood is parkeervakken, blauw is eGolf, groen is collega die van rechts naar links reed, plaats op het moment dat de eGolf in de ankers schoot.
[Afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben benieuwd naar de vergelijkende test tussen de id3 met kleinste accu zonder warmtepomp en de e-Golf met warmtepomp, en dan uiteraard als het 5 graden is.naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:04:
Ja er zit inderdaad een groot verschil in prijs. Maar de e-Golf zal vanaf binnenkort niet meer beschikbaar zijn, en vanaf begin volgend jaar beginnen de reguliere ID3s op de markt te komen. Met name het kleinste accupakket, met 330km actieradius, zal dan ergens mid-30.000 geprijsd zijn.
Dus ik vraag me af hoe het er medio 2021 uit zal komen te zien. Wel leuk deze ontwikkelingen.
Dank je, normale actie dus? Wat lekker hysterisch dan.Rainesh schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:18:
[...]
Dat was front assist dat in werking ging. Kennelijk vond de auto het niet kunnen dat jij zo een manoeuvre wilde doen
De ID.3 is inderdaad een interessant model, dat samen met wat andere interessante modellen van zowel VW als andere merken van 2021 best een leuk EV jaar kunnen maken, absoluut. En voor instappers in deze markt mogelijk best een goede optie.naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:04:
Ja er zit inderdaad een groot verschil in prijs. Maar de e-Golf zal vanaf binnenkort niet meer beschikbaar zijn, en vanaf begin volgend jaar beginnen de reguliere ID3s op de markt te komen. Met name het kleinste accupakket, met 330km actieradius, zal dan ergens mid-30.000 geprijsd zijn.
Dus ik vraag me af hoe het er medio 2021 uit zal komen te zien. Wel leuk deze ontwikkelingen.
Ik reed gisteren op een 2 baans N-weg, voor mij reed helemaal niks. Op het moment dat ik onder een viaduct reed verscheen op het dasboard een heel groot symbool van een rode auto, met veel gepiep. Volgens het boekje was dit de 'Botsingswaarschuwing' van de Front Assist. Overigens deed de Golf zelf geen noodstop.DeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:39:
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door 4rockandroll4 op 28-09-2020 11:18 ]
Ik vind de ID.3 nu inderdaad nog veel te prijzig voor wat hij biedt t.o.v. de Golf.DeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:54:
[...]
@RonaldPr, loont om minimaal 15k bij te leggen voor een ID.3 in plaats van een paar jaar door te rijden met de eGolf en dan te kijken wat er te koop is (en dan mogelijk een tweedehands ID.3 op de kop te tikken, of iets totaal anders)?
Ja, dat kan inderdaad, nog niet aan gedacht! Ook ooit eens gehad met de parkeersensoren op de cabrio achter toen er wat teveel steengruis op zat na een paar dagen 4 km grindweg naar het hotel. Thanks, zal zo eens de sensoren bekijken in de lunch. Zou niet moeten kunnen, de auto is nog pas gewassen en schoner dan na m'n vakantie, maar wie weet!4rockandroll4 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:02:
[...]
Ik reed gisteren op een 2 baans N-weg, voor mij reed helemaal niks. Op het moment dat ik onder een viaduct reed verscheen op het dasboard een heel groot symbool van een rode auto, met veel gepiep. Volgens het boekje was dit de 'Botsingswaarschuwing' van de Front Assist. Overigens deed de Golf zelf geen noodstop.
In het boekje staat dat de sensor vies kan zijn, is dat het vierkante blok in het midden van de voorgrille/bumper? ik vond alleen een dood vliegje erop.
Inderdaad, met een normalere bijtelling en een groeiende keus zou het over een paar jaar wat moeten normaliseren. En misschien dat tweedehands EVs dan ook eens eindelijk standaard geprijsd kunnen worden incl BTW...RonaldPr schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:38:
Ik vind de ID.3 nu inderdaad nog veel te prijzig voor wat hij biedt t.o.v. de Golf.
Wanneer het effect van de bijtelling is uitgewerkt worden de prijzen van gebruikte ev’s normaler.
Ik denk het niet. De WLTP ligt aanzienlijk hoger, 330km en 45kW accu. Zal niet heel veel uitmaken, maar wel 40-50 kilometer netto denk ik.RonaldPr schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:42:
[...]
Ik ben benieuwd naar de vergelijkende test tussen de id3 met kleinste accu zonder warmtepomp en de e-Golf met warmtepomp, en dan uiteraard als het 5 graden is.
Ik heb zo’n vermoeden dat ze dicht bij elkaar gaan uitkomen qua actieradius.
Ik vind de vraag wel relevant, stap je over of niet?naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:24:
[...]
Ik denk het niet. De WLTP ligt aanzienlijk hoger, 330km en 45kW accu. Zal niet heel veel uitmaken, maar wel 40-50 kilometer netto denk ik.
Maar uiteindelijk is de vraag ook niet zeer relevant, aangezien de e-Golf simpelweg niet meer geproduceerd en verkocht zal worden.
Ik heb gelezen dat de planning tot september was, maar dat het verlengd is tot eind 2020RonaldPr schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:56:
[...]
Is de e-Golf nu al uit productie of moet dat nog gebeuren? Ik kan er niets van vinden.
Ja oke. Maar voor leasers/mensen die het afschrijven binnen x periode, zou het niet relevant zijn. Want is niet meer verkrijgbaar.RonaldPr schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:56:
[...]
Ik vind de vraag wel relevant, stap je over of niet?
Is de e-Golf nu al uit productie of moet dat nog gebeuren? Ik kan er niets van vinden.
Heb ik bij mij in de buurt ook wel eens, dan rijdt ik een oude stalen vakwerk brug op, als ik iets te snel rijdt hier schiet de botswaarschuwing in de stress, als ik beneden de 60 rijdt doet hij het niet. Na de brug komt een rotonde dus meestal zit er verkeer voor of ben ik al beneden de 60 daar.4rockandroll4 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:02:
[...]
Ik reed gisteren op een 2 baans N-weg, voor mij reed helemaal niks. Op het moment dat ik onder een viaduct reed verscheen op het dasboard een heel groot symbool van een rode auto, met veel gepiep. Volgens het boekje was dit de 'Botsingswaarschuwing' van de Front Assist. Overigens deed de Golf zelf geen noodstop.
In het boekje staat dat de sensor vies kan zijn, is dat het vierkante blok in het midden van de voorgrille/bumper? ik vond alleen een dood vliegje erop.
Die van ons heeft al eens een noodstop gemaakt vanaf 50 per uur met ACC aan voor geen enkele reden. Gelukkig reed er niemand achter maar het is wel echt flink schrikken. Ik heb het idee dat het te maken had met onkruid in de berm die soms deels een klein stukje over de weg hangt.DeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:54:
[...]
Front assist is sowieso wat nerveus van tijd tot tijd. Al 6 keer gehad dat de auto op ACC reed en front assist begon te piepen en een melding weergaf in het scherm. Toen gelukkig geen remactie, alleen melding op het scherm, bij gelijkblijvende afstand met de voorligger. Maar wel raar, op het moment dat de auto zelf de afstand houdt zo'n melding geven.
Ja hij is zichtbaar door een aantal extra leidingen links in de motorruimte. Ik zal straks even een fototje maken.S_Chief schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
Heeft iemand trouwens al eens gezocht naar de warmtepomp in zijn e-Golf? Heb zelf een tijd geleden een poging gedaan, maar mijn kennis ligt meer bij de ICE's.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kSslQIhRA2w8jkQHFMpkczJu.png?f=user_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Heijmenberg99 op 28-09-2020 19:51 . Reden: Plaatje stuk ]
Jeetje, da's helemaal schrikken! Ik ging misschien 15-20, bij 50 opeens noodstop zonder noodzaak is geen pretje. Ik vind soms zo'n spookpiepje al schrikken!Heijmenberg99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:07:
[...]
Die van ons heeft al eens een noodstop gemaakt vanaf 50 per uur met ACC aan voor geen enkele reden. Gelukkig reed er niemand achter maar het is wel echt flink schrikken. Ik heb het idee dat het te maken had met onkruid in de berm die soms deels een klein stukje over de weg hangt.
Ah, pagina 9 --> De pomp zit een stuk lager in de motorruimte. De verkoper zei dat de pomp onder die leidingen zat, ik dacht direct eronder. Ik vond het al raar, dat blok onder de leidingen leek meer een verdeelblok dan een pomp. Weer wat geleerd, dank je!Heijmenberg99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:51:
Ja hij is zichtbaar door een aantal extra leidingen links in de motorruimte. Ik zal straks even een fototje maken.
Hier trouwens wat meer info: https://procarmanuals.com/vag-ssp-532-heat-pump-volkswagen/
Lijkt erop dat hij dacht dat je aan het parkeren was en iets heeft die brake assist getriggered.DeGroteMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:54:
[...]
Maar nu geen enkele waarschuwing, direct vol in de ankers, piep, melding op het scherm. Hoop dat ie dit toch niet te vaak gaat doen.
[ Voor 83% gewijzigd door jzoin2 op 29-09-2020 03:00 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq